abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58625851
en mijn nederlands is niet zo goed maar daarom mag je toch vragen stellen en je mening geven
of is deze forum alleen voor mensen die een hoge opleiding hebben als dat zo is stop ik ermee
  maandag 12 mei 2008 @ 13:47:42 #177
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58626055
Met je nederlands is niet echt iets mis. Als je voortaan de zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt, dan is je post veel gemakkelijk te lezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 12 mei 2008 @ 13:53:37 #178
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58626122
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:33 schreef mustang539 het volgende:
en mijn nederlands is niet zo goed maar daarom mag je toch vragen stellen en je mening geven
of is deze forum alleen voor mensen die een hoge opleiding hebben als dat zo is stop ik ermee
Uiteraard is dit forum voor iedereen!

Wat ik en anderen jou proberen te zeggen, is dat jouw schrijfstaal niet bevorderend helpt voor de inhoud van de discussie. Omdat jij geen leestekens en geen zinsopbouw gebruikt, worden jouw posten simpelweg onleesbaar.

Bijvoorbeeld jouw bovenstaande post vertaald naar redelijk nederlands:

en Mijn nederlands is niet zo goed maar daarom mag je toch vragen stellen en je mening geven? Of is deze dit forum alleen voor mensen die een hoge opleiding hebben? Als dat zo is, stop ik ermee.

Met wat leestekens en af en toe een nieuwe zin beginnen, kom je een heel eind. Als je niet exact weet hoe dat moet, lees na het typen dan eens hardop jouw post voor. Daar waar iets vragend klinkt zet je op het eind een vraagteken en begin je de volgende zin met een hoofdletter. Als je bij het hardop lezen ergens automatisch een pauze laat vallen, kijk dan of daar een komma of een punt moet komen. Breek lange zinnen op in kleinere zinnen. Dit zijn kleine tips om jouw post leesbaarder te maken.

Nogmaals, iedereen is welkom maar om e.e.a. leesbaar en begrijpbaar te houden, zijn dit simpele tips. Ik schrijf ook niet foutloos maar probeer het wel goed te doen.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_58626235
Ik wacht rustig af. Het zal wel ongeveer te gelijk met mijn salaris en vakantiegeld komen. Relaxeddd
pi_58626334
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:35 schreef Flashwin het volgende:

[..]

U heeft ervaring met belastingdiensten in meerdere landen?
Toevallig wel ja. En je punt is?
Profiel opgeheven.
pi_58626393
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:06 schreef Bierie het volgende:

[..]

Toevallig wel ja. En je punt is?
Mijn punt is dat je niet zo moet overdrijven. De Nederlandse belastingdienst is, in vergelijking met andere landen, een van de meest professionele.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58626430
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:33 schreef mustang539 het volgende:
Graag! Als jij een lage opleiding gelijkstelt aan niet fatsoenlijke zinsopbouw en grammatica dan is dit forum inderdaad alleen voor hoger opgeleiden. Idioot.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 12 mei 2008 @ 14:18:59 #183
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58626553
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:12 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Graag! Als jij een lage opleiding gelijkstelt aan niet fatsoenlijke zinsopbouw en grammatica dan is dit forum inderdaad alleen voor hoger opgeleiden. Idioot.
Pff... heb je het warm gekregen door het weer? Neem een lekker koud biertje of icetea. Relax.

Flamen doe je maar ergens anders. Als iemand iets niet helemaal goed doet, kun je hem daarbij helpen. Ook in jouw bovenstaande zin ontbreekt een leesteken!

Laten we elkaar niet afvlammen maar elkaar helpen om wat wijzer te worden.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_58626700
idoot ja dat is echt nederlands of niet .
Net iedereen heeft een opleiding rechten hoor .
Maar ja ik wil Iced Lips bedanken voor de opmerking
Ik ga proberen om punten en leestekens te gebruiken om mijn vragen iets duiderlijker de maken
Jullie horen wel als de belastinge heeft uitbetaald meer woorden maak ik hieraan niet meer vuil
pi_58627048
Kan het kwaad dat ik de BD telefoon bel om te vragen als er wat uitgekeerd gaatworden? Het is de eerste keer dat ik aangifte doen. En ben benieuwd.
  maandag 12 mei 2008 @ 15:00:45 #186
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58627227
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:49 schreef portable het volgende:
Kan het kwaad dat ik de BD telefoon bel om te vragen als er wat uitgekeerd gaatworden? Het is de eerste keer dat ik aangifte doen. En ben benieuwd.
Het kan geen kwaad.

Maar reken er maar op dat je geen antwoord krijgt. Alles wordt immers geautomatiseerd gedaan, zodra zij het kunnen zien heb jij in principe de brief al thuis gekregen. De computer rekent het automatisch uit a.d.h.v. jouw aangifte en verstuurt dezelfde dag nog de brief. Hooguit dat de medewerkers bij de Belastingtelefooon het 1 dag eerder weten dan jezelf.

Maar je weet toch ongeveer wat je terugkrijgt; Waar kwam jezelf op uit toen je het aangifteprogramma invulde? Dit bedrag + rente zul je terugkrijgen. Later kan het zijn dat je een controle krijgt (dan moet je al je gegevens opsturen) of dat je een definitieve aanslag krijgt op basis van jouw gegevens.
pi_58627966
quote:
het kan inderddad geen kwaad . Ik heb zelf ook gebeld maar toen zeiden ze tegen mij dat mijn aangifte in behandeling is . En dat het niet meer lang kon duren .
pi_58628237
Anders bel ik morgen wel even, wie weet. Gesloten
  maandag 12 mei 2008 @ 16:11:42 #189
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58628252
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:26 schreef mustang539 het volgende:
Ik ga proberen om punten en leestekens te gebruiken om mijn vragen iets duiderlijker de maken
Niet om je af te kraken ofzo, maar ik vind het wel triest dat je het presteert om aan het einde van deze zin geen punt te zetten

Niet iedereen schrijft en tikt perfect Nederlands, en op zich is dat ook geen ramp hoor. Maar het feit dat je niet hoog opgeleid bent is totaal geen excuus om slecht Nederlands te schrijven. Er zijn zat laag opgeleiden die het fatsoenlijk kunnen (evenals zat hoogopgeleiden die er een potje van bakken).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:14:18 #190
65252 Bart
pi_58628296
quote:
Tuurlijk kan dat kwaad. Door jouw belletje en die van vele anderen moet de belastingdienst weer allemaal belmiepen inhuren die betaald worden van o.a. mijn belastingcenten. Je krijgt je geld er echt niet sneller door ofzo als je gaat bellen. Kost het zoveel moeite om gewoon wat geduld te hebben? Het komt vanzelf wel.
pi_58628755
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:11 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Niet om je af te kraken ofzo, maar ik vind het wel triest dat je het presteert om aan het einde van deze zin geen punt te zetten

Niet iedereen schrijft en tikt perfect Nederlands, en op zich is dat ook geen ramp hoor. Maar het feit dat je niet hoog opgeleid bent is totaal geen excuus om slecht Nederlands te schrijven. Er zijn zat laag opgeleiden die het fatsoenlijk kunnen (evenals zat hoogopgeleiden die er een potje van bakken).
wat maakt het allemaal uit punt geen punt zo te lezen begrijpen jullie allemaal wat ik bedoel .
nee ik beschouw dit niet als afkraken maar ik heb het idee dat ik op een forum zit waar je perfect nederlands moet schrijven en er zijn mensen die het helemaal niet kunnen met punten en komma s.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:58:31 #192
65252 Bart
pi_58628923
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:45 schreef mustang539 het volgende:

[..]

wat maakt het allemaal uit punt geen punt zo te lezen begrijpen jullie allemaal wat ik bedoel .
nee ik beschouw dit niet als afkraken maar ik heb het idee dat ik op een forum zit waar je perfect nederlands moet schrijven en er zijn mensen die het helemaal niet kunnen met punten en komma s.
Je hoeft het niet perfect te doen, maar feit is wel dat iedereen meer moeite moet doen om je posts te lezen. Sommigen vinden zelfs dat ze te veel moeite moeten doen (zinnen 3x opnieuw lezen om ze een keer te begrijpen enzo), en slaan je hele bericht gewoon over. Zeker als jij een vraag hebt, heb je uiteindijk jezelf ermee, hoe minder mensen je vraag lezen en snappen, hoe minder antwoorden je kan krijgen...
pi_58628969
nee maar daar lijkt het wel op . dat het in perfect nederlands moet .
Maar laten we hier maar over ophouden ieder zijn eigen mening.
Het gaat tenslotte over de belasting centjes en daarop zit (bijna) iedereen op te wachten of niet .
pi_58629061
quote:
Op maandag 12 mei 2008 17:02 schreef mustang539 het volgende:
nee maar daar lijkt het wel op . dat het in perfect nederlands moet .
Maar laten we hier maar over ophouden ieder zijn eigen mening.
Het gaat tenslotte over de belasting centjes en daarop zit (bijna) iedereen op te wachten of niet .
Nee maar het lijkt er wel op dat het in perfect Nederlands moet.
Maar laten we er maar over ophouden immers ieder zijn mening.
Het gaat tenslote over de belastingcentjes en daarop zit (bijna) iedereen te wachten of niet?
pi_58629303
O alsjeblieft hou op ............ik heb hier geen zin in . Lijkt wel of ik weer op school zit.
Of heb ik dit ook weer verkeerd geschreven .
Ongelooflijk ..................................................................
pi_58629333
Ik Kap Ermee ...............
Ik Heb Geen Vragen Meer .....................
Ik wacht lekker op mijn centjes
TOT ZIENS
pi_58629363
  maandag 12 mei 2008 @ 17:34:46 #198
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58629421
quote:
Op maandag 12 mei 2008 17:27 schreef mustang539 het volgende:
O alsjeblieft hou op ............ik heb hier geen zin in . Lijkt wel of ik weer op school zit.
Of heb ik dit ook weer verkeerd geschreven .
Ongelooflijk ..................................................................
quote:
Op maandag 12 mei 2008 17:29 schreef mustang539 het volgende:
Ik Kap Ermee ...............
Ik Heb Geen Vragen Meer .....................
Ik wacht lekker op mijn centjes
TOT ZIENS
Ok... met zo'n attitude ben ik blij dat je opgerot bent. Verschillende users hebben jou proberen te wijzen op jouw schrijfstijl. Soms beleefd en soms minder beleefd maar je gedraagt je als een klein kind.

Om dit forum een beetje fatsoenlijk te houden, is het gewenst dat iedereen in redelijke mate normaal nederlands schrijft. Het hoeft niet perfect en niet iedere scheet wordt afgekeurd maar jij maakt het wel heel erg bont.

Je hebt een kans laten liggen om hier jouw nederlands op ietwat hoger niveau te tillen. Ik en anderen hebben je enkele nuttige tips gegeven. Daar veeg je vervolgens je reet mee!
  Moderator / Miss SHO maandag 12 mei 2008 @ 17:35:24 #199
22592 crew  Ole
pi_58629431
OT:
quote:
Hebt u op tijd aangifte gedaan, namelijk vóór 1 april 2008? Dan krijgt u vóór 1 juli 2008 bericht. Dit zal een brief of (voorlopige) aanslag zijn.
Mijn ervaring is, dat zodra deze voorlopige aanslag binnen is, het geld binnen 1 week op je rekening staat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_58629567
]We hadden 2x meegemaakt dat het geld al op onze rekening staat dan pas het blauwe envelop gekregen..... hoop dat het weer zo is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')