quote:Op donderdag 17 april 2008 10:36 schreef pfaf het volgende:
Die man heeft wallen, daar zou hij mee naar de dokter moeten.
Dat dus.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:55 schreef Semisane het volgende:
Een ordinaire TVP, om dat klagen gewoon ook wel eens fijn is.
Nee, stripfiguren die mollenhandjes hebben én streepogen! Dat is pas lekkerquote:Op donderdag 17 april 2008 10:15 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
En wordt het geen tijd voor een subtitel? k kan er alleen ff geeneen verzinnen
Waarschijnlijk bestaat die cartoon nog omdat wij er elke dag naar kijkenquote:Op donderdag 17 april 2008 16:16 schreef Miesjel het volgende:
En toch blijf ik het volgen...
Dat niet alleen, de cartoon heeft zelfs zijn eigentopic-reeks op Fok! Hoeveel echt goede cartoons-makers kunnen dat zeggen?quote:Op donderdag 17 april 2008 17:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bestaat die cartoon nog omdat wij er elke dag naar kijken
Dat dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:48 schreef Semisane het volgende:
Dus Jami is weer moslim geworden?Want dat geeft deze cartoon aan. Het slaat dus nergens op! Een goede cartoon ridiculiseert het nieuws, maar zorgt wel dat de grap nog ergens op slaat.
![]()
Deze cartoon is gewoon slecht! Het zou dus moeten zijn ex-comité voor ex-moslims, maar goed...ik zal wel weer azijnpissen.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:48 schreef Semisane het volgende:
...maar goed...ik zal wel weer azijnpissen.
Maar dat was eerst in Engeland en nu in Amerika. Of andersom.quote:Op maandag 21 april 2008 07:57 schreef Orbis het volgende:
Dit bericht is toch ook niet meer erg actueel? Volgens mij was het al meer dan een jaar bekend dat hij die rol zou krijgen?
Het was in juli 2006 al bekend. Nu is het in het nieuws omdat er maatregelen worden genomen tegen fotograferende fans.quote:Op maandag 21 april 2008 07:57 schreef Orbis het volgende:
Dit bericht is toch ook niet meer erg actueel? Volgens mij was het al meer dan een jaar bekend dat hij die rol zou krijgen?
Net als jouw gevoel voor humor, sla hier ook weer de plank mis.quote:
Heel stiekem inderdaad wel lachen, maar inderdaad ik ken hem ook al.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:59 schreef Trancelocator het volgende:
[ afbeelding ]
Toegegeven, ik moest stiekem wel wat lachen, hoewel ik deze grap volgens mij eerder gehoord/gezien heb.
De duffe blik van het poppetje is ook best goed gelukt.
Dat komt ws omdat Metin de laatste tijd zo veel inspiratie heeft dat hij elke dag meerdere goede cartoons zou kunnen tekenen. Dat moet je keuzes maken. Deze heeft hij ws even op de plank laten liggen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:07 schreef Thy... het volgende:
Hij is inderdaad wel aardig. Jammer dat Metin 6 dagen over de grap heeft na moeten denken. Het nieuwsbericht waar deze cartoon bij hoort is 6 dagen oud...
Schrijf 't dan wel eerst goedquote:
Hij is wel ok ja.quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:13 schreef marcel-o het volgende:
OMG
die's hardvind m wel erg droog, wel 'n grap waar je van moet houden.
Nee! En nu?quote:Schrijf 't dan wel eerst goed![]()
Ironisch wel, dat hij eindelijk het licht gezien heeft, althans daar lijkt het op en nu gaat hij straks naar 1 cartoon per week.quote:maar hij's idd goed bezig
Ik vind zelf juist dat de cartoons niet uitblinken in detail. Dat wil zeggen, hij maakt in z'n 3D-programma een rechthoekje, en klikt de juist texturen aan, en kiest uit de lijst ‘spiegel’, zo heeft hij de spiegeling gratis en voor niets. Ook als hij een muur maakt of zo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:02 schreef marcel-o het volgende:
ik kijk heel vaak naar het grafische aspect. Moet toegeven dat dat wel in orde is vaak 14.gif
ook deze keer, met die spiegel met wat lekkers er op. goed gedaan die weerspiegeling.
de grap zelf vind k wel aardig. t is trouwes wel zo dat zowel de titel als de grap waar zijn
Kijk eens naar andere dagelijkse cartoons, die zitten ook niet vol met details hoor. Hoogstens een subtiel grapje nog ergens, maar groen tussen de stoeptegels is echt niet nodig. De grap maakt de cartoon, niet de kale muur.quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik vind zelf juist dat de cartoons niet uitblinken in detail. Dat wil zeggen, hij maakt in z'n 3D-programma een rechthoekje, en klikt de juist texturen aan, en kiest uit de lijst ‘spiegel’, zo heeft hij de spiegeling gratis en voor niets. Ook als hij een muur maakt of zo.
Maar, voor de rest legt hij er zelf nooit zoveel grapjes in, noch heeft hij oog voor detail. Onlangs het ex-ex-moslimcomité. Het was een kale muur, met een bel en een bordje. Naast de bel was geen deur te bekennen bijvoorbeeld. Iets ervoor was de grap met het huis dat midden in het niets stond (maar toch pal aan de stoep) waarbij er geen deur was aan de straatkant, amper een tuin (met zoveel niets?) twee schoorstenen (?), et cetera.
De laatste: Geen graffiti op de muren, geen groen tussen de stoeptegels; verder zijn achtergronden ongeveer altijd leeg: kale muur, kale lucht.
Zo kun je alles bagatelliseren.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:34 schreef Montov het volgende:
Is iedereen afgestompt? Dit zijn toch geen goede cartoons te noemen? Een nieuwsbericht over een Batmansignaallamp, hij modelleert een poppetje als batman en er wordt gesproken over een mental coach. Hoe dom kan een cartoon zijn?
ik dacht dat het om een noot ofzo ging... tot ik wakkerder werd toen pas zag ik nu-toonquote:
Die is ook niet leuk.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:33 schreef MikeyMo het volgende:
je kan de grap ook omdraaien...
"advocaat wil fritzl niet in gevangenis"
"Mijn client is al jaren een krappe afgesloten leefomgeving gewend, da's geen straf, da's een tweede thuis"
jaren krediet reclames en dan nog geen platte tv hebbenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 02:44 schreef Sigmund666 het volgende:
Ik weet voor het eerst bij een Metin Cartoon niet of ik nou moet huilen of lachen. Of allebei. Verbitterd staar ik neutraal naar het scherm en herinner me een artiest die luisterd naar de naam Nozzman. Die heeft namelijk ook zulke teksten.
Een vergelijking:
[ afbeelding ]
Metin
[ afbeelding ]
Nozzman
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
jaren krediet reclames en dan nog geen platte tv hebben
Volgens mij moet het dat ook voorstellen. Hij probeert een grapje te maken door te doen alsof het dodental onder tornado's blijft stijgen inplaats van het dodental door tornado's. Tenminste, dat is wat ik eruit op kan maken en om dat nou grappig te noemen...quote:Op woensdag 7 mei 2008 05:16 schreef James1988 het volgende:
Niet slecht, alleen ziet het er nu uit alsof de tornado is vermoord...
Ik vind 'm juist wel sterk.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:12 schreef Thy... het volgende:
Volgens mij moet het dat ook voorstellen. Hij probeert een grapje te maken door te doen alsof het dodental onder tornado's blijft stijgen inplaats van het dodental door tornado's. Tenminste, dat is wat ik eruit op kan maken en om dat nou grappig te noemen...
deze is mooiquote:Op donderdag 8 mei 2008 01:20 schreef Sigmund666 het volgende:
Hard.
[ afbeelding ]
Maar deze is nét iets harder![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat Metin hier meeleest, en ook vaak de verwijzingen naar Sigmund en Nozzman bekijkt... en daarvan leertquote:Op vrijdag 9 mei 2008 01:01 schreef Rikketik het volgende:
Ze worden wel steeds harder de laatste tijd.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
RAAP ME OP! IEMAND! RAAP ME OP!![]()
ik moest lachenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
hij's goedquote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest ook lachen! De eerste keer!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
jeuzus wat lelijkquote:Op maandag 12 mei 2008 17:07 schreef DaMart het volgende:
Hey, vandaag is er ook een cartoon.
[ afbeelding ]
...zonder poppetjes nog wel!
tocht (dem; tochten)quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:29 schreef Montov het volgende:
Ik snap het niet.
Zonder dat bovenste nieuwstekstblokje vind ik 'm vrij geestig. Nozzman is hier vrij vaak genoemd, ik vind dit nu een droge, flauwe grap die zo van Nozzman had kunnen komen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:35 schreef Semisane het volgende:
Ik vind 'em niet leuk...iets te ver gezocht. Vorige week was Metin wel lekker bezig...en nu weer helemaal niks...gevalletje borderline lijkt wel.
Aha. Hihi.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
tocht (dem; tochten)
1 ongewenste luchtstroom in een ruimte
2 het trekken naar een reisdoel
1+2=cartoon
Tja..Nozzman ken ik niet zo goed, behalve van de paar cartoons die ik hier heb gezien...maar die vond ik ook maar zo zo.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zonder dat bovenste nieuwstekstblokje vind ik 'm vrij geestig. Nozzman is hier vrij vaak genoemd, ik vind dit nu een droge, flauwe grap die zo van Nozzman had kunnen komen.
Nozzman is God!quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:02 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja..Nozzman ken ik niet zo goed, behalve van de paar cartoons die ik hier heb gezien...maar die vond ik ook maar zo zo.
Mischien heb ik wel geen humor.![]()
Tja...ik vind ook deze maar zo zo...sorry....alweer een god waar ik niet in geloof.quote:
Dat komt door de manier van de tekst. Nozzman heeft een eigen stijl en het is echt verschrikkelijk als iemand anders daarop wil leunen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zonder dat bovenste nieuwstekstblokje vind ik 'm vrij geestig. Nozzman is hier vrij vaak genoemd, ik vind dit nu een droge, flauwe grap die zo van Nozzman had kunnen komen.
Verkouden door de Stille Tocht..quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:34 schreef pfaf het volgende:
[ afbeelding ]
Flauw [ afbeelding ][ afbeelding ]
Nu nog het bovenste tekstbalkje weglaten.
Inderdaad! Een zelfportret.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:04 schreef Ravage het volgende:
Volgens mij is het een cartoon over Metin die een cartoon verzint.. Check die maniakale blik
Ik denk niet dat de meeste cartoonisten zich willen associëren met Gregorius Nekschot..quote:Op zondag 18 mei 2008 22:01 schreef Schanulleke het volgende:
sowieso hoort iedere cartoonist aan deze gebeurtenis een tekening te wijden.
Lijkt me ook niet, maar het gaat om het principe...quote:Op zondag 18 mei 2008 23:34 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste cartoonisten zich willen associëren met Gregorius Nekschot..
Dat is de saus voor bij de garnalenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:
Heeft ze traanklieren op haar wang, of is ze haar puisten aan het uiknijpen tijdens het eten?
d'r puist is wel weg!quote:
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Ik kan er om lachen als een boer met kiespijn terwijl hij ziet dat twee hele dikke boeren zijn appelboom leegplukken terwijl de boom wordt geraakt door de bliksem en Bonnie St Claire er heel nuchter om zit te lachen
quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:27 schreef BdR het volgende:
Ik had voor vandaag eerder iets verwacht bij de kop "Vlucht voor nudisten van de baan"..
Iets met "klere-vliegtuig" ofzowoehaha
En dat zeven topics langquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:03 schreef Merel2345 het volgende:
Die cartoons van Nu.nl zijn te triest. Maar eigenlijk is dat ook wel weer geestig... dat gegeven alleen al.
quote:Onderwerp: Seven Heaven cartoons, geef andere cartoonist een kans
Hallo,
sinds lange tijd staan op nu.nl cartoons van "Sevens Heaven". De kwaliteit van deze cartoons is naar mijn mening beneden elk peil. De nieuwsberichten waarop cartoon-commentaar gegeven wordt zijn niet relevant, er zit weinig variatie in de afbeeldingen en ze zijn gewoonweg niet grappig.
Nu.nl doet er volgens mij beter aan een andere cartoonist een kans te geven. Misschien wordt er wel een nieuwe Peter van Straaten, Tom Janssen, of Fokke en Sukke ontdekt. In "Sevens Heaven" schuilt zo'n cartoon-talent zich in elk geval niet.
Ik weet wel dat nu.nl zijn diensten, en dus ook de cartoons, gratis aanbiedt. Dus misschien is het ongegrond dat ik erover klaag, maar ik wou het in ieder geval melden.
vriendelijke groet,
quote:Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw reactie. Onze cartoonist heeft, zoals de meeste tekenaars, een schare trouwe fans én een aantal felle criticasters. Smaken verschillen.
Het zal u niettemin waarschijnlijk genoegen doen dat Sevens Heaven later dit jaar plaats zal maken voor een andere dagcartoonist. Sevens Heaven gaat vanaf dat moment een keer in de week een tekening maken.
Met vriendelijke groet,
Redactie NU.nl
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:44 schreef BdR het volgende:
Ik had even een mailtje gestuurd naar nu.nl en ook antwoord gekregen..
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:18 schreef Trancelocator het volgende:
Smaken verschillen, maar ik begin bijna te denken dat jij het debiele neefje van Metin bent.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:48 schreef Thy... het volgende:
Het idee is niet slecht, maar de uitwerking had zoveel beter gekunt.
We halen Nozzman er maar weer bij om te laten zien hoe het wel moet
[ afbeelding ]
Zodat ze niet kunnen ontsnappen..quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:16 schreef marcel-o het volgende:
Die van Nozzman had k al eens gezien![]()
erg grofkan erg pijnlijk zijn.. pikzwarte humor, moet je wel van houden.
Zouden die haaien een betekenis hebben ook? aangezien haaien geen kanker kunnen krijgen![]()
of denk k nou tever door?
1 keer in de week een tekeningquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:44 schreef BdR het volgende:
Ik had even een mailtje gestuurd naar nu.nl en ook antwoord gekregen..
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:
Heeft ze traanklieren op haar wang, of is ze haar puisten aan het uiknijpen tijdens het eten?
Dat is gezichtspiertraining. Moet je eens proberen om je oogspieren zo te laten samentrekken dat je een puist uit kunt drukken!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad knap. Knijpt die puist zichzelf uit ofzo?
Welke rechten, de rechten voor de film ofzo? Ik snap em niet..quote:Op maandag 26 mei 2008 07:27 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
Best een nette, voor op de maandag
Hahahah, inderdaad!quote:Op maandag 26 mei 2008 08:30 schreef DaMart het volgende:
Ik verwachtte al dat hij met dit nieuwsbericht wat zou gaan doen. Alleen jammer dat de directeur van Schiphol als KLM-baas wordt gebruikt.
Air Crash investigation is zo'n programma op NGC. Met de rechten kopen bedoelen ze dat de ramp verhaalt mag worden, overlevenden dan wel hun familie geïnterviewd mogen worden etc.quote:Op maandag 26 mei 2008 07:40 schreef BdR het volgende:
[..]
Welke rechten, de rechten voor de film ofzo? Ik snap em niet..
zo van, vliegen met een experimentele brandstof leidt automatisch tot een crashquote:Op maandag 26 mei 2008 11:14 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Air Crash investigation is zo'n programma op NGC. Met de rechten kopen bedoelen ze dat de ramp verhaalt mag worden, overlevenden dan wel hun familie geïnterviewd mogen worden etc.
Hoezo een nette? "Net" omdat hij laat zien dat hij een onderontwikkelde tokkie is door het nieuwsbericht belachelijk te maken, zonder werkelijk te snappen waarover het gaat?quote:Op maandag 26 mei 2008 07:27 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
Best een nette, voor op de maandag
Een grap hoeft helemaal niet wetenschappelijk verantwoord te zijn. Het is niet alsof de cartoonist wil zeggen dat dit initiatief niet kan lukken. Daar heet het humor voor...quote:Op maandag 26 mei 2008 11:51 schreef Semisane het volgende:
Even voor de duidelijkheid, achter het bericht "vliegen op algen" zit wel wat wetenschappelijk onderzoek. Het is niet alsof KLM wat verzint.![]()
Ik ookquote:Op maandag 26 mei 2008 12:25 schreef Montov het volgende:
Ik vind het wel geslaagd.
Ik weet niet wat erger is, dat dit gewoon beter is dan wat Metin produceert, of dat ik dit me kan voorstellen als een Metin-visualisatie...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:10 schreef BdR het volgende:
Tja, ik vind dat de humor blijft steken op het niveau van de flauwe-borreltafel-grapjes..
Bert: Heb je het gehoord, de zeeën verzuren.
Henk: Nou das toch mooi, kan je er zo ZURE haring uithalen broewhaha *burp*
Bert: woehahaha ja das een goeie Henk, nog wat drinken? *hips*
Henk: Nee, ik ga even naar mijn eigen gezeik luisteren.
Bert: oh naar de wc whehehe waar haal je ze vandaan, Henk?
Henk: jajaja ik ben me er eentje.
etc.
Ik blijf erbij dat hij door Apple wordt gesponsord ofzo.. en ik voorspel bij deze alvast dat hier een cartoon van komt -> Youtubefilmpje leidt tot aanhoudingquote:Op woensdag 28 mei 2008 08:48 schreef Trancelocator het volgende:
G*dverd*mme, ik wist het gisteren gewoon.
Een bericht over de iPod of iPhone, en je kan er vergif op innemen dat Metin er een cartoon over maakt.
Zou zomaar kunnen, maar ondertussen is ook dit bericht op nu.nl verschenen:quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:53 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat hij door Apple wordt gesponsord ofzo.. en ik voorspel bij deze alvast dat hier een cartoon van komt -> Youtubefilmpje leidt tot aanhouding
Wordt vast iets met twee bankovervallers die tijdens hun overval met een mobieltje de overval filmen en de ene zegt "leuk filmpje voor op m'n hyves pagina" of iets dergelijks..oh de hilariteit
Tuurlijk doe je dat...quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:15 schreef Trancelocator het volgende:
(Hey, ik heb me ook maar verplaatst in de gedachte van Metin.)
quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:15 schreef Trancelocator het volgende:
En ik voorspel een cartoon met een beeldscherm waar tepels uitsteken.
Had ie ook nog deze vorige cartoon kunnen recyclen..quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:06 schreef kasper het volgende:
Metin, had nou dat idee van een beeldscherm met tepels gebruikt.
Hij had hem al klaar om te verzenden, maar toen kwam hij het idee tegen in dit topic.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:06 schreef kasper het volgende:
Metin, had nou dat idee van een beeldscherm met tepels gebruikt.
Deze is zo flauw, dat hij gewoon grappig isquote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:55 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]
weer een betere vergelijk met de standaard...
Nu.nl kwam toch met een nieuwe cartoon ter vervanging? Dan kunnen we 4 dagen per week vol lof over de nieuwe cartoon praten en 1 dag Metin afkrakenquote:nog even en dan zal deze topicreeks ooke en zachte dood sterven denk? 1x per week is niet "rendabel"
Meen je dat nu? Dit is het PvdA-logo:quote:Op maandag 2 juni 2008 09:06 schreef Ravage het volgende:
[ afbeelding ]
ik snap 'm nietik zie alleen een roos
De roos hangt er wat verlept bij, wat gebogen, bijna geknakt. Denk ik.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:15 schreef Ravage het volgende:
Eh ja ik weet dat het het PvdA logo is.. dus hij heeft het logo nagemaakt in 3D..
maar zit er verder nog iets achter?
Normaal staat een roos mooi fier rechtopquote:Op maandag 2 juni 2008 09:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
De roos hangt er wat verlept bij, wat gebogen, bijna geknakt. Denk ik.
Deze grap klopt ook voor geen meter. Waarom zou je onder een stapel folders gaan liggenquote:Op donderdag 29 mei 2008 00:21 schreef Sigmund666 het volgende:
WOW, wat een heerlijke inspiratieloze bagger. Metin, als je ff een denkdip hebt: Ga lekker een paar maanden op vakantie!
Misschien speelt hij zwerver in z'n eigen huis, één of ander pervers rollenspelletje met z'n vriendin ofzo..quote:Op maandag 2 juni 2008 15:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Deze grap klopt ook voor geen meter. Waarom zou je onder een stapel folders gaan liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |