abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2008 @ 15:57:35 #101
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58280637
TS:

Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.

Procedures zijn baas!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_58280674
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:

[..]

en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:02:47 #103
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58280748
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_58280775
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:40 schreef EasyDakota het volgende:

[..]

Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...
Hey het betaalt lekker, mij hoor je verder daarover niet klagen

Ik bedoelde meer te zeggen, die gebruikers vinden hetgeen ze doen dusdanig belangrijk dat alles en iedereen er doorgaans voor moet wijken, althans dat is mijn ervaring. Nu is het voor ons ICT'ers lastig te beoordelen wat wel en niet belangrijk is, daar gaan wij ook helemaal niet over, dus verdient iedere gebruiker een gelijkwaardige behandeling.

En dat is in mijn ogen net zo'n behandeling die je krijgt wanneer je naar de afdeling PZ (HR, okee) gaat om op je strepen te gaan staan waarom je een bepaalde declaratie of je overuren niet betaald hebt gekregen. Ik ga dan niet zeuren dat ze het DIRECT moeten gaan overmaken, maar wacht geduldig tot de volgende salarisronde de volgende maand. Ook al zal het gemis me wellicht belemmeren in de aanschaf van iets wat ik echt deze week wilde kopen.

Ik ben dan net zo teleurgesteld als die collega die niet direct geholpen werd met haar printertje. Maar hey, such is life
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_58280807
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is meer hoor .
Save it for last?
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_58280811
"Gesloten tijdens de lunch"
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?

ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58280837
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
pi_58280893
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:

etc.

Procedures zijn baas!
ITIL
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_58280897
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

De afdeing die printers aan de praat moet krijgen lijkt me niet de belangrijkste ondersteunende afdeling.
Ik mag toch hopen, dat het niet dezelfde afdeling is, die de kritische systemen onder zijn hoede heeft, want dan begin ik ook mijn twijfels te krijgen
pi_58280934
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:

etc.

Procedures zijn baas!
Inderdaad
  donderdag 24 april 2008 @ 16:14:28 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281004
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort het volgende:
"Gesloten tijdens de lunch"
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?

ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.

Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58281020
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:07 schreef Robar het volgende:
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
kan niet anders dan het hier mee eens zijn. voor de werkelijk kritische processen is idd 24/7 iemand beschikbaar. Maar een printer die het niet doet... dat is geen ramp dan maar even behelpen zonder een papiertje...
  donderdag 24 april 2008 @ 16:17:49 #113
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281075
Ben het ook eens met TS. Als er afspraken in het bedrijf zijn dat de ICT om die tijden pause heeft zijn die afspraken er klaar.

Als iemand mij in de pause vriendelijk zou vragen om naar een probleem te kijken zou ik dat zeker doen of als het mogelijk is later een afspraak maken. Als iemand langsloopt met een houding van je MOET me nu direct komen helpen kunnen ze lekker wachten.

Leuke is ook dat van ICT afdeling vaak ook wordt verwacht dat er direct een oplossing komt of naar het probleem gekeken wordt. Je kan 10 dingen goed doen maar als er 1x iets fout gaat of te laat gebeurd is de afdeling meteen kut. Grappige is dat andere afdelingen wel vaak zoeits hebben van "wacht maar even we zijn druk met andere dingen" maar zodra men de ICT nodig heeft moet het altijd meteen.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58281154
idd mythik alles is altijd belangrijk en moed met spoed gedaan worden want anders kunnen ze ineens niets meer. nou sorry hoor maar als een printer het niet doet ga je naar een andere of je w8 tot hij het wel weer doet.

het lijkt erop dat even vergeten word dat op de afdeling ict ook mensen werken en geen robotjes. Als ik in de pauze iemand moet helpen dan ben ik wel een deel van mijn pauze kwijt en moet ik mijn brood dus maar weer achter mijn pc opeten. denk het niet iedereen heeft recht op pauze dus ook de mensen van de ict.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:23:05 #115
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58281200
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten .
En voor de rest SLA's hebbie een ticket ? nee ? das mooi Geen ticket sorrie dan mogen we je niet helpen, directie beslissing
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_58281256
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".

En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
pi_58281319
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".

En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:33:15 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281398
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Minderbegaafden, dat is een mooie!

Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!

Ik heb wel eens een "synergy" meeting meegemaakt om mensen eens te laten zien wat wij nou eigenlijk doen, nou bij de eerst 2 zinnen vielen de bekken al open.

Jij bent er ook zoeen die denkt dat een netwerk 10 PC'tjes met een draadje is? En dat dingen als Mail, databases, VPN verbindingen, routers, switches, firewalls etc slechts verzonnen dingen zijn?

Je hebt werkelijk geen idee waar je over lult. De gemiddelde werknemer komt niet verder dan wat bellen en afspraakjes maken.

Lees je eerst maar eens in, dan praten we verder .
Get woke, go broke!
pi_58281437
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:29 schreef golden_angel het volgende:

[..]

ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.

Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
pi_58281484
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Minderbegaafden, dat is een mooie!

Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!

...
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:39:27 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281525
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.

Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
Je vergeet even dat we het nu over 1 tikteef hebben, die uit de OP.

Ik heb eigenlijk een hele goeie band met de hele organisatie, en dat gelul over sociaal benedengemiddeld is echt een vooroordeel uit 1956. Een van de eerste functie eisen bij ons is dat je goed met mensen om kan gaan.

Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?

ICT'ers zijn boven alles ondergewaardeerd (nee, ik niet hoor ). En dat uit zich ook wel eens in disrespect jegens de gebruikers, eigen schuld .
Get woke, go broke!
pi_58281550
Ga dan ook een vak leren.
Je kijkt o zo zuur naar m'n haute couture, want m'n haute couture is o zo duur!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:41:28 #123
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281568
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?
100% mee eens...
Respect to the man in the ice cream van !
  donderdag 24 april 2008 @ 16:41:30 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281569
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
Sure .

Als die tikteef, of gewoon collega, gewoon OP TIJD dr zaakjes voor elkaar heeft is er niets aan de hand. Als ik iets moet presenteren is het minstens een uur van te voren klaar en NEE, das geen speciale gave die ik heb, ik denk na.

En als de afdeling dicht is tussen 12:30 en 13:00 ofzo, dan zorg je ervoor dat je rond 12:00 je zaakjes af hebt, en zo niet kan je nog even naar ICT .

De schuld ligt dus WEER bij de gebruiker .
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:42:17 #125
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58281585
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')