abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58635855
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:08 schreef Maeghan het volgende:
Ik zit er ook wel op te wachten hoor. Vorig jaar had ik het half mei, ben benieuwd wanneer het nu komt. Ik zit er wel om te springen eigenlijk. Maar goed, woensdag krijg ik m'n vakantiegeld en dan is het ook goed eigenlijk.

Ik heb expres geen voorlopige teruggave aangevraagd omdat ik mezelf een beetje ken en ik weet dat ik een enorm gat in m'n hand heb... =)
zo sneu dit...en als je later wel geld problemen hebt. Dan ligt dit aan de bank, of lening-gever en desnoods de gemeente. *zucht*

Ben ik dan de enige die dit geld niet direct nodig heeft en het op de spaarrekening zet?

En ik heb ook gewoon een hypotheek en een auto, 2 zelfs.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 mei 2008 @ 23:32:03 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58635945
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

zo sneu dit...en als je later wel geld problemen hebt. Dan ligt dit aan de bank, of lening-gever en desnoods de gemeente. *zucht*

Ben ik dan de enige die dit geld niet direct nodig heeft en het op de spaarrekening zet?

Bij mij gaat t ook op de spaarrekening, niet volledig aangezien ik met 200 euro leuke dingen mag doen van mezelf
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 12 mei 2008 @ 23:37:44 #207
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_58636060
quote:

[..]

'k heb het niet direct nodig. Ik heb al redelijk wat op m'n spaarrekening e.d. staan. Dus ik gun mijzelf een mooie nieuwe stoel en ik los wat extra af op m'n hypotheek.

Hee... door geld uit te geven hou je de economie en samenleving draaiende. Als ik alles wat bij mij binnenkomt oppot, heb ik wel een leuke spaarrekening maar een minder leuk leven. Ik kom bij lange na niet in de financiële problemen en ga het dus (deels) leuk uitgeven.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_58636244
quote:

[..]

Ja echt sneu he...dat mensen zelf beslissen wat ze met hun geld doen.

Wat is dit nou voor ongelooflijk kansloze opmerking zeg...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58636711
quote:

[..]

Beetje flauwe opmerking hoor. Ik heb nooit geldproblemen, leen nooit en ik spaar veel. Ik ken mezelf gewoon goed genoeg om te weten dat als ik iedere maand iets extra te besteden heb, ik ook iedere maand iets extra ga kopen. Dat maakt me nog niet onverantwoord of zo, ik vind dit gewoon makkelijker.

En dat ik het hard nodig heb komt doordat ik gewoon achter elkaar veel rekeningen heb gekregen waar ik niet geheel op berekend was (ik verdien al niet veel en dit is het eerste jaar dat ik op mezelf woon, dus ik weet nog niet zo goed welke gemeentelijke lasten ik moet verwachten en hoeveel die bedragen). Ik zou het zonder wel redden, maar het komt nu wel even heel erg mooi uit.

Sommige mensen vinden zichzelf ook altijd oneindig veel beter dan anderen zeg...
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:43:44 #210
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_58643657
Zojuist de Belastingtelefoon gebeld. De gozer a/d andere kant v/d lijn wist me te vertellen a/d/h/v m'n gegevens dat binnen nu en 2 weken de voorlopige aanslag 2007 verstuurd gaat worden. Misschien een standaard antwoord, maar ik hoop dat hij gelijk heeft..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:53:07 #211
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58647389
Je hebt geluk: jouw aangifte is behandeld.
Binnen twee weken (en misschien zelfs eerder) heb jij het geld op de rekening staan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58648222
Hier ook nog geen bericht
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58679222
Ook nog niets retour ,ook geen bevestiging ofzo ,gewoon afwachten ben ik bang
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:25:50 #214
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58682566
quote:

[..]

Niet iedereen heeft hetzelfde gigantische inkomen dat jij hebt, hoor. Een klein beetje inlevingsvermogen in de situatie van een ander kan geen kwaad.

Zelf gooi ik de teruggave overigens ook in eerste instantie op m'n spaarrekening evenals m'n vakantiegeld, maar ik kan me nog heel goed de tijden herinneren dat ik een stuk minder te besteden had (inkomen stuk beneden modaal en toch een hoop vaste lasten.. en nee.. naast hypotheek en soms wat rood staan geen leningen) en dan komt zo'n 'extraatje' toch wel eens verrekte handig uit!
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:31:58 #215
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_58683661
Ik gebruik de belastingteruggaaf ook voor noodzakelijk nut: m'n wasmachine heeft het begeven na 10 jaar (doe de was nu even bij m'n ouders). De andere helft gebruik ik om deze zomer even wat verfspullen aan te schaffen, huis mag wel een likje gebruiken. Ik spaar maandelijks (ook al is het niet veel), maar het is handig als je ineens een groter bedrag kunt besteden. Bovendien is m'n spaargeld nog niet voldoende om ermee de dingen aan te schaffen die ik zou willen. It's not a perfect world.

Met andere woorden: het is geen weggegooid geld, laat staan dat ik het voor onnodige troep gebruik.
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_58685526
Naast een brief heeft dus iig niemand z'n geld nog gehad
pi_58687385
vandaag voor een andere reden de BD moeten bellen. Uit nieuwsgierigheid gevraag hoe het ermee stond:
"u krijgt voor 1 Juli een reactie van ons...."
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:19:32 #218
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58687537
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:09 schreef fokuserdetiende het volgende:
"u krijgt voor 1 Juli een reactie van ons...."
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_58687613
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Zelfde...
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:37:33 #220
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58687770
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:22 schreef jmac het volgende:
Naast een brief heeft dus iig niemand z'n geld nog gehad
Ik (briefontvangster) heb het geld nog niet gezien, maar dat verwacht ik volgende week toch wel . Morgen is het een week geleden dat ik de brief kreeg en meestal krijg je binnen 2 weken nadat je de brief ontvangt je geld wel.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_58691719
Ik heb ook nog niks ontvangen.

Ik heb ergens gehoord dat de 16e een vaste betaaldatum is, klopt dat?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_58691980
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:54 schreef teknomist het volgende:
Ik heb ook nog niks ontvangen.

Ik heb ergens gehoord dat de 16e een vaste betaaldatum is, klopt dat?
15e
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58692234
Ok, dan staat het de 16e op mijn rekening, als ik tenminste nu iets krijg. Ik heb nog geen brief gehad maar die heb ik voorgaand jaar ook niet ontvangen. Pas later wel, maar niet voordat ik het geld kreeg.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:56:26 #224
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58692963
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:08 schreef Joene het volgende:

[..]

15e
Voor maandelijkse teruggave van IB en toeslagen wel, ja.
Voor andere (zoals de jaarlijkse aangifte) kan het op ieder willekeurig moment worden overgemaakt.
pi_58693761
Ik heb vandaag ook nog even contact gehad met de BD i.v.m. een andere aangifte en ik heb meteen maar even gevraagd hoe het zit met de uitbetaling van mijn voorlopige aanslag. Ik heb immers vorige week vrijdag (9 mei) al de brief ontvangen maar nog niets op m'n rekening gezien.

De medewerker van BD-telefoon vond dit vreemd, aangezien het normaal gesproken bedoeling dat het geld op rekening staat conform de datum dagtekening brief (9 mei). Na controle kon hij in het systeem zien dat op 8 mei het bedrag betaalbaar is gesteld, ook het rekeningnr. klopte. Hij kon niet zien of het ook daadwerkelijk was overgeboekt. Ik kreeg het advies om m'n rekening in de gaten te houden en als het in de loop van volgende week niet overgeboekt is opnieuw contact op te nemen.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 16 mei 2008 @ 00:34:59 #226
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58696818
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:25 schreef Iced_Lips het volgende:
Ik heb vandaag ook nog even contact gehad met de BD i.v.m. een andere aangifte en ik heb meteen maar even gevraagd hoe het zit met de uitbetaling van mijn voorlopige aanslag. Ik heb immers vorige week vrijdag (9 mei) al de brief ontvangen maar nog niets op m'n rekening gezien.

De medewerker van BD-telefoon vond dit vreemd, aangezien het normaal gesproken bedoeling dat het geld op rekening staat conform de datum dagtekening brief (9 mei). Na controle kon hij in het systeem zien dat op 8 mei het bedrag betaalbaar is gesteld, ook het rekeningnr. klopte. Hij kon niet zien of het ook daadwerkelijk was overgeboekt. Ik kreeg het advies om m'n rekening in de gaten te houden en als het in de loop van volgende week niet overgeboekt is opnieuw contact op te nemen.
In hun pc staat het inderdaad beschikbaar en moet t normaal binnen 10 werkdagen op de rekening staan. Soms is het zelfs al binnen 2 dagen, maar goed er kunnen dingen aan de hand zijn. In dit geval bijvoorbeeld Pinksteren dat er tussen zit.

Volgens de normale logica zou het maandag op je rekening moeten staan. En inderdaad als het er woensdag nog niet op staat even aan de bel trekken, kan nooit kwaad
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:08 schreef Joene het volgende:

[..]

15e
Zoals MAW aangeeft is de 15e voor de voorlopige teruggave. Toeslagen komt echter op de 20e van de maand op de rekening.
En IB zoals MAW ook zegt kan op elke datum op de rekening worden gestort. Dit is namelijk geen vast bedrag dus kan ook niet een maand van te voren al gezien worden wat je de maand er op krijgt dus word ook niet vast gezet.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_58698599
Wohhhhaaaaaa,

heb nog geen brief ontvangen, maar zojuist gezien dat het geld wel op onze rekening staat!!! (¤ 6700)

aangifte digitaal ingestuurd dd 27 febr08
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_58698787
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 06:54 schreef Essebes het volgende:
Wohhhhaaaaaa,

heb nog geen brief ontvangen, maar zojuist gezien dat het geld wel op onze rekening staat!!! (¤ 6700)

*checkt meteen haar rekening....helaas *
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:50:21 #229
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58698842
quote:
Wohhhhaaaaaa,

sjees... mooi bedrag. Ik haal dit jaar de 1000 euro niet eens.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_58699147
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 07:50 schreef Dromer het volgende:

[..]
sjees... mooi bedrag. Ik haal dit jaar de 1000 euro niet eens.
tuurlijk, is zeker een mooi bedrag. bedenk echter wel dat ik het geld wel eerst betaald heb
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_58699173
Hier ook binnen! Nog geen brief ontvangen, maar wel het geld!!!
pi_58699210
En binnen, nog geen brief gehad.
Morgen een nieuwe cv ketel bestellen, je kan er maar beter 1 in huis hebben voordat de oude het begeeft en dat zal altijd in de winter zijn
Oja en straks even de stad in met mijn zoon, kan ik hem trakteren op een bakkie koffie met een gebakje.
Wie het even breed heeft laat het lekker hangen
pi_58699322
Ik kreeg ook altijd eerst het geld. Nu nog niks helaas...
pi_58699417
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 08:40 schreef Sorella het volgende:
Morgen een nieuwe cv ketel bestellen, je kan er maar beter 1 in huis hebben voordat de oude het begeeft en dat zal altijd in de winter zijn
Heb toevallig gister mijn nieuwe CV laten installeren. Ik wilde ook de winter niet afwachten. Ook daarom zou het lekker zijn als de BD nu even gaat uitkeren, anders is bijna al mijn spaargeld in 1 keer op.
pi_58700109
quote:
Wohhhhaaaaaa,

Heb mijn aangifte ook (voor de 2e maal) op 27 febr 08 digitaal verstuurd maar heb helaas nog niets op mijn bankrekening staan
Kan het wel gebruiken zometeen gezien we net een huisje gekocht hebben en een hoop verf en behang moeten kopen
pi_58700308
Zeker postbank allemaal

Rabo komt altijd pas rond 13-16:00 uur met verwerken. Ben benieuwd.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:08:16 #237
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58700567
Nou ja zeg, ik heb dus al wel een brief maar nog geen geld . Ik heb ook Rabobank trouwens, dus misschien vanmiddag wel
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:08:44 #238
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58700577
quote ipv edit
pi_58700727
Hoe word er eigenlijk uitbetaalt, iedereen tegenlijkertijd, of op alfabetische vollegorden, of op de tijd waneer je het hebt opgestuurt?
pi_58700749
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:16 schreef jelle123321 het volgende:
Hoe word er eigenlijk uitbetaalt, iedereen tegenlijkertijd, of op alfabetische vollegorden, of op de tijd waneer je het hebt opgestuurt?
Dat vraag ik me inderdaad ook af.
pi_58700868
Ik heb nog helemaal geen brief gehad en ook nog geen geld
Haters gonna hate.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:33:45 #242
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58701091
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:16 schreef jelle123321 het volgende:
Geheel willekeurig.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:34:19 #243
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58701107
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Ach,... gossie,...
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:39:55 #244
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_58701224
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Hier hetzelfde....Geen brief, Geen poen...

Wel kreeg ik een (standaard)brief dat ze mijn verandering van rekeningnummer hebben doorgevoerd...
Dat betekent dat ze in iedergeval mijn aangifte hebben bekeken(behandeld)......

Ik houd hoop...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:47:01 #245
134683 pussydeluxe
MsPascalita
pi_58701372
En ook ik wacht met smart op een teken van de belastingdienst, TVP dus.
pi_58701536
heb nu al medelijden met die medewerkers @ belastingtelefoon. Die krijgen nu de hele dag kwaad volk aan de lijn omdat ze 'hebben gehoord' dat andere 't geld wel hebben gehad en hen niet.

Ik weet nog van m'n baantje @ toeslagen telefoon dat mensen op de 20'ste gewoon om 8:15 belde omdat ze hun 36euro niet hadden gekregen terwijl ze 't normaal om 8:00 al op de rekening hebben

Ik raad iedereen gewoon aan vandaag te wachten tot 6 uur. De meeste banken verwerken stortingen van de belasting altijd op een bepaald tijdstip.

Postbank: voor 11 uur.
Rabo: rond 16:00
Ing: wisselt heel erg. Vaak zelfs pas de volgende dag.
ABN: rond 12:00-14:00

Dit zijn iig mijn ervaringen mbt. toeslagen verwerkingen.

Dus even geduld allemaal vandaag en niet meteen die arme kinderen stalken via de telefoon
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:08:42 #247
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_58701864
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:53 schreef jmac het volgende:

Dus even geduld allemaal vandaag en niet meteen die arme kinderen stalken via de telefoon
Nou, ik ga ze pas stalken als ik 1 juli mijn geld nog niet heb .
Je weet toch dat het tot 1 juli kan duren voor je je geld hebt, dus dan ga ik niet klagen dat ik het half mei nog niet heb .
(Maar stiekum hoop ik wel dat het vanmiddag komt )
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 16 mei 2008 @ 11:26:47 #248
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58702298
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:53 schreef jmac het volgende:
heb nu al medelijden met die medewerkers @ belastingtelefoon. Die krijgen nu de hele dag kwaad volk aan de lijn omdat ze 'hebben gehoord' dat andere 't geld wel hebben gehad en hen niet.

Ik weet nog van m'n baantje @ toeslagen telefoon dat mensen op de 20'ste gewoon om 8:15 belde omdat ze hun 36euro niet hadden gekregen terwijl ze 't normaal om 8:00 al op de rekening hebben

Ik raad iedereen gewoon aan vandaag te wachten tot 6 uur. De meeste banken verwerken stortingen van de belasting altijd op een bepaald tijdstip.

Postbank: voor 11 uur.
Rabo: rond 16:00
Ing: wisselt heel erg. Vaak zelfs pas de volgende dag.
ABN: rond 12:00-14:00

Dit zijn iig mijn ervaringen mbt. toeslagen verwerkingen.

Dat vond ik altijd het leukste van die mensen die om 8 uur al belden met de melding dat hun zorgtoeslag nog niet gestort was. Kon je makkelijke antwoorden geven, niets uit te zoeken. Gewoon afwachten
pi_58703221
Ik denk eens even mijn saldo checken:

vrijdag 16 mei 2008 @ 12:22:40 #250
215025 honda_hybrid
leven is een groot feest.
pi_58703507
ik heb het ook binnen , op de postbank ... om 14:00 uur worden er ook nog betalingen daar verwerkt dus hoop ik dat die van mijn vriendin ook binnen is . toch lekker 5000 pleuroos die heel goed uit komen haha.
pi_58703536
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:26 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dat vond ik altijd het leukste van die mensen die om 8 uur al belden met de melding dat hun zorgtoeslag nog niet gestort was. Kon je makkelijke antwoorden geven, niets uit te zoeken. Gewoon afwachten
Ja was ook wel leuk

En sommige meteen huilen dat ze niets meer te eten hebben Als je afhankelijk bent van die 36eur is 't wel heel erg. Ook veel mensen in paniek bellen dat de 20'ste op een zaterdag valt en of ze dan 't geld al op vrijdag kunnen krijgen... Zucht... Kansloos

EDIT: als je 't over de duivel hebt (rabobank): zojuist ontvangen. +47 euro rente! (had nog geen brief overigens).
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:30:29 #252
53770 mr.marcus
techneau!
pi_58703708
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:10 schreef FortunaHome het volgende:
Ik denk eens even mijn saldo checken:

[ afbeelding ]

ik zou als ik jou was wel even dat plaatje weghalen.
staat je sofi nummer op ja.

ik heb zelf ook ontvangen vandaag
Life sucks
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:42:23 #253
215322 er1969
blablabla
pi_58703980
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:23 schreef jmac het volgende:

[..]

Ja was ook wel leuk

En sommige meteen huilen dat ze niets meer te eten hebben Als je afhankelijk bent van die 36eur is 't wel heel erg. Ook veel mensen in paniek bellen dat de 20'ste op een zaterdag valt en of ze dan 't geld al op vrijdag kunnen krijgen... Zucht... Kansloos

Ik vind dat niet echt om te lachen als mensen gaan huilen omdat ze niets meer te eten hebben, ook een beetje raar om zulke mensen kansloos te noemen. Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat de belastingdienst niet eerder gaat storten omdat iemand zijn centen op heeft. Maar een beetje meer respect van jou kant voor die mensen die in zulke situaties zijn belandt mag ook wel hoor. we kunnen blij zijn dat we het beter hebben als hun
pi_58703998
Haha wat wil je nou met mijn sofi nummer
pi_58704171
Iemand bij ABN AMRO nog geld ontvangen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')