abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58658149
Wat goed van Luca En leuk om hem weer eens te zien.

Ik zit altijd overal alleen in

Oudste durft bijna nergens in en dat heeft hij dus niet van een vreemde.
Mijn hoop is nu gevestigd op mijn jongste spruit
pi_58658235
Oe..Rewimo, wat een schrik!!

En wat een stoere mannen lopen er hier al rond zeg! Oudste wil ook wel vaak vanalles proberen, nr 2 iets minder en met de rest hoef ik ( of eik ) alleen nog maar in de "kleuterdingen" ...

Ik denk dat mn kids het wel kunnen hoor....Zo met zn tweetjes naar de beekse Bergen, of met een groepje zwemmen..... Ik vertrouw alleen de rest van de wereld nog niet zo!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 mei 2008 @ 10:19:32 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58660419
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 07:23 schreef vamperotica het volgende:
Ik denk dat mn kids het wel kunnen hoor....Zo met zn tweetjes naar de beekse Bergen, of met een groepje zwemmen..... Ik vertrouw alleen de rest van de wereld nog niet zo!
Nou, dat vond ik zondag dus ook het engste. Ik vertrouw Christan wel, die doet geen gekke dingen. Maar je weet niet wie hij tegenkomt...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 12:04:45 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_58662401
Wat een schrik Rewimo!

René heeft sinds een paar dagen weer 'verkering' zooo schattig. Het is echt jut en jul, onafscheidelijk van elkaar, ik heb er gewoon een kind bij gekregen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 mei 2008 @ 12:38:19 #105
13151 crew  Rewimo
pi_58662933
Kijk, die wil dus echt nooit meer terug naar die andere school Is Cas nu ook overgestapt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:05:54 #106
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_58663465
Lady-wrb wat een leuke foto van je zoon! En dat verhaal over je een ontaarde moeder voelen, ik snap het helemaal! Wouter is ook zo panisch vantevoren bij een enge attractie, maar als ie er dan (al dan niet gedwongen in zit, vindt hij het hartstikke geweldig. En omdat ik dat weet, push ik hem wat harder. Bij Sterre moet ik juist afremmen, die vindt niks te eng. Had ik eerst nog het excuus dat ze niet lang genoeg was voor bepaalde attracties, nu moet ik lijdzaam toekijken hoe ze in de engste dingen gaat.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:10:22 #107
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58663559
Even snel tussendoor.. Wat voor bedrag besteden jullie aan kadootjes voor verjaardagspartijtjes?

Saskia heeft net d'r eerste uitnodiging meegekregen voor volgende week, dus we moeten aan kadootjes denken.. Maar voor heoveel is gebruikelijk?
Weer een nieuwe fase in het moederschap waar ik niks van afweet Zijn er nog meer do's en dont's waar ik rekening mee moet houden?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 14:03:29 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_58664479
Voor 'vage' vriendjes max 5 euro hoor, ik vind het allemaal wel best... Do's, vragen wat ze graag willen, tis niet snel goed

Vriendje heeft ze hier in de buurt opgescharreld Cas gaat trouwens na de grote vakantie.

Er heerst hier Rode hond, ik vind het maar niks, vooral niet toen Cas vol liep met rode vlekken
pi_58664724
Rode hond...zijn ze voor ingeent toch ?

Kadootjes : hier 5,= soms iets meer. Vaak ga ik even naar de outlet en haal daar wat, vaak veel voor weinig. Momenteel zijn waterpistolen erg in.....

Leuk een vriendje !! Geniet er maar van dat ze nog om je heen scharrelt, voor je het weet scharrelt ze dat niet meer

Hoest met Rene op school ? Heeft ze het naar dr zin in dr nieuwe klas ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 mei 2008 @ 16:21:20 #110
13151 crew  Rewimo
pi_58666798
Euro of 5 inderdaad. Ik verzamel door het jaar heen dingetjes bij de Action en zulk soort winkels. Altijd handig
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:33:50 #111
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_58671758
Ik houd 7,50 als maximum aan. Ligt er ook aan hoe close het vriendje/vriendinnetje is.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 21:55:17 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58673497
hier hangt het ervan af. iets tussen 7,50 en 10 euro.
gelukkig heeft luca niet zoveel feestjes. er zijn heel weinig jongens in zijn klas en ze nodigen al jarenlang elkaar uit, dus de groep is altijd vrijwel hetzelfde.
hier zit er ook weer een kinderfeestje aan te komen. luca wordt volgende maand 9
hij wil gaan bowlen met zijn vriendjes. en daarna zien wel wel weer. (misschien als het goed weer is barbequen (hoe schrijf je dat eigenlijk ) ofzo
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 22:14:36 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_58673893
bbq-en, altijd veilig

Ik weet nog niet wat René wil en of ze wel een feestje wil. Ze heeft wel vandaag haar DS gekocht waar ze vreselijk lang voor gespaard heeft! Zo trots als een aap is ze.

Cas ook nu hij geen uitgezakt-permanent-kapsel meer heeft... iedereen moet het zien en iedereen loopt hem tot nu toe voorbij
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:29:16 #114
3011 E.T.
pi_58674234
ik denk dat ik voor zo'n knutseldoosje van de Hema ga.. Een euro of 5 a 6 zijn die dingen en de meeste kleuters vinden ze hartstikke leuk

Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, d'r twee beste vriendinnetjes zijn niet uitgenodigd volgens mij, dus daar ook geen houvast aan. Vanuit school direct door en 3 uur later wordt ze weer thuisgebracht.

Ik geloof at ik het [s]net zo spannend[s]spannender vind als Saskia
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 22:36:32 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58674421
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 22:14 schreef moussy het volgende:
bbq-en, altijd veilig

Ik weet nog niet wat René wil en of ze wel een feestje wil. Ze heeft wel vandaag haar DS gekocht waar ze vreselijk lang voor gespaard heeft! Zo trots als een aap is ze.

Cas ook nu hij geen uitgezakt-permanent-kapsel meer heeft... iedereen moet het zien en iedereen loopt hem tot nu toe voorbij
och, ik roep ook maar wat. misschien worden het ook gewoon frietjes-met-wat-erbij.
met bbq-en ben je ook weer zo afhankelijk van het weer.
zo zouden we vorig jaar naar avi-fauna gaan met de meute. het werd uiteindelijk de bioscoop omdat het weer weigerde mee te werken.
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:00:50 #116
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58674987
Ik ga dit jaar met oudste z`n kinderfeestje naar de speeldernis in Rotterdam. Kost 50 cent per kind
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2008 @ 09:32:30 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_58678893
De juf herkende Cas vanmorgen niet Ze wist dat er eerdaags een nieuw jongetje zou komen, dus ze keek nog eens en nog eens, toen keek Cas op en verschoot ze er van, Cas!! zei ze, wat ben je mooooi!!

Hij is zo blij, geen klitten trekken vanmorgen, gewoon een beetje gel en ,hup, gaan, klaar! We gingen in optocht naar school, er waren nog 3 ouders die de reactie's op school wilde zien
pi_58680298
Ik heb even de foto gezocht, echt een heel ander ventje moussy
Sven's haar gaat vanmiddag weer geknipt worden, dinsdag komt de schoolfotograaf

Saskia's eerste kinderfeestje, spannend hoor!
Sven is nog op geen kinderfeestje geweest, wel al een keer uitgenodigd, maar toen durfde hij niet (en wij moesten die dag werken, dus we wilden het risico niet nemen om hem onder "dwang" toch te laten gaan)
Volgende week gaat hij wel zelf zijn eerste feestje geven, hij heeft 5 jongetjes uitgenodigd, kijken of ze allemaal komen, want daar zitten ook een paar twijfelgevallen bij die niet durven
We gaan een speurtocht doen die ik hier heb besteld: www.speurtochten.nl (jonkvrouw Mathilde en Ridder Radbout) het idee is leuk, nu kijken hoe de uitvoering is

Vandaag is Sven naar de tandarts geweest, ging helemaal goed en er zijn 2 tanden in het beginstadium van loszitten. Dat vind hij helemaal geweldig
"O mama, dan moet ik appels eten he, want dan gaat het loszitten veel sneller" ( Sven heeft tot nu toe altijd geweigerd om appels te eten, ik heb er meteen maar gekocht net )

Zo, dit was wel een aardige tvp he.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:59:00 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58683135
allemaal. Wat lekker om te lezen dat het goed gaat. Ik zie allemaal jomels....heerlijk.

Hier zijn we gelukkig ook weer naar school. Fleur was er zeker weer aan toe. Begon ook vorige week al te vragen wanneer ze nu eindelijk weer naar school mocht. Vandaag schoolfoto's ben benieuwd. Maud gaat ook mee op de foto.... als ze wilt

Verder gaat het lekker met ons meisje. Ze doet het goed, is weer vrolijk en zingt de hele dag alles bij elkaar. Is druk bezig met letters en cijfers of nummertjes zoals zij ze afwisseld noemt en bouwt de mooiste figuren van de magneetjes.

Wel nog een kleine vraag voor de mama's en papa's met slimme kindjes. Ik zie in Fleur een slim kindje, twijfel alleen of ze gewoon slim is of te slim voor d'r leeftijd. Heb geen verglijkingsmateriaal alleen op basis van wat ik in Maud zie en wat Fleur op die leeftijd deed. Dat was al veel meer slimme dingen. De blokkenstoof met de moeilijkste figuren al bewerken, d'r kralenboog (Ikea) volledig onderzoeken en uitpuzelen en echt praten en duidelijk zijn in wat ze wel en niet wil. Puzzels maken en al spelletjes doen als memory e.d.

Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe of wat. Hetgeen wat me tot deze vraag aanzet is het peuterhuisbezoek dat ik afgelopen week voor Maud heb gehad. Fleur had de avond van te voren een 3-D figuur in elkaar gefabriekt van de magneetjes. het was een gestapelde 6-hoek. Dus behoorlijk indrukwekend. Had dit aan de wijkverpleegkunduge laten zien en die gaf aan dat dit meer iets is voor een 6-7 jarige. Maar dat het ook gewoon goed ruimtelijk inzicht kon zijn niet van d'r moeder. Verder had ze me een boekje gegeven waarin een lijstje stond met kenmerken van 'hoogbegaafde' kinderen. En daar staan wel veel dingen in die Fleur toont, maar ik vind het zo moeilijk. Als je ziet dat ze in de Cito wel goed heeft gescoord maar door het van rechst-naar-links- lezen de tweede reeksentest het laagste scoorde, vind ik het weer vreemd om meteen zo te gaan denken......

alle hulp is welkom. Ben nu erg onzeker. Wil haar gewoon steunen, maar merk dat haar frustratie om dingen te willen begrijpen soms zo ver buiten mijn bereik ligt, dat zij dan ook weer verdrietig wordt. En de woorden: dat hoef je nu nog niet te weten, dan hoeft pas als je zes ben (bv. hoe je dingen moet schrijven of hoe het lichaam werkt, waar landen liggen en wat iets in het Engels is) is vaak alleen maar reden tot verdriet en niet geruststelling.
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2008 @ 16:44:03 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58686939
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:59 schreef chacama het volgende:

alle hulp is welkom. Ben nu erg onzeker. Wil haar gewoon steunen, maar merk dat haar frustratie om dingen te willen begrijpen soms zo ver buiten mijn bereik ligt, dat zij dan ook weer verdrietig wordt. En de woorden: dat hoef je nu nog niet te weten, dan hoeft pas als je zes ben (bv. hoe je dingen moet schrijven of hoe het lichaam werkt, waar landen liggen en wat iets in het Engels is) is vaak alleen maar reden tot verdriet en niet geruststelling.
maar waarom zou je zeggen dat ze dat nog niet hoeft te weten? ze wil het toch weten? er zijn boekjes voor haar leeftijd die op haar niveau uitleggen hoe het lichaam werkt, en waar landen liggen. en misschien is schrijven van woorden te hoog gegrepen, maar probeer dan met losse (magneet)letters oid.

ik kreeg dezelfde soort vragen van luca en het enige waar ik niet op ingegaan ben is het schrijven (omdat ik veel te bang was om het verkeerd aan te leren)
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:58:18 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58687176
Klopt heb je helemaal gelijk in. Ik probeer het ook uit te leggen en heb gelukkig zo'n boekje. Dat lezen we ook vaak samen. Ben nu zelf in het boek van Vervaat bezig. En kom er achter dat ze gewoon netjes in haar fase van 4,5-6,5 jaar zit. Met sommige dingetjes iets eroverheen, maar dit scheelt al een heel stuk. Ze is misschien niet meer net 4,5 en iets meer 5, maar goed dat is ze over 3 maanden tenslotte ook. Dus al een stuk minder zorgen dan gisteren.

Nu nog een leuke kinderatlas vinden en dan komt het helemaal goed. Gisteren wilde ze weten waarom ze in Engeland aan de 'andere' kant van de weg rijden...... ja.....uhm. Daar had ik dus echt geen antwoord op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 mei 2008 @ 20:10:03 #122
13151 crew  Rewimo
pi_58690820
Daar heb ik laatst toevallig iets over gelezen Ridders waren over het algemeen rechtshandig en reden dus links van de weg om zo hun zwaard paraat te hebben. En later hadden koetsiers hun zweep ook rechts, zij zijn daarom rechts op de bok gaan zitten om de passagiers niet in hun ogen te prikken met de zweep. En daardoor is het verkeer in Engeland als vanzelf links gaan rijden.

Dat klinkt zó logisch dat je je afvraagt waarom wij dat níet doen!
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2008 @ 21:52:46 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58692878
ik weet niet of je er bij één van de vestigingen in de buurt woont, maar de ontdekhoek is denk ik best iets voor fleur (misschien op iets latere leeftijd, maar misschien nu ook al)
www.ontdekhoek.nl

(waarom is dat forum nou zo vreselijk irritant, ik typ dit nu al voor de vierde keer in )
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:52:35 #124
3011 E.T.
pi_58694469
*Ontdekhoek en Speeldernis aan favorieten toevoegt
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:01:14 #125
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58694647
Ontdekhoek is leuk! Mijn oudste heeft zich daar een hele middag vermaakt, helemaal geweldig!
Saartje
  † In Memoriam † vrijdag 16 mei 2008 @ 06:20:43 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58698506
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:52 schreef E.T. het volgende:
*Ontdekhoek en Speeldernis aan favorieten toevoegt
voeg daar dan maar meteen professor plons aan toe
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:48:26 #127
3011 E.T.
pi_58698826
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 06:20 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

voeg daar dan maar meteen professor plons aan toe
daar zijn ze laatst met school heen geweest , was wel leuk idd al hoeft Saskia er niet nog een keer heen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:35:45 #128
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58701140
Chacama, probeer gewoon aan te sluiten bij de ontwikkeling van Fleur, of dat nou voor, achter, of gemiddeld is. Juist thuis mag ze toch haarzelf zijn?
Al dat vragen zal af en toe (of vaak) best vermoeiend zijn en je hoeft ook niet overal antwoord op te geven, maar als je het wel kan, waarom zou je het dan laten?
Daan heeft ook al vrij snel geleerd dat mama en zelfs papa niet alles weten. Soms vertel ik hem dat ik iets wel weet, maar niet weet hoe ik het uit moet leggen, of dat we daar later op terugkomen omdat ik even geen tijd heb voor uitleg. Als ze ouder worden, krijgen ze daar steeds meer begrip voor.

Daan mag volgende week zijn (eerste) spreekbeurt houden. Hij doet zijn spreekbeurt over het zonnenstelsel, ik ben benieuwd wat de kinderen uit z'n klas (groep 4) ervan vinden!
Ik sprak laatst een juf (die Daan ook kent) op een feestje en zij zei dat hij z'n spreekbeurt misschien beter voor groep 8 kan houden . Volgens mij zou Daan dat nog wel leuk vinden ook .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:07:02 #129
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58707097
Gaat ook de ontdekplek e.d. zoeken...

@ Grijs. Dank je voor je reactie. Inderdaad thuis mag ze zichzelf zijn. Daar kan en mag ze vragen wat ze wil. Misschien heb ik me niet helemaal goed uitgedrukt met de reactie over 'je hoeft het nog niet te weten'. Inmiddels heeft ze namelijk wel door dat ze nog niet alles hoeft te kunnen begrijpen. Ze zegt dan zelf al dat het niet erg is als ze het nog niet snap.

@ Rewino, dank voor de uitleg. Die ga ik onthouden.
pi_58738397
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:35 schreef Grijs het volgende:

Daan mag volgende week zijn (eerste) spreekbeurt houden. Hij doet zijn spreekbeurt over het zonnenstelsel, ik ben benieuwd wat de kinderen uit z'n klas (groep 4) ervan vinden!
Ik sprak laatst een juf (die Daan ook kent) op een feestje en zij zei dat hij z'n spreekbeurt misschien beter voor groep 8 kan houden . Volgens mij zou Daan dat nog wel leuk vinden ook .
Hier ook 2 amateur sterrenkundigen....ze weten werkelijk alles. Van Supernova tot rode reus en alles er tussen in. Merijn moet volgende week voorlezen in de klas....keuze van het boek is vrij. Hij koos voor een sterrenboek maar juf vond dat te ingewikkeld voor de rest van de klas Dus nu wordt het Meester Kikker (een leesboek)
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2008 @ 10:38:11 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58739207
over spreekbeurten gesproken: hoe pak je zoiets als ouder aan? luca moet over een maand een spreekbeurt houden, maar heeft volgens mij geen flauw idee hoe zoiets aan te pakken en ik vind dat hij het zelf moet doen (al vond ik dat soort dingen altijd enorm leuk om te doen, dus mijn handen jeuken )
ik heb hem al spreekbeurten op internet laten bekijken om te laten zien hoe zoiets qua struktuur in elkaar steekt, maar ik moet hem er echt toe zetten er iets aan te doen.
op school hebben ze ook weinig informatie gegeven. er kwam een meisje uit een hogere klas een spreekbeurt houden en met een: dit is een spreekbeurt en kom even met een onderwerp werden ze in het diepe gegooid. en nu moet er dus een spreekbeurt over katten komen (want dat is het onderwerp dat luca gekozen heeft).
help! hoe stuur ik zoiets in de goede richting, en wel zo dat luca er ook nog iets van leert en ik alleen een beetje stuur vanaf de zijlijn?
  zondag 18 mei 2008 @ 10:54:03 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58739363
Lastig, Lady-wrb. Ik was zelf gezegend met ouders die zich nooit met mijn schoolwerk bemoeiden en ik was van plan om hetzelfde te doen met mijn kinderen. Hooguit af en toe helpen herinneren dat hij de spreekbeurt nog moet schrijven en hem laten zien waar hij informatie kan halen (bibliotheek, internet, ervaring met eigen katten).
Laat hem eerst maar eens wat op papier zetten en dat aan jou voorlezen, dan kun jij nog altijd wat tips geven aan de hand daarvan. Ze gooien hem natuurlijk niet voor niks in het diepe op school. Het hoeft echt geen perfecte spreekbeurt te zijn en op school zullen ze hem wel de nodige feedback geven.
Maar dat is puur mijn persoonlijke insteek en ik weet helemaal niet of dat pedagogisch verantwoord is of niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_58739408
HIer krijgen ze op school wel wat meer begeleiding, eerst maken ze met de klas een spreekbeurt zodat ze weten hoe of wat, in groep 5 volgend jaar is hij aan de beurt.
Dan ga ik m uiteraard wel helpen maar het zal wel bij helpen blijven, zo heb ik het ook geleerd. En een keer iets fout doen is helemaal niet erg !
pi_58741105
Je bent bepaald niet de enige ouder die gaat helpen. Uit verhalen hier lijkt Luca structuur nodig te hebben, dus als school hem dat niet geeft moet je hem zelf wel helpen ermee nu. Ik denk dus dat je meer moet doen dan aan de zijlijn blijven. kijk bijv eens samen naar http://www.spreekbeurten.info/
  zondag 18 mei 2008 @ 13:16:39 #135
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58741443
Ik had dus ook ouders die altijd aan de zijlijn bleven, met als gevolg dat ik enorm voor lul stond in de klas toen ik als eerste een spreekbeurt moest geven en ik geen idee had wat nou eigenlijk de bedoeling was.
Het lijkt mij goed hem bij de eerste spreekbeurt te helpen, en bij een volgende keer wat meer op de achtergrond te blijven.
Saartje
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2008 @ 18:29:39 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58747256
mijn ouders lieten mij ook altijd maar aanklooien, maar ik had mijn eerste spreekbeurt pas in de derde van het voortgezet onderwijs
we hebben op internet gekeken naar spreekbeurten over katten en ik heb hem gewezen op hoe spreekbeurten in elkaar zitten.
zo straks na het eten gaan we samen uitvogelen welke punten hij in zijn spreekbeurt wil behandelen en dat op papier zetten.
dat wil ik hem vervolgens toch wel zelf in laten vullen. (ik moet er wel achteraan blijven zitten, want hij is bij elke langslopende mier afgeleid )
  maandag 19 mei 2008 @ 11:52:35 #137
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58758843
Zo heb ik het ook ongeveer aangepakt, lady-wrb.
Eerst heb ik met Daan bekeken wat er in de spreekbeurt moet komen (de structuur), verder bekeken waar hij z'n informatie vandaan kan halen (internet, boeken van de bieb en boeken van hemzelf), welke hulpmiddelen hij kan gebruiken (powerpoint, globe met zaklamp en bal) en dan puntsgewijs verder uitwerken. Hij vertelde wat er in moest komen en ik typte dat voor hem uit (kon ik gelijk de zinnen mooi lopend maken). Nu moet hij nog oefenen om zowel het verhaal te vertellen als de hulpmiddelen te gebruiken. Maar ik verwacht dat het wel goed gaat komen. Hij heeft zelf nog het idee dat hij z'n spreekbeurt moet voorlezen, omdat iedereen dat doet, maar volgens mij wordt het veel duidelijker als hij het kan uitleggen a.d.h.v. hulmiddelen. Hij vindt het leuk om dingen uit te leggen, dus zeker als hij zijn verhaal kan vertellen a.d.h.v. hulpmiddelen, verwacht ik dat dat wel goed gaat. Maar dat kunnen we met oefenen misschien nog zien.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 mei 2008 @ 17:51:16 #138
13151 crew  Rewimo
pi_58784810
Christan kreeg vandaag een soort rapport mee. Allerlei taalonderdelen met punten erachter Hij had 86 punten en zo te zien kon hij maximaal 100 halen. Maar volgens Christan moet hij juist nog 86 punten halen. Kortom, zonder uitleg snap ik er niks van
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 18:39:19 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58785756
net toen ik vandaag dacht dat ik wel toe was aan een nieuw stukje loslaten ( alleen van school naar huis fietsen) fietste meneer in volle vaart tegen een auto aan
de auto was tot mijn verbazing onbeschadigd, mijn kind had een zeer been en de fiets liep enorm aan (moet even naar de fietsenmaker)
dat van school naar huis fietsen, stel ik nog maar even uit
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:09 #140
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58785912
oh lady dat is precies ook mijn schrikbeeld bij m`n oudste! die vergeet z`n kont nog af te vegen na het poepen, bij wijze van spreken, hoe moet hij dan ooit zelfstandig naar school?
Saartje
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 18:50:42 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58785978
ja erg he? ik vind het vreselijk. het is eigenlijk een stukkie van niks, maar er rijden enorm veel grote vrachtwagens. en al reden ze er niet, ik vind de combi kind <-> fiets helemaal niets.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:01:24 #142
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58787394
Tis hier net te ver om te lopen anders zou hij dat mogen van me. Nja, voorlopig haal en breng ik hem wel. We zullen volgend jaar als Saartje mee kan, flink gaan oefenen met fietsen en daarna kijk ik wel weer.
Saartje
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:02:24 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_58787417
Jeetje dat is schrikken Lady.. Ik vind het nu ook afschuwelijk. Soms als we laat zijn mag René alleen naar school, maar ik ga wel mee om de (drukke) weg voor de deur over te steken, daarna lopen Cas en ik verder.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:24:59 #144
37150 livelink
pi_58787851
Ik vind het ook zo eng. En mijn vriend is juist iemand die de kinderen veel vrijheid op dat punt geeft. Dat gedeelte van de opvoeding laat ik echt aan hem over. Hij gaat overal met de kinderen op de fiets naar toe. En de weg naar school is één weg oversteken en dan alleen nog maar een fietspad. Dan helpt hij ze met de weg oversteken en laat ze dan samen verder fietsen. Hij fietst dan zelf via een andere route naar school, waar hij ze weer tegenkomt. Hij vindt dat heel belangrijk om ze dat te leren.
Nou, hij mag het dan ook doen. Ik doe alleen niet mee. Ik ga sowieso niet met Katja en Job samen op de fiets weg. Af en toe fiets ik alleen met Job of alleen met Katja ergens naar toe, maar twee tegelijk kan mijn hart niet aan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 mei 2008 @ 20:32:55 #145
13151 crew  Rewimo
pi_58787993
Ik vind het ook eng. "Gelukkig" is Christans school nu te ver weg om naartoe te fietsen Voorlopig brengen we hem dus. Ik denk wel dat ie over een jaar of wat (rekbaar begrip ) zelf naar voetbal mag fietsen, dat is hier in het dorp en dan zoeken we wel een rustige route uit.

In principe zal hij wel gewoon op de fiets naar de middelbare school gaan (da's hier een jaar eerder dan in NL), dat is ongeveer 20 minuten fietsen, tikje afhankelijk van welke school het wordt.

Is alles goed met Luca, lady-wrb? Niks ernstigs met zijn been?
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:41:15 #146
37150 livelink
pi_58788163
Ter illustratie. Job fietst behoorlijk hard, maar nog redelijk ongecontroleerd.
In dit filmpje fietst hij wel op een doodlopende weg, normaal houdt hij wel redelijk rechts
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:19:23 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58788989
Freek zwalkt ook alle kanten op, en kijkt nergens naar . De hele buurt, en school, horen ons al van verre aankomen, vanwege mijn geschreeuwde instructies .
Ook al eens een aanfietsing met een (gelukkig langzame auto gehad) idd.

Volhouden maar , al is alleen naar school nog laaaaaang geen optie.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 06:45:20 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58794842
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:19 schreef Leah het volgende:
Freek zwalkt ook alle kanten op, en kijkt nergens naar . De hele buurt, en school, horen ons al van verre aankomen, vanwege mijn geschreeuwde instructies .
Ook al eens een aanfietsing met een (gelukkig langzame auto gehad) idd.

Volhouden maar , al is alleen naar school nog laaaaaang geen optie.
luca en mijn persoon hoor je ook altijd al van verre aankomen: luca altijd luid bellend en ik die roep dat als hij niet ophoudt, ik die bel binnen een minuut van zijn fiets sloop, vervolgens hoor je mij roepen dattie rechts moet houden en vervolgens dat hij uit moet kijken voor de spiegels van de daar geparkeerde auto's.
en dan nog de normale instructies.
hij kan ook echt maar één ding tegelijk: het is óf uitkijken in het verkeer en van zijn fiets vallen, óf op zijn fiets blijven zitten en een gevaar op de weg zijn.
en ik me maar afvragen: hoe moet dat ooit tegelijk gaan lukken?
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 06:48:11 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58794849
de pijn was gisteravond alweer over trouwens
(ik moet alleen nu zelf naar de fiets kijken. we moeten vanmiddag naar de bibliotheek en dat gaat weer op de fiets gebeuren, oefenen zal hij )
pi_58794915
Tjee, lady-wrb, schrikken zeg..gelukkig valt het allemaal mee.

en ik vind vrachtwagens helemaal een verschrikking voor fietsers (zeker in combinatie met zwalkende kinderen op fietsen, brr).

haha, Leah, ik zie het al helemaal voor mee

D raakt nog steeds geen fiets aan (ook niet leuk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')