quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:31 schreef Lois het volgende:
Schoolnacht en slaapfeestjesZoveel loslaten kan ik nog niet aan
![]()
Iris kwam met knalrode wangen (van vermoeidheid) uit de bus en kondigde aan dat ze bij het vriendinnetje ging spelen waarmee ze innig verstrengeld liep. Nou eh.... dacht het nietEenmaal in de auto gaf ze al vrij snel aan dat ze bekaf was en heb ik haar maar even met rust gelaten( wil je al vertellen of even rust? lamemetrustmama) . Ze wilde vervolgens heel dwars de auto niet meer uit toen we eenmaal thuis waren dus hebben we nog een half uurtje rustigjes gezeten, ik op het tuinhekje van de buren en Iris in de auto
![]()
Daarna heeft ze vol enthousiasme de buurman verteld wat ze allemaal gedaan had, fijn dat ik hetook hoorde, en kwam ze weer een beetje bij. Ze was doodop, dat was wel duidelijk, en na een snelle hap lag ze vrij vroeg in bed. Ik had al snel door dat ze nog een beetje druk was in haar hoofd van alle indrukken dus voor 1 keer 2 lange boekjes voorgelezen en toen pas kon ze de rust vinden om te gaan slapen.
Als ze morgen nog erg moe is houdt Jeroen haar lekker thuis, kan ze even bijkomen.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:45 schreef lady-wrb het volgende:
klinkt als een geslaagd schoolreisje
zaten ze niet onder de banken van de bus?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:54 schreef Lois het volgende:
De bus van Bram ( de kinderen dus he, voor bix weer iets opmerkt) zat wel in zijn geheel onder de banken, maar de kinderen in de bus van Iris zaten nog braaf in hun gordeltjes
nee joh, 4 tot 8, anders zit je weer met de puisterige starters tussen de nachtluiers.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:21 schreef snoopy het volgende:
Als het echt druk gaat worden hier verwacht ik een 4 tot 12 reeks en een 12 en ouder...
quote:Op zondag 27 april 2008 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Goed zo Katja
Hier ook een badjas. En een kind dat tegen me wil Wii-en maar ik zit te msn-en met iemand anders in badjas
op mijn initiatief hoor.quote:Op zondag 27 april 2008 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Hee, is ie weer naar zijn pa? Da's inderdaad lang geleden.
Ik mis Christan ook altijd als ie uit logeren is. Anderzijds is het dan ook wel lekker om wat meer je eigen gang te kunnen gaan, erg tegenstrijdig hoor
Ja goed! Ze is zo in de groep kinderen gerolt en komt echt heel ontspannen uit school, is ook wat gezelliger in huisquote:Op zondag 27 april 2008 14:17 schreef Rewimo het volgende:
Mous, hoe zijn Renées eerste dagen op de nieuwe school bevallen? En gaat Cas er nu ook heen na de vakantie?
dat denk je helemaal goedquote:Op zondag 27 april 2008 13:57 schreef moussy het volgende:
Ik dénk dat als je er helemaal doorheen zit dat je je dingen wel eens aan de kant zet om te overleven.
ik ook, maar ik besliste niet voor mezelf, maar in het belang van luca. die moest er gewoon even uit.quote:Persoonlijk loop ik liever op mn tandvlees dan er aan toe te geven.
dat heet dyscalculatie (mocht je het moeilijke woord op willen zoeken)quote:Op zondag 27 april 2008 14:42 schreef moussy het volgende:
Na de vakantie gaan ze eens kijken of ze niet 'rekendyslectisch' (zal wel anders heten) is,
bedoel je discalculie toevallig? http://www.dyscalculie.org/quote:Op zondag 27 april 2008 14:42 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja goed! Ze is zo in de groep kinderen gerolt en komt echt heel ontspannen uit school, is ook wat gezelliger in huisZe vraagt alleen ontzettend veel bevestiging en toch ook wel aandacht, maar dat hoor ik niet voor het eerst. Na de vakantie gaan ze eens kijken of ze niet 'rekendyslectisch' (zal wel anders heten) is, omdat ze daar erg veel moeite mee heeft en sommige methode's ook helemaal niet snapt. Bijv. het aftrekken, daar snapt ze echt niks van. Op de vorige school telde ze zich suf met een kralen ketting met 100 kralen. Dus ik denk dat ze inmiddels wel goed kan tellen
![]()
kapotte kleding is het niet. maar gewoon nette en hele kleding alleen.quote:Op zondag 27 april 2008 14:36 schreef livelink het volgende:
Klimmen in bomen en springen over sloten is wel hardstikke leuk natuurlijk. Logisch dat je dat niet met je nette kleren moet doen. Ik bewaar ook altijd wel wat oude en kapotte kleren voor dat soort gelegenheden.
