abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 21:48:03 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_57877758
http://home.tiscali.nl/foxhome/dopen/300308/

Voor de mensen die om de foto's vroegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator zondag 6 april 2008 @ 21:53:02 #202
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57877886
Troel wat zie jij er geweldig goed uit!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 april 2008 @ 22:04:59 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_57878214
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:53 schreef Lois het volgende:
Troel wat zie jij er geweldig goed uit!
Dank je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57880286
Ai, Saint, hopelijk knapt Zoë snel op!

Nou, Eli en Linde op date .Wat lief dat haartjes strelen…(Linde heeft best veel haartjes lijkt het!)
Liande zou eerder haartjes trekken vrees ik :/
Vraag me soms af hoe het zal zijn binnenkort, als ze met leeftijdsgenootjes in de opvang zit.

Webkim, wat fijn! Is het de hele dag een zonnetje gebleven?

Troel, wat Lois zegt, je ziet er goed uit! En Ruben is een lekker manneke ook!
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:10 schreef p_iglet het volgende:
Pfff jeetje Joyce, hopelijk knapt Zoe snel op!!
Pepijn kan ook zo heerlijk spelen, maar het beste als mama of papa niet in het zichtsveld is.
Hebben de andere grote baby's dat nou ook? Alleen spelen gaat makkelijk 15-20 minuten goed, maar zodra papa of mama in de buurt is wil je iedere 2 minuten aandacht.
Hier ook. En dan krijg je zo'n zielig kleintje dat aan het hekje staat te rammelen (we hebben een klein appartement met nauwelijks deuren, dus ze speelt in de woonkamer met een hekje tussen naar de eetkamer-geen plaats voor een box)
Gelukkig gaan we ook weer niet op elke aandachtsgil in
En verder vind ik dat gebrabbel en gekraai echt het heerlijkste geluid dat ik ken!
pi_57883087
JIPPIE HALEE JOELOE

Pien zegt mamamamamamamamamaamamamamamamaamama
  maandag 7 april 2008 @ 09:15:34 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57883451
Pien! Wat knap van jou!
  maandag 7 april 2008 @ 09:31:05 #207
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57883657
Heel erg bedankt voor al het medeleven. Na een nachtje redelijke nachtrust ( Zoë moest even haar verloren drink momenten in halen) voel ik me weer wat meer mens vandaag!
Zoë was gister zozo en vandaag gaat het weer beter.
Ze ligt nu heerlijk in de box te brabblen en kletsen en keten. Heerlijk dat geluid weer na 2 stille dagen (op gekrijs na) klinkt dit werkelijk als muziek in mijn oortjes!.

Morgen moet ze eigelijk haar prik zouden jullie die laten prikken?

Pien wat goed!!

En wat fijn dat al die kleintjes zo lief spelen. Voelde me daar bij Mara wel eens schuldig over Mara vermaakte zich ook zo goed.
En Zoë gaat ook die kant op ze ligt nu al een kwartier in de box te kraaien en spelen en als ik even langsloop dan krijg ik een dikke lach van dat tandloze bekkie

BE hoe is het met Sasha zijn tandje?
pi_57883902
Saint, heeft Zoe nog koorts? Morgen is ook al een dag verder. Als je het niet vertrouwd, kun je vragen of ze het een weekje later willen doen.
Heb hier de laatste keer ook laten prikken, terwijl Chris "maar" een bovenweginfectie (flinke verkoudheid) had. Maar daar heeft hij nog flink last van gehad de dagen erna. Volgende keer laat ik de prik wel uitstellen als hij iets ziekig is. Je hebt dan ook geen idee of het nou de prik, of de ziekte is die het kindje ziek maakt. Vind ik een beetje eng.

Pien! Wat knap!!!! Dus nou staat ze de hele dag door jou te roepen KP?
  maandag 7 april 2008 @ 09:56:06 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57884027
Pien, wat knap zeg!

Joyce, het gaat wel ok hoor. Gisterenavond was hij even flink over zijn toeren maar toen had ik hem daarna ook wel weer snel rustig. Hij heeft nu wel ineens elke luier een poepbroek en...jawel, ik werd vanmorgen getrakteerd op spuitpoep-zonder-luier. En ik dacht nog wel even snel zonder de slaapzak echt uit te doen enzo...
Gelukkig drinkt hij gelukkig wel al zijn flesjes weer zo goed als leeg! Allen zou het wel fijn zijn als hij nog wat meer zou lusten. We moeten hem nu nog wakker maken voor de 5e fles om een uur of 11-12 en als hij nou grotere flesjes weg zou krijgen zou hij gewoon lekker door kunnen slapen. Dat heeft hij vannacht ook gedaan omdat wij allebei ook moe vroeg in bed gingen met het idee 'hij wordt wel wakker voor die fles, niet dus. En 1 hele fles minder op een dag lijkt mij niet echt de bedoeling. Dus vanavond maar zelf wakker blijven en hem wakker maken.
pi_57884202
Pien! Leuk zeg!

En BE, het is gezonder voor een baby om vaker kleinere porties te drinken dan grotere porties. Voor het gemak van de ouders daarentegen is het niet altijd ideaal om die fles bij te moeten geven
Je kan misschien overdag iets minder tijd tussen de fles laten, dan kom je wel aan de 5 flessen en dan kunnen jullie alledrie vroeg onder de wol?
Baby's zouden trouwens eigenlijk nooit minder dan 5 voedingen mogen krijgen, want 4 voedingsmomenten is dus minder dan wat voor volwassenen-die al lang uitgegroeid zijn-wordt aangeraden.
  maandag 7 april 2008 @ 10:12:48 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57884283
Als hij volgens het cb lijstje over gaat op 4 flessen komt daar dan dus een groente of fruithapje bij.

Minder tijd tussen de fles doe ik liever niet omdat ik dan vrees dat hij ze niet helemaal leeg drinkt. Ik geef hem liever eten als hij er om vraagt dan dat ik het erin moet gaan proppen.
Het is op zich ook niet erg hoor, maar we moeten dus gewoon even stil staan bij die laatste fles. Niet op hem wachten dan, want dan slaapt hij gewoon door.
  maandag 7 april 2008 @ 10:18:48 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57884375
Aggos.... Nienke is verkouden
Niet verwonderlijk als je broer continue met grote, groene snottebellen rondloopt.. Dan is er best een grote kans dat je aangestoken wordt natuurlijk..

Maar het klinkt wel zielig, dat gesnotter en moeilijker ademhalen doordat d'r neusje vol zit. Straks maar even de wieg een beetje schuin zetten en even bedenken hoe ik die ui bij d'r neer ga zetten zonder dat wij ook meteen naar frikandel speciaal ruiken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57884707
BE, hoeveel drinkt Sasha per fles dan?
Op mijn CB werd gezegd, als je kindje doorslaapt dat je er wel een fles af mag halen. Tenzij ze bijvoorbeeld echt niet aan het gewicht zitten. Het was volgens hen juist beter om te kijken naar de behoeftes van je kind.
Damian zat rond de 3 maanden al op 4 flessen en daar is echt nooit een probleem van gemaakt. Zolang hij gewoon goed groeide was het alleen maar goed.
  maandag 7 april 2008 @ 10:41:14 #214
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57884757
aggos nienke wat sneu. Maar idd met een broer met grote bellen is het wel wat lastig om het te ontwijken he.
Als je bv geeft even wat in haar neusje druppelen. Ik geloofde er niet zo in maar bij Zoë werkte het echt wonderlijk goed.

BE, drinkt Sasha dan zo weinig op een dag dat hij die laatste fles echt nodig heeft?
Ach men en een spuitluier zonder luier och. Hier nog nooit gebeurt wel met Mara bij de kraamhulp (nou ja de stagiaire) die was echt in shock en ik heb me rot gelachen vooral om dat tevrede bekkie van Mara daarna.

Deepfreeze ze heeft geen koorts meer. ik heb de eerste prik ook laten uitstellen omdat ze toen verkouden was. Maar als ze zo blijft als ze vandaag is dan durf ik het wel aan. Dan hoef ik zelf pas vrijdag weer te werken en ben nergens ingedeelt dus mocht het niet gaan kan ik mooi thuis blijven.
Hebben ze bij jou op het cb niet geadviseerd om later te prikken bij de verkoudheid?
  maandag 7 april 2008 @ 10:43:24 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57884798
Hij krijgt nu 5 x 180 met 6 schepjes, dus dan zeg maar 200cc, en sinds een paar dagen drinkt hij ze echt leeg. Voorheen niet en toen kwam hij dus ook om de 3 uur en kwam het netjes uit. Nu drinkt hij ze leeg en zit er ong. 4 uur tussen.
Kijk, hij klaagt niet, heeft goeie luiers en groeit goed, maar om er nou zomaar 1 hele fles af te halen... lijkt mij zo veel eigenlijk.
  maandag 7 april 2008 @ 10:50:54 #216
3011 E.T.
pi_57884947
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:41 schreef S-A-I-N-T het volgende:
aggos nienke wat sneu. Maar idd met een broer met grote bellen is het wel wat lastig om het te ontwijken he.
Als je bv geeft even wat in haar neusje druppelen. Ik geloofde er niet zo in maar bij Zoë werkte het echt wonderlijk goed.
ik heb vanmorgen ook al staan priegelen.. alleen draait ze d'r hoofd alle kanten op en dat maakt richten zo lastig
Toen geprobeerd met een beetje op een lepeltje om dat in d'r neusgat te krijgen, maar ook daar ging alles ernaast door Nienke d'r gefriemel en gedraai..... Als ze straks wakker is gaan we voor een nieuwe poging
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57885028
BE, als je het zelf niet fijn vindt moet je het niet doen natuurlijk. Hij is ook nog zo klein.
Anders binnenkort eens bij het CB navragen hoe ze daar over denken.
Ik heb het bij Damian ook geprobeerd zo lang mogelijk uit te stellen. Ik ben pas echt over gegaan op 4 flessen toen ik hem voor de late avondfles haast niet meer wakker kreeg.
  maandag 7 april 2008 @ 11:03:35 #218
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57885182
Daar schommelt Roos ook tussen. De ene dag onverzadigbaar met vijf flessen 210 plus zeven schepjes waarvan twee Friso extra, soms zelfs nog een fruithapje, en hekemaal op, dan weer vier keer 180 en niet eens alles op. Ze geeft het zelf aan en als ze verder normaal is. Misschien zit die balansdag er nu al in. Gister had ze een echte hangdag en heeft om half twaalf en om vijf uur vannacht zelfs 180 op. Ligt ze breeduit te lachen tot de fles in beeld komt.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 7 april 2008 @ 11:09:16 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57885268
Whehehe, balansdagen!

E.T. wat sneu dat ze zo snotterig is...
  maandag 7 april 2008 @ 11:11:27 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57885300
ET mij lukte het om het in het neusje te spuiten... even in de tiet knijpen en voila.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 april 2008 @ 11:12:37 #221
3011 E.T.
pi_57885326
Balansdagen

Klinkt trouwens best sneu als het over babietjes gaat
  maandag 7 april 2008 @ 11:19:29 #222
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57885459
Het grote baby dieet: melk en fruit. En dan toch aankomen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 7 april 2008 @ 11:55:00 #223
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57886234
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
JIPPIE HALEE JOELOE

Pien zegt mamamamamamamamamaamamamamamamaamama
Pien wat knap zeg!

En ik poste laatst toch dat Floortjes haartjes uitvielen?
Nou niet alles dus... en nu groeit het weer!

pi_57887031
Verkouden nienke.. Wat sneu, zo'n klein mensje. Maar daar ik weinig aan te doen met een grote snottebellen broer.. En gelukkig gaat het vanzelf wel weer over..

Wij zijn met Chris overgegaan naar 4 flesjes toen hij 4.5 maand was. Maar wel flesjes van 210/7. En de overblijvende 2 schepjes al rijstebloempap net voor ons avondeten. Hij ging zonder problemen over. naar 4 x 180/6 ging niet, Chris was een echt hongerlapje, met de max aan nutrilon forte +jbpm was het net tevreden..
Pas met opvolgmelk zijn we naar 180/6 flessen gegaan..
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:41 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Deepfreeze ze heeft geen koorts meer. ik heb de eerste prik ook laten uitstellen omdat ze toen verkouden was. Maar als ze zo blijft als ze vandaag is dan durf ik het wel aan. Dan hoef ik zelf pas vrijdag weer te werken en ben nergens ingedeelt dus mocht het niet gaan kan ik mooi thuis blijven.
Hebben ze bij jou op het cb niet geadviseerd om later te prikken bij de verkoudheid?
De arts heeft even gekeken, maar de verhoging (37,8) en een beetje gehoest waren niet echt erg. Ik denk dat door de prik, het lichaam moeite had om de verkoudheid EN de prik te verwerken. En dus even een wat heftigere reactie. Al is de temp max 38,9 geweest. Hij was alleen zo zieligjes..
pi_57887445
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Als hij volgens het cb lijstje over gaat op 4 flessen komt daar dan dus een groente of fruithapje bij.
Ah, ok, ik heb veel familie/kenissen die als volgt voed(d)en: fles, fruithap met wat melk, fles, fles. En dat vind ik persoonlijk toch een voeding te weinig, zeker omdat ze er zo klein nog maar weinig uithalen, uit die groente- en fruithapjes.
Ga je al met 4 maand starten of wacht je tot 6 maand?

Ik ga zo meteen nog even kennis maken bij de onthaalmoeder. Ben benieuwd...

En floortje met haartjes... klopt het dat het een beetje rossig blond is? Vind het in elk geval een hele mooie meid! En ze kijkt zo pienter!
  maandag 7 april 2008 @ 13:43:52 #226
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57888304
Het is een hele pientere ja, ze kijkt zo wijs om zich heen, en ze is zo nieuwsgierig .

De kleur van haar haartjes varieerd een beetje, als t net gewassen is is t echt blond, na een dag of 2 is wat rossiger ja...

Ze heeft vandaag een jengel dag... Te veel aandacht gehad dit weekend? Als ik ook maar uit haar blikveld verdwijn dan zet ze t op een brullen, en als ze me dan weer ziet, lacht ze meteen breeduit... Grrr... Klein monstertje!

Slapen wil ze ook écht niet, en ze sliep de laatste tijd overdag weer veel (steeds kleine slaapjes) op schoot... Ik heb haar nu dus weer cold-turky in haar bedje gelegd, en ik geloof * even luisteren* dat ze toch stil is nu na 5 min krijsen....
  maandag 7 april 2008 @ 13:44:31 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888310
Ik geef geen bv dus ik zou met 4 mnd mogen starten.
Hoewel ik zelf niet zo heel goed snap waarom daar nou verschil in zit mbt het beginnen van bijvoeding.
Maar ik laat het wel afhangen van het advies van het cb denk ik. Op zich... als ik nu kijk naar Sasha's ritme zou het prima passen om over een week of 4 over te stappen op 4 grotere flessen en een fruithap oid tussendoor. Maar goed. Even aankijken maar.

Hij heeft natuurlijk wel al tanden dus op zich zouden spare ribs ook wel kunnen toch?
  maandag 7 april 2008 @ 13:47:22 #228
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57888350
Zo blijkt maar weer dat ik veel te weinig op fok kom.... Heeft Sasha al tandjes??
Stoere bink!
  maandag 7 april 2008 @ 13:49:42 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888387
Jup, de 2 middenonder zijn door!
pi_57888440
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef geen bv dus ik zou met 4 mnd mogen starten.
Hoewel ik zelf niet zo heel goed snap waarom daar nou verschil in zit mbt het beginnen van bijvoeding.
Maar ik laat het wel afhangen van het advies van het cb denk ik. Op zich... als ik nu kijk naar Sasha's ritme zou het prima passen om over een week of 4 over te stappen op 4 grotere flessen en een fruithap oid tussendoor. Maar goed. Even aankijken maar.

Hij heeft natuurlijk wel al tanden dus op zich zouden spare ribs ook wel kunnen toch?
BE ook voor FV kindjes word vanaf 6 maanden aangeraden. Omdat de darmpjes dan beter uitgerijpt zijn en er minder kans is op krampjes/allergieen etc...
  maandag 7 april 2008 @ 13:52:53 #231
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57888461
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, de 2 middenonder zijn door!
Wat schattig!
(alhoewel ik bij mijn hevig zeverende Floortje steeds denk, 'liever nog maar even niet'... Maar dat heeft dan meer met de bv te maken )

Heeft hij er veel last van gehad?
  maandag 7 april 2008 @ 14:16:52 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888921
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:51 schreef p_iglet het volgende:

[..]

BE ook voor FV kindjes word vanaf 6 maanden aangeraden. Omdat de darmpjes dan beter uitgerijpt zijn en er minder kans is op krampjes/allergieen etc...
Ja, dat zou ik dus ook denken idd. Maarop het voedingsschema van het cb hier staat bij flessekindjes bij 4 maanden 'evt. groente of fruit' en bij bv pas bij 6 maanden.
Nou ja goed, ik kijk wel even. Ik denk namelijk ook dat het wel iets is waar je kindje ook aan toe kan zijn al.

DeLiedje, de eerste was een volkomen verrassing, die zagen we afgelopen woensdag en sindsdien is hij een beetje aan het mieren en pieren en is de 2e sinds afgelopen weekend ook zichtbaar.
Hij is wat hangeriger en heeft meer poepbroeken maar verder valt het me nog wel mee moet ik zeggen.
pi_57889023
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Als je ze maar Rapleyed

Maar serieus: wel raar dat er op dat lijstje een verschil wordt gemaakt tussen flesvoedingskinderen en borstvoedingkinderen. Want het is toch niet alleen het darmpjes-idee maar ook het feit dat kinderen pas vanaf een maand of zes echt aan eten toe zijn. Tot die tijd eten ze wel op wat je in hun mond stopt maar is er nog weinig echte interesse (en noodzaak) in eten. Toch?
  maandag 7 april 2008 @ 14:30:36 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57889160
Ja, dat zou ik ook denken Owlet.

Ik dacht nog mss dat de darmflora bescherming bij bv dan echt zo heel veel beter is dat je die van flessekindjes met 4 maanden als zo 'verpest' hebt dat het dan toch allemaal niet meer uit maakt.

Ik had me dan ook heel erg voorgenomen zelf gewoon wat langer te wachten dan die 4 maanden. Als ik nu naar hem kijk doet hij het nog prima op die flessen dus zie ik niet echt de noodzaak er al iets anders bij te doen.
Maar goed... ik zie wel even, niets zo veranderlijk als de mens, en ikzelf al helemaal.
pi_57891046
Floortje, mooie meid, en goede kledingkeuze!

Gisteren in mijn vaatwasser o.a. een pastasauspan, een Aventfles en een paar Aventbewaarbekers waar ik melk in invries. Het was de eerste keer dat ik het babyspul in de vaatwasser deed ipv met de hand en daarna in de sterilisator.
En raad eens? Door het restje tomatensaus in de pan is al het zachte plastic rood geworden. De bewaarbekers, de dop van de fles. Het ziet er niet uit, maar kan het ook kwaad?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 april 2008 @ 16:26:59 #236
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57891330
Floortje Wat een geweldig shirt, waar heb je die vandaan?
Saartje
  maandag 7 april 2008 @ 16:36:53 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57891506
Lastig he om te wachten BE?

Toen ik zelf nog geen kindje had vond ik het zo'n onzin dat die moeders niet konden wachten met bijvoeding. Wat was 6 maanden nou en die flessen waren toch alleen maar handig? Maar jeetje wat heb ik me in moeten houden zeg om mijn meisje niet eerder een hapje te geven. Geen idee waarom het was, maar ik zat echt af te tellen
  maandag 7 april 2008 @ 16:36:58 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_57891507
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:14 schreef Webkim het volgende:
Floortje, mooie meid, en goede kledingkeuze!

Gisteren in mijn vaatwasser o.a. een pastasauspan, een Aventfles en een paar Aventbewaarbekers waar ik melk in invries. Het was de eerste keer dat ik het babyspul in de vaatwasser deed ipv met de hand en daarna in de sterilisator.
En raad eens? Door het restje tomatensaus in de pan is al het zachte plastic rood geworden. De bewaarbekers, de dop van de fles. Het ziet er niet uit, maar kan het ook kwaad?
Qua eten niet, maar je hebt kans dat ze nu denken dat Thomas een meisje is (of is het nog wel echt mooi rood )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 april 2008 @ 16:38:05 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57891540
Hmmm, Webkim, geen idee of dat kwaad kan.

Hoe lang slapen jullie kindjes? Of althans, degenen die ongeveer zo oud als Sasha zijn.
Hij heeft nu last van zijn tandjes weliswaar maar ik vind dat hij toch wel weinig slaapt.

Vanmorgen om 7 uur een fles om 8 uur in bed en tot half 10 geslapen, toen om half 11-kwart voor 11 uur weer een fles en daarna gaan slapen tot 12 uur en nu net van 15 tot 16 geslapen.
Oh, en tussendoor wat soezelen in de wagen buiten, maar meer niet.
Ligt het aan mij, of is dit idd wat weinig?

Maar goed, hij is ook behoorlijk mieperig en pieperig vandaag, zullen toch de tandjes wel zijn, net maar druppeltjes gegeven en een hele vieze broek verschoond en nu gaat het geloof ik wel weer even.
  maandag 7 april 2008 @ 16:44:03 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57891654
BE, Jennifer is dan wel jonger maar die slaapt 's nachts 7 a 8 uur. Overdag slaapt ze een uur, soms 2, maar niet meer. Na een uur wakker probeer ik haar ook weer weg te leggen, maar ik krijg nu steeds vaker protest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 april 2008 @ 16:52:12 #241
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57891784
webkim kan geen kwaad hoor hier is het ook al gebeurt dat alles mooi gekleurd is en grrr erg irritant maar Zoë doet het nog prima en is zelf nog niet gekleurd door het drinken uit de flesjes.

ET ik heb Zoë bij het sprietsen in de neus ook echt in de houdgreep genomen hoor ook hier werd hevig gedraaid met het bolletje om de straaltjes bv te ontwijken en daar was ze best goed in eerlijk gezegt.

BE ik dacht dat je ook met kv "moest" wachten met bijvoeding. En joh het is zo schattig maar moeilijk te zien wanneer ze er ercht aan toe zijn. Want die mening varrieerd nogal he.
En over het slapen Zoë is van 14.12.2007 en slaapt als volgt.
tot ongeveer 7.00 dan tussen 8 en 8.30 naar bed ligt er aan of ik Mara weg moet brengen maar dan valt ze onderweg (we wonen 1 minuut van school vandaag en dan is Mara al in de klas he) al in slaap. Dan slaapt ze een uurtje. Dan gaat ze tussen 10 en 11 naar bed ook een uurtje dan na de middag maaltijd rond een uur of 1 en slaapt dan 2 a 3 uur en dan aan het einde van de middag nog een uurtje dan tussen 18.00 en 18.30 in bed voor de nacht.

Had ook een vraagje doen jullie al de kinderen omkleden in pyjama, Hier wle namelijk vanaf het begin gedaan maar krijg nogal rare blikken eerlijk gezegt
  maandag 7 april 2008 @ 16:54:21 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_57891816
Hier overdag gewoon de kleertjes aan in bed en 's nachts in een rompertje in de slaapzak. Zijn pyjama's worden gebruikt als gewone kleding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57891904
Geen idee webkim.. Hoe smaakt het plastic? tomatig?
Lijkt me als je het daarna nog uitkookt, dat er niet zoveel overblijft, behalve een leuk kleurtje..

BE, ik dacht dat het iets van 16 uur was rond die leeftijd. Nu rond 8 maanden was het iets van 14 uur. Maar je houd altijd kinderen die maling hebben aan wat hoort

We hebben Chris vanaf een maand of 4 in pyama gedaan. Daarna droeg hij eigenlijk alleen maar zachte broekjes en shirt. De enkele spijkerbroek wisselden we even voor het slapen. Nu Chris wat stevigere kleding draagt krijgt hij 's nachts een pyama, en overdag in trui of t-shirt de slaapzak in.
pi_57891973
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef owlet het volgende:

Maar serieus: wel raar dat er op dat lijstje een verschil wordt gemaakt tussen flesvoedingskinderen en borstvoedingkinderen. Want het is toch niet alleen het darmpjes-idee maar ook het feit dat kinderen pas vanaf een maand of zes echt aan eten toe zijn. Tot die tijd eten ze wel op wat je in hun mond stopt maar is er nog weinig echte interesse (en noodzaak) in eten. Toch?
Een tijd geleden moest men vroeger met bijvoeding starten omdat er echt teveel tekorten zaten in kunstvoeding. Tegenwoordig zou dat allemaal al toegvoegd zijn...
pi_57892375
Dat is al een hele tijd geleden hoor. FV krijgt inderdaad al geruime tijd de nodige toevoegingen.
Hier in België is het advies ondertussen ook 'pas met 6 maand starten met bijvoeding', ongeacht FV of BV. Maar ze krijgen het echt moeilijk in de hoofden van de mensen. En zelfs moeilijk in de hoofden van verpleegkundigen in de cb's
pi_57892958
'tegenwoordig' lijkt me al wel veel langer dan dat het advies ook voor kv pas vanaf 6mnd bestaat !

zou het niet te maken hebben met feit dat je risico op terugloop bv door minder vraag vóór 6mnd wil voorkomen?
pi_57893099
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:52 schreef marit1978 het volgende:
'tegenwoordig' lijkt me al wel veel langer dan dat het advies ook voor kv pas vanaf 6mnd bestaat !

Twintig jaar geleden zeiden de fabrikanten dat idd ook al, ja. En binnen twintig jaar zal men vast nog heel wat meer toevoegingen doen, de wetenschap staat niet stil.
pi_57893958
nee, dat zeg ik ook niet

maar wel dat het advies om ook bij kv pas vanaf 6mnd te beginnen met bijvoeding vrij recent is
echt veel recenter dan de toevoegingen in de kv in ieder geval
  maandag 7 april 2008 @ 19:00:24 #249
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57894277

een nieuwe aanwinst in de familie: bertje
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  maandag 7 april 2008 @ 19:06:37 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57894410
Wat een schatje!

Ticootje, 's nachts slaapt hij nog steeds bijna het klokje rond gelukkig, dus daar zijn geen problemen mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')