Laatste reactie:quote:Op donderdag 17 april 2008 11:24 schreef FoN het volgende:
Ik wals er even overheen hoor
Wij zijn onderweg naar't ziekenhuis, de vliezen zijn gebroken en gezien ik pas over 12 uurtjes op 37 weken zit heb je dan ineens 'n medischie indicatieNog geen weeen, maar binnen 48 uur is ze er
quote:Op donderdag 17 april 2008 12:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
wat heb jezelf niet gemerkt? dat die kleine in een stuit ligt?
volgens mij is t toch redelijk normaal dat ze nog gewoon ronddraaien en alle kanten opschuiven?
quote:Op donderdag 17 april 2008 11:24 schreef FoN het volgende:
Ik wals er even overheen hoor
Wij zijn onderweg naar't ziekenhuis, de vliezen zijn gebroken en gezien ik pas over 12 uurtjes op 37 weken zit heb je dan ineens 'n medischie indicatieNog geen weeen, maar binnen 48 uur is ze er
naja soms voel en zie ik t heel goed als ze zich omdraait, maar soms lijk ik t ook niet te hebben gevoeld als ze verplaatst isquote:Op donderdag 17 april 2008 13:04 schreef LovelyLady het volgende:
Mja volgens mij is het ook normaal dat ze nog ronddraaien maar dat zou je toch redelijk goed moeten voelen toch?
Of heb ik het mis?
Maakt me ook niet zoveel uit zolang hij op het eind maar goed ligt
Hehe, dat komt wellicht nog tegen de 30 weken aan; want ik begon het me dus ook al af te vragen, en heb het dus ook aan de vk gevraagd hoe ze ligtquote:Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef freecell het volgende:
In de categorie: 'dingen waar ik me nog niet druk over hoef te maken'![]()
Al ligt beeb overdwars, hij/zij doet maar
Tja Joost mag het weten....antistoffen die je lichaam aanmaakt als je bijvoorbeeld ooit een bloedtransfusie heb gehad zei ze. Maar omdat ik dat nooit gehad heb gaan ze dat nu verder uitzoeken. Omdat ik zo van slag was heb ik het halve verhaal (denk ik) niet goed meegekregenquote:Op donderdag 17 april 2008 18:25 schreef p_iglet het volgende:
antistoffen waartegen???
antistoffen heeft iedereen in zijn of haar bloed... anders ga je dood...
Gefeliquote:Op donderdag 17 april 2008 19:18 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben trouwens vanochtend ook nog bij de verloskundige geweest. Alles ok, hartje weer gehoord en over 5 weken terugkomen.
Bedankt Sjak, gefeliciteerd nog met je kindje!quote:Op donderdag 17 april 2008 21:25 schreef sjak het volgende:
Spannend Fon!Zet 'm op
![]()
Geppie, het heeft meestal te maken met de rhesusfactor. Jij bent waarschijnlijk rhesusnegatief klopt dat, weet je dat? Maar er zijn ook wat andere dingen.
http://www.nvog.nl/files/(...)aire_antistoffen.pdf
Op de site van de nederlandse vereniging van obstetrie en gynaecologie is vaak veel nuttige info te vindenIk hoop dat het wat duidelijkheid geeft
![]()
Hier alles goed, iedereen nogmaals enorm bedankt voor alle lieve wensen. Wij gaan verhuizen naar het babytopic![]()
Wat spannend en leukquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:29 schreef OooLizaooO het volgende:
Maandag 20 weken echo! En dan weten we meteen ook wat het wordt! (als hij/zij het wil laten zien)
Dat klinkt toch wel als bekken.....quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:41 schreef freecell het volgende:
Mja, het is inderdaad meer richting mijn si gewrichten.
Maar ik weiger last van mijn bekken te hebben
Ik vraag het woensdag wel even aan de verloskundige, want het is af en toe écht flink pijnlijk en ik moet nog een halve zwangerschap
Zo, en nu ga ik lekker de pijn eruit douchen (dat helpt wel een tijdje. eruit lópen werkt niet heb ik na wat testen ontdekt, integendeel zelfs)
Dankjequote:Op vrijdag 18 april 2008 16:59 schreef Silmarwen het volgende:
LovelyLady, dat is hoe ik er ook altijd probeer tegen aan te kijken. Neem een lekker warmbad/douche en ga wat leuks doen. Of wat ik graag doe als ik me rot voel, een grote bak Benny en Jerry's ijs. Godsgruwelijk duur, maar oh zo enorm lekker. Gewoon lekker je rot voelen en verdrietig zijn, morgen is er weer een dag. Veel sterkte hoor!
Lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:36 schreef sjak het volgende:
Geppie, heb je wat meer duidelijkheid kunnen krijgen van de verloskundige?
Ja ik heb geprobeerd minder te drinken, dat werkte wel, maar daarna dronk ik weer gewoon en moest ik nog steeds minder. Het zal wel.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mag mijn vriendje zo gaan halen , daar sta ik graag vroeg voor op![]()
Fijn dat je geen last meer hebt van je hoofd enzo
En dat plassen...ik hoef juist de laatste week minder vaak eruit s'nachts..maar mischien is dat een kwestie van toeval/ geluk
Bla, geniet er van dat je vriendje er is (maar volgens mij had ik dat al gezegd)quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:18 schreef Llewella het volgende:
Bla, wat fijn dat je vriendje vandaag weer thuis komt!!! Ik vind het ook heel knap/dapper van je dat je je zo goed gehouden hebt!
Ik ben in slaap gevallen op de bank gisteravond, lag zo lekker te doezelen met een dekentje op de bank. Om 4 uur wakker, m'n buik werd als springkussen gebruikt door een van de katten, en dan natuurlijk de zwaarsteHij wilde zo lekker op m'n buik zitten/liggen, maar dat voelde te zwaar dus hup ervan af, en dan kwam ie weer, pok.
Die van mij had dat om half 7 vanmorgenquote:Op zaterdag 19 april 2008 08:28 schreef Silmarwen het volgende:
Bla, wat ben jij vroeg op! Wij werden om 7 uur al wakker gemiauwd maar we hebben ons nog eens omgedraaid.
Het getsie Lunastar... hopelijk voel je je snel weer beter. Gelukkig is het weekend en kan je misschien nog even smiddags een tukkie doen of desnoods alleen even lekker gaan liggen en uitrusten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:10 schreef lunastar het volgende:
ik kwam ff piepen maar nog niks van Fon
hier slecht geslapen, weer last van maag-darm of wat het ook mag zijn.. zoals vorige week donderdag.. heb bijna héél de nacht recht in bed gezeten...
gelukkig dat het weekend is, dan gaat alles hier in slowmotion...
bla fijn dat je vriend terug thuis is...
en dan weet ik het niet meer, sorry meiden
liefs lunastar
Hey bedankt!quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:01 schreef Marie79 het volgende:
Nu weet ik het zeker![]()
ik lees gewoon heel eenzijdig. Log net weer in op Fok! en zie dat ik gisteravond gewoon Geppie heb overgeslagen in mijn reactie, zal er ook wel door komen dat ik de hele week niet online ben geweest, maar toch... vind het zo stom van mezelf.
Bij deze Geppie: gelukkig dat het niets ernstigs is van die antistoffen!![]()
Luna, wat balen dat je de hele nacht wakker bent geweest en zo'n last van je darmen/maag... Wat LovelyLady ook al zegt, hopelijk kan je vanmiddag even rusten!
Ik herken precies wat je al eerder schreef, die pijn. Bij mij bleek het een breukje in mijn middenrif, dat had er altijd al gezeten, maar was door de zwangerschap wat meer gaan "wijken". Juist bij een tweede wordt dat dan wat erger.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:10 schreef lunastar het volgende:
ik kwam ff piepen maar nog niks van Fon
hier slecht geslapen, weer last van maag-darm of wat het ook mag zijn.. zoals vorige week donderdag.. heb bijna héél de nacht recht in bed gezeten...
gelukkig dat het weekend is, dan gaat alles hier in slowmotion...
bla fijn dat je vriend terug thuis is...
en dan weet ik het niet meer, sorry meiden
liefs lunastar
Jeujquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:54 schreef releaze het volgende:
Nou, releaze is ook zwanger. Heel erg onverwacht, maar toch! Mag pas 14 mei voor't eerst naar de verloskundige, dan gelijk de echoAls ik het zelf goed berekend heb, zit ik nu bijna in week 6!
Gefeliquote:Op zondag 20 april 2008 08:20 schreef freecell het volgende:
Releaze gefeliciteerd
En de beeb van Fon en Bierie zal er inmiddels wel zijnde 48 uur is al om toch?
Ik ben op de helft20 weken vandaag!
Wat is Puppp???quote:Op zondag 20 april 2008 10:28 schreef E.T. het volgende:
Releaze gefeliciteerd!
LovelyLady, ik hoop voor je dat de jeuk geen Puppp is.. dan is de enige remedie nl. bevallen. Hoewel Maneki het aardig in toom wist te houden door liters viooltjesthee
Sterkte iig!
Ach, ik ben na ene dagje weer thuis met ene prachtige dochterquote:Op zondag 20 april 2008 15:45 schreef Verida het volgende:
Gefeliciteerd FoN met jullie dochtertje.
Wat een pech dat het voor jou niet allemaal soepel is verlopen.
Mooie naam of namen, wat wordt de roepnaam?quote:Op zondag 20 april 2008 16:14 schreef FoN het volgende:
Ooh johHelemala vergeten
't is Rosa Mae Allison geworden
Geppie, ik lees net even terug en zie dat het gelukkig allemaal meeviel. Wat suf dat je verloskundige dat niet goed gezien had op de achterkant van je formulier, allemaal zorgen voor niets.quote:
thx leah zal het zeker navragen... maar ha dacht al zoiets, moet de 30ste naar gyn voor echo, kan het dan tussendoor (als ik het niet vergeet) eens vragenquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:48 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik herken precies wat je al eerder schreef, die pijn. Bij mij bleek het een breukje in mijn middenrif, dat had er altijd al gezeten, maar was door de zwangerschap wat meer gaan "wijken". Juist bij een tweede wordt dat dan wat erger.
Vraag het eens na, het scheelt een hoop zorgen als je weet wat het is.
Zou 30 weken ook een mijlpaal zijn net als de 20 weken? Ik ben net zover als jij natuurlijk.quote:Op maandag 21 april 2008 11:50 schreef lunastar het volgende:
Ik verschiet er iedere keer van.. vandaag al 29 weken...
Ik heb zelf last van exceem, soms echt heel erg. Ik heb toen ook hormoonzalf gekregen met het advies heel heel heel dun erop te smeren en niet elke dag. Hormoonzalf werkt vaak snel en goed, en als je het verder goed ingevet houdt, met bijvoorbeeld wolvet (mijn persoonlijk wondermiddelquote:Op maandag 21 april 2008 10:36 schreef LovelyLady het volgende:
Mogguh allemaal, bedankt voor de sterkte wensen. Erg lief van jullie
Ik kom net van de dokter vandaan en volgens hem is het geen Puppp! (gelukkig maar)
Heb wel een hormoonzalf (elocon, vet) gekregen waar ik nogal sceptisch tegenover sta. In de bijsluiter staat ook duidelijk niet te gebruiken bij zwangerschap mits op doktersadvies.
Ik weet nooit zo goed wat ik daar van moet denken, maar goed de dokter zal wel weten wat ie doet, mag je aannemen. We gaan zien of het werken gaat.
Probeer wel iets hypoallergeens te gebruiken! Als het iets is met histamine heeft het waarschijnlijk iets met je afweersysteem te maken.quote:Op maandag 21 april 2008 13:28 schreef LovelyLady het volgende:
Silmarwen, bedankt voor de tips, maar het had iets met histamine ofzo te maken. Dokter zei niets over exceem.
Ik probeer nu alleen nog maar de zwangerschapsolie om het een beetje vettig te houden na het douchen want teveel verschillende merkjes lijkt me ook niet bevorderend voor de jeuk.
Ik probeer zelf al niet te warm te douchen en de zalf zal ik alleen echt savonds gebruiken en snachts, want dan lig je lekker onder je warme dekbedje te broeien en gaat het jeuken. Overdag valt het nog redelijk uit te houden.
Zal morgenavond misschien wel even wat pretechofotootjes laten zien voor de geïnteresseerden
Nee hoor. Ik had hetzelfde, controleerde ook steeds of ik stiekem toch niet ongesteld was geworden. Het is het groeien van de baarmoeder wat ik hoorde en het was volkomen normaal.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:46 schreef releaze het volgende:
ik ben heel benieuwd wat me te wachten staat de komende tijd..
ik ben ook bezorgd dat het niet goed zal gaan.
ik voel m'n buik voortdurend, het voelt als beginnende ongesteldheid, maar zonder de kramp.
praat ik met anderen, dan zeggen ze dat je zo vroeg in de zwangerschap nog niets kan voelen en dat het 'aanstellerij' is (dat ik spoken voel omdat ik er zo mee bezig ben)
maar ja, ik ben dus heel benieuwd. hoop echt dat het goed gaat!
quote:Op maandag 21 april 2008 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Maar je hebt zoveel afleiding van het grut dat je al hebt en doordat je het zo druk hebt, ben je ook minder met je zwangerschap bezig. Alle 'nieuwe' dingen die je bij de 1e zwangerschap voelde, zie ik nu sneller als ongemakken omdat het je belemmert in je dagelijkse dingen. (Moe? Je kan niet even gaan liggen omdat je er nog 2 hebt lopen. Pijn in je rug? Helaas, je zal ze toch op moeten tillen om ze in bed te leggen, etc.) Je hebt alles al in huis dus laat je het 'regelen' van babydingen ook meer op z'n beloop. En dan INEENS... moet je al bijna bevallen!![]()
Oh dat is balen! Voordat ik een hernia kreeg, was het ichsias. (No worries, wordt zelden tot nooit een hernia, en al helemaal geen zwangerschapsichias) En dat doet echt goed zeer.quote:Op woensdag 23 april 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
Lovely wat lief!
Dat voetje doet het hem helemaal!
Vanmorgen naar de vlos geweest.
- Bloeddruk wat laag (110/50) (maar dat was me al opgevallen)
- Gewicht perfect(4 tot 4,5 KG aangekomen in week 20)
- Baarmoeder zit net bij mijn navel, ook goed dus.
- Hartje was meteen héél goed te horen
Minder nieuws: De rug en heupklachten die ik heb zijn zwangerschaps-ischias. (Ik ben trouwens wel blij dat het mijn bekken niet is) en ik durf nu ook een keer hardop "auw" te roepen, want ik vond mezelf al een beetje zeurenMaar ischias hoort dus gewoon aardig pijn te doen
Ja, en ik dacht dus dat iedereen die pijn in zijn rug en heupen had en dat ik er maar niet over moest zeuren, want dat deden de anderen ook nietquote:Op woensdag 23 april 2008 12:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Oh dat is balen! Voordat ik een hernia kreeg, was het ichsias. (No worries, wordt zelden tot nooit een hernia, en al helemaal geen zwangerschapsichias) En dat doet echt goed zeer.![]()
Hoe kan het dat je bloeddruk zo laag is en gaan ze daar nog wat aan doen?
Hmm en anders gewoon lekker laten masseren door vriend/manlief? Genoeg excuus dacht ik zo om lekker verwend te worden en heerlijk te relaxenquote:Op woensdag 23 april 2008 12:51 schreef freecell het volgende:
Ik ben doorverwezen naar een chiropractor. Die schijnt wel iets aan pijnverlichting te kunnen doen. Verder blijft het waarschijnlijk wel de rest van de zwangerschap, maar het is nog wel uit te houden zo hoorIk kan redelijk veel pijn hebben gelukkig.
Ik lees mee hoorquote:Op woensdag 23 april 2008 14:12 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hmm en anders gewoon lekker laten masseren door vriend/manlief? Genoeg excuus dacht ik zo om lekker verwend te worden en heerlijk te relaxenBaat het niet dan schaadt het niet (maar je zegt dat het zo goed helpt dan doet ie het wel hahaha)
Ja inderdaad!quote:Op woensdag 23 april 2008 17:12 schreef freecell het volgende:
Nog even en de eerste 2009 baby's komen zich melden!
Whaaaaa!quote:Op woensdag 23 april 2008 16:50 schreef Jose81 het volgende:
Hoi allemaal... na 2 jaar en 4 maanden wachten, proberen en ziekenhuisbehandelingen ziet het er naar uit dat ik me hier ook mag komen melden...![]()
Dusse... mag ik ook in het lijstje?![]()
26 december: Jose81
Ik was 8 weken+6 dagen bij de eerste controle en toen was het hartje al te horen.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Ik moet aanstaande maandag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger. De echo heb ik pas een week later. Ik neem aan dat we nog geen hartje zullen horen dan he? Ik ben echt zo benieuwd! En stiekem ook een beetje eng of alles wel goed is enzo.
Bij mij controleerde de verloskundige het nog niet om teleurstelling te voorkomen. Bij de echo (8+3) was het via het echoapparaat wel even te horen.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Ik moet aanstaande maandag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger. De echo heb ik pas een week later. Ik neem aan dat we nog geen hartje zullen horen dan he? Ik ben echt zo benieuwd! En stiekem ook een beetje eng of alles wel goed is enzo.
Bij mij was het bij 12 weken nog net niet te horen, dus niet altijd inderdaad. Het zou eventueel al wel kunnen volgens mij.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
Ja, ik geniet er ook nog steeds van; de zwangerschap is verder zonder al te veel problemen verlopen.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:18 schreef lunastar het volgende:
Nu wordt het wel spannend hé flowerbox.. de laatste loodjes...
probeer er nog van te genieten en die hormonen... och moeten ze maar erbij nemen wij moeten dat ook hé
ja.. een kerstkindje inderdaadquote:Op donderdag 24 april 2008 12:33 schreef Jojogirl het volgende:
Gefeliciteerd JoseEn releaze ook nog gefeliciteerd
Mooie uitgerekende datum trouwens Jose. Kerstkindje![]()
Ja mijn moeder zij net dat dat 'the way to do it' was, in de reiswieg, plat, maar dat lijkt me levensgevaarlijk bij een ongeval!quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:11 schreef LovelyLady het volgende:
Soms twijfel ik wel eens want de buren die vervoeren hun pasgeborene in de reiswieg op de achterbank, volgens mij kan dat niet goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |