abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:34:44 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59087281
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:15 schreef Sjeen het volgende:
Wat lijkt Fleur op jou ineens Chaca...
kwam van de week nog een hele lieve nichtjes-foto tegen (ken je hem nog?)
pi_59087869
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Maar het feit dat even uit de schoolse omgeving zijn, is voor die kleintjes ook al heel veel waard. Net even dat half uurtje op de bank hangen. Iets dat je niet doet als er zoveel andere dingen om je heen gebeuren en je 'mee' wilt doen.
half uurtje op de bank liggen redden we thuis tussen de middag eerlijk gezegd niet hoor, ik vind het doorgaans een race tegen de klok om 'm te halen, samen brood te eten, en weer terug te brengen. en dan wonen wij nog best dicht bij school! maar ze hebben dan ook echt maar een uurtje hier. vind ik vrij krap. bovendien, bij een gastouder lijkt 't me toch ook weer minder ontspannen dan thuis.

ik vind fleur ook veel op je lijken inderdaad.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 juni 2008 @ 13:07:32 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59087969
Ik ben benieuwd hoe Isa het gaat vinden na de vakantie, ze zal ook moeten overblijven op maandag en donderdag in principe... Ze wordt gewoon al 4

iets met blauw en vlechtjes chaca...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:00:13 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59090882
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Isa het gaat vinden na de vakantie, ze zal ook moeten overblijven op maandag en donderdag in principe... Ze wordt gewoon al 4

iets met blauw en vlechtjes chaca...
ja jouw peutertje is ook al bijna kleuter...... hoplelijke rustige dagen op de overblijf.

wij wonen 5 minuten van school. dus dat half uurtje redden we wel.

ja, sjeen....klopt helemaal
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:35:44 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59101294
Bij ons is er een volcontinue rooster en eten de kinderen in hun eigen groep met hun juffrouw. Daarna naar buiten, waarbij de kleuters afgescheiden zijn van de grotere kinderen. Ik hoor er nooit iets over, dus het zal wel goed gaan.

Wat een leuke foto van Alicia. Ze kijkt zo vrolijk. Ze is eigenlijk niks veranderd.
Fleur is ook al zo mooi en die foto van Maud en Fleur samen vind ik zo lief.

Moussy, nog eventjes doorzetten. Volgens mij is iedereen zo langzamerhand toe aan vakantie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:08:36 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59102211

De eerste avond zit erop. Ze heeft het lang volgehouden. Alleen de laatste kilometer van de 5 heeft ze bij me in de draagdoek gehangen. Nou, ik was trots. Morgenavond wrs. door de duinen heen baggeren. Benieuwd hoelang het dan duurt voordat ze vraagt of ze mijn rug op kan
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:23:36 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59102665
Die onthou ik alvast voor volgend jaar, Chacama.. een draagdoek mee Kan Tijn op m'n rug en Saskia in buggy

Schoolreisje hebben we ook weer overleefd. Ik was alleen te laat bij de terugkomst Doordat het verkeer zo meezat waren ze bijna 10 minuten te vroeg op school. Ze stapten net uit de bus toen ik aan kwam lopen.
De bus die van te voren zo eng was, viel achteraf toch wel erg mee Bij het wegrijden had ze nog wel even gehuild dat ze papa en mama zo zou gaan missen (zo neemt ze elke ochtend afscheid van papa ook.. huilend en een "ik zal je missen!!").
Ze zat gelukkig bij een bekende moeder in het groepje (had juf expres gedaan) en het groepje waar ze mee samen liepen door het park was het groepje met d'r twee vriendinnetjes, dus het was helemaal goed

Morgen sportdag, ben weer benieuwd

(en deze week schoolreisje en sportdag.. vandaar dat we de avondvierdaagse maar een jaartje uitgesteld hebben)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:24:33 #283
37150 livelink
pi_59102698
Ik vind het stoer van je, Chacama
Ik heb het dit jaar weer een keer laf uitgesteld naar 'misschien volgend jaar'. Katja zat er niet zo mee, geloof ik.

Maar ik heb ook wel iets tegen de avondvierdaagse, eerlijk gezegd
Ik vind dat groepsgedoe altijd al vreselijk. En van die enorme drukte bij de start word ik compleet gek. En dan ben ik ook nog zo calvinistisch dat ik het absurd vind om kinderen enorm te gaan belonen omdat ze toevallig 4 avonden gelopen hebben.
Maar dat neemt niet weg dat ik waarschijnlijk volgend jaar capituleer en vrolijk meeloop met Katja en Job. En dan een bescheiden snoepzakje of zo bij het defilé op de laatste avond. Wat geven jullie je kinderen eigenlijk na zo'n avondvierdaagse?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:31:31 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59102942
Fleur gaat voor de medaille. En de bos bloemen die papa al beloofd heeft. Verder gewoon een trots gevoel....

En qua drukte. Tja. dat valt hier dan wel weer mee. Geloof dat we hooguit 100 lopers hadden. En we lopen in aparte groepen, waarbij ikzelf tot de hekkensluiters behoorde. weinig drukte ervaren. Werden zelfs bijna ingehaald door de 8km lopers
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:43:29 #285
37150 livelink
pi_59103390
Dat klinkt goed, Chacama. Een bosje bloemen en een medaille was ook wat wij kregen, vroeger. Maar andere kinderen werden helemaal overstelpt met snoep en cadeaus. Niet alleen van hun ouders, maar ook van opa's, oma's, ooms en tantes. Ik weet nog dat ik dat toen al overdreven vond (hoewel ik natuurlijk ook wel jaloers was).

Bij ons in de regio was het vorige week avondvierdaagse en ik had het er wel weer helemaal mee gehad.
Eerst stond alles vast in Nieuwegein, waar ik werk en om die reden kom ik veel te laat aan in Utrecht, waarna ik weer een half uur in de file stond vanwege de Utrechtse avondvierdaagse. Was ik die net voorbij kwam ik door Bunnik, waar ik ook alleen maar overal lopende kinderen zag. En daarna nog in Wijk bij Duurstede zelf.
En de hele tijd zat ik in de stress omdat de bussen maar tot 19.00 reden en ik me dus niet al te veel vertraging kon veroorloven. En dat 4 avonden achter elkaar. Mijn ideeen over de avondvierdaagse werden steeds extremistischer, kan ik zeggen. Inmiddels is het weer een beetje gezakt .
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:50:54 #286
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59103671
Ik vind die avondvierdaagse ook wel een goede voor mezelf. Niks mis met 4x 5 km lopen .. anders komt het er toch weer niet van
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 juni 2008 @ 23:12:40 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59104364
Die avondvierdaagse, is dat overal in het land op hetzelfde moment? Ik heb zelf alleen ervaring met de Nijmeegse Vierdaagse
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:49:45 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59108128
ik geloof dat het op heel veel plekken vorige week al was.
hier is het iig gisterenavond begonnen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:01:11 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59108273
Bij ons was het idd al 1 of 2 weken geleden Sjeen.
En die voor de volwassenen is gecancelled dit jaar, vanwege het EK.

Bix, 3 op de 100 vind ik wel heel weinig hoor.
Ik weet dat er voor kdv's en bso's richtlijnen zijn voor een x-aantal leiders op een groep en dat is dan gerelateerd aan de leeftijden.
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:41:50 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59108875
Hier is de vierdaagse volgende week. En mag ik samen met oudste me opmaken voor 4 x 10 km.

dus..... nu al medelijden met mijn voetjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_59135600
HIer is ie ook nu : heb blauwe vingers van het controle kaartjes knippen

De kids gaan de 18e op school reis, dus nog ff wachten.
Deze week hadden ze al een extra vrije middag *studiemiddag* en de week van de schoolreis hebben ze maar 2 echte lesdagen, de rest is schoolreis en studiedagen of ook wel vrij.

Hier ook echt toe aan vakantie, met name ik zelf. Het is onwijs druk op school en normaal kun je nadat de 4e klassen weg zijn nog wel eens een middagje vrij nemen, maar nu lijkt alles wel volgepland. Resultaat is dat ik heel gezellig ben *NOT*

zucht ................nog maar 17 dagen..
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:41:22 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59138676
Stout Hou vol meid. Het eind is in zicht.

Hier ook een drukke week. Vanovond eerst naar de generale repetitie van het afdansen van Fleur en dan snel weer terug voor de een na laatste avond van de avondvierdaagse.
pi_59138950
Hier is de 4-daagse deze week, maar Sven's school doet er niet aan mee, jammer hoor

Ik weet eigenlijk niet eens hoe groot de overblijfgroep bij Sven is, op dinsdag blijft hij over en op vrijdag.
Op dinsdag moet hij brood en melk meenemen (er komt nooit brood mee terug dus hij zal het wel opeten) en op vrijdag is hij 12 uur uit en gaat dan door naar de BSO en krijgt daar brood van (daar weten we wel van dat hij altijd 2 of 3 boterhammen eet). De BSO en de overblijf worden door dezelfde organistie geregeld en het BSO lokaal is dan ook 5 meter bij zijn klaslokaal vandaan. Dit is ook het overblijflokaal. Er is ook altijd 1 of 2 van de BSOleidsters die hij na school heeft bij het overblijven aanwezig.
Ik denk dat hier allen de groepen 1/3 overblijven en de grotere groepen in een ander gedeelte van de school, zal het eens navragen.

Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
Op vrijdag zit het bij de BSO-prijs inbegrepen en krijgt hij van de BSO dus brood en drinken.
De nascholingsdagen van de leerkrachten zijn dit jaar steeds op dinsdag geweest, dan zijn ze 's middags vrij, gaat Sven dus om 12 uur naar de BSO krijgt daar eten en drinken en kost het dus geen 2.50
Die nascholingsdagen besparen ons dus 2.50 plus brood en een beker melk

Hier zijn de schoolfoto's ook alweer een paar weekjes binnen, dat ging online dus er staat er 1 op de pc, zal hem eens showen:

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:33:32 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59139801
Mooie foto. Ook zo'n 'kijk-ik lach' smile. Maar dat hoort volgens mij ook bij de leeftijd. Ik vind dat bij Fleur ook altijd zo moeilijk. De spontane lach die ik zo mooi vind is maar zelden op de foto te pakken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2008 @ 16:54:50 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59149074
Sven, wat word je al groot!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59151297
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef chacama het volgende:
Ook zo'n 'kijk-ik lach' smile.
Ik pakte toenstraks de schoolfoto van Damon uit zijn rugzak...

werkelijk hilarisch

zijn ogen wijd opengespert en zo'n rare grimas op z'n gezicht

en toch blijft het een prachtjong
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:16:48 #297
37150 livelink
pi_59153476
Leuk, een foto van Sven , over prachtjongens gesproken. En wat wordt hij al groot, inderdaad.
Ik word zo langzamerhand alleen wel heel nieuwsgierig wat hij nou 'Just' is
pi_59153780
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:16 schreef livelink het volgende:
Ik word zo langzamerhand alleen wel heel nieuwsgierig wat hij nou 'Just' is

Oja, en de lach is redelijk "echt" hoor, ze hadden namelijk een hele grappige fotograaf, hij deed net alsof hij "windjes" liet, de jongens lagen dubbel van het lachen en hebben het er nog over
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:35:09 #299
37150 livelink
pi_59153862
Ah mooi, nieuwsgierigheid bevredigd
Ik had alleen echt verwacht dat het just op Sven zou slaan. Maar dit kan natuurlijk ook.

Ik vind dat je aan de ogen van Sven kunt zien dat het een echte lach is, ja.
pi_59154397
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:55 schreef easy-going het volgende:
Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
dat is echt duur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')