abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:32:58 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_57757238
Het grote kleine babietjes topic deel 138

Babietjes
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 200: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 01-04-2008 19:49:33 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:36:10 #2
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57757310
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:36:44 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_57757316
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie kindjes ook zo dat ze schrikken als je moet niezen? En laat het hooikoortsseizoen nou begonnen zijn
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ai, da's lastig dan Troel!

't Is deze foto trouwens die me bij staat in times of need.

quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef gr8w8 het volgende:
http://tikfout.nl/pivot/entry.php?id=3101

Roos' eerste fruithapje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:40:29 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_57757394
Sorry gr8w8
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57757475
Alweer een topic vol! Dat gaat snel!

BE ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om naar je werk te gaan als je weet dat dat mannetje thuis op je wacht

En gr8w8 wat een lief meisje is die Roos zeg

Hier minder goed nieuws. Mijn moeder belde net dat de koorts van Linde weer opkomt. Vanmorgen toen ik thuis wegging had ze nog 37,0, maar dat was alweer gestegen naar 37,8. Nog niet schokkend, maar wel erg zielig voor Linde. Hopelijk gaat het niet echt stijgen en blijft het bij een beetje verhoging.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:48:47 #6
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57757563
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:40 schreef Troel het volgende:
Sorry gr8w8
Sinds ik papa ben, kan ik dit soort grappen wel hebben.

Ik was ook veel te sloom via m'n pda.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:59:09 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57757759
Leuk filmpje!

Linde kop op beterschap...geef jij maar wat van je temp aan Anna. Die had gisteravond 34,8, vanmorgen 35,8 en daarnet na een lekker badje 36,1. Dus nu heeft ze een maillot aan, spijkerbroek, romper, t-shirt en trui. En na een paar slokken thee en een overheerlijk Nijntje koekje is ze op tafel in slaap gevallen. Ik zal zo eens een fotootje posten.

Sasha, je hebt zo'n lieve toet! BE: ik heb ook her en der wat foto's van Anna in mijn kamer hoor! Dat gezeik van sommige andere mama's bij mij dat ze daar op kantoor niet aan willen denken: dikke neus. Ik denk de hele dag aan mijn meissie!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:59:34 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57757771
Ik hoor mezelf graag praten, maar dit is teveel....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57758072
Heb ik weer een volledig deel gemist...

Ik heb ook een fotootje van Liande op mijn bureaublad staan. Ik vind het maar logisch ook.

gr8w8, Roos is er duidelijk aan toe, aan die fruitpap

Linde, beterschap!

Heb hier wel schrik voor over een maandje, vanaf dan gaat Liande wisselend een weekje naar de onthaalmoeder en een weekje naar mijn vader. En vanaf dat ze naar de opvang gaan worden ze ook ziek... In 7 maand tijd is er hier twee keer koorts geweest, na een prik en vlak voor het eerste tandje. Telkens 1 dag en 1 paracetamol en het was voorbij.
Dus als ze binnenkort om de haverklap met wat thuis komt, zoals veel ouders mij zeggen, dan hou ik mijn hart vast :/
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:22:04 #10
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57758217
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:32 schreef E.T. het volgende:
Maneki, wat klink je heerlijk
Wat heerlijk dat 't allemaal zo vreselijk goed gaat vroeg me van de week af; hoe gaat het met jou lichamelijk (bekken)? Is dat net als de zwangerschap zelf ook zo meegevallen?
Het gaat beter dan voor de zwangerschap! Heb na de bevalling wel 48 uur bedrust gehouden en daarna héél langzaam opgebouwd, en ik doe nu eigenlijk nog niet zo gek veel, maar ik voel me echt hartstikke goed! Zit me af te vragen wanneer het fout gaat..ik ben het namelijk helemaal niet meer gewend om geen pijn te hebben
Hoe gaat het met jou? Merk jij al verbetering nu je niet meer zwanger bent?

Beterschap Linde
Och Anna, koud meisje! Tis wel normaal om ondertemp te hebben na koorts maar ook altijd wel weer sneu.
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:08:22 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57759055
Stiemie, wat naar dat Linde zo blijft kwakkelen
Memmel, dat lijkt me ook eng, ondertemperatuur Hopelijk trekt het allemaal weer snel bij.
Iksje, het valt wrs reuze mee. Eli is wel al duperlang verkouden, maar verder gewoon vrolijk en blij. En daarbij, alle weerstand die nu opbouwen is alleenmaar meegenomen voor later (al zal ik daar vast anders over denken als hij ooit zielig is)

Hier is de poepstroom opgehouden, maar tandjes ho maar! Waar kan je kunstgebitten voor babies kopen
Oh, en Eli probeert zijn knieen onder zich te duwen. Hoe lang gaat het nog duren tot hij kruipt? Ben erg benieuwd.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57759340
Net naar het CB geweest, en we zijn afgekeurd
We mogen Pepijn niet meer om 90 graden in de wasmachine doen.

Lengte metingen van de afgelopen 3 maanden zijn een zooitje.
Volgens de 1e meting vandaag was hij 3cm gekrompen...
Uiteindelijk na hoop opnieuw meten 1cm gegroeid in de afgelopen 3 maanden.
Wel erg weinig dus...

Ook 420gr groeien in 3 maanden is niet veel.

Ontwikkeling gaat super, kruipen, staan enz...
Maar dus toch maar voor controle naar de kinderarts.

vamiddag naar de huisarts voor een verwijzing... want afspraak maken bij de kinderarts kan pas nadat je een of ander elektronisch verwijzingsnummer van de huisarts hebt.

En ik moet vanmiddag werken dus kan niet mee naar de huisarts

Ow en omdat Pepijn thuis af en toe scheel kijkt (op het CB niets te zien) moeten we voor de zekerheid langs de oogarts... Bel je het eerste ziekenhuis, wachttijd 7 maanden .
3 ziekenhuizen verder uiteindelijk op 14 mei een afspraak..
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:43:35 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57759769
P_iglet, dan moet je Pepijn maar niet meer zo heet wassen

Oververmoeide Anna die d'r bedje niet eens haalt

Devin is niet lekker, waarschijnlijk aangestoken door alle zieke baby's hier op het forum?
Strontverkouden, het snot stroomt eruit en 38.1 toen ik hem een uur geleden tempte.
.... met gevoel voor drama....
pi_57759946
He P_iglet, Heb je zelf ook het idee dat pepijn niet genoeg binnenkrijgt/verwerkt? Of is het meer zo van, ga wel naar het ziekenhuis, want dan zijn ze op het CB blij?

Stiemie, wat vervelend dat Linde weer wat te pakken heeft. Hopelijk blijft het bij wat verhoging, en is het zo weer over. Wel goed dat ze zwaait en taat zegt trouwens!! Is ze niet laat mee toch?

Troel, Chris schrok hier in het begin ook heel hard van niezen, echt keihard brullen en ik paniek. Wat we vaak deden was ha-Ha-HA-NIES. Dus alvast wat oplopend voorgeluid maken. maar dan nog ging het niet altijd goed. Tegenwoordig gaat het wat beter. Dus ook een kwestie van tijd. Nu moet Chris soms zelf lachen als je opeens iets hards tegen hem zegt..

BE, je dag is al voor de helft voorbij.. En tot die tijd lekker zwijmelen bij die heerlijke foto!

Davinia, hier ook tandjesluiers. Er is een door, maar de luiers zijn nog niet beter, dus we gaan op naar de volgende tand. Papa heeft vanochtend een heerlijk cadeautje gehad van Chris .. Maar dat mag hij zelf komen vertellen... papa: mama
Achteruit tijgeren gaat steeds vlotter (wel perongeluk) en af en toe de knietjes onder zijn billen als hij ergens naar reikt. Maar voorlopig is het net een draaitol op het speelkleed
pi_57760161
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
He P_iglet, Heb je zelf ook het idee dat pepijn niet genoeg binnenkrijgt/verwerkt? Of is het meer zo van, ga wel naar het ziekenhuis, want dan zijn ze op het CB blij?
deepfeeze !
p_iglet is niet echt belachelijk geloof ik hoor !
Hoe kóm je op het idee "het cb blij maken" ?
pi_57760478
Rustig Marit, ik bijt niet..
I'm just wondering, soms hoor je hele drama's over het CB.. Vroeg me af in hoevere P_iglet het eens wat met het CB? En heb even de 2 uitersten gegeven als opties, niet als vaststaand feit..
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:18:50 #17
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57760485
P_iget, inderdaad heel erg balen. Ik hoop dat alles ok blijkt en dat hij straks ineens een spurtje maakt.

Anna ligt nog steeds lekker te slapen, inmiddels al zo'n 2,5 uur. En ze huilt ook een stuk minder als gisteren. Ze zal ook wel erg moe zijn (zo'n moeder die je voor elke scheet meesleept naar een huisartsenpost om half een 's nachts aan de andere kant van de stad).
pi_57760512
Ach Anna wat lig je er lief bij...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:22:28 #19
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57760579
Anna
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:24:42 #20
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57760618
P_iglet ik denk dat je Pepijn voortaan alleen nog maar in de handwas mag doen Of stop je 'm soms af en toe ook stiekem in de droger Lastig he als je dan zelf niet mee kunt naar zo'n bezoekje.

Devin is ook al verandert in een klein snotje. Beterschap.

Memmel is Anna's temperatuur alweer een beetje bijgekomen? Ze mag zo een paar graadjes van Linde hebben hoor als ze wil.

Deepfreeze mijn vriend leert haar nu ook een "high five" geven Kijk ze helemaal trots als het lukt. Zo lief.

Ik ben inmiddels vanaf mijn werk naar huis gekomen en ben nu thuis aan het werk. De temperatuur bij Linde blijft maar stijgen ondanks de paracetamol en ze klinkt nu ook wat benauwder. De dokter zei gisteren dat we langs moesten komen als ze hoge koorts kreeg of als ze benauwder werd dus ik heb maar even gebelt. Vanmiddag tussen kwart voior 4 en 4 uur is het spreekuur voorbij en kan ik even met haar langskomen.
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:24:51 #21
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57760621
ze ligt inmiddels wel in bed hoor....
pi_57760651
Stiemie dat klinkt toch niet helemaal lekker voor Linde hoor!!!

Ah ik vroeg het me al af Memmel of ze geen slapend armpje zou krijgen zo..,
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_57760812
hihi..ik dacht ook al; 2,5uur al zo slapen! Knap !!

maar, heel fijn dat ze beetje bij kan slapen nu en wie weet zijn de hevigste klachten voorbij nu
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:21:46 #24
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57762453
Jullie raden nooit wie er vandaag voor het eerst een uur in haar eigen bedje heeft geslapen!!

Jennifer doet wel een beetje raar, sinds 2 dagen doet ze 1 borst drinken. Dan geeft ze aan nog meer te willen, maar als de tiet in de buurt komt zet ze het op een gillen. Als ik vervolgens wat afkolf en met de fles geef is alles weer goed... Raar kind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57762531
ach gossie, die Anna.....
Zo hing ik vroeger wel eens aan de bar......(in de oertijd...zo lang geleden)

Anyway, hopelijk knapt Anna lekker op. En die Pepijn, wat ontzettend vervelend dat je zo lang moet wachten. Geen bevriende dokter in de omgeving ?????

Hier zijn de meiden heerlijk aan het spelen in hun eigen stal. Dat wil zeggen, Pien rolt heen en weer en Floor checkt de omgeving, die staat al een tijdje de wachte te houden
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:22:36 #26
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57763336
Pff net langer dan een uur bij de dokter gezeten... Linde heeft beginnende oorontstekingen aan 2 kanten en een behoorlijke luchtweginfectie. Ze heeft nu voor een weekje antibiotica gekregen. Binnen 48 uur moet de koorts (inmiddels 39,7) gezakt zijn en donderdag moeten we weer terug voor controle.
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:39:41 #27
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57763592
Oh nee, arme Linde!
Wat een narigheid toch allemaal met die oortjes, dat is toch niet leuk meer? Hopelijk is ze gauw weer koorts - en pijnvrij

Hier is inmiddels ook niks meer over van mijn vrolijke ventje, het is een zielig hoopje snotterige ellende met 38.7 graden koorts
Hij blijft maar huilen en jammeren en ik denk dat hij weer of nog steeds last van zijn oortjes heeft....
Bah, het moet nou maar eens voorbij zijn met al die zieke baby's hier
pi_57763738
jeetje, allemaal zieken hier
wat vervelend !!

beterschap ukkies!
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:47:36 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57763740
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
...
Zo hing ik vroeger wel eens aan de bar......(in de oertijd...zo lang geleden)
....
Met een speen in je mond?

Oh, Linde, dat is heel vervelend. Als ervaringsdeskundige op dit gebied (sinds donderdag that is...) kan ik je melden dat ze er erg veel pijn van kan gaan krijgen. Nu kreeg ik hier de tip om heb bedje wat schuin omhoog te zetten zodat de druk op de oren wat minder wordt. En neusdruppels gaan gebruiken. Maar die zijn alleen op recept te krijgen. De zetpillen doen hier nu ook goed hun werk en Anna is weer vrolijk enzo. Dus ik maak me ook geen zorgen meer om de ondertemperatuur. Dat doe ik wel weer wanneer het morgen of do nog zo is.
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:05:47 #30
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57763981
Memmel, baby Otrivin is gewoon zonder recept bij de drogist te koop hoor!
Dat is trouwens zo'n drama, ik sproei Devin regelmatig over zijn wang en 1 keer zelfs recht in zijn oog omdat het elke keer gillen en spartelen geblazen is zodra ik in de buurt van zijn hoofd kom met het flesje...
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:31:51 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57764373
Ja weet ik, maar ik kreeg de tip om "echte" druppels te halen en geen zoutoplossing. Echte druppels in een baby-concentratie. Die had ik al eens eerder gehad en dan ben je echt binnen een dag van het probleem af.
pi_57765013
Updateje over het inbakeren:
de wijkverpleegkundige kwam ons dat gisteren om drie uur leren en Thomas heeft sindsdien heerlijk geslapen. Ik heb hem gewekt om heem te voeden en als -ie uiitgedronken was viel hij gelijk weer in een diepe slaap. Lief oververmoeid mannetje! Vannacht heeft hij zelfs 1 keer een ruk van zes uur gemaakt, alvorens uit zichzelf wakker te worden wegens Erge Honger. Ik heb zelf in geen weken zo lekker uitgerust!

De nachtvoeding was ook geen drama dit keer: om kwart voor drie lag er een klein rupsje aan mijn borst (ontbakeren hoeft niet zo midden in de nacht), dat helemaal soezelig wat dronk en meteen weer ver weg was toen ik hem terug onder zijn lakentje stopte.

Maar vandaag komen er toch een piepklein beetje twijfels Vanavond om kwart voor zes dacht ik hem maar weer eens te gaan wekken voor een voeding, maar hij was dus al wakker en lag met zo'n zielig wit ' ik-heb-melk-teruggespuugd'-bekkie in zijn bedje te huilen. Heel zachtjes en af en toe een uithaaltje zonder geluid. Hij keek er ook zo zielig bij, wat ik gelijk interpreteerde als 'mama, wat doe je me aan?'

Pfff... Ik voelde me helemaal een ontaarde moeder.

Vanmorgen had hij het trouwens gepresteerd om 1 arm uit de doeken te wurmen, terwijll hij toch echt HEEL strak ingewikkeld zat. Hij is net zo sterk als zijn moeder.

Het is wel heel erg wennen zo, want Ria Blom is erg strak in haar rust en regelmaat regels. Volgens haar mag een baby inclusief de voeding hooguit een uur op zijn, of korter als hij eerder aangeeft vermoeid te zijn. En Thomas begint na zijn voeding al breeduit te gapen, dus dan knuffel ik hem nog vijf minuutjes en dan is het: inwikkelen weer en terug in bed. Ik heb hem vergeleken met de afgelopen weken nu dus heel weinig bij me en vraag me stiekem af of dat inbakeren nou echt goed is voor hem of vooral lekker rustig voor ons...

Maar we zetten nog maar even door. Vanochtend geruwde katoen gehaald om eigen bakerdoeken te maken, dan kunnen die van de thuiszorg weer terug.

Ohja, ook nog wezen wegen op het CB vanochtend: +120 gram sinds afgelopen donderdag. Hij weegt nu 4980 gram.

En nog een tip: heel veel leuke en goedkope babyspulletjes (vooral textiel) bij Kruidvat en Wibra deze week!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57765765
P_iglet waarom moet je naar de oogarts?
Damian kijkt ook af en toe wat scheel en de vorige keer op het CB kon die vrouw dat ook zien maar wij hoeven nog helemaal niet naar een oogarts. Die vrouw zei dat ze zich pas zorgen gaan maken als dat rond het 2e jaar nog steeds zo is en dat ze het op die leeftijd ook pas duidelijk kunnen zien.
Toch raar dat het advies weer zo verschilt van elkaar.Ik weet niet of jij er wat meer van weet maar misschien ben ik nu wel verkeerd voorgelicht. Ik heb zelf een sterke afwijking en mijn vriend een lichte dus ik maar me toch wel enigzins zorgen nu!
pi_57766265
Ach Linde, ook al oorontsteking. Geen wonder dat ze zich niet happy voelde. Hopelijk werkt de AB snel!

Hier een beetje zielig manneke.. Overdag een paar flinke diarree luiers gehad. Nu 3 rompers, 2 broeken en een slaapzak later lijkt het met de laatste luier weer beter te gaan. En drama om etenstijd. Lekker aan papa/mama hangen, en ergens anders volume op zijn hoogst. En uberhaupt de hele dag wel wat mieperig. Ook met flesje drinken nog wat rare geluiden gemaakt. Dus gok nog steeds op tandjes.. Hoelang duurt het nadat het tandje door is, dat de luiers weer normaal worden?
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:55:47 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57766840
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:22 schreef Maneki.Neko het volgende:

Het gaat beter dan voor de zwangerschap! Heb na de bevalling wel 48 uur bedrust gehouden en daarna héél langzaam opgebouwd, en ik doe nu eigenlijk nog niet zo gek veel, maar ik voel me echt hartstikke goed! Zit me af te vragen wanneer het fout gaat..ik ben het namelijk helemaal niet meer gewend om geen pijn te hebben
Hoe gaat het met jou? Merk jij al verbetering nu je niet meer zwanger bent?
Wat heerlijk voor je! Kan me goed voorstellen dat je dat niet meer gewend bent.. je loopt al een jaar of 5 met pijn! Ik hoop echt voor je dat het zo blijft

Ik tik net een heel jubelverhaal
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57767169
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:52 schreef appelsap het volgende:
P_iglet waarom moet je naar de oogarts?
Damian kijkt ook af en toe wat scheel en de vorige keer op het CB kon die vrouw dat ook zien maar wij hoeven nog helemaal niet naar een oogarts. Die vrouw zei dat ze zich pas zorgen gaan maken als dat rond het 2e jaar nog steeds zo is en dat ze het op die leeftijd ook pas duidelijk kunnen zien.
Toch raar dat het advies weer zo verschilt van elkaar.Ik weet niet of jij er wat meer van weet maar misschien ben ik nu wel verkeerd voorgelicht. Ik heb zelf een sterke afwijking en mijn vriend een lichte dus ik maar me toch wel enigzins zorgen nu!
scheel kijken hoort niet meer na 6 maanden. hooguit bij moeheid.
Dus als Damian behalve wanneer hij moe is ook af en toe scheelkijkt kun je misschien toch vragen om een verwijzing voor de zekerheid. Af en toe scheelkijken kan bijvoorbeeld wijzen op een luioog of ongelijke sterkte tussen de 2 ogen.
Ik had ook niet verwacht daarvoor naar de oogarts verwezen te worden al. Wou het meer genoemd hebben zodat het in de computer staat en ze er bij vervolgafspraken zeker naar kunnen kijken.
Maar ondanks dat de CBarts zelf niets zag had ze toch zoiets van, een bezoekje aan de oogarts kan nooit kwaad. Naja prima, dan laten we het nakijken.
pi_57767335
appelsap, bij de controle van 14mnd kan de arts het meestal goed onderzoeken...
als blijkt dat hij wel nog gewoon met allebei de ogen kan fixeren op het lampje(speeltje) heeft het scheelzien geen gevolgen (nog) voor de ontwikkeling van zijn zicht.
Blijkt bij dit onderzoekje wèl dat hij een oogje minder goed gebruikt, wachten ze als het goed is niet met verwijzen hoor! Wees alert dus
Zeker trouwens als één van de ouders onder de 12jaar al een bril nodig had...goed laten checken dan.

Webkim, wat ontzettend fijn moet het zijn te zien dat Thomas zijn rust beetje kan vinden nu.
Gek dat zo'n kleintje dan nog maar 'kort' bij je is om te knuffelen he?
Hier was ilse de eerste weken ook al heel snel weer in bed...incl. de voeding was zij eerst ook geen uur wakker! Je zal vanzelf aan hem gaan merken dat hij na de voeding langer wakker blijft.
Knap hoor dat je nu de tekenen van vermoeidheid zo goed oppikt !!

Ben je gewaarschuwd voor de terugval na dag of 3 trouwens???
niet van schrikken, juist dan zo doorgaan als je doet nu !
pi_57767485
P_iglet en marit bedankt voor jullie reacties! Ik zal het eens goed in de daten gaan houden. En over 2 weken hebben we de 14 maanden controle dan zal ik het nog eens melden.
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:45:44 #39
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57767734
webkim fijn dat het goed gaat!
Hem zo kort bij je hebben is wel ongezellig, maar helemaal niet gek hoor! Saartje gaat na de voeding bij de eerste tekenen van vermoeidheid ook direct haar bedje weer in. Ik merk aan haar dat ze het daar geweldig op doet en je merkt vanzelf wanneer ze langer wakker zijn..
4980 al hey..wat een beer Saartje weegt net 4 kilo
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:05:22 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57768113
Anna!

Webkim, ik herken het wel, ik vond soms ook dat Sasha wel heel veel sliep, zo saai, ik miste hem ook echt in mijn armen. Maar ja... ze hebben het vaak toch echt wel nodig. Iig is het lekker dat jullie even hebben kunnen bijtanken nu toch?

Hmmm... hier lag er eentje te pieperen in de box net dus ik denk 'ik ga NU de fles maken' is hij in de box in slaap gevallen.
Arm ding. Ik had hem even wat vrijheid gegund na een hele avond knuffelen bij mama.
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:52:07 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57769087
Jennifer blijft ook niet veel langer wakker dan een uur... Soms 1,5 uur maar echt niet langer hoor. Als het goed is komt het pas na ongeveer 4 maanden dat babies langer wakker blijven.
  woensdag 2 april 2008 @ 09:05:17 #42
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57773894
Brrrr, wat een nacht zeg
Gister met veel moeite Devin naar bed en slapend kunnen krijgen, het was pas tegen 10 uur dat hij sliep. Om 1 uur vannacht werden we gewekt door een heel zielig huiltje en meneer bleek zichzelf helemaal ondergekotst te hebben. Hij was gloeiendheet en terwijl M. zijn bed verschoonde lag hij bij mij te drinken. Als een beest, hij bleef maar doorgaan! Toen ik hem daarna naar zijn kamer bracht heeft hij alles er in grote golven weer uitgegooid, recht over M. heen. Hij bleek 39.7 te hebben en bleef maar huilen. Zetpil erin en de rest van de nacht heb ik hem gewiegd, getroost (althans, geprobeerd) en rondgeduwd in de wagen om hem stil te krijgen. Tot overmaat van ramp is M. ergens rond 5 uur uit bed gebeld (we waren immers toch wakker ). Hij heeft deze week nooddienst en moest halsoverkop vetrekken voor een spoedgeval. Hij is nier meer thuisgekomen, en heeft haast geen slaap gehad vannacht, dat wordt dus helemaal niks meer met hem
En Devin? 37.3 en heel erg moe en niet lekker, maar al een stuk beter dan vannacht en ik ben blij dat ik een vrije dag heb vandaag.
pi_57774000
Och, kersje, wat een drama-nacht. Misschien dat jij en Devin samen nog een paar uurtjes slaap kunnen vinden! En blijft de koorts ook weg. En vannacht lekker goed slapen met zijn drieeen!

En hoe gaat het met de andere zieken?
  woensdag 2 april 2008 @ 09:23:23 #44
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57774106
He klote. Roos is alleen nig maar verkouden geweest gelukkig, zeg maar elke keer als ze terug kwam van 't kinderdagverblijf. Ze slaapt nu 's nachts steeds langer door, gisteren van acht tot acht. Vandaag van elf tot zes, dus dat schommelt wel.

Maarehm, hoe gaat dat bij jullie als ze al vroeg voor pampus lijkt te liggen, zeg zeven uur 's avonds en je eigenlijk nog een laatste voeding wil geven? Wakker maken? Hoe, deksels tegen elkaar of oppakken, emmer water?
pi_57774111
Kerstjes, wat een nacht. Wel fijn dat de koorts nu gezakt is. Lekker rustig aan doen vandaag.

Hier was de nacht super! Jennifer in haar eigen bed en wel tot 6 uur!
  woensdag 2 april 2008 @ 09:28:53 #46
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57774182
Gr8w8,ik weet niet hoe oud Roos is, maar is het echt nodig d´r wakker te maken?
Als ze honger of dorst heeft wordt ze heus wel uit zichzelf wakker en misschien dat ze zo laat merken die laatste voeding niet nodig te hebben.

Deepfreeze, het bed is een no-go area, hij begint al te huilen als het in zicht komt. Bij ons wil hij ook niet, hoewel hij wel heel moe is. Nu zit hij te spelen aan mijn voeten, zonder lichaamscontact te verbreken.

Hoe gaaat het met de andere zieken inderdaad?
pi_57774488
gr8w8, hier deden we (tot een week geleden) ook nog een voeding 's avonds. Dan was het eerst een klein lichtje aan, en dan rustig tegen kiddo praten totdat er wat leven inkwam. Soms ging dat vrolijk, en soms ook helemaal niet.. Maar een flesje lost dat drama al snel op..

Hier trouwens ook een brullertje.. Hij zou moeten slapen, is allang voorbij zijn ochtendbedtijd. Maar brullen!!! Heb hem er net even uitgehaald voor een schone luier (je weet maar nooit). Maar in mijn armen was het goed, op de commode brullen.. En gisteravond ging dat ook zo.. Best schattig, maar niet handig tijdens bedtijd..
Als het lang duurt ga ik wel met hem in ons grote bed liggen. Misschien valt hij dan wel in slaap..
  woensdag 2 april 2008 @ 11:07:39 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57775736
Oef Kersjes dat klinkt inderdaad niet fijn zeg. Lijkt wel wat op de nacht die wel laatst met Linde hadden, inclusief overgeven enzo. Hopelijk gaat het nu wat beter emt Devin of zou er een vaag virus rondwanen in Amsterdam en omstreken?

De antibiotica slaat goed aan bij Linde. We hadden ons opgemaakt voor een nacht zonder slaap en Linde's bedje bij ons in de slaapkamer gezet zodat we haar goed in de gaten konden houden. Maar ze sliep eigenlijk beter dan de afgelopen nachten We zijn er allebei 1 keer uitgeweest om een speentje te geven en verder niet. Dus ze heeft met die 2 x wakker tussendoor geslapen van 22.30 tot 8.30 uur! En de koorts was vanmorgen weg: 37,4. Nu maar hopen dat ie in de loop van de dag niet weer oploopt.
  woensdag 2 april 2008 @ 11:25:25 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57776069
gr8w8, het komt niet vaak voor hier, maar soms komt het zo uit dat er nog een voeding in 'moet' en dan maken we Sasha wakker tegen middernacht ofzo. Zachtjes een lampje aan, op de commode, luier verschonen. Soms blijft hij al die tijd lekker door tukken en wordt hij pas wakker als de fles erin gaat.
Afgelopen zondag was dit ook het geval maar toen zijn wij (slechte ouders!!!!) het gewoon vergeten.
En toen werd hij toch gewoon keurig om half 8 pas wakker.
Niet helemaal zoals het hoort, maar blijkbaar hoeft dat wakker worden van hem ook niet per se.

Als het niet al te vaak voor komt zou ik gewoon eens kijken wat ze doet als je het flesje niet geeft. Het kan volgens mij geen kwaad zo heel af en toe eens eentje over te slaan. Als ze echt honger heeft wordt ze vanzelf wel wakker lijkt me.
  woensdag 2 april 2008 @ 11:40:55 #50
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57776389
Stiemie, wat goed dat Linde zich weer beter voelt!
En je vrius-theorie gaat niet op: geen koorts meer en hij kan weer spelen.
Nog niet zo goed alleen en hij wil nog wel veel vastgehouden worden, maar hij zat natuurlijk ook in die fase, dus ga ervanuit dat het normaal is.

Raar jochie trouwens, we hebben via Marktplaats wat leuk, groot speelgoed gekocht en dat had M. gister na zijn werk opgehaald. Ging ik het net schoonmaken en Devin had meer oog voor mijn sopje dan voor het speelgoed Ik moest hem steeds uit de emmer vissen
Hij wil geen brood en geen fruit, maar drinkt gelukkig wel goed bij me. Zometeen maar even lekker naar buiten, er wordt hier ergens in de flat geklust en die rotboor drilt me bijna van de bank af
  woensdag 2 april 2008 @ 11:48:34 #51
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57776538
Gelukkig maar dat de virus-theorie niet klopt Kersjes! Veel fijner als Devin gewoon weer beter is!

Hahaha ja Linde kreeg vanmorgen een Nijntje-krukje van oma en ze vond de doos die om het krukje zat veeeeel interessanter dan het krukje zelf
pi_57777098
Fijn dat linde en devin weer wat beter zijn! En anna?

Chris heeft net nog 45 minuten geslapen.. Met af en toe snikjes tussendoor. Daarna wat fruit erin.. meloen/peer-moes, maar de part meloen van mama was ook lekker. Dus hij heeft een paar hapjes van mijn meloen gehad. En nu ligt hij weer plat.. Flinke wallen onder zijn ogen en wrijven. Hopelijk gaat het slapen nu beter..
  woensdag 2 april 2008 @ 12:42:33 #53
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57777520
Ik hoop het voor je
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_57777650
Hij slaapt
Na 5 minuten gebrul.....
  woensdag 2 april 2008 @ 13:12:19 #55
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57778070
Fijn dat het met Linde weer beter gaat.

Met Anna nog niet echt. Gisteravond met pyjama, slaapzak onder de deken, verwarming in huis op 22 graden (waaaaarmmmmm). Toen was ze vanmorgen 36,1. En nu is ze bij mijn moeder en was het 35,1 . En ze drinkt ook slechter nu. Ik heb de dokter weer gebeld (ze zei dat ik dat gewoon moest doen) en nu kan ik vanmiddag om 16 uur terecht. Ik begin me echt zorgen te maken. En natuurlijk is J. vanmorgen voor zijn werk naar Berlijn gegaan, dus ben ik ook nog alleen.

Mijn moeder gaat zo lekker met haar in bed liggen, zodat ze lekker warm kan worden onder het dekbed tegen mijn moeder aan. Ik ga zo weer naar huis, ik heb een vreselijke knoop in mijn maag ervan.

En morgen moeten we maar weer zien. Ik heb morgenochtend een afspraak op kantoor die al vele malen eerder is afgezegd, dus ik vind dat heel lastig. Het is nl niet zo dat Anna doodziek is, ze kan wel nog spelen en lachen maar is heel hangerig. Ik overleg met de dokter en misschien dat ik haar dan alleen 's ochtends even naar de creche breng, doe ik mijn afspraak en dan haal ik haar gelijk weer op.

Zou bijna zeggen dat ik vanavond wéér een troostpizza nodig heb...
pi_57778457
He memmel, 35,1 is wel laag.. Hopelijk kan de huisarts vanmiddag iets betekenen.. Vanavond maar troostchinees ofzo? of een bak troostijs vanavond op de bank
In ieder geval veel beterschap voor Anna...
  woensdag 2 april 2008 @ 13:35:12 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57778577
He jakkes Memmel.... wat naar dat Anna niet op wil knappen... Hopelijk kan de huisarts vanmiddag iets voor jullie doen.

*brute overgang*
Mag ik even trots zijn?
Ons kleine bulleke is gewoon al bezig met zijn eerste tandje!
Ik pakte hem net op bij het kdv en ik kreeg een brede lach en toen zag ik ineens een randje in zijn onderkaak. Ik een van die meiden mee laten kijken, en ja hoor... zijn eerste tandje is aan het doorkomen!
Doos als ik ben werd ik daar uiteraard emo van!
  woensdag 2 april 2008 @ 13:51:52 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57778924
BE sinds ik een kind heb word ik al emo van een poepluier. Dus het is je vergeven.
  woensdag 2 april 2008 @ 13:53:18 #59
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57778958
Memmel hopelijk heeft de dokter nog een goede tip voor je om Anna weer een beetje op temperatuur te krijgen.

BE dat is wel heel snel zeg Linde is nu 8,5 maanden oud en er is nog in de verste evrte geen tandje te zien
  woensdag 2 april 2008 @ 14:00:34 #60
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57779121
Sasha's eerste tandje, dat is snel!
En dan ook nog zo soepeltjes en ongemerkt, wat een kleine sneak

Memmel, gelukkig dat Anna verder wel vrolijk is. Wel eng hoor, zo'n lage temperatuur. Ik kan me voorstellen dat je er zelf naar van wordt, zeker omdat je man er niet is. Fijn dat je moeder kan helpen, op het kdv kunnen ze met ondertempjes nou eenmaal niet in bed duiken om ze op te warmen.
Een dikke warme knuffel voor Anna en een troostpizza voor jou
pi_57779219
Arch ff afreageren hoor...
Haal ik net de verwijsbrief bij de huisarts op, wordt ik afgeschilderd als hypochondrische geneeskunde student

Huisarts had gisteren vriendje afscheept met dat hij klein is en het dus niet verwondelijk is dat Pepijn ook niet zo groot is. Dus ik later gebeld, kreeg zowaar de huisarts zelf aan de telefoon. Verteld dat het CB oa aan coeliakie dacht en ik dat dus nagekeken wil hebben... Krijg je als antwoord: dat kan het niet zijn want dat wordt getest met de hielprik... Hele discussie die ze aangaat voor ik duidelijk heb en ze geloofd dat dat phenylketonurie (PKU) is en niet coeliakie. Coeliakie wordt helaas echt neit getest met de hielprik (zou voor kindjes als bv Arwen van evenstar hoop schelen als dat zou kunnen).
Uiteindelijk wou ze dan wel verwijzen, maar nu staat in de verwijsbrief dus echt de tekst dat dat op mijn verzoek is, dat ik geneeskundestudent ben en dat zij er geen reden toe ziet.

Maar daardoor ook absoluut geen snelle of spoed verwijzing... Bel ik net het ziekenhuis is er na 21 mei pas plek. Met hoop zoeken hebben ze op 2 mei nog een gaatje kunnen vinden. Maar dan ben ik eigenlijk met mijn werk op kamp en kan ik dus weer zelf niet mee. En ik vind nog een maand wachten voor een babytje wat al 3 maanden nauwelijks gegroeid is wel erg lang.

Net maar CB gebeld of die nog wat kunnen doen, en teruggebeld door eigen CB arts, die het ook absurd vind, maar helaas niets kan doen om de afspraak te vervroegen. Dus nu maar het werk bellen dat ik een dagje minder mee ga op kamp, want ik ga hoe dan ook mee naar die ziekenhuisafspraak.

GRRRR stomme huisarts.... Is dezelfde als die beweerde dat mijn borstvoeding toen Pepijn 6 maanden was, echt niet meer goed was vanaf toen.

edit: leidinggevende vind het gelukkig geen punt als ik 1 dagje minder mee ga op kamp. Pfew dus ik kan gewoon mee naar de kinderarts.

[ Bericht 5% gewijzigd door p_iglet op 02-04-2008 14:10:43 ]
  woensdag 2 april 2008 @ 14:10:20 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57779377
Nou ja zeg p_iglet, wat belachelijk zeg. Je hebt nog wel het cb achter je, daarom ben je gegaan. Als je nou uit jezelf gegaan zou zijn kan ik me voorstellen dat ze dat zou denken (hoewel dan ook idioot natuurlijk) maar dit vind ik echt helemaal raar hoor.
Pfff, je zou bijna willen dat er echt iets aan de hand is om alleen maar 'lekker puh' te kunnen zeggen strakjes.

Gelukkig kan je wel al vrij vlot terecht dan, maar wel balen dat het zo raar in die brief staat.
Mss dat je de cb arts kan vragen om er een begeleidend briefje bij te doen? Dat is mss wel iets fijner nog?
pi_57779435
Als het CB Merlijn doorstuurt naar de huisarts voor een doorverwijzing kreeg ik van de arts op het CB een briefje mee. Zorgt gelijk voor meer duidelijkheid. Vindt het wel naar dat je zo afgscheept wordt, waar sta je dan nog als je het CB achter je hebt, bij zo een huisarts.
  woensdag 2 april 2008 @ 14:14:15 #64
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57779470
P_iglet, wat vervelend. Lijkt wel alsof ze niet begrijpen dat jij hier de mama bent in dit verhaal en niet een betweterige puber die perse d'r gelijk wil halen. Okay, een mama die toevallig net even wat meer over medische zaken weet dan een ander, maar dan nog. Waarom moet er zo moeilijk worden gedaan, het gaat toch om de gezondheid en welzijn van Pepijn?
pi_57779525
Tsja geen idee waarom ze zo moeilijk doen, ik ga op advies van de CB arts over een week of 2/3 nog een keer wegen op het inloopspreekuur, en vraag dan meteen de recente groeicurve en desnoods nog een briefje mee.
CBarts raade ook aan om tegen de kinderarts nadrukkelijk te noemen dat het ook op hun advies is.
  woensdag 2 april 2008 @ 14:20:17 #66
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57779622
Dat is wel verstandig idd.
Hoe gaat het verder met Pepijn?
  woensdag 2 april 2008 @ 14:21:44 #67
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57779658
Nou ja zeg p_iglet. Misschien moet je maar eens op zoek naar een andere huisarts of niet?
pi_57779694
Verder gaat het met Pepijn helemaal super.
Qua ontwikkeling geen enkel probleem. Zijn 2 boventanden zijn bijna door. Het bloed staat op zijn tandvlees van het doorkomen. Heel zielig.
Vanochtend mee naar mijn werk geweest (ik had vergadering), en zich netjes gedragen, lekker rondgekropen, en zich opgetrokken tot staan. Dat doet hij het liefst de hele dag door. Nu ligt hij lekker te slapen.
pi_57779720
Stiemie, het is een huisartsenpraktijk met 4 huisartsen gelukkig... Dus ik zal de volgende keer echt nadrukkelijk vragen om iemand anders als deze.
  woensdag 2 april 2008 @ 16:40:25 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57782717
Ah gewoon zorgen dat je nooit meer bij die ene arts terecht komt dus.

Memmel hoe was het bij de huisarts?

En ik heb nog even een vraagje. Ik weet dat Linde smeerkaas op brood mag, maar mag ze ook geitensmeerkaas (gewoon zo'n voorverpakt pakje van albert heijn)?
pi_57783110
tsjee, p_iglet, dat is niet echt een fijne actie van die huisarts.. Inderdaad zoveel mogelijk deze arts ontwijken.
Een maand wachten is inderdaad best lang, maar wel fijn dat je mee kunt naar de afspraak. Maar nog mooier zou zijn dat hij over 2/3 weken bij het CB gewoon gegroeid is..

Wij kregen ook een briefje van de CB arts mee voor de huisarts, zodat die ons naar een kinderarts kon verwijzen. Dan is het ook wat duidelijker.

Chris is net weer met gemiep in slaap gevallen. Hij is echt aanhankelijk vandaag.. Maar zijn luiers zijn weer normaal, het eten lijkt ook wat fijner te gaan. Dus hopelijk is het tandjes gedoe bijna over.
pi_57783611
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:40 schreef Stiemie het volgende:
Ah gewoon zorgen dat je nooit meer bij die ene arts terecht komt dus.

Memmel hoe was het bij de huisarts?

En ik heb nog even een vraagje. Ik weet dat Linde smeerkaas op brood mag, maar mag ze ook geitensmeerkaas (gewoon zo'n voorverpakt pakje van albert heijn)?
Stiemie geitensmeerkaas mag ook zodra gewone smeerkaas mag, daar zit geen verschil in. Maar waarom smeerkaas (chemisch, met smeltzouten en andere rare toevoegingen?)
Je kunt ook gewoon zachte geitenkaas op haar boterham smeren, stuk minder onnodige toevoegingen..

Deepfreeze wij hadden ook een briefje van de CB arts voor de huisarts met de letterlijke tekst "afbuigende groeicurve in lengte en gewicht, gaarne uw beoordeling en verwijzing naar kinderarts", met daarbij ook de groeicuves afgedrukt. Maar dat was blijkbaar niet voldoende...
  woensdag 2 april 2008 @ 17:45:18 #73
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57784020
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:23 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Stiemie geitensmeerkaas mag ook zodra gewone smeerkaas mag, daar zit geen verschil in. Maar waarom smeerkaas (chemisch, met smeltzouten en andere rare toevoegingen?)
Je kunt ook gewoon zachte geitenkaas op haar boterham smeren, stuk minder onnodige toevoegingen..

Deepfreeze wij hadden ook een briefje van de CB arts voor de huisarts met de letterlijke tekst "afbuigende groeicurve in lengte en gewicht, gaarne uw beoordeling en verwijzing naar kinderarts", met daarbij ook de groeicuves afgedrukt. Maar dat was blijkbaar niet voldoende...
Dankjewel voor het antwoord! Ik heb hier toevallig een pakje geitensmeerkaas voor mezelf liggen en de gewone kaas is op dus vandaar dat ik het me afvroeg. Maar dat wordt morgen dus smullen voor Linde. Ben benieuwd wat ze ervan vindt
pi_57784646
Dat vind ze vast lekker!

Pepijn is dol op kaas!! zelfs oude kaas en franse kaas
Vandaag kreeg hij op de markt van de slager een plakje worst, maar dat vond ie niks. Denk omdat het onbekend is (hij krijgt thuis nog weinig vlees), het plakje kaas van de kaasboer ging een stuk sneller naar binnen hihi.
  woensdag 2 april 2008 @ 18:40:36 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57785157
Mijn kleine hardlopertje hier doet trouwens ook verwoede pogingen tot draaien, maar dat wil nog niet echt lukken.
  woensdag 2 april 2008 @ 19:52:15 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57786968
P_iglet, wat een verhaal, van je ha! Dat je je aanstelt omdat je geneeskunde studeert! Beetje raar.

Hoe gaat het eigenlijk met devin? die had toch ook te weinig groei in hoofdomtrek?

Eli is vandaag weer goedgekeurd op het cb. 8730g of zo, prima dus.
En de wvp vond dat eli erg snel was qua motoriek, dus deze mama trots
Maar geen tandjes geconstateerd. wrs was het een virus dat hij zoveel poepte...

Verder een voor alle babies!
  woensdag 2 april 2008 @ 19:53:36 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57787008
P_iglet ik vind het echt belachelijk zoals je behandeld wordt bij je huisarts. Ik hoop echt dat je de volgende keer een ander krijgt. Klinkt gewoon echt als een onkundige arts die koste wat kost haar gelijk wil halen. Gelukkig heb je je briefje nu en kunt je over een maandje terecht.

Met Anna gaat het weer redelijk. Bij de ha weer binnenstebuiten gekeerd, niks te vinden. Vraagt de ha: mag ik het even nameten met mijn eigen thermometer. Ik zeg: nou graag!!.....37,1
Zegt ze: lullig he, als dat gebeurt? Ik:
Maar ik heb hier thuis 2 thermometers, allebei gaven ze 35 aan en als ik mezelf tempte, klopte het wel!

Redenen voor ondertemp kunnen zijn bloedvergiftiging en uitdroging, maar daar zag ze allebei geen signalen voor.Maar ze snapte mijn bezorgdheid, maar als Anna nu goed blijft drinken en blijft plassen, hoef ik me geen zorgen meer te maken en komt het vanzelf weer goed. En niet te vaak die thermometer in d'r kont duwen, "dat mag alleen nog maar als je echt ziet dat ze achteruit gaat", zei ze..... heb het net lekker toch gedaan: 36,5

Morgen blijf ik thuis, Anna gaat een paar uurtjes naar de creche en dan kan ik een beetje bijslapen.
pi_57787976
och memmel toch..wat een zorgen blijven het he?
was Anna zich aan het opwinden bij de huisarts?
nouja, sowieso een 'vreemde' doet haar hartje al harder kloppen en de temp. omhoog gaan door de 'stress' !
Fijn dat ze goed gecheckt is, ik hoop echt voor je dat je morgen zelf wat bij kan komen want dit is echt een enorm slopende week geweest in huize Memmel
  woensdag 2 april 2008 @ 20:31:29 #79
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57788014
Memmel, je kan het beste elke keer dezelfde thermometer gebruiken dacht ik. Dan heb je pas echt een betrouwbare meting. Maar er zit in ieder geval vooruitgang in, hopelijk gaat het morgen weer goed met Anna, kan ze weer lekker spelen op de creche.
Hoe was de pizza trouwens?

Davinia, Devin's hoofdje groeit niet hard genoeg bleek de vorige keer op het CB. 22 april moeten we terug en als het dan nog niet is bijgetrokken dan naar het ziekenhuis voor een echo.
Eli ook weer goedgekeurd, mooi zo!

Ik zit hier uitgeteld op de bank mijn best te doen het gehuil te negeren. We hebben van alles geprobeerd maar hij wilde niks eten vanavond, wilde niet in de stioel, niet op de grond of de box en al helemaaaaal niet in bed! En hij is zo ontzettend moe, maar het enige dat hij wil is bij mij op schoot. Dat is ook het enige dat hem rustig maakt, maar ik kan toch niet dag en nacht met mijn ventje op schoot zitten? Dus nu laten we hem huilen. Soms is het een paar minuten stil en dan ineens weer keihard supernijdig gegil. Hij is nu al een uur bezig, af en toe gaan we erheen, aai over de bol, liedje zingen. Maar zodra ik weg ben begint hij weer....
  woensdag 2 april 2008 @ 21:01:28 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57788884
Marit, Anna is juist heel erg rustig bij de dokter. Ze zwaait zelfs naar haar als ze haar ziet. Helemaal geen probleem om haar te onderzoeken, dus dat zal het niet zijn. Geen stresskip.
Kersjes...komt weer goed hoor. Heeft Devin last van het feit dat hij zo lang extra aandacht heeft gehad ivm zijn ziek zijn? Ik merk nl dat Anna ook begint te huilen als ik haar los laat. En dat komt volgens mij doordat ze al bijna een week nu met mij vergroeid is. Of misschien heeft hij wel nog ergens last van? Pijn?

Ik heb geen pizza op, ik heb gewoon gezond gekookt *kijkt er heel trots bij*
pi_57790555
*klopt Memmel op de schouder*

ik heb hier zowaar 1,5uur staan strijken
mijn god..wat een pokkewerk
maar, nu wel weer trots op de weggewerkte zooi !

vanmiddag super veel leuke kleertjes voor ilse ingeslagen voor deze zomer/herfst!
echt leuk !!
pi_57790721
Ik zei vd week nog tegen Memmel dat strijken zooooooooooooo 2001 is.....
  woensdag 2 april 2008 @ 22:03:05 #83
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57790940
Ja inderdaad heel 2001! Ik leg alles nu gewoon onder mijn matras!

Maar toch: *geeft Marit een schouderklopje terug*
  woensdag 2 april 2008 @ 22:25:10 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_57791840
Serieus? Onder je matras leggen? Dat is een goed idee!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57791975
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:31 schreef Kersjes het volgende:

Ik zit hier uitgeteld op de bank mijn best te doen het gehuil te negeren. We hebben van alles geprobeerd maar hij wilde niks eten vanavond, wilde niet in de stioel, niet op de grond of de box en al helemaaaaal niet in bed! En hij is zo ontzettend moe, maar het enige dat hij wil is bij mij op schoot. Dat is ook het enige dat hem rustig maakt, maar ik kan toch niet dag en nacht met mijn ventje op schoot zitten? Dus nu laten we hem huilen. Soms is het een paar minuten stil en dan ineens weer keihard supernijdig gegil. Hij is nu al een uur bezig, af en toe gaan we erheen, aai over de bol, liedje zingen. Maar zodra ik weg ben begint hij weer....
Is het nationale babyhuilavond? Mijn avond ziet er nagenoeg hetzelfde uit.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 22:41:45 #86
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57792487
Hier een lachende baby.

Bekijk deze YouTube-video

Alleen de ondertitels zijn verschoven.
pi_57792567
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:28 schreef Webkim het volgende:

[..]

Is het nationale babyhuilavond? Mijn avond ziet er nagenoeg hetzelfde uit.
Nee hoor , dat was 2 dagen geleden.
  woensdag 2 april 2008 @ 23:14:14 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57793611
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:25 schreef Troel het volgende:
Serieus? Onder je matras leggen? Dat is een goed idee!
Nee tuurlijk niet . Dat doe ik alleen op vakantie als ik aan het kamperen ben .
Ik strijk gewoon, maar ik denk erover K_P's advies op te volgen. Ik moet wel een beetje een hippe mama zijn. En strijken is 'like sooooo 20 minutes ago" .
Nu ga ik slapen, ik ben doodop. Anna heeft haar laatste dosis peniciline voor vandaag net op (al slapend)
pi_57797625
Gwen is ook iedere avond aan het huilen vooral krampjes, ze is dan ook te onrustig om aanteleggen aan de borst. Het begint met haar huiluurtje vanaf 17.30. Raar genoeg is het klokslag 21.00 stil en slaapt zedan of is tevreden wakker .
pi_57798778
eh strijken.. Wasda.. Alleen nette kleding en de overhemden van vriendlief... De nest gaat netjes gevouwen de kast in. De ergste kreuken gaan er op de stapel wel uit. En de rest bij het dragen..

Hier een lekker miepie.. Vannacht kwart voor 4 brullen.. En als papa/mama bij hem bleef was het goed, maar als we wegliepen zette Chris het op een krijsen.. Gelukkig kende papa een truucje.. Hand op zijn wang houden, dan ging Chris wel in slaap pose, en daarna de hand vervangen door meneer konijn.. Dat ging goed. Uiteindelijk maar 20 minuten op geweest. En ik heb daarna nog 1,5 uur liggen woelen omdat ik klaarwakker was.

En nu ligt meneertje in bed weer te miepen, als ik er naast zit is het goed, maar dan wordt hij actief, dus wordt slapen ook niks. Geloof dat hij tijdens het tikken in slaap is gevallen. Zo eens om het hoekje gluren..
Ik geloof eigenlijk helemaal niet zo in sprongetjes. de 1e 2 sprongetjes heb ik nog terug kunnen vinden bij Chris, maar daarna eigenlijk helemaal niks meer.. Maar zit er toevallig eentje rond de 34/35 weken? Zou wel leuk uitkomen met deze spontane opkomst van aanhankelijkheid..

En hij kust Af en toe krijgen ik een heerlijke natte smakkerd op mijn wang. Ook in reactie op kusjes van mij.. Zo lief
pi_57799271
Jennifer heeft hele koude handjes 's nachts. Ik heb gister al een slaapzakje gekocht omdat ze zich helemaal boven de dekens uit worsteld, maar de armpjes blijven onbedekt. Ik vind het zo zielig. Wat moet ik doen, of gewoon zo laten?
pi_57799454
Chris had ook best koude handjes soms. zijn armpjes liggen ook altijd omhoog. We hebben er verder niet zoveel mee gedaan. Voor de rest is hij goed warm(nek is beste voelplek), en 's ochtends waren de handjes zo weer warm.
Nu ik erover nadenk is het tegenwoordig een stuk beter..
pi_57799479
Mijn kinderen hebbben altijd koude handjes gehad, maar zelf hebben ze er niet echt last van. Ikzelf heb ook altijd koude handen/voeten, leuk voor mijn man. Denk niet dat je er veel aankunt doen, zegt ook niks over de temperatuur van Jennifer.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:01:08 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57800090
DF, zou Chris mss eenkennig worden? Hij is wel al bijna 8 mnd...

En ik moest erg lachen om je beschrijving van een ronddraaiende tol op het boxkleed. Zo eentje hebben wij ook thuis De onze is linksdraaiend. Heeft Chris ook een voorkeursrichting?

Vannacht kwam er om 3 uur gebruk uit de babyfoon. Toen ik wakker genoeg was om te bedenken dat ik maar eens moest gaan kijken, hield het vanzelf op Nou, des te beter. Mss had hij een nachtmerrie of was zijn knuffel kwijt. Vanochtend werd iig Winnies oortje eraf gekwijld/gesabbeld

Hoe was Anna vannacht? Gaat het al wat beter?
  donderdag 3 april 2008 @ 11:05:08 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57800170
Ticootje, V&D heeft pyama'tjes met een 'dingetje' waarmee je de mouwtjes om kan klappen zodat de handjes bedekt zijn en de mouwen ook niet op kunnen kruipen. Heel handig!
Verder zou je een rompertje met lange mouwen aan kunnen doen, gewoone en extra laagje over de armen.
Wat ook nog wel eens gebeurd is sokjes over de handjes doen. Wordt wel eens gedaan tegen het krassen van de nageltjes, maar helpt ook tegen koude knuistjes.
pi_57801617
Hier gelukkig deelneemster aan de nationale babyhuilavond gehad. Gisterenavond is ze lekker gaan slapen en zijn mijn vriend en ik ouderwets samen huiswerk gaan maken. Leuk hoor als je tegelijkertijd een cursus volgt

Davinia hier horen we 's nachts ook weleens ineens zo'n kreet. Tegen de tijd dat je doorhebt wat er is en net je bed uit bent, hoor je helemaal niks meer dus ga je maar weer liggen en verder

Deepfreeze lekker hoor van die natte van Chris!

En natuurlijk nog een voor alle zieke en niet helemaal in topconditie zijnde babys en mama's.
De ab slaat gigantisch goed aan bij Linde. Gisteren helemaal geen koorts meer gehad en ook het piepen en aanlopen bij het ademen is een stuk minder. Afgelopen nacht kon ze dus weer gewoon van 23.00 tot 09.00 op haar eigen kamertje slapen. Volgens mij heeft ze nog wat slaap in te halen want ik was vanmorgen dus eerder wakker dan Linde Daarna naar de dokter geweest en die was ook heel tevreden. Ze kon goed zien dat Linde opgeknapt was want Linde had een 'slachtoffer' gevonden om in de wachtkamer continu naar te taaaaa-en en te zwaaien. Dit tot groot ongenoegen van van deze meneer die vanmorgen volgens mij met zijn verkeerde been uit bed gestapt was
pi_57801799
Wij hebben een rechtsdraaiende tol Op zijn buik draaien doet hij ook over zijn rechtzij. Komt nog een beetje van zijn voorkeurshouding naar rechts (denk ik)

Eenkennigheid zou misschien kunnen, is er wel de tijd voor. Ach, het is best schattig als je kindje wil dat je bij hem blijft... maar niet om 4 uur 's nachts

Stiemie, fijn dat Linde zich weer wat beter voelt..

[ Bericht 5% gewijzigd door Deepfreeze op 03-04-2008 12:37:25 ]
pi_57803133
Be, daar had ik aan zitten denken, mocht het niet zo zijn dat Jennifer graag op haar handje sabbelt. Dus het is geen oplossing om de handjes te bedekken.

Jennifer heeft ook een voorkeurskant, ik probeer het tegen te gaan door haar toch nog op haar andere zij weg te leggen, maar binnen no time ligt ze weer op haar rug en haar hoofdje haar favo kant op...
pi_57804325
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:41 schreef gr8w8 het volgende:
Hier een lachende baby.

Alleen de ondertitels zijn verschoven.
Dat lachje Aanstekelijk zeg
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57804825
Ticootje ik weet dat de C&A vaak slaapzakken heeft met lange mouwen, lekker warm en je kan de mouwen er ook afritsen.
pi_57806061
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje ik weet dat de C&A vaak slaapzakken heeft met lange mouwen, lekker warm en je kan de mouwen er ook afritsen.
Dank je!! Ik was druk opzoek naar zoiets, bij de prenatal had ik iets gevonden maar dat kostte 82,50!! Dat vind ik een beetje te gek.

Jennifer ligt nu in haar nieuwe jungle. Een speelkleed van Fisher-Price, een hang dingetje maakt jungle geluidjes en ze moet er vreselijk om lachen.
  donderdag 3 april 2008 @ 16:04:41 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57806457
Ticootje bij Linde heeft het erg geholpen om alle dingen die ze leuk vond aan haar niet-voorkeurshoudingskant te houden. Dus bedje, aankleedkussen en wipstoeltje zo omdraaien of plaatsen dat ze naar de niet fijne kant moet kijken om wat leuks te zien.

Helaas heeft Linde vandaag niet de geitenkaas gegeten omdat ik met mijn schoonmoeder ging lunchen. Vond het een beetje een risico om een boterham met niet bekend beleg mee te nemen naar de lunch omdat ze dan misschien niks had om te eten. Ik ben nu wel de couscous hapjes uit opperdepop aan het maken. Die heeft ze al eens gegeten en die vielen erg in de smaak
pi_57806458
Ik heb Saartje sinds een week in een slaapzakje met lange mouwen, maar ze heeft nog steeds koude patattes Ondanks dat de mouwen gigantisch veel te lang zijn. Ik denk dat je er maar niet naar moet kijken verder Ticootje, als ze verder wel lekker warm is.
Saartje
  donderdag 3 april 2008 @ 17:51:42 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57808770
Stiemie, als ik met Anna ga lunchen ergens vraag ik altijd om een bruin puntje kaas of een boterham met kaas en dan even in de oven, zodat de kaas smelt. Ik krijg het altijd!

Anna lijkt weer bijna 100% de oude. Op de creche had ze het erg naar haar zin gehad. En ik heb weer even heerlijk kunnen slapen!!!
pi_57808962
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:51 schreef Memmel het volgende:

Anna lijkt weer bijna 100% de oude.

Fijn Memmel!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57810267
Gelukkig maar Memmel!

Morgen wordt Jennifer geent.. Ik zie er zo tegenop. (Zal je zien dat het waarschijnlijk reuze meevalt) Ik hoop maar gewoon dat ze er niet te ziek van wordt.
  donderdag 3 april 2008 @ 19:11:46 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57810504
Ticootje, dat komt helemaal goed. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Het kan heel goed zijn dat ze helemaal nergens last van heeft. En als jij er ontspannen bijzit, laat je Jennifer ook merken dat het allemaal ok is.
pi_57812379
Memmel, fijn dat Anna zich beter voelt.

Ticootje, niet teveel stressen hoor. Dat nemen die kleintjes soms zo over. Gewoon even die prikken doen, en daarna lekker knuffelen, en evt wat laten drinken als troost..
pi_57814518
Memmel, godzijdank !!!!
fjn dat je even zelf hebt kunnen bijtanken ook !
  donderdag 3 april 2008 @ 21:49:07 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57814654
Memmeltje, wat fijn zeg!
  donderdag 3 april 2008 @ 21:51:29 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57814717
Memmel wat goed om te horen dat het beter met Anna gaat!
pi_57817474
Ik had vanmiddag eens een osteopaat gebeld, voor wat informatie, en die zei: "Ik heb morgen een uitvaller, ik kan natuurlijk altijd eens naar hem kijken." Dus morgen ga ik er met Thomas naartoe.
*benieuwd is*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 3 april 2008 @ 23:08:44 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57817507
Spannend webkim, ik hoop dat jullie er baat bij hebben!
  donderdag 3 april 2008 @ 23:09:38 #114
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57817544
Memmel, fijn te lezen!
En Kim, kijken kan nooit kwaad, toch? Succes!

De uitslag van Leen d'r heupecho was prima! Hoera!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57817638
Fijn zo Lishe!

webkim geweldig dat je al zo snel terecht kan! En je hebt groot gelijk dat je dingen uitprobeert
Saartje
  donderdag 3 april 2008 @ 23:16:19 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57817779
Webkim, je hebt groot gelijk hoor. (ik las net pas je spoiler.)
Mij werd wel aangeraden om dingen niet te snel op te geven. (Luuke had vreselijke krampen, dag en nacht. En geeeeen ontlasting. Alles heb ik geprobeerd. Maar wel alles 3 dagen achter elkaar.) Succes en ik vind dat je heel geduldig blijft klinken. Vol goede moed zegmaar. Goed en fijn en stoer.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57817787
Webkim, ik zou ook alles aanpakken hoor.
pi_57822210
Webkim, dat is heus niet 'in het wildeweg' dingen uitproberen hoor... je doet dit alleen omdat je het beste voorhebt met je knulletje. Ik hoop echt dat de osteopaat jullie kan helpen!
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:11:24 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57822551
Webkim ik kan me voorstellen hoor dat je alles gaat proberen. Je wilt tenslotte als moeder toch dat je kindje gelukkig is. We hebben ook na het inbakeren op het punt gestaan om een osteopaat te bellen, maar toen ontdekten we dus de honger van Linde. Anders waren we ook zeker gegaan hoor Veel succes vanmiddag!

Heeft er iemand nog lekkere hapjes-ideeen voor baby's van 8, 5 maanden? Ik heb nu alle hapjes die me aanspreken uit Opperdepop al voor Linde gemaakt en wil nu wel weer eens iets anders. De volgende categorie is van 10 tot 12 maanden dus dan moet ze nog even wachten. Of moet ik het niet zo nauw nemen?

Ik heb al eens bij keukenkikker gekeken, maar daar staan hapjes vanaf 6 maanden met knoflook en ui. Mag dat dan al?
pi_57822626
Stiemie ik zou dat niet zo nou nemen hoor die maanden...
Weet niet of linde gevoelig is voor krampjes, maar Pepijn is dat absoluut niet, dus die eet ondertussen alles mee. Ook knoflook, ui en kool. Misschien kun je een klein beetje knoflook en ui proberen.

Je kunt haar ook steeds meer met jullie zelf mee laten eten. Muv zout en hele scherpe kruiden, mag ze al zo goed als alles hebben. Scheelt ook weer dubbel koken
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:20:33 #121
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57822691
Ha dankjewel! Ja ik wet dat ze mee mag eten, maar dankzij werk eten wij vaak pas tegen 7 uur en dat is voor haar echt te laat. Dat houdt ze niet vol. Daarom eet ze altijd al om 4/5 uur haar warme eten. Valt op zich mee hoor qua extra werk. We maken hier 1 a 2 keer per week 6 dezelfde hapjes en die vriezen we in. Inmiddels hebben we dus best een voorraadje.

Weet iemand trouwens hoeveel babies op een dag moeten drinken? Linde drinkt in totaal 625 ml maar dat is volgens mij te weinig (2x 200 ml fles melk, 1x 100 ml fles melk bij haar brood en1x 125 ml sap bij haar avondeten)
pi_57822744
minimaal 500ml, liever meer naar de liter toe... niet meer als een liter tot de 1e verjaardag.
misschien wil ze bij haar fruit of ander tussendoortje ngo wat drinken.

Maar belangrijker is om te kijken naar wat eruit komt. Plast ze voldoende, stinkt de plas niet, dan krijgt ze genoeg binnen. In fruit en groente zit ook vocht, dat telt ook mee.
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:29:15 #123
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57822830
Ja ze plast wel voldoende. Vaak flink zware luiers. Misschien voortaan bij het fruit nog wat geven inderdaad. Al krijgt ze tegenwoordig wel vaak een flinke natte fruithap met bv mandarijn of peer. Daar zit natuurlijk ook flink wat vocht in.
pi_57823143
Stiemie, dat is ook precies wat Chris drinkt.Alleen het sap dat los halverwege de middag. Zolang de luiers goed zijn en niet raar ruiken, dan vind ik het wel goed. Het CB houd hier ook minimaal 500 ml aan. En de rest naar behoefte..

Webkim, als je kindje zo ongelukkig lijkt, dan zou ik inderdaad ook dingen gaan uitproberen. Het inbakeren helpt misschien met in slaap komen, maar misschien ligt de oorzaak van het onrustig slapen wel ergens lichamelijk. Dus eens laten kijken kan geen kwaad.

Lishe, fijn dat de echo goed was!
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:37:54 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57824106
Lishe, fijn dat de echo goed was

Wie weet wat leuks om te doen as. zondag met babies als het slecht weer is buiten?

ik doe regelmatig extra water in de fles als ik bang ben dat hij te weinig drinkt. helpt ook.
en eli eet gewoon lekker mee
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:27:30 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57829200
Lishe, wat fijn dat de echo goed was!

Weet iemand wat nou precies 'echt' omrollen is? Vorige week bij het CB leek Sasha zijn hoofd achterna te gaan toen hij op zijn buik lag en toen zei de arts 'Kijk, hij rolt bijna om, nou ja, omrollen op zijn manier'.

En nu net in de box rolde hij dus idd om. Maar is het dat dan ook letterlijk omrollen en meer een 'je hoofd opzij zwaaien en erachteraan met de rest van je lijf' of is dat 'echt' omrollen zoals die kleintjes doen?

Het tweede tandje is er trouwens ook bijna door! Naast de eerste, dus beide ondertandjes zeg maar.
pi_57829293
Nou... Zo rustig als Thomas bij de osteopaat was, zo hysterisch ligt hij nu weer in zijn ledikantje te brullen.
Er zat niets verschrikkelijk vast bij hem, maar zijn bovenste twee nekwervels zijn wel wat losser gemaakt oid en we hebben wat tips gehad mbt tot zijn voorkeurshouding en het overstrekken. Over 2 weken nog eens terug.
Ik wou zo dat hij eens blij werd...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57829304
BE dat is toch echt omrollen hoor!!
Hoe wil je dat anders doen? je moet toch een gedeelte van je gewicht als eerste verplaatsen, en bij een baby gaat het hoofd nou eenmaal het makkelijkste...
Dus van plat op hun buik naar plat op hun rug of omgekeerd is gewoon omrollen, hoe ze het ook doen.

Jeetje snelle jelle met zijn tanden!!!
pi_57829320
volgens mij valt dat heus wel onder omrollen BE. alleen gaat dat natuurlijk steeds iets meer gecontroleerd & bewust. en echt helemaal omrorllen kunnen ze wanneer ze beide kanten op kunnen rollen, dus ook weer terug op de buik.

lishe, hoera voor lena!
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:36:03 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57829365
Webkim, wat naar het nog niet echt heel veel geholpen lijkt te hebben. Het lijkt me idd zo moeilijk om je kindje zo overstuur te zien. Ik hoop echt zo voor je dat het snel een beetje beter wordt.
pi_57829396
Pffff Webkim, wat frustrerend dat het ngo niet gaat met thomas zoals je graag zou willen.
Hopelijk gaat het snel wat beter
pi_57830747
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe, wat fijn dat de echo goed was!

Weet iemand wat nou precies 'echt' omrollen is? Vorige week bij het CB leek Sasha zijn hoofd achterna te gaan toen hij op zijn buik lag en toen zei de arts 'Kijk, hij rolt bijna om, nou ja, omrollen op zijn manier'.

En nu net in de box rolde hij dus idd om. Maar is het dat dan ook letterlijk omrollen en meer een 'je hoofd opzij zwaaien en erachteraan met de rest van je lijf' of is dat 'echt' omrollen zoals die kleintjes doen?

Het tweede tandje is er trouwens ook bijna door! Naast de eerste, dus beide ondertandjes zeg maar.
Das tenminste een positieve cb-arts! Hier was het van, het echte omrollen is pas met 5-6 maand hoor. Daarvoor is het gewoon hun evenwicht verliezen...
Terwijl je dus inderdaad snellerds hebt die al bewust vroeg beginnen rollen. Leuk hè!
Maar wat is Sasha vroeg met tandjes zeg!
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:57:33 #133
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57831041
Webkim, ik hoop dat het snel wat beter zal gaan met en voor Thomas - hou vol!

Lishe, fijn dat alles ok is met Lena!

Sasha al bijna 2 tanden! (Oh Stiemie, Ethan heeft er ook nog steeds welgeteld 0!)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:01:13 #134
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57831128
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 15:57 schreef jellyrose het volgende:
Sasha al bijna 2 tanden! (Oh Stiemie, Ethan heeft er ook nog steeds welgeteld 0!)

Pfoei! misschien kunnen we dan samen met groepskorting een babykunstgebitje bestellen ? Al is het voor de zeehond misschien wel fijn juist zo zonder tanden

Ik hoorde laatst trouwens van iemand dat tanden krijgen erfelijk bepaald is. Dus als pa en ma laat zijn, is kindje ook vaak laat. Ik kreeg mijn 1e tand met 14 maanden hoorde ik van mijn moeder

[ Bericht 4% gewijzigd door Stiemie op 04-04-2008 16:15:21 ]
pi_57831285
Sasha al 2 tandjes! Dat gaat snel!

Webkim wat moet dat moeilijk zijn! Damian heeft de eerste weken ook zo verschrikkelijk veel gehuild. (Hij huilde gerust 8 uur op een dag.) Heel erg moeilijk was dat. Ik heb het verhaal niet helemaal gelezen maar zo te merken heb je al wel het een en ander geprobeerd! Wat jammer dat het toch allemaal niet zo goed lijkt te werken als je gehoopt had. Ik weet niet of je ook al gedacht hebt aan krampjes? Daar bleek Damian achteraf echt ontzettend veel last van te hebben.
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:17:09 #136
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57831404
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Ik hoorde laatst trouwens van iemand dat tanden krijgen erfelijk bepaald is. Dus als pa en ma laat zijn, is kindje ook vaak laat. Ik kreeg mijn 1e tand met 14 maanden hoorde ik van mijn moeder
ik ga dat ook maar eens navragen. nou ja, gelukkig kunnen ze dan straks wel gelijk zelf hun tandjes poetsen!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:23:17 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57831503
Joh volgens mij is Linde dan al oud genoeg om zelf te flossen
pi_57831523
Webkim, wat jammer dat het nog steeds niet beter gaat.
Dat inbakeren moet misschien ook nog even wennen?

BE, omrollen is toch gewoon van rug naar buik of andersom.. Alleen of hij het bewust doet?
Chris heeft eventje een paar dagen fanatiek gerold van buik naar rug. Totdat hij erachterkwam dat op je rug liggen niet leuk is. Ook elke keer brullen, wij leggen hem op buik, hij rolt weer naar rug, etc..
En hij rolt nog amper van buik naar rug. Hij kan het wel, maar op zijn buik is het veel leuker.

En ook nog eens 2 tandjes voor sasha, meneer is niet laat!
Hier is het drama van nr3 gelukkig voorbij..
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:29:06 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57831625
Linde rolt de hele kamer door. Dan ziet ze iets liggen en dan gaat ze van buik-rug-buik-rug-buik-rug zo erheen . Of ze rolt zo bijna over de kat heen die op de vloer ligt te slapen. Kleine rolmops

Soms ligt ze ook op haar buik en dan heeft ze geen fut meer om te rollen dus dan is het brullen tot je haar omdraait En dan zeggen ze dat het pas intensief wordt als ze gaan kruipen
pi_57833598
zit ik net in mijn agenda te bladeren voor de OUD meet, zie ik ineens dat 11 mei ONZE EERSTE MOEDERDAG is!

En ja, ik ben er ook zo een die altijd heel hard riep dat dat door de middenstand opgelegde onzin is, maar hee: MIJN EERSTE!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57834563
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:24 schreef Deepfreeze het volgende:
En ook nog eens 2 tandjes voor sasha, meneer is niet laat!
Hier is het drama van nr3 gelukkig voorbij..
3 al! En waar zit het derde?
Vraag me steeds af in welke volgorde tandjes ongeveer doorkomen...
Nu hebben we er twee beneden, echt wel koddig. Maar poetsen doen we nog niet hoor (ook al staat overal: vanaf de eerste melktand poetsen.)

Webkim, geeft thomas veel melk terug? Daar kunnen ze ook flink last van hebben...
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:19:02 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57835864
Vandaag was het dan zover, de entingen. Er kwamen 2 hele aardige mensen bij ons thuis. De arts was echt heel lief met Jennifer (veel liever dan de arts op het CB) en heeft haar helemaal onderzocht en alles is goed met haar. De enting opzich viel reuze mee, natuurlijk huilde ze even omdat een prik nu eenmaal niet fijn is. We zijn daarna lekker wezen wandelen, en de voeding daarna dronk ze nog prima. Daarna hebben we in bed gelegen, en de elende begon. Ze werd steeds wakker, en heel zielig huilen en weer in slaap vallen. Ik heb haar toch maar weer bij me genomen (op mn buik) en toen sliep ze 2 uur. Maar daarna werd ze weer wakker, steeds zielig huilen en niet willen eten. Ze had ook duidelijk pijn in haar beentjes.
Ik heb het bad laten vollopen en we zijn samen in bad geweest, dat vond ze heerlijk. In bad wilde ze zelfs een paar slokken hebben, en toen ze uit bad was heeft ze nog was uit een flesje gedronken.
Nu ligt ze in haar wieg, te kreunen.... Zo sneu...

Voor de informatie: Wij doen mee aan het PINO onderzoek. Een onderzoek naar een nieuwe enting voor de pneumokokken.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:31:08 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57836150
Wat naar dat ze er last van heeft Ticootje... Hopelijk is ze het snel kwijt.
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Joh volgens mij is Linde dan al oud genoeg om zelf te flossen

Webkim, leuk idee he! Moederdag!
Ik vraag me af of ze hier nog iets doen met die hele kleintjes op het kdv.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:44:11 #144
3011 E.T.
pi_57836441
Volgens mij doen alle kdv's wel wat met die hele kleintjes met moederdag hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57836583
Sasha al tandjes??
Foto!!!

EDIT: en inderdaad 11 mei ook mijn 1ste moederdag

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2008 20:50:12 ]
pi_57836763
Moederdag

Ticootje, wat vervelend dat ze zo'n last heeft van de prikjes. Meestal begint de reactie idd na een paar uur. Maar gelukkig is het ergste na 24 uur wel over. Heeft ze alleen last van haar beentjes, of ook een hogere temperatuur?

@Iksje
Even plaatje gezocht voor de normale volgorde :

Let maar niet op de maanden.. Hier zijn genoeg wijsneuzen die zich er niet aan houden
Chris is lekker dwars: zijn 3e tand is de meest rechtse snijtand boven. Eentje voor 12 maanden volgens het lijstje
En poetsen doen we al vanaf het eerste puntje. Mijn gebit is prut. En ik heb gehoord dat juist in het begin het glazuur nog erg zacht is, dus dat het verstandig is die puntjes ook al te poetsen. En ook gelijk de rest van de kaak, om aan het poetsen te wennen.
Gelukkig doet ons jochie zijn mond open voor (bijna) alles wat in de buurt komt. Dus poetsen levert nog geen drama's op..
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:21:04 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57837403
Dat vroeg ik me dus idd ook af, moet er nu al gepoetst gaan worden.
En dan alleen met water/speeksel?

Ardenlyn, foto is nog niet gelukt, steeds als de camera tevoorschijn komt gaat zijn mondje dicht of zijn tongetje ervoor.
pi_57837554
Ik zag een leuke Anna foto! en Sasha al 2 tanden Jet heeft nog niks

Ik kom even gedag zeggen wij gaan naar Texel!!

Prettig weekend allemaal!!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  Jubileum moderator vrijdag 4 april 2008 @ 21:26:21 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57837558
Als de tandjes doorzijn moet je gaan poetsen inderdaad. Handig hulpmiddel bij die hele kleintjes is een vingertandenborstel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57837673
Wij gebruiken peutertandpasta.. Geschikt vanaf het 1e tandje tot een jaar of 5. Zit wat minder fluoride in, en de smaak is wat milder. Dat hoef je ook niet uit te spoelen (zou niet weten hoe je dat humaan kunt doen)
Hier toevallig elmex, omdat we daar een proefverpakking van hadden liggen.
En dat met een peutertandenborstel. Maar je hebt ook speciale vingerborstels. Speciaal voor de eerste tandjes..
pi_57837727
Beaker, fijne vakantie!!
pi_57837867
Bij Merlijn had ik de tandenborstel en tandpasta al in huis voor hij tandjes kreeg. Bij het eerste puntje was het gewoon al poetsen. Wij gebruiken sensodyne, leuk met sesamstraat erop. Voor Gwen ligt de tandenborstel ook al klaar, maar ja die zat dan ook in het C1000 pakket wat je krijgt voor je geboortekaartje.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:45:07 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57838081
Ik ga morgen eens spitten bij de drogist!

En het bewijs!

Overigens geloof ik dat 'geen last' inmiddels wel overgegaan is in 'toch wel last', zo maar eens kijken of dentinox wil helpen.
  Jubileum moderator vrijdag 4 april 2008 @ 21:47:38 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57838142
Wow
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:01:35 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57838549
sasha! jeutje wat stoer!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:10:48 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57838817
Sasha, stoere vent! Wel zorgen dat je ma een beetje een stoere borstel koopt en tandpasta en niet zo'n roze tube met witte konijntjes erop. Die zijn zooooo vreselijk voor meiden....en niet voor zo'n stoere knul als jij.
  vrijdag 4 april 2008 @ 23:29:48 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57840490
Wauw, ik zie een tand! Sasha is zo stoer!

Met Jennifer gaat het alweer wat beter. Haar temp is iets hoger, maar volgens mij is de pijn nu wel weg en ze drinkt ook weer normaal.
pi_57840662
Jee, Sasha, wat snel ben jij!
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:06:13 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57841457
Fijn dat het beter gaat Ticootje!

Webkim, hoe is het jou en Thomas de rest van de dag vergaan?
pi_57841597
BE, wat lief dat je daar naar vraagt.
Hij is vooral vanmiddag erg huilerig geweest, maar ik laat me er niet meer zo door opnaaien en ga dan gewoon op zijn slaapverdieping wat huishoudelijke dingetjes doen. Dan hoort -ie wel dat ik in de buurt ben en dat voelt voor mij iig wat fijner dan hem huilend en ingebakerd aan zijn lot over te laten.

En nou heb ik hem in de draagdoek. Ik wil hem om een uur of 1 nog eens voeden, dan komen we weer een lekker eind de nacht in met zijn drietjes.

Ik kwam trouwens al surfend deze site tegen, boordevol filmpjes over zwangerschap, bevallen, babies, voeden, etc. etc. Ik heb me er wel even mee vermaakt!
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:13:54 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57841644
Wat een leuk linkje, maar ik ga maar niet kijken. Mijn ogen zakken al aardig dicht hier.

Gewoon lekker bij je houden hoor, als je dat lekkerder vindt.
Als er al een moment 'moet' komen dat jij vindt dat hij wel in zijn eigen bed moet slapen etc. etc. dan komt dat vanzelf.
pi_57844709
BE: Wel erg leuk al 2 tandjes! Hopelijk heeft hij niet teveel last ervan.

Webkim:

Ticootje: gelukkig dat het met Jennifer beter gaat. Maarten moet 16 april voor z'n 2de keer prikjes en de 1ste keer vond ik zo sneu Verdrietig koppie en mij aankijken zo van doe iets mama!!

Maarten doet sinds gisteren RRRRRRR Ook als ik het deed ....deed hij het terug
Echt een hapje adem en RRRRRR gaat het.
Hij is heerlijk zijn handen aan het onderkwijlen als hij die in z'n mond propt en in de wipstoel gaan de benen omhoog als hij aan het spelen is.
Het word echt met de dag leuker
Gisteren had hij een behoorlijk huilmoment maar ook daar kwamen we weer doorheen.

Sommige ouders zeggen dat ze verliefd zijn op hun kindje maar dat heb ik niet maar tering wat hou ik toch van m'n ventje. Heb echt een gevoel van als iemand ook maar Maarten kwaad wil doen dan breek je knieschijven oid. Echt zo'n oergevoel
Herkennen meer dat?
pi_57844871
ja

sasha, snelle !
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:32:50 #164
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57845718
wah sasha een tand wauw.

Ik doe even ik ik ik sorry.

Zoë is ziek en behoorlijk ook, ze kreunt heeft koorts, plast weinig heeft heel erg gespuugt gister en slaapt veel.
Heb de hap gebeld om te vragen waar ik op moet letten bij uitdrogen vond ik nog even fijn omdat nog eens te horen is al weer een tijdje geleden. Maar die vonden het nodig om haar toch even te zien als ik het daar mee eens was. Eh ja als ze dat nodig vinden tuurlijk dat word niet voor niets gezegd en ik ga liever 10x te veel voor "niets" dan 1x te weinig.

Dus nu moeten we daar zo heen mijn kleine meisje ik vind het maar sneu!

liefs joyce
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:43:54 #165
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57845851
Ach arme kleine Zoë Succes bij de hap Joyce!
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:53:54 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57845948
ach gut, zielig meiske
snel beter worden hoor!!
pi_57846036
Ach zoe, veel beterschap!!

Ticootje, fijn dat het zo voor de nacht al wat beter ging! Hoe is de rest van de nacht gegaan?

Webkim, hoe is jullie nacht gegaan?

BE, dat is echt wel een tandje! Een bijtring uit de koelkast wil ook nog wel eens wat helpen, of de plek met de hand wat masseren..
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:50:11 #168
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57846745
Sasha wow wat snel!

Webkim je hebt groot gelijk om Thomas lekker bij je te houden. Ik zat gisteravond ook met een kramperig meisje in de draagdoek, het was de enige manier waarop ze zich kon ontspannen. Uiteindelijk heeft ze geslapen van 2.30 tot 5.30

Zoë beterschap

Ardenlyn, herkenbaar
Saartje
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:58:24 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57846854
Joyce, goed dat je gebeld hebt hoor!
Ik las gisteren nog weer ergens dat als je kindje koorts heeft en kreunend huilt dat je dan idd beter maar bij een dokter langs kon gaan.
Hopelijk valt het allemaal mee!
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:38:34 #170
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57848469
We zijn weer terug en het valt gelukkig mee. Ze had in ieder geval daar haar ogen open. Haar koorts schommelt heel erg van 38.3 naar 37.7 in een uur tijd. Verder is ze nagekeken voor hersenvlies ontsteking.
en uitdroging.

Ze plast wel erg weinig maar mocht mee naar huis gelukkig ze moet vanaf nu tot 18.00 minimaal 150cc gedronken hebben had van gister gekolfde melk staan en als ze dat niet doet of er veranderd iets in haar doen en laten dan meteen terug komen omdat ze nog maar een mini mensje is.

Heb meteen de fles geporbeerd maar die weigerde ze bij mij ze zoch met alle geweld de borst ja logisch toch. Dus heb de fles de fles gelaten en haar gewoon aangelegt ik vertrouw er op dat ik voel hoe ze drinkt en straks mag THijs ahaar een flesje geven.

Liefs joyce

Maneki. dat is weinig slaap he vermoeiend is dat pff hopelijk komen de darmpjes snel op gang en gaan de krampjes over. Je kan van die "levende" bacterieen halen abc nog iets dat schijnt goed te helpen Zoë mocht die niet ivm de medicijnen voor de reflux.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:40:47 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57848513
De nacht is heel goed gegaan, ik heb niet het idee dat ze nog veel last heeft. Ze werd ook pas om 7 uur wakker... Ik had een pamper nummer 2 omgedaan, omdat ik dacht dat ze toch niet heel veel had gedronken. Maar net voordat ze naar bed ging had ze toch wel honger, dus heeft ze flink gegeten. Vanmorgen zat de luier dus echt op zn max (normaal heeft ze 's nachts nummer 3 aan).

Nu ligt ze in de wieg, op de bank. Ze doet wel kreunende geluidjes maken, maar dat doet ze wel vaker. Straks weer even de temp opnemen, maar ik verwacht dat alles normaal is.
pi_57848648
ABC Dophilus bedoelt Saint, vergelijkbaar met Yakult: probiotica en reteduur, ik geloof iets van 25 Euro voor een flesje.
Voor Thomas heb ik Cinababy druppeltjes van VSM en daar reageert hij erg goed op.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:20:43 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57849142
Webkim, ik las dat jullie bij de osteopaat zijn geweest en dat er vooralsnog niet veel verbetering is opgetreden? Baker je nu nog wel steeds?

Sasha! Lekker tandenbeestje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57849154
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:20 schreef Moonah het volgende:
Webkim, ik las dat jullie bij de osteopaat zijn geweest en dat er vooralsnog niet veel verbetering is opgetreden? Baker je nu nog wel steeds?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:23:20 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57849172
En scheelt dat nog, in vergelijking met vorige week?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:23:35 #176
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57849179
Nou Joyce, dat is spannend zeg. Gewoon drinken blijven aanbieden hoor, elke slok is er dan een. Zo zielig als die kleintjes zich zo ziek voelen, maar de er niets aan kunt doen.
Anna was ook nagekeken op hersenvliesontsteking en je schrikt je rot als ze dat soort termen gaan gebruiken. Ben blij dat het meevalt, komt best goed.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:23:44 #177
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57849181
webkim
die bedoel ik idd men wat een geld het was idd 26,99 of iets duurder. Had het al gekocht gelukkig dicht laten zitten en eerst bij de huisarts nagevraagt daarna snel terug gebracht en gelukkig deden ze daar niet moeilijk over.

Ticootje succes ga ff terug lezen wat er met je meisje was.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:51:56 #178
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57849645
Dat probiotica duurt wel ff voor het werkt geloof ik he? Dan kan ik net zo goed niks geven volgens mij, want na 12 weken heeft een enkeling nog maar last van krampjes.
Tis niet dat ik het niet voor haar over heb, maar ze heeft er maar af en toe last van, en meestal laat ze zich goed troosten als we fietsen met haar beentjes, of naast de draaiende droger of afzuigkap gaan staan, of zoals gisteren in d draagdoek
Saartje
pi_57853507
Joyce, hoe heeft Zoe de rest van de dag gedronken?

Ticootje, fijn dat Jennifer weer haar gewone ding doet..

Hier hing vanmiddag een kindje in mijn broekspijp
Als mama en papa (nou ja vooral papa, mama is beetje ziekjes) druk bezig zijn de woonkamer her in te richten, dan draai je je naar de dichtsbijzijnde ouders en ga je gewoon aan een broekspijp hangen om aandacht te vragen...
En de kruipbeweging wordt ook druk geoefend, maar meer dan 5 cm vooruit door zijn gewriemel gaat nog niet..
pi_57854019
Hoewel ik het in het begin op aanraden van mensen ook heb gebruikt (en ja, de krampjes waren met een week of twaalf inderdaad over maar dat waren ze waarschijnlijk sowieso al) heb ik later begrepen van een lacatiekundige dat al die darmflorapoedertjes voor borstgevoede babies onnodig zijn. Borstgevode babies hebben over het algemeen geen darmfloraprobleem omdat de modermelk al zorgt voor de best mogelijke ontwikkeling en bescherming van de darmen.
Dat wat nog niet lekker gaat is puur de onrijpheid en/of onrustig drinken en zo lucht meeslikken. Tegen het eerste doe je niets, tegen het tweede kan je wel een aantal aanlegtechniekjes toepassen.

Voor babies die geen moedermelk krijgen zou ABC wel weer kunnen helpen, heb ik begrepen
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:58:12 #181
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57854780
deepfreeze,
Lief dat je er naar vraagt. Zoë heeft het vertikt om uit een flesje te drinken dus heb haar gewoon lelkker aangelegt als ze wakker was. En ik heb wel het gevoel dat ze genoeg binnen gekregen heeft. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Maar een fles van mij is not done geloof ik. Ze heeft 2x gepoept eerste keer met onverteerde melk er in tweede keer met wat slijm.

Vanmiddag na een hele lange tuk heeft ze weer wat gelachen en wat gekletst heel raar maar zo ziek als ze vanmorgen was is ze al niet meer. Heel raar dat dat zo snel gaat. Vanmorgen maakte ik me echt zorgen en nu helemaal niet ze begint weer zichzelf te worden.

Schattig he als ze zo aan je gaan hangen (letterlijk) en wat heb je zelf?

Owlet, het is zeker bij bv kinderen idd vaak dat de darmen nog moeten wennen en dat het nog niet rijp genoeg is. Mijn huisarts vond het trouwens helemaal vaag dat er levende bacterieen inzitten en zoals zij het vertelde zag ik het al helemaal voor.

Ik kom thuis met Zoë en potje levende bacterieen, draaid de dop van het flesje en floep, floep, floep daar ontsnapte een paar bacterieeen waar ik achter aan moet om ze te vangen enz.\
pi_57856581
He Saint, grappig dat het zo snel weer opknapt. Hopelijk blijft dat ook zo..
Zouden ze ook minivlindernetjes verkopen om die baterien weer te kunnen vangen?

Chris ligt lekker in bed, een beetje laat, hij was laat met zijn slaapjes. tegen 7 uur pas zijn avondeten gehad, en tegen 9 uur zijn late fles. En daarna snel plat. Eens kijken hoelang we morgen mogen uitslapen, of dat hij nou morgen heel erg chaggie is.. Hij is in ieder geval wel gelijk in slaap gevallen..

Ik heb iets van een buikgriepje ofzo gehad (of in ieder geval mijn darmen overstuur).. En daardoor nog een paar dagen duf, omdat ik weinig heb gegeten. Maar dat is nu al beter. Mijn fitheid/conditie is al niet optimaal, en als zoiets dan langskomt ben ik wel erg snel gezien
  zondag 6 april 2008 @ 09:12:00 #183
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57863902
MEN wat een nacht zeg. Zoë was duidelijk nog niet op geknapt en begon om 21.30 voor een slok melk.
Ze heeft toen nog een half uurtje geslapen om vervolgens een uur lang in bed te kletsen en het daarna op een brullen te zetten. Thijs is om 00.30 met haaar naar beneden gegaan om vervolgens een slapend meisje terug in bed te leggen tot een uur of 4.20 toen had ze trek en vertikte het daarna om te gaan slapen. Ik was zo misselijk dat Thijs na een hoop geprobeer met haar naar beneden is gegaan zodat ik nog wat kon slapen en Mara niet wakker zou worden Ik kon niet slapen dus hebben we elkaar afgewisseld en Zoë en ik zijn op de bank inslaapgevallen.

Om 7.00 kwam Mara ons wakker maken Grr. Maar goed Zoë er weer in om 8.00 en weer ging ze zo krijsen. heel zielig ze raakte helemaal overstuur. Op de arm viel ze wel in slaap heb haar voorzichtig in bed gelegt.

Ik word daar altijd zo nerveus van. Ben "bang" haar te verpesten zeg maar. Ga haar nu in iedergval om de 2 uur de borst aanbieden en in bed leggen als ze moe is. Geen koorts enzo meer dus gaan straks even in de wagen wandelen.

Liefs joyce
pi_57863935
pfff Joyce, slópend
zeker als je zelf zo misselijk bent
Succes vandaag!

De anderen wel beetje geslapen ?

ilse zit nu zó heerlijk te spelen op het kleed naast een grote mand vol blokjes/duplo
af en toe wat gekreun als ze er wat nieuws uit probeert te plukken, en dat gaat ze dan lekker op haar gemakje eens bekijken, bevoelen en proeven
Echt super leuk om eens van afstandje te bestuderen.
Gebrabbel, gegil en gekraai erbij .. hééééérlijk !
  zondag 6 april 2008 @ 10:07:05 #185
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57864209
Hier gelukkig ook alleen maar weer vrolijk gebrabbel en gespeel. Klap eens in je handjes is ronduit favoriet op alle momenten van de dag. Alleen kan ze haar balans nog niet houden als ze heen en weer gaan schudden als ze zit. En dus kukelt ze om en begint ze weer opnieuw.

Joyce, sterkte, ik hoop dat je een beetje rust kunt nemen.
  zondag 6 april 2008 @ 10:09:13 #186
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_57864235
p_iglet dus
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_57864248
Pfff jeetje Joyce, hopelijk knapt Zoe snel op!!

Ilse wat leuk!!!

Pepijn kan ook zo heerlijk spelen, maar het beste als mama of papa niet in het zichtsveld is.
Hebben de andere grote baby's dat nou ook? Alleen spelen gaat makkelijk 15-20 minuten goed, maar zodra papa of mama in de buurt is wil je iedere 2 minuten aandacht.
  zondag 6 april 2008 @ 10:25:25 #188
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_57864397
Zoe, beterschap!! Joyce, kun je ergens overdag nog wat slaap krijgen?

Valt Chris onder grote baby? hij is mijn kleine baby hoor
Hij speelt prima een poosje zelf, Als ik vlakbij ben, dan kijkt hij af en toe wel op, maar niet echt dat hij persoonlijke aandacht opeist. Natuurlijk zijn er momenten (tijdstippen op de dag, of sommige dagen) dat hij wat meer aandacht wil hebben, maar dan kan hij uberhaupt niet lang alleen spelen.

En ik vind het heerlijk om af en toe even vanuit de keuken stiekum te kijken hoe Chris lekker aan het spelen is. Dingen ontdekken, lawaai maken, praten etc..
Gisteren was hij ook zo aan het spelen, 2 speeltje in de hand en maar babbelen. Alsof hij echt al in zijn eigen fantasiewereld aan het spelen was..
  zondag 6 april 2008 @ 10:40:49 #189
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57864618
max heeft dat ook. niet echt meer baby te noemen, maargoed

dan zit ie heerlijk te spelen en dan zit ik de krant te lezen aan de eettafel, of iets in de keuken te doen. als ik er dan aan kom, of mijn moeder of broer komen de kamer binnen, is het gedaan met het spelen. jammer is dat he!
  zondag 6 april 2008 @ 13:51:46 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57867957
Ja, hier ook P_iglet!
Het is trouwens 6-5 geworden...
  zondag 6 april 2008 @ 18:15:01 #191
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57873354
Vanmiddag heb ik Eli en Davinia ontmoet! We hadden in het centrum afgesproken om koffie te gaan drinken omdat het zulk slecht weer zou worden Ondanks het weer ineens een stuk mooier werd, hebben we dat ook gedaan. Het was heel gezellig en Eli is echt een lekker mannetje en hij kan al zo goed zitten Hij heeft ook zo'n schattig lachje

Eli en Linde hebben lekker samen op de tafel gezeten en ze vonden het erg leuk, al moeten ze nog wel even goed leren delen want ze wilde natuurlijk allebei met hetzelfde spelen Erg lief om te zien hoe die twee ineens doorhadden dat er nog een klein kindje was om mee te spelen. Zachtjes elkaars haartjes voelen en elkaars handje pakken. Echt leuk.
  zondag 6 april 2008 @ 18:59:00 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57874219
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:10 schreef p_iglet het volgende:

Ilse wat leuk!!!

Pepijn kan ook zo heerlijk spelen, maar het beste als mama of papa niet in het zichtsveld is.
Hebben de andere grote baby's dat nou ook? Alleen spelen gaat makkelijk 15-20 minuten goed, maar zodra papa of mama in de buurt is wil je iedere 2 minuten aandacht.
lekker spelen in de box, maar als er een ouder in de buurt komt is het brullen geblazen. Nou, daar trappen we dus mooi niet in.

En Linde is ook erg lief. Vond Eli ok. Al vond ik het wat minder dat hij dan Linde op haar hoofd probeerde te krabben, (lees: aaien) maar verder waren ze idd erg lief samen
pi_57874832
Jeetje Sasha, snelle vent!!

Bij Amber hielp ABC voor geen meter, cinababy daarentegen hielp heel goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 april 2008 @ 19:33:05 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57874940
En daar horen natuurlijk ook fotos bij! Geen geweldige kwaliteit maar foto's maken met baby op schoot is niet een van mijn grootste kwaliteiten

Zachtjes aan Linde's haartjes voelen

Linde probeert Eli's voetjes te pakken

Samen spelen met het touwtje van de Bugaboo
pi_57875280
Heeft iemand vannacht mijn baby omgewisseld? Wat een heerlijk rustige lachebek heb ik sinds vanmorgen opeens in huis.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 6 april 2008 @ 19:54:04 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57875340
Wat leuk Stiemie!

Webkim! Wat goed! En nu maar gewoon zo doorzetten dan Thomas!
  zondag 6 april 2008 @ 19:54:04 #197
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57875341
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:50 schreef Webkim het volgende:
Heeft iemand vannacht mijn baby omgewisseld? Wat een heerlijk rustige lachebek heb ik sinds vanmorgen opeens in huis.
Lekker is dat he! Roos lacht er ook op los, behalve als de camera aan staat. Nouja, bijna altijd dan. Zwaar gebiologeerd door dat zilveren ding met een zwart gat, kan ze uren naar staren. En scheel kijken.
  zondag 6 april 2008 @ 19:58:25 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57875427
Dat filmpje was idd ook erg schattig gr8w8, met dat springen van jou!
  zondag 6 april 2008 @ 20:11:25 #199
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57875681
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:27 schreef Vicky het volgende:
Jeetje Sasha, snelle vent!!

Bij Amber hielp ABC voor geen meter, cinababy daarentegen hielp heel goed.
Bij ons de abc weer, maar dat kan ook de drie maanden grens geweest zijn. Verkoper zei dat we ons geld terug kregen als het niet zou werken. Die is ieg erg zeker van zijn zaak.
  zondag 6 april 2008 @ 20:31:58 #200
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_57876116
Webkim, fijn te horen dat jullie een lachend dagje hebben! Ik hoop zo voor jullie dat Thomas zo vrolijk blijft!
  zondag 6 april 2008 @ 21:48:03 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_57877758
http://home.tiscali.nl/foxhome/dopen/300308/

Voor de mensen die om de foto's vroegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator zondag 6 april 2008 @ 21:53:02 #202
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57877886
Troel wat zie jij er geweldig goed uit!
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 april 2008 @ 22:04:59 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_57878214
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:53 schreef Lois het volgende:
Troel wat zie jij er geweldig goed uit!
Dank je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57880286
Ai, Saint, hopelijk knapt Zoë snel op!

Nou, Eli en Linde op date .Wat lief dat haartjes strelen…(Linde heeft best veel haartjes lijkt het!)
Liande zou eerder haartjes trekken vrees ik :/
Vraag me soms af hoe het zal zijn binnenkort, als ze met leeftijdsgenootjes in de opvang zit.

Webkim, wat fijn! Is het de hele dag een zonnetje gebleven?

Troel, wat Lois zegt, je ziet er goed uit! En Ruben is een lekker manneke ook!
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:10 schreef p_iglet het volgende:
Hier ook. En dan krijg je zo'n zielig kleintje dat aan het hekje staat te rammelen (we hebben een klein appartement met nauwelijks deuren, dus ze speelt in de woonkamer met een hekje tussen naar de eetkamer-geen plaats voor een box)
Gelukkig gaan we ook weer niet op elke aandachtsgil in
En verder vind ik dat gebrabbel en gekraai echt het heerlijkste geluid dat ik ken!
pi_57883087
JIPPIE HALEE JOELOE

Pien zegt mamamamamamamamamaamamamamamamaamama
  maandag 7 april 2008 @ 09:15:34 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57883451
Pien! Wat knap van jou!
  maandag 7 april 2008 @ 09:31:05 #207
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57883657
Heel erg bedankt voor al het medeleven. Na een nachtje redelijke nachtrust ( Zoë moest even haar verloren drink momenten in halen) voel ik me weer wat meer mens vandaag!
Zoë was gister zozo en vandaag gaat het weer beter.
Ze ligt nu heerlijk in de box te brabblen en kletsen en keten. Heerlijk dat geluid weer na 2 stille dagen (op gekrijs na) klinkt dit werkelijk als muziek in mijn oortjes!.

Morgen moet ze eigelijk haar prik zouden jullie die laten prikken?

Pien wat goed!!

En wat fijn dat al die kleintjes zo lief spelen. Voelde me daar bij Mara wel eens schuldig over Mara vermaakte zich ook zo goed.
En Zoë gaat ook die kant op ze ligt nu al een kwartier in de box te kraaien en spelen en als ik even langsloop dan krijg ik een dikke lach van dat tandloze bekkie

BE hoe is het met Sasha zijn tandje?
pi_57883902
Saint, heeft Zoe nog koorts? Morgen is ook al een dag verder. Als je het niet vertrouwd, kun je vragen of ze het een weekje later willen doen.
Heb hier de laatste keer ook laten prikken, terwijl Chris "maar" een bovenweginfectie (flinke verkoudheid) had. Maar daar heeft hij nog flink last van gehad de dagen erna. Volgende keer laat ik de prik wel uitstellen als hij iets ziekig is. Je hebt dan ook geen idee of het nou de prik, of de ziekte is die het kindje ziek maakt. Vind ik een beetje eng.

Pien! Wat knap!!!! Dus nou staat ze de hele dag door jou te roepen KP?
  maandag 7 april 2008 @ 09:56:06 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57884027
Pien, wat knap zeg!

Joyce, het gaat wel ok hoor. Gisterenavond was hij even flink over zijn toeren maar toen had ik hem daarna ook wel weer snel rustig. Hij heeft nu wel ineens elke luier een poepbroek en...jawel, ik werd vanmorgen getrakteerd op spuitpoep-zonder-luier. En ik dacht nog wel even snel zonder de slaapzak echt uit te doen enzo...
Gelukkig drinkt hij gelukkig wel al zijn flesjes weer zo goed als leeg! Allen zou het wel fijn zijn als hij nog wat meer zou lusten. We moeten hem nu nog wakker maken voor de 5e fles om een uur of 11-12 en als hij nou grotere flesjes weg zou krijgen zou hij gewoon lekker door kunnen slapen. Dat heeft hij vannacht ook gedaan omdat wij allebei ook moe vroeg in bed gingen met het idee 'hij wordt wel wakker voor die fles, niet dus. En 1 hele fles minder op een dag lijkt mij niet echt de bedoeling. Dus vanavond maar zelf wakker blijven en hem wakker maken.
pi_57884202
Pien! Leuk zeg!

En BE, het is gezonder voor een baby om vaker kleinere porties te drinken dan grotere porties. Voor het gemak van de ouders daarentegen is het niet altijd ideaal om die fles bij te moeten geven
Je kan misschien overdag iets minder tijd tussen de fles laten, dan kom je wel aan de 5 flessen en dan kunnen jullie alledrie vroeg onder de wol?
Baby's zouden trouwens eigenlijk nooit minder dan 5 voedingen mogen krijgen, want 4 voedingsmomenten is dus minder dan wat voor volwassenen-die al lang uitgegroeid zijn-wordt aangeraden.
  maandag 7 april 2008 @ 10:12:48 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57884283
Als hij volgens het cb lijstje over gaat op 4 flessen komt daar dan dus een groente of fruithapje bij.

Minder tijd tussen de fles doe ik liever niet omdat ik dan vrees dat hij ze niet helemaal leeg drinkt. Ik geef hem liever eten als hij er om vraagt dan dat ik het erin moet gaan proppen.
Het is op zich ook niet erg hoor, maar we moeten dus gewoon even stil staan bij die laatste fles. Niet op hem wachten dan, want dan slaapt hij gewoon door.
  maandag 7 april 2008 @ 10:18:48 #212
3011 E.T.
pi_57884375
Aggos.... Nienke is verkouden
Niet verwonderlijk als je broer continue met grote, groene snottebellen rondloopt.. Dan is er best een grote kans dat je aangestoken wordt natuurlijk..

Maar het klinkt wel zielig, dat gesnotter en moeilijker ademhalen doordat d'r neusje vol zit. Straks maar even de wieg een beetje schuin zetten en even bedenken hoe ik die ui bij d'r neer ga zetten zonder dat wij ook meteen naar frikandel speciaal ruiken
pi_57884707
BE, hoeveel drinkt Sasha per fles dan?
Op mijn CB werd gezegd, als je kindje doorslaapt dat je er wel een fles af mag halen. Tenzij ze bijvoorbeeld echt niet aan het gewicht zitten. Het was volgens hen juist beter om te kijken naar de behoeftes van je kind.
Damian zat rond de 3 maanden al op 4 flessen en daar is echt nooit een probleem van gemaakt. Zolang hij gewoon goed groeide was het alleen maar goed.
  maandag 7 april 2008 @ 10:41:14 #214
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57884757
aggos nienke wat sneu. Maar idd met een broer met grote bellen is het wel wat lastig om het te ontwijken he.
Als je bv geeft even wat in haar neusje druppelen. Ik geloofde er niet zo in maar bij Zoë werkte het echt wonderlijk goed.

BE, drinkt Sasha dan zo weinig op een dag dat hij die laatste fles echt nodig heeft?
Ach men en een spuitluier zonder luier och. Hier nog nooit gebeurt wel met Mara bij de kraamhulp (nou ja de stagiaire) die was echt in shock en ik heb me rot gelachen vooral om dat tevrede bekkie van Mara daarna.

Deepfreeze ze heeft geen koorts meer. ik heb de eerste prik ook laten uitstellen omdat ze toen verkouden was. Maar als ze zo blijft als ze vandaag is dan durf ik het wel aan. Dan hoef ik zelf pas vrijdag weer te werken en ben nergens ingedeelt dus mocht het niet gaan kan ik mooi thuis blijven.
Hebben ze bij jou op het cb niet geadviseerd om later te prikken bij de verkoudheid?
  maandag 7 april 2008 @ 10:43:24 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57884798
Hij krijgt nu 5 x 180 met 6 schepjes, dus dan zeg maar 200cc, en sinds een paar dagen drinkt hij ze echt leeg. Voorheen niet en toen kwam hij dus ook om de 3 uur en kwam het netjes uit. Nu drinkt hij ze leeg en zit er ong. 4 uur tussen.
Kijk, hij klaagt niet, heeft goeie luiers en groeit goed, maar om er nou zomaar 1 hele fles af te halen... lijkt mij zo veel eigenlijk.
  maandag 7 april 2008 @ 10:50:54 #216
3011 E.T.
pi_57884947
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:41 schreef S-A-I-N-T het volgende:
aggos nienke wat sneu. Maar idd met een broer met grote bellen is het wel wat lastig om het te ontwijken he.
Als je bv geeft even wat in haar neusje druppelen. Ik geloofde er niet zo in maar bij Zoë werkte het echt wonderlijk goed.
ik heb vanmorgen ook al staan priegelen.. alleen draait ze d'r hoofd alle kanten op en dat maakt richten zo lastig
Toen geprobeerd met een beetje op een lepeltje om dat in d'r neusgat te krijgen, maar ook daar ging alles ernaast door Nienke d'r gefriemel en gedraai..... Als ze straks wakker is gaan we voor een nieuwe poging
pi_57885028
BE, als je het zelf niet fijn vindt moet je het niet doen natuurlijk. Hij is ook nog zo klein.
Anders binnenkort eens bij het CB navragen hoe ze daar over denken.
Ik heb het bij Damian ook geprobeerd zo lang mogelijk uit te stellen. Ik ben pas echt over gegaan op 4 flessen toen ik hem voor de late avondfles haast niet meer wakker kreeg.
  maandag 7 april 2008 @ 11:03:35 #218
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57885182
Daar schommelt Roos ook tussen. De ene dag onverzadigbaar met vijf flessen 210 plus zeven schepjes waarvan twee Friso extra, soms zelfs nog een fruithapje, en hekemaal op, dan weer vier keer 180 en niet eens alles op. Ze geeft het zelf aan en als ze verder normaal is. Misschien zit die balansdag er nu al in. Gister had ze een echte hangdag en heeft om half twaalf en om vijf uur vannacht zelfs 180 op. Ligt ze breeduit te lachen tot de fles in beeld komt.
  maandag 7 april 2008 @ 11:09:16 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57885268
Whehehe, balansdagen!

E.T. wat sneu dat ze zo snotterig is...
  maandag 7 april 2008 @ 11:11:27 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57885300
ET mij lukte het om het in het neusje te spuiten... even in de tiet knijpen en voila.
  maandag 7 april 2008 @ 11:12:37 #221
3011 E.T.
pi_57885326
Balansdagen

Klinkt trouwens best sneu als het over babietjes gaat
  maandag 7 april 2008 @ 11:19:29 #222
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57885459
Het grote baby dieet: melk en fruit. En dan toch aankomen.
  maandag 7 april 2008 @ 11:55:00 #223
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57886234
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
JIPPIE HALEE JOELOE

Pien zegt mamamamamamamamamaamamamamamamaamama
Pien wat knap zeg!

En ik poste laatst toch dat Floortjes haartjes uitvielen?
Nou niet alles dus... en nu groeit het weer!

pi_57887031
Verkouden nienke.. Wat sneu, zo'n klein mensje. Maar daar ik weinig aan te doen met een grote snottebellen broer.. En gelukkig gaat het vanzelf wel weer over..

Wij zijn met Chris overgegaan naar 4 flesjes toen hij 4.5 maand was. Maar wel flesjes van 210/7. En de overblijvende 2 schepjes al rijstebloempap net voor ons avondeten. Hij ging zonder problemen over. naar 4 x 180/6 ging niet, Chris was een echt hongerlapje, met de max aan nutrilon forte +jbpm was het net tevreden..
Pas met opvolgmelk zijn we naar 180/6 flessen gegaan..
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:41 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Deepfreeze ze heeft geen koorts meer. ik heb de eerste prik ook laten uitstellen omdat ze toen verkouden was. Maar als ze zo blijft als ze vandaag is dan durf ik het wel aan. Dan hoef ik zelf pas vrijdag weer te werken en ben nergens ingedeelt dus mocht het niet gaan kan ik mooi thuis blijven.
Hebben ze bij jou op het cb niet geadviseerd om later te prikken bij de verkoudheid?
De arts heeft even gekeken, maar de verhoging (37,8) en een beetje gehoest waren niet echt erg. Ik denk dat door de prik, het lichaam moeite had om de verkoudheid EN de prik te verwerken. En dus even een wat heftigere reactie. Al is de temp max 38,9 geweest. Hij was alleen zo zieligjes..
pi_57887445
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Als hij volgens het cb lijstje over gaat op 4 flessen komt daar dan dus een groente of fruithapje bij.
Ah, ok, ik heb veel familie/kenissen die als volgt voed(d)en: fles, fruithap met wat melk, fles, fles. En dat vind ik persoonlijk toch een voeding te weinig, zeker omdat ze er zo klein nog maar weinig uithalen, uit die groente- en fruithapjes.
Ga je al met 4 maand starten of wacht je tot 6 maand?

Ik ga zo meteen nog even kennis maken bij de onthaalmoeder. Ben benieuwd...

En floortje met haartjes... klopt het dat het een beetje rossig blond is? Vind het in elk geval een hele mooie meid! En ze kijkt zo pienter!
  maandag 7 april 2008 @ 13:43:52 #226
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57888304
Het is een hele pientere ja, ze kijkt zo wijs om zich heen, en ze is zo nieuwsgierig .

De kleur van haar haartjes varieerd een beetje, als t net gewassen is is t echt blond, na een dag of 2 is wat rossiger ja...

Ze heeft vandaag een jengel dag... Te veel aandacht gehad dit weekend? Als ik ook maar uit haar blikveld verdwijn dan zet ze t op een brullen, en als ze me dan weer ziet, lacht ze meteen breeduit... Grrr... Klein monstertje!

Slapen wil ze ook écht niet, en ze sliep de laatste tijd overdag weer veel (steeds kleine slaapjes) op schoot... Ik heb haar nu dus weer cold-turky in haar bedje gelegd, en ik geloof * even luisteren* dat ze toch stil is nu na 5 min krijsen....
  maandag 7 april 2008 @ 13:44:31 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888310
Ik geef geen bv dus ik zou met 4 mnd mogen starten.
Hoewel ik zelf niet zo heel goed snap waarom daar nou verschil in zit mbt het beginnen van bijvoeding.
Maar ik laat het wel afhangen van het advies van het cb denk ik. Op zich... als ik nu kijk naar Sasha's ritme zou het prima passen om over een week of 4 over te stappen op 4 grotere flessen en een fruithap oid tussendoor. Maar goed. Even aankijken maar.

Hij heeft natuurlijk wel al tanden dus op zich zouden spare ribs ook wel kunnen toch?
  maandag 7 april 2008 @ 13:47:22 #228
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57888350
Zo blijkt maar weer dat ik veel te weinig op fok kom.... Heeft Sasha al tandjes??
Stoere bink!
  maandag 7 april 2008 @ 13:49:42 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888387
Jup, de 2 middenonder zijn door!
pi_57888440
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef geen bv dus ik zou met 4 mnd mogen starten.
Hoewel ik zelf niet zo heel goed snap waarom daar nou verschil in zit mbt het beginnen van bijvoeding.
Maar ik laat het wel afhangen van het advies van het cb denk ik. Op zich... als ik nu kijk naar Sasha's ritme zou het prima passen om over een week of 4 over te stappen op 4 grotere flessen en een fruithap oid tussendoor. Maar goed. Even aankijken maar.

Hij heeft natuurlijk wel al tanden dus op zich zouden spare ribs ook wel kunnen toch?
BE ook voor FV kindjes word vanaf 6 maanden aangeraden. Omdat de darmpjes dan beter uitgerijpt zijn en er minder kans is op krampjes/allergieen etc...
  maandag 7 april 2008 @ 13:52:53 #231
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57888461
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, de 2 middenonder zijn door!
Wat schattig!
(alhoewel ik bij mijn hevig zeverende Floortje steeds denk, 'liever nog maar even niet'... Maar dat heeft dan meer met de bv te maken )

Heeft hij er veel last van gehad?
  maandag 7 april 2008 @ 14:16:52 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888921
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:51 schreef p_iglet het volgende:

[..]

BE ook voor FV kindjes word vanaf 6 maanden aangeraden. Omdat de darmpjes dan beter uitgerijpt zijn en er minder kans is op krampjes/allergieen etc...
Ja, dat zou ik dus ook denken idd. Maarop het voedingsschema van het cb hier staat bij flessekindjes bij 4 maanden 'evt. groente of fruit' en bij bv pas bij 6 maanden.
Nou ja goed, ik kijk wel even. Ik denk namelijk ook dat het wel iets is waar je kindje ook aan toe kan zijn al.

DeLiedje, de eerste was een volkomen verrassing, die zagen we afgelopen woensdag en sindsdien is hij een beetje aan het mieren en pieren en is de 2e sinds afgelopen weekend ook zichtbaar.
Hij is wat hangeriger en heeft meer poepbroeken maar verder valt het me nog wel mee moet ik zeggen.
pi_57889023
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Als je ze maar Rapleyed

Maar serieus: wel raar dat er op dat lijstje een verschil wordt gemaakt tussen flesvoedingskinderen en borstvoedingkinderen. Want het is toch niet alleen het darmpjes-idee maar ook het feit dat kinderen pas vanaf een maand of zes echt aan eten toe zijn. Tot die tijd eten ze wel op wat je in hun mond stopt maar is er nog weinig echte interesse (en noodzaak) in eten. Toch?
  maandag 7 april 2008 @ 14:30:36 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57889160
Ja, dat zou ik ook denken Owlet.

Ik dacht nog mss dat de darmflora bescherming bij bv dan echt zo heel veel beter is dat je die van flessekindjes met 4 maanden als zo 'verpest' hebt dat het dan toch allemaal niet meer uit maakt.

Ik had me dan ook heel erg voorgenomen zelf gewoon wat langer te wachten dan die 4 maanden. Als ik nu naar hem kijk doet hij het nog prima op die flessen dus zie ik niet echt de noodzaak er al iets anders bij te doen.
Maar goed... ik zie wel even, niets zo veranderlijk als de mens, en ikzelf al helemaal.
pi_57891046
Floortje, mooie meid, en goede kledingkeuze!

Gisteren in mijn vaatwasser o.a. een pastasauspan, een Aventfles en een paar Aventbewaarbekers waar ik melk in invries. Het was de eerste keer dat ik het babyspul in de vaatwasser deed ipv met de hand en daarna in de sterilisator.
En raad eens? Door het restje tomatensaus in de pan is al het zachte plastic rood geworden. De bewaarbekers, de dop van de fles. Het ziet er niet uit, maar kan het ook kwaad?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 april 2008 @ 16:26:59 #236
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57891330
Floortje Wat een geweldig shirt, waar heb je die vandaan?
Saartje
  maandag 7 april 2008 @ 16:36:53 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57891506
Lastig he om te wachten BE?

Toen ik zelf nog geen kindje had vond ik het zo'n onzin dat die moeders niet konden wachten met bijvoeding. Wat was 6 maanden nou en die flessen waren toch alleen maar handig? Maar jeetje wat heb ik me in moeten houden zeg om mijn meisje niet eerder een hapje te geven. Geen idee waarom het was, maar ik zat echt af te tellen
  maandag 7 april 2008 @ 16:36:58 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_57891507
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:14 schreef Webkim het volgende:

Gisteren in mijn vaatwasser o.a. een pastasauspan, een Aventfles en een paar Aventbewaarbekers waar ik melk in invries. Het was de eerste keer dat ik het babyspul in de vaatwasser deed ipv met de hand en daarna in de sterilisator.
En raad eens? Door het restje tomatensaus in de pan is al het zachte plastic rood geworden. De bewaarbekers, de dop van de fles. Het ziet er niet uit, maar kan het ook kwaad?
Qua eten niet, maar je hebt kans dat ze nu denken dat Thomas een meisje is (of is het nog wel echt mooi rood )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 april 2008 @ 16:38:05 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57891540
Hmmm, Webkim, geen idee of dat kwaad kan.

Hoe lang slapen jullie kindjes? Of althans, degenen die ongeveer zo oud als Sasha zijn.
Hij heeft nu last van zijn tandjes weliswaar maar ik vind dat hij toch wel weinig slaapt.

Vanmorgen om 7 uur een fles om 8 uur in bed en tot half 10 geslapen, toen om half 11-kwart voor 11 uur weer een fles en daarna gaan slapen tot 12 uur en nu net van 15 tot 16 geslapen.
Oh, en tussendoor wat soezelen in de wagen buiten, maar meer niet.
Ligt het aan mij, of is dit idd wat weinig?

Maar goed, hij is ook behoorlijk mieperig en pieperig vandaag, zullen toch de tandjes wel zijn, net maar druppeltjes gegeven en een hele vieze broek verschoond en nu gaat het geloof ik wel weer even.
  maandag 7 april 2008 @ 16:44:03 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57891654
BE, Jennifer is dan wel jonger maar die slaapt 's nachts 7 a 8 uur. Overdag slaapt ze een uur, soms 2, maar niet meer. Na een uur wakker probeer ik haar ook weer weg te leggen, maar ik krijg nu steeds vaker protest.
  maandag 7 april 2008 @ 16:52:12 #241
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57891784
webkim kan geen kwaad hoor hier is het ook al gebeurt dat alles mooi gekleurd is en grrr erg irritant maar Zoë doet het nog prima en is zelf nog niet gekleurd door het drinken uit de flesjes.

ET ik heb Zoë bij het sprietsen in de neus ook echt in de houdgreep genomen hoor ook hier werd hevig gedraaid met het bolletje om de straaltjes bv te ontwijken en daar was ze best goed in eerlijk gezegt.

BE ik dacht dat je ook met kv "moest" wachten met bijvoeding. En joh het is zo schattig maar moeilijk te zien wanneer ze er ercht aan toe zijn. Want die mening varrieerd nogal he.
En over het slapen Zoë is van 14.12.2007 en slaapt als volgt.
tot ongeveer 7.00 dan tussen 8 en 8.30 naar bed ligt er aan of ik Mara weg moet brengen maar dan valt ze onderweg (we wonen 1 minuut van school vandaag en dan is Mara al in de klas he) al in slaap. Dan slaapt ze een uurtje. Dan gaat ze tussen 10 en 11 naar bed ook een uurtje dan na de middag maaltijd rond een uur of 1 en slaapt dan 2 a 3 uur en dan aan het einde van de middag nog een uurtje dan tussen 18.00 en 18.30 in bed voor de nacht.

Had ook een vraagje doen jullie al de kinderen omkleden in pyjama, Hier wle namelijk vanaf het begin gedaan maar krijg nogal rare blikken eerlijk gezegt
  maandag 7 april 2008 @ 16:54:21 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_57891816
Hier overdag gewoon de kleertjes aan in bed en 's nachts in een rompertje in de slaapzak. Zijn pyjama's worden gebruikt als gewone kleding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57891904
Geen idee webkim.. Hoe smaakt het plastic? tomatig?
Lijkt me als je het daarna nog uitkookt, dat er niet zoveel overblijft, behalve een leuk kleurtje..

BE, ik dacht dat het iets van 16 uur was rond die leeftijd. Nu rond 8 maanden was het iets van 14 uur. Maar je houd altijd kinderen die maling hebben aan wat hoort

We hebben Chris vanaf een maand of 4 in pyama gedaan. Daarna droeg hij eigenlijk alleen maar zachte broekjes en shirt. De enkele spijkerbroek wisselden we even voor het slapen. Nu Chris wat stevigere kleding draagt krijgt hij 's nachts een pyama, en overdag in trui of t-shirt de slaapzak in.
pi_57891973
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef owlet het volgende:

Maar serieus: wel raar dat er op dat lijstje een verschil wordt gemaakt tussen flesvoedingskinderen en borstvoedingkinderen. Want het is toch niet alleen het darmpjes-idee maar ook het feit dat kinderen pas vanaf een maand of zes echt aan eten toe zijn. Tot die tijd eten ze wel op wat je in hun mond stopt maar is er nog weinig echte interesse (en noodzaak) in eten. Toch?
Een tijd geleden moest men vroeger met bijvoeding starten omdat er echt teveel tekorten zaten in kunstvoeding. Tegenwoordig zou dat allemaal al toegvoegd zijn...
pi_57892375
Dat is al een hele tijd geleden hoor. FV krijgt inderdaad al geruime tijd de nodige toevoegingen.
Hier in België is het advies ondertussen ook 'pas met 6 maand starten met bijvoeding', ongeacht FV of BV. Maar ze krijgen het echt moeilijk in de hoofden van de mensen. En zelfs moeilijk in de hoofden van verpleegkundigen in de cb's
pi_57892958
'tegenwoordig' lijkt me al wel veel langer dan dat het advies ook voor kv pas vanaf 6mnd bestaat !

zou het niet te maken hebben met feit dat je risico op terugloop bv door minder vraag vóór 6mnd wil voorkomen?
pi_57893099
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:52 schreef marit1978 het volgende:
'tegenwoordig' lijkt me al wel veel langer dan dat het advies ook voor kv pas vanaf 6mnd bestaat !

Twintig jaar geleden zeiden de fabrikanten dat idd ook al, ja. En binnen twintig jaar zal men vast nog heel wat meer toevoegingen doen, de wetenschap staat niet stil.
pi_57893958
nee, dat zeg ik ook niet

maar wel dat het advies om ook bij kv pas vanaf 6mnd te beginnen met bijvoeding vrij recent is
echt veel recenter dan de toevoegingen in de kv in ieder geval
  maandag 7 april 2008 @ 19:00:24 #249
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57894277

een nieuwe aanwinst in de familie: bertje
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  maandag 7 april 2008 @ 19:06:37 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57894410
Wat een schatje!

Ticootje, 's nachts slaapt hij nog steeds bijna het klokje rond gelukkig, dus daar zijn geen problemen mee.
  maandag 7 april 2008 @ 23:05:32 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57900050
Hoeveel slapen ze?
De 1e week slaapt je baby ongeveer 3 uur achter elkaar en wordt dan meestal wakker met honger. Het is tijd om te voeden, te verschonen en de kleine daarna een tijdje dicht tegen je aan houden. Tot 6 weken zijn ze zo'n 45 minuten wakker. Van 6 tot 12 weken tussen de 45 en 75 minuten. Daarna vanaf 3 - 5 maanden loopt het op van 1 naar 2 1/2 uur. Ze slapen dan dus ongeveer 16 uur per dag. In die periode slapen ze soms erg oppervlakkig. Het kan zelfs lijken alsof je kind wakker is, maar hij slaapt dan wel. Je kan tegen hem praten of zachtjes kriebelen totdat je zeker bent dat zij wakker is.
Regelmaat en rust zijn in deze tijd erg belangrijk. Als je je kind half slapend in bed legt, ben je eigenlijk te laat. Het beste is je kind moe maar nog wakker in bed te leggen.

Tussen de 1 en de 4 maanden gaat het slaapritme veranderen.
Gemiddeld slaapt een baby van 4 maanden 's nachts 2 x zoveel als overdag. Vanaf 2 maanden kan je na het voeden even spelen met hem op schoot of in de box. Dat kan dan steeds langer. Als ze 5 à 6 maanden zijn gaan ze zich vervelen in de wieg, en kunnen gaan huilen omdat ze dan bij pappa of mamma willen zijn.

Over de pyjama, Jennifer heeft ook een pyjama aan 's nachts. Die gaat aan bij de 1 na laatste voeding rond een uur of 9. De laatste voeding krijgt ze ook de slaapzak aan en aan het einde van de voeding gaat ze meteen naar bedje.
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:58:52 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_57904053
Nou, dit was de laatste keer dat ik prikjes liet zetten terwijl Ruben al niet lekker was Hij was behoorlijk snotterig al, maar ik dacht dat dat niet echt kwaad kon (de wijkverpleegkundige ook niet). Hij is er ziek van geweest Huilerig, heel erg warm, niet willen liggen (dat komt ongetwijfeld door de snotterigheid), en dan echt huilen van ik heb pijn. Men, dat gaat je niet in je koude kleren zitten
Vannacht dus ook weer twee keer wakker, zowel om 3 als om 6 uur en nu is hij een uurtje wakker en eindelijk weer een beetje zijn eigen vrolijke ik gelukkig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:54:34 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57904958
He bah, Troel, wat naar!

Eli heeft altijd in pyjama geslapen. Is ook onderdeel van ons nachtitueel. Verschonen, schone pyjama, slaapzak om, half dicht, laatste fles (in het donker), slaapzak dicht en hoppa naar bed.
Eli is nu heel erg verkouden, het snot stroomt er uit, redelijk vies. En de leidster van het kdv gruwelt van snot, dus ze kan haar lol op vandaag
Verder gaat alles zijn gangetje.

Vwb slapen, als hij moe is gaat eli naar bed, en als hij weer wakker is, halen we hem eruit. Geen ingewikkelde gedachtes over hoeveel uur hij slaapt. Ben ik te lui voor, en is voor mij alleenmaar een bron van zorgen als hij dan niet "volgens de regels" slaapt

Spuit 11: Volgens mij is het bijvoedingsadvies vanaf 6 mnd bij kans op allergieën.

Is Anna echt weer helemaal in orde?
Hoe gaat het met de darmpjes van linde? Helpt het dieet van pruimen op oliebasis?
Verder een voor alle babies
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:58:43 #254
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57905025
Mag ik even stoom afblazen?

Ik had vanmorgen een afspraak bij het cb maar kom daar gewoon zo vaak chagerijnig vandaan. Ik wilde graag dat Linde haar oren nagekeken zouden worden omdat de antibiotica-kuur vandaag afgelopen was, maar ze nog wel vaak naar haar oren blijft grijpen. Dus geen afspraak bij de dokter gemaakt want ik ging toch naar de cb-arts. Kom ik daar vanmorgen is de arts ziek. Nou ja kan gebeuren.

Onze dokter zit in hetzelfde pand, dus ik daarheen. Staat er een of andere muts bij de dokter die te beroerd is om zelf de gebruiksaanwijzing van de pil te lezen of die het gewoon echt heel interessant vond dat ze de pil ging slikken want ze bleef er maar over lullen. Ik wilde vragen of de dokter niet even snel tussendoor Linde haar oren kon bekijken, maar tegen die tijd dat ik er zeker 10 minuten stond was die doos nog steeds over haar pil aan het lullen en zaten er meer dan 8 mensen in de wachtkamer. Even tussendoor was dus geen optie meer dus weer terug naar het cb en dus een afspraak over 2 weken bij de cb-arts gekregen Zullen ze op mijn werk ook heel blij mee zijn zo

Daar was natuurlijk weer niks goed (of het voelt gewoon zo ) Geen melk maar pap 's morgens om te oefenen met lepeltje. Nou ik ga daar 's morgens echt niet aan beginnen. Als Linde wakker wordt heeft ze honger en dan wil ze een fles (al dan niet met pap) en geen getrut met een lepeltje.

Verder kreeg ik onder andere het advies om sinaasappel en kiwi te geven tegen verstopping. Dat mag toch altijd pas na een jaar?

Gaat de verpleegkundige helpen emt uitkleden, ziet ze de drukkertjes aan de zijkant van Linde's trui over het hoofd. Linde dus huilen want haar hoofd zat vast. Zegt ze: ze huilt wel snel he met uitkleden

Nou ja het lucht in ieder geval erg op om het hier van me af te typen
pi_57905106
stiemie, lekkere ochtend achter de rug ...
en dan is het pas 10uur
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:05:36 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905183
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:58 schreef Stiemie het volgende:
Gaat de verpleegkundige helpen emt uitkleden, ziet ze de drukkertjes aan de zijkant van Linde's trui over het hoofd. Linde dus huilen want haar hoofd zat vast. Zegt ze: ze huilt wel snel he met uitkleden
Ja wel als hardhandige verpleegkundigen vergeten knoopjes open te maken ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905305
tsjee stiemie, dat was een lekker begin van de dag zeg..
Ik dacht dat je sinaasappel/kiwi voorzichtig kon proberen vanaf 9 maand. Maar dat sommige kindjes daar wel darmkrampjes van kunnen krijgen en dus diarre, wel handig bij verstopping dus, maar of het fijn is?

he troel, wat naar dat Ruben zo'n last had van de combi prikjes en verkoudheid. Hier hadden we datzelfde na de derde prik. Als ze wat ouder worden kan het lichaam het misschien wel hebben, maar hun afweer is nu nog zo vers, dat werkt al op max om de verkoudheid eruit te krijgen. Moet het ook nog een prikje gaan bestrijden..
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:17:34 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57905424
Pfff nou het lucht in ieder geval al erg op om het er hier even uit te gooien want ik was echt behoorlijk chagerijnig toen ik op mijn werk aankwam

Ik ben zelf allergisch voor sinaasappel (ik klap gewoon dubbel van de pijn in mijn maag/darmen en kan niet eens meer rechtop staan dan) maar dat wilde volgens het cb niet zeggen dat Linde er ook allergisch voor is. Nou ik weiger gewoon om het te proberen voordat ze me aan kan geven waar ze last van heeft. Ik lag vroeger wel eens een hele dag met krampen op bed en dat wil ik haar echt niet moedwillig aan gaan doen.

Edit: nog even teruggelezen.

Troel wat fijn dat het nu weer wat beter gaat met Ruben. Die stomme prikjes ook
pi_57905856
logisch dat je met haar dus geen sinaasappel wil proberen ja
zou ik in jouw geval ook niet doen!
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:45:38 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57905936
wat een stumperts daar joh vreselijk, ik zou dr ook zwaar chagerijnig van worden
pi_57905960
kiwi word pas aangeraden vanaf een jaar... sinaasappel normaal vanaf 9 maanden...

misschien kun je pruimen geven?? die bevorderen ook de stoelgang...

maar jeetje wat een ochtend!!! hopelijk verloopt de rest van de dag beter.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:47:47 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57905980
Stiemie, als het maar oplucht hoor. Maak van je hart geen moordkuil.

Anna is weer helemaal beter. Gisteren zijn we met P_iglet en Pepijn lekker naar het strand geweest en hebben die twee voor het eerst poffertjes op!! Dat was een hele smulpartij.
Vanmiddag gaat mijn moeder nog even met haar langs de ha om haar oren te laten checken. Of de ontsteking echt weg is, want ze zit nog wel aan haar oren. En nu heeft ze ook weer uitslag, op haar wangen vrij veel en om haar armen benen en romp een heel klein beetje. Het lijken wel kleine talgbultjes. Nouja, kan de ha daar ook gelijk weer naar kijken. Hij zal wel denken....heb je ze weer.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:48:27 #263
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57905993
of ontbijtkoek, appelsap.
zijn natuurlijk ook niet echt de dingen die je een kindje van 8 maanden geeft....
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:01:22 #264
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57906227
Gelukkig zijn er meer mensen die er chagerijnig van zouden worden

Anna en Pepijn op een date om poffertjes te gaan eten! Wat leuk zeg! Vonden ze het leuk op het strand? En Anna dus ook misschien nog wat last van haar oortjes. Hopen dat het meevalt bij de dokter.

Sinaasappel durf ik dus echt niet te geven ivm mijn eigen allergie. Pruimen krijgt ze hier zo'n 2 a 3 keer per week. Verder geven we vaak peer, druiven en mandarijntjes (heel vaag maar daar kan ik dus wel tegen). Mandarijntjes worden soms ook pas later aangeraden, maar het gaat erg goed en ze krijgt dan ook mooi wat schilletjes van de partjes binnen (die snij ik ik kleine stukjes) dus dat helpt ook weer wat tegen de verstopping O ja we geven ook mango, daar schijnen ook veel vezels in te zitten. En ze krijgt dagelijks groenten en een lichtbruine boterham.

Pinquit ik heb zelf een spastische darm en vroeger moest ik altijd ontbijtkoek met appelstroop eten omdat dat laxerend zou werken. Nu las ik laatst ergens dat dat een fabeltje was en dat ontbijtkoek juist verstoppend zou werken. Maar ontbijtkoek bevat ook veel suiker toch? En appel zou juist ook verstoppen zei iemand laatst tegen me. Pff waarom zijn adviezen nou nooit eens gewoon duidelijk en eenduidig
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:19:54 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57906565
Nah, dat zou te simpel zijn, als de adviezen eenduidig waren

Wat een ochtend!! Schiet echt niet op, zo!
Heb je eigenlijk teruggeroepen naar die verpleegkundige "jij zou het ook niet fijn vinden als ik je hardhandig zou uitkleden?"

Ik heb eli wel een keertje verdunde appelsap gegeven, dat kan toch geen kwaad? ik bedoel, verdunde appelsap is toch eigenlijk een soort diksap?
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:23:43 #266
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57906615
Ik heb Linde ook wel eens een slokje appelsap gegeven hoor. Gewoon even proeven, geen fles vol ofzo. En ook wel eens op visite met een beetje water erbij
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:29:25 #267
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57906721
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:14 schreef Webkim het volgende:
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Floortje Wat een geweldig shirt, waar heb je die vandaan?
Dank jullie! Ik vind m zelf ook nogal fantastisch! Het is een 2e handsje, mijn eigen kleine neefje (is 1,5 maand ouder dan Floortje) woont in Oostenrijk, en had dit shirtje van een van mijn nichtjes als kraamkado gekregen, samen met klompjes-slofjes ...
Nu Philip er niet meer in paste, mocht Floortje het shirtje hebben, en mama is er dol op!
(het is van de bijenkorf, Bakito Kids ofzo...)

Floortje heeft nog steeds nooit een pyama aan... Ze heeft meestal zachte, lekker zittende kleertjes aan, en gaat dan zó de trappelzak in (broek en sokken uit)...
Mocht ze een keer wat anders aan hebben (een stoere spijkerjurk ofzo ) dan doen we die uit en gaat ze in haar romper (met lange mouwen) erin...
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:58:50 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57907238
Hier ook vrijwel nooit een pyama. Idd broek en sokken uit en slapen maar.
pi_57907287
ieder lichaam reageert weer anders, bij mij werkt ontbijtkoek duidelijk laxerend!
pi_57907752
Maarten slaapt ook nog niet in pyama.
Broek uit en slaapzak aan. Sokken aan vind hij best wel fijn
pi_57908052
Sinaasappels kunnen hier vanaf 4 maand... is standaard in een fruithapje eigenlijk, althans, het gezeefde sap ervan. Druiven pas vanaf 12 maand, maar die hebben de naam laxerend te zijn.
Als je zelf niet tegen fruitsap kan, zou ik het inderdaad ook niet aan Linde geven.

Hier wel altijd een pyama 's avonds, zo'n lekker zachte met voetjes aan. Maar ze slaapt dan ook niet in een slaapzak, gewoon lakentje + dekentje.
Het is trouwens wel nodig want ze wroet zich 's nachts bloot en dan is gewoon rompertje + truitje + sokjes toch wat fris.
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:44:03 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_57908081
Oja en Ruben slaapt prima in spijkerbroek hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:03:09 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57908394
ik dacht echt dat ontbijtkoek laxerend werkt!
en appelsap ook, maar geraspte appel werkt dan weer verstoppend vaag ook eigenlijk.
pi_57908819
Was het met banaan ook niet zo dat de groenige verstoppen, en de bruinige laxeren?
Ooit ook eens ergens gehoord. Maar nog niet getest. We hebben hier na een hele banaan standaard 2 dagen geen poepluier. Dus hij krijgt max een halve..
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:27:09 #275
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57908841
Kijk nou ....

Ik vroeg me steeds al af waarom Floortje's malliotje steeds zo gek zat aan één beentje...

Wat klopt hier niet........ ? (foto van de achterkant)
pi_57908854
hier hóóóp ik maar op het verstoppende effect van banaan
maar ondertussen loopt madam nog gewoon leeg
Geen last van hoor...zal wel door de tanden komen ?
Ze eet en drinkt verder prima...ook banaan gaat er goed in ... nu het effect nog
pi_57908878
hihi..hier dezelfde maillot,
,maar geen verdraaid beentje gelukkig
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:34:44 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57908991
Vanaf hoe oud mogen babies officieel zitten? Mijn kleine meisje wil niet in de wieg, maar nu ook niet meer in de reiswieg. Dus ik heb nu de kinderwagen maar erop gezet, dan zit ze wel iets. Ik heb m wel in de ligstand maar ze ligt dus niet helemaal plat... kan dat kwaad, of moet ik op zoek naar kinderwagen nummer 6, een die wel helemaal plat kan?

Slapen.... pfff ze maakt er echt een potje van hoor. Al 2 dagen. Misschien toch omdat ze nu echt doorslaapt, overdag wil ze niet langer dan een uurtje achter elkaar slapen. Zelf niet meer als ik wandel of een stuk ga rijden...
pi_57909274
Hier is het met Maarten ook een potje overdag
Blijkbaar is hij zo dat hij overdag heel erg wisselt. Ene dag slaapt hij meer dan een andere dag.

Misschien een wipstoel een idee?
Maarten vind het geweldig. Je kan hem plat doen maar ook recht omhoog. Wie weet vind Jennifer dat ook leuk
pi_57909331
Hè, da's een leuke maillot! Vanwaar komt hij?

Ticootje, normaal is de overgang van draagmand naar kinderwagen rond 6 maand (dan zitten de meeste met steun al wel redelijk stevig), soms wat eerder als het een grote baby is die niet meer in de draagmand past.
Weet niet hoe het zit als je zo'n kleintje er eerder in wil leggen.
En vervelend dat ze zo weinig slaapt...
pi_57909539
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:47 schreef Memmel het volgende:
Stiemie, als het maar oplucht hoor. Maak van je hart geen moordkuil.

Anna is weer helemaal beter. Gisteren zijn we met P_iglet en Pepijn lekker naar het strand geweest en hebben die twee voor het eerst poffertjes op!! Dat was een hele smulpartij.
En dat zonder flensjes.....schande
pi_57909567
Ik zou echt nog wel proberen om zoveel mogelijk in de reiswieg te doen. Merlijn is hier op zich ook nog vroeg maar wel pas met 4 maanden overgegaan naar de wandelinzet. Hij gooide zich namelijk bijna uit de wandelwagen, vond ik maar eng, hij wilde rondkijken en zag niets. Als Gwen hier protesteert en niet in de resiwieg wil, dan gaat ze in de draagdoek. Ze vindt de reiswieg ook niet leuk op lange afstanden. Wij hebben bij Merlijn toen een buggy (chicco) gekocht en daar lag hij prima in, zat hij tenminste niet iets in zit zoals het in de wandelinzet wel is.

Gwen kan trouwens al mooi naar zit gaan van uit halfzit met hulp. Ze gooit zich werkelijk waar naar voren, staan en rollen met hulp gaan ook. Ze mag het maar even maar haar spiertjes worden wel mooi sterker hiervan. De oefeningen vindt ze dan ook echt leuk. Buik liggen vind ze maar niks. Donderdag krijgt ze haar tweede spuitijes.
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:04:44 #283
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57909609
Hmmm er is nu dus een heel bananenvraagstuk

Ticootje volgens mij "moet" Jennifer nog gewoon plat liggen. Te rechtop is niet ok voor haar ruggetje geloof ik. Pas rond 6 maanden mogen baby's rechtop in de kinderwagen toch?

En DeLiedje wat een leuke maillot zeg! Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:14:05 #284
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57909766
Echt Hemaaaaaa!
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:16:13 #285
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57909824
Bij het kleinere filiaal hier in de buurt hadden ze 'm niet trouwens, wel bij de grotere in de stad...

Floortje wil nu juist weer wel graag in de wandelwagenwieg. Toen ze kleiner was huilde ze er veel in (ook in maxicosi) maar nu ligt ze er graag in!

Verder wil ze alleen nog maar zitten, staan en vliegen (vermaaaakt worden):

Ze traint ook echt haar buikspiertjes. Als ze in de wipstoel zit, dan wil ze nóg rechter zitten en trekt haar buikspieren dan helemaal aan...

Omrollen begint hier ook... Van buik naar rug gaat al goed, andersom is ze druk aan t oefenen... (dan ligt ze zo heel schattig op haar zij helemaal in een boogje met haar koppie naar achteren getrokken )

Ik stimuleer dat overigens helemaal niet, ik oefen niet met haar ofzo... Laat het lekker op z'n beloop.
Ik leg haar alleen wel af toe op haar buik.
(2x per dag even 10 min zei de wijkverpleger... nou dat komt er dus noooit van )

[ Bericht 50% gewijzigd door DeLiedje op 08-04-2008 14:36:35 ]
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:22:56 #286
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57909956
*Stiemie schrijft in agenda: donderdag even naar de Hema*
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:36:57 #287
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57910257
haha die maillot

Vanaf wanneer hoeft je baby ook alweer niet meer in de zitverkleiner van de maxi-cosi? Ik vind Saartje er zo sneu opgevouwen in zitten
Saartje
pi_57910437
Ik geloof dat we dat stukje schuimrubber eruit hebben gehaald toen Chris niet meer fatsoenlijk recht kon zitten. Zonder dat stukje schuimrubber kon hij weer een paar cm vooruit, maar toch nog de steun naast zijn hoofd.
Die hoofdrol hebben we er uitgehaald toen zijn hoofd wat steviger op het rompje zat, en eigenlijk ook gewoon te groot was.. Was wel een paar weekjes later.
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:47:42 #289
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57910526
Volgens mij mag ie er vanaf een maand of 4 uit Maneki. Zoiets stond in de handleiding zagen we een maand geleden We vonden al dat Linde zo opgevouwen zat
pi_57910555
"B. Uitneembare zitverkleiner
De Maxi-Cosi CabrioFix is voorzien van een uitneembare zitverkleiner (7). Deze past de lighouding aan en
geeft het hoofd steun in zijwaartse richting. De zitverkleiner is langer te gebruiken indien het vulblok wordt
verwijderd (8). Gebruik voor een pasgeboren baby de zitverkleiner. Gebruik deze niet meer bij grotere baby’s
(ongeveer vanaf 4 à 5 maanden)."

Uit de handleiding op: http://www.maxi-cosi.com/(...)14_GBA_Cabriofix.pdf
pi_57910564
Er wordt hier alleen maar geoefend met naar zit trekken en staan. Vind ik zelf erg leuk. Omrollen ook. Maar ze moeten het zelf willen anders gebeurt er niets. Buikliggen vind ik verschrikkelijk om te oefenen omdat ik er dan bij moet blijven en ze (Merlijn en Gwen) vonden er allebei niet aan. Alles komt ook echt vanzelf wel, dat buikliggen is een beetje onzin dat het moet. Dat naar zit trekken is hier eigenlijk onderdeel van spelen samen op de bank.
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:02:44 #292
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57910845
Die zitverkleiner is er al lang uit hier.... Dat zat zo raar in de voetenzak... Ze zat zo opgefrommeld....

Randa_v, dat naar zit 'trekken' dat doe ik inderdaad ook wel tijdens het spelen , Floortje vindt dat heel erg leuk, en ze kan het zo goed!
Op haar buik liggen vind ze even leuk, na een tijdje rolt ze om (en kijkt dan heel trots) of begint te huilen...

* DeLiedje gaat gauw weer aan het werk... Kindje is niet voor niets op t kdv vanmiddag....
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:50:50 #293
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57912128
een maand of 4 Volgens mij had ik het er bij de jongens al veel eerder uit gehaald!
Nou ja, ik zie wel als het echt niet meer lekker zit voor haar..dat schuimrubber ding er uit halen kan ook nog inderdaad, dan heeft haar nekje iig nog steun
Stiemie Nou ja, ze zat iig goed gestut
Saartje
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:24:30 #294
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57914196
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

En dat zonder flensjes.....schande

Ze hadden nog wel 4 poffertjes overgelaten. Twee voor elk flensje.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:44:56 #295
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57918202
Hoi,

De zit verkleiner is er hier al heel snel uitgegaan dat kan voor zo een kind toch niet lekker zitten je bolletje in de verdrukkig ddan nog die zak er over heen en gordeltjes vast enz en dat allemaal met redelijk dikke kleding aan nee joh hij was e ral snel uit.

Ticootje
ze moet echt blijven liggen hoor. Het is erg slecht voor heet rugetje maar ook voor de geestelijke ontwikkeling. Kinderen doen zoveel als ze aankunnen en kunne verwerken. Kinderen die je "dwingt" om bv eerder te zitten of lopen in een loopstoel hebben regelmatig een terug val van bv moeilijk slapen, meer huilen enz.
Dit hoeft natuurlijk niet.

Zoë is gelukkig weer opgeknapt och wat ben ik daar blij om zeg. Ze was weer heerlijk vrolijk en dat hebben we vandaag meteen de grond weer ingebord na de twee prikken op het cb.
Ze is nu as vrijdag 4 maanden en weegt 5,9 kilo en is 60cm. Doet het verder prima. Alleen worden haar heupjes nog een keer extra gecontroleerd omdat ze bij het optrekken van de benen en het spreiden van de benen heel erg gaat huilen dat was mij ook al opgevallen met haar in de draagdoek doen.
verder had ze een goede ok stempel.

Liefs joyce
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:15:15 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57919030
De zitverkleiner is er bij ons al in het ziekenhuis uitgegaan! Ik kreeg Sasha niet lekker in de cosi anders!
Pas later zag ik dat het uit 2 delen bestond, maar ik vond dat hij in de zak ook al wel strak genoeg zat.

Floortje! Leuke slaapzak!

Hier net een 'eureka' momentje.
Sasha over in groter bedje en 's avonds ineens moeilijk doen met gaan slapen.
Wennen aan het grote bedje dachten wij.
Tot ik net ineens bedacht 'mss wil hij wel op zijn zij in dat speciale ding'. Daar was ik nl. even mee gestopt om hem normaal aan het bedje te kunnen laten wennen.
Nu ligt hij erin en is hij prompt stil!
Het kan ook het halve flesje zijn dat hij gekregen heeft, maar ik denk eig. dat het kussen ook wel helpt!
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:55:51 #297
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57920140
Hebben jullie ook zo'n last van oma's in en rond je huis? Vinden zelfs poepluiers leuk, rare wezens.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:16 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_57920510
Hier is zondag de verkleiner eruit gegaan, zijn beentjes staken uit

Ruben is echt behoorlijk ziek. Geen koorts, maar hij is helemaal schor, dus je hoort hem amper als hij huilt. Hij staat dus nu bij ons op de kamer, maar ik vind het echt heel sneu. Hij heeft duidelijk pijn en sabbelt op een speen (nu blieft hij hem ineens wel ) Gelukkig kan morgen Bert eventueel thuis blijven als het nodig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:52 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_57920537
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:55 schreef gr8w8 het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van oma's in en rond je huis? Vinden zelfs poepluiers leuk, rare wezens.
Niet van alle oma's.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57921559
Wij hebben Chris in principe geen extra kleren/zak aan in de maxi, meestal een deken erover. Dus scheelt ook weer.. Met jas is het nu echt proppen. Meestal voor kleine ritjes, zoals CB wel even, maar dat is te zielig voor langere stukken. Dan steken zijn armpjes gewoon naar voren, omdat zijn schoudertjes niet meer goed in de maxi passen

Troel, veel beterschap voor Ruben, Misschien geeft de speen net wat meer troost, maar levert het ook wat meer speeksel achterin zijn keel op?

Hier geen last van oma's. Die wonen allebei op zo'n 2 uur rijden, net zoals de meeste andere familie. Al is dat nou weer niet zo ideaal als je even een uurtje oppas nodig hebt..
pi_57922561
hihi dat is weer een voordeel van een klein ventje... Pepijn past met zijn 9 maanden en 7,5 kilo nog makkelijk in de maxi cosi.
(nu moet ik zeggen dat we dat ding ook niet dagelijks gebruiken, zelfs niet wekelijks, en hij sinds hij zelf kan gaan zitten op de bakfiets wel in een fietsstoeltje op het bankje zit ipv in de maxi cosi)

Ben aan het twijfelen voor de eerste week van juni, hij is dan 11 maanden en we gaan met tussenstop in zuidlimburg naar frankrijk.. Vrees dat hij dan de maxi-cosi echt niet meer leuk vind...
Maar aan de andere kant, de maxicosi is wel de aller veiligste manier van in de auto vervoer... En vervolg stoeltjes zijn toch vanaf 9 kilo???
Want dan zijn we met zijn huidige groeisnelheid, net voor zijn 2e verjaardag wel boven de 9 kilo grens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')