Ze is al schuldbewust. Van je fouten leer je.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:37 schreef Biancavia het volgende:
In elk geval wel heel hard 'foei!' roepen tegen je vriendin. En geef haar dan een klap zodat ze dat soort acties voortaan laat.
quote:
Je bedoelt fiscaal partner? Dat maakt voor deze kwestie niets uit.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:51 schreef Civilian het volgende:
Of jullie moeten financieel partner zijn?
Hebben jullie dat ooit aangevraagd/opgegeven bij de belastingdienst?
quote:
Je bent met de scooter overal sneller in Amsterdam dan met de auto, parkeerproblematiek heb ik het dan nog niet eens over.quote:
Iemand een knal voor z'n harses geven is ook niet boeiend, en een stuk minder ingrijpend. Mag ook niet, wordt ook tegen opgetreden.quote:De BKR registratie & toetsing is niet boeiend, zn toetsing gebeurd zovaak zonder toestemming. (bij bijv. aanvraag hypt. gesprek).
Ik weet niet waarvoor ze jouw gegevens moest invullen?quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
valsheid in geschrifte?
lol, op grond waarvan dan?
Hier noem je nogal wat kostenposten zeg!quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:07 schreef maffemuts het volgende:
Wat een optie kan zijn is jouw kaart aangetekend terug te zenden met een vriendelijk doch dringende mededeling dat jij niet wenst betrokken te worden in actie's van huisgenoten. lever voor de duidelijkheid ook een uitreksel van de burgelijke stand in waaruit blijkt dat je niet een geregistreerd partnerschap hebt en van de belastingdienst een idem verklaring waaruit blijkt dat jullie geen fiscale partners zijn.
Er is een overeenkomst tussen PrimeLine en de partner van TS, niet tussen PrimeLine en TS. Wat heeft PrimeLine dan met de gegevens van TS te maken? Als de partner van TS niet zou betalen, dan nog kan PrimeLine niet bij TS aankloppen. TS heeft immers niet getekend. Uitzondering lijkt me een huwelijk in gemeenschap van goederen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:07 schreef maffemuts het volgende:
Primaline vraagt altijd naar de gegevens van de partner, dit heeft te maken met de inkomsten van de aanvrager indien deze niet toereikend zouden kunnen zijn.
En als ik iets koop met PrimeLine en daarbij jouw gegevens als partnergegevens invul dan krijg jij ook zo'n creditcard. Vervolgens betaal ik niet en komen ze bij jou geld halen. Leuk systeem. Als ze bij de partner iets willen kunnen halen dan moet die partner meetekenen. En dan gaat de partner dus ook zelf een contract met PrimeLine aan.quote:In deze situatie is het gewoon de naïviteit van je vriendin die het wellicht goed bedoelde maar geheel niet jou gegevens had hoeven op te geven. door dat zij met het invullen van jou gegevens heeft "verklaard" dat jullie partners zijn ben jij dus ook in dit krediet betrokken. en heb jij dus een creditcard gekregen, en daarmee ook bij het BKR geregistreerd. Wat een optie kan zijn is jouw kaart aangetekend terug te zenden met een vriendelijk doch dringende mededeling dat jij niet wenst betrokken te worden in actie's van huisgenoten. lever voor de duidelijkheid ook een uitreksel van de burgelijke stand in waaruit blijkt dat je niet een geregistreerd partnerschap hebt en van de belastingdienst een idem verklaring waaruit blijkt dat jullie geen fiscale partners zijn.
Rechtsbijstand inschakelen als PrimeLine niet wil luisteren is wel handig. Negatieve registratie bij het BKR niet.quote:Mocht PrimeLine de kaart retouneren aan je met de melding dat jij een contract zou hebben ondertekend ( de handtekening van je vriendin notabene ) raad ik je toch aan naar het bureau voor rechtshulp te gaan bij jou in de buurt. anders kun je namelijk in de toekomst nog wel eens vervelnde verassingen krijgen bij de aanvraag van bijvoorbeeld een Hypotheek o.i.d
Primeline heeft namelijk in de kleine letters staan dat je verplicht bent om gebruik te maken van de kaart voor een bepaald bedrag per jaar of de wettelijke kosten te moeten betalen. dit noemen ze contractbreuk bij primeline en geven ze je ook nog een negatieve registratie mee.
True, maar als je niets doet en daardoor een negatieve BKR-registratie krijgt dan heb je wel een probleem.quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier noem je nogal wat kostenposten zeg!
Aangetekend...
Uittreksel...
Verklaring...
En een heleboel moeite! Voor zover ik weet is het nog altijd zo in dat land dat een bedrijf je niet ongevraagd troep mag toezenden met een verplichting daarbij! Oftewel die creditcard, kan je net als voetbaltijdschriften, ondergoed of reclamedrukwerk weggooien, retourneren, of wat jij er maar mee wil doen.
Zelfs dan, zie art 1:88 BW.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:57 schreef Light het volgende:
[..]
Er is een overeenkomst tussen PrimeLine en de partner van TS, niet tussen PrimeLine en TS. Wat heeft PrimeLine dan met de gegevens van TS te maken? Als de partner van TS niet zou betalen, dan nog kan PrimeLine niet bij TS aankloppen. TS heeft immers niet getekend. Uitzondering lijkt me een huwelijk in gemeenschap van goederen.
[..]
En als ik iets koop met PrimeLine en daarbij jouw gegevens als partnergegevens invul dan krijg jij ook zo'n creditcard. Vervolgens betaal ik niet en komen ze bij jou geld halen. Leuk systeem. Als ze bij de partner iets willen kunnen halen dan moet die partner meetekenen. En dan gaat de partner dus ook zelf een contract met PrimeLine aan.
Die CC terugsturen is mss wel handig, die andere documenten erbij niet nodig. Zelfs al ben je getrouwd dan nog is dat geen garantie dat ze bij de partner kunnen claimen.
[..]
Rechtsbijstand inschakelen als PrimeLine niet wil luisteren is wel handig. Negatieve registratie bij het BKR niet.
Duidelijk. Stelletje prutsers zijn het bij Primeline. Als TS en vriendin getrouwd waren dan had TS nu de overeenkomst kunnen ontbinden omdat hij geen toestemming heeft gegeven. (Art 1:89 BW).quote:
Hier las ik lang geleden een artikel over, dat je als je getrouwd bent in principe toestemming van je partner nodig hebt om bijvoorbeeld een wasmachine te kopen, maar weer niet voor een helicopter...quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:50 schreef Light het volgende:
[..]
Duidelijk. Stelletje prutsers zijn het bij Primeline. Als TS en vriendin getrouwd waren dan had TS nu de overeenkomst kunnen ontbinden omdat hij geen toestemming heeft gegeven. (Art 1:89 BW).
Beetje vaag dan...quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier las ik lang geleden een artikel over, dat je als je getrouwd bent in principe toestemming van je partner nodig hebt om bijvoorbeeld een wasmachine te kopen, maar weer niet voor een helicopter...
De wasmachine valt onder a, maar je helicopter niet. Die valt onder d als je in termijnen gaat betalen. Tenzij je die helicopter voor je werk nodig hebt.quote:1. Een echtgenoot behoeft de toestemming van de andere echtgenoot voor de volgende rechtshandelingen:
a. overeenkomsten strekkende tot vervreemding, bezwaring of ingebruikgeving en rechtshandelingen strekkende tot beëindiging van het gebruik van een door de echtgenoten tezamen of door de andere echtgenoot alleen bewoonde woning of van zaken die bij een zodanige woning of tot de inboedel daarvan behoren;
b. giften, met uitzondering van de gebruikelijke, niet bovenmatige;
c. overeenkomsten die ertoe strekken dat hij, anders dan in de normale uitoefening van zijn beroep of bedrijf, zich als borg of hoofdelijk medeschuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt, of zich tot zekerheidstelling voor een schuld van de derde verbindt;
d. overeenkomsten van koop op afbetaling, behalve van zaken welke kennelijk uitsluitend of hoofdzakelijk ten behoeve van de normale uitoefening van zijn beroep of bedrijf strekken.
Je krijgt pas een negatieve registratie als je niet op tijd betaald. Een registratie gebeurd namelijk ook bij bepaalde telefoonproviders (mobiele telefonie) een limiet op je gewone betaalrekening en alle andere kredieten e.d. Die registraties zijn op zich geen probleem, op het moment dat je niet meer op tijd betaald e.d. komt er een code bij en dan is het een probleem.quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:10 schreef Light het volgende:
[..]
True, maar als je niets doet en daardoor een negatieve BKR-registratie krijgt dan heb je wel een probleem.
Niet de Wet Koop op afstand, maar de WFT is van toepassing, en volgens mij is er dan inderdaad een bedenktermijn van 14 dagen (bij verzekeringsproducten in ieder geval wel). Als financiele instelling is Primeline verplicht zoiets in het contract te melden, kijk het even na TS zou ik zeggen. En regel dan iets anders bij je eigen bank en of via je spaarrekeningquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:29 schreef Freeflyer het volgende:
ah, de bloedhonden van primeline. ik wens je veel succes, dit gaat nog flink wat tijd en moeite kosten om er af te komen.
je vriendin kan zich maar beter aan de termijn bedragen houden want anders wordt het een naar verhaal voor haar.
is bij zoiets de wet koop op afstand niet van toepassing? dan kun je binnen 8 dagen de bende terug sturen toch?
Ik heb ook wel eens gelezen dan iemand die een hypotheek wilde wel eerst even z'n creditcard(s) op moest zeggen. Die dingen hebben dus wel een bepaalde (negatieve) code. Net als de mogelijkheid tot rood staat bij de bank trouwens.quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Je krijgt pas een negatieve registratie als je niet op tijd betaald. Een registratie gebeurd namelijk ook bij bepaalde telefoonproviders (mobiele telefonie) een limiet op je gewone betaalrekening en alle andere kredieten e.d. Die registraties zijn op zich geen probleem, op het moment dat je niet meer op tijd betaald e.d. komt er een code bij en dan is het een probleem.
Je ziet hier iets over het hoofd: ZIJ kan ALLEEN voor HAAR handelen. Niet voor mij.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:07 schreef maffemuts het volgende:
Primaline vraagt altijd naar de gegevens van de partner, dit heeft te maken met de inkomsten van de aanvrager indien deze niet toereikend zouden kunnen zijn.
In deze situatie is het gewoon de naïviteit van je vriendin die het wellicht goed bedoelde maar geheel niet jou gegevens had hoeven op te geven. door dat zij met het invullen van jou gegevens heeft "verklaard" dat jullie partners zijn ben jij dus ook in dit krediet betrokken. en heb jij dus een creditcard gekregen, en daarmee ook bij het BKR geregistreerd. Wat een optie kan zijn is jouw kaart aangetekend terug te zenden met een vriendelijk doch dringende mededeling dat jij niet wenst betrokken te worden in actie's van huisgenoten. lever voor de duidelijkheid ook een uitreksel van de burgelijke stand in waaruit blijkt dat je niet een geregistreerd partnerschap hebt en van de belastingdienst een idem verklaring waaruit blijkt dat jullie geen fiscale partners zijn.
Mocht PrimeLine de kaart retouneren aan je met de melding dat jij een contract zou hebben ondertekend ( de handtekening van je vriendin notabene ) raad ik je toch aan naar het bureau voor rechtshulp te gaan bij jou in de buurt. anders kun je namelijk in de toekomst nog wel eens vervelnde verassingen krijgen bij de aanvraag van bijvoorbeeld een Hypotheek o.i.d
Primeline heeft namelijk in de kleine letters staan dat je verplicht bent om gebruik te maken van de kaart voor een bepaald bedrag per jaar of de wettelijke kosten te moeten betalen. dit noemen ze contractbreuk bij primeline en geven ze je ook nog een negatieve registratie mee.
En.. ik zou je vriendin ook vriendelijk bedanken en naar een cursus budgetbeheer van de nibud of iets dergelijks sturen.. want om op afbetaling een scooter te moeten kopen als je n vaste baan hebt is helemaal niet nodig, ook had zij onder geen enkele voorwaarde jou zonder je toestemming hierin mogen betrekken. maar ja dat is verder jou taak om daar iets mee te gaan doen.
Succes met je strijd tegen de PLclan
Eens, maar dit is wel een manier om een hoop mensen in de problemen te laten komen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De fout ligt dus voor de volle 100% bij de iets te snelle aannames van Primeline.
De Wet Oneerlijke Handelspraktijken ligt nu bij de Eerste Kamer. Hopelijk kunnen we die goed gebruiken om dit soort bitches van bedrijven aan te pakken.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
Wij kwamen helaas ook de hufters van Primeline tegen toen we een hypotheek wilden afsluiten. Creditcards waar je nooit om gevraagd hebt en die je zelfs ook nooit gezien hebt op je naam zetten en dan bij BKR krediet registreren: naaiers zijn het. Je weet dus iig in de toekomst dat je met een grote boog om dat bedrijf heen moet lopen. Hoop dat er ooit eens sancties vanuit de regering komen en dat dat soort bedrijven aan banden wordt gelegd.
Ik gok op basis van de aanvraag. elke kredietverstrekker kan aanvragen doenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien dat je BKR eens zou kunnen mailen ? Op basis waarvan ze de gegevens aan Prime line hebben verstrekt ?
Internet geloof ik niet. Telefoon zo kunnen, maar volgens mij hanteren die andere instanties dan BKR. St. Preventel dacht ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
ah nou ik ben er dus een keer ingetrapt en toen ik naar de bank ging zeiden ze mij dat ik ergens een registratie had staan van een X bedrag. Dus dat zou dus Primeline kunnen zijn. Ik ga het toch eens navragen bij BKR. Dat Primeline verhaal is inmiddels afbetaald maar ik weet niet hoelang zoiets bij het BKR blijft hangen, weten jullie dat? En kan ik in de toekomst hier problemen mee krijgen met het bijvoorbeeld aanvragen van een internet abo of telefoon abo?
Staat ook in BKR, zie bvquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Internet geloof ik niet. Telefoon zo kunnen, maar volgens mij hanteren die andere instanties dan BKR. St. Preventel dacht ik.
Is dat epr se zo?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Staat ook in BKR, zie bv
http://www.t-mobile.nl/global/htdocs/popup/ps0.1.1_popup2.aspx
Volgens mij doen ze het niet allemaal, maar het kan dus wel. En breek me de bek niet open over die opzegconflictenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat epr se zo?
Ik heb een registratie gehad bij Preventel vanwege een "opzegconflict" met toen nog Dutchtone. Er was echter geen registratie bij BKR.
Ach ik stond sterk. Had twee abbo's tegelijk opgezegd met 1 fax. Ze hadden er slechts 1 verwerkt. En bleven uiteraard maar rekeningen sturen, zelfs na kopieen incl. faxbevestiging en begeleidend schrijven. Uiteindelijk kwam er een incassobureau die ik heb weggelachen. Uiteindelijk hebben ze schuld bekend, maar nooit de codering bij Preventel weggehaaldquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze het niet allemaal, maar het kan dus wel. En breek me de bek niet open over die opzegconflicten, zodra je ook maar even een nota betwist smeren ze je al een BKR codering aan, met mogelijk verstrekkende gevolgen. Die telecombedrijfjes moeten hun rotzooi uit de BKR gegevens houden, dat hoort daar helemaal niet.
aanklagen, kan ze nog veel problemen gaan opleveren.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Ach ik stond sterk. Had twee abbo's tegelijk opgezegd met 1 fax. Ze hadden er slechts 1 verwerkt. En bleven uiteraard maar rekeningen sturen, zelfs na kopieen incl. faxbevestiging en begeleidend schrijven. Uiteindelijk kwam er een incassobureau die ik heb weggelachen. Uiteindelijk hebben ze schuld bekend, maar nooit de codering bij Preventel weggehaald
Nee, niet per se, ik kwam erachter toen ik voor een ex-werkgever een BKR uitdraai moest aanvragen. Mijn Vodafone abbo stond er ook bij, was wel verbaasdquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |