quote:Op woensdag 9 april 2008 14:45 schreef Fruppel het volgende:
De uitlsag was niet echt heel erg geweldig. Er zijn geen afwijkingen waar te nemen alleen schijnen de vissies niet erg bewegelijk te zijn.
Weet niet precies wat ik er van moet denken...maar ja trage vissies lijkt me niet heel erg handig.
We moeten over 6 tot 8 weken nog een keer terugkomen voor een tweede onderzoek om te kijken of er verschil inzit omdat het natuurlijk altijd een moment opname is.
Hoop dat het dan wel beter is...
Beetje een dubbel gevoel nu
heel herkenbaar...quote:Op donderdag 10 april 2008 08:08 schreef juttertje het volgende:
Als je eenmaal besloten hebt dat je een kindje wilt is het zo lastig om alleen maar spontaan sex te hebben en er niet bij na te denken. Ik was ook van plan het de eerste maanden op zijn beloop te laten en op een bepaalde manier doe ik dat ook (geen ovu testen of temperaturen), maar ondertussen staat mijn agenda wel vol vreemde tekentjesToch lijkt het me wel verstandig om een time out te nemen als het je leven in negatieve zin gaat beheersen. Succes, Fuppel en Again!
Hier nog geen nieuws... en ik durf niet te testen, hahaha (misschien toch nog wel wat vroeg en wie zegt dat mijn cyclus weer helemaal regelmatig is en bovendien durf ik gewoon niet)
Joehoe! (gil)quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:09 schreef Fruppel het volgende:
Inderdaad, het viel me ook al op dat niet iedereen hier meer vaak is.
Hoop dat het goed met ze gaat! Meiden...geef eens een gil!
je kan ook eventueel je slijm controleren.quote:Op zondag 13 april 2008 09:39 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen! Hier gister mijn eisprong gehad denk ik. Ja, ik weet het weer niet helemaal zeker. Ik had vrijdag een streepje dat voor mijn idee bijna even donker was en gister was het weer iets lichter, maar toen was mijn test streep en controle streep allebei heel licht, dus zowiezo een vreemde test. Wel had ik het gevoel dat ik een eisprong had gister en m echt voelde.
Toch heb ik er een vreemd gevoel over. Zijn er geen Ovu-testen die gewoon Ja of Nee aangeven, want dan ga ik dat volgende maand eens proberen....
Ja, die zijn er zeker wel!quote:Op zondag 13 april 2008 09:39 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen! Hier gister mijn eisprong gehad denk ik. Ja, ik weet het weer niet helemaal zeker. Ik had vrijdag een streepje dat voor mijn idee bijna even donker was en gister was het weer iets lichter, maar toen was mijn test streep en controle streep allebei heel licht, dus zowiezo een vreemde test. Wel had ik het gevoel dat ik een eisprong had gister en m echt voelde.
Toch heb ik er een vreemd gevoel over. Zijn er geen Ovu-testen die gewoon Ja of Nee aangeven, want dan ga ik dat volgende maand eens proberen....
Ingrid ik zou het op zijn beloop laten, je bent net begonnen en om nu al dure testen te gaan halen beetje zonde van je geld. Hou het gewoon nog leukquote:Op maandag 14 april 2008 14:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik denk dat ik deze week ongesteld ga worden. Al een paar dagen buikpijn en met afvegen bruine smurrie. (sorry voor de details)
Twijfel of we dan met ovutesten beginnen, of dat we daarmee wachten.
quote:Op maandag 14 april 2008 16:24 schreef OooLizaooO het volgende:
(tekst)
1ste positieve zwangerschapstest volgde netjes 14 dagen na positieve evoluatietest.
Je bent liefquote:Alle meiden die nog wachten op de 2 streepjes, ik wens jullie echt heel erg veel succes. Ik lees nog vaak mee, maar weet soms echt niet meer wat zeggen omdat ik vind dat het zo onrechtvaardig is! Echt, uit de grond van mijn hart, ik hoop dat jullie ook heel snel mama (en papa) mogen worden!!!
Vind het heel erg lief van je dat je een berichtje voor me hebt achtergelatenquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:58 schreef marit1978 het volgende:
Fruppel, ik lees hier weleens mee en kom nu net je bericht tegen... kan toch niet zomaar niet-reageren...
sterkte met afwachten nu tot 2e onderzoek!
weet ik niet precies. kan maandag zijn, kan dinsdag zijn...quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:44 schreef Again het volgende:
Pfoe. Ik zie NIET NIKS in ieder geval.. Haha maar hier kan ik nog niks over zeggen. Wanneer is je NOD?
Als ik de lite search gebruik vind ik niks, maar met de google search heb ik al zeker 4 verschillende users die dat woord gebruiken gevonden in de eerste 10 linkjes....quote:Op zondag 20 april 2008 20:31 schreef owlet het volgende:
Er is maar één iemand die de term husb geregeld gebruikt in OUD volgens de zoekfunctie![]()
![]()
quote:Op zondag 20 april 2008 20:31 schreef owlet het volgende:
Er is maar één iemand die de term husb geregeld gebruikt in OUD volgens de zoekfunctie![]()
![]()
ik heb een beetje hetzelfde;quote:Op zondag 20 april 2008 09:18 schreef happyme28 het volgende:
Even een vraag of meer daar last van hebben... Ik vind het zo lastig om mijn eerste dag van de cyclus te bepalen want mijn bloeding begint met heel weinig, dan wordt het elke dag wat meer en soms zit ik pas op dag 4 (voor mijn idee) op een echte bloeding.
Dat is dus niet zo. Huisartsen testen met dezelfde teststripjes, alleen voor thuistesten zit er een mooi plastic hulsje omheen.quote:Op maandag 21 april 2008 13:58 schreef Koningin het volgende:
Ik zou voor de zekerheid de huisarts bellen, die testen zijn het meest zeker.
Wil je het zelf doen? Dan gewoon morgenvroeg nog eens testen. En 10 minuten na de test niet meer aflezen, want dan is het niet meer betrouwbaar.
Er is een nieuwe richtlijn gekomen, 1x de pil vergeten maakt niets uit voor de betrouwbaarheid.quote:Op maandag 21 april 2008 14:34 schreef Jambo het volgende:
Ik wil je niet ongerust maken hoor Marjan, maar je hebt (zoals ik het lees) een paar dagen voor je NOD getest en dan hoeft de test die je gedaan hebt dus niet betrouwbaar te zijn. Sommige testen slaan pas op (of zelfs na) je NOD positief uit.
Maar beide pillen ben je in de 2e week vergeten. Voor zover ik weet is de kans op zwangerschap het grootst als je in de 1e of 3e week je pil vergeet. Pak anders even je bijsluiter erbij. Daar zal het ongetwijfeld in staan.
Bericht komt uit het AD van 1-9-2007.quote:Pil vergeten?
UTRECHT - Vrouwen die een dag zijn vergeten de anticonceptiepil in te nemen, lopen geen verhoogd risico zwanger te worden. Zij hoeven geen speciale voorzorgsmaatregelen te nemen, maar moeten wel de vergeten pil alsnog zo snel mogelijk innemen.
Dat staat in het nieuwe eensluidende advies van Het Nederlands Huisartsen Genootschap, het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apotheken, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie en de Rutgers Nisso Groep. Tot nu toe gaven zij onderling verschillende adviezen over de noodzaak de morning-afterpil te slikken wanneer een pil was vergeten.
Wie meer pillen vergeet te slikken, moet naar de huisarts of de apotheek voor advies. Die kan beoordelen of aanvullende maatregelen zoals een morning-afterpil nodig zijn.
Moet je soms wat kwijt?quote:
Ik weet van niksquote:Op dinsdag 22 april 2008 08:13 schreef juttertje het volgende:
Wat gebeurt hier allemaal?Noli? Snoopy?
Ja maar als jij zo'n smiley plaatst, dan krijg je vragen hoor!quote:
Die vragen kreeg ik al meer voor dan ná die post..quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:51 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja maar als jij zo'n smiley plaatst, dan krijg je vragen hoor!
In principe eigenlijk alleen voorgevoel met daarbij het feit dat mijn moeder ook erg veel problemen heeft gehad om zwanger te worden alleen is bij haar nooit duidelijk geworden waarom (eind jaren 60/begin jaren 70). Op een of andere manier ben ik er altijd vanuit gegaan dat het wel eens lang zou kunnen duren. Maar nu het ook werkelijk zo is, begin ik stiekem toch wat ongeduldig te worden wat weer samenhangt met bezorgdheid.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:13 schreef juttertje het volgende:
@happyme, waarom dacht je altijd al dat er iets met je vruchtbaarheid was?
tja tis niet anders he...quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:13 schreef Jelief het volgende:
Wat een spanning, hou je het zelf nog wel een beetje uit?
knuffel.
@happyme Kan me er wat bij voorstellen. Maar bij je moeder is het dus uiteindelijk ook geluktquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:38 schreef happyme28 het volgende:
[..]
In principe eigenlijk alleen voorgevoel met daarbij het feit dat mijn moeder ook erg veel problemen heeft gehad om zwanger te worden alleen is bij haar nooit duidelijk geworden waarom (eind jaren 60/begin jaren 70). Op een of andere manier ben ik er altijd vanuit gegaan dat het wel eens lang zou kunnen duren. Maar nu het ook werkelijk zo is, begin ik stiekem toch wat ongeduldig te worden wat weer samenhangt met bezorgdheid.
Ik heb al sinds mijn 14 jaar de pil geslikt en altijd de Diane 30 en hoor toch wel dat dat best een heftige pil is met veel mannelijke hormonen (tegen acne).
Nou ja, het lijkt me verstandig om ons maar eens te laten testen.
Dank je!quote:Op woensdag 23 april 2008 17:10 schreef OooLizaooO het volgende:
Veel succes Vlindur!
quote:Op donderdag 24 april 2008 08:19 schreef Vicky het volgende:![]()
![]()
![]()
Stom lijf.... Vanmorgen ongesteld geworden...
![]()
![]()
![]()
![]()
ff balen en dan maar weer vol goede moed naar de volgende ronde...
Nou, het "probleem" is dat ik dat niet weet. Aangezien 25 februari de spiraal is verwijderd. Toen pagen dagen erna ongesteld geworden.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:46 schreef Noli. het volgende:Vicky wat ontzettend K*T!
[ afbeelding ]
Ingrid wanneer is/was je NOD?
Gooi er een testje tegen aan dan!! Of ben je erg bang dat je erg teleurgesteld zal zijn als blijkt dat je niet zwanger bent?quote:Op donderdag 24 april 2008 21:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nou, het "probleem" is dat ik dat niet weet. Aangezien 25 februari de spiraal is verwijderd. Toen pagen dagen erna ongesteld geworden.
En 17 maart laatste keer ongesteld geworden.
Nopequote:Op vrijdag 25 april 2008 00:28 schreef Mammamia het volgende:
Syrena en Fruppel: Een huismerk test (healthypharm.b.v.). 2 streepjes: in controle venster, 1 in test venster. Ga morgenochtend weer testen (nu eerst slapen, had feestje, er even niet aan hoeven denken). Maar hebben jullie bij een negatieve test later (na een paar uur, een dag...) wel eens 2 streepjes gehad?
En Fruppel, wel heel spannend voor jou nu, hoor!!! Zou me niet in kunnen houden... (wat testen betreft...)
Goed. Tot zover de theoriequote:Op woensdag 9 april 2008 22:38 schreef mefke79 het volgende:
Afgelopen en komende maand zijn hier nog no-go maanden, maar daarna mogen we weer. Ik vind het ergens ook helemaal niets hoor, om nu niets te doen, al kies ik er zelf voor. Manlief (jaha, geen vriend meer, maar man!) vindt het maar niets, die twee maanden. Ach, nog 1 cyclus vol houden.
quote:Op zondag 27 april 2008 14:24 schreef Fruppel het volgende:
Mijn NOD mag naar 23 mei trouwens, wil iemand dat voor me doen?
Of oude meuk van de vorige cyclus? Het was oud bloed, met twee spatjes vers bloed. Meestal is dat een voorbode van (veel) meer, maar tot nu toe blijft dat uit. Wel af en toe buikpijn, maar dat is maar heel licht. Wel genoeg om af en toe te controleren opquote:Op dinsdag 29 april 2008 14:28 schreef Koningin het volgende:
Mefke spannend!
Dollemina, is het geen innestelingsbloeding geweest??
Even aangepast, beter zo. Dankjewelquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:59 schreef Sugar het volgende:
PM-girl, ik wist na je berichtje in het update-topic toch zeker dat again een tweede streepje zou hebben.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |