05 mei vorig jaar volgens mijn internetbankierenquote:Op woensdag 16 april 2008 20:15 schreef mirannie het volgende:
tvp
(overigens is het meestal pas vanaf eind mei)
Oh, daar zou ik zeer blij mee zijn als dat het geval is, kan ik eindelijk mijn vakantie boeken, hoe eerder hoe beterquote:Op woensdag 16 april 2008 23:08 schreef jmac het volgende:
[..]
05 mei vorig jaar volgens mijn internetbankieren
ik zou er niet op rekenen, denk je dat je als je tot 1 april de tijd hebt je het een maand later al hebt, die gasten zijn niet zo snel, voor 1 april kijken ze echt geen aangiftes na.quote:Op donderdag 17 april 2008 18:02 schreef mirannie het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik zeer blij mee zijn als dat het geval is, kan ik eindelijk mijn vakantie boeken, hoe eerder hoe beter
betaalt!quote:
Gelukkig gaat het nakijken automatischquote:Op donderdag 17 april 2008 18:08 schreef Slasher het volgende:
[..]
ik zou er niet op rekenen, denk je dat je als je tot 1 april de tijd hebt je het een maand later al hebt, die gasten zijn niet zo snel, voor 1 april kijken ze echt geen aangiftes na.
Waarom moet het dan zo lang duren altijd?quote:Gelukkig gaat het nakijken automatisch
wat dacht je alleen al van het feit dat er zoveel belastingplichtigen zijn die allemaal automatisch door de computer moeten rollen zonder dat de computer op tilt slaatquote:Op donderdag 17 april 2008 22:46 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom moet het dan zo lang duren altijd?
Ik vraag me af of ze dit jaar zo vlot zullen zijn, dit ivm hun computer fout eerder dit jaar.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:08 schreef jmac het volgende:
[..]
05 mei vorig jaar volgens mijn internetbankieren
de belastingdienst beschouwt de verschillende boekjaren apart. Jouw 2006 aangifte gaat dus niet onderaan de stapel, deze komt op en heel andere stapel terechtquote:Op vrijdag 18 april 2008 01:01 schreef duymelijntje het volgende:
Vraagje, ik heb tevens over 2006 aangifte gedaan, want kwam erachter dat ik dat nog niet had gedaan en nog wat terug kon krijgen. Zou ik dat ongeveer tegelijktijd gaan ontvangen met de teruggaaf van 2007 of leggen ze de oudjes onderaan de stapel.
Iemand toevallig een idee?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:38 schreef Stampie22 het volgende:
Heb het twee maanden geleden schriftelijk gedaan, met zo'n formulier. Had stiekem al verwacht om het geld al op m'n rekening te hebben staan, ben alleen bang dat ze de aangiftes per computer voorrang geven om die crash een beetje goed te maken:P
Ik heb gisteren gebeld met de belastingdienst ten aanzien van een bezwaar en van eind februari. Ze wisten me te vertellen dat er een aanslag klaar staat die begin mei verstuurd wordt. Dat duurt dus nog 2 weken. En het 'klaarstaan om te worden verstuurd' is iedere keer 2 tot 3 weken.quote:Op woensdag 23 april 2008 01:52 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Ik hoop de mijne anders wel deze week te ontvangen. Heb het vlak na de crash eind februari opnieuw digitaal verstuurd, dus dat is inmiddels 2 maanden. In 14 jaar tijd inmiddels de langste periode van wachten op teruggaaf.. Heb het voorheen altijd binnen 2/3 weken gehad..
Het liefst willen ze dat je gelijk betaalt, dat klopt. Maar meestal heb je 8 weken om te betalen, dus dat valt ook wel weer meer.quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:57 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Ze doen er dit jaar wel lang over.. Normaal stuurde ik t begin februari op en dan had ik t eind maart/begin april op de rekening staan. Maar goed zal wel door die computerproblemen enzo komen.
Waar ik me wel aan irriteer is dat ze je maar al te gauw weten te vinden als je een teveel aan toeslag terug moet betalen en het liefst willen dat je gelijk betaalt
dan heb je blijkbaar elk jaar wel heel veel geluk dat je 't zo vroeg krijgt.. Ik verwacht 't niet in April.quote:Op woensdag 23 april 2008 01:52 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Ik hoop de mijne anders wel deze week te ontvangen. Heb het vlak na de crash eind februari opnieuw digitaal verstuurd, dus dat is inmiddels 2 maanden. In 14 jaar tijd inmiddels de langste periode van wachten op teruggaaf.. Heb het voorheen altijd binnen 2/3 weken gehad..
6651DKK?quote:
Ja dat heb je als je in Denemarken woont, daar krijg je het geld terug in Deense Kroner. Daarnaast werkt hier de belastingdienst erg goed ja. Je krijgt van 1-02 tot en met 18-02 de kans om een aantal aftrekposten op te geven. Tussen de 18 en de 1e maken werkgevers, banken en anderen instanties hun gegevens naar de belastingdienst over. Vervolgens heb je van 1-03 tot en met 01-05 de tijd om je aangifte geheel af te maken, en als je jouw goedkeuring er aan geeft dan wordt het geld binnen 14 dagen overgemaakt op de bankrekening.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:38 schreef JMarsden het volgende:
[..]
6651DKK?
En is dat de belastingteruggaaf?
0%quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:38 schreef StonedKinG het volgende:
Ik heb voor 1 april aangifte gedaan, na de computerstoringen. Hoe groot is de kans dat ik voor half mei mn geld heb? Heb nog een vakantie te betalen
Ik had het vorig jaar pas 31 mei, dus verwacht het nu ook niet eerder, gezien de crash eerder dit jaar bij de belastingdienst.quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:08 schreef Locusta het volgende:
Niets, maar ik kan me van vorig jaar nog wel herinneren dat het vrij vroeg in mei gestort was![]()
Ik kan die 1000 euro wel goed gebruiken
Ik nog niet.quote:Op donderdag 17 april 2008 20:42 schreef Wexy het volgende:
ja ik heb al belastingteruggaaf gehad. Def. 2006 wel te verstaan
geduld is een schone zaakquote:Op zondag 27 april 2008 20:11 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik nog niet.En die zou ik graaag toch willen hebben.
Belastingaangifte 2007 deel 5 en voorgaande delen...quote:Op maandag 28 april 2008 00:19 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik heb de aangiftes over 2006 en 2007 op dezelfde dag verstuurd. Die van 2006 heb ik al binnen, op die van 2007 wacht ik met smart.
Ik ontving trouwens maandelijks 46 euro ivm ziektekostenverzekering. Ik vraag me af of ik daar nog een gedeelte van terug moet gaan betalen. Kan ik daar ergens wat over terugvinden?
Als je het onterecht hebt gehad moet je het terug betalen, als je het terecht hebt gehad hoef je niets terug te betalen. Lijkt me logischquote:Op maandag 28 april 2008 00:19 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik ontving trouwens maandelijks 46 euro ivm ziektekostenverzekering. Ik vraag me af of ik daar nog een gedeelte van terug moet gaan betalen. Kan ik daar ergens wat over terugvinden?
Als je boven de ca. 17.000 komt wel. tot 17 krijg je max ZTquote:Op maandag 28 april 2008 00:19 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik heb de aangiftes over 2006 en 2007 op dezelfde dag verstuurd. Die van 2006 heb ik al binnen, op die van 2007 wacht ik met smart.
Die 46 euro is waarschijnlijk in 2008. De zorgtoeslag over 2008 bedraagt in principe:quote:Op maandag 28 april 2008 00:19 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Nog steeds geen blauwe envelopquote:Op woensdag 23 april 2008 07:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb gisteren gebeld met de belastingdienst ten aanzien van een bezwaar en van eind februari. Ze wisten me te vertellen dat er een aanslag klaar staat die begin mei verstuurd wordt. Dat duurt dus nog 2 weken. En het 'klaarstaan om te worden verstuurd' is iedere keer 2 tot 3 weken.
Met een beetje geluk heb je rond begin mei dus je voorlopige aanslag.
't is moeilijk hequote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:29 schreef philippines het volgende:
[..]
Nog steeds geen blauwe envelop...... het is inmiddels bijna de tweede week van mei............. dan maar even wachten met een beetje geduld
Vorig jaar had ik 't 7 meiquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:32 schreef jmac het volgende:
[..]
't is moeilijk he
PS: ze zijn nog niet eens begonnen.
En waar haal jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag?quote:
waar jmac t vandaan haalt weet ik niet... maar ik van mn excollega's dat ze inderdaad nog niet toe zijn aan verzenden van papiertjes en dus ook niet van t klaarzetten in betalingssysteem.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:12 schreef OiFromTheStreets het volgende:
[..]
En waar haal jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag?
Ook van ex collega'squote:Op woensdag 7 mei 2008 00:43 schreef Wexy het volgende:
[..]
waar jmac t vandaan haalt weet ik niet... maar ik van mn excollega's dat ze inderdaad nog niet toe zijn aan verzenden van papiertjes en dus ook niet van t klaarzetten in betalingssysteem.
Euhm, jij krijgt die rente hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:47 schreef Mister.Ed het volgende:
Als ik dit allemaal lees wordt je er (weer) niet blij van met die gasten.
Nog even naar mijn archief gekeken en de teruggave van 2005 had ik 24 april 2006 op de rekening staan en de teruggave van 2006 op 2 mei 2007 op de rekening. Snap niet dat ze met de teruggave van 2007 zo nodig extra lang rente willen trekken van mijn teveel betaalde centjes
Mooiquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:43 schreef Wexy het volgende:
[..]
waar jmac t vandaan haalt weet ik niet... maar ik van mn excollega's dat ze inderdaad nog niet toe zijn aan verzenden van papiertjes en dus ook niet van t klaarzetten in betalingssysteem.
3 mei 2007 herequote:Op woensdag 7 mei 2008 09:56 schreef MaxPower het volgende:
hmm was het echt zo 'vroeg' de afgelopen jaren? ik dacht dat ik in juni altijd pas de cash kreeg.
Idd, en ik krijg het aanschafbedrag van m'n fiets terug van m'n werkgever deze maand.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:52 schreef pvc_boer het volgende:
Mooie bedragen JD
Laat maar tegelijkertijd met de vakantiecenten komen
Toevallig ook te weten gekomen wanneer ze ermee a/d slag gaan?quote:
Nee. Ze werkt bij de belasting telefoon en als ze beginnen met uitbetalen weten ze 't daar normaal gesproken wel want op de dag dat ze beginnen loopt 't storm daar met mensen die er iets over willen weten... Maar ze hebben daar ook niet toegang tot alle informatie dus helaas... Anders had ik 't wel gepost natuurlijk!quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:54 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Toevallig ook te weten gekomen wanneer ze ermee a/d slag gaan?
Graagquote:
Vakantiegeld, loonsverhoging, winstdeling + teruggave belastingdienst. Mjammie. Zou leuk zijn als het allemaal tegelijk kwam.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:09 schreef mighty_myte het volgende:
ja dat wordt relaxed eind deze maand.
belasting terug, vakantiegeld en ik heb sinds kort een stuk hoger salaris!
ik weet bijna niet wat ik er mee moet, heb onlangs al 3 maanden huur vooruit betaald.
Vorig jaar op 31 mei en had stiekem een beetje gehoopt op eerder dit jaar... maar het zit er dus niet in, balen.quote:
vquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:49 schreef pvc_boer het volgende:
Gare BD.
Krijg je 2 brieven.
1ste,
Blabla, uw rekeningnummer is blabla, wij gebruiken vanaf nu blabla....
Ok goed zo BD!
Maak de 2de open.
Uw aangift/teruggaaf is niet compleet of fout ( of zoiets)
Heb hem godver samen met een van d ebelastingdienst ingevuld...
KUTvolk daar, stuk voor stuk.
Waarom vul je 'm niet digitaal in met het aangifte programma? Is veel makkelijker en kan niet fout gaan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:34 schreef pvc_boer het volgende:
Nou ben benieuwd.
Ze sturen een nieuw formulier op.
En ik kreeg de tip, ermee naar het belastingkantoor te gaan.
Daar zouden ze me opnieuw helpen, met het formulier
ALWEER
Heb je vrij vroeg aangifte gedaan? Er is toen wat fout gegaan, waardoor een aantal aangiftes niet meer bruikbaar waren.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:53 schreef pvc_boer het volgende:
NOu, ze hebben hem hier met een vrouw van de BD ingevuld.
Zou ook niet fout mogen gaan toch? Bijna 3 kwartier aan de telefoon gehangen.
Maarja, we gaan naar het kantoor toe, en kijk wel wat ze zeggen.
Nog meer rente
Op de teruggave n.a.v. een middelingsverzoek krijg je anders geen rente hoor, dus ik hoop dat ze zo snel mogelijk betalen!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
In mijn geval: net vakantie geboekt, auto gekocht, en zit al weer een paar maanden thuis i.v.m. een bekkenfractuur dus het zou een welkome aanvulling op mijn spaarrekening zijnquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?
En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Niet alles kun je met een VT regelen, schat.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
Blijven hopen,...
Al denk ik niet dat de dames en heren van de belastingdienst er een stap harder om lopen.
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?
En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Wie heeft het over een middelingsverzoek gehad?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Op de teruggave n.a.v. een middelingsverzoek krijg je anders geen rente hoor, dus ik hoop dat ze zo snel mogelijk betalen!
Jawel, hoor, schat. Alles is te regelen met een voorlopige teruggave. Al is het door een briefje te schrijven en op te sturen. Bezwaar maken tegen een aanslag en sinds het begin van het jaar moeten ze binnen 6 weken een uitspraak doen. De druk ligt dus bij de belastingdienst om tijdig te reageren.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:00 schreef Toeps het volgende:
[..]
Niet alles kun je met een VT regelen, schat.
Oh, en VT's werken ook niet altijd even goed, ik wacht nog steeds op huurtoeslag van augustus tot en met december 2006. Verhuizen, da's erg ingewikkeld voor de Belastingdienst.
Ze kunnen wel zien of er een aanslag klaar staat om verstuurd te worden. Over het algemeen wordt het geld rond die tijd ook overgemaakt. Indirect kun je er dus wel iets mee.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:30 schreef mustang539 het volgende:
geeft de belasting (telefonisch) door wanneer je geld word gestort ...... of mogen ze dat niet weet iemand dat
Standaard antwoord. Eind juni is ook bijnaquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
ik heb gebeld en mijn belasting is in behandeling ze zeggen dat het niet meer zo lang gaat duren dus als ik even geluk heb ..................................
Tja, en dan nog maar afwachten wat hun definitie van "niet zo lang meer" is... Aan dit antwoord heb je dus echt niks helaas.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
ik heb gebeld en mijn belasting is in behandeling ze zeggen dat het niet meer zo lang gaat duren dus als ik even geluk heb ..................................
Als ze niet hebben aangegeven dat er een aanslag klaar staat om te worden verzonden,... lig je nog gewoon op de stapel 'onderhanden werk'. Sorry,...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
En wanneer had je aangifte gedaan?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:37 schreef MaLo het volgende:
Ik heb vandaag de brief ontvangen
Mijn vriend nog niet, terwijl we samen aangifte gedaan hebben.
Maar dat maakt niet uit, ik krijg toch het meest terug
Binnenkort wordt er 700 op mijn rekening bijgeschreven, en dan over een tijdje nog 300 op de rekening van mijn vriend. Eigenlijk wel lekker ook dat het wat verdeeld wordt.
Wij nog niet....quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:19 schreef ManAtWork het volgende:
Het begin is er dus.
Nu is het wachten op de reacties: "Ik heb het ook binnen."
Zoals al eerder gezegd: niet piepen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:52 schreef McReal het volgende:
ff nagekeken vorig jaar op 25 mei gekregen bijna 6000 euro dit jaar bijna 8000 terug
Ik had vlak voor die storing aangifte gedaan; later een brief gekregen dat we nogmaals aangifte moesten doen en dus direct nogmaals aangifte gedaan. Dat was begin maart volgens mijquote:
Oh maar die hebben we ookquote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:
Hoe komt het dat jullie zoveel terugkrijgen?
Is het dan niet slimmer om een voorlopige teruggave aan te vragen?
Eind 2006 mijn huis gekocht en omdat ik van mezelf niet zo'n gigantische spaarder ben, leek het me wel een leuke spaarpot om de hypotheekrente niet via een VT te doen. Overigens heb ik daar dit jaar wel voor gekozen, dus krijg het nu wel gewoon per maand. Maar ja, dat van vorig jaar zit ik dus nu met smart op te wachten. Op de 1 of andere manier ben ik er nog steeds niet zeker van dat ik het goed heb uitgerekend en dus wil ik het graag zien voordat ik het geloof.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:
tja... dat kan...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:
In het wit leer is die zo gaaf!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:54 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
tja... dat kan...
Maar ik heb niet echt direct nodig, de BD geeft een prima rente en ik vind het wel leuk om in mei in een keer een smak extra geld te krijgen (voelt als een cadeautje).
Als ik elke maand een voorlopige teruggaaf krijg, geef ik het toch weer uit aan allerlei zaken. Nu krijg ik samen met m'n reguliere loon, vakantiegeld en belasting in een keer zoveel geld, dat ik er vervolgens plotseling hele verstandige dingen mee ga doen (zoals hypotheek versneld aflossen, bepaalde goede doelen extra sponseren, investeren in een mooi kunstwerk).
Dit jaar laat ik een lange wens in vervulling gaan, ik koop en Loungechair van Eames
En zelfs dan ben je er nog niet zeker van. Bij het opleggen van de definitieve aanslag kunnen ze alsnog afwijken. En als ze dat al niet doen, ben je er nog niet zeker van. Want als ze een controle gaan uitvoeren (OK, kans is klein) kunnen ze nog tot vijf jaren terug navorderen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Eind 2006 mijn huis gekocht en omdat ik van mezelf niet zo'n gigantische spaarder ben, leek het me wel een leuke spaarpot om de hypotheekrente niet via een VT te doen. Overigens heb ik daar dit jaar wel voor gekozen, dus krijg het nu wel gewoon per maand. Maar ja, dat van vorig jaar zit ik dus nu met smart op te wachten. Op de 1 of andere manier ben ik er nog steeds niet zeker van dat ik het goed heb uitgerekend en dus wil ik het graag zien voordat ik het geloof.
Hoezo lekker? Zoals al eerder gezegd: had tijdig een correctie ingediend en je had nu niet zo zitten drammen. En dinsdag weer bellen? Gegarandeerd dat je als antwoord krijgt dat je aangifte in behandeling is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:16 schreef mustang539 het volgende:
lekker he de bd ................ tegen mij zeiden ze dat het in behandeling is maar hoe lang moet je dan nog wachten ..... als ik dinsdag niets heb gehoord ga ik ze weer bellen ....ik heb het geld hard genoeg nodig
Welk deel van mijn vorige antwoord snap je niet? Had jij verwacht dat je vandaag een aanslag zou krijgen als ze gisteren nog niet eens konden zeggen dat er een aanslag klaar staat om verstuurd te worden?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:33 schreef mustang539 het volgende:
yes dachtr ik net een baluwe envelop ............ was het een bevestging dat mijn rekening nummer veranderd is dus met weer wachten
Heb je geen kopie van de eerste aangifte? Of een bevestiging dat je de aangifte hebt ingediend?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:24 schreef pvc_boer het volgende:
weet goed dat de bd geen stap harder zet, hoe graag j ehet wilt.
beter is gewoon afwachten, want je hebt daar alleen maar jezelf mee.
ik ga dinsdag maar eens naar het bd kantoor, samen weer voor de 2de keer een formulier invullen, met d ehoop dat het nu wel goed komt.
dan maar 2 maanden een extraatje
Dacht dat je de tweede verbeterd had ivm de eigen woning,...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:02 schreef Nirak het volgende:
Ze zijn twee keer exact hetzelfde ingediend, dus daar kan denk ik niet zoveel aan mis gaan toch?
Uhm... jij hebt het voor me nagekeken, weet je nog? Maar goed, ik weet dat zelfs als het gestort is, ik nog niet met zekerheid kan verwachten dat het klopt, maar het gaat voornamelijk om mijn hypotheekrente aftrek, dus je zal toch bijna wel denken dat wat ze storten dan ook wel klopt, of is dat te makkelijk gedacht?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:33 schreef ManAtWork het volgende:
Maar als je het niet zeker weet, waarom heb je het dan niet even laten controleren door iemand die er meer in de materie zit?
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:29 schreef mirannie het volgende:
[..]
Uhm... jij hebt het voor me nagekeken, weet je nog? Maar goed, ik weet dat zelfs als het gestort is, ik nog niet met zekerheid kan verwachten dat het klopt, maar het gaat voornamelijk om mijn hypotheekrente aftrek, dus je zal toch bijna wel denken dat wat ze storten dan ook wel klopt, of is dat te makkelijk gedacht?
Inderdaad, iedereen wacht op z'n geld of in ieder geval op een aanslag.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:21 schreef mustang539 het volgende:
wat nou lekker ik heb alles op 8 maart ingevuld en opgestuurd .dus ik was wel op tijd
de envelop die ik vandaag kreeg was voor iets anders van de belasting
en je hoeft nier meteen zo te reageren hoor iedereen wacht toch op zijn geld en hoe eerder hoe beter of niet
ik heb geen legende gelden dus he zou lekker zijn ................ en ik weet heus wel dat als ik gisteren gebeld heb dat het heus niet vandaag op de mat zou komen ...................
Nee je krijgt niet eerder je geld. Maar het geeft misschien wel een signaal af bij de medewerkers die dat weer kunnen aangegeven bij een meerdere.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:39 schreef Merovingian het volgende:
Bellen naar de fiscus waar je geld blijft is best wel sneuAlsof het ook zou helpen
"Waar blijft mijn geld?"
-"Oh u belt voor uw geld? Dan maken we het eerder over hoor!"
![]()
U heeft ervaring met belastingdiensten in meerdere landen?quote:Op zondag 11 mei 2008 13:20 schreef Bierie het volgende:
[..]
Nee je krijgt niet eerder je geld. Maar het geeft misschien wel een signaal af bij de medewerkers die dat weer kunnen aangegeven bij een meerdere.
Want laten we wel wezen. Zotter dan bij de Nederlandse belastingdienst zal je het niet snel aantreffen.![]()
Heb echt geen goed woord te vertellen over ze.
Onzin, het probleem is al lang bekend, tot aan de minister aan toe. Ze doen er alleen niet zo veel aan..quote:Op zondag 11 mei 2008 13:20 schreef Bierie het volgende:
[..]
Nee je krijgt niet eerder je geld. Maar het geeft misschien wel een signaal af bij de medewerkers die dat weer kunnen aangegeven bij een meerdere.
Want laten we wel wezen. Zotter dan bij de Nederlandse belastingdienst zal je het niet snel aantreffen.![]()
Heb echt geen goed woord te vertellen over ze.
lol, jou geheugen is beter dan de mijnequote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:19 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dacht dat je de tweede verbeterd had ivm de eigen woning,...
Interpunctie?quote:Op maandag 12 mei 2008 10:58 schreef mustang539 het volgende:
ja dat zeggen wij maar dat jij daardoor meer premie moet betalen is natuurlijk onzin wij doen ons werk net zoals de belasting als jij gisteren een schade heb kan je net verwachten dat het vandaag word uitbetaald of wel ik had gebeld net de bd om te vragen of mijn aanvraag goed was aangekomen je hoort zoveel rare verhalen en toen zei die vrouw dat het in behandeling is toen zeiden de mensen op dit forum dat het dan nog wel lang kon duren en vandaar dat ik terug wilden bellen om te vragen hoe lang het nog gaat duren
en de bd heeft echt geld van mijn rekening gehouden .......daarover heb ik ook gebeld en ze zeiden dat het teerug te krijgen geld in behandeling is .............. werk je soms bij de bd (man at work)
quote:Op maandag 12 mei 2008 10:58 schreef mustang539 het volgende:
ja dat zeggen wij maar dat jij daardoor meer premie moet betalen is natuurlijk onzin wij doen ons werk net zoals de belasting als jij gisteren een schade heb kan je net verwachten dat het vandaag word uitbetaald of wel ik had gebeld net de bd om te vragen of mijn aanvraag goed was aangekomen je hoort zoveel rare verhalen en toen zei die vrouw dat het in behandeling is toen zeiden de mensen op dit forum dat het dan nog wel lang kon duren en vandaar dat ik terug wilden bellen om te vragen hoe lang het nog gaat duren
en de bd heeft echt geld van mijn rekening gehouden .......daarover heb ik ook gebeld en ze zeiden dat het teerug te krijgen geld in behandeling is .............. werk je soms bij de bd (man at work)
Om te beginnen bij de laatste vraag: nee, ik werk niet bij de belastingdienst. Sterker nog: ik heb zelf ook te maken met de stugheid, slechte informatie en onbereikbaarheid. In privé zit ik al ruim twee maanden te wachten op een correctie die al op papier is toegezecht! (Gelukkig heb ik nog een achterdeur waarbij ik iets meer info kan krijgen en niet blijf hangen bij het callcentre.)quote:
Damn...quote:Op maandag 12 mei 2008 10:58 schreef mustang539 het volgende:
Uiteraard gaat dit over de belastingteruggaaf.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:54 schreef mustang539 het volgende:
lts piepschuim tja we kunnen niet allemaal studeren misschien heb ik wel enkel lager school maar volgens mij ging dit forum over de belasting. En niet over mijzelf ........... ik bedoel te zeggen dat bij mij op het werk ook mensen zijn die de hele dag bellen over hun uitbetaling en dat wij zodra de schade binnen is een brief schrijven dat de schade in behandeling is en ook dan gaan er mensen bellen .ik vind dat niet meer dan logisch geld is geld en vooral in deze moeilijke tijd .nogmaals ik wilden alleen weten of de aangifte was binnen gekomen .meer niet
Uiteraard is dit forum voor iedereen!quote:Op maandag 12 mei 2008 13:33 schreef mustang539 het volgende:
en mijn nederlands is niet zo goed maar daarom mag je toch vragen stellen en je mening geven
of is deze forum alleen voor mensen die een hoge opleiding hebben als dat zo is stop ik ermee
Toevallig wel ja. En je punt is?quote:Op zondag 11 mei 2008 13:35 schreef Flashwin het volgende:
[..]
U heeft ervaring met belastingdiensten in meerdere landen?
Mijn punt is dat je niet zo moet overdrijven. De Nederlandse belastingdienst is, in vergelijking met andere landen, een van de meest professionele.quote:
Graag! Als jij een lage opleiding gelijkstelt aan niet fatsoenlijke zinsopbouw en grammatica dan is dit forum inderdaad alleen voor hoger opgeleiden. Idioot.quote:Op maandag 12 mei 2008 13:33 schreef mustang539 het volgende:
en mijn nederlands is niet zo goed maar daarom mag je toch vragen stellen en je mening geven
of is deze forum alleen voor mensen die een hoge opleiding hebben als dat zo is stop ik ermee
Pff... heb je het warm gekregen door het weer? Neem een lekker koud biertje of icetea. Relax.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:12 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Graag! Als jij een lage opleiding gelijkstelt aan niet fatsoenlijke zinsopbouw en grammatica dan is dit forum inderdaad alleen voor hoger opgeleiden. Idioot.
Het kan geen kwaad.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:49 schreef portable het volgende:
Kan het kwaad dat ik de BD telefoon bel om te vragen als er wat uitgekeerd gaatworden? Het is de eerste keer dat ik aangifte doen. En ben benieuwd.
het kan inderddad geen kwaad . Ik heb zelf ook gebeld maar toen zeiden ze tegen mij dat mijn aangifte in behandeling is . En dat het niet meer lang kon duren .quote:Op maandag 12 mei 2008 14:49 schreef portable het volgende:
Kan het kwaad dat ik de BD telefoon bel om te vragen als er wat uitgekeerd gaatworden? Het is de eerste keer dat ik aangifte doen. En ben benieuwd.
Niet om je af te kraken ofzo, maar ik vind het wel triest dat je het presteert om aan het einde van deze zin geen punt te zettenquote:Op maandag 12 mei 2008 14:26 schreef mustang539 het volgende:
Ik ga proberen om punten en leestekens te gebruiken om mijn vragen iets duiderlijker de maken
Tuurlijk kan dat kwaad. Door jouw belletje en die van vele anderen moet de belastingdienst weer allemaal belmiepen inhuren die betaald worden van o.a. mijn belastingcenten. Je krijgt je geld er echt niet sneller door ofzo als je gaat bellen. Kost het zoveel moeite om gewoon wat geduld te hebben? Het komt vanzelf wel.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:49 schreef portable het volgende:
wat maakt het allemaal uit punt geen punt zo te lezen begrijpen jullie allemaal wat ik bedoel .quote:Op maandag 12 mei 2008 16:11 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Niet om je af te kraken ofzo, maar ik vind het wel triest dat je het presteert om aan het einde van deze zin geen punt te zetten
Niet iedereen schrijft en tikt perfect Nederlands, en op zich is dat ook geen ramp hoor. Maar het feit dat je niet hoog opgeleid bent is totaal geen excuus om slecht Nederlands te schrijven. Er zijn zat laag opgeleiden die het fatsoenlijk kunnen (evenals zat hoogopgeleiden die er een potje van bakken).
Je hoeft het niet perfect te doen, maar feit is wel dat iedereen meer moeite moet doen om je posts te lezen. Sommigen vinden zelfs dat ze te veel moeite moeten doen (zinnen 3x opnieuw lezen om ze een keer te begrijpen enzo), en slaan je hele bericht gewoon over. Zeker als jij een vraag hebt, heb je uiteindijk jezelf ermee, hoe minder mensen je vraag lezen en snappen, hoe minder antwoorden je kan krijgen...quote:Op maandag 12 mei 2008 16:45 schreef mustang539 het volgende:
[..]
wat maakt het allemaal uit punt geen punt zo te lezen begrijpen jullie allemaal wat ik bedoel .
nee ik beschouw dit niet als afkraken maar ik heb het idee dat ik op een forum zit waar je perfect nederlands moet schrijven en er zijn mensen die het helemaal niet kunnen met punten en komma s.
Nee maar het lijkt er wel op dat het in perfect Nederlands moet.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:02 schreef mustang539 het volgende:
nee maar daar lijkt het wel op . dat het in perfect nederlands moet .
Maar laten we hier maar over ophouden ieder zijn eigen mening.
Het gaat tenslotte over de belasting centjes en daarop zit (bijna) iedereen op te wachten of niet .
quote:Op maandag 12 mei 2008 17:27 schreef mustang539 het volgende:
O alsjeblieft hou op ............ik heb hier geen zin in . Lijkt wel of ik weer op school zit.
Of heb ik dit ook weer verkeerd geschreven .
Ongelooflijk ..................................................................
Ok... met zo'n attitude ben ik blij dat je opgerot bent. Verschillende users hebben jou proberen te wijzen op jouw schrijfstijl. Soms beleefd en soms minder beleefd maar je gedraagt je als een klein kind.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:29 schreef mustang539 het volgende:
Ik Kap Ermee ...............
Ik Heb Geen Vragen Meer .....................
Ik wacht lekker op mijn centjes
TOT ZIENS
Mijn ervaring is, dat zodra deze voorlopige aanslag binnen is, het geld binnen 1 week op je rekening staat.quote:Hebt u op tijd aangifte gedaan, namelijk vóór 1 april 2008? Dan krijgt u vóór 1 juli 2008 bericht. Dit zal een brief of (voorlopige) aanslag zijn.
? jMac? Nederlands is een moeilijk taal....................quote:Op maandag 12 mei 2008 17:51 schreef jmac het volgende:
Ik vraag even aan een modje om dit richting het taal-forum te verplaatsen.
Kom je terug, staat er een pagina aan posts maar nog niet eens een reactie op onze discussie,...quote:Op maandag 12 mei 2008 17:29 schreef mustang539 het volgende:
Ik Kap Ermee ...............
Ik Heb Geen Vragen Meer .....................
Ik wacht lekker op mijn centjes
TOT ZIENS
zo sneu dit...en als je later wel geld problemen hebt. Dan ligt dit aan de bank, of lening-gever en desnoods de gemeente. *zucht*quote:Op maandag 12 mei 2008 20:08 schreef Maeghan het volgende:
Ik zit er ook wel op te wachten hoor. Vorig jaar had ik het half mei, ben benieuwd wanneer het nu komt. Ik zit er wel om te springen eigenlijk. Maar goed, woensdag krijg ik m'n vakantiegeld en dan is het ook goed eigenlijk.
Ik heb expres geen voorlopige teruggave aangevraagd omdat ik mezelf een beetje ken en ik weet dat ik een enorm gat in m'n hand heb... =)
Bij mij gaat t ook op de spaarrekening, niet volledig aangezien ik met 200 euro leuke dingen mag doen van mezelfquote:Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
zo sneu dit...en als je later wel geld problemen hebt. Dan ligt dit aan de bank, of lening-gever en desnoods de gemeente. *zucht*
Ben ik dan de enige die dit geld niet direct nodig heeft en het op de spaarrekening zet?
En ik heb ook gewoon een hypotheek en een auto, 2 zelfs.
'k heb het niet direct nodig. Ik heb al redelijk wat op m'n spaarrekening e.d. staan. Dus ik gun mijzelf een mooie nieuwe stoel en ik los wat extra af op m'n hypotheek.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
zo sneu dit...en als je later wel geld problemen hebt. Dan ligt dit aan de bank, of lening-gever en desnoods de gemeente. *zucht*
Ben ik dan de enige die dit geld niet direct nodig heeft en het op de spaarrekening zet?
Ja echt sneu he...dat mensen zelf beslissen wat ze met hun geld doen.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Beetje flauwe opmerking hoor. Ik heb nooit geldproblemen, leen nooit en ik spaar veel. Ik ken mezelf gewoon goed genoeg om te weten dat als ik iedere maand iets extra te besteden heb, ik ook iedere maand iets extra ga kopen. Dat maakt me nog niet onverantwoord of zo, ik vind dit gewoon makkelijker.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft hetzelfde gigantische inkomen dat jij hebt, hoor. Een klein beetje inlevingsvermogen in de situatie van een ander kan geen kwaad.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:09 schreef fokuserdetiende het volgende:
"u krijgt voor 1 Juli een reactie van ons...."
Ik (briefontvangster) heb het geld nog niet gezien, maar dat verwacht ik volgende week toch welquote:Op donderdag 15 mei 2008 15:22 schreef jmac het volgende:
Naast een brief heeft dus iig niemand z'n geld nog gehad
15equote:Op donderdag 15 mei 2008 20:54 schreef teknomist het volgende:
Ik heb ook nog niks ontvangen.
Ik heb ergens gehoord dat de 16e een vaste betaaldatum is, klopt dat?
Voor maandelijkse teruggave van IB en toeslagen wel, ja.quote:
In hun pc staat het inderdaad beschikbaar en moet t normaal binnen 10 werkdagen op de rekening staan. Soms is het zelfs al binnen 2 dagen, maar goed er kunnen dingen aan de hand zijn. In dit geval bijvoorbeeld Pinksteren dat er tussen zit.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:25 schreef Iced_Lips het volgende:
Ik heb vandaag ook nog even contact gehad met de BD i.v.m. een andere aangifte en ik heb meteen maar even gevraagd hoe het zit met de uitbetaling van mijn voorlopige aanslag. Ik heb immers vorige week vrijdag (9 mei) al de brief ontvangen maar nog niets op m'n rekening gezien.
De medewerker van BD-telefoon vond dit vreemd, aangezien het normaal gesproken bedoeling dat het geld op rekening staat conform de datum dagtekening brief (9 mei). Na controle kon hij in het systeem zien dat op 8 mei het bedrag betaalbaar is gesteld, ook het rekeningnr. klopte. Hij kon niet zien of het ook daadwerkelijk was overgeboekt. Ik kreeg het advies om m'n rekening in de gaten te houden en als het in de loop van volgende week niet overgeboekt is opnieuw contact op te nemen.
Zoals MAW aangeeft is de 15e voor de voorlopige teruggave. Toeslagen komt echter op de 20e van de maand op de rekening.quote:
*checkt meteen haar rekening....helaasquote:Op vrijdag 16 mei 2008 06:54 schreef Essebes het volgende:
Wohhhhaaaaaa,
heb nog geen brief ontvangen, maar zojuist gezien dat het geld wel op onze rekening staat!!! (¤ 6700)![]()
aangifte digitaal ingestuurd dd 27 febr08
sjees... mooi bedrag. Ik haal dit jaar de 1000 euro niet eens.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 06:54 schreef Essebes het volgende:
Wohhhhaaaaaa,
heb nog geen brief ontvangen, maar zojuist gezien dat het geld wel op onze rekening staat!!! (¤ 6700)![]()
tuurlijk, is zeker een mooi bedrag. bedenk echter wel dat ik het geld wel eerst betaald hebquote:Op vrijdag 16 mei 2008 07:50 schreef Dromer het volgende:
[..]
sjees... mooi bedrag. Ik haal dit jaar de 1000 euro niet eens.
Heb toevallig gister mijn nieuwe CV laten installeren. Ik wilde ook de winter niet afwachten. Ook daarom zou het lekker zijn als de BD nu even gaat uitkeren, anders is bijna al mijn spaargeld in 1 keer op.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:40 schreef Sorella het volgende:
Morgen een nieuwe cv ketel bestellen, je kan er maar beter 1 in huis hebben voordat de oude het begeeft en dat zal altijd in de winter zijn
Heb mijn aangifte ook (voor de 2e maal) op 27 febr 08 digitaal verstuurd maar heb helaas nog niets op mijn bankrekening staanquote:Op vrijdag 16 mei 2008 06:54 schreef Essebes het volgende:
Wohhhhaaaaaa,
Dat vraag ik me inderdaad ook af.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:16 schreef jelle123321 het volgende:
Hoe word er eigenlijk uitbetaalt, iedereen tegenlijkertijd, of op alfabetische vollegorden, of op de tijd waneer je het hebt opgestuurt?
Geheel willekeurig.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:16 schreef jelle123321 het volgende:
Hoe word er eigenlijk uitbetaalt, iedereen tegenlijkertijd, of op alfabetische vollegorden, of op de tijd waneer je het hebt opgestuurt?
Ach,... gossie,...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb nog helemaal geen brief gehad en ook nog geen geld
Hier hetzelfde....Geen brief, Geen poen...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb nog helemaal geen brief gehad en ook nog geen geld
Nou, ik ga ze pas stalken als ik 1 juli mijn geld nog niet hebquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:53 schreef jmac het volgende:
Dus even geduld allemaal vandaag en niet meteen die arme kinderen stalken via de telefoon
Dat vond ik altijd het leukste van die mensen die om 8 uur al belden met de melding dat hun zorgtoeslag nog niet gestort was. Kon je makkelijke antwoorden geven, niets uit te zoeken. Gewoon afwachtenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:53 schreef jmac het volgende:
heb nu al medelijden met die medewerkers @ belastingtelefoon. Die krijgen nu de hele dag kwaad volk aan de lijn omdat ze 'hebben gehoord' dat andere 't geld wel hebben gehad en hen niet.
Ik weet nog van m'n baantje @ toeslagen telefoon dat mensen op de 20'ste gewoon om 8:15 belde omdat ze hun 36euro niet hadden gekregen terwijl ze 't normaal om 8:00 al op de rekening hebben
Ik raad iedereen gewoon aan vandaag te wachten tot 6 uur. De meeste banken verwerken stortingen van de belasting altijd op een bepaald tijdstip.
Postbank: voor 11 uur.
Rabo: rond 16:00
Ing: wisselt heel erg. Vaak zelfs pas de volgende dag.
ABN: rond 12:00-14:00
Dit zijn iig mijn ervaringen mbt. toeslagen verwerkingen.
Dus even geduld allemaal vandaag en niet meteen die arme kinderen stalken via de telefoon
Ja was ook wel leukquote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:26 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat vond ik altijd het leukste van die mensen die om 8 uur al belden met de melding dat hun zorgtoeslag nog niet gestort was. Kon je makkelijke antwoorden geven, niets uit te zoeken. Gewoon afwachten
ik zou als ik jou was wel even dat plaatje weghalen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:10 schreef FortunaHome het volgende:
Ik denk eens even mijn saldo checken:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik vind dat niet echt om te lachen als mensen gaan huilen omdat ze niets meer te eten hebben, ook een beetje raar om zulke mensen kansloos te noemen. Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat de belastingdienst niet eerder gaat storten omdat iemand zijn centen op heeft. Maar een beetje meer respect van jou kant voor die mensen die in zulke situaties zijn belandt mag ook wel hoor. we kunnen blij zijn dat we het beter hebben als hunquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja was ook wel leuk
En sommige meteen huilen dat ze niets meer te eten hebbenAls je afhankelijk bent van die 36eur is 't wel heel erg. Ook veel mensen in paniek bellen dat de 20'ste op een zaterdag valt en of ze dan 't geld al op vrijdag kunnen krijgen... Zucht... Kansloos
ik zou even painten als ik jou was....quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:10 schreef FortunaHome het volgende:
Ik denk eens even mijn saldo checken:
plaatje![]()
![]()
Heerlijk om daar nu geen last meer van te hebbenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja was ook wel leuk
En sommige meteen huilen dat ze niets meer te eten hebbenAls je afhankelijk bent van die 36eur is 't wel heel erg. Ook veel mensen in paniek bellen dat de 20'ste op een zaterdag valt en of ze dan 't geld al op vrijdag kunnen krijgen... Zucht... Kansloos
mijn duivel laat nog wel even op zich wachten weet ik... en ach heb er ook geen haast mee... die 47 euro van jou aan rente staat mij wel aan dus de BD mag het wel even vast houdenquote:EDIT: als je 't over de duivel hebt(rabobank): zojuist ontvangen. +47 euro rente! (had nog geen brief overigens).
![]()
Nou het gaat er meer om dat mensen smorgens al gaan bellen dat ze de 26! euro heel hard nodig hebben omdat ze geen brood meer in huis hebben.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:42 schreef er1969 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt om te lachen als mensen gaan huilen omdat ze niets meer te eten hebben, ook een beetje raar om zulke mensen kansloos te noemen. Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat de belastingdienst niet eerder gaat storten omdat iemand zijn centen op heeft. Maar een beetje meer respect van jou kant voor die mensen die in zulke situaties zijn belandt mag ook wel hoor. we kunnen blij zijn dat we het beter hebben als hun
Nou iemand die in gemeentelijke gegevens kan (vaak vanuit werksituaties) kan heel veel met jouw sofinummer. En ik kan je zeggen, privacy is niet het woord dat de BD kent aan de werknemer kant. Niet dat die gegevens gebruikt mogen worden... maar toch het is wel iets waar ook jij over na kan denken... bepaalde dingen wil je misschien liever niet op straat hebben liggen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:43 schreef FortunaHome het volgende:
Haha wat wil je nou met mijn sofi nummer
Ga 2 jaar bij de BD werken.. dan leer je wel wat medelijden echt isquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:56 schreef er1969 het volgende:
Ja om nu meteen het s'morgens al te bellen gaat ook wel ver en als de15e of de 20e in het weekend valt komet het altijd na het weekend , dat moeten die mensen juist weten, Bedoelde het ook niet gemeen, ik heb alleen medelijden met zulke mensen
Ik ook nog niet,maar ik heb de aangifte ook pas 1 april via de pc verstuurd. Al wil de aangifte datum ook niet altijd wat zeggen natuurlijk. Ik zie het wel komen , lekker extraatjequote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:59 schreef Wexy het volgende:
[..]
Maar goed we hadden het niet over toeslagen.... de IB en wie het al ontvangen heeft.....
Ik niet
Je had ook al een brief gehad neem ik aan ?quote:
Zie m'n vorige posts in dit topic: zo vlak na de storing van 21 februari heb ik opnieuw aangifte gedaan digitaal. Ik heb nog geen brief ontvangen. Ik heb een uurtje geleden toch maar even nagebeld, het is de voorlopige aanslag + rente. Brief is vandaag verstuurd, dus zou em morgen of begin volgende week moeten ontvangen via post..quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:43 schreef Merovingian het volgende:
En wanneer hebben jullie allemaal aangifte gedaan? Vroeg, of eind maart pas?
owww ok dat valt dan weer meequote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:27 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Zie m'n vorige posts in dit topic: zo vlak na de storing van 21 februari heb ik opnieuw aangifte gedaan digitaal. Ik heb nog geen brief ontvangen. Ik heb een uurtje geleden toch maar even nagebeld, het is de voorlopige aanslag + rente. Brief is vandaag verstuurd, dus zou em morgen of begin volgende week moeten ontvangen via post..
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:31 schreef Silvieja het volgende:
Ik heb het geld vandaag binnengekregen. Overigens nog geen brief ontvangen.
Volgens mij verrekent de BD geen verschillende jaren met elkaar. Dit zou immers lastig worden om zo de boekhouding sluitend te krijgen ('k weet het niet zeker, maar het lijkt mij onlogisch).quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:28 schreef delapoko het volgende:
Ik heb het ook nog niet binnen. Ik had op 22 februari aangifte gedaan maar na de storing nogmaals op 5 maart. Nu maar hopen dat ik het binnen enkele dagen ontvang. Maar ik ben bang dat ze het met 2004 gaan verrekenen. Ik moet nog een verzoek ambtshalve herziening opsturen voor 2004. Dus dat wordt lang wachten![]()
De BD kan inderdaad de verschillende aanslagen met elkaar verrekenen. Zo snel mogelijk een verzoek tot ambthalve herziening van de ambtshalve aanslag indienen, en vragen om uitstel van betaling.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:37 schreef delapoko het volgende:
Weet iemand dit zeker, want ik heb na mijn post boven met de belastingdienst gebeld, en de mevrouw aan de telefoon zij dat het verrekend kan worden.
Het zit namelijk zo: Ik heb voor 2004 nooit aangifte gedaan (vanwege gezondheidsomstandigheden). Daarom heeft de belastingdienst zelf een bedrag bepaald dat ik moet betalen. Begin dit jaar heb ik toch maar even electronisch aangifte 2004 gedaan en volgens het systeem zou ik ongeveer 800 euro terug ontvangen. Ik dacht dat het wel goed zat. Totdat ik vandaag te horen kreeg dat ik geen electronisch aangifte kon doen over 2004 omdat de belastingdienst al een bedrag had vastgesteld. Ik moest een aanvraag ambtshalve herziening voor 2004 opsturen.
Dus ik ben bang dat het bedrag dat ik over 2007 terug krijg, wordt verrekend met 2004 omdat mijn electronische aangifte voor 2004 niet meeteld, en dat ik dus een brief moet opsturen en wachten dat alles goedkomt. Volgens mij ben ik weer een aantal maanden verder voordat de verrekeningen weer goedkomen en ik de bedragen van 2007 en 2004 ontvang
Dat is her rare eraan. Ik heb een aanslag gekregen van ongeveer 3000 euro omdat ik geen aangifte had gedaan voor 2004. Geen idee hoe ze aan dit bedrag komen. Na het invullen van de electronische aangifte 2004 zag ik dat ik ongeveer 800 euro terug moet ontvangen. Vragen om uitstel van betaling zou dan raar zijn omdat ik niets hoef te betalen. Of bedoel je 'uitstel van betaling totdat het duidelijk wordt dat ik geld moet ontvangen'?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
De BD kan inderdaad de verschillende aanslagen met elkaar verrekenen. Zo snel mogelijk een verzoek tot ambthalve herziening van de ambtshalve aanslag indienen, en vragen om uitstel van betaling.
En vanaf nu de termijnen in de gaten houden!![]()
Op dit moment heb jij een schuld van 3000 euro bij de BD. Die wordt pas weg gehaald als je OF betaald hebt, OF een nieuwe aanslag krijgt waarmee de vorige verrekend gaat worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:13 schreef delapoko het volgende:
[..]
Dat is her rare eraan. Ik heb een aanslag gekregen van ongeveer 3000 euro omdat ik geen aangifte had gedaan voor 2004. Geen idee hoe ze aan dit bedrag komen. Na het invullen van de electronische aangifte 2004 zag ik dat ik ongeveer 800 euro terug moet ontvangen. Vragen om uitstel van betaling zou dan raar zijn omdat ik niets hoef te betalen. Of bedoel je 'uitstel van betaling totdat het duidelijk wordt dat ik geld moet ontvangen'?
Zelfs als ik morgen de brief op de post doe, ben ik bang dat het enkele maanden kan duren voordat ik over het geld van 2007 beschik.
Maandag maar eens even bellen en vragen hoe de procedure nou precies is. Bedankt voor de informatie.
Ik heb zojuist even gebeld met de 'BD' en die mevrouw zij dat je ze niet kreigt.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:04 schreef pmdomela het volgende:
He podver ik wil ook de 1018 euro die ik terug zou moeten krijgen!
quote:Op zondag 18 mei 2008 09:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb zojuist even gebeld met de 'BD' en die mevrouw zij dat je ze niet kreigt.
nekschot voor deze pauper aubquote:Op zondag 18 mei 2008 09:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb zojuist even gebeld met de 'BD' en die mevrouw zij dat je ze niet kreigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |