abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:34:52 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58074974
Vorige deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 54

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Ja zeg, ik heb net al een dreumestopic dichtgegooid, en nu weer het moedertopic.
Ik blijf niet bezig.
En ook hier herhaal ik mijn laatste posts niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:36:04 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_58075006
moet ik nou weer gaan nalezen?
stormy waters...
sailin'
pi_58075029
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:34 schreef Moonah het volgende:
En ook hier herhaal ik mijn laatste posts niet.
blij toe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:40:28 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_58075128
Schoonouders zijn wonderlijke mensen

En er zijn altijd dingen die je niet wilt weten van je (schoon)ouders.

Hier trouwens nooit echt bekkenbodemoefeningen gedaan en ook nooit last gehad van wat dan ook. En al helemaal niet van vollopen. Vandaag Ruben alweer 3 maanden oud, wat gaat de tijd snel.

Overigens, is het raar dat ik aan de ene kant blij ben dat ik nog niet weer menstrueer, maar het aan de andere kant ook wel vervelend vind? Blij omdat het zoveel gedoe is, maar vervelend omdat ik me zowat onvruchtbaar voel en omdat ik constant na moet denken bij speciale dingen "wat als het nu ineens komt". Hadden jullie dat ook?

(En is het normaal om na 3 maanden nog niet gemenstrueerd te hebben terwijl de borstvoeding eigenlijk alleen de eerste paar weken volledig was? )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58075306
Troel, bij mij kwam de menstruatie ongeveer rond de 3 maanden opzetten. En dan heb ik nooit volledig BV gegeven (van 1 op 8 flesjes KV in eerste week, naar 6 op 7 flesjes KV in de 7e week). Dus het lijkt me niet zo raar.
Ik had er trouwens nog niet over nagedacht. Was zo gewend om niet meer te menstrueren, dat ik nu ook niet had bedacht dat het opeens weer zou komen..
Gelukkig geen genant moment gehad..
pi_58075572
Marit..gewoon zeggen dat je je laptop voortaan voor je werk nodig hebt en hem dan meenemen.
Troel, de keren dat ik weer voor het eerst ging lekken begon het met wat drupjes..ik was dus gewaarschuwd
Saartje
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:00:34 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_58075673
oew, drupjes klinkt wel goed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58075753
Hier ook drupjes inderdaad.. 1 dagje als waarschuwing.. En daarna barste de bom
pi_58076009
Moonah, dat soort dingen wil je niet weten van je (schoon)ouders... . Mijn schoonvader weet nog niet eens hoe de computer aan moet .

Ik was hier een week of 4 nadat het vloeien was gestopt, weer ongesteld.
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:19:55 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58077766
* huppelt ook even binnen Ik vond een keertje in de adresbalk van mijn baas: www.pissandsperm.com
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58077799
Marit & Moonah... oei! dat lijkt me echt vreselijk!
pi_58077952
haha weljaaa vivi! daar zit je ook niet op te wachten nee! maar dan nog liever zoiets vinden bij je baas dan bij je vader of schoonvader. van baas kun je makkelijker wisselen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:30:54 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58078032
Hij vroeg zich daarna wel af waarom ik eerst zijn muis en toetsenbord ging glassexen als ik iets achter zijn computer moest doen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 16 april 2008 @ 08:42:43 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58081348
Ieuw! Ik heb het kippevel in mijn nek staan bij het idee alleen al.

Deze moeder realiseerde zich vanmorgen om half 6 dat ze het mss toch niet zo'n heel erg tof idee vindt dat ze over een dag of 10 haar kind voor 4 dagen aan een ander over moet laten terwijl ze zelf naar Canada gaat.
Sasha gaat bij mijn schoonouders logeren en F. is uiteraard ook wel in de buurt als er iets zou zijn en ik weet dat het helemaal goed zal gaan, maar het idee dat iemand anders 4 dagen lang voor mijn kind gaat zorgen is ineens toch wel heel gek.
De tranen sprongen me in de ogen bij de gedachte alleen al! Dat gaat nog wat worden op schiphol volgende week.

Gelukkig heb ik het daar als het goed is heel druk en 4 dagen zijn zo om, ik bedoel, wat zijn nou 4 dagen... Maar toch...
pi_58082449
BE, kan me voorstellen.
  † In Memoriam † woensdag 16 april 2008 @ 09:53:26 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_58082485
uhoh BE... die van mij zijn dan al een stukkie groter, maar toen René aan het logeren was bij mn moeder voor een midweekje heb ik gerust wel zitten janken nadat ik haar aan de foon had gehad. Ik heb ze gewoon veel liever bij me, dan bij een ander.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 16 april 2008 @ 09:54:27 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58082499
Ik vind het nu al een niet zo tof idee dat mijn schoonouders straks ook een dag in de week gaan oppassen. Ik zou Lilah liever 2 dagen naar mijn ouders doen (wat ook wel mogelijk is volgens mij) maar ik wil ook geen mensen voor het hoofd stoten. Nouja, het zal vast wel meevallen .

Ik heb trouwens een brief gekregen dat de datum van mijn zwangerschapsverlof niet klopte. In plaats van half juni blijkt de einddatum ergens in mei te zijn . Het scheelt echt drie weken ofzo, helemaal niet leuk .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 16 april 2008 @ 09:57:21 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58082551
Oh, dat is balen k_i_m! Moet je ineens even omschakelen...
Had je niet nog wat vakantie dat je er achteraan kan plakken?
  woensdag 16 april 2008 @ 10:02:01 #19
14746 k_i_m
pi_58082639
Ik heb wel genoeg dagen, maar we gaan het eind van de zomer nog weg, dus dan gaat het wat krap worden. Het werken opzich vind ik ook niet zo erg, maar de gedachte dat mijn kind de hele dag ergens anders is .

Alhoewel ik dus laatst even weg was met mijn wederhelft terwijl ze bij mijn moeder was, en ik heb niet één keer gebeld in de paar uur dat we weg waren .
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 april 2008 @ 10:03:51 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58082681
Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij meegevallen is, hoewel ik wel blij ben als ik naar huis kan aan het eind van de dag hoor! Lekker even flink knuffelen en kroelen!
  woensdag 16 april 2008 @ 10:09:24 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_58082777
Ik snap wat je bedoelt BE. Zo wil ik nog heel graag naar Les Miserables, maar ik moet er niet aan denken om Ruben dan bij mijn schoonouders ofzo te brengen. Ik denk dat ik heel lief een keer bij de buren ga vragen of zij babyfoon willen spelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58086150
Je kind onderbrengen voor het werk, een uitje of gewoon en logeerpartijtje blijft raar, ik mis ze als ze er niet zijn, het is zo stil dan in huis.

Gistermiddag moes ik met spoed naar het ziekenhuis van de huisarts omdat ik alsmaar zieker werd. Veel bloedonderzoek gehad (16 buisjes ) en lichamelijk onderzoek. Ik mocht na 3 uurtjes naar huis en vanmorgen zou ik gebeld worden omdat ik vandaag dan een echo kreeg van mijn lever en maag. Op de echo bleek dat ik een galsteen heb en er zit iets wat zoals de chef radiologie zei: ik kan het niet aan de lever praten. 3 man hebben gekeken en nemand weet wat het is en ze gaan alles op de foto's nog eens checken en overleggen met de maag, darm, lever arts en die belt mij vrijdag met de uitslag en de laatste bloeduitslagen. Ben iig "blij" dat er iets gevonden is, nu alleen afwachten wat dat "rare ding" is.
pi_58086833
16 buisjes? en niet flauwgevallen? Maar wel vervelend dat ze het nu over een "raar ding" hebben. Hopelijk is het iets simpels/onschuldigs/foutje van de echo!

Als het weer een beetje fatsoenlijk blijft ga ik strakjes lekker met Chris naar de stad.. Eigenlijk de eerste keer dat ik alleen met hem op pad ga. Wel 1 keer eerder alleen met hem naar de stad geweest, maar dat was een uurtje, en daarin ook nog _FlasH_ ontmoet. Even snel tussen 2 flesjes door.
Maar strakjes lekker saampjes shoppen, en halverwege de middag even wat drinken bij de HEMA (ofzo).
Voor mij in ieder geval een teken dat ik een stuk beter in mijn vel zit dan een paar weken/maanden geleden.. Het gaat eindelijk de goede kant weer op
FYI: Ik heb een poosje bij de psych gelopen. Denk zelf dat het randje van een postnatale depressie is geweest, maar dat is gelukkig voorkomen
  woensdag 16 april 2008 @ 13:55:10 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58087713
16 buisjes... heb jij nog bloed in je lichaam zitten dan Anitra?
Hopelijk is er snel nog meer duidelijkheid
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 16 april 2008 @ 15:07:42 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58089191
* Brighteyes wil nog even benadrukken dat het helemaal niets met mijn schoonouders te maken heeft hoor, mijn gevoel over de trip.
Ik kan het prima met ze vinden en ze zullen net zo goed voor hem zorgen als de leidsters van het kdv, mijn moeder, mijn zus, mijn vriendin... daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik het gewoon lekker zelf wil doen.

Ben je nog geweest Deepfreeze?

16 buisjes!
  woensdag 16 april 2008 @ 15:10:35 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_58089246
Anitra, 16 buisjes! Dat is ook mijn record

Ben je wel nog even blijven zitten na het prikken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58090562
Nou ik ben aan de diclofenac voor de pijnstilling. Er blijkt een infectie te zitten in het polsgewricht. Niet erg leuk maar over een week weten of we of de tabletten helpen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 17:33:44 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58091841
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef Randa_v het volgende:
Nou ik ben aan de diclofenac voor de pijnstilling. Er blijkt een infectie te zitten in het polsgewricht. Niet erg leuk maar over een week weten of we of de tabletten helpen.
k hoop voor je dat je niet zoveel last van de bijwerkingen hebt als ik en dat t werkt
sterkte ermee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58093941
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef Brighteyes het volgende:

Ja hoor, al was het even zoeken naar de autosleutels.. Na een 20 minuten zoeken uiteindelijk gevonden... aan de buitenkant van de voordeur

Het was heel gezellig. Chris heeft veel gebabbeld, In de hema lekker een kopje koffie gedronken en meneer zijn flesje sap. En natuurlijk leuke zomerkleren geshopt.
Ik kwam ook nog een oude studie vriendin tegen. En gelijk een overwinning op mezelf gehaald: normaal vind ik het lastig om mensen te roepen die ik ken, maar mij niet hebben gezien. Vanmiddag heb ik dus voorzichtig haar naam geroepen. Voor de meesten heel normaal, voor mij een grote stap. (En er is geen ramp gebeurd ).
Ik had haar al 2 jaar niet gezien, dus die heeft het hele opzetten+kindjes krijgen gemist. Leuk om haar reactie te zien. Eerst eens naar de kinderwagen wijzen, dan naar mij, dan weer naar de kinderwagen . Even gezellig bijgepraat en haar uitgenodigd om binnenkort een kopje koffie te komen drinken.
Dus vandaag was een heerlijke dag, ik voel me helemaal oke...
* Deepfreeze neuriet zachtjes "I Feel Good" van James Brown
  woensdag 16 april 2008 @ 21:04:49 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58096899
Good for you! Kleine stapjes zijn ook stapjes!
pi_58098423
Deepfreeze
pi_58098684
wat lief

Wordt er bijna emo van....
pi_58104063
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:55 schreef _Bar_ het volgende:
16 buisjes... heb jij nog bloed in je lichaam zitten dan Anitra?
Hopelijk is er snel nog meer duidelijkheid
bijna niet meer geloof ik de laatste 9 buisjes moesten aan de andere arm en die wou niet meer werken, dus wiebelen en dan ging hij weer ff, het leek net of ik leeg was idd
Troel ik zit gelukkig altijd dus hoefde niet te lopen daarna
Dat "rare" ding vind ik best eng, in het overleg tegn elkaar is er van alles langs gekomen, dus mijn kop draait op volle toeren. Nog 1 dag en weet ik wat meer.

Deepfreeze dat klinkt als een enorme overwinning! Blijf het zo ook lekker voelen!
  Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 08:54:44 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58104854
Wat een grote stap Deepfreeze! Ik hoop dat dat fijne gevoel nog dagen na blijft "zingen" in je hoofd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 april 2008 @ 09:20:32 #35
14746 k_i_m
pi_58105227
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes wil nog even benadrukken dat het helemaal niets met mijn schoonouders te maken heeft hoor, mijn gevoel over de trip.
Ik kan het prima met ze vinden en ze zullen net zo goed voor hem zorgen als de leidsters van het kdv, mijn moeder, mijn zus, mijn vriendin... daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik het gewoon lekker zelf wil doen.

16 buisjes!
Ik heb gisteren gelijk even thuis de discussie aangezwengeld . Mijn wederhelft had het erover dat zijn broer (en vrouw en kind) ook wel op wilde passen. Maar aangezien mijn schoonzus ook zwanger en bijna uitgerekend is kan ik me voorstellen dat ze er niet zoveel kracht meer voor heeft. Maar wat mij eigenlijk meer dwars zit, is dat dat neefje enorm druk en baldadig is. Ik kan me voorstellen dat als zij straks ook bevallen is ze niet altijd in staat is om alles in de gaten te houden. Als ze wat groter is maakt het niet meer zoveel uit, maar ik vind dat echt eng nu .

Maar mijn wederhelft zat me aan te kijken alsof ik gek was . Hij zei dat ze prima konden oppassen, en dat hij erop vertrouwde dat het goed kwam. Toen leek het net alsof ik ze niet in staat vond om voor mijn kind te zorgen, maar dat is het punt niet. Het is gewoon dat hardhandige gedoe van andere kinderen waar ik niet tegen kan .
In my life
Why do I smile
  Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 09:26:16 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58105308
Het is lastig om een middenweg te vinden tussen je eigen gevoel en overbezorgd zijn Kim, iets waar je in veel meer situaties tegenaan zult lopen. Het moet goed voor jou voelen om je kindje ergens achter te laten, en daarnaast moet je ook nog het loslaten gaan leren.
Dit soort dingen zijn niet makkelijk, tenminste ik vind van niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58105409
DeepFreeze dat is een behoorlijk grote stap hoor Erg goed dat je die vriendin hebt aangesproken! Was vast moeilijk, maar je ziet nu hoe fijn je je er achteraf over voelde. Een hele goede reden om het volgende keer gewoon weer te doen

Anitra 16 buisjes Pfff kan me goed voorstellen dat je je daarna een beetje leeg voelt. Hopelijk valt de uitslag erg mee.

Oppassen blijft hier altijd een moeilijk iets. Aan de ene kant is het zo lekker om even iets anders te doen, maar aan de andere kant mis ik Linde dan zo Misschien heel overdreven maar het is echt zo. Wat bij mij helpt is wel om het allemaal wat meer te relativeren. Is het echt zo erg als ze een keer haar boterham anders/later krijgt? Of als ze een keertje later/eerder gaat slapen? Dat scheelt vaak wel tegen de onrust die ik dan heb, maar helaas niet tegen het missen...

Ik ben al 14 jaar bloeddonor bij het rode kruis, maar sinds de geboorte van Linde ben ik niet meer geweest ondanks dat ik wel alweer een oproep gehad heb. Ik ben gewoon zooooo moe van alles. Huishouden, zorgen voor Linde, 4 dagen per week werken en nu ook nog een cursus Nima Communicatie erbij valt soms best wel tegen Zeker omdat ze zeiden dat er maar zo'n 2 uur studiebelasting per week zou zijn en ik toch zeker aan het dubbele, zo niet driedubbele, kom. Gelukkig mijn medecursisten ook want ik maakte me er al erg druk om.
Heeft iemand misschien nog wat tips om het allemaal iets makkelijker te maken?
pi_58105464
tering 16 buisjes Zou al opzien als ik 1 moest doen.

Kim:
Ik snap je helemaal Kim. brabbelverhaal verwijderd van mezelf.
Las het terug en nahhh

Wat ik wel wil zeggen is dat hun vast wel goed opletten hoor Ze hebben straks zelf een kleine erbij en die houden ze echt wel in de gaten. Dus op jouw baby zullen ook vats heel zuinig zijn....maar ik snap je wel

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2008 09:50:32 ]
  donderdag 17 april 2008 @ 09:36:59 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58105487
k_i_m, mss helpt het als jullie eerst gewoon een paar keer daar op visite gaan. Dat iedereen aan elkaar kan wennen en dat jij ook kan zien hoe het gaat met het neefje en Lilah.
Lastig hoor, vooral als je partner er toch net even iets anders tegenaan kijkt. Idd lijkt het zo snel of je ze niet vertrouwt, maar dat is het niet, het is gewoon dat gekke gevoel van binnen.

Stiemie, het is ook niet niks hoor, zo alles bij elkaar. Kan me voorstellen dat je moe bent.
  donderdag 17 april 2008 @ 09:47:50 #40
14746 k_i_m
pi_58105702
Ik heb al gezien hoe hij doet . En dat zou heel goed nog erger kunnen worden als hij de aandacht moet delen met zijn nieuwe broertje, laat staan dat er ook nog een nichtje bijkomt .
In my life
Why do I smile
pi_58105770
Is het zo erg?
pi_58105914
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:32 schreef Stiemie het volgende:
DeepFreeze dat is een behoorlijk grote stap hoor Erg goed dat je die vriendin hebt aangesproken! Was vast moeilijk, maar je ziet nu hoe fijn je je er achteraf over voelde. Een hele goede reden om het volgende keer gewoon weer te doen
Dat zeg ik ook tegen mezelf. Jammer genoeg zijn er af en toe nog steeds dagen dat ik dat gewoon niet durf. Maar gelukkig komt de zon eraan, en kan ik hopelijk deze lijn voortzetten. Steeds meer goede dagen, steeds minder slechte.. Op het dieptepunt waren er iets van 1 goede dag in de maand, nu heb ik regelmatig een hele week zonder baaldag

Je schema klinkt ook wel behoorlijk vol. Misschien wat huishouden delegeren naar vriend/man of een huishoudster?
  donderdag 17 april 2008 @ 09:58:29 #43
14746 k_i_m
pi_58105917
Ik vind van wel .
In my life
Why do I smile
  donderdag 17 april 2008 @ 09:59:26 #44
14746 k_i_m
pi_58105934
Misschien is dat het wel, waarom ik haar het liefst alleen bij mijn ouders zou brengen. Daar komen geen kleine kinderen over de vloer .
In my life
Why do I smile
pi_58106003
k_i_m, dat klinkt heel vervelend. Helemaal jammer dat je man het niet begrijpt. Hoogzwanger, een druk mannetje en dan een kwetsbaar kindje daar achterlaten klinkt ook niet heel fijn.

Dan misschien nog liever je schoonouders.. Dat blijft ook altijd cliche. Maar het voelt toch anders dan je eigen ouders. Je weet van je eigen ouders precies hoe ze dingen aanpakken. Van je schoonouder heb je een vaag idee hoe ze de dag doorbrengen. Maar wat er precies gebeurd? En hoe ze met kinderen omgaan?
Ik ben laatst wel met FlasH een dagje op stap geweest, en Chris bij zijn ouders gebracht. Maar ik heb 2 weken nodig gehad om niet meer onrustig te worden van het idee. Uiteindelijk toch gedaan, en Chris heeft het overleefd
pi_58106011
Stiemie, heb helaas geen tips, maar als je een manier gevonden hebt om het allemaal naar tevredenheid te combineren en daarbij nog eens minder vermoeid te zijn.... laat het alsjeblieft weten!

Het opvoeden en alle zorgen die erbij komen is natuurlijk gewoon heel zwaar, zeker als je het combineert met werken, het huishouden, sociaal leven...
De vermoeidheid begint mij nu ook een beetje op te breken, ik ben gisteren om 9 uur op de bank in slaap gevallen
Vandaag ben ik vrij en ik heb een megastapel was liggen, de afwas moet nog gedaan, het huis is een grote bende, ik wil leuke dingen doen met Devin en ik heb nu al geen kracht meer
Devin komt 's nachts nog steeds voor bv en het lukt me meestal niet meer om daarna in slaap te vallen. De bv lijkt een beetje een aflopende zaak te worden maar ik vind het zo'n stap om te stoppen, dat wil ik ook eigenlijk niet! Maar stoppen betekent dat meneer 's nachts misschien wel gaat doorslapen en dat ik mijn medijcijnen weer kan gaan gebruiken waardoor ik overdag meer energie zal hebben en (dus) ´s nachts beter zal slapen.
Ik heb een milde vorm van narcolepsie en slikte daar aan amfetaminen verwante pillen voor. In overleg met de neuroloog afgebouwd en uiteindelijk gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Devin is nu 10 maanden en is na een goed start heel slecht gaan eten. Het kost vaak veel moeite om iets bij hem binnen te krijgen, of iig te zorgen dat hij het doorslikt, maar ik heb nu tenminste de geruststelling dat hij bv krijgt, zoveel als hij wil en nodig heeft. Maar als ik ga stoppen....
Grrrrrr, wat een dilemma, ik weet niet wat ik moet doen en dus sukkelen we voort....
.... met gevoel voor drama....
pi_58106107

Is wel balen hoor dat je man/vriend anders denkt. Ik snap hem ook wel maar ben blij dat mijn man begrip heeft hiervoor en mij erin steunt.
Ik laat Maarten ook niet achter bij kleine kinderen met prikkende vingers en per ongeluk gegooide blokken enz

Succes!!
Voor ik zwanger was dacht ik van zodra er een streepje te zien is maak ik mij geen zorgen meer.....zodra ik de 1ste echo zie maak ik mij geen zorgen meer.....zodra de 12 week echo is geweest??? maak ik mij geen zorgen meer...zodra ik hem voel bewegen!! DAN maak ik mij echt geen zorgen meer ..........zodra ik over de 27 week ben dan zal ik mij vast echt geen zorgen meer maken ........
Maarten is nu bijna 4 maand en ik heb steeds meer het grote vermoeden dat pas als ik dood in mijn kist lig dat ik mij DAN geen zorgen meer zal maken lijkt mij......
  donderdag 17 april 2008 @ 10:10:21 #48
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58106129
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:22 schreef Randa_v het volgende:
Met diclofenac kun je hele erge maagpijn krijgen, dus let ook een beetje op wat je eet en drinkt. Geen cola en sinaasappelsap bijvoorbeeld, die verergeren het.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:21:47 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58106335
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:59 schreef k_i_m het volgende:
Misschien is dat het wel, waarom ik haar het liefst alleen bij mijn ouders zou brengen. Daar komen geen kleine kinderen over de vloer .
Hmm... mij schiet me ineens de hond van mijn schoonouders te binnen!
En ik ben al zo'n hondenfan.
Nou ja goed, ze hebben F. en zijn zusje ook groot gekregen, ook met honden erbij, dus het zal wel goed komen.
Het lijkt wel een plaat op herhaling, maar ik heb dat gevoel van verschil met mijn ouders helemaal niet. Het zijn toch gewoon F zijn ouders.

Maar... als jij je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen hoor! Gewoon lekker voorlopig geen afspraken maken die oppas vereisen.
pi_58106346
Ik heb persoonlijk wat moeite met het afzetten tegen schoonouders in dit topic. Ik ben ouder en schoonouder.
Ik ben niet anders in doen en laten als ouder dan dat ik ben als schoonouder. Ik zou ook niet mijn kleinkinderen anders behandelen als ze van een zoon af van een dochter zouden zijn.

Alle schoonouders zijn toch ook ouder, dus niet een andere bevolkingsgroep met andere normen en waarden, schoonouders zijn ouders van je partner.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:24:53 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58106395
Helemaal gelijk hoor Verida!

Mij echo't nog steeds de opmerking van Leah door mijn hoofd 'denk je eens in als jouw zoon later een vrouw/vriendin/partner krijgt die jou zo aan de zijlijn zet... hoe jij dat zou vinden'.
Een hele ware en hele terechte opmerking!

En daarom ben ik dus ook gewoon vorigeweek woensdag 's middags gewoon gezellig langs gegaan met Sasha daar. Zonder F. Gewoon wij tweetjes op de thee. Niks aan het handje, gewoon doodnormaal en erg gezellig.
pi_58106489
Wow Anitra, dat klinkt echt eng! Nou ben ik een muts hoor, als er bloed wordt afgenomen bij mij val ik flauw, als ik er niet bij ga liggen dan. Maarre, 16 buisjes, hoeveel ml (of liter ) bloed is dat?

Deepfreeze, dat klinkt echt als een lekkere dag!! Fijn zeg. Enne, dat roepen van mensen die ik ken maar mij niet hebben gezien, dat vind ik ook eng dus ik weet wat je bedoelt.

En BE, wat leuk dat het gewoon gezellig was. Goed dat je dat gedaan hebt zeg.
pi_58106561
Oh ja, ik heb net even de huisarts gebeld en een afspraak voor maandag gemaakt, ik ben namelijk altijd maar moe terwijl ik nu best goed slaap 's nachts (met soms een onderbreking, maar 'vroeger' was dat soms wel 10 onderbrekingen, dus eigenlijk heb ik dus heel goede nachten!).
Ik wil graag weten hoe dat kan komen en wat ik eraan kan doen, misschien zou het aan de pil liggen (moet eens goed in de gebruiksaanwijzing kijken) of iets anders... geen idee.
Het is wel heel irritant, ik word moe wakker, word in de loop van de dag ZO moe dat ik gewoon in slaap kan vallen als ik m'n ogen dicht doe (voor m'n gevoel dan) en koffie helpt geen zier. Zijn er hier moeders die dat ook hebben?
pi_58106620
Dank je voor de tips Sil voor de diclofenac. Ik neem het ook echt onder de maaltijd en heb gelukkig nog geen klachten. Wel ben ik gisteren ook met de zyrtec begonnen. en allebei de medicijnen zijn zo een opluchting, nu al. De pijn in mijn pols is al minder en de zyrtec heeft mijn neus echt open gemaakt. Ik ruik weer zou ik bijna zeggen . Er gaat een wereld voor mij open. Snap ook niet dat ik met sommige dingen zo lang wacht voor ik er iets aan laat doen. Ik ruik al jaren niet meer, mijn neus is standaard een beetje dicht, wat fijn is dat dan als je merkt dat het anders kan zijn.
pi_58106638
Mijn schoonouders passen één dag per week op en dat vanaf het begin hartstikke goed. Het maakt voor mij ook niet uit of ze nu bij mijn ouders of bij mijn schoonouders is. Het enige wat ik soms wel jammer vind is dat ze mijn ouders minder vaak ziet.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_58106650
Ik ga vanmiddag met Linde en mijn schoonouders lunchen in de stad Net zo leuk als met mijn eigen ouders hoor

Pfff Kersjes klinkt als een overvolle dag zo. We hebben hier al een schoonmaakster maar die komt om de week. En dingen als wassen, opruimen en bv kattenbak verschonen moet toch echt vaker gebeuren helaas

Ach mijn cursus duurt negen maanden dus er is gelukkig wel een einddatum. Daarna is er vast weer tijd voor hobies enzo. Tot die tijd dan maar even doorbijten

[ Bericht 22% gewijzigd door Stiemie op 17-04-2008 10:50:18 ]
pi_58106743
Wij gaan iedere week naar mijn ouders en naar mijn schoonmoeder. Met schoonvader is het contact minder. Om beurten passen ze ze weleens op. Moet alleen wel zeggen dat ik geen held ben in het zelf contact leggen met mijn schoonfamilie, moet Magneet altijd doen. Maar stom gezegd vertrouw ik mijn schoonmoeder meer dan mijn eigen moeder met de kinderen. Waar het opgebasseerd is weet ik niet. moet wel zeggen dat mijn moeder het natuurlijk net zo goed doet , maar mijn schoonmoeder heeft nou eenmaal meer ervaring. Merlijn ging tot voor Gwen er was, minimaal 1x per maand naar de vrouw van mijn schoonvader. Dat moet ik weer een beetje oppakken, want dat vind ze zo leuk.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:47:47 #58
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58106817
Goed (ondanks ik me hier zo weinig heb laten zien), alleen de onmacht, dat je de pijn van je kind niet kan weghalen wanneer zijn 1e tandje doorkomt, is behoorlijk frustrerend
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
pi_58106868
Ken je de huismiddeltjes Chanell? die kunnen de pijn wel wat verlichten namelijk. Chamodent heb je, en ook kamillethee laten drinken kan helpen, je hebt ook een zoet iets wat je op de tandjes kunt smeren (zonder suiker overigens) dat heet Dentinox. Dat hielp hier best goed.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:53:38 #60
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58106912
Chamodent heb ik geprobeerd, en zijn hele gezicht zat vol met stippels, allergie? , Dentinox ken ik nog niet, zal daar vanmiddag eens naar gaan kijken, gewoon bij de drogist? (thanks Suzanna)
22.10.2007.
pi_58106958
niet op de tandjes, maar op het tandvlees dacht ik?

k_i_m, lastig is dat, een goede inschatting te maken van die risico's. je zou je zorgen wel daar ook uit kunnen spreken, zodat ze er extra op kunnen letten?
pi_58106979
Drogist,, ja, volgens mij wel, en in ieder geval wel bij de apotheek. En kamillethee, kun je ook gewoon proberen in z'n flesje. (graag gedaan hoor)

Hoe oud is 'ie trouwens? Stippeltjes (geen pukkeltjes?) kunnen wel veel oorzaken hebben. Als hij allergisch is voor Chamodent zou 't kunnen dat hij ook niet tegen Dentinox kan, volgens mij zit in beide kamille. Let er maar eens op.
pi_58106995
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:56 schreef bixister het volgende:
niet op de tandjes, maar op het tandvlees dacht ik?
Oh ja, stom tuurlijk op het tandvlees. Als ze al doorgekomen zijn is het niet meer nodig!
  donderdag 17 april 2008 @ 11:04:03 #64
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58107122
Hij is over 4 dagen precies een half jaar, het waren echt stippels, en 3u later waren die ook rightaway weg! Hij had er ook geen last van, maar een 2e keer probeer ik het niet haha. CB zei dat het hooguit nog 2 weken zou duren voordat ie er eindelijk was, hij is wel heel erg vroeg ermee.
22.10.2007.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:20:48 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58107512
Psst meiden... over tandjes hoort in het babietjes topic.
Tenzij Chanell natuurlijk zelf pijn in haar mond heeft.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:37 schreef Igraine het volgende:
Mijn schoonouders passen één dag per week op en dat vanaf het begin hartstikke goed. Het maakt voor mij ook niet uit of ze nu bij mijn ouders of bij mijn schoonouders is. Het enige wat ik soms wel jammer vind is dat ze mijn ouders minder vaak ziet.
Ja, dat kan ik me voorstellen.
Dat was voor mij reden om te zeggen 'of allebei een vaste oppasdag, of geen van beide'.
Mijn nichtje gaat om en om 1 of 2 dagen naar de ouders van mijn zwager en dat merk je dan toch. Op verjaardagen, als er iets gebeurd en mijn moeder wil haar troosten, dan loopt mijn nichtje haar zo voorbij in de armen van de andere oma. En dat breekt mijn hart echt.
Je kan het niemand kwalijk nemen, mijn nichtje niet, de andere oma niet, maar leuk is het niet...
pi_58107742
hier hebben we de extra oppasdagen ook aardig gelijk verdeeld over m'n ouders en m'n schoonmoeder en dat vind ik ook wel heel prettig voor 't evenwicht. maar dat moet maar net kunnen natuurlijk. de kinderen hebben gelukkig ook (nog?) helemaal geen voorkeur, zijn heel gek op beide oma's & opa.
pi_58107792
Maar kinderen hebben denk ik zowiezo ook wel een voorkeur voor een bepaalde opa en oma. Mikael ziet Kevins ouders net zo vaak als de mijne maar toch heeft ie het altijd over mijn ouders. Als ik op het laatste moment oppas nodig heb en ik vraag Mikael waar ie heen wil (als alle opa's en oma's beschikbaar zijn) wil ie altijd naar mijn ouders.
Soms heb ik "ruzie" met hem als ie naar de ouders van Kevin moet. Ik weet dat ie het daar ook heel leuk heeft dat hij moet dan niet miepen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58107811
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Dat was voor mij reden om te zeggen 'of allebei een vaste oppasdag, of geen van beide'.
Mijn nichtje gaat om en om 1 of 2 dagen naar de ouders van mijn zwager en dat merk je dan toch. Op verjaardagen, als er iets gebeurd en mijn moeder wil haar troosten, dan loopt mijn nichtje haar zo voorbij in de armen van de andere oma. En dat breekt mijn hart echt.
Je kan het niemand kwalijk nemen, mijn nichtje niet, de andere oma niet, maar leuk is het niet...
Of allebei een vaste oppasdag of geen van beide is wel sneu voor de oma die wel op zou willen passen. (Of die op zou kunnen passen) Het is natuurlijk wel vaker zo dat een van de twee oma's dichterbij woont of in de gelegenheid is om op te passen. Het zou jammer zijn als dat niet door zou kunnen gaan omdat de andere oma niet kan of ver weg woont.
Je kunt toch ook de niet oppassende oma wat vaker in het weekend bezoeken?
  donderdag 17 april 2008 @ 12:10:54 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58108751
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:33 schreef Verida het volgende:

[..]

Of allebei een vaste oppasdag of geen van beide is wel sneu voor de oma die wel op zou willen passen. (Of die op zou kunnen passen) Het is natuurlijk wel vaker zo dat een van de twee oma's dichterbij woont of in de gelegenheid is om op te passen. Het zou jammer zijn als dat niet door zou kunnen gaan omdat de andere oma niet kan of ver weg woont.
Je kunt toch ook de niet oppassende oma wat vaker in het weekend bezoeken?
Nou ja, het scheelt dat ze het geloof ik geen van beide wilden, maar dan nog vind ik dat niet per sé 'sneu'.
Al zouden ze het allebei willen en wij alsnog besluiten hem naar het kdv te brengen is dat ons besluit toch?

Voor mij zijn opa's en oma's 'opa's en oma's' en niet 'vaste oppas'. Maar goed, ook dat is iets heel persoonlijks.

MeNicole, dat er voorkeur is is idd wel zo, maar door dit oppas gebeuren help je dat natuurlijk niet.

Mijn zus gaat zeer regelmatig bij mijn ouders langs zowel doordeweeks als in het weekend en mijn nichtje is dol op mijn ouders en toch merk je verschil, en ik vind dat gewoon heel erg jammer. Het zou mijn keuze niet zijn iig.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:11:20 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_58108762
Klopt Verida,

Wij zien mijn schoonouders vaker dan mijn ouders, maar als we mijn ouders zien, dan is dat meestal een paar dagen achter elkaar. Zo komt dat toch een beetje gelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58108920
Ik ben trouwens al lang blij dat het contact tussen Kevins ouders en mij (en Mikael) nog steeds goed is. En hun denk ik ook. Ze waren toch wel heel bang om hun kleinkind kwijt te raken. Want hoevaak gebeurd dat wel niet. Ze mogen blij zijn met een ex-schoondochter als ik
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58109062
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Ja, dat zijn geen leuke dingen. Mijn ouders konden/wilden niet oppassen. een vaste dag in de week dan hè, want incidenteel een avond of nacht oppassen doen ze maar al te graag Mijn schoonouders boden het uit zichzelf aan. Maar ook al hadden mijn ouders het wel gewild, ze wonen verder weg en het zou gewoon niet handig zijn. Mijn schoonouders wonen in dezelfde woonplaats als wij.

Vooral omdat mijn broer wel dichtbij mijn ouders woont en ze mijn nichtje en neefje dus veel vaker zien, vind ik het ook niet zo leuk. Niet dat mijn ouders voorkeur hebben, maar gewoon....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 17 april 2008 @ 13:48:45 #73
14746 k_i_m
pi_58111115
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hmm... mij schiet me ineens de hond van mijn schoonouders te binnen!
En ik ben al zo'n hondenfan.
Nou ja goed, ze hebben F. en zijn zusje ook groot gekregen, ook met honden erbij, dus het zal wel goed komen.
Het lijkt wel een plaat op herhaling, maar ik heb dat gevoel van verschil met mijn ouders helemaal niet. Het zijn toch gewoon F zijn ouders.

Maar... als jij je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen hoor! Gewoon lekker voorlopig geen afspraken maken die oppas vereisen.
Ik moet er natuurlijk even bijvertellen dat mijn schoonouders zowel op dat drukke jongetje passen, als straks op zijn aankomende broertje, én het geadopteerde (dit zeg ik erbij omdat dit jongetje wat daaruitvoortvloeiende gedragsproblemen heeft) kindje van de schoonzus van de andere kant. Ik twijfel er niet aan dat ze goed voor mijn kind zorgen, maar die mensen zitten al zowat de hele week vol als ze op al die kinderen passen.

En ik vind het ook een heel leuk idee dat ze straks lekker allemaal bij opa en oma met elkaar gaan spelen en met opa en oma naar de speeltuin en de kinderboerderij gaan, maar bij het idee dat zolang ze nog zo klein is het oppassen een keer overlapt met de twee andere kinderen krijg ik het gewoon spaans benauwd .
In my life
Why do I smile
  donderdag 17 april 2008 @ 13:55:09 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58111257
Oh, maar dat zei je van de week al in een ander topic toch ook?
Dat is gewoon het haviken-moeder-instinct hoor, dat hoort! Zeg dat maar tegen je vriend.
Dat wordt denk ik vanzelf wel minder als je het wat vaker aanziet en Lilah wat groter en weerbaarder wordt.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:57:29 #75
14746 k_i_m
pi_58111308
Nee, ik denk ik zeg het nog even omdat hierboven een discussie ontstond over het wel of niet goed kunnen vinden met de schoonouders. Afgezien van het feit dat ik vind dat ze eerst moeten bellen voordat ze langskomen heb ik verder geen probleem met die mensen .
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 14:13:55 #76
43556 miss_dynastie
pi_58111678
Ik zou haar dan gewoon een dag extra naar je eigen ouders doen, Kim, ik kan me je bezwaren heel goed voorstellen. En anders een kinderdagverblijf/gastouder misschien?
pi_58114826
Ik vind het sowieso lastig om zonder mn kind te zijn, zelfs met lief thuis...
Iemand anders laten oppassen is nog lastiger, mn moeder komt volgende week vrijdag oppassen en ik zie er heel erg tegenop. Ze kan het allemaal vast, maar ik kan het gewoon beter ...
Als ik moet kiezen tussen schoonmoeder en mn eigen moeder, kies ik toch voor mn eigen. Omdat ik er bij haar meer vertrouwen in heb.
Overigens gaat het brengen naar het KDV me makkelijker af dan ik gedacht had... Maar dan ben ik ook aan het werk en dan is de ochtend of middag zo om .

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 17-04-2008 16:46:42 ]
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:41:44 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58135532
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:09 schreef Ardenlyn het volgende:

Voor ik zwanger was dacht ik van zodra er een streepje te zien is maak ik mij geen zorgen meer.....zodra ik de 1ste echo zie maak ik mij geen zorgen meer.....zodra de 12 week echo is geweest??? maak ik mij geen zorgen meer...zodra ik hem voel bewegen!! DAN maak ik mij echt geen zorgen meer ..........zodra ik over de 27 week ben dan zal ik mij vast echt geen zorgen meer maken ........
Maarten is nu bijna 4 maand en ik heb steeds meer het grote vermoeden dat pas als ik dood in mijn kist lig dat ik mij DAN geen zorgen meer zal maken lijkt mij......
Kijk eens wat een mooie samenvatting!

DF, wat goed dat je eea onderkend hebt en psych hulp hebt gezocht. En natuurlijk nog veel beter dat het nu zo goed met je gaat!

Als ik de verhalen hier zo lees, verbaas ik me over hoe makkelijk ik ben met oppassen Kijk, eli is ook heel makkelijk, heeft geen rechtomlijnd schema (nodig) en is verder een hele lieve, vrolijke baby, dus dat helpt ook mee.
Vwb "afzetten" tegen schoonouders, het zijn niet je eigen ouders, dus daar kijk je anders tegen aan. Simple as that.

k_i_m, als jij je niet prettig voelt om lilah bij die neef en nicht achter te laten, er zijn toch genoeg alternatieven?

Hier past schoonmoeder trouwens 1 dag per week op. Past prima in weekschema. Mijn vader rent gillend weg bij het aanzicht van een luier. Vindt babies maar eng, maar doet toch zijn best. Maar zodra er gepoept is, wordt Eli afgedragen aan stiefmoeder, of iemand anders. Eli is vooral leuk bij iemand anders op schoot, zodat hij kan lachen naar mijn vader en kotsen op iemand anders. Maar dat wist ik van tevoren al dus dasa best. Ik vind nog dat hij veel met Eli speelt, ondanks zijn kots-, poep- en snotangst.
En stiefmoeder werkt(e) op het kdv waar eli zit, dus die kon ook niet oppassen.
Maar daarbij is 3 dagen per week ook goed voor eli.

Vwb de ene week bij de ene ouder, de andere week bij de ander, is dat niet verwarrend voor een kind? Is het niet prettiger een terugkerend schema te hebben?

[ Bericht 17% gewijzigd door DaviniaHR op 18-04-2008 13:50:51 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:48:47 #79
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58135682
ik vond het ook nooit erg om Thijs bij de oppas achter te laten, want ik wist dat we dan wat leuks samen gingen doen, en dat vond ik ook erg belangrijk.

Daarbij wist ik me maar al te goed, dat pa ook 2 kinderen opgevoed heeft, en ook goed terrecht gekomen zijn, schoonouders hebben hier niet echt opgepast, maar had meer te maken vanwege de afstand dan wat anders, en eigenlijk baal ik daar nu vreselijk van dat hun maar zo weinig tijd met Thijs gehad hebben, hebben ook niet eens echt normaal afscheid kunnen nemen van hun kleinkind (welliswaar niemand maar toch)
pi_58135820
Meike heeft ook wel voorkeur voor mijn ouders.....
Mijn moeder past 3 keer in de week op haar als wij werken.
Nu is mijn moeder gastouder en lopen daar nog meer kindjes rond. Het is niet zo dat Meike oma de hele dag kan claimen. Volgens mijn moeder voelt het voor haar ook anders als de andere oppaskindjes er ook zijn, als wanneer Meike alleen bij haar is.
Meike vind mijn vriend zijn ouders ook wel leuk hoor, maar die ziet ze gewoon minder.

Op haar verjaardag zijn mijn ouders 's ochtends gekomen en de ouders van mijn vriend 's middags, omdat mijn ouders niet wilden dat Meike de andere opa en oma niet zouden zien staan. Dat was een prima oplossing.

Davinia hoe gaat het? Hier is het oke, het gedoe is eigenlijk over!! Net zo fijn!!! Duurde alleen dus iets langer als ik had verwacht.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:20:10 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58136340
Karin, hier is het ook goed gekomen. Echt van de ene op de andere dag was het weg. Heel raar, wel fijn.
Heeft al met al toch wel een half jaar geduurd, maar nu weet ik dat ik e.e.a. miner moet belasten in het begin. Hopelijk helpt het...
Iig wel heel fijn dat het bij jou ook weer helemaal in orde is!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:00:20 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137218
Och, tuurlijk ligt het niet aan de opvoedende zaken van schoonouders en/of ouders.

Ik heb alleen een compleet ander inzicht daarin dan mijn schoonmoeder, ik lig meer op 1 lijn met mijn ouders. Ruben ergens achter laten bij een oppas heb ik niet zoveel moeite mee, als ik maar zeker weet dat ze zich aan mijn regels houden. Dat is nou net het punt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 april 2008 @ 15:06:38 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58137374
k snap best dat t niet makkelijk is om je kind achter te laten, of dat je je eigen ouders meer vertrouwd. maar lastig is t wel, kan me nl best voorstellen dat je partner zijn ouders ook meer vertrouwd dan jouw ouders.

@troel. tis toch logisch dat je je houd bij zo'n kleintje aan de dingen die de ouders aangeven?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:09:40 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137438
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:06 schreef Ynske het volgende:
k snap best dat t niet makkelijk is om je kind achter te laten, of dat je je eigen ouders meer vertrouwd. maar lastig is t wel, kan me nl best voorstellen dat je partner zijn ouders ook meer vertrouwd dan jouw ouders.

@troel. tis toch logisch dat je je houd bij zo'n kleintje aan de dingen die de ouders aangeven?
In sommige families niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58146948
Ik haat PMS
Nou ja, laat die rode duivels nou maar komen, kan ik daarna weer vrolijk gaan doen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:45:33 #86
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58147468
Je moet dan ook wel een beetje een normale relatie met je schoonouders hebben (en/of normale schoonouders hebben ). Hier is vandaag de boel enorm uit de hand gelopen tussen mn schoonmoeder en mij. Als het aan mij lag zou ze mij en Noah nooit meer zien

Micha kan/wil er niet over praten, dus ik ben het echt helemaal zat allemaal
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:47:49 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58147532
Oh... da's niet best dan Tex.
Was Micha erbij?
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:08:30 #88
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58148154
Nee het was allemaal per mail/sms. Micha weet het fijne er nog niet van, hij was aan het werk en heeft zich er niet mee bemoeit (doet ie nooit trouwens).

Ik vind het echt een kutsituatie, want het is natuurlijk wel zijn moeder. Maar ik vind niet dat dat betekent dat we dan maar alles hoeven te pikken. Maar er valt echt niet normaal met haar te praten. Wat je ook zegt het is nooit goed. Dus waarom zou ik er dan nog energie in steken, het heeft toch geen zin.

Ik moet zeggen dat het een hele tijd 'goed' is gegaan, zolang zij mij met rust laat (en ik haar dus ook). Dan spreekt ze alleen Micha, en dat gaat goed, tot er weer een bommetje ontploft

Maar ja, Micha kan er zelf ook niet zoveel mee natuurlijk, want als ze niet naar mij luistert, luistert ze vast ook niet naar hem.

Ik vind het echt frustrerend....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58148212
Getver Tex, dat klinkt heel naar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58152412
Oh bah Tex dat klinkt idd naar

Hier de eerste uitslagen binnen, dat rare ding is mijn lymfklier die flink opgezet en ontstoken is, de galblaas heeft geen last van de galsteen dus die kan blijven zitten voorlopig, maar ik heb wel een leveronsteking (hepatitus) welke vorm weten we nog niet die uitslagen zijn nog niet binnen en omdat ik 23 april toch al naar de arts toe zou gaan blijft die afspraak staan en dan horen we dus meer.
Zelf ben ik even het draadje kwijt, want er was getest in de laatste bloedprik gebeuren van de huisarts en die zei toen geen hepatitus en nu is het het dus wel. Het beestje heeft een naampje alleen moet zijn achternaam er nog bij. Wat enorm lief was, was dat toen Rick mijn moeder aan de telefoon had hij tegen haar gezegd heeft dat hij zo snel mogelijk wil trouwen dat is mijn grootste wens nog steeds om te laten zien dat wat de toekomst ons ook brengt we de toekomst samen aan gaan
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:20:24 #91
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58157557
Beterschap Anitra!

En Tex, het lijkt me niet de meest gemakkelijke situatie zo. Succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58166799
Balen texelonia!

Anitra beterschap meid!

Hebben meerdere er last van dta je na een maandje of 3 heel fijn last heb van heul veul losse haren
Potdorie zeg word er gek van en ik vind ze zelfs soms bij Maarten in de luier. Gaat nu al ongeveer 2 week lang dat ik haren verlies
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:44:33 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58166848
Klopt, hoort erbij.
Tijdens je zwangerschap verlies je geen of weinig haren en dat wordt na de zwangerschap helemaal goed gemaakt.
Ik heb er ook flink last van. Bijkomend voordeel is wel dat het dons van mijn buik ook aan het verdwijnen is!
pi_58166873
ardenlyn dit is vast niet wat je hoopt te horen maar dat heb ik maaandenlang gehad. ooit zal 't overgaan.
pi_58166929
Dat is wel een voordeel jah Voelde mij net een vent soms maar gelukkig verdwijnen die haren ook.
Nu ook nog die zwangerschaps streep weg en dan is het bijna als vanouds (ok heb nu beetje blubberbuik)
Maar ben wel trots op die streep

Edit: Maandenlang!! Hoop toch niet dat ik dat ook zo lang heb.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2008 21:48:45 ]
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:21:34 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_58167659
Hier ook losse plukken

Oja, vroeg ik pas nog over menstruatie en dergelijke, hier was het inmiddels raak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58167734
Hier na een maand of 5, issues met uitvallende haren. Heeft zeker 6-8 weken geduurd voordat het weer in normaal tempo ging uitvallen..

Tex, wat balen zo'n situatie met je schoonouders. heb je nog wat met micha erover kunnen praten vandaag?

Anitra, fijn dat je nu bijna weet wat het is.. Nu alleen nog er vanaf zien te komen In ieder geval veel beterschap toegewenst!
  zondag 20 april 2008 @ 01:42:49 #98
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58170949
Tex zulke dingen zijn nooit leuk, maar als ik al lees via sms/mail dan denk ik persoonlijk, sommige dingen komen geschreven zo anders over dan dat ze overkomen als je het persoonlijk zou brengen ivm de gezichtsuitdrukkingen erbij...
Hopelijk kom je er snel met je schoonouders uit

Anitra beterschap en hopelijk een snel en fijn herstel
  zondag 20 april 2008 @ 07:48:12 #99
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58172392
Tex, misschien zou het beter zijn om het 'in person' uit te praten met een kopje thee, allebei volwassen gedragen en het proberen uit te praten of zou dat niet lukken? Sommige mensen zijn natuurlijk niet voor rede vatbaar.
pi_58172791
Ik heb de soepogen van dochterlief overgenomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')