abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56467958
Vorige deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 52

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_56467988
en ik sloot 't vorige deel met:
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:44 schreef bixister het volgende:
succes troel! snel al joh!

nijna mag ik nog wel even erop wijzen dat gewone baby-olie nogal gevaarlijk is in bad. het lost namelijk niet op en blijft op het water drijven. het kan hierdoor in de longetjes van de baby komen en daar de longblaasjes afsluiten. er is ook speciale bad-olie, die kun je wel gewoon gebruiken. 't kind wordt daar ook minder glibberig van.
pi_56468097
Yppy, ik lees net pas dat jullie een huis op 't oog hebben. spannend, ik ben benieuwd!

Ingrid, volgens mij is er overal gelegenheid tot nacontrole na 6 weken, maar vroeger behoorde dat tot de standaard procedure, sinds een paar jaar is het veranderd, nu is 't alleen op vrijwillige basis. dus alleen als je zelf aangeeft dat je dat wil.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:10:08 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56468543
Hier idd ook met 6 weken controle, maar je moet idd zelf de afspraak maken. Doe je dat niet dan zullen ze je er ook niet op aanspreken dacht ik idd.
pi_56468687
Bix, ja ik weet dat dat spul niet in bad kan... Bad-olie hebben we ook. Maar hij heeft gewoon niet goed op de verpakking gekeken... Maar dat doet hij vast niet meer verkeerd.
Fake it till you make it...
pi_56475630
Vind het alleen zo raar dat ze er niet over gehad hebben over nacontrole oid.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:34:42 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56475642
Anders gewoon even bellen maandag Ardenlyn, als je daar behoefte aan hebt.
pi_56475732
Maandag voor het eerst naar het CB en dat is in hetzelfde gebouw.
Kan ik altijd meteen vragen daar van hoe of wat
Ben wel heel benieuwd hoe het CB hier is want ik lees meer nare ervaringen met CB's dan goede.

Vraag over voeding.
Hoeveel mag een baby hebben? Ik lees bv ergens niet meer dan 30 schepjes op een dag en niet meer dan een liter....ik snap het niet echt.
Maarten krijgt nu ong 120 ml en 2 schepjes en dat 7x op een dag.
Kan ik hem meer geven want ik heb het idee dat hij wel iets meer wil tegenwoordig.
Over het duiveltje gesproken meneer wil eten
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:45:17 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56475747
Toevallig had ik gisteren in het babietjes topic het voedingsadvies van het CB hier neergezet: Het grote kleine babietjes topic deel 132
Zie daar ook voor de rest, daar is het meer on-topic.

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 02-02-2008 10:50:24 ]
pi_56480410
dankje
  zaterdag 2 februari 2008 @ 18:06:45 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_56482525
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:47 schreef bixister het volgende:
en ik sloot 't vorige deel met:
[..]
Ja, ik heb er zin in. Ik heb netjes verteld dat mijn verlof nog niet afgelopen is, maar desondanks wilden ze me heel graag spreken

Dus ik hoop echt van harte dat ik aangenomen wordt, het is namelijk op fietsafstand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56495207
Spannend Troel!

Woensdag bouwtechnische keuring van het huis. Als alles doorgaat zijn we 1 juni verhuisd. Snel!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 3 februari 2008 @ 13:36:45 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_56498589
Spannend Yppy! Tegen die tijd kan ik wel weer behangen gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56501262
YPPY, wat goed! En spannend ook
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56513055
tvp, en troel succes!!!

YPPY, spannend!!
Mama van Isa en Ties
pi_56520845
Vandaag de eerste keer overdag de hele dag echt alleen met de twee kindjes. Was gisteren al aan het vloeken op Magneet omdat we dus voor de maandag (en dinsdag) geen boodschappen hebben gedaan en hij werken is. Dus mag ik met de twee kindjes naar de supermarkt . Tja, carnaval dus vanaf 13.00 is hier de supermarkt dicht. Pech voor mams dus. Maar ik mag niet klagen. Een heerlijk slapende Gwen in de draagdoek, Merlijn in de wandelwagen en mamma met het boodschappenmandje was het winkelen toch wel erg goed te doen. Merk wel dat ik teveel op Merlijn zit te vitten en eigenlijk te negatief ben als hij weer aan het uitproberen is terwijl ik Gwen voedt ofzo. Probeer me nu maar meer in te houden en het anders, dus niet boos te brengen.
  maandag 4 februari 2008 @ 09:54:41 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_56520850
Ik ben nu al zenuwachtig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56520878
Succes Troel
pi_56540987
Vanmiddag mijn bloeddruk laten meten. Ben er wel wat angstig voor. Bang dat hij nog steeds niet op peil is en ik dus donderdag bij de internist het over de bloeddruk moet gaan hebben. Hoop gewoon dat hij goed is, want aan de zwangerschap hoge bloeddruk over houden trekt me niet echt.
pi_56541166
Spannend Troel .

Randa_v, hopelijk is je bloeddruk weer "normaal"...

Ik heb me een partij beroerd geslapen vannacht. Gisteravond laatste keer na-gym gehad en we hadden het nog even over de bevallingen enzo. Uiteindelijk pas laat thuis en na een fles aan Mirte te hebben gegeven ben ik in bed gegaan zo tegen 12 uur. Om half 2 begon lief te zuchten dat hij ook niet kon slapen als ik zo lag te draaien.
Ik weet niet wat ik had, maar zo druk in mn kop. Met voeding, met kinderdagverblijf, met... nou ja met alles. Ben op de bank gaan zitten met een kop thee en tot 3 uur tv gekeken. Lag ik net in bed, bedacht ik dat ik naar de wc moest. Schoot allemaal niet echt lekker op dus.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:55:33 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_56541489
Wachten tot eind volgende week, maar het gesprek ging wel goed (naar mijn idee dan )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:48:59 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56542289
Oeh, Troel, spannend! Ik duim voor je!!

Nijna, is je hoofd weer wat leger inmiddels?

Even een ietwat persoonlijk/lichamelijke vraag: hoe lang hebben jullie nog last gehouden van jullie bekkenbodem? eli is nu 5 mnd, en ik heb nog best regelmatig last van zo'n zwaar gevoel bij het staan, zeg maar. zijn er mensen bij zo'n therapeut geweest om e.e.a. te verbeteren, en hoe gaat zoiets dan?

of is het normaal dat je 5 mnd na dato nog regelmatig last hebt?

al heb ik wel het idee dat het erger wordt bij (algehele) vermoeidheid. klinkt dat bekend?

(Ik heb trouwens 3 inwendige hechtingen gehad, dus dat helpt de boel uiteraard ook niet.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56542602
Troel spannend zeg, ik hoop voor je dat het wat wordt.

Nijna lastig, zoveel aan je hoofd hebben. Misschien even een avondje lekker niks doen, zodat je daarna ook rustig je bed in kan?

Davinia, ik heb tot 6 maanden echt last gehad. Nu bijna een jaar later voel ik het nog wel als ik een hele drukke dag heb en teveel gedaan heb. (voornamelijk met lopen en dus vermoeidheid)
Als je er echt veel last van blijft houden zou ik er zeker eens na laten kijken.
pi_56542835
Davinia, ik heb steeds als ik ongesteld moet worden weer dat zware gevoel wat ik ook had vlak na de bevalling... Verder valt het me eigenlijk erg mee en voel ik het haast nooit.
Dat het bij vermoeidheid erger wordt vind ik niet zo raar eigenlijk, wel logisch. Maar ik sluit me bij appelsap aan, als je er echt veel last van blijft houden, even langs de huisarts.
Mn koppie is inmiddels wel weer leger ja.

Appelsap, over het algemeen zijn mn avonden best rustig en ik slaap de laatste tijd echt prima. Hopelijk was het een uitzondering gisteravond .
  dinsdag 5 februari 2008 @ 13:48:01 #25
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56544460
Ik heb daar ook een aantal maanden last van gehad Davinia! Maar als het niet goed voelt, kun je altijd even navraag doen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')