wvp...quote:Op donderdag 3 april 2008 12:13 schreef Levitation het volgende:
We hebben gisteren het racelijstje niet meer gedaan...
Iemand behoefte om het te maken? Voor mij mag er als nieuwe waarde 88.6 bij.
Edit, heb 't zelf ff gedaan:
- Octo: 84,5 (85,0)
- Kwakveense: 84,6 (84,4) (85,3)
- Fannetje: 84,7 (85,3)
- Omearos: 85,7 (85,0) (86,1) (86,6)
- Sjeen: 85,8 (86,5) (86,0) (85,4) (86,1)
- B-J: 88,1 (89,5) (90,0) (90,4) (91,5)
- Levi: 88,6 (89,0) (87,5) (87,9) (88,0)
en aangevuld (was ook al bezigquote:Op donderdag 3 april 2008 12:13 schreef Levitation het volgende:
We hebben gisteren het racelijstje niet meer gedaan...
Iemand behoefte om het te maken? Voor mij mag er als nieuwe waarde 88.6 bij.
Edit, heb 't zelf ff gedaan:
- Octo: 84,5 (85,0)
- Kwakveense: 84,6 (84,4) (85,3)
- Omearos: 85,7 (85,0) (86,1) (86,6)
- Sjeen: 86,5 (86,0) (85,4) (86,1)
Ik was u voorquote:Op donderdag 3 april 2008 12:20 schreef omearos het volgende:
[..]
en aangevuld (was ook al bezig)
- Octo: 83,7 (84,5) (85,0)
- Kwakveense: 84.6 (84,4) (85,3)
- Omearos: 85,3 (85,7) (85,0) (86,1) (86,6)
- Sjeen: 85,8 (86,5) (86,0) (85,4) (86,1)
Mjammie! Gefeliciteerdquote:
quote:Op donderdag 3 april 2008 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een broodje met osseworst een een bekertje melk op.Zometeen nog een appel en dan kan ik er weer een paar uur tegenaan.
quote:Op donderdag 3 april 2008 12:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Osseworst... jammie!
Van het weekend maar weer eens in huis halen.
Zwanger zijn lijkt me zo saaaai, al die lekkere dingen die je niet mag eten.quote:Op donderdag 3 april 2008 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Ik ben ook echt zo blij dat ik dat nu weer mag!
Ik werd sowieso niet misselijk als ik te weinig at, eerder als ik iets vets atquote:Op donderdag 3 april 2008 12:55 schreef Brighteyes het volgende:Kan je daarop leven? Zwanger en wel!
Zonder zwangerschap vind ik dat al pittig maar ik werd echt gewoon misselijk als ik niet om de 3 uur iets substantieels at toen! Fijn dat je daar geen last (meer?) van hebt dan!
Maar je krijgt er zoooooooooveel voor terug!quote:Op donderdag 3 april 2008 13:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zwanger zijn lijkt me zo saaaai, al die lekkere dingen die je niet mag eten.
Ja, als je het zo zegt valt het idd ook wel mee. Wacht maar tot na de bevalling dan. Ik had zo vaak dat het 12 uur was en dacht 'zo... en nu ik eens eten'.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik werd sowieso niet misselijk als ik te weinig at, eerder als ik iets vets at
Ik heb wel ontbeten hoor vanmorgen, en dan 2 fruit tussendoor en om half 12 vrij. Naar huis en dan eerst wat opruimen en dan opeens de gedacht: "honger!"
Nu toch maar even wat eten dusUitgebreide lunch.
Osseworst mis ik niet. Carpaccio, biefstuk, filet americain, tartaar en alcohol wél
Dat heb ik nu ook al met mijn gastouder-ukkie inderdaadquote:Op donderdag 3 april 2008 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, als je het zo zegt valt het idd ook wel mee. Wacht maar tot na de bevalling dan. Ik had zo vaak dat het 12 uur was en dacht 'zo... en nu ik eens eten'.
Ja, mijn energie is bijna helemaal terugquote:Op donderdag 3 april 2008 13:23 schreef Rewimo het volgende:
Hee, da's lekker, freecell. Trek je het een beetje qua vermoeidheid?
Ik denk dat je gewoon zo'n anderhalve liter vocht moet binnenkrijgen per dag en dat je dat beter met water kan doen dan met koffie. Dat hele idiote vele water drinken lijkt me ook nergens goed voor. (ik denk dat je lichaam daar anders wel om zou vragen, middels dorst)quote:Op donderdag 3 april 2008 13:45 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.nu.nl/news/150(...)en_bij_kater%27.html
Pfff, wat moet je nou allemaal geloven?
Dat is mooi Freecell!
Ik geloof dat 2 liter vocht wel normaal is. Maar er zijn inderdaad mensen die èn een liter thee, èn een liter koffie, en dan nog 3 liter water verstouwen. Wat natuurlijk veel te veel i.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:45 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.nu.nl/news/150(...)en_bij_kater%27.html
Pfff, wat moet je nou allemaal geloven?
Dat is mooi Freecell!
Vetquote:Op donderdag 3 april 2008 13:46 schreef Faithy het volgende:
Hey allemaal!
Weer een nieuw topic, gaat hard zeg
Zit nu weer op mn werk, dus kan even 'rustig' posten. Ze dachten dat ik 's ochtends al zou komen, maar ik had alleen de middag in mijn agenda staan, dus ze waren al bang dat ik met de motor onderuit was gegaanNiet eens boos ofzo, maar ongerust! Dat was wel heel lief.
Over mijn snelle afvallen (even niet de vrijheid om op m'n gemakje te gaan quoten)
Tsja.. Het is mij ook nog steeds een raadsel waarom het zo hard gaat eigenlijk!
Heb vorige 2 weken even 'stilgestaan', maar had ook niet veel gesport door mijn rug. Zodra ik weer ging sporten ging 't weer naar beneden. Maar om nu te zeggen dat ik mezelf uithonger, totaal niet! Het verbaast mijzelf dus ook dat ik zo snel afval, terwijl anderen ontzettende moeite doen om de 5 ons per week te halen![]()
Nog even voor het overzicht:
Ontbijt: kom cruesli met yoghurt
Tussendoor: fruit
Lunch: twee boterhammen met beleg
Tussendoor: fruit
Diner: flink bord eten
Ik heb totaal geen honger gevoel, en als ik trek héb, dan neem ik wel eens een extra struk fruit, of wat crackers met light smeerkaas ofzo. In het weekend ontbijten we met broodjes met beleg, en we halen ook wel eens een patatje
Dus mijn geheim? Géén idee! Ik ben wel blij dat het met relatief weinig moeite zo hard gaat..
En zoals ik een tijdje geleden al zei: de 70 is niet een vast doel, het doel is wanneer mijn lichaam zegt "ja, nu is 't genoeg" en het begint er steeds meer op te lijken dat dat een eindje onder de 70 isNou ja.. Prima.. Ik ga iig niet minder eten
![]()
Krijg iig wel steeds meer complimentjesda's fijn
geeft wel een fijne ego-boost, eigenlijk.. En en nou ja.. Ik wil ook wel eens in een bikini naar het strand en actief doen IN die bikini, en er niet een t-shirt over aan doen om die dikke buik te camoufleren. Gewoon, bikini, klaar! Dat is wel een fijn doel, eigenlijk. Maar dan zal ik ook wat buikoefeningen moeten gaan doen denk ik, en daar heb ik het Pilatesboek voor.. Nu nog de RUIMTE om dat te doen.. Verder nog iemand die ideeën heeft over hoe ik mijn bovenbenen wat slanker kan krijgen????
Vakantie is geboekt, voor de zomer, 8 dagen Dolomieten in Italië, met 2 overnachtingen op de heenweg, en 1 op de terugweg, dus in totaal 10 overnachtingen, 11 dagen![]()
dan wil ik wel een leren pak hebben en dus het bijbehorende lijntje
en dan is een leren pak ook nog een motivatie extra om niet meer aan te komen
Naast natuurlijk een beter gevoel over mezelf
Dit heb ik dus allemaal in m'n mail zitten tikken en in één keer geplakt naar Fok!Sneaky huh?
Dan wandel je ook de hele dag heen en weer naar het toiletquote:Op donderdag 3 april 2008 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik geloof dat 2 liter vocht wel normaal is. Maar er zijn inderdaad mensen die èn een liter thee, èn een liter koffie, en dan nog 3 liter water verstouwen. Wat natuurlijk veel te veel is.
Nee, maar van koffie krijg je ook dorst, ik probeer tegenwoordig bij elke kop koffie een glas water te nemen. Zo drink ik èn minder koffie èn raak ik minder snel "uitgedroogd". 's Avonds drink ik dan weer bijna niksquote:Op donderdag 3 april 2008 13:54 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dan wandel je ook de hele dag heen en weer naar het toilet![]()
Maar als ik geen water meeneem, zit ik weleens op 4 kopjes koffie tot 6 uur. Dan heb ik wel echt dorst in de avond, is ook niet echt goed.
In de ochtend, na een plasje weeg je het minste, vandaar.......quote:Op donderdag 3 april 2008 14:04 schreef J1981 het volgende:
Gefeliciteerd Sjeen! Geniet lekker van je stukje taart, vandaag mag het!
Even een vraagje tussendoor. Ik lees hier regelmatig dat jullie 's ochtends wegen. Heeft dat nog een reden? Ik doe dat meestal 's avonds, dus vroeg het me zomaar af.
Huh? Zwaarder? In de ochtend? Dat heb ik nooit gehoord?quote:Op donderdag 3 april 2008 14:10 schreef freecell het volgende:
Het is handig om je op een vast tijdstip te wegen en 's ochtends ben ik 1-2 KG zwaarder dan 's avonds. Daarbij schommelt het 's avonds ook veel meer.
Vandaar dat ik in de ochtend eeg, vóór ik wat gegeten heb en na het plassen
ben jij 's ochtends zwaarder?quote:Op donderdag 3 april 2008 14:10 schreef freecell het volgende:
Het is handig om je op een vast tijdstip te wegen en 's ochtends ben ik 1-2 KG zwaarder dan 's avonds. Daarbij schommelt het 's avonds ook veel meer.
Vandaar dat ik in de ochtend eeg, vóór ik wat gegeten heb en na het plassen
Andersomquote:Op donderdag 3 april 2008 14:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Huh? Zwaarder? In de ochtend? Dat heb ik nooit gehoord?
ik dácht alquote:Op donderdag 3 april 2008 14:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Andersom
Lichter dus. 's Ochtend ben ik LICHTER dan 's avonds.
we hebben er ook vet veel zin inquote:Op donderdag 3 april 2008 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
VetOp de motor naar Italy
Ik heb trouwens ongeveer hetzelfde eetpatroon als jij, hopelijk gaat het met mij net zo goed
Ik heb met 3 tot 4 liter drinken per dag, nog vaak dorst. Volgens mijn vorige huisarts is dat een teken van een water "verslaving", je lichaam vraagt steeds meer vocht.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon zo'n anderhalve liter vocht moet binnenkrijgen per dag en dat je dat beter met water kan doen dan met koffie. Dat hele idiote vele water drinken lijkt me ook nergens goed voor. (ik denk dat je lichaam daar anders wel om zou vragen, middels dorst)
Ik geloofde het ook niet echt, maar ik heb gewoon altijd dorst.quote:Op donderdag 3 april 2008 14:49 schreef Faithy het volgende:
jeetje, al dat drinken
dat watersprookje heb ik nooit echt geloofd (zoveel mogelijk water drinken) maar ik heb dan ook echt moeite met genoeg drinken.
probeer nu 1 a 2 flesjes water per dag te drinken als ik weg ben, en dan thuis wat koppen thee. Als we de hele dag thuis zijn drinken we ook heel veel thee (paar potten) maar dan moet René het wel echt voor me neerzetten, anders houd ik het rustig op maar 2 koppen thee per dag zonder dorst te krijgen
Ben je al eens gecheckt op suikerziekte? Mijn vader had ook continue dorst en die bleek toen suiker te hebben...quote:Op donderdag 3 april 2008 14:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik geloofde het ook niet echt, maar ik heb gewoon altijd dorst.
Kan, maar dan krijg je er ook wat van mijn honger bij. Wel eerlijk delen.quote:Op donderdag 3 april 2008 14:56 schreef Faithy het volgende:
ik wou dat ik wat meer dorst had.. mag ik wat van jou?![]()
quote:Op donderdag 3 april 2008 14:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Ben je al eens gecheckt op suikerziekte? Mijn vader had ook continue dorst en die bleek toen suiker te hebben...
O gelukkig maar. Nou ja, dan ben je gewoon een dorstig typequote:Op donderdag 3 april 2008 14:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn glocose was de laatste keer (half jaartje geleden) 4,5mmol/l.
Zit juist aan de lage kant.
hongerig en dorstigquote:Op donderdag 3 april 2008 15:01 schreef conleche het volgende:
[..]
O gelukkig maar. Nou ja, dan ben je gewoon een dorstig type
haha thanx voor je support SQ, maar ik denk niet dat ik als eerste 80 kg weeg... de rest zit er al veeeeel dichterbij.quote:Op donderdag 3 april 2008 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Toch zet ik in op B-J. Just for fun, die gaat echt lekker
Noooo, niet die fotoquote:Op donderdag 3 april 2008 14:27 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik dácht al
maargoed, je bent sowieso een vreemde snuiter nu met je mega (mooie) buik, je niet meer krullen en (het blijft me achtervolgende eerste foto die ik van jou zag
) een bierglas in je mond
dus het had me niets verbaasd dus
Oepsquote:Op donderdag 3 april 2008 15:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik val overal goed af.... alleen mijn bovenbenen blijven een beetje achter bij de rest... mijn buik wordt gelukkig wel steeds wat platter
@uniekhoorn
haha een vriendinnetje vertelde laatst dat iemand haar daadwerkelijk had gevraagd of ze zwanger was....
haar antwoord:
nee, ik ben gewoon vet
LOL
1.8quote:Op donderdag 3 april 2008 15:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Noooo, niet die foto
Die heb ik zélf niet eens meer
IJa, hier dus ook veel dorst en mijn suiker was de laatste keer 3,5 en de keer daarvoor 1,8Voorlopig nog geen diabetes dus nog hier
Wat wil je me nu weer allemaal aansmeren?quote:Op donderdag 3 april 2008 15:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hypoglykemie bij niet-diabetespatiënten is een weinig voorkomend verschijnsel. Het kan een uiting zijn van een interne ziekte, zoals
insulinoom, een insulineproducerende tumor in de alvleesklier
bijnierschorsinsufficiëntie, een tekort aan hormonen die door de bijnierschors worden gemaakt, zoals door de ziekte van Addison
sepsis
grote kwaadaardige gezwellen (kanker)
aangeboren stofwisselingsziekten
dumpingsyndroom na chirurgische ingrepen in het maag-darmstelsel
Hypoglykemie wordt soms ook gezien bij gebruik van bepaalde (genees)middelen, zoals:
salicylaten, zoals aspirine
haloperidol
kinine
alcohol
Ook na lang vasten, zoals bij anorexia nervosa kan een hypoglykemie optreden. Een van de meest voorkomende oorzaken van hypoglykemie bij niet-diabeten is echter het door de patiënt zelf heimelijk toedienen van insuline, hypoglycaemia factitia genaamd. Dit is een vorm van het Münchhausensyndroom.
Dan zal je nu misschien ook wel moeten controleren, want misschien is het risico op zwangerschapsdiabetes ook wel groter.quote:Op donderdag 3 april 2008 15:35 schreef freecell het volgende:
Ik ben er ten wel mee naar de dokter geweest, maar die kon niets bijzonders vinden. Alleen dat mijn bloedsuiker standaard laag is en dat ik daardoor wrs wat meer honger heb dan anderen![]()
Verder kan het geen kwaad als je er niet duizelig ed van wordt.
Wel inderdaad de tip om elke 2 jaar een dagcurve te prikken, omdat ik inderdaad een iets hoger risico op diabetes heb op latere leeftijd.
4 liter water en een focaccia?quote:Op donderdag 3 april 2008 15:59 schreef Sjeen het volgende:
Jullie willen niet weten wat ik net gegeten en gedronken heb...
Dat houdt de verloskundige wel goed in de gaten gelukkigquote:Op donderdag 3 april 2008 16:00 schreef octopussy het volgende:
Dan zal je nu misschien ook wel moeten controleren, want misschien is het risico op zwangerschapsdiabetes ook wel groter.
euh... telt 2 glazen champagne, 3 glazen wijn en een stukje tomaten focaccia ook?quote:
Nee... dat heb ik uitgesteld naar volgende week, vanwege de uitgebreide lunch...quote:Op donderdag 3 april 2008 16:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik wil het weeeeel graag wetenvast taart ofzo, aangezien je jarig bent???
Ow, je lichaam doet rare dingen wat dat betreft. De ene keer val je veel af en merk je niets aan je kleding. De andere keer kom je 2 kilo aan en gaat alles wijder zitten.quote:Op donderdag 3 april 2008 15:28 schreef J1981 het volgende:
hmm.. ik heb echt geen idee waar het er bij mij af gaat. Inmiddels zo'n 7 kilo kwijt, maar mijn kleren zitten echt nog niet losser ofzo. Het zal wel van mijn oorlel afgevallen zijn ofzo...
Klopt, ik krijg de laatste weken opeens veel complimentjes... terwijl ik sinds november geen gram ben afgevallen en het me momenteel moeite kost om stabiel te blijven.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ow, je lichaam doet rare dingen wat dat betreft. De ene keer val je veel af en merk je niets aan je kleding. De andere keer kom je 2 kilo aan en gaat alles wijder zitten.
De centimeters volgen vanzelf J1981! Wanhoop niet!
Ik wil kijken wat ze daar te bieden hebben qua eetproblematiek. Kijken of ze me kunnen leren normaal met eten om te gaan. Zodat ik op hou met eten als ik me verveel of uit automatisme. En signalen van mijn lijf beter leer herkennen enzo.quote:Op donderdag 3 april 2008 15:35 schreef Brighteyes het volgende:
Yoni, wat spannend van Psyq. Wat ga je ongeveer doen denk je? Is het om een beetje orde in de chaos te krijgen?
We gaan ook gewoon stug door. Het is alleen wel eens irritant dat ik het nergens aan merk, behalve aan de weegschaal dan. Die is wel lief zo nu en danquote:Op donderdag 3 april 2008 16:27 schreef Liejannuh het volgende:
Ow, je lichaam doet rare dingen wat dat betreft. De ene keer val je veel af en merk je niets aan je kleding. De andere keer kom je 2 kilo aan en gaat alles wijder zitten.
Ik zou eens heel boos met die leverancier gaan bellen!quote:Op donderdag 3 april 2008 17:33 schreef J1981 het volgende:
[..]
*Joyce is boos*
Ze zouden vandaag mijn nieuwe ligbedden voor in de tuin komen brengen. Helaas is er nog niemand geweest. En ik had er nog wel een vrije dag voor genomen.
quote:Op donderdag 3 april 2008 17:47 schreef J1981 het volgende:
Hahaha, en net als ik inderdaad contact op wil nemen met die leverancier, gaat de bel.
"Sorry mevrouwtje, het heeft wat lang geduurd, maar ik ben er." (Hij zei mevrouw tegen me)
Mijn spullen zijn er!
Probeer het eensquote:Op donderdag 3 april 2008 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
Sjeen! Happy birthday!!
Durf ik naar je leeftijd te vragen?!
jeetje wat fijn!quote:Op donderdag 3 april 2008 19:29 schreef freecell het volgende:
Ik ontdek net dat ik mijn loon waarschijnlijk 100% !!! doorbetaald krijg door de gemeente tijdens de gehele zwangerschapsverloftijd.
Terwijl mijn contract met mijn werkgever al voor die tijd afloopt
Aardige actie van de UWV
Dus 3 maanden extra betaaldZomaar!
Morgen maar eens grondig uitzoeken of dat ook voor mij geldt, maar het lijkt er wel op
Dat heb ik dus wel nu. Gewicht gaat omhoog en toch heb ik het idee dat bijv. mijn handen slanker zijn en mijn zwangerschaps-zakjes zijn wat minder zakkerig.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Oeh, ik ben wel benieuwd naar je ervaringen dan. Mss is het ook wel wat voor mij. Volgens mij valt er bij mij wat dat betreft nog wel het eea te analyseren.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:36 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik wil kijken wat ze daar te bieden hebben qua eetproblematiek. Kijken of ze me kunnen leren normaal met eten om te gaan. Zodat ik op hou met eten als ik me verveel of uit automatisme. En signalen van mijn lijf beter leer herkennen enzo.
Maar wil dus vooral eerst kijken wát ze me te bieden zouden hebben, want ik ga niet aan danstherapie ofzo doen
Ja, precies. En helemaal leuk, omdat we het niet verwacht hadden en het dus al zo geregeld hadden met sparen en een buffertje dat we het ook écht niet nodig haddenquote:Op donderdag 3 april 2008 21:37 schreef octopussy het volgende:
Freecell wat fijn dat je doorbetaald krijgtmet een kindje is het vast erg handig om wat extra inkomen te hebben. Eigenlijk is dat altijd wel handig
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 april 2008 07:31 schreef teigan het volgende:
goeiemorgen!
weinig te melden, de weegschaal geeft weer wat hoger aan dan eerder deze week, maar dat is niet zo raar..is vandaag jarig, maar omdat we het allebei zo druk hebben lijkt het helemaal niet zo..
Straks mijn laatste twee uur aan die brugklas geven, en dan is dat ook klaar.
Tegenwoordig niet meer, alles wat onder de 18 is is des duivelsquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En ik maar denken dat brugpiepers nog maar onschuldig en rustig zijn
Nou van 5 t/m 10 zijn ze meestal wel schattigquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer, alles wat onder de 18 is is des duivels
Feli Teigan
je liegtquote:Op vrijdag 4 april 2008 09:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nou van 5 t/m 10 zijn ze meestal wel schattig
Als ik foto's van Christan zie is -ie altijd heel cute. Maar ik denk wel dat -ie ontzettend boos kan kijken met die donkere ogenquote:Op vrijdag 4 april 2008 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Die van 7 zijn echt niet altijd schattigAlleen als ze slapen (en niet snurken
)
Straks gaat ie ook in het Duits vloeken endezoquote:Op vrijdag 4 april 2008 09:34 schreef Rewimo het volgende:
Echt welTuurlijk is ie lief, maar af en toe een heel kort lontje hoor
Er zijn hier meer posters in dit topic die wls hebben gehad, je bent gewoon welkom hoor!quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:03 schreef dobbey het volgende:
Hallo iedereen![]()
In een ver verleden heb ik hier ook gepost, maar omdat afvallen op een normale manier niet werkt voor mij, ben ik sinds gister aangemeld voor een wls. Ondanks dat ik nu nog niet bezig ben met afvallen en het te zijner tijd natuurlijk op een andere manier gaat als jullie zou ik het wel gezellig vinden als ik hier ook mee "mag" posten,als dit niet mag dan zal ik mij beperken tot het wls topic.
![]()
Groetjes Dobke
Het lijkt me inderdaad wel heel interessant, maar ook heel zwaar werkquote:Op vrijdag 4 april 2008 10:22 schreef teigan het volgende:
miss_s, schijn bedriegt, er zitten echt kinderen bij die qua gedrag/opmerkingen heel erg afwijken van de rest.
Voor mij is het een mooie manier om eens gezien te hebben wat het verschil is tussen zulke ukkies, ook qua opleidingsniveau, en de klassen waar ik uiteindelijk les aan ga geven. Die zullen ook niet altijd even lief zijn, maar ik kan er zelf meer mee, dan met dit grut...
Weegschalen kunnen ook sterk reageren op temperatuurswijzigingen en luchtvochtigheid, heeft mijn vriend me ooit uitgelegd. Heeft te maken met uitzetten en krimpen van metalen onderdeeltjes. Dus is het extra belangrijk om je humeur niet al te erg van dat ding af te laten hangen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:23 schreef kwakveense het volgende:
helleu, chagerijnige morgen hier.... de weegschaal werkt niet mee... anders kom in even bijna een kilo aan in twe dagen zonder iets raars te doen... mn troost is dat t vertpercentage niet omhoog is ds dit zal wel vocht of voedsel zijn ofzo...nou ja. bah.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi Dobke, welkom!
Mag ik vragen waarom afvallen op een normale manier niet werkt?
Jawel, gaat gewoon op. Die sensoren zijn óók temperatuur gevoelig...quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:50 schreef kwakveense het volgende:
hmmm ik heb n digitale, bestaande uit een glazen plaat en een digitaal schermpje....dus ik vrees dat dat niet op gaat. maar goed, ik wanhoop niet, ik ga stug door, is er volgende week vast weer wat af.
i kijk idd meestal maar naar mn grafiekje en dat gaat met steeds kleine bergtopjes erin toch omlaag... ik lijk elke keer in een klap wat af te vallen en dan blijf ik een poosje steken "tussen twee getallen" nu vecht ik tegen de 84, een paar weken geelden was dat de 85.... dsu t zal wel..
als ik sneller wil zal ik toch meer moeten sporten, maar dat gaat nu even niet erbij...
quote:
dat was vroeger mijn held in darmatische tijdenquote:
2 is bij mij net genoeg om het "op gang" te brengen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef Zeeltje het volgende:
als je er 2 inneemt.. vloeit het er echt uit zoals ze zeggen.. wil namelijk niet dan constant op de wc te zijn...
Ik betwijfel of cup-a-soup een effectief medicijn is hoorquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:23 schreef ymme het volgende:
Poepen, de laatste tijd nog geen problemen meer ondervonden daarmee.
Wel dat ik ziekjes ben. Maar ben gewoon gaan werkenAl wil 't vandaag allemaal niet zo vlotten.
Heb al 3 beker met kippensoep van Cup a Soup op. Hopelijk voel ik mij vanmiddag weer iets beter.
Wil 't weekend niet in bed hoeven te liggen
quote:
vooral als je ooit zo'n half versteende drol hebt die met geen mogelijkheid naar buiten te persen is... dat je echt met je handen moet helpen zeg maar, als je DIE kwijt bent, hemelsquote:
*zing*quote:
jij hebt er verstand vanquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vooral als je ooit zo'n half versteende drol hebt die met geen mogelijkheid naar buiten te persen is... dat je echt met je handen moet helpen zeg maar, als je DIE kwijt bent, hemels
Kijk, dáár zijn die spoilertags nu voor uitgevonden.quote:
Dan heb jij nog nooit goed gepoept!quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:37 schreef ymme het volgende:
Dames, Gatver
Maar niets gaat boven klaarkomenOok poepen niet!!!!!!!!!
Ja die heb ik nu.. heb er ook 1 ingenomen een paar uurtjes geleden maar werkt niet echt.. wanneer zou het moeten werken.. heerlijke conversatiequote:Op vrijdag 4 april 2008 11:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
2 is bij mij net genoeg om het "op gang" te brengen.![]()
Heb ook wel eens het eigen merk van het Kruidvat gehad, heeft de zelfde werkzame stof, maar daar werd ik doodziek van.Echt vaag. Misschien andere vulstof ofzo, dat ik daar niet tegen kan.
Praten over poepen.
Huiliequote:Op vrijdag 4 april 2008 11:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Kijk, dáár zijn die spoilertags nu voor uitgevonden.
Standaard staat er ongeveer 10 uur voor. Maar mijn stakende darmen hebben een uur of 12 nodig, meestal.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:39 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
Ja die heb ik nu.. heb er ook 1 ingenomen een paar uurtjes geleden maar werkt niet echt.. wanneer zou het moeten werken.. heerlijke conversatie
dan heb jij nog nooit een drol even groot als een babyhoofd uit je anus hoeven persenquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:37 schreef ymme het volgende:
Dames, Gatver
Maar niets gaat boven klaarkomenOok poepen niet!!!!!!!!!
Dames onderlingquote:
Faithyquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:43 schreef Faithy het volgende:
[..]
dan heb jij nog nooit een drol even groot als een babyhoofd uit je anus hoeven persen
Oeh, dan gaan we gelijk op.quote:
Jij ook, in je hoofdquote:Op vrijdag 4 april 2008 11:45 schreef Levitation het volgende:
[..]
Oeh, dan gaan we gelijk op.![]()
![]()
Jij en "Faithy aka MoBlo" zijn echt erg.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij ook, in je hoofdmompelt iets over een zieke geest in een gezond lichaam...
Uh neequote:Op vrijdag 4 april 2008 11:43 schreef Faithy het volgende:
[..]
dan heb jij nog nooit een drol even groot als een babyhoofd uit je anus hoeven persen
Ligt eraan waarvan je klaarkomtquote:Op vrijdag 4 april 2008 12:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat toch liever dan poepen![]()
Met welke van de twee zou je de meeste kcal verbranden?
Hm... ben benieuwd naar jouw seksleven dan...quote:
En het rare is, dat het nu al weer over is met m'n blaas.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik was jullie gewoon kwijt! Kon het topic niet meer vinden...![]()
Balen als ik het zo druk heb om niet eens rustig m'n fok-topics bij te houden
Hoe is het met jullie allemaal?
Hier een paar eeeeeerg slechte dagen en een hoop gezeur met het vriendje
Zat dus niet al te lekker in m'n vel en heb dat weer eens heerlijk weggevroten...![]()
![]()
Maar vandaag weer met frisse moed begonnen!
Wat vervelend Ymme van je blaas!
quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:10 schreef rene90 het volgende:
10 mijl dus 16.1 km:D
Ik was aan het hardlopen!quote:
quote:'Water helpt alleen bij kater'
Uitgegeven: 3 april 2008 12:53
Laatst gewijzigd: 3 april 2008 16:06
LONDEN - Het drinken van veel water is alleen maar goed tegen een kater. Verder is het een illusie dat veel water drinken goed voor de gezondheid is. Het vormt eerder een gevaar. Dit stellen twee wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania.
Veel mensen in de westerse wereld denken dat het drinken van circa acht glazen water per dag voor bijvoorbeeld een gezondere huid zorgt of een goed middel is dat helpt bij een dieet of dat reinigend werkt onder de ledenen.
Dat is volslagen onzin, aldus de wetenschappers. Er is geen enkel bewijs dat veel water drinken goed voor een mens is. Het is een misvatting en wordt bevorderd door bedrijven die mineraalwater willen verkopen.
Medisch rapport
In 1945 werd een medisch rapport gelanceerd dat stelde dat volwassenen 2,5 liter water per dag zouden moeten drinken, ongeveer een milliliter voor elke geconsumeerde calorie.
Wat het rapport vervolgens beklemtoonde maar is genegeerd, is dat die hoeveelheid meestal al in de dagelijkse voeding voorkomt.
Misvatting
Die misvatting is in de loop der jaren nog groter geworden door de gedachte dat voor de 2,5 liter water andere dranken zoals thee, koffie, frisdrank of bier niet meetellen. Dat is ook lariekoek, menen de onderzoekers Dan Negoianu en Stanley Goldfarth.
Veel water is gevaarlijk bijvoorbeeld voor hardlopers die steeds vaker als gevolg van watervergiftiging ineenzakken. Het kan ook leiden tot een tekort aan zout in het lichaam, waarschuwen de Amerikaanse wetenschappers.
Relativeren
De Nederlandse drinkwaterbedrijven relativeren deze Amerikaanse bevindingen. Een mens moet nou eenmaal, afhankelijk van zijn gewicht en geslacht, vocht innemen, beklemtoonde donderdag woordvoerder Coen Sleddering van de drinkwaterbedrijven.
Het gaat om circa 1,5 liter. Het beste vocht in Nederland voor iemands lichaam is drinkwater omdat het van goede kwaliteit is en er geen calorieën inzitten, aldus Sleddering van de Vereniging van Waterbedrijven in Nederland (Vewin).
Die van de groenteboer in paddepoel zijn goedkoop en geniaal, dus als je die hebt, proficiatquote:Op zaterdag 5 april 2008 11:46 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!
ik heb net 2 bakken aardbeien gehaald, nu eens kijken of ze ook lekker zijn...
Waarom geen melk meer?quote:Op zaterdag 5 april 2008 11:12 schreef yvette1982 het volgende:
Mijn BMI is nu 27.4 en ik weeg 92 kilo bij een lengte van 1.83.
Op het werk hebben we een weddenschap wie het meeste vet is kwijt geraakt. Op dit moment lig ik achter dus ik moet een inhaalslag maken.
Ik denk dat ik begin met avonds geen koolhydraten meer te eten, geen melk meer te drinken.
Wat kan ik het beste middags eten? En is komkommer goed als tussendoortje?
nee, ik heb ze bij de lidl vandaan, en ze zijn best goed te eten, al mochten ze nog wel wat rijper... Maar ze waren ook maar 1 euro voor 500 gramquote:Op zaterdag 5 april 2008 12:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Die van de groenteboer in paddepoel zijn goedkoop en geniaal, dus als je die hebt, proficiat
quote:Anno 2007 gaan er wereldwijd meer mensen dood door overgewicht dan door ondervoeding (1 miljard zwaarlijvigen versus 820 miljoen ondervoeden). Wat is het toch dat we het niet kunnen laten ons dood te eten, koste wat het kost? Dit wrange gegeven vormt voor makers Britta Hosman en Jorien van Nes het startpunt van een speurtocht naar de relatie tussen onze vetzucht en hun honger. Met welke simpele ingrepen kunnen we onze eetgewoonten voor hen en onszelf minder schadelijk maken? Want mensen met onder- en overgewicht hebben te kampen met hetzelfde tekort: een gebrek aan vitaminen en mineralen, dit alles als gevolg van onze voedselproductie. Is deze grootschaligheid de reden dat we niet meer nadenken bij wat we eigenlijk eten? Hoe kan het dat er nog steeds honger is, terwijl er wereldwijd per dag bijna drieduizend calorieën per persoon worden geproduceerd? Waarom zijn steeds meer mensen te dik? Wat weten we eigenlijk van de herkomst van ons voedsel? Veroorzaakt onze manier van produceren elders honger? Kunnen we iets aan slechte productiemethodes veranderen en tegelijkertijd meer mensen voeden dan nu het geval is? Aan de hand van interviews, animaties, archiefmateriaal, YouTube-filmpjes wordt het onmodieuze probleem van honger gekoppeld aan het modieuze probleem van vetzucht. In de associatieve zoektocht naar de oorzaken van honger en vetzucht en de pogingen dit probleem op te lossen, komen verschillende mensen aan bod, zoals voormalig Unileverman Hans Eenhoorn, betrokken bij de hungertaskforce van de VN; Eelco Fortuyn van Fairfood; Louise Fresco; freegans (mensen die met eten uit prullenbakken koken); Marc Janssen van CBL en Vindi Banda van Unilever.
Ik gebruik het hoogst zelden, als ik merk dat het echt te moeizaam gaat. Lucht wel even op. Maar je moet er inderdaad geen gewoonte van maken om die middelen te gebruiken, volgens mijn huisarts krijg je dan luie darmen.quote:Op zondag 6 april 2008 18:57 schreef kwakveense het volgende:
oh en al jullie poeppraat: ik kan niet meermaar ik heb altijd geleerd dat laxeermiddel heel slecht is voor je natuurlijke darmwerking dus dat doe ik nog maar even niet...
Het was heel tof!quote:Op maandag 7 april 2008 10:08 schreef octopussy het volgende:
* octopussy vraagt zich af hoe Liejannuh en Isabeau het zaterdagavond hebben gehad met het speeddaten
Daar wil ik het dus ook met de huisarts over hebben. Ibuprofen is nou niet echt een maagvriendelijke pijnstiller... Zeker niet voor een WLS-maag.quote:Op maandag 7 april 2008 10:08 schreef octopussy het volgende:
Rewimo, wat naar dat je nog steeds zo veel pijn hebtKan je ook iets anders dan orale pijnstillers krijgen? Lijkt me niet lekker voor je maag om langdurig te slikken.
quote:Op maandag 7 april 2008 11:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
Er zijn idd weinig wls vriendelijke pijnstillers![]()
Ik kreeg toen paracetamol met codeïne maar daar werd ik raar van![]()
Ik slik dus op dit moment niks een diclofenac als het echt niet gaat. Ik probeer het bewegen te doseren zodat het behapbaar blijft. Ik snap dat je dol wordt van de pijn ik ga alweer naar een jaar pijn toe.
Verder ben ik overal een beetje stil het hele wls gebeuren kan me de boom in. Vorige week is er tegen me gezegd dat als ik mijn leven weer oppakte dat dan alles wel beter zou gaan met me
. Dat alle pijn ook die aan mijn maag aan mijzelf licht. Omdat er op de dt scan niks te zien was *kan* ik geen pijn hebben.
Ow, dat ken ik. Tig jaar geleden heb ik een kunstgewricht in mijn teen gekregen. Daar bleef ik ook pijn aan houden. Dat kon niet, ik stelde me aan, niks aan de hand, niet zeuren.quote:Op maandag 7 april 2008 11:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
Er zijn idd weinig wls vriendelijke pijnstillers![]()
Ik kreeg toen paracetamol met codeïne maar daar werd ik raar van![]()
Ik slik dus op dit moment niks een diclofenac als het echt niet gaat. Ik probeer het bewegen te doseren zodat het behapbaar blijft. Ik snap dat je dol wordt van de pijn ik ga alweer naar een jaar pijn toe.
Verder ben ik overal een beetje stil het hele wls gebeuren kan me de boom in. Vorige week is er tegen me gezegd dat als ik mijn leven weer oppakte dat dan alles wel beter zou gaan met me
. Dat alle pijn ook die aan mijn maag aan mijzelf licht. Omdat er op de dt scan niks te zien was *kan* ik geen pijn hebben.
Dat is schrikken! Beterschap voor je moederquote:Op maandag 7 april 2008 12:07 schreef J1981 het volgende:
Gefeliciteerd Motorbloempje!
Na een hectisch weekend weer even tijd voor FOK!. Mijn moeder is vrijdag met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Waarschijnlijk iets aan haar hart. Alle uitslagen zijn alleen goed, dus wat het precies is, geen idee. Maar goed, ze is dus nog steeds daar. Ik hoop maar dat ze snel naar huis mag.
Ondanks alles toch weer bijna een kilo kwijt, dat gaat gelukkig wel goed.
Wat een lekker bekkiequote:Op maandag 7 april 2008 12:30 schreef Troel het volgende:
Ruben doet het als het goed is weer, router was eruit gevlogen
Ja, van die omeprazol had ik ook bedacht, ga ik morgen ook even voorleggen aan de huisarts. Ik heb geen last van de ibuprofen maar dat wil niet zeggen dat het goed voor mijn maag is natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2008 12:38 schreef Troel het volgende:
Rewimo, ik gebruik eigenlijk alleen maar panadol groen (gladde tablet). Ik heb toen met mijn kies geloof ik ook tramadol gehad, maar dat is ook troep natuurlijk.
Ibuprofen of brufen kan je eventueel misschien in combinatie met omeprazol slikken? Dat je wel je maag beschermd? Heb er niet voor geleerd natuurlijk, maar misschien kan dat?
quote:Op maandag 7 april 2008 12:48 schreef freecell het volgende:
Rewimo succes ermee, klinkt niet plezierig :/
Hier net lekker gelunched en besloten dat ik maar even helemaal geen koffie meer moet drinkenGisteravond om 7 uur kopje cappuccino gehad en vanacht bijna niet geslapen, daarna vanochtend wegens bijzonder duf hoofd weer één genomen en ik stuiter al de hele dag
Ik lust het wél weer trouwens
Gewoon doorstrompelen hoor, ik doe nu ook nog steeds niet anders, alleen dan wat langerquote:Op maandag 7 april 2008 18:38 schreef Brighteyes het volgende:
uniekhoorn, wat goed!
Ik heb net een poging tot de eerste les gedaan maar meer dan een hele matige poging was het niet.![]()
Maar goed, woensdag ga ik gewoon weer, het zal toch ooit wel ietsje beter gaan neem ik aan.
EN iig heb ik nu geleerd dat hardlopen strompelen achter de kinderwagen prima gaat!
Straks maar weer lekker zwemmen.
Ren jij achter de kinderwagen?quote:Op maandag 7 april 2008 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha zat me wat bevreemd aan te kijken maar ik geloof dat hij het verder allemaal wel best vond.
Oeps...quote:Op maandag 7 april 2008 08:31 schreef teigan het volgende:
Marijkezwolle, moblo=motorbloempje=faithy...
Ik loop stage als P&O adviseur en vandaag hadden we een sollicitant. Die kwam dus bij ons solliciteren maar om brood op de plank te krijgen deed ie nu van alles, waaronder schoonmaken. Ik zei (aan het eind van het gesprek) heel goed bedoeld "succes met schoonmaken", maar dat was iets te direct.... Het sloeg in als een bom (dat zag ik ook wel aan hem) en kwam het heel denigrerend over, terwijl dat dus absoluut niet mijn bedoeling was!quote:Op maandag 7 april 2008 21:37 schreef freecell het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd naar je blunder Marijke
quote:Op maandag 7 april 2008 21:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik loop stage als P&O adviseur en vandaag hadden we een sollicitant. Die kwam dus bij ons solliciteren maar om brood op de plank te krijgen deed ie nu van alles, waaronder schoonmaken. Ik zei (aan het eind van het gesprek) heel goed bedoeld "succes met schoonmaken", maar dat was iets te direct.... Het sloeg in als een bom (dat zag ik ook wel aan hem) en kwam het heel denigrerend over, terwijl dat dus absoluut niet mijn bedoeling was!![]()
Echt, ik kan soms zo heerlijk dommig en ontactisch zijn
Maar goed, ik kon mezelf dus wel voor de kop slaan, maar gelukkig ging m'n begeleidster er wel luchtig mee om.
dat was mijn verjaardag dusquote:Dank nog voor felicitaties enzo
Hier een iets minder leuke verjaardagsrit over de dijk dan geplanned: geen verjaardagsrit over de dijk
René's motor had bij aankomst op de uni binnen enkele seconden een plasje water onder zich liggen.
ANWB gebeld 's middags, rond half 5, maar de gele auto arriveerde pas om half 7de meneer heeft gekeken, en nu blijkt de waterpomp naar de klote
Dus de motor staat nog op de uni, en René is bij mij achterop mee naar huis gekomen, waar we dus pas om kwart over 8 aan het eten zaten en moe waren...
verjaardag
![]()
Verder wel lekker dagje gehad, lekker gespinned, en morgen wilde ik hardlopen, maar dat ga ik niet redden, ivm concert. Dus dan woensdag na het touwtjespringen nog een rondje rennen in Nijmegen met Evy, les 5 alweer van deel 2
Zo eens luisteren wat dat is, zal wel richting de 3 kwartier zijn![]()
zin in
En alsof mn darmen het wisten, ze gaven me een tof cadeautje: ik heb heerlijk gepoept, en moet straks weer![]()
ze leven weer een beetje, toch fijn, want alles wat er nog in zit, telt ook mee op de weegschaal
Nu zo dus maar slapen...![]()
fijne dromen allemaal
Vooral met die jompelsmiley erbij hèquote:Op maandag 7 april 2008 23:01 schreef octopussy het volgende:
maar erhm... ik hoef het eerlijk gezegd niet echt te weten wanneer je wel of niet gepoept hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |