quote:Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort de volgende profetische woorden:
..
ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
..
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 bevestigde HeatWave de profetie:
[..]
...
Wel eens een tramchauffeur geprobeerd op te laten schieten oid? Dat er nou file staat boeit je niet, want JIJ Moet naar huis! Nou, je kan lopen hoor...
ZO!quote:
OWNED@11quote:Op donderdag 24 april 2008 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ZO!
NU heb je me hoor! Echt! bril-fucking-jant!.
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..quote:Op donderdag 24 april 2008 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....
Spoedgevalletjes kunnen echt wel behandeld worden hoor, maar idd op een normale toon. Ik heb het overigens niet perse over de OP ofzo hoor, kan best zijn dat de TS niet correct antwoordde, maar dan nog is het zijn fout niet. Hij "moet" dicht...quote:Op donderdag 24 april 2008 17:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..
Maar wat ik er van lees wat de trut ook een megagetresst type
1. Nogmaals, als het de regel is in het bedrijf dat de hele afdeling tegelijk pause en iedereen inclusief de gebruikers is daarvan op de hoogte dan is dat zo. Echte spoedgevallen gaan natuurlijk wel voor dan maar iets later of eerder pauzeren.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:
1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:
[..]
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?
Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.
Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Zó erg is 't ook weer niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:11 schreef Emimich het volgende:
Karrs, je hebt een bijzonder irritant ICT-hoofd.
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copierquote:Op donderdag 24 april 2008 20:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.
Het selecteren van een printer is erg primair.
Mooi verhaal.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
Als medewerker van een ICT-afdeling binnen een middelgrote vestiging ontkom je niet aan de stuitende brutaliteit en het tenenkrommende onbegrip van het af en toe walgelijke fenomeen dat zich jouw klant noemt.
Ik heb het niet over gebrek aan kennis, al valt ook daar een nieuw topic over te openen (hetgeen in het verleden ook meermalen gebeurd is). Onkunde kan voor hilariteit zorgen, niet voor afkeer. Zo'n houding zou ook ronduit arrogant zijn, niettegenstaande de onkunde van sommigen het niveau van "hoe adem ik ook alweer?" nauwelijks overstijgt.
Nee, deze keer heb ik het over de onbeschofte, zelfs a-sociale, gewoonte van gebruikers te denken dat de ICT-afdeling 100% van de tijd tot hun beschikking staat. Zelfs als de ICT-afdeling op dat moment druk doende is om eten in hun hoofd te stoppen.
Als u nog kunt volgen waar ik het over heb, bent u knapper dan ik want ik ben de draad allang kwijt. Ik zal mijn toevlucht nemen tot smileys, ter verduidelijking van bovenstaande.
Tijdstip: Vandaag, 12:35. Note: wij zijn dicht tijdens de lunch; iedereen weet dat op het bedrijf. Wij zijn er overigens wél van 7:30 tot 18:30 elke dag, dus ga niet zeuren over gebrek aan service.
Plaats: Kantine
Wij: *vreet**smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch**slurp* *frot*
*njak* *smak*
Trut: "Hallo...? "
Wij:* kauw* *vreet*
*yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO!Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste*munch* *kauw*
Trut: "WAT?"
Wij: "*slik* Om een uur zijn we weer open, dan komen we wel even langs. Zoals je ziet, namelijk, zitten we nu even te eten."
Trut: "En om één uur zitten WIJ op vergadering. Dan eet je later maar, maar ik wil dat je NU naar die printer komt kijken."
(Oh, maar natUURlijk. Voel je vrij om als wij aan het eten zijn, ons van de stoel te sleuren om jouw probleem op te gaan lossen. We houden niet eens van eten en bovendien bestaan wij om te dienen.![]()
Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen. Echt, het LEF van die wangedrochten soms.)
Ik: "Sorry, maar ik vind je gedrag niet normaal. Wij zitten hier te eten en jij verwacht dat we op stel en sprong alles in de steek laten omdat jij een probleem hebt. Nee, je verwacht het niet, je EIST het. Sorry, maar dat gaat niet gebeuren. Om één uur ben je de eerste en nou goedemiddag."
Daar had het walgelijke stuk vreten geen antwoord op gelukkig en ze is boos ("noh!") weggestampt.
Ik zal 't nog wel horen van de (overigens zeer geschikte) manager. Vanzelfsprekend is de printer inmiddels weer functioneel, maar over dingen als dit kan ik me nog dagen lopen opwinden.
Samenvatting: Trut eist hulp tijdens lunch
Klacht: Trutten eisen wel eens hulp tijdens lunch
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eensquote:Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen
quote:Op donderdag 24 april 2008 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eens.
Nadenken, het wordt alleen vereist van ICTers.
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!quote:
Ach, overal waar ik gewerkt heb, heb ik in de pauze wel eens mensen (klanten/collega's ) moeten helpen, dat is gewoon collegialiteit of klantvriendelijkheid. Uiteraard ligt het, zoals ik al zei, wel aan de manier waarop iemand iets brengt...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan heb![]()
Ofwel: eens met TS.
quote:Op donderdag 24 april 2008 22:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!![]()
nou spelletjes doen wou dat ik er tijd voor had.. ja ik reageer nou ook op fok maar ik zit thuis...quote:Op vrijdag 25 april 2008 07:16 schreef VC4 het volgende:
Overigens roepen veel ICT-afdelingen het ook over zichzelf af dat ze 'slecht' behandeld worden. Ik vraag niet gauw hulp mbt computers, maar als je dan een keer een vraag hebt dan zie je die gasten weer met z'n allen gamen of domme filmpjes kijken en krijg je een mompelend vaag antwoord terwijl ze je niet eens even aankijken maar hun blik strak op hun scherm gericht hebben.
Is het zo moeilijk om normaal je werk te doen en even sociaal te reageren?
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.
Hulde voor de dame die hier géén genoegen mee neemt
doe usquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!
Ik leg het nog 1 keer uit kleine kleutertjes van me.
De baas van het bedrijfje, laten we hem "spongebob" noemen voor al jullie pindabreintjes, heeft besloten dat de ICT afdeling (dat zijn bob de bouwers die je MSN doos maken als ie stuk is) een half uurtje dicht gaat om te eten. Dus dat doen de brave bobjes dus, want dat moet van Spongebob!
En nu komt er een beetje een domme mevrouw die niet kan klokkijken nog, en die wil dat de bobjes haar komen helpen met haar MSN doos, maar dat mag niet van Spongebob. Maar dan wordt de domme mevrouw boos op bob! Dat is toch de schuld van spongebob? Die heeft dat aan bob verteld, en spongebob is de baas!
En de domme mevrouw had ook nog eens prima door kunnen MSN'en, want er was een 2de MSN!
Zo een beetje duidelijk? Of moet het in Jip en Janneketaal?
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:13 schreef teamlead het volgende:
ow.. en dat die spongebob niet helemaal is meegegaan naar de 21e eeuw lijkt me duidelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |