nee want dan zou hij hem al om 10.30 gemaakt kunnen hebben omdat hij elk kwartier alle logs nalooptquote:Op donderdag 24 april 2008 14:44 schreef Liquidootje het volgende:
let op. Zo meteen zegt ie dat de printer volgens de log bestanden al sinds 10:00 offline is. Dus die vrouw weet heel goed dat ze om 13:00 gesloten zijn en wacht expres totdat de mannen een uitgebreide lunch met broodjes kaas in hun mond aan het duwen zijn.
Jij begint me aardig de keel uit te hangen, vriend.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
Oh ja zo gaat dat. Ik wil ook zulke systeembeheerders waar ik werk!quote:Op donderdag 24 april 2008 14:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
nee want dan zou hij hem al om 10.30 gemaakt kunnen hebben omdat hij elk kwartier alle logs naloopt
Ik ben je vriend niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij begint me aardig de keel uit te hangen, vriend.
Leer lezen en flikker anders op.
Als de klanten ook eens het besef zouden hebben dat ze weer terug kunnen gaan naar pen en papier , brieven posten ipv emailen en de type machine als ICT er niet zou zijn . Dan zou dat ook schelen ipv altijd neerkijkend op de ICT dienstverlening. Met de geintjes van om 5 uur aankloppen met je laptop want je wil thuis werken en nu doet hij het niet. of in de schaarse pauzes die er zijn ( onze ICT is gewoon van 8:30 - 17:00 continu open) komen zeuren dat een printer het niet doet, ipv gewoon een andere printer te gebruiken.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef CasualMark het volgende:
@golden_angel
Ja dat weet ik, en als je daar moeite mee hebt moet je een ander beroep kiezen.
Verder gewoon je bek houden en je werk doen, je zit namelijk bij een dienstverlendende afdeling. En niet zomaar een, trek maar eens de stekker uit de ICT en het bedrijf ligt stil.
@Lord Dreamer & immortalsean
As usual worden de (verborgen) kosten van slecht functionerende ICT facaliteiten weer onderschat.
ik heb er helemaal geen moeite mee als de gebruikers ook normaal tegen mij toe kunnen doen. Ik wil ze best in mijn pauze helpen maar wel op een fatsoenlijke manier.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef CasualMark het volgende:
@golden_angel
Ja dat weet ik, en als je daar moeite mee hebt moet je een ander beroep kiezen.
Verder gewoon je bek houden en je werk doen, je zit namelijk bij een dienstverlendende afdeling. En niet zomaar een, trek maar eens de stekker uit de ICT en het bedrijf ligt stil.
@Lord Dreamer & immortalsean
As usual worden de (verborgen) kosten van slecht functionerende ICT facaliteiten weer onderschat.
Aan de andere kant had de TS best in 1 zin kunnen vertellen dat mevrouw een andere printer had kunnen pakken in plaats van arrogant het lunchje heilig houden en na drie keer negeren smakkend vertellen dat ze om 1 uur de eerste is.quote:
Voila!quote:Op donderdag 24 april 2008 15:01 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Aan de andere kant had de TS best in 1 zin kunnen vertellen dat mevrouw een andere printer had kunnen pakken in plaats van arrogant het lunchje heilig houden en na drie keer negeren smakkend vertellen dat ze om 1 uur de eerste is.
ja totdat je hoort dat mevrouw stond te drammen, en je niet eens de kans gaf om je mond leeg te eten.quote:
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:12 schreef golden_angel het volgende:
[..]
ja totdat je hoort dat mevrouw stond te drammen, en je niet eens de kans gaf om je mond leeg te eten.
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.
Probeer toch te begrijpen dat het niet persoonlijk is en help die mevrouw gewoon.
[Ja, ze had het beter voor moeten bereiden, ow maar wacht, misschien heeft ze de kans daartoe niet gehad, of ze heeft bij deze geleerd van die fout]
Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan hebquote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef Tommeke het volgende:
TS = ICT medewerker
TS = klantonvriendelijk, hoewel ik begrijp dat je zo'n toon niet pikt, maar iemand in je pauze ff helpen vind ik niet zo heel abnormaal.
Conclusie:
TS = Nerd
ik mij persoonlijk aangetast voelen nee hoor de gebruikers hier zijn tevreden over het functioneren van de afdeling... het komt bijna niet voor dat er niet geprint kan worden. en als dat al gebeurd dan zijn we binnen 10 min. ter plekke. ook als het onze pauze betreft. normaal zijn we met zijn 4en en dan hebben we idd in 2 ploegen pauze maar het kan dus gebeuren dat collega's een vrije dag hebben en je wel met zijn 2 tegelijk pauze neemt. Dan is er overigens nog geen probleem omdat wij een half uurtje pauzeren en niet een uur. Al met al loopt het hier allemaal prima. Ik ga nu maar weer es wat doen want er zijn weer mensen met problemen...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.
Probeer toch te begrijpen dat het niet persoonlijk is en help die mevrouw gewoon.
[Ja, ze had het beter voor moeten bereiden, ow maar wacht, misschien heeft ze de kans daartoe niet gehad, of ze heeft bij deze geleerd van die fout]
quote:Op donderdag 24 april 2008 15:19 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.
Het wordt tijd dat men de eerste actie gaat afkeuren en niet de reacties. Dat is zo typisch. Iemand zit een ander de pis lauw te maken de ander reageert en dan valt iedereen over degene die reageert. Omgekeerde wereld.
Als er nou dit stondquote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Ofquote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: Sorry we zijn nu echt gesloten om 13:00, maar je kun wel de printer op verdieping 2 gebruiken
Trut: "Wtf je staat nu op kutnerd of ik verbrijzel je en rapporteer je bij de baas! "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Dan begrijp ik het wel een beetje.quote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet. Kijk eens! Ik heb hem binnen nu en 3 minuten nodig"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Flexibiliteit, begrip en een olifantenhuid hoor je te hebben in een dienstverlenende functie. Anders hoor je niet thuis in die baanquote:Op donderdag 24 april 2008 15:19 schreef tong_poh het volgende:
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.
Klopt allemaal, maar daarintegen is normaal omgaan met je collega's, want JA dat zijn ICTers ook nog gewoon is zeker niet teveel gevraagd he?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:25 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Flexibiliteit, begrip en een olifantenhuid hoor je te hebben in een dienstverlenende functie. Anders hoor je niet thuis in die baan
Trouwens, ik zeg niet dat haar manier van vragen goed is, en je mag daar zeker wat van zeggen, maar dat betekend niet dat onvriendelijkheid jou ontslaat van jou taak als dienstverlenende afdeling. Dus.
ICT Beheerders horen in ploegen pauze te houden.
Een kapotte printer zal ook inderdaad een cruciale impact hebben op het bedrijfsprocesquote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef CasualMark het volgende:
En daar hebben die gebruikers misschien een reden voor?
Bij slecht functionerende ICT liggen tegenwoordig grote delen van bedrijfsprocessen stil. Oftewel, inzet van ICT Beheerders is op zo'n moment cruciaal.
Daarnaast, ICT beheerders zijn altijd zo arrogant, eigenwijs en koppig tegelijk dat ik geen enkele reden meer heb om vriendelijk tegen ze te doen.
Ook dat, alles is ook maar van bedrijfskritisch belang, goh, misschien had je 15 min eerder alles klaar moeten hebben, domme zaadsnol?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Een kapotte printer zal ook inderdaad een cruciale impact hebben op het bedrijfsproces
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |