abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:34:52 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58074974
Vorige deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 54

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Ja zeg, ik heb net al een dreumestopic dichtgegooid, en nu weer het moedertopic.
Ik blijf niet bezig.
En ook hier herhaal ik mijn laatste posts niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:36:04 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_58075006
moet ik nou weer gaan nalezen?
stormy waters...
sailin'
pi_58075029
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:34 schreef Moonah het volgende:
En ook hier herhaal ik mijn laatste posts niet.
blij toe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:40:28 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_58075128
Schoonouders zijn wonderlijke mensen

En er zijn altijd dingen die je niet wilt weten van je (schoon)ouders.

Hier trouwens nooit echt bekkenbodemoefeningen gedaan en ook nooit last gehad van wat dan ook. En al helemaal niet van vollopen. Vandaag Ruben alweer 3 maanden oud, wat gaat de tijd snel.

Overigens, is het raar dat ik aan de ene kant blij ben dat ik nog niet weer menstrueer, maar het aan de andere kant ook wel vervelend vind? Blij omdat het zoveel gedoe is, maar vervelend omdat ik me zowat onvruchtbaar voel en omdat ik constant na moet denken bij speciale dingen "wat als het nu ineens komt". Hadden jullie dat ook?

(En is het normaal om na 3 maanden nog niet gemenstrueerd te hebben terwijl de borstvoeding eigenlijk alleen de eerste paar weken volledig was? )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58075306
Troel, bij mij kwam de menstruatie ongeveer rond de 3 maanden opzetten. En dan heb ik nooit volledig BV gegeven (van 1 op 8 flesjes KV in eerste week, naar 6 op 7 flesjes KV in de 7e week). Dus het lijkt me niet zo raar.
Ik had er trouwens nog niet over nagedacht. Was zo gewend om niet meer te menstrueren, dat ik nu ook niet had bedacht dat het opeens weer zou komen..
Gelukkig geen genant moment gehad..
pi_58075572
Marit..gewoon zeggen dat je je laptop voortaan voor je werk nodig hebt en hem dan meenemen.
Troel, de keren dat ik weer voor het eerst ging lekken begon het met wat drupjes..ik was dus gewaarschuwd
Saartje
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:00:34 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_58075673
oew, drupjes klinkt wel goed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58075753
Hier ook drupjes inderdaad.. 1 dagje als waarschuwing.. En daarna barste de bom
pi_58076009
Moonah, dat soort dingen wil je niet weten van je (schoon)ouders... . Mijn schoonvader weet nog niet eens hoe de computer aan moet .

Ik was hier een week of 4 nadat het vloeien was gestopt, weer ongesteld.
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:19:55 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58077766
* huppelt ook even binnen Ik vond een keertje in de adresbalk van mijn baas: www.pissandsperm.com
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58077799
Marit & Moonah... oei! dat lijkt me echt vreselijk!
pi_58077952
haha weljaaa vivi! daar zit je ook niet op te wachten nee! maar dan nog liever zoiets vinden bij je baas dan bij je vader of schoonvader. van baas kun je makkelijker wisselen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:30:54 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58078032
Hij vroeg zich daarna wel af waarom ik eerst zijn muis en toetsenbord ging glassexen als ik iets achter zijn computer moest doen .
  woensdag 16 april 2008 @ 08:42:43 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58081348
Ieuw! Ik heb het kippevel in mijn nek staan bij het idee alleen al.

Deze moeder realiseerde zich vanmorgen om half 6 dat ze het mss toch niet zo'n heel erg tof idee vindt dat ze over een dag of 10 haar kind voor 4 dagen aan een ander over moet laten terwijl ze zelf naar Canada gaat.
Sasha gaat bij mijn schoonouders logeren en F. is uiteraard ook wel in de buurt als er iets zou zijn en ik weet dat het helemaal goed zal gaan, maar het idee dat iemand anders 4 dagen lang voor mijn kind gaat zorgen is ineens toch wel heel gek.
De tranen sprongen me in de ogen bij de gedachte alleen al! Dat gaat nog wat worden op schiphol volgende week.

Gelukkig heb ik het daar als het goed is heel druk en 4 dagen zijn zo om, ik bedoel, wat zijn nou 4 dagen... Maar toch...
pi_58082449
BE, kan me voorstellen.
  † In Memoriam † woensdag 16 april 2008 @ 09:53:26 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_58082485
uhoh BE... die van mij zijn dan al een stukkie groter, maar toen René aan het logeren was bij mn moeder voor een midweekje heb ik gerust wel zitten janken nadat ik haar aan de foon had gehad. Ik heb ze gewoon veel liever bij me, dan bij een ander.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 16 april 2008 @ 09:54:27 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58082499
Ik vind het nu al een niet zo tof idee dat mijn schoonouders straks ook een dag in de week gaan oppassen. Ik zou Lilah liever 2 dagen naar mijn ouders doen (wat ook wel mogelijk is volgens mij) maar ik wil ook geen mensen voor het hoofd stoten. Nouja, het zal vast wel meevallen .

Ik heb trouwens een brief gekregen dat de datum van mijn zwangerschapsverlof niet klopte. In plaats van half juni blijkt de einddatum ergens in mei te zijn . Het scheelt echt drie weken ofzo, helemaal niet leuk .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 16 april 2008 @ 09:57:21 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58082551
Oh, dat is balen k_i_m! Moet je ineens even omschakelen...
Had je niet nog wat vakantie dat je er achteraan kan plakken?
  woensdag 16 april 2008 @ 10:02:01 #19
14746 k_i_m
pi_58082639
Ik heb wel genoeg dagen, maar we gaan het eind van de zomer nog weg, dus dan gaat het wat krap worden. Het werken opzich vind ik ook niet zo erg, maar de gedachte dat mijn kind de hele dag ergens anders is .

Alhoewel ik dus laatst even weg was met mijn wederhelft terwijl ze bij mijn moeder was, en ik heb niet één keer gebeld in de paar uur dat we weg waren .
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 april 2008 @ 10:03:51 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58082681
Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij meegevallen is, hoewel ik wel blij ben als ik naar huis kan aan het eind van de dag hoor! Lekker even flink knuffelen en kroelen!
  woensdag 16 april 2008 @ 10:09:24 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_58082777
Ik snap wat je bedoelt BE. Zo wil ik nog heel graag naar Les Miserables, maar ik moet er niet aan denken om Ruben dan bij mijn schoonouders ofzo te brengen. Ik denk dat ik heel lief een keer bij de buren ga vragen of zij babyfoon willen spelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58086150
Je kind onderbrengen voor het werk, een uitje of gewoon en logeerpartijtje blijft raar, ik mis ze als ze er niet zijn, het is zo stil dan in huis.

Gistermiddag moes ik met spoed naar het ziekenhuis van de huisarts omdat ik alsmaar zieker werd. Veel bloedonderzoek gehad (16 buisjes ) en lichamelijk onderzoek. Ik mocht na 3 uurtjes naar huis en vanmorgen zou ik gebeld worden omdat ik vandaag dan een echo kreeg van mijn lever en maag. Op de echo bleek dat ik een galsteen heb en er zit iets wat zoals de chef radiologie zei: ik kan het niet aan de lever praten. 3 man hebben gekeken en nemand weet wat het is en ze gaan alles op de foto's nog eens checken en overleggen met de maag, darm, lever arts en die belt mij vrijdag met de uitslag en de laatste bloeduitslagen. Ben iig "blij" dat er iets gevonden is, nu alleen afwachten wat dat "rare ding" is.
pi_58086833
16 buisjes? en niet flauwgevallen? Maar wel vervelend dat ze het nu over een "raar ding" hebben. Hopelijk is het iets simpels/onschuldigs/foutje van de echo!

Als het weer een beetje fatsoenlijk blijft ga ik strakjes lekker met Chris naar de stad.. Eigenlijk de eerste keer dat ik alleen met hem op pad ga. Wel 1 keer eerder alleen met hem naar de stad geweest, maar dat was een uurtje, en daarin ook nog _FlasH_ ontmoet. Even snel tussen 2 flesjes door.
Maar strakjes lekker saampjes shoppen, en halverwege de middag even wat drinken bij de HEMA (ofzo).
Voor mij in ieder geval een teken dat ik een stuk beter in mijn vel zit dan een paar weken/maanden geleden.. Het gaat eindelijk de goede kant weer op
FYI: Ik heb een poosje bij de psych gelopen. Denk zelf dat het randje van een postnatale depressie is geweest, maar dat is gelukkig voorkomen
  woensdag 16 april 2008 @ 13:55:10 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58087713
16 buisjes... heb jij nog bloed in je lichaam zitten dan Anitra?
Hopelijk is er snel nog meer duidelijkheid
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 16 april 2008 @ 15:07:42 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58089191
* Brighteyes wil nog even benadrukken dat het helemaal niets met mijn schoonouders te maken heeft hoor, mijn gevoel over de trip.
Ik kan het prima met ze vinden en ze zullen net zo goed voor hem zorgen als de leidsters van het kdv, mijn moeder, mijn zus, mijn vriendin... daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik het gewoon lekker zelf wil doen.

Ben je nog geweest Deepfreeze?

16 buisjes!
  woensdag 16 april 2008 @ 15:10:35 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_58089246
Anitra, 16 buisjes! Dat is ook mijn record

Ben je wel nog even blijven zitten na het prikken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58090562
Nou ik ben aan de diclofenac voor de pijnstilling. Er blijkt een infectie te zitten in het polsgewricht. Niet erg leuk maar over een week weten of we of de tabletten helpen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 17:33:44 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58091841
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef Randa_v het volgende:
Nou ik ben aan de diclofenac voor de pijnstilling. Er blijkt een infectie te zitten in het polsgewricht. Niet erg leuk maar over een week weten of we of de tabletten helpen.
k hoop voor je dat je niet zoveel last van de bijwerkingen hebt als ik en dat t werkt
sterkte ermee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58093941
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef Brighteyes het volgende:

Ja hoor, al was het even zoeken naar de autosleutels.. Na een 20 minuten zoeken uiteindelijk gevonden... aan de buitenkant van de voordeur

Het was heel gezellig. Chris heeft veel gebabbeld, In de hema lekker een kopje koffie gedronken en meneer zijn flesje sap. En natuurlijk leuke zomerkleren geshopt.
Ik kwam ook nog een oude studie vriendin tegen. En gelijk een overwinning op mezelf gehaald: normaal vind ik het lastig om mensen te roepen die ik ken, maar mij niet hebben gezien. Vanmiddag heb ik dus voorzichtig haar naam geroepen. Voor de meesten heel normaal, voor mij een grote stap. (En er is geen ramp gebeurd ).
Ik had haar al 2 jaar niet gezien, dus die heeft het hele opzetten+kindjes krijgen gemist. Leuk om haar reactie te zien. Eerst eens naar de kinderwagen wijzen, dan naar mij, dan weer naar de kinderwagen . Even gezellig bijgepraat en haar uitgenodigd om binnenkort een kopje koffie te komen drinken.
Dus vandaag was een heerlijke dag, ik voel me helemaal oke...
* Deepfreeze neuriet zachtjes "I Feel Good" van James Brown
  woensdag 16 april 2008 @ 21:04:49 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58096899
Good for you! Kleine stapjes zijn ook stapjes!
pi_58098423
Deepfreeze
pi_58098684
wat lief

Wordt er bijna emo van....
pi_58104063
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:55 schreef _Bar_ het volgende:
16 buisjes... heb jij nog bloed in je lichaam zitten dan Anitra?
Hopelijk is er snel nog meer duidelijkheid
bijna niet meer geloof ik de laatste 9 buisjes moesten aan de andere arm en die wou niet meer werken, dus wiebelen en dan ging hij weer ff, het leek net of ik leeg was idd
Troel ik zit gelukkig altijd dus hoefde niet te lopen daarna
Dat "rare" ding vind ik best eng, in het overleg tegn elkaar is er van alles langs gekomen, dus mijn kop draait op volle toeren. Nog 1 dag en weet ik wat meer.

Deepfreeze dat klinkt als een enorme overwinning! Blijf het zo ook lekker voelen!
  Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 08:54:44 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58104854
Wat een grote stap Deepfreeze! Ik hoop dat dat fijne gevoel nog dagen na blijft "zingen" in je hoofd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 april 2008 @ 09:20:32 #35
14746 k_i_m
pi_58105227
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes wil nog even benadrukken dat het helemaal niets met mijn schoonouders te maken heeft hoor, mijn gevoel over de trip.
Ik kan het prima met ze vinden en ze zullen net zo goed voor hem zorgen als de leidsters van het kdv, mijn moeder, mijn zus, mijn vriendin... daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik het gewoon lekker zelf wil doen.

16 buisjes!
Ik heb gisteren gelijk even thuis de discussie aangezwengeld . Mijn wederhelft had het erover dat zijn broer (en vrouw en kind) ook wel op wilde passen. Maar aangezien mijn schoonzus ook zwanger en bijna uitgerekend is kan ik me voorstellen dat ze er niet zoveel kracht meer voor heeft. Maar wat mij eigenlijk meer dwars zit, is dat dat neefje enorm druk en baldadig is. Ik kan me voorstellen dat als zij straks ook bevallen is ze niet altijd in staat is om alles in de gaten te houden. Als ze wat groter is maakt het niet meer zoveel uit, maar ik vind dat echt eng nu .

Maar mijn wederhelft zat me aan te kijken alsof ik gek was . Hij zei dat ze prima konden oppassen, en dat hij erop vertrouwde dat het goed kwam. Toen leek het net alsof ik ze niet in staat vond om voor mijn kind te zorgen, maar dat is het punt niet. Het is gewoon dat hardhandige gedoe van andere kinderen waar ik niet tegen kan .
In my life
Why do I smile
  Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 09:26:16 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58105308
Het is lastig om een middenweg te vinden tussen je eigen gevoel en overbezorgd zijn Kim, iets waar je in veel meer situaties tegenaan zult lopen. Het moet goed voor jou voelen om je kindje ergens achter te laten, en daarnaast moet je ook nog het loslaten gaan leren.
Dit soort dingen zijn niet makkelijk, tenminste ik vind van niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58105409
DeepFreeze dat is een behoorlijk grote stap hoor Erg goed dat je die vriendin hebt aangesproken! Was vast moeilijk, maar je ziet nu hoe fijn je je er achteraf over voelde. Een hele goede reden om het volgende keer gewoon weer te doen

Anitra 16 buisjes Pfff kan me goed voorstellen dat je je daarna een beetje leeg voelt. Hopelijk valt de uitslag erg mee.

Oppassen blijft hier altijd een moeilijk iets. Aan de ene kant is het zo lekker om even iets anders te doen, maar aan de andere kant mis ik Linde dan zo Misschien heel overdreven maar het is echt zo. Wat bij mij helpt is wel om het allemaal wat meer te relativeren. Is het echt zo erg als ze een keer haar boterham anders/later krijgt? Of als ze een keertje later/eerder gaat slapen? Dat scheelt vaak wel tegen de onrust die ik dan heb, maar helaas niet tegen het missen...

Ik ben al 14 jaar bloeddonor bij het rode kruis, maar sinds de geboorte van Linde ben ik niet meer geweest ondanks dat ik wel alweer een oproep gehad heb. Ik ben gewoon zooooo moe van alles. Huishouden, zorgen voor Linde, 4 dagen per week werken en nu ook nog een cursus Nima Communicatie erbij valt soms best wel tegen Zeker omdat ze zeiden dat er maar zo'n 2 uur studiebelasting per week zou zijn en ik toch zeker aan het dubbele, zo niet driedubbele, kom. Gelukkig mijn medecursisten ook want ik maakte me er al erg druk om.
Heeft iemand misschien nog wat tips om het allemaal iets makkelijker te maken?
pi_58105464
tering 16 buisjes Zou al opzien als ik 1 moest doen.

Kim:
Ik snap je helemaal Kim. brabbelverhaal verwijderd van mezelf.
Las het terug en nahhh

Wat ik wel wil zeggen is dat hun vast wel goed opletten hoor Ze hebben straks zelf een kleine erbij en die houden ze echt wel in de gaten. Dus op jouw baby zullen ook vats heel zuinig zijn....maar ik snap je wel

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2008 09:50:32 ]
  donderdag 17 april 2008 @ 09:36:59 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58105487
k_i_m, mss helpt het als jullie eerst gewoon een paar keer daar op visite gaan. Dat iedereen aan elkaar kan wennen en dat jij ook kan zien hoe het gaat met het neefje en Lilah.
Lastig hoor, vooral als je partner er toch net even iets anders tegenaan kijkt. Idd lijkt het zo snel of je ze niet vertrouwt, maar dat is het niet, het is gewoon dat gekke gevoel van binnen.

Stiemie, het is ook niet niks hoor, zo alles bij elkaar. Kan me voorstellen dat je moe bent.
  donderdag 17 april 2008 @ 09:47:50 #40
14746 k_i_m
pi_58105702
Ik heb al gezien hoe hij doet . En dat zou heel goed nog erger kunnen worden als hij de aandacht moet delen met zijn nieuwe broertje, laat staan dat er ook nog een nichtje bijkomt .
In my life
Why do I smile
pi_58105770
Is het zo erg?
pi_58105914
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:32 schreef Stiemie het volgende:
DeepFreeze dat is een behoorlijk grote stap hoor Erg goed dat je die vriendin hebt aangesproken! Was vast moeilijk, maar je ziet nu hoe fijn je je er achteraf over voelde. Een hele goede reden om het volgende keer gewoon weer te doen
Dat zeg ik ook tegen mezelf. Jammer genoeg zijn er af en toe nog steeds dagen dat ik dat gewoon niet durf. Maar gelukkig komt de zon eraan, en kan ik hopelijk deze lijn voortzetten. Steeds meer goede dagen, steeds minder slechte.. Op het dieptepunt waren er iets van 1 goede dag in de maand, nu heb ik regelmatig een hele week zonder baaldag

Je schema klinkt ook wel behoorlijk vol. Misschien wat huishouden delegeren naar vriend/man of een huishoudster?
  donderdag 17 april 2008 @ 09:58:29 #43
14746 k_i_m
pi_58105917
Ik vind van wel .
In my life
Why do I smile
  donderdag 17 april 2008 @ 09:59:26 #44
14746 k_i_m
pi_58105934
Misschien is dat het wel, waarom ik haar het liefst alleen bij mijn ouders zou brengen. Daar komen geen kleine kinderen over de vloer .
In my life
Why do I smile
pi_58106003
k_i_m, dat klinkt heel vervelend. Helemaal jammer dat je man het niet begrijpt. Hoogzwanger, een druk mannetje en dan een kwetsbaar kindje daar achterlaten klinkt ook niet heel fijn.

Dan misschien nog liever je schoonouders.. Dat blijft ook altijd cliche. Maar het voelt toch anders dan je eigen ouders. Je weet van je eigen ouders precies hoe ze dingen aanpakken. Van je schoonouder heb je een vaag idee hoe ze de dag doorbrengen. Maar wat er precies gebeurd? En hoe ze met kinderen omgaan?
Ik ben laatst wel met FlasH een dagje op stap geweest, en Chris bij zijn ouders gebracht. Maar ik heb 2 weken nodig gehad om niet meer onrustig te worden van het idee. Uiteindelijk toch gedaan, en Chris heeft het overleefd
pi_58106011
Stiemie, heb helaas geen tips, maar als je een manier gevonden hebt om het allemaal naar tevredenheid te combineren en daarbij nog eens minder vermoeid te zijn.... laat het alsjeblieft weten!

Het opvoeden en alle zorgen die erbij komen is natuurlijk gewoon heel zwaar, zeker als je het combineert met werken, het huishouden, sociaal leven...
De vermoeidheid begint mij nu ook een beetje op te breken, ik ben gisteren om 9 uur op de bank in slaap gevallen
Vandaag ben ik vrij en ik heb een megastapel was liggen, de afwas moet nog gedaan, het huis is een grote bende, ik wil leuke dingen doen met Devin en ik heb nu al geen kracht meer
Devin komt 's nachts nog steeds voor bv en het lukt me meestal niet meer om daarna in slaap te vallen. De bv lijkt een beetje een aflopende zaak te worden maar ik vind het zo'n stap om te stoppen, dat wil ik ook eigenlijk niet! Maar stoppen betekent dat meneer 's nachts misschien wel gaat doorslapen en dat ik mijn medijcijnen weer kan gaan gebruiken waardoor ik overdag meer energie zal hebben en (dus) ´s nachts beter zal slapen.
Ik heb een milde vorm van narcolepsie en slikte daar aan amfetaminen verwante pillen voor. In overleg met de neuroloog afgebouwd en uiteindelijk gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Devin is nu 10 maanden en is na een goed start heel slecht gaan eten. Het kost vaak veel moeite om iets bij hem binnen te krijgen, of iig te zorgen dat hij het doorslikt, maar ik heb nu tenminste de geruststelling dat hij bv krijgt, zoveel als hij wil en nodig heeft. Maar als ik ga stoppen....
Grrrrrr, wat een dilemma, ik weet niet wat ik moet doen en dus sukkelen we voort....
.... met gevoel voor drama....
pi_58106107

Is wel balen hoor dat je man/vriend anders denkt. Ik snap hem ook wel maar ben blij dat mijn man begrip heeft hiervoor en mij erin steunt.
Ik laat Maarten ook niet achter bij kleine kinderen met prikkende vingers en per ongeluk gegooide blokken enz

Succes!!
Voor ik zwanger was dacht ik van zodra er een streepje te zien is maak ik mij geen zorgen meer.....zodra ik de 1ste echo zie maak ik mij geen zorgen meer.....zodra de 12 week echo is geweest??? maak ik mij geen zorgen meer...zodra ik hem voel bewegen!! DAN maak ik mij echt geen zorgen meer ..........zodra ik over de 27 week ben dan zal ik mij vast echt geen zorgen meer maken ........
Maarten is nu bijna 4 maand en ik heb steeds meer het grote vermoeden dat pas als ik dood in mijn kist lig dat ik mij DAN geen zorgen meer zal maken lijkt mij......
  donderdag 17 april 2008 @ 10:10:21 #48
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58106129
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef Randa_v het volgende:
Met diclofenac kun je hele erge maagpijn krijgen, dus let ook een beetje op wat je eet en drinkt. Geen cola en sinaasappelsap bijvoorbeeld, die verergeren het.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:21:47 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58106335
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:59 schreef k_i_m het volgende:
Misschien is dat het wel, waarom ik haar het liefst alleen bij mijn ouders zou brengen. Daar komen geen kleine kinderen over de vloer .
Hmm... mij schiet me ineens de hond van mijn schoonouders te binnen!
En ik ben al zo'n hondenfan.
Nou ja goed, ze hebben F. en zijn zusje ook groot gekregen, ook met honden erbij, dus het zal wel goed komen.
Het lijkt wel een plaat op herhaling, maar ik heb dat gevoel van verschil met mijn ouders helemaal niet. Het zijn toch gewoon F zijn ouders.

Maar... als jij je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen hoor! Gewoon lekker voorlopig geen afspraken maken die oppas vereisen.
pi_58106346
Ik heb persoonlijk wat moeite met het afzetten tegen schoonouders in dit topic. Ik ben ouder en schoonouder.
Ik ben niet anders in doen en laten als ouder dan dat ik ben als schoonouder. Ik zou ook niet mijn kleinkinderen anders behandelen als ze van een zoon af van een dochter zouden zijn.

Alle schoonouders zijn toch ook ouder, dus niet een andere bevolkingsgroep met andere normen en waarden, schoonouders zijn ouders van je partner.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:24:53 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58106395
Helemaal gelijk hoor Verida!

Mij echo't nog steeds de opmerking van Leah door mijn hoofd 'denk je eens in als jouw zoon later een vrouw/vriendin/partner krijgt die jou zo aan de zijlijn zet... hoe jij dat zou vinden'.
Een hele ware en hele terechte opmerking!

En daarom ben ik dus ook gewoon vorigeweek woensdag 's middags gewoon gezellig langs gegaan met Sasha daar. Zonder F. Gewoon wij tweetjes op de thee. Niks aan het handje, gewoon doodnormaal en erg gezellig.
pi_58106489
Wow Anitra, dat klinkt echt eng! Nou ben ik een muts hoor, als er bloed wordt afgenomen bij mij val ik flauw, als ik er niet bij ga liggen dan. Maarre, 16 buisjes, hoeveel ml (of liter ) bloed is dat?

Deepfreeze, dat klinkt echt als een lekkere dag!! Fijn zeg. Enne, dat roepen van mensen die ik ken maar mij niet hebben gezien, dat vind ik ook eng dus ik weet wat je bedoelt.

En BE, wat leuk dat het gewoon gezellig was. Goed dat je dat gedaan hebt zeg.
pi_58106561
Oh ja, ik heb net even de huisarts gebeld en een afspraak voor maandag gemaakt, ik ben namelijk altijd maar moe terwijl ik nu best goed slaap 's nachts (met soms een onderbreking, maar 'vroeger' was dat soms wel 10 onderbrekingen, dus eigenlijk heb ik dus heel goede nachten!).
Ik wil graag weten hoe dat kan komen en wat ik eraan kan doen, misschien zou het aan de pil liggen (moet eens goed in de gebruiksaanwijzing kijken) of iets anders... geen idee.
Het is wel heel irritant, ik word moe wakker, word in de loop van de dag ZO moe dat ik gewoon in slaap kan vallen als ik m'n ogen dicht doe (voor m'n gevoel dan) en koffie helpt geen zier. Zijn er hier moeders die dat ook hebben?
pi_58106620
Dank je voor de tips Sil voor de diclofenac. Ik neem het ook echt onder de maaltijd en heb gelukkig nog geen klachten. Wel ben ik gisteren ook met de zyrtec begonnen. en allebei de medicijnen zijn zo een opluchting, nu al. De pijn in mijn pols is al minder en de zyrtec heeft mijn neus echt open gemaakt. Ik ruik weer zou ik bijna zeggen . Er gaat een wereld voor mij open. Snap ook niet dat ik met sommige dingen zo lang wacht voor ik er iets aan laat doen. Ik ruik al jaren niet meer, mijn neus is standaard een beetje dicht, wat fijn is dat dan als je merkt dat het anders kan zijn.
pi_58106638
Mijn schoonouders passen één dag per week op en dat vanaf het begin hartstikke goed. Het maakt voor mij ook niet uit of ze nu bij mijn ouders of bij mijn schoonouders is. Het enige wat ik soms wel jammer vind is dat ze mijn ouders minder vaak ziet.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_58106650
Ik ga vanmiddag met Linde en mijn schoonouders lunchen in de stad Net zo leuk als met mijn eigen ouders hoor

Pfff Kersjes klinkt als een overvolle dag zo. We hebben hier al een schoonmaakster maar die komt om de week. En dingen als wassen, opruimen en bv kattenbak verschonen moet toch echt vaker gebeuren helaas

Ach mijn cursus duurt negen maanden dus er is gelukkig wel een einddatum. Daarna is er vast weer tijd voor hobies enzo. Tot die tijd dan maar even doorbijten

[ Bericht 22% gewijzigd door Stiemie op 17-04-2008 10:50:18 ]
pi_58106743
Wij gaan iedere week naar mijn ouders en naar mijn schoonmoeder. Met schoonvader is het contact minder. Om beurten passen ze ze weleens op. Moet alleen wel zeggen dat ik geen held ben in het zelf contact leggen met mijn schoonfamilie, moet Magneet altijd doen. Maar stom gezegd vertrouw ik mijn schoonmoeder meer dan mijn eigen moeder met de kinderen. Waar het opgebasseerd is weet ik niet. moet wel zeggen dat mijn moeder het natuurlijk net zo goed doet , maar mijn schoonmoeder heeft nou eenmaal meer ervaring. Merlijn ging tot voor Gwen er was, minimaal 1x per maand naar de vrouw van mijn schoonvader. Dat moet ik weer een beetje oppakken, want dat vind ze zo leuk.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:47:47 #58
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58106817
Goed (ondanks ik me hier zo weinig heb laten zien), alleen de onmacht, dat je de pijn van je kind niet kan weghalen wanneer zijn 1e tandje doorkomt, is behoorlijk frustrerend
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
pi_58106868
Ken je de huismiddeltjes Chanell? die kunnen de pijn wel wat verlichten namelijk. Chamodent heb je, en ook kamillethee laten drinken kan helpen, je hebt ook een zoet iets wat je op de tandjes kunt smeren (zonder suiker overigens) dat heet Dentinox. Dat hielp hier best goed.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:53:38 #60
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58106912
Chamodent heb ik geprobeerd, en zijn hele gezicht zat vol met stippels, allergie? , Dentinox ken ik nog niet, zal daar vanmiddag eens naar gaan kijken, gewoon bij de drogist? (thanks Suzanna)
22.10.2007.
pi_58106958
niet op de tandjes, maar op het tandvlees dacht ik?

k_i_m, lastig is dat, een goede inschatting te maken van die risico's. je zou je zorgen wel daar ook uit kunnen spreken, zodat ze er extra op kunnen letten?
pi_58106979
Drogist,, ja, volgens mij wel, en in ieder geval wel bij de apotheek. En kamillethee, kun je ook gewoon proberen in z'n flesje. (graag gedaan hoor)

Hoe oud is 'ie trouwens? Stippeltjes (geen pukkeltjes?) kunnen wel veel oorzaken hebben. Als hij allergisch is voor Chamodent zou 't kunnen dat hij ook niet tegen Dentinox kan, volgens mij zit in beide kamille. Let er maar eens op.
pi_58106995
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:56 schreef bixister het volgende:
niet op de tandjes, maar op het tandvlees dacht ik?
Oh ja, stom tuurlijk op het tandvlees. Als ze al doorgekomen zijn is het niet meer nodig!
  donderdag 17 april 2008 @ 11:04:03 #64
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58107122
Hij is over 4 dagen precies een half jaar, het waren echt stippels, en 3u later waren die ook rightaway weg! Hij had er ook geen last van, maar een 2e keer probeer ik het niet haha. CB zei dat het hooguit nog 2 weken zou duren voordat ie er eindelijk was, hij is wel heel erg vroeg ermee.
22.10.2007.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:20:48 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58107512
Psst meiden... over tandjes hoort in het babietjes topic.
Tenzij Chanell natuurlijk zelf pijn in haar mond heeft.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:37 schreef Igraine het volgende:
Mijn schoonouders passen één dag per week op en dat vanaf het begin hartstikke goed. Het maakt voor mij ook niet uit of ze nu bij mijn ouders of bij mijn schoonouders is. Het enige wat ik soms wel jammer vind is dat ze mijn ouders minder vaak ziet.
Ja, dat kan ik me voorstellen.
Dat was voor mij reden om te zeggen 'of allebei een vaste oppasdag, of geen van beide'.
Mijn nichtje gaat om en om 1 of 2 dagen naar de ouders van mijn zwager en dat merk je dan toch. Op verjaardagen, als er iets gebeurd en mijn moeder wil haar troosten, dan loopt mijn nichtje haar zo voorbij in de armen van de andere oma. En dat breekt mijn hart echt.
Je kan het niemand kwalijk nemen, mijn nichtje niet, de andere oma niet, maar leuk is het niet...
pi_58107742
hier hebben we de extra oppasdagen ook aardig gelijk verdeeld over m'n ouders en m'n schoonmoeder en dat vind ik ook wel heel prettig voor 't evenwicht. maar dat moet maar net kunnen natuurlijk. de kinderen hebben gelukkig ook (nog?) helemaal geen voorkeur, zijn heel gek op beide oma's & opa.
pi_58107792
Maar kinderen hebben denk ik zowiezo ook wel een voorkeur voor een bepaalde opa en oma. Mikael ziet Kevins ouders net zo vaak als de mijne maar toch heeft ie het altijd over mijn ouders. Als ik op het laatste moment oppas nodig heb en ik vraag Mikael waar ie heen wil (als alle opa's en oma's beschikbaar zijn) wil ie altijd naar mijn ouders.
Soms heb ik "ruzie" met hem als ie naar de ouders van Kevin moet. Ik weet dat ie het daar ook heel leuk heeft dat hij moet dan niet miepen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58107811
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Dat was voor mij reden om te zeggen 'of allebei een vaste oppasdag, of geen van beide'.
Mijn nichtje gaat om en om 1 of 2 dagen naar de ouders van mijn zwager en dat merk je dan toch. Op verjaardagen, als er iets gebeurd en mijn moeder wil haar troosten, dan loopt mijn nichtje haar zo voorbij in de armen van de andere oma. En dat breekt mijn hart echt.
Je kan het niemand kwalijk nemen, mijn nichtje niet, de andere oma niet, maar leuk is het niet...
Of allebei een vaste oppasdag of geen van beide is wel sneu voor de oma die wel op zou willen passen. (Of die op zou kunnen passen) Het is natuurlijk wel vaker zo dat een van de twee oma's dichterbij woont of in de gelegenheid is om op te passen. Het zou jammer zijn als dat niet door zou kunnen gaan omdat de andere oma niet kan of ver weg woont.
Je kunt toch ook de niet oppassende oma wat vaker in het weekend bezoeken?
  donderdag 17 april 2008 @ 12:10:54 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58108751
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:33 schreef Verida het volgende:

[..]

Of allebei een vaste oppasdag of geen van beide is wel sneu voor de oma die wel op zou willen passen. (Of die op zou kunnen passen) Het is natuurlijk wel vaker zo dat een van de twee oma's dichterbij woont of in de gelegenheid is om op te passen. Het zou jammer zijn als dat niet door zou kunnen gaan omdat de andere oma niet kan of ver weg woont.
Je kunt toch ook de niet oppassende oma wat vaker in het weekend bezoeken?
Nou ja, het scheelt dat ze het geloof ik geen van beide wilden, maar dan nog vind ik dat niet per sé 'sneu'.
Al zouden ze het allebei willen en wij alsnog besluiten hem naar het kdv te brengen is dat ons besluit toch?

Voor mij zijn opa's en oma's 'opa's en oma's' en niet 'vaste oppas'. Maar goed, ook dat is iets heel persoonlijks.

MeNicole, dat er voorkeur is is idd wel zo, maar door dit oppas gebeuren help je dat natuurlijk niet.

Mijn zus gaat zeer regelmatig bij mijn ouders langs zowel doordeweeks als in het weekend en mijn nichtje is dol op mijn ouders en toch merk je verschil, en ik vind dat gewoon heel erg jammer. Het zou mijn keuze niet zijn iig.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:11:20 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_58108762
Klopt Verida,

Wij zien mijn schoonouders vaker dan mijn ouders, maar als we mijn ouders zien, dan is dat meestal een paar dagen achter elkaar. Zo komt dat toch een beetje gelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58108920
Ik ben trouwens al lang blij dat het contact tussen Kevins ouders en mij (en Mikael) nog steeds goed is. En hun denk ik ook. Ze waren toch wel heel bang om hun kleinkind kwijt te raken. Want hoevaak gebeurd dat wel niet. Ze mogen blij zijn met een ex-schoondochter als ik
Liefde
pi_58109062
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Ja, dat zijn geen leuke dingen. Mijn ouders konden/wilden niet oppassen. een vaste dag in de week dan hè, want incidenteel een avond of nacht oppassen doen ze maar al te graag Mijn schoonouders boden het uit zichzelf aan. Maar ook al hadden mijn ouders het wel gewild, ze wonen verder weg en het zou gewoon niet handig zijn. Mijn schoonouders wonen in dezelfde woonplaats als wij.

Vooral omdat mijn broer wel dichtbij mijn ouders woont en ze mijn nichtje en neefje dus veel vaker zien, vind ik het ook niet zo leuk. Niet dat mijn ouders voorkeur hebben, maar gewoon....
  donderdag 17 april 2008 @ 13:48:45 #73
14746 k_i_m
pi_58111115
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hmm... mij schiet me ineens de hond van mijn schoonouders te binnen!
En ik ben al zo'n hondenfan.
Nou ja goed, ze hebben F. en zijn zusje ook groot gekregen, ook met honden erbij, dus het zal wel goed komen.
Het lijkt wel een plaat op herhaling, maar ik heb dat gevoel van verschil met mijn ouders helemaal niet. Het zijn toch gewoon F zijn ouders.

Maar... als jij je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen hoor! Gewoon lekker voorlopig geen afspraken maken die oppas vereisen.
Ik moet er natuurlijk even bijvertellen dat mijn schoonouders zowel op dat drukke jongetje passen, als straks op zijn aankomende broertje, én het geadopteerde (dit zeg ik erbij omdat dit jongetje wat daaruitvoortvloeiende gedragsproblemen heeft) kindje van de schoonzus van de andere kant. Ik twijfel er niet aan dat ze goed voor mijn kind zorgen, maar die mensen zitten al zowat de hele week vol als ze op al die kinderen passen.

En ik vind het ook een heel leuk idee dat ze straks lekker allemaal bij opa en oma met elkaar gaan spelen en met opa en oma naar de speeltuin en de kinderboerderij gaan, maar bij het idee dat zolang ze nog zo klein is het oppassen een keer overlapt met de twee andere kinderen krijg ik het gewoon spaans benauwd .
In my life
Why do I smile
  donderdag 17 april 2008 @ 13:55:09 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58111257
Oh, maar dat zei je van de week al in een ander topic toch ook?
Dat is gewoon het haviken-moeder-instinct hoor, dat hoort! Zeg dat maar tegen je vriend.
Dat wordt denk ik vanzelf wel minder als je het wat vaker aanziet en Lilah wat groter en weerbaarder wordt.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:57:29 #75
14746 k_i_m
pi_58111308
Nee, ik denk ik zeg het nog even omdat hierboven een discussie ontstond over het wel of niet goed kunnen vinden met de schoonouders. Afgezien van het feit dat ik vind dat ze eerst moeten bellen voordat ze langskomen heb ik verder geen probleem met die mensen .
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 14:13:55 #76
43556 miss_dynastie
pi_58111678
Ik zou haar dan gewoon een dag extra naar je eigen ouders doen, Kim, ik kan me je bezwaren heel goed voorstellen. En anders een kinderdagverblijf/gastouder misschien?
pi_58114826
Ik vind het sowieso lastig om zonder mn kind te zijn, zelfs met lief thuis...
Iemand anders laten oppassen is nog lastiger, mn moeder komt volgende week vrijdag oppassen en ik zie er heel erg tegenop. Ze kan het allemaal vast, maar ik kan het gewoon beter ...
Als ik moet kiezen tussen schoonmoeder en mn eigen moeder, kies ik toch voor mn eigen. Omdat ik er bij haar meer vertrouwen in heb.
Overigens gaat het brengen naar het KDV me makkelijker af dan ik gedacht had... Maar dan ben ik ook aan het werk en dan is de ochtend of middag zo om .

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 17-04-2008 16:46:42 ]
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:41:44 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58135532
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:09 schreef Ardenlyn het volgende:

Voor ik zwanger was dacht ik van zodra er een streepje te zien is maak ik mij geen zorgen meer.....zodra ik de 1ste echo zie maak ik mij geen zorgen meer.....zodra de 12 week echo is geweest??? maak ik mij geen zorgen meer...zodra ik hem voel bewegen!! DAN maak ik mij echt geen zorgen meer ..........zodra ik over de 27 week ben dan zal ik mij vast echt geen zorgen meer maken ........
Maarten is nu bijna 4 maand en ik heb steeds meer het grote vermoeden dat pas als ik dood in mijn kist lig dat ik mij DAN geen zorgen meer zal maken lijkt mij......
Kijk eens wat een mooie samenvatting!

DF, wat goed dat je eea onderkend hebt en psych hulp hebt gezocht. En natuurlijk nog veel beter dat het nu zo goed met je gaat!

Als ik de verhalen hier zo lees, verbaas ik me over hoe makkelijk ik ben met oppassen Kijk, eli is ook heel makkelijk, heeft geen rechtomlijnd schema (nodig) en is verder een hele lieve, vrolijke baby, dus dat helpt ook mee.
Vwb "afzetten" tegen schoonouders, het zijn niet je eigen ouders, dus daar kijk je anders tegen aan. Simple as that.

k_i_m, als jij je niet prettig voelt om lilah bij die neef en nicht achter te laten, er zijn toch genoeg alternatieven?

Hier past schoonmoeder trouwens 1 dag per week op. Past prima in weekschema. Mijn vader rent gillend weg bij het aanzicht van een luier. Vindt babies maar eng, maar doet toch zijn best. Maar zodra er gepoept is, wordt Eli afgedragen aan stiefmoeder, of iemand anders. Eli is vooral leuk bij iemand anders op schoot, zodat hij kan lachen naar mijn vader en kotsen op iemand anders. Maar dat wist ik van tevoren al dus dasa best. Ik vind nog dat hij veel met Eli speelt, ondanks zijn kots-, poep- en snotangst.
En stiefmoeder werkt(e) op het kdv waar eli zit, dus die kon ook niet oppassen.
Maar daarbij is 3 dagen per week ook goed voor eli.

Vwb de ene week bij de ene ouder, de andere week bij de ander, is dat niet verwarrend voor een kind? Is het niet prettiger een terugkerend schema te hebben?

[ Bericht 17% gewijzigd door DaviniaHR op 18-04-2008 13:50:51 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:48:47 #79
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58135682
ik vond het ook nooit erg om Thijs bij de oppas achter te laten, want ik wist dat we dan wat leuks samen gingen doen, en dat vond ik ook erg belangrijk.

Daarbij wist ik me maar al te goed, dat pa ook 2 kinderen opgevoed heeft, en ook goed terrecht gekomen zijn, schoonouders hebben hier niet echt opgepast, maar had meer te maken vanwege de afstand dan wat anders, en eigenlijk baal ik daar nu vreselijk van dat hun maar zo weinig tijd met Thijs gehad hebben, hebben ook niet eens echt normaal afscheid kunnen nemen van hun kleinkind (welliswaar niemand maar toch)
pi_58135820
Meike heeft ook wel voorkeur voor mijn ouders.....
Mijn moeder past 3 keer in de week op haar als wij werken.
Nu is mijn moeder gastouder en lopen daar nog meer kindjes rond. Het is niet zo dat Meike oma de hele dag kan claimen. Volgens mijn moeder voelt het voor haar ook anders als de andere oppaskindjes er ook zijn, als wanneer Meike alleen bij haar is.
Meike vind mijn vriend zijn ouders ook wel leuk hoor, maar die ziet ze gewoon minder.

Op haar verjaardag zijn mijn ouders 's ochtends gekomen en de ouders van mijn vriend 's middags, omdat mijn ouders niet wilden dat Meike de andere opa en oma niet zouden zien staan. Dat was een prima oplossing.

Davinia hoe gaat het? Hier is het oke, het gedoe is eigenlijk over!! Net zo fijn!!! Duurde alleen dus iets langer als ik had verwacht.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:20:10 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58136340
Karin, hier is het ook goed gekomen. Echt van de ene op de andere dag was het weg. Heel raar, wel fijn.
Heeft al met al toch wel een half jaar geduurd, maar nu weet ik dat ik e.e.a. miner moet belasten in het begin. Hopelijk helpt het...
Iig wel heel fijn dat het bij jou ook weer helemaal in orde is!
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:00:20 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137218
Och, tuurlijk ligt het niet aan de opvoedende zaken van schoonouders en/of ouders.

Ik heb alleen een compleet ander inzicht daarin dan mijn schoonmoeder, ik lig meer op 1 lijn met mijn ouders. Ruben ergens achter laten bij een oppas heb ik niet zoveel moeite mee, als ik maar zeker weet dat ze zich aan mijn regels houden. Dat is nou net het punt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 april 2008 @ 15:06:38 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58137374
k snap best dat t niet makkelijk is om je kind achter te laten, of dat je je eigen ouders meer vertrouwd. maar lastig is t wel, kan me nl best voorstellen dat je partner zijn ouders ook meer vertrouwd dan jouw ouders.

@troel. tis toch logisch dat je je houd bij zo'n kleintje aan de dingen die de ouders aangeven?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:09:40 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137438
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:06 schreef Ynske het volgende:
k snap best dat t niet makkelijk is om je kind achter te laten, of dat je je eigen ouders meer vertrouwd. maar lastig is t wel, kan me nl best voorstellen dat je partner zijn ouders ook meer vertrouwd dan jouw ouders.

@troel. tis toch logisch dat je je houd bij zo'n kleintje aan de dingen die de ouders aangeven?
In sommige families niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58146948
Ik haat PMS
Nou ja, laat die rode duivels nou maar komen, kan ik daarna weer vrolijk gaan doen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:45:33 #86
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58147468
Je moet dan ook wel een beetje een normale relatie met je schoonouders hebben (en/of normale schoonouders hebben ). Hier is vandaag de boel enorm uit de hand gelopen tussen mn schoonmoeder en mij. Als het aan mij lag zou ze mij en Noah nooit meer zien

Micha kan/wil er niet over praten, dus ik ben het echt helemaal zat allemaal
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:47:49 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58147532
Oh... da's niet best dan Tex.
Was Micha erbij?
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:08:30 #88
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58148154
Nee het was allemaal per mail/sms. Micha weet het fijne er nog niet van, hij was aan het werk en heeft zich er niet mee bemoeit (doet ie nooit trouwens).

Ik vind het echt een kutsituatie, want het is natuurlijk wel zijn moeder. Maar ik vind niet dat dat betekent dat we dan maar alles hoeven te pikken. Maar er valt echt niet normaal met haar te praten. Wat je ook zegt het is nooit goed. Dus waarom zou ik er dan nog energie in steken, het heeft toch geen zin.

Ik moet zeggen dat het een hele tijd 'goed' is gegaan, zolang zij mij met rust laat (en ik haar dus ook). Dan spreekt ze alleen Micha, en dat gaat goed, tot er weer een bommetje ontploft

Maar ja, Micha kan er zelf ook niet zoveel mee natuurlijk, want als ze niet naar mij luistert, luistert ze vast ook niet naar hem.

Ik vind het echt frustrerend....
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58148212
Getver Tex, dat klinkt heel naar
pi_58152412
Oh bah Tex dat klinkt idd naar

Hier de eerste uitslagen binnen, dat rare ding is mijn lymfklier die flink opgezet en ontstoken is, de galblaas heeft geen last van de galsteen dus die kan blijven zitten voorlopig, maar ik heb wel een leveronsteking (hepatitus) welke vorm weten we nog niet die uitslagen zijn nog niet binnen en omdat ik 23 april toch al naar de arts toe zou gaan blijft die afspraak staan en dan horen we dus meer.
Zelf ben ik even het draadje kwijt, want er was getest in de laatste bloedprik gebeuren van de huisarts en die zei toen geen hepatitus en nu is het het dus wel. Het beestje heeft een naampje alleen moet zijn achternaam er nog bij. Wat enorm lief was, was dat toen Rick mijn moeder aan de telefoon had hij tegen haar gezegd heeft dat hij zo snel mogelijk wil trouwen dat is mijn grootste wens nog steeds om te laten zien dat wat de toekomst ons ook brengt we de toekomst samen aan gaan
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:20:24 #91
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58157557
Beterschap Anitra!

En Tex, het lijkt me niet de meest gemakkelijke situatie zo. Succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58166799
Balen texelonia!

Anitra beterschap meid!

Hebben meerdere er last van dta je na een maandje of 3 heel fijn last heb van heul veul losse haren
Potdorie zeg word er gek van en ik vind ze zelfs soms bij Maarten in de luier. Gaat nu al ongeveer 2 week lang dat ik haren verlies
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:44:33 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58166848
Klopt, hoort erbij.
Tijdens je zwangerschap verlies je geen of weinig haren en dat wordt na de zwangerschap helemaal goed gemaakt.
Ik heb er ook flink last van. Bijkomend voordeel is wel dat het dons van mijn buik ook aan het verdwijnen is!
pi_58166873
ardenlyn dit is vast niet wat je hoopt te horen maar dat heb ik maaandenlang gehad. ooit zal 't overgaan.
pi_58166929
Dat is wel een voordeel jah Voelde mij net een vent soms maar gelukkig verdwijnen die haren ook.
Nu ook nog die zwangerschaps streep weg en dan is het bijna als vanouds (ok heb nu beetje blubberbuik)
Maar ben wel trots op die streep

Edit: Maandenlang!! Hoop toch niet dat ik dat ook zo lang heb.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2008 21:48:45 ]
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:21:34 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_58167659
Hier ook losse plukken

Oja, vroeg ik pas nog over menstruatie en dergelijke, hier was het inmiddels raak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58167734
Hier na een maand of 5, issues met uitvallende haren. Heeft zeker 6-8 weken geduurd voordat het weer in normaal tempo ging uitvallen..

Tex, wat balen zo'n situatie met je schoonouders. heb je nog wat met micha erover kunnen praten vandaag?

Anitra, fijn dat je nu bijna weet wat het is.. Nu alleen nog er vanaf zien te komen In ieder geval veel beterschap toegewenst!
  zondag 20 april 2008 @ 01:42:49 #98
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58170949
Tex zulke dingen zijn nooit leuk, maar als ik al lees via sms/mail dan denk ik persoonlijk, sommige dingen komen geschreven zo anders over dan dat ze overkomen als je het persoonlijk zou brengen ivm de gezichtsuitdrukkingen erbij...
Hopelijk kom je er snel met je schoonouders uit

Anitra beterschap en hopelijk een snel en fijn herstel
  zondag 20 april 2008 @ 07:48:12 #99
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58172392
Tex, misschien zou het beter zijn om het 'in person' uit te praten met een kopje thee, allebei volwassen gedragen en het proberen uit te praten of zou dat niet lukken? Sommige mensen zijn natuurlijk niet voor rede vatbaar.
pi_58172791
Ik heb de soepogen van dochterlief overgenomen
pi_58172984
Hier gelukkig geen last van schoonouderperikelen, maar sterkte voor iedereen die dat wel heeft.

Ik heb de afgelopen weken een redelijke terugval gehad na mijn operatie, ben ook gewoon veel te vroeg weer begonnen met werken. Heb nu wel het idee dat er weer een stijgende lijn in zit gelukkig!

Vrijdagavond klapte ik bijna in elkaar van de buikpijn rechtsonderin. Dat was dus mijn eisprong, Sinds ik gestopt met de pil (nu een jaar geleden) en mijn hormoonhuishouding één grote puinhoop is, heb ik zoveel last van mijn menstruatie. Nooit geweten dat een eisprong zo heftig kon zijn zeg.. (en dat ook nog eens voor niets allemaal... ).
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zondag 20 april 2008 @ 10:10:50 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58173010
Ja Lief, die eisprong kan best vervelend, soms idd zelfs echt pijnlijk aanvoelen.
Goed te horen dat je nu weer in een stijgende lijn zit.

Nijna, hoe is het verder met je?
  zondag 20 april 2008 @ 10:34:36 #103
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58173299
Hey Moonah, hoe ist met jou dan?
En Kim, je mag best eens een fotootje sturen van je meiske!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58173375
Tex ? Hoe is het nu met je ? Heb je nog het een en ander uit kunnen spreken met Micha
Echt rot zo n schoonmoeder En ook moeilijk want hoe je er ook mee omgaat het is nooit goed
Hopelijk lukt het toch om jezelf te blijven zonder haar te hoeven verbannen uit het leven van de kleine
pi_58174156
Moonah, ik lijk weer wat beter in mn hum op t moment. Het helpt ook mee dat lief zn grote hobby (avonden achter elkaar achter zn pc spelletjes spelen tot diep in de nacht) op een zeer laag pitje heeft gezet.
Maar ook nog genoeg dingen waar ik stress over heb, straks komt er vast wel weer wat rustiger vaarwater...
  zondag 20 april 2008 @ 11:40:04 #106
190853 RockabeIIa
pi_58174261
Ongelooflijk dat er zo veel nare schoonmoeders zijn...
  zondag 20 april 2008 @ 12:29:01 #107
14746 k_i_m
pi_58175266
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Hey Moonah, hoe ist met jou dan?
En Kim, je mag best eens een fotootje sturen van je meiske!
Ze moet zo weer eten, zal ik gelijk even een foto maken .

Ik ben een slechte moeder. Ik heb nu al de eerste logeerpartij voor Lilah geregeld . Met koninginnedag brengen we haar aan het eind van de middag naar mijn ouders en dan halen we haar de volgende dag weer op. Het is de eerste keer sinds ik mijn wederhelft ken dat hij niet hoeft te werken ( . ) dus dan kunnen we samen lekker uit eten en dan kan ik ook een beetje relaxed rondlopen zonder dat ik constant de boel in de gaten moet houden. En belangrijker, een hele nacht slapen. Ik heb het echt even nodig om weer een beetje op te laden. Want hoe leuk ik het ook vind, ik kan pas echt ontspannen als ze niet in de buurt is en ik niet voor haar hoef te zorgen .
In my life
Why do I smile
  zondag 20 april 2008 @ 12:40:51 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58175476
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:42 schreef Basimah het volgende:
Tex ? Hoe is het nu met je ? Heb je nog het een en ander uit kunnen spreken met Micha
Echt rot zo n schoonmoeder En ook moeilijk want hoe je er ook mee omgaat het is nooit goed
Hopelijk lukt het toch om jezelf te blijven zonder haar te hoeven verbannen uit het leven van de kleine
Micha wil het er niet over hebben geloof ik. En ik weet ook niet wat hij eraan zou kunnen/moeten doen. Misschien zou HIJ eens een goed gesprek met zn moeder moeten hebben (dat ontwijkt ie ook vaak volgens mij), want veel van de dingen die ze mij verwijt, zou ze hem moeten verwijten (maar dan krijgt ze geen reactie).

Twee dagen geleden had m'n schoonmoeder het nog over mijn "zieke zelfbeeld" en vandaag vraagt ze zich af waarom ik geen moederdag met hen wil vieren en waarom ze niet welkom op mijn verjaardag zijn. Owjah en waarom ik ze na al die tijd nog niet vertrouw. Goh hoe zou dat nou komen Maar als ik dat probeer uit te leggen ben ik weer de boeman uiteraard.

Ik denk echt niet dat het ooit nog goed gaat komen. Niet écht goed in elk geval. Zolang ze mij met rust laat gaat kunnen we redelijk normaal tegen elkaar doen, maar het is altijd a matter of time tot er weer een bom ontploft.
©Dumbo
pi_58175814
K_i_m, een dagje oppassen maakt je toch geen slecht moeder? Maar juist een hele vrolijke moeder En Lilah kan lekker alle aandacht van haar opa en oma opeisen

Tex, wat jammer dat micha zijn kop in het zand steekt.. Dat helpt de situatie ook niet echt verbeteren.
Misschien een cliche idee, maar kun je niet in een brief ofzo aan haar uitleggen hoe jij je voelt? Dan kun je in ieder geval je hele verhaal doen, zonder dat je steeds zo'n negatieve reactie terugkrijgt.
Misschien alleen ook maar om je hart te luchten (of voor micha om te lezen?). Wat er daarna mee gebeurd is nog een ander verhaal. Maar zo te horen kan het niet veel erger worden..
  zondag 20 april 2008 @ 13:07:54 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58176049
Ik denk niet dat dat zin heeft. Ik doe dat per mail ook al iedere keer. Op rustige en nette toon uit te leggen wat mijn kant van het verhaal is. Ik laat het meestal aan mn zus of een vriendin lezen en die zijn altijd verbaasd dat ik zo'n kalme nette mail terug schrijf. Mijn schoonmoeder reageert puur uit emotie en strooit dan in het wilde weg kwetsende opmerkingen in het rond. Het lijkt dan net alsof ze niet eens leest wat ik zeg, ze gaat nergens op in, blijft maar met (oude) verwijten gooien.

Ik denk dat ik toch nog een keer met Micha ga proberen te praten. Al weet ik niet of dat zin heeft, maar ja.
©Dumbo
pi_58176607
Mijn schoonmoeder doet precies hetzelfde als de jouwe.
Alles moet over de top, en op haar manier. Ik kan daar ook zeer slecht mee omgaan. Als zij iets vind dan kan zij zich niet voorstellen dat een ander daar anders tegenaankijkt en dan nog dramt ze haar zin door. (in haar opinie zal je er achteraf gezien toch wel spijt van hebben dat je er anders over dacht)
Bij mij helpt het alleen maar om toneel te spelen. Als ik daar ben doe ik overdreven blij en vrolijk (ik kom er zo min mogelijk) en ik laat haar het woord doen en reageer verder nergens op.

Het moeilijke in het geheel is dat ik haar gemakkelijk kan missen. Van mij hoeft dat contact niet, maar ja ik heb ook nog een partner (en hopelijk straks ook een kindje) en ik wil mijn partner zijn moeder niet ontnemen, en ik wil daar ook niet tussenzitten. Wel vind ik dat als zij lelijk gedrag vertoont hij voor mij in de bres moet springen en hij de contacten en afspraken met zijn moeder moet regelen. Ik geef aan wat ik wil, ik vind dat hij het beste met haar de zaken kan regelen (voorkomt gedoe tussen mij en haar).

Ik weet overigens nog niet hoe ik over haar oma rol denk. maar ik wil die beperken tot de standaard bezoekjes zoals wij die nu ook hebben (denk dat wij vier keer per jaar daarheen gaan en zij heeft momenteel geen auto dus komt hier ook maar 2 keer) dat wil ik zo houden..
  zondag 20 april 2008 @ 13:59:58 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58177124
Ja dat klinkt idd wel een beetje hetzelfde. Wij zien hun ook maar een paar keer per jaar, met verjaardagen enzow (alleen niet mijn verjaardag dus) en vaderdag. Zij willen Noah vaker zien wat ik wel kan begrijpen. Maar ze hebben een keer aangegeven dat ze het bij ons niet gezellig vinden, dus moeten wij maar daar komen. Tja sorry maar het moet wel van 2 kanten komen. En dat het niet gezellig was heeft heus niks met ons huis te maken. Maar met het feit dat het gewoon niet botert tussen ons.

En het moeilijke is idd dat het contact van mij ook niet zou hoeven. Maar ik wil Micha idd ook niet in de positie brengen dat ie moet kiezen tussen haar en mij ofzow. Dat is gewoon oneerlijk. Aan de andere kant snap ik ook niet dat hij alles maar pikt. Als het mijn moeder was geweest had ik al lang gezegd "Bekijk het maar! " al was het alleen maar zodat misschien tot dr zou doordringen waar ze nu helemaal mee bezig is.

Daarnaast hebben zij met zo'n beetje alle andere familie ook ruzie en geen contact meer. Dat is allemaal van voor mijn tijd dus ik kan daar niet over oordelen. Maar stiekem denk ik dan wel, als je keer op keer ruzie hebt met mensen en familie, wordt dan niet eens tijd om naar jezelf te kijken en te kijken wat je eigen aandeel daarin is. Zij doet namelijk nooit iets verkeerd, zij is altijd het slachtoffer....

Maar goed, ik heb eigenlijk al weer veel meer verteld dan ik van plan was.. Maar je hart luchten is ook weleens fijn (en nodig).
©Dumbo
pi_58177475
Nee, als mail niet werkt, zal zo'n brief niet meer doen..
In ieder geval sterkte met de hele situatie!
  zondag 20 april 2008 @ 20:00:04 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_58186230
Oei tex, dat klinkt inderdaad niet gezellig.

Vandaag waren mijn schoonouders hier op bezoek Ze gaan volgend weekend voor 2 weken op vakantie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58187115
Hihi Troel .
  maandag 21 april 2008 @ 09:38:34 #116
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_58197087
dacht laat ik is hier kijken, zolang geleden dat ik op fok ben geweest.
Esmee is alweer bijna 5 1/2 maand , wat gaat het allemaal snel zeg.
kan me amper nog voor stellen dat ze maar 45 cm was bij de geboorte en nu schiet ze de lucht in.
Met ons gaat het erg goed, als het met Esmee goed gaat gaat het met ons ook prima
het is een pittige tante kan aardig boos worden af en toe en dan begint ze te grommen en te gillen, een echte meid is het.
ondanks dat ze tevroeg is geboren loopt ze goed mee kwa ontwikkeling.
wil steeds op haar buik draaien , erg handig als je een luier aan het verschonen bent :S
gelukkig is het een heel vrolijk kind, lacht en kletst zowat de hele dag door (als ze wakker is )

groetjes Glossy
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:24:30 #117
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58220293
Ben een beetje van de kaart, ik heb zo raar gedroomd vannacht...
Ik was mezelf in de droom, maar eigenlijk ook helemaal niet. Ik was namelijk degene van voor de zwangerschap: een niet-moeder zonder kind.
Heel vreemd, er was geen speelgoed in huis, geen babykamer, ik was 10 lichter en zat op de bank te roken
Gelukkig was het maar een droom en werd ik gewoon weer om half 7 gewekt door mijn lieve kleintje.
Maar bizar was het zeker.
pi_58223237
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:24 schreef Kersjes het volgende:
Ben een beetje van de kaart, ik heb zo raar gedroomd vannacht...
Ik was mezelf in de droom, maar eigenlijk ook helemaal niet. Ik was namelijk degene van voor de zwangerschap: een niet-moeder zonder kind.
Heel vreemd, er was geen speelgoed in huis, geen babykamer, ik was 10 lichter en zat op de bank te roken
Gelukkig was het maar een droom en werd ik gewoon weer om half 7 gewekt door mijn lieve kleintje.
Maar bizar was het zeker.
Oh dat zijn echt dromen waar je raar van wakker word.

Zo droomde ik vanacht dat Mikael van een muur viel. Zo op zijn hoofd die meteen op zwol en Mikael begon meteen met stuiptrekkingen enzo. Duurde een eeuwigheid voor de ziekenwagen er was, want kon zelfs nog douchen terwijl ik aan het wachten was. En de doketr zei steeds maar dat ie alleen een bloedneus had terwijl Mikael steeds gekker begon te doen. Toen werd ik gelukkig wakker, maar geen kind bij wie ik even kon kijken of alles goed was. Dus heb mijn ma vanmorgen om half 7 wakker gesmst
Liefde
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:30:31 #119
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58226732
Fijn glossy dat het goed gaat met Esmee. 5,5 maand alweer, tjee, dat gaat snel zeg!
Tex, heb je al wat uit kunnen praten thuis?

Ik ben hier even teruggefloten. Ik hield goed vol dat alles geweldig ging, tuurlijk, mijn bekken doet bijna geen pijn meer, mijn suiker lijkt goed te gaan. Maar ergens wist ik ook wel dat het niet goed was dat ik zo warrig was, het zo koud had, koorts begon te krijgen en zo vaak duizelig en misselijk was en hoofdpijn had. Gisteren is mijn ijzer geprikt en deze was wel erg laag. Dus ik moest weer naar het ziekenhuis gisterenavond. Dat was toch wel even schrikken. Inmiddels hebben ze me twee giften ijzerpreparaat gegeven via een infuus, vanochtend de laatste en als het goed is gaat het een dezer dagen weer wat beter met me.
Pfff, ik hoop maar dat ik snel opknap. Gelukkig is Stijn een heel rustig mannetje en Jetske ook erg makkelijk (die konden we gisteren blij maken dat ze weer bij opa en oma mocht slapen) anders loopt alles echt helemaal in de soep.
Nou ja, ik ga beter gehoor geven aan wat mijn lijf mij vertelt, heb ik besloten.

Jammer MeNicole dat het zo slecht uitkomt met die middag PSZ, het klinkt alsof Mikael er wel aan toe is.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjak op 22-04-2008 14:37:54 ]
Lekker douchen!
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:36:46 #120
94046 PM-girl
pi_58226911
Slim besluit, Sjak! Rustig aan!
*
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:34:37 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58229774
Jeetje sjak, dat klinkt best wel heftig, ijzergift via het infuus. Ik wist niet eens dat dat kon, dan was het dus vrij ernstig blijkbaar? Hopelijk knap je nu in elk geval lekker snel weer op!

Micha en ik hebben erg gelukkig wel over kunnen praten. het feit dat het bespreekbaar is scheelt al enorm voor mij. Maar we zien beiden ook niet echt een oplossing. Praten met haar helpt gewoon niet. Contact verbreken is voor hem (natuurlijk) geen optie, maar ik vond het ook geen optie om nog 20 jaar zo door te gaan, wat hij ook wel kan begrijpen. Maar ja, hoe dan wel, ik weet het niet. We zien wel hoe het loopt allemaal.
©Dumbo
pi_58229910
Sjak, wat heftig, ijzer via het Infuus, daar had ik nog nooit van gehoord. Alleen van staalpillen. Dan moet je toch wel flink last hebben gehad. Hopelijk knapt het snel op zo..

Tex, fijn dat jullie hebben kunnen praten. Misschien kun jij wat bezoekjes overslaan? Dat micha er alleen met de kleine erheen gaat?
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:52:21 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58230150
Ja zeg Sjak.
Is het nu nóg niet afgelopen met je fysieke ongesteldheid?
Wat bálen zeg. Goed dat je het hebt onderkend en ik hoop van harte dat je je snel weer écht goed voelt.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:52:47 #124
108648 cattie
lieve moeder
pi_58230159
Sjak, ga het maar lekker rustig aan doen! Goed naar je lichaam luisteren!
IJzer via een infuus is trouwens volgens mij niet zo ongebruikelijk hoor, mijn broer krijgt het regelmatig.

Tex, fijn dat jullie er over kunnen praten!
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:23:35 #125
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58230774
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Tex, fijn dat jullie hebben kunnen praten. Misschien kun jij wat bezoekjes overslaan? Dat micha er alleen met de kleine erheen gaat?
We komen er eigenlijk al heel weinig
Dus altijd als er weer zo'n 'uitbarsting' is geweest en het is weer gezakt, dan denk ik ook weer, die paar keer per jaar, dat moet toch wel lukken...

Daarnaast wil ik eigenlijk echt niet dat Noah zonder mij daarheen gaat Ik heb echt nóóit het idee gehad dat ze Noah kwaad wilde doen of pijn ofzow. Dat is het absoluut niet. Maar ik voel me gewoon zó onprettig bij haar (al vanaf de eerste ontmoeting, altijd al geweest), dat ik Noah gewoon niet 'alleen' daarheen wil laten gaan, ookal is Micha erbij.
©Dumbo
pi_58230962
Dan schiet het ook niet echt op. Kan het me eigenlijk ook wel voorstellen dat je Noa niet naar iemand laat waar jij je niet prettig bij voelt. Kwestie van netje ja en amen zeggen, en als je thuis bent weer lekker je eigen plan trekken..
Veel succes met de volgende bezoekjes
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:07:23 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_58231717
Oew, tex, ik kan me zo goed voorstellen wat je bedoelt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:47:18 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58234023
Tex, het zou mijns inziens erg jammer zijn om de opa/oma hun kleinkind te ontzeggen en Noah zijn opa/oma te ontzeggen omdat jij je 'onprettig voelt' bij hun. Dat heeft mijns inziens dan weer weinig met Noah te maken als kleinkind en hun als opa en oma. Het is een andere verhouding dan schoondochter/schoonmoeder, die idd niet goed kan zijn, maar ik zou je willen waarschuwen dat niet teveel op Noah 'over te brengen', anders krijgt hij misschien ook een hekel aan z'n oma!

Misschien klinkt het een beetje cru, maar ik heb er over na zitten denken en ik denk dat je er wat betreft Noah niet helemaal goed mee omgaat als je 'm daar niet wilt laten komen. Zeker omdat je zegt dat je helemaal niet het idee hebt dat ze hem iets aandoen ofzo. Als DAT zo was zou ik het wel weten, mijn kinderen komen niet (als ik het weet) in de buurt van iemand die in staat is ze wat aan te doen.

Hopelijk stoot ik je niet voor het hoofd maar ik wilde dit in ieder geval even kwijt.

Verder, heel veel sterkte met de situatie, ik leef met je mee
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:29:16 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58235016
Ik snap wel wat je bedoelt hoor Suzanna. Ik vind het ook erg jammer! En ik heb ook nooit bewust mijn negatieve gevoelens over hen op Noah over gebracht. Dat had ik ook niet eerlijk gevonden. Kan wel zijn dat ie mijn gevoel wel oppikt natuurlijk, want ik kan ook niet helemaal doen alsof ik ze wel aardig vind etc. Tot nu toe merk ik niks aan Noah als we bij mijn schoonouders zijn in zijn gedrag naar hen toe.

En aan de ene kant, ja het zijn wel zijn opa en oma. En dat onprettige gevoel is ook niet zomaar een gevoel dat je kunt hebben gewoon omdat het niet klikt ofzow. Er is gewoon teveel gebeurd.

En we (vrijwel alle ouders in het algemeen) doen zo ons best om ons kind onder te brengen op een leuk en goed kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, school, oppas, noem het maar op. Als een school niet goed voelt, doe je je kind daar ook niet heen. Waarom zou ik mijn kind dan wel naar mensen sturen waar ik geen goed gevoel over heb? Alleen omdat het zijn opa en oma zijn? Mijn inziens, als ze Noah echt zo graag zouden willen zien, zouden ze er wel meer moeite voor mogen doen. En dit is natuurlijk alleen mijn kant van het verhaal, maar mijn inziens heeft ze het er zelf naar gemaakt....

Maar goed, ik heb het contact nog niet helemaal verbroken hoor. Maar ik sluit ook niet uit dat dat ooit gebeurt. Maar voor nu is het, Noah en ik samen, of helemaal niet...
©Dumbo
pi_58235479
Sjak, wat vind ik dit naar om te lezen.. Had zo gehoopt dat je je nu eindelijk weer gezond zou voelen. Goed dat je zo naar je lichaam luisterd! Ik hoop dat je snel opknapt

En over schoonouders.. Ik heb de beste die je je kunt bedenken
Lijkt me oh zo vervelend als je niet (goed) met ze overweg kunt.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:44:48 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_58235503
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:47 schreef Suzanna het volgende:
Tex, het zou mijns inziens erg jammer zijn om de opa/oma hun kleinkind te ontzeggen en Noah zijn opa/oma te ontzeggen omdat jij je 'onprettig voelt' bij hun. Dat heeft mijns inziens dan weer weinig met Noah te maken als kleinkind en hun als opa en oma. Het is een andere verhouding dan schoondochter/schoonmoeder, die idd niet goed kan zijn, maar ik zou je willen waarschuwen dat niet teveel op Noah 'over te brengen', anders krijgt hij misschien ook een hekel aan z'n oma!

Misschien klinkt het een beetje cru, maar ik heb er over na zitten denken en ik denk dat je er wat betreft Noah niet helemaal goed mee omgaat als je 'm daar niet wilt laten komen. Zeker omdat je zegt dat je helemaal niet het idee hebt dat ze hem iets aandoen ofzo. Als DAT zo was zou ik het wel weten, mijn kinderen komen niet (als ik het weet) in de buurt van iemand die in staat is ze wat aan te doen.

Hopelijk stoot ik je niet voor het hoofd maar ik wilde dit in ieder geval even kwijt.

Verder, heel veel sterkte met de situatie, ik leef met je mee
Aan de ene kant snap ik je, maar aan de andere kant snap ik tex (en anderen) heel goed. Maar een kind merkt ook heel goed dat moeders zich zit te verkneukelen onder de rottige opmerkingen of de negeerpogingen en dat die zich dus totaal niet op haar gemak voelt. Dat lijkt me ook niet prettig voor een kind. En om je kind dan alleen met vaders te laten gaan, wie zegt dat oma dan niet ook opmerkingen maakt? Laat staan als het kind er alleen is.
Er zijn bijvoorbeeld oma's die kleinkinderen van een paar maanden oud slagroom met chocoladetruffeltaart voeren, zonder dit te overleggen met de ouders. Als je simpelweg gewoon niet wilt dat ze dat met jouw kind doen, dan moet je je kind er wel weghouden.

Overigens: er staat oma, maar je kan er natuurlijk ook opa, tante, oom, noem maar op invullen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:53:59 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58235750
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef texelonia het volgende:
Waarom zou ik mijn kind dan wel naar mensen sturen waar ik geen goed gevoel over heb? Alleen omdat het zijn opa en oma zijn?
Omdat het hier een persoonlijke vete betreft tussen jou en je schoonmoeder en dat compleet losstaat van hun 'vaardigheden' als opa en oma.
quote:
Mijn inziens, als ze Noah echt zo graag zouden willen zien, zouden ze er wel meer moeite voor mogen doen. En dit is natuurlijk alleen mijn kant van het verhaal, maar mijn inziens heeft ze het er zelf naar gemaakt....
Dit vind ik heel onvolwassen klinken. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Maar het zou je sieren als jij het spelletje dat gespeeld wordt door je schoonmoeder (slachtoffer spelen) niet ook nog eens voortzet. Hoe moeilijk ook.
Sowieso dat jullie ruzie maken per sms en mail vind ik nogal puberaal.
quote:
Maar goed, ik heb het contact nog niet helemaal verbroken hoor. Maar ik sluit ook niet uit dat dat ooit gebeurt. Maar voor nu is het, Noah en ik samen, of helemaal niet...
Ik heb even gemist waarom Micha niet alleen met Noah zou kunnen gaan? Omdat jíj je niet prettig voelt bij hen? Sorry, ik vind het egoïstisch klinken. Bovendien getuigt het imo van weinig vertrouwen in Micha als je hem niet alleen met zijn zoon wil laten gaan.

Ik realiseer me dat deze post best hard kan overkomen, hopelijk kun je daar doorheen prikken. het staat los van wat ik van jou als Tex vind.
Overigens is het wellicht een idee om hier eens met je hulpverlener over te praten.
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:55:27 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58235802
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:44 schreef lcicle het volgende:

En over schoonouders.. Ik heb de beste die je je kunt bedenken
Lijkt me oh zo vervelend als je niet (goed) met ze overweg kunt.
Jij hebt echt superleuke en relaxte schoonouders! Wat een fantastische mensen!
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:22:15 #134
94046 PM-girl
pi_58236630
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jij hebt echt superleuke en relaxte schoonouders! Wat een fantastische mensen!

Tex, fijn dat de communicatie tussen jou en Micha open is hierover, maar het blijft hoe dan ook een moeilijk punt.
*
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:23:31 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58236651
Sjak, jeetje meid... doe rustig aan hoor!

En over schoonouders...
Ik ga hem niet weer herhalen... of toch wel... denk er eens aan hoe het zou zijn als jouw schoondochter om wat voor reden dan ook niet met jou door 1 deur zou kunnen en ze zouden jou daarom aan de zijlijn zetten als Noah ooit kinderen krijgt...
Even slikken en weer doorgaan denk ik dan maar.
Maar goed, dat is mss makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken het probleem niet.

En wat Moonah idd zegt, lekker Micha met Noah laten gaan en jij thuis blijven. Best of both worlds.
pi_58237245
Ik vind het zelfs ook een beetje moeilijk voor te stellen, dat je zo slecht met je schoonouders om kunt gaan. Je partner is tenslotte toch een kind van ze, dan zou je denken dat hij ook op hen lijkt.
Nu wil ik niet zeggen dat je partner een l*l is natuurlijk Maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat hun persoonlijkheden zo ver uit elkaar liggen dat je de één verkiest als levenspartner en de ander niet kunt luchten.

hihi Moonah en PM-girl, zij vonden jullie ook 'leuke meiden!'
pi_58237402
Sjak, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:57:58 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_58237434
Mensen veranderen door de tijd heen. Als je mij 2 jaar geleden gevraagd had naar mijn schoonouders, dan had ik zo gereageerd zoals jij net deed, nu ligt dat even wat anders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2008 @ 22:06:35 #139
43556 miss_dynastie
pi_58237687
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:53 schreef Moonah het volgende:

Omdat het hier een persoonlijke vete betreft tussen jou en je schoonmoeder en dat compleet losstaat van hun 'vaardigheden' als opa en oma.
Ik vind dat heel makkelijk gezegd hoor, maar dat klopt toch niet echt? Het gaat niet om vaardigheden, het gaat om familiebanden. Je zou ook kunnen redeneren dat je -indien je kleinzoon en zoon respecteert- hun moeder en vrouw met respect moet behandelen. Dat kun je simpelweg niet los van elkaar zien.

En zo kan ik me ook voorstellen dat je de 'stel dat' van BE invult: stel dat je je zélf als schoonmoeder net zo onverdraagzaam opstelt als je eigen schoonmoeder, dan kun je je best voorstellen dat je kind daar afstand van neemt. Maar daar zit em nou net de crux bij jullie, tex, je moet het wel samen 100% eens zijn. Met je hulpverlener praten is dan helemaal niet zo'n slecht idee .
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:07:05 #140
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58237706
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:53 schreef Moonah het volgende:
[..]

Dit vind ik heel onvolwassen klinken. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Maar het zou je sieren als jij het spelletje dat gespeeld wordt door je schoonmoeder (slachtoffer spelen) niet ook nog eens voortzet. Hoe moeilijk ook.
Sowieso dat jullie ruzie maken per sms en mail vind ik nogal puberaal.
[..]

Ik heb even gemist waarom Micha niet alleen met Noah zou kunnen gaan? Omdat jíj je niet prettig voelt bij hen? Sorry, ik vind het egoïstisch klinken. Bovendien getuigt het imo van weinig vertrouwen in Micha als je hem niet alleen met zijn zoon wil laten gaan.

Ik realiseer me dat deze post best hard kan overkomen, hopelijk kun je daar doorheen prikken. het staat los van wat ik van jou als Tex vind.
Overigens is het wellicht een idee om hier eens met je hulpverlener over te praten.
Ik kan er wel doorheen prikken hoor. En ik realiseer me ook dat het op z'n zachts gezegd lullig is voor m'n schoonouders. Maar ik vind sommige dingen ook wel makkelijk gezegd. Waarom moet ik altijd de verstandigste zijn bijv? Ik heb ook grenzen. Ik zie mezelf ook niet als slachtoffer ofzow. Ik zie alleen wel een terugkerend patroon, en dat het verder gewoon zinloos is.

En dat mail/sms is omdat we elkaar niet vaak irl zien. En ik beter ben me te verwoorden door te schrijven dan te bellen. Op die manier kan ik alles op me in laten werken, nadenken over wat ik wil zeggen en hoe. Ik snap niet zo goed waarom dat puberaal is?
©Dumbo
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:18:00 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58238055
Overigens wil ik nog een keer herhalen dat ik nog helemaal niet direct van plan ben om Noah weg te houden bij haar, hoor. Maar zo'n uitbarsting zet me wel weer aan het denken, en dan denk ik dit soort extreme dingen. Later zakt het allemaal weer en dan laat ik het maar weer gaan. En hoe het verder gaat allemaal, ik weet het niet.
©Dumbo
pi_58238249
tex, het enige dat ik erover kan zeggen is dat email soms heel anders overkomt dan de schrijver bedoeld heeft. Ik spreek uit ervaring
Ik denk dat een persoonlijk gesprek uiteindelijk veel verstandiger is. Hoe moeilijk dat misschien ook lijkt...
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:25:32 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58238284
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak, jeetje meid... doe rustig aan hoor!

En over schoonouders...
Ik ga hem niet weer herhalen... of toch wel... denk er eens aan hoe het zou zijn als jouw schoondochter om wat voor reden dan ook niet met jou door 1 deur zou kunnen en ze zouden jou daarom aan de zijlijn zetten als Noah ooit kinderen krijgt...
Even slikken en weer doorgaan denk ik dan maar.
Maar goed, dat is mss makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken het probleem niet.

En wat Moonah idd zegt, lekker Micha met Noah laten gaan en jij thuis blijven. Best of both worlds.
Ik denk -en hoop- dat ik me dan heel anders zou opstellen dan mijn schoonmoeder nu doet. Ik zou denk ik bovenal willen dat hij gelukkig is, en als hij gelukkig is met een stom rotwijf wie ben ik dan om dat geluk in de weg te staan? Ik zou ondanks alles proberen om te band zo 'normaal' mogelijk te houden, al is het maar omdat ik niet zou willen dat mijn zoon zich gedwongen voelt te moeten kiezen zijn moeder en zijn vrouw/vriendin. En omdat ik niet het risico zou willen lopen hem helemaal te verliezen.

Eigenlijk precies zoals nu, want misschien komt het niet zo over, maar ik probeer echt de relatie met mn schoonmoeder zo normaal mogelijk te houden.

Overigens haar 'probleem' is niet direct gericht op mij, zo gaat ze voor zover ik weet met iedereen om, ook met Micha. En Micha weet net als ik ook niet wat ie ermee moet doen, want ook naar hem luistert ze niet.
©Dumbo
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:33:19 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58238541
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:24 schreef snoopy het volgende:
tex, het enige dat ik erover kan zeggen is dat email soms heel anders overkomt dan de schrijver bedoeld heeft. Ik spreek uit ervaring
Ik denk dat een persoonlijk gesprek uiteindelijk veel verstandiger is. Hoe moeilijk dat misschien ook lijkt...
Tja been there, done that... Ik ben niet zo'n prater, en de toon waarop ze me aanspreekt zorgt ervoor dat ik helemáál dichtklap.

Je hebt wel gelijk dat dingen anders over kunnen komen, daar had ik niet bij stil gestaan. Aan de andere kant spreekt ze Micha bijna altijd via de telefoon, en dan gaat het precies zo. Dus ik weet niet of het héél veel zou uitmaken.

Wellicht is een gesprek met z'n 3en dan nog een beter idee, dan hoef ik het in elk geval niet alleen te doen. Ik zal er eens over nadenken en het er met Micha over hebben.
©Dumbo
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:56:23 #145
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58239310
Dat vind ik een heel goed idee Tex, een gesprek met z'n drieen. Het gaat tenslotte ook Micha aan, nogal! Het is zijn moeder, en jij bent zijn vrouw (vriendin?). Hij zit eigenlijk tussen twee vuren in...maar als je dan een gesprek samen voert kan dat wel goed zijn hoor.

Ik heb zelf een soortgelijke situatie (nou ja, wel anders maar het herinnert me eraan) meegemaakt met mijn moeder en met twee zussen van me. Ik ben de jongste thuis en zij hadden heel andere ervaringen en herinneringen van 'vroeger', veel negatiever. Ik ben dol op m'n moeder. Zij klaagden tegen mij over haar, en mijn moeder klaagde tegen mij over hen. Als we een gesprek met z'n drieen (afzonderlijk hadden ze klachten over haar) hadden gehad was het waarschijnlijk beter uitgepraat, dan zij met z'n tweeen (hebben ze geprobeerd) of ik met 1 van beide (wat dus constant gebeurde). Ik zat tussen twee vuren in en dat was echt niet leuk.

(geen idee of je er wat aan hebt maar ik dacht, ik typ het gewoon neer)

In ieder geval sterkte!! ik hoop echt dat je binnenkort kunt posten dat het een stuk beter gaat.
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:58:54 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_58239415
Ik weet nog wel dat er bij ons op een gegeven moment zo'n gesprek kwam en dat het daarna alleen maar erger werd
Een voordeel was wel dat iemand zich overduidelijk vastlulde en dat ik het niet was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 april 2008 @ 08:43:26 #147
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58245519
Moeilijk hoor dat soort dingen. Met z'n drieen om tafel lijkt mij ook de beste optie maar inderdaad ook niet de makkelijkste. Geemotioneerde mails/sms moet je altijd vermijden Tex, die komen zo anders over dan je denkt bij de waarschijnlijk ook al geemotioneerde ontvanger. Wat ik me altijd probeer te bedenken is dat niemand toch ruzie wil. Je schoonmoeder zal er ook wel mee zitten, dit was ook niet haar plaatje van de toekomst. Dus probeer eens te kijken wat zij wil van alles en kijk hoe dat past binnen jouw wensen. Er moet een tussenoplossing te vinden zijn als jullie allemaal open willen staan voor een oplossing.

Bij mij zijn de behandelingen achter de rusg. Het was even schrikken maandag. Mijn Hb was behoorlijk gezakt. Ik moest een keus maken tussen een bloedtransfusie of dat ijzerpreparaat. Als ik allebei niet zou willen zou ik ook aan de staalpillen gemogen, maar dat werd me sterk afgeraden omdat het 2 maanden duurt voor die dingen werken. Een bloedtransfusie wilde ik liever niet dus het werd het ijzer. Ze doen dat tegenwoordig steeds vaker omdat het anders veel te lang duurt voor je weer op de been bent. Waarschijnlijk ga ik me over een weekje nu weer echt beter voelen (dat konden ze me niet precies vertellen en ik kan het nergens vinden. Cattie, hoelang duurt dat bij je broer?).
Gisteren is de koorts wel weer teruggekomen en is het vloeien veel heviger geworden. Nou ja, ik ben wel de rest van de dag in bed gebleven Nu even lekker onder de douche. We hebben de laatste dag kraamzorg, pfff. Stijn is alweer 8 dagen oud!
Lekker douchen!
pi_58246035
sjonge sjak, niet niks. waar komt die koorts nou vandaan? hopelijk gaat 't snel beter!
pi_58246737
Sjak jakkes, hopenlijk slaat ht ijzerpreparaat snel aan en gaat die koorts weg!

Hier i het een soap aan het worden. Maandag werd ik gebeld, de huisarts heeft van het weekend constant gechecked of eral bloeduitslagen binnen waren (en hij was vrij! ) en toen er maandagmiddag nieuwe uitlsagen binnen kwamen hing de maag, lever, darm specialist gelijk aan de telefoon. Mijn lever word aangevallen door mijn eigen lichaam. Het ziet er naa uit dat het auto immuun hepatitis is. Tussen nu en 2 weken word er een biopsie gedaan om stadium en type te bepalen.
Kan jullie vertellen dat mijn koppie nu toch echt wel weer achteruit gaat. Het is ff moeilijk om positief te blijven, ben vooral kwaad op mijn lichaam, maar ja dat kan je helaas niet ruilen.
pi_58246917
Pfff Aniet dat kan er ook nog wel bij... Sterkte
Toch maar opgeven voor de eerst mogelijke algehele lichaamstransplantatie
pi_58247434
Dat klinkt niet zo mooi Anitra
Moet ik dan denken aan een uiteindelijke levertransplantatie? Of loop ik nu op de zaken vooruit?
pi_58247722
pff, Anitra, dat klinkt niet zo lekker. Ik heb even snel gegoogled, maar klinkt best heftig. In ieder geval veel sterkte!!
  woensdag 23 april 2008 @ 10:43:44 #153
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58248097
Anitra tjonge wat heftig... even wat extra want die kun je wel gebruiken. Niet dat ze helpen...was 't maar zo. Tjonge zeg. Ik zou ook boos op m'n lijf zijn! Weet je al iets over de behandeling?

Sjak, is het niet een idee om Floradix erbij te gaan gebruiken? Dat wordt vaak door vrouwen na de bevalling gebruikt, ik had een Hb van 5,6 en in DRIE dagen was 'ie weer op 7,3. Floradix werkt blijkbaar veel sneller dan staalpillen, die werden mij ook afgeraden.
Misschien een amateur-oplossing maar ik dacht, ik roep 't toch maar even. Maarre, tjonge zeg, sterkte jij krijgt ook veel voor je kiezen zo. Beterschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suzanna op 23-04-2008 10:58:59 ]
  woensdag 23 april 2008 @ 10:46:48 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58248176
Anitra
Je was net zo positief weer na de kuurweek en dan dit weer... Heel veel sterkte!!

Tex, tja, wat kan ik zeggen... Je hebt m.i. twee keuzes, of je vecht, danwel kwakkelt door, of je geeft het op, communiceert dat aan schoonmoeder, en bent er klaar mee.
Wat ik bedoel met de tweede is dat je zegt dat het geen zin heeft om ruzie te maken, dat het vaststaat dat jullie elkaar niet liggen, en dat jullie voortaan elkaar gezellig met zijn tweeen gaan mijden en het daarbij laten. Dan idd Micha met Noa naar schoonouders en jij een avondje rust.
En als jij je er niet goed bij voelt dat Noa alleen bij je schoonouders is, dan doe je dat toch lekker niet? Als Micha meegaat is toch (ook) prima? Dan kan hij e.e.a. controleren.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Heel veel sterkte en succes ermee.
pi_58248353
Sjak, sterkte joh! en idd, Floradix deed hier ook wonderen, maar zó laag als jij zat ik gelukkig niet. Als ondersteuning kan het misschien wel helpen.

[ Bericht 40% gewijzigd door owlet op 23-04-2008 12:31:44 ]
  woensdag 23 april 2008 @ 11:00:56 #156
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58248548
Anitra en Sjak allebei heel veel sterkte. Het zit jullie niet mee he?
  woensdag 23 april 2008 @ 11:26:07 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58249256
Oh ja, ik ben trouwens eergisteren naar de huisarts geweest met mijn moeheidsklachten en heb gisteren bloedgeprikt. Was lekker handig met Julia die ging huilen omdat ik lag en ze me niet meer zag.
Nu zie ik jullie denken, lag??! Tja, dat heb je als je anders gewoon neergaat ik ben al een aantal keer bijna en 1 keer ECHT flauwgevallen na bloedprikken. Dan kan je het maar beter voor zijn.
Maar goed, natuurlijk niks vergeleken met de andere moeders hier (o.a. Anitra en Sjak) maar aangezien ik had gezegd dat ik ervoor naar de ha zou gaan dacht ik, ik meld ook maar even hoe het gegaan is.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:42:27 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58249700
Sjak en Anitra sterkte en beterschap
  woensdag 23 april 2008 @ 11:46:10 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58249830
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:49 schreef lcicle het volgende:
Ik vind het zelfs ook een beetje moeilijk voor te stellen, dat je zo slecht met je schoonouders om kunt gaan. Je partner is tenslotte toch een kind van ze, dan zou je denken dat hij ook op hen lijkt.

En dat is dus een miscalculatie die absoluut niet op hoeft te gaan.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:54:47 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58250050
Goh Anitra, jij krijgt het ook voor je kiezen zeg.
Sterkte.

En Sjak, krijg jij geen verlengde kraamhulp nu?

Tex, ik ben blij dat je mijn post van gisteravond niet verkeerd hebt opgevat. Als ik het nu nalees sta ik er nog wel achter, maar vind ik dat ik eea wel zorgvuldiger en genuanceerder had mogen formuleren. Ik reageerde eigenlijk vanuit mijn eigen situatie en die is misschien wel vergelijkbaar met de jouwe, maar dat wil niet zeggen dat jij er net zo mee 'moet' omgaan als ik. Sorry daarvoor dus.
Ik heb zelf een moeizame relatie met mijn schoonvader. Een schat van een opa, maar tegen veel volwassenen een behoorlijk ontactische en cynische verbitterde oude man. Toen ik er eenmaal achter kwam dat zijn kwetsende opmerkingen niet naar mij persoonlijk waren bedoeld, maar dat hij die naar zo'n beetje iedereen maakt, scheelde dat voor mij wél veel in het ermee leren omgaan. Ik heb eenmaal een heel emotioneel gesprek met hem gehad, waarin ik huilend heb verteld dat ik er niet tegen kan, dat hij me écht raakt en beledigt. Hij was daar wel van onder de indruk. Daarna is er nooit meer over gesproken. Ik heb er nu voor gekozen het meeste langs me heen te laten glijden, te negeren. Als het me echt te ver gaat, loop ik even naar de gang om rustig te worden, en daarna zeg ik hem neutraal dat ik de opmerking niet prettig vond. Ik ga niet in discussie. Eigenlijk nergens over. Zo heb ik wel het gevoel dat ik mijn grenzen stel. Het contact met hem is dus heel oppervlakkig. Ik zou graag anders willen, want ik zie wel de gevoelige lieve persoon achter zijn cynische harnas. Maar dat zit er dus niet in. Geen haalbare kaart. En dat heb ik geaccepteerd. We gaan best vaak naar hen toe, omdat ik het fijn vind als Thies een goed contact heeft met zijn grootouders. We gaan zelfs wel eens met hen met vakantie. Ik zoek dan het contact met mijn schoonmoeder, schoonzus en neef en nicht. Met hen heb ik het gezellig.

Nou, het lijkt wel een R&Ptopic zo!
Anyway, ik wens je veel sterkte en wijsheid! Want ja, ik `denk dat in het belang van Noah is als jij de verstandigste bent.
  woensdag 23 april 2008 @ 12:26:57 #161
108648 cattie
lieve moeder
pi_58250865
Sjak, aan de ervaringen van mijn broer heb je helaas niet zo veel. Zijn probleem is dat hij het ijzer niet "vast kan houden", hij heeft dus regelmatig dat soort infusen nodig. Maar volgens mij zou je je als het goed gaat wel binnen een week beter moeten voelen.
Floradix is een leuke ondersteuning, maar bij echt dramatisch lage waarden zet dat volgens mij geen zoden aan de dijk, helaas.

Tex en Anitra, allebei sterkte met de situatie!
pi_58252228
Anitra, wat heftig zeg! Sterkte ermee!
pi_58253931
Sterkte Sjak, jeetje en dat allemaal in je kraamtijd, dat "hoort" juist zo'n fijne tijd te zijn
Hoop dat het snel beter met je gaat

Tex, hopelijk kunnen jullie het oplossen. Balen dat het zo moet gaan.

Anitra ook jij heel veel sterkte gewenst. Je zou toch denken dat je wel genoeg ellende hebt gehad zo langzamerhand....
  woensdag 23 april 2008 @ 15:55:17 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58255989
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef Suzanna het volgende:
Dat vind ik een heel goed idee Tex, een gesprek met z'n drieen. Het gaat tenslotte ook Micha aan, nogal! Het is zijn moeder, en jij bent zijn vrouw (vriendin?). Hij zit eigenlijk tussen twee vuren in...maar als je dan een gesprek samen voert kan dat wel goed zijn hoor.
Ja of zij voelt zich meteen weer aangevallen omdat het 'twee tegen één' is zeg maar. Ookal probeer je niet vijandig of aanvallend te doen etc. Op de een of andere manier voelt ze zich áltijd aangevallen.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:43 schreef sjak het volgende:
Er moet een tussenoplossing te vinden zijn als jullie allemaal open willen staan voor een oplossing.
Ik heb het idee dat zij niet inziet dat zij óók d'r best ervoor moet doen, of niet weet hóe ze dat dan moet doen. In theorie zou je dan over dat 'hoe' moeten kunnen praten, maar tot nu toe heeft dat dus niet gewerkt omdat ze nooit ingaat op wat wíj zeggen. In m'n eentje kan ik de situatie ook niet verbeteren, dat heb ik echt al wel geprobeerd.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Tex, tja, wat kan ik zeggen... Je hebt m.i. twee keuzes, of je vecht, danwel kwakkelt door, of je geeft het op, communiceert dat aan schoonmoeder, en bent er klaar mee.
Wat ik bedoel met de tweede is dat je zegt dat het geen zin heeft om ruzie te maken, dat het vaststaat dat jullie elkaar niet liggen, en dat jullie voortaan elkaar gezellig met zijn tweeen gaan mijden en het daarbij laten. Dan idd Micha met Noa naar schoonouders en jij een avondje rust.
En als jij je er niet goed bij voelt dat Noa alleen bij je schoonouders is, dan doe je dat toch lekker niet? Als Micha meegaat is toch (ook) prima? Dan kan hij e.e.a. controleren.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Heel veel sterkte en succes ermee.
Dat tweede heb ik al eens geprobeerd, volgens mij toen ik nog zwanger was van Noah. Alleen met de bezoekjes was ik er wel bij. Maar ik had aangegeven dat het gewoon geen zin had, dat we het toch nooit eens zouden worden en dat liever geen contact (tussendoor) meer wilde zodat de bezoekjes redelijk neutraal zouden zijn. Dat ging op zich een tijdje goed, maar vroeg of laat begint ze dus weer.
Ik heb ook het idee dat dat met Micha te maken heeft. Volgens mij gaat die meestal ook niet meer zo diep op haar dingetjes in, en dan uiteindelijk keert ze zich dan maar naar mij.

Anyway, ik heb er wel weer genoeg over gezegd lijkt me zo
©Dumbo
  woensdag 23 april 2008 @ 20:18:54 #165
94046 PM-girl
pi_58263124
Pfoeh Anitra, niet niks zo! Sterkte!
*
pi_58266814
Ik mag van vrijdag op zaterdag weer een nachtje zonder vriend+ kind slapen...
Vrijdagmiddag en avond heb ik een bruiloft van een oom. En FlasH moet gewoon werken. Dus overdag komen zijn ouders hier oppassen. En zaterdagochtend komen FlasH en Chris richting mijn ouders. En dan gaan we zondag weer terug.
En eigenlijk zie ik er helemaal niet tegenop.. Ik had gedacht dat het mee veel meer dwars zou zitten. Echt heel raar. Waar ik de vorige keer 2 weken moest wennen aan het idee van zijn ouders aan het oppassen, heb ik het nu zelf voorgesteld. En het enige dat me dwarszit is, dat ik nu morgen het huis op moet gaan ruimen, omdat mijn schoonouders komen
En natuurlijk ga ik ze wel missen , maar ik zie ze toch gewoon de dag erna weer..

Ik begin echt te merken dat ik wat beter in mijn velletje zit. Dan blijven dit soort emo dingen gewoon op normaal nivo. ipv 2 weken lang onrustig rond te lopen..
pi_58266977
anitra wat griezelig... sterkte! en beterschap uiteraard.
  donderdag 24 april 2008 @ 08:35:35 #168
190853 RockabeIIa
pi_58271185
Ladies
Ik heb zelf gelukkig weinig te klagen. Ben wel heel druk en dat merk ik aan mijn bekken maar dat wordt volgende week wel weer minder Dan heb ik 1 nachtdienstje en verder de hele week vrij (Ongelooflijk! ). We gaan dan beginnen met schilderen e.d. in huis. We moeten weer klussen!
pi_58271505
Anitra.. heel veel sterkte!!
  donderdag 24 april 2008 @ 12:23:52 #170
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58275816
Tjonge Anitra, wat erg! Heel veel sterkte gewenst.

Met mij gaat het langzaamaan beter. Ik ben wat helderder in mijn hoofd. En heb wat meer zin om dingen te doen. Nu moet ik alleen naar een huilend mannetje en dan slapen
Lekker douchen!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:25:38 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58278546
Anitra, wat kl*te zeg!
pi_58278579
Potdorie zeg Anitra (lees het nu pas) het komt wel steeds jouw kant op zeg.
Heel veel sterkte!!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:59:16 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58279330
lieve anitra me sms wilde maar niet verzenden, ik ga zo rete hard voor je duimen, en dat koppie mag nu best even om laag. Hallo tis gewoon verdomd klote, en weer iets wat er boven op komt.
kaarsjes branden hier vrijdag en ik weet zeker en met mij een hoop anderen, dat koppie komt weer omhoog lieffie want je bent een dappere sterke vrouw. Je komt er wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 24 april 2008 @ 15:00:07 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58279349
En ook de anderen tex sjak etc. veel sterkte
  donderdag 24 april 2008 @ 18:23:38 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58283589
En ook een voor jou Evenstar.
Voel je je nog steeds zo positief?
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2008 @ 18:40:05 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_58283953
Jeetje Anitra... het zit ook niet mee zeg..
  donderdag 24 april 2008 @ 19:17:51 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58284820
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:23 schreef Moonah het volgende:
En ook een voor jou Evenstar.
Voel je je nog steeds zo positief?
JA!
pi_58286499
evenstar, wat heerlijk om jou zo positief te zien

Anitra, dikke , ik ga zo hard voor je duimen!

Tex en Sjak, voor jullie ook een dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58288512
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:31 schreef Vicky het volgende:
evenstar, wat heerlijk om jou zo positief te zien

Anitra, dikke , ik ga zo hard voor je duimen!

Tex en Sjak, voor jullie ook een dikke
En ik geef jou er 1! want die verdien je gewoon na die stomme rot testen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 24 april 2008 @ 22:12:24 #180
94046 PM-girl
pi_58289104
Deepfreeze, good for you!

En Sjak ook weer aan de beterende hand lees ik!

Rocka, wat goed! Ik neem jou dan maar als goede voorbeeld, om ook wat te gaan doen in huis
*
pi_58294698
Bedankt iedereen!
Ik zit nu klaar ik moet om 9 uur in het ziekenhuis zijn, eerst bloedprikken en dan naar de afdeling. Als het goed is vanavond weer naar huis. Hoe laa de biopsie precies is weet ik niet en dat is maar goed ook want ik ben verschrikkelijk bang.

voor iedereen die het nodig heeft!
pi_58295313
Anitra, heel veel sterkte en succes vandaag!
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:00:05 #183
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_58295392
Heel veel succes Anitra
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:06:25 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_58295465
anitra veel sterkte vandaag!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:01:48 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58299200
Anitra s6 hopelijk valt het nog enigzins mee
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:05:43 #186
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58299317
Lieve Anitra, sterkte vandaag, je zult het niet meer lezen maar ik hoop dat het snel veel beter met je gaat ...

Ik heb net de ha gebeld voor de uitslag van de bloedtest, is niet echt iets uitgekomen behalve dat ik 'in het verleden' suiker heb gehad. Ik wist niet eens dat dat kon! (tijdelijk suiker hebben) Of misschien was het tijdens de zwangerschap ofzo... Vanmiddag word ik nog gebeld door de dokter om te bespreken wat DAN de oorzaak kan zijn van m'n moeheid. Zou het dan toch gewoon liggen aan 'je hebt drie drukke peuters' ?
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:00:39 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58300723
Suzanna, ik kan me zo maar voorstellen dat die drie meiden van je idd 'de oorzaak' van je vermoeidheid zijn. En als ik het zo af en toe eens lees, dan heb je je handen vol aan de dametjes. Logisch toch, dat je batterij dan leegloopt.
Neem jezelf aub goed in acht. Ik heb het al eens eerder geopperd geloof ik, maar het is echt geen schande om daar eens met een professional over te spreken, hoe je eea zou kunnen aanpakken. het is niet zo dat je daardoor geen goede moeder zou zijn. Juíst niet, zou ik zeggen! Laatst hoorde ik het nog op de radio, steeds meer mensen durven de stap te zetten om om hulp te vragen omdat zij het lastig vinden om het thuis op rolletjes te laten lopen wat betreft hun kinderen. Wellicht dat je met wat praktische tips van een buitenstaander met een frisse blik de boel ietsje anders kan organiseren en scheelt het je stukken energie. Waardoor het voor jullie allemaal gezelliger en relaxter is.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:01:31 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58300741
Ach, vergeet ik te duimen voor Anitra.
Bij deze:
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:33:09 #189
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58301533
Anitra, ik hoop dat alles goed gaat / is gegaan in het zkh veel sterkte!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:59:07 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58302262
Hee Moonah, lief dat je reageert. Ik heb op zich al best veel hulp eigenlijk, mijn moeder komt namelijk elke week op maandag, dinsdagochtend breng ik noa en Emma naar de psz en heb ik even m'n handen vrij, woensdag ben ik 'alleen' met de kinderen en donderdag en vrijdag (toevallig vandaag niet omdat 'ie ziek is) heb ik nu weer een andere stagiair. Dit keer weer een jongen, maar eentje die wel meer van aanpakken weet gelukkig, niet ALLES hoeft tien keer uitgelegd te worden. Dus dat scheelt energie, en hij kan me nog helpen ook.

Dus opzich heb ik wel hulp... alleen wat jij zegt over anders organiseren, tja.. misschien moet ik daarvoor wel hulp krijgen maar wie...? Wat voor iemand denk jij dan aan?
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:57:22 #191
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58310719
Anitra, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag.

Ik ben ook weer terug uit het ziekenhuis. Het was allemaal toch nog niet goed dus ik ben vanmiddag gecurreteerd. Nu nog helemaal blij van de medicijnen Jammer dat ze beginnen uit te werken. We hebben nu wel in overleg met de afdeling besloten dat mijn rittenkaart op is. Ik mag niet meer terugkomen. Nu snel slapen
Lekker douchen!
  vrijdag 25 april 2008 @ 22:02:27 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58310836
Dat zat ik me idd gisteren te bedenken of dat niet 'handig' zou zijn ivm het vele vloeien. Tsjonge zeg... het zit je ook niet mee he, deze zwangerschap.
Slaap ze!
pi_58310956
Suzanna heftig, ik weet dat er wel iets is dat met organiseren kan helpen, weet alleen even niet meer hoe dat heet

Sjak wat balen dat er nog een curretage achteraan moest komen, maar hopenlijk kan het genieten beginnen. Nu eerst rusten en dan genieten sjak

De biopsie viel mee, opzich. Eerst bloedprikken, toen opname, lag ik in bed belde ee vriendin, dus ik helemaal verbaasd dat zij het nummer wist en me gevonden had. Wat bleek ze belde iemand die tot die ochtend op die kamer gelegen had en die boos was weg gegaan vanmorgen
En toen ik naar beneden mocht, mocht Rick mee, maar ik heb hem maar de gang gestuurd en maar goed ook Ze moesten eerst infuus prikken en dat ging niet goed. De 5e zat eindelijk en ik was zo bang dat de tranen bleven lopen. Maar ze hadden de verdoving goed gedaan en het schrikken was de klik van het apparaat (zo'n knalletje als vroeger bij het gaatjes prikken) en dat deden ze 2 keer.
Daarna moest ik 4 uur op mijn rug blijven liggen en kreeg ik nog even een catheter omdat ik niet op de po kon in bed Om 6 uur kreeg ik de laatste controle en mocht ik naar huis.
En daar bleek mijn dochter die eerder vaak 3tjes en 4 tjes haaldevoor frans na 3 bijlessen een 10 heeft gehaald dan vergeet je alles weer
nu 2 weken zenuwpezen voor de uitslag, door de feestdagen ertussen is het geen 5 werkdagen, maar dus maandag over 2 weken
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 00:50:59 #194
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58314062
Anitra, je krijgt het wel voor je kiezen zeg! Sterkte met afwachten, ik duim alvast dat de uitslag mee gaat vallen
En super, die 10!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 26 april 2008 @ 07:51:51 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_58316118
Wat fijn dat het je is meegevallen Anitra! EN die 10 voor Djen is echt gewoon super
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58316135
Ik hoop op een goede uitslag voor je Anitra! Sterkte met de tijd doorkomen.

Jemig Sjak, jou strippenkaart moet idd maar in beslag genomen worden. Ik hoop dat het nu gewoon klaar is!
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:03:01 #197
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58318181
Sjak

Anitra, zoals je het beschrijft lijkt het me wel heel zwaar zeg... maar je doet het goed!!! Wat vervelend trouwens dat je twee weken moet wachten. Da's echt lang!
(grappig trouwens van die vriendin die je toevallig belde. Da's pas ECHT toeval!
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:43:19 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58318800
Suzanna, ik weet zo niet waar je dergelijke hulp zou kunnen krijgen. Maar wellicht kan je HA/opvoedwinkel oid je op weg helpen.
Ik heb zelf ervaren in mijn klas (voor het eerste jaar jongste kleuters) dat een frisse blik verhelderend kan werken. Ik was in het begin zó moe van die 20 nét-vier-jarigen, ik wist echt niet hoe ik het had. Ik heb om collegiale consultatie gevraagd, en toen bleek dat ik eea niet zo handig organiseerde. In overleg hebben we dat wat aangepast en het scheelt echt hoor. Ik heb beter overzicht, het is minder hectisch en ik kan mijn energie dus adequater inzetten.
Ik kan me zo voorstellen dat dat in een thuissituatie ook zo werkt.

Anitra, fijn voor je dat de biopsie nu iig achter de rug is.

Sjak... Wat een gedoe zeg.... Ik hoop van harte dat je nu echt goed gaat herstellen.
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:57:45 #199
94046 PM-girl
pi_58319037
Sjak, het is wel een achtbaan waar je in zit zo, maar ik hoop dat je nu met de curretage in rustiger vaarwater terecht komt. Jammer dat die medicatie zo snel uitwerkte
(ben je trouwens naar je 'eigen' zkh geweest? ik kan me herinneren dat je daar de vorige keer wat moeite mee dacht te hebben?)
*
pi_58319648
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En ik geef jou er 1! want die verdien je gewoon na die stomme rot testen!
wat lief!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58320054
Fijn Anitra, dat je het achter de rug hebt

Jee Sjak, nog een curretage gehad ook, weet er alles van
Maar deden ze dat meteen toen ze vaststelden dat er nog wat zat?
Ik moest toen een poosje wachten, eerst naar de anesthesist en weet ik wat
Het was een heel circus in ieder geval toen

Wel fijn dat het nu klaar is, en hopelijk kun je lekker van je gezin genieten
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:30:34 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58321370
sjak, wat naar allemaal, hoop dat je nu verder rustig kunt opknappen.
pi_58323567
Anitra, sterkte met wachten. Wat een mooie verrassing, die 10 van je dochter!

Sjak, .

Gister bruiloft gehad en vannacht allebei ziek geworden... geen van de andere gasten overigens... dus waarschijnlijk is het toeval en hebben we ergens iets opgepikt. Lief was net weer op de been na de griep, had er weer 2 kilo van de 4 die hij kwijt was bijgegeten... die heeft vannacht zo lopen spoken dat ik denk dat hij weer terug bij af is...
Ikzelf ben veel minder ziek, maar wel beroerd van het nauwelijks slapen. Vandaag al wat dutjes gedaan tussendoor en straks op tijd naar bed en hopelijk morgen weer een stuk beter...
  zaterdag 26 april 2008 @ 20:57:17 #204
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58326823
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jee Sjak, nog een curretage gehad ook, weet er alles van
Maar deden ze dat meteen toen ze vaststelden dat er nog wat zat?
Ik moest toen een poosje wachten, eerst naar de anesthesist en weet ik wat
Het was een heel circus in ieder geval toen

Wel fijn dat het nu klaar is, en hopelijk kun je lekker van je gezin genieten
Ja, dat ging heel snel. Ik moest om 15.00 in het ziekenhuis voor controle, dat was die ochtend afgesproken. OM 15.30 kreeg ik te horen dat ik gecurreteerd moest worden en om 18.00 werd ik alweer wakker op de OK. Ik had dus toch ook wat geluk, de gynaecoloog had even de tijd en op de OK wilden ze me wel even voor laten gaan Daarna even wakker worden en na wat eten en plassen mocht ik weer naar huis.

PM, het was inderdaad niet in "mijn" ziekenhuis. Wel allemaal bekenden aan mijn bed, een oudleerling op de OK en een leerling op de uitslaapkamer. Dat had toch wel wat voordelen, ik kreeg een prachtbehandeling. Het was trouwens wel heel raar om dit allemaal zo bewust mee te maken. Ik heb veel geleerd

Vandaag voel ik me nog wel erg slap. Misschien morgen weer wat beter en dan inderdaad snel gaan genieten want zo'n kraamtijd is eerlijk gezegd niet echt fijn.
Lekker douchen!
pi_58334870
Gisteren zat ik er helemaal doorheen. Om 14.00 werden we op een feestje verwacht in het reptielenhuis in Tilburg. Dat was dus of achter Merlijn aan rennen, die er echt nog te klein voor was om alleen rond te banjerren of met Gwen rond sjouwen omdat ze te onrustig was en er geen rustig plekje te vinden was. Rond 18.00 uiteten bij een wokrestaurant. Gwen huilen, huilen en ik dus uiteindelijk ook. Vond het echt niet leuk meer, ik had ook echt zoiets van dit doe ik niet voor mijn plezier. Met een kind van 3 maanden in een superdruk restaurant zitten met alleen maar herrie. Zo zielig, ze kon de rust niet vinden om aan de borst te gaan. Ik was gewoon helemaal gaar. Het was een leuk familiefeest, stiefschoonmoeder die 60 werd, maar echt niks voor mij of de kinderen. De kinderen zijn gewoon nog te jong en de tijden niet goed waren ook pas om 20.45 thuis. Pfff. Ik had er al zo tegenop gezien ........
pi_58335573
randa, klinkt als afzien inderdaad. gelukkig is 't nu weer achter de rug!

sjak, wat een schrik zeg, dat je toch nog gecurretteerd moest worden. maar wel goed dat 't gebeurd is blijkbaar. daar kwam die koorts dus vandaan waarschijnlijk. een goed herstel gewenst! niks aan zo'n gecompliceerde kraamtijd inderdaad. met stijn hopelijk alles wel ok?

anitra, wat moet je nog lang wachten op die uitslag. houden ze je tussendoor goed in de gaten? sterkte ermee.
  zondag 27 april 2008 @ 13:13:26 #207
94046 PM-girl
pi_58337331
Sjak, wat bijzonder lijkt me dat inderdaad, dat je zo je eigen werk ervaart, maar dan van de andere kant!

Wordt nu maar vlug fit!

Randa, sjeeminee, ik zou dat ook niets hebben gevonden. En je wil toch mee, het is immers een familiefeest. Was je alleen met de kinderen, of was Magneet er ook?
*
pi_58338254
Randa dat was afzien, gelukkig nu weer bijkomen of zjn de kinderen nog van slag af?

Ja ik word zeker goed in de gaten gehouden, de huisarts heeft bijna dagelijks contact met ons en bij elke verandering moet ik bellen. Maar nu ben ik vooal moe en wil alleen maar slapen. Ik hoop dat die 2 weken omvliegen en dat we dan weten dat we goed zitten met de auto immuun want dan heb ik een antwoord en kunnen we aan een behandeling beginnen en hopenlijk me snel wat beter voelen.
  zondag 27 april 2008 @ 17:12:46 #209
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58341900
Sjak, wat een rotdingen allemaal. Ben blij dat je de moed er zo goed inhoudt, op naar gezonde tijden nu.

Anitra, voor jou even een dikke, dikke kus. Ik duim dat deze weken inderdaad omvliegen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 27 april 2008 @ 18:32:43 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58343331
Randa wat jammer zeg dat de familiedag hierdoor zo tegenviel.

Wij hadden vandaag familiedag en dat was echt perfect geregeld. Er was perfect rekening gehouden met de kinderen. Er was een speeltuin en een groot grasveld waar ze konden voetballen, er was een binnenruimte waar ze konden knutselen en geschminkt worden, tv kijken en er waren flipperkasten en dat soort dingen. Zo was er voor elke leeftijd iets leuks. Er was ook een soort oppas die de kleinere kinderen in de gaten kon houden en ze kon helpen enzow. Zo konden wij gewoon lekker bijkletsen met elkaar en konden de kinderen lekker hun gang gaan. Ik vond het echt ideaal
©Dumbo
  zondag 27 april 2008 @ 20:57:10 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58346278
Sjak, wat fijn om te lezen dat je weer op aan het knappen bent.
Anitra
Randa, wat vervelend.
Tex, dat klinkt als een super feest. Geweldig geregeld. Wij gaan half juni naar een familiefeest. Maar ook speciaal voor de kids.

Hier gaat het goed. Het is druk, maar ik weet weer te genieten.
pi_58346515
@Marit, hoe hou ik het vol? Tsja het is denk ik meer een kwestie van tanden op elkaar en gewoon door gaan. Iedere dag en nacht opnieuw en als ie lacht naar me weet ik dat hij blij is dat ik er ben ipv een verpleegster. Voor je kind kan je alles aan, ga je door het vuur en red je het ruim een week op 16 m2. En 1 keer per dag ga ik even naar huis, wordt ik afgelost door mijn man en kan ik douchen en ben ik toch even ergens anders dan in dat kleine kamertje maar weet ik wel dat mijn kind in goede handen is bij zijn vader.
pi_58346938
he bah Faja, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op met Nathan
Sterkte!
pi_58347534
Er waren op het feestje gisteren ook veel kinderen bij en daar was dit feestje perfect voor. Ik had wel Magneet bij en mijn schoonzusje nam het gelukkig ook vaak over. Ze kon zich gelukkig mijn leed wel voorstellen. Gelukkig was het zodra we thuis waren goed met de kinderen en kwam Gwen al vrijwel meteen tot rust aan de borst.

Gisteren van dichtbij ook het begin van de bevalling van de buurvrouw mee mogen maken. Wat is dat spannend zeg toen ze weeën had en vertelde dat s' middags haar vruchtwater was gebroken. Vond het erg apart om ook aan haar te zien dat het niet lang meer kon duren. Toen de vk kwam haar succes gewenst en met de vader alleen gelaten. Een uurtje later werd de kleine geboren. Jammer genoeg ligt de kleine in het ziekenhuis door een te laag geboortegewicht. Hoop dat ze snel thuis komen. Zo iets maak je toch niet vaak mee van zo dichtbij bij iemand anders.

Faja, sterkte.
  woensdag 30 april 2008 @ 10:55:52 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58395500
Pfft. Hebben jullie dat ook weleens, zo'n rotdag? Waarop je alles alleen maar somber kunt inzien en alles er ook aan lijkt mee te werken dat het zo'n rottig mogelijke dag wordt?
Stom maar waar, ik ben helemaal niet zo'n huilebalk maar vandaag moet ik elke keer m'n tranen tegenhouden. Ik reageer chagrijnig tegen de kinderen (nou moet ik zeggen dat ze zich absoLUUT niet als engeltjes gedragen maar toch...) ...

Volgens mij heb ik best een zonnig karakter meestal maar vandaag is dat ver te zoeken...

Heb trouwens gisteren van de huisarts gehoord dat het 'gewoon' moeheid is omdat het druk is met de kinderen, naar haar mening dan. Ze vond het rot voor me maar zei dat het wel beter wordt als Noa naar de basisschool gaat. Dat hoop ik maar...
  woensdag 30 april 2008 @ 14:00:12 #216
94046 PM-girl
pi_58398035
Suzanna, rot zo'n dag! Is je man niet vrij vandaag? Aan de ene kant is het wel fijn dat de moeheid geen oorzaak heeft, maar anderzijds is het daarom lastiger aan te pakken. Sterkte!
*
  woensdag 30 april 2008 @ 14:42:55 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_58398547
suzanna, tuurlijk herken ik dat, dat hebben we allemaal wel eens en meid, je hebt het ook gewoon druk met die 3. ik heb het al druk met 2 vaak en idd, ik het scheelt sinds Liam naar school is. sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
pi_58404675
Suus even een dikke knuffel vanuit hier...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58405662
Suus, ik herken het ook hoor.. en dan heb ik er maar 1..

Dikke kus!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:25:41 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411288
gelukkig maar dat ik niet de enige ben. terug aan jullie allemaal, lief dat jullie zo reageren.

Voel me een beetje stom altijd als ik me zo voel want er zijn zoveel moeders die echt wat mankeren en hoe moeten die zich dan wel niet voelen soms...
Misschien komt het ook wel omdat ik nu weet dat er gewoon niks aan te doen valt dat ik zo moe ben, en dat het dus zo blijft .. ik ga toch eens kijken naar zo'n organisatie die me bij de planning kan helpen. Wellicht dat het wel WAT kan doen. Mijn huisarts had het over HomeStart maar die doet dat dus niet in mijn postcode (stom) en even de grens over naar Leiden doen ze het WEL. Over bureaucratie gesproken ...

Vicky, hoe is het met jou nu?

PM - mijn man was idd niet vrij gisteren, maar vandaag en morgen wel, en dat scheelt zo'n hoop, ik voelde me ook wel heel alleen gisteren, allemaal mensen feestvieren en het lukt mij gewoon niet met de meiden. Ik ben er gistermiddag nog wel met ze opuit geweest maar alles was al weer afgelopen! Springkussens weg, spelletjes waren er niet meer... best jammer. Er stonden geen tijden bij dus dat wist ik ook niet van tevoren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Suzanna op 01-05-2008 09:30:58 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:28:21 #221
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411307
quote:
Op woensdag 30 april 2008 14:42 schreef Belana het volgende:
suzanna, tuurlijk herken ik dat, dat hebben we allemaal wel eens en meid, je hebt het ook gewoon druk met die 3. ik heb het al druk met 2 vaak en idd, ik het scheelt sinds Liam naar school is. sterkte meid!
Precies...
Mijn huisarts zei dat ik me eigenlijk voor 300% moet inzetten en dat dat soms gewoon niet te doen valt. Verschilt per persoon denk ik, maar voor mij is het wel een hele opgave. En ja, ik had het ook superdruk met 1 kind hoor. Snapte toen echt niet hoe ik het moest gaan doen met 2... En dan heb je er drie en dan snap je echt niet dat mensen NOG meer kinderen hebben en het dan nog goed doen! (hoewel wij er over een tijdje misschien nog wel eentje bij willen hoor, kan me niet voorstellen dat Julia de laatste is!)
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:30:24 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411321

[ Bericht 99% gewijzigd door Suzanna op 01-05-2008 09:31:17 (Dubbel) ]
pi_58411344
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 09:25 schreef Suzanna het volgende:
gelukkig maar dat ik niet de enige ben. terug aan jullie allemaal, lief dat jullie zo reageren.

Vicky, hoe is het met jou nu?

Voel me een beetje stom altijd als ik me zo voel want er zijn zoveel moeders die echt wat mankeren en hoe moeten die zich dan wel niet voelen soms...
Misschien komt het ook wel omdat ik nu weet dat er gewoon niks aan te doen valt dat ik zo moe ben, en dat het dus zo blijft .. ik ga toch eens kijken naar zo'n organisatie die me bij de planning kan helpen. Wellicht dat het wel WAT kan doen. Mijn huisarts had het over HomeStart maar die doet dat dus niet in mijn postcode (stom) en even de grens over naar Leiden doen ze het WEL. Over bureaucratie gesproken ...
Is niet zozeer bureaucratie denk ik, danwel dat de gemeente waar jij in woont dat ws niet financiert. Ik werk zelf bij een hulpverleningsorganisatie die in heel Zuid-Holland werkt en merk dus heel vaak verschillen tussen de gemeentes en hun voorzieningen.

Maar wel vervelend dat je je zo moe voelt, al is het wel begrijpelijk.
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:42:32 #224
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411413
Je hebt idd gelijk Igraine, het wordt niet gefinancierd omdat 'mijn' gemeente het niet nodig vindt. Dus geen subsidie. Vind ik ook bureaucratie (maar ik zal het woord vast niet goed gebruiken).
Bij wat voor organisatie werk jij? (gewoon nieuwsgierig hoor)
pi_58412788
Wij geven thuisbegeleiding (heel breed, dus van dagstructuur tot financiën etc) aan mensen met een psychisch en/of psychiatrisch ziektebeeld. Dit kunnen mensen met een tijdelijke depressie zijn, maar ook mensen met schizofrenie of autisme bijvoorbeeld.

Als je meer wilt weten pm je me maar
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:46:21 #226
190853 RockabeIIa
pi_58413893
Welke steun krijg je eigenlijk van je man, Suzanna? Het komt me eigenlijk al sinds de geboorte van je jongste spruitje zo over alsof je overal alleen voor staat...
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:52:13 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58415254
Ik wil nog even kort kwijt dat het contact met mijn schoonmoeder beter lijkt te gaan. Micha heeft nog een gesprek met haar gehad wat geloof ik (vooral voor haar) best heftig leek te zijn. Maar ze doet nu wel echt haar best, en dus doe ik ook m'n best. Ik moet nog even zien hoe lang het duurt, ben nog wat argwanend wat dat betreft Maar voor nu gaat het gewoon al iets beter!
©Dumbo
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:34:12 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58418435
Wat fijn Tex!

Igraine, bedankt voor je uitleg!

Rockabella, dat valt wel heel erg mee hoor, maar overdag, door-de-week, ja, dan sta ik er idd alleen voor wat dat betreft. Mijn man heeft een veeleisende baan, met veel uren, regelmatig toch wel overwerk en ook lange reistijden (vanaf hier naar A'dam is niet lang maar met het o.v. vaak wel qua aansluitingen...). Eigenlijk....eigenlijk zou hij gewoon een andere baan moeten hebben hier in de buurt. Dat scheelt al een hoop...maar ook qua geld waarschijnlijk want hij heeft nu een supergoed betaalde baan voor wat hij doet. En nog belangrijker, het is leuk werk...
Vaak ben ik de hele dag alleen met de kinderen vanaf half 7/7 uur 's ochtends tot 7/8 uur 's avonds dus ook met het avondeten en in bed leggen. En dat breekt me wel op soms ja. Maar ja, het is niet zo dat m'n man niet WIL maar het kan dus praktisch gezien niet...helaas.
pi_58419668
Dat klinkt goed texelonia! Zet 'm op
  donderdag 1 mei 2008 @ 18:41:19 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58420536
Suzanna, dat klinkt wel zwaar, inderdaad. Geen wonder dat je zo moe bent. En verhuizen richting werk van je man, is dat nog een optie?
Hoewel ik me kan voorstellen dat verhuizen nu ook wel het laatste is waar je zin in hebt.

Texelonia, fijn dat de lucht weer een beetje geklaard is. Ik hoop dat het een langdurige opklaring is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:30:19 #231
94046 PM-girl
pi_58423740
Tex, wat fijn! Hopelijk blijft het zo, doet jullie beider inzet de situatie goed.

Suzanna, pfff, zwaar hoor. Hier is papa ook veel van huis, maar op 1 dag na altijd met eten/bedtijd thuis.

Icicle, hoe is het met jou? Echt helemaal gewend nu, aan je twee knullen? En een beetje tijd voor jezelf?
*
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:47:29 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_58424040
suzanna, dat is ook echt zwaar joh! je moet dan echt iedere dag alles alleen doen. wat rot he dat het zo moeilijk is om leuk, en goed betaald werk in de buurt te krijgen van waar je woont. oneerlijk verdeeld blijft dat.

mag ik er aan toevoegen dat ik trouwens bewondering voor je heb dan! soms sta ik er een avond alleen voor en dat vind ik altijd zo zwaar wees maar trots op jezelf!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 mei 2008 @ 22:25:51 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58424881
Dank je Belana! Ik vind het ook zwaar inderdaad maar wat ik dan vaak lekker doe als mijn man laat thuis is (laatste tijd bijna elke avond maar gelukkig was hij vandaag vrij en morgen weer, en het weekend lekker thuis...) is gewoon rustig aan doen met de meiden, net doen of we alle tijd van de wereld hebben. Lekker boekjes lezen en dan boven nog even lekker spelen, rustig-aan gaan aankleden een voor een terwijl de anderen nog lekker spelen (veel speelgoed ook boven), en dan vinden ze het ook een stuk minder erg om te moeten slapen en gaat alles wat makkelijker. Ik ben daarna dan wel altijd helemaal op (want ook een stuk van m'n avond kwijt) maar vaak is precies het laatste stukje mijn man net thuisgekomen en legt hij ze op bed dus dat scheelt voor mijn gevoel dan weer. Stom misschien maar zo werkt dat bij mij.

Livelink, helaas is A'dam echt te duur voor ons omdat ik niet werk. Alle huizenprijzen zijn gewoon op tweeverdieners ingesteld, jammer maar helaas. Ook omgeving A'dam is te duur, en bijv. Almere niet zo, maar wel weer heel onpraktisch qua woon-werkverkeer dus dat maakt niet eens veel uit. Volgens mijn man zit je dan zelfs nog langer in de spits etc., vooral in het o.v. (en dat is de enige manier om naar z'n werk te komen omdat de parkeerprijzen zo hoog zijn in Amsterdam).
Dus nee, helaas is dat nog geen optie. We hebben er wel aan zitten denken...

Bedankt voor jullie reacties trouwens is fijn als andere mensen het niet 'raar' vinden dat je zo moe bent, scheelt ook weer in acceptatie
pi_58427522
Suzanna, ik doe ze altijd 's morgens in bad (man heeft ook zulke werktijden nl, en in de weekends is hij dan dus erg moe). Als ze niet al te vies zijn scheelt dat misschien nog tijd 's avonds?
Sterkte, met eentje extra en dan alledrie zo jong lijkt me extra zwaar.

Hier is het avondritueel: 's Avonds doet Myrthe zelf haar pyjama aan, Juliette kleed ik om in pyjama en slaapzak (ze doet zelf haar kleren in de wasmand ), daarvoor zijn ze al naar de wc geweest, en daarna gaan ze allebei op de zoldertrap zitten en poets ik hun tanden voor. Ze mogen dan zelf napoetsen terwijl ik de ander poets. Daarna gaan we Myrthe's kamer in en daar voorlezen en liedje zingen, dan Myrthe welterusten zeggen en naar Juliette's kamer voor laatste voeding & in bed leggen. Jij moet dan ergens nog een 3e kind tussenvoegen natuurlijk.
Hoe lang reist je man nu dan? Die van mij werkt in Haarlem, reizen vanuit Lelystad. Ruim een uur met openbaar vervoer maar dat was eerder per auto ook wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door poemojn op 02-05-2008 00:29:14 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 07:13:00 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58430111
Gaat Juliette al naar de wc?!
En ik stop ze ook vaker allebei in bed, maar doe het echt niet zo ingewikkeld als jullie rituelen klinken. Gewoon Maria beneden laten en Storm in bed leggen. Kleren uit, tandenborstel over tandjes heen, slaapzak aan, in bed leggen, dag zeggen. En een paar dikke kussen natuurlijk.

Een half uur later gaat Maria en dat is ook een kwestie van pyjama aan, tanden poetsen, boekje lezen. In bad doen we altijd op wisselende tijdstippen en nooit zo vlak voor het naar bed gaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:25:26 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58430678
In bad doen doen wij alleen samen, of ik doe het 's middags voor het middagslaapje (misschien rare tijd maar dan slapen ze lekker lang ) in m'n eentje, maar dat is wel een hele klus hoor. Alledrie tegelijk in bad, Julia als eerste eruit en aankleden, in bed, andere meiden een voor een aankleden en in bed. Je kunt ze toch niet alleen laten in bad, ik leg Julia dan ook heeeeel snel op bed zodat er niks gebeurt. Maar ja, je moet wat he.

Nu ik een stagiair heb op donderdag en vrijdag (toevallig nu twee weken niet, vakantie) doe ik het ook vaak samen met hem zodat ik een extra paar ogen en handen heb.

Maar zoals jij het beschrijft Sugar, kan het niet hier omdat je Noa en Emma geen minuut alleen kunt laten eigenlijk, ik doe het weleens maar dan wordt het dus echt klieren en keten. Zowiezo als ik naar boven ga met Julia willen ze altijd mee. Het is eigenlijk constant opletten met hen want ze zijn best wel 'lastig' samen. Het komt denk ik doordat ze zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd, ze zijn rivaaltjes, willen alles samen doen en zijn goed in samen dingen uithalen. Partners in 't kwaad zegmaar. Samen zalf op je wangen smeren, samen alle billendoekjes uit het bakje trekken (dat is lang geleden gelukkig!) of samen verkleden, allemaal kleertjes proberen aan te doen, op je hoofd of aan je benen, leuk toch?
En natuurlijk altijd op de vensterbank klimmen tussen de plantjes, ook geweldig altijd. Of op de vloer tekenen...of zelf lijm en plakband pakken en alles aan elkaar plakken. En zo kan ik wel doorgaan
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:26:49 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58430687
Oh ja, nou vergeet ik: samen al je kleren uittrekken zodat op een gegeven moment ergens een plasje urine ligt (Emma is nog niet zindelijk) ... offeh... laatjes opentrekken en er dingen uithalen zoals scharen, nagelknippertjes en andere leuke scherpe dingen. Of met batterijen spelen. Moet ik nog doorgaan?
pi_58430749
Suus en als je nu de meiden laat helpen met Julia in bad doen en haar dan in bed leggen en dan de twee oudste samen doen in bad? Was in de wasmachine laten stoppen of ook een doekje geven om iets af te nemen in de badkamer... Was uitlaten zoeken zogenaamd? Noem maar een paar kleine dingen.

Dan zijn ze toch even jou aan het helpen en je hebt toch een oogje in het zeil.

Hier is het bad/bedritueel ook niet zo uitgebreid hoor. Een laagje water in de douchebak en Kaith die was ik dan in de douchecel en dan gaat ze lekker spelen terwijl ik meteen de was uitsorteer of in de wasmachine stop of in de droger of even een doekje door de badkamer haal. En dan aankleden. Overigens ik doe het 's ochtends en dan 's avonds rond half zeven komt papa thuis en dan rond half acht is het nog even gek doen met papa of met allebei en dan gaat papa kaith haar pyama aandoen, tandjes poetsen, handjes wassen, slaapzak aan en in bed leggen twee keer een knuffel/kus/dag zeggen en klaar. Duurt geen kwartier in totaal denk ik. Soms douchen we nog voor het naar bed gaan ipv 's ochtends en dan is het even snel onder de douche en dat vind ze ook helemaal goed. Dan duurt het tien minuutjes langer. Op de 2 dagen dat ik werk gaat ze bij mijn moeder en schoonmoeder in het ligbad.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:34:25 #239
640 snoopy
peanuts
pi_58430766
En je wil er nog wel eentje bij ooit Suzanna?
pi_58431547
Myrthe kan wel alleen gelaten worden maar gaat gewoon ook om 7 uur ongeveer naar bed.
Sugar, ze heeft het van Myrthe afgekeken denk ik. Ze draagt nog wel luiers hoor, maar gaat ook regelmatig naar de wc idd (bij verschonen enzo). Is wel een grappig gezicht met zo'n kleintje.

Blijven ze ook niet stil zitten voor de tv Suzanna?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:40:32 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58431687
Wat knap!

En heb je geen box of stoeltje waar ze even in vast kunnen? Of gewoon traphekje dicht en alleen Emma mee?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:48:21 #242
640 snoopy
peanuts
pi_58431845
Ik zal Lis voor de gein ook eens op het potje zetten
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:17:56 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58432380
Bedoelde je voor mij Sugar?
We hebben alleen een traphekje bovenaan de trap dus dat heeft weinig zin, en dan moet ik de deur beneden dichtdoen met alle gevolgen van dien .
Dus ik neem altijd alledrie de meiden mee naar boven (vind het ook weer zo zielig als ik alleen Julia beneden zou laten, want het duurt best even voor je die meiden schoon, en in bed hebt...) en dan alledrie in bad. Opzich gaat dat goed en hebben ze ook plezier met elkaar, dus daar zoek ik niet echt een oplossing voor, het is alleen lastig om ze dus goed in de gaten te houden als je er eentje aan het afdrogen bent. Oh, en douchen hebben er twee een hekel aan dus lekker in bad gaat veel beter en vrolijker. Tja, ik ben een mietje hoor, heb m'n kinderen het liefste zo vrolijk mogelijk (heeft vast elke moeder maar goed ) dus dan is het weleens niet zo handig voor mijzelf.

Oh ja, en waar ik ga willen de kinderen ook altijd heen, dus als ik even naar boven ga willen ze alledrie mee hebben jullie dat niet? Blijven jullie kinderen dan braaf beneden?
pi_58432536
Moet eerlijk zeggen dat Kaith als ik boven wat ga pakken netjes onder aan de trap blijft wachten. Nadat ze van de trap gestuiterd is een paar weken terug mijd ze uit zichzelf de trap volledig en pas als wij zeggen van ga maar naar boven dan loopt ze met ons mee. Als het iets langer duurt en ze zit zoet te spelen doe ik even de tussendeur dicht. Met wat langer bedoel ik even een wasmand pakken of zoeits. Als ik even alleen een theedoek of pamper wil bakken dan wacht ze onderaan de trap.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:36:51 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58432709
Oh ja, met zoiets 'korts' blijven ze ook wel beneden ja. Moet ik wel streng zijn en zeggen dat ze absoluut beneden moeten blijven anders lopen ze gewoon mee of doen de deur open en komen naar boven gelopen (wat ik dus eng vind).
Wel handig Mibos dat Kaith daarop wacht. Het scheelt hier ook wel als de tv aanstaat (dat klopt Poemojn) maar die kan ze niet zo heel lang boeien.
pi_58432775
Heeft ze ook geleerd door in een onbewaakt moment (ik dacht dat ze bij papa was en papa dacht dat ze bij mij was) naar beneden te komen stuiteren en wij allebei een soort van doken naar en allebei te laat waren. Maar daarna nooit geen trapincident meer gehad...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:43:32 #247
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58432842
Gelukkig maar, want dat is echt heeel eng ... Emma ging toevallig gisteren nog aan de verkeerde kant van de trap (we hebben zo'n gedraaide trap met een smalle en brede kant) naar beneden, mijn man kon haar nog net grijpen want ze viel bijna naar beneden ... dus echt, soms zit een ongeluk in een klein hoekje.
pi_58432951
Klinkt ook niet echt als een beste trapervaring. Die trappen zo'n aantrekkingskracht maar werken niet mee...
pi_58433586
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:30 schreef PM-girl het volgende:
Icicle, hoe is het met jou? Echt helemaal gewend nu, aan je twee knullen? En een beetje tijd voor jezelf?
Ik vond de overgang van 0 naar 1 kindje veel (VEEL!) zwaarder dan van 1 naar 2. Nu wás ik al moeder, toen wérd ik moeder, wat veel meer tijd en energie heeft gekost. M'n leven was compleet anders en nu moet ik gewoon wat meer 'eigen tijd' inleveren om Jongste te verzorgen.
Druk vind ik het niet echt, ik heb het allemaal wel onder controle voor mijn gevoel. Alleen het gebrek aan tijd voor jezelf, voor je eigen ding, dat hakt er af en toe in. Ik ben bezig een plaatsje in de Kinderfotografie markt te veroveren en dat kost heel veel tijd, die ik simpelweg niet heb. Best frustrerend af en toe als je barst van de inspiratie, maar geen tijd hebt om het uit te voeren omdat Oudste persé wil dat je een Duplo toren met hem gaat bouwen of Jongste begint aan zijn sprongetje.

Maar als we dan 's ochtends even met z'n vieren in bed liggen voel ik me zó rijk Dan kan alles me gestolen worden
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:29:19 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58433731
Suus, ook hier een petje af hoor. Als ik weet dat ik 's avonds alleen ben met de kids, dan is voor mij de eerste vraag of ik mee mag eten bij de oppas. Dat scheelt me al de eerste stress. Daarna inderdaad met zijn 3-en naar boven. Die dag gaan ze niet in bad. Dan is het alleen handen, voeten, billen en snoet wassen. We leggen dan Fleur eerst in bed en daarna leg Maud erin.

Ik vind het knap. Bij mij begint de adrenaline altijd de lopen na een dag werken de kids in bed leggen. En op de een of andere manier weten ze dat natuurlijk......
pi_58433829
Suzanna, ik snap heel goed dat je moe bent! Hier was ik ook 3 avonden in de week alleen met de kinderen tot een uur of 8. Vond het zo onprettig, heel je schema loopt dan in de war. Ik had nauwelijks tijd om zelf te eten.

Maar als ik het zo lees, doe je het super! Wees inderdaad trots op jezelf!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:20:25 #252
94046 PM-girl
pi_58434796
Icicle, ik vind het fijn te lezen dat jij deze overgang makkelijker hebt ervaren dan de eerste. Ik kreeg een beetje het idee dat een tweede kindje je wereld nog meer op de kop kon zetten. Dat kan natuurlijk ook wel, maarhet hoeft niet, zo blijkt. En ik snap je frustratie, eigen tijd is zo waardevol, zeker wanneer je daarin iets probeert te bereiken.
*
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:34:14 #253
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58435024
Icicle, lijkt me idd vervelend als je zo'n inspiratie hebt, dat je tijd dan opgeslokt wordt door je kinders. Dat heb ik ook heel sterk, wil vanalles maar het lukt allemaal niet. Ik zou ook graag een hobby willen maar daar heb ik ECHT de tijd niet voor. Misschien zou ik dat dan 's avonds moeten doen maar ja... (moeheid enzo)

Dus ja, mijn leven bestaat ook wel uit drukte, dingen WILLEN maar niet kunnen, maar toch ook erg genieten van die meiden. Dat rijke gevoel, gelukzalig gevoel soms, dat is echt mijn brandstof denk ik ...
Maar bij mij ook weleens een diepe zucht als ik weer 'aandacht moet geven' terwijl ik net even toe was aan een stukje 'iets voor mezelf doen'. Maar goed, dat hoort erbij idd.
(ik vind je website trouwens een leuke naam hebben, ga er straks eens kijken als ik Julia uit bed heb gehaald)

(ik was trouwens gisteren na een hele dag moe zijn, extra moe eigenlijk omdat mijn man er ook was en ik dus een beetje tot rust kwam, 's avonds ineens weer vol energie aan het stofzuigen, opruimen, schoonmaken en de afwas doen. Vreemd vond ik dat!)
pi_58435541
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:34 schreef Suzanna het volgende:
Dat rijke gevoel, gelukzalig gevoel soms, dat is echt mijn brandstof denk ik ...
Dat heb je mooi omschreven! Zo voel ik het ook wel, denk ik Soms zou ik willen dat ik behang had om 'm achter te plakken maar eigenlijk geeft het het fijnste gevoel wat er is als ze met je willen spelen, aandacht van je willen, je gewoon nodig hebben omdat je Mamma bent.
quote:
(ik vind je website trouwens een leuke naam hebben, ga er straks eens kijken als ik Julia uit bed heb gehaald)
Dankjewel!
Op alleen die naam al heb ik zo'n 1,5 jaar zitten broeden haha!
pi_58435572
PM-girl, mijn wereld ging nu inderdaad voor mijn gevoel gewoon door na de geboorte van de Jongste. Het is in het begin alleen even wennen hoe je dingen moet regelen als je weg gaat bijvoorbeeld. Ik stond echt 20 minuten te ploeteren toen ik voor het eerst met de auto weg wilde, dagje naar mijn ouders. Wandelwagen + reiswieg mee, shit waar moet die maxi cosi dan, ohja Oudste moet ook nog mee, hm kan ik dan wel schakelen.. enzovoorts haha! Of gewoon iets simpels als boodschappen doen. En Oudste in de gaten houden, én de wandelwagen door de gangen manoeuvreren én nadenken of je niets vergeten bent..
Maar dat zijn dus eigenlijk alleen maar praktische dingen.

Dussuh..

vrijdag 2 mei 2008 @ 14:42:55 #256
94046 PM-girl
pi_58436182
Icicle, wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die zich druk maakt over wel of niet kunnen schakelen! Kan ik die beer vast afschieten, op weg naar een tweede!
*
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:28:44 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58450429
Icicle, je hebt een mooi gemaakte website!
  maandag 5 mei 2008 @ 11:06:14 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_58487393
Argh, ik heb echt heel naar gedroomd vannacht

Ik droomde dat ik Rubens kamer inliep en dat hij allemaal schuim om zijn mond had alsof hij een epileptische aanval had gehad en daar echt heel eng lag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58488644
Troel, dat had ik laatst ook! (was op de sterfdag van mijn zus, zij was meervoudig gehandicapt met aanvallen enz) Eng is dat he! Ik werd ook helemaal in shock wakker.
Dan ben je weer o zo blij en opgelucht als alles "gewoon" blijkt te zijn
  maandag 5 mei 2008 @ 12:56:05 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_58489379
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:42 schreef PM-girl het volgende:
Icicle, wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die zich druk maakt over wel of niet kunnen schakelen! Kan ik die beer vast afschieten, op weg naar een tweede!
Jahaa, een brusje voor Simon!! Of ben ik nu nog wat voorbarig?

Troel en Karin, wat een nare dromen..
  maandag 5 mei 2008 @ 21:37:00 #261
94046 PM-girl
pi_58499710
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:56 schreef cattie het volgende:

[..]
Of ben ik nu nog wat voorbarig?
Inderdaad
*
pi_58506541
Is toch heel erg leuk PM
pi_58514359
Inderdaad: voorbarig
of inderdaad: een brusje?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:54:35 #264
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58514799
Karin foei!

Maare, PM, wat leuk

(nu we toch begonnen zijn met een gerucht)
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:47:04 #265
94046 PM-girl
pi_58519958
Nou dan druk ik dat meteen de kop in, echt niet!
*
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:11:18 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58527227
Was een grapje hoor PM ik had al begrepen dat het nog even op zich laat wachten.

Ik zit even in een dipje. Veel gedachten in m'n hoofd en daardoor wil ik graag afleiding maar dat lukt niet echt.
Een vriendin van mij zit tegen een depressie aan en daar maak ik me ook erge zorgen over ... Ze had een depressie-zelftest gedaan en had een score van 29, da's nogal veel blijkt. Nou weet ik niet hoe betrouwbaar zo'n zelftest is hoor, ik denk niet bijster betrouwbaar, maar ik ben blij dat ze naar de huisarts is vandaag...
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:52:46 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58533306
Die zelftesten zijn meestal niet erg betrouwbaar idd, omdat bijna iedereen 'weleens' aan al die kenmerken voldoet. Maar het kan wel aangeven dat er iets niet helemaal lekker zit, of het nou een depressie of 'gewoon' een dipje is. Sterkte ermee!
©Dumbo
pi_58534214
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Dus per begin juli ben ik maar even fulltime mama. Wel raar hoor, ik had het al lang zien aankomen (ivm het enorme teruglopende peuteraantal op het moment op de psz), maar nu is het wel heel echt zo ineens... . En ik moet nog zeker een week mn mond houden naar de ouders... tot duidelijk is wie mijn groep gaat overnemen en dat vind ik geloof ik nog wel het lastigst...
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:42:40 #269
102760 Igraine
Headache
pi_58537041
Die test is een verkorte versie van een officiele test (BDI) dus op zich is deze wel betrouwbaar. Het blijft natuurlijk wel een momentopname.

Het is in ieder geval een signaal dat zij zich niet goed voelt en misschien hulp moet zoeken. Dus het is goed dat ze naar de huisarts gegaan is, denk ik.
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:00:19 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58537380
De huisarts zei dat ze zeker depressief is, ze is doorgestuurd naar Parnassia en krijgt nu alvast Oxazepam (geen idee wat dat precies doet). Ik ben wel opgelucht dat ze nu hulp krijgt.

Oh trouwens, Nijna, lijkt me wel rot om je (leuke) baan dan te moeten missen. Jammer zeg!
pi_58539047
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:52 schreef texelonia het volgende:
Die zelftesten zijn meestal niet erg betrouwbaar idd, omdat bijna iedereen 'weleens' aan al die kenmerken voldoet.
Ik heb die test net eens gedaan:

Heeft u 5, 6, 7, 8, 9, 10 of 11 punten dan bent u waarschijnlijk licht depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is niet groot. Toch is het verstandig hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.

Ik had 7 punten. Ik voel me nou niet bepaald licht depressief.

Nu ga je zo'n test normaliter ook niet doen als je je verder prima voelt natuurlijk (zoals ik) maar toch; ik word gelijk naar een huisarts verwezen (daar word ik nu depressief van).
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:38:26 #272
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58539101
Ik heb 'm ook gedaan en ik had 4 punten (was gewoon even nieuwsgierig )
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:41:25 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58539174
Goh, Nijna, dus toch! Hoe gaat het met de AD? Weer ingeregeld?
pi_58539248
Davinia, volgens mij ben ik weer aardig op regel aan t raken , qua AD.
Volgende week even controle bij de huisarts, maar voor mn idee gaat t wel ok.
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:49:52 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58539334
Ik heb 14 punten en zou dan matig depressief (kunnen) zijn
©Dumbo
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:25:55 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58540120
Ik heb 1 punt

Gelukkig maar want dat compenseert weer een beetje hier .
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2008 @ 20:34:04 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_58540296
ik doe mee met het gemiddelde naar beneden te halen, ik had 2
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:43:01 #278
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58540506
Nijna, wat rot van je baan! En dat ze je vragen je stil te houden is ook vervelend.

Doe mij maar 8 punten, al zal een paar maanden terug wel meer zijn geweest. En met dit mooie weer zie ik alles wat zonniger . Bij mijn CB kreeg ik de eerste paar maanden ook dit soort vragen. Die werden bij Chris in het dossier gestopt.
pi_58542280
Ik ga ze maar niet invullen .
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:10:24 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_58542403
Ik had drie punten. En dat komt dan omdat ik wel enigszins teleurgesteld in mezelf ben omdat ik graag toch een opleiding af had willen ronden en dat ik niet meer zo geniet als vroeger omdat mijn vrienden nou eenmaal grotendeels nog aan de andere kant van het land wonen en ik daar niet meer zo veel mee afspreek. Eigenlijk nog best wel dingen die op te pakken zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 8 mei 2008 @ 00:24:30 #281
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58545409
Bah, zit in een echt dipje.
Na de zwangerschap zijn er zoooveel 'probleempjes' bij gekomen, tijdens de zwangerschap had ik ontzettende last van los tandvlees, dat heb ik nog, de tandarts heeft er al vaker wat voor gegeven maar het helpt niet. Ik ben ontzettend veel afgevallen en de opmerkingen: "Wat ben jij ontzettend dun geworden zeg!" komen me nu toch wel echt de neusgaten uit.
Vriendinnen beklagen zich bij elkaar, omdat ik te weinig tijd voor ze heb. ik heb een gezinnetje nu, ik kan me niet 24/7 bezig houden met de nieuwste nieuwtjes etc.

Zucht, tis niet eerlijk
22.10.2007.
  donderdag 8 mei 2008 @ 07:40:01 #282
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58547273
Nounounounou zeg. Wat een problemen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 07:44:26 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58547305
Ik had 9 punten maar vond het advies om dan maar naar de huisarts te gaan echt belachelijk. Mijns inziens is het dan ook een beetje een overdreven test. Ook vind ik de vragen wel enigszins suggestief, wat logisch is omdat anders het puntenaantal niet goed te bepalen is.

Chanell, vriendinnen die zich onder elkaar beklagen klinken wat mij betreft niet echt als vriendinnen, dan ga je als vriendin gewoon eens wat vaker bijv. bij jou op bezoek ipv dat jij weg moet. Dat heb ik vroeger ook gedaan bij andere vriendinnen toen zij kinderen hadden en ik niet, en dat doen ze nu bij mij ook. We zien elkaar wat minder, so what, dan maar wat vaker een belletje. Zeker als je in een dipje zit zou je wel de steun kunnen gebruiken van je vriendinnen. Zijn het personen met wie je dit soort dingen ook kunt bespreken juist of dat niet? Ik zou zeggen 'that's what friends are for' ...
Sterkte in ieder geval heb je wel steun van bijv. familie enzo? Ik heb wel gemerkt dat die een stuk trouwer zijn als je je niet zo lekker voelt, dan vriendinnen die alleen maar 'voor de leuk' met je omgaan en als het even niet lekker gaat niet veel van zich laten horen.
pi_58547491
Ik had 5 punten, maar ik voel me nou ook niet bepaald licht depressief hoor..

Nijna, wat balen dat je contract niet verlengd is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:16:01 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58547533
1 punt!
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:25:01 #286
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58547623
7 punten
.. tja, je moet geen vragen over vermoeidheid aan iemand vragen die net een derde kind heeft gekregen natuurlijk ondertussen nog volop aan het terugplooien en nog bezig uit te vinden of er een ritme te ontdekken is zodat je weer wat tijd voor anderen kan hebben.
Boerenwijsheid doet meer dan de huisarts bij mij, denk ik

Al had ik het gister wel helemaal gehad.. Overdag was er steeds wel eentje aan het huilen, begaf de wasmachine het en 's avonds bij het naar douchen en naar bed brengen waren er steeds twee aan het huilen.. en precies op zulke dagen heb je niet die extra handen die er normaal zijn
Heb wel ontdekt dat de borst geven EN een fles aan een ander kind tegelijktijd best mogelijk is

Nu vanmorgen dan maar als een razende door het huis, ik wil vanmiddag naar het vakantiehuisje en moet dus in huis nog opruimen enzo.. en alle spullen inpakken. Gelukkig wil Nienke 's morgens niet clusteren en zijn de andere twee dan meestal wel lekker aan het spelen (eentje buiten, de ander in de box.. heb ik even mijn handen vrij).
Ben nu maar even aan het opladen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58547812
6 punten, klopt wel ongeveer denk ik.

Nijna wat rot zeg. Lijkt me echt vreselijk moeilijk om je mond te houden tegen de ouders..
En je moet maar denken, er zijn rottiger jaargetijden om even fulltime mama te zijn. Juli is dan nog best wel ok, lekker naar het strand en andere leuke dingen doen!

ET, veel plezier in het vakantiehuisje!
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:04:56 #288
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58548124
Pffff, zwaar lijkt me, ET. Fijn dat het over het geheel genomen goed gaat en dat je de moed hebt na wat opladen weer aan de slag te gaan.

Ik doe die test niet, weeet voor mezelf dat ik niet meer depressief ben en wil vooral proberen me zo gelukkig mogelijk te voelen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:37:51 #289
14746 k_i_m
pi_58548731
Ik moest gisteren voor het laatst naar de verloskundige en ik was zóóó blij dat ik daar nooit meer naar toe hoefde . Al helemaal toen ik alle dikke buiken in de wachtkamer afgunstig naar mijn kind zag kijken. Ik ging bijna huppelend naar buiten omdat ik alles lekker al achter de rug had. Gemeen he? .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:38:25 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58548737
Je bent natuurlijk ook gewoon een rotwijf
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:48:48 #291
14746 k_i_m
pi_58548937
Klopt. Daarom heb ik mijn ingevulde enquete van het ziekenhuis maar in 2en gescheurd en niet verzonden .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:59:19 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58549111
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:48 schreef k_i_m het volgende:
Klopt. Daarom heb ik mijn ingevulde enquete van het ziekenhuis maar in 2en gescheurd en niet verzonden .
Je stelt me ook nooit teleur he .
  donderdag 8 mei 2008 @ 20:20:44 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58560727
Aaah, E.T. je situatie doet wel aan die van mij denken iets meer dan een jaar geleden. Het gaat beter, het gaat vanzelf beter! Je leert ermee omgaan dat je soms gewoon echt niet alledrie de kinderen tegelijk aandacht kunt geven. Het blijft wel vermoeiend helaas kan ik je daar niet in geruststellen.
Maar, petje af hoor. Sterkte met alles en geniet-ze op vakantie!
Wij gaan ook over een maand(je) ... (voor het eerst sinds we kinderen hebben weer op vakantie )
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:16:40 #294
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58563026
quote:
[b]Op donderdag 8 mei 2008 07:44

Chanell, vriendinnen die zich onder elkaar beklagen klinken wat mij betreft niet echt als vriendinnen, dan ga je als vriendin gewoon eens wat vaker bijv. bij jou op bezoek ipv dat jij weg moet. Dat heb ik vroeger ook gedaan bij andere vriendinnen toen zij kinderen hadden en ik niet, en dat doen ze nu bij mij ook. We zien elkaar wat minder, so what, dan maar wat vaker een belletje. Zeker als je in een dipje zit zou je wel de steun kunnen gebruiken van je vriendinnen. Zijn het personen met wie je dit soort dingen ook kunt bespreken juist of dat niet? Ik zou zeggen 'that's what friends are for' ...
Sterkte in ieder geval heb je wel steun van bijv. familie enzo? Ik heb wel gemerkt dat die een stuk trouwer zijn als je je niet zo lekker voelt, dan vriendinnen die alleen maar 'voor de leuk' met je omgaan en als het even niet lekker gaat niet veel van zich laten horen.

Ja, met dit meisje ben ik opgegroeid, van kleins af aan, dus ik had het nooit durven dromen, nooit kunnen bedenken dat het zo zou lopen tussen ons.
Meestal verwerk ik dingen toch wat sneller alleen, ik ben geen prater, en ik hou ook niet van vragen.
Ach, kwestie van tijd, en dan kan ik ook weer verder, ben niet iemand die lang blijft hangen.
22.10.2007.
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:47:24 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58563939
Het lijkt wel of er sinds de zwangerschap iets mis is met mijn eventwichtsorgaan (?) denk ik....
Was ik voorheen altijd zo iemand die met gemak en veel plezier 5 keer achter elkaar in de ruigste achtbanen ging en daar een ongelooflijke kick van kreeg, vanmiddag werd ik duizelig en zelfs een beetje misselijk van het omhoog kijken op een simpele schommel
Het rondzwiepen en draaien met Devin laat ik ook voornamelijk aan M. over, ik word al na 2 rondjes draaien superduizelig. Een paar weken voor de zwangerschap ben ik nog naar Walibi geweest en toen was er niks aan de hand. De gehele zwangerschap ben ik kotsmisselijk en duizelig geweest en nu, bijna 11 maanden later is het snel duizelig worden nog altijd niet over.
Ik weet niet of het er uberhaupt mee te maken kan hebben, maar ik vind het een beetje raar en jammer: er zijn nog zoveel achtbanen waar ik nog in wil ooit!
Hebben jullie hier ook last van (gehad)?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 07:45:51 #296
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58568581
Dat lijkt me wel Kersjes, maar het hoeft natuurlijk niet perse aan de zwangerschap te liggen, al is het sinds toen. Ik zou zeggen, ga gewoon eens langs de dokter, misschien laag hb? (daar werd ik duizelig van) want als het met simpel spelen met Devin al 'mis' gaat lijkt me dat niet heel normaal.

Chanell, in ieder geval sterkte ermee, misschien kun je het toch proberen uit te praten dmv een brief of mail ofzo?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:02:21 #297
14746 k_i_m
pi_58569161
Ik ging laatst bijna van mijn stokje nadat ik een lift in was geweest. Toen ik uit de lift stapte had ik het gevoel alsof ik nog steeds in de lift zat die omhoog ging. Toen ik daarna hurkte om wat uit de wagen te pakken viel ik bijna om . Raar?! Misschien komt het ook wel door het omschakelen met het warme weer?
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:21:41 #298
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58569451
ik heb dat altijd als ik in een lift ben geweest echt naar is dat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:43:53 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58571063
Chanell, dat is wel erg jammer als je vriendin "opeens" zich zo opstelt. En hopelijk loopt het met een sisser af.
Ik vond die laatste keer bij de vlos juist heel emotioneel. Die ruimte waar je steeds zat in onzekerheid wanneer je kindje nou zou komen en of het allemaal goed zou gaan, kwamen ineens weer allemaal terug. (Dacht de vlos bijna dat ik een ppd had, maar ach.)

Kersjes, ik zou idd ff langs een HA gaan, hoor! Ik heb tijdens de zwangerwschap wel last gehad van duizeligheid, vooral in het begin, maar met een onderdruk van 55 is dat ook niet gek. Nu geen last meer, trouwens.
pi_58585817
Chanell, onder zulke omstandigheden leer je je vrienden kennen hoor. hier ook een stuk of wat "vrienden" armer. Als ze geen begrip ervoor hebben dat alles ineens anders is, dan laat maar toch?
Je hebt veel meer aan een paar echte vrienden dan aan zo'n zooitje nepperds.

Vreemd Kersjes, ik herken het niet.

Wij hadden gister een bruiloft van onze beste vrienden, leuk hoor (oeh nu wil ik ook! maar mijn vriend niet dus dat schiet niet op he) Het was natuurlijk geweldig weer, helaas had het voor mij iets mindere gevolgen, ik kan niet goed tegen warmte. Dus ik kreeg een migraine-aanval. Net sinds deze week slik ik preventieve medicijnen tegen migraine, elke dag een pilletje, en nog wat voor als er toch een aanval uitbreekt. Dus die heb ik gister ingenomen....zonder succes.....het hielp echt helemaal niet
Mijn vriend heeft een kamer voor me geregeld op het landgoed waar we gingen eten, en ik heb anderhalf uur op bed gelegen, balen!!!! Met nog een zooi (andere) medicijnen en een tijdje rust ging het later weer redelijk. Maar oeh, wat baalde ik ervan zeg.

Zijn er hier ook mensen met migraine, en wat doen jullie eraan?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 23:30:20 #301
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58585969
migraine is vreselijk! ik heb er geen last meer van sinds ik niet meer op school zit.
een vriendin van me heeft er nog wel eens last van, die heeft van de HA een soort zakjes met poeder gekregen, dat moet ze oplossen in water en dan opdrinken.
ik weet verder geen huismiddeltjes ofzo..
medicijnen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')