abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:34:47 #1
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58826307
Mon fokkeurs tres agreable!

Even het volgende...

Mijn vriendin heeft een scooter gekocht op afbetaling. Krediet wordt uiteraard verstrekt door een niet al te zuiver, doch zeer bekend bedrijf, te weten Primeline (onderdeel van LaSer Cards).

Nu zit ze ook vast aan een krediet van 1250 euro + credit card. Hoewel ik van mening ben dat het contract wat zij ondertekend heeft nog best eens nietig zou kunnen worden verklaard is dat hier even niet de issue. Voor nu heeft ze getekend en dus voorlopig effe dikke pech.

Echter werd zij bij ondertekening gevraagd mijn gegevens op te geven. Heeft ze gedaan en zou geen enkel probleem moeten zijn. Maar dan ken je Primeline nog niet, want die eikels blijken mij dus ook een credit card (partner card) toe te hebben gestuurd.

Maar, zij hebben dus ook een BKR toetsing gedaan voor mij en een registratie van het krediet op mijn naam. En dat mag dus niet. Primeline ziet dat anders: volgens de hufterige klantenservice aldaar ben ik gebonden aan hun voorwaarden, omdat we samen wonen. We zijn, zoals een of andere Limburgse dame me wist te vertellen een "economische eenheid".

Mijn tegenwerping dat we voor de wet huisgenoten zijn en verder niets, dat deed daar niets aan af. Immers, ze hebben zelf in hun voorwaarden gezet dat alle bepalingen m.b.t. Kredietbeoordeling ook gelden voor de partner.

Partner is volgens Primeline de echtgenoot, danwel een samenwonende partner.

Lang verhaal kort: ik heb mail, brief en aangetekende brief gestuurd met daarin de eis dat ik voor 30 mei a.s. een inhoudelijke reactie krijg op mijn schrijven, alsmede vergoeding van de door mij gemaakte kosten ad 19,70 euro.

Wat ik me echter afvraag: hoe ernstig is het ten onrechte toetsen en registreren bij BKR? Ik heb namelijk geen enkele overeenkomst met dit malafide zootje. Heb persoonlijk wel zin in wat gedonder, en dit bedrijf lijkt me een prima boksbal.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58826394
In elk geval wel heel hard 'foei!' roepen tegen je vriendin. En geef haar dan een klap zodat ze dat soort acties voortaan laat.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_58826415
tvp
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:38:47 #4
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58826435
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:37 schreef Biancavia het volgende:
In elk geval wel heel hard 'foei!' roepen tegen je vriendin. En geef haar dan een klap zodat ze dat soort acties voortaan laat.
Ze is al schuldbewust. Van je fouten leer je.

Hoop alleen dat ze niet van plan is nog veel te leren.
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:39:03 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58826447
Volgens mij sta jij volledig in je recht, je hebt nergens toestemming voor gegeven, nergens een handtekening geplaatst, dus dit kunnen ze jou niet maken.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:39:56 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_58826472
Een scooter kopen op afbetaling
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:41:57 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58826534
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:39 schreef Lariekoek het volgende:
Een scooter kopen
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:44:52 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58826631
Dus een Limburgse dame bepaalt dat jij een economische eenheid met haar bent. Dacht het dus even niet.

Enige kans die ze tegen jou hebben, is wanneer je de toerekenbare schijn van een volmacht aan je vriendin hebt gewekt. Dan is het in principe bindend, maar het is niet zo dat als je met iemand samenwoont, dat die ander dan automatisch altijd de schijn van jouw volmacht heeft. Daarvoor is echt een 'toedoen' van jouw kant vereist.

Oja, een vriendin met een scooter.
Een vriendin met een scooter op afbetaling.
pi_58826719
Kan je die scooter niet gewoon laten betalen ofzo door een ander en dan aan hun afbetalen ?
bij primeline een lening nemen zuigt echt hard!. voornamelijk door het doorlopend krediet wat je er standaard bij krijg.

De BKR registratie & toetsing is niet boeiend, zn toetsing gebeurd zovaak zonder toestemming. (bij bijv. aanvraag hypt. gesprek).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_58826766
Ik neem aan dat jullie geen samenlevenscontract oid hebben ? want dan zijn jullie idd niet meer dan huisgenoten en kunnen ze je dus niet als partner registeren.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:51:53 #11
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_58826833
Of jullie moeten financieel partner zijn?
Hebben jullie dat ooit aangevraagd/opgegeven bij de belastingdienst?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:54:27 #12
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_58826903
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:51 schreef Civilian het volgende:
Of jullie moeten financieel partner zijn?
Hebben jullie dat ooit aangevraagd/opgegeven bij de belastingdienst?
Je bedoelt fiscaal partner? Dat maakt voor deze kwestie niets uit.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  Admin donderdag 22 mei 2008 @ 15:54:58 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_58826917
waarom in godsnaam iets via primeline kopen?
verder is primeline een 'kredietverstrekker' die behoorlijke woekerrentes rekent. Let vooral op bij uitgesteld betalen. Ze gaan er vanuit dat veel mensen niet op tijd betalen en dan betaal je opeens de jackpot.
Zo snel mogelijk de deur uit doen die primelinecards. NOOIT doen!
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_58827080
Een scooter op afbetaling
pi_58827329
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:39 schreef Lariekoek het volgende:
Een scooter kopen op afbetaling
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:13:02 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58827386
Knip die creditcard door, stuur hem terug, en als ze iets van je willen, mogen ze voor de rechter aantonen dat JIJ daar voor hebt getekend!
censuur :O
pi_58827418
Het bekende volmacht probleem. Ik geef PrimeLine weinig kans, of ze moeten kunnen aantonen dat je die volmacht aan je vriendin hebt verleend, of toerekenbare schijn van volmachtverlening zoals Pool ook al zegt.
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:19:17 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58827537
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:41 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Je bent met de scooter overal sneller in Amsterdam dan met de auto, parkeerproblematiek heb ik het dan nog niet eens over.

Okee, westelijk havengebied of het arena gebied wint de auto waarschijnlijk, maar verder niet

Ze gaat er mee naar d'r werk. Niks mis mee toch? En af en toe boekt Pappie effe heen en weer. Best relaxt hoor.
quote:
De BKR registratie & toetsing is niet boeiend, zn toetsing gebeurd zovaak zonder toestemming. (bij bijv. aanvraag hypt. gesprek).
Iemand een knal voor z'n harses geven is ook niet boeiend, en een stuk minder ingrijpend. Mag ook niet, wordt ook tegen opgetreden.

Bovendien liegt dit bedrijf er op los. Dus met 'niet boeiend' neem ik geen genoegen.
  Admin donderdag 22 mei 2008 @ 16:19:56 #19
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_58827553
in het ergste geval zullen ze het zo brengen dat je vriendin valsheid in geschriften heeft gepleegd. primeline zijn honden
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:28:36 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58827774
valsheid in geschrifte?

lol, op grond waarvan dan?
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:49:28 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58828251
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
valsheid in geschrifte?

lol, op grond waarvan dan?
Ik weet niet waarvoor ze jouw gegevens moest invullen?
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:07:04 #22
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_58828608
Primaline vraagt altijd naar de gegevens van de partner, dit heeft te maken met de inkomsten van de aanvrager indien deze niet toereikend zouden kunnen zijn.

In deze situatie is het gewoon de naïviteit van je vriendin die het wellicht goed bedoelde maar geheel niet jou gegevens had hoeven op te geven. door dat zij met het invullen van jou gegevens heeft "verklaard" dat jullie partners zijn ben jij dus ook in dit krediet betrokken. en heb jij dus een creditcard gekregen, en daarmee ook bij het BKR geregistreerd. Wat een optie kan zijn is jouw kaart aangetekend terug te zenden met een vriendelijk doch dringende mededeling dat jij niet wenst betrokken te worden in actie's van huisgenoten. lever voor de duidelijkheid ook een uitreksel van de burgelijke stand in waaruit blijkt dat je niet een geregistreerd partnerschap hebt en van de belastingdienst een idem verklaring waaruit blijkt dat jullie geen fiscale partners zijn.

Mocht PrimeLine de kaart retouneren aan je met de melding dat jij een contract zou hebben ondertekend ( de handtekening van je vriendin notabene ) raad ik je toch aan naar het bureau voor rechtshulp te gaan bij jou in de buurt. anders kun je namelijk in de toekomst nog wel eens vervelnde verassingen krijgen bij de aanvraag van bijvoorbeeld een Hypotheek o.i.d
Primeline heeft namelijk in de kleine letters staan dat je verplicht bent om gebruik te maken van de kaart voor een bepaald bedrag per jaar of de wettelijke kosten te moeten betalen. dit noemen ze contractbreuk bij primeline en geven ze je ook nog een negatieve registratie mee.

En.. ik zou je vriendin ook vriendelijk bedanken en naar een cursus budgetbeheer van de nibud of iets dergelijks sturen.. want om op afbetaling een scooter te moeten kopen als je n vaste baan hebt is helemaal niet nodig, ook had zij onder geen enkele voorwaarde jou zonder je toestemming hierin mogen betrekken. maar ja dat is verder jou taak om daar iets mee te gaan doen.

Succes met je strijd tegen de PLclan
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:13:24 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58830078
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:07 schreef maffemuts het volgende:
Wat een optie kan zijn is jouw kaart aangetekend terug te zenden met een vriendelijk doch dringende mededeling dat jij niet wenst betrokken te worden in actie's van huisgenoten. lever voor de duidelijkheid ook een uitreksel van de burgelijke stand in waaruit blijkt dat je niet een geregistreerd partnerschap hebt en van de belastingdienst een idem verklaring waaruit blijkt dat jullie geen fiscale partners zijn.
Hier noem je nogal wat kostenposten zeg!
Aangetekend...
Uittreksel...
Verklaring...
En een heleboel moeite! Voor zover ik weet is het nog altijd zo in dat land dat een bedrijf je niet ongevraagd troep mag toezenden met een verplichting daarbij! Oftewel die creditcard, kan je net als voetbaltijdschriften, ondergoed of reclamedrukwerk weggooien, retourneren, of wat jij er maar mee wil doen.
censuur :O
pi_58832589
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:07 schreef maffemuts het volgende:
Primaline vraagt altijd naar de gegevens van de partner, dit heeft te maken met de inkomsten van de aanvrager indien deze niet toereikend zouden kunnen zijn.
Er is een overeenkomst tussen PrimeLine en de partner van TS, niet tussen PrimeLine en TS. Wat heeft PrimeLine dan met de gegevens van TS te maken? Als de partner van TS niet zou betalen, dan nog kan PrimeLine niet bij TS aankloppen. TS heeft immers niet getekend. Uitzondering lijkt me een huwelijk in gemeenschap van goederen.
quote:
In deze situatie is het gewoon de naïviteit van je vriendin die het wellicht goed bedoelde maar geheel niet jou gegevens had hoeven op te geven. door dat zij met het invullen van jou gegevens heeft "verklaard" dat jullie partners zijn ben jij dus ook in dit krediet betrokken. en heb jij dus een creditcard gekregen, en daarmee ook bij het BKR geregistreerd. Wat een optie kan zijn is jouw kaart aangetekend terug te zenden met een vriendelijk doch dringende mededeling dat jij niet wenst betrokken te worden in actie's van huisgenoten. lever voor de duidelijkheid ook een uitreksel van de burgelijke stand in waaruit blijkt dat je niet een geregistreerd partnerschap hebt en van de belastingdienst een idem verklaring waaruit blijkt dat jullie geen fiscale partners zijn.
En als ik iets koop met PrimeLine en daarbij jouw gegevens als partnergegevens invul dan krijg jij ook zo'n creditcard. Vervolgens betaal ik niet en komen ze bij jou geld halen. Leuk systeem. Als ze bij de partner iets willen kunnen halen dan moet die partner meetekenen. En dan gaat de partner dus ook zelf een contract met PrimeLine aan.

Die CC terugsturen is mss wel handig, die andere documenten erbij niet nodig. Zelfs al ben je getrouwd dan nog is dat geen garantie dat ze bij de partner kunnen claimen.
quote:
Mocht PrimeLine de kaart retouneren aan je met de melding dat jij een contract zou hebben ondertekend ( de handtekening van je vriendin notabene ) raad ik je toch aan naar het bureau voor rechtshulp te gaan bij jou in de buurt. anders kun je namelijk in de toekomst nog wel eens vervelnde verassingen krijgen bij de aanvraag van bijvoorbeeld een Hypotheek o.i.d
Primeline heeft namelijk in de kleine letters staan dat je verplicht bent om gebruik te maken van de kaart voor een bepaald bedrag per jaar of de wettelijke kosten te moeten betalen. dit noemen ze contractbreuk bij primeline en geven ze je ook nog een negatieve registratie mee.
Rechtsbijstand inschakelen als PrimeLine niet wil luisteren is wel handig. Negatieve registratie bij het BKR niet.
pi_58832933
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier noem je nogal wat kostenposten zeg!
Aangetekend...
Uittreksel...
Verklaring...
En een heleboel moeite! Voor zover ik weet is het nog altijd zo in dat land dat een bedrijf je niet ongevraagd troep mag toezenden met een verplichting daarbij! Oftewel die creditcard, kan je net als voetbaltijdschriften, ondergoed of reclamedrukwerk weggooien, retourneren, of wat jij er maar mee wil doen.
True, maar als je niets doet en daardoor een negatieve BKR-registratie krijgt dan heb je wel een probleem.

CC doorknippen, (aangetekend) terugsturen met begeleidend schrijven dat ze 30 kalenderdagen hebben om te zorgen dat ze die BKR-notering volledig schrappen en alle gegevens over jouw persoon uit hun systemen verwijderen. Uiteraard wil je ook binnen 30 dagen een schriftelijke bevestiging dat die stappen zijn uitgevoerd.

Als die bevestiging niet komt dan kun je altijd nog juridisch advies inwinnen. En ja, zo heb je ook kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')