Waarom vul je 'm niet digitaal in met het aangifte programma? Is veel makkelijker en kan niet fout gaan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:34 schreef pvc_boer het volgende:
Nou ben benieuwd.
Ze sturen een nieuw formulier op.
En ik kreeg de tip, ermee naar het belastingkantoor te gaan.
Daar zouden ze me opnieuw helpen, met het formulier
ALWEER
Heb je vrij vroeg aangifte gedaan? Er is toen wat fout gegaan, waardoor een aantal aangiftes niet meer bruikbaar waren.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:53 schreef pvc_boer het volgende:
NOu, ze hebben hem hier met een vrouw van de BD ingevuld.
Zou ook niet fout mogen gaan toch? Bijna 3 kwartier aan de telefoon gehangen.
Maarja, we gaan naar het kantoor toe, en kijk wel wat ze zeggen.
Nog meer rente
Op de teruggave n.a.v. een middelingsverzoek krijg je anders geen rente hoor, dus ik hoop dat ze zo snel mogelijk betalen!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
In mijn geval: net vakantie geboekt, auto gekocht, en zit al weer een paar maanden thuis i.v.m. een bekkenfractuur dus het zou een welkome aanvulling op mijn spaarrekening zijnquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?
En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Niet alles kun je met een VT regelen, schat.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
Blijven hopen,...
Al denk ik niet dat de dames en heren van de belastingdienst er een stap harder om lopen.
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?
En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Wie heeft het over een middelingsverzoek gehad?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Op de teruggave n.a.v. een middelingsverzoek krijg je anders geen rente hoor, dus ik hoop dat ze zo snel mogelijk betalen!
Jawel, hoor, schat. Alles is te regelen met een voorlopige teruggave. Al is het door een briefje te schrijven en op te sturen. Bezwaar maken tegen een aanslag en sinds het begin van het jaar moeten ze binnen 6 weken een uitspraak doen. De druk ligt dus bij de belastingdienst om tijdig te reageren.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:00 schreef Toeps het volgende:
[..]
Niet alles kun je met een VT regelen, schat.
Oh, en VT's werken ook niet altijd even goed, ik wacht nog steeds op huurtoeslag van augustus tot en met december 2006. Verhuizen, da's erg ingewikkeld voor de Belastingdienst.
Ze kunnen wel zien of er een aanslag klaar staat om verstuurd te worden. Over het algemeen wordt het geld rond die tijd ook overgemaakt. Indirect kun je er dus wel iets mee.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:30 schreef mustang539 het volgende:
geeft de belasting (telefonisch) door wanneer je geld word gestort ...... of mogen ze dat niet weet iemand dat
Standaard antwoord. Eind juni is ook bijnaquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
ik heb gebeld en mijn belasting is in behandeling ze zeggen dat het niet meer zo lang gaat duren dus als ik even geluk heb ..................................
Tja, en dan nog maar afwachten wat hun definitie van "niet zo lang meer" is... Aan dit antwoord heb je dus echt niks helaas.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
ik heb gebeld en mijn belasting is in behandeling ze zeggen dat het niet meer zo lang gaat duren dus als ik even geluk heb ..................................
Als ze niet hebben aangegeven dat er een aanslag klaar staat om te worden verzonden,... lig je nog gewoon op de stapel 'onderhanden werk'. Sorry,...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
En wanneer had je aangifte gedaan?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:37 schreef MaLo het volgende:
Ik heb vandaag de brief ontvangen
Mijn vriend nog niet, terwijl we samen aangifte gedaan hebben.
Maar dat maakt niet uit, ik krijg toch het meest terug
Binnenkort wordt er 700 op mijn rekening bijgeschreven, en dan over een tijdje nog 300 op de rekening van mijn vriend. Eigenlijk wel lekker ook dat het wat verdeeld wordt.
Wij nog niet....quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:19 schreef ManAtWork het volgende:
Het begin is er dus.
Nu is het wachten op de reacties: "Ik heb het ook binnen."
Zoals al eerder gezegd: niet piepen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:52 schreef McReal het volgende:
ff nagekeken vorig jaar op 25 mei gekregen bijna 6000 euro dit jaar bijna 8000 terug
Ik had vlak voor die storing aangifte gedaan; later een brief gekregen dat we nogmaals aangifte moesten doen en dus direct nogmaals aangifte gedaan. Dat was begin maart volgens mijquote:
Oh maar die hebben we ookquote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:
Hoe komt het dat jullie zoveel terugkrijgen?
Is het dan niet slimmer om een voorlopige teruggave aan te vragen?
Eind 2006 mijn huis gekocht en omdat ik van mezelf niet zo'n gigantische spaarder ben, leek het me wel een leuke spaarpot om de hypotheekrente niet via een VT te doen. Overigens heb ik daar dit jaar wel voor gekozen, dus krijg het nu wel gewoon per maand. Maar ja, dat van vorig jaar zit ik dus nu met smart op te wachten. Op de 1 of andere manier ben ik er nog steeds niet zeker van dat ik het goed heb uitgerekend en dus wil ik het graag zien voordat ik het geloof.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:
tja... dat kan...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:
In het wit leer is die zo gaaf!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:54 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
tja... dat kan...
Maar ik heb niet echt direct nodig, de BD geeft een prima rente en ik vind het wel leuk om in mei in een keer een smak extra geld te krijgen (voelt als een cadeautje).
Als ik elke maand een voorlopige teruggaaf krijg, geef ik het toch weer uit aan allerlei zaken. Nu krijg ik samen met m'n reguliere loon, vakantiegeld en belasting in een keer zoveel geld, dat ik er vervolgens plotseling hele verstandige dingen mee ga doen (zoals hypotheek versneld aflossen, bepaalde goede doelen extra sponseren, investeren in een mooi kunstwerk).
Dit jaar laat ik een lange wens in vervulling gaan, ik koop en Loungechair van Eames
En zelfs dan ben je er nog niet zeker van. Bij het opleggen van de definitieve aanslag kunnen ze alsnog afwijken. En als ze dat al niet doen, ben je er nog niet zeker van. Want als ze een controle gaan uitvoeren (OK, kans is klein) kunnen ze nog tot vijf jaren terug navorderen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Eind 2006 mijn huis gekocht en omdat ik van mezelf niet zo'n gigantische spaarder ben, leek het me wel een leuke spaarpot om de hypotheekrente niet via een VT te doen. Overigens heb ik daar dit jaar wel voor gekozen, dus krijg het nu wel gewoon per maand. Maar ja, dat van vorig jaar zit ik dus nu met smart op te wachten. Op de 1 of andere manier ben ik er nog steeds niet zeker van dat ik het goed heb uitgerekend en dus wil ik het graag zien voordat ik het geloof.
Hoezo lekker? Zoals al eerder gezegd: had tijdig een correctie ingediend en je had nu niet zo zitten drammen. En dinsdag weer bellen? Gegarandeerd dat je als antwoord krijgt dat je aangifte in behandeling is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:16 schreef mustang539 het volgende:
lekker he de bd ................ tegen mij zeiden ze dat het in behandeling is maar hoe lang moet je dan nog wachten ..... als ik dinsdag niets heb gehoord ga ik ze weer bellen ....ik heb het geld hard genoeg nodig
Welk deel van mijn vorige antwoord snap je niet? Had jij verwacht dat je vandaag een aanslag zou krijgen als ze gisteren nog niet eens konden zeggen dat er een aanslag klaar staat om verstuurd te worden?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:33 schreef mustang539 het volgende:
yes dachtr ik net een baluwe envelop ............ was het een bevestging dat mijn rekening nummer veranderd is dus met weer wachten
Heb je geen kopie van de eerste aangifte? Of een bevestiging dat je de aangifte hebt ingediend?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:24 schreef pvc_boer het volgende:
weet goed dat de bd geen stap harder zet, hoe graag j ehet wilt.
beter is gewoon afwachten, want je hebt daar alleen maar jezelf mee.
ik ga dinsdag maar eens naar het bd kantoor, samen weer voor de 2de keer een formulier invullen, met d ehoop dat het nu wel goed komt.
dan maar 2 maanden een extraatje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |