Jij moet voor de maffia gaan werken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:24 schreef sigme het volgende:
Ze heeft geen wet overtreden en is dus wettig gezien nergens schuldig aan.
Voor politici gelden nou eenmaal andere regels dan voor Burgersquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Als jij huursubsidie krijgt en je inkomen is te hoog, dus geen recht en je houd je bek dan moet jij dat als schlemiel zijnde, met rente terugbetalen
En dat moet nou eens afgelopen zijn! Gewoon hoppa deurwaarder er achterheen zenden, flikken ze bij gewone burgers ook!quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:12 schreef JohnDope het volgende:
Voor politici gelden nou eenmaal andere regels dan voor Burgers
Ja, alleen is er dan ook een goede rechtsgrond om het terug te vorderen. Hier is het maar de vraag of dat zo is. Bij dat voorbeeld met huurtoeslag gaat het om een regel die tussen burger en overheid geldt. Voldoet de burger niet aan de regel, dan kan de overheid het geld inhouden of terugvorderen. Dat is een relatie die 1-op-1 is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:58 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
En dat moet nou eens afgelopen zijn! Gewoon hoppa deurwaarder er achterheen zenden, flikken ze bij gewone burgers ook!
http://www.volkskrant.nl/(...)_Ik_ben_geen_graaierquote:‘Ik heb steeds gezegd dat ik ook een fout heb gemaakt. Ik had mijn arbeidscontract moeten lezen en de bijlagen. Dat niet doen was fout en slordig en zal nooit meer gebeuren. Moreel fout, ja, maar niet schuldig aan Nederland. Ik heb VN-regels overtreden. Dat is een zaak tussen mij en de VN en daarover voel ik me schuldig.’
Het aloude "er staat gij zult niet stelen, er staat nergens gij zult niet helen" verhaal.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:36 schreef Pool het volgende:
Contract A: Herfkens - VN
Dit zijn de afspraken die Herfkens met de VN heeft. Dus welk werk ze gaat doen, maar ook de gedragscode en het formulier dat ze ondertekend zou hebben waarin ze belooft geen giften aan te nemen.
Contract B: VN - Nederland
Als ik die tekst uit het krantenartikel zo lees, dan heeft ook Nederland die Gedragscode afgesproken met de VN, dus ook Nederland heeft met de VN afgesproken dat zij geen giften zal verstrekken.
Contract C : Herfkens - Nederland
Nederland heeft voor Herfkens een appartement gezocht en aangeboden dat te betalen, zodat zij goed haar werk bij de VN kan doen, wat voor Nederland blijkbaar prestige of andere voordelen oplevert, anders zou Nederland dat niet voor haar betalen.
Ongelofelijk, zelfs Rita Verdonk is sociaal vergeleken met Herfkens en dan te bedenken dat Herfkens van de PvdA is, triest hoor, Wouter Bos mag nu denk ik wel maatregelen gaan nemen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:53 schreef JohnDope het volgende:
Nog een paar arrogante en decadente quotes van Herfkens die door Geenstijl op een rijtje zjin gezet:
Quote 1: "Natuurlijk begrijp ik dat sommigen dat (business class red.) luxe vinden. Dat zijn mensen die alleen met vakantie vliegen. Als je economy class vliegt, moet je veel eerder inchecken. Daar ga ik geen tijd aan verspillen, doodzonde."
Quote 2: "Ik ging naar de ambassade bij de VN, vroeg om hulp bij het vinden van een appartement. Ik wilde drie kamers, honderd vierkante meter en een balkon, anders word je claustrofobisch in New York."
Quote 3: "De ambassade vertelde mij dat het beleid was VN-functionarissen financieel te helpen. Ik dacht, ik ben gek dat niet te doen, anders zit ik in zo’n eenkamerflat met uitzicht op een bakstenen muur."
Quote 4: "Aan Nederland ben ik niks schuldig."
Quote 5: "Laat Verhagen vooral de rechter op me afsturen. Juridisch lijkt het me niet vol te houden. Ik begrijp niet hoe iemand zo kan draaien om toch het geld terug te vorderen."
quote 6: "Wat ik had verwacht van Nederland was een excuus met de woorden: ‘zand erover’."
Kortom: naar die 280.000 dollar kunt u fluiten. Ach Wouter doe nog even een nieuwe taks...
Vind jij dan dat de heler de zaak terug moet geven aan de dief?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het aloude "er staat gij zult niet stelen, er staat nergens gij zult niet helen" verhaal.
Het is niet te geloven inderdaad, maar zo zijn bijna al die PvdA-ers diep in hun hart.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ongelofelijk, zelfs Rita Verdonk is sociaal vergeleken met Herfkens en dan te bedenken dat Herfkens van de PvdA is, triest hoor, Wouter Bos mag nu denk ik wel maatregelen gaan nemen.
Het is ons geld, twee mensen maken een fout.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Vind jij dan dat de heler de zaak terug moet geven aan de dief?
Ik niet. En daarom moet het geld naar het slachtoffer: de VN.
En niet van "crimineel" Herfkens naar "crimineel" Nederland.
Nee, het is niet 'ons' geld. De staat is bevoegd om mensen een salaris of andere vergoeding te geven, zolang dit netjes steunt op wetgeving, beleid, etcetera. Daar is allemaal aan voldaan, dus wij, het Nederlandse volk, kunnen daar niet juridisch over klagen. We kunnen hoogstens zeggen dat we het niet leuk vinden dat sommige mensen hoge vergoedingen krijgen, maar dat moeten we dan doorgeven aan onze volksvertegenwoordigers (middels lobby of verkiezingen), zodat die kunnen zorgen dat er beleid komt waarin die vergoedingen niet gegeven worden. Maar dat werkt niet met terugwerkende kracht. WIJ zijn niet bestolen, want ONS kabinet heeft dat geld gewoon namens onze schatkist aan Herfkens gegeven conform alle NEDERLANDSE regels.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het is ons geld, twee mensen maken een fout.
Ik kan je maar met moeite volgen.
http://undpwatch.blogspot(...)oralsnog-houden.htmlquote:Herfkens opsluiten'
AMSTERDAM - Een Amerikaanse site die schandalen en geldverkwisting bij de Verenigde Naties op de voet volgt, heeft Eveline Herfkens maar alvast 'achter tralies' gezet.
Vind ik ook best, zolang het maar uit haar vieze klauwtjes verdwijnt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Vind jij dan dat de heler de zaak terug moet geven aan de dief?
Ik niet. En daarom moet het geld naar het slachtoffer: de VN.
En niet van "crimineel" Herfkens naar "crimineel" Nederland.
Okey, Herfkens heeft dus echt gelijk dat het gewoon Nederlands beleid is. Nederland verdient dan ook geen cent terug te krijgen van Herfkens of wie dan ook, en de kans dat Verhagen daarvoor een goede juridische grond vindt, wordt ook steeds kleiner. Sterker nog, de VN zou Nederland nog eens extra moeten straffen.quote:Officieren bij VN ook ten onrechte vergoed
Uitgegeven: 30 mei 2008 10:27
DEN HAAG - Ook het ministerie van Defensie heeft tegen de regels van de Verenigde Naties financiële vergoedingen betaald aan medewerkers die bij de VN in New York zijn gedetacheerd.
ANP
Een woordvoerder van Defensie bevestigde vrijdag een bericht daarover in NRC Next.
Twee kolonels kregen een aanvulling op hun salaris. Dat gebeurde om hun inkomen gelijk te trekken met het salaris van militairen die bij andere internationale organisaties, zoals de NAVO, werken.
Die buitenlandtoelage is stopgezet. Het ministerie wil niets kwijt over bedragen omdat het vertrouwelijke personeelsinformatie is. "Maar het is absoluut niet in de orde van grootte van de vergoeding van Eveline Herfkens'', aldus de woordvoerder.
Herfkens
Oud-minister Herfkens, werkzaam bij de VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP, kreeg jaren van Buitenlandse Zaken een huurvergoeding voor haar flat in New York. De regels van de VN verbieden betalingen door derden.
Minister Maxime Verhagen wil via de rechter de uitgekeerde 280.000 dollar terugvorderen, als Herfkens niet zelf het geld terugbetaalt. Die heeft gezegd dat zij zal betalen als de rechter haar veroordeelt.
Geen terugvordering
De toelage aan de militairen is ook per direct stopgezet, maar er is volgens de Defensiewoordvoerder formeel geen sprake van terugvordering.
"In dat geval dreigt een soort arbeidsconflict. Dat is niet wat wij willen. Het zijn goed functionerende medewerkers waarover we geen klachten hebben. We zijn erover in gesprek hoe op een goede manier eruit te komen."
Probleem
Defensie vindt het een probleem als toelages bij een VN-detachering niet meer mogelijk zijn en mensen daardoor van een functie bij de volkerenorganisatie afzien.
"Je bent dan aangewezen op de motivatie of het ideaal van mensen om voor de VN te werken'', zegt de woordvoerder.
Goh, wat erg, als Nederland mensen naar de VN gaat sturen die daar ook écht een hart voor hebben, in plaats van dat ze daar het pluche laten bezetten als een soort van uitgerangeerde-politici-pensioen.quote:"Je bent dan aangewezen op de motivatie of het ideaal van mensen om voor de VN te werken'', zegt de woordvoerder.
En dan nog blijft het gemeenschapsgeld.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, het is niet 'ons' geld. De staat is bevoegd om mensen een salaris of andere vergoeding te geven, zolang dit netjes steunt op wetgeving, beleid, etcetera. Daar is allemaal aan voldaan, dus wij, het Nederlandse volk, kunnen daar niet juridisch over klagen.
Eens gegeven blijft gegevenquote:
ja dat zei ik ook tegen de belastingdienst, maar mooi niet hequote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens gegeven blijft gegeven
opgeteld en weggegeven.
Dat geld is afkomstig uit de gemeenschap. En toen werd het Herfkens' geld. En vermoedelijk is het nu Amerikaans geld.
Als je de definitieve beschikking binnen hebt en geen wet hebt overtreden, mooi wel hoor. Het is hier geen bananenrepubliek.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:30 schreef henkway het volgende:
[..]
ja dat zei ik ook tegen de belastingdienst, maar mooi niet he
Ik weet niet in welk land jij woont, maar dat is geen Nederlandquote:
Dat is wel erg creatief boekhouden. Herkens heeft ten onrechte een vergoeding gekregen die is opgebracht door de belastingbetalers van dit land.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens gegeven blijft gegeven
opgeteld en weggegeven.
Dat geld is afkomstig uit de gemeenschap. En toen werd het Herfkens' geld. En vermoedelijk is het nu Amerikaans geld.
En die moet ze gewoon terug betalenquote:Op zondag 1 juni 2008 15:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is wel erg creatief boekhouden. Herkens heeft ten onrechte een vergoeding gekregen die is opgebracht door de belastingbetalers van dit land.
"Ten onrechte" is relatief. Ze heeft dat geld terecht gehad naar de maatstaven van ons land. Ze heeft dat geld ten onrechte gehad naar de maatstaf van het contract tussen Herfkens en de VN.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is wel erg creatief boekhouden. Herkens heeft ten onrechte een vergoeding gekregen die is opgebracht door de belastingbetalers van dit land.
Met dat verschil dat Herfkens geen kind meer is en dondersgoed wist dat ze geen recht op dat geld had.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:08 schreef Pool het volgende:
[..]
"Ten onrechte" is relatief. Ze heeft dat geld terecht gehad naar de maatstaven van ons land. Ze heeft dat geld ten onrechte gehad naar de maatstaf van het contract tussen Herfkens en de VN.
Als jij een snoepje geeft aan een klein meisje en vervolgens blijkt dat het meisje met haar moeder heeft afgesproken dat ze geen snoepjes van vreemde mannen mag aannemen, dan is de consequentie niet dat jij het snoepje mag terugvorderen omdat ze het 'ten onrechte' heeft gehad. En het snoepje is dan ook niet meer van jou, ook al heb je het opgebracht.
Kinderen weten vaak ook dondersgoed wat van hun moeder wel en niet mag. Ik gaf het voorbeeld om aan te geven dat een snoepjesgever geen enkel recht kan ontlenen aan interne afspraken tussen moeder en kind. Dat is namelijk iets tussen moeder en kind.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Met dat verschil dat Herfkens geen kind meer is en dondersgoed wist dat ze geen recht op dat geld had.
Hier een stuk NRC opinie dat de moeite waard is.
Wat is die bijbehorende sanctie bij het overtreden van de code? Dát is de sanctie die door de VN aan haar moet worden opgelegd.quote:De VN-gedragscode vermeldt nergens dat overtredingen van de code en bijbehorende sancties afhankelijk zijn van het willens en wetens overtreden van de code.
Mooi stuk, vooral dit stuk:quote:Op maandag 2 juni 2008 15:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Met dat verschil dat Herfkens geen kind meer is en dondersgoed wist dat ze geen recht op dat geld had.
Hier een stuk NRC opinie dat de moeite waard is.
Verhagen moet dus gewoon ten strijde trekken en niet een mediavertoning opvoeren en over een paar maanden zeggen 'onze juridische dienst ziet teveel haken en ogen om er vervolg aan te geven'.quote:Mocht minister Verhagen onverhoopt aan zijn gekunstelde constructie vasthouden dan slaat Nederland de plank mis in de wereldwijde strijd tegen corruptie van ambtenaren, daar waar men juist het goede voorbeeld zou moeten geven. Niet-terugvordering/betaling is ook een klap in het gezicht voor de vele VN-ambtenaren, inclusief die van Nederlandse origine die de gedragsregels wél strikt naleven, geen duizenden dollars huursubsidie per maand vragen of ontvangen van de staat, en een sanctie accepteren bij niet-naleving van de gedragsregels.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |