abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 11:34:52 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57711663

Ik heb één avond gehad dat ik alleen thuis was en Thies maar blééf huilen. Dát vond ik al vreselijk....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57711688
Je hebt er a la minute niks aan maar heb je inbakeren al eens geprobeerd?
Sorry als ik met een tip aan kom die je allang geprobeerd hebt maar je weet maar nooit.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 30 maart 2008 @ 11:44:07 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57711770
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:34 schreef Moonah het volgende:

Ik heb één avond gehad dat ik alleen thuis was en Thies maar blééf huilen. Dát vond ik al vreselijk....
Ik vind het ook vreselijk als zo'n babietje maar blijft huilen terwijl je alles al geprobeerd hebt.
Als ik me dan indenk wat het voor de moeder in kwestie moet inhouden...
pi_57711980
oh webkim wat rot dat Thomas zoveel huilt. je osteopaat idee lijkt me dan ook niet onverstandig. inbakeren was hier trouwens ook een uitkomst. sterkte ermee, extra vervelend dat je er nu veel alleen voor staat.

Troel, ik las dat Ruben vandaag gedoopt wordt. een mooie dag gewenst!
pi_57712021
Webkim, wat ontzettend rot. Ook dat je dan alleen thuis bent. Hopelijk kan je bij iemand terecht waar je even je verhaal kwijt kan. En misschien wordt Thomas wel weer rustiger als je zelf ook kalmeert.. Kleine kindjes nemen ongemerkt soms toch de spanning over..

Davinia, tnx voor de link. Heb even snel gekeken. Er staan leuke dingen op!
En veel plezier bij het huwelijk!
pi_57712144
Moonah, wat lief van je!
webkim, wat vreselijk naar dat hij zo blijft huilen joh ... daar word je zó wanhopig van !
sterkte
  zondag 30 maart 2008 @ 12:17:45 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57712182
Oh Webkim Het is echt heel gewoon hoor dat je het na een tijdje niet trekt, dus voel je niet schuldig. Het huilen kan je echt zo aangrijpen En Moonah wat geweldig dat je langs wil gaan

Linde huilde in het begin wel eens 5 uur achter elkaar, nou ja eigenlijk was het meer gillen, schreeuwen, brullen. IIk heb mijn moeder wel eens gebelt met alleen de meedeling: JE! MOET! NU! METEEN! HIERHEEN! KOMEN! Gewoon omdat ik het niet meer trok en bang was voor de onmacht die ik voelde.Oh wat voelde ik me toen een slechte moeder, maar ik heb ontdekt dat het helemaal niet zo was. Dat het juist betekent dat je je kindje zo graag wil troosten dat je er zelf ongelukkig van wordt.

Gelukkig komt het uiteindelijk altijd weer goed. We kwamen er na een maand krijsen achter dat ze gewoon niet genoeg borstvoeding kreeg en dus honger had...
pi_57712197
Oh Webkim, wat vreselijk. Osteopaat en inbakeren is echt een goede tip, hopelijk kan het jullie helpen ik kan je de pacco-doeken aanraden
  zondag 30 maart 2008 @ 12:20:13 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57712223
Ja inderdaad de pacco-doeken zijn geniaal Owlet.
  zondag 30 maart 2008 @ 12:29:45 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57712368
Moonah! Dat is superlief van je.
Webkim, heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je je rot voelt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57713253
Ik heb ook een keer zo'n dag gehad dat Mikael alleen maar huilde. Na een paar uur heb ik jankend Kevins moeder gebeld dat ze Mikael op moest halen omdat ik in staat was hem op het balkon te zetten . Ze was nog nooit zo snel bij me
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57715507
voor webkim;

ik heb recente ervaringen met een osteopaat. Mijn zoontje is nu 5 1/2 maand en was vanaf vlak na de geboorte best een huilbaby. Veel krampjes en maar huilen.
Naar een osteopaat geweest. Waarschijnlijk door de snelle bevalling (2 1/2 uur) is zijn nek belast geraakt. En daardoor waarschijnlijk ook spanning op zijn buik wat resulteerde in krampjes.

Hij heeft 2 behandelingen gehad en 1 controle. Hij lacht nu veel meer, is niet meer zo paniekerig en schrikkerig, heeft geen krampjes meer en ook geen last meer van overstrekken.

Een osteopaat kan echt zoveel veranderen. Mijn zoontje lijkt gewoon echt een ander mens nu.

succes!
  zondag 30 maart 2008 @ 15:23:12 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57715772
Webkim, gaat het weer een beetje?
Moonah, is het nog gelukt om even langs te gaan?
pi_57717029
Jullie zijn lief!

Mijn schoonmoeder was hier (niet dat ze een keuze had, ik belde: "Hierheen komen alsjeblieft. En snel.") en kreeg Thomas ook niet stil (had ik wel op gehoopt; ze heeft jaren als kraamhulp gewerkt).
Ze heeft Thomas resoluut boven in zijn ledikantje gelegd en nu einnnnndelijk slaapt -ie. Maar zijn vorige voeding is ook al haast 4 uur geleden, dus ik verwacht hem elk moment weer.

Morgenvroeg bel ik de osteopaat. En de wijkverpleegkundige zou me ook morgenochtend bellen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57717168
Webkim, ken je het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom? Dat heeft aardig wat mensen al kunnen helpen met huilende kindjes. Maar dan moet het lichamelijk ook wel helemaal in orde zijn en daar kan een osteopaat weer goed bij helpen. Succes!
pi_57717232
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:33 schreef owlet het volgende:
Webkim, ken je het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom? Dat heeft aardig wat mensen al kunnen helpen met huilende kindjes. Maar dan moet het lichamelijk ook wel helemaal in orde zijn en daar kan een osteopaat weer goed bij helpen. Succes!
Heb het hier in de kast staan. Klinkt heel logisch wat de beste dame allemaal schrijft, maar die regelmaat, die is er echt al wel zo veel mogelijk. Toch eerst m'n mannetje maar eens laten nakijken. En wie weet is inbakeren wel iets, want vaak als -ie na een eeuwigheid er tegen vechten eindelijk toegeeft aan de slaap is -ie zo gespannen dat -ie zich binnen no-time weer wakker maait met zijn armen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57717448
Och.... webkim toch Ik kan je helemaal geen raad geven alleen maar een

Moonah, ik vind je altijd al zo lief overkomen en nu ben ik helemaal overtuigd! Je bent een goed mens!

Jet is vandaag weer helemaal haar zelf Gisteren heeft ze tarly op met tomaat, courgette en kip .... heerlijk vond ze het Ook tomaat kan ze goed verdragen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 30 maart 2008 @ 17:24:03 #218
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57718089
Webkim, heel veel sterkte, En vind het super knap dat je hulp hebt ingeschakeld!!! Ik weet goed hoe je je voelt, had 2/3 weken gelden idd het ook gehad met Dennis, die huilde ook heel de dag en heel hysterisch. En ook ik heb tegen manlief gezegt dat ik zo onderhand af en toe een hekel had aan dennis, dat5 was voor mij ook het moment om op te bellen naar het consultatie bureau. Ben toen eerst naar de huisarts geweest om hem na te laten kijken en vervolgens na het consultatie bureau, waar ik toen idd een boekje van ria blom kreeg, en daar hebben wij heel erg veel aangehad. Sindsdien bakeren we dennis in en gaat ie zodra hij gaapt naar zijn bedje. We zijn nu 3 weken verder en ondertussen is hij een hele vrolijk en lieve baby. Dus zou je zeker aanraden om naar zo'n osteapaat te gaan en mischien daarnaast inbakeren en strak schema zodat ie precies weet waar hij aan toe is?
In ieder geval veel sucses!!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zondag 30 maart 2008 @ 17:48:59 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57718521
Webkim, ik leef echt met je mee. Het is echt vreselijk als je de kleine niet stil krijgt! Ik hoop dat je wat opschiet met het inbakeren. (En ik kan me heel goed voorstellen dat je radeloos wordt!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:49:30 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57718536
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:26 schreef Webkim het volgende:
Jullie zijn lief!

Mijn schoonmoeder was hier (niet dat ze een keuze had, ik belde: "Hierheen komen alsjeblieft. En snel.") en kreeg Thomas ook niet stil (had ik wel op gehoopt; ze heeft jaren als kraamhulp gewerkt).
Ze heeft Thomas resoluut boven in zijn ledikantje gelegd en nu einnnnndelijk slaapt -ie. Maar zijn vorige voeding is ook al haast 4 uur geleden, dus ik verwacht hem elk moment weer.

Morgenvroeg bel ik de osteopaat. En de wijkverpleegkundige zou me ook morgenochtend bellen.
En hoe voel jij je nu?
  zondag 30 maart 2008 @ 17:59:59 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57718736
Webkim, hoe gaat het nu?
Is Thomas al wat rustiger geworden na zijn slaapje?

Jet, kleine smulpaap

Devin heeft vanmiddag een mini-spekje gegeten
We waren op een verjaardag en een van de kindjes had zijn zakje spekjes laten vallen. Een klein zacht spekje van 2 cm groot verdween zo in Devin's mondje, smaksmak. Ook zat hij op een gegeven moment met zijn hand in het bakje eiersalade en hij likte zijn vingers gretig af. Ben ik nou zo'n rare, slechte moeder dat ik niet gelijk hysterisch reageer en het uit zijn mond peuter? Hij krijgt echt niet regelmatig snoep en andere slechte voeding, maar als hij eens in de zoveel tijd uit nieuwsgierigheid bijv. een hapje wil van mijn vla of broodje chocopasta, of een op de grond gevallen spekje oppeuzelt, dan vind ik dat prima.
.... met gevoel voor drama....
pi_57718818
Webkim, hopelijk gaat het snel beter met jou en Thomas.

Kersjes Waarom zou je dan raar en slecht zijn??

Volgens mij is het veel slechter om idd hysterisch te reageren en het uit zijn mond te peuteren. Dan wil hij het de volgende keer zeker.
Hier werden van de week de ansjovis en olijven van mijn bord gegraaid... Dat krijgt hij echt nog niet in grote hoeveelheden ivm het zout, maar proeven mag hij zeker. Dat mag hij eigenlijk van bijna alles wel.
pi_57718901
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En hoe voel jij je nu?
Ik zit beneden te wachten tot mijn pizza klaar is en Thomas ligt boven goed gevoed en lekker verschoond te huilen. Ik heb de babyfoon uitgezet en ga gewoon even lekker rustig eten. Of ik het nou hoor of niet maakt toch geen verschil. Ik haal hem na mijn warme hap wel weer naar beneden.
Oh, hoe ik me voel? Moe, bloedonzeker en best een beetje geirriteerd. Komt morgen wel goed.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 18:30:54 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57719258
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:07 schreef p_iglet het volgende:
Hier werden van de week de ansjovis en olijven van mijn bord gegraaid...
Wow Pepijn, dat lusten veel volwassenen niet eens
Leuk he, P_iglet? Ik kan er echt van genieten om Devin nieuwe smaaksensaties te laten ondergaan, Gister een paar hapjes van ons toetje gehad (roomyoghurt met kersen) en vorige week heeft hij zich bijzonder vermaakt met een patatje. Dat spekje en die eiersalade waren vanmiddag niet voor hem bedoeld en schijnbaar vondzen ze het raar dat ik mijn kind iets laat eten dat ik hem niet zelf gegeven heb en waar hij eifgenlijk nog te jong voor is. Maar als hij het lekker vind, van mij mag hij hoor! Al is het alleen maar om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
  zondag 30 maart 2008 @ 18:34:35 #225
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57719335
Webkim, komt allemaal weer goed hoor! Hou vol! (maar het is idd kut als je er nu voor staat...)

Ik moet over een half uur bij de huisartspost zijn. Het leek de goede kant op de gaan met Anna d'r koorts, maar net was het weer 39,5 en nu vind ik het niet leuk meer en begin ik ongerust te worden.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 30 maart 2008 @ 18:39:10 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57719438
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:13 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik zit beneden te wachten tot mijn pizza klaar is en Thomas ligt boven goed gevoed en lekker verschoond te huilen. Ik heb de babyfoon uitgezet en ga gewoon even lekker rustig eten. Of ik het nou hoor of niet maakt toch geen verschil. Ik haal hem na mijn warme hap wel weer naar beneden.
Oh, hoe ik me voel? Moe, bloedonzeker en best een beetje geirriteerd. Komt morgen wel goed.
Zie PM en voor de rest: eet smakelijk!
pi_57719488
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:34 schreef Memmel het volgende:
Webkim, komt allemaal weer goed hoor! Hou vol! (maar het is idd kut als je er nu voor staat...)

Ik moet over een half uur bij de huisartspost zijn. Het leek de goede kant op de gaan met Anna d'r koorts, maar net was het weer 39,5 en nu vind ik het niet leuk meer en begin ik ongerust te worden.
Arme Anna...
Laat je nog even wat horen als je terug bent?
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 18:52:14 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_57719732
De doop was heel erg mooi, maar Ruben is compleet van slag op dit moment en ligt heel zielig in zijn bedje te huilen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57719818
Memmel, fijn dat je er terecht kan even
laat je zo wat weten inderdaad?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 maart 2008 @ 19:00:13 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57719894
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:52 schreef Troel het volgende:
De doop was heel erg mooi,
dat was hij zeker
quote:
maar Ruben is compleet van slag op dit moment en ligt heel zielig in zijn bedje te huilen.
ach erm
geef m maar een dikke

Anna en Memmel beterschap
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57720388
Memmel, wat sneu dat Anna toch weer koorts heeft! Succes en beterschap voor het kleine meisje!

Troel, wat fijn dat de doop goed is gegaan en dat hij mooi was! Zien we er nog foto's van terug??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 maart 2008 @ 19:28:53 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57720565
Fijn dat het al iets beter gaat Webkim. Hopelijk kan de osteopaat of het consultatiebureau je morgen verder op weg helpen.

Memmel hoe was het bij de dokter met je kleine meisje?

Kersjes ik geef Linde ook wel eens iets hoor. Laatst heeft ze bijvoorbeeld wat stukjes appel uit mijn appelgebakje gegeten. Maar dat vind ik dan bijvoorbeeld toch iets anders dan wanneer ze het van iemand anders krijgt. Mijn vriend en ik zijn haar ouders dus bepalen wij wat ze krijgt en wat niet. Ik vind het dus gewoon echt niet fijn als anderen eten in mijn kind gaan proppen. Stel dat ze bijvoorbeeld een allergische reactie krijgt, dan zou ik misschien niet eens weten waardoor dat gekomen is. En dan heb ik het nog geen eens over de slager die al 4 maanden geleden al een plakje worst wilde geven of over de lollie die ze laatst bij de kleermaker kreeg
  zondag 30 maart 2008 @ 19:37:29 #233
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57720763
Nou, we zijn terug. Anna heeft in beide oren een middenoor-ontsteking

Ik heb nu een peniciline kuur en dan zou het snel beter moeten gaan.
Als er iets is dat ik eng vind, zijn het oorontstekingen. Mijn man heeft nl ooit eens in het zkh gelegen met een hersenvliesontsteking agv een oorontsteking.

Ik waak over Anna als een....bezorgde moeder over haar kindje!
pi_57720869
Anna beterschap!! Hopelijk gaat het nu snel beter!
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:28 schreef Stiemie het volgende:

Kersjes ik geef Linde ook wel eens iets hoor. Laatst heeft ze bijvoorbeeld wat stukjes appel uit mijn appelgebakje gegeten. Maar dat vind ik dan bijvoorbeeld toch iets anders dan wanneer ze het van iemand anders krijgt. Mijn vriend en ik zijn haar ouders dus bepalen wij wat ze krijgt en wat niet. Ik vind het dus gewoon echt niet fijn als anderen eten in mijn kind gaan proppen. Stel dat ze bijvoorbeeld een allergische reactie krijgt, dan zou ik misschien niet eens weten waardoor dat gekomen is. En dan heb ik het nog geen eens over de slager die al 4 maanden geleden al een plakje worst wilde geven of over de lollie die ze laatst bij de kleermaker kreeg
Dat vind ik idd ook een groot verschil Stiemie... heb er weinig problemen mee, zolang ik of mijn vriend het maar bepaald. En er niet zomaar zonder te vragen door anderen iets in gestopt wordt.

De man van de snackbar roept hier trouwens altijd iedere keer. Als je 2 bent krijg je een lollie!
  zondag 30 maart 2008 @ 20:22:02 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57721750
Sterkte Memmel, met Anna. Nu ze medicatie heeft zal het vast snel beter gaan.

Webkim, goed dat je schoonmoeder is gekomen.
Je schreef over maaiende armpjes. Ik zag bij een vriendin een heel eenvoudige 'armbakering'.

Neem een hydrofiele luier.
Vouw hem over de diagonaal tot een driehoek.
Leg de lange zijde boven.
Leg je kindje erop, bovenkant driehoek ong. ter hoogte van de schoudertjes.
Haal de punten tussen het lijfje en het armpje door, aan beide zijden.
Vouw die punt bovenlangs om het armpje onder de rug.
Met het eigen gewicht worden nu de armpjes 'in bedwang' gehouden.

Zo ver ik weet mag je dit zonder overleg toepassen.

Beak, dank je wel voor je compliment...
pi_57722610
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:37 schreef Memmel het volgende:
Nou, we zijn terug. Anna heeft in beide oren een middenoor-ontsteking

Ik heb nu een peniciline kuur en dan zou het snel beter moeten gaan.
Als er iets is dat ik eng vind, zijn het oorontstekingen. Mijn man heeft nl ooit eens in het zkh gelegen met een hersenvliesontsteking agv een oorontsteking.

Ik waak over Anna als een....bezorgde moeder over haar kindje!
Och arme .... dat doet zo'n zeer Jet heeft er ook vreselijk last van gehad!

Moonah en nu houden we erover op
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 maart 2008 @ 21:15:33 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57722954
Arme Anna, een middenoorontsteking
Dat doet zo'n pijn, geen wonder dat ze d'r vrolijke zelf niet geweest is de laatste tijd.
Gelukkig is het bij Devin nu helemaal over, maar hij heeft zeker 2 weken lang flink gekwakkeld met zijn oren.
Heb je d'r bed aan de achterkant al wat omhoog gezet? Plat liggen veroorzaakt namelijk nog meer druk en dus pijn. Verder adviseer ik neusspray en geef Anna alsjeblieft paracetamol, ik heb zelf 4 jaar terug zo'n onsteking gehad en het doet echt vreselijk zeer. Devin's darmen reageerden nogal heftig op de antibiotica, misschien kun je Anna preventief probiotica geven? Baat het niet, schaadt het niet!
Arme meid, ik hoop dat de ab snel aanslaat. Sterkte, ook voor jou Memmel

Troel, gefeliciteerd(??) met de doop van Ruben. Hoor je bij zoiets te feliciteren eigenlijk? Nou ja, wel of niet, het is toch een mijlpaal in zijn bijzondere leventje

Stiemie, bewust snoep en suiker geven aan baby's gebeurt wel vaker helaas. Mijn vader is tandarts in een van Amsterdams "mindere" buurten en ziet wat dat betreft veel "rottigheid" langskomen. Daarbij nemen sommigen het ook minder nauw met de mondhygiene en krijg je dus kindjes die nog voordat ze oud genoeg zijn om naar de kleuterschool te gaan al een stuk of wat vullingen hebben of gewoon een half weggerot gebit
pi_57723464
oh arme Anna !
wat fijn dat je dus bij de huisarts geweest bent joh...meer dan nu veel voor haar zorgen en opletten kun je niet doen nu. Sterkte!
  zondag 30 maart 2008 @ 21:40:21 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57723605
Beterschap voor Anna. Memmel, succes. Ik hoop dat je snel merkt dat het wat beter gaat. En goed dat je er zo snel bij bent geweest.

Troel, fijn dat het mooi was!

Webkim, ik hoop dat de osteopaat helpt. DeLiedje is ook geweest met Floortje en voor haar (en hun dus!) hielp het heel goed. En knap dat je aan de bel hebt getrokken. Niks zo moeilijk als een baby die niet stil te krijgen is.
Als hij een maand of 3 is wordt het vaak allemaal stukken makkelijker, maar voor je eens zover bent als je er midden inzit. Succes in ieder geval.
Moonah, lief wat je aanbood!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 30 maart 2008 @ 21:52:55 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57724039
Anna slaapt, de paracetamol zit erin, het bed ga ik zo omhoog zetten (goede tip!!). Ik zet mijn wekker om drie uur vannacht, voor een nieuwe zetpil. Morgen werkt manlief thuis en dinsdag ben ik thuis. Woensdag zien we wel weer verder, dan blijf ik thuis of mijn moeder past op, want mijn man moet naar Berlijn. Wat zijn die kindjes hoopjes ellende he, als je ze zo ziet.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:58:08 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57724201
Arme Anna, ik hoop dat ze zich snel beter voelt!.

Troel gefeliciteerd met de doop van Ruben. Wat jammer dat hij er van slag van raakte. Jennifer sliep gewoon door tijdens de doop...

Moonah, zo deed ik Jennifer ook inpakken hoor. Anders was ze niet aan te leggen, zo wild met de handjes.

Mag je een baby van 7 weken de nagels van knippen. Jennifer vindt het blijkbaar heerlijk om tijdens de voeding een beetje te tutten met dr handen op mn borst, maar ze krabt! En nu beginnen de nagels toch wel wat scherp te worden.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:02:49 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_57724356
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:22 schreef Beaker het volgende:
Memmel, wat sneu dat Anna toch weer koorts heeft! Succes en beterschap voor het kleine meisje!

Troel, wat fijn dat de doop goed is gegaan en dat hij mooi was! Zien we er nog foto's van terug??
Ja, een politiefotograaf heeft foto's gemaakt (door de kerkenraad geregeld )

Ticootje, hij is vooral van slag omdat hij na de tijd een aantal keer wakker is gemaakt door nichtjes terwijl hij dan net lag te slapen De doop zelf was even een huiltje en daarna was het ook weer goed, ondanks dat zijn voedertijd midden tijdens de dienst was. Halverwege de preek is mijn moeder met hem uit de dienst gegaan om hem zijn fles te geven

En dank voor de felicitaties
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57724417
Gewoon doen hoor, Ticootje. De reden dat het niet "mag" is omdat je snel mis zou kunnen knippen en hoe kleiner ze zijn hoe minder graag je infecties en andere narigheid wilt.
Maar als je denkt dat het lukt om de scherpe randjes te knippen dan kan je dat gewoon doen.
pi_57724740
Webkim . Wat naar als je kleintje zo huilt en niks lijkt te helpen...
Ik heb in het begin regelmatig mee zitten huilen en dan brulde ze niet eens zo lang. Maar gewoon omdat het zo naar is als ze zo huilen en je niet weet hoe je kan helpen.
Goed dat je gebeld hebt voor hulp, wat balen dat er dan in zo'n weekend eigenlijk niet echt iets voor handen is. Maar gelukkig kon je schoonmoeder komen!
Hopelijk heeft je pizza gesmaakt en is Thomas inmiddels in slaap gevallen. Hou je taai .

Jet, dat klinkt lekker!

Kers, waarom zou je dan een slechte moeder zijn? Ik bedoel, ze zijn volgens mij heel snel en wat heeft het kind eraan als jij heel hysterisch gaat staan doen... ?! Prima gedaan imho .

Anna meisje, snel opknappen hoor!
Fake it till you make it...
  zondag 30 maart 2008 @ 22:19:56 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_57724900
Anna, wat vervelend dat je zo ziek bent!

Webkim, ik hoop echt dat je snel terecht kan, want het is denk ik verschrikkelijk als je kindje zo huilt. Ruben huilt gelukkig niet veel, maar ook ik zag het vanmiddag helemaal niet rooskleurig in, simpelweg omdat je niet weet waarom ze huilen en je aan jezelf gaat twijfelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57731417
Webkim, ik hoop dat het na een nachtje slaap allemaal weer wat beter is! Maar wel goed dat je hulp hebt geregeld. En vandaag misschien gelijk wat dingen in gang zetten? ostheopaat, bezoekje huisarts?
Anna, wat naar dat je oorontsteking hebt! hopelijk helpt je kuurtje snel..
Jet, fijn dat je weer happy bent en lekker tomaatjes lust..
Ruben, het is ook heel wat zo'n doop. Allemaal mensen die naar jou komen kijken..
Ticootje, ik dacht de de grens van knippen rond de 6 weken lag, Je zou ook de scherpe puntjes even bij kunnen vijlen. En als je wil knippen, dan niet te kort.

Chris heeft toch nog wel wat last van zijn tandjes, vooral met eten, maar ook tussendoor trekt hij af en toe een grimas, en bijt agressief op de speen/speeltje. Maar op andere momenten is hij gewoon vrolijk.
Het tandje is wel helemaal door, dus of hij daar nou nog meer last van heeft, of dat er nog een tandje komt.. Dat is afwachten
pi_57732005
Hoe is het met Anna ? Beetje ok de nacht doorgekomen ?
  maandag 31 maart 2008 @ 10:06:33 #248
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57732083
Ja, dat ging eigenlijk best goed. Ik had mijn wekker om half drie gezet om te kijken of haar koorts nog opliep ivm die zetpil. Maar ze lag zo rustig te slapen dat ik haar heb laten liggen Om vier uur nog een keer gaan kijken, nog steeds alles ok. Om 7 uur haar fles gegeven en weer penicilline en eigenlijk gaat het goed. Ik ben nu aan het uitrusten op kantoor, manlief is thuis (en is aan de race...dus het komt er op neer dat onze hulp nu de kleine aan het aankleden is enzo...). Vanmiddag ga ik naar huis, zodat hij ook weer aan werken toekomt.
  maandag 31 maart 2008 @ 10:37:37 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57732599
Memmel, gelukkig heeft ze lekker geslapen vannacht!.

Webkim, hoe gaat het bij jou?

