abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:46:55 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_57470493
Vervolg van Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 53

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Met in het vorige topic positief nieuws van Jelief, die zich een stuk prettiger voelt, drie afbouwers , YPPY, Sugar en Nijna, en helaas ook wat negatiefs:
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:31 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben vanochtend van de trap gevallen en da's niet leuk. Stuitje erg pijn dus pijn met lopen, bukken en liggen (zitten valt mee) ... Het engste was dat ik Emma in m'n armen had, die wil 's ochtends altijd van de trap af gedragen worden, en die stuiterde (gelukkig in mijn armen) gewoon mee van de trap. Zij heel erg geschrokken maar gelukkig niets aan de hand, dat instinct om haar vast te blijven houden werkte goed gelukkig.
Ik was wel even heel misselijk en voelde me bijna flauwvallen, dat was echt even niet leuk.

Jelief, met wat voor huis gaan jullie ruilen? Ik heb ook al een tijdje naar woningruil gekeken maar bij ons krijgen we er zoveel minder voor terug elke keer dat we er telkens weer vanaf zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:51:49 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_57470572
Suzanna, eng hoor! Voel je je inmiddels al weer minder misselijk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57471149
Schrikken Suzanna!
We hopen dat we kunnen ruilen met een husi met drie slaapkamers, zolder en tuin.

Vandaag zit ik weer lekker in mijn vel. Ik merk duidelijk dat het zijn uitwerking heeft op Emma. Die is ook beter te pas en luistert beter (of maak ik er minder een punt van als ze niet meteen doet wat ik vraag) ZO terug denkend zie ik dat ik best veel van Emma heb gevraagd, bijna alsof ze een volwassene is. Haar minder de ruimte gegven om gewoon een peuter te zijn die van alles wil uit proberen. Bewustwording is het halve werk toch?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:35:03 #4
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57471302
Suzanna wat eng, gelukkig mankeert emma niks!! Mischien toch even naar de huisarts toe, als je misselijk bent en het gevoel hebt dat je flauwvalt kan het ook wel eens een hersenschudding zijn.

Waneer kun je eigenlijk gaan werken aan je buikje? Ik hoef niet echt veel meer af te vallen, ben al 4 kilo lichter als voor de zwangerschap . Dus verwacht dat de laaste 2 er wel af gaan als het lekker weer word en we weer gaan wandelen!! Maar wil eigenlijk wel iets gaan doen om mijn "mama"buikje weer wat strakker te krijgen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57471721
was dat niet na 6 weken hestria?
Weet het niet zeker hoor

Oei Suzanna, dat is schrikken zeg. Doe maar lekker kalm aan dan!

Jelief, klinkt goed joh met die woningruil enz
Fijn dat het weer beter met je gaat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_57473545
Suzanna wat een schrik! Hoe is het nu?

Jelief je klinkt goed!

Hestria ik dacht ook na 6 weken.
pi_57473816
Suzanna dat is schrikken Stuitje is prut als je daarop valt, hopenlijk trekt het snel weg
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:34:19 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_57473862
Anitra, hoe is het met jou?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57486369
Haha ik had dit topic helemaal over het hoofd gezien... dus had zelf een nieuwe aangemaakt, dus maar even een knip en plak-actie :

Getsie Suzanna. Gelukkig heeft Emma niks, maar jij bent er niet geheel ongeschonden vanaf gekomen zo te lezen...

Ik ben gisteren op controle geweest bij de huisarts, nu 4 weken van de prozac af en het gaat ok (ik denk dat die kleine ook een beetje mn "prozacje" is ). Afgesproken dat ik aan de bel trek mocht het weer minder gaan
Fake it till you make it...
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:46:44 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57486655
Fijn, Nijna.

Jelief, ik vind het heel goed dat je beseft dat het van Emma ook wat gevraagd heeft. Dat is heel reëel en hoeft ook helemaal niet zo erg te zijn. Maar het nu weten en op de goede dagen juist extra ruimte geven om die peuter te zijn, dát is wel leuk en fijn.
Ik ben blij dat het beter met je gaat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:50:43 #11
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57489056
Dankje sjoeg. Het gaat ook echt wel beter met mij merk ik net. Een van de andere dames van de ondersteuningsgroep vertelde mij aan de telefoon dat een van de andere dames gisteren voor de trein is gesprongen in plaats van naar ons toe te komen. Dat het niet goed met haar ging wisten we wel maar zo slecht .
Ik kan het redelijk behappen, wordt er niet meteen diep triestig van hoe triest het ook is.

Tot dat telefoontje vandaag weer een prima dag. Ik heb lekker een boom in stukken gezaagd
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57497233
Jelief idd erg triest

Met mij gaat het goed! We zitten nu de dus in de schuldsanering. Ik ben nog wel op zoek naar werk, maar nu zonder en met schuldsanering lukt het wel.
ik kijk dus rustig rond naar iets voor 2 dagen, max 3.
De depressie is "over". Ben al een tijdje van de medicatie af. Ik dacht dat ik dat al eens verteld had trouwens. Met de relatie gaat het heel goed!
Met Kim ook, die vind de psz leuk en daar ben ik blij om!
En we gaan dus voor een 2e!

Vanaf volgende week ga ik hardlopen. Iig een poging tot.
Ik had een oproepje geplaatst en daar was een reactie op. Ze is kennis komen maken en het klikte super.
pi_57497866
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:34 schreef Troel het volgende:
Anitra, hoe is het met jou?
In het koppie goed! Doe weer dingetjes, heb zin in dingen te doen, kan weer genieten van alles. Maar lichamelijk gaat het prut. De griep blijkt de griep niet te zijn. De huisarts schrok van mijn bloeduitslagen en ik moet morgen weer bloedprikken op alles leverfuncties. De dingen die hij had laten prikken gaven aan dat behoorlijk wat functies flink verstoord zijn in mijn lever, dus die word nu onder de loep genomen. En dinsdag daar de uitslag van.

Jelief
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2008 @ 12:30:15 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_57497991
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jelief idd erg triest

Met mij gaat het goed! We zitten nu de dus in de schuldsanering. Ik ben nog wel op zoek naar werk, maar nu zonder en met schuldsanering lukt het wel.
ik kijk dus rustig rond naar iets voor 2 dagen, max 3.
De depressie is "over". Ben al een tijdje van de medicatie af. Ik dacht dat ik dat al eens verteld had trouwens. Met de relatie gaat het heel goed!
Met Kim ook, die vind de psz leuk en daar ben ik blij om!
En we gaan dus voor een 2e!

Vanaf volgende week ga ik hardlopen. Iig een poging tot.
Ik had een oproepje geplaatst en daar was een reactie op. Ze is kennis komen maken en het klikte super.
Is het niet verstandiger om gewoon even te gaan genieten van Kim en een jaartje lekker stabiel proberen te zijn voor je een enorme stap voor een 2de zou gaan nemen? Fijn dat het verder zo goed gaat, lijkt me ook dat het veel moeite kost om dat zo te houden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2008 @ 12:40:37 #15
43556 miss_dynastie
pi_57498192
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:50 schreef Jelief het volgende:Dat het niet goed met haar ging wisten we wel maar zo slecht .
Jee, wat verdrietig
pi_57498224
Igrid, nu je in de schuldsanering zit, wil het niet per sé zeggen dat je meer geld over zal houden als jij gaat werken. Als er meer inkomen is, zal er ook meer afgelost moeten worden.

Verder, wat Moussy zegt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:37:08 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57500624
iedereen die het kan gebruiken gewoon een dikke dikke

en speciaalste voor mijn beste vriendin anitra uiteraard

en met mij?
het gaat goed
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57500700
Dat is erg Jelief, dan hoop je zo dat het beter gaat met iemand, zeker als het iemand is in 'dezelfde groep'.

Super dat het geestelijk weer goed gaat Anitra.

Ingrid, het verbaast mij ook dat jullie voor een tweede gaan. Niet zozeer financieel en relatie technisch, daar kan ik niet over oordelen. Maar meer omdat je net een depressie achter de rug hebt. Als ik naar mezelf kijk, ik zou juist een tijd depressieloos willen zijn, genieten van elkaar, van Anna en van het leven. Zonder meteen een nieuwe verplichting te krijgen. Kriebelde het al langer om zwanger te worden of is het pas sinds kort?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57500866
Jelief zelfs ik zit op afstand te schrikken. Dus moet het voor jou helemaal naar zijn want jij kent die mevrouw ook nog eens. Succes met het een plekje te geven.

Anitra wat fijn dat je je ondanks je ziekzijn toch beter voelt en dat het toch een juiste keuze is geweest om even alles op een rijtje te krijgen.

Evenstar het is wel fijn om tussendoor even wat te horen van je hoor!!!

Laat maar...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_57502002
Nijna, fijn dat het goed gaat!

Jelief wat een verdrietig nieuws.

Anitra, fijn dat het in je hoofd allemaal goed gaat. Jammer dat het lichaam niet wil meewerken.

Evenstar, ook fijn dat het goed gaat!

Ingrid, leuk dat jullie voor een tweede gaan. Ik heb je (als ik me niet vergis?) een tijdje geleden al keer zien zeggen dat een broertje of zusje voor Kim jullie wel leuk leek.
Als jullie het, ondanks dat jullie in de schuldsanering zitten het wel zouden kunnen redden dan wens ik jullie alvast veel succes ermee. Zorg goed voor jezelf.
pi_57502754
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:41 schreef YPPY het volgende:
Zonder meteen een nieuwe verplichting te krijgen. Kriebelde het al langer om zwanger te worden of is het pas sinds kort?
Het kriebelde al een paar maanden zelfs. Wel lief dat jullie oprecht bezorgd zijn en dit in normale woorden hebben gezegd.
pi_57502789
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:42 schreef Igraine het volgende:
Igrid, nu je in de schuldsanering zit, wil het niet per sé zeggen dat je meer geld over zal houden als jij gaat werken. Als er meer inkomen is, zal er ook meer afgelost moeten worden.

Verder, wat Moussy zegt.
Dat weet ik. Dat is juist ook de bedoeling.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:34:50 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57504095
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:28 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat weet ik. Dat is juist ook de bedoeling.
Kijk, en dit is gewoon een compliment waard en dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik vind het best knap dat je ondanks dat je weet dat je het geld grotendeels in moet leveren om schulden af te betalen, toch wilt gaan werken, juist om die schulden af te betalen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57504195
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Kijk, en dit is gewoon een compliment waard en dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik vind het best knap dat je ondanks dat je weet dat je het geld grotendeels in moet leveren om schulden af te betalen, toch wilt gaan werken, juist om die schulden af te betalen.
hier sluit ik me bij aan!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_57504213
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:25 schreef Anitra het volgende:

[..]

In het koppie goed! Doe weer dingetjes, heb zin in dingen te doen, kan weer genieten van alles. Maar lichamelijk gaat het prut. De griep blijkt de griep niet te zijn. De huisarts schrok van mijn bloeduitslagen en ik moet morgen weer bloedprikken op alles leverfuncties. De dingen die hij had laten prikken gaven aan dat behoorlijk wat functies flink verstoord zijn in mijn lever, dus die word nu onder de loep genomen. En dinsdag daar de uitslag van.

Jelief
sterkte!! Leverproblemen sucks.....

en Jelief, wat vreselijk zeg.....
Forever yours, forever mine, forever ours...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')