Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:31 schreef Silvieja het volgende:
Ik heb het geld vandaag binnengekregen. Overigens nog geen brief ontvangen.
Volgens mij verrekent de BD geen verschillende jaren met elkaar. Dit zou immers lastig worden om zo de boekhouding sluitend te krijgen ('k weet het niet zeker, maar het lijkt mij onlogisch).quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:28 schreef delapoko het volgende:
Ik heb het ook nog niet binnen. Ik had op 22 februari aangifte gedaan maar na de storing nogmaals op 5 maart. Nu maar hopen dat ik het binnen enkele dagen ontvang. Maar ik ben bang dat ze het met 2004 gaan verrekenen. Ik moet nog een verzoek ambtshalve herziening opsturen voor 2004. Dus dat wordt lang wachten![]()
De BD kan inderdaad de verschillende aanslagen met elkaar verrekenen. Zo snel mogelijk een verzoek tot ambthalve herziening van de ambtshalve aanslag indienen, en vragen om uitstel van betaling.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:37 schreef delapoko het volgende:
Weet iemand dit zeker, want ik heb na mijn post boven met de belastingdienst gebeld, en de mevrouw aan de telefoon zij dat het verrekend kan worden.
Het zit namelijk zo: Ik heb voor 2004 nooit aangifte gedaan (vanwege gezondheidsomstandigheden). Daarom heeft de belastingdienst zelf een bedrag bepaald dat ik moet betalen. Begin dit jaar heb ik toch maar even electronisch aangifte 2004 gedaan en volgens het systeem zou ik ongeveer 800 euro terug ontvangen. Ik dacht dat het wel goed zat. Totdat ik vandaag te horen kreeg dat ik geen electronisch aangifte kon doen over 2004 omdat de belastingdienst al een bedrag had vastgesteld. Ik moest een aanvraag ambtshalve herziening voor 2004 opsturen.
Dus ik ben bang dat het bedrag dat ik over 2007 terug krijg, wordt verrekend met 2004 omdat mijn electronische aangifte voor 2004 niet meeteld, en dat ik dus een brief moet opsturen en wachten dat alles goedkomt. Volgens mij ben ik weer een aantal maanden verder voordat de verrekeningen weer goedkomen en ik de bedragen van 2007 en 2004 ontvang
Dat is her rare eraan. Ik heb een aanslag gekregen van ongeveer 3000 euro omdat ik geen aangifte had gedaan voor 2004. Geen idee hoe ze aan dit bedrag komen. Na het invullen van de electronische aangifte 2004 zag ik dat ik ongeveer 800 euro terug moet ontvangen. Vragen om uitstel van betaling zou dan raar zijn omdat ik niets hoef te betalen. Of bedoel je 'uitstel van betaling totdat het duidelijk wordt dat ik geld moet ontvangen'?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
De BD kan inderdaad de verschillende aanslagen met elkaar verrekenen. Zo snel mogelijk een verzoek tot ambthalve herziening van de ambtshalve aanslag indienen, en vragen om uitstel van betaling.
En vanaf nu de termijnen in de gaten houden!![]()
Op dit moment heb jij een schuld van 3000 euro bij de BD. Die wordt pas weg gehaald als je OF betaald hebt, OF een nieuwe aanslag krijgt waarmee de vorige verrekend gaat worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:13 schreef delapoko het volgende:
[..]
Dat is her rare eraan. Ik heb een aanslag gekregen van ongeveer 3000 euro omdat ik geen aangifte had gedaan voor 2004. Geen idee hoe ze aan dit bedrag komen. Na het invullen van de electronische aangifte 2004 zag ik dat ik ongeveer 800 euro terug moet ontvangen. Vragen om uitstel van betaling zou dan raar zijn omdat ik niets hoef te betalen. Of bedoel je 'uitstel van betaling totdat het duidelijk wordt dat ik geld moet ontvangen'?
Zelfs als ik morgen de brief op de post doe, ben ik bang dat het enkele maanden kan duren voordat ik over het geld van 2007 beschik.
Maandag maar eens even bellen en vragen hoe de procedure nou precies is. Bedankt voor de informatie.
Ik heb zojuist even gebeld met de 'BD' en die mevrouw zij dat je ze niet kreigt.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:04 schreef pmdomela het volgende:
He podver ik wil ook de 1018 euro die ik terug zou moeten krijgen!
quote:Op zondag 18 mei 2008 09:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb zojuist even gebeld met de 'BD' en die mevrouw zij dat je ze niet kreigt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |