abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 00:48:47 #161
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58194129
ik zal morgen even de verloskundige bellen.
pi_58196495
Lovelylady wat rottig zeg, die jeuk

Mamietje kan me voorstellen dat je t toch een beetje eng vond om wat verder van huis te gaan..

KD ben benieuwd wat de VK zegt

Hier werd ik vanacht wakker van ontzettende kramp in mijn kuit en het doet nu gewoon nog steeds best pijn
Ik heb btw de laatste dagen behoorlijke steken gehad daar beneden, weer opnieuw bandenpijn?

owja en begin me nu echt heel erg te verheugen op mijn zwangerschapsverlof, ben weer veel eerder moe de laatste tijd en kom s'morgens mijn bed bijna niet uit

Maar ben dit weekend wel weer lekker verwend door vriendje, dus mag eigenlijk nergens over klagen
pi_58197958
FoN, van harte gefeliciteerd met Rosa (mooie naam!) succes met het herstel!

Releaze, jij ook gefeliciteerd.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_58198139
Mogguh allemaal, bedankt voor de sterkte wensen. Erg lief van jullie
Ik kom net van de dokter vandaan en volgens hem is het geen Puppp! (gelukkig maar)
Heb wel een hormoonzalf (elocon, vet) gekregen waar ik nogal sceptisch tegenover sta. In de bijsluiter staat ook duidelijk niet te gebruiken bij zwangerschap mits op doktersadvies.
Ik weet nooit zo goed wat ik daar van moet denken, maar goed de dokter zal wel weten wat ie doet, mag je aannemen. We gaan zien of het werken gaat.

Morgen heb ik voor het eerst een pretecho om 13:00 en ik vind het zoooo spannend. Ik maak me waarschijnlijk druk om niets maar ben gewoon zo benieuwd.
De grote kleine man gaat naar opa en oma, en mijn vriend en ik hebben de hele dag tot 19.30 om elkaar te vertroetelen want we zijn (nog maar) een jaar bij elkaar.

Voor de rest: mammietje, ik kan me voorstellen dat als je zover van huis hebt een beetje de kriebels hebt, het schiet natuurlijk al aardig op. Wel fijn dat je een leuk weekend hebt gehad.

Owlet, gaat ie met jou al wat beter?

Kd.. ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen, maar idd de verloskundige bellen lijkt me op zijn minst verstandig. Even afwachten hoe het verder vandaag gaat. Het zou wel vroeg zijn maar alles is mogelijk.

Blabla fijn dat je zo lekker verwend bent dit weekend, en kramp in je kuit is behoorlijk irritant (heb het zelf nog niet gehad in deze zwangerschap *klopt af*)
pi_58198363
KD ik las toevallig net op internet dat het verliezen van de slijmprop niet perse iets zegt over het begin van de zwangerschap. Een slijmprop kan nl ook weer herstellen. Las zelfs ergens dat er bij iemand 11 weken tussen het verliezen van de slijmprop en de uiteindelijke bevalling zat.

Maargoed, ik zou evengoed voor de zekerheid natuurlijk even de VK bellen, info op internet zegt nl natuurlijk ook niet altijd alles.

Lovelylady, fijn dat het geen Pupp is! al snal ik dat je niet op een hormoonzalf zit te wachten waarbij in de bijsluiter zoiets staat...
Veel plezier morgen bij de pretecho in elk geval
  maandag 21 april 2008 @ 11:21:55 #166
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58199053
ik heb de verloskundige gebeld en zolang ik geen krampen heb of meer last van harde buiken is het goed, anders even bellen
  maandag 21 april 2008 @ 11:50:10 #167
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58199678
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 22:48 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik herken precies wat je al eerder schreef, die pijn. Bij mij bleek het een breukje in mijn middenrif, dat had er altijd al gezeten, maar was door de zwangerschap wat meer gaan "wijken". Juist bij een tweede wordt dat dan wat erger.
Vraag het eens na, het scheelt een hoop zorgen als je weet wat het is.
thx leah zal het zeker navragen... maar ha dacht al zoiets, moet de 30ste naar gyn voor echo, kan het dan tussendoor (als ik het niet vergeet) eens vragen

Releaze proficiat....

FON en gezinnetje proficiat met je meisje.. en een mooie naam... spijtig dat je zoveel bloed hebt verloren.. maar je zult er wel bovenop komen met zo'n wondertje erbij...

Jepali is wel héél vroeg om geslacht te zien... vraag me wel af aan wat het dan wel te zien was???

Ik verschiet er iedere keer van.. vandaag al 29 weken...

Hopelijk heb ik nu op iedereen gereageerd, zo niet sorry daarvoor...

Geniet van het zonnetje ..

liefs lunastar
pi_58199990
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:50 schreef lunastar het volgende:
Ik verschiet er iedere keer van.. vandaag al 29 weken...
Zou 30 weken ook een mijlpaal zijn net als de 20 weken? Ik ben net zover als jij natuurlijk.

Vraagje aan moeders die voor de 2e keer zwanger zijn (of 3e of 4e etc.)
Gaat het voor je gevoel de zwangerschap langzamer/even snel of sneller dan de 1e?
Ik heb echt het idee dat het wel wat sneller mag gaan hoor, het schiet niet op voor mijn gevoel.
  maandag 21 april 2008 @ 12:21:19 #169
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58200350
ik heb echt het gevoel dat het te snel gaat, zou zo graag nog meer van alles willen genieten...

Bij mij voelt iedere week als een mijlpaal..
  maandag 21 april 2008 @ 12:26:23 #170
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58200433
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:36 schreef LovelyLady het volgende:
Mogguh allemaal, bedankt voor de sterkte wensen. Erg lief van jullie
Ik kom net van de dokter vandaan en volgens hem is het geen Puppp! (gelukkig maar)
Heb wel een hormoonzalf (elocon, vet) gekregen waar ik nogal sceptisch tegenover sta. In de bijsluiter staat ook duidelijk niet te gebruiken bij zwangerschap mits op doktersadvies.
Ik weet nooit zo goed wat ik daar van moet denken, maar goed de dokter zal wel weten wat ie doet, mag je aannemen. We gaan zien of het werken gaat.

Ik heb zelf last van exceem, soms echt heel erg. Ik heb toen ook hormoonzalf gekregen met het advies heel heel heel dun erop te smeren en niet elke dag. Hormoonzalf werkt vaak snel en goed, en als je het verder goed ingevet houdt, met bijvoorbeeld wolvet (mijn persoonlijk wondermiddel ) dan heb je kans dat de jeuk ook echt minder wordt.

Ik weet niet of het bij jou ook exceem is maar als dat zo is, zorg ervoor dat je niet elke dag gaat douchen of in bad gaat. Je kunt jezelf uiteraard wel wassen maar warm water droogt alleen maar erger uit en verergert je exceem heel erg. En als je in bad gaat probeer dan badzout, liefst zeezout, erin te gooien. Gek genoeg helpt dat vaak ook goed.

Veel plezier met de echo!
pi_58201568
Silmarwen, bedankt voor de tips, maar het had iets met histamine ofzo te maken. Dokter zei niets over exceem.
Ik probeer nu alleen nog maar de zwangerschapsolie om het een beetje vettig te houden na het douchen want teveel verschillende merkjes lijkt me ook niet bevorderend voor de jeuk.
Ik probeer zelf al niet te warm te douchen en de zalf zal ik alleen echt savonds gebruiken en snachts, want dan lig je lekker onder je warme dekbedje te broeien en gaat het jeuken. Overdag valt het nog redelijk uit te houden.

Zal morgenavond misschien wel even wat pretechofotootjes laten zien voor de geïnteresseerden
  maandag 21 april 2008 @ 13:36:36 #172
54772 Silmarwen
pi_58201722
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:28 schreef LovelyLady het volgende:
Silmarwen, bedankt voor de tips, maar het had iets met histamine ofzo te maken. Dokter zei niets over exceem.
Ik probeer nu alleen nog maar de zwangerschapsolie om het een beetje vettig te houden na het douchen want teveel verschillende merkjes lijkt me ook niet bevorderend voor de jeuk.
Ik probeer zelf al niet te warm te douchen en de zalf zal ik alleen echt savonds gebruiken en snachts, want dan lig je lekker onder je warme dekbedje te broeien en gaat het jeuken. Overdag valt het nog redelijk uit te houden.

Zal morgenavond misschien wel even wat pretechofotootjes laten zien voor de geïnteresseerden
Probeer wel iets hypoallergeens te gebruiken! Als het iets is met histamine heeft het waarschijnlijk iets met je afweersysteem te maken.

Al met al, jeuk is verschrikkelijk. Ik heb zelf liever pijn dan jeuk, want je krabt je open, je kunt niet slapen en je wordt er gewoon enorm sjacherijnig van. Ik hoop dat het snel minder wordt of wegtrekt!

En echo's zijn altijd leuk om te zien!
pi_58214369
KD, ben je gerust gesteld na het belletje met de Vlos? Kan dat eigenlijk niet uit je post opmaken...

Lovely, fijn dat het geen Pupp is, wel twijfelachtig zo'n zalfje. Heb zelf zoiets na mijn 1e zwangerschap gehad en toen stond er ook uitdrukkelijk bij dat het niet tegelijk met borstvoeding kon. Wat moet je nou met zoiets. Ik heb het uiteindelijk laten staan, mezelf 2 weken compleet open gekrabt en daarna ging het Goddank over. Maar ja... je weet natuurlijk niet hoe tijdelijk het is...
Over je vraagje of het bij een volgende zwangerschap sneller gaat: het laatste trimester wel. Tenminste, als ik de 2e zwangerschap niet mee tel, toen heb ik dat trimester grotendeels in het ziekenhuis doorgebracht en daar gaat het bepaald niet sneller van! Met deze zwangerschap voel ik het op dit moment dubbel: aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik al jaaaaaaaaaaren zwanger ben (klopt feitelijk ook wel, 3 kids binnen 3,5 jaar! ), aan de andere kant, jemig, morgen al 35 weken! Maar je hebt zoveel afleiding van het grut dat je al hebt en doordat je het zo druk hebt, ben je ook minder met je zwangerschap bezig. Alle 'nieuwe' dingen die je bij de 1e zwangerschap voelde, zie ik nu sneller als ongemakken omdat het je belemmert in je dagelijkse dingen. (Moe? Je kan niet even gaan liggen omdat je er nog 2 hebt lopen. Pijn in je rug? Helaas, je zal ze toch op moeten tillen om ze in bed te leggen, etc.) Je hebt alles al in huis dus laat je het 'regelen' van babydingen ook meer op z'n beloop. En dan INEENS... moet je al bijna bevallen!
Hoe oud is jouw eerste eigenlijk?
pi_58214370
dubbel
  maandag 21 april 2008 @ 23:28:21 #175
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58215405
Niet echt mammietje, maar dat kan komen omdat deze hele zwangerschap al niet lekker verloopt.
pi_58218903
Fon: gefeliciteerd met Rosa!!!! Spot daar ergens een naam die we ook op het oog hebben vanaf het begin (of althans ik, vriendlief stemt toe ).

Releaze: Gefeliciteerd en welkom!!!

Owlet; beterschap gewenst en gewoon lekker rustig aan doen!!!

Lovelylady; Ik had vlak voor/aan het begin van de zwangerschap een plek op m'n hand met rode bultjes, blaasjes, en vooral veel jeuk!!! Weet nog altijd niet wat het veroorzaakte, maar bij de huisarts werd het gegooid op contactallergie/exceem. Heb toen een hormoonzalf meegekregen, en ben daar ook weer mee gestopt i.o.m. de huisarts toen ik zwanger bleek te zijn (omdat dat voor mezelf beter voelde). Ben toen over gegaan op korean ginseng creme Wat beter leek te helpen, maar, zodra het helende was ik ook op moest houden met teveel smeren anders bleef het jeuken, en ook in contact met (warm) water kon die plek flink gaan jeuken.

KD; klinkt niet direct verontrustend zolang je verder geen last hebt, maar ik hoop voor je dat de rest van de zwangerschap wel gewoon rustig en fijn zal verlopen!

Nou ik ben duidelijk de 30 weken grens voorbij, begin nu toch wel meer auwtjes te krijgen enzow, trekkend/stekend gevoel gisteren aan de onderkant van m'n buik, beetje kramp in de banden of spieren ofzow, gisteravond op bed weer bij het omdraaien naar m'n linkerzij, en vriendlief al van het zijn toch niet al weeen he!? Nou nee, lijkt er niet op lijkt me, maar ik heb wel zoiets van rustig aan... En beeb heeft duidelijk m'n ribben gevonden. Vorige week werd ik een nacht al behoorlijk benauwd, het is net hoe ze ligt, en gisteren op m'n werk wist ze weer geregeld m'n ribben op te zoeken. En het lopen; moet maar wat rustiger aan doen, het dagelijkse rondje lopen met de lunchpauze ga ik nu toch ook maar inkorten ondanks dat ik het gewoon niet wil.
Zei gisteren al tegen m'n vriend, ik eis teveel van mezelf, wil niet toegeven aan rustiger aan doen etc.
Zaterdagmiddag even gaan liggen, blij dat ik daar wel eens aan toe kon geven, staan er ineens 2 kleine kids aan m'n bed van baby voelen! Geef nooit je ouders de sleutel M'n vader belt altijd wel aan, maar m'n stiefmoeder gebruikt de sleutel, en ze hadden de kinderen van goede vrienden mee.

Hehe, en ik maak het mezelf wel weer druk naar het einde toe Van het weekend heb ik eieren kunnen rapen van een van de slangen, en verwacht van een andere dame van de week nog een nest eieren, die zullen dus uitkomen omstreeks mijn uitrekendatum Heb gelukkig backup, maar het liefst 'tuttel' ik zelf met die dieren natuurlijk Heb dus al een 'bevalling' mogen aanschouwen afgelopen zondag
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58219278
Llewella..ik heb sinds ik paar maanden in India geweest ben zo'n angst voor slangen!
Zit hier acuut met mijn benen opgetrokken als ik lees " liefst 'tuttel' ik zelf met de dieren"

Hier inmiddels al bijna 17weken !
Ik vind het bij deze tweede keer echt zó veel sneller gaan!
En ook zó veel leuker !
Vergeleek het van de week met het fietsen van zware tocht.
Als je voor de tweede keer de zelfde route doet weet je beetje wat er nog komt en kan je van de leuke momenten die er voorbij komen ook bewuster genieten.
Is dat te snappen?
pi_58220743
Sjak gefeliciteerd met Stijn en FoN gefeliciteerd met Rosa.

Hier vanmiddag de 20 weken echo (bijna 22 weken zwanger) en het vliegt echt voorbij zo zonder kwalen of rare dingen. Even over de volledige incontinentie heen kijkend...

We hebben dit weekend een weekendje weg en het volgende weekend gaan we echt aan het nieuwe kamertje van Kaith beginnen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58222351
Oeh, spannend Mibos
Wil je ook het geslacht weten? En post je wel een fotootje?
pi_58222522
ligt t nu aan mijn hormonen of worden jullie ook gestoord van elke keer van iedereen dezelfde opmerking: "t schiet al aardig op he" *blik op je buik werpen

zeg dan niks ofzo
pi_58222633
Whaha Bla
Ik word meer gestoord van de mensen die óf zeggen: zo, 20 weken, dan heb je al een aardige buik En de andere mensen die zeggen: 20 weken? Dan heb je nog niet echt veel buik hè?

Ik hoor beiden ongeveer even vaak Volgens mij is mijn buik heel gemiddeld
pi_58222982
whehe ja volgens mij weten mensen gewoon niet wat ze moeten zeggen maar voelen ze zich wel verplicht om iets te zeggen en komen ze daarom maar met van die standaard dingen
pi_58223268
Zoiets inderdaad
Nuja, aan de andere kant is het ook wel leuk om er over te praten natuurlijk
Maar "'t schiet al aardig op hè?" is inderdaad wel erg standaard

Mijn broer gisteren aan de telefoon: "En, word je al een beetje bol?"
Ik: "wat denk je zelf, ik ben op de helft!"
Hij: "oja "
Hij heeft zelf 2 kinderen, dus het is niet dat hij het iet kan weten oid
pi_58223438
Freecell wij willen het net als bij de eerste wel weten. We zijn gewoon allebei nieuwsgierig maar vooral ook praktisch ingesteld dus het lijkt ons gewoon makkelijker om het vooraf te weten. Ik ben nog iets slanker als bij Kaith met deze beeb dus ik ben benieuwd of ik de 8 kilo ga halen die ik bij Kaith aangekomen ben. Ben nu 2 kilo bijgekomen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:17:51 #185
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58223779
was gisteren fiche van Luna haar zwangershap aan het bekijken... bij 29 weken was ik toen 11kg bijgekomen... nu bij 29 weken 5kg bijgekomen... Maar weet dat ik daarna nog 8kg ben bijgekomen... dus ben voorbereid...

Hier verschieten de meeste mensen ervan hoe mijn buik gegroeid is... en dan vragen ze en hoever ben je nu.. en dan verschieten ze nog harder
pi_58223830
Ja naja leuk om over te praten ja met de juiste personen, niet met de heren van mijn werk van een willekeurige afdeling in de buurt van het koffie apparaat

lol @ je broer
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:20:14 #187
54772 Silmarwen
pi_58226539
Het is hier nu zo dat ik boodschappen doe, of mij voorstel of gewoon loop en dat men vraagt "Hoe lang moet je nog?"

Morgen alweer 33 weken
pi_58226729
Rosa! Welkom op deze wereld! Ik wens je alle geluk van de wereld, samen met je ouders
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_58228032
Fon: gefeleciteerd! En nu je goed in de watten laten leggen en mooi bijkomen van die toch wel zware bevalling hé!

Releaze! Gefeliciteerd!!

Aan alle dames met kwaaltjes: hoop dat jullie er snel van af geraken! Ik kloeg gisteren bij de gyn ook over m'n rugpijn en kreeg als reactie: ja dat gaat wel over na de zwangerschap. Moet ik er wel nog ff 19 weken mee lopen .

Verder ging alles op de 20 weken echo prima! Baby zit mooi op schema (en ik ook ). We weten nu ook wat het is, wil het jullie heel graag vertellen, maar durf niet helemaal owv meelezers (man en ik willen het nog even voor ons houden). We hebben wel geen fotootjes gekregen , heb er zelf niet meer aan gedacht tot we al buiten stonden .
pi_58228247
geen foto's liza, jammer hoor
pi_58231207
Hier gaat alles ook nog steeds goed, al blijf ik me verbazen over hoe snel ik groei. Broeken gaan gewoon niet meer dicht, behalve die ene die ik te groot heb gekocht
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:46:42 #192
81237 releaze
best of both worlds
pi_58234015
ik ben heel benieuwd wat me te wachten staat de komende tijd..
ik ben ook bezorgd dat het niet goed zal gaan.
ik voel m'n buik voortdurend, het voelt als beginnende ongesteldheid, maar zonder de kramp.
praat ik met anderen, dan zeggen ze dat je zo vroeg in de zwangerschap nog niets kan voelen en dat het 'aanstellerij' is (dat ik spoken voel omdat ik er zo mee bezig ben)

maar ja, ik ben dus heel benieuwd. hoop echt dat het goed gaat!
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:50:11 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58234088
In het begin kun je best last hebben van je buik en van zo'n beginnende ongesteldheidsgevoel, Releaze.
Dat is echt heel gebruikelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:58:20 #194
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58234243
Sterker nog: mijn menstruatie was altijd vrij van lichamelijke klachten en pas toen ik zwanger was van Finn begreep ik hoe menstruatiekramp ongeveer moest voelen. Rond een week of 8, 9 zwangerschap had ik echt het idee dat ik m'n baarmoeder gewoon voelde oprekken.
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:16:47 #195
54772 Silmarwen
pi_58234681
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:46 schreef releaze het volgende:
ik ben heel benieuwd wat me te wachten staat de komende tijd..
ik ben ook bezorgd dat het niet goed zal gaan.
ik voel m'n buik voortdurend, het voelt als beginnende ongesteldheid, maar zonder de kramp.
praat ik met anderen, dan zeggen ze dat je zo vroeg in de zwangerschap nog niets kan voelen en dat het 'aanstellerij' is (dat ik spoken voel omdat ik er zo mee bezig ben)

maar ja, ik ben dus heel benieuwd. hoop echt dat het goed gaat!
Nee hoor. Ik had hetzelfde, controleerde ook steeds of ik stiekem toch niet ongesteld was geworden. Het is het groeien van de baarmoeder wat ik hoorde en het was volkomen normaal.

Liza, wat balen dat je geen fotootje hebt gekregen zeg! En qua rugpijn voel ik met je mee! Zometeen maar weer in bad liggen, dat lucht bij mij wel op.
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:29:25 #196
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_58235019
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Maar je hebt zoveel afleiding van het grut dat je al hebt en doordat je het zo druk hebt, ben je ook minder met je zwangerschap bezig. Alle 'nieuwe' dingen die je bij de 1e zwangerschap voelde, zie ik nu sneller als ongemakken omdat het je belemmert in je dagelijkse dingen. (Moe? Je kan niet even gaan liggen omdat je er nog 2 hebt lopen. Pijn in je rug? Helaas, je zal ze toch op moeten tillen om ze in bed te leggen, etc.) Je hebt alles al in huis dus laat je het 'regelen' van babydingen ook meer op z'n beloop. En dan INEENS... moet je al bijna bevallen!
pi_58236982
Dag lieve meiden!
Mammietje: Mijn zoontje wordt 9-7-08, 4 jaar, dus die krijgt mooi een broertje voor zijn verjaardag! (7-7-08 uitgerekend)
Die is dus al redelijk zelfstandig, kan zijn eigen kleren aan doen, kan zijn eigen bed inklimmen, zichzelf wassen en tandenpoetsen. En hij slaapt smiddags zeker nog een uurtje of anderhalf, zodat ik zelf ook nog kan gaan liggen of uitrusten. Kan me voorstellen dat je met 2 er toch iets anders voor staat.

Releaze: het is heel normaal dat je je zo voelt hoor er is van alles gaande in je lichaam dus zo gek is het niet dat je wat "voelt". En wij hopen allemaal met je mee dat het goed gaat!

Liza: Leuk dat jij je echo had vandaag en jammer dat ze niet even een fotootje hebben meegegeven Dacht dat ze dat juist standaard deden voor de ouders in spé.

Joepieeeeeeee en nu mijn dag, want ik ben zoooo happy hihi.
Vanmorgen Sander (zoonlief) weggebracht naar opa en oma.
Die zijn later met hem naar het strand gegaan en hebben ook weer een hoop foto's gekiekt waaronder deze:

Heb een superkado gehad van vriendlief:
Een fotolijst met daarin 2 foto's van mijn zoontje een foto van mij en een foto van hem en daaronder stond Family in zwarte letters. Nou de tranen die waren er hoor. Zo mooi vond ik het. (Vriendlief is niet de vader van Sander, dus vandaar het ultieme happy family gevoel dat ik kreeg)

Daarna weer terug naar huis en even wat gegegeten en toen was het tijd voor de pret-echo.
Ik heb ruim 50 minuten op die bank gelegen en ik stond met open ogen te kijken naar ons kleine banjertje.
Handjes, voetjes, gezichtje.....
Wow wat gaaf was dat zeg, een hele gesproken (samen met onze reacties en uitleg van de echoscopiste) dvd meegekregen, ruim 40 foto's op cdrom met wat avi filmpjes en nog wat zwart/wit uitgeprinte fotootjes die we in een mapje meekregen.

Vol enthousiasme zijn we nog lekker de stad ingeweest, hebben we heerlijk op een terrasje gezeten en thuis nog even lekker in de tuin gezeten en gegeten voordat Sander weer thuis kwam.
Morgen zal ik wel even een paar echo-fotootjes op het forum zetten.
Nu ga ik lekker dromen want ik ben na zo'n drukke dag behoorlijk moe.
Slaap lekker meiden en tot morgen!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2008 21:40:16 ]
pi_58237440
Voetje:

Gezichtje:

(lijkt net of hij een beetje lacht vinden jullie ook niet?)

Ik zit lekker met me vinger in me neus:

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2008 10:45:12 (Nu goed-werkende linkjes! :D) ]
pi_58237994
Leuk Lovely! Leuke foto van je zoontje ook!
Alleen de echo-foto's kan ik hier nu niet zien?
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:16:49 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58238014
Ik kan ze niet zien, LovelyLady.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_58239936
als je de URL van 't betreffende plaatje even kopieert en in je adresbalk plakt doen ze 't wel, heb ik net gemerkt. mooi babytje heb je daar LL! en grote broer ziet er ook lief uit.
pi_58240004
LIewella, rustig aan doen is inderdaad moeilijk. Je weet dat het moet want je lichaam vertelt het je, maar het toegeven eraan... Vind ook van mezelf dat ik me niet aan moet stellen omdat ik niet ziek ben maar zwanger. Maar dat is onzin natuurlijk, die signalen krijg je niet voor niets van je lichaam.
Ben trouwens blij dat jouw stiefmoeder de mijne niet is, geloof dat er toch een paar stevige woorden gevallen zouden zijn. Vind het al raar als mensen je sleutel gebruiken terwijl je zelf thuis bent, maar dan ook nog 2 kinderen door laten stampen naar je slaapkamer?!

Lovely, hoe kan je het zo uitkienen zeg, met je uitgerekende datum!!! Hoop toch voor de kinders dat ze allebei een eigen verjaardag mogen hebben! 4 jaar ertussen lijkt me trouwens ideaal. De oudste is dan inderdaad al wat zelfstandiger en als hij hele dagen naar school gaat heb je ook (meer) persoonlijke tijd en aandacht voor de baby. Dat vind ik wel jammer in mijn situatie. Randy is van 31 dec 04 (ruim 3 dus) en Tinka is van 18 apr 06 (dus net 2 jaar) en ik merkte bij Tinka al dat ze vaak te weinig aandacht kreeg. Ben bang dat het voor Ukkie3 nog erger zal worden.

Buik nog verder gezakt hier, lijkt niet verder te kunnen. Of hij hangt straks op mijn bovenbenen en we moeten Ukkie3 over het schaambeen heen kieperen om geboren te kunnen worden! Flink harde buiken hier en eigenlijk wel zo dat ik er af en toe wat zenuwachtig van wordt. Ook veel afscheiding. Al met al ben ik blij dat ik vrijdag weer naar de vlos mag.
pi_58245277
Lieve foto's Lovelylady
pi_58246662
Ik zie de foto's niet, zelfs geen link .

Nu wij geen foto's gehad hebben op de 20 weken echo, zou ik eigenlijk toch graag ook zo'n 3D echo laten doen hier in Amsterdam (best wel duur ). Is het een aanrader?
pi_58247353
Hieronder de linkjes die bij de foto's van lovely horen liza

en of het een aanrader is, dat is voor iedereen verschillend denk ik. Voor mij hoefde het in principe niet zo, maar mijn vriend wou het wel heel graag laten doen. Uiteindelijk vond ik het wel heel leuk om te zien.

http://lh6.ggpht.com/cryo(...)Y%20OOSTWOUDER_7.jpg

http://lh4.ggpht.com/cryo(...)%20OOSTWOUDER_30.jpg

http://lh3.ggpht.com/cryo(...)%20OOSTWOUDER_28.jpg
pi_58247436
Dankje voor de linkjes, maar ik krijg hierop foutmelding .
pi_58247741
ow ik nu ook, vanmorgen werktte dit wel nog
pi_58248045
Ik heb al een idee waarom ze niet werken, ik ga het even veranderen ... komt goed.
En liza wij waren 115 euro kwijt maar ik vond het ruim de moeite waard. Het is veel geld maar ik vind de ervaring en wat we er voor terug kregen eigenlijk best wel mooi.
Een gesproken dvd, dus van het begin tot eind met reacties van ons, uitleg van de echoscopiste, ruim 50 minuten lang.
Een cdrom met daarop ruim 40 foto's en 3 avi-files (zodat je ze makkelijk naar familie kan mailen enzo)
Een klein fotomapje met daarin de uitgeprinte foto's die ze nog maakte los van de andere 40 foto's
Momentje dan fix ik het gelijk....

[edit] Als het goed is moet het nu voor iedereen gewoon zichtbaar zijn!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2008 10:46:26 (gefixed) ]
pi_58248277
Ik zie ze nu! Owwwwww *smelt*.
Ik wil ook
  woensdag 23 april 2008 @ 10:50:54 #210
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58248284
mooi lovelady...

Hier spijtig genoeg beetje ver van ons om te laten doen, anders had ik het ook laten doen...
Maar ben nu aan het aftellen naar de 30ste dan krijgen we weer echo...

Laatste dagen doen savonds mijn ribben zo'n pijn.. terwijl beebje meestal tegen blaas stampt... vreemd hé
  woensdag 23 april 2008 @ 11:09:12 #211
54772 Silmarwen
pi_58248782
Wat een mooie foto's!

Hooikoorts is stom. Echt grrrrrr. Mijn ogen zijn dik en jeuken en ik heb wel antihistamine die ik nu al met tegenzin inneem omdat het eigenlijk niet mag blabla. Het haalt de scherpe kantjes er vanaf maar normaal heb ik veel sterkere dus nu zit ik alsnog de hele dag te niezen, te snotteren en te tranen. Echt enorm vervelend. *zucht*

Is het al de 11de van juni?
pi_58249130
bijna Silmarwen, nog ff geduld

sterkte met je hooikoorts

Luna kan t niet zijn dat de kleine met zn hoofdje tegen je ribben drukt ofzo?
pi_58249131
Lovely wat lief!
Dat voetje doet het hem helemaal!

Vanmorgen naar de vlos geweest.
- Bloeddruk wat laag (110/50) (maar dat was me al opgevallen )
- Gewicht perfect (4 tot 4,5 KG aangekomen in week 20)
- Baarmoeder zit net bij mijn navel, ook goed dus.
- Hartje was meteen héél goed te horen

Minder nieuws: De rug en heupklachten die ik heb zijn zwangerschaps-ischias. (Ik ben trouwens wel blij dat het mijn bekken niet is) en ik durf nu ook een keer hardop "auw" te roepen, want ik vond mezelf al een beetje zeuren Maar ischias hoort dus gewoon aardig pijn te doen
  woensdag 23 april 2008 @ 11:42:54 #214
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58249717
Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest. Dit keer had ik een vrij nuchtere vk, dat vond ik wel prettig. Over bevallen in het ziekenhuis: dat is wel de bedoeling, maar als er vermoedens zijn dat we dat niet gaan redden, wordt het thuis. Of er dan een ambulance moet komen wordt dan beoordeeld (staat dus niet bij voorbaat vast).
Het lijstje met wanneer ik moet bellen, moet ik me niet zoveel van aantrekken, als ik het idee heb dat de bevalling begonnen is, of daar zelfs maar over twijfel, moet ik bellen.
Verder was alles met mij in orde, al is het ijzer aan de lage kant (6.4). Ze hebben nog bloed geprikt wat nog in het laboratorium onderzocht gaat worden (toch nauwkeuriger) en dan worden ook nog wat andere dingetjes bekeken (samenstelling van het bloed ofzo).
Met de baby gaat ook alles goed, voorzover te horen en (aan de buitenkant) te zien en te voelen is. 't Groeit goed, mijn buik ook, baby heeft nog voldoende ruimte om nog lekker te bewegen. En dat voel ik dan ook regelmatig .
We hebben gisteren ook bestelde wiegje opgehaald en dat heb ik maar gelijk in elkaar gezet. Het staat op onze slaapkamer, omdat er op de babykamer nog een ander meisje ligt te slapen... We moeten echt opschieten nu met de kamers, de kinderen moeten allebei nog verhuizen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 23 april 2008 @ 12:14:31 #215
54772 Silmarwen
pi_58250537
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
Lovely wat lief!
Dat voetje doet het hem helemaal!

Vanmorgen naar de vlos geweest.
- Bloeddruk wat laag (110/50) (maar dat was me al opgevallen )
- Gewicht perfect (4 tot 4,5 KG aangekomen in week 20)
- Baarmoeder zit net bij mijn navel, ook goed dus.
- Hartje was meteen héél goed te horen

Minder nieuws: De rug en heupklachten die ik heb zijn zwangerschaps-ischias. (Ik ben trouwens wel blij dat het mijn bekken niet is) en ik durf nu ook een keer hardop "auw" te roepen, want ik vond mezelf al een beetje zeuren Maar ischias hoort dus gewoon aardig pijn te doen
Oh dat is balen! Voordat ik een hernia kreeg, was het ichsias. (No worries, wordt zelden tot nooit een hernia, en al helemaal geen zwangerschapsichias) En dat doet echt goed zeer.
Hoe kan het dat je bloeddruk zo laag is en gaan ze daar nog wat aan doen?

Grijs, gaat hard he! Fijn om te horen dat met jou en de baby alles goed gaat. Fijn dat je een prettige verloskundige had, ik vind dat echt heel erg belangrijk, die persoon moet je toch begeleiden.
En ik ben blij dat we nog niet hoeven te verhuizen qua kamers. Dat zou pas bij een derde kindje zijn gelukkig.
pi_58251186
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:14 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Oh dat is balen! Voordat ik een hernia kreeg, was het ichsias. (No worries, wordt zelden tot nooit een hernia, en al helemaal geen zwangerschapsichias) En dat doet echt goed zeer.
Hoe kan het dat je bloeddruk zo laag is en gaan ze daar nog wat aan doen?
Ja, en ik dacht dus dat iedereen die pijn in zijn rug en heupen had en dat ik er maar niet over moest zeuren, want dat deden de anderen ook niet
Nuja, ben blij dat ik weet dat ik best eens auw mag roepen

Mijn bloeddruk is gewoon laag. Al mijn hele leven (normaal iets van 110/65). Het schijnt heel normaal te zijn dat hij dan in de zwangerschap nog iets lager wordt. Ze gaan er dus ook niets aan doen. Ik zorg zelf wel dat ik genoeg zout krijg (dat helpt wel iets) en verder gewoon net te snel opstaan
pi_58251337
Dank jullie wel voor de complimentjes over de foto's, ik was zelf al zo idolaat, maar ja das logisch als het je eigen kindje is

Sil -> Oow hooikoorts dat is echt balen. Vooral nu met dat mooie weer alles gaat 10 keer sneller groeien
Free -> kan je iets aan die zwangerschaps-ischias doen? Fysio of zelf oefeningen voor thuis? Ik hoop niet dat het de hele zwangerschap aanhoudt, je moet nog wel effies.

En wat betreft het verhuizen van kamers. Hier is Sander in februari al verhuist naar zijn nieuwe kamer met nieuw groot bed (en hij wilde gelijk zonder luier slapen en dat gaat harstikke goed, 2 vliegen in 1 klap), de kamer waarin hij lag kan zo door naar de volgende baby. We hebben alleen een andere leuke behangrand gekozen die er nog op moet en voor de rest is het nog een beetje aankleden met wat extraatjes
pi_58251518
Ik ben doorverwezen naar een chiropractor. Die schijnt wel iets aan pijnverlichting te kunnen doen. Verder blijft het waarschijnlijk wel de rest van de zwangerschap, maar het is nog wel uit te houden zo hoor Ik kan redelijk veel pijn hebben gelukkig.
pi_58253280
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:51 schreef freecell het volgende:
Ik ben doorverwezen naar een chiropractor. Die schijnt wel iets aan pijnverlichting te kunnen doen. Verder blijft het waarschijnlijk wel de rest van de zwangerschap, maar het is nog wel uit te houden zo hoor Ik kan redelijk veel pijn hebben gelukkig.
Hmm en anders gewoon lekker laten masseren door vriend/manlief? Genoeg excuus dacht ik zo om lekker verwend te worden en heerlijk te relaxen Baat het niet dan schaadt het niet (maar je zegt dat het zo goed helpt dan doet ie het wel hahaha)
pi_58253421
Helaas werkt masseren niet echt. Ik laat hem nu wel het iets zwaardere werk in huis wat meer doen hoor Het stofzuigen en zware dingen tillen en dergelijke. (normaal stofzuig ik áltijd, nu maken we er 50/50 van oid )
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2008 @ 14:49:54 #221
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58254202
quote:
Op woensdag 23 april 2008 14:12 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hmm en anders gewoon lekker laten masseren door vriend/manlief? Genoeg excuus dacht ik zo om lekker verwend te worden en heerlijk te relaxen Baat het niet dan schaadt het niet (maar je zegt dat het zo goed helpt dan doet ie het wel hahaha)
Ik lees mee hoor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_58254611
Even iets totaal anders: Prenatal spamt me al even met de Mamma Mazzel dagen en nu is er blijkbaar ook vanavond al een koopavond (waar ik heen graag heen wil, ja ze hebben me lekker gemaakt ), maar de prenatal-website doet het niet. Ik wil nu wel graag weten of de Prenatal winkel aan de arena in Amsterdam vanavond open is of niet, anders sta ik er voor niets. Iemand enig idee (of doet de site het bij iemand wel)?
pi_58254893
volgens mij gaan pas vanaf morgen de 20 % kortingen in Liza, is nl van 24t/m 27 april
vanavond is korting op avent en gratis buikfoto's enzo
helaas ligt hier ook dat deel van de site er net uit :s, zou gewoon fff bellen anders
pi_58255473
Er zat vandaag een mailtje in m'n mailbox dat er vanavond (23ste) al een extra koopavond is en dat je op de website on checken in welke filialen. Nu doet de website het bij mij echt niet, dus ik kan ook het nr niet terugvinden...
pi_58255591
oh, ik vond dit: 23 april extra koopavond 10.00 - 21.00
Prenatal Arena dus.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58255960
Dankje !
pi_58256466
Zo ben ik weer! Ik ben de afgelopen week zo vreselijk moe geweest, nog steeds, het lijkt elke dag erger te worden.. Gister lag ik om 20:00 uur al vreselijk te gapen. Nou heb ik de afgelopen weken ook wel heel veel gewerkt, en dat trek ik (nu al ) niet meer, maar vanaf volgende week ga ik het (niet vrijwillig helaas) rustiger aandoen: van 36u pw naar 12,5u pw. Maar goed, nog maar 2 weekjes tot de eerste echo, hoop zo dat alles goed is (en dat het er niet stiekem 2 zijn!!)
  woensdag 23 april 2008 @ 16:50:07 #228
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58257348
Hoi allemaal... na 2 jaar en 4 maanden wachten, proberen en ziekenhuisbehandelingen ziet het er naar uit dat ik me hier ook mag komen melden...

Dusse... mag ik ook in het lijstje?

26 december: Jose81
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_58257468
Jose, gefeliciteerd!
pi_58257953
José gefeliciteerd en welkom!

26 December alweer Nog even en de eerste 2009 baby's komen zich melden! (en misschien krijg je wel een kerstkindje! )
pi_58258073
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:12 schreef freecell het volgende:
Nog even en de eerste 2009 baby's komen zich melden!
Ja inderdaad!

En ik vind mijn 26 november nog zo ontzettend niet voor te stellen ver weg.
pi_58258291
Gefeliciteerd José!

Geweldig nieuws!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_58258562
Welkom José!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58258843
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:50 schreef Jose81 het volgende:
Hoi allemaal... na 2 jaar en 4 maanden wachten, proberen en ziekenhuisbehandelingen ziet het er naar uit dat ik me hier ook mag komen melden...

Dusse... mag ik ook in het lijstje?

26 december: Jose81
Whaaaaa!
Hardloper.
IG @webkim
pi_58259144
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:24 schreef Vlindur het volgende:
Gefeliciteerd José!

Geweldig nieuws!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58260108
Even een vraagje. Ik moet aanstaande maandag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger. De echo heb ik pas een week later. Ik neem aan dat we nog geen hartje zullen horen dan he? Ik ben echt zo benieuwd! En stiekem ook een beetje eng of alles wel goed is enzo.
Sara
Merel
Ukje
pi_58260737
José!!!!!

Wat vind ik dat geweldig voor jullie!! Word er helemaal emo van...
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_58261481
Jose! Super!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_58261518
Gefeliciteerd José
Welkom in het topic der zwangeren, daar waarin wordt gepiept, en allerlei kwaaltjes aanbod komen de 9 maanden. Maar ook een topic der vreugde uiteraard want uiteindelijk gaat het om dat kleine hummeltje in je buik. En iedereen leeft mee. (En dat vind ik juist zo lief en tof, niemand kent me maar een hoop mensen denken en leven toch met je mee)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2008 19:26:13 ]
pi_58261739
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Ik moet aanstaande maandag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger. De echo heb ik pas een week later. Ik neem aan dat we nog geen hartje zullen horen dan he? Ik ben echt zo benieuwd! En stiekem ook een beetje eng of alles wel goed is enzo.
Ik was 8 weken+6 dagen bij de eerste controle en toen was het hartje al te horen.
Maar de vk zei dat dat niet altijd zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')