abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57806061
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje ik weet dat de C&A vaak slaapzakken heeft met lange mouwen, lekker warm en je kan de mouwen er ook afritsen.
Dank je!! Ik was druk opzoek naar zoiets, bij de prenatal had ik iets gevonden maar dat kostte 82,50!! Dat vind ik een beetje te gek.

Jennifer ligt nu in haar nieuwe jungle. Een speelkleed van Fisher-Price, een hang dingetje maakt jungle geluidjes en ze moet er vreselijk om lachen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 april 2008 @ 16:04:41 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57806457
Ticootje bij Linde heeft het erg geholpen om alle dingen die ze leuk vond aan haar niet-voorkeurshoudingskant te houden. Dus bedje, aankleedkussen en wipstoeltje zo omdraaien of plaatsen dat ze naar de niet fijne kant moet kijken om wat leuks te zien.

Helaas heeft Linde vandaag niet de geitenkaas gegeten omdat ik met mijn schoonmoeder ging lunchen. Vond het een beetje een risico om een boterham met niet bekend beleg mee te nemen naar de lunch omdat ze dan misschien niks had om te eten. Ik ben nu wel de couscous hapjes uit opperdepop aan het maken. Die heeft ze al eens gegeten en die vielen erg in de smaak
pi_57806458
Ik heb Saartje sinds een week in een slaapzakje met lange mouwen, maar ze heeft nog steeds koude patattes Ondanks dat de mouwen gigantisch veel te lang zijn. Ik denk dat je er maar niet naar moet kijken verder Ticootje, als ze verder wel lekker warm is.
Saartje
  donderdag 3 april 2008 @ 17:51:42 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57808770
Stiemie, als ik met Anna ga lunchen ergens vraag ik altijd om een bruin puntje kaas of een boterham met kaas en dan even in de oven, zodat de kaas smelt. Ik krijg het altijd!

Anna lijkt weer bijna 100% de oude. Op de creche had ze het erg naar haar zin gehad. En ik heb weer even heerlijk kunnen slapen!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57808962
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:51 schreef Memmel het volgende:

Anna lijkt weer bijna 100% de oude.

Fijn Memmel!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57810267
Gelukkig maar Memmel!

Morgen wordt Jennifer geent.. Ik zie er zo tegenop. (Zal je zien dat het waarschijnlijk reuze meevalt) Ik hoop maar gewoon dat ze er niet te ziek van wordt.
  donderdag 3 april 2008 @ 19:11:46 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57810504
Ticootje, dat komt helemaal goed. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Het kan heel goed zijn dat ze helemaal nergens last van heeft. En als jij er ontspannen bijzit, laat je Jennifer ook merken dat het allemaal ok is.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57812379
Memmel, fijn dat Anna zich beter voelt.

Ticootje, niet teveel stressen hoor. Dat nemen die kleintjes soms zo over. Gewoon even die prikken doen, en daarna lekker knuffelen, en evt wat laten drinken als troost..
pi_57814518
Memmel, godzijdank !!!!
fjn dat je even zelf hebt kunnen bijtanken ook !
  donderdag 3 april 2008 @ 21:49:07 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57814654
Memmeltje, wat fijn zeg!
  donderdag 3 april 2008 @ 21:51:29 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57814717
Memmel wat goed om te horen dat het beter met Anna gaat!
pi_57817474
Ik had vanmiddag eens een osteopaat gebeld, voor wat informatie, en die zei: "Ik heb morgen een uitvaller, ik kan natuurlijk altijd eens naar hem kijken." Dus morgen ga ik er met Thomas naartoe.
*benieuwd is*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 3 april 2008 @ 23:08:44 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57817507
Spannend webkim, ik hoop dat jullie er baat bij hebben!
  donderdag 3 april 2008 @ 23:09:38 #114
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57817544
Memmel, fijn te lezen!
En Kim, kijken kan nooit kwaad, toch? Succes!

De uitslag van Leen d'r heupecho was prima! Hoera!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57817638
Fijn zo Lishe!

webkim geweldig dat je al zo snel terecht kan! En je hebt groot gelijk dat je dingen uitprobeert
Saartje
  donderdag 3 april 2008 @ 23:16:19 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57817779
Webkim, je hebt groot gelijk hoor. (ik las net pas je spoiler.)
Mij werd wel aangeraden om dingen niet te snel op te geven. (Luuke had vreselijke krampen, dag en nacht. En geeeeen ontlasting. Alles heb ik geprobeerd. Maar wel alles 3 dagen achter elkaar.) Succes en ik vind dat je heel geduldig blijft klinken. Vol goede moed zegmaar. Goed en fijn en stoer.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57817787
Webkim, ik zou ook alles aanpakken hoor.
pi_57822210
Webkim, dat is heus niet 'in het wildeweg' dingen uitproberen hoor... je doet dit alleen omdat je het beste voorhebt met je knulletje. Ik hoop echt dat de osteopaat jullie kan helpen!
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:11:24 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57822551
Webkim ik kan me voorstellen hoor dat je alles gaat proberen. Je wilt tenslotte als moeder toch dat je kindje gelukkig is. We hebben ook na het inbakeren op het punt gestaan om een osteopaat te bellen, maar toen ontdekten we dus de honger van Linde. Anders waren we ook zeker gegaan hoor Veel succes vanmiddag!

Heeft er iemand nog lekkere hapjes-ideeen voor baby's van 8, 5 maanden? Ik heb nu alle hapjes die me aanspreken uit Opperdepop al voor Linde gemaakt en wil nu wel weer eens iets anders. De volgende categorie is van 10 tot 12 maanden dus dan moet ze nog even wachten. Of moet ik het niet zo nauw nemen?

Ik heb al eens bij keukenkikker gekeken, maar daar staan hapjes vanaf 6 maanden met knoflook en ui. Mag dat dan al?
pi_57822626
Stiemie ik zou dat niet zo nou nemen hoor die maanden...
Weet niet of linde gevoelig is voor krampjes, maar Pepijn is dat absoluut niet, dus die eet ondertussen alles mee. Ook knoflook, ui en kool. Misschien kun je een klein beetje knoflook en ui proberen.

Je kunt haar ook steeds meer met jullie zelf mee laten eten. Muv zout en hele scherpe kruiden, mag ze al zo goed als alles hebben. Scheelt ook weer dubbel koken
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:20:33 #121
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57822691
Ha dankjewel! Ja ik wet dat ze mee mag eten, maar dankzij werk eten wij vaak pas tegen 7 uur en dat is voor haar echt te laat. Dat houdt ze niet vol. Daarom eet ze altijd al om 4/5 uur haar warme eten. Valt op zich mee hoor qua extra werk. We maken hier 1 a 2 keer per week 6 dezelfde hapjes en die vriezen we in. Inmiddels hebben we dus best een voorraadje.

Weet iemand trouwens hoeveel babies op een dag moeten drinken? Linde drinkt in totaal 625 ml maar dat is volgens mij te weinig (2x 200 ml fles melk, 1x 100 ml fles melk bij haar brood en1x 125 ml sap bij haar avondeten)
pi_57822744
minimaal 500ml, liever meer naar de liter toe... niet meer als een liter tot de 1e verjaardag.
misschien wil ze bij haar fruit of ander tussendoortje ngo wat drinken.

Maar belangrijker is om te kijken naar wat eruit komt. Plast ze voldoende, stinkt de plas niet, dan krijgt ze genoeg binnen. In fruit en groente zit ook vocht, dat telt ook mee.
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:29:15 #123
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57822830
Ja ze plast wel voldoende. Vaak flink zware luiers. Misschien voortaan bij het fruit nog wat geven inderdaad. Al krijgt ze tegenwoordig wel vaak een flinke natte fruithap met bv mandarijn of peer. Daar zit natuurlijk ook flink wat vocht in.
pi_57823143
Stiemie, dat is ook precies wat Chris drinkt.Alleen het sap dat los halverwege de middag. Zolang de luiers goed zijn en niet raar ruiken, dan vind ik het wel goed. Het CB houd hier ook minimaal 500 ml aan. En de rest naar behoefte..

Webkim, als je kindje zo ongelukkig lijkt, dan zou ik inderdaad ook dingen gaan uitproberen. Het inbakeren helpt misschien met in slaap komen, maar misschien ligt de oorzaak van het onrustig slapen wel ergens lichamelijk. Dus eens laten kijken kan geen kwaad.

Lishe, fijn dat de echo goed was!
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:37:54 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57824106
Lishe, fijn dat de echo goed was

Wie weet wat leuks om te doen as. zondag met babies als het slecht weer is buiten?

ik doe regelmatig extra water in de fles als ik bang ben dat hij te weinig drinkt. helpt ook.
en eli eet gewoon lekker mee
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:27:30 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57829200
Lishe, wat fijn dat de echo goed was!

Weet iemand wat nou precies 'echt' omrollen is? Vorige week bij het CB leek Sasha zijn hoofd achterna te gaan toen hij op zijn buik lag en toen zei de arts 'Kijk, hij rolt bijna om, nou ja, omrollen op zijn manier'.

En nu net in de box rolde hij dus idd om. Maar is het dat dan ook letterlijk omrollen en meer een 'je hoofd opzij zwaaien en erachteraan met de rest van je lijf' of is dat 'echt' omrollen zoals die kleintjes doen?

Het tweede tandje is er trouwens ook bijna door! Naast de eerste, dus beide ondertandjes zeg maar.
pi_57829293
Nou... Zo rustig als Thomas bij de osteopaat was, zo hysterisch ligt hij nu weer in zijn ledikantje te brullen.
Er zat niets verschrikkelijk vast bij hem, maar zijn bovenste twee nekwervels zijn wel wat losser gemaakt oid en we hebben wat tips gehad mbt tot zijn voorkeurshouding en het overstrekken. Over 2 weken nog eens terug.
Ik wou zo dat hij eens blij werd...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57829304
BE dat is toch echt omrollen hoor!!
Hoe wil je dat anders doen? je moet toch een gedeelte van je gewicht als eerste verplaatsen, en bij een baby gaat het hoofd nou eenmaal het makkelijkste...
Dus van plat op hun buik naar plat op hun rug of omgekeerd is gewoon omrollen, hoe ze het ook doen.

Jeetje snelle jelle met zijn tanden!!!
pi_57829320
volgens mij valt dat heus wel onder omrollen BE. alleen gaat dat natuurlijk steeds iets meer gecontroleerd & bewust. en echt helemaal omrorllen kunnen ze wanneer ze beide kanten op kunnen rollen, dus ook weer terug op de buik.

lishe, hoera voor lena!
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:36:03 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57829365
Webkim, wat naar het nog niet echt heel veel geholpen lijkt te hebben. Het lijkt me idd zo moeilijk om je kindje zo overstuur te zien. Ik hoop echt zo voor je dat het snel een beetje beter wordt.
pi_57829396
Pffff Webkim, wat frustrerend dat het ngo niet gaat met thomas zoals je graag zou willen.
Hopelijk gaat het snel wat beter
pi_57830747
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe, wat fijn dat de echo goed was!

Weet iemand wat nou precies 'echt' omrollen is? Vorige week bij het CB leek Sasha zijn hoofd achterna te gaan toen hij op zijn buik lag en toen zei de arts 'Kijk, hij rolt bijna om, nou ja, omrollen op zijn manier'.

En nu net in de box rolde hij dus idd om. Maar is het dat dan ook letterlijk omrollen en meer een 'je hoofd opzij zwaaien en erachteraan met de rest van je lijf' of is dat 'echt' omrollen zoals die kleintjes doen?

Het tweede tandje is er trouwens ook bijna door! Naast de eerste, dus beide ondertandjes zeg maar.
Das tenminste een positieve cb-arts! Hier was het van, het echte omrollen is pas met 5-6 maand hoor. Daarvoor is het gewoon hun evenwicht verliezen...
Terwijl je dus inderdaad snellerds hebt die al bewust vroeg beginnen rollen. Leuk hè!
Maar wat is Sasha vroeg met tandjes zeg!
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:57:33 #133
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57831041
Webkim, ik hoop dat het snel wat beter zal gaan met en voor Thomas - hou vol!

Lishe, fijn dat alles ok is met Lena!

Sasha al bijna 2 tanden! (Oh Stiemie, Ethan heeft er ook nog steeds welgeteld 0!)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:01:13 #134
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57831128
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 15:57 schreef jellyrose het volgende:
Sasha al bijna 2 tanden! (Oh Stiemie, Ethan heeft er ook nog steeds welgeteld 0!)

Pfoei! misschien kunnen we dan samen met groepskorting een babykunstgebitje bestellen ? Al is het voor de zeehond misschien wel fijn juist zo zonder tanden

Ik hoorde laatst trouwens van iemand dat tanden krijgen erfelijk bepaald is. Dus als pa en ma laat zijn, is kindje ook vaak laat. Ik kreeg mijn 1e tand met 14 maanden hoorde ik van mijn moeder

[ Bericht 4% gewijzigd door Stiemie op 04-04-2008 16:15:21 ]
pi_57831285
Sasha al 2 tandjes! Dat gaat snel!

Webkim wat moet dat moeilijk zijn! Damian heeft de eerste weken ook zo verschrikkelijk veel gehuild. (Hij huilde gerust 8 uur op een dag.) Heel erg moeilijk was dat. Ik heb het verhaal niet helemaal gelezen maar zo te merken heb je al wel het een en ander geprobeerd! Wat jammer dat het toch allemaal niet zo goed lijkt te werken als je gehoopt had. Ik weet niet of je ook al gedacht hebt aan krampjes? Daar bleek Damian achteraf echt ontzettend veel last van te hebben.
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:17:09 #136
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57831404
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Ik hoorde laatst trouwens van iemand dat tanden krijgen erfelijk bepaald is. Dus als pa en ma laat zijn, is kindje ook vaak laat. Ik kreeg mijn 1e tand met 14 maanden hoorde ik van mijn moeder
ik ga dat ook maar eens navragen. nou ja, gelukkig kunnen ze dan straks wel gelijk zelf hun tandjes poetsen!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:23:17 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57831503
Joh volgens mij is Linde dan al oud genoeg om zelf te flossen
pi_57831523
Webkim, wat jammer dat het nog steeds niet beter gaat.
Dat inbakeren moet misschien ook nog even wennen?

BE, omrollen is toch gewoon van rug naar buik of andersom.. Alleen of hij het bewust doet?
Chris heeft eventje een paar dagen fanatiek gerold van buik naar rug. Totdat hij erachterkwam dat op je rug liggen niet leuk is. Ook elke keer brullen, wij leggen hem op buik, hij rolt weer naar rug, etc..
En hij rolt nog amper van buik naar rug. Hij kan het wel, maar op zijn buik is het veel leuker.

En ook nog eens 2 tandjes voor sasha, meneer is niet laat!
Hier is het drama van nr3 gelukkig voorbij..
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:29:06 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57831625
Linde rolt de hele kamer door. Dan ziet ze iets liggen en dan gaat ze van buik-rug-buik-rug-buik-rug zo erheen . Of ze rolt zo bijna over de kat heen die op de vloer ligt te slapen. Kleine rolmops

Soms ligt ze ook op haar buik en dan heeft ze geen fut meer om te rollen dus dan is het brullen tot je haar omdraait En dan zeggen ze dat het pas intensief wordt als ze gaan kruipen
pi_57833598
zit ik net in mijn agenda te bladeren voor de OUD meet, zie ik ineens dat 11 mei ONZE EERSTE MOEDERDAG is!

En ja, ik ben er ook zo een die altijd heel hard riep dat dat door de middenstand opgelegde onzin is, maar hee: MIJN EERSTE!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57834563
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:24 schreef Deepfreeze het volgende:
En ook nog eens 2 tandjes voor sasha, meneer is niet laat!
Hier is het drama van nr3 gelukkig voorbij..
3 al! En waar zit het derde?
Vraag me steeds af in welke volgorde tandjes ongeveer doorkomen...
Nu hebben we er twee beneden, echt wel koddig. Maar poetsen doen we nog niet hoor (ook al staat overal: vanaf de eerste melktand poetsen.)

Webkim, geeft thomas veel melk terug? Daar kunnen ze ook flink last van hebben...
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:19:02 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57835864
Vandaag was het dan zover, de entingen. Er kwamen 2 hele aardige mensen bij ons thuis. De arts was echt heel lief met Jennifer (veel liever dan de arts op het CB) en heeft haar helemaal onderzocht en alles is goed met haar. De enting opzich viel reuze mee, natuurlijk huilde ze even omdat een prik nu eenmaal niet fijn is. We zijn daarna lekker wezen wandelen, en de voeding daarna dronk ze nog prima. Daarna hebben we in bed gelegen, en de elende begon. Ze werd steeds wakker, en heel zielig huilen en weer in slaap vallen. Ik heb haar toch maar weer bij me genomen (op mn buik) en toen sliep ze 2 uur. Maar daarna werd ze weer wakker, steeds zielig huilen en niet willen eten. Ze had ook duidelijk pijn in haar beentjes.
Ik heb het bad laten vollopen en we zijn samen in bad geweest, dat vond ze heerlijk. In bad wilde ze zelfs een paar slokken hebben, en toen ze uit bad was heeft ze nog was uit een flesje gedronken.
Nu ligt ze in haar wieg, te kreunen.... Zo sneu...

Voor de informatie: Wij doen mee aan het PINO onderzoek. Een onderzoek naar een nieuwe enting voor de pneumokokken.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:31:08 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57836150
Wat naar dat ze er last van heeft Ticootje... Hopelijk is ze het snel kwijt.
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Joh volgens mij is Linde dan al oud genoeg om zelf te flossen

Webkim, leuk idee he! Moederdag!
Ik vraag me af of ze hier nog iets doen met die hele kleintjes op het kdv.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:44:11 #144
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57836441
Volgens mij doen alle kdv's wel wat met die hele kleintjes met moederdag hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57836583
Sasha al tandjes??
Foto!!!

EDIT: en inderdaad 11 mei ook mijn 1ste moederdag

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2008 20:50:12 ]
pi_57836763
Moederdag

Ticootje, wat vervelend dat ze zo'n last heeft van de prikjes. Meestal begint de reactie idd na een paar uur. Maar gelukkig is het ergste na 24 uur wel over. Heeft ze alleen last van haar beentjes, of ook een hogere temperatuur?

@Iksje
Even plaatje gezocht voor de normale volgorde :

Let maar niet op de maanden.. Hier zijn genoeg wijsneuzen die zich er niet aan houden
Chris is lekker dwars: zijn 3e tand is de meest rechtse snijtand boven. Eentje voor 12 maanden volgens het lijstje
En poetsen doen we al vanaf het eerste puntje. Mijn gebit is prut. En ik heb gehoord dat juist in het begin het glazuur nog erg zacht is, dus dat het verstandig is die puntjes ook al te poetsen. En ook gelijk de rest van de kaak, om aan het poetsen te wennen.
Gelukkig doet ons jochie zijn mond open voor (bijna) alles wat in de buurt komt. Dus poetsen levert nog geen drama's op..
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:21:04 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57837403
Dat vroeg ik me dus idd ook af, moet er nu al gepoetst gaan worden.
En dan alleen met water/speeksel?

Ardenlyn, foto is nog niet gelukt, steeds als de camera tevoorschijn komt gaat zijn mondje dicht of zijn tongetje ervoor.
pi_57837554
Ik zag een leuke Anna foto! en Sasha al 2 tanden Jet heeft nog niks

Ik kom even gedag zeggen wij gaan naar Texel!!

Prettig weekend allemaal!!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  Jubileum moderator vrijdag 4 april 2008 @ 21:26:21 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57837558
Als de tandjes doorzijn moet je gaan poetsen inderdaad. Handig hulpmiddel bij die hele kleintjes is een vingertandenborstel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57837673
Wij gebruiken peutertandpasta.. Geschikt vanaf het 1e tandje tot een jaar of 5. Zit wat minder fluoride in, en de smaak is wat milder. Dat hoef je ook niet uit te spoelen (zou niet weten hoe je dat humaan kunt doen)
Hier toevallig elmex, omdat we daar een proefverpakking van hadden liggen.
En dat met een peutertandenborstel. Maar je hebt ook speciale vingerborstels. Speciaal voor de eerste tandjes..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')