abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 07:07:19 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58794946
luca fietst ook pas ruim een jaar hoor (zonder zijwieltjes dan) ik heb m ook echt moeten dwingen. en nu heeftie dan een echte jongensfiets (inclusief mountainbike-stuur met van die ijzeren dingen erop).
eigenlijk zou er gewoon een gelegenheid moeten zijn, waar je ongestoord met je kind kan oefenen, want wat is het tegenwoordig druk op de weg
pi_58795073
Dwingen helpt hier niet...hij verstijft gewoon (echt als een beeld) en wordt zo'n beetje hysterisch (van angst).

Als hij bij vriendjes speelt dan fietsen zij vrolijk rond door de buurt en hij rent er dan achteraan. Het feit dat zijn vriendjes (en nu ook zijn broertje) wel fietsen deert hem ook niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 mei 2008 @ 09:47:27 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58796650
Christan vindt fietsen wel leuk gelukkig. We hebben net een "nieuwe" fiets voor hem op de kop getikt, met versnellingen (leve de rommelmarkt), en dat is natuurlijk helemaal geweldig Evengoed blijft fietsen en luisteren tegelijk een hele opgave...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 12:39:37 #154
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58800334
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:43 schreef lily het volgende:
Dwingen helpt hier niet...hij verstijft gewoon (echt als een beeld) en wordt zo'n beetje hysterisch (van angst).

Als hij bij vriendjes speelt dan fietsen zij vrolijk rond door de buurt en hij rent er dan achteraan. Het feit dat zijn vriendjes (en nu ook zijn broertje) wel fietsen deert hem ook niet.
dan zou ik hem ook niet dwingen. dat is zielig.
  woensdag 21 mei 2008 @ 13:09:40 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58800876
Gelukkig dat hij geen klachten meer heeft Lady-wrb!

Onze oudste wilde ook niet fietsen. Maar in het bos met een helm op is het toch gelukt om te leren! (dan val je zacht en doe je je hoofd geen pijn. Tja, waar die kleintjes al niet over nadenken)
Hij zit nu nog als een afgeleide van een hark op de fiets, maar hij fietst.

Voor de jonste heb ik nu van de buuf zo een hesje met een handvat geleend. Dat scheelt echt enorm in je rug!
Het is een weekje en dan kunnen ze het. (eerst zien dan geloven)
Ook zie ik hier veel van die houten loopfietsen. En kinderen die dat hebben leren wel verdacht snel fietsen zeg! Met drie al los fietsen. Dat kon bij ons alleen de middelste.

Speaking of which... Ik weet niet wat er met die jongen is. Iedere keer van die rare fratsen. Luistert niet, gaat zijn eigen gang, enorm brutaal. Met als laatste hoogtepunt plassen in de prullebak bij de gymles
Hopelijk is ie alleen maar zenuwachtig voor het schoolreisje en valt het samen met een sprongetje. Anders dan weet ik het even niet meer
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58802175
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:39 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dan zou ik hem ook niet dwingen. dat is zielig.
nee, precies
pi_58802211
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Met als laatste hoogtepunt plassen in de prullebak bij de gymles
Ze halen toch wat uit, vaak

klinkt als iets wat die van mij ook zou kunnen doen
  Jubileum moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 19:59:29 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58882543
ET, Swets of ander ervaringsdeskundigen?

In hoeverre beinvloed een Netelroos aanval het gedrag van je kind? Ik heb het vermoeden dat Eva netelroos heeft, ze geeft geen jeuk aan maar dat zegt niks want ze geeft nooit pijn aan ook, maar ze zit sinds vanmorgen ineens onder de vlekken. Vlekken zoals ze nog nooit eerder heeft gehad, en inmiddels heeft dat kind toch wel alle soorten vlekken gehad die er zijn dacht ik.
Omdat ze er verder weinig last van heeft vond ik een bezoekje HAP nog niet echt nodig, zo spoedeisend is het in mijn ogen niet, maar ze heeft wel een enorme gedragsverandering ondergaan.
Ze is uitermate aggresief, overmatig geprikkeld, en bijna niet te hanteren.
Nu kan je dat voor een deel op de verjaardagsstress gooien maar normaliter vind ze alle visite niet makkelijk maar wel gezellig. Een driftbui hoort er wel bij maar ze is nu al vanaf 5 uur vanmorgen hartstikke driftig.
Ik vroeg me dus af of het erbij hoort omdat ik me vaag iets kon herinneren van Saskia die ook zo'n draakje kon worden van zo'n aanval.
Plaatje van de vlekjes wat je niet goed kunt zien op de foto is dat de vlekjes echt op de huid liggen, een soort van verdikt zijn.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:10:39 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_58882784
buuf, ik kan nog steeds de homeopaat aanraden
Liam is een ander kind geworden we merken nu ook precies wanneer ie toe is aan een nieuw korreltje. afgelopen week begon ie ineens weer allerlei dingen te vertonen (snel huilen, veel bij me willen zitten, en sinds eergisteren weer hoesten) en in overleg heeft ie gisteravond weer een korreltje gekregen en hopla, gaat weer beter (hoewel dan altijd na enige verslechtering, maar dat hoort erbij)
doen zeg ik je!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 mei 2008 @ 20:10:51 #160
13151 crew  Rewimo
pi_58882791
Geen ervaring Lois, maar ik zou er toch even naar laten kijken. Ze uit zich zo te lezen in driftbuien in plaats van te zeggen dat ze jeuk of pijn heeft? Misschien kan ze het niet goed omschrijven in woorden wat ze voelt. Wat het ook is, ze heeft er last van
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:13:00 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58882825
Katja heeft regelmatig netelroos, maar behalve wat lichamelijk ongemak heb ik nooit gemerkt dat ze zich ook anders gedroeg dan.

Overigens ben ik een paar weken geleden toen het zo warm was met haar naar de huisarts geweest vanwege een hele heftige netelroos, vergelijkbaar met de vlekken van Eva. Dat bleek toen echter geen netelroos te zijn, maar heftige zonne-allergie. Volgens de huisarts gebeurde dat vaak bij de eerste zon. En van die zonne-allergie was Katja wel prikkelbaar en overgevoelig. Maar Katja had het ook alleen maar op plekken die aan de zon blootgesteld waren. En dat lijkt bij Eva nu niet het geval te zijn, als ik die foto zo zie.

Vervelend, dit soort vlekken waar je niet precies weet wat het is en waar het vandaan komt. Sterkte, Lois!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:35:48 #162
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58883273
Duidelijk Lois Foto zegt genoeg

En ja, bij Saskia is het duidelijk merkbaar als er weer zo'n aanval op komst is... Idd echt een draakje dan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 25 mei 2008 @ 10:13:18 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58893389
Beterschap met Eva. Lijkt me niet prettig.

lady-wrb, fijn dat er geen klachten meer zijn. Hier ook altijd hartverzakkingen als ik Fleur op de straat heb fietsen. kijk uit, kijk voor je. Nee, niet naar die kant van de weg......remmen...remmen.... Pfffffff. Gelukkig wonen we op een dorp.

Hier een 'fijn' logeernachtje bij opa gehad. ze lag pas om 9 uur in bed. En ging goed slapen. Gewoon in de kamer waar ze altijd ligt. maar opeens om 3 uur stond ze naast mijn bed. goedemorgen mama.... ik heb lekker geslapen...en toen kroop ze bij me in bed. Dus ik gezegd dat ze moest gaan slapen en daar leek het wel op. Maar met zijn 2en in een bed werkt niet. Dus ik ging naar beneden....dat had ze door dus zij mee. Huilen dat ik weg ging. Dus uiteindelijk naar veel 5en en 6en, lag ik op de bank en zij lag op haar luchtbed naast de bank. Ik heb het 4 uur zien worden en 5 uur. En om 6 uur meldde Fleur me dat het op de (stilstaande) klok 7 uur was. Dus ik met een half oog naar de videorecorder gekeken en ze nogmaals gezegd dat ze moest gaan slapen....pffff en eindelijk was het 7 uur.....en werd ze super vrolijk wakker.... jaaaaaaaaa zij wel.

Ohhhh en deze nog even als vrolijke afsluiter:
Mama, als ik later dood ben, dan doe ik mijn mond een beetje open, want dan kunnen ze mijn tanden nog poetsen. Ik wil nl. geen bruine tanden....
pi_58927591
na veel kletsen, veel testen, nachten wakker liggen, huilbuien, nog meer gesprekken en testen zojuist besloten dat we alicia toch over laten vliegen naar de 1e klas, mijn meissie wordt dus toch dit jaar kleuteraf.. (enorm spannend, enorm moeilijke beslissing, enorm veel tranen gaat dat nog geven de komende weken, maar hopelijk wel de juiste)

moest het ff kwijt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 mei 2008 @ 21:31:03 #165
13151 crew  Rewimo
pi_58927621
Knor, waarom was de beslissing zo moeilijk?
  maandag 26 mei 2008 @ 21:31:44 #166
37150 livelink
pi_58927638
Knorretje, wat is de reden dat jullie dit zo'n moeilijke beslissing vonden, als ik het mag vragen?
pi_58928272
het heeft eigenlijk een aantal redenen, alicia is een meisje wat erg op zich zelf is, zeker naar leeftijdsgenootjes waarvan ze niet zeker weet of ze die de baas kan, faalangstig, onzeker, klein, iel, traag etc etc. Ze speelt in de klas vaak met de jongere kindjes (als ze al met iemand anders speelt) en 1 ander kindje.
Om over te gaan word er natuurlijk na de afgelopen jaren gekeken, komt er een arts verbonden met school kijken en wordt er evt een algemene cito afgenomen om te zien hoe of wat en om twijfels weg te nemen. Juffie had in eerste instantie wat twijfels rond alicia en het aankunnen van de eerste klas (en wij ook) De dokter gaf een 'negatief' advies, de cito die ze toen gedaan hebben was verassend goed, ze scoorde op alle punten boven gemiddeld ook op facetten die nog niet echt mee hoefden te wegen. Toch was die cito voor ons niet overtuigend genoeg dat ze de eerste aan zou kunnen (en nog hebben we die zekerheid niet hoor) ze kan dan koppie koppie genoeg hebben maar daar red je het niet mee. Weer met de dokter gesproken, weer met juffie gesproken, uiteindelijk de schoolbegeleidingsdienst laten komen en ook die haar bevindingen gevraagd. Alicia is wederom getest en wederom op de meest uiteenlopende dingen en deze gaf aan dat ze er niet van overtuigd is dat een jaar langer kleuteren iets zou veranderen en we misschien haar zelfs te kort zouden doen als we haar lieten kleuteren. Met de juiste stimulans, inzet en vriendjes zou het best kunnen. Over het kunnen kwa vermogens waren we het inmiddels eens, stimulans en inzet tja die kunnen wij als ouders geven, maar das buiten school. Stimulans, inzet etc binnen school moet van de nieuwe leerkracht komen en klasgenoten. Maar niemand van de groep waarin ze komt gaat met alicia om, uit haar eigen klas gaan wat jongens en meidjes en met niemand uit die groep die ze nu twee jaar kent klikt het, speelt ze graag mee, sterker nog willen soms niet eens (begrijpelijk) met haar spelen door haar manier van doen. Ook in de andere klassen waaruit leerlingen gaan naar de nieuwe klas en welke ze dagelijks ziet zit niet echt 1 leerling die nu al opgaat met d'r.

Ze gaat dus nu als eenling (er is al groepsvorming onderling) naar een nieuwe klas, waar ze faalangstig als ze al is aansluiting moet gaan zien te vinden om d'r kop boven water te houden om dus waar te maken wat ze in d'r heeft. (haar langer laten kleuteren had verveling opgeleverd, de uitdaging van de kleuterschool is er al wel uit en resulteerde in meer problemen, daarnaast zou ze ook echt een beetje te 'oud' worden, dan zou ze 7,5 zijn bij het begin van het schooljaar als ze dan naar de 1e was gegaan, etc etc. Ze moet haar beste (en enige) vriendje dus echt achter gaan laten en een nieuwe start gaan maken,)
  maandag 26 mei 2008 @ 22:02:53 #168
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58928428
Dat klinkt inderdaad als een moeilijke beslissing, knor! Ik hoop dat ze het snel naar haar zin krijgt in de nieuwe klas. Het zou ook best kunnen dat ze door wat meer uitdaging minder onzeker wordt...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 mei 2008 @ 22:15:00 #169
13151 crew  Rewimo
pi_58928744
Dat is best moeilijk ja. Je weet niet of je er goed aan doet. Maar verveling is zéker niet goed voor haar. Wie weet vindt ze de uitdaging wel heel erg leuk. Als ik het zo lees kan het niveau geen probleem vormen. Hopelijk vindt ze gauw een vriendje of vriendinnetje, dat zal het vast makkelijker maken.
pi_58928854
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Dat is best moeilijk ja. Je weet niet of je er goed aan doet. Maar verveling is zéker niet goed voor haar. Wie weet vindt ze de uitdaging wel heel erg leuk. Als ik het zo lees kan het niveau geen probleem vormen. Hopelijk vindt ze gauw een vriendje of vriendinnetje, dat zal het vast makkelijker maken.
ja dat hoop ik ook, want het enige veilige, vertrouwde, voor haar aan school, haar houvast heb ik dus net voor haar omver gehakt, weg vriendje, weg, klas, weg juffie... op naar de echte grote school, met die enorme tafels, dat enorme school plein.

Het geeft in elk geval een naar gevoel wat nog wel even zal blijven maar hopelijk zijn we nog voor de eerste schooldag er allemaal helemaal klaar voor om de uitdaging aan te gaan.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:46:07 #171
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58929410
Die groepsvorming was hier juist de aanleiding om Freek wel naar groep drie te laten gaan. Hij kan veel dingen nog lang niet goed genoeg, maar omdat de groep zich al zo goed gevormd heeft gaat ie toch.

Moeilijk beslissingen hè Knorretje? Komt vast goed .

Ik ga hèèl even pimpen met mijn kroost . Sinds zaterdag ben ik moeder van een zoon van 6, ongelofelijk wat wordt ie groot!

[ Bericht 8% gewijzigd door Leah op 26-05-2008 23:05:51 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_58929548
aaaah Leah, ik ben zowaar een keer op tijd! wat een liefjes. en 6 jaar, wow! gefeliciteerd met die grote kerel!
  maandag 26 mei 2008 @ 22:52:29 #173
640 snoopy
peanuts
pi_58929559
Oeh Leah, wat een stelletje liefies
En van harte

Knorretje, kan me helemaal voorstellen hoe moeilijk zo'n beslissing moet zijn. Uiteindelijk hoopt iederen ouder dat zijn/haar kind fluitend de schooltijd doorloopt. En als er nu al zulke moeilijke dingen zijn waar je tegenaan loopt...
Ik hoop dat ze gewoon een heel fijn schooljaar gaat krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door snoopy op 26-05-2008 23:02:47 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58929598
Knor, ik had jouw bericht nog niet gelezen. wat een moeilijk besluit. maar zo te lezen wel enorm wel-overwogen. meer kun je niet doen toch? ik hoop dat 't goed uit gaat pakken voor Alicia. succes!
  maandag 26 mei 2008 @ 23:01:07 #175
37150 livelink
pi_58929731
Knorretje, ik kan het me zo goed voorstellen hoe moeilijk deze beslissing moet zijn. Ik hoop dat het goed voor Alicia uitpakt, maar ik kan je bibbers helemaal meevoelen.

Leah, wat zijn ze allebei al groot! Freek ook al 6, je ziet het er wel vanaf. Zo'n wijze blik in zijn ogen, vind ik.
Leuk om ze weer eens te zien.

Wij zitten inmiddels in het homevideotraject met Job. Vorige week zijn ze de 1e keer komen filmen, vandaag hadden we de eerste nabespreking. Hierna komen ze nog 2x filmen, dus voorlopig zitten we er nog middenin. Ik vond het opvallend wat ze uit de eerste video al wisten te halen. Goede tips gekregen en gelukkig was er ook veel nadruk op hetgeen we wel goed deden.
pi_58929754
klinkt goed, livelink! lijkt me heel erg spannend.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:05:11 #177
640 snoopy
peanuts
pi_58929827
Dat klinkt positief Livelink! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Succes jullie
  maandag 26 mei 2008 @ 23:06:44 #178
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58929874
Klinkt goed Livelink!

Snoopy, wat heb je je post slim aangepast , dank je wel!
  maandag 26 mei 2008 @ 23:08:29 #179
640 snoopy
peanuts
pi_58929933
Ik werd getipt
  maandag 26 mei 2008 @ 23:25:51 #180
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58930387
  maandag 26 mei 2008 @ 23:33:23 #181
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58930561
Leah wat een mooi stel heb je En 6 alweer..wow!

Spannend livelink! Ik hoop dat ze veel goede tips voor je hebben
Moeilijke beslissing knorretje. Hopelijk pakt het goed uit!

Ik ben blij dat ik met mijn jongens de overstap naar een andere school heb gemaakt. Oudste bleek behoorlijk achter te lopen met oa rekenen en jongste heeft nog nooit een test of iets gemaakt. Lekker dan
Oudste krijgt nu dus regelmatig werkjes mee naar huis om wat in te lopen en jongste mag testjes doen, wat hij erg leuk vind
Saartje
pi_58932372
Knorretje, speelt Alicia alleen met jongere kinderen? Of ook wel met (veel) oudere kinderen? Dat laatste (dus wel met andere leeftijden maar niet met leeftijdsgenootjes) komt veel bij kinderen met ontwikkelingsvoorsprong die niet met ontwikkelingsgelijken te maken hebben. En dat kan ook faalangst, onzeker gedrag enz veroorzaken (doordat kinderen zich aan elkaar spiegelen en merken dat ze afwijken).
Sterkte hopelijk blijkt dit de goede keus te zijn!
pi_58933350
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:51 schreef bixister het volgende:
aaaah Leah, ik ben zowaar een keer op tijd!
ik niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 mei 2008 @ 08:56:39 #184
13151 crew  Rewimo
pi_58934283
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 06:05 schreef lily het volgende:
ik niet
Ik ook niet

Christan krijgt eindelijk ramen in zijn kamer Zie ons topic in K&W. Als de dakkapellen erin zitten ga ik zijn kamer schilderen. Hij krijgt een zeekamer (zie ook K&W).

Volgens Christan gaat hij trouwens over naar de Dritte Klasse. Oudergesprekken zijn pas volgende maand, dus we zullen zien
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:11:23 #185
3011 E.T.
pi_58934522
Lastig idd Knor.. Met zulke dingen altijd zo moeilijk dat je pas achteraf weet of je de juiste keuze hebt gemaakt.
Ik hoop voor d'r dat ze gauw een vriendinnetje of vriendinnetje in de klas vind

Livelink, klinkt goed!

Leah, ik had ze gisteravond nog ff gezien.. Mooi kroost heb je

Maneki, wat raar dat ze daar op die andere school geen aandacht aan hebben besteed. Wel fijn dat het nu goed opgepakt wordt.

Hier is het vandaag juffendag voor de kleuters en mevrouw verkleed als boerinnetje. Al dagen heeft ze het er over en vanmorgen wilde ze niet uit bed komen, ze wilde niet als boerinnetje, ze wilde niks. Toen ze op school zag dat iedereen als boertje/boerinnetje liep (of sommigen als koe of paard) viel het wel weer mee. Maar toen ik wegging was ze nog steeds chagerijnig.. duidelijk een ochtendhumeurtje vandaag
Maar ze zag er wel lief uit:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58934553
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:02 schreef poemojn het volgende:
Knorretje, speelt Alicia alleen met jongere kinderen? Of ook wel met (veel) oudere kinderen? Dat laatste (dus wel met andere leeftijden maar niet met leeftijdsgenootjes) komt veel bij kinderen met ontwikkelingsvoorsprong die niet met ontwikkelingsgelijken te maken hebben. En dat kan ook faalangst, onzeker gedrag enz veroorzaken (doordat kinderen zich aan elkaar spiegelen en merken dat ze afwijken).
Sterkte hopelijk blijkt dit de goede keus te zijn!
Alicia ziet nooit kinderen die veel ouder zijn dus geen idee of ze daar wel een klik mee zal hebben, ze is de langst zittende in de klas (ze is met 3 jaar en 7/8 mnd daar gekomen) De kleuterschool is hier nog apart van de andere klassen dus die ziet ze niet.

edit: ET wat leuk gedaan!!
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2008 @ 09:17:56 #187
7074 moussy
kuttekop
pi_58934623
Wat een grote overstap knor. Op de oude chool gingen de oudste kleuters (gr. 2) op een gegeven moment op visite bij gr. 3, later 2 middagen in de week meedraaien en op een gegeven moment helemaal naar gr. 3 in het lokaal, dat was er dan wel goed geregeld
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_58934977
zover ik begrepen heb moussy is er vanaf donderdag voor alle nieuwe eerste klassers een aktiviteit als groep samen, hoe of wat hoor ik vanmiddag pas.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:41:25 #189
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58935024
saskia wat een lief boerinnetje ben je
Leuke stof E.T.!
Saartje
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:01:53 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_58940648
livelink, hoe is die nabespreking van de video gegaan dan? of lees ik ergens overheen? fijn dat het goed voelt iig.
ah ET, wat ziet ze er lief uit! overigens wel weer herkenbaar gedrag
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:23:46 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58945197
Knorretje wat een moeilijke beslissing. Ik hoop voor jullie en Alicia dat het een goede is geweest en ze straks kan bloeien...

Livelink, fijn dat de eerste opnames al opbouwende adviezen gegeven heeft en de bijbehorende complimenten.

E.T. wat een mooi boerinnetje.

Leah, heb ze helaas gemist, maar wat ik zo lees moet het een knap stel zijn

Hier is Fleur een ochtendje gaan helpen op de peuterspeelzaal. Ze heeft deze week vrij en om wat afwisseling van de oppas te hebben, had ik gevraagd of ze mocht gaan helpen. De juf vond het een leuk idee, en Fleur heeft de ochtend van d'r leven gehad..... lekker dat het nog kan, zo op een dorp.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 mei 2008 @ 17:26:45 #192
13151 crew  Rewimo
pi_58945261
Ik kan nu de foto van Saskia pas zien, wat ziet ze er schattig uit als boerinnetje
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:24:07 #193
37150 livelink
pi_58951715
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:01 schreef Belana het volgende:
livelink, hoe is die nabespreking van de video gegaan dan? of lees ik ergens overheen? fijn dat het goed voelt iig.
ah ET, wat ziet ze er lief uit! overigens wel weer herkenbaar gedrag
Saskia was echt een heel leuk boerinnetje

Belana, ik had inderdaad niet echt iets verteld, maar ik kan wel een voorbeeld geven van wat ze je dan laten zien op zo'n video. Ze hadden ons gefilmd tijdens de lunch en op een gegeven moment propt Job zijn mond hardstikke vol en begint vervolgens ook met volle mond te praten.
Zowel J. als ik begonnen tegelijkertijd met hem te corrigeren. We bedoelden wel allebei hetzelfde, maar J. zei dat hij netjes moest eten en niet zo knoeien, terwijl ik zei dat hij niet met volle mond moest praten en zijn mond niet zo moest volproppen. De trainster liet ons zien dat Job in verwarring raakte door ons. Het gaat heel snel, maar toen ze ons erop wees zagen wij het ook. Job keek eerst naar J. en toen naar mij en begon er toen een grapje van te maken. Zij gaf ons dus de tip dat als één van ons begon met corrigeren, dat de ander zich dan moet terugtrekken zodat de boodschap van de één beter overkomt.

Dus dat is het soort tips waar je aan moet denken bij zo'n videohometraining.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:25:59 #194
37150 livelink
pi_58951761
Wat leuk dat Fleur mocht helpen, Chacama. Ze zal zich wel heel groot hebben gevoeld!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:35:51 #195
3011 E.T.
pi_58952013
Dat klinkt wel heel nuttig, Livelink Dat zijn nou echt van die dingetjes die je zelf niet in de gaten hebt, maar als het een kind zo in de war brengt is het juist zo goed als je het nu zelf ziet.
pi_58952139
oh livelink, da's zo'n typische 'fout' die we hier ook standaard maken. ik neem me telkens voor om 't anders te doen maar het is gebeurd voor je er erg in hebt. en 't werkt inderdaad helemaal niet, of zelfs averechts.

boerin saskia!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:12:58 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_58952867
ow wat een goeie livelink, dat zijn idd tips waar je echt iets aan hebt!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 08:30:56 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_58956297
Die tip heb ik láng geleden ook eens gehad en het werkt gelukkig echt. Soms als ik ergens iets van zeg wil Peet ook even laten weten dat ie denkt dat ie wat te vertellen heeft hier in huis René maakt het niet zo veel uit, die is toch puber en maakt óveral een drama van en Cas neemt meteen een loopje met ons.

Hier een drama vanmorgen, nog wel eigenlijk... Cas is vrij René moet naar school, nou dan moest cas maar naar 'de grote' school, zo noemt hij de school van René. Hij weet dat ie na de vakantie ook gaat en vraagt bijna dagelijks wanneer hij naar de grote school mag. Hij is natuurlijk van de peuterschool naar deze school gegaan en heeft er zelf helemaal van gemaakt dat het normaal is om daarna naar de grote school te gaan, prima, probleem met de overgang is ook opgelost.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 mei 2008 @ 09:49:51 #199
13151 crew  Rewimo
pi_58957437
Gaat het nog steeds goed met René op de nieuwe school?
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 10:06:26 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_58957782
Ja Ze heeft de aanpassingen gekregen waar ik op oude school vreselijk om heb moeten lopen zeuren, nooit gekregen en deze school kwam er zelf mee Zoals bijv een klok om te zien hoeveel tijd ze nog heeft en dat werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')