abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 09:13:43 #101
189729 Dee-Dee
What does this button do?!?
pi_58196696
Volgens mijn gynaecoloog is dag 1 de dag waarop het goed doorbreekt (daarvoor heb ik 2 of 3 dagen 'lichte' bloeding), die bij mij gepaard gaat met heel wat buikpijn. Dan zit je met je NOD nooit te vroeg, toch?
Spannend Vicky! Ben aan het duimen!
  maandag 21 april 2008 @ 09:45:34 #102
57497 happyme28
I'm so happy
pi_58197189
Ok, ik neem aan dat een gyn weet waar over hij/zij spreekt... dag 28 dan dus vandaag en nog niets te zien, maar mijn cyclus is gem. 32 dagen dus nog geduld...

@Vicky, wanneer ga je weer testen??

@wachtff, welkom!! Dat je maar niet zo lang hoeft te wachten
pi_58199858
Wachtff, welkom!

Ik heb toch maar de huisarts gebeld. Ben nu langer dan een maand ongesteld en ben het nu wel zat.
Mn moeder denkt dat het misschien wel moet worden schoongemaakt en mn vriendinnen raden voor een maand of 3 de pil aan. Dus ik heb maar een afspraak gemaakt. woensdag 13.40 moet ik.
Ik ben benieuwd.

Vicky, volgens mij zie ik een streep!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_58201928
Ik hoop dat iemand wat geruststellende woorden voor me heeft.

Ik heb deze maand 2x de pil vergeten. 1x op dag 9 en 1x op dag 12. En sex zonder condoom gehad. As always.

Nu heb ik gisteren een zwangerschapstest gedaan. En zag ik helemaal niks. Geen controlestreepje zelfs.
En net toen ik alles wilde opruimen zag ik zowel een duidelijk controlestreepje evenals een vaag streepje van wel zwanger.
Zegt dit na zoveel tijd nog echt iets?
En kan ik nu (ook al is er geen ochtendurine meer) nog een nieuwe test doen?

De eerste test was van de kruidvat. De ander zou dan van clearblue zijn. Of moet ik dan tot morgen wachten?
Gisteren zou de laatste dag van de pil zijn geweest (ook braaf geslikt). En nu dus de stopweek.
Kan ik dan nu ook nog gewoon testen of zou dat te vroeg zijn?

ik ga me nu een beetje zorgen maken....
pi_58202046
Tegenwoordig kan je met bijna elke test gewoon de hele dag door testen. Als je zekerheid wilt is de test van de huisarts of in het ziekenhuis het meest zekere.

In de bijsluiter van de test staat vaak wel wanneer je de test kan gebruiken.
pi_58202056
Ik weet niet precies hoe het zit met pilgebruik en wanneer je zou moeten testen maar als je geen controlestreep hebt gezien dan is de test sowieso niet goed uitgevoerd en kan je er dus van uit gaat dat het resultaat (positief danwel negatief) niet betrouwbaar is. (los van het feit dat streepjes die ontstaan na de aangegeven tijd nooit als 100% betrouwbaar gezien kunnen worden)

ochtendurine is niet nodig, je zou nu dus gewoon nog een keer kunnen testen. Tenzij je de afgelopen vier uur veel hebt gedronken, dan kan je beter even weinig drinken en een paar uur wachten.

Hoe langer je wacht met testen, hoe meer zekerheid je hebt dus als je een paar dagen kan wachten weet je in ieder geval dat de test die je dan doet klopt.
Maar de test die je vanmorgen gisteren hebt gedaan is niet goed gelukt (want geen teststreep) dus ik kan me voorstellen dat je vandaag nog een keer zou willen testen

Succes en sterkte!
  maandag 21 april 2008 @ 13:51:36 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58202057
Waarom niet even de Morning After gehaald na die keren vergeten? Dat zou je een hoop stress gescheeld hebben.

Wat is 'na zoveel tijd'? Hoe lang zat er tussen het testen en het opruimen? Oh wacht... ik lees je 'net' verkeerd. Je hebt gisteren getest en nu net opgeruimd.

Ja, op zich zeggen ze dat het dan niet meer betrouwbaar is, maar aan de andere kant zegt men ook altijd dat er alleen een 2e streepje kan komen als er hcg in je urine zit.

Je zou nu wel een nieuwe test kunnen doen. De meeste testen zeggen dat je op elk tijdstip van de dag kan testen.
Maar ik zou geloof ik tot morgenochtend wachten. Anders ga je mss alsnog weer lopen twijfelen of het wel op de juiste tijd was etc. etc.
Althans, dat zou ik dan hebben.
pi_58202144
Ja, waarom ik geen MAP heb gehaald is me ook een groot raadsel. gewoon niet over nagedacht...
Erg stom van mezelf!!!!!!

Ok, dan ga ik nu alsnog maar ff testen, dan weet ik t gewoon zeker. Want meestal komt pas na een dag of 3/4 bij mij de ongi om de hoek kijken zoveel dagen kan ik echt niet wachten

Poeh, echt kan me nu wel voor me kop slaan van die MAP.
pi_58202208
Ik zou voor de zekerheid de huisarts bellen, die testen zijn het meest zeker.
Wil je het zelf doen? Dan gewoon morgenvroeg nog eens testen. En 10 minuten na de test niet meer aflezen, want dan is het niet meer betrouwbaar.
pi_58202341
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:58 schreef Koningin het volgende:
Ik zou voor de zekerheid de huisarts bellen, die testen zijn het meest zeker.
Wil je het zelf doen? Dan gewoon morgenvroeg nog eens testen. En 10 minuten na de test niet meer aflezen, want dan is het niet meer betrouwbaar.
Dat is dus niet zo. Huisartsen testen met dezelfde teststripjes, alleen voor thuistesten zit er een mooi plastic hulsje omheen.
Ze werken volgens hetzelfde principe en zijn net zo betrouwbaar en zeker.
pi_58202354
Mn huisarts zit momenteel 350km verderop helaas
Heb net in mn pauze een extra test gehaald. En ook net op t toilet gedaan.

En die zegt dat ik niet zwanger ben.
Voor mij even wel en opluchting.

MAP staat in mn geheugen gegrift en de pil ga ik noooooit meer vergeten.
was de eerste keer in 10j dat ik dat ding slik en ik em dus niet bij me had!
Stom stom stom.

Bedankt voor de tips. Hopelijk komt de ongi voor mij nog steeds op een normale tijd!
  maandag 21 april 2008 @ 14:10:07 #112
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58202411
TVP
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58202502
Huisarts doet ook bloedtesten. Die zijn toch wel heel zeker of niet?
pi_58202550
Ja, bloedtesten zijn zekerder, dat wel.
  maandag 21 april 2008 @ 14:18:12 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58202616
Maar die duren een paar dagen toch?

Fijn voor je Marjan!
En ja, het is ook makkelijk gezegd hoor, die map... ik heb hem een paar jaar terug ook geslikt maar dat was alleen omdat een collega me dat zei, ik had er zelf ook nooit aan gedacht.
pi_58202674
Nou ik weet iig dat ik sinds het afgelopen half uur nooit meer de pil ga vergeten hoor

Maar ik geef julie je topic weer terug

Bedankt voor de reacties!
  maandag 21 april 2008 @ 14:34:08 #117
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_58203015
Ik wil je niet ongerust maken hoor Marjan, maar je hebt (zoals ik het lees) een paar dagen voor je NOD getest en dan hoeft de test die je gedaan hebt dus niet betrouwbaar te zijn. Sommige testen slaan pas op (of zelfs na) je NOD positief uit.

Maar beide pillen ben je in de 2e week vergeten. Voor zover ik weet is de kans op zwangerschap het grootst als je in de 1e of 3e week je pil vergeet. Pak anders even je bijsluiter erbij. Daar zal het ongetwijfeld in staan.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_58204022
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:34 schreef Jambo het volgende:
Ik wil je niet ongerust maken hoor Marjan, maar je hebt (zoals ik het lees) een paar dagen voor je NOD getest en dan hoeft de test die je gedaan hebt dus niet betrouwbaar te zijn. Sommige testen slaan pas op (of zelfs na) je NOD positief uit.

Maar beide pillen ben je in de 2e week vergeten. Voor zover ik weet is de kans op zwangerschap het grootst als je in de 1e of 3e week je pil vergeet. Pak anders even je bijsluiter erbij. Daar zal het ongetwijfeld in staan.
Er is een nieuwe richtlijn gekomen, 1x de pil vergeten maakt niets uit voor de betrouwbaarheid.
quote:
Pil vergeten?
UTRECHT - Vrouwen die een dag zijn vergeten de anticonceptiepil in te nemen, lopen geen verhoogd risico zwanger te worden. Zij hoeven geen speciale voorzorgsmaatregelen te nemen, maar moeten wel de vergeten pil alsnog zo snel mogelijk innemen.
Dat staat in het nieuwe eensluidende advies van Het Nederlands Huisartsen Genootschap, het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apotheken, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie en de Rutgers Nisso Groep. Tot nu toe gaven zij onderling verschillende adviezen over de noodzaak de morning-afterpil te slikken wanneer een pil was vergeten.
Wie meer pillen vergeet te slikken, moet naar de huisarts of de apotheek voor advies. Die kan beoordelen of aanvullende maatregelen zoals een morning-afterpil nodig zijn.
Bericht komt uit het AD van 1-9-2007.

Het vorige advies ging uit van verschillende scenario's, afhankelijk van in welke week je de pil vergeten was.

Hee Noli Jij hier?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 21 april 2008 @ 16:04:25 #119
57497 happyme28
I'm so happy
pi_58204756
Nou, hier is het wachten weer voorbij. Duivels zijn er weer.

Had van het weekend al met hubby besproken dat we eens richting huisarts gaan als ik weer ongi zou worden. Ik heb zowiezo altijd al een soort van twijfel over mijn vruchtbaarheid gehad, maar heb ook eens zitten lezen over PCOS. Ik heb nu 2 maanden ovulatietesten gedaan en steeds had ik wel een verhoging van de LH waarde maar echt een piek was er niet te constateren.

Daarnaast heb ik overgewicht en overbeharing en heb ik (kom ik nu achter) een nogal een pil gehad met zware hormonen (diane30) omdat ik in mijn pubertijd erge acne had. Het 'rare' is dat ik opzich wel een zeer regelmatige cyclus heb, ondanks dat hij iets langer dan gemiddeld is maar nooit langer dan 34/35 dagen en meestal rond de 30/32 dagen.

Anyway... ik ga maar eens een bezoek brengen aan de HA. maar ik wil het gewoon weten hoe het zit....
pi_58206396
Happyme, suc6, hopen dat het ons wat meer duidelijkheid kan bieden!
  maandag 21 april 2008 @ 18:28:36 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_58207234
Dag meiden! Ik ben er weer!
Was jarig van het weekend en vandaag een dagje vrij, was geen straf met dit mooie weer en heb er erg van genoten!

Vicky weet jij al meer inmiddels? Hoop het zo voor je!

Happy succes bij de ha, hopdelijk kunnen ze je een beetje gerust stellen!
pi_58207266
Fruppel, Nog van harte met je verjaardag!

Nog vele jaren gewenst!
  maandag 21 april 2008 @ 18:45:03 #123
57497 happyme28
I'm so happy
pi_58207585
Ohh Fruppel, Happy Birthday nog

En mijn NOD mag trouwens naar 22 mei.
pi_58209882
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:10 schreef Noli. het volgende:
TVP
Moet je soms wat kwijt?

Happy, hoop dat je via de ha wat meer duidelijkheid krijgt.

Vicky, hoe is het nu?
pi_58210473
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:10 schreef Noli. het volgende:
TVP
vertel eens?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')