Dat is dus niet zo. Huisartsen testen met dezelfde teststripjes, alleen voor thuistesten zit er een mooi plastic hulsje omheen.quote:Op maandag 21 april 2008 13:58 schreef Koningin het volgende:
Ik zou voor de zekerheid de huisarts bellen, die testen zijn het meest zeker.
Wil je het zelf doen? Dan gewoon morgenvroeg nog eens testen. En 10 minuten na de test niet meer aflezen, want dan is het niet meer betrouwbaar.
Er is een nieuwe richtlijn gekomen, 1x de pil vergeten maakt niets uit voor de betrouwbaarheid.quote:Op maandag 21 april 2008 14:34 schreef Jambo het volgende:
Ik wil je niet ongerust maken hoor Marjan, maar je hebt (zoals ik het lees) een paar dagen voor je NOD getest en dan hoeft de test die je gedaan hebt dus niet betrouwbaar te zijn. Sommige testen slaan pas op (of zelfs na) je NOD positief uit.
Maar beide pillen ben je in de 2e week vergeten. Voor zover ik weet is de kans op zwangerschap het grootst als je in de 1e of 3e week je pil vergeet. Pak anders even je bijsluiter erbij. Daar zal het ongetwijfeld in staan.
Bericht komt uit het AD van 1-9-2007.quote:Pil vergeten?
UTRECHT - Vrouwen die een dag zijn vergeten de anticonceptiepil in te nemen, lopen geen verhoogd risico zwanger te worden. Zij hoeven geen speciale voorzorgsmaatregelen te nemen, maar moeten wel de vergeten pil alsnog zo snel mogelijk innemen.
Dat staat in het nieuwe eensluidende advies van Het Nederlands Huisartsen Genootschap, het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apotheken, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie en de Rutgers Nisso Groep. Tot nu toe gaven zij onderling verschillende adviezen over de noodzaak de morning-afterpil te slikken wanneer een pil was vergeten.
Wie meer pillen vergeet te slikken, moet naar de huisarts of de apotheek voor advies. Die kan beoordelen of aanvullende maatregelen zoals een morning-afterpil nodig zijn.
Moet je soms wat kwijt?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |