abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58557963
Nou ben benieuwd.
Ze sturen een nieuw formulier op.
En ik kreeg de tip, ermee naar het belastingkantoor te gaan.
Daar zouden ze me opnieuw helpen, met het formulier

ALWEER
pi_58565299
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 17:34 schreef pvc_boer het volgende:
Nou ben benieuwd.
Ze sturen een nieuw formulier op.
En ik kreeg de tip, ermee naar het belastingkantoor te gaan.
Daar zouden ze me opnieuw helpen, met het formulier

ALWEER
Waarom vul je 'm niet digitaal in met het aangifte programma? Is veel makkelijker en kan niet fout gaan.
pi_58568399
NOu, ze hebben hem hier met een vrouw van de BD ingevuld.
Zou ook niet fout mogen gaan toch? Bijna 3 kwartier aan de telefoon gehangen.

Maarja, we gaan naar het kantoor toe, en kijk wel wat ze zeggen.

Nog meer rente
pi_58568432
Digitaal werkte hier prima!
Binnen een halfuurtje alles ingevuld, terwijl we best wat veranderingen in situatie en bijzondere dingen hadden dit jaar!

En volgens mij kan er met digitaal echt héél weinig fout gaan!
pi_58569089
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 06:53 schreef pvc_boer het volgende:
NOu, ze hebben hem hier met een vrouw van de BD ingevuld.
Zou ook niet fout mogen gaan toch? Bijna 3 kwartier aan de telefoon gehangen.

Maarja, we gaan naar het kantoor toe, en kijk wel wat ze zeggen.

Nog meer rente
Heb je vrij vroeg aangifte gedaan? Er is toen wat fout gegaan, waardoor een aantal aangiftes niet meer bruikbaar waren.
pi_58570769
2006 had ik het al op 7 mei 2007 op 9 mei en 2008 nog helemaal niets
ik hoop vandaag de envelop te krijgen dan staat het er dinsdag op maandag werken ze niet
(lekker balen )
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:59:22 #107
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58571394
Blijven hopen,...
Al denk ik niet dat de dames en heren van de belastingdienst er een stap harder om lopen.

En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?

En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58571683
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
Op de teruggave n.a.v. een middelingsverzoek krijg je anders geen rente hoor, dus ik hoop dat ze zo snel mogelijk betalen!
pi_58571815
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En wat ik (in z'n algemeenheid) niet snap: waarom zitten mensen hier zo te springen om de (voorlopige) teruggave? Als het zo gewenst is, waarom dan niet gezorgd dat je een voorlopige teruggave in het jaar ontvangen hebt of tijdig een verzoek hebt ingediend om een correcte voorlopige teruggave op te leggen?

En kom niet met 'lekker rente trekken van de belastingdienst' want dan heb je nu ook geen belang bij een snelle teruggave.
In mijn geval: net vakantie geboekt, auto gekocht, en zit al weer een paar maanden thuis i.v.m. een bekkenfractuur dus het zou een welkome aanvulling op mijn spaarrekening zijn

/Edit: le-zen
pi_58572625
ik heb de belasting ingestuurd op 1 maart dus ver voor 1 april
ik krijg best wel veel geld terug ...... en ik ga op vakantie dus het zou lekker zijn als ze het eens strorten
ik heb ook een jaar terug moeten betalen en dan zijn ze wel heel snel ............binnen zoveel weken terug betalen waarom kan dat wel snel ...............
pi_58572762
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:59 schreef ManAtWork het volgende:
Blijven hopen,...
Al denk ik niet dat de dames en heren van de belastingdienst er een stap harder om lopen.

Niet alles kun je met een VT regelen, schat.
Oh, en VT's werken ook niet altijd even goed, ik wacht nog steeds op huurtoeslag van augustus tot en met december 2006. Verhuizen, da's erg ingewikkeld voor de Belastingdienst.
pi_58572944
ik wacht nog steeds op mijn levensloop geld van de belasting ....3 maanden geleden ingestuurd nog helemaal niets ......... gaat dus lekker snel
pi_58573404
geeft de belasting (telefonisch) door wanneer je geld word gestort ...... of mogen ze dat niet weet iemand dat
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:41:02 #114
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58573615
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef WVL_KsZeN het volgende:

[..]

Op de teruggave n.a.v. een middelingsverzoek krijg je anders geen rente hoor, dus ik hoop dat ze zo snel mogelijk betalen!
Wie heeft het over een middelingsverzoek gehad?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:44:25 #115
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58573679
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:00 schreef Toeps het volgende:

[..]

Niet alles kun je met een VT regelen, schat.
Oh, en VT's werken ook niet altijd even goed, ik wacht nog steeds op huurtoeslag van augustus tot en met december 2006. Verhuizen, da's erg ingewikkeld voor de Belastingdienst.
Jawel, hoor, schat. Alles is te regelen met een voorlopige teruggave. Al is het door een briefje te schrijven en op te sturen. Bezwaar maken tegen een aanslag en sinds het begin van het jaar moeten ze binnen 6 weken een uitspraak doen. De druk ligt dus bij de belastingdienst om tijdig te reageren.

En huurtoeslag,... tsja,... dat heeft niets met de aangifte/aanslag inkomstenbelasting te maken.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:45:41 #116
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58573707
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:30 schreef mustang539 het volgende:
geeft de belasting (telefonisch) door wanneer je geld word gestort ...... of mogen ze dat niet weet iemand dat
Ze kunnen wel zien of er een aanslag klaar staat om verstuurd te worden. Over het algemeen wordt het geld rond die tijd ook overgemaakt. Indirect kun je er dus wel iets mee.
pi_58574422
oke dan ga ik ze zo even bellen .............dank je wel
pi_58574546
ik heb gebeld en mijn belasting is in behandeling ze zeggen dat het niet meer zo lang gaat duren dus als ik even geluk heb ..................................
pi_58574579
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:34 schreef mustang539 het volgende:
ik heb gebeld en mijn belasting is in behandeling ze zeggen dat het niet meer zo lang gaat duren dus als ik even geluk heb ..................................
Standaard antwoord. Eind juni is ook bijna
pi_58574732
quote:
Tja, en dan nog maar afwachten wat hun definitie van "niet zo lang meer" is... Aan dit antwoord heb je dus echt niks helaas.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:09:01 #121
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58575201
quote:
Als ze niet hebben aangegeven dat er een aanslag klaar staat om te worden verzonden,... lig je nog gewoon op de stapel 'onderhanden werk'. Sorry,...
pi_58575204
nee als je het zo bekijkt heb ik ook niets aan het antwoord ...maar ja we blijven hopen toch
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:37:44 #123
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58577054
Ik heb vandaag de brief ontvangen
Mijn vriend nog niet, terwijl we samen aangifte gedaan hebben.
Maar dat maakt niet uit, ik krijg toch het meest terug
Binnenkort wordt er 700 op mijn rekening bijgeschreven, en dan over een tijdje nog 300 op de rekening van mijn vriend. Eigenlijk wel lekker ook dat het wat verdeeld wordt .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:19:19 #124
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58577898
Het begin is er dus.

Nu is het wachten op de reacties: "Ik heb het ook binnen. "
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:28:44 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58578094
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:37 schreef MaLo het volgende:
Ik heb vandaag de brief ontvangen
Mijn vriend nog niet, terwijl we samen aangifte gedaan hebben.
Maar dat maakt niet uit, ik krijg toch het meest terug
Binnenkort wordt er 700 op mijn rekening bijgeschreven, en dan over een tijdje nog 300 op de rekening van mijn vriend. Eigenlijk wel lekker ook dat het wat verdeeld wordt .
En wanneer had je aangifte gedaan?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_58578237
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:19 schreef ManAtWork het volgende:
Het begin is er dus.

Nu is het wachten op de reacties: "Ik heb het ook binnen. "
Wij nog niet.... begin feb. verstuurd, dus voor de crash..... dus zijn benieuwd wanneer we onze blauwe envelop krijgen.....
pi_58578415
ik heb het begin maart verstuurd via de pc maar ook nog niets binnen
pi_58578550
ff nagekeken vorig jaar op 25 mei gekregen bijna 6000 euro dit jaar bijna 8000 terug
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:10:50 #129
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58578880
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:52 schreef McReal het volgende:
ff nagekeken vorig jaar op 25 mei gekregen bijna 6000 euro dit jaar bijna 8000 terug
Zoals al eerder gezegd: niet piepen.
Had je maar op tijd een correctie of een voorlopige teruggave moeten vragen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:45:42 #130
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58579440
Yep, ik kom zojuist thuis en heb de brief van BD in bus.

