abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juni 2008 @ 22:41:02 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59078967
Het grote probleem met het gemiep van Katja is dat ik dan ook niks meer kan beginnen. Ze doet hysterisch, dus kan me niet vertellen wat er aan de hand is en wat er is gebeurd.
Bovendien kan ik niet meer denken als zij zo bezig is. Mijn enige gedachte is dat dat geschreeuw moet ophouden. Ik kan daar echt totaal niet tegen. Dus word ik inderdaad in eerste instantie boos op Katja. Later als alles gekalmeerd is, krijg ik vaak alsnog het hele verhaal te horen en blijkt Job bezig te zijn geweest.

Het zou wel mooi zijn als ik Katja ervan kon overtuigen hoe averechts haar gedrag werkt, maar het dringt helaas nog niet tot haar door.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 juni 2008 @ 22:47:53 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59079173
Misschien helpt negeren? Tegen haar zeggen dat je er niets van begrijpt en dat ze eerst maar eens rustig moet vertellen wat er aan de hand is. En zolang ze niet kalmeert kun jij niet luisteren, en dus reageer je verder niet.

Wij doen dat ook met Christan als hij zo boos is. Kalmeer eerst maar eens en vertel dan rustig wat je dwars zit. Meestal helpt dat wel, omdat hij ziet dat we niet reageren tot hij normaal praat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 juni 2008 @ 22:53:52 #253
37150 livelink
pi_59079301
Ik kan het echt niet negeren, dat lukt me niet. Ik kan gewoon niet tegen het geluid. Ze heeft wat dat betreft echt de juiste knoppen gevonden om mij helemaal gek te krijgen. Het is ook iets van de laatste tijd, het gaat hopelijk snel weer over.

Volgens mij zijn wij als gezin hard toe aan de schoolvakantie. Even de mogelijkheid om alles tot rust te laten komen en daarna zitten Katja en Job ook gelukkig niet meer samen in de klas. Ik denk dat dat zoveel gaat schelen, maar misschien is dat wishfull thinking.
  maandag 2 juni 2008 @ 23:19:09 #254
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59079916
Samen in de klas lijkt mij ook niet ideaal Livelink, de hele dag op elkaars huid breekt me in de vakanties ook vaak op, dus dat zal in jouw geval ook wel zo zijn.

Ik merk het ook vaak met Freek trouwens, heb ik hier een aantal vriendjes lopen als ze na schooltijd willen spelen, man wat maken meerdere jongetjes een HERRIE. Niet normaal zeg!

Ik vind het truttig van mezelf, maar ik kan daar dus echt slecht tegen, en het begint al op de achterbank van de auto....
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juni 2008 @ 09:13:25 #255
13151 crew  Rewimo
pi_59083339
Pfff nou, jongens onderling kunnen ook flink druk zijn inderdaad. Zelfs al zijn het er maar een paar.

livelink, als negeren niet lukt kun je haar op zo'n moment misschien even apart zetten? Lastig hoor, ze kunnen echt op je zenuwen werken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 09:23:13 #256
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59083435
Volgens mij is het ook echt meidengedrag, livelink.
Ik hoor het hier van de meiden-moeders ook wel vaker (en met Saskia heb ik het ook).. Precies die knoppen weten te vinden waar je instant van over de rooie gaat.
Van de jongensmoeders hoor ik nooit zulke dingen (al zullen die ook genoeg nukken hebben natuurlijk)

Hier kunnen we weer een 'eerste keer' van het lijstje afstrepen.. Schoolreisje.
Ze vond het zo vreselijk spannend; dikke tranen vanmorgen. Muis moest helemaal mee, konijn (d'r alternatief) was niet goed genoeg.. zelfs niet toen we benadrukten dat weg ook echt weg zou zijn.. we kunnen 'm niet halen als ze Muis ergens vergeet.
Gelukkig zit ze bij een bekende moeder in het groepje (moeder van vriendinnetje en woont hier ook in de straat, speelt ze dus regelmatig bij in de tuin).. is ook voor mama wel een geruststelling
Ze stapte zo relaxed de bus in dat ze Muis op school heeft gelaten zag ik

Alleen jammer van die donkere ramen in de bus, onder de stoelen verstoppen op de terugweg heeft geen effect zo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:16:02 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59084161
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 09:23 schreef E.T. het volgende:Van de jongensmoeders hoor ik nooit zulke dingen (al zullen die ook genoeg nukken hebben natuurlijk
Heb je even?

Leuk hè, die schoolreisjes. Hier gaan ze eigenlijk altijd met de auto. Volgende week gaan ze zelfs naar de ballenbak hier in het dorp. kan ik m op de fiets brengen.

Ze gingen wel naar de bioscoop met de bus. Zat er één jongetje. Die wilde niet onder de bank, of had het niet begrepen. Wel heel schattig, want het was nog echt zo'n piepkuiken. Klein, tenger met een kuifje.

Sterkte met wachten vandaag. Ik vind dat soort dagen altijd maar lang duren. En dan te bedenken dat oudste in september 3(!) dagen naar Ameland gaat
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:29:25 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59084405
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 09:23 schreef E.T. het volgende:

Alleen jammer van die donkere ramen in de bus, onder de stoelen verstoppen op de terugweg heeft geen effect zo

zonde wel ja

maar wat spannend voor saskia zeg!!! ik kan me er helemaal nog niks bij voorstellen, mn kind op schoolreisje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juni 2008 @ 10:30:39 #259
13151 crew  Rewimo
pi_59084437
Joh, ze kruipen evengoed wel onder de banken Zij kunnen immers jou wèl zien vanuit de bus
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:42:01 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59084686
Oh spannend eerste schoolreisje. Fleur is volgende week aan de beurt. Maar dan alleen maar een dagje in de buurt weg. We brengen ze zelf daarheen en halen om 2 uur weer op. Dus eigenlijk meer een uitje. Wel leuk met picknick en spelletjes doen.

Dat gillen en hysterisch worden klinkt me ook bekend in de oren. Hier heb ik het tot 10 tellen van mijn ouders ingesteld. Ik geef ze aan dat ze eerst rustig tot 10 moet tellen en dan is ze meestal dusdanig gekalmeerd dat ze me kan vertellen wat er allemaal in haar ogen fout is gegaan. Het helpt meestal.

En de schoolfoto's zijn binnen.....

en eentje van allebei mijn boefjes
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 11:19:35 #261
7074 moussy
kuttekop
pi_59085547
Leuke foto's hoor! Ik heb ze allemaal terug gestuurd, van oude shool en nieuwe school, ik vond ze gewoon echt niet leuk, en er zijn foto's genoeg hier.

Oude school gaat niet op schoolreis t/m gr 3 die verantwoorelijkheid vinden ze te groot Nu houden ze een piratendag. Ik heb al gezegd dat het mijn 12,50 echt wel waard moet zijn, anders ga ik klagen Ik heb opgevangen dat ze stokbrood met salade als lunch krijgen, maar kom op zeg, voor die van mij is dat geen feestmaaltijd, dat krijgen ze al regelmatig. Ga lekker poffertjes bakken of zo, en noem ze munten uit een schatkist. Ach weet ik veel, op het moment is het in mijn ogen toch niet goed genoeg, dus het kan ook aan mij liggen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:24:17 #262
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59085635
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:19 schreef moussy het volgende:
Leuke foto's hoor! Ik heb ze allemaal terug gestuurd, van oude shool en nieuwe school, ik vond ze gewoon echt niet leuk, en er zijn foto's genoeg hier.

Oude school gaat niet op schoolreis t/m gr 3 die verantwoorelijkheid vinden ze te groot Nu houden ze een piratendag. Ik heb al gezegd dat het mijn 12,50 echt wel waard moet zijn, anders ga ik klagen Ik heb opgevangen dat ze stokbrood met salade als lunch krijgen, maar kom op zeg, voor die van mij is dat geen feestmaaltijd, dat krijgen ze al regelmatig. Ga lekker poffertjes bakken of zo, en noem ze munten uit een schatkist. Ach weet ik veel, op het moment is het in mijn ogen toch niet goed genoeg, dus het kan ook aan mij liggen.
Zit je niet lekker in je vel Moussy? Zo te lezen zit er wat dwars.
pi_59085703
bij ons gaan ze ook niet op schoolreis in de jongste groepen. ik vind 't niet zo erg, en piet weet toch nog niet wat ie mist. er is binnenkort wel een groot kleuterfeest in de plaats daarvan.

piet heeft het nog steeds goed naar z'n zin op school, en heeft er een aller-aller-allerbeste vriend, erg schattig hoe dol die twee op elkaar zijn. ze vliegen elkaar echt in de armen na een vakantie. alleen dat overblijven 2x per week, dat vindt ie echt niet leuk tegenwoordig. volgens mij gaat dat er ook wel erg massaal aan toe, en is er maar erg weinig toezicht. ik hoor herhaaldelijk dat ze gepest zijn door 'grote jongens' tijdens 't overblijven. rot! toch maar weer eens aankaarten.
hoe is dat bij jullie scholen geregeld met 't overblijven, hoeveel 'overblijfmoeders' of -'juffen' staan er dan op zo'n groep? hier geloof ik maar 3 op ruim 100 kinderen. tsja dan kun je alles niet echt goed in de gaten houden.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:30:16 #264
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59085774
Hier ook veel kinderen en weinig toezicht. Vooral de kleintjes sneeuwen dan onder. Ik ben dan ook erg blij dat Fleur ook tussen de middag bij de oppas een boterhammetje eet. Is dat niet misschien ook een optie voor jou Bixister. Of heb je niet een oppasmoeder in de buurt die dat doet en waar Piet het goed zo kunnen hebben. Het is voor die kleintjes ook best zwaar echt een hele dag op school zijn. Het uurtje dat ze dan weg zijn van school geeft hier in elk geval ook wat rust.
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 11:30:46 #265
7074 moussy
kuttekop
pi_59085790
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:24 schreef chacama het volgende:

[..]

Zit je niet lekker in je vel Moussy? Zo te lezen zit er wat dwars.
lief Ik voel me gewoon een beetje anti-oude-school, en me schuldig dat ik René nooit eerder naar een andere school heb laten gaan. Het is echt dat het 't beste is om Cas er het jaar uit te laten lopen, maar diep in mijn hart wil ik hem gister naar de nieuwe school. Ik ben zo bang dat hij als broertje van behandeld wordt. Doordat 1 van zijn eigen juffen ziek is, ivm een operatie heeft hij de juf voor de klas waar het bij René mis is gegaan. Maar af en toe vraag ik me ook wel af of het wel bij die juf is geweest, de juf waar het mee uit de hand is gelopen had ze dat jaar ook.. in gr 3 en 4 en gr 4 voor de 2de keer...
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:31:32 #266
640 snoopy
peanuts
pi_59085807
Op de (nieuwe) school van Morris schijnen de kleuters apart te eten. Dat lijkt me wel zo prettig als ik het lees
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 3 juni 2008 @ 11:34:01 #267
7074 moussy
kuttekop
pi_59085858
Op de school van René hebben ze een continu rooster, dus daar eten ze allemaal op school in hun eigen klas, met hun eigen leerkracht. Op de school van Cas staan er 2 op geen idee hoeveel kinderen, een stuk of 30 denk ik. Maar toch hoor je de ouders van de kleuters 'mopperen' dat kinderen hun brood of drinken niet eens op hebben.
pi_59085899
Wij hebben ook de schoolfoto

Hier gaan ze ook niet op schoolreis, en ook geen vervangend feest oid daar voor in de plaats. Er zijn genoeg feestjes in het jaar dus het hoeft van mij ook niet (en volgens mij voor de kids ook niet)

Bij onze school wordt er niet overgebleven, op de school naast ons wel (stage daar gelopen) en dat gaat al jaren in groepen, de kleuters en groep3 samen, groep 4/5/6 samen en groep 7 en 8 samen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:38:28 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59085941
De school is hier heel klein, maar ze hebben toch 3 begeleiders voor tussen de 15 en 30 kinderen. Ook dan is het brood niet op. Spelen, hockeyen, playatation... zoveel te doen en zo weinig tijd.

Heb nu de minibolletjes ontdekt bij Albert Heijn. Dat zijn overzichtelijke happen. en wat lekkers in de vorm van een kaasje of koude coctailworstjes... Toch krijg ik van jongste vaak een halfvolle bak terug.
En hij kan al zo slecht tegen weinig eten. Dus dan óók met een stralend humeur.
Maar ik merk wel dat ik weinig reden heb tot klagen

Wat een leuke schoolfoto's chaca en Knorretje...
Toch altijd even afwachten hoe het uitvalt...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_59086019
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat een leuke schoolfoto's chaca en Knorretje...
Toch altijd even afwachten hoe het uitvalt...
de voorgaande jaren stond ze altijd vreselijk op de foto, of half met de ogen dicht en standaard met kleren aan van school omdat ze in de broek geplast had (met als gevolge vreselijk gecombineerde kleren etc. Ben er dit jaar dus ook erg blij mee.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juni 2008 @ 11:43:15 #271
13151 crew  Rewimo
pi_59086031
Ik kan hier alleen de foto van Alicia zien (de andere kijk ik thuis wel), ziet er heel erg leuk uit! Leuke haren!

Christans school heeft verschillende pauzes voor de verschillende groepen. Komt ook omdat ze hier warm kunnen eten op school (doen wij overigens niet omdat we 's avonds warm eten). Er komt zelden iets terug dus ik ga ervan uit dat hij tijd genoeg heeft om te eten voor hij gaat spelen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:49:24 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59086200
@ Moussy. Kan me goed voorstellen dat je dan inderdaad zorgen maakt. Gelukkig is het jaar snel om (of zitten jullie laat dit jaar?)

@ Knorretje.... wat een knap meisje zeg.

In groepen eten lijkt me inderdaad geen verkeerd idee of inderdaad met de leraar in de eigen klas. Grote groepen lijkt inderdaad geen goede oplossing, maar soms kun je als school ook niet anders. Het blijft moeilijk. Ze hebben de verplichting, maar niet altijd de oplossing ervoor....
pi_59086341
bij Piet zijn ze er juist wel erg streng op dat alles op moet en dat lukt dan ook wel geloof ik, maar het gaat meer om het spelen daarna. dan gaat 't er vaak nogal ruig aan toe. een goede oppasmoeder in de buurt weet ik eigenlijk niet chacama, misschien is 't inderdaad een idee om zo iemand te zoeken. maar ik vind eigenlijk dat de voorziening op school veilig genoeg moet zijn, dus dat ze er daar wat aan moeten doen.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:57:17 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59086445
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:53 schreef bixister het volgende:
bij Piet zijn ze er juist wel erg streng op dat alles op moet en dat lukt dan ook wel geloof ik, maar het gaat meer om het spelen daarna. dan gaat 't er vaak nogal ruig aan toe. een goede oppasmoeder in de buurt weet ik eigenlijk niet chacama, misschien is 't inderdaad een idee om zo iemand te zoeken. maar ik vind eigenlijk dat de voorziening op school veilig genoeg moet zijn, dus dat ze er daar wat aan moeten doen.
Dat is ook wel zo. Maar het feit dat even uit de schoolse omgeving zijn, is voor die kleintjes ook al heel veel waard. Net even dat half uurtje op de bank hangen. Iets dat je niet doet als er zoveel andere dingen om je heen gebeuren en je 'mee' wilt doen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 juni 2008 @ 12:15:02 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59086882
Wat lijkt Fleur op jou ineens Chaca...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:34:44 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59087281
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:15 schreef Sjeen het volgende:
Wat lijkt Fleur op jou ineens Chaca...
kwam van de week nog een hele lieve nichtjes-foto tegen (ken je hem nog?)
pi_59087869
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Maar het feit dat even uit de schoolse omgeving zijn, is voor die kleintjes ook al heel veel waard. Net even dat half uurtje op de bank hangen. Iets dat je niet doet als er zoveel andere dingen om je heen gebeuren en je 'mee' wilt doen.
half uurtje op de bank liggen redden we thuis tussen de middag eerlijk gezegd niet hoor, ik vind het doorgaans een race tegen de klok om 'm te halen, samen brood te eten, en weer terug te brengen. en dan wonen wij nog best dicht bij school! maar ze hebben dan ook echt maar een uurtje hier. vind ik vrij krap. bovendien, bij een gastouder lijkt 't me toch ook weer minder ontspannen dan thuis.

ik vind fleur ook veel op je lijken inderdaad.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 juni 2008 @ 13:07:32 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59087969
Ik ben benieuwd hoe Isa het gaat vinden na de vakantie, ze zal ook moeten overblijven op maandag en donderdag in principe... Ze wordt gewoon al 4

iets met blauw en vlechtjes chaca...
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:00:13 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59090882
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Isa het gaat vinden na de vakantie, ze zal ook moeten overblijven op maandag en donderdag in principe... Ze wordt gewoon al 4

iets met blauw en vlechtjes chaca...
ja jouw peutertje is ook al bijna kleuter...... hoplelijke rustige dagen op de overblijf.

wij wonen 5 minuten van school. dus dat half uurtje redden we wel.

ja, sjeen....klopt helemaal
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:35:44 #280
37150 livelink
pi_59101294
Bij ons is er een volcontinue rooster en eten de kinderen in hun eigen groep met hun juffrouw. Daarna naar buiten, waarbij de kleuters afgescheiden zijn van de grotere kinderen. Ik hoor er nooit iets over, dus het zal wel goed gaan.

Wat een leuke foto van Alicia. Ze kijkt zo vrolijk. Ze is eigenlijk niks veranderd.
Fleur is ook al zo mooi en die foto van Maud en Fleur samen vind ik zo lief.

Moussy, nog eventjes doorzetten. Volgens mij is iedereen zo langzamerhand toe aan vakantie.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:08:36 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59102211

De eerste avond zit erop. Ze heeft het lang volgehouden. Alleen de laatste kilometer van de 5 heeft ze bij me in de draagdoek gehangen. Nou, ik was trots. Morgenavond wrs. door de duinen heen baggeren. Benieuwd hoelang het dan duurt voordat ze vraagt of ze mijn rug op kan
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:23:36 #282
3011 E.T.
pi_59102665
Die onthou ik alvast voor volgend jaar, Chacama.. een draagdoek mee Kan Tijn op m'n rug en Saskia in buggy

Schoolreisje hebben we ook weer overleefd. Ik was alleen te laat bij de terugkomst Doordat het verkeer zo meezat waren ze bijna 10 minuten te vroeg op school. Ze stapten net uit de bus toen ik aan kwam lopen.
De bus die van te voren zo eng was, viel achteraf toch wel erg mee Bij het wegrijden had ze nog wel even gehuild dat ze papa en mama zo zou gaan missen (zo neemt ze elke ochtend afscheid van papa ook.. huilend en een "ik zal je missen!!").
Ze zat gelukkig bij een bekende moeder in het groepje (had juf expres gedaan) en het groepje waar ze mee samen liepen door het park was het groepje met d'r twee vriendinnetjes, dus het was helemaal goed

Morgen sportdag, ben weer benieuwd

(en deze week schoolreisje en sportdag.. vandaar dat we de avondvierdaagse maar een jaartje uitgesteld hebben)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:24:33 #283
37150 livelink
pi_59102698
Ik vind het stoer van je, Chacama
Ik heb het dit jaar weer een keer laf uitgesteld naar 'misschien volgend jaar'. Katja zat er niet zo mee, geloof ik.

Maar ik heb ook wel iets tegen de avondvierdaagse, eerlijk gezegd
Ik vind dat groepsgedoe altijd al vreselijk. En van die enorme drukte bij de start word ik compleet gek. En dan ben ik ook nog zo calvinistisch dat ik het absurd vind om kinderen enorm te gaan belonen omdat ze toevallig 4 avonden gelopen hebben.
Maar dat neemt niet weg dat ik waarschijnlijk volgend jaar capituleer en vrolijk meeloop met Katja en Job. En dan een bescheiden snoepzakje of zo bij het defilé op de laatste avond. Wat geven jullie je kinderen eigenlijk na zo'n avondvierdaagse?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:31:31 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59102942
Fleur gaat voor de medaille. En de bos bloemen die papa al beloofd heeft. Verder gewoon een trots gevoel....

En qua drukte. Tja. dat valt hier dan wel weer mee. Geloof dat we hooguit 100 lopers hadden. En we lopen in aparte groepen, waarbij ikzelf tot de hekkensluiters behoorde. weinig drukte ervaren. Werden zelfs bijna ingehaald door de 8km lopers
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:43:29 #285
37150 livelink
pi_59103390
Dat klinkt goed, Chacama. Een bosje bloemen en een medaille was ook wat wij kregen, vroeger. Maar andere kinderen werden helemaal overstelpt met snoep en cadeaus. Niet alleen van hun ouders, maar ook van opa's, oma's, ooms en tantes. Ik weet nog dat ik dat toen al overdreven vond (hoewel ik natuurlijk ook wel jaloers was).

Bij ons in de regio was het vorige week avondvierdaagse en ik had het er wel weer helemaal mee gehad.
Eerst stond alles vast in Nieuwegein, waar ik werk en om die reden kom ik veel te laat aan in Utrecht, waarna ik weer een half uur in de file stond vanwege de Utrechtse avondvierdaagse. Was ik die net voorbij kwam ik door Bunnik, waar ik ook alleen maar overal lopende kinderen zag. En daarna nog in Wijk bij Duurstede zelf.
En de hele tijd zat ik in de stress omdat de bussen maar tot 19.00 reden en ik me dus niet al te veel vertraging kon veroorloven. En dat 4 avonden achter elkaar. Mijn ideeen over de avondvierdaagse werden steeds extremistischer, kan ik zeggen. Inmiddels is het weer een beetje gezakt .
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:50:54 #286
3011 E.T.
pi_59103671
Ik vind die avondvierdaagse ook wel een goede voor mezelf. Niks mis met 4x 5 km lopen .. anders komt het er toch weer niet van
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 juni 2008 @ 23:12:40 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59104364
Die avondvierdaagse, is dat overal in het land op hetzelfde moment? Ik heb zelf alleen ervaring met de Nijmeegse Vierdaagse
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:49:45 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59108128
ik geloof dat het op heel veel plekken vorige week al was.
hier is het iig gisterenavond begonnen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:01:11 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59108273
Bij ons was het idd al 1 of 2 weken geleden Sjeen.
En die voor de volwassenen is gecancelled dit jaar, vanwege het EK.

Bix, 3 op de 100 vind ik wel heel weinig hoor.
Ik weet dat er voor kdv's en bso's richtlijnen zijn voor een x-aantal leiders op een groep en dat is dan gerelateerd aan de leeftijden.
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:41:50 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59108875
Hier is de vierdaagse volgende week. En mag ik samen met oudste me opmaken voor 4 x 10 km.

dus..... nu al medelijden met mijn voetjes.
pi_59135600
HIer is ie ook nu : heb blauwe vingers van het controle kaartjes knippen

De kids gaan de 18e op school reis, dus nog ff wachten.
Deze week hadden ze al een extra vrije middag *studiemiddag* en de week van de schoolreis hebben ze maar 2 echte lesdagen, de rest is schoolreis en studiedagen of ook wel vrij.

Hier ook echt toe aan vakantie, met name ik zelf. Het is onwijs druk op school en normaal kun je nadat de 4e klassen weg zijn nog wel eens een middagje vrij nemen, maar nu lijkt alles wel volgepland. Resultaat is dat ik heel gezellig ben *NOT*

zucht ................nog maar 17 dagen..
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:41:22 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59138676
Stout Hou vol meid. Het eind is in zicht.

Hier ook een drukke week. Vanovond eerst naar de generale repetitie van het afdansen van Fleur en dan snel weer terug voor de een na laatste avond van de avondvierdaagse.
pi_59138950
Hier is de 4-daagse deze week, maar Sven's school doet er niet aan mee, jammer hoor

Ik weet eigenlijk niet eens hoe groot de overblijfgroep bij Sven is, op dinsdag blijft hij over en op vrijdag.
Op dinsdag moet hij brood en melk meenemen (er komt nooit brood mee terug dus hij zal het wel opeten) en op vrijdag is hij 12 uur uit en gaat dan door naar de BSO en krijgt daar brood van (daar weten we wel van dat hij altijd 2 of 3 boterhammen eet). De BSO en de overblijf worden door dezelfde organistie geregeld en het BSO lokaal is dan ook 5 meter bij zijn klaslokaal vandaan. Dit is ook het overblijflokaal. Er is ook altijd 1 of 2 van de BSOleidsters die hij na school heeft bij het overblijven aanwezig.
Ik denk dat hier allen de groepen 1/3 overblijven en de grotere groepen in een ander gedeelte van de school, zal het eens navragen.

Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
Op vrijdag zit het bij de BSO-prijs inbegrepen en krijgt hij van de BSO dus brood en drinken.
De nascholingsdagen van de leerkrachten zijn dit jaar steeds op dinsdag geweest, dan zijn ze 's middags vrij, gaat Sven dus om 12 uur naar de BSO krijgt daar eten en drinken en kost het dus geen 2.50
Die nascholingsdagen besparen ons dus 2.50 plus brood en een beker melk

Hier zijn de schoolfoto's ook alweer een paar weekjes binnen, dat ging online dus er staat er 1 op de pc, zal hem eens showen:

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:33:32 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59139801
Mooie foto. Ook zo'n 'kijk-ik lach' smile. Maar dat hoort volgens mij ook bij de leeftijd. Ik vind dat bij Fleur ook altijd zo moeilijk. De spontane lach die ik zo mooi vind is maar zelden op de foto te pakken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2008 @ 16:54:50 #295
13151 crew  Rewimo
pi_59149074
Sven, wat word je al groot!
pi_59151297
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef chacama het volgende:
Ook zo'n 'kijk-ik lach' smile.
Ik pakte toenstraks de schoolfoto van Damon uit zijn rugzak...

werkelijk hilarisch

zijn ogen wijd opengespert en zo'n rare grimas op z'n gezicht

en toch blijft het een prachtjong
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:16:48 #297
37150 livelink
pi_59153476
Leuk, een foto van Sven , over prachtjongens gesproken. En wat wordt hij al groot, inderdaad.
Ik word zo langzamerhand alleen wel heel nieuwsgierig wat hij nou 'Just' is
pi_59153780
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:16 schreef livelink het volgende:
Ik word zo langzamerhand alleen wel heel nieuwsgierig wat hij nou 'Just' is

Oja, en de lach is redelijk "echt" hoor, ze hadden namelijk een hele grappige fotograaf, hij deed net alsof hij "windjes" liet, de jongens lagen dubbel van het lachen en hebben het er nog over
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:35:09 #299
37150 livelink
pi_59153862
Ah mooi, nieuwsgierigheid bevredigd
Ik had alleen echt verwacht dat het just op Sven zou slaan. Maar dit kan natuurlijk ook.

Ik vind dat je aan de ogen van Sven kunt zien dat het een echte lach is, ja.
pi_59154397
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:55 schreef easy-going het volgende:
Wat ik wel "grappig" vind, het overblijven kost 2.50 per keer en dan moet er dus brood en drinken meegenomen worden van huis.
dat is echt duur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')