quote:Op zondag 30 maart 2008 21:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je moet kijken op wiens naam de voorlopige teruggave is gesteld.
Diegene moet het opgeven.
Als je wel voor fiscaal partnerschap kiest, kun je alle kosten en baten salderen en vervolgens naar eigen inzicht verdelen.
i.d.d. als het totaal maar op 100% uitkomtquote:Op zondag 30 maart 2008 21:44 schreef ManAtWork het volgende:
En de laatste post van het vorige topic.
[..]
Hij heeft dus niets ontvangen op zijn naam dus bij hem vul je niets in.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:13 schreef Moppie_1974 het volgende:
We hebben fiscaal partnerschap.
De teruggave staat op mijn naam,maar als ik zijn formulieren invul dan moet ik ook in de rekenhulp een bedrag invullen wat hij heeft ontvangen aan zorgtoeslag.
Hij heeft niets ontvangen.(want ik kreeg het op mijn rekening)
Wat moet ik dan bij hem invullen?
Godsamme,ik word er helemaal gestoord van,van al die papieren!
Het tweede in elk geval niet want de aanvrager heeft die aftrek niet gehad.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:16 schreef moppie1 het volgende:
...
Nog een vraagje over ziektekosten we komen al boven de drempel uit.
Mag je voor een kind dat bedplast de extra uitgaven voor kleding en beddengoed van ¤300 aangeven? Zo ja, mag je die ¤300 dan ook gebruiken voor de vast aftrek voor uitgaven wegens chronisch ziekte?
Als het hele bedrag van de verhoging gebruikt is voor de verbouwing, mag je dit opgeven als eigenwoningschuld.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:16 schreef moppie1 het volgende:
Hallo.
ik heb nog een paar vragen over de aangifte ik hoop dat jullie me willen helpen.
we hebben het al aan iemand anders gevraagd maar krijgen ook verschillende antwoorden.
We hebben vorig jaar de hypotheek geheel overgesloten omdat we een variabele hypotheek hadden maar als we de rente vast zouden zetten kwam hij hoger uit dan als we bij dezelfde maatschappij een nieuwe zouden afsluiten.
We hebben een hoger bedrag erbij geleend voor een verbouwing. Mogen we nu bij waarde hypotheek het hele bedrag opgeven of niet.
We hebben nog maar een klein gedeelt van het depot gebruikt, ik heb wel bij de betaalde rente de ontvangen rente op het depot eraf getrokken.
Mogen we ook als kosten van notaris en taxatie en afsluitkosen e.d. aftrekken?
In tegenstelling tot wat Wexy zegt, mag het dus wel.quote:Nog een vraagje over ziektekosten we komen al boven de drempel uit.
Mag je voor een kind dat bedplast de extra uitgaven voor kleding en beddengoed van ¤300 aangeven? Zo ja, mag je die ¤300 dan ook gebruiken voor de vast aftrek voor uitgaven wegens chronisch ziekte?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
alvast bedankt groetjes, Moppie
Indien en voorzover je dus aan deze voorwaarden voldoet!quote:De vaste aftrek voor ieder kind geldt onder de volgende voorwaarden:
- Het kind was op 31 december 2006 jonger dan 27 jaar.
- U of uw fiscale partner deed voor het kind in 2007 meer dan 320 aan specifieke uitgaven.
- Het kind werd door u of uw fiscale partner voor minimaal 393 per kwartaal onderhouden of u of uw fiscale partner had recht op kinderbijslag voor het kind.
Bij hem dus niets.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:13 schreef Moppie_1974 het volgende:
We hebben fiscaal partnerschap.
De teruggave staat op mijn naam,maar als ik zijn formulieren invul dan moet ik ook in de rekenhulp een bedrag invullen wat hij heeft ontvangen aan zorgtoeslag.
Hij heeft niets ontvangen.(want ik kreeg het op mijn rekening)
Wat moet ik dan bij hem invullen?
Godsamme,ik word er helemaal gestoord van,van al die papieren!
Jullie hebben het verdiendquote:
Oke ik dacht dat dan dezelfde regel zou gaan gelden als bij fiscaal partners dat als je niet zelf die 321 euro aftrek zou hebben dat je dan ook geen 808 chronische aftrek zou hebben.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:29 schreef ManAtWork het volgende:
In tegenstelling tot wat Wexy zegt, mag het dus wel.
[..]
Indien en voorzover je dus aan deze voorwaarden voldoet!
Helemaal mee eens!!quote:Op zondag 30 maart 2008 23:35 schreef Five_Horizons het volgende:
DJ is er nog niet (althans, nog niet in dit topic), maar voor de drukste heren uit deze reeks:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Schouderklopjes meldtopic.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1.Je krijgt ook nog eens 5% boete OID.quote:Op maandag 31 maart 2008 03:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Super handig topic, zal vast en zeker nog vragen hebben, me digid komt volgende week pas binnen maar ik heb de tijd....want als ik niet voor 1 april aangifte doe dan heb ik kan dat ik pas na 1 juli bericht krijg toch? Verder toch geen andere sancties? Oja ik kwam er ook achter dat ik vorig jaar geen aangifte heb gedaan, maar heb er ook nooit een herinnering over gehad, heb ik daar wel een probleem mee dan?
5%? das wel jammer als het zo is, krijg 2130 terug volgens progje (2007) en 1970 terug uit jaar 2006quote:Op maandag 31 maart 2008 03:32 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
1.Je krijgt ook nog eens 5% boete OID.
2.Je kan die aangifte alsnog doen.
1. Onzin (ten aanzien van de 5%).quote:Op maandag 31 maart 2008 03:32 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
1.Je krijgt ook nog eens 5% boete OID.
2.Je kan die aangifte alsnog doen.
Ja, als je de grens overschrijdt voor de kosten van het kind, mag je de aftrek opvoeren voor het kind.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:50 schreef Wexy het volgende:
[..]
Oke ik dacht dat dan dezelfde regel zou gaan gelden als bij fiscaal partners dat als je niet zelf die 321 euro aftrek zou hebben dat je dan ook geen 808 chronische aftrek zou hebben.
Begrijp ik het dan goed dat je dan een 808 chronische aftrek voor het kind?
Dan zou ik 2006 nog maar even indienen.quote:Op maandag 31 maart 2008 03:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
5%? das wel jammer als het zo is, krijg 2130 terug volgens progje (2007) en 1970 terug uit jaar 2006
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |