abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58172984
Hier gelukkig geen last van schoonouderperikelen, maar sterkte voor iedereen die dat wel heeft.

Ik heb de afgelopen weken een redelijke terugval gehad na mijn operatie, ben ook gewoon veel te vroeg weer begonnen met werken. Heb nu wel het idee dat er weer een stijgende lijn in zit gelukkig!

Vrijdagavond klapte ik bijna in elkaar van de buikpijn rechtsonderin. Dat was dus mijn eisprong, Sinds ik gestopt met de pil (nu een jaar geleden) en mijn hormoonhuishouding één grote puinhoop is, heb ik zoveel last van mijn menstruatie. Nooit geweten dat een eisprong zo heftig kon zijn zeg.. (en dat ook nog eens voor niets allemaal... ).
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zondag 20 april 2008 @ 10:10:50 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58173010
Ja Lief, die eisprong kan best vervelend, soms idd zelfs echt pijnlijk aanvoelen.
Goed te horen dat je nu weer in een stijgende lijn zit.

Nijna, hoe is het verder met je?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 april 2008 @ 10:34:36 #103
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58173299
Hey Moonah, hoe ist met jou dan?
En Kim, je mag best eens een fotootje sturen van je meiske!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58173375
Tex ? Hoe is het nu met je ? Heb je nog het een en ander uit kunnen spreken met Micha
Echt rot zo n schoonmoeder En ook moeilijk want hoe je er ook mee omgaat het is nooit goed
Hopelijk lukt het toch om jezelf te blijven zonder haar te hoeven verbannen uit het leven van de kleine
pi_58174156
Moonah, ik lijk weer wat beter in mn hum op t moment. Het helpt ook mee dat lief zn grote hobby (avonden achter elkaar achter zn pc spelletjes spelen tot diep in de nacht) op een zeer laag pitje heeft gezet.
Maar ook nog genoeg dingen waar ik stress over heb, straks komt er vast wel weer wat rustiger vaarwater...
Fake it till you make it...
  zondag 20 april 2008 @ 11:40:04 #106
190853 RockabeIIa
pi_58174261
Ongelooflijk dat er zo veel nare schoonmoeders zijn...
  zondag 20 april 2008 @ 12:29:01 #107
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58175266
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Hey Moonah, hoe ist met jou dan?
En Kim, je mag best eens een fotootje sturen van je meiske!
Ze moet zo weer eten, zal ik gelijk even een foto maken .

Ik ben een slechte moeder. Ik heb nu al de eerste logeerpartij voor Lilah geregeld . Met koninginnedag brengen we haar aan het eind van de middag naar mijn ouders en dan halen we haar de volgende dag weer op. Het is de eerste keer sinds ik mijn wederhelft ken dat hij niet hoeft te werken ( . ) dus dan kunnen we samen lekker uit eten en dan kan ik ook een beetje relaxed rondlopen zonder dat ik constant de boel in de gaten moet houden. En belangrijker, een hele nacht slapen. Ik heb het echt even nodig om weer een beetje op te laden. Want hoe leuk ik het ook vind, ik kan pas echt ontspannen als ze niet in de buurt is en ik niet voor haar hoef te zorgen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 20 april 2008 @ 12:40:51 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58175476
quote:
Op zondag 20 april 2008 10:42 schreef Basimah het volgende:
Tex ? Hoe is het nu met je ? Heb je nog het een en ander uit kunnen spreken met Micha
Echt rot zo n schoonmoeder En ook moeilijk want hoe je er ook mee omgaat het is nooit goed
Hopelijk lukt het toch om jezelf te blijven zonder haar te hoeven verbannen uit het leven van de kleine
Micha wil het er niet over hebben geloof ik. En ik weet ook niet wat hij eraan zou kunnen/moeten doen. Misschien zou HIJ eens een goed gesprek met zn moeder moeten hebben (dat ontwijkt ie ook vaak volgens mij), want veel van de dingen die ze mij verwijt, zou ze hem moeten verwijten (maar dan krijgt ze geen reactie).

Twee dagen geleden had m'n schoonmoeder het nog over mijn "zieke zelfbeeld" en vandaag vraagt ze zich af waarom ik geen moederdag met hen wil vieren en waarom ze niet welkom op mijn verjaardag zijn. Owjah en waarom ik ze na al die tijd nog niet vertrouw. Goh hoe zou dat nou komen Maar als ik dat probeer uit te leggen ben ik weer de boeman uiteraard.

Ik denk echt niet dat het ooit nog goed gaat komen. Niet écht goed in elk geval. Zolang ze mij met rust laat gaat kunnen we redelijk normaal tegen elkaar doen, maar het is altijd a matter of time tot er weer een bom ontploft.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58175814
K_i_m, een dagje oppassen maakt je toch geen slecht moeder? Maar juist een hele vrolijke moeder En Lilah kan lekker alle aandacht van haar opa en oma opeisen

Tex, wat jammer dat micha zijn kop in het zand steekt.. Dat helpt de situatie ook niet echt verbeteren.
Misschien een cliche idee, maar kun je niet in een brief ofzo aan haar uitleggen hoe jij je voelt? Dan kun je in ieder geval je hele verhaal doen, zonder dat je steeds zo'n negatieve reactie terugkrijgt.
Misschien alleen ook maar om je hart te luchten (of voor micha om te lezen?). Wat er daarna mee gebeurd is nog een ander verhaal. Maar zo te horen kan het niet veel erger worden..
  zondag 20 april 2008 @ 13:07:54 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58176049
Ik denk niet dat dat zin heeft. Ik doe dat per mail ook al iedere keer. Op rustige en nette toon uit te leggen wat mijn kant van het verhaal is. Ik laat het meestal aan mn zus of een vriendin lezen en die zijn altijd verbaasd dat ik zo'n kalme nette mail terug schrijf. Mijn schoonmoeder reageert puur uit emotie en strooit dan in het wilde weg kwetsende opmerkingen in het rond. Het lijkt dan net alsof ze niet eens leest wat ik zeg, ze gaat nergens op in, blijft maar met (oude) verwijten gooien.

Ik denk dat ik toch nog een keer met Micha ga proberen te praten. Al weet ik niet of dat zin heeft, maar ja.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58176607
Mijn schoonmoeder doet precies hetzelfde als de jouwe.
Alles moet over de top, en op haar manier. Ik kan daar ook zeer slecht mee omgaan. Als zij iets vind dan kan zij zich niet voorstellen dat een ander daar anders tegenaankijkt en dan nog dramt ze haar zin door. (in haar opinie zal je er achteraf gezien toch wel spijt van hebben dat je er anders over dacht)
Bij mij helpt het alleen maar om toneel te spelen. Als ik daar ben doe ik overdreven blij en vrolijk (ik kom er zo min mogelijk) en ik laat haar het woord doen en reageer verder nergens op.

Het moeilijke in het geheel is dat ik haar gemakkelijk kan missen. Van mij hoeft dat contact niet, maar ja ik heb ook nog een partner (en hopelijk straks ook een kindje) en ik wil mijn partner zijn moeder niet ontnemen, en ik wil daar ook niet tussenzitten. Wel vind ik dat als zij lelijk gedrag vertoont hij voor mij in de bres moet springen en hij de contacten en afspraken met zijn moeder moet regelen. Ik geef aan wat ik wil, ik vind dat hij het beste met haar de zaken kan regelen (voorkomt gedoe tussen mij en haar).

Ik weet overigens nog niet hoe ik over haar oma rol denk. maar ik wil die beperken tot de standaard bezoekjes zoals wij die nu ook hebben (denk dat wij vier keer per jaar daarheen gaan en zij heeft momenteel geen auto dus komt hier ook maar 2 keer) dat wil ik zo houden..
  zondag 20 april 2008 @ 13:59:58 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58177124
Ja dat klinkt idd wel een beetje hetzelfde. Wij zien hun ook maar een paar keer per jaar, met verjaardagen enzow (alleen niet mijn verjaardag dus) en vaderdag. Zij willen Noah vaker zien wat ik wel kan begrijpen. Maar ze hebben een keer aangegeven dat ze het bij ons niet gezellig vinden, dus moeten wij maar daar komen. Tja sorry maar het moet wel van 2 kanten komen. En dat het niet gezellig was heeft heus niks met ons huis te maken. Maar met het feit dat het gewoon niet botert tussen ons.

En het moeilijke is idd dat het contact van mij ook niet zou hoeven. Maar ik wil Micha idd ook niet in de positie brengen dat ie moet kiezen tussen haar en mij ofzow. Dat is gewoon oneerlijk. Aan de andere kant snap ik ook niet dat hij alles maar pikt. Als het mijn moeder was geweest had ik al lang gezegd "Bekijk het maar! " al was het alleen maar zodat misschien tot dr zou doordringen waar ze nu helemaal mee bezig is.

Daarnaast hebben zij met zo'n beetje alle andere familie ook ruzie en geen contact meer. Dat is allemaal van voor mijn tijd dus ik kan daar niet over oordelen. Maar stiekem denk ik dan wel, als je keer op keer ruzie hebt met mensen en familie, wordt dan niet eens tijd om naar jezelf te kijken en te kijken wat je eigen aandeel daarin is. Zij doet namelijk nooit iets verkeerd, zij is altijd het slachtoffer....

Maar goed, ik heb eigenlijk al weer veel meer verteld dan ik van plan was.. Maar je hart luchten is ook weleens fijn (en nodig).
©Dumbo
pi_58177475
Nee, als mail niet werkt, zal zo'n brief niet meer doen..
In ieder geval sterkte met de hele situatie!
  zondag 20 april 2008 @ 20:00:04 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_58186230
Oei tex, dat klinkt inderdaad niet gezellig.

Vandaag waren mijn schoonouders hier op bezoek Ze gaan volgend weekend voor 2 weken op vakantie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58187115
Hihi Troel .
Fake it till you make it...
  maandag 21 april 2008 @ 09:38:34 #116
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_58197087
dacht laat ik is hier kijken, zolang geleden dat ik op fok ben geweest.
Esmee is alweer bijna 5 1/2 maand , wat gaat het allemaal snel zeg.
kan me amper nog voor stellen dat ze maar 45 cm was bij de geboorte en nu schiet ze de lucht in.
Met ons gaat het erg goed, als het met Esmee goed gaat gaat het met ons ook prima
het is een pittige tante kan aardig boos worden af en toe en dan begint ze te grommen en te gillen, een echte meid is het.
ondanks dat ze tevroeg is geboren loopt ze goed mee kwa ontwikkeling.
wil steeds op haar buik draaien , erg handig als je een luier aan het verschonen bent :S
gelukkig is het een heel vrolijk kind, lacht en kletst zowat de hele dag door (als ze wakker is )

groetjes Glossy
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:24:30 #117
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58220293
Ben een beetje van de kaart, ik heb zo raar gedroomd vannacht...
Ik was mezelf in de droom, maar eigenlijk ook helemaal niet. Ik was namelijk degene van voor de zwangerschap: een niet-moeder zonder kind.
Heel vreemd, er was geen speelgoed in huis, geen babykamer, ik was 10 lichter en zat op de bank te roken
Gelukkig was het maar een droom en werd ik gewoon weer om half 7 gewekt door mijn lieve kleintje.
Maar bizar was het zeker.
.... met gevoel voor drama....
pi_58223237
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:24 schreef Kersjes het volgende:
Ben een beetje van de kaart, ik heb zo raar gedroomd vannacht...
Ik was mezelf in de droom, maar eigenlijk ook helemaal niet. Ik was namelijk degene van voor de zwangerschap: een niet-moeder zonder kind.
Heel vreemd, er was geen speelgoed in huis, geen babykamer, ik was 10 lichter en zat op de bank te roken
Gelukkig was het maar een droom en werd ik gewoon weer om half 7 gewekt door mijn lieve kleintje.
Maar bizar was het zeker.
Oh dat zijn echt dromen waar je raar van wakker word.

Zo droomde ik vanacht dat Mikael van een muur viel. Zo op zijn hoofd die meteen op zwol en Mikael begon meteen met stuiptrekkingen enzo. Duurde een eeuwigheid voor de ziekenwagen er was, want kon zelfs nog douchen terwijl ik aan het wachten was. En de doketr zei steeds maar dat ie alleen een bloedneus had terwijl Mikael steeds gekker begon te doen. Toen werd ik gelukkig wakker, maar geen kind bij wie ik even kon kijken of alles goed was. Dus heb mijn ma vanmorgen om half 7 wakker gesmst
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:30:31 #119
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58226732
Fijn glossy dat het goed gaat met Esmee. 5,5 maand alweer, tjee, dat gaat snel zeg!
Tex, heb je al wat uit kunnen praten thuis?

Ik ben hier even teruggefloten. Ik hield goed vol dat alles geweldig ging, tuurlijk, mijn bekken doet bijna geen pijn meer, mijn suiker lijkt goed te gaan. Maar ergens wist ik ook wel dat het niet goed was dat ik zo warrig was, het zo koud had, koorts begon te krijgen en zo vaak duizelig en misselijk was en hoofdpijn had. Gisteren is mijn ijzer geprikt en deze was wel erg laag. Dus ik moest weer naar het ziekenhuis gisterenavond. Dat was toch wel even schrikken. Inmiddels hebben ze me twee giften ijzerpreparaat gegeven via een infuus, vanochtend de laatste en als het goed is gaat het een dezer dagen weer wat beter met me.
Pfff, ik hoop maar dat ik snel opknap. Gelukkig is Stijn een heel rustig mannetje en Jetske ook erg makkelijk (die konden we gisteren blij maken dat ze weer bij opa en oma mocht slapen) anders loopt alles echt helemaal in de soep.
Nou ja, ik ga beter gehoor geven aan wat mijn lijf mij vertelt, heb ik besloten.

Jammer MeNicole dat het zo slecht uitkomt met die middag PSZ, het klinkt alsof Mikael er wel aan toe is.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjak op 22-04-2008 14:37:54 ]
Lekker douchen!
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:36:46 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58226911
Slim besluit, Sjak! Rustig aan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:34:37 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58229774
Jeetje sjak, dat klinkt best wel heftig, ijzergift via het infuus. Ik wist niet eens dat dat kon, dan was het dus vrij ernstig blijkbaar? Hopelijk knap je nu in elk geval lekker snel weer op!

Micha en ik hebben erg gelukkig wel over kunnen praten. het feit dat het bespreekbaar is scheelt al enorm voor mij. Maar we zien beiden ook niet echt een oplossing. Praten met haar helpt gewoon niet. Contact verbreken is voor hem (natuurlijk) geen optie, maar ik vond het ook geen optie om nog 20 jaar zo door te gaan, wat hij ook wel kan begrijpen. Maar ja, hoe dan wel, ik weet het niet. We zien wel hoe het loopt allemaal.
©Dumbo
pi_58229910
Sjak, wat heftig, ijzer via het Infuus, daar had ik nog nooit van gehoord. Alleen van staalpillen. Dan moet je toch wel flink last hebben gehad. Hopelijk knapt het snel op zo..

Tex, fijn dat jullie hebben kunnen praten. Misschien kun jij wat bezoekjes overslaan? Dat micha er alleen met de kleine erheen gaat?
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:52:21 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58230150
Ja zeg Sjak.
Is het nu nóg niet afgelopen met je fysieke ongesteldheid?
Wat bálen zeg. Goed dat je het hebt onderkend en ik hoop van harte dat je je snel weer écht goed voelt.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:52:47 #124
108648 cattie
lieve moeder
pi_58230159
Sjak, ga het maar lekker rustig aan doen! Goed naar je lichaam luisteren!
IJzer via een infuus is trouwens volgens mij niet zo ongebruikelijk hoor, mijn broer krijgt het regelmatig.

Tex, fijn dat jullie er over kunnen praten!
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:23:35 #125
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58230774
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Tex, fijn dat jullie hebben kunnen praten. Misschien kun jij wat bezoekjes overslaan? Dat micha er alleen met de kleine erheen gaat?
We komen er eigenlijk al heel weinig
Dus altijd als er weer zo'n 'uitbarsting' is geweest en het is weer gezakt, dan denk ik ook weer, die paar keer per jaar, dat moet toch wel lukken...

Daarnaast wil ik eigenlijk echt niet dat Noah zonder mij daarheen gaat Ik heb echt nóóit het idee gehad dat ze Noah kwaad wilde doen of pijn ofzow. Dat is het absoluut niet. Maar ik voel me gewoon zó onprettig bij haar (al vanaf de eerste ontmoeting, altijd al geweest), dat ik Noah gewoon niet 'alleen' daarheen wil laten gaan, ookal is Micha erbij.
©Dumbo
pi_58230962
Dan schiet het ook niet echt op. Kan het me eigenlijk ook wel voorstellen dat je Noa niet naar iemand laat waar jij je niet prettig bij voelt. Kwestie van netje ja en amen zeggen, en als je thuis bent weer lekker je eigen plan trekken..
Veel succes met de volgende bezoekjes
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:07:23 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_58231717
Oew, tex, ik kan me zo goed voorstellen wat je bedoelt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:47:18 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58234023
Tex, het zou mijns inziens erg jammer zijn om de opa/oma hun kleinkind te ontzeggen en Noah zijn opa/oma te ontzeggen omdat jij je 'onprettig voelt' bij hun. Dat heeft mijns inziens dan weer weinig met Noah te maken als kleinkind en hun als opa en oma. Het is een andere verhouding dan schoondochter/schoonmoeder, die idd niet goed kan zijn, maar ik zou je willen waarschuwen dat niet teveel op Noah 'over te brengen', anders krijgt hij misschien ook een hekel aan z'n oma!

Misschien klinkt het een beetje cru, maar ik heb er over na zitten denken en ik denk dat je er wat betreft Noah niet helemaal goed mee omgaat als je 'm daar niet wilt laten komen. Zeker omdat je zegt dat je helemaal niet het idee hebt dat ze hem iets aandoen ofzo. Als DAT zo was zou ik het wel weten, mijn kinderen komen niet (als ik het weet) in de buurt van iemand die in staat is ze wat aan te doen.

Hopelijk stoot ik je niet voor het hoofd maar ik wilde dit in ieder geval even kwijt.

Verder, heel veel sterkte met de situatie, ik leef met je mee
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:29:16 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58235016
Ik snap wel wat je bedoelt hoor Suzanna. Ik vind het ook erg jammer! En ik heb ook nooit bewust mijn negatieve gevoelens over hen op Noah over gebracht. Dat had ik ook niet eerlijk gevonden. Kan wel zijn dat ie mijn gevoel wel oppikt natuurlijk, want ik kan ook niet helemaal doen alsof ik ze wel aardig vind etc. Tot nu toe merk ik niks aan Noah als we bij mijn schoonouders zijn in zijn gedrag naar hen toe.

En aan de ene kant, ja het zijn wel zijn opa en oma. En dat onprettige gevoel is ook niet zomaar een gevoel dat je kunt hebben gewoon omdat het niet klikt ofzow. Er is gewoon teveel gebeurd.

En we (vrijwel alle ouders in het algemeen) doen zo ons best om ons kind onder te brengen op een leuk en goed kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, school, oppas, noem het maar op. Als een school niet goed voelt, doe je je kind daar ook niet heen. Waarom zou ik mijn kind dan wel naar mensen sturen waar ik geen goed gevoel over heb? Alleen omdat het zijn opa en oma zijn? Mijn inziens, als ze Noah echt zo graag zouden willen zien, zouden ze er wel meer moeite voor mogen doen. En dit is natuurlijk alleen mijn kant van het verhaal, maar mijn inziens heeft ze het er zelf naar gemaakt....

Maar goed, ik heb het contact nog niet helemaal verbroken hoor. Maar ik sluit ook niet uit dat dat ooit gebeurt. Maar voor nu is het, Noah en ik samen, of helemaal niet...
©Dumbo
pi_58235479
Sjak, wat vind ik dit naar om te lezen.. Had zo gehoopt dat je je nu eindelijk weer gezond zou voelen. Goed dat je zo naar je lichaam luisterd! Ik hoop dat je snel opknapt

En over schoonouders.. Ik heb de beste die je je kunt bedenken
Lijkt me oh zo vervelend als je niet (goed) met ze overweg kunt.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:44:48 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_58235503
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:47 schreef Suzanna het volgende:
Tex, het zou mijns inziens erg jammer zijn om de opa/oma hun kleinkind te ontzeggen en Noah zijn opa/oma te ontzeggen omdat jij je 'onprettig voelt' bij hun. Dat heeft mijns inziens dan weer weinig met Noah te maken als kleinkind en hun als opa en oma. Het is een andere verhouding dan schoondochter/schoonmoeder, die idd niet goed kan zijn, maar ik zou je willen waarschuwen dat niet teveel op Noah 'over te brengen', anders krijgt hij misschien ook een hekel aan z'n oma!

Misschien klinkt het een beetje cru, maar ik heb er over na zitten denken en ik denk dat je er wat betreft Noah niet helemaal goed mee omgaat als je 'm daar niet wilt laten komen. Zeker omdat je zegt dat je helemaal niet het idee hebt dat ze hem iets aandoen ofzo. Als DAT zo was zou ik het wel weten, mijn kinderen komen niet (als ik het weet) in de buurt van iemand die in staat is ze wat aan te doen.

Hopelijk stoot ik je niet voor het hoofd maar ik wilde dit in ieder geval even kwijt.

Verder, heel veel sterkte met de situatie, ik leef met je mee
Aan de ene kant snap ik je, maar aan de andere kant snap ik tex (en anderen) heel goed. Maar een kind merkt ook heel goed dat moeders zich zit te verkneukelen onder de rottige opmerkingen of de negeerpogingen en dat die zich dus totaal niet op haar gemak voelt. Dat lijkt me ook niet prettig voor een kind. En om je kind dan alleen met vaders te laten gaan, wie zegt dat oma dan niet ook opmerkingen maakt? Laat staan als het kind er alleen is.
Er zijn bijvoorbeeld oma's die kleinkinderen van een paar maanden oud slagroom met chocoladetruffeltaart voeren, zonder dit te overleggen met de ouders. Als je simpelweg gewoon niet wilt dat ze dat met jouw kind doen, dan moet je je kind er wel weghouden.

Overigens: er staat oma, maar je kan er natuurlijk ook opa, tante, oom, noem maar op invullen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:53:59 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58235750
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:29 schreef texelonia het volgende:
Waarom zou ik mijn kind dan wel naar mensen sturen waar ik geen goed gevoel over heb? Alleen omdat het zijn opa en oma zijn?
Omdat het hier een persoonlijke vete betreft tussen jou en je schoonmoeder en dat compleet losstaat van hun 'vaardigheden' als opa en oma.
quote:
Mijn inziens, als ze Noah echt zo graag zouden willen zien, zouden ze er wel meer moeite voor mogen doen. En dit is natuurlijk alleen mijn kant van het verhaal, maar mijn inziens heeft ze het er zelf naar gemaakt....
Dit vind ik heel onvolwassen klinken. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Maar het zou je sieren als jij het spelletje dat gespeeld wordt door je schoonmoeder (slachtoffer spelen) niet ook nog eens voortzet. Hoe moeilijk ook.
Sowieso dat jullie ruzie maken per sms en mail vind ik nogal puberaal.
quote:
Maar goed, ik heb het contact nog niet helemaal verbroken hoor. Maar ik sluit ook niet uit dat dat ooit gebeurt. Maar voor nu is het, Noah en ik samen, of helemaal niet...
Ik heb even gemist waarom Micha niet alleen met Noah zou kunnen gaan? Omdat jíj je niet prettig voelt bij hen? Sorry, ik vind het egoïstisch klinken. Bovendien getuigt het imo van weinig vertrouwen in Micha als je hem niet alleen met zijn zoon wil laten gaan.

Ik realiseer me dat deze post best hard kan overkomen, hopelijk kun je daar doorheen prikken. het staat los van wat ik van jou als Tex vind.
Overigens is het wellicht een idee om hier eens met je hulpverlener over te praten.
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:55:27 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58235802
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:44 schreef lcicle het volgende:

En over schoonouders.. Ik heb de beste die je je kunt bedenken
Lijkt me oh zo vervelend als je niet (goed) met ze overweg kunt.
Jij hebt echt superleuke en relaxte schoonouders! Wat een fantastische mensen!
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:22:15 #134
94046 PM-girl
pi_58236630
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jij hebt echt superleuke en relaxte schoonouders! Wat een fantastische mensen!

Tex, fijn dat de communicatie tussen jou en Micha open is hierover, maar het blijft hoe dan ook een moeilijk punt.
*
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:23:31 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58236651
Sjak, jeetje meid... doe rustig aan hoor!

En over schoonouders...
Ik ga hem niet weer herhalen... of toch wel... denk er eens aan hoe het zou zijn als jouw schoondochter om wat voor reden dan ook niet met jou door 1 deur zou kunnen en ze zouden jou daarom aan de zijlijn zetten als Noah ooit kinderen krijgt...
Even slikken en weer doorgaan denk ik dan maar.
Maar goed, dat is mss makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken het probleem niet.

En wat Moonah idd zegt, lekker Micha met Noah laten gaan en jij thuis blijven. Best of both worlds.
pi_58237245
Ik vind het zelfs ook een beetje moeilijk voor te stellen, dat je zo slecht met je schoonouders om kunt gaan. Je partner is tenslotte toch een kind van ze, dan zou je denken dat hij ook op hen lijkt.
Nu wil ik niet zeggen dat je partner een l*l is natuurlijk Maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat hun persoonlijkheden zo ver uit elkaar liggen dat je de één verkiest als levenspartner en de ander niet kunt luchten.

hihi Moonah en PM-girl, zij vonden jullie ook 'leuke meiden!'
pi_58237402
Sjak, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:57:58 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_58237434
Mensen veranderen door de tijd heen. Als je mij 2 jaar geleden gevraagd had naar mijn schoonouders, dan had ik zo gereageerd zoals jij net deed, nu ligt dat even wat anders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2008 @ 22:06:35 #139
43556 miss_dynastie
pi_58237687
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:53 schreef Moonah het volgende:

Omdat het hier een persoonlijke vete betreft tussen jou en je schoonmoeder en dat compleet losstaat van hun 'vaardigheden' als opa en oma.
Ik vind dat heel makkelijk gezegd hoor, maar dat klopt toch niet echt? Het gaat niet om vaardigheden, het gaat om familiebanden. Je zou ook kunnen redeneren dat je -indien je kleinzoon en zoon respecteert- hun moeder en vrouw met respect moet behandelen. Dat kun je simpelweg niet los van elkaar zien.

En zo kan ik me ook voorstellen dat je de 'stel dat' van BE invult: stel dat je je zélf als schoonmoeder net zo onverdraagzaam opstelt als je eigen schoonmoeder, dan kun je je best voorstellen dat je kind daar afstand van neemt. Maar daar zit em nou net de crux bij jullie, tex, je moet het wel samen 100% eens zijn. Met je hulpverlener praten is dan helemaal niet zo'n slecht idee .
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:07:05 #140
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58237706
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:53 schreef Moonah het volgende:
[..]

Dit vind ik heel onvolwassen klinken. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Maar het zou je sieren als jij het spelletje dat gespeeld wordt door je schoonmoeder (slachtoffer spelen) niet ook nog eens voortzet. Hoe moeilijk ook.
Sowieso dat jullie ruzie maken per sms en mail vind ik nogal puberaal.
[..]

Ik heb even gemist waarom Micha niet alleen met Noah zou kunnen gaan? Omdat jíj je niet prettig voelt bij hen? Sorry, ik vind het egoïstisch klinken. Bovendien getuigt het imo van weinig vertrouwen in Micha als je hem niet alleen met zijn zoon wil laten gaan.

Ik realiseer me dat deze post best hard kan overkomen, hopelijk kun je daar doorheen prikken. het staat los van wat ik van jou als Tex vind.
Overigens is het wellicht een idee om hier eens met je hulpverlener over te praten.
Ik kan er wel doorheen prikken hoor. En ik realiseer me ook dat het op z'n zachts gezegd lullig is voor m'n schoonouders. Maar ik vind sommige dingen ook wel makkelijk gezegd. Waarom moet ik altijd de verstandigste zijn bijv? Ik heb ook grenzen. Ik zie mezelf ook niet als slachtoffer ofzow. Ik zie alleen wel een terugkerend patroon, en dat het verder gewoon zinloos is.

En dat mail/sms is omdat we elkaar niet vaak irl zien. En ik beter ben me te verwoorden door te schrijven dan te bellen. Op die manier kan ik alles op me in laten werken, nadenken over wat ik wil zeggen en hoe. Ik snap niet zo goed waarom dat puberaal is?
©Dumbo
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:18:00 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58238055
Overigens wil ik nog een keer herhalen dat ik nog helemaal niet direct van plan ben om Noah weg te houden bij haar, hoor. Maar zo'n uitbarsting zet me wel weer aan het denken, en dan denk ik dit soort extreme dingen. Later zakt het allemaal weer en dan laat ik het maar weer gaan. En hoe het verder gaat allemaal, ik weet het niet.
©Dumbo
pi_58238249
tex, het enige dat ik erover kan zeggen is dat email soms heel anders overkomt dan de schrijver bedoeld heeft. Ik spreek uit ervaring
Ik denk dat een persoonlijk gesprek uiteindelijk veel verstandiger is. Hoe moeilijk dat misschien ook lijkt...
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:25:32 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58238284
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak, jeetje meid... doe rustig aan hoor!

En over schoonouders...
Ik ga hem niet weer herhalen... of toch wel... denk er eens aan hoe het zou zijn als jouw schoondochter om wat voor reden dan ook niet met jou door 1 deur zou kunnen en ze zouden jou daarom aan de zijlijn zetten als Noah ooit kinderen krijgt...
Even slikken en weer doorgaan denk ik dan maar.
Maar goed, dat is mss makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken het probleem niet.

En wat Moonah idd zegt, lekker Micha met Noah laten gaan en jij thuis blijven. Best of both worlds.
Ik denk -en hoop- dat ik me dan heel anders zou opstellen dan mijn schoonmoeder nu doet. Ik zou denk ik bovenal willen dat hij gelukkig is, en als hij gelukkig is met een stom rotwijf wie ben ik dan om dat geluk in de weg te staan? Ik zou ondanks alles proberen om te band zo 'normaal' mogelijk te houden, al is het maar omdat ik niet zou willen dat mijn zoon zich gedwongen voelt te moeten kiezen zijn moeder en zijn vrouw/vriendin. En omdat ik niet het risico zou willen lopen hem helemaal te verliezen.

Eigenlijk precies zoals nu, want misschien komt het niet zo over, maar ik probeer echt de relatie met mn schoonmoeder zo normaal mogelijk te houden.

Overigens haar 'probleem' is niet direct gericht op mij, zo gaat ze voor zover ik weet met iedereen om, ook met Micha. En Micha weet net als ik ook niet wat ie ermee moet doen, want ook naar hem luistert ze niet.
©Dumbo
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:33:19 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58238541
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:24 schreef snoopy het volgende:
tex, het enige dat ik erover kan zeggen is dat email soms heel anders overkomt dan de schrijver bedoeld heeft. Ik spreek uit ervaring
Ik denk dat een persoonlijk gesprek uiteindelijk veel verstandiger is. Hoe moeilijk dat misschien ook lijkt...
Tja been there, done that... Ik ben niet zo'n prater, en de toon waarop ze me aanspreekt zorgt ervoor dat ik helemáál dichtklap.

Je hebt wel gelijk dat dingen anders over kunnen komen, daar had ik niet bij stil gestaan. Aan de andere kant spreekt ze Micha bijna altijd via de telefoon, en dan gaat het precies zo. Dus ik weet niet of het héél veel zou uitmaken.

Wellicht is een gesprek met z'n 3en dan nog een beter idee, dan hoef ik het in elk geval niet alleen te doen. Ik zal er eens over nadenken en het er met Micha over hebben.
©Dumbo
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:56:23 #145
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58239310
Dat vind ik een heel goed idee Tex, een gesprek met z'n drieen. Het gaat tenslotte ook Micha aan, nogal! Het is zijn moeder, en jij bent zijn vrouw (vriendin?). Hij zit eigenlijk tussen twee vuren in...maar als je dan een gesprek samen voert kan dat wel goed zijn hoor.

Ik heb zelf een soortgelijke situatie (nou ja, wel anders maar het herinnert me eraan) meegemaakt met mijn moeder en met twee zussen van me. Ik ben de jongste thuis en zij hadden heel andere ervaringen en herinneringen van 'vroeger', veel negatiever. Ik ben dol op m'n moeder. Zij klaagden tegen mij over haar, en mijn moeder klaagde tegen mij over hen. Als we een gesprek met z'n drieen (afzonderlijk hadden ze klachten over haar) hadden gehad was het waarschijnlijk beter uitgepraat, dan zij met z'n tweeen (hebben ze geprobeerd) of ik met 1 van beide (wat dus constant gebeurde). Ik zat tussen twee vuren in en dat was echt niet leuk.

(geen idee of je er wat aan hebt maar ik dacht, ik typ het gewoon neer)

In ieder geval sterkte!! ik hoop echt dat je binnenkort kunt posten dat het een stuk beter gaat.
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:58:54 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_58239415
Ik weet nog wel dat er bij ons op een gegeven moment zo'n gesprek kwam en dat het daarna alleen maar erger werd
Een voordeel was wel dat iemand zich overduidelijk vastlulde en dat ik het niet was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 april 2008 @ 08:43:26 #147
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58245519
Moeilijk hoor dat soort dingen. Met z'n drieen om tafel lijkt mij ook de beste optie maar inderdaad ook niet de makkelijkste. Geemotioneerde mails/sms moet je altijd vermijden Tex, die komen zo anders over dan je denkt bij de waarschijnlijk ook al geemotioneerde ontvanger. Wat ik me altijd probeer te bedenken is dat niemand toch ruzie wil. Je schoonmoeder zal er ook wel mee zitten, dit was ook niet haar plaatje van de toekomst. Dus probeer eens te kijken wat zij wil van alles en kijk hoe dat past binnen jouw wensen. Er moet een tussenoplossing te vinden zijn als jullie allemaal open willen staan voor een oplossing.

Bij mij zijn de behandelingen achter de rusg. Het was even schrikken maandag. Mijn Hb was behoorlijk gezakt. Ik moest een keus maken tussen een bloedtransfusie of dat ijzerpreparaat. Als ik allebei niet zou willen zou ik ook aan de staalpillen gemogen, maar dat werd me sterk afgeraden omdat het 2 maanden duurt voor die dingen werken. Een bloedtransfusie wilde ik liever niet dus het werd het ijzer. Ze doen dat tegenwoordig steeds vaker omdat het anders veel te lang duurt voor je weer op de been bent. Waarschijnlijk ga ik me over een weekje nu weer echt beter voelen (dat konden ze me niet precies vertellen en ik kan het nergens vinden. Cattie, hoelang duurt dat bij je broer?).
Gisteren is de koorts wel weer teruggekomen en is het vloeien veel heviger geworden. Nou ja, ik ben wel de rest van de dag in bed gebleven Nu even lekker onder de douche. We hebben de laatste dag kraamzorg, pfff. Stijn is alweer 8 dagen oud!
Lekker douchen!
pi_58246035
sjonge sjak, niet niks. waar komt die koorts nou vandaan? hopelijk gaat 't snel beter!
pi_58246737
Sjak jakkes, hopenlijk slaat ht ijzerpreparaat snel aan en gaat die koorts weg!

Hier i het een soap aan het worden. Maandag werd ik gebeld, de huisarts heeft van het weekend constant gechecked of eral bloeduitslagen binnen waren (en hij was vrij! ) en toen er maandagmiddag nieuwe uitlsagen binnen kwamen hing de maag, lever, darm specialist gelijk aan de telefoon. Mijn lever word aangevallen door mijn eigen lichaam. Het ziet er naa uit dat het auto immuun hepatitis is. Tussen nu en 2 weken word er een biopsie gedaan om stadium en type te bepalen.
Kan jullie vertellen dat mijn koppie nu toch echt wel weer achteruit gaat. Het is ff moeilijk om positief te blijven, ben vooral kwaad op mijn lichaam, maar ja dat kan je helaas niet ruilen.
pi_58246917
Pfff Aniet dat kan er ook nog wel bij... Sterkte
Toch maar opgeven voor de eerst mogelijke algehele lichaamstransplantatie
pi_58247434
Dat klinkt niet zo mooi Anitra
Moet ik dan denken aan een uiteindelijke levertransplantatie? Of loop ik nu op de zaken vooruit?
pi_58247722
pff, Anitra, dat klinkt niet zo lekker. Ik heb even snel gegoogled, maar klinkt best heftig. In ieder geval veel sterkte!!
  woensdag 23 april 2008 @ 10:43:44 #153
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58248097
Anitra tjonge wat heftig... even wat extra want die kun je wel gebruiken. Niet dat ze helpen...was 't maar zo. Tjonge zeg. Ik zou ook boos op m'n lijf zijn! Weet je al iets over de behandeling?

Sjak, is het niet een idee om Floradix erbij te gaan gebruiken? Dat wordt vaak door vrouwen na de bevalling gebruikt, ik had een Hb van 5,6 en in DRIE dagen was 'ie weer op 7,3. Floradix werkt blijkbaar veel sneller dan staalpillen, die werden mij ook afgeraden.
Misschien een amateur-oplossing maar ik dacht, ik roep 't toch maar even. Maarre, tjonge zeg, sterkte jij krijgt ook veel voor je kiezen zo. Beterschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suzanna op 23-04-2008 10:58:59 ]
  woensdag 23 april 2008 @ 10:46:48 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58248176
Anitra
Je was net zo positief weer na de kuurweek en dan dit weer... Heel veel sterkte!!

Tex, tja, wat kan ik zeggen... Je hebt m.i. twee keuzes, of je vecht, danwel kwakkelt door, of je geeft het op, communiceert dat aan schoonmoeder, en bent er klaar mee.
Wat ik bedoel met de tweede is dat je zegt dat het geen zin heeft om ruzie te maken, dat het vaststaat dat jullie elkaar niet liggen, en dat jullie voortaan elkaar gezellig met zijn tweeen gaan mijden en het daarbij laten. Dan idd Micha met Noa naar schoonouders en jij een avondje rust.
En als jij je er niet goed bij voelt dat Noa alleen bij je schoonouders is, dan doe je dat toch lekker niet? Als Micha meegaat is toch (ook) prima? Dan kan hij e.e.a. controleren.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Heel veel sterkte en succes ermee.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58248353
Sjak, sterkte joh! en idd, Floradix deed hier ook wonderen, maar zó laag als jij zat ik gelukkig niet. Als ondersteuning kan het misschien wel helpen.

[ Bericht 40% gewijzigd door owlet op 23-04-2008 12:31:44 ]
  woensdag 23 april 2008 @ 11:00:56 #156
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58248548
Anitra en Sjak allebei heel veel sterkte. Het zit jullie niet mee he?
  woensdag 23 april 2008 @ 11:26:07 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58249256
Oh ja, ik ben trouwens eergisteren naar de huisarts geweest met mijn moeheidsklachten en heb gisteren bloedgeprikt. Was lekker handig met Julia die ging huilen omdat ik lag en ze me niet meer zag.
Nu zie ik jullie denken, lag??! Tja, dat heb je als je anders gewoon neergaat ik ben al een aantal keer bijna en 1 keer ECHT flauwgevallen na bloedprikken. Dan kan je het maar beter voor zijn.
Maar goed, natuurlijk niks vergeleken met de andere moeders hier (o.a. Anitra en Sjak) maar aangezien ik had gezegd dat ik ervoor naar de ha zou gaan dacht ik, ik meld ook maar even hoe het gegaan is.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:42:27 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58249700
Sjak en Anitra sterkte en beterschap
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:46:10 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58249830
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:49 schreef lcicle het volgende:
Ik vind het zelfs ook een beetje moeilijk voor te stellen, dat je zo slecht met je schoonouders om kunt gaan. Je partner is tenslotte toch een kind van ze, dan zou je denken dat hij ook op hen lijkt.

En dat is dus een miscalculatie die absoluut niet op hoeft te gaan.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:54:47 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58250050
Goh Anitra, jij krijgt het ook voor je kiezen zeg.
Sterkte.

En Sjak, krijg jij geen verlengde kraamhulp nu?

Tex, ik ben blij dat je mijn post van gisteravond niet verkeerd hebt opgevat. Als ik het nu nalees sta ik er nog wel achter, maar vind ik dat ik eea wel zorgvuldiger en genuanceerder had mogen formuleren. Ik reageerde eigenlijk vanuit mijn eigen situatie en die is misschien wel vergelijkbaar met de jouwe, maar dat wil niet zeggen dat jij er net zo mee 'moet' omgaan als ik. Sorry daarvoor dus.
Ik heb zelf een moeizame relatie met mijn schoonvader. Een schat van een opa, maar tegen veel volwassenen een behoorlijk ontactische en cynische verbitterde oude man. Toen ik er eenmaal achter kwam dat zijn kwetsende opmerkingen niet naar mij persoonlijk waren bedoeld, maar dat hij die naar zo'n beetje iedereen maakt, scheelde dat voor mij wél veel in het ermee leren omgaan. Ik heb eenmaal een heel emotioneel gesprek met hem gehad, waarin ik huilend heb verteld dat ik er niet tegen kan, dat hij me écht raakt en beledigt. Hij was daar wel van onder de indruk. Daarna is er nooit meer over gesproken. Ik heb er nu voor gekozen het meeste langs me heen te laten glijden, te negeren. Als het me echt te ver gaat, loop ik even naar de gang om rustig te worden, en daarna zeg ik hem neutraal dat ik de opmerking niet prettig vond. Ik ga niet in discussie. Eigenlijk nergens over. Zo heb ik wel het gevoel dat ik mijn grenzen stel. Het contact met hem is dus heel oppervlakkig. Ik zou graag anders willen, want ik zie wel de gevoelige lieve persoon achter zijn cynische harnas. Maar dat zit er dus niet in. Geen haalbare kaart. En dat heb ik geaccepteerd. We gaan best vaak naar hen toe, omdat ik het fijn vind als Thies een goed contact heeft met zijn grootouders. We gaan zelfs wel eens met hen met vakantie. Ik zoek dan het contact met mijn schoonmoeder, schoonzus en neef en nicht. Met hen heb ik het gezellig.

Nou, het lijkt wel een R&Ptopic zo!
Anyway, ik wens je veel sterkte en wijsheid! Want ja, ik `denk dat in het belang van Noah is als jij de verstandigste bent.
  woensdag 23 april 2008 @ 12:26:57 #161
108648 cattie
lieve moeder
pi_58250865
Sjak, aan de ervaringen van mijn broer heb je helaas niet zo veel. Zijn probleem is dat hij het ijzer niet "vast kan houden", hij heeft dus regelmatig dat soort infusen nodig. Maar volgens mij zou je je als het goed gaat wel binnen een week beter moeten voelen.
Floradix is een leuke ondersteuning, maar bij echt dramatisch lage waarden zet dat volgens mij geen zoden aan de dijk, helaas.

Tex en Anitra, allebei sterkte met de situatie!
pi_58252228
Anitra, wat heftig zeg! Sterkte ermee!
pi_58253931
Sterkte Sjak, jeetje en dat allemaal in je kraamtijd, dat "hoort" juist zo'n fijne tijd te zijn
Hoop dat het snel beter met je gaat

Tex, hopelijk kunnen jullie het oplossen. Balen dat het zo moet gaan.

Anitra ook jij heel veel sterkte gewenst. Je zou toch denken dat je wel genoeg ellende hebt gehad zo langzamerhand....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 april 2008 @ 15:55:17 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58255989
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef Suzanna het volgende:
Dat vind ik een heel goed idee Tex, een gesprek met z'n drieen. Het gaat tenslotte ook Micha aan, nogal! Het is zijn moeder, en jij bent zijn vrouw (vriendin?). Hij zit eigenlijk tussen twee vuren in...maar als je dan een gesprek samen voert kan dat wel goed zijn hoor.
Ja of zij voelt zich meteen weer aangevallen omdat het 'twee tegen één' is zeg maar. Ookal probeer je niet vijandig of aanvallend te doen etc. Op de een of andere manier voelt ze zich áltijd aangevallen.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:43 schreef sjak het volgende:
Er moet een tussenoplossing te vinden zijn als jullie allemaal open willen staan voor een oplossing.
Ik heb het idee dat zij niet inziet dat zij óók d'r best ervoor moet doen, of niet weet hóe ze dat dan moet doen. In theorie zou je dan over dat 'hoe' moeten kunnen praten, maar tot nu toe heeft dat dus niet gewerkt omdat ze nooit ingaat op wat wíj zeggen. In m'n eentje kan ik de situatie ook niet verbeteren, dat heb ik echt al wel geprobeerd.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Tex, tja, wat kan ik zeggen... Je hebt m.i. twee keuzes, of je vecht, danwel kwakkelt door, of je geeft het op, communiceert dat aan schoonmoeder, en bent er klaar mee.
Wat ik bedoel met de tweede is dat je zegt dat het geen zin heeft om ruzie te maken, dat het vaststaat dat jullie elkaar niet liggen, en dat jullie voortaan elkaar gezellig met zijn tweeen gaan mijden en het daarbij laten. Dan idd Micha met Noa naar schoonouders en jij een avondje rust.
En als jij je er niet goed bij voelt dat Noa alleen bij je schoonouders is, dan doe je dat toch lekker niet? Als Micha meegaat is toch (ook) prima? Dan kan hij e.e.a. controleren.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Heel veel sterkte en succes ermee.
Dat tweede heb ik al eens geprobeerd, volgens mij toen ik nog zwanger was van Noah. Alleen met de bezoekjes was ik er wel bij. Maar ik had aangegeven dat het gewoon geen zin had, dat we het toch nooit eens zouden worden en dat liever geen contact (tussendoor) meer wilde zodat de bezoekjes redelijk neutraal zouden zijn. Dat ging op zich een tijdje goed, maar vroeg of laat begint ze dus weer.
Ik heb ook het idee dat dat met Micha te maken heeft. Volgens mij gaat die meestal ook niet meer zo diep op haar dingetjes in, en dan uiteindelijk keert ze zich dan maar naar mij.

Anyway, ik heb er wel weer genoeg over gezegd lijkt me zo
©Dumbo
  woensdag 23 april 2008 @ 20:18:54 #165
94046 PM-girl
pi_58263124
Pfoeh Anitra, niet niks zo! Sterkte!
*
pi_58266814
Ik mag van vrijdag op zaterdag weer een nachtje zonder vriend+ kind slapen...
Vrijdagmiddag en avond heb ik een bruiloft van een oom. En FlasH moet gewoon werken. Dus overdag komen zijn ouders hier oppassen. En zaterdagochtend komen FlasH en Chris richting mijn ouders. En dan gaan we zondag weer terug.
En eigenlijk zie ik er helemaal niet tegenop.. Ik had gedacht dat het mee veel meer dwars zou zitten. Echt heel raar. Waar ik de vorige keer 2 weken moest wennen aan het idee van zijn ouders aan het oppassen, heb ik het nu zelf voorgesteld. En het enige dat me dwarszit is, dat ik nu morgen het huis op moet gaan ruimen, omdat mijn schoonouders komen
En natuurlijk ga ik ze wel missen , maar ik zie ze toch gewoon de dag erna weer..

Ik begin echt te merken dat ik wat beter in mijn velletje zit. Dan blijven dit soort emo dingen gewoon op normaal nivo. ipv 2 weken lang onrustig rond te lopen..
pi_58266977
anitra wat griezelig... sterkte! en beterschap uiteraard.
  donderdag 24 april 2008 @ 08:35:35 #168
190853 RockabeIIa
pi_58271185
Ladies
Ik heb zelf gelukkig weinig te klagen. Ben wel heel druk en dat merk ik aan mijn bekken maar dat wordt volgende week wel weer minder Dan heb ik 1 nachtdienstje en verder de hele week vrij (Ongelooflijk! ). We gaan dan beginnen met schilderen e.d. in huis. We moeten weer klussen!
pi_58271505
Anitra.. heel veel sterkte!!
  donderdag 24 april 2008 @ 12:23:52 #170
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58275816
Tjonge Anitra, wat erg! Heel veel sterkte gewenst.

Met mij gaat het langzaamaan beter. Ik ben wat helderder in mijn hoofd. En heb wat meer zin om dingen te doen. Nu moet ik alleen naar een huilend mannetje en dan slapen
Lekker douchen!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:25:38 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58278546
Anitra, wat kl*te zeg!
pi_58278579
Potdorie zeg Anitra (lees het nu pas) het komt wel steeds jouw kant op zeg.
Heel veel sterkte!!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:59:16 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58279330
lieve anitra me sms wilde maar niet verzenden, ik ga zo rete hard voor je duimen, en dat koppie mag nu best even om laag. Hallo tis gewoon verdomd klote, en weer iets wat er boven op komt.
kaarsjes branden hier vrijdag en ik weet zeker en met mij een hoop anderen, dat koppie komt weer omhoog lieffie want je bent een dappere sterke vrouw. Je komt er wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 24 april 2008 @ 15:00:07 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58279349
En ook de anderen tex sjak etc. veel sterkte
  donderdag 24 april 2008 @ 18:23:38 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58283589
En ook een voor jou Evenstar.
Voel je je nog steeds zo positief?
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2008 @ 18:40:05 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_58283953
Jeetje Anitra... het zit ook niet mee zeg..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 24 april 2008 @ 19:17:51 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58284820
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:23 schreef Moonah het volgende:
En ook een voor jou Evenstar.
Voel je je nog steeds zo positief?
JA!
pi_58286499
evenstar, wat heerlijk om jou zo positief te zien

Anitra, dikke , ik ga zo hard voor je duimen!

Tex en Sjak, voor jullie ook een dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58288512
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:31 schreef Vicky het volgende:
evenstar, wat heerlijk om jou zo positief te zien

Anitra, dikke , ik ga zo hard voor je duimen!

Tex en Sjak, voor jullie ook een dikke
En ik geef jou er 1! want die verdien je gewoon na die stomme rot testen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 24 april 2008 @ 22:12:24 #180
94046 PM-girl
pi_58289104
Deepfreeze, good for you!

En Sjak ook weer aan de beterende hand lees ik!

Rocka, wat goed! Ik neem jou dan maar als goede voorbeeld, om ook wat te gaan doen in huis
*
pi_58294698
Bedankt iedereen!
Ik zit nu klaar ik moet om 9 uur in het ziekenhuis zijn, eerst bloedprikken en dan naar de afdeling. Als het goed is vanavond weer naar huis. Hoe laa de biopsie precies is weet ik niet en dat is maar goed ook want ik ben verschrikkelijk bang.

voor iedereen die het nodig heeft!
pi_58295313
Anitra, heel veel sterkte en succes vandaag!
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:00:05 #183
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_58295392
Heel veel succes Anitra
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:06:25 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_58295465
anitra veel sterkte vandaag!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:01:48 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58299200
Anitra s6 hopelijk valt het nog enigzins mee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:05:43 #186
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58299317
Lieve Anitra, sterkte vandaag, je zult het niet meer lezen maar ik hoop dat het snel veel beter met je gaat ...

Ik heb net de ha gebeld voor de uitslag van de bloedtest, is niet echt iets uitgekomen behalve dat ik 'in het verleden' suiker heb gehad. Ik wist niet eens dat dat kon! (tijdelijk suiker hebben) Of misschien was het tijdens de zwangerschap ofzo... Vanmiddag word ik nog gebeld door de dokter om te bespreken wat DAN de oorzaak kan zijn van m'n moeheid. Zou het dan toch gewoon liggen aan 'je hebt drie drukke peuters' ?
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:00:39 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58300723
Suzanna, ik kan me zo maar voorstellen dat die drie meiden van je idd 'de oorzaak' van je vermoeidheid zijn. En als ik het zo af en toe eens lees, dan heb je je handen vol aan de dametjes. Logisch toch, dat je batterij dan leegloopt.
Neem jezelf aub goed in acht. Ik heb het al eens eerder geopperd geloof ik, maar het is echt geen schande om daar eens met een professional over te spreken, hoe je eea zou kunnen aanpakken. het is niet zo dat je daardoor geen goede moeder zou zijn. Juíst niet, zou ik zeggen! Laatst hoorde ik het nog op de radio, steeds meer mensen durven de stap te zetten om om hulp te vragen omdat zij het lastig vinden om het thuis op rolletjes te laten lopen wat betreft hun kinderen. Wellicht dat je met wat praktische tips van een buitenstaander met een frisse blik de boel ietsje anders kan organiseren en scheelt het je stukken energie. Waardoor het voor jullie allemaal gezelliger en relaxter is.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:01:31 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58300741
Ach, vergeet ik te duimen voor Anitra.
Bij deze:
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:33:09 #189
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58301533
Anitra, ik hoop dat alles goed gaat / is gegaan in het zkh veel sterkte!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:59:07 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58302262
Hee Moonah, lief dat je reageert. Ik heb op zich al best veel hulp eigenlijk, mijn moeder komt namelijk elke week op maandag, dinsdagochtend breng ik noa en Emma naar de psz en heb ik even m'n handen vrij, woensdag ben ik 'alleen' met de kinderen en donderdag en vrijdag (toevallig vandaag niet omdat 'ie ziek is) heb ik nu weer een andere stagiair. Dit keer weer een jongen, maar eentje die wel meer van aanpakken weet gelukkig, niet ALLES hoeft tien keer uitgelegd te worden. Dus dat scheelt energie, en hij kan me nog helpen ook.

Dus opzich heb ik wel hulp... alleen wat jij zegt over anders organiseren, tja.. misschien moet ik daarvoor wel hulp krijgen maar wie...? Wat voor iemand denk jij dan aan?
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:57:22 #191
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58310719
Anitra, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag.

Ik ben ook weer terug uit het ziekenhuis. Het was allemaal toch nog niet goed dus ik ben vanmiddag gecurreteerd. Nu nog helemaal blij van de medicijnen Jammer dat ze beginnen uit te werken. We hebben nu wel in overleg met de afdeling besloten dat mijn rittenkaart op is. Ik mag niet meer terugkomen. Nu snel slapen
Lekker douchen!
  vrijdag 25 april 2008 @ 22:02:27 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58310836
Dat zat ik me idd gisteren te bedenken of dat niet 'handig' zou zijn ivm het vele vloeien. Tsjonge zeg... het zit je ook niet mee he, deze zwangerschap.
Slaap ze!
pi_58310956
Suzanna heftig, ik weet dat er wel iets is dat met organiseren kan helpen, weet alleen even niet meer hoe dat heet

Sjak wat balen dat er nog een curretage achteraan moest komen, maar hopenlijk kan het genieten beginnen. Nu eerst rusten en dan genieten sjak

De biopsie viel mee, opzich. Eerst bloedprikken, toen opname, lag ik in bed belde ee vriendin, dus ik helemaal verbaasd dat zij het nummer wist en me gevonden had. Wat bleek ze belde iemand die tot die ochtend op die kamer gelegen had en die boos was weg gegaan vanmorgen
En toen ik naar beneden mocht, mocht Rick mee, maar ik heb hem maar de gang gestuurd en maar goed ook Ze moesten eerst infuus prikken en dat ging niet goed. De 5e zat eindelijk en ik was zo bang dat de tranen bleven lopen. Maar ze hadden de verdoving goed gedaan en het schrikken was de klik van het apparaat (zo'n knalletje als vroeger bij het gaatjes prikken) en dat deden ze 2 keer.
Daarna moest ik 4 uur op mijn rug blijven liggen en kreeg ik nog even een catheter omdat ik niet op de po kon in bed Om 6 uur kreeg ik de laatste controle en mocht ik naar huis.
En daar bleek mijn dochter die eerder vaak 3tjes en 4 tjes haaldevoor frans na 3 bijlessen een 10 heeft gehaald dan vergeet je alles weer
nu 2 weken zenuwpezen voor de uitslag, door de feestdagen ertussen is het geen 5 werkdagen, maar dus maandag over 2 weken
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 00:50:59 #194
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58314062
Anitra, je krijgt het wel voor je kiezen zeg! Sterkte met afwachten, ik duim alvast dat de uitslag mee gaat vallen
En super, die 10!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 26 april 2008 @ 07:51:51 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_58316118
Wat fijn dat het je is meegevallen Anitra! EN die 10 voor Djen is echt gewoon super
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58316135
Ik hoop op een goede uitslag voor je Anitra! Sterkte met de tijd doorkomen.

Jemig Sjak, jou strippenkaart moet idd maar in beslag genomen worden. Ik hoop dat het nu gewoon klaar is!
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:03:01 #197
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58318181
Sjak

Anitra, zoals je het beschrijft lijkt het me wel heel zwaar zeg... maar je doet het goed!!! Wat vervelend trouwens dat je twee weken moet wachten. Da's echt lang!
(grappig trouwens van die vriendin die je toevallig belde. Da's pas ECHT toeval!
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:43:19 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58318800
Suzanna, ik weet zo niet waar je dergelijke hulp zou kunnen krijgen. Maar wellicht kan je HA/opvoedwinkel oid je op weg helpen.
Ik heb zelf ervaren in mijn klas (voor het eerste jaar jongste kleuters) dat een frisse blik verhelderend kan werken. Ik was in het begin zó moe van die 20 nét-vier-jarigen, ik wist echt niet hoe ik het had. Ik heb om collegiale consultatie gevraagd, en toen bleek dat ik eea niet zo handig organiseerde. In overleg hebben we dat wat aangepast en het scheelt echt hoor. Ik heb beter overzicht, het is minder hectisch en ik kan mijn energie dus adequater inzetten.
Ik kan me zo voorstellen dat dat in een thuissituatie ook zo werkt.

Anitra, fijn voor je dat de biopsie nu iig achter de rug is.

Sjak... Wat een gedoe zeg.... Ik hoop van harte dat je nu echt goed gaat herstellen.
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:57:45 #199
94046 PM-girl
pi_58319037
Sjak, het is wel een achtbaan waar je in zit zo, maar ik hoop dat je nu met de curretage in rustiger vaarwater terecht komt. Jammer dat die medicatie zo snel uitwerkte
(ben je trouwens naar je 'eigen' zkh geweest? ik kan me herinneren dat je daar de vorige keer wat moeite mee dacht te hebben?)
*
pi_58319648
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En ik geef jou er 1! want die verdien je gewoon na die stomme rot testen!
wat lief!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')