Katja en Job zijn naar Het land van Jan Klaassen geweest. Job hebben we uiteindelijk gewoon mee laten gaan. We hoorden later dat hij in het groepje van de juffrouw zat en dat hij in de bus ook naast de juffrouw heeft gezeten. Dus dat hadden ze slim aangepakt. Ik heb ook niets gehoord over problemen of zo. We willen er ook even wat minder aan aandacht aan geven. Dinsdag hebben we het gesprek over de video-hometraining en meer kunnen we er op dit moment toch niet aan doen. Het gaat volgens mij ook eigenlijk al weer een heel stuk beter.
ja hoor, het gietijzer van mijn tuinbankje is nu prachtig groen gehammeritequote:Op zondag 27 april 2008 16:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Lady-wrbheb je nog even lekker geschilderd?
nee nee nee, ik heb in al mijn wijsheid besloten dat het groene beits gaat worden.quote:Op zondag 27 april 2008 16:37 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh mooi vind ik dat, zo'n zilveren stoel.Zelf vind ik blauw fluweel heel mooi bij zilver staan. En die houten latten zou ik groen doen (dus jij doet ze vast creme-wit
).
poe, dat is lastig zeg. heb jij geen handige moeder die er één voor haar kan maken?quote:Op zondag 27 april 2008 19:33 schreef Lois het volgende:
Ja hoor dit ging verbluffend makkelijk. Ze heeft erbij gestaan toen Jeroen haar zijwieltjes van de oude fiets op de nieuwe monteerde, en toen was het goed.
Wij hebben momenteel voornamelijk kleding problemen. Eva wil het liefst elke dag een tuinbroek aan, ik heb er 2 inmiddels, en dan vind ze de 1 ook nog fijner zitten dan de ander. Heeel soms wil ze nog wel een legging aan met een lang tshirt, maar gewone broeken met een tailleband en een knoopje wil ze niet meer.
Ik ben dus weer driftig op zoek naar spijkertuinbroeken![]()
Zoekt zich ook suf maar nog steeds niet gevondenquote:Op zondag 27 april 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Eva zit in 122 ongeveer Chaca. Ik zoek me suf op H&M Mous
Mouss ik hou van jequote:Op zondag 27 april 2008 21:45 schreef moussy het volgende:
bestelnummer 60-3878
ik kreeg hem als extra aanbieding na mn bestelling, misschien is ie daarom onvindbaar.
Ik geloof het wel, er zijn drie wedstrijden maar dit was de enige die overdag is. Via mijn werk (sponsor) kunnen we kaartjes tegen gereduceerd tarief krijgenquote:Op maandag 28 april 2008 09:29 schreef livelink het volgende:
Oh, ik dacht dat het al het EK betrof en dat je naar Zwitserland af ging reizen. Ik vond het al wonderbaarlijk dat je nog zo laat kaartjes had weten te krijgen. Ik ben nog niet helemaal wakker, geloof ik.
Is dit de laatste oefenwedstrijd, dan?
Ik zie ze ook niet als gevaarlijk, maar kan me wel voorstellen dat je ze kan verliezen met rennen of zo.quote:Op zondag 4 mei 2008 09:27 schreef livelink het volgende:
Ballerina's zijn toch niet zo gevaarlijk? Of heb ik een heel ander beeld van ballerina's dan jullie?
Nee, bijvoorkeur die van 1,95 of nog goedkoper en dan voor elke dag 3 paar.....quote:Op maandag 5 mei 2008 11:22 schreef moussy het volgende:
De wat duurdere hebben wel profielMaar die zullen de pubers wel niks vinden
bron (staat nog wel wat meer)quote:Het feest Fronleichnam is een een Rooms-Katholiek feest, dat in 1264 door Paus Urbanus IV werd ingevoerd. Met Fronleichnam (lett. lichaam van de Heer) wordt de aanwezigheid van Christus in het heilige sakrament van de eucharistie verheerlijkt (het brood en bloed bij het avondmal als symbool voor Christus). Het feest wordt op de donderdag naar Trinitatis (staat voor de heilige drieeenheid) gevierd, de datum van Trinitatis wordt door de datum van Pasen bepaald. Voor de reformatie werd het feest overal met grote processies en optochten gevierd. Nu gebeurt dit alleen nog in katholieke landen, maar de toneelstukken, die wonderen verbeelden bleven, bijv in Engeland langer in trek. Meer kan ik er ook niet over vertellen, maar ik hoop, dat je nu in ieder geval een idee hebt gekregen over wat Fronleichnam inhoudt.
Nou, dat vond ik zondag dus ook het engste. Ik vertrouw Christan wel, die doet geen gekke dingen. Maar je weet niet wie hij tegenkomt...quote:Op woensdag 14 mei 2008 07:23 schreef vamperotica het volgende:
Ik denk dat mn kids het wel kunnen hoor....Zo met zn tweetjes naar de beekse Bergen, of met een groepje zwemmen..... Ik vertrouw alleen de rest van de wereld nog niet zo!
och, ik roep ook maar wat. misschien worden het ook gewoon frietjes-met-wat-erbij.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:14 schreef moussy het volgende:
bbq-en, altijd veilig
Ik weet nog niet wat René wil en of ze wel een feestje wil. Ze heeft wel vandaag haar DS gekocht waar ze vreselijk lang voor gespaard heeft! Zo trots als een aap is ze.
Cas ook nu hij geen uitgezakt-permanent-kapsel meer heeft... iedereen moet het zien en iedereen loopt hem tot nu toe voorbij
maar waarom zou je zeggen dat ze dat nog niet hoeft te weten? ze wil het toch weten? er zijn boekjes voor haar leeftijd die op haar niveau uitleggen hoe het lichaam werkt, en waar landen liggen. en misschien is schrijven van woorden te hoog gegrepen, maar probeer dan met losse (magneet)letters oid.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:59 schreef chacama het volgende:
alle hulp is welkom. Ben nu erg onzeker. Wil haar gewoon steunen, maar merk dat haar frustratie om dingen te willen begrijpen soms zo ver buiten mijn bereik ligt, dat zij dan ook weer verdrietig wordt. En de woorden: dat hoef je nu nog niet te weten, dan hoeft pas als je zes ben (bv. hoe je dingen moet schrijven of hoe het lichaam werkt, waar landen liggen en wat iets in het Engels is) is vaak alleen maar reden tot verdriet en niet geruststelling.
voeg daar dan maar meteen professor plons aan toequote:Op donderdag 15 mei 2008 22:52 schreef E.T. het volgende:
*Ontdekhoek en Speeldernis aan favorieten toevoegt
daar zijn ze laatst met school heen geweest , was wel leuk idd al hoeft Saskia er niet nog een keer heenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 06:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
voeg daar dan maar meteen professor plons aan toe![]()
Hier ook 2 amateur sterrenkundigen....ze weten werkelijk alles. Van Supernova tot rode reus en alles er tussen in. Merijn moet volgende week voorlezen in de klas....keuze van het boek is vrij. Hij koos voor een sterrenboek maar juf vond dat te ingewikkeld voor de rest van de klasquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:35 schreef Grijs het volgende:
Daan mag volgende week zijn (eerste) spreekbeurt houden. Hij doet zijn spreekbeurt over het zonnenstelsel, ik ben benieuwd wat de kinderen uit z'n klas (groep 4) ervan vinden!
Ik sprak laatst een juf (die Daan ook kent) op een feestje en zij zei dat hij z'n spreekbeurt misschien beter voor groep 8 kan houden. Volgens mij zou Daan dat nog wel leuk vinden ook
.
luca en mijn persoon hoor je ook altijd al van verre aankomen: luca altijd luid bellend en ik die roep dat als hij niet ophoudt, ik die bel binnen een minuut van zijn fiets sloop, vervolgens hoor je mij roepen dattie rechts moet houden en vervolgens dat hij uit moet kijken voor de spiegels van de daar geparkeerde auto's.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:19 schreef Leah het volgende:
Freek zwalkt ook alle kanten op, en kijkt nergens naar. De hele buurt, en school, horen ons al van verre aankomen, vanwege mijn geschreeuwde instructies
.
Ook al eens een aanfietsing met een (gelukkig langzame auto gehad) idd.
Volhouden maar, al is alleen naar school nog laaaaaang geen optie.
dan zou ik hem ook niet dwingen. dat is zielig.quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:43 schreef lily het volgende:
Dwingen helpt hier niet...hij verstijft gewoon (echt als een beeld) en wordt zo'n beetje hysterisch (van angst).
Als hij bij vriendjes speelt dan fietsen zij vrolijk rond door de buurt en hij rent er dan achteraan. Het feit dat zijn vriendjes (en nu ook zijn broertje) wel fietsen deert hem ook niet.
nee, preciesquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan zou ik hem ook niet dwingen. dat is zielig.
Ze halen toch wat uit, vaakquote:Op woensdag 21 mei 2008 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Met als laatste hoogtepunt plassen in de prullebak bij de gymles![]()
ja dat hoop ik ook, want het enige veilige, vertrouwde, voor haar aan school, haar houvast heb ik dus net voor haar omver gehakt, weg vriendje, weg, klas, weg juffie... op naar de echte grote school, met die enorme tafels, dat enorme school plein.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Dat is best moeilijk ja. Je weet niet of je er goed aan doet. Maar verveling is zéker niet goed voor haar. Wie weet vindt ze de uitdaging wel heel erg leuk. Als ik het zo lees kan het niveau geen probleem vormen. Hopelijk vindt ze gauw een vriendje of vriendinnetje, dat zal het vast makkelijker maken.
ik nietquote:Op maandag 26 mei 2008 22:51 schreef bixister het volgende:
aaaah Leah, ik ben zowaar een keer op tijd!![]()
Ik ook nietquote:
Alicia ziet nooit kinderen die veel ouder zijn dus geen idee of ze daar wel een klik mee zal hebben, ze is de langst zittende in de klas (ze is met 3 jaar en 7/8 mnd daar gekomen) De kleuterschool is hier nog apart van de andere klassen dus die ziet ze niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:02 schreef poemojn het volgende:
Knorretje, speelt Alicia alleen met jongere kinderen? Of ook wel met (veel) oudere kinderen? Dat laatste (dus wel met andere leeftijden maar niet met leeftijdsgenootjes) komt veel bij kinderen met ontwikkelingsvoorsprong die niet met ontwikkelingsgelijken te maken hebben. En dat kan ook faalangst, onzeker gedrag enz veroorzaken (doordat kinderen zich aan elkaar spiegelen en merken dat ze afwijken).
Sterkte hopelijk blijkt dit de goede keus te zijn!
Saskia was echt een heel leuk boerinnetjequote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:01 schreef Belana het volgende:
livelink, hoe is die nabespreking van de video gegaan dan? of lees ik ergens overheen? fijn dat het goed voelt iig.
ah ET, wat ziet ze er lief uit! overigens wel weer herkenbaar gedrag
Da heet tegendenkenquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:26 schreef moussy het volgende:
nou! De vorige school zal ook best meegedacht hebben, maar niet in het straatje van het kind of moederZe gaat nog altijd met plezier naar school
Raar hoor! Als ie 't kan, kan ie 't toch????!quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:06 schreef Stout het volgende:
Tegendenken.... hier vind de RTdat Timo niet naar AVI-uit (is avi 9)mag omdat ie in groep 3 zit...
![]()
De juf en ik denken er anders over....Wij denken met elkaar mee, de RT denkt tegen
2-1 en wij winnen.
Morgen ga ik eens even met de RT om tafel....
ja, en een goed jaar later brak ik 'm weer en iets later nog een keer. Hij is nu scheef en het gewricht doe het niet meerquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:12 schreef chacama het volgende:
Stout, dat lijkt me ook geen pretje. Heb je daar veel last van gehad?
Dat is dan toch echt balen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:59 schreef Stout het volgende:
Hoera voor Piet !! Geniet er maar van !!
[..]
ja, en een goed jaar later brak ik 'm weer en iets later nog een keer. Hij is nu scheef en het gewricht doe het niet meer
Misschien moet ik ook eens een beloning koppelen aan een doelpuntquote:Op zondag 1 juni 2008 18:18 schreef moussy het volgende:
Ik ben ook een voetbal-schreeuw-moeder.. ik betaal zelfs 10 euro voor een doelpunt"Je eerste doelpunt dit toernooi is een tientje waard, dat is een half DS spel
"
Gister was het gratisVorige week betaalde ik een euro per doelpunt, dat heeft me 3 euro gekost. Dit was haar laatste toernooi en ze waren érg hoog ingedeeld dus ik dacht nah eens opjutten die handel
En nu ligt ze uitgekakt een boek te lezen (Anubis, ca 12 jr, dus zo slecht gaat het nog niet op de nieuwe school)
René vind het geweldig, bakt er ook meer niet dan wel van, máár ze kijkt niet meer verschrikt op als er een bal aan komt, zo van owww ehm een bal en nu?!quote:Op maandag 2 juni 2008 09:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Misschien moet ik ook eens een beloning koppelen aan een doelpuntChristan bakt er nog niks van
Maar dat maakt niks uit, hij heeft er plezier in
Ik leer juist van wat mijn ouders in mijn ogen fout deden. Hier wordt niet degene gestraft die het hardst gilt (Wouter), maar de aanstichtster (Sterre).quote:Op maandag 2 juni 2008 14:01 schreef livelink het volgende:
Ja, ik deed het zelf vroeger ook en ik vond het zo onrechtvaardig dat ik altijd de schuld kreeg, maar nu begrijp ik mijn ouders ineens wat beter.
Een "goeie" bekende, of 1tje waar ze om weg is gegaan?quote:Op maandag 2 juni 2008 10:03 schreef moussy het volgende:
[..]
René vind het geweldig, bakt er ook meer niet dan wel van, máár ze kijkt niet meer verschrikt op als er een bal aan komt, zo van owww ehm een bal en nu?!Over 2 weken moet ik ook, de moeders tegen de dochters
![]()
![]()
ow en volgend schooljaar heeft René weer een bekende er bij van haar oude school.. op de nieuwe school
Heb je even?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:23 schreef E.T. het volgende:Van de jongensmoeders hoor ik nooit zulke dingen(al zullen die ook genoeg nukken hebben natuurlijk
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:23 schreef E.T. het volgende:
Alleen jammer van die donkere ramen in de bus, onder de stoelen verstoppen op de terugweg heeft geen effect zo
Zit je niet lekker in je vel Moussy? Zo te lezen zit er wat dwars.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:19 schreef moussy het volgende:
Leuke foto's hoor! Ik heb ze allemaal terug gestuurd, van oude shool en nieuwe school, ik vond ze gewoon echt niet leuk, en er zijn foto's genoeg hier.
Oude school gaat niet op schoolreis t/m gr 3 die verantwoorelijkheid vinden ze te grootNu houden ze een piratendag. Ik heb al gezegd dat het mijn 12,50 echt wel waard moet zijn, anders ga ik klagen
Ik heb opgevangen dat ze stokbrood met salade als lunch krijgen, maar kom op zeg, voor die van mij is dat geen feestmaaltijd, dat krijgen ze al regelmatig. Ga lekker poffertjes bakken of zo, en noem ze munten uit een schatkist. Ach weet ik veel, op het moment is het in mijn ogen toch niet goed genoeg, dus het kan ook aan mij liggen.
liefquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:24 schreef chacama het volgende:
[..]
Zit je niet lekker in je vel Moussy? Zo te lezen zit er wat dwars.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat een leuke schoolfoto's chaca en Knorretje...![]()
Toch altijd even afwachten hoe het uitvalt...
Dat is ook wel zo. Maar het feit dat even uit de schoolse omgeving zijn, is voor die kleintjes ook al heel veel waard. Net even dat half uurtje op de bank hangen. Iets dat je niet doet als er zoveel andere dingen om je heen gebeuren en je 'mee' wilt doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:53 schreef bixister het volgende:
bij Piet zijn ze er juist wel erg streng op dat alles op moet en dat lukt dan ook wel geloof ik, maar het gaat meer om het spelen daarna. dan gaat 't er vaak nogal ruig aan toe. een goede oppasmoeder in de buurt weet ik eigenlijk niet chacama, misschien is 't inderdaad een idee om zo iemand te zoeken. maar ik vind eigenlijk dat de voorziening op school veilig genoeg moet zijn, dus dat ze er daar wat aan moeten doen.
half uurtje op de bank liggen redden we thuis tussen de middag eerlijk gezegd niet hoor, ik vind het doorgaans een race tegen de klok om 'm te halen, samen brood te eten, en weer terug te brengen. en dan wonen wij nog best dicht bij school! maar ze hebben dan ook echt maar een uurtje hier. vind ik vrij krap. bovendien, bij een gastouder lijkt 't me toch ook weer minder ontspannen dan thuis.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef chacama het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Maar het feit dat even uit de schoolse omgeving zijn, is voor die kleintjes ook al heel veel waard. Net even dat half uurtje op de bank hangen. Iets dat je niet doet als er zoveel andere dingen om je heen gebeuren en je 'mee' wilt doen.
ja jouw peutertje is ook al bijna kleuter...... hoplelijke rustige dagen op de overblijf.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Isa het gaat vinden na de vakantie, ze zal ook moeten overblijven op maandag en donderdag in principe... Ze wordt gewoon al 4
iets met blauw en vlechtjes chaca...
Ik pakte toenstraks de schoolfoto van Damon uit zijn rugzak...quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef chacama het volgende:
Ook zo'n 'kijk-ik lach' smile.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:16 schreef livelink het volgende:
Ik word zo langzamerhand alleen wel heel nieuwsgierig wat hij nou 'Just' is
dat is echt duurquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:55 schreef easy-going het volgende:
Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |