Als je op de eerste vriendelijk gesteld vraag normaal gereageerd had in plaats van smakkend te negeren, had je haar misschien op een vriendelijke manier kunnen uitleggen dat er nog meer printers in het gebouw staan en dat je het om 1 uur zou gaan fixen.quote:Wij: *vreet* *smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO! Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste *munch* *kauw*
Trut: "WAT? "
MAAR WEL EEN HELE KNAPPE!quote:
wat hij zegt.Ik begrijp dat je moet eten, maar jullie worden toch ingehuurd om te computers en het netwerk te runnen?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef Whatashockr het volgende:
Ga dan in 2 ploegen eten lomperds. Tis 2008 hoor!
TS is een ambtenaar ICT'er, schat ik zo...quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef Whatashockr het volgende:
Ga dan in 2 ploegen eten lomperds. Tis 2008 hoor!
[WOW] Lekker wijf tijdens mijn lunch geholpen met de printer.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef Lushy het volgende:
En als ze het nou aardig had gevraagd c.q. als het een lekker wijf was geweest, had je het dan wel gedaan?
Oh nee, nee, nee. Je was er duidelijk niet bij, anders had je dat echt niet gezegd. Niet op die manier waarop zij binnen kwam zeilen. Noem het arrogantie of wat dan ook, maar je springt maar lekker van het dak af met die houding. (Niet jij, zij)quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef CasualMark het volgende:
Dat wat Whatashockr zegt.
En:
[..]
Als je op de eerste vriendelijk gesteld vraag normaal gereageerd had in plaats van smakkend te negeren, had je haar misschien op een vriendelijke manier kunnen uitleggen dat er nog meer printers in het gebouw staan en dat je het om 1 uur zou gaan fixen.
ghehehe, als iemand dat doetquote:Op donderdag 24 april 2008 14:11 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon wat kinderporno op haar PC planten, daarna bij een volgende routine check 'vind' je het, en je werkt die heks het bedrijf uit
Zo doen ICT-ers dat toch!?
idd..quote:
En chips natuurlijk...quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef IQM het volgende:
ICT-mensen lunchen niet, die eten cookies!
Precies, heb je het gemeld bij de servicedesk oid? Nee, doe dat eerst maar even. Problemen mee, dit is het nummer van de managerquote:Op donderdag 24 april 2008 14:19 schreef nerd4sale het volgende:
Dan vraag je of ze er al een RB245c formulier voor heeft ingevuld, en zeg je dat je zonder dat formulier niks mag doen.
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef Whatashockr het volgende:
Ga dan in 2 ploegen eten lomperds. Tis 2008 hoor!
Met zo'n houding kom je er wel!quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef CasualMark het volgende:
En daar hebben die gebruikers misschien een reden voor?
Bij slecht functionerende ICT liggen tegenwoordig grote delen van bedrijfsprocessen stil. Oftewel, inzet van ICT Beheerders is op zo'n moment cruciaal.
Daarnaast, ICT beheerders zijn altijd zo arrogant, eigenwijs en koppig tegelijk dat ik geen enkele reden meer heb om vriendelijk tegen ze te doen.
Tussen de middag dicht.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.
Mijn collega's zijn geen beheerders, dus die hebben er weinig last van he?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Met zo'n houding kom je er wel!![]()
![]()
Zijn je collega's ook blij met je?
hoop voor jou dat jij nooit ergens problemen mee krijgt want als jij zo doet tegen de beheerders dan kunnen die beheerders nog wel eens de neiging hebben je te "vergeten"quote:Op donderdag 24 april 2008 14:29 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Mijn collega's zijn geen beheerders, dus die hebben er weinig last van he?
vertel wat voor type is dat dan wel niet, kijken of ik er aan voldoenquote:Op donderdag 24 april 2008 14:30 schreef Liquidootje het volgende:
Waarom zijn alle systeembeheerders overal hetzelfde
Het moet echt een type persoon zijn die dat werk doet
Ik weet zeker dat als het een lekker wijf was en dat jij alleen op kantoor zat.. dat je dan meteen als een loopse hond achter haar kontgat zat te sniffen richting defecte printer.
Je springt maar fijn in de sloot met je zekere wetenschap. Dit wijf WAS lekker. En enorm irritant.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:30 schreef Liquidootje het volgende:
Waarom zijn alle systeembeheerders overal hetzelfde
Het moet echt een type persoon zijn die dat werk doet
Ik weet zeker dat als het een lekker wijf was en dat jij alleen op kantoor zat.. dat je dan meteen als een loopse hond achter haar kontgat zat te sniffen richting defecte printer.
Yep, het ligt inderdaad aan mij. Dat ICT Beheerders denken alles beter te weten en dat ook nog koppig weten vol te houden heeft er inderdaad niets mee te maken.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:30 schreef golden_angel het volgende:
[..]
hoop voor jou dat jij nooit ergens problemen mee krijgt want als jij zo doet tegen de beheerders dan kunnen die beheerders nog wel eens de neiging hebben je te "vergeten"
Wat allemaal wel niet had gekundquote:Op donderdag 24 april 2008 14:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
je had ook gewoon meteen normaal antwoord kunnen geven op haar vraag
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maar for everybody's sake zal ik er nog even een regel bij in zetten... we zijn namelijk dicht in de middagpauze en iedereen weet dat.
Lol, ik ben dan geen beheerder, maar ik zit ook in de ICT, dus ik weet dondersgoed wat je werk inhoud.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef golden_angel het volgende:
Jij blijft er volgens mij van uit gaan dat een ict beheerder niets anders doet dan zorgen dat de gebruikers geen problemen hebben. maar wie installeert dan de nieuwe pc's en wie verbetert de prestaties van het netwerk? ja dat zijn dingen die jullie niet direct zien en daarom worden ze voor het gemak vaak vergeten.
Ja dus , slechte planning aan haar kant is geen noodsituatie voor de ICT kant. Die vrouw is gewoon slecht, vervangen voor een betere die wel nadenktquote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
achja, die vrouw zal hoogstens een paar flauwe grappen naar d'r hoofd krijgen tijdens die vergadering...quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
dan weet je ook dat gebruikers behoorlijk vervelend kunnen doenquote:Op donderdag 24 april 2008 14:44 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Lol, ik ben dan geen beheerder, maar ik zit ook in de ICT, dus ik weet dondersgoed wat je werk inhoud.
nee want dan zou hij hem al om 10.30 gemaakt kunnen hebben omdat hij elk kwartier alle logs nalooptquote:Op donderdag 24 april 2008 14:44 schreef Liquidootje het volgende:
let op. Zo meteen zegt ie dat de printer volgens de log bestanden al sinds 10:00 offline is. Dus die vrouw weet heel goed dat ze om 13:00 gesloten zijn en wacht expres totdat de mannen een uitgebreide lunch met broodjes kaas in hun mond aan het duwen zijn.
Jij begint me aardig de keel uit te hangen, vriend.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
Oh ja zo gaat dat. Ik wil ook zulke systeembeheerders waar ik werk!quote:Op donderdag 24 april 2008 14:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
nee want dan zou hij hem al om 10.30 gemaakt kunnen hebben omdat hij elk kwartier alle logs naloopt
Ik ben je vriend niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij begint me aardig de keel uit te hangen, vriend.
Leer lezen en flikker anders op.
Als de klanten ook eens het besef zouden hebben dat ze weer terug kunnen gaan naar pen en papier , brieven posten ipv emailen en de type machine als ICT er niet zou zijn . Dan zou dat ook schelen ipv altijd neerkijkend op de ICT dienstverlening. Met de geintjes van om 5 uur aankloppen met je laptop want je wil thuis werken en nu doet hij het niet. of in de schaarse pauzes die er zijn ( onze ICT is gewoon van 8:30 - 17:00 continu open) komen zeuren dat een printer het niet doet, ipv gewoon een andere printer te gebruiken.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef CasualMark het volgende:
@golden_angel
Ja dat weet ik, en als je daar moeite mee hebt moet je een ander beroep kiezen.
Verder gewoon je bek houden en je werk doen, je zit namelijk bij een dienstverlendende afdeling. En niet zomaar een, trek maar eens de stekker uit de ICT en het bedrijf ligt stil.
@Lord Dreamer & immortalsean
As usual worden de (verborgen) kosten van slecht functionerende ICT facaliteiten weer onderschat.
ik heb er helemaal geen moeite mee als de gebruikers ook normaal tegen mij toe kunnen doen. Ik wil ze best in mijn pauze helpen maar wel op een fatsoenlijke manier.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef CasualMark het volgende:
@golden_angel
Ja dat weet ik, en als je daar moeite mee hebt moet je een ander beroep kiezen.
Verder gewoon je bek houden en je werk doen, je zit namelijk bij een dienstverlendende afdeling. En niet zomaar een, trek maar eens de stekker uit de ICT en het bedrijf ligt stil.
@Lord Dreamer & immortalsean
As usual worden de (verborgen) kosten van slecht functionerende ICT facaliteiten weer onderschat.
Aan de andere kant had de TS best in 1 zin kunnen vertellen dat mevrouw een andere printer had kunnen pakken in plaats van arrogant het lunchje heilig houden en na drie keer negeren smakkend vertellen dat ze om 1 uur de eerste is.quote:
Voila!quote:Op donderdag 24 april 2008 15:01 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Aan de andere kant had de TS best in 1 zin kunnen vertellen dat mevrouw een andere printer had kunnen pakken in plaats van arrogant het lunchje heilig houden en na drie keer negeren smakkend vertellen dat ze om 1 uur de eerste is.
ja totdat je hoort dat mevrouw stond te drammen, en je niet eens de kans gaf om je mond leeg te eten.quote:
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:12 schreef golden_angel het volgende:
[..]
ja totdat je hoort dat mevrouw stond te drammen, en je niet eens de kans gaf om je mond leeg te eten.
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.
Probeer toch te begrijpen dat het niet persoonlijk is en help die mevrouw gewoon.
[Ja, ze had het beter voor moeten bereiden, ow maar wacht, misschien heeft ze de kans daartoe niet gehad, of ze heeft bij deze geleerd van die fout]
Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan hebquote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef Tommeke het volgende:
TS = ICT medewerker
TS = klantonvriendelijk, hoewel ik begrijp dat je zo'n toon niet pikt, maar iemand in je pauze ff helpen vind ik niet zo heel abnormaal.
Conclusie:
TS = Nerd
ik mij persoonlijk aangetast voelen nee hoor de gebruikers hier zijn tevreden over het functioneren van de afdeling... het komt bijna niet voor dat er niet geprint kan worden. en als dat al gebeurd dan zijn we binnen 10 min. ter plekke. ook als het onze pauze betreft. normaal zijn we met zijn 4en en dan hebben we idd in 2 ploegen pauze maar het kan dus gebeuren dat collega's een vrije dag hebben en je wel met zijn 2 tegelijk pauze neemt. Dan is er overigens nog geen probleem omdat wij een half uurtje pauzeren en niet een uur. Al met al loopt het hier allemaal prima. Ik ga nu maar weer es wat doen want er zijn weer mensen met problemen...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.
Probeer toch te begrijpen dat het niet persoonlijk is en help die mevrouw gewoon.
[Ja, ze had het beter voor moeten bereiden, ow maar wacht, misschien heeft ze de kans daartoe niet gehad, of ze heeft bij deze geleerd van die fout]
quote:Op donderdag 24 april 2008 15:19 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.
Het wordt tijd dat men de eerste actie gaat afkeuren en niet de reacties. Dat is zo typisch. Iemand zit een ander de pis lauw te maken de ander reageert en dan valt iedereen over degene die reageert. Omgekeerde wereld.
Als er nou dit stondquote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Ofquote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: Sorry we zijn nu echt gesloten om 13:00, maar je kun wel de printer op verdieping 2 gebruiken
Trut: "Wtf je staat nu op kutnerd of ik verbrijzel je en rapporteer je bij de baas! "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Dan begrijp ik het wel een beetje.quote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet. Kijk eens! Ik heb hem binnen nu en 3 minuten nodig"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Flexibiliteit, begrip en een olifantenhuid hoor je te hebben in een dienstverlenende functie. Anders hoor je niet thuis in die baanquote:Op donderdag 24 april 2008 15:19 schreef tong_poh het volgende:
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.
Klopt allemaal, maar daarintegen is normaal omgaan met je collega's, want JA dat zijn ICTers ook nog gewoon is zeker niet teveel gevraagd he?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:25 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Flexibiliteit, begrip en een olifantenhuid hoor je te hebben in een dienstverlenende functie. Anders hoor je niet thuis in die baan
Trouwens, ik zeg niet dat haar manier van vragen goed is, en je mag daar zeker wat van zeggen, maar dat betekend niet dat onvriendelijkheid jou ontslaat van jou taak als dienstverlenende afdeling. Dus.
ICT Beheerders horen in ploegen pauze te houden.
Een kapotte printer zal ook inderdaad een cruciale impact hebben op het bedrijfsprocesquote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef CasualMark het volgende:
En daar hebben die gebruikers misschien een reden voor?
Bij slecht functionerende ICT liggen tegenwoordig grote delen van bedrijfsprocessen stil. Oftewel, inzet van ICT Beheerders is op zo'n moment cruciaal.
Daarnaast, ICT beheerders zijn altijd zo arrogant, eigenwijs en koppig tegelijk dat ik geen enkele reden meer heb om vriendelijk tegen ze te doen.
Ook dat, alles is ook maar van bedrijfskritisch belang, goh, misschien had je 15 min eerder alles klaar moeten hebben, domme zaadsnol?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Een kapotte printer zal ook inderdaad een cruciale impact hebben op het bedrijfsproces
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |