abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58239936
als je de URL van 't betreffende plaatje even kopieert en in je adresbalk plakt doen ze 't wel, heb ik net gemerkt. mooi babytje heb je daar LL! en grote broer ziet er ook lief uit.
pi_58240004
LIewella, rustig aan doen is inderdaad moeilijk. Je weet dat het moet want je lichaam vertelt het je, maar het toegeven eraan... Vind ook van mezelf dat ik me niet aan moet stellen omdat ik niet ziek ben maar zwanger. Maar dat is onzin natuurlijk, die signalen krijg je niet voor niets van je lichaam.
Ben trouwens blij dat jouw stiefmoeder de mijne niet is, geloof dat er toch een paar stevige woorden gevallen zouden zijn. Vind het al raar als mensen je sleutel gebruiken terwijl je zelf thuis bent, maar dan ook nog 2 kinderen door laten stampen naar je slaapkamer?!

Lovely, hoe kan je het zo uitkienen zeg, met je uitgerekende datum!!! Hoop toch voor de kinders dat ze allebei een eigen verjaardag mogen hebben! 4 jaar ertussen lijkt me trouwens ideaal. De oudste is dan inderdaad al wat zelfstandiger en als hij hele dagen naar school gaat heb je ook (meer) persoonlijke tijd en aandacht voor de baby. Dat vind ik wel jammer in mijn situatie. Randy is van 31 dec 04 (ruim 3 dus) en Tinka is van 18 apr 06 (dus net 2 jaar) en ik merkte bij Tinka al dat ze vaak te weinig aandacht kreeg. Ben bang dat het voor Ukkie3 nog erger zal worden.

Buik nog verder gezakt hier, lijkt niet verder te kunnen. Of hij hangt straks op mijn bovenbenen en we moeten Ukkie3 over het schaambeen heen kieperen om geboren te kunnen worden! Flink harde buiken hier en eigenlijk wel zo dat ik er af en toe wat zenuwachtig van wordt. Ook veel afscheiding. Al met al ben ik blij dat ik vrijdag weer naar de vlos mag.
pi_58245277
Lieve foto's Lovelylady
pi_58246662
Ik zie de foto's niet, zelfs geen link .

Nu wij geen foto's gehad hebben op de 20 weken echo, zou ik eigenlijk toch graag ook zo'n 3D echo laten doen hier in Amsterdam (best wel duur ). Is het een aanrader?
pi_58247353
Hieronder de linkjes die bij de foto's van lovely horen liza

en of het een aanrader is, dat is voor iedereen verschillend denk ik. Voor mij hoefde het in principe niet zo, maar mijn vriend wou het wel heel graag laten doen. Uiteindelijk vond ik het wel heel leuk om te zien.

http://lh6.ggpht.com/cryo(...)Y%20OOSTWOUDER_7.jpg

http://lh4.ggpht.com/cryo(...)%20OOSTWOUDER_30.jpg

http://lh3.ggpht.com/cryo(...)%20OOSTWOUDER_28.jpg
pi_58247436
Dankje voor de linkjes, maar ik krijg hierop foutmelding .
pi_58247741
ow ik nu ook, vanmorgen werktte dit wel nog
pi_58248045
Ik heb al een idee waarom ze niet werken, ik ga het even veranderen ... komt goed.
En liza wij waren 115 euro kwijt maar ik vond het ruim de moeite waard. Het is veel geld maar ik vind de ervaring en wat we er voor terug kregen eigenlijk best wel mooi.
Een gesproken dvd, dus van het begin tot eind met reacties van ons, uitleg van de echoscopiste, ruim 50 minuten lang.
Een cdrom met daarop ruim 40 foto's en 3 avi-files (zodat je ze makkelijk naar familie kan mailen enzo)
Een klein fotomapje met daarin de uitgeprinte foto's die ze nog maakte los van de andere 40 foto's
Momentje dan fix ik het gelijk....

[edit] Als het goed is moet het nu voor iedereen gewoon zichtbaar zijn!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2008 10:46:26 (gefixed) ]
pi_58248277
Ik zie ze nu! Owwwwww *smelt*.
Ik wil ook
  woensdag 23 april 2008 @ 10:50:54 #210
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58248284
mooi lovelady...

Hier spijtig genoeg beetje ver van ons om te laten doen, anders had ik het ook laten doen...
Maar ben nu aan het aftellen naar de 30ste dan krijgen we weer echo...

Laatste dagen doen savonds mijn ribben zo'n pijn.. terwijl beebje meestal tegen blaas stampt... vreemd hé
  woensdag 23 april 2008 @ 11:09:12 #211
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58248782
Wat een mooie foto's!

Hooikoorts is stom. Echt grrrrrr. Mijn ogen zijn dik en jeuken en ik heb wel antihistamine die ik nu al met tegenzin inneem omdat het eigenlijk niet mag blabla. Het haalt de scherpe kantjes er vanaf maar normaal heb ik veel sterkere dus nu zit ik alsnog de hele dag te niezen, te snotteren en te tranen. Echt enorm vervelend. *zucht*

Is het al de 11de van juni?
pi_58249130
bijna Silmarwen, nog ff geduld

sterkte met je hooikoorts

Luna kan t niet zijn dat de kleine met zn hoofdje tegen je ribben drukt ofzo?
pi_58249131
Lovely wat lief!
Dat voetje doet het hem helemaal!

Vanmorgen naar de vlos geweest.
- Bloeddruk wat laag (110/50) (maar dat was me al opgevallen )
- Gewicht perfect (4 tot 4,5 KG aangekomen in week 20)
- Baarmoeder zit net bij mijn navel, ook goed dus.
- Hartje was meteen héél goed te horen

Minder nieuws: De rug en heupklachten die ik heb zijn zwangerschaps-ischias. (Ik ben trouwens wel blij dat het mijn bekken niet is) en ik durf nu ook een keer hardop "auw" te roepen, want ik vond mezelf al een beetje zeuren Maar ischias hoort dus gewoon aardig pijn te doen
  woensdag 23 april 2008 @ 11:42:54 #214
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58249717
Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest. Dit keer had ik een vrij nuchtere vk, dat vond ik wel prettig. Over bevallen in het ziekenhuis: dat is wel de bedoeling, maar als er vermoedens zijn dat we dat niet gaan redden, wordt het thuis. Of er dan een ambulance moet komen wordt dan beoordeeld (staat dus niet bij voorbaat vast).
Het lijstje met wanneer ik moet bellen, moet ik me niet zoveel van aantrekken, als ik het idee heb dat de bevalling begonnen is, of daar zelfs maar over twijfel, moet ik bellen.
Verder was alles met mij in orde, al is het ijzer aan de lage kant (6.4). Ze hebben nog bloed geprikt wat nog in het laboratorium onderzocht gaat worden (toch nauwkeuriger) en dan worden ook nog wat andere dingetjes bekeken (samenstelling van het bloed ofzo).
Met de baby gaat ook alles goed, voorzover te horen en (aan de buitenkant) te zien en te voelen is. 't Groeit goed, mijn buik ook, baby heeft nog voldoende ruimte om nog lekker te bewegen. En dat voel ik dan ook regelmatig .
We hebben gisteren ook bestelde wiegje opgehaald en dat heb ik maar gelijk in elkaar gezet. Het staat op onze slaapkamer, omdat er op de babykamer nog een ander meisje ligt te slapen... We moeten echt opschieten nu met de kamers, de kinderen moeten allebei nog verhuizen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 23 april 2008 @ 12:14:31 #215
54772 Silmarwen
pi_58250537
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
Lovely wat lief!
Dat voetje doet het hem helemaal!

Vanmorgen naar de vlos geweest.
- Bloeddruk wat laag (110/50) (maar dat was me al opgevallen )
- Gewicht perfect (4 tot 4,5 KG aangekomen in week 20)
- Baarmoeder zit net bij mijn navel, ook goed dus.
- Hartje was meteen héél goed te horen

Minder nieuws: De rug en heupklachten die ik heb zijn zwangerschaps-ischias. (Ik ben trouwens wel blij dat het mijn bekken niet is) en ik durf nu ook een keer hardop "auw" te roepen, want ik vond mezelf al een beetje zeuren Maar ischias hoort dus gewoon aardig pijn te doen
Oh dat is balen! Voordat ik een hernia kreeg, was het ichsias. (No worries, wordt zelden tot nooit een hernia, en al helemaal geen zwangerschapsichias) En dat doet echt goed zeer.
Hoe kan het dat je bloeddruk zo laag is en gaan ze daar nog wat aan doen?

Grijs, gaat hard he! Fijn om te horen dat met jou en de baby alles goed gaat. Fijn dat je een prettige verloskundige had, ik vind dat echt heel erg belangrijk, die persoon moet je toch begeleiden.
En ik ben blij dat we nog niet hoeven te verhuizen qua kamers. Dat zou pas bij een derde kindje zijn gelukkig.
pi_58251186
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:14 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Oh dat is balen! Voordat ik een hernia kreeg, was het ichsias. (No worries, wordt zelden tot nooit een hernia, en al helemaal geen zwangerschapsichias) En dat doet echt goed zeer.
Hoe kan het dat je bloeddruk zo laag is en gaan ze daar nog wat aan doen?
Ja, en ik dacht dus dat iedereen die pijn in zijn rug en heupen had en dat ik er maar niet over moest zeuren, want dat deden de anderen ook niet
Nuja, ben blij dat ik weet dat ik best eens auw mag roepen

Mijn bloeddruk is gewoon laag. Al mijn hele leven (normaal iets van 110/65). Het schijnt heel normaal te zijn dat hij dan in de zwangerschap nog iets lager wordt. Ze gaan er dus ook niets aan doen. Ik zorg zelf wel dat ik genoeg zout krijg (dat helpt wel iets) en verder gewoon net te snel opstaan
pi_58251337
Dank jullie wel voor de complimentjes over de foto's, ik was zelf al zo idolaat, maar ja das logisch als het je eigen kindje is

Sil -> Oow hooikoorts dat is echt balen. Vooral nu met dat mooie weer alles gaat 10 keer sneller groeien
Free -> kan je iets aan die zwangerschaps-ischias doen? Fysio of zelf oefeningen voor thuis? Ik hoop niet dat het de hele zwangerschap aanhoudt, je moet nog wel effies.

En wat betreft het verhuizen van kamers. Hier is Sander in februari al verhuist naar zijn nieuwe kamer met nieuw groot bed (en hij wilde gelijk zonder luier slapen en dat gaat harstikke goed, 2 vliegen in 1 klap), de kamer waarin hij lag kan zo door naar de volgende baby. We hebben alleen een andere leuke behangrand gekozen die er nog op moet en voor de rest is het nog een beetje aankleden met wat extraatjes
pi_58251518
Ik ben doorverwezen naar een chiropractor. Die schijnt wel iets aan pijnverlichting te kunnen doen. Verder blijft het waarschijnlijk wel de rest van de zwangerschap, maar het is nog wel uit te houden zo hoor Ik kan redelijk veel pijn hebben gelukkig.
pi_58253280
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:51 schreef freecell het volgende:
Ik ben doorverwezen naar een chiropractor. Die schijnt wel iets aan pijnverlichting te kunnen doen. Verder blijft het waarschijnlijk wel de rest van de zwangerschap, maar het is nog wel uit te houden zo hoor Ik kan redelijk veel pijn hebben gelukkig.
Hmm en anders gewoon lekker laten masseren door vriend/manlief? Genoeg excuus dacht ik zo om lekker verwend te worden en heerlijk te relaxen Baat het niet dan schaadt het niet (maar je zegt dat het zo goed helpt dan doet ie het wel hahaha)
pi_58253421
Helaas werkt masseren niet echt. Ik laat hem nu wel het iets zwaardere werk in huis wat meer doen hoor Het stofzuigen en zware dingen tillen en dergelijke. (normaal stofzuig ik áltijd, nu maken we er 50/50 van oid )
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2008 @ 14:49:54 #221
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58254202
quote:
Op woensdag 23 april 2008 14:12 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hmm en anders gewoon lekker laten masseren door vriend/manlief? Genoeg excuus dacht ik zo om lekker verwend te worden en heerlijk te relaxen Baat het niet dan schaadt het niet (maar je zegt dat het zo goed helpt dan doet ie het wel hahaha)
Ik lees mee hoor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_58254611
Even iets totaal anders: Prenatal spamt me al even met de Mamma Mazzel dagen en nu is er blijkbaar ook vanavond al een koopavond (waar ik heen graag heen wil, ja ze hebben me lekker gemaakt ), maar de prenatal-website doet het niet. Ik wil nu wel graag weten of de Prenatal winkel aan de arena in Amsterdam vanavond open is of niet, anders sta ik er voor niets. Iemand enig idee (of doet de site het bij iemand wel)?
pi_58254893
volgens mij gaan pas vanaf morgen de 20 % kortingen in Liza, is nl van 24t/m 27 april
vanavond is korting op avent en gratis buikfoto's enzo
helaas ligt hier ook dat deel van de site er net uit :s, zou gewoon fff bellen anders
pi_58255473
Er zat vandaag een mailtje in m'n mailbox dat er vanavond (23ste) al een extra koopavond is en dat je op de website on checken in welke filialen. Nu doet de website het bij mij echt niet, dus ik kan ook het nr niet terugvinden...
pi_58255591
oh, ik vond dit: 23 april extra koopavond 10.00 - 21.00
Prenatal Arena dus.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58255960
Dankje !
pi_58256466
Zo ben ik weer! Ik ben de afgelopen week zo vreselijk moe geweest, nog steeds, het lijkt elke dag erger te worden.. Gister lag ik om 20:00 uur al vreselijk te gapen. Nou heb ik de afgelopen weken ook wel heel veel gewerkt, en dat trek ik (nu al ) niet meer, maar vanaf volgende week ga ik het (niet vrijwillig helaas) rustiger aandoen: van 36u pw naar 12,5u pw. Maar goed, nog maar 2 weekjes tot de eerste echo, hoop zo dat alles goed is (en dat het er niet stiekem 2 zijn!!)
  woensdag 23 april 2008 @ 16:50:07 #228
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58257348
Hoi allemaal... na 2 jaar en 4 maanden wachten, proberen en ziekenhuisbehandelingen ziet het er naar uit dat ik me hier ook mag komen melden...

Dusse... mag ik ook in het lijstje?

26 december: Jose81
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_58257468
Jose, gefeliciteerd!
pi_58257953
José gefeliciteerd en welkom!

26 December alweer Nog even en de eerste 2009 baby's komen zich melden! (en misschien krijg je wel een kerstkindje! )
pi_58258073
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:12 schreef freecell het volgende:
Nog even en de eerste 2009 baby's komen zich melden!
Ja inderdaad!

En ik vind mijn 26 november nog zo ontzettend niet voor te stellen ver weg.
pi_58258291
Gefeliciteerd José!

Geweldig nieuws!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_58258562
Welkom José!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58258843
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:50 schreef Jose81 het volgende:
Hoi allemaal... na 2 jaar en 4 maanden wachten, proberen en ziekenhuisbehandelingen ziet het er naar uit dat ik me hier ook mag komen melden...

Dusse... mag ik ook in het lijstje?

26 december: Jose81
Whaaaaa!
Hardloper.
IG @webkim
pi_58259144
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:24 schreef Vlindur het volgende:
Gefeliciteerd José!

Geweldig nieuws!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58260108
Even een vraagje. Ik moet aanstaande maandag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger. De echo heb ik pas een week later. Ik neem aan dat we nog geen hartje zullen horen dan he? Ik ben echt zo benieuwd! En stiekem ook een beetje eng of alles wel goed is enzo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58260737
José!!!!!

Wat vind ik dat geweldig voor jullie!! Word er helemaal emo van...
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_58261481
Jose! Super!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_58261518
Gefeliciteerd José
Welkom in het topic der zwangeren, daar waarin wordt gepiept, en allerlei kwaaltjes aanbod komen de 9 maanden. Maar ook een topic der vreugde uiteraard want uiteindelijk gaat het om dat kleine hummeltje in je buik. En iedereen leeft mee. (En dat vind ik juist zo lief en tof, niemand kent me maar een hoop mensen denken en leven toch met je mee)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2008 19:26:13 ]
pi_58261739
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Ik moet aanstaande maandag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger. De echo heb ik pas een week later. Ik neem aan dat we nog geen hartje zullen horen dan he? Ik ben echt zo benieuwd! En stiekem ook een beetje eng of alles wel goed is enzo.
Ik was 8 weken+6 dagen bij de eerste controle en toen was het hartje al te horen.
Maar de vk zei dat dat niet altijd zo is.
pi_58264159
quote:
Bij mij controleerde de verloskundige het nog niet om teleurstelling te voorkomen. Bij de echo (8+3) was het via het echoapparaat wel even te horen.

Spannend joh, het zit vast goed!
pi_58264276
Welkom Jose, super om je hier te zien!

Het bedje en commode die we een maand geleden hebben besteld bij Prenatal komt morgen of vrijdag binnen en dan profiteren gelijk van de 20% korting die er nu is! Scheelt toch weer 90 euro! Schoonouders betalen het maar dan kunnen we voor dat geld toch mooi gelijk wat anders uitzoeken of niet ?

Ik ben inmiddels 25 weken (wat gaat dat snel) en het gaat op zich goed, slaap wel heel slecht en flinke last van mijn bekken. Dacht vorige week zelfs dat ik blaasontsteking had maar hoorde dus bij de bekkenpijn, dat het helemaal naar onder en naar binnen trekt. Wilde zondag het huis gaan schoonmaken maar dat lukte echt niet.... de hulptroepen dus maar ingeschakeld en mijn lieve ouders zijn hier gisteren terwijl ik gewoon aan het werk was als razende roelanden door het huis gegaan , heerlijk!

Mijn lief kan helaas ook geen dingen overnemen, heeft door zijn nierziekte maar heel weinig energie en hij is vandaag aan zijn arm geopereerd en mag met die arm vanaf nu niks meer tillen of belasten.... De maatschappelijk werkster is bezig om hulp in de huishouding te regelen, als dat niet lukt ga ik maar een werkster inhuren denk ik.....

Fuente, spannend, je wilt zo graag die bevestiging dat alles goed zit.... volgens mij is het inderdaad wel snel om het hartje te horen maar wie weet heb je geluk!
  † In Memoriam † woensdag 23 april 2008 @ 21:03:22 #243
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58264395
Lieve jose! Ook hier nog even feliciteren met jullie geweldige nieuws. Wat zal dat een heerlijke kerst worden dit jaar
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_58270487
quote:
Bij mij was het bij 12 weken nog net niet te horen, dus niet altijd inderdaad. Het zou eventueel al wel kunnen volgens mij.
  donderdag 24 april 2008 @ 09:43:32 #245
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58272315
José meid proficiat

Madelieve hier slaap ik laatste dagen ook haast niks meer.... kruip rond 23u bed in en om 3u lig ik al terug wakker.... en dan lukt het slapen niet...

Hier sinds gisteren poetsmicrobe (en ik heb normaal hekel aan poetsen )
pi_58272490
Hartje horen kan wel maar omdat zo kleintje nog zo klein is is het niet altijd te vinden met de doptone. Wel spannend. Ik heb het toen ook met 10 weken al gehoor bij Merlijn.

José gefeliciteerd! en 26 december daar was ik ook op uitgerekend 3 jaar geleden.
pi_58272556
Iemand die nog meer last heeft van zijn hormonen? Heb het idee alsof ik ongesteld moet worden, dat gevoel dat je soms zo ontzettend onredelijk kan zijn
Ben zo ontzettend opgefokt (nou gaat er natuurlijk ook van alles mis en niets gaat zoals ik dat wil) Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, maar het voelt alsof de bom elk moment kan exploderen.
  donderdag 24 april 2008 @ 10:12:30 #248
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58272936
lovelylady.. de katten hier in huis hebben het de laatste dagen te verduren gehad....
ze moeten maar uit dat bedje van beebje blijven...
ik had gelezen van balonnen er in leggen... maar het helpt niet en dus maak ik me ontzettend kwaad daarover

oh en die ongi krampen.. 's avonds heb ik dat regelmatig... zal wel van beebje of baarmoeder zijn want trekt altijd toch weg
pi_58273014
Goedemorgen allemaal!

Ik kom me ook even melden. Nog totaal geen gerommel in mijn buik.
Maar word een beetje gek van de 'omgeving': En voel je al wat? Is de baby er al? (nee anders had je wel een kaartje gekregen, muts)
Zullen de hormonen wel zijn en wel lief dat iedereen zo meeleeft, maar soms niet altijd zin in!
Strax moet ik dit nog 2 weken aanhoren, dat trek ik niet haha

Maar een pluspuntje; het is hier steeds schitterend weer!

Groetjes
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 24 april 2008 @ 10:18:44 #250
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58273040
Nu wordt het wel spannend hé flowerbox.. de laatste loodjes...

probeer er nog van te genieten en die hormonen... och moeten ze maar erbij nemen wij moeten dat ook hé
  donderdag 24 april 2008 @ 10:19:05 #251
54772 Silmarwen
pi_58273045
LovelyLady, ik heb af en toe van die dagen. Alles stoort me, niemand kan wat goed doen en het liefst wil ik dan dat iedereen gewoon opret en zijn bek dicht houdt. Dus ja herkenbaar

Jose gefeliciteerd! En wat een lang wachten zeg, dat tweede streepje moet wel helemaal super geweldig aanvoelen wow!
pi_58273097
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:18 schreef lunastar het volgende:
Nu wordt het wel spannend hé flowerbox.. de laatste loodjes...

probeer er nog van te genieten en die hormonen... och moeten ze maar erbij nemen wij moeten dat ook hé
Ja, ik geniet er ook nog steeds van; de zwangerschap is verder zonder al te veel problemen verlopen.
Ben ook nog helemaal niet zat van die dikke buik.

p.s. Lunastar jouw babybanner doet het niet....
  donderdag 24 april 2008 @ 10:26:29 #253
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58273192
dan moet ik is ff kijken maar ben vandaag 29weken en 3 dagen aangepast

ik geniet ook nog volop elke dag van deze zwangerschap... we hebben er lang genoeg op moeten wachten... en ook al heb ik een zwaardere zwangerschap dan bij Luna... ik neem het er nog steeds graag bij

[ Bericht 2% gewijzigd door lunastar op 24-04-2008 10:33:56 ]
pi_58273283
Goedemorgen dames

@lovelylady, hier ook soms wel last van hoor, dan irriteert alles en iedereen me, en kan alleen vriendje me een beetje opvrolijken. Kan echt een enorme trut zijn whehe

Ik lag net opde bank verloskundige praktijk te kijken en mijn buik ging echt alle kanten op, ik vind het zo leuk om te zien he mijn kleine druktemakertje
pi_58274633
Spannend hoor flowerbox, en ook al voel je nog geen "gerommel" het kan zich elk moment aankondigen hoor!

Tof dat de welbekende "onredelijkheids"hormonen bekend zijn. En vanmiddag mag ik weer zo'n knuppel bellen over mijn laptop die al 2 keer gerepareerd is en het nog niet goed doet.
Dus die krijgt het nog te verduren met me... arme hij.... maarja had ie maar een ander beroep moeten kiezen.
Soms kijk ik er wel eens naar uit om flink over de zeik te gaan en eens te rellen.

Blabla -> heerlijk gevoel he zo'n draaikont?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2008 11:35:15 ]
pi_58274952
Nee, ik heb zelf het gevoel dat frummel nog wel eens even op zich kan laten w888 dus ik fixeer me maar niet te veel op DE datum, maar toch hangt er altijd een soort van spanning omheen.

Hier trouwens ook een enorme actieve frummel, soms is mijn buik helemaal 'vervormd' en niet meer mooi rond.

Verder slaat op de meest onverwachte momenten er een soort van stress toe of ik alles wel in huis heb.
Heb ik genoeg washandjes/lakentjes/kleertjes? En dan heb ik dus mijn dagelijkse loopje/fietstochtje naar de Hema om maar weer eens wat in te slaan. Ze kennen me daar nu persoonlijk .
  donderdag 24 april 2008 @ 11:57:33 #257
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58275208
hihi flowerbox... dan moet ik me nog wat inhouden... heb dit met momenten ook al

en hier ook zo een draaikont.. mijn buik doet er met momenten zo'n pijn van.... maar des te beter dat ze zo stampt en draait anders zou ik me toch ongerust maken
pi_58275388
Proficiat José! Moet heerlijk zijn na dat lange wachten!
  donderdag 24 april 2008 @ 12:33:06 #259
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58276038
Gefeliciteerd Jose En releaze ook nog gefeliciteerd
Mooie uitgerekende datum trouwens Jose. Kerstkindje

Die onredelijke buien herken ik wel ja. Zeker als ik echt moe ben, willen die nogal eens binnenwaaien hier
pi_58284330
Thnx voor de info dames! Maar afwachten wat er maandag gebeurt, ik ga er dan maar niet vanuit dat we al iets kunnen horen.
Sara
Merel
Ukje
pi_58287326
quote:
Op donderdag 24 april 2008 12:33 schreef Jojogirl het volgende:
Gefeliciteerd Jose En releaze ook nog gefeliciteerd
Mooie uitgerekende datum trouwens Jose. Kerstkindje
ja.. een kerstkindje inderdaad ... Als het 3 dagen eerder komt, komt het op onze trouwdag

Dank jullie wel allemaal... ik vind het echt super onwerkelijk om hier nu te komen posten... De komende tijd ga ik me maar goed inlezen hier, want ik heb nog wel een héééle lange tijd voor de boeg als het goed is en dan kan ik jullie tips vast wel goed gebruiken.

Ik dacht trouwens dat je het hartje wel kon horen kloppen met 8 weken... zie... nu al wat geleerd!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_58291047
Releaze en Jose, gefeliciteerd!

Aaah? Mag ik nog ff klagen???
Ik ben het ZO zat... Niet de zwangerschap op zich, ik hoop het kindje nog een paar weekjes bij me te kunnen houden (al vrees ik wel eens dat het niet zo lang meer gaat duren). Maar ik wil mijn lichaam terug, een normaal leven kunnen leiden!!! Bleegh... ik sta tussen 7.30 en 8.00 op en na 10.30 heb ik het al helemaal gehad, kan ik de kinderen wel het bed in kijken. Ben zo verschrikkelijk moe, mijn buikvel doet verschrikkelijk pijn, krijg last van mijn rug zodra ik bukken, tillen of strekken moet en heb harde buiken zelfs in ruststand. Het enige wat ik voor elkaar krijg, is mijn kinderen verzorgen totdat mijn man thuis is. Boodschappen doen wordt teveel, als de kids (weer eens) iets laten vallen kan ik wel janken omdat ik weer op mijn knieën moet om het op te ruimen en het gewoon een paar minuten duurt voordat ik weer opgestaan ben. Strijken (wat ik dus LEUK vindt ) lukt niet meer vanwege mijn rug, en schoonmaken in huis is hoognodig maar ik heb er domweg geen energie meer voor. Ik slaap smiddags (dwars door de speelgeluiden van de oudste in zijn bed heen) als een os, maar sta 2 uur later niet fitter op, integendeel; heb amper geduld voor de kinderen en ben vaak chagrijnig dan.
Bah, zit gewoon tegen janken aan vanavond. Ik wil zo graag nog even genieten van mijn (laatste) zwangerschap, maar het lijkt meer op overleven zo, domweg de dag doorkomen. Ben er zo verdrietig van dat ik niet gewoon kan doen waar ik zin in heb of zelfs gewoon wat nodig is om mijn huis op orde te houden.
Morgen naar de vlos.
pi_58291313
mammietje, kun je de kinderen niet eens een dag of een paar daagjes uit logeren brengen? dan kom je weer even iets meer aan jezelf en aan andere dingetjes toe.
pi_58291980
Tja, dat zou een optie zijn als ik niet zo'n muts was die haar kinders gewoon lekker in de buurt moet hebben, Bix. Heb ze nog nooit uit logeren gestuurd en moet er ook nog even niet aan denken! (Ouders wonen ook te ver weg en schoonouders klikt niet bepaald, dat telt ook mee.) Wel lief dat je meedenkt. Ik verheug me op volgende week woensdag, want dan is manlief 5 dagen vrij!
  vrijdag 25 april 2008 @ 06:28:11 #265
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58294408
Hou jezelf goed in de gaten, Mammietje. Het klinkt behoorlijk bekend voor mij, ook al heb ik nooit een zwangerschap meegemaakt met al 2 kinderen én zoveel fysieke klachten. Dus kun je nagaan... Lieve mammietje, trek even goed aan de bel bij de vlos.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58294725
Mammietje Ik hoop dat je het nog even vol kan houden. Kan wel tegen je zeggen, als je in de buurt woont dan.... maar denk het niet? Anders had ik je graag willen helpen meis...

Hoe doen jullie het straks met de kids als je moet bevallen? Beval je thuis of in ziekenhuis?
Misschien kan je een goede vriendin vragen of ze desnoods even 1 dagje in de week bij haar kunnen zijn, al is het maar voor overdag? Dan kan je overdag doen en laten wat je wilt, desnoods lig je voor pampus op de bank maar dan kan je zowel geestelijk als lichamelijk een beetje bijtanken.
En idd bij de vlos aan de bel trekken, misschien is je ijzer wel te laag?
Wel lekker dat manlief volgende week een paar dagen vrij is.
Succes bij de vlos!
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:08:54 #267
54772 Silmarwen
pi_58294833
Mammietje heb je geen vriendin in de buurt die je af en toe een beetje kan meehelpen in bijvoorbeeld het huishouden in ruil voor jouw gezelschap en een lekker bakje koffie of thee?

Ik kan me wel goed voorstellen dat je je zo rot voelt nu zeg.
pi_58294906
Mammietje wat rottig zeg
Kan me voorstellen dat het een stuk zwaarder is als er al kids rondlopen
pi_58296739
Mammietje, sterkte joh
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:21:29 #270
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58296841
Fon van harte gefeliciteerd met jullie dochter Rosa!

José!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zat met kippenvel hoor, toen ik je berichtje hier in Z&G las!

Mammietje, sterkte met alles!

Owlet, hoe is het met jou? Weer een beetje opgeknapt van de longontsteking?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_58297830
Mamietje sterkte .

Jose81, had ik je al gefeliciteerd? Nou ja bij deze dan . Beter 2 keer dan geen 1 keer.

Hier alles nog steeds 'rustig'. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de bevalling zich gaat aankondigen. Ik heb steeds als ik opsta dat er door mijn hoofd schiet; vandaag zou de geboortdatum van onze frummel kunnen zijn. Onbewust toch mee bezig .

Gisteren heerlijk op een terrasje van het zonnetje kunnen genieten .
Lekker de stad in met . Even hoofd/gedachten op nul.
pi_58298335
Mammietje, wat rot voor je :s. Kan je idd niet iemand van familie/vrienden/poetshulp/... vragen om even bij te springen? Gewoon al bij jou (en de kinderen) zijn overdag en net die vervelende dingen (spullen oprapen enzo) voor jou kan doen?
Sterkte alleszins!
pi_58299652
Jose, van harte gefeliciteerd nog en welkom!!

Mammietje, wat naar, sterkte gewenst! Ik zou ook als het even kan vragen of iemand je bij kan springen.

Ik ben gisteren voor controle van de niertjes naar het ziekenhuis geweest, en zoals ik dus al sterk voelde/had verwacht; het is bijgetrokken!
Ze zijn nu +- 7 om 8 mm, en in deze termijn mag het zeker wel tot 10mm zijn aldus de arts.
Dus 7 weken geleden hadden ze dus een beetje een groeispurt ten opzichte van de rest van het lichaam.
Ik hoef ook niet meer terug te komen voor controle.

Beeb ligt met de voetjes beneden, rug in m'n rechterzij, hoofd aan de linkerkant, en gezicht in de placenta gedrukt.
Van de arts mocht ze wel al gaan draaien, maar ze schuift nog flink zag ik gisteren aan m'n buik, hup hele volksverhuizing naar de linkerkant, en dan was m'n buik weer gelijk, en dan weer getrap etc

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58299709
Llewella, goed nieuws ! Gelukkig !!

Mammietje, niet makkelijk bij jou lees ik nu,
sterkte! Nog even, dan is je man 5dagen thuis !
pi_58299745
Wat fijn dat het is bijgetrokken llewella
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:31:35 #276
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58300002
Mamietje, sterkte, herken het gevoel!
gelukkig komt mijn schoonmoeder, moeder , schoonzus en vriendin helpen met poetsen en mijn man doet uiteraard ook wat hulp genoeg dus van alle kanten en daar ben ik ook enor dankbaar voor!
Jose, gefeliciteerd!!

llewella, mooie echo en goed nieuws!!

Ik heb gisteren ook weer een check up gehad, baby is nu waarschijnlijk al groter dan Demi bij haar geboorte was ( Demi woog 2830 gram), we zullen zien hoe het gaat.
pi_58300366
Llewella -> goed nieuws!! en mooie echofoto hoor!
KD -> Ook goed nieuws! Nog last gehad van slijmverlies?
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:24:16 #278
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58301271
nog wel een beetje maar niet meer zo veel, voel me vreemd genoeg de laatste dag ook veel beter, geruster zeg maar.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:26:54 #279
81237 releaze
best of both worlds
pi_58301346
Nou, releaze mag van moeder natuur nog even wachten met mama worden.
Vanacht een miskraam gehad Was er zelf al een beetje bang voor dat dit zou gebeuren, had niet zo'n goed gevoel over de aanhoudende pijn in mn buik. Werd gisteren steeds erger en erger, 'geinig' ook, want het kwam met vlagen en het liep steeds sneller op, zoals weeen. De vlos zei ook dat dat niet zo vreemd was omdat het idd weeen waren.

En als dit het begin van weeen is, dan mag ik m'n borst natmaken voor later

En toen ik er vanmorgen over nadacht realiseerde ik me dat ik ook al een aantal dagen/nachten van de zeer gespannen borsten en levendige dromen af was.

dit klinkt allemaal een beetje mat, maar ik ben er niet echt mat onder. ik voel me behoorlijk klote en heb ook aardig gehuild (en dat zal vast wel meer gebeuren) maar ik probeer de positieve dingen van deze gebeurtenis te zien. Het zwanger zijn, hoe kort dan ook, was een enorm mooie gebeurtenis en heeft echt mijn blik op kinderen krijgen verandert. Eerst was ik er niet over uit, toen gebeurde het plots en nu weet ik het zeker dat ik in de toekomst het verder wil proberen. Niet meteen nu, maar wel proberen.

En ik heb de ervaring mogen op doen, hoe kort dan ook, over de zorgen, over het zwanger zijn, over de weeen, over het verlies .. Ik had op een bepaalde manier ook niet anders verwacht. Ik ben iemand die veel wil ervaren, zowel de highs als de lows, en m'n leven is daar ook een beetje op ingericht.. Dus dat dit zo gebeurde... Het is okee. It's meant to be. Het hoort zo, en niets anders. Ik vind het echt kut, maar ik zou de tijd nooit willen terugdraaien. Het is een extreem mooie, machtige ervaring geweest..
pi_58301437
Llewella, wat een goed nieuws!

Releaze, wat ontzettend verdrietig, maar wat omschrijf je het pakkend. Sterkte meid
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:46:25 #281
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58301917
releaze sterkte..
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:55:31 #282
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58302180
Releaze, heel veel sterkte
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_58302410
Sterkte releaze
En hoe je het omschreef

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2008 14:09:54 ]
pi_58302466
Leave releaze, wat vreselijk! Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel!!!

Ik heb weer een (waarschijnlijk) stom vraagje: hoe vervoer je je pasgeboren baby? (in België moet je na een week in het ziekenhuis naar huis ). Mag die direct in de maxi cosi (als het niet te lang duurt)?
pi_58302573
Tuurlijk mag die in de maxi cosi! Daar issie toch voor bedoeld? Je hebt ook van die zitverkleiners voor in de maxi cosi. Als jij je kind niet langer dan een uur er in laat kan het volgens mij niet veel kwaad.
Soms twijfel ik wel eens want de buren die vervoeren hun pasgeborene in de reiswieg op de achterbank, volgens mij kan dat niet goed zijn.

Ohja let wel even op dat als je je pasgeboren kindje in de maxi cosi doet en evt op de bijrijdersstoel neerzet dat daar geen airbag aanwezig is (of airbag uitzetten)
Als je niet weet hoe dat met die airbags werkt kan je je kindje gewoon zoals het hoort in de maxi op de achterbank zetten.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2008 14:16:28 ]
pi_58302709
Realize, heel veel sterkte
pi_58302809
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:11 schreef LovelyLady het volgende:

Soms twijfel ik wel eens want de buren die vervoeren hun pasgeborene in de reiswieg op de achterbank, volgens mij kan dat niet goed zijn.
Ja mijn moeder zij net dat dat 'the way to do it' was, in de reiswieg, plat, maar dat lijkt me levensgevaarlijk bij een ongeval!
pi_58303214
Volgens mij mag het niet hoor, kind zit veiliger in een maxi cosi dan in een reiswieg op de achterbank!
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:46:47 #289
54772 Silmarwen
pi_58303429
Llewella, gelukkig zeg. Is fast een hele opluchting!

Releaze, wat ontzettend naar voor je zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je daar flink om hebt moeten huilen. Heel erg veel sterkte toegewenst!

Liza, een maxi-cosi inderdaad en een baby mag er niet langer dan twee uur onafgebroken on liggen. Een reisweig lijkt me dood eng! Wat nou als je moet remmen of een ongeluk krijgt, die wieg kun je toch niet vastzetten ofzo? *rilt al bij de gedachte*

Ik moet zo weer naar de verloskundige, Leeloo ligt nog steeds verkeerd, ik kan de vormen nu duidelijk uitelkaar halen en het hoofdje zat gisteravond nog zeker weten boven in. Heel gek gevoel, ik kan dan echt over het bolletje aaien. Dus, nog ruim 3 weken en dan moet hij/zij toch echt wel gedraaid zijn. *buik weer streng toespreekt*
pi_58304261
Sterkte Releaze!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58304303
Sterkte, Releaze
pi_58304543
Releaze, wat ontzettend naar voor je!
Veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Llewella, wat een mooie echofoto.

Wij moeten hier ook nog steeds uitvogelen hoe je nu eigenlijk zo'n maxi-cosi vastzet in de auto. Stond nl. in het boekje van het ziekenhuis dat het verstandig is om te doen van tevoren zodat je niet staat te klungelen als de baby er is.
Maar frummel wordt sowieso in een maxi-cosi vervoerd en niet in de reiswieg. Lijkt me niet echt veilig inderdaad.
pi_58304887
ik snap niet dat mensen dat durven. Ik zie heel vaak de dochter van mn buurvrouw met haar kindje voorin in de auto zitten. Zij dus met het kindje op schoot, op de bijrijdersstoel. Ondanks dat ze hier een paar minuten vanaf woont, dan nog zou ik dat niet durven.

Vroeger had je volgens mij nog niet eens maxi-cosi's. Ik lag ook in een reiswieg, en nu schrikt mijn moeder daar soms nog van. Dat ze dat heeft gedaan vind ze vreselijk maar ja.. dat was vroeger zo!

blugh... wanneer houd die misselijkheid eens op! bah, wordt gek van het kokhalzen de hele tijd.. gelukkig komt het nog niet zover dat ik moet overgeven maar dit is echt niet leuk.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_58304971
Was net (weer) in de Hema. Komt een van die verkoopsters naar me toe: 'Ben je nu nog niet bevallen?'
Ik zo van: nee ben dit weekend uitgerekend. Oeh, dat je nog naar de winkel durft dan! zei ze.
Alsof ik thuis ga zitten wachten tot HET zou kunnen gebeuren.

Dus nu durf ik niet meer naar de plaatselijke Hema.....
pi_58305413
Releaze, wat ontzettend verdrietig!!! Heel veel sterkte gewenst!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:32:07 #296
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58305603
Releaze, jeetje! Heel veel sterkte!

En Flowerbox, succes met de laatste loodjes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58306651
Releaze wat een verdrietig nieuws. Veel sterkte voor de komende tijd!

Echt erg dat er mensen zijn die kinderen zonder autostoeltje in de auto plaatsen. Tegenwoordig is dat toch gewoon verplicht?
Ik ken dus iemand die zijn kind van 9 maanden tussen de benen had staan terwijl hij zelf aan het rijden was, op de snelweg. Diezelfde mensen laten het kind ook in het autostoeltje zittten zonder de gordel vast te doen.
pi_58306677
Wat?!?! Serieus?

Ik krijg er kippevel van...
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:28:06 #299
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58308623
Releaze, wat verdrietig, veel sterkte

En van die verhalen over mensen die hun babies los in de auto zetten of in een losse reiswieg laten liggen, krijg ik ook de kriebels. Dat ze nog zo dom zijn, zelfs nu het verplicht is om ze in een goed zitje te zetten.
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:24:51 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58309322
Wij zagen eens een auto rijden met 2 grotere kinderen los op de achterbank een baby!!! los!!! op de hoedenplank!!! Echt, hoe kom je erop.... Dan zou ik die baby nog liever op schoot nemen. Waarschijnlijk net zo onveilig, maar dan vóelt het tenminste alsof je nog iets van invloed zou hebben mocht er een ongeluk gebeuren...
Dat was trouwens in Spanje op de snwelweg, geen idee of het daar verplicht is. Maar dan nog...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')