Krijg op korte termijn zo'n 4500 euro op rekening gestort. Dit wordt een leuke maand, ik denk dat ik maar wat extra hypotheek ga aflossen.

overigens had ik mijn aangifte op 7 januari de eerste keer digitaal opgestuurd. Toen bleek dat de BD 700.000 aangiftes corrupt had gemaakt, heb ik de aangifte opnieuw op 27 feb. opgestuurd.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_58579543
vorig jaar8 mei jaar ervoor 7 mei binnen en nu nog niets
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:09:22 #132
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58579810
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:28 schreef Merovingian het volgende:

[..]

En wanneer had je aangifte gedaan?
Ik had vlak voor die storing aangifte gedaan; later een brief gekregen dat we nogmaals aangifte moesten doen en dus direct nogmaals aangifte gedaan. Dat was begin maart volgens mij .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_58581951
Joehoe, het begin is er dus!! Dus de brievenbus maar weer even extra in de gaten houden.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:27:41 #134
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_58583152
Hoe komt het dat jullie zoveel terugkrijgen?

Is het dan niet slimmer om een voorlopige teruggave aan te vragen?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:37:28 #135
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58583370
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:27 schreef mgeelh het volgende:

Oh maar die hebben we ook . Die houden we echter altijd voorzichtig aan, zodat je niet het risico loopt dat je achteraf nog terug moet betalen.
pi_58583627
quote:

Eind 2006 mijn huis gekocht en omdat ik van mezelf niet zo'n gigantische spaarder ben, leek het me wel een leuke spaarpot om de hypotheekrente niet via een VT te doen. Overigens heb ik daar dit jaar wel voor gekozen, dus krijg het nu wel gewoon per maand. Maar ja, dat van vorig jaar zit ik dus nu met smart op te wachten. Op de 1 of andere manier ben ik er nog steeds niet zeker van dat ik het goed heb uitgerekend en dus wil ik het graag zien voordat ik het geloof.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:54:04 #137
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58583689
quote:

tja... dat kan...

Maar ik heb niet echt direct nodig, de BD geeft een prima rente en ik vind het wel leuk om in mei in een keer een smak extra geld te krijgen (voelt als een cadeautje).

Als ik elke maand een voorlopige teruggaaf krijg, geef ik het toch weer uit aan allerlei zaken. Nu krijg ik samen met m'n reguliere loon, vakantiegeld en belasting in een keer zoveel geld, dat ik er vervolgens plotseling hele verstandige dingen mee ga doen (zoals hypotheek versneld aflossen, bepaalde goede doelen extra sponseren, investeren in een mooi kunstwerk).

Dit jaar laat ik een lange wens in vervulling gaan, ik koop en Loungechair van Eames
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 22:00:47 #138
3185 Adelante
To let it go now
pi_58583839
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:54 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

tja... dat kan...

Maar ik heb niet echt direct nodig, de BD geeft een prima rente en ik vind het wel leuk om in mei in een keer een smak extra geld te krijgen (voelt als een cadeautje).

Als ik elke maand een voorlopige teruggaaf krijg, geef ik het toch weer uit aan allerlei zaken. Nu krijg ik samen met m'n reguliere loon, vakantiegeld en belasting in een keer zoveel geld, dat ik er vervolgens plotseling hele verstandige dingen mee ga doen (zoals hypotheek versneld aflossen, bepaalde goede doelen extra sponseren, investeren in een mooi kunstwerk).

Dit jaar laat ik een lange wens in vervulling gaan, ik koop en Loungechair van Eames

In het wit leer is die zo gaaf!

En ik snap je punt, maandelijkse teruggaaf resulteert vaak in extra boodschappengeld/impulsaankopen, één jaarlijkse overboeking maakt dat je echt wat leuks kunt doen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58589832
Ik en mijn vriendin hebben beiden nog niks ontvangen, hebben rond 27 maart aangifte gedaan.... mag van mij wel komen....
pi_58589925
Ik moet hem maandag opnieuw laten invullen
pi_58590308
van mijn mag het ook komen maar ja nog in behandeling .....hoe lang gaat dat nog duren.............
ik hoop dat ik het dinsdag heb ......
pi_58590476
ik hoop niet
moet sowieso denk ik weer 8 weken wachen.
pi_58590574
lekker he de bd ................ tegen mij zeiden ze dat het in behandeling is maar hoe lang moet je dan nog wachten ..... als ik dinsdag niets heb gehoord ga ik ze weer bellen ....ik heb het geld hard genoeg nodig
pi_58590639
weet goed dat de bd geen stap harder zet, hoe graag j ehet wilt.
beter is gewoon afwachten, want je hebt daar alleen maar jezelf mee.

ik ga dinsdag maar eens naar het bd kantoor, samen weer voor de 2de keer een formulier invullen, met d ehoop dat het nu wel goed komt.
dan maar 2 maanden een extraatje
pi_58591278
ook lekker he moet je het weer invullen ....ik heb dat in 2005 gehad samen met de belasting het formulier ingevuld nou samen ....die man dus en toen was het fout moets 2500 euro terug betalen ....lekker he de bd en ik moest het binnen 4 weken betalen dus dat met wel snel .................. maar ik wacht rustig af
pi_58591421
yes dachtr ik net een baluwe envelop ............ was het een bevestging dat mijn rekening nummer veranderd is dus met weer wachten
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:33:37 #147
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58591427
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:50 schreef mirannie het volgende:

[..]

Eind 2006 mijn huis gekocht en omdat ik van mezelf niet zo'n gigantische spaarder ben, leek het me wel een leuke spaarpot om de hypotheekrente niet via een VT te doen. Overigens heb ik daar dit jaar wel voor gekozen, dus krijg het nu wel gewoon per maand. Maar ja, dat van vorig jaar zit ik dus nu met smart op te wachten. Op de 1 of andere manier ben ik er nog steeds niet zeker van dat ik het goed heb uitgerekend en dus wil ik het graag zien voordat ik het geloof.
En zelfs dan ben je er nog niet zeker van. Bij het opleggen van de definitieve aanslag kunnen ze alsnog afwijken. En als ze dat al niet doen, ben je er nog niet zeker van. Want als ze een controle gaan uitvoeren (OK, kans is klein) kunnen ze nog tot vijf jaren terug navorderen.

Maar als je het niet zeker weet, waarom heb je het dan niet even laten controleren door iemand die er meer in de materie zit?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:39:44 #148
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58591509
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 10:16 schreef mustang539 het volgende:
lekker he de bd ................ tegen mij zeiden ze dat het in behandeling is maar hoe lang moet je dan nog wachten ..... als ik dinsdag niets heb gehoord ga ik ze weer bellen ....ik heb het geld hard genoeg nodig
Hoezo lekker? Zoals al eerder gezegd: had tijdig een correctie ingediend en je had nu niet zo zitten drammen. En dinsdag weer bellen? Gegarandeerd dat je als antwoord krijgt dat je aangifte in behandeling is.
Zoals ik al eerder heb gezegd: als ze niet aangeven dat er een aanslag klaar staat, ligt ie nog op de grote stapel.
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:33 schreef mustang539 het volgende:
yes dachtr ik net een baluwe envelop ............ was het een bevestging dat mijn rekening nummer veranderd is dus met weer wachten
Welk deel van mijn vorige antwoord snap je niet? Had jij verwacht dat je vandaag een aanslag zou krijgen als ze gisteren nog niet eens konden zeggen dat er een aanslag klaar staat om verstuurd te worden?
O ja, als ze kunnen zien dat er een aanslag klaar staat kan het nog 2 weken duren voor die echt verstuurd wordt. Ga er dus maar van uit dat je nog minimaal 2 weken moet wachten.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:41:21 #149
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58591538
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 10:24 schreef pvc_boer het volgende:
weet goed dat de bd geen stap harder zet, hoe graag j ehet wilt.
beter is gewoon afwachten, want je hebt daar alleen maar jezelf mee.

ik ga dinsdag maar eens naar het bd kantoor, samen weer voor de 2de keer een formulier invullen, met d ehoop dat het nu wel goed komt.
dan maar 2 maanden een extraatje
Heb je geen kopie van de eerste aangifte? Of een bevestiging dat je de aangifte hebt ingediend?
Ik zou het dan via een andere manier 'spelen',...
pi_58591545
Uiteraard niet... Wel de druk op voeren, maar uiteraard hebben wij niks gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')