quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie kindjes ook zo dat ze schrikken als je moet niezen? En laat het hooikoortsseizoen nou begonnen zijn
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ai, da's lastig dan Troel!
't Is deze foto trouwens die me bij staat in times of need.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef gr8w8 het volgende:
http://tikfout.nl/pivot/entry.php?id=3101
Roos' eerste fruithapje.
Sinds ik papa ben, kan ik dit soort grappen wel hebben.quote:
Het gaat beter dan voor de zwangerschap! Heb na de bevalling wel 48 uur bedrust gehouden en daarna héél langzaam opgebouwd, en ik doe nu eigenlijk nog niet zo gek veel, maar ik voel me echt hartstikke goed! Zit me af te vragen wanneer het fout gaat..ik ben het namelijk helemaal niet meer gewend om geen pijn te hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:32 schreef E.T. het volgende:
Maneki, wat klink je heerlijk
Wat heerlijk dat 't allemaal zo vreselijk goed gaatvroeg me van de week af; hoe gaat het met jou lichamelijk (bekken)? Is dat net als de zwangerschap zelf ook zo meegevallen?
deepfeeze !quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
He P_iglet, Heb je zelf ook het idee dat pepijn niet genoeg binnenkrijgt/verwerkt? Of is het meer zo van, ga wel naar het ziekenhuis, want dan zijn ze op het CB blij?
Met een speen in je mond?quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
...
Zo hing ik vroeger wel eens aan de bar......(in de oertijd...zo lang geleden)
....
Wat heerlijk voor je! Kan me goed voorstellen dat je dat niet meer gewend bent.. je loopt al een jaar of 5 met pijn! Ik hoop echt voor je dat het zo blijftquote:Op dinsdag 1 april 2008 12:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het gaat beter dan voor de zwangerschap! Heb na de bevalling wel 48 uur bedrust gehouden en daarna héél langzaam opgebouwd, en ik doe nu eigenlijk nog niet zo gek veel, maar ik voel me echt hartstikke goed! Zit me af te vragen wanneer het fout gaat..ik ben het namelijk helemaal niet meer gewend om geen pijn te hebben
Hoe gaat het met jou? Merk jij al verbetering nu je niet meer zwanger bent?
scheel kijken hoort niet meer na 6 maanden. hooguit bij moeheid.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:52 schreef appelsap het volgende:
P_iglet waarom moet je naar de oogarts?
Damian kijkt ook af en toe wat scheel en de vorige keer op het CB kon die vrouw dat ook zien maar wij hoeven nog helemaal niet naar een oogarts. Die vrouw zei dat ze zich pas zorgen gaan maken als dat rond het 2e jaar nog steeds zo is en dat ze het op die leeftijd ook pas duidelijk kunnen zien.
Toch raar dat het advies weer zo verschilt van elkaar.Ik weet niet of jij er wat meer van weet maar misschien ben ik nu wel verkeerd voorgelicht. Ik heb zelf een sterke afwijking en mijn vriend een lichte dus ik maar me toch wel enigzins zorgen nu!
Stiemie geitensmeerkaas mag ook zodra gewone smeerkaas mag, daar zit geen verschil in. Maar waarom smeerkaas (chemisch, met smeltzouten en andere rare toevoegingen?)quote:Op woensdag 2 april 2008 16:40 schreef Stiemie het volgende:
Ah gewoon zorgen dat je nooit meer bij die ene arts terecht komt dus.
Memmel hoe was het bij de huisarts?
En ik heb nog even een vraagje. Ik weet dat Linde smeerkaas op brood mag, maar mag ze ook geitensmeerkaas (gewoon zo'n voorverpakt pakje van albert heijn)?
Dankjewel voor het antwoord! Ik heb hier toevallig een pakje geitensmeerkaas voor mezelf liggen en de gewone kaas is op dus vandaar dat ik het me afvroeg. Maar dat wordt morgen dus smullen voor Linde. Ben benieuwd wat ze ervan vindtquote:Op woensdag 2 april 2008 17:23 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Stiemie geitensmeerkaas mag ook zodra gewone smeerkaas mag, daar zit geen verschil in. Maar waarom smeerkaas (chemisch, met smeltzouten en andere rare toevoegingen?)
Je kunt ook gewoon zachte geitenkaas op haar boterham smeren, stuk minder onnodige toevoegingen..
Deepfreeze wij hadden ook een briefje van de CB arts voor de huisarts met de letterlijke tekst "afbuigende groeicurve in lengte en gewicht, gaarne uw beoordeling en verwijzing naar kinderarts", met daarbij ook de groeicuves afgedrukt. Maar dat was blijkbaar niet voldoende...
Is het nationale babyhuilavond?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:31 schreef Kersjes het volgende:
Ik zit hier uitgeteld op de bank mijn best te doen het gehuil te negeren. We hebben van alles geprobeerd maar hij wilde niks eten vanavond, wilde niet in de stioel, niet op de grond of de box en al helemaaaaal niet in bed! En hij is zo ontzettend moe, maar het enige dat hij wil is bij mij op schoot. Dat is ook het enige dat hem rustig maakt, maar ik kan toch niet dag en nacht met mijn ventje op schoot zitten? Dus nu laten we hem huilen. Soms is het een paar minuten stil en dan ineens weer keihard supernijdig gegil. Hij is nu al een uur bezig, af en toe gaan we erheen, aai over de bol, liedje zingen. Maar zodra ik weg ben begint hij weer....
Nee hoorquote:Op woensdag 2 april 2008 22:28 schreef Webkim het volgende:
[..]
Is het nationale babyhuilavond?Mijn avond ziet er nagenoeg hetzelfde uit.
Nee tuurlijk nietquote:Op woensdag 2 april 2008 22:25 schreef Troel het volgende:
Serieus? Onder je matras leggen? Dat is een goed idee!
Dat lachjequote:Op woensdag 2 april 2008 22:41 schreef gr8w8 het volgende:
Hier een lachende baby.
Alleen de ondertitels zijn verschoven.
Dank je!! Ik was druk opzoek naar zoiets, bij de prenatal had ik iets gevonden maar dat kostte 82,50!! Dat vind ik een beetje te gek.quote:Op donderdag 3 april 2008 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje ik weet dat de C&A vaak slaapzakken heeft met lange mouwen, lekker warm en je kan de mouwen er ook afritsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
Das tenminste een positieve cb-arts! Hier was het van, het echte omrollen is pas met 5-6 maand hoor. Daarvoor is het gewoon hun evenwicht verliezen...quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe, wat fijn dat de echo goed was!
Weet iemand wat nou precies 'echt' omrollen is? Vorige week bij het CB leek Sasha zijn hoofd achterna te gaan toen hij op zijn buik lag en toen zei de arts 'Kijk, hij rolt bijna om, nou ja, omrollen op zijn manier'.
En nu net in de box rolde hij dus idd om. Maar is het dat dan ook letterlijk omrollen en meer een 'je hoofd opzij zwaaien en erachteraan met de rest van je lijf' of is dat 'echt' omrollen zoals die kleintjes doen?
Het tweede tandje is er trouwens ook bijna door!Naast de eerste, dus beide ondertandjes zeg maar.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:57 schreef jellyrose het volgende:
Sashaal bijna 2 tanden! (Oh Stiemie, Ethan heeft er ook nog steeds welgeteld 0!)
quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Ik hoorde laatst trouwens van iemand dat tanden krijgen erfelijk bepaald is. Dus als pa en ma laat zijn, is kindje ook vaak laat. Ik kreeg mijn 1e tand met 14 maanden hoorde ik van mijn moeder![]()
3 al! En waar zit het derde?quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:24 schreef Deepfreeze het volgende:
En ook nog eens 2 tandjes voor sasha, meneer is niet laat!
Hier is het drama van nr3 gelukkig voorbij..
quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Joh volgens mij is Linde dan al oud genoeg om zelf te flossen
quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:20 schreef Moonah het volgende:
Webkim, ik las dat jullie bij de osteopaat zijn geweest en dat er vooralsnog niet veel verbetering is opgetreden? Baker je nu nog wel steeds?
quote:Op zondag 6 april 2008 10:10 schreef p_iglet het volgende:
Pfff jeetje Joyce, hopelijk knapt Zoe snel op!!
Ilse wat leuk!!!
Pepijn kan ook zo heerlijk spelen, maar het beste als mama of papa niet in het zichtsveld is.
Hebben de andere grote baby's dat nou ook? Alleen spelen gaat makkelijk 15-20 minuten goed, maar zodra papa of mama in de buurt is wil je iedere 2 minuten aandacht.
quote:Op zondag 6 april 2008 19:50 schreef Webkim het volgende:Heeft iemand vannacht mijn baby omgewisseld? Wat een heerlijk rustige lachebek heb ik sinds vanmorgen opeens in huis.
Bij ons de abc weer, maar dat kan ook de drie maanden grens geweest zijn. Verkoper zei dat we ons geld terug kregen als het niet zou werken. Die is ieg erg zeker van zijn zaak.quote:Op zondag 6 april 2008 19:27 schreef Vicky het volgende:
Jeetje Sasha, snelle vent!!
Bij Amber hielp ABC voor geen meter, cinababy daarentegen hielp heel goed.
quote:Op zondag 6 april 2008 10:10 schreef p_iglet het volgende:
Pfff jeetje Joyce, hopelijk knapt Zoe snel op!!
Pepijn kan ook zo heerlijk spelen, maar het beste als mama of papa niet in het zichtsveld is.
Hebben de andere grote baby's dat nou ook? Alleen spelen gaat makkelijk 15-20 minuten goed, maar zodra papa of mama in de buurt is wil je iedere 2 minuten aandacht.
ik heb vanmorgen ook al staan priegelen.. alleen draait ze d'r hoofd alle kanten op en dat maakt richten zo lastigquote:Op maandag 7 april 2008 10:41 schreef S-A-I-N-T het volgende:
aggos nienke wat sneu. Maar idd met een broer met grote bellen is het wel wat lastig om het te ontwijken he.
Als je bv geeft even wat in haar neusje druppelen. Ik geloofde er niet zo in maar bij Zoë werkte het echt wonderlijk goed.
Pien wat knap zeg!quote:Op maandag 7 april 2008 08:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
JIPPIE HALEE JOELOE![]()
![]()
Pien zegt mamamamamamamamamaamamamamamamaamama
De arts heeft even gekeken, maar de verhoging (37,8) en een beetje gehoest waren niet echt erg. Ik denk dat door de prik, het lichaam moeite had om de verkoudheid EN de prik te verwerken. En dus even een wat heftigere reactie. Al is de temp max 38,9 geweest. Hij was alleen zo zieligjes..quote:Op maandag 7 april 2008 10:41 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Deepfreeze ze heeft geen koorts meer. ik heb de eerste prik ook laten uitstellen omdat ze toen verkouden was. Maar als ze zo blijft als ze vandaag is dan durf ik het wel aan. Dan hoef ik zelf pas vrijdag weer te werken en ben nergens ingedeelt dus mocht het niet gaan kan ik mooi thuis blijven.
Hebben ze bij jou op het cb niet geadviseerd om later te prikken bij de verkoudheid?
Ah, ok, ik heb veel familie/kenissen die als volgt voed(d)en: fles, fruithap met wat melk, fles, fles. En dat vind ik persoonlijk toch een voeding te weinig, zeker omdat ze er zo klein nog maar weinig uithalen, uit die groente- en fruithapjes.quote:Op maandag 7 april 2008 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Als hij volgens het cb lijstje over gaat op 4 flessen komt daar dan dus een groente of fruithapje bij.
BE ook voor FV kindjes word vanaf 6 maanden aangeraden. Omdat de darmpjes dan beter uitgerijpt zijn en er minder kans is op krampjes/allergieen etc...quote:Op maandag 7 april 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef geen bv dus ik zou met 4 mnd mogen starten.
Hoewel ik zelf niet zo heel goed snap waarom daar nou verschil in zit mbt het beginnen van bijvoeding.
Maar ik laat het wel afhangen van het advies van het cb denk ik. Op zich... als ik nu kijk naar Sasha's ritme zou het prima passen om over een week of 4 over te stappen op 4 grotere flessen en een fruithap oid tussendoor. Maar goed. Even aankijken maar.
Hij heeft natuurlijk wel al tanden dus op zich zouden spare ribs ook wel kunnen toch?
Wat schattig!quote:
Ja, dat zou ik dus ook denken idd. Maarop het voedingsschema van het cb hier staat bij flessekindjes bij 4 maanden 'evt. groente of fruit' en bij bv pas bij 6 maanden.quote:Op maandag 7 april 2008 13:51 schreef p_iglet het volgende:
[..]
BE ook voor FV kindjes word vanaf 6 maanden aangeraden. Omdat de darmpjes dan beter uitgerijpt zijn en er minder kans is op krampjes/allergieen etc...
Als je ze maar Rapleyedquote:Op maandag 7 april 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Hij heeft natuurlijk wel al tanden dus op zich zouden spare ribs ook wel kunnen toch?
Qua eten niet, maar je hebt kans dat ze nu denken dat Thomas een meisje is (of is het nog wel echt mooi roodquote:Op maandag 7 april 2008 16:14 schreef Webkim het volgende:
Floortje, mooie meid, en goede kledingkeuze!![]()
Gisteren in mijn vaatwasser o.a. een pastasauspan, een Aventfles en een paar Aventbewaarbekers waar ik melk in invries. Het was de eerste keer dat ik het babyspul in de vaatwasser deed ipv met de hand en daarna in de sterilisator.
En raad eens? Door het restje tomatensaus in de pan is al het zachte plastic rood geworden. De bewaarbekers, de dop van de fles. Het ziet er niet uit, maar kan het ook kwaad?
Een tijd geleden moest men vroeger met bijvoeding starten omdat er echt teveel tekorten zaten in kunstvoeding. Tegenwoordig zou dat allemaal al toegvoegd zijn...quote:Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef owlet het volgende:
Maar serieus: wel raar dat er op dat lijstje een verschil wordt gemaakt tussen flesvoedingskinderen en borstvoedingkinderen. Want het is toch niet alleen het darmpjes-idee maar ook het feit dat kinderen pas vanaf een maand of zes echt aan eten toe zijn. Tot die tijd eten ze wel op wat je in hun mond stopt maar is er nog weinig echte interesse (en noodzaak) in eten. Toch?
quote:Op maandag 7 april 2008 17:52 schreef marit1978 het volgende:
'tegenwoordig' lijkt me al wel veel langer dan dat het advies ook voor kv pas vanaf 6mnd bestaat !
Ja wel als hardhandige verpleegkundigen vergeten knoopjes open te maken jaquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:58 schreef Stiemie het volgende:
Gaat de verpleegkundige helpen emt uitkleden, ziet ze de drukkertjes aan de zijkant van Linde's trui over het hoofd. Linde dus huilen want haar hoofd zat vast. Zegt ze: ze huilt wel snel he met uitkleden![]()
quote:Op maandag 7 april 2008 16:14 schreef Webkim het volgende:
Floortje, mooie meid, en goede kledingkeuze!![]()
Dank jullie! Ik vind m zelf ook nogal fantastisch! Het is een 2e handsje, mijn eigen kleine neefje (is 1,5 maand ouder dan Floortje) woont in Oostenrijk, en had dit shirtje van een van mijn nichtjes als kraamkado gekregen, samen met klompjes-slofjesquote:Op maandag 7 april 2008 16:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
FloortjeWat een geweldig shirt, waar heb je die vandaan?
En dat zonder flensjes.....schandequote:Op dinsdag 8 april 2008 10:47 schreef Memmel het volgende:
Stiemie, als het maar oplucht hoor. Maak van je hart geen moordkuil.
Anna is weer helemaal beter. Gisteren zijn we met P_iglet en Pepijn lekker naar het strand geweest en hebben die twee voor het eerst poffertjes op!! Dat was een hele smulpartij.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
En dat zonder flensjes.....schande
Niet van alle oma's.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:55 schreef gr8w8 het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van oma's in en rond je huis? Vinden zelfs poepluiers leuk, rare wezens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |