quote:Aangifteprogramma 2007 beschikbaar
Vóór 1 april 2008 moeten bijna 9 miljoen mensen aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen doen. In het site-onderdeel Aangifte 2007 vindt u het aangifteprogramma inkomstenbelasting 2007 en informatie over (elektronisch) aangifte doen.
Let op!
Om de elektronische aangifte 2007 te ondertekenen, hebt u een DigiD-inlogcode nodig. U kunt uw DigiD-inlogcode on line aanvragen. Meer informatie over DigiD vindt u op www.digid.nl en in het site-onderdeel DigiD. Om direct een DigiD-inlogcode aan te vragen, zie www.digid.nl/aanvragen.
quote:Als u een aangiftebrief of -biljet hebt gehad, dan moet u voor 1 april 2008 aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen doen. Ook als u een aangiftebiljet hebt gehad, kunt u het aangifteprogramma 2007 gebruiken.
Hebt u geen aangiftebrief of -biljet voor 2007 gehad? Maar verwacht u wel dat u meer dan ¤ 13 terugkrijgt van ons? Dan kunt u ook aangifte doen met het aangifteprogramma. U kunt tot en met 31 december 2012 geld terugvragen.
Aangifte doen
U kunt op 2 manieren aangifte doen:
elektronisch
Hiervoor kunt u het aangifteprogramma 2007 downloaden.
op papier
Hiervoor kunt u het papieren E-, P-, T- of Tj-biljet invullen.
De elektronische aangifte heeft een aantal voordelen boven het papieren aangiftebiljet.
Extra controle
Had u of uw fiscale partner vermogen, zoals spaartegoeden, beleggingen, een vakantiewoning of een door u verhuurde woning? Wij besteden hier bij de behandeling van uw aangifte 2007 extra aandacht aan.
Aangifteprogramma downloaden:quote:Wanneer krijgt u van ons bericht?
Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.
Thanks voor je snelle antwoord, Ik heb een brief van de aannemer dat de oplevering tussen 13/10 en 16/11 gepland staat.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef fisc het volgende:
ja, mits het in de planning zit (en je dit aannemelijk kan maken) dat de woning voor eind 2009 bewoond gaat worden (art 3.111 lid 3)
thanks, heb hem even in de OP geplaktquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:40 schreef Adelante het volgende:
Dit is het [CENTRAAL] Belastingaangifte 2007 topic. Je kunt hier al je vragen stellen over je belastingaangifte over het jaar 2007.
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[..]
Aangifteprogramma downloaden:
Microsoft Windows
Mac OS X
Linux
Belastingaangifte 2007
Daar staat het antwoord.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:25 schreef ManAtWork het volgende:
Dat is dubbel posten.
En het staat er wel!
Slotje!
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik heb namelijk nooit beweerd dat je de lening van het normbedrag af moet halen. Ik stel alleen dat áls je een IBgroep-lening hebt, je het stelsel van de normbedragen moet gebruiken (en dus niet de werkelijke kosten mag aftrekken). Precies zoals je het vorig jaar hebt gedaan, dus.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:46 schreef exode het volgende:
aftrek studiekosten...gooi hem in het centrale topic.
...
Maar nu lees ik in het topic aftrek studiekosten dat dit niet zou mogen Don James (lening wordt gezien als stufi en moet dus van het normbedrag afgetrokken worden),
...
Toch staan ze er echt, laatste pagina:quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:45 schreef ATCO het volgende:
Misschien dat ManAtWork het mij dan even kan uitleggen maar ik zie daar echt geen normbedragen voor 2007 staan.
Wat kan ik opvoeren voor de studiekosten van 2007? Vorig jaar heb ik de normbedragen van 2006 opgevoerd omdat ik niet ruim hierboven kom. Dit jaar wil ik dit weer, maar ik zie net als Billy_Mack nergens de normbedragen staan.
Lees nou gewoon eens te toelichting met het voorbeeld. Goed lezen en het staat er wel. 2007 is veranderd ten opzichte van 2006.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:45 schreef ATCO het volgende:
Misschien dat ManAtWork het mij dan even kan uitleggen maar ik zie daar echt geen normbedragen voor 2007 staan.
Wat kan ik opvoeren voor de studiekosten van 2007? Vorig jaar heb ik de normbedragen van 2006 opgevoerd omdat ik niet ruim hierboven kom. Dit jaar wil ik dit weer, maar ik zie net als Billy_Mack nergens de normbedragen staan.
2004 kan nog makkelijk, je moet alleen nog even de digitale handtekening aanvragen als je die nog niet gebruikt hebt. (5 jaar na onstaan van de belastingschuld (art 45 uitvoeringsregeling IB 2001)). Het is niet voor niets dat de belastingdienst nog software aanbied voor deze jaren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:27 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ik heb net 2005 en 2006 aangegeven nu 2004 nog (maar dat kan niet met digid :S)
tevens tvp
Dit kan zeker! Vergeet niet om, buiten de rente voor je hypotheek, ook je kosten voor de notaris af te trekken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:39 schreef amokjeeh het volgende:
Is het mogelijk om al kosten voor een nieuwbouwhuis op te voeren terwijl je er nog niet woont? Ik woon nog thuis en mijn appartement wordt vanaf april 2007 gebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |