abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58320054
Fijn Anitra, dat je het achter de rug hebt

Jee Sjak, nog een curretage gehad ook, weet er alles van
Maar deden ze dat meteen toen ze vaststelden dat er nog wat zat?
Ik moest toen een poosje wachten, eerst naar de anesthesist en weet ik wat
Het was een heel circus in ieder geval toen

Wel fijn dat het nu klaar is, en hopelijk kun je lekker van je gezin genieten
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:30:34 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58321370
sjak, wat naar allemaal, hoop dat je nu verder rustig kunt opknappen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58323567
Anitra, sterkte met wachten. Wat een mooie verrassing, die 10 van je dochter!

Sjak, .

Gister bruiloft gehad en vannacht allebei ziek geworden... geen van de andere gasten overigens... dus waarschijnlijk is het toeval en hebben we ergens iets opgepikt. Lief was net weer op de been na de griep, had er weer 2 kilo van de 4 die hij kwijt was bijgegeten... die heeft vannacht zo lopen spoken dat ik denk dat hij weer terug bij af is...
Ikzelf ben veel minder ziek, maar wel beroerd van het nauwelijks slapen. Vandaag al wat dutjes gedaan tussendoor en straks op tijd naar bed en hopelijk morgen weer een stuk beter...
Fake it till you make it...
  zaterdag 26 april 2008 @ 20:57:17 #204
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58326823
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jee Sjak, nog een curretage gehad ook, weet er alles van
Maar deden ze dat meteen toen ze vaststelden dat er nog wat zat?
Ik moest toen een poosje wachten, eerst naar de anesthesist en weet ik wat
Het was een heel circus in ieder geval toen

Wel fijn dat het nu klaar is, en hopelijk kun je lekker van je gezin genieten
Ja, dat ging heel snel. Ik moest om 15.00 in het ziekenhuis voor controle, dat was die ochtend afgesproken. OM 15.30 kreeg ik te horen dat ik gecurreteerd moest worden en om 18.00 werd ik alweer wakker op de OK. Ik had dus toch ook wat geluk, de gynaecoloog had even de tijd en op de OK wilden ze me wel even voor laten gaan Daarna even wakker worden en na wat eten en plassen mocht ik weer naar huis.

PM, het was inderdaad niet in "mijn" ziekenhuis. Wel allemaal bekenden aan mijn bed, een oudleerling op de OK en een leerling op de uitslaapkamer. Dat had toch wel wat voordelen, ik kreeg een prachtbehandeling. Het was trouwens wel heel raar om dit allemaal zo bewust mee te maken. Ik heb veel geleerd

Vandaag voel ik me nog wel erg slap. Misschien morgen weer wat beter en dan inderdaad snel gaan genieten want zo'n kraamtijd is eerlijk gezegd niet echt fijn.
Lekker douchen!
pi_58334870
Gisteren zat ik er helemaal doorheen. Om 14.00 werden we op een feestje verwacht in het reptielenhuis in Tilburg. Dat was dus of achter Merlijn aan rennen, die er echt nog te klein voor was om alleen rond te banjerren of met Gwen rond sjouwen omdat ze te onrustig was en er geen rustig plekje te vinden was. Rond 18.00 uiteten bij een wokrestaurant. Gwen huilen, huilen en ik dus uiteindelijk ook. Vond het echt niet leuk meer, ik had ook echt zoiets van dit doe ik niet voor mijn plezier. Met een kind van 3 maanden in een superdruk restaurant zitten met alleen maar herrie. Zo zielig, ze kon de rust niet vinden om aan de borst te gaan. Ik was gewoon helemaal gaar. Het was een leuk familiefeest, stiefschoonmoeder die 60 werd, maar echt niks voor mij of de kinderen. De kinderen zijn gewoon nog te jong en de tijden niet goed waren ook pas om 20.45 thuis. Pfff. Ik had er al zo tegenop gezien ........
pi_58335573
randa, klinkt als afzien inderdaad. gelukkig is 't nu weer achter de rug!

sjak, wat een schrik zeg, dat je toch nog gecurretteerd moest worden. maar wel goed dat 't gebeurd is blijkbaar. daar kwam die koorts dus vandaan waarschijnlijk. een goed herstel gewenst! niks aan zo'n gecompliceerde kraamtijd inderdaad. met stijn hopelijk alles wel ok?

anitra, wat moet je nog lang wachten op die uitslag. houden ze je tussendoor goed in de gaten? sterkte ermee.
  zondag 27 april 2008 @ 13:13:26 #207
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58337331
Sjak, wat bijzonder lijkt me dat inderdaad, dat je zo je eigen werk ervaart, maar dan van de andere kant!

Wordt nu maar vlug fit!

Randa, sjeeminee, ik zou dat ook niets hebben gevonden. En je wil toch mee, het is immers een familiefeest. Was je alleen met de kinderen, of was Magneet er ook?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58338254
Randa dat was afzien, gelukkig nu weer bijkomen of zjn de kinderen nog van slag af?

Ja ik word zeker goed in de gaten gehouden, de huisarts heeft bijna dagelijks contact met ons en bij elke verandering moet ik bellen. Maar nu ben ik vooal moe en wil alleen maar slapen. Ik hoop dat die 2 weken omvliegen en dat we dan weten dat we goed zitten met de auto immuun want dan heb ik een antwoord en kunnen we aan een behandeling beginnen en hopenlijk me snel wat beter voelen.
  zondag 27 april 2008 @ 17:12:46 #209
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58341900
Sjak, wat een rotdingen allemaal. Ben blij dat je de moed er zo goed inhoudt, op naar gezonde tijden nu.

Anitra, voor jou even een dikke, dikke kus. Ik duim dat deze weken inderdaad omvliegen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 27 april 2008 @ 18:32:43 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58343331
Randa wat jammer zeg dat de familiedag hierdoor zo tegenviel.

Wij hadden vandaag familiedag en dat was echt perfect geregeld. Er was perfect rekening gehouden met de kinderen. Er was een speeltuin en een groot grasveld waar ze konden voetballen, er was een binnenruimte waar ze konden knutselen en geschminkt worden, tv kijken en er waren flipperkasten en dat soort dingen. Zo was er voor elke leeftijd iets leuks. Er was ook een soort oppas die de kleinere kinderen in de gaten kon houden en ze kon helpen enzow. Zo konden wij gewoon lekker bijkletsen met elkaar en konden de kinderen lekker hun gang gaan. Ik vond het echt ideaal
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 27 april 2008 @ 20:57:10 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58346278
Sjak, wat fijn om te lezen dat je weer op aan het knappen bent.
Anitra
Randa, wat vervelend.
Tex, dat klinkt als een super feest. Geweldig geregeld. Wij gaan half juni naar een familiefeest. Maar ook speciaal voor de kids.

Hier gaat het goed. Het is druk, maar ik weet weer te genieten.
pi_58346515
@Marit, hoe hou ik het vol? Tsja het is denk ik meer een kwestie van tanden op elkaar en gewoon door gaan. Iedere dag en nacht opnieuw en als ie lacht naar me weet ik dat hij blij is dat ik er ben ipv een verpleegster. Voor je kind kan je alles aan, ga je door het vuur en red je het ruim een week op 16 m2. En 1 keer per dag ga ik even naar huis, wordt ik afgelost door mijn man en kan ik douchen en ben ik toch even ergens anders dan in dat kleine kamertje maar weet ik wel dat mijn kind in goede handen is bij zijn vader.
pi_58346938
he bah Faja, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op met Nathan
Sterkte!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_58347534
Er waren op het feestje gisteren ook veel kinderen bij en daar was dit feestje perfect voor. Ik had wel Magneet bij en mijn schoonzusje nam het gelukkig ook vaak over. Ze kon zich gelukkig mijn leed wel voorstellen. Gelukkig was het zodra we thuis waren goed met de kinderen en kwam Gwen al vrijwel meteen tot rust aan de borst.

Gisteren van dichtbij ook het begin van de bevalling van de buurvrouw mee mogen maken. Wat is dat spannend zeg toen ze weeën had en vertelde dat s' middags haar vruchtwater was gebroken. Vond het erg apart om ook aan haar te zien dat het niet lang meer kon duren. Toen de vk kwam haar succes gewenst en met de vader alleen gelaten. Een uurtje later werd de kleine geboren. Jammer genoeg ligt de kleine in het ziekenhuis door een te laag geboortegewicht. Hoop dat ze snel thuis komen. Zo iets maak je toch niet vaak mee van zo dichtbij bij iemand anders.

Faja, sterkte.
  woensdag 30 april 2008 @ 10:55:52 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58395500
Pfft. Hebben jullie dat ook weleens, zo'n rotdag? Waarop je alles alleen maar somber kunt inzien en alles er ook aan lijkt mee te werken dat het zo'n rottig mogelijke dag wordt?
Stom maar waar, ik ben helemaal niet zo'n huilebalk maar vandaag moet ik elke keer m'n tranen tegenhouden. Ik reageer chagrijnig tegen de kinderen (nou moet ik zeggen dat ze zich absoLUUT niet als engeltjes gedragen maar toch...) ...

Volgens mij heb ik best een zonnig karakter meestal maar vandaag is dat ver te zoeken...

Heb trouwens gisteren van de huisarts gehoord dat het 'gewoon' moeheid is omdat het druk is met de kinderen, naar haar mening dan. Ze vond het rot voor me maar zei dat het wel beter wordt als Noa naar de basisschool gaat. Dat hoop ik maar...
  woensdag 30 april 2008 @ 14:00:12 #216
94046 PM-girl
pi_58398035
Suzanna, rot zo'n dag! Is je man niet vrij vandaag? Aan de ene kant is het wel fijn dat de moeheid geen oorzaak heeft, maar anderzijds is het daarom lastiger aan te pakken. Sterkte!
*
  woensdag 30 april 2008 @ 14:42:55 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_58398547
suzanna, tuurlijk herken ik dat, dat hebben we allemaal wel eens en meid, je hebt het ook gewoon druk met die 3. ik heb het al druk met 2 vaak en idd, ik het scheelt sinds Liam naar school is. sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
pi_58404675
Suus even een dikke knuffel vanuit hier...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58405662
Suus, ik herken het ook hoor.. en dan heb ik er maar 1..

Dikke kus!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:25:41 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411288
gelukkig maar dat ik niet de enige ben. terug aan jullie allemaal, lief dat jullie zo reageren.

Voel me een beetje stom altijd als ik me zo voel want er zijn zoveel moeders die echt wat mankeren en hoe moeten die zich dan wel niet voelen soms...
Misschien komt het ook wel omdat ik nu weet dat er gewoon niks aan te doen valt dat ik zo moe ben, en dat het dus zo blijft .. ik ga toch eens kijken naar zo'n organisatie die me bij de planning kan helpen. Wellicht dat het wel WAT kan doen. Mijn huisarts had het over HomeStart maar die doet dat dus niet in mijn postcode (stom) en even de grens over naar Leiden doen ze het WEL. Over bureaucratie gesproken ...

Vicky, hoe is het met jou nu?

PM - mijn man was idd niet vrij gisteren, maar vandaag en morgen wel, en dat scheelt zo'n hoop, ik voelde me ook wel heel alleen gisteren, allemaal mensen feestvieren en het lukt mij gewoon niet met de meiden. Ik ben er gistermiddag nog wel met ze opuit geweest maar alles was al weer afgelopen! Springkussens weg, spelletjes waren er niet meer... best jammer. Er stonden geen tijden bij dus dat wist ik ook niet van tevoren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Suzanna op 01-05-2008 09:30:58 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:28:21 #221
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411307
quote:
Op woensdag 30 april 2008 14:42 schreef Belana het volgende:
suzanna, tuurlijk herken ik dat, dat hebben we allemaal wel eens en meid, je hebt het ook gewoon druk met die 3. ik heb het al druk met 2 vaak en idd, ik het scheelt sinds Liam naar school is. sterkte meid!
Precies...
Mijn huisarts zei dat ik me eigenlijk voor 300% moet inzetten en dat dat soms gewoon niet te doen valt. Verschilt per persoon denk ik, maar voor mij is het wel een hele opgave. En ja, ik had het ook superdruk met 1 kind hoor. Snapte toen echt niet hoe ik het moest gaan doen met 2... En dan heb je er drie en dan snap je echt niet dat mensen NOG meer kinderen hebben en het dan nog goed doen! (hoewel wij er over een tijdje misschien nog wel eentje bij willen hoor, kan me niet voorstellen dat Julia de laatste is!)
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:30:24 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411321

[ Bericht 99% gewijzigd door Suzanna op 01-05-2008 09:31:17 (Dubbel) ]
pi_58411344
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 09:25 schreef Suzanna het volgende:
gelukkig maar dat ik niet de enige ben. terug aan jullie allemaal, lief dat jullie zo reageren.

Vicky, hoe is het met jou nu?

Voel me een beetje stom altijd als ik me zo voel want er zijn zoveel moeders die echt wat mankeren en hoe moeten die zich dan wel niet voelen soms...
Misschien komt het ook wel omdat ik nu weet dat er gewoon niks aan te doen valt dat ik zo moe ben, en dat het dus zo blijft .. ik ga toch eens kijken naar zo'n organisatie die me bij de planning kan helpen. Wellicht dat het wel WAT kan doen. Mijn huisarts had het over HomeStart maar die doet dat dus niet in mijn postcode (stom) en even de grens over naar Leiden doen ze het WEL. Over bureaucratie gesproken ...
Is niet zozeer bureaucratie denk ik, danwel dat de gemeente waar jij in woont dat ws niet financiert. Ik werk zelf bij een hulpverleningsorganisatie die in heel Zuid-Holland werkt en merk dus heel vaak verschillen tussen de gemeentes en hun voorzieningen.

Maar wel vervelend dat je je zo moe voelt, al is het wel begrijpelijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:42:32 #224
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411413
Je hebt idd gelijk Igraine, het wordt niet gefinancierd omdat 'mijn' gemeente het niet nodig vindt. Dus geen subsidie. Vind ik ook bureaucratie (maar ik zal het woord vast niet goed gebruiken).
Bij wat voor organisatie werk jij? (gewoon nieuwsgierig hoor)
pi_58412788
Wij geven thuisbegeleiding (heel breed, dus van dagstructuur tot financiën etc) aan mensen met een psychisch en/of psychiatrisch ziektebeeld. Dit kunnen mensen met een tijdelijke depressie zijn, maar ook mensen met schizofrenie of autisme bijvoorbeeld.

Als je meer wilt weten pm je me maar
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:46:21 #226
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58413893
Welke steun krijg je eigenlijk van je man, Suzanna? Het komt me eigenlijk al sinds de geboorte van je jongste spruitje zo over alsof je overal alleen voor staat...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:52:13 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58415254
Ik wil nog even kort kwijt dat het contact met mijn schoonmoeder beter lijkt te gaan. Micha heeft nog een gesprek met haar gehad wat geloof ik (vooral voor haar) best heftig leek te zijn. Maar ze doet nu wel echt haar best, en dus doe ik ook m'n best. Ik moet nog even zien hoe lang het duurt, ben nog wat argwanend wat dat betreft Maar voor nu gaat het gewoon al iets beter!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:34:12 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58418435
Wat fijn Tex!

Igraine, bedankt voor je uitleg!

Rockabella, dat valt wel heel erg mee hoor, maar overdag, door-de-week, ja, dan sta ik er idd alleen voor wat dat betreft. Mijn man heeft een veeleisende baan, met veel uren, regelmatig toch wel overwerk en ook lange reistijden (vanaf hier naar A'dam is niet lang maar met het o.v. vaak wel qua aansluitingen...). Eigenlijk....eigenlijk zou hij gewoon een andere baan moeten hebben hier in de buurt. Dat scheelt al een hoop...maar ook qua geld waarschijnlijk want hij heeft nu een supergoed betaalde baan voor wat hij doet. En nog belangrijker, het is leuk werk...
Vaak ben ik de hele dag alleen met de kinderen vanaf half 7/7 uur 's ochtends tot 7/8 uur 's avonds dus ook met het avondeten en in bed leggen. En dat breekt me wel op soms ja. Maar ja, het is niet zo dat m'n man niet WIL maar het kan dus praktisch gezien niet...helaas.
pi_58419668
Dat klinkt goed texelonia! Zet 'm op
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 1 mei 2008 @ 18:41:19 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58420536
Suzanna, dat klinkt wel zwaar, inderdaad. Geen wonder dat je zo moe bent. En verhuizen richting werk van je man, is dat nog een optie?
Hoewel ik me kan voorstellen dat verhuizen nu ook wel het laatste is waar je zin in hebt.

Texelonia, fijn dat de lucht weer een beetje geklaard is. Ik hoop dat het een langdurige opklaring is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:30:19 #231
94046 PM-girl
pi_58423740
Tex, wat fijn! Hopelijk blijft het zo, doet jullie beider inzet de situatie goed.

Suzanna, pfff, zwaar hoor. Hier is papa ook veel van huis, maar op 1 dag na altijd met eten/bedtijd thuis.

Icicle, hoe is het met jou? Echt helemaal gewend nu, aan je twee knullen? En een beetje tijd voor jezelf?
*
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:47:29 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_58424040
suzanna, dat is ook echt zwaar joh! je moet dan echt iedere dag alles alleen doen. wat rot he dat het zo moeilijk is om leuk, en goed betaald werk in de buurt te krijgen van waar je woont. oneerlijk verdeeld blijft dat.

mag ik er aan toevoegen dat ik trouwens bewondering voor je heb dan! soms sta ik er een avond alleen voor en dat vind ik altijd zo zwaar wees maar trots op jezelf!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 mei 2008 @ 22:25:51 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58424881
Dank je Belana! Ik vind het ook zwaar inderdaad maar wat ik dan vaak lekker doe als mijn man laat thuis is (laatste tijd bijna elke avond maar gelukkig was hij vandaag vrij en morgen weer, en het weekend lekker thuis...) is gewoon rustig aan doen met de meiden, net doen of we alle tijd van de wereld hebben. Lekker boekjes lezen en dan boven nog even lekker spelen, rustig-aan gaan aankleden een voor een terwijl de anderen nog lekker spelen (veel speelgoed ook boven), en dan vinden ze het ook een stuk minder erg om te moeten slapen en gaat alles wat makkelijker. Ik ben daarna dan wel altijd helemaal op (want ook een stuk van m'n avond kwijt) maar vaak is precies het laatste stukje mijn man net thuisgekomen en legt hij ze op bed dus dat scheelt voor mijn gevoel dan weer. Stom misschien maar zo werkt dat bij mij.

Livelink, helaas is A'dam echt te duur voor ons omdat ik niet werk. Alle huizenprijzen zijn gewoon op tweeverdieners ingesteld, jammer maar helaas. Ook omgeving A'dam is te duur, en bijv. Almere niet zo, maar wel weer heel onpraktisch qua woon-werkverkeer dus dat maakt niet eens veel uit. Volgens mijn man zit je dan zelfs nog langer in de spits etc., vooral in het o.v. (en dat is de enige manier om naar z'n werk te komen omdat de parkeerprijzen zo hoog zijn in Amsterdam).
Dus nee, helaas is dat nog geen optie. We hebben er wel aan zitten denken...

Bedankt voor jullie reacties trouwens is fijn als andere mensen het niet 'raar' vinden dat je zo moe bent, scheelt ook weer in acceptatie
pi_58427522
Suzanna, ik doe ze altijd 's morgens in bad (man heeft ook zulke werktijden nl, en in de weekends is hij dan dus erg moe). Als ze niet al te vies zijn scheelt dat misschien nog tijd 's avonds?
Sterkte, met eentje extra en dan alledrie zo jong lijkt me extra zwaar.

Hier is het avondritueel: 's Avonds doet Myrthe zelf haar pyjama aan, Juliette kleed ik om in pyjama en slaapzak (ze doet zelf haar kleren in de wasmand ), daarvoor zijn ze al naar de wc geweest, en daarna gaan ze allebei op de zoldertrap zitten en poets ik hun tanden voor. Ze mogen dan zelf napoetsen terwijl ik de ander poets. Daarna gaan we Myrthe's kamer in en daar voorlezen en liedje zingen, dan Myrthe welterusten zeggen en naar Juliette's kamer voor laatste voeding & in bed leggen. Jij moet dan ergens nog een 3e kind tussenvoegen natuurlijk.
Hoe lang reist je man nu dan? Die van mij werkt in Haarlem, reizen vanuit Lelystad. Ruim een uur met openbaar vervoer maar dat was eerder per auto ook wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door poemojn op 02-05-2008 00:29:14 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 07:13:00 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58430111
Gaat Juliette al naar de wc?!
En ik stop ze ook vaker allebei in bed, maar doe het echt niet zo ingewikkeld als jullie rituelen klinken. Gewoon Maria beneden laten en Storm in bed leggen. Kleren uit, tandenborstel over tandjes heen, slaapzak aan, in bed leggen, dag zeggen. En een paar dikke kussen natuurlijk.

Een half uur later gaat Maria en dat is ook een kwestie van pyjama aan, tanden poetsen, boekje lezen. In bad doen we altijd op wisselende tijdstippen en nooit zo vlak voor het naar bed gaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:25:26 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58430678
In bad doen doen wij alleen samen, of ik doe het 's middags voor het middagslaapje (misschien rare tijd maar dan slapen ze lekker lang ) in m'n eentje, maar dat is wel een hele klus hoor. Alledrie tegelijk in bad, Julia als eerste eruit en aankleden, in bed, andere meiden een voor een aankleden en in bed. Je kunt ze toch niet alleen laten in bad, ik leg Julia dan ook heeeeel snel op bed zodat er niks gebeurt. Maar ja, je moet wat he.

Nu ik een stagiair heb op donderdag en vrijdag (toevallig nu twee weken niet, vakantie) doe ik het ook vaak samen met hem zodat ik een extra paar ogen en handen heb.

Maar zoals jij het beschrijft Sugar, kan het niet hier omdat je Noa en Emma geen minuut alleen kunt laten eigenlijk, ik doe het weleens maar dan wordt het dus echt klieren en keten. Zowiezo als ik naar boven ga met Julia willen ze altijd mee. Het is eigenlijk constant opletten met hen want ze zijn best wel 'lastig' samen. Het komt denk ik doordat ze zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd, ze zijn rivaaltjes, willen alles samen doen en zijn goed in samen dingen uithalen. Partners in 't kwaad zegmaar. Samen zalf op je wangen smeren, samen alle billendoekjes uit het bakje trekken (dat is lang geleden gelukkig!) of samen verkleden, allemaal kleertjes proberen aan te doen, op je hoofd of aan je benen, leuk toch?
En natuurlijk altijd op de vensterbank klimmen tussen de plantjes, ook geweldig altijd. Of op de vloer tekenen...of zelf lijm en plakband pakken en alles aan elkaar plakken. En zo kan ik wel doorgaan
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:26:49 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58430687
Oh ja, nou vergeet ik: samen al je kleren uittrekken zodat op een gegeven moment ergens een plasje urine ligt (Emma is nog niet zindelijk) ... offeh... laatjes opentrekken en er dingen uithalen zoals scharen, nagelknippertjes en andere leuke scherpe dingen. Of met batterijen spelen. Moet ik nog doorgaan?
pi_58430749
Suus en als je nu de meiden laat helpen met Julia in bad doen en haar dan in bed leggen en dan de twee oudste samen doen in bad? Was in de wasmachine laten stoppen of ook een doekje geven om iets af te nemen in de badkamer... Was uitlaten zoeken zogenaamd? Noem maar een paar kleine dingen.

Dan zijn ze toch even jou aan het helpen en je hebt toch een oogje in het zeil.

Hier is het bad/bedritueel ook niet zo uitgebreid hoor. Een laagje water in de douchebak en Kaith die was ik dan in de douchecel en dan gaat ze lekker spelen terwijl ik meteen de was uitsorteer of in de wasmachine stop of in de droger of even een doekje door de badkamer haal. En dan aankleden. Overigens ik doe het 's ochtends en dan 's avonds rond half zeven komt papa thuis en dan rond half acht is het nog even gek doen met papa of met allebei en dan gaat papa kaith haar pyama aandoen, tandjes poetsen, handjes wassen, slaapzak aan en in bed leggen twee keer een knuffel/kus/dag zeggen en klaar. Duurt geen kwartier in totaal denk ik. Soms douchen we nog voor het naar bed gaan ipv 's ochtends en dan is het even snel onder de douche en dat vind ze ook helemaal goed. Dan duurt het tien minuutjes langer. Op de 2 dagen dat ik werk gaat ze bij mijn moeder en schoonmoeder in het ligbad.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:34:25 #239
640 snoopy
peanuts
pi_58430766
En je wil er nog wel eentje bij ooit Suzanna?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58431547
Myrthe kan wel alleen gelaten worden maar gaat gewoon ook om 7 uur ongeveer naar bed.
Sugar, ze heeft het van Myrthe afgekeken denk ik. Ze draagt nog wel luiers hoor, maar gaat ook regelmatig naar de wc idd (bij verschonen enzo). Is wel een grappig gezicht met zo'n kleintje.

Blijven ze ook niet stil zitten voor de tv Suzanna?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:40:32 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58431687
Wat knap!

En heb je geen box of stoeltje waar ze even in vast kunnen? Of gewoon traphekje dicht en alleen Emma mee?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:48:21 #242
640 snoopy
peanuts
pi_58431845
Ik zal Lis voor de gein ook eens op het potje zetten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:17:56 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58432380
Bedoelde je voor mij Sugar?
We hebben alleen een traphekje bovenaan de trap dus dat heeft weinig zin, en dan moet ik de deur beneden dichtdoen met alle gevolgen van dien .
Dus ik neem altijd alledrie de meiden mee naar boven (vind het ook weer zo zielig als ik alleen Julia beneden zou laten, want het duurt best even voor je die meiden schoon, en in bed hebt...) en dan alledrie in bad. Opzich gaat dat goed en hebben ze ook plezier met elkaar, dus daar zoek ik niet echt een oplossing voor, het is alleen lastig om ze dus goed in de gaten te houden als je er eentje aan het afdrogen bent. Oh, en douchen hebben er twee een hekel aan dus lekker in bad gaat veel beter en vrolijker. Tja, ik ben een mietje hoor, heb m'n kinderen het liefste zo vrolijk mogelijk (heeft vast elke moeder maar goed ) dus dan is het weleens niet zo handig voor mijzelf.

Oh ja, en waar ik ga willen de kinderen ook altijd heen, dus als ik even naar boven ga willen ze alledrie mee hebben jullie dat niet? Blijven jullie kinderen dan braaf beneden?
pi_58432536
Moet eerlijk zeggen dat Kaith als ik boven wat ga pakken netjes onder aan de trap blijft wachten. Nadat ze van de trap gestuiterd is een paar weken terug mijd ze uit zichzelf de trap volledig en pas als wij zeggen van ga maar naar boven dan loopt ze met ons mee. Als het iets langer duurt en ze zit zoet te spelen doe ik even de tussendeur dicht. Met wat langer bedoel ik even een wasmand pakken of zoeits. Als ik even alleen een theedoek of pamper wil bakken dan wacht ze onderaan de trap.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:36:51 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58432709
Oh ja, met zoiets 'korts' blijven ze ook wel beneden ja. Moet ik wel streng zijn en zeggen dat ze absoluut beneden moeten blijven anders lopen ze gewoon mee of doen de deur open en komen naar boven gelopen (wat ik dus eng vind).
Wel handig Mibos dat Kaith daarop wacht. Het scheelt hier ook wel als de tv aanstaat (dat klopt Poemojn) maar die kan ze niet zo heel lang boeien.
pi_58432775
Heeft ze ook geleerd door in een onbewaakt moment (ik dacht dat ze bij papa was en papa dacht dat ze bij mij was) naar beneden te komen stuiteren en wij allebei een soort van doken naar en allebei te laat waren. Maar daarna nooit geen trapincident meer gehad...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:43:32 #247
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58432842
Gelukkig maar, want dat is echt heeel eng ... Emma ging toevallig gisteren nog aan de verkeerde kant van de trap (we hebben zo'n gedraaide trap met een smalle en brede kant) naar beneden, mijn man kon haar nog net grijpen want ze viel bijna naar beneden ... dus echt, soms zit een ongeluk in een klein hoekje.
pi_58432951
Klinkt ook niet echt als een beste trapervaring. Die trappen zo'n aantrekkingskracht maar werken niet mee...
pi_58433586
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:30 schreef PM-girl het volgende:
Icicle, hoe is het met jou? Echt helemaal gewend nu, aan je twee knullen? En een beetje tijd voor jezelf?
Ik vond de overgang van 0 naar 1 kindje veel (VEEL!) zwaarder dan van 1 naar 2. Nu wás ik al moeder, toen wérd ik moeder, wat veel meer tijd en energie heeft gekost. M'n leven was compleet anders en nu moet ik gewoon wat meer 'eigen tijd' inleveren om Jongste te verzorgen.
Druk vind ik het niet echt, ik heb het allemaal wel onder controle voor mijn gevoel. Alleen het gebrek aan tijd voor jezelf, voor je eigen ding, dat hakt er af en toe in. Ik ben bezig een plaatsje in de Kinderfotografie markt te veroveren en dat kost heel veel tijd, die ik simpelweg niet heb. Best frustrerend af en toe als je barst van de inspiratie, maar geen tijd hebt om het uit te voeren omdat Oudste persé wil dat je een Duplo toren met hem gaat bouwen of Jongste begint aan zijn sprongetje.

Maar als we dan 's ochtends even met z'n vieren in bed liggen voel ik me zó rijk Dan kan alles me gestolen worden
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:29:19 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58433731
Suus, ook hier een petje af hoor. Als ik weet dat ik 's avonds alleen ben met de kids, dan is voor mij de eerste vraag of ik mee mag eten bij de oppas. Dat scheelt me al de eerste stress. Daarna inderdaad met zijn 3-en naar boven. Die dag gaan ze niet in bad. Dan is het alleen handen, voeten, billen en snoet wassen. We leggen dan Fleur eerst in bed en daarna leg Maud erin.

Ik vind het knap. Bij mij begint de adrenaline altijd de lopen na een dag werken de kids in bed leggen. En op de een of andere manier weten ze dat natuurlijk......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')