Devin is vannacht om 3 uur wakker geworden en verdomde het om verder te slapen. Nou sliep hij gisteravond ook al onrustig, veel kreetjes en heeft ontzettend liggen woelen in zijn slaap. Volgens mij nachtmerries? Verwerking van alle prikkels van het feestje van zondag?
In ieder geval heb ik dus met hem rondgezeuld en (in het donker) met hem op de bank gezeten want zodra we ook maar in de buurt van zijn bedje kwamen begon hij al te krijsen en werd pas rustig in mijn armen. Daar, met hoodje op mijn schouder, dommelde hij wel wat weg en uiteindelijk om 5 uur maar bij ons in bed gaan liggen en dat vond hij wel goed.
En zo doorgeslapen tot 7:30 uur vanochtend.
pi_57732739
Webkim: ik ken het gevoel. Heel goed dat je aan de bel hebt getrokken!!
Nadeel is ook dat je z'n huiltjes misschien nog niet door hebt maar wat iemand zei dat het met 3 maand makkelijker is klopt hier wel
Ik weet nu wat Maarten z'n huiltjes zijn. En ik weet nu hoe ik het er het beste op kan reageren.
Hij kan uit frustratie keihard gaan huilen/krijsen als hij moe is overdag en hij wil dan niet gaan slapen tenzij hij op schoot ligt. Het gaat nu stukken beter en hij geeft zich nu wel steeds meer over aan de slaap en slaapt ook steeds meer niet meer op schoot.
Maar in het begin werd ik helemaal zenuwachtig en voelde ik mij naar omdat ik dacht dat ik een pruts moeder was die haar eigen zoon z'n huiltjes niet kende en ik wist niet wat ik moest doen.
Nu weet ik dat ik heb gewoon lekker even stevig moet vasthouden en verder niets zeggen en na een klein minuutje speen in de mond en meneer gaat sabbelen en 9 van de 10 keer gaat hij slapen.
Ook is het belangerijk om ook eigen dingen te doen.
Kun je hulp krijgen dan neem het en als hij slaapt ga even lekker zitten op de bank en niets doen of een spel spelen oid.
Ik merk echt dat er nu steeds meer ritme en rust hier komt maar ik weet ook hoe het voelt om er midden in te zitten.
Naja beetje wazig verhaal misschien maar ik kan mij voorstellen dat je je machteloos voelt en ook nog eens dat je alleen bent nu is gewoon erg klote.
Dikke

Memmel: beterschap met Anna!!

Deepfreeze: Hopelijk is Chris gauw ervan af. Succes met z'n tandjes!
  maandag 31 maart 2008 @ 12:22:08 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57734674
Vanmorgen weer goedgekeurd op het cb.
2e rondje prikjes erin, hij huilde al een heel stuk minder dan de vorige keer en nu ligt hij lekker te spelen op zijn kleedje. Hopelijk valt het allemaal verder mee vandaag voor hem.
62,5 cm en 6580 gram.
Ze was zeer tevreden over hem, heel alert, vrolijk, babbelen, goed sterk in nek en rug. Fijn om te horen allemaal.
Hij heeft een klein beetje exceem op zijn bolletje dus daar heb ik lanette creme voor gehaald en dan maar even in de gaten houden, als het over een paar weken nog niet weg is, dan even langs de ha.

Zondag zijn we met z'n drietjes gaan zwemmen, zo leuk ook! Papa helemaal trots met zijn zoon het water in. Leuk hoor!

En dan morgen voor het echie naar het kdv. Onze kleine jongen wordt groot.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 maart 2008 @ 12:26:12 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57734747
Nienke kreeg gisterenavond om 23:15 de borst. Ze heeft vervolgens in d'r wieg tot 3:15 geslapen. En na de voeding heeft ze vervolgens tot vanmorgen 7:00 geslapen.

Kijk... dat zijn nog eens kinderen waar papa's blij van worden.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:49:05 #253
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57735169
Nienke
Klinkt als een geweldig kind!

BE, fijn dat ze zo tevreden was over Sasha, altijd leuk om te horen dat je kind het goed doet
Spannend, vanaf morgen breekt weer een geheel nieuwe fase aan...
pi_57735460
Nienke, lieve slaapkop.. Nog maar 1 voeding per nacht. Je ouders zullen wel blij met je zijn

Sasha, fijn dat je bent goedgekeurd! Hij heeft ongeveer hetzelfde gewicht/lengte al Chris rond die tijd.. Gezellig tegen de bovenste lijntjes aan.

Kersje, hopelijk was het inderdaad het verwerken van die dag, en blijft het bij een nachtje onrust

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 31-03-2008 13:21:02 ]
  maandag 31 maart 2008 @ 14:40:47 #255
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57737245
Nienke dat gaat zo goed zeg! Kan me voorstellen dat je ouders zo wel dubbel zo blij met je zijn

En Sasha weer goedgekeurd. Morgen alweer echt naar de opvang. Wat gaat het allemaal snel zeg

Kersjes we hadden vannacht wel even kunnen afspreken ofzo want Linde had hetzelfde slaapschema . Echt een prutnacht gehad. Eerst om half 2 eruit voor een speen, toen om half 4 ontroostbaar en maar een flesje gegeven. Toen ze om half 5 ein-de-lijk weer in bed lag, voor het eerst in 8 manaden niet meer de babyfoon aangezet (ze ligt in de kamer naast ons dus we hoorden haar zo ook wel dachten we) Om half zes werden we wakker van een Linde die echt aan het gillen was omdat ze haar hele bed ondergespuugd had en dat was blijkbaar al een tijdje geleden gebeurt want ze lag helemaal te rillen van de kou Toen hebben we samen maar een potje zitten brullen Zij omdat ze ziek was/is en ik vanwege mijn schuldgevoel...

Vanmorgen met haar naar de dokter geweest, maar haar griepje is waarschijnlijk na een weekje snotteren over zijn hoogtepunt heen dus moet het snel beter gaan.

Gelukkig had ik vandaag vrij genomen om lekker met zijn 3-en mijn verjaardag te vieren, maar dit is de eerste verjaardag waarop ik een middagdutje heb gedaan
  maandag 31 maart 2008 @ 14:40:59 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57737249
Kan iemand mij vertellen of een oorontsteking doorbreekt ofzo? Dat er dus prut uit haar oren gaat komen? Ik merk nl dat ze er nog heel erge pijn aan heeft. Mijn moeder vroeg waarom de arts 'm niet doorgeprikt had om de druk te verlichten.

Vrienden van ons zijn vanmorgen papa en mama geworden. Zij was opgenomen met zw.sch. vergiftiging en vanmorgen werd de kleine meid gehaald met een keizersnede. 36 weken, dus dat valt gelukkig mee!
  maandag 31 maart 2008 @ 14:50:08 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57737395
Ik weet van anderen (oa. Lois) dat het altijd een enorme opluchting is als het doorbreekt idd. Maar of dat echt altijd moet wet ik niet eigenlijk.
  maandag 31 maart 2008 @ 14:56:27 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57737505
als het eenmaal doorgebroken is, is het een opluchting omdat de druk eraf is ja, maar het doorbreken zelf doet echt vreselijk pijn dat betekent namelijk een scheurtje in je trommelvies

artsen doen doorprikken niet meer tegenwoordig, omdat het eigenlijk gevaarlijk is. (net zo gevaarlijk als het doorbreken btw)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 31 maart 2008 @ 15:01:39 #259
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57737619
Och arme Anna heel veel beterschap gewenst! Memmel

Hm.. Ethan had zeker ook een geheime afspraak met Linde en Devin.. om half 4 vannacht lag hij in zijn bed te huilen, niet krijsen en ook geen aandacht gemiep, maar echt heel zielig huilen. Geen idee waarom en na 15 minuten was hij ook weer in slaap en sliep gewoon door tot half 9, zo maf
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 31 maart 2008 @ 15:03:58 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57737644
Sasha, goedgekeurd, altijd fijn
Stiemie, vam harte met je verjaardag! Hopelijk hou je niet al te lang een schuldgevoel
Memmel, ook gefeliciteerd!

Gister was leuk. IEDEREEN lag te kwijlen over Eli "Wat een leuk pakje? Waar heb je dat gekocht? Wat issie snoezig!! Wat een lieffie!! Wanneer mogen wij oppassen?" etc. En uiteraard heeft deze trotse mama ook een rondje gemaakt om mijn kind te showen
Dat de bruid ook een mooie jurk aanhad, was geloof ik van minder belang

eli was wel moe tijdens de eerste helft van de fotoshoot, dus het kostte wat moeite om een lachje eraf te krijgen. bij het ondertekenen van de huwelijksakte een flesje gegeven en meneer SNURKTE keihard door de speech heen (mijn zus en ik kwamen niet meer bij zit je op de eerste rij te ginnegappen op het huwelijk van je vader ) en werd pas wakker een uur na het huwelijk of zo
's Avonds op het feest heeft hij ook gezellig bijgezeten en wat meegeknabbeld Tijdens het dansen is de oppas wel met hem naar buiten gegaan, want die muziek was me te hard.

Kind was compleet uitgeteld van alle indrukken Het kostte kennelijk even wat moeite om in slaap te komen, maar toen hij eenmaal sliep, was meneer ook compleet van de wereld. Normaal wordt hij al wakker als je met 1 vinger over zijn bol aait, nu is hij van campingbedje, naar maxi-cosi, in auto, naar huis, huis in, in bedje, zo doorgeslapen, en s ochtends lag hij precies zoals hij s nachts in bed was gelegd. meestal gaat hij wel aan de "wandel" (lees: met zijn kop tussen de spijlen hangen)
maar het heeft hem dus geen kwaad gedaan al die prikkels.
we zijn er ook wel alert op geweest om hem niet teveel van hand tot hand te laten gaan, want al die bakvissende mensen is al heftig genoeg.

ik laad vanavond de foto's van mn camera op mijn compu, en meld me dan bij het fototopic
zo, nu weer verder werken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 31 maart 2008 @ 15:08:40 #261
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57737714
Leuk Davinia, ben heel benieuwd naar de foto's!!

En Stiemie en Memmel natuurlijk gefeliciteerd (las er gewoon overheen.. )
Red de zeehond!
pi_57738283
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke kreeg gisterenavond om 23:15 de borst. Ze heeft vervolgens in d'r wieg tot 3:15 geslapen. En na de voeding heeft ze vervolgens tot vanmorgen 7:00 geslapen.

Kijk... dat zijn nog eens kinderen waar papa's blij van worden.
Daar kan je er best 4 van hebben.....
pi_57738525

Ahgossie...

Cursus gehad van de wijkverpleegkundige en Thomas verzet zich nog hevig, met een boel decibellen. Maar wie weet blijkt het wel het wondermiddel waar ik op zat te wachten.

Osteopaat en inbakeren botsen qua opvattingen, dus we geven dit een paar dagen voor we besluiten wat we doen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57738633
oh gossie....Hopelijk werkt het !

dat doet me denken aan heule kleine flensjes :

maandag 31 maart 2008 @ 15:57:00 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57738642
Hij ziet er wel tevreden uit zo... toch?? Zeehondenbaby.
pi_57738840
Die flensjes toch!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 31 maart 2008 @ 16:13:52 #267
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57738987
Thomas en de flensjes

Hopelijk werkt het, Webkim!
Red de zeehond!
pi_57739317
Hihi, beebies in cadeauverpakking

Davinia, ben nieuwsgierig naar de tuxedo foto's

Stiemie, gefeliciteerd met je verjaardag.

Memmel, helpt de paracetamol niet meer zo goed, of geen je die niet meer? Doorprikken zit je met infecties/oorbeschadigingen, dus dat doen ze liever niet. Geloof dat scheurtjes vaak nog beter helen. Maar voordat dat gebeurd moet de druk wel hoog worden. Hopelijk werd de penicilline snel.
Heb je al neusspray geprobeerd om haar neus (en buis van eustachius) open te krijgen? Dat geeft soms ook nog wel wat verlichting.
  maandag 31 maart 2008 @ 16:40:48 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57739556
Wat lief, die inbakerkindjes!

Webkim, dat zij qua opvattingen botsen hoeft toch niet veel uit te maken? Gewoon eruit halen wat jij prettig vindt.
Ik kan me voorstellen dat ze bijv. Thomas' nekkie even een beetje recht trekken maar dat hij tegelijkertijd ook gebaat is bij lekker stevig inpakken of inbakeren.

Maar goed, mss is het idd ook wel slim om eerst het een en dan het ander te proberen. Dan weet je wat welk effect heeft, dat is wel zo ja.
pi_57739602
Lief de flensjes en Thomas zo ingepakt. Hier ook de eerste paar weken een bakerzak/doek gebruikt en meteen was het doorslapen en niet meer 30 keer wakker worden van je eigen armpjes.

Veel succes Webkim...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_57740125

Kijk eens naar zijn ogen!
Die zijn dicht. Hij ligt zo lekker rustig te maffen al vanaf drie uur.
Alleen vergeten te vragen of ik hem moet wekken voor een voeding, want knuistjes kluiven zit er nu niet in.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 31 maart 2008 @ 17:28:31 #272
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57740539
lief! ik zou hem wel wekken kim, om het ritme er een beetje in te houden
Saartje
pi_57741020
Webkim, wat zou het fijn zijn als dit werkt voor je mannetje. Mooie foto met zn oogjes dicht
  maandag 31 maart 2008 @ 17:55:19 #274
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57741208
Osteopaat. Brrr. Ik heb daar echt geen vertrouwen in. Tere babylijfjes, onvolgroeid bot & kraakbeen, ai. Ook bij volwassenen niet trouwens. Maar da's mijn mening he, ik heb er geen verstand van.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57741633
Webkim ik zou hem ook wakker maken want anders loopt je hele schema de soep in straks vanavond...

Maar wat een lekker genietmoment moet dit voor jullie zijn.
pi_57743950
aaaaahhhhh! Thomas en de flensjes zo klein!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 31 maart 2008 @ 20:39:25 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57745024
Eli in tuxedo

Op mijn website, zie sig.

Nu eerst koken en kind troosten

Enneh, Webkim, je hebt best kans dat als thomas nu goed bij kan slapen, dat hij daarna ook rustiger is. mss was hij wel oververmoeid van zichzelf...

ik hoop echt voor je dat het beter gaat.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:47:50 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57745269
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:55 schreef gr8w8 het volgende:
Osteopaat. Brrr. Ik heb daar echt geen vertrouwen in. Tere babylijfjes, onvolgroeid bot & kraakbeen, ai. Ook bij volwassenen niet trouwens. Maar da's mijn mening he, ik heb er geen verstand van.
Als je er geen verstand van hebt, vind ik het vreemd dat je zo'n uitgesproken negatieve mening uit hier.
Een osteopaat is geen bottenkraker. Juíst niet. Vanuit de osteopathie wordt er heel 'zacht' gewerkt. geen manipulaties, maar juist ruimte geven aan organen/botten die in de knel zitten.
Indertijd is het mij als volgt uitgelegd:
Stel je een doek voor waarin je een knoop hebt gedraaid, zodat er plooien ontstaan. Je komt bij je arts wegens klachten (hoofdpijn bv). Een reguliere arts zal meestal het strijkijzer pakken om de plooien glad te strijken. De knoop blijft echter bestaan, waardoor klachten op den duur terug komen. Een osteopaat maakt ruimte in de knoop, waardoor het lichaam die uit elkaar kan halen en de plooien verdwijnen.
Snaptu?

Webkim, wat fijn dat Thomas slaapt. Ik geloof dat je bakeren wat langer moet volhouden om echt resultaat te zien, dus ik weet niet of 'een paar dagen aanzien' voldoende is.
En ik raad je van harte aan om tóch (evt wat later, als je het niet gelijktijdig met het bakeren wil doen) naar een osteopaat te gaan.
Een kleuter uit mijn klas loopt momenteel bij een chiropractor omdat ze een niet onderkend KISS-syndroom had opgelopen bij de geboorte. het kind heeft jaren hoofdpijn gehad daardoor...
Maar voor nu erg fijn als er op korte termijn wat rust in de tent komt en jullie kunnen bijtanken.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:06:34 #279
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57745797
Eli is super in zijn tux!! Heel erg leuk!

Ik zie het even niet meer zitten hoor. Anna heeft net weer een krijsuur achter de rug. Om elf uur weer haar kuurtje en ik hoop dat het nu snel aan zal slaan en we morgen wat resultaat zullen zien.
Mijn man is woensdag en donderdag naar het buitenland en ik zie er heel erg tegenop. Daarbij heb ik het hardstikke druk op mijn werk, dus dat blijft ook allemaal liggen. Mijn collega's snappen het wel, maar het werk wordt er niet mee gedaan, he. Nouja, dan in de avonden maar wat bijwerken. Maar ik heb nu wel even het gevoel dat ik een potje wil gaan zitten janken.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:08:09 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57745843
Dan ga ook maar even lekker janken Memmel.
Lucht mss een beetje op. Sterkte, het is ook zo kut als je kindje pijn heeft en je kunt eigenlijk niets.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:26:05 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57746378
Webkim, hoe gaat het nu??
pi_57746644
Memmel, lekker janken mag best even.. Lucht soms lekker op.. Hopelijk is anna weer wat beter als je man weggaat. Zo'n uur begint meestal na een dag of 2 wel te werken.

Webkim, slaapt thomas nog lekker? Hopelijk wordt hij zo wat rustiger. Goed slapen doet soms al een hoop.

Die tux is leuk Eli! Net een echt mannetje zo.

Hier vandaag voor het eerst spinazie geprobeerd. Met wat aardappel en ei (vorige week al een stukje gehad). En het ging er redelijk in. Maar het eten is toch al lastig met doorkomende tandje(s).
En morgen weer papadag
  maandag 31 maart 2008 @ 21:49:09 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57747076
Beter nog dan een potje janken, heb ik een pizza besteld.
Die hebben manlief en ik lekker op bed zitten opeten, want met al dat gedoe ben ik niet eens aan koken toegekomen.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:52:04 #284
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57747179
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als je er geen verstand van hebt, vind ik het vreemd dat je zo'n uitgesproken negatieve mening uit hier.
Een osteopaat is geen bottenkraker. Juíst niet. Vanuit de osteopathie wordt er heel 'zacht' gewerkt. geen manipulaties, maar juist ruimte geven aan organen/botten die in de knel zitten.
Indertijd is het mij als volgt uitgelegd:
Stel je een doek voor waarin je een knoop hebt gedraaid, zodat er plooien ontstaan. Je komt bij je arts wegens klachten (hoofdpijn bv). Een reguliere arts zal meestal het strijkijzer pakken om de plooien glad te strijken. De knoop blijft echter bestaan, waardoor klachten op den duur terug komen. Een osteopaat maakt ruimte in de knoop, waardoor het lichaam die uit elkaar kan halen en de plooien verdwijnen.
Snaptu?
[...]
'k Heb bewegingswetenschappen gestudeerd. Vandaar de Laat ik het subtiel zeggen, ik begrijp niet dat sommige mensen beweren dat het werkt bij hun baby, aangzien die nog te jong zijn voor een placebo-effect. Then again, onderschat de invloed van de ouders die denken dat het in orde komt niet.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:01:32 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747429
Ah, tegen wetenschappelijke placebo-gelovers kan ik niet op.
Ik ken té veel goede ervaringen om aan te nemen dat er sprake is van een placebo-effect.
pi_57747646
Mirte heeft na wortel en broccoli afgelopen week, vanavond kennis gemaakt met aardappel.
Raar plakkerig spul... . En of er wat in is gegaan is de grote vraag, maar ze trekt al niet meer van die hele gekke bekken als ze iets in haar mond heeft. Ze werkt het nog wel weer naar buiten, maar het doorslikken dat krijgt ze ook nog wel door. Ik zie echt al wel verschil met vorige week toen ze voor het eerst iets kreeg .
Ze had vanavond even een baalavond denk ik... Huilen... en waarom dat weet ik niet (kramp, tandjes, gewoon niet kunnen slapen of toch wat hongerig?!).
Heb een tijdje met haar op de bank gezeten, klein flesje gemaakt en nu ligt ze in bed, hopelijk te slapen. Ik ga er zo ook maar in.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:11:02 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_57747684
Het hangerige van gisteren is sinds 5 uur compleet over. Wat ik al toeschreef aan de drukte rond de doop, is hoogstwaarschijnlijk onderdeel van het stukje "terug naar mama" geweest, want vanmiddag was meneer ineens hand in hand met de teenring van het eendje aan zijn maxi-cosi (hallo, hoe heb je dat gedaan?), vervolgens was de boxring van nijntje leuker dan hij ooit geweest is en pakte hij echt alles wat hij maar kon pakken Erg leuk gezicht trouwens, je kind met in elk knuistje een wattenstaafje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 maart 2008 @ 22:23:59 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57748000
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:09 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk eens naar zijn ogen!
Die zijn dicht. Hij ligt zo lekker rustig te maffen al vanaf drie uur.
Alleen vergeten te vragen of ik hem moet wekken voor een voeding, want knuistjes kluiven zit er nu niet in.
Kim, je geeft bv, dus ik weet niet hoe het daar zit, maar bij een flessekindje zou ik er, op zijn leeftijd, niet langer dan 3 uur tussen laten zitten. (Anders kom je niet uit met de hoeveelheid ).

Dat was wel heel erg mosterd na de maaltijd.

Maar wat een heerlijkheid zezg!

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 31-03-2008 22:33:02 ]
pi_57754555
succes vandaag, BE!
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:49:36 #290
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57754677
Succes vandaag BE!

Heb ik al wel eens verteld hoe verliefd ik op mijn meisje ben? Nog niet genoeg vind ik
Ze slaapt door! Eerst was het af en toe eens, maar nu lijkt ze het toch gewoon helemaal onder de knie te hebben. Na haar laatste voeding rond 23.30 gaat ze in haar eigen ledikantje en slaapt door tot een uur of 6.30. Zelfs de verschuiving naar zomertijd leek ze naadloos te volgen
Ze eet ontzettend goed, valt probleemloos zelf in slaap als ik haar in bedje leg als ze moe is en ze heeft bijna geen krampjes, alleen een onrustig uur rond onze etenstijd.
Ze kletst ontzettend veel, ook in haar slaap gaat dat gewoon door en ze lacht..ze lacht
Ik ben zo blij dat we toch voor een derde zijn gegaan, omdat ik het nu op zo`n fijne manier af kan sluiten de hele babytijd

Webkim hoe is het nu bij jou?
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:20:26 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57755021
Thanks!
Ik zit hier nu op mijn werk met een hele lieve foto van hem aan mijn pc geplakt.

Wat klink je gelukkig Maneki! Fijn dat het zo goed gaat!
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:30:59 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57755187
Ah kleine Eli in Tuxedo

BE heel veel sterkte vandaag Het gaat vast allemaal goed

Webkim je mannetje ligt daar echt heerlijk te slapen. Als je wilt blijven inbakeren zijn de inbakerdoeken van pacco echt heel handig. Geen gedoe met veiligheidsspelden, maar gewoon makkelijk klittenband. Zeker als ze wat groter en sterker worden is dat een verademing Is het vannacht ook allemaal lekker rustig gebleven?

Memmel gaat de AB van Anna al wat beter werken. Ik moest wel lachen om je 'troostpizza' hoor

Hier vannacht wel iets beter geslapen, maar nog wel 3x eruit geweest. Nu Linde zo verkouden is, hoest ze veel en daar wordt ze dan zelf wakker van Hopelijk wordt de verkoudheid snel minder dan kunnen wij ook weer eens lekker slapen
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:31:51 #293
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57755200
Kun je je hoofd er een beetje bijhouden zo?

Ja het valt me allemaal zó reuze mee! Had het veel drukker verwacht met de jongens er nog bij maar ik heb het juist best rustig, heb alle tijd om te genieten van m`n kleine prinsesje
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:40:05 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_57755325
Wat heerlijk om deze blije berichtjes te lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:42:11 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57755344
Succes BE !! Lekker weer met je collega's en zo.

Maneki, trotse mama Altijd fijn!
Stiemie, toen eli echt heel erg verkouden was, hebben we een kussen onder de matras gelegd, waardoor zijn hoofdje wat hoger lag en het slijm niet ophoopte bij zijn keel enzo, mss helpt het ook bij linde dat ze minder hoest?
Webkim, hoe was je nacht? heeft thomas lekker geslapen? en jullie?
pi_57755830
BE je klinkt wel lekker hoor met je foto aan je beeldscherm...

Stiemie wat ook wil helpen is een halve rauwe ui onder het bedje zetten bij het hoofdeinde en het hoofdeinde wat omhoog. Werkt hier ook prima...

Webkim hoe is het gegaan vannacht?
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:21:09 #297
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57755966
Bedankt voor de tips
Hoofdeinde van het bedje hebben we al omhoog. Linde snottert niet echt, maar is vooral nog erg aan het hoesten, vieze prutoogjes enz. Is een ui daar ook goed voor? Dan gaan we dat vanavond proberen Zit nu namelijk op mijn werk en mijn moeder past thuis op Linde.

Het is trouwens opvallend hoe vrolijk ze blijft ondanks hoesten, overgeven en koorts. Gisteren bij de dokter gaf ze aan dat ze het wel genoeg vond door heel hard "taat" te zeggen en erbij naar de dokter te zwaaien
En vanmorgen zwaaide ze m'n vriend en mij ook zo lief uit Was toen wel even moeilijk om weg te gaan
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:32:05 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57756146
Maneki, wat klink je heerlijk
Wat heerlijk dat 't allemaal zo vreselijk goed gaat vroeg me van de week af; hoe gaat het met jou lichamelijk (bekken)? Is dat net als de zwangerschap zelf ook zo meegevallen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:56:10 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_57756552
Hebben jullie kindjes ook zo dat ze schrikken als je moet niezen? En laat het hooikoortsseizoen nou begonnen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:16:37 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57756919
Ai, da's lastig dan Troel!

't Is deze foto trouwens die me bij staat in times of need.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')