abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 21:44:03 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57723698
Dit is deel 5 van het Belastingaangifte 2007 topic. Je kunt hier al je vragen stellen over je belastingaangifte over het jaar 2007. Ook al is het bijna 1 april,... de laatste (en misschien moeilijkste) vragen kunnen nog gesteld worden. Of ze tijdig beantwoord worden, is nog even afwachten,...

Vorige delen
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Vóór 1 april 2008 moeten bijna 9 miljoen mensen aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen doen. In het site-onderdeel Aangifte 2007 vindt u het aangifteprogramma inkomstenbelasting 2007 en informatie over (elektronisch) aangifte doen.

Let op!
Om de elektronische aangifte 2007 te ondertekenen, hebt u een DigiD-inlogcode nodig. U kunt uw DigiD-inlogcode on line aanvragen. Meer informatie over DigiD vindt u op www.digid.nl en in het site-onderdeel DigiD. Om direct een DigiD-inlogcode aan te vragen, zie www.digid.nl aanvragen.

Als u een aangiftebrief of -biljet hebt gehad, dan moet u voor 1 april 2008 aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen doen. Ook als u een aangiftebiljet hebt gehad, kunt u het aangifteprogramma 2007 gebruiken.

Hebt u geen aangiftebrief of -biljet voor 2007 gehad? Maar verwacht u wel dat u meer dan ¤ 13 terugkrijgt van ons? Dan kunt u ook aangifte doen met het aangifteprogramma. U kunt tot en met 31 december 2012 geld terugvragen.

Aangifte doen
U kunt op 2 manieren aangifte doen:

elektronisch
Hiervoor kunt u het aangifteprogramma 2007 downloaden.

op papier
Hiervoor kunt u het papieren E-, P-, T- of Tj-biljet invullen.
De elektronische aangifte heeft een aantal voordelen boven het papieren aangiftebiljet.

Extra controle
Had u of uw fiscale partner vermogen, zoals spaartegoeden, beleggingen, een vakantiewoning of een door u verhuurde woning? Wij besteden hier bij de behandeling van uw aangifte 2007 extra aandacht aan.

Wanneer krijgt u bericht?
Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.

Extra
Speciaal voor de studenten met een vraag over studiekosten.
Een directe verwijzing naar de toelichting die DonJames heeft uitgewerkt.

Tip
Kijk voor een toelichting van een post in het aangifte-programma ook eens in de Help-file door op F1 te drukken of op de Help-knop onderin beeld te klikken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:44:54 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57723730
En de laatste post van het vorige topic.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:41 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je moet kijken op wiens naam de voorlopige teruggave is gesteld.
Diegene moet het opgeven.
Als je wel voor fiscaal partnerschap kiest, kun je alle kosten en baten salderen en vervolgens naar eigen inzicht verdelen.
pi_57723891
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:44 schreef ManAtWork het volgende:
En de laatste post van het vorige topic.
[..]
i.d.d. als het totaal maar op 100% uitkomt
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_57724379
Ik ontving de zorgtoeslag.
Maar dat was voor ons samen.
Dus lijkt me dan dat het bedrag wat we samen kregen nu moeten delen.
Ik doe alles op papier dus aan het eind kun je niet aangeven hoe je het wilt laten verdelen.
Het volgend jaar ga ik dit echt uit handen geven hoor.
Het wordt ieder jaar ingewikkelder.
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:05:46 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57724463
Maar waarom kies je niet voor fiscaal partnerschap?
Dan kun je kiezen hoe het is te verdelen.

En nee, je mag niet verdelen. De teruggave is immers op jouw naam. Dit is makkelijk te controleren bij de belastingdienst.

En gebruik a.u.b. het belastingprogramma om de gegevens in te vullen. Je kunt het daarna altijd nog overnemen op papier als je dat fijner vindt.
pi_57724693
We hebben fiscaal partnerschap.
De teruggave staat op mijn naam,maar als ik zijn formulieren invul dan moet ik ook in de rekenhulp een bedrag invullen wat hij heeft ontvangen aan zorgtoeslag.
Hij heeft niets ontvangen.(want ik kreeg het op mijn rekening)
Wat moet ik dan bij hem invullen?

Godsamme,ik word er helemaal gestoord van,van al die papieren!
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
pi_57724779
Hallo.

ik heb nog een paar vragen over de aangifte ik hoop dat jullie me willen helpen.
we hebben het al aan iemand anders gevraagd maar krijgen ook verschillende antwoorden.
We hebben vorig jaar de hypotheek geheel overgesloten omdat we een variabele hypotheek hadden maar als we de rente vast zouden zetten kwam hij hoger uit dan als we bij dezelfde maatschappij een nieuwe zouden afsluiten.
We hebben een hoger bedrag erbij geleend voor een verbouwing. Mogen we nu bij waarde hypotheek het hele bedrag opgeven of niet.
We hebben nog maar een klein gedeelt van het depot gebruikt, ik heb wel bij de betaalde rente de ontvangen rente op het depot eraf getrokken.
Mogen we ook als kosten van notaris en taxatie en afsluitkosen e.d. aftrekken?

Nog een vraagje over ziektekosten we komen al boven de drempel uit.
Mag je voor een kind dat bedplast de extra uitgaven voor kleding en beddengoed van ¤300 aangeven? Zo ja, mag je die ¤300 dan ook gebruiken voor de vast aftrek voor uitgaven wegens chronisch ziekte?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
alvast bedankt groetjes, Moppie
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 30 maart 2008 @ 23:01:33 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57726105
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:13 schreef Moppie_1974 het volgende:
De teruggave staat op mijn naam,maar als ik zijn formulieren invul dan moet ik ook in de rekenhulp een bedrag invullen wat hij heeft ontvangen aan zorgtoeslag.

Hij heeft dus niets ontvangen op zijn naam dus bij hem vul je niets in.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 30 maart 2008 @ 23:04:04 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57726193
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:16 schreef moppie1 het volgende:
...
Mag je voor een kind dat bedplast de extra uitgaven voor kleding en beddengoed van ¤300 aangeven? Zo ja, mag je die ¤300 dan ook gebruiken voor de vast aftrek voor uitgaven wegens chronisch ziekte?
Het tweede in elk geval niet want de aanvrager heeft die aftrek niet gehad.
De 321 euro moet als aftrek voor de persoon zelf zijn die chronisch ziek zou worden er door.

hoop dat ik het duidelijk omschreven heb.

Ik kan geen antwoord geven of het uberhaupt mag die kosten invullen maar dit antwoord kan ik je wel geven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 30 maart 2008 @ 23:29:13 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57726974
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:16 schreef moppie1 het volgende:
Hallo.

ik heb nog een paar vragen over de aangifte ik hoop dat jullie me willen helpen.
we hebben het al aan iemand anders gevraagd maar krijgen ook verschillende antwoorden.
We hebben vorig jaar de hypotheek geheel overgesloten omdat we een variabele hypotheek hadden maar als we de rente vast zouden zetten kwam hij hoger uit dan als we bij dezelfde maatschappij een nieuwe zouden afsluiten.
We hebben een hoger bedrag erbij geleend voor een verbouwing. Mogen we nu bij waarde hypotheek het hele bedrag opgeven of niet.
We hebben nog maar een klein gedeelt van het depot gebruikt, ik heb wel bij de betaalde rente de ontvangen rente op het depot eraf getrokken.
Mogen we ook als kosten van notaris en taxatie en afsluitkosen e.d. aftrekken?
Als het hele bedrag van de verhoging gebruikt is voor de verbouwing, mag je dit opgeven als eigenwoningschuld.
Kosten of boeterente die je hebt meegefinancierd vallen hier weer niet onder.
Kosten (notaris, taxatie) die je hebt gemaakt ten behoeve van de financiering van de eigenwoningschuld mag je aftrekken.
quote:

Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
alvast bedankt groetjes, Moppie
In tegenstelling tot wat Wexy zegt, mag het dus wel.
quote:
De vaste aftrek voor ieder kind geldt onder de volgende voorwaarden:
- Het kind was op 31 december 2006 jonger dan 27 jaar.
- U of uw fiscale partner deed voor het kind in 2007 meer dan 320 aan specifieke uitgaven.
- Het kind werd door u of uw fiscale partner voor minimaal 393 per kwartaal onderhouden of u of uw fiscale partner had recht op kinderbijslag voor het kind.
Indien en voorzover je dus aan deze voorwaarden voldoet!
  zondag 30 maart 2008 @ 23:31:06 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57727022
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:13 schreef Moppie_1974 het volgende:

Bij hem dus niets.
Maar waarom geen fiscaal partnerschap? Voldoen jullie niet aan de voorwaarden of is het jullie eigen keuze?
pi_57727165
DJ is er nog niet (althans, nog niet in dit topic), maar voor de drukste heren uit deze reeks:

Schouderklopjes meldtopic.

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57727234
En ik heb mijn aangifte nog steeds niet verzonden!

voornemens, voornemens, vorig jaar was ik ook maar 8 maanden te laat, na een verzoek van de BD om het toch maar eens te komen doen
  zondag 30 maart 2008 @ 23:37:45 #14
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_57727246
tvp
A.F.C. Ajax
  zondag 30 maart 2008 @ 23:38:03 #15
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57727259
Moet niet gekker worden, zeg.

pi_57727293
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:38 schreef ManAtWork het volgende:
Moet niet gekker worden, zeg.

Jullie hebben het verdiend
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 31 maart 2008 @ 00:50:59 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57728894
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:29 schreef ManAtWork het volgende:

In tegenstelling tot wat Wexy zegt, mag het dus wel.
[..]

Indien en voorzover je dus aan deze voorwaarden voldoet!
Oke ik dacht dat dan dezelfde regel zou gaan gelden als bij fiscaal partners dat als je niet zelf die 321 euro aftrek zou hebben dat je dan ook geen 808 chronische aftrek zou hebben.

Begrijp ik het dan goed dat je dan een 808 chronische aftrek voor het kind?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 31 maart 2008 @ 00:51:36 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57728901
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:35 schreef Five_Horizons het volgende:
DJ is er nog niet (althans, nog niet in dit topic), maar voor de drukste heren uit deze reeks:

Schouderklopjes meldtopic.

Helemaal mee eens!!
pi_57730038
Ik krijg ongeveer 245 euro terug.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_57730224
Super handig topic, zal vast en zeker nog vragen hebben, me digid komt volgende week pas binnen maar ik heb de tijd....want als ik niet voor 1 april aangifte doe dan heb ik kan dat ik pas na 1 juli bericht krijg toch? Verder toch geen andere sancties? Oja ik kwam er ook achter dat ik vorig jaar geen aangifte heb gedaan, maar heb er ook nooit een herinnering over gehad, heb ik daar wel een probleem mee dan?
pi_57730255
quote:
Op maandag 31 maart 2008 03:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Super handig topic, zal vast en zeker nog vragen hebben, me digid komt volgende week pas binnen maar ik heb de tijd....want als ik niet voor 1 april aangifte doe dan heb ik kan dat ik pas na 1 juli bericht krijg toch? Verder toch geen andere sancties? Oja ik kwam er ook achter dat ik vorig jaar geen aangifte heb gedaan, maar heb er ook nooit een herinnering over gehad, heb ik daar wel een probleem mee dan?
1.Je krijgt ook nog eens 5% boete OID.
2.Je kan die aangifte alsnog doen.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_57730267
quote:
Op maandag 31 maart 2008 03:32 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

5%? das wel jammer als het zo is, krijg 2130 terug volgens progje (2007) en 1970 terug uit jaar 2006
  maandag 31 maart 2008 @ 08:14:55 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57730773
quote:
Op maandag 31 maart 2008 03:32 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

1. Onzin (ten aanzien van de 5%).
Je krijgt na een poosje een herinnering dat ze je aangifte nog niet hebben ontvangen. Dan heb je nog 10 dagen om deze in te dienen. Zonder boete. Pas als je dat niet hebt gedaan gaan ze met boetes strooien.
De OID klopt dan wel weer.
  maandag 31 maart 2008 @ 08:16:22 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57730784
quote:
Op maandag 31 maart 2008 00:50 schreef Wexy het volgende:

[..]

Oke ik dacht dat dan dezelfde regel zou gaan gelden als bij fiscaal partners dat als je niet zelf die 321 euro aftrek zou hebben dat je dan ook geen 808 chronische aftrek zou hebben.

Begrijp ik het dan goed dat je dan een 808 chronische aftrek voor het kind?
Ja, als je de grens overschrijdt voor de kosten van het kind, mag je de aftrek opvoeren voor het kind.
  maandag 31 maart 2008 @ 08:17:04 #25
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57730788
quote:
Op maandag 31 maart 2008 03:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

5%? das wel jammer als het zo is, krijg 2130 terug volgens progje (2007) en 1970 terug uit jaar 2006
Dan zou ik 2006 nog maar even indienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')