quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:31 schreef Lois het volgende:
Schoolnacht en slaapfeestjesZoveel loslaten kan ik nog niet aan
![]()
Iris kwam met knalrode wangen (van vermoeidheid) uit de bus en kondigde aan dat ze bij het vriendinnetje ging spelen waarmee ze innig verstrengeld liep. Nou eh.... dacht het nietEenmaal in de auto gaf ze al vrij snel aan dat ze bekaf was en heb ik haar maar even met rust gelaten( wil je al vertellen of even rust? lamemetrustmama) . Ze wilde vervolgens heel dwars de auto niet meer uit toen we eenmaal thuis waren dus hebben we nog een half uurtje rustigjes gezeten, ik op het tuinhekje van de buren en Iris in de auto
![]()
Daarna heeft ze vol enthousiasme de buurman verteld wat ze allemaal gedaan had, fijn dat ik hetook hoorde, en kwam ze weer een beetje bij. Ze was doodop, dat was wel duidelijk, en na een snelle hap lag ze vrij vroeg in bed. Ik had al snel door dat ze nog een beetje druk was in haar hoofd van alle indrukken dus voor 1 keer 2 lange boekjes voorgelezen en toen pas kon ze de rust vinden om te gaan slapen.
Als ze morgen nog erg moe is houdt Jeroen haar lekker thuis, kan ze even bijkomen.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:45 schreef lady-wrb het volgende:
klinkt als een geslaagd schoolreisje
zaten ze niet onder de banken van de bus?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:54 schreef Lois het volgende:
De bus van Bram ( de kinderen dus he, voor bix weer iets opmerkt) zat wel in zijn geheel onder de banken, maar de kinderen in de bus van Iris zaten nog braaf in hun gordeltjes
nee joh, 4 tot 8, anders zit je weer met de puisterige starters tussen de nachtluiers.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:21 schreef snoopy het volgende:
Als het echt druk gaat worden hier verwacht ik een 4 tot 12 reeks en een 12 en ouder...
quote:Op zondag 27 april 2008 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Goed zo Katja
Hier ook een badjas. En een kind dat tegen me wil Wii-en maar ik zit te msn-en met iemand anders in badjas
op mijn initiatief hoor.quote:Op zondag 27 april 2008 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Hee, is ie weer naar zijn pa? Da's inderdaad lang geleden.
Ik mis Christan ook altijd als ie uit logeren is. Anderzijds is het dan ook wel lekker om wat meer je eigen gang te kunnen gaan, erg tegenstrijdig hoor
Ja goed! Ze is zo in de groep kinderen gerolt en komt echt heel ontspannen uit school, is ook wat gezelliger in huisquote:Op zondag 27 april 2008 14:17 schreef Rewimo het volgende:
Mous, hoe zijn Renées eerste dagen op de nieuwe school bevallen? En gaat Cas er nu ook heen na de vakantie?
dat denk je helemaal goedquote:Op zondag 27 april 2008 13:57 schreef moussy het volgende:
Ik dénk dat als je er helemaal doorheen zit dat je je dingen wel eens aan de kant zet om te overleven.
ik ook, maar ik besliste niet voor mezelf, maar in het belang van luca. die moest er gewoon even uit.quote:Persoonlijk loop ik liever op mn tandvlees dan er aan toe te geven.
dat heet dyscalculatie (mocht je het moeilijke woord op willen zoeken)quote:Op zondag 27 april 2008 14:42 schreef moussy het volgende:
Na de vakantie gaan ze eens kijken of ze niet 'rekendyslectisch' (zal wel anders heten) is,
bedoel je discalculie toevallig? http://www.dyscalculie.org/quote:Op zondag 27 april 2008 14:42 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja goed! Ze is zo in de groep kinderen gerolt en komt echt heel ontspannen uit school, is ook wat gezelliger in huisZe vraagt alleen ontzettend veel bevestiging en toch ook wel aandacht, maar dat hoor ik niet voor het eerst. Na de vakantie gaan ze eens kijken of ze niet 'rekendyslectisch' (zal wel anders heten) is, omdat ze daar erg veel moeite mee heeft en sommige methode's ook helemaal niet snapt. Bijv. het aftrekken, daar snapt ze echt niks van. Op de vorige school telde ze zich suf met een kralen ketting met 100 kralen. Dus ik denk dat ze inmiddels wel goed kan tellen
![]()
kapotte kleding is het niet. maar gewoon nette en hele kleding alleen.quote:Op zondag 27 april 2008 14:36 schreef livelink het volgende:
Klimmen in bomen en springen over sloten is wel hardstikke leuk natuurlijk. Logisch dat je dat niet met je nette kleren moet doen. Ik bewaar ook altijd wel wat oude en kapotte kleren voor dat soort gelegenheden.
Katja en Job zijn naar Het land van Jan Klaassen geweest. Job hebben we uiteindelijk gewoon mee laten gaan. We hoorden later dat hij in het groepje van de juffrouw zat en dat hij in de bus ook naast de juffrouw heeft gezeten. Dus dat hadden ze slim aangepakt. Ik heb ook niets gehoord over problemen of zo. We willen er ook even wat minder aan aandacht aan geven. Dinsdag hebben we het gesprek over de video-hometraining en meer kunnen we er op dit moment toch niet aan doen. Het gaat volgens mij ook eigenlijk al weer een heel stuk beter.
ja hoor, het gietijzer van mijn tuinbankje is nu prachtig groen gehammeritequote:Op zondag 27 april 2008 16:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Lady-wrbheb je nog even lekker geschilderd?
nee nee nee, ik heb in al mijn wijsheid besloten dat het groene beits gaat worden.quote:Op zondag 27 april 2008 16:37 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh mooi vind ik dat, zo'n zilveren stoel.Zelf vind ik blauw fluweel heel mooi bij zilver staan. En die houten latten zou ik groen doen (dus jij doet ze vast creme-wit
).
poe, dat is lastig zeg. heb jij geen handige moeder die er één voor haar kan maken?quote:Op zondag 27 april 2008 19:33 schreef Lois het volgende:
Ja hoor dit ging verbluffend makkelijk. Ze heeft erbij gestaan toen Jeroen haar zijwieltjes van de oude fiets op de nieuwe monteerde, en toen was het goed.
Wij hebben momenteel voornamelijk kleding problemen. Eva wil het liefst elke dag een tuinbroek aan, ik heb er 2 inmiddels, en dan vind ze de 1 ook nog fijner zitten dan de ander. Heeel soms wil ze nog wel een legging aan met een lang tshirt, maar gewone broeken met een tailleband en een knoopje wil ze niet meer.
Ik ben dus weer driftig op zoek naar spijkertuinbroeken![]()
Zoekt zich ook suf maar nog steeds niet gevondenquote:Op zondag 27 april 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Eva zit in 122 ongeveer Chaca. Ik zoek me suf op H&M Mous
Mouss ik hou van jequote:Op zondag 27 april 2008 21:45 schreef moussy het volgende:
bestelnummer 60-3878
ik kreeg hem als extra aanbieding na mn bestelling, misschien is ie daarom onvindbaar.
Ik geloof het wel, er zijn drie wedstrijden maar dit was de enige die overdag is. Via mijn werk (sponsor) kunnen we kaartjes tegen gereduceerd tarief krijgenquote:Op maandag 28 april 2008 09:29 schreef livelink het volgende:
Oh, ik dacht dat het al het EK betrof en dat je naar Zwitserland af ging reizen. Ik vond het al wonderbaarlijk dat je nog zo laat kaartjes had weten te krijgen. Ik ben nog niet helemaal wakker, geloof ik.
Is dit de laatste oefenwedstrijd, dan?
Ik zie ze ook niet als gevaarlijk, maar kan me wel voorstellen dat je ze kan verliezen met rennen of zo.quote:Op zondag 4 mei 2008 09:27 schreef livelink het volgende:
Ballerina's zijn toch niet zo gevaarlijk? Of heb ik een heel ander beeld van ballerina's dan jullie?
Nee, bijvoorkeur die van 1,95 of nog goedkoper en dan voor elke dag 3 paar.....quote:Op maandag 5 mei 2008 11:22 schreef moussy het volgende:
De wat duurdere hebben wel profielMaar die zullen de pubers wel niks vinden
bron (staat nog wel wat meer)quote:Het feest Fronleichnam is een een Rooms-Katholiek feest, dat in 1264 door Paus Urbanus IV werd ingevoerd. Met Fronleichnam (lett. lichaam van de Heer) wordt de aanwezigheid van Christus in het heilige sakrament van de eucharistie verheerlijkt (het brood en bloed bij het avondmal als symbool voor Christus). Het feest wordt op de donderdag naar Trinitatis (staat voor de heilige drieeenheid) gevierd, de datum van Trinitatis wordt door de datum van Pasen bepaald. Voor de reformatie werd het feest overal met grote processies en optochten gevierd. Nu gebeurt dit alleen nog in katholieke landen, maar de toneelstukken, die wonderen verbeelden bleven, bijv in Engeland langer in trek. Meer kan ik er ook niet over vertellen, maar ik hoop, dat je nu in ieder geval een idee hebt gekregen over wat Fronleichnam inhoudt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |