abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58123140
quote:
DEN HAAG - Oud-minister Eveline Herfkens wil de ten onrechte aan haar betaalde vergoedingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken echt niet terugbetalen. Het departement heeft een aantal malen contact met haar gehad over terugvordering, maar Herfkens wil hier niet aan meewerken.

Dat zei minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) donderdag in een overleg in de Tweede Kamer over de kwestie. Herfkens wil volgens de minister niet terugbetalen, omdat dit de suggestie zou wekken dat ze schuldig is.

"Naar haar mening is het geld aangeboden door Buitenlandse Zaken en wist zij niet dat het niet mocht", aldus Verhagen.

Herfkens ontving als medewerkster van de VN-organisatie UNDP jarenlang een vergoeding voor de huur van haar woning in New York. Het ging omgerekend om ongeveer 190.000 euro. Volgens de regels mag dat niet.

Bron:Nu.nl
Mooie uitvreter die Herfkens.
Dream in colour, live in colour.
  donderdag 17 april 2008 @ 22:10:15 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58123374
Ze heeft iig wel een ruime interpretatie van 'ontwikkelings samenwerking'.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 17 april 2008 @ 22:23:39 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58123709
Moet hier nou echt een nieuw topic voor geopend worden?

Die breedbekkikker gaat heus niet die paar ton terug betalen. Dat zouden jij en ik ook niet doen. Zeker niet vrijwillig. Dat is ook niet echt eenvoudig op te brengen.

Politiek is ze al beschadigd dus dan is het financieel risico te groot.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_58123786
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Die breedbekkikker gaat heus niet die paar ton terug betalen. Dat zouden jij en ik ook niet doen. Zeker niet vrijwillig. Dat is ook niet echt eenvoudig op te brengen.

Och gut beetje emo?
Dream in colour, live in colour.
  donderdag 17 april 2008 @ 22:26:04 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_58123788
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:01 schreef Newshuis het volgende:

[..]

Mooie uitvreter die Herfkens.
links lullen, rechts vullen; al zo oud als dat er een PvdA is.

zijn we met zijn allen nou werkelijk zo naïef dat we dit niet zagen aankomen?

en zul je uiteindelijk zien dat ze niet hoeft te betalen, maar ondertussen daar tegenover 100 andere mensen staan die wel hun subsidie moeten terugbetalen om een letter verkeerd getypt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 17 april 2008 @ 22:42:40 #6
Stranger than fiction
pi_58124258
Het is hier #%#$%#$% geen klaagbaak.

Probeer s wat op niveau bij te dragen.
  donderdag 17 april 2008 @ 22:59:20 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58124846
quote:

Wat zij gedaan heeft is gewoon fraude. Het argument dat ze het niet wist gaat niet op (imho) omdat iemand met zo'n functie vast wel een medewerker heeft die de huur van haar appartement regelt. Die zou dat wel moeten weten. Dus eigenlijk zou ze dat geld moeten terugbetalen + straf.

Aan de andere kant, als iemand ongevraagd mijn rekeningen gaat betalen dan vind ik dat ook prima. Maar dan moet je niet achteraf gaan mekken over terugbetaling. En dan krijg je het zelfde gemekker als indertijd bij die Arjan Merkel.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_58128574
quote:

Wat een onzin . Iedereen hoort te weten wat hij of zij kan verwachten aan eventuele subsidies of wat dan ook. Als ik een foutief loon opgeef om een hogere huursubsidie te ontvangen en me achteraf beroep op het feit dat 'ik het niet ga terugbetalen, omdat dat de indruk zou wekken dat ik schuldig ben', dan is in no-time beslag gelegd op mijn loon, mijn bankrekening en heb ik een deurwaarder aan de deur.

Maar nee, nu het om zo'n omhooggevallen hoer gaat, want dat is ze, gelden deze regels ineens niet meer. Idem voor mevr. Ter Horst die het voor elkaar krijgt dat de gemeente Nijmegen even 65.000 euro voor haar ophoest. Mensen in Den Haag hebben de mond vol over normen en waarden, maar het enige wat ze laten zien is 'ikke, ikke en de rest kan stikke', met al die schandalen waar ze constant mee wegkomen. Wat mij betreft mag deze mevrouw een ernstige ziekte krijgen met haar 190.000 euro ONTERECHT uitgekeerd belastinggeld dat ze niet wil teruggeven. Is ze nu helemaal gek geworden. Ophangen aan de hoogste boom.

En overigens, als ze het niet kan betalen, dan gaat ze maar het celletje in. Dat gebeurt normaal ook met fraudeurs.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:01:55 #9
Stranger than fiction
pi_58131727
Er is toch echt meerdere malen aangegeven door de verantwoordelijke minister dat terugbetaling niet afgedwongen kan worden.

1+1 = 2
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:03:15 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_58131758
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er is toch echt meerdere malen aangegeven door de verantwoordelijke minister dat terugbetaling niet afgedwongen kan worden.

1+1 = 2
Maar waarom moet ik dan wel mijn 'te veel' ontvangen huurtoeslag terugdokken!?! Wist ik veel dat ik daar geen recht op had!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:08:04 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58131896
Rita kan straks wel erg makkelijk premier worden. Alleen even beloven dat je je (voor-)gangsters hun "corruptie-gelden" zult laten terugbetalen, zorgt er al voor dat je zelf jarenlang de staatsruif kan gaan plunderen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:10:31 #12
Stranger than fiction
pi_58131970
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar waarom moet ik dan wel mijn 'te veel' ontvangen huurtoeslag terugdokken!?! Wist ik veel dat ik daar geen recht op had!
Dat kan dus wel afgedwongen worden...

Het zal allemaal wel onwijs onrechtvaardig zijn, etc, etc.
Als ik vrouwtje Herfkens was dan trok ik ook een lange neus.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:24:41 #13
116015 SicSicSics
pi_58132305
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dat kan dus wel afgedwongen worden...

Het zal allemaal wel onwijs onrechtvaardig zijn, etc, etc.
Als ik vrouwtje Herfkens was dan trok ik ook een lange neus.
Waarom zou het bij Herfkens niet afgedwongen kunnen worden dan?

Het is onrechtvaardig als je het objectief bekijkt! Ik ben meestal niet de persoon om huilie huilie te gaan doen (en ik hoef geen huurtoeslag terug te betalen want ik krijg het toch al niet) maar ergens is het niet echt netjes, toch?

Ik ook!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:31:55 #14
Stranger than fiction
pi_58132472
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom zou het bij Herfkens niet afgedwongen kunnen worden dan?
Als ik het artikel lees dan lijkt het erop dat het een gift was. En een gift kan je niet terugeisen... Bij huursubsidie is het in de wet geregeld dat het zoveel jaar na dato nog teruggevorderd kan worden.

http://www.vn.nl/Buitenla(...)rmoedebestrijder.htm
pi_58132512
quote:

1+1 = 2
Dat zeggen ze ja, maar daar geloof ik niks van. Kwestie van vriendjespolitiek en hand boven het hoofd houden. Dat mens moet gewoon betalen. Tevens valt dit niet te verkopen naar het volk toe. Hup, beslag leggen op dat wachtgeld en haar bankrekening/huis/auto of wat dan ook.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:37:52 #16
116015 SicSicSics
pi_58132606
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als ik het artikel lees dan lijkt het erop dat het een gift was. En een gift kan je niet terugeisen... Bij huursubsidie is het in de wet geregeld dat het zoveel jaar na dato nog teruggevorderd kan worden.

Ook niet als de giften nooit had mogen ontvangen... Of is het dan meer een VN zaak een geen Nederlandse zaak?
quote:
Internationale ambtenaren moeten dit soort betalingen niet alleen weigeren, stelt deze VN-gedragscode, overheden moeten ze ook niet aanbieden.
Fine, fuck you then!
pi_58132623
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Gift of vergoeding, dat doet er niet toe.
quote:
Herfkens ontving als medewerkster van de VN-organisatie UNDP jarenlang een vergoeding voor de huur van haar woning in New York. Het ging omgerekend om ongeveer 190.000 euro. Volgens de regels mag dat niet.
Tevens heeft de VVD een goed punt als ze zeggen:
quote:
De oppositiepartijen VVD, SP, D66, PVV en GroenLinks zijn van mening dat Herfkens het geld hoe dan ook moet teruggeven. Ze had er geen recht op en had dat moeten weten. VVD-Kamerlid Arend Jan Boekesteijn verweet de oud-minister bovendien een gebrek aan moreel besef, aangezien ze bij de VN verantwoordelijk is voor armoedebestrijding.

Oh, de ironie...

En tevens:
quote:
Deze cadeautjes van de Nederlandse overheid vormen een schending van de interne regels van de VN, zo bevestigt een werknemer van de afdeling ‘Internal Oversight’ van de VN. Een jaar voordat Herfkens bij de VN begon, nam de Algemene Vergadering een vernieuwde versie aan van de ‘Standards of Conduct for the International Civil Service’, een gedragslijn waaraan internationale ambtenaren zich dienen te houden. Na enkele aan het licht gekomen misstanden, meestal in Afrika, vond de Algemene Vergadering het nodig opnieuw duidelijkheid te verschaffen over de ethische richtlijnen, zowel aan regeringen als medewerkers.

Onomwonden stelt de gedragscode dat het verboden is giften te ontvangen van ‘meer dan nominale waarde’. Kortom, alles meer dan een pen. ‘Het past internationale ambtenaren niet om aanvullende betalingen of andere subsidies te ontvangen van een regering (…) voor, tijdens of na het aangaan van een opdracht van een internationale organisatie, (zeker niet) als die betaling gerelateerd is aan die opdracht.’ En: ‘Dit geldt ook voor giften van regeringen.’

Internationale ambtenaren moeten dit soort betalingen niet alleen weigeren, stelt deze VN-gedragscode, overheden moeten ze ook niet aanbieden. Ze zijn ‘in strijd met de grondgedachten van de Verenigde Naties’. Ambtenaren die in dienst zijn gegaan bij een internationale organisatie, zoals Eveline Herfkens, behoren geen voordeeltjes uit het land van herkomst te krijgen. Alleen dan kunnen deze ambtenaren onbevooroordeeld in het belang van de internationale gemeenschap handelen. Bovendien, zo is de gedachte, voorkomt de regel dat VN-medewerkers uit eerste wereldlanden meer mogelijkheden hebben dan medewerkers uit landen die minder ruim in de belastingcenten zitten. Of uit landen die hun gemeenschapsgeld beter besteden, bijvoorbeeld aan armoedebestrijding.
Met andere woorden: ze wist dat ze het geld niet aan mocht nemen, maar haar hebberige graaihand kon het niet laten. Ja, BuZa is óók fout, maar dat betekent niet dat we de zaak dan maar moeten laten rusten. Terugbetalen!
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:39:14 #18
Stranger than fiction
pi_58132654
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook niet als de giften nooit had mogen ontvangen... Of is het dan meer een VN zaak een geen Nederlandse zaak?
[..]

Het zijn interne regels. Het is nergens in de wet verankerd.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:40:31 #19
Stranger than fiction
pi_58132683
Nu lijkt het net alsof ik haar aan het verdedigen ben. Laat het wel duidelijk zijn dat ik haar een heel vervelende heks vind.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:42:39 #20
Stranger than fiction
pi_58132736
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Gift of vergoeding, dat doet er niet toe.
[..]

Tevens heeft de VVD een goed punt als ze zeggen:
[..]

Oh, de ironie...

En tevens:
[..]

Met andere woorden: ze wist dat ze het geld niet aan mocht nemen, maar haar hebberige graaihand kon het niet laten. Ja, BuZa is óók fout, maar dat betekent niet dat we de zaak dan maar moeten laten rusten. Terugbetalen!
Het is moreel volkomen verwerpelijk.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:42:40 #21
116015 SicSicSics
pi_58132737
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het zal wel zo afgescheept worden ja... Maar het is natuurlijk van de zotten!
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nu lijkt het net alsof ik haar aan het verdedigen ben. Laat het wel duidelijk zijn dat ik haar een heel vervelende heks vind.
Oh, gelukkig!
Fine, fuck you then!
pi_58132995
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Blij om te horen dat je niet achter haar staat, ik schrok al even... Maar zeg nu zelf, in een tijd waarin het kabinet propageert dat we normen en waarde hoog in het vaandel moeten hebben staan, zou het dan niet heel krom zijn deze blunder in de doofpot te stoppen? De mensen van BuZa die haar dat geld hebben aangeboden mogen van mij ook aangepakt worden wat dat betreft, om maar zo losjes met belastinggeld te strooien kan echt niet. Er moet een keer een lijn getrokken worden dat niet zomaar alles kan. Wat dat betreft is die Ter Horst de gemeente Nijmegen ook nog 65.000 euro schuldig. 65.000 euro! En Herfens is ons nog bijna 200.000 schuldig! . En de belasting al moeilijk doen als je 1 euro teveel subsidie hebt gehad.

Doch aan de andere kant, iedereen in rep en roer, maar dit gebeurt constant en het meeste haalt het nieuws niet eens. Al ons ontwikkelingsgeld wordt b.v. ook niet goed besteed, hoewel Dhr. Koenders, ook weer zo'n ranzige PvdA-er, dat wel wil doen laten geloven. Wat een kneuzenkermis is die partij toch.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:57:14 #23
Stranger than fiction
pi_58133122
Zoals al in meerdere topics aangehaald is, valt het natuurlijk meer op wanneer het een PvdAer is.
Maar laten we vooral mevrouw Jorritsma die overal waar ze gewerkt heeft een spoor van vriendjespolitiek en frauderen achterlaat.

Macht corrumpeert, waar je ook zit in het politiek spectrum.
pi_58133255
Je kan er toch gewoon een deurwaarder/incassobureau op af sturen?

Wel krom: Als je als burger je belasting niet betaald heb je of schulden hebt dan ben je de sjaak, ben je 'belangrijk' en gaat het om grote bedragen dan zeg je "Ik betaal het lekker niet" en dan is het okee...
pi_58133974
Als jij geld aanpakt dat op jouw rekening is gestort en het blijkt niet voor jouw te zijn , dan is het onverschuldigd betaald, dus terug dat geld.

Het is tenonrechte betaald, onverschuldigd dus, dus het is niet van jouw.
pi_58134014
quote:
Maar laten we vooral mevrouw Jorritsma die overal waar ze gewerkt heeft een spoor van vriendjespolitiek en frauderen achterlaat.

Macht corrumpeert, waar je ook zit in het politiek spectrum.
jorritsma is geen haar beter met de 65.000 gulden steekpenningen in de bouwfraude voor jorritsma BV
pi_58134036
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:34 schreef henkway het volgende:
Als jij geld aanpakt dat op jouw rekening is gestort en het blijkt niet voor jouw te zijn , dan is het onverschuldigd betaald, dus terug dat geld.

Het is tenonrechte betaald, onverschuldigd dus, dus het is niet van jouw.
Nou, eerst maar eens zien wat de afspraken zijn.

Als je wordt uitgezonden (zoals mevr. Herfkens), is het gebruikelijk om een vergoeding voor huisvesting te geven. Dat wordt gewoon in je uitzendcontract vermeld.

De vraag is nu, staat deze exorbitante vergoeding in haar contract ? Zo ja, moet je haar niet aanvallen maar degene die namens Buitenlandse Zaken dat met haar heeft afgesproken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_58134127
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, eerst maar eens zien wat de afspraken zijn.

Als je wordt uitgezonden (zoals mevr. Herfkens), is het gebruikelijk om een vergoeding voor huisvesting te geven. Dat wordt gewoon in je uitzendcontract vermeld.

De vraag is nu, staat deze exorbitante vergoeding in haar contract ? Zo ja, moet je haar niet aanvallen maar degene die namens Buitenlandse Zaken dat met haar heeft afgesproken.
Dat staat niet in haar contract en dat mag tevens niet van de VN. En iemand die 240.000 dollar per jaar verdient behoort uberhaupt geen subsidie te krijgen, of welke vergoeding dan ook.
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:56:38 #29
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58134429
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 07:36 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat een onzin . Iedereen hoort te weten wat hij of zij kan verwachten aan eventuele subsidies of wat dan ook. Als ik een foutief loon opgeef om een hogere huursubsidie te ontvangen en me achteraf beroep op het feit dat 'ik het niet ga terugbetalen, omdat dat de indruk zou wekken dat ik schuldig ben', dan is in no-time beslag gelegd op mijn loon, mijn bankrekening en heb ik een deurwaarder aan de deur.

Maar nee, nu het om zo'n omhooggevallen hoer gaat, want dat is ze, gelden deze regels ineens niet meer. Idem voor mevr. Ter Horst die het voor elkaar krijgt dat de gemeente Nijmegen even 65.000 euro voor haar ophoest. Mensen in Den Haag hebben de mond vol over normen en waarden, maar het enige wat ze laten zien is 'ikke, ikke en de rest kan stikke', met al die schandalen waar ze constant mee wegkomen. Wat mij betreft mag deze mevrouw een ernstige ziekte krijgen met haar 190.000 euro ONTERECHT uitgekeerd belastinggeld dat ze niet wil teruggeven. Is ze nu helemaal gek geworden. Ophangen aan de hoogste boom.

En overigens, als ze het niet kan betalen, dan gaat ze maar het celletje in. Dat gebeurt normaal ook met fraudeurs.
Inderdaad.

Het interesseert me geen reet of dat wijf feitelijk wel of niet in haar recht staat.

Wellicht dat die walgelijke fraudeursclub (PvdA) nu een keertje wordt afgestraft bij de verkiezingen. Dan mag ze dat geld lekker in die stoffige kut van d'r douwen wat mij betreft
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58960633
Deze is een erg criminele daad. Die Herfkens moet dat geld natuurlijk gewoon terug betalen, want dat moet iedereen hier.
Als zij dat geld niet terug betaalt, dan helpt ze ook dat hele kleine beetje reputatie dat de PvdA nog heeft, ook helemaal om zeep.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:21:57 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58960981
Tja dit is natuurlijk niet netjes. Ook al was ze misschien niet bewust fout bezig. Ik moet ook geld dat ik tenonrechte teveel krijg terugbetalen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:33:57 #32
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58961229
quote:

1+1 = 2
Niet?

Moet je mij d'r adres effe geven, moet je zien hoe hard het gaat.

Dat gelul. Ze moet hangen, punt uit.
pi_58961409
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:21 schreef Hexagon het volgende:
Tja dit is natuurlijk niet netjes. Ook al was ze misschien niet bewust fout bezig. Ik moet ook geld dat ik tenonrechte teveel krijg terugbetalen.
Maw: zij moet gewoon alles terug dokken.
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Niet?

Moet je mij d'r adres effe geven, moet je zien hoe hard het gaat.
190 ruggen is wel een hoop geld inderdaad
quote:
Dat gelul. Ze moet hangen, punt uit.
Precies.

Zelfs de grootste downplayers zullen deze kwestie niet meer kunnen downplayen.
Wie heeft er eigenlijk partij gekozen voor Herfkens (zowel in de media/politiek als op fok, want zo herken je namelijk wel de schurken)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:43:01 #34
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58961464
Ik denk dat deze Hekskens aan het langste eind gaat trekken, voordeel is dat de PVDA wederom een draai om z'n oren krijgt met deze actie.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_58965518
Waarom kijkt men bij dit soort acties alleen naar de ontvanger en niet naar de gever ? Die is toch veel fouter bezig dan de ontvanger ?
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:40:05 #36
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58965724
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom kijkt men bij dit soort acties alleen naar de ontvanger en niet naar de gever ? Die is toch veel fouter bezig dan de ontvanger ?
Beiden maken een fout.

Wettelijk gezien kan hier (blijkbaar) alleen de ontvanger het recht breien. Maar de ontvanger is niet de eerste de beste, en het betreft gemeenschapsgeld.

Niet teruggeven is dus gewoon diefstal.
pi_58966049
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als jij huursubsidie krijgt en je inkomen is te hoog, dus geen recht en je houd je bek dan moet jij dat als schlemiel zijnde, met rente terugbetalen

[ Bericht 25% gewijzigd door henkway op 28-05-2008 17:28:52 ]
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:48:01 #38
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58967343
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:54 schreef henkway het volgende:

[..]

Als jij huursubsidie krijgt en je inkomen is te hoog, dus geen recht en je houd je bek dan moet jij dat als schlemiel zijnde, met rente terugbetalen
genade! genade! ik ben onschuldig!
pi_58968536
Ik geef haar groot gelijk en ben het ook eens met de argumentatie die ze aanvoert. Het zou namelijk de suggestie wekken dat ze ergens schuldig aan is. De vergoeding die ze kreeg was absurd hoog, maar ze heeft nu eenmaal heel duur moeten wonen om daar in New York haar werk te doen. Ik wind me liever op over de vertrekkende topman van een energiebedrijf die het viervoudige bedrag als ontslagpremie meekrijgt. Geld waarvoor geen enkele prestatie is geleverd.
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:47:01 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58968637
quote:

1+1 = 2
Natuurlijk kan dat niet. Er zijn regels voor ministers, OM en soortgelijke elite, en andere regels voor het domme paupervolk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_58968963
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef haar groot gelijk en ben het ook eens met de argumentatie die ze aanvoert. Het zou namelijk de suggestie wekken dat ze ergens schuldig aan is. De vergoeding die ze kreeg was absurd hoog, maar ze heeft nu eenmaal heel duur moeten wonen om daar in New York haar werk te doen.
Dan had de verenigde naties dat bedrag moeten betalen en niet Nederland, zij was in dienst van de VN als vriendin van de bush-balkenende-JdeHoop Keffer kliek.

En zij wist dat de bezoldiging en kostenvergoeding door de VN geregeld moeten

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 28-05-2008 18:28:49 ]
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:13:18 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58969176
Ich habe es nicht gewußt

Als je van een PvdA-er niet meer kan verwachten dat die wat rechtlijniger/eerlijker is dan de gemiddelde VVD-er of CDA-er van beneden de rivieren, is de PvdA wat mij betreft ten dode opgeschreven.
Drees en van der Stoel draaien zich om in hun graf/stoel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:16:34 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58970401
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef haar groot gelijk en ben het ook eens met de argumentatie die ze aanvoert. Het zou namelijk de suggestie wekken dat ze ergens schuldig aan is.
Dat is dan leuk voor mevrouw en voor jou, maar daar heeft verder niemand iets mee te maken.

Mevrouw krijgt ten onrechte belastinggeld in de vorm van een vergoeding. Dit blijkt ten onrechte te zijn geweest.

Als wettelijk niets is geregeld voor deze situatie, dan ligt dat aan de wet. Deze mevrouw dient het geld dat haar niet toekomt gewoon terug te betalen. Dat is nagenoeg overal en altijd zo.

De suggestie dat ze dan 'de suggestie zou wekken schuldig te zijn', daarvoor verdient ze een klap in d'r smoel. Ze wekt nu namelijk de suggestie een vuile dief te zijn die zich met allerhande smoesjes onttrekt aan het feit dat dit ONS belastinggeld is. Ach, het kan, dus ik hou het.

Burgers mogen dat niet, en zij ook niet.

In mag ook hopen dat de PvdA haar voor het leven royeert, maar ja... die zullen haar eerder tot erelid benoemen en hoofd van de afdeling Fraude maken (waarvan ik aanneem dat die binnen de PvdA wel moet bestaan)
pi_58970572
Ze heeft geen wet overtreden en is dus wettig gezien nergens schuldig aan.

Waarom dient de kamer geen motie van wantrouwen in tegen een ministers wiens ministerie vrindjes met onverschuldigde tonnen beloont?

Waarom dient de kamer geen motie van wantrouwen in tegen een ministers wiens ministerie tegen VN-regels zondigt?

Waarom wordt er geen structurele politieke oplossing voorgesteld maar een incidentele persoonlijke vrijwillig op te brengen genoegdoening?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58978554
Interessant artikel in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)_Ik_ben_geen_graaier
  donderdag 29 mei 2008 @ 01:15:39 #46
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_58979024
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:24 schreef sigme het volgende:
Het toppunt is nog wel haar functie daar, en dan niet genoegen nemen met de sowieso ruime vergoeding, nee een luxe appartement en 8000 subsidie per maand.
Handtekening heeft zij niet zelf onder de VN regels gezet?
Onze overheid is echt zo belastinggeld over de balk-smijterig, weet niet eens wat er NIET betaalt hoeft te worden!?
Oh ja, en ze mag natuurlijk bewezen onbekwaam verder klooien, geen vrije markt die politiek, behoorlijk commie-protectionistisch toch nog.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_58980075
Het probleem met de overheid is dat ze maar al te makkelijk geld uitgeven; het is tenslotte makkelijk andermans geld uit te geven, helemaal als het om miljarden gaat. Wanneer gaan er eens koppen rollen? Te beginnen met Herfkens.
  donderdag 29 mei 2008 @ 08:23:21 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58980431
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 07:58 schreef henkway het volgende:
niet links, niet rechts, maar recht door zee
Ooit beelden van de oprichtingsvergadering van het CDA gezien? Dries van Agt: "Wij maken geen buiging naar links en wij maken geen buiging naar rechts."

Daar is ook zoveel van terechtgekomen, ja.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 29 mei 2008 @ 08:25:14 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58980444
quote:

Waarom dient de kamer geen motie van wantrouwen in tegen een ministers wiens ministerie vrindjes met onverschuldigde tonnen beloont?

Waarom dient de kamer geen motie van wantrouwen in tegen een ministers wiens ministerie tegen VN-regels zondigt?

Waarom wordt er geen structurele politieke oplossing voorgesteld maar een incidentele persoonlijke vrijwillig op te brengen genoegdoening?
Vroeger was de galg ook populairder dan daadwerkelijk iets doen...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58983637
quote:
Jij moet voor de maffia gaan werken.
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:54 schreef henkway het volgende:

[..]

Voor politici gelden nou eenmaal andere regels dan voor Burgers
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:58:23 #52
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_58986155
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:12 schreef JohnDope het volgende:

Voor politici gelden nou eenmaal andere regels dan voor Burgers
En dat moet nou eens afgelopen zijn! Gewoon hoppa deurwaarder er achterheen zenden, flikken ze bij gewone burgers ook!
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:36:04 #53
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58987060
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:58 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

En dat moet nou eens afgelopen zijn! Gewoon hoppa deurwaarder er achterheen zenden, flikken ze bij gewone burgers ook!
Ja, alleen is er dan ook een goede rechtsgrond om het terug te vorderen. Hier is het maar de vraag of dat zo is. Bij dat voorbeeld met huurtoeslag gaat het om een regel die tussen burger en overheid geldt. Voldoet de burger niet aan de regel, dan kan de overheid het geld inhouden of terugvorderen. Dat is een relatie die 1-op-1 is.

Bij Herfkens ligt het globaal geschetst anders, omdat er drie partijen zijn, waarvan steeds 2 van de 3 afspraken hebben gemaakt. Normaal geldt dat bij hetgeen is afgesproken tussen X en Y, alleen die twee rechten en plichten daaraan ontlenen, dus niet Z.

Contract A: Herfkens - VN
Dit zijn de afspraken die Herfkens met de VN heeft. Dus welk werk ze gaat doen, maar ook de gedragscode en het formulier dat ze ondertekend zou hebben waarin ze belooft geen giften aan te nemen.

Contract B: VN - Nederland
Als ik die tekst uit het krantenartikel zo lees, dan heeft ook Nederland die Gedragscode afgesproken met de VN, dus ook Nederland heeft met de VN afgesproken dat zij geen giften zal verstrekken.

Contract C : Herfkens - Nederland
Nederland heeft voor Herfkens een appartement gezocht en aangeboden dat te betalen, zodat zij goed haar werk bij de VN kan doen, wat voor Nederland blijkbaar prestige of andere voordelen oplevert, anders zou Nederland dat niet voor haar betalen.

Wat wil Verhagen nu? Hij wil het geld terughalen dat Nederland aan Herfkens heeft verstrekt, dat uit de relatie van Contract C dus. Maar....dat is het enige contract dat juist wél volledig is nagekomen door beide kanten. Herfkens heeft netjes voor de VN gewerkt en Nederland heeft haar appartement betaald. Prima nakoming dus!

De contracten A en B zijn echter wel geschonden. Dus áls er schadevergoedingen betaald moeten worden, dan lijkt het me dat Nederland aan de VN moet betalen en/of dat Herfkens aan de VN moet betalen. En dat zegt Herfkens zelf ook, dat als er al een sanctie moet volgen, dat dan een sanctie is van de VN t.o.v. haar. En dus niet door Nederland:
quote:
‘Ik heb steeds gezegd dat ik ook een fout heb gemaakt. Ik had mijn arbeidscontract moeten lezen en de bijlagen. Dat niet doen was fout en slordig en zal nooit meer gebeuren. Moreel fout, ja, maar niet schuldig aan Nederland. Ik heb VN-regels overtreden. Dat is een zaak tussen mij en de VN en daarover voel ik me schuldig.’
http://www.volkskrant.nl/(...)_Ik_ben_geen_graaier

Ook ik vind dat Herfkens een morele plicht heeft om dat geld niet te houden. Maar ik vind dat ze dit aan de VN moet betalen, of aan een goed doel van de VN, zoals Unicef. Aan Nederland is ze niets verschuldigd.
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:40:05 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58987158
Oja, behalve dat het juridisch juister is dat Herfkens het geld aan de VN geeft, in plaats van aan Nederland, vind ik het ook moreel beter.

Nederland en Herfkens hebben het vertrouwen van de VN geschonden. Het doel van het baantje van Herfkens was armoedebestrijding. Blijkbaar had Nederland er een paar ton voor over, dat Herfkens de belangen van de armen zou gaan behartigen in New York. Nou, stort die paar ton dan ook nu maar daarheen.
pi_58987547
Nog een paar arrogante en decadente quotes van Herfkens die door Geenstijl op een rijtje zjin gezet:

Quote 1: "Natuurlijk begrijp ik dat sommigen dat (business class red.) luxe vinden. Dat zijn mensen die alleen met vakantie vliegen. Als je economy class vliegt, moet je veel eerder inchecken. Daar ga ik geen tijd aan verspillen, doodzonde."

Quote 2: "Ik ging naar de ambassade bij de VN, vroeg om hulp bij het vinden van een appartement. Ik wilde drie kamers, honderd vierkante meter en een balkon, anders word je claustrofobisch in New York."

Quote 3: "De ambassade vertelde mij dat het beleid was VN-functionarissen financieel te helpen. Ik dacht, ik ben gek dat niet te doen, anders zit ik in zo’n eenkamerflat met uitzicht op een bakstenen muur."

Quote 4: "Aan Nederland ben ik niks schuldig."

Quote 5: "Laat Verhagen vooral de rechter op me afsturen. Juridisch lijkt het me niet vol te houden. Ik begrijp niet hoe iemand zo kan draaien om toch het geld terug te vorderen."

quote 6: "Wat ik had verwacht van Nederland was een excuus met de woorden: ‘zand erover’."

Kortom: naar die 280.000 dollar kunt u fluiten. Ach Wouter doe nog even een nieuwe taks...

donderdag 29 mei 2008 @ 15:10:40 #56
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989415
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:36 schreef Pool het volgende:

Contract A: Herfkens - VN
Dit zijn de afspraken die Herfkens met de VN heeft. Dus welk werk ze gaat doen, maar ook de gedragscode en het formulier dat ze ondertekend zou hebben waarin ze belooft geen giften aan te nemen.

Contract B: VN - Nederland
Als ik die tekst uit het krantenartikel zo lees, dan heeft ook Nederland die Gedragscode afgesproken met de VN, dus ook Nederland heeft met de VN afgesproken dat zij geen giften zal verstrekken.

Contract C : Herfkens - Nederland
Nederland heeft voor Herfkens een appartement gezocht en aangeboden dat te betalen, zodat zij goed haar werk bij de VN kan doen, wat voor Nederland blijkbaar prestige of andere voordelen oplevert, anders zou Nederland dat niet voor haar betalen.

Het aloude "er staat gij zult niet stelen, er staat nergens gij zult niet helen" verhaal.
pi_58989434
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:53 schreef JohnDope het volgende:
Nog een paar arrogante en decadente quotes van Herfkens die door Geenstijl op een rijtje zjin gezet:

Quote 1: "Natuurlijk begrijp ik dat sommigen dat (business class red.) luxe vinden. Dat zijn mensen die alleen met vakantie vliegen. Als je economy class vliegt, moet je veel eerder inchecken. Daar ga ik geen tijd aan verspillen, doodzonde."

Quote 2: "Ik ging naar de ambassade bij de VN, vroeg om hulp bij het vinden van een appartement. Ik wilde drie kamers, honderd vierkante meter en een balkon, anders word je claustrofobisch in New York."

Quote 3: "De ambassade vertelde mij dat het beleid was VN-functionarissen financieel te helpen. Ik dacht, ik ben gek dat niet te doen, anders zit ik in zo’n eenkamerflat met uitzicht op een bakstenen muur."

Quote 4: "Aan Nederland ben ik niks schuldig."

Quote 5: "Laat Verhagen vooral de rechter op me afsturen. Juridisch lijkt het me niet vol te houden. Ik begrijp niet hoe iemand zo kan draaien om toch het geld terug te vorderen."

quote 6: "Wat ik had verwacht van Nederland was een excuus met de woorden: ‘zand erover’."

Kortom: naar die 280.000 dollar kunt u fluiten. Ach Wouter doe nog even een nieuwe taks...

Ongelofelijk, zelfs Rita Verdonk is sociaal vergeleken met Herfkens en dan te bedenken dat Herfkens van de PvdA is, triest hoor, Wouter Bos mag nu denk ik wel maatregelen gaan nemen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:13:02 #58
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58989460
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het aloude "er staat gij zult niet stelen, er staat nergens gij zult niet helen" verhaal.
Vind jij dan dat de heler de zaak terug moet geven aan de dief?

Ik niet. En daarom moet het geld naar het slachtoffer: de VN.
En niet van "crimineel" Herfkens naar "crimineel" Nederland.
pi_58989525
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ongelofelijk, zelfs Rita Verdonk is sociaal vergeleken met Herfkens en dan te bedenken dat Herfkens van de PvdA is, triest hoor, Wouter Bos mag nu denk ik wel maatregelen gaan nemen.
Het is niet te geloven inderdaad, maar zo zijn bijna al die PvdA-ers diep in hun hart.

De establishment politici interesseert het over het algemeen ook helemaal niet bij welke partij ze zitten, als ze maar hun zakken kunnen vullen en een beetje interessant kunnen doen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:18:13 #60
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58989597
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Het is ons geld, twee mensen maken een fout.

Ik kan je maar met moeite volgen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:29:29 #61
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58989928
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:18 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het is ons geld, twee mensen maken een fout.

Ik kan je maar met moeite volgen.
Nee, het is niet 'ons' geld. De staat is bevoegd om mensen een salaris of andere vergoeding te geven, zolang dit netjes steunt op wetgeving, beleid, etcetera. Daar is allemaal aan voldaan, dus wij, het Nederlandse volk, kunnen daar niet juridisch over klagen. We kunnen hoogstens zeggen dat we het niet leuk vinden dat sommige mensen hoge vergoedingen krijgen, maar dat moeten we dan doorgeven aan onze volksvertegenwoordigers (middels lobby of verkiezingen), zodat die kunnen zorgen dat er beleid komt waarin die vergoedingen niet gegeven worden. Maar dat werkt niet met terugwerkende kracht. WIJ zijn niet bestolen, want ONS kabinet heeft dat geld gewoon namens onze schatkist aan Herfkens gegeven conform alle NEDERLANDSE regels.

De reden dat de zaak aan het rollen is gekomen, is omdat de interne afspraken zijn geschonden die Herfkens & Nederland met de VN gemaakt hebben over een financieringsverbod. Die regels zijn er, zodat de VN-vertegenwoordigers het belang van de VN dienen en niet dat van het vaderland. Die regels zijn geschonden, zodat de VN het slachtoffer is van deze transactie. De VN is genaaid door Herfkens en door Nederland. De Nederlandse burger is helemaal nergens slachtoffer van en het was allang 'ons' geld niet meer. De Nederlandse burger moet sowieso eens kappen met z'n zeikslachtofferrol, we lijken wel hangende Marokkaantjes.
pi_58994258
quote:
Herfkens opsluiten'
AMSTERDAM - Een Amerikaanse site die schandalen en geldverkwisting bij de Verenigde Naties op de voet volgt, heeft Eveline Herfkens maar alvast 'achter tralies' gezet.
http://undpwatch.blogspot(...)oralsnog-houden.html
pi_59000156
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Vind ik ook best, zolang het maar uit haar vieze klauwtjes verdwijnt.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:42:57 #64
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59009004
quote:
Officieren bij VN ook ten onrechte vergoed
Uitgegeven: 30 mei 2008 10:27

DEN HAAG - Ook het ministerie van Defensie heeft tegen de regels van de Verenigde Naties financiële vergoedingen betaald aan medewerkers die bij de VN in New York zijn gedetacheerd.
ANP

Een woordvoerder van Defensie bevestigde vrijdag een bericht daarover in NRC Next.

Twee kolonels kregen een aanvulling op hun salaris. Dat gebeurde om hun inkomen gelijk te trekken met het salaris van militairen die bij andere internationale organisaties, zoals de NAVO, werken.

Die buitenlandtoelage is stopgezet. Het ministerie wil niets kwijt over bedragen omdat het vertrouwelijke personeelsinformatie is. "Maar het is absoluut niet in de orde van grootte van de vergoeding van Eveline Herfkens'', aldus de woordvoerder.

Herfkens

Oud-minister Herfkens, werkzaam bij de VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP, kreeg jaren van Buitenlandse Zaken een huurvergoeding voor haar flat in New York. De regels van de VN verbieden betalingen door derden.

Minister Maxime Verhagen wil via de rechter de uitgekeerde 280.000 dollar terugvorderen, als Herfkens niet zelf het geld terugbetaalt. Die heeft gezegd dat zij zal betalen als de rechter haar veroordeelt.

Geen terugvordering

De toelage aan de militairen is ook per direct stopgezet, maar er is volgens de Defensiewoordvoerder formeel geen sprake van terugvordering.

"In dat geval dreigt een soort arbeidsconflict. Dat is niet wat wij willen. Het zijn goed functionerende medewerkers waarover we geen klachten hebben. We zijn erover in gesprek hoe op een goede manier eruit te komen."

Probleem

Defensie vindt het een probleem als toelages bij een VN-detachering niet meer mogelijk zijn en mensen daardoor van een functie bij de volkerenorganisatie afzien.

"Je bent dan aangewezen op de motivatie of het ideaal van mensen om voor de VN te werken'', zegt de woordvoerder.
Okey, Herfkens heeft dus echt gelijk dat het gewoon Nederlands beleid is. Nederland verdient dan ook geen cent terug te krijgen van Herfkens of wie dan ook, en de kans dat Verhagen daarvoor een goede juridische grond vindt, wordt ook steeds kleiner. Sterker nog, de VN zou Nederland nog eens extra moeten straffen.
quote:
"Je bent dan aangewezen op de motivatie of het ideaal van mensen om voor de VN te werken'', zegt de woordvoerder.
Goh, wat erg, als Nederland mensen naar de VN gaat sturen die daar ook écht een hart voor hebben, in plaats van dat ze daar het pluche laten bezetten als een soort van uitgerangeerde-politici-pensioen.
pi_59011232
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:29 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, het is niet 'ons' geld. De staat is bevoegd om mensen een salaris of andere vergoeding te geven, zolang dit netjes steunt op wetgeving, beleid, etcetera. Daar is allemaal aan voldaan, dus wij, het Nederlandse volk, kunnen daar niet juridisch over klagen.
En dan nog blijft het gemeenschapsgeld.
pi_59018754
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:28 schreef nikk het volgende:

[..]

En dan nog blijft het gemeenschapsgeld.
Eens gegeven blijft gegeven
opgeteld en weggegeven.

Dat geld is afkomstig uit de gemeenschap. En toen werd het Herfkens' geld. En vermoedelijk is het nu Amerikaans geld.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59020007
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:34 schreef sigme het volgende:

[..]

opgeteld en weggegeven.

Dat geld is afkomstig uit de gemeenschap. En toen werd het Herfkens' geld. En vermoedelijk is het nu Amerikaans geld.
ja dat zei ik ook tegen de belastingdienst, maar mooi niet he
pi_59020103
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:30 schreef henkway het volgende:

[..]

ja dat zei ik ook tegen de belastingdienst, maar mooi niet he
Als je de definitieve beschikking binnen hebt en geen wet hebt overtreden, mooi wel hoor. Het is hier geen bananenrepubliek.
pi_59047691
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is hier geen bananenrepubliek.
Ik weet niet in welk land jij woont, maar dat is geen Nederland
pi_59049579
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:34 schreef sigme het volgende:

[..]

opgeteld en weggegeven.

Dat is wel erg creatief boekhouden. Herkens heeft ten onrechte een vergoeding gekregen die is opgebracht door de belastingbetalers van dit land.
  maandag 2 juni 2008 @ 12:13:53 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59066121
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is wel erg creatief boekhouden. Herkens heeft ten onrechte een vergoeding gekregen die is opgebracht door de belastingbetalers van dit land.
En die moet ze gewoon terug betalen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 2 juni 2008 @ 13:08:22 #72
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59067211
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:40 schreef nikk het volgende:

[..]

"Ten onrechte" is relatief. Ze heeft dat geld terecht gehad naar de maatstaven van ons land. Ze heeft dat geld ten onrechte gehad naar de maatstaf van het contract tussen Herfkens en de VN.

Als jij een snoepje geeft aan een klein meisje en vervolgens blijkt dat het meisje met haar moeder heeft afgesproken dat ze geen snoepjes van vreemde mannen mag aannemen, dan is de consequentie niet dat jij het snoepje mag terugvorderen omdat ze het 'ten onrechte' heeft gehad. En het snoepje is dan ook niet meer van jou, ook al heb je het opgebracht.
pi_59070594
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:08 schreef Pool het volgende:

[..]

"Ten onrechte" is relatief. Ze heeft dat geld terecht gehad naar de maatstaven van ons land. Ze heeft dat geld ten onrechte gehad naar de maatstaf van het contract tussen Herfkens en de VN.

Als jij een snoepje geeft aan een klein meisje en vervolgens blijkt dat het meisje met haar moeder heeft afgesproken dat ze geen snoepjes van vreemde mannen mag aannemen, dan is de consequentie niet dat jij het snoepje mag terugvorderen omdat ze het 'ten onrechte' heeft gehad. En het snoepje is dan ook niet meer van jou, ook al heb je het opgebracht.
Met dat verschil dat Herfkens geen kind meer is en dondersgoed wist dat ze geen recht op dat geld had.
Hier een stuk NRC opinie dat de moeite waard is.
  maandag 2 juni 2008 @ 15:39:06 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59070976
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:23 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Met dat verschil dat Herfkens geen kind meer is en dondersgoed wist dat ze geen recht op dat geld had.
Kinderen weten vaak ook dondersgoed wat van hun moeder wel en niet mag. Ik gaf het voorbeeld om aan te geven dat een snoepjesgever geen enkel recht kan ontlenen aan interne afspraken tussen moeder en kind. Dat is namelijk iets tussen moeder en kind.

En wat betreft dat stuk; ik vind het jammer dat de auteur juist afhaakt bij het relevante deel:
quote:
De VN-gedragscode vermeldt nergens dat overtredingen van de code en bijbehorende sancties afhankelijk zijn van het willens en wetens overtreden van de code.
Wat is die bijbehorende sanctie bij het overtreden van de code? Dát is de sanctie die door de VN aan haar moet worden opgelegd.

Heeft iemand eigenlijk de tekst van de code? Ik ben wel benieuwd welke sancties er in staan.
pi_59071028
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:23 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Mooi stuk, vooral dit stuk:
quote:
Mocht minister Verhagen onverhoopt aan zijn gekunstelde constructie vasthouden dan slaat Nederland de plank mis in de wereldwijde strijd tegen corruptie van ambtenaren, daar waar men juist het goede voorbeeld zou moeten geven. Niet-terugvordering/betaling is ook een klap in het gezicht voor de vele VN-ambtenaren, inclusief die van Nederlandse origine die de gedragsregels wél strikt naleven, geen duizenden dollars huursubsidie per maand vragen of ontvangen van de staat, en een sanctie accepteren bij niet-naleving van de gedragsregels.
Verhagen moet dus gewoon ten strijde trekken en niet een mediavertoning opvoeren en over een paar maanden zeggen 'onze juridische dienst ziet teveel haken en ogen om er vervolg aan te geven'.
  maandag 2 juni 2008 @ 15:46:28 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59071141
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Mooi stuk, vooral dit stuk:
[..]

Verhagen moet dus gewoon ten strijde trekken en niet een mediavertoning opvoeren en over een paar maanden zeggen 'onze juridische dienst ziet teveel haken en ogen om er vervolg aan te geven'.
Dus als zijn juridische dienst veel haken en ogen ziet, dan moet Verhagen gewoon ferm zeggen 'see you in court, bitch!'. En dan vervolgens de zaak keihard verliezen, proceskosten moeten betalen aan Herfkens, door het volk weggehoond worden en uitgelachen worden door een juridische dienst die 'zie je wel!' zegt.

Ja, dat lijkt me de juiste strategie.
pi_59071459
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:46 schreef Pool het volgende:

[..]

Dus als zijn juridische dienst veel haken en ogen ziet, dan moet Verhagen gewoon ferm zeggen 'see you in court, bitch!'. En dan vervolgens de zaak keihard verliezen, proceskosten moeten betalen aan Herfkens, door het volk weggehoond worden en uitgelachen worden door een juridische dienst die 'zie je wel!' zegt.

Ja, dat lijkt me de juiste strategie. [ afbeelding ]
Ik zeg alleen dat de uitkomst toch al vast staat. Verhagen doet nu net of hij het terug wil etc, maar achter de schermen is al besloten dat het met een sisser afloopt.
Wat denk je dat er gebeurt als Herfkens een boekje open doet over de andere NL VN-ers die er zitten? Dan heb je de poppen aan het dansen, bij elke partij.
pi_59085693
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]
Wat denk je dat er gebeurt als Herfkens een boekje open doet over de andere NL VN-ers die er zitten? Dan heb je de poppen aan het dansen, bij elke partij.
Inderdaad het is 1 grote corrupte beerput.

Maar ze moet gewoon dat geld terug betalen, want dit is gewoon echt niet te verkopen aan het Volk.
  zondag 22 juni 2008 @ 23:49:00 #79
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59615622
Doofpot werkt al, SP nieuws, laten doodbloeden? het bloed is al bijna geronnen....
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 23 juni 2008 @ 18:58:11 #80
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59632210
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad het is 1 grote corrupte beerput.

Maar ze moet gewoon dat geld terug betalen, want dit is gewoon echt niet te verkopen aan het Volk.
Denk je echt dat dat er nog van komt?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59633680
quote:
Op maandag 23 juni 2008 18:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Denk je echt dat dat er nog van komt?
Nee, want er is geen enkele juridische grond waarop je het geld terug zou kunnen eisen.

Wat je wel zou kunnen doen (en dat gebeurt niet), is in hoeverre er meerdere van dit soort uitkeringen worden gedaan.

Je zou bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar degenen die dit soort toelages verstrekken.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:57:19 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59750065
quote:
'Herfkens kost Nederland 3.800 euro per maand'

Door verjaring kan de huursubsidie die PvdA'er Eveline Herfkens jarenlang onterecht ontving, gedeeltelijk niet meer worden teruggevorderd. Nu al is 48.000 dollar (ruim 30.000 euro) verloren gegaan, en dat bedrag neemt met 6.000 dollar per maand toe.

Herfkens lijkt er makkelijk van af te komen
Dat meldt De Telegraaf.

Royale appartement
Oud-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Eveline Herfkens ontving, onterecht, 280.000 dollar aan huursubsidie voor haar royale appartement in New York. Het geld werd gestort door het ministerie van Buitenlandse Zaken toen Herfkens werkzaam was bij de VN.

Door een verjaringstermijn van vijf jaar hoeft de voormalige PvdA-bewindsvrouw voor Ontwikkelingssamenwerking nu al niets meer terug te betalen over de vergoedingen die zij eind 2002 en in de eerste helft van 2003 kreeg. Dat komt neer op een verliespost van 48.000 dollar.

Terugvorderen
Dat betekent dat Verhagen iedere maand 6.000 dollar minder terug kan vorderen van Herfkens, die overigens überhaupt niet van plan is om het geld terug te betalen, ook al willen de Tweede Kamer en Verhagen dat wel.

Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken ontkent noch bevestigt tegenover elsevier.nl dat er sprake is van verjaring. Minister Maxime Verhagen (CDA) doet momenteel onderzoek naar de mogelijkheden en verder doen wij geen uitspraken, aldus de woordvoerder.

Vertraging
Wel is er vertraging bij het informeren van de Tweede Kamer, want Verhagen heeft de datum voor de 'deadline' verschoven naar een nader te bepalen datum.

Advocaat Roger van Dijk, die zich heeft gestort op de zaak, zegt in De Telegraaf dat Verhagen dit gemakkelijk had kunnen voorkomen met een zogeheten ‘stuitingsbrief’, die de verjaring voorkomt.

Briefje
‘Het eerste wat het ministerie reeds in januari 2008, toen de affaire bekend werd, had moeten doen, was het zenden van zo’n tweeregelig briefje.’

Buitenlandse Zaken wil niet ingaan op de zaak, maar wijst erop dat stuiting alleen in civiele procedures kan en de kwestie rond Herfkens ‘vanuit het ambtenarenrecht wordt benaderd’.
Bron

Kortom ze zal er nog wel mee weg komen en de dus haar gegraai wordt beloond
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:42:26 #83
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59860256
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Kortom ze zal er nog wel mee weg komen en de dus haar gegraai wordt beloond
Ook door de klagende kiezers, die stemmen gewoon weer pvda en de andere partijen die 'dit mede mogelijk maken'.
Ze zal wel wat vuile was kennis hebben van deze en gene.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:46:03 #84
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59860337
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:29 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, het is niet 'ons' geld. De staat is bevoegd om mensen een salaris of andere vergoeding te geven, zolang dit netjes steunt op wetgeving, beleid, etcetera. Daar is allemaal aan voldaan, dus wij, het Nederlandse volk, kunnen daar niet juridisch over klagen. We kunnen hoogstens zeggen dat we het niet leuk vinden dat sommige mensen hoge vergoedingen krijgen, maar dat moeten we dan doorgeven aan onze volksvertegenwoordigers (middels lobby of verkiezingen), zodat die kunnen zorgen dat er beleid komt waarin die vergoedingen niet gegeven worden. Maar dat werkt niet met terugwerkende kracht. WIJ zijn niet bestolen, want ONS kabinet heeft dat geld gewoon namens onze schatkist aan Herfkens gegeven conform alle NEDERLANDSE regels.

De reden dat de zaak aan het rollen is gekomen, is omdat de interne afspraken zijn geschonden die Herfkens & Nederland met de VN gemaakt hebben over een financieringsverbod. Die regels zijn er, zodat de VN-vertegenwoordigers het belang van de VN dienen en niet dat van het vaderland. Die regels zijn geschonden, zodat de VN het slachtoffer is van deze transactie. De VN is genaaid door Herfkens en door Nederland. De Nederlandse burger is helemaal nergens slachtoffer van en het was allang 'ons' geld niet meer. De Nederlandse burger moet sowieso eens kappen met z'n zeikslachtofferrol, we lijken wel hangende Marokkaantjes.
Was het er mee eens, tot het laatste stuk.

We krijgen veel te weinig terug voor wat we afstaan, en worden bovendien genaaid door mensen die menen te weten wat goed voor ons is, maar waarvan ik het gros op argumenten alleen in ieder geval wel onder tafel kan lullen.

Zou het graag eens proberen in ieder geval

En ik zeik als ik daar zin in heb
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:23:57 #85
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59870436
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
We krijgen veel te weinig terug voor wat we afstaan, en worden bovendien genaaid door mensen die menen te weten wat goed voor ons is, maar waarvan ik het gros op argumenten alleen in ieder geval wel onder tafel kan lullen.
Goed punt, maar helaas gebeurt dat laatste te weinig, dat de mensen die menen te weten wat goed voor ons is met échte argumenten worden tegengehouden. En als het gebeurt, dan ziet de pers dat niet. Als het kabinet met een slecht plan komt, dan lees je in de krant nauwelijks de goede tegenargumenten van bijvoorbeeld een Pechtold, maar alleen het domme zeikgelul van een Wilders, dat vaak nóg slechter beargumenteerd is dan dat van de mensen die menen te weten wat goed voor ons is.
quote:
Zou het graag eens proberen in ieder geval

En ik zeik als ik daar zin in heb
Ja, maar jij zeikt ook wel oké meestal, waarbij ik met name doel op het briljante BKR toetsing en registratie ZONDER mijn toestemming Zijn daar nog wat ontwikkelingen?
pi_61197689
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat de uitkomst toch al vast staat. Verhagen doet nu net of hij het terug wil etc, maar achter de schermen is al besloten dat het met een sisser afloopt.
quote:
Herfkens hoeft huurvergoeding niet terug te betalen
Uitgegeven: 28 augustus 2008 17:09
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2008 17:35

DEN HAAG - Oud-minister Eveline Herfkens hoeft het geld dat zij onterecht ontving voor de huur van een appartement in New York niet terug te betalen aan het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Minister Maxime Verhagen concludeert dat Herfkens tegenover zijn departement niet verwijtbaar heeft gehandeld en dat er geen basis is voor terugvordering van de vergoedingen.

Dat heeft Verhagen donderdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten. Herfkens is opgelucht en blij dat de kwestie uit de wereld is, zo liet zij in een verklaring weten.

Ze betuigt daarin nogmaals spijt dat zij de regels van de VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP heeft overtreden, "ook al heb ik dat niet bewust gedaan."

Fout

Toen zij had begrepen dat er een fout was gemaakt, heeft zij zelf de UNDP aangeboden om een jaar lang gratis te werken voor de VN Millennium Campagne.

"Ik wil hiermee duidelijk maken hoe belangrijk voor mij de wereldwijde strijd tegen armoede is, waaraan ik nu weer al mijn energie kan wijden", aldus Herfkens.

Verhagen

Verhagen stelt dat zijn ministerie van 2002 tot 2006 vergoedingen toekende voor de huur en verhuiskosten op basis van toenmalig beleid.

Deze betalingen waren echter in strijd met de regels van de Verenigde Naties, waarvoor Herfkens werkte. Dat bleek pas begin dit jaar.

Interne onderzoek

Uit het interne onderzoek dat de UNDP zelf heeft uitgevoerd naar de kwestie, is gebleken dat geen van de betrokken partijen - Herfkens, Buitenlandse Zaken en de UNDP - de regels bewust heeft overtreden.

Volgens de minister beschouwt de UNDP de zaak als afgedaan. Nader juridisch advies gaf hem aan dat er onvoldoende grondslag is voor terugvordering van het geld, omgerekend 190.000 euro.

In het licht van het aanbod van Herfkens om zonder salaris te werken, is Verhagen nu ook bereid de zaak als afgedaan te zien
Onbewust regels overtreden terwijl je voor dezelfde regels je handtekening hebt gezet...het kan allemaal.
pi_61200993
En natuurlijk hoeft ze het niet terug te betalen

Belachelijk dit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:53:08 #88
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_61201180
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:23:09 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61203368
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

Onbewust regels overtreden terwijl je voor dezelfde regels je handtekening hebt gezet...het kan allemaal.
En omdat ze die VN-regels heeft overtreden, matst ze nu de VN door een jaar lang voor een dollar te werken.

Het is dus precies zo gegaan zoals ik hierboven heb betoogd. Nederland heeft geen enkel recht ten opzichte van Herfkens en is ook geen slachtoffer van Herfkens. Alleen de VN is slachtoffer van het gezamenlijke foute optreden van Herfkens en Nederland en daar doet Herfkens nu boete voor.

Ik snap niet dat daar nu zolang onderzoek naar nodig was.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:24:59 #90
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61203423
Bizar.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:30:27 #91
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61208491
quote:
VVD dreigt met motie in zaak-Herfkens

VVD-Kamerlid Arend-Jan Boekestijn legt zich niet neer bij de schikking die PvdA'er Eveline Herfkens en minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken, CDA) hebben getroffen over de onterecht verstrekte huursubsidie aan Herfkens toen zij in dienst was van de Verenigde Naties.

Boekestijn vindt dat Herfkens drie jaar belangeloos moet werken ter compensatie
Dat heeft Boekestijn donderdagavond laten weten in het EO-discussieprogramma Knevel en Van den Brink.

Hij reageert daarmee op de brief van Verhagen waarin die aankondigt dat Herfkens de huursubsidie niet hoeft terug te betalen. Herfkens ontving van 2002 tot 2006 tegen de VN-regels in ontving in totaal 280.000 dollar van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

'Prachtig gebaar'
Afgesproken is nu dat Herfkens, die zelf pertinent weigert het bedrag geld terug te betalen, een jaar lang als consultant voor de VN Milleniumcampagne gaat werken voor het symbolische bedrag van één dollar.

Onvoldoende, vindt de VVD, in tegenstelling tot Herfkens PvdA, die bij monde van Wouter Bos aan elsevier.nl liet weten het een 'prachtig gebaar' te vinden.

Schande
Boekestijn begrijpt de reactie van Bos niet en wijst er op dat de PvdA enkele maanden geleden nog schande sprak van het gedrag van Herfkens. De VVD'er vindt ook dat Herfkens minstens drie jaar belangeloos aan het werk zou moeten om het volledige bedrag terug te betalen.

Hij overweegt een motie in te dienen om Verhagen zo te dwingen naar New York te gaan om daar de zaak alsnog te regelen. Daarnaast zal de VVD mogelijk een amendement indienen tijdens de begrotingsbesprekingen om opheldering te vragen over het onterecht betaalde bedrag.

Desnoods wil Boekestijn dat PvdA-coryfeeën Wim Kok en Jan Pronk Herfkens in New York opzoeken en daar tegen haar zeggen: 'Nou is het afgelopen, je moet net als elke Nederlander alles terugbetalen.'
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:07:57 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61211316
VVD kan zich beter met andere kwesties bezighouden. Ook in die partij zitten zat mensen die maar wat graag in de geldpot graaien als het hun uitkomt.
Verder: Herfkens maakte gretig deel uit van een ondeugdelijk vergoedingssysteem, had de regels beter moeten lezen, was door haar stuntelige optreden kop van jut en is nu wel voldoende door het slijk gehaald.
Laten we ons alsjeblieft niet meeslepen door een of andere politieke middenmoter die graag weer wat vaker met zijn kop op tv wil en nu de principiële sjaak gaat uithangen.
Take your jobs & go back to work.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61211882
Zou liever een motie van de VVD willen zien, waarin een onderzoek wordt geeist naar eventueel nog meer van dit soort gevallen.

Ik kan me zo voorstellen dat Buitenlandse Zaken wel meer mensen uitzendt. Ben benieuwd wat daar wordt verstrekt aan vergoedingen etc.
pi_61212026
Daar heeft BuZa toch al een onderzoekje naar gedaan?

Onbegrijpelijk van de VVD. Dreinen als een klein kind .
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:48:20 #95
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_61216384
Gelooft iedereen nou echt dat ze belangeloos gaat werken. Hou toch op ! Dat mens is zo hypocriet als de pest gaat echt niet voor $ 1.00 werken het hele jaar. Ze zal het via een achterdeur toch wel haar salaris krijgen. Een typisch geval van salon-socialisme. En haar aktie wordt hier nog geprezen ook door een hoop mensen. Hoe naief kun je zijn.
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
pi_61216737
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:48 schreef digispeed het volgende:
Gelooft iedereen nou echt dat ze belangeloos gaat werken. Hou toch op ! Dat mens is zo hypocriet als de pest gaat echt niet voor $ 1.00 werken het hele jaar. Ze zal het via een achterdeur toch wel haar salaris krijgen. Een typisch geval van salon-socialisme. En haar aktie wordt hier nog geprezen ook door een hoop mensen. Hoe naief kun je zijn.
Precies, ik vermoed dat het $1 + allerlei onkostenvergoedingen is.

Dit valt gewoon niet uit te leggen, het is volstrekt schaamteloos en misselijkmakend. Zeker niet als je kijkt hoe goed men in staat is om een paar honderd euro terug te vorderen als de burger die onterecht ontvangt.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:20:59 #97
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61219041
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dit valt gewoon niet uit te leggen, het is volstrekt schaamteloos en misselijkmakend. Zeker niet als je kijkt hoe goed men in staat is om een paar honderd euro terug te vorderen als de burger die onterecht ontvangt.

Dat valt prima uit te leggen. Als jij met je buurman afspreekt dat je geen huursubsidie zult aannemen, en je doet dat toch, dan kan de staat die ook niet terug vorderen.

Als ze ook maar één Nederlandse regel had geschonden, dan had ze kunnen dokken. Maar dat is blijkbaar niet zo.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:26:22 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_61219223
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:41 schreef Wokkel het volgende:
Toen zij had begrepen dat er een fout was gemaakt, heeft zij zelf de UNDP aangeboden om een jaar lang gratis te werken voor de VN Millennium Campagne.

"Ik wil hiermee duidelijk maken hoe belangrijk voor mij de wereldwijde strijd tegen armoede is, waaraan ik nu weer al mijn energie kan wijden", aldus Herfkens.
Alsof iemand haar consultancy over de millenniumdoelen nu überhaupt ooit nog serieus neemt.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:27:20 #99
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_61219257
-edit: dubbel-
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_61238408
quote:

[..]

Inderdaad een absolute schande. Ze heeft al haar krediet verspeeld. Zelfs als ze formeel niks fout heeft gedaan, zit ze qua moraal helemaal fout.

Daarnaast heeft ze het imago van ontwikkelingssamenwerking een enorme schade toegebracht, door middel van een persoonlijke kwestie.
pi_61243526
Is dit niets voor de PVV?

Geert, waar blijf je?
pi_61256426
quote:
'Prachtig gebaar'
Afgesproken is nu dat Herfkens, die zelf pertinent weigert het bedrag geld terug te betalen, een jaar lang als consultant voor de VN Milleniumcampagne gaat werken voor het symbolische bedrag van één dollar.

"Werken." Alsof die heks in haar hele leven ook maar een dag echte arbeid heeft verricht. Laat me niet lachen man... de naam alleen al: "VN Milleniumcampagne." Woehoehoehoe.

VN
Herfkens
Nederland
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61256477
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

"Werken." Alsof die heks in haar hele leven ook maar een dag echte arbeid heeft verricht. Laat me niet lachen man... de naam alleen al: "VN Milleniumcampagne." Woehoehoehoe.

VN
Herfkens
Nederland
ze deed al niks en nu doet ze een jaar extra niks
Ja die Verhagen dat is me er een, trouwens JP is ook echt niks
pi_61257377
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:50 schreef StefanP het volgende:
Het is Milennium.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_61257434
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:46 schreef Capa het volgende:

[..]

Het is Milennium.
Jullie mogen vechten om brons en zilver.
pi_61257465
Als ik dat hoofd alleen al zie. Bij mij gaan alle alarmbellen af bij zo'n onbetrouwbare kutharses.
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:06:51 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61261185
quote:

[..]

Idd, het is een PvdA-er dus er zal wel een grote adder onder het gras zitten

De topman van Apple krijgt ook maar $1 salaris maar verder wel heel veel vergoedingen en winst uitkeringen. dus ik verwacht hier ook zo'n constructie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61261250
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, het is een PvdA-er dus er zal wel een grote adder onder het gras zitten

De topman van Apple krijgt ook maar $1 salaris maar verder wel heel veel vergoedingen en winst uitkeringen. dus ik verwacht hier ook zo'n constructie
Ik vermoed dat ze toch al niks deed, dan dan is een jaar extra niks doen geen probleem.
Ze "werkte" overigens ook maar 8/10 hoor, dat vond men al vreemd dus ik denk dat ze meestal bij haar griekse vriend was in Florida
Deze functie was overigens een kadootje van Bush als dank voor het kontlikken door Balkenende
Ik meen nog voor de functie van Jaap de Hoop Keffer

De benoeming is overigens gedaan tijdens de VVD regeerperiode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')