abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2008 @ 21:36:30 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_57587587
Het grote kleine babietjes topic deel 137

12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 200: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

De laatste zaken uit het vorige topic:

Eli kruipt achteruit
k_i_m heeft last van kraamtranen
Probiotica schijnt ook te helpen tegen krampjes (ABC Dophilus en Orthiflor) (Overigens kreeg Ruben enkel meer kramp toen IK probiotica ging gebruiken
Ruben begint steeds beter door te slapen

[ Bericht 7% gewijzigd door Lois op 30-03-2008 18:52:42 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57587655
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:12 schreef Again het volgende:

Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!

orthiflor kan je ook halen bij natuurwinkel, is een probioticum die goed is voor de darmen. Bij Nathan werkt het super
pi_57587943
Nou moet ik heel deel 137 door gaan lezen wat gaan jullie snel!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57588420
Ik zie dat Mirte alweer in de bovenste helft van het lijstje staat , het gaat zo hard.
Fake it till you make it...
  maandag 24 maart 2008 @ 22:24:24 #5
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57588773
Ik heb ook nog niet alles bijgelezen hoor, maar ik heb toch een zorgje.

Anna drinkt momenteel heel erg slecht. Haar ochtendfles maar 100 cc (ipv 200), van de rest pap gemaakt en dat ging er dan wel weer in. Vanmiddag heeft ze niets gedronken, van haar avondfles maar 60 cc. Ze eet wel gewoon, ze heeft haar warme hap op en haar fruit en een koekje. Ze plast ook nog gewoon goed, maar ik maak me er wel zorgen over. Morgen ga ik de HA bellen om te kijken of er niets met haar keel of oren aan de hand is. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 24 maart 2008 @ 22:29:17 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_57588904
Sprongetje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57589375
quote:
Op maandag 24 maart 2008 21:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:12 schreef Again het volgende:

Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!

orthiflor kan je ook halen bij natuurwinkel, is een probioticum die goed is voor de darmen. Bij Nathan werkt het super
past cinababy ook in dat rijtje of is dat weer heel iets anders?
ik heb t ruby nu 2x gegeven en volgens mij helpt t wel aardig maar als er iets is wat beter werkt dan ga ik dat halen
wat is dat zielig zeg die krampjes
  maandag 24 maart 2008 @ 22:53:07 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_57589453
Cinababy heeft volgens mij niets te maken met probiotica. Hier helpt het wel, maar het grappige is vooral: Ruben vindt het heerlijk. Alleen staat het me toch een klein beetje tegen, aangezien er natuurlijk wel alcohol inzit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 23:00:02 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57589635
Wij hebben destijds verschillende binnen- en buitenlandse anti-kramp-middeltjes geprobeerd, met wisselend succes. Sab Simplex uit Duitsland (te bestellen via internet) werkte nog het best en het frambozensmaakje dat eraan zat vond Devin ook heel lekker.
Uiteindelijk heeft de osteopaat echt wonderen verricht en op zijn advies gingen zowel Devin als ik probiotica gebruiken. Het waren zakjes poeder van Darmocare, verkrijgbaar bij de apotheek.
.... met gevoel voor drama....
  maandag 24 maart 2008 @ 23:02:45 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57589712
Memmel, misschien dat ze de melk(smaak) een beetje zat wordt? Wil ze ook niks anders drinken: water, (dik)sap, thee?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:45:46 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_57593043
Ik ben zo verliefd op Ruben

Hij was om 7 uur wakker omdat hij uitgeslapen was en hij ligt zo heerlijk lief te lachen en te spelen dat het steeds minder erg wordt dat ik niet lig te slapen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:53:45 #12
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57593084
Nou, ik ga zo iig de HA bellen, gewoon voor de zekerheid. Anna heeft vanacht wel geplast en is ook gewoon vrolijk enzo, maar zodra ze een flesje ziet draait ze haar hoofd af. Vanmorgen met moeite 25 cc diksap erin gekregen en daarnet heb ik van 150 cc opvolgmelk haar Bambix gemaakt en dat is op. Dat telt dan toch ook als vocht? Maarja, ik kan haar kwalijk heel de dag pap gaan zitten geven natuurlijk, ze moet ook gewoon drinken.

Ik ga ook meloen halen, vindt ze lekker en daar zit veel vocht in. En yoghurt vindt ze ook lekker. Wat kan je je dan bezorgd maken, he, als mama zijnde...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57593379
Memmel, ik zou denk ik niet zo gauw aan de keel denken, aangezien ze wel goed eet en met een zere keel zou je verwachten dat dat ook pijn doet dan.
Fruit lijkt me een goed idee. En de HA bellen kan geen kwaad, dus gewoon doen.

Ik ga zo met Mirte maar even naar t dorp lopen. Het is nu nog lekker weer en volgens de buienradar zit er wel wat aan te komen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 08:42:17 #14
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57593545
Ik ben er maar vier keer uitgeweest vannacht . Twee flessen en twee keer even oppakken om met haar naar de kamer en weer terug te wandelen waarna ze weer keurig verder sliep . . .

Mijn wederhelft heeft het grootste gedeelte ervan niet eens meegekregen (die moet vandaag voor het eerst weer werken, dus die heb ik geprobeerd te sparen) en voelde zich zelfs bijna uitgeslapen . En ik ook trouwens . Man, wat ben ik daar blij om zeg!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57593582
Memmel, Het klinkt als een sprongetje, maar je weet natuurlijk maar nooit! Je voelt je zo machteloos als ze niet goed willen eten dus ik snap je bezorgdheid wel hoor!

Met Jet gaat het goed Soja kan ze goed hebben ( geen allergische reactie, komt ook maar zelden voor ) Alleen wanneer ze een beetje sojadrink op heeft dan zit ze meteen vol energie ( druk ) er zit namelijk nogal wat suiker in ..... ik geef nu Alpro Soja, zijn er ook merken met minder suiker erin?

Kim wat fijn dat het zo goed gaat ( al vind ik 4 keer wel veel ..... ) En haar naam, ( volgens mij had ik het nog niet gezegt, maar die vind ik echt super leuk!!! )

[ Bericht 23% gewijzigd door Beaker op 25-03-2008 08:54:22 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 25 maart 2008 @ 08:58:37 #16
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57593745
Hoera voor Lilah, en voor de bijna uitgeslapen mama natuurlijk ook

Memmel, dat zorgen maken gaat nooit over heb ik me laten vertellen. Mijn moeder komt nog steeds aanzetten met potjes vitaminen/mineralen/visolie/weetikveelwatnogmeer die ik toch wel in moet nemen want ik moet wel denken aan mijn gezondheid en "Hoest je nou alweer? Ben je al naar de dokter geweest?'
Blablabla.....

Nijna, hier ook een stralend zonnetje momenteel. Lekker warm zo achter het glas

Lilah "maar" 4 keer wakker geweest?
Devin is tussen 19:45 en 7:00 uur 7 keer krijsend wakker geworden. Dronk de ene keer weinig, de ander keer totaal niet aan de borst maar was zo onrustig! Rond 5 uur getempt omdat hij toch wel wat warm aanvoelde en hij had 38.4, volgens mij weer/nog steeds last van zijn oortjes. Ik kijk het nog even aan, heb weinig zin om weer naar de huisarts te gaan en misschien weer ab te krijgen. Hopelijk voelt hij zich zo beter, heb net olijfolie in zijn oortjes gedruppeld. Ook in de mijne, voel me zo ziek als een hond, kan haast niet slikken van de keelpijn, gesuis in de oren.
Mogen we nou eindelijk eens uit de lappenmand alsjeblieft?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 09:51:58 #17
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57594616
Kersjes, ik ben vanaf november na mijn operatie tot aan februari continu in de lappenmand geweest. en dan Anna weer en dan ik weer. Komt vanzelf weer goed.
Over een half uurtje mag ik bij de HA terecht. Gelukkig maar, dan kan hij iig even kijken.
pi_57594619
Goedemorgen allemaal..

Even voor alle ontdekkende/groeiende/spelende/lieve kindjes
en een portie beterschap voor de zieke kindjes.
En een dikke knuffel voor alle mama's (en papa's)

Wij zijn weer lekker een weekendje naar mijn ouders geweest. En Chris heeft zich voorbeeldig gedragen. Lekker gelachen naar Pake en Beppe en zijn oom en tante. Bijna niet gemiept, alleen als hij echt moe was. Heerlijk gegeten. Gisteren vierde Pake zijn verjaardag, en dan komt de hele familie op bezoek. Waren een man of 30, en dat is dan echt een kippenhok. En Chris zat rustig bij papa op schoot rond te kijken en naar het bezoek te lachen, maar ook af en toe bij ooms/tantes/etc op schoot. Helemaal geen problemen met de drukte! Was even heel erg trots, want het is best veel lawaai en mensen..
Alleen in de auto op weg naar huis even flink brullen, met de speen was hij even rustig, maar dat duurde eventjes en dan weer brullen.. Dat was nog een kleine speen, dus even een 6mnd+ speen gepakt, en meneertje is gelijk in slaap gevallen! De kleine spenen moeten nu echt aan de kant..

We gebruiken hier al sinds het begin koud kraanwater, eerst uit de flessenwarmer, maar al snel uit de magnetron. En dat gaat prima. De flessen/spenen kookten we tot een maand of 6 uit in een pannetje. Eerst braaf elke dag, later deden we een dag of 3 met een setje, maar dan tussendoor wel afspoelen met heet water. En nu gaat de fles+speen gewoon in de vaatwasser. We hebben 2 setjes aan flessen en spenen, dus die wisselen we om de dag, de ene in de vaatwasser, de ander in gebruik. Wat we niet gebruiken bewaren we in de koelkast..
pi_57594721
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 08:46 schreef Beaker het volgende:

Met Jet gaat het goed Soja kan ze goed hebben ( geen allergische reactie, komt ook maar zelden voor ) Alleen wanneer ze een beetje sojadrink op heeft dan zit ze meteen vol energie ( druk ) er zit namelijk nogal wat suiker in ..... ik geef nu Alpro Soja, zijn er ook merken met minder suiker erin?
Gebruik je nu gewone sojamelk of de groeidrink van alpro soja??
Alpro soja heeft ook rode pakken zonder suiker en zout toegevoegd. Maar daar zitten dan niet zoveel van de extra vitamines en mineralen in die aan de groeimelk zijn toegevoegd..
pi_57594739
oeh Kersjes, het is wel eens genoeg inderdaad zeg!
(pas je wel op met die olijfolie? als je viezigheid uit zijn oortjes ziet komen, niets er in druppelen!)

K_i_m, fijn dat jullie een 'goede' nacht gehad hebben!
wat kan dat veel schelen in je emoties he? Hoe is het met de tranen?

Beaker, wat fijn dat soja wel goed gaat!

Memmel, hoe veel melk krijgt ze nog over hele dag heen?
Hier bij ontbijt 1boterham + zo'n 100cc melk (soms minder, soms meer..ik maak 150cc klaar)
bij lunch 1boterham en zo'n 80cc melk (ook dan maak ik 150 maar gaat meestal maar half leeg)
en 'savonds voor het naar bed gaan zo'n 180cc papfles.

Als je nu totaal aan zo'n 300-400cc per dag zit is het prima!

hier alles prima!
blije ilse, blije mama
Sinds dit weekend snapt ze "klap eens in de handjes" .. zó schattig !
pi_57594959
Kim, "maar" 4 keer eruit. Lekker dat je je bijna uitgeslapen voelt. Succes vandaag met je wederhelft weer aan het werk. Ik vond de eerste dag best wel lastig.

Kers, het viel buiten ook nog best mee. In het zonnetje was het al gauw best aangenaam eigenlijk. Wat naar dat Devin zich blijkbaar niet lekker voelt en zo vaak wakker is geworden en jijzelf ook in de lappenmand. Kom er maar gauw uit !

Memmel, wat zei de HA?

Deepfreeze, wat heeft Chris het goed gedaan op de verjaardag! Gezelschapsdier .

Marit, wat leuk. Klap eens in de handjes .

Ik kwam net in het dorp de kraamverzorgster tegen, Mirte heeft heel lief naar haar gelachen .
En natuurlijk toen we bijna thuis waren kon ze zich eindelijk overgeven aan de slaap. Ze werd wakker toen ik de riempjes losmaakte dus toen heb ik haar in bed gelegd en daar ligt ze nu te slapen (of ze is Nijntje aan het "rapleyen" ).
pi_57595013
ohja..zo'n eerste dag thuis zonder partner... ik had er zó'n zin in !
en wat heb ik die middag gehuild zeg, vreselijk :-(

succes KIM !
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:31:38 #23
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57595251
Hooooi.. ik kom even binnenvallen - we gaan zo weg voor een korte midweek in een bungalow Heerlijk bugerlijk met man en kind, lekker van elkaar genieten... ik heb d'r zin an!

Succes vandaag Kim!

En Memmel, hopelijk is Anna snel weer de oude
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:46:12 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57595460
Deepfreeze, klinkt als een gezellig verjaardags - en paasweekend. Leuk trouwens dat er bij jullie thuis dus ook onderscheid is tussen Pake & Beppe en opa & oma. Mijn schoonouders zijn opa & oma en mijn ouders zijn saba & savta (in het Hebreeuws). Lekker duidelijk, ook voor als Devin wat ouder is.

Marit, ik heb de olijfolie-truc eigenlijk voor het eerst uitgevoerd en het lijkt te werken! Ik voel me iets beter en Devin heeft net zonder morren bijna een halve mango opgepeuzeld.
En een stukje chocolade-paashaas Dat ding viel uit de kast en er vielen stukjes uit de geopende verpakking. Voor ik er erg in had hapte meneer een stukje van de grond
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:47:20 #25
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57595474
Veel plezier met z'n drietjes Jellyrose!
pi_57595768
hahaha, hij weet wel wat lekker is dus !

olie is geen probleem, maar wel als het trommelvlies door de oorontsteking open gegaan is (dan zie je die smurrie vanzelf in gehoorgang komen)
dan kan de olie evt. zo het middenoor in lopen, iets dat je niet wil.
pi_57595954
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:46 schreef Kersjes het volgende:
Deepfreeze, klinkt als een gezellig verjaardags - en paasweekend. Leuk trouwens dat er bij jullie thuis dus ook onderscheid is tussen Pake & Beppe en opa & oma. Mijn schoonouders zijn opa & oma en mijn ouders zijn saba & savta (in het Hebreeuws). Lekker duidelijk, ook voor als Devin wat ouder is.
Het is hier ook makkelijk inderdaad. Ook voor onszelf, en voor Chris straks ook. Anders krijg je van die rare bijnamen als oma konijn, opa utrecht, oma bos, opa koekje etc.. Daar krijg ik zo de kriebels van!
En ik vond het zelf ook makkelijker om mijn schoonouders papa en mama te noemen, omdat ik daar niks mee heb, anderen heit en mem (=fries papa en mama) noemen lijkt me veel moeilijker
pi_57596457
k_i_m fijn dat Lilah zo lekker heeft geslapen!

Hier een meisje die sinds 2 nachten in haar ledikant slaapt, en zo af en toe ook al doorslaapt We werden zo gek van het gekreun en daardoor steeds wakker liggen, dat vriendlief haar in haar eigen kamertje heeft gelegd voor de nacht en ze sliep! Moet zeggen dat ik het wel erg kaal en stilletjes vind, maar wel erg lekker voor m`n rust
Ze is vandaag alweer een maand oud, gaat echt hard!

Veel plezier jellyrose!
Saartje
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:33:14 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57597380
Mijn dochter mankeert medisch gezien niets. Ze is nagekeken, keel, neus, oren, ze is ingedrukt aan alle kanten, ze heeft de bloeddrukmeter bijna om zeep geholpen, ze heeft de papieren overtrek van het bed aan stukken gescheurd: kortom ze had het echt naar haar zin. Ze babbelde aan een stuk door tegen de dokter en die kon maar een conclusie trekken: ze is ons aan het uitproberen. (Pap eet ze, haar fruithap heeft ze op, dus nu totaal zo'n 275 cc vochtig spul binnen vandaag).
Zijn advies: zolang ze blijft plassen en vrolijk blijft, lekker laten gaan, ze krijgt vanzelf weer trek. Het gevecht niet aangaan, want dat winnen we toch niet. Ik dacht even dat 'ie het over een Grizzly beer had ofzo. Nouja, ik ben weer wat geruster, ga haar luiers wel goed in de gaten houden en als ze niet wil, nou dan maar niet. ze is 10 maanden...wat moet dat worden?
pi_57597509
hihi..dat worden hele interessante en leuke jaren zo te lezen
pi_57597531
Memmel wij hebben er ook nooit geen probleem van gemaakt als ze niet wou drinken/eten en nog steeds niet en met geen aandacht eet ze alles schoon op en ze eet dus echt als een bootwerker. Hier werkte die tactiek van jou huisarts dus echt heel goed.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_57597621
Kersjes:

1ste dag alleen vond ik ook behoorlijk wennen. Gelukkig was het in de vakantie en daarna nog 1 week was hij thuis dus dat was erg fijn dat hij 3 week thuis was

Maarten is nu druk bezig met grijpen
Sinds gisteren en vandaag is hij echt aan het proberen om zijn knuffeltjes te pakken...zo mooi om te zien die ontwikkeling
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:53:14 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57597752
Wij zijn nu al vanaf het begin redelijk "streng" met eten. We bieden het aan, zolang hij wil, krijgt hij meer, geen aandacht of lopen frutten met het eten, dan is het klaar. Zo ook met de fles. Gaat hier lang niet altijd helemaal op. Op een gegeven moment heeft hij genoeg gehad en gaat op de speen lopen kauwen. Voor een paar minuutjes leuk, maar daarna gewoon de box in, ongeacht hoeveel hij binnen heeft gekregen. Meestal is dat wel heel veel, maar toch.
Eten is of op de bank (fles) of aan tafel. Is ook wel zo voorspelbaar voor Eli.

Als hij wat weinig diksap heeft gedronken, gaat de fruithap of groentehap gewoon wat wateriger. Werkt hier prima iig.

En verder geven we er niet zoveel aandacht aan, eigenlijk.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt als je kind opeens geen fles meer wilt!
Op de foto's ziet Anna er ook uit als een pittige tante, maar das toch (meestal) alleenmaar gezellig?

Maarten lekker grijpen! Heel goed! Volgende stop: het haar van je ouders
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57597808
Hihi leuk he die eigenwijsjes

Af en toe heel lastig, maar wel heel lief

Kersjes hopelijk knappen jij en Devin snel op
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:09 #35
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57598066
Een pittige tante is een understatement....
Normaal maak ik me ook niet druk, maar 2 dagen gewoon je neus ophalen voor een fles of beker met wat dan ook erin....tja, daar had ze haar mama flink tuk.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:31:51 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57599569
Leuk he, die sterke eigen (niet) willetjes!
Gelukkig maar dat het niks lichamelijks is dat Anna mankeert, zo kan je het ook bekijken

Zo, de kleine tiran slaapt.
Ik heb vandaag geen stap kunnen verzetten, echt mijn kont niet kunnen keren zonder luid geprotesteer. Zelfs naast me op de grond zitten spelen was niet goed genoeg, nee, bovenop mama, handjes stevig aan mijn kleding, haar of whatever geklemd. Klinkt lief he? Helaas valt dat ook wel mee na een paar uur rondsjouwen Vooral omdat hij niet rustig zit maar steed probeert te staan, me zo helemaal lens schopt (niet expres) en heel boos wordt als hij van mij niet aan bijv. de planten in de vensterbank, de rauwe aardappels of de wc-borstel mag zitten...
Ik zou graag met hem naar buiten willen maar het is zulk rotweer. Misschien dat het straks nog opklaart (zowel het weer als Devin)
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:35:19 #37
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57599636
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:18 schreef marit1978 het volgende:
ohja..zo'n eerste dag thuis zonder partner... ik had er zó'n zin in !
en wat heb ik die middag gehuild zeg, vreselijk :-(

succes KIM !
.

Ik heb nog kraamhulp, en mijn moeder kwam ook langs vandaag, dus ik heb nog geen tijd gehad om me niet te vermaken. Verder vliegt de tijd eigenlijk om moet ik zeggen . En ik heb niet meer gehuild, waarschijnlijk een combinatie van afnemende stuwing, meer slaap en een rustig kind .

ik wist niet dat borsten zó hard konden worden en dan ook nog helemaal tot onderaan je sleutelbeen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57600788
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Maarten lekker grijpen! Heel goed! Volgende stop: het haar van je ouders
Dat had hij al heel vroeg door maar meer onbewust
Ben al heel wat haren kwijt door zijn klauwtjes
Papa heeft mazzel dat hij heul erg kort haar heeft.

Kim:
Die van mij knalden bijna uit elkaar. Zo voelde het. En inderdaad hard.
Vond het ook helemaal niets dat ze zo groot waren en ik wilde altijd wel grotere borsten maar ze zaten mij meer in de weg.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2008 15:35:17 ]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:36:05 #39
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57602214
Hebben jullie geen bh aan dan? Vanaf dag 4, toen ik stopte met bv heb ik ong 3 dagen lang onafgebroken een bh aangehad en weinig last gehad.

Mijn duiveltje is ook weer wakker en ik ga haar zo eens wat meloen geven en misschien wat yoghurt als ze wil.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:32:11 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57603377
Dat zei de kraam idd ook tegen mij, dat de stuwing minder zou zijn als je een strakke bh aanhad.
Kersjes, wat "naar" dat devin zo heftig reageert op sprongetjes (als dat het is)...
ach, mss loopt hij over twee weken wel

K_I_M fijn dat het beter gaat!
Hoe gaat het met de krampen? Wat ik me nog bedacht, met de beentjes "fietsen" helpt ook te ontluchten. dus lilah op jouw benen met haar gezicht bij je knieen (op haar rug liggend) en dan met de beentjes fiets bewegingen maken.
wat ook helpt te "ontluchten" is om lilah ahw voor je te hangen. psioe, hoe leg je dat uit... je zit samen op de bank, zij zit voor je, dan naar voren schuiven en dan hou je haar bij de onderbenen vast, en haar hoofdje rust dan tussen je borsten (of lager, want ze is nog klein), door die houding kan gas ook makkeliijker ontsnappen.
anders moet kersjes het maar duidelijker uitleggen, ik heb het van haar geleerd
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:02:10 #41
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57606773
K_i_m, gefeliciteerd met je hele mooie dochter! En de naam.... prachtig! Je schreef ooit iets over eventuele schrijfwijzes, deze is mooi hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57606834
Hmm, ik droeg wel een BH, ook flink last gehad van stuwing. Een strakke BH werd afgeraden door de kraamverzorgster aangezien je dan juist verstoppingen kunt veroorzaken (verstopte melkklieren bedoel ik dan).
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57610316
We hebben vanavond Mirte een gekookte wortel in haar hand gegeven en gekeken wat ze ermee deed. De weg naar haar mond was gauw gevonden. Af en toe ging het wat te ver naar binnen, maar dat lostte ze ook netjes zelf weer op. Stukjes eraf "bijten" deed ze ook, maar wat ze daar dan mee moest . Die werden dan ook vrij snel weer naar buiten gewerkt.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:45:42 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57612535
Ik heb de Oei ik Groei bijbel er maar weer eens bijgepakt. Ik dacht dat Anna 40 weken was, maar ze is 43 weken....en ja hoor: het is maar een faaaaaase.
Ze heeft net een half uur onbedaarlijk liggen krijsen in bed - geen aanwijsbare reden. Toen heb ik haar er toch uitgehaald en is ze op mijn arm in slaap gevallen op haar eigen kamertje en ze slaapt nog steeds (in haar eigen bed weer). Wat denken jullie: is ze nu voorgoed verpest???
Ik wil mijn goed drinkende en etende en slapende vrolijke meisje terug :-(
pi_57615162
Voorgoed verpest...? Nee Memmel dat denk ik niet hoor.
Je krijgt vast heel gauw je vrolijke meisje terug, stomme rotsprongetjes ook!
pi_57615600
oeh, fases... Altijd gezellig..

Chris had gisteren gezellig papadag.. En hij had heel laat op de middag nog geslapen. Chris is gisteren dus tot 8 uur opgebleven, en heeft zijn flesje toen al gehad (normaal maken we hem rond half 10 wakker).. En vanochtend was het half 7, net zoals gisteren, dus qua slaap maakt het helemaal niks uit.. Nu alleen nog hopen dat dat half 7 weer wat later wordt, maar dat gaat misschien het weekend wel lukken als de zomertijd ingaat..
  woensdag 26 maart 2008 @ 09:09:58 #47
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57615737
-edit-

Laat maar ik heb het zelf al opgelost.
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:58:27 #48
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57617645
Anna heeft vanmorgen toch maar 150 cc gedronken...ja, ze zal wel dorst gehad hebben. Is nog niet wat het was, maar goed.
Vrienden van ons zijn naar Washington geweest en hebben een bezoekje aan babyGAP gebracht.
Anna heeft deze oh zo vreselijk coole bikini gekregen. Die wordt straks echt een hot babe op het strand. En nog twee leuke hemdjes met ijsjes er op. Zo leuk he...
pi_57619427
Daarstraks wezen wegen op het CB, Gwen weegt nu met 9,5 week 4610 gram en is 270 gram aangekomen in bijna twee weken. Viel me wel even tegen, even wennen dat het groeien minder hard gaat dan in het begin.
pi_57626668
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:45 schreef Memmel het volgende:
Ik heb de Oei ik Groei bijbel er maar weer eens bijgepakt. Ik dacht dat Anna 40 weken was, maar ze is 43 weken....en ja hoor: het is maar een faaaaaase.
Ze heeft net een half uur onbedaarlijk liggen krijsen in bed - geen aanwijsbare reden. Toen heb ik haar er toch uitgehaald en is ze op mijn arm in slaap gevallen op haar eigen kamertje en ze slaapt nog steeds (in haar eigen bed weer). Wat denken jullie: is ze nu voorgoed verpest???
Ik wil mijn goed drinkende en etende en slapende vrolijke meisje terug :-(
Komt goed, Memmel. ECHT.

Wil jij Pien een dag? Want ik denk dat Floor en Anna elkaar de hand kunnen schudden.
Ik stop gewoon met eten geven, ik ga de strijd niet aan. Ik geef haar gewoon vaak een flesje water in haar handen en daar vermaakt z zich kostelijk mee ( water in je oor is oke ole ole ..) en ze drinkt ook nog wat.

Pien is echt een makkie tegenwoordig, terwijl Floor 1 groot handelingsplan is Pien heeft haar sessie vorige week gehad
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:41:02 #51
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57627744
Oja, K_P, jij hebt het allemaal dubbel.....ik weet niet hoeveel hoger je op mijn respect ladder nog kan klimmen. Nou we kunnen wel een keer ruilen hoor, we wonen toch bij elkaar in de buurt ;-)

Anna probeert nu haar beker dwars door de tafel heen te slaan.
En ze zit de hele tijd klap eens in je handjes te doen, eerst klappen en dan haar handen op haar hoofd en keihard heen en weer schudden....zo lief! Dat beeld probeer ik vast te houden als ze me vanavond weer het bloed onder mijn nagels vandaan haalt....

Nog een vraagje: wat is een leuk aardigheidje voor een crecheleidster die er mee ophoudt?
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:56:34 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_57628113
Wat Oei ik groei betreft: Bert kwam vanochtend helemaal wijs van het toilet af (ja, dat ding ligt bij het toilet ). Maar wel grappig dat je dingen echt kunt herkennen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57629861
@ Piglet, ik geef Jet nu gewone Soja

Memmel, wat een dametje zeg! Succes met deze faaaaaase!!

Ik heb voor Jet een bakje frambozen gekocht, deze mag ze nu toch wel hebben?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57630554
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 19:58 schreef Beaker het volgende:
@ Piglet, ik geef Jet nu gewone Soja

Memmel, wat een dametje zeg! Succes met deze faaaaaase!!

Ik heb voor Jet een bakje frambozen gekocht, deze mag ze nu toch wel hebben?
Als je gewone sojamelk geeft kun je dus overschakelen op de rode pakken van alpro, zonder zout en suiker, dan maakt dat qua voedingsstoffen niet uit.

Frambozen vallen in de categorie vruchten met kleine pitjes of haartjes en mogen daarom als je op zeker wilt spelen ivm allergieen pas vanaf een jaar.

Moet zeggen dat ik daar zelf niet zo heel moeilijk in ben, en niet zo op let , maar frambozen zijn dus wel allergeen net als bijvoorbeeld aardbeien, kiwi's en ananas.
pi_57630923
Pfff, mijn lieffie huilt alweer vanaf zes uur. En vanmorgen tussen 10 en 12 was het ook al raak. Hij kan zo verschrikkelijk brullen. En voeden, in bed leggen en strak onderstoppen, op mijn pink laten sabbelen, wiegen, het maakt allemaal geen verschil. Ik herken de verschillende huiltjes ook nog niet, dus ik weet niet wat eraan scheelt. Hoewel die lange periodes niet echt meer huiltjes zijn, maar meer nogal oorverdovend krijsen. Zo langzamerhand zou ik wel even met hem mee willen doen...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57631190
Webkim
Het gaat over echt!!
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:56:41 #57
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57631643
Webkim zo lastig, 1001 dingen kunnen het zijn.
Krampjes, te veel prikkels gehad, vermoeid zijn, honger.... of misschien wel wat anders? Misschien begon hij te huilen, is daar zo overstuur van geraakt dat hij niet kan stoppen, slikt daardoor lucht in, krijgt weer kramp, wordt onrustig enz enz.
Heb je de draagdoek al geprobeerd? Lekker beschut tegen mama's vetrouwde lichaam aan, stevig ingepakt in een warme doek is toch het fijnst. Bovendien zal hij op een gegeven moment zo rustig worden van het ritme van jouw ademhaling en hartslag. Succes!

Devin heeft vanmiddag bij oma met de kat van de buren gespeeld. Hij vond het heel leuk, moest lachen, maar vond het ook wel spannend. Vanavond eindelijk weer eens echt goed gegeten. Mocht ook wel want zijn boterham van vanmiddag moest hij niks van hebben. Na het eten lekker met papa en mama gestoeid op het grote bed en hij moest zo hard lachen dat hij er de hik van kreeg
Ik hoop dat hij morgen nog steeds zo goedgemutst zal zijn.

Mama's met springende, jengelende, krijsende, voedselweigerende baby's: Het is maar een fase.....
Mama's van alle poeslieve, brave, meewerkende baby's: Geniet ervan, is namelijk ook maar een fase
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:34:29 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57632921
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:56 schreef Kersjes het volgende:
....
Mama's van alle poeslieve, brave, meewerkende baby's: Geniet ervan, is namelijk ook maar een fase
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:38:58 #59
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57633098
Webkim: SAB & ABC Dophilus poeder. Maar eerst proberen met liters Cinababy.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57633666
Toen ik Mirte net naar bed bracht en haar een aai over haar bolletje gaf, pakte ze mn hand beet en drukte die tegen haar koppie aan. Echt zo van: blijf hier mama, dichtbij mij .
Vanmiddag waren we even bij een collega van lief, zat ze op mijn schoot om zich heen te kijken, haar hand uitgebreid in haar mond te stoppen (ja dat past helemaal...) en wat geluidjes maken.
Ze heeft zich gewoon prima gedragen.

En we hebben een fietskar (met hangmatje). Nu nog wat beter (warmer) weer, want volgens mij is het anders toch nog wel koud. Of ik moet mn lodger erin doen, maar dan blijf ik die van de wagen naar de fietskar en terug verplaatsen denk ik en daar heb ik dan weer net ff niet zoveel zin in.
pi_57634323
Vannacht heeft Jennifer tot half 5 geslapen!!! Dat is dus al bijna tot de ochtend! Super goed van haar! Ze lgt nog steeds in mijn bed, maar binnenkort gaan we het ledikant in elkaar zetten en dan gaat ze in een eigen bedje slapen (hoop ik).

Vannavond was ik vreselijk geschrokken. Jennifer verslikte zich vreselijk tijdens de voeding, en zette het op een brullen. Ik had haar laten boeren op haar buik gehouden en goed op haar rug geklopt, maar er bleef iets dwars zitten. Ze heeft een flink uur gehuild en snakte echt naar adem als ze even ophield met huilen(heel eng). Ik had haar helemaal uitgekleed (wist ik veel, misschien zat er iets van de kleding klem) mijn man dokter bellen, ik leg haar op mijn blote buik en hou haar heel stevig vast, en op het moment dat ik dat deed kwam er een hele grote boer en schoot er waarschijnlijk iets los. Ze was meteen stil... En nu slaapt ze.. Dat was echt eng!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57636429
Ow jeetje Ticootje, dat is schrikken!
Gelukkig is het nu weer goed. Hopelijk blijft ze nog even lekker slapen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 00:04:08 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_57638172
Ticootje, hier dat ook een keer gehad, gelukkig toen hij bij Bert zat. Bert hoorde hem op een gegeven moment stikgeluiden maken en greep meteen in (ik weet niet eens meer hoe) en vertelde mij achteraf wat er aan de hand was geweest.

Hier trouwens als meneer weer netjes doorslaapt al de derde dag op rij! Dat betekent dat we nu eindelijk richting 5 voedingen gaan! En vandaag lag hij heerlijk naar mama's creativiteit te kijken, echt volgen van de visjes van de mobile:

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57640699
Ruben, nog zo lekker de ruimte in zijn wipper

Ticiootje, ze kunnen zo'n last hebben van luchtbellen die vast zitten, zo naar om te zien en horen. Gelukkig maar dat Jennifer lekker weer "opgelucht" is.

Nijna, laat eens een foto zien? Weet niet zo goed wat ik me bij die fietskar moet voorstellen. Uiteraard een met Mirte erin
pi_57640929
Hahaha handig bedacht hoor Troel! Zo kan hij zich vast wel even vermaken.

Het lijkt me trouwens inderdaad erg schrikken Ticootje. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel dat kokhalzen als ze voor de eerste paar keer eten, maar dat was volgens mij een stuk minder eng om te zien.

Spelen jullie trouwens vaak met jullie kindje(s)? Ik voel me vaak schuldig omdat ik niet zo vaak echt met Linde speel. Ze speelt vaak alleen in de box en dan merk ik het wel als ze er na een half uurtje genoeg van heeft en dan speel ik weer even mee tot ze weer lekker bezig is en dan speelt ze vaak alleen weer verder. Nu merk ik dat sommige mensen in mijn omgeving vinden dat ik meer met haar zou moeten spelen terwijl ze het bij de opvang juist zo knap vinden dat ze ook al zo goed alleen kan spelen...
pi_57641073
Stiemie, je gaat je toch niet schuldig lopen voelen omdat "sommige mensen" er anders over denken dan jij? Als Linde zichzelf kan vermaken is dat alleen maar goed juist! Kijk, als ze 2 uur non-stop tegen haar zin alleen in de box zou zitten is dat natuurlijk wel een beetje sneu, maar een half uurtje alleen spelen teerwijl mama gewoon in de buurt is, daar is toch niks raars aan?
Lijkt mij ergens wel heerlijk trouwens, Devin wil al een maand of 2 niet meer in de box bij mij. Nu zit hij naast me op de grond te spelen (ik zit nu op een woonkussen) en hij heeft het echt nodig om dan weer op me te klimmen, me aan te raken, te knuffelen... En natuurlijk achter me aankruipen zodra ik opsta.
Als hij alleen met papa is vindt hij het gek genoeg wel prima om in de box te spelen, maar meestal niet langer dan 15 minuutjes.

Meneertje zat net driftig te smakken en te kauwen op iets, leek wel kauwgom. Vis ik zo een verfrommeld stukje aluminiumfolie uit zijn mond, verpakking van een paaseitje
pi_57641096
Zag ik daar Ruben

Stiemie, ik speel wel met Jet, maar ook geen uren hoor Ik vind het belangrijk dat ze ook alleen goed kan spelen

Ticootje wat eng!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57641202
Stiemie, ik zit ook niet 100% van de tijd naast Chris te spelen hoor.. Vaak dat ik Chris op het kleed leg, en zelf wat dingen in de woonkamer doe. Zeg maar elke 10 minuten even langslopen, en tussendoor wat zingen/even aandacht geven door iets te zeggen. En ondertussen wat nuttigs te doen (opruimen/koken/eten).

Hier is humpie trouwens aan het experimenteren met slaapjes.. eerst 2 dagen om 6.15 op. Vanochtend pas om 7.40. Maar vandaag ook alweer om 8.15 in bed en in slaap, terwijl dat de andere 2 dagen om half 9 was. En overdag is het ook een puinhoopje, soms 4 kleine slaapjes, gisteren 3 langere slapen, in het weekend ergens maar 2 hele lange slaapjes.. Opzich niet zo erg, hij gaat gewoon naar bed als hij moe is. Hij zal wel zoeken naar een nieuw ritme ofzo.. Er zat tot 6 mnd een redelijk ritme in, dat was opzich wel fijn als je wat dingen wil doen. We wachten af
En vanmiddag gaan we kijken of Chris nog steeds lekker groeit...
pi_57641233
oei, veel spelen met ilse doe ik ook niet hoor!
meestal wel aan het begin van het spelen, maar daarna doe ik andere dingen terwijl ik met half oog bekijk wat ze doet en tegen haar praat of zing.
Af en toe even bij papierbak of planten wegtrekken en haar weer iets aanbieden waar ze wel mee kan spelen
Als ze het zelf spelen zat is, gaan we eens een boekje lezen ofzo...
Het badje is wel samen-speel-tijd

Gisteren echt heel erg gelachen; ze zat bij papa op schoot en ik zat er naast 'mama' voor te zeggen.
Echt zo'n 10min. bezig met MAMA .. zeg dan MA MA
zegt ze opeens: papa

hihi, verder ook geen gebrabbel oid er bij, gewoon een heldere pa-pa klank
sta je daar met je ge-mama
pi_57641717
hihi Marit, dan zit je dan met je goeie gedrag.. En als papa nou eens "zeg eens papa" zegt??
pi_57642018
Ticootje, dat is schrikken. Gelukkig was het na die grote boer opgelost.

Troel, heb je nou een hele constructie gemaakt met de mobiel aan het wasrek? .

Kers, hahaha grapjas. Ik zoek wel ff een plaatje van de fietskar, Mirte heb ik er nog niet in gehad en die ligt momenteel in bed. Je kan natuurlijk ook gewoon om een Mirte foto vragen, ik zal zo eens even kijken wat ik voor je heb... .

Stiemie, ik denk eigenlijk dat het ook wel heel gezond is dat Linde zichzelf ook goed kan vermaken. En je speelt wel met haar, je hoeft haar toch niet continu bezig te houden?! Ik laat Mirte ook zelf spelen in de box en af en toe help ik haar op gang. Vaak na de fles zit ze lekker bij me op schoot en gaan we wat liedjes zingen ofzo.

Deepfreeze, Mirte is ook zo aan het "prutsen" met haar slaapjes. Soms snap ik er echt geen hout meer van...

Marit, hihihi. Dat mama komt ook nog wel. Enne... voordeeltje. Als ze nou wakker wordt 's nachts dan is het toch veel handiger als ze om PAPA roept... .

De kar

Het hangmatje, groter plaatje kon ik even niet vinden

Voor een Mirte plaatje zal ik straks even kijken, volgens mij is ze wakker...
pi_57642060
Gelukkig ik hoef me dus geen ontaardde moeder te voelen. Ik vind het juist ook zo fijn dat ze goed alleen kan spelen. Dan kan ik even de vaatwasser uitruimen, fok!-en met mijn laptop naast de box, boekje lezen, boodschappen opruimen, was aanzetten etc. Kreeg alleen echt het gevoel dat ik haar aan het verwaarlozen was ofzo. Gewoon omdat ik af en toe ook gewoon dingen moet doen qua huishouden of gewoon eventjes iets voor mezelf.

Marit dan zit je wel even raar te kijken ja Linde zegt hier geen papa maar papapapapaappa! Nu nog even leren wanneer ze haar gebrabbel moet afbreken en dan is papa helemaal de man
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:32:50 #73
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57642622
Stiemie, ik speel ook maar af en toe hoor. Liedjes zingen en lezen valt bij mij ook onder spelen. Maar een Fisher Price bouwtruck doet het gewoon niet voor mij
Kersjes.... maar goed dat Devin nog geen vullingen heeft....

Verder drinkt ons spookje weer gewoon. Ik zou ook zo graag willen dat ze mama op papa zegt, maar ze is gewoon nog veel te fysiek om na te denken over praten. Maar het 'Klap eens in je handjes'-moment koester ik echt hoor! Helemaal alleen een serie van bewegingen doen!
pi_57642660
Ilse, kleine papa-zegger
Devin zegt net als Linde ook al tijden "papapapapapa" en heeft 1 keer, 3 weken terug ofzo, ineens "papa" gezegd. Mijn man en ik hoorden het allebei, maar beginnen nu te twijfelen omdat hij het sindsdien nooit meer gezegd heeft. Of Devin denkt dat hij Fries is, zit namelijk wel vaak "heitheit" te roepen

Nijna, je hebt me door
Ziet er leuk uit zo'n kar, dat belooft heel wat fietsplezier voor straks met het mooie weer

Ik had net zoiets leuks bedacht aangezien Devin de laatste tijd zijn broodje appelstroop niet meer lijkt te lusten.. Een flinke schep appelstroop door de yoghurt, goed roeren en hij heeft ervan gesmuld
pi_57642731
Maarten is dan nog maar net 3 maanden maar ook hem laat ik af en toe heerlijk in z'n uppie spelen en waarom niet
Heerlijk toch een kleine die ook zichzelf kan vermaken
Dan kan ik even de vaatwasser doen en ook even op Fok kijken of gewoon zitten en een programma kijken enz.
pi_57642918

Voor Kersjes .
pi_57643133
Mirte!
Stuur je d'r op of moet ik 'r zelf komen oppikken?
pi_57643167
tsssk ze is van mij hoor
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2008 @ 12:52:17 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57645545
Zo.... best verbazend dat je als mensen gewoon kan functioneren op je werk als je in de afgelopen 48 uur ongeveer 5 uur slaap hebt gehad.

Nienke heeft in ieder geval een nacht lang krampen gehad. Tussen gisterenavond 8 uur en vanmorgen 8 uur heeft ze ongeveer 8 poepluiers geproduceerd. En in de tijd er tussen gehuild... en gehuild... en gehuild....
pi_57645567
Hoi swets &Et, hallo nienke
Balen van zo'n rotnacht.. Hopelijk verdwijnen de krampjes snel!

Nijna, dat ziet er uit als een leuke dame voor Chris

Hier nog steeds prut.. Chris heeft vanochtend 3 uur geslapen (normaal 1,5). En na zijn fruithapje bleef hij uit zijn hum.. Na een half bammetje toch nog even in bed gestopt. Na 3 huiltjes sliep hij al! Maar hij moet er zo weer uit voor het CB.. Zal nog wat worden daar! Ach, iedereen heeft wel eens een prutdag ..
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:10:59 #81
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57645860
@Memmel, is altijd leuk als ze bewegingen meedoen! Voor een afscheid van michelle's leidster had ik destijds een afdruk van haar handje gemaakt met verf, die uitgeknipt en op een vel papier geplakt leuke vorm knippen en een tekst erop. En fijn dat Anna weer gewoon drinkt

@Troel, hier vraagt manlief gewoon hoe ik het doe/vind dat het moet gaan en doet dat. En wat ligt Ruben lekker te kijken!

@ webkim, lastig he dat huilen, je voelt je zo machteloos dan.

@ kersje, fijn dat ie zo lekker gesmult heeft van de jogurt.

@nijna, lief dat ze zo je hand pakt!! en wat ligt ze lief te sabbelen op die ster!

@ ticootje, brr eng zeg, gelukkig hielp het boertje!

@stiemie, laat de mensen gewoon maar kletsen, ik geef ook niet heel veel aandacht, en Michelle kan heel zelfstandig spelen en is er echt niet slechter op geworden. Kennisen van ons hebben een kindje en dat kan dus echt niet alleen spelen, erg vermoeiend om constant met zo'n kindje bezig te zijn.

@ deepfreeze, lastig dat ie rommelt met zijn slaapjes, hoop dat er snel regelmaat in zit.

@marit, papa zeggen ze meestal het eerste, de p klank schijnt makkelijker te zijn dan de m klank.

@ swets, rot dat julie en nienke zo'n rotnacht achter de rug hebben, hopelijk is ze er snel vanaf.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:18:08 #82
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57646010
Hier gaat het allemaal wel lekker. Dennis heeft al 3 nachten achter elkaar zo rond 21:30 de fles en slaapt dan tot 3 uur, en vervolgens tot 6. Hij houd er alleen een raar drink schema op na, hij krijgt nu om 6:00, om 9:00, om 13:00, om 17:00, om 21:30 en dan rond 3 uur. S'ochtends drinkt ie om de 3 uur, en dan s'middags/avond om de 4/5 uur. Vanochtend heeft hij van 7:00 tot 9:00 op bed gelegen, en was eigenlijk om de 15 min aan het mopperen. Heeft dus volgens mij weinig geslapen, want meneer ligt nu al sinds 10 uur te pitten.
pi_57647293
Ons meisje heeft vannacht weer doorgeslapen..en hóe! Ik heb haar gister `s avonds in badje gedaan en aan de borst gehangen, toen zijn we samen in slaap gevallen vanaf 8 uur tot middernacht. Daarna de borst gegeven en in bed gelegd en vanmorgen meldde ze zich om 6.45
Sinds we haar in haar ledikant leggen slaapt ze erg goed, ook overdag lijkt het al best op een ritme. De wieg vond ze gewoon helemaal niets, dus die halen we maar weer weg. Erg zonde maar ja..
Vanmorgen naar het cb geweest voor meten en wegen. Haar geboortegewicht was 3480 bij 51 cm en nu mat ze 4120 bij 53 cm. Ze was dus een 600 gram aangekomen..viel me tegen eigenlijk

Nienke welkom hier Zielig dat ze zo`n kramp heeft Swets!
Mirte
Webkim, tis zo rot als je zo in het gehuil zit en je kunt er zo weing aan doen voor je gevoel. Wat kersejs zegt vind ik wel een goeie, pak meneer lekker in de draagdoek bij je. Bij Saartje helpt dat altijd goed als ze geprikkeld is.

Ticootje eng is dat he?! Saartje heeft dat regelmatig, zo`n luchtbel. Wat wel helpt om het bij haar te voorkomen is zorgen dat ze goed uitgeboerd is na een voeding, en als ze hard gehuild heeft ook pas weer neerleggen als ze goed ontlucht is.
De eerste keer schrok ik me ook wezeloos.
Saartje
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:28:26 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_57647495
Wat een prima doorslapers!
Hier gisteren Ruben tot 8 uur wakkergehouden en dan komt hij inderdaad pas om 4 uur weer. Hij weet dus inmiddels hoe hij zo'n lange ruk moet maken, nu kijken of we dat langzaam op kunnen rekken tot om 11 uur naar bed ofzo. Hoe weet ik nog niet precies, want het liefst leg ik hem om 7 uur gewoon boven in bed om vast te wennen aan kinderbedtijd, maar ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57647897
Tico Nathan heeft dat ook regelmatig. Vooral als zijn neusje vol is en hij het op een schrokken zet wanneer hij dan klaar is heeft ie het even moeilijk en met een flinke boer hoor je echt een soort van kots geluid erna uit komen.

Hier zijn we naar het CB geweest vandaag. Nathan is inmiddels 65 cm lang en weegt 7250 gram. Hij heeft zijn prikjes weer gekregen en ligt nu lekker te slapen op de bank.
pi_57647933
Altijd lekker dat doorslapen!!
Troel, Chris ging hier rond 6/7 uur op bed, en maakten hem rond 11 uur nog wakker voor een flesje. Dan sliep hij die ruk daarna. Uit zichzelf sliep hij die ruk ook van 7-3. Maar met wat hulp dus erna..

Hier net weer een van het CB.. Ons reusje doet het prima.. groeit lekker over de lijntjes heen! Hij is nu 10110 gram en 73,5 cm.. Gelukkig wel in verhouding, maar volgens mijn moeder was ik 10,5 kg bij 1 jaar. En Chris nu al bijna met 7,5 maand.. Dit kan nog wat worden..
Qua eten was het ook goed. We mogen nu 's ochtends bambix gaan geven, 's middags 1 of 2 boterhammen met een beker opvolgmelk en 's avonds warm, en dan 2 keer een tussendoortje (fruit, soepstengel, sap etc), en 's avonds nog een flesje voor het slapengaan. Dus niet meer wakker maken om half 10, maar gewoon om 7 uur de pyjama aan en dan een flesje en slapen.
Verder was alles goed. Hij flirte al met de verpleegkundige toen we het gebouw inliepen (al had ik niet in de gaten dat het onze wvk was). Wel lekker brullen bij het aankleden. En nu ligt hij weer te maffen
pi_57648801
Jeetje wat een beer is Chris
pi_57650262
Haha Deepfreeze, jij mag Mirte dan leuk vinden voor Chris... hij flirt met de verpleegkundige, hahaha. Valt op oudere vrouwen zeker .
pi_57650321
Deepfreeze wat een klein reusje is Chris maar een lekker jochie hoor!

Kaith is nu 10.800 gram met 17 maanden...
pi_57650786
Nijna, ik instrueer hem binnenkort wel even! Mirte is veeeeeel liever dan de wvk (en die was deze keer heel aardig) En mama's wil is wet Dus dat komt helemaal goed

Mibos, dat scheelt dan nogal! Er zijn dus gewoon kindjes van formaat Chris die al dreumesdingen doen, zoals lopen, etc.. Echt raar als ik er genoeg over nadenkt
Bij het CB was nog een ander kindje, nu 10 weken, maar 8 weken te vroeg geboren. Die was 2500 gram. Gewoon een kwart van Chris.. Maar Chris begon al met 4 kg. Dus die voorsprong houd hij goed vast.
pi_57650821
Deepfreeze, jij bent wel streng hoor... Ik weet niet of ik zo'n strenge schoonmoeder voor Mirte wil .
pi_57651044
Chris, lekker beertje
Nathan, Sasha en Maarten zijn ook best groot voor hun leeftijd, toch?
Ik doe m'n best om Devin te laten volgen, laat hem zoveel mogelijk eten en drinken om zijn achterstand in te halen.

Maneki, wat fijn dat ze doorslaapt! Waaarschijnlijk lag ze lekker te dromen dat ze nog op mama lag
Je dochter is nu trouwens net zo lang en bijna net zo zwaar als Devin bij de geboorte...

Jeetje Hestria, wat een langslaper

Devin's grote neef viert komende zondag zijn 3e verjaardag. Nou bleek begin van de week dat een van de uitgenodigde dreumesjes (helft v.e. tweeling) de waterpokken heeft. Jarige neef en zijn 91/2 maand oude broertje hebben het allebei nog niet gehad, maar hun moeder is realistisch genoeg om te weten dat ze er ooit aan moeten gaan geloven, vooral omdat de jongens allebei naar een kdv gaan. Ze weet dat Devin al een poosje kwakkelt met zijn gezondheid en had dus voorgesteld om de familie van de zieke af te bellen vanwege Devin.
Is dat nou echt nodig? Wel een beetje lullig, het zijn goede vrienden en ik wil de tweeling en hun ouders zelf eigenlijk ook graag zien en pronken met mijn zoontje... Loopt Devin vanwege zijn lage weerstand nu echt meer kans op besmetting? Is het uberhaupt nog besmettelijk?
pi_57651449
Nijna, Je wil toch wel een goedgemanierde jongeman voor je dochter?
Of liever een wildebras? Ben nog niet te laat om de omvoeding om te gooien
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:56:43 #94
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57651822
Deeepfreeze, wat groot, wel netjes dat hij in verhouding is!!
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:19 schreef Kersjes het volgende:

Jeetje Hestria, wat een langslaper

Devin's grote neef viert komende zondag zijn 3e verjaardag. Nou bleek begin van de week dat een van de uitgenodigde dreumesjes (helft v.e. tweeling) de waterpokken heeft. Jarige neef en zijn 91/2 maand oude broertje hebben het allebei nog niet gehad, maar hun moeder is realistisch genoeg om te weten dat ze er ooit aan moeten gaan geloven, vooral omdat de jongens allebei naar een kdv gaan. Ze weet dat Devin al een poosje kwakkelt met zijn gezondheid en had dus voorgesteld om de familie van de zieke af te bellen vanwege Devin.
Is dat nou echt nodig? Wel een beetje lullig, het zijn goede vrienden en ik wil de tweeling en hun ouders zelf eigenlijk ook graag zien en pronken met mijn zoontje... Loopt Devin vanwege zijn lage weerstand nu echt meer kans op besmetting? Is het uberhaupt nog besmettelijk?
Waterpokken zijn besmettelijk tot de blaasjes zijn ingedroogt, weet niet of devin nu extra gevaar loopt vanwege zijn lage weerstand.

Ik weet niet of Dennis een langslaper is, Michelle is niet echt vergelijk materiaal, want die sliep overdags nauwelijks. Dennis slaapt van:
7:00 tot 8:30(soms moppert ie alleen maar, en slaapt ie niet echt)
10:00 tot 13:00
14:00 tot 17:00
18:30 tot 21:30(dan maak ik hem wakker voor zijn fles)
22:00 tot 3:00
3:30 tot 6:00
wil nog wel eens met een halfuurtje verschillen, maar over het algemeen houd hij redelijk deze tijden aan.
pi_57654556
Die slaapt wel lekker Hestria

Wat gebruiken jullie voor bambix (of anders papgranen) bij het ontbijt? de groeipap, of de melkpap? De 2e daar zit de opvolgmelk al in. Maar wat verder het verschil is?
pi_57656258
Ik geef ze molenaars kindermeel. Dat gaat gewoon bij de opvolgmelk in. Ze drinken het uit een fles.
pi_57656322
Deepfreeze, doe dan toch maar een goedgemanierde jongeman .
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:56:52 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_57656960
Waar kan ik trouwens dat Johannesbroodpitmeel krijgen? De afgelopen dagen is Ruben behoorlijk aan het spugen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:00:23 #99
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57657094
Volgens mij gewoon bij de supermarkt, Troel (heet dat niet Nutrtron??)

Vanmorgen even de cd advieslijn gebeld ivm een vraagje over de opvolgmelk, zegt die mw dat N3 zo goed als gelijk is aan N2. Dat ik die gewoon kan blijven gebruiken. Op de creche hebben ze nl geen N3. Nou, dan doen ik dat. N2 lost ook een stuk beter op in water.

Anna heeft 38,8 koorts...of had ik dat al gezegd...ik word een beetje vergeetachtig. Hoop dat het morgen beter is, want ik moet morgen werken...ze is wel een beetje zielig deze week...
pi_57657119
Troel, Nutriton (johannesbroodpitmeel) is bijvoorbeeld bij Kruidvat te krijgen (zit in een oranje pakje). In de supermarkt hier heb ik het nog niet zien staan (AH, Coop en SuperdeBoer hebben t alledrie niet hier).
pi_57657155
Beterschap voor Anna, Memmel.
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:11:13 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_57657411
Morgen dan maar naar de Kruidvat. Heeft het zin om eerst het CB te bellen om te vragen of dit een oplossing is of moet ik gewoon op mijn eigen verstand vertrouwen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:14:37 #103
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57657538
Ik zou het spul gewoon halen Troel, en bij het CB informeren hoeveel je door de voeding (of voor de voeding) kunt gebruiken.

Lena krijgt morgen een echo van haar heupen. Het arme kind is vaker in het ziekenhuis geweest dan ik, maar het zal wel goed zijn allemaal.
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:41:43 #104
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57658521
Lishe, wat is er met Lena's heupjes dan?

Anna, hopelijk ben je morgen weer beter. Een goede nachtrust kan veel goedmaken
pi_57659161
Troel, ik haalde het altijd bij de Etos. En inderdaad nutriton.. De dosering is even proberen. Wij hadden 6 schepjes op een 200ml fles. Normaal is 4-8 op zo'n fles. Maar sommige kindjes hebben aan 2 schepjes ook al genoeg.. (al was het hier meer voor de honger, dan het spugen)

Lishe, is dat voor heupdysplasie? heeft ze een verhoogd risico, of zagen ze iets op het CB?

Anna, beterschap!!
pi_57659225
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat gebruiken jullie voor bambix (of anders papgranen) bij het ontbijt? de groeipap, of de melkpap? De 2e daar zit de opvolgmelk al in. Maar wat verder het verschil is?
Deepfreeze ik heb Linde een tijdje Bambix groeipap gegeven, maar daarvan raakte ze toen nogal verstopt. We zijn toen overgestapt op biobim van de natuurwinkel en dat vond Linde ook erg lekker. Ze moest er alleen steeds zo van spugen dus zijn we maar weer van de pap afgestapt. Nu krijgt ze 's morgens gewoon weer een normale fles met Nutrilon 2.

Is het trouwens erg als je je kindje geen pap voor het ontbijt geeft? Ze eet al dagelijks prima van een lepeltje dus dat hoeven we niet meer extra te oefenen.

Memmel hopelijk voelt Anna zich morgen wat beter

Lishe succes met Lena in het ziekenhuis. Hopelijk is alles ok.

Morgen ga ik beginnen met mijn cursus Nima Communicatie A. Ik heb er echt zin in
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:01:25 #107
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57659295
Voor heupdysplasie ja. Ik heb zelf als kind een speidbroek gehad. Luuke had geen afwijking dus ik hoop dat ons Lena ook de dans ontspringt. Maar we zullen zien.

Wij gebruikten maar 2 schepjes nutriton trouwens. Maar je moet echt testen inderdaad.
pi_57660689
Wij gebruiken nu 3 schepjes nutriton op een fles van 180+6.

Lishe, hopelijk is het met Lena haar heupjes allemaal goed!
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:47:48 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57660982
Lishe succes in het zkh.

Stiemie: leuk! Heel veel succes met je cursus!

Verder zal ik al jullie beterschapswensen overbrengen aan Anna! Ik hoop dat het gewoon een hoogtepunt is van een weekje ellendig zijn en dat het met een nachtje slapen beter zal gaan.
Ik ga iig mijn bed in, ben heel moe en bereid me voor op een nachtje doorhalen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 06:35:39 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_57665978
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Altijd lekker dat doorslapen!!
Troel, Chris ging hier rond 6/7 uur op bed, en maakten hem rond 11 uur nog wakker voor een flesje. Dan sliep hij die ruk daarna. Uit zichzelf sliep hij die ruk ook van 7-3. Maar met wat hulp dus erna..
Ik hou van u!

We hebben hem dus om 11 uur wakker gemaakt (dat had nog heel wat voeten in de aarde ) en hij is nu pas net wakker (en zo te horen had ik er niet eens meteen uitgehoeven, hij ligt nu lekker in de box te brabbelen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57666737
Troel, lang leve het OUD forum
Maar dat wakker maken is inderdaad interessant. Hier ook af en toe een chagerijnig hoofd. Maar dan toch alweer slapen halverwege de fles. om vervolgens weer semi wakker te worden bij het luierverschonen...

Lishe, veel succes straks! Krijg je gelijk de uitslag mee?

Stiemie, de wvk van het CB vond het wel tijd om langzaam richting 3 grote maaltijden(ontbijt,brood,warm) te gaan, en 3 tussendoortjes (fruit, sap+soepstengel/rijstewafel, late fles). Dus dan het ontbijt ook wat meer dan alleen een fles. Dus granen erbij, en later brood met melk. Nou gaven we al rijstebloem in die fles, dus dat wordt binnenkort iets anders..
We gaan vandaag eerst proberen om melk bij zijn brood te geven, en vanmiddag alleen sap en wat te knabbelen..
pi_57666965
Memmel beterschap voor Anna! Gaat het al beter?

Lishe, succes in het ziekenhuis!

Troel, wij gaven Jet ook die Johannesbroodpitmeel, maar lang niet de hoeveelheid wat aangegeven staat op het pak! Als je dat aanhoud is het amper meer de drinken
Fijn dat Ruben zo lekker heeft doorgslapen!

Jet is een beetje chagrijnig de laatste dagen Ze heeft onwijs last van haar doorkomende tanden ( ze heeft er nog niet 1 ) ....... Ik smeer er nu dentinox op, iemand anders nog goede tips??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57667105
Beaker, geen goede tips voor je helaas...
Ruben, goed zo !!!
Memmel, hoe is het gegaan?
Ik lag om 21:30uur te maffen, met het idee ook vannacht op te moeten aangezien ilse ook ziek is...
woensdag hele dag al jengelig (bij schoonmoeder)
gisterochtend al koorts die snel opliep tot 39,7 als hoogste.
Gisteravond met 39,3 naar bed (geen paracetamol gegeven uit angst dat het dan midden in de nacht alsnog weer van 37 naar hoog zou gaan terwijl ik haar niet in de gaten kon houden)
en vanmorgen om 7uur wakker met al weer 38,7.
Gelukkig heeft ze dus wel goed geslapen!
Ik ook... dus vandaag de energie om haar te verzorgen/knuffelen etc.
Gelukkig was ik al gepland vrij vandaag!
Madam heeft trouwens om 7uur wel normaal gegeten en gedronken, maar lag na 45min. al weer in bed.
en is nu nog stil.

Edit: vergeet ik helemaal te juichen om de goede echo gisteren van mini-2 !!!!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:22:50 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57667121
Hehe, eindelijk weer tijd om te posten!

3 pagina's verder!!! kan zo echt niet op iedereen reageren (en ik moet eens wat gaan doen voor werk of zo)
iig Nienke welkom! mooie naam heb je gekregen van je ouders!
kindjes die slaapjes aan het schuiven zijn, succes! als er s nachts maar doorgeslapen, wordt!!
en andere verse mamaś met krampjesbaby's het gaat over, echt!

wij doen ook 3 schepjes jbpm met een 3 speen van avent (eerst met een 2 speen, maar 3 gaat sneller en eli heeft er geen last van, dus wel zo makkelijk)

Hier is er weinig nieuws. er is nog steeds erg veel poep, maar geen 6 op een dag meer, dus dat is fijn de luieruitslag valt reuze mee, het is bijna weg. lang leve de sudocrem!!
gister is eli erg lief geweest op het huwelijk van mijn vader. de mw van de burgerlijke stand hield een praatje en eli brabbelde braaf mee

aansluitend was er een soort borrel en mijn tante had eli ff op schoot. ik kijk en zie dat zij zomaar een stukje van een kaassoesje afbreekt en het aan eli voert! ik schrik me wezenloos en vraag haar wat ze denkt dat ze aan het doen is. "ach, het is kaas, kan geen kwaad, hoor! en hij vindt het heel lekker" nou, ik wil niet dat eli het eerste jaar snoept, dus ook geen kaassoesje. "nou, dat kan je toch niet tegenhouden dat hij dit soort dingen eet!" en in 1 vloeiende beweging grist ik eli van haar schoot en mompelde iets in de trant van "watch me"
jemig, wat was ik boos, zeg! kijk, als je nou zegt, oh sorry dat wist ik niet, en verder het soesje zelf naar binnen schuift, is het wat anders. dan is het nog raar dat je andermans kind voedt, maar das minder erg. maar op deze manier...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:53:24 #115
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57667561
Beaker, heb je al eens zo'n bijtring geprobeerd die je in de koelkast kan leggen? Of een vochtig washandje in de koelkast? Dan kan ze daar lekker op bijten en dat verlicht.

Marit: balen dat Ilse ook ziek is! Ik heb ook zo'n angst voor paracetamol, raar he?

Anna is gisteren met 38,8 naar bed gegaan en werd vanmorgen met 37,6 wakker. Als je ervan uitgaat dat haar normale temperatuur 36,4/36,5 is, dan is dat nog wel wat aan de hoge kant. Maar manlief was vandaag vrij dus die zorgt lekker voor Anna.

Davina...groot gelijk!

Straks vooroplevering van ons nieuwe huis...het moet nog wel omhoog gekrikt worden (42 cm) maar we kunnen wel alvast door de punten heenlopen die nog moeten worden opgeknapt. Er komt dus eindelijk een beetje licht aan het einde van deze tunnel. Tip van mij: laat NOOIT zelf een huis bouwen, het is niet goed voor je gestel. Zoveel negatieve energie
pi_57667687
Davinia, wat een rare reactie.. Als ze sorry zegt, dan gaat het nog wel, maar ook nog verdedigen dat jou kind best een kaassoesje mag is raar.. Toont ook weinig respect voor jou besluit om Eli niet te laten snoepen!

Mijn moeder wilde Chris ook al eens vanillevla voeren (met precies 6 mdn), maar toen we zeiden dat hij dat voorlopig nog niet kreeg, was het ook goed. En sindsdien vraagt ze wat hij al mag eten.
En mijn oma was maandag juist precies andersom toen Chris een komkommerplakje kreeg.. Met die 2 tandjes kan hij wat van de komkommer afschrapen (vooral het midden), maar echt bijten lukt niet, het schilletje blijft gewoon heel. Maar mijn oma heeft tot 3 keer toe gezegd dat het gevaarlijk was, en dat een een stukje kon afbreken.. Dat kan dan ook weer..
pi_57667795
Marit, beterschap en wat fijn dat echo van mini-2 goed was .

Davinia . Groot gelijk, snoepen kan hij nog lang genoeg... Rare reactie ook van die tante.

Deepfreeze, ik ga mn oma maar niet vertellen dat wij Mirte stukjes geven... ze zou erin blijven geloof ik .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:29:51 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57668287
Marit, fijn dat de echo goed was! Beterschap voor Ilse, hopelijk is ze gauw weer opgeknapt.

Wat is Devin een warmbloedje vergeleken met Anna Zijn normalen temp. is 37.2.

Davinia, kaassoesjes zijn lekker Maar inderdaad nog lang niet geschikt voor Eli. Misschien moet je hem voortaan maar een bordje om zijn nek hangen: "Do not feed".
Verder wel een leuke bruiloft geweest? En heeft Eli zich gedragen?

Mijn schoonmoeder vertelde laatst trouwens tussen neus en lippen door dat Devin een aardbei had gegeten. Dat was dus zijn eerste kennismaking met aardbeien, en ik was er niet bij
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:36:15 #119
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57668397
Tja zo gaat het kennelijk vaker met oud-tantes en opa's/oma's..
Ik heb ook al een vorkje mokka-gebak bij Chris z'n mond weg moeten meppen.

Vorig weekend (waren we bij m'n schoonouders) was er ook een klein hondje. Probeer dan bepaalde mensen maar eens uit te leggen dat ik niet wil dat het hondje via de schoot van degene dit naast mij zit Chris likt. (Ik vertrouw beesten niet met baby's. Het zal wel goed gaan in 99,9 procent van de gevallen maar ik wil het risico van bijtwonden in het gezicht gewoon niet nemen.)

"Ja maar Chris kijkt zo geinteresseerd en hondje doet niemand kwaad!"
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:55:08 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57668772
Ja, de bruiloft verder was wel prima. erg raar. de vorige keer dat ik bij een burgerlijk huewelijk was, stond ik er zelf

en de "huis"fotograaf was er ook bij. heel leuk. hij heeft het bat mitswe feest van mijn zus gefotografeerd (ik was 9), mijn bat mitswe feest (ik was 12), mijn huwelijk (ik was 22 (geloof ik) en nu het huwelijk van mijn vader, waar dus eli bij is.
oftewel, hij heeft foto's gemaakt van eli, en mijn pa en stiefmoeder staan geloof ik ook nog wel op een fotootje of 2

zondag synagogaal huwelijk, en dan is hij er oo, en eli gaat dan in tuxedo!!! ik heb er echt zin in!!
hopelijk heeft hij dan wel een beter humeur, want dit is niet gezellig. nog steeds geen tanden te zien, maar de spinazie van gister was wel al vanochtend gesignaleerd
en meneer wil nu ook niet meer zitten, nee, er dient gestaan te worden kan nog niet eens zelf gaan zitten, laat staan zelf opstaan, maar ach...

trouwens, mss beter voor in het wandelwagentopic, maar hoe groot is de gemiddelde voetenzak? eli heeft nu een heerlijk warm pak met benen eraan, dus is het niet nodig, maar mss voor later wel handig, of is eli volgend ujaar uit de voetenzak gegroied? wat denken jullie? btw, ik heb een bugaboo
pi_57669324
Ik heb een lodger bunker aangeschaft Davinia, volgens de verpakking kunnen ze daar tot een jaar of 3 in. Ben er helemaal mee in mn nopjes. In de zitinzet komt 'ie tot onderaan het voetenstukje, dus ik denk dat ze erin passen tot de bugaboo te klein wordt...
pi_57670534
Zooooo...wij hebben alweer een heerlijke fietstocht erop zitten Jet vind het geweldig!! En ik ook!

Nu ligt ze uitgeput in bed te slapen en deze mama gaat ook ff een tuk doen ......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57670759
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:55 schreef DaviniaHR het volgende:

trouwens, mss beter voor in het wandelwagentopic, maar hoe groot is de gemiddelde voetenzak? eli heeft nu een heerlijk warm pak met benen eraan, dus is het niet nodig, maar mss voor later wel handig, of is eli volgend ujaar uit de voetenzak gegroied? wat denken jullie? btw, ik heb een bugaboo
Mikael is nu bijna 20 maand en heel erg lang voor zijn leeftijd maar die zit nog lekker ruim in de voetenzak van de bugaboo. Dus denk dat Eli er nog wel in kan volgend jaar.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:33:46 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_57670780
Meneer heeft zich keurig gedragen bij de opvang. Hij had heerlijk liggen slapen en was aan het sjansen met de leidsters Ik heb heerlijk boodschappen gedaan en zelfs een spaarrekening voor hem geopend

Nu ligt ie lekker boven in bed en ik ga zo ook even lekker een dutje pakken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57671061
Trusten Beaker en Troel ook .

Fijn dat het goed is gegaan op de opvang Troel!
pi_57671508
memmel, die angst is juist heel gegrond hoor!
puur voor koorts kun je echt beter niet te snel iets geven, om de kans op het daarna alsnog weer snel stijgen te verkleinen. Veel veiliger is gewoon een contante hoge temp. !
Pas boven de 39,5 is het een idee om wat te gaan geven.

Oei Davinia, wat een vreselijke reaktie van dat mens !
Jouw reaktie daarentegen weer super!

ilse ligt voor 3e keer te maffen vandaag... godzijdank eet en drinkt ze wel goed (nog?) !!
pi_57672202
marit, dan kun je ook beter zetpillen blijven geven toch? Dat was het advies bij de prikken. Je weet dat de reactie na ongeveer 24-36 uur voorbij moet zijn, dus tot die tijd geef je gewoon de dosis, zonder tussendoor te kijken of de koorts we er zo hoog oploopt.. Al is dat lastiger als ze ziek zijn...

Troel, fijn dat het goed ging in de opvang. Gaat Ruben nou volgende week voor het echie?
Slaap lekker Troel en Beaker!

Chris en ik gaan zo op stap. Koffiedrinken bij een vriendin. Dit is de eerste keer dat ik zo alleen met Chris naar iemand toega voor een kopje koffie. En dat na 7,5 maand.. Tijd om weer wat te socializen
We zijn wel met zijn drieen op stap geweest, maar dit voelt toch anders..
pi_57672267
ja..als je eenmaal besluit toch wat tegen de koorts te geven, moet je wel daarna nog een keer geven ja
dč reden dus om haar 'savonds geen zetpil te geven! (anders zou ik dus 'snachts ook aan de gang gaan)
(Profylactisch geven bij vaccinaties doe ik niet hoor, dat is iets om te doen als kind als eens een koortsstuip gehad heeft bv.)

Fijne middag Deepreeze, leuk zo'n uitje !
pi_57672366
Hoi
Dat was een fijn middagdutje, Jet slaapt nog

Marit wat fijn dat de echo goed was!

Ik heb ook een voetenzak van Bugaboo en dat ding is echt mega! Een aanrader dus

Deepfreeze leuke middag!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:56:36 #130
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57673788
Trouwens:
Je kan beter pas zo'n koortsremmer als een paracetamol geven zodra het kind echt niet meer comfortabel kan liggen/zitten. En zo'n humpie kan prima tot 41,5 graad gaan (en dat drie dagen aaneen) zonder dat je iets hoeft te geven.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_57673922
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens:
Je kan beter pas zo'n koortsremmer als een paracetamol geven zodra het kind echt niet meer comfortabel kan liggen/zitten. En zo'n humpie kan prima tot 41,5 graad gaan (en dat drie dagen aaneen) zonder dat je iets hoeft te geven.
inderdaad ja, alleen koorts is helemaal geen probleem gelukkig
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:04:08 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_57675174
Ja, woensdag mag hij een hele dag en dan donderdag en vrijdag weer

Dutje is erbij ingeschoten, er lag weer iemand te spugen. net een fles met Nutriton gehad en dat zit er dus echt gewoon allemaal nog in. Ook knoeit hij veel minder Maarja, ik snap alleen niet zo goed waarom het nu ineens verkeerd gaat met de gewone voeding, misschien dat zijn maagje de grotere porties toch niet zo goed aankan (maar waarom dan niet meteen bij een grotere portie en pas na een week ) ? Nouja, ik ga de 7e bij het CB aangeven dat ik dus die Nutriton gebruik en dan vind ik het wel weer prima Zolang Ruben er zo goed op blijft reageren dan he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:05:00 #133
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57676558
Nou, hier nog steeds firma kommer en kwel. Anna d'r koorts is weer opgelopen (logisch, heb ik ook over de dag heen) naar 38,9/39. Ik geef haar idd niets, tenzij ze echt pijn zou hebben ofzo. Ze moet het zelf bevechten. Heb toch even de dokter gebeld, want haar plasluiers roken nogal. En dat schijnt weer normaal te zijn omdat ze wat minder drinkt dan normaal en de urine wat geconcentreerder is. Vooralsnog geen reden om naar de dok te gaan, maar ik mag altijd bellen als ik ongerust ben!

Ze heeft net wel een grote pot Olvarit fruit op. Helemaal! 12+, want mijn vader had de verkeerde gekocht.

Marit: weet je, vertel je of Ilse een broertje of zusje krijgt??

Alle beebjes goed blijven eten en lekker blijven slapen!!

Nou, ik ga ook eens even een blikje Cola Light opentrekken om te vieren dat het weekend is begonnen en ons huis waarschijnlijk rond 16 mei wordt opgeleverd. JOEPIE!
pi_57677173
Mirte even gewogen, bijna 6,3 kilo .
Mn apie doet t zo goed en ik kom steeds op het CB dezelfde mama met kind tegen (kind is een dag ouder dan Mirte).
pi_57677367
Och arme anna! Hopelijk is dit het laatste dagje, en kan je het weekend vrolijk met jou mama spelen
En lekker fruit naar binnen. Een goed teken dat ze dat nog naar binnen werkt..
En jullie kunnen dus anna's verjaardag daar vieren? of moeten jullie nog veel klussen?

En mirte, 6,3 kilo! Die doet het dus prima op haar flesjes en hapjes
pi_57677843
Ze blijft netjes het onderste lijntje volgen, soms erop, soms wat erboven. Een zwaargewicht is het niet, maar wel een lekker ding! Zometeen broccoli proberen....
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:27:15 #137
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57678071
Mirte! Goed hoor, lekker blijven groeien.

DF: ik denk dat we dat net niet zullen gaan redden. Ik gok erop dat we een week of twee na haar verjaardag over zullen gaan. Ik kan er ook wel weer de symboliek van in zien: Anna heeft dan een jaar gewoond in het huis waar wij zijn gaan samenwonen, getrouwd enzo. Ja, je moet er maar weer een positieve draai aan geven toch?
pi_57679699
Iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Voor een baby dan he, niet voor jezelf.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:18:19 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57680501
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Voor een baby dan he, niet voor jezelf.
Yep!
Omdat Thies heel lang heeft vast gezeten in mij en met de tang is gehaald ben ik (uit voorzorg) met hem bij mijn osteopaat geweest. En ik heb al veel vaker heel goede ervaringen van mensen gehoord!
Ik lees toevallig net alleen je laatste post Webkim. Heeft Thomas klachten? Of eigenlijk, denk je dat er iets niet helemaal goed is met hem?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ōk wir.
pi_57681748
Jet kan frambozen verdragen Morgen ga ik ze pureren met banaan

Webkim, geen ervaring hier, maar denk je dat Thomas het nodig heeft?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57682852
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Yup, en hele goede ervaringen ook. Even in het kort ons verhaal met Tomas:
Hij huilde vrij veel toen hij klein was. Omkleden was een ramp..plat liggen vond hij niet fijn en hij viel dan ook pas in slaap als hij doodmoe was. Hij zat gewoon niet lekker in z'n vel. Hij had ook een vervelende voorkeurshouding waar we hem niet vanaf konden krijgen. Ik zat met hem op babymassage en kreeg toen de tip om met hem naar een manueel therapeut of een osteopaat te gaan. Direct een afspraak gemaakt bij een man in Zeist en we konden gelukkig snel terecht. Die heeft hem eens 'getest' en wat dingen losgemaakt in z'n nek. Dat was verder niet vervelend voor Tomas gelukkig. Die behandeling sloeg goed aan en we zagen in de auto op de terugweg al resultaat Hij is nog teruggeweest voor controle en we hebben wat simpele oefeningen geleerd, maar hij was direct minder huilerig, het omkleden ging prima...en hij ontdekte dat hij een rechterkant had (links was de voorkeurshouding, hij keek ook alleen maar naar z'n linkerhand bijv.)
Dus ja, bijna jammer dat we er niet voor de 12 weken achter waren wat het probleem was want dan was ik sneller voor zo'n controle/behandeling gegaan.

Dus als je erover denkt om eens te gaan...ik kan je aanraden om iig. eens een afspraak te maken met een osteopaat zodat hij/zij kan kijken of een behandeling nodig/nuttig is. Als dat niet zo is krijg je het ook wel te horen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57690842
goedemorgen

ik ben weer een ervaring rijker...ilse gisteravond met 39.9 naar bed en ik dus ook wat onrustig naar bed
en net acuut wakker door zó vreselijk zielig huilen!
Zo'n huiltje had ik tot nu toe nog niet zo gehoord... het zorde er voor dat ik echt binnen 10sec. volkomen wakker was en aan haar bedje stond, zoals het een ouder betaamt he?
Het arme moppie, voelt zich echt zo ellendig! Nu net toch haar flesje goed gedronken gelukkig, eventjes zien hoe lang ze in box nog tevreden is en dan weer naar bed.

Dag 4 nu, einde zal nu wel in zicht zijn qua ziek-zijn he ?

Memmel? hoe is het bij jullie?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 08:12:25 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57691087
Nou, dat klinkt identiek. Ik heb gisteren mijn matras naar Anna d'r kamer gesleept en ben daar gaan liggen. Om 1 uur vanacht had ze 39,8. Met ook zo'n heel erg zielig huiltje. Toen heeft ze mij helemaal onder gespuugd.
Bij mij op het matras verder geslapen tot een uur of 7.
Ze heeft haar papfles op, zit nu een beetje te spelen. Maar heeft nog steeds 38,9. Dus dat zal vanavond wel weer hoger zijn.

Ik vraag me af: wanneer moet ik nou naar een dokter om te kijken of er meer aan de hand is? Weet ik veel, misschien heeft ze wel een blaasontsteking? En hoe herken ik dat?
pi_57691118
ik heb voor mezelf afgesproken dat ik vandaag afwacht,
dat is dan 4e zieke dag (en of ze woensdag koorts had weet ik niet...was bij oma)
dus nį vandaag zeker 3dagen hoge koorts en eigenlijk ook toenemend ziek...dus morgen dan huisarts !
pi_57692949
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yep!
Omdat Thies heel lang heeft vast gezeten in mij en met de tang is gehaald ben ik (uit voorzorg) met hem bij mijn osteopaat geweest. En ik heb al veel vaker heel goede ervaringen van mensen gehoord!
Ik lees toevallig net alleen je laatste post Webkim. Heeft Thomas klachten? Of eigenlijk, denk je dat er iets niet helemaal goed is met hem?
Ik zeg drie woorden: HEEL veel huilen. We zijn gesloopt hier.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57693293
Jennifer kan omrollen!!! Gaaf he?? Ik legde haar vanmorgen op haar buik en hop mevrouw rolde naar haar rug. Ik denk dat is eenmalig, maar ze blijft het doen. Ik vind het echt heel leuk!!

Webkim, ik zou radeloos worden... Ik word al zenuwachtig als Jennifer 5 minuten huilt..
pi_57693534
Och, anna en Ilse... Ze gaan wel gezellig op zo..
Blaasontsteking herken je bij volwassen door veel plassen en pijn bij het plassen. Maar ik denk dat het bij baby's alleen te herkennen is door een test bij de huisarts..
Jennifer is ook niet laat dan!
Webkim, zelf geen ervaring, maar hoor wel van veel mensen dat ze er baat bij hebben.. Vaak hoor je dan dat er een nekje/ruggetje/maagje ofzo verkeerd staat door de geboorte..

Hier gisteren de ideale dag gehad, qua slapen en eten..
half 8 wakker, en flesje erin,
9 uur terug naar bed,
half 11 uit bed en fruit
half 1 een boterham met melk
even 1,5 uur slapen
om 3 uur eruit en lekker op bezoek, daar een flesje sap gehad
om 5 nog even een uurtje naar bed,
om 6 uur warm eten,
en om 8 uur met een flesje naar bed.
En toen zijn mama en papa nog even met de babyfoon op bezoek geweest bij een vriend die om de hoek woont.. maar meneer heeft van 8 tot 7 geslapen.. Dus ik ben helemaal blij met gisteren en vannacht. Dat soort daagjes mogen er wel meer komen..

En nu ga ik terug naar vriendlief, die met zijn ouders ons ukkie in bad doen.. De tummy wordt nu toch wel erg krap. En je kunt er ook goed in staan
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:26:29 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57693864
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:38 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik zeg drie woorden: HEEL veel huilen. We zijn gesloopt hier.
Och, wat naar.
En wat zullen jullie je machteloos voelen zeg. Maar dikke kans dat een paar bezoekjes aan een osteopaat een 'ander' kind van hem maken. Echt!
Veel sterkte.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:28:51 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57693923
Anna d'r koorts is weer gedaald. 37,3 nu. dus toen heb ik haar maar in bad gedaan, want ze rook wel een beetje zo sinds donderdag...Nu zit ze tot aan haar oksels onder de aardbeienjam. Ze lijkt weer wat beter, maar ik verwacht wel een terugval hoor.

DF: dat klinkt heerlijk relaxed!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 maart 2008 @ 13:08:06 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57694577
Ontdek de verschillen

Saskia 21-02-2004:

Tijn 05-01-2007:

Nienke 26-03-2008:
pi_57694608
Euh de geboortedatums
Liefde
pi_57694697
Achhhh... Swets wat zijn ze mooi!

Anna en Ilse snel beter worden hoor!

Webkim wat naar!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:37:26 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57694984
Ach Swetsenegger, wat een prachtige baby's!
Ik vind Nienke net het tweelingzusje van Tijn

Webkim, Devin heeft ook enorm veel gehuild van de (buik)pijn en dat ging vooral in het begin de hele dag door. Toen hij bina 7 weken oud was voor het eerst naar de osteopaat geweest en dat was een fantastische ervaring voor zowel Devin als mij: hij veranderde ter plekke in een heel ander kind!
Het was fijn om te horen waar het probleem zat, waarom hij zo huilde en natuurlijk wat we eraan konden doen. Net als Tearsong kregen we ook tips mee voor thuis. Een paar weken later een vervolgfafspraak gehad en daarna hoefden we niet meer terug te komen. Een maand of wat later toch weer teruggeweest omdat Devin door ab-gebruik van mij een terugslag had gekregen en na die behandeling was hij weer in orde.
Ik raad je dus ook aan om zeker langs te gaan.

Ilse en Anna, dat klinkt allemaal niet best. Worden jullie gauw weer beter? Sterkte voor de mama's, je zieke baby verzorgen is zeker niet fijn....

Hoera voor rollende Jennifer
Da's best snel Ticootje!
pi_57695424
Swets en E.T. jullie maken duidelijk herkenbaar 'jullie' kindern
Saartje
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:13:25 #155
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57696296
Oh Swetsenegger wat lijken ze op elkaar zeg

Davinia het is een beetje een late reactie maar ik word ook heel boos hoor als iemand Linde stiekem dingen probeert te voeren.

Memmel gaat het nog steeds wat beter met Anna of is de terugval al gekomen waar je zo bang voor was?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:19:14 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57696398
gut ik dacht dat tijn en nien op saskia leken, maar nu ik de babyfoto van saskia zie valt het toch wel mee geloof ik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57698540
Jennifer wat goed!

wij zitten hier met een huil Jetje ze doet huilen, huilen, huilen Niks is goed ..... pffff.... dat is vermoeiend!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57698699
Wat een moppies Swets! Alle 3! Denk dat Nienke het meest van Tijn heeft..

Hier hebben we er een tandje bij.. Alleen niet op de plek waar ik hem had verwacht.. Volgens de boekjes waren de bovenste voortanden aan de beurt, linksonder zit een wit puntje
Maar het is de tand tand rechts van de bovenste voortand (die dus zelf nog moet komen).
Verklaard ook wel de zure poepbroeken, het (iets) slechtere eten, en misschien zelfs de slaapdag donderdag..
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:27:18 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57698749
Jeetje Chris alweer een tandje erbij

Hier nog steeds geen 1 tand en ook niks dat daarop wijst
pi_57699089
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:17 schreef Beaker het volgende:
Jennifer wat goed!

wij zitten hier met een huil Jetje ze doet huilen, huilen, huilen Niks is goed ..... pffff.... dat is vermoeiend!
Hier een huil Floor " ik wil continu aandacht, het liefst 1 op 1 de heule dag door en dat ik een zusje heb dat boeit me niets, want ik ben zoooooooooooooo belangrijk en zooooooooo zielug " , echt niet te genieten. Onwijs gezellig inderdaad.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 18:05:46 #161
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57699452
Hallo huilies
Dat jullie maar snel over jullie tandjes/sprongetjes/ziekte - ellende heen mogen raken.
Mijn zoon? Die ligt al een poosje heerlijk te slapen: doodmoe van al het spelen, lachen en knuffelen van vandaag
pi_57699705
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:44 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Hier een huil Floor " ik wil continu aandacht, het liefst 1 op 1 de heule dag door en dat ik een zusje heb dat boeit me niets, want ik ben zoooooooooooooo belangrijk en zooooooooo zielug " , echt niet te genieten. Onwijs gezellig inderdaad.
Heel gezellig inderdaad ..... bah .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_57700296
Ik ben me vorige week dus echt de pleuris geschrokken!
Herkenbaar?
(ge-control-C'd van blog)

Omdat Thomas ontzettend veel huilt houd ik hem na de nachtvoedingen vaak nog even in bed. Als hij net gedronken heeft en vlak bij me ligt is hij lekker soezelig en hebben we tenminste even rust. Maar slapen met Thomas naast me doe ik nooit, uit angst dat ik in mijn slaap op hem rol of dat hij onder het dekbed raakt en stikt.

Anderhalve week geleden, half vier 's nachts, een uur nadat ik Thomas gevoed heb. "Schatje," zegt Frank en ik word een beetje wakker, "zal ik die knul even terugleggen in zijn bedje?"

Ik schrik op en zie dat ik mijn dekbed tot mijn kin getrokken heb. Tjeesus! Ik duik onder de dekens, mijn hart bonst in mijn keel. Geen baby.

Inspectie in de babykamer wijst uit dat ik hem zelf al lang en breed terug in zijn ledikant gestopt had. Waar hij lekker ligt te slapen. Levend en wel. Niet gestikt of geplet.

Pff... Hoe moe kan je worden...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57700670
ach arme Webkim

Frank! wil je dat nooit meer doen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57700779
ohh..die schrikreakties ken ik nog ja !
Als een speer je bed uitschieten omdat je er van overtuigd bent op de baby te liggen

Moeders van huilende baby's.... het gaat over!
Godzijdank was ilse na haar vroege fles en ochtendslaapje (en zetpilletje) weer zo'n beetje zichzelf!
Vanmiddag heeft ze weer als vanouds zitten spelen en brabbelen en nu na de fles ligt ze in bed en hebben we rust, maar vooral opluchting over feit dat deze slopende dagen weer voorbij lijken !
Ik heb vanmiddag 1,5uur bijgeslapen trouwens, heerlijk!

En super leuk; de vriendin waar ik vorig jaar samen mee zwanger was is ook weer zwanger !!!!
nu 6wkn na mij uitgerekend (ik toen 10wkn nį haar) dus we lopen leuk gelijk op.
Straks dus samen zwanger op vakantie!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:01:05 #166
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57701929
We zijn weer thuis Zo'n bungalow is echt ideaal met een baby Dit gaan we vaker doen Ethan heeft lekker gezwommen in z'n nieuwe foute hawaii zwembroek en hij begint het kruipen eindelijk een beetje door te krijgen.. voornamelijk achteruit tot nog toe, maar ach.. het is al een hele verbetering tov op de grond liggen spartelen als een vis op het droge!

Wat leuk Marit!!

Webkim heb je nog wel verder kunnen slapen die nacht of stond je stijf van de adrenaline?

Edit: en natuurlijk welkom Nienke

[ Bericht 4% gewijzigd door jellyrose op 29-03-2008 20:23:19 ]
Red de zeehond!
pi_57702588
He Jelly, dat klinkt gezellig. Centerparcs achtig iets?
We gaan in september ruilen van huis met mijn zusje (friesland <> twente). Heb je tenminste alle voorzieningen om je heen. In november waren we ook al naar zo'n bungalowpark geweest, En dat beviel ook goed.

Marit, leuk dat zij ook zo vlot weer zwanger is. Jullie kindjes kunnen later gezellig spelen met zijn vieren..

Webkim, wat een schrik! Gelukkig om niks, want stel je voor

Ben vanmiddag nog even met mijn schoonmoeder naar een stoffenzaak geweest om een stofje te zoeken voor haar bruiloft-outfit. Van de bruiloft van mijn schoonzusje in augustus.. En daar zag ik ook een lief fijn krijtstrepen stofje liggen .. Dus ik ga stiekum op zoek naar een baby-kostuum patroon.. En hopelijk kan ik vriendlief overtuigen dat dat heeeeeel schattig gaat staan
pi_57702808
Zo cool! Iemand zaagde voor ons het jochie uit Thomas' kaartje uit:

Hardloper.
IG @webkim
pi_57702875
Hmm, Kan ik mijn kind dit aandoen?

Ik vind die lichte wel erg cute.. misschien nog iets aanpassen aan de zomer (korte mouw blouse ofzo, patroon is al 3/4 broeklengte, licht katoenen stofje).. Maar ik vind het wel schattig
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:41:21 #170
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57702974
O Webkim, dat vond ik zo vreselijk aan die eerste tijd. Ik heb weleens Lief wakker gegild omdat "Luuhuuke bij mijn voeteneinde ligt!!!!!!"
Wat is het mooi nagemaakt, je poppetje!

Klinkt lekker jullie vakantie Jellie!

En zoals verwacht gaf Lena geen kik bij de echo van haar heupen. Dinsdag even bellen voor de uitslag. En onder het mom van 'Het is ook nooit goed!" ; dat kind is zo braaf! Huilt echt zelden tot nooit. Eet als een bouwvakker, slaapt uren, ik ben heeel benieuwd hoe ze als peutertje gaat worden, ons lieve kleine ding.
pi_57702976
Poeh, DF, das echt absoluut niet mijn ding.....Ik zeg : " Dat kan je je kind niet aan doen ".

Iemand nog ff een goede site met baby eet ideetjes ?
pi_57702982
Leuk webkim, erg speciaal zo'n cadeautje!!!

Oew deepfreeze... niet mijn smaak geloof ik
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:42:27 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57703030
Deepfreeze, ik vind de strikken en knopen een groot net-niet gehalte hebben hoor. Speur je nog wat verder?
pi_57703064
k_p, ze zijn bijna een jaar... gewoon steeds meer hetzelfde eten als jullie zelf??

ik kook hier dus echt niet apart.... veel te lui voor
pi_57703100
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:43 schreef p_iglet het volgende:
k_p, ze zijn bijna een jaar...
NIETUS
pi_57703370
hihi, lekker reacties Jullie zijn nog wel wakker

Dit was het eerste wat ik tegenkwam.. Maar ik ben bang dat er weinig is te vinden..

Toch vind ik die lichte qua stof en 3/4 broek wel schattig..
Ga nog eens verder neuzen..Voordat Chris een jeugdtrauma oploopt
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:53:36 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57703448
Nienke doet het hartstikke goed Bij geboorte 3360 gram, na 24 uur door de kraamverzorgster 3180 gemeten, dag erna 3160, en vanmorgen 3240
Niet verwonderlijk als je 's nachts vol-continue wil drinken natuurlijk (mijn middagdut is erg belangrijk geworden hierdoor ). En nu *auw* stuwing, zal je net zien dat ze vannacht wel wil slapen ipv de ergste druk er af drinken

Zo leuk trouwens dat badderen vanmorgen. (zie foto-topic)
Zo leuk dat de kraamverzorgster dat zo uitgebreid aanpakte; op onze slaapkamer zodat het op bed (op Saskia-hoogte) was en genoeg ruimte om er met meerdere mensen omheen bezig te zijn.

Maandag de hielprik (vind dat altijd zo sneu )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57703544
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:50 schreef Deepfreeze het volgende:
hihi, lekker reacties Jullie zijn nog wel wakker

Dit was het eerste wat ik tegenkwam.. Maar ik ben bang dat er weinig is te vinden..

Toch vind ik die lichte qua stof en 3/4 broek wel schattig..
Ga nog eens verder neuzen..Voordat Chris een jeugdtrauma oploopt
Heb je een themafeestje ?
pi_57703656
nee, wel een bruiloft..

En we hebben visite.. Morgen verder zoeken...
pi_57703810
Webkim,

Ticootje, dat deed Mirte ook al heel snel. En tegenwoordig vertikt ze het en begint ze te brullen als ze op haar buik ligt en naar haar rug wil, wat een tuttebel he .

Swets, die verfrommelde koppies

Beaker en KP .

DF, ik ben er niet helemaal wild van...

Vandaag met mn meisje op pad geweest en ze heeft zich zo netjes gedragen .
pi_57704201
Swets, Klonen jullie?? Wat lijken jullie kindjes op elkaar zeg!

Webkim, ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen met het huilen. Jennifer slaapt hier nog altijd naast me, maar we gaan aankomende week haar eigen bedje naast ons bed opzetten, nu ze op haar rug kan rollen weet ik niet hoelang het duurt voordat ze op haar buik kan rollen en dan vind ik het eng om haar in bed te hebben. Maar ik heb het ook wel eens gehad hoor, in slaap vallen en wakker schrikken omdat je dnekt dat ze nog naast je ligt, ligt ze allang weer op haar eigen plek.

Ik vind het zo leuk dat Jennifer kan rollen, ik blijf haar maar op haar buik leggen en iedere keer doet ze het. (Kind wordt helemaal moe van me..) Net bij mn ouders geweest, ook daar heeft ze haar nieuwe truukje kunnen laten zien.

ET, Jennifer had helemaal niets van de hielprik, geen huiltje niets. Als ze het voetje maar goed warm maken. (Maar ik vond het wel heel zielig hoor) Jennifer moet aankomende vrijdag worden geent, daar zie ik nu heel erg tegenop.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:07:50 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57705448
E.T. wat een lieve foto's!
Dat Saskia d'r nieuwe zusje geweldig vindt is logisch, immers een levensechte pop. Maar hoe vindt Tijn het nieuwe familielid? Begrijpt hij het een beetje?
Fijn dat Nienke het zo goed doet en succes met de stuwing

Webkim, die koortsachtige "waar-is-de-baby?"-acties heb ik ook gehad. Doodeng
Toevallig had ik dat vannacht ook weer eens. Ik sloeg de dekens opzij toen ik merkte dat ik met ontblote borst lag, was bang dat we tijdens het voeden in slaap waren gevallen. Bleek meneertje weer in zijn bed te liggen en was ik gewoon vergeten mijn shirtje + bh naar beneden te trekken

Lishe, Lena klinkt echt als een model-baby!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:18:35 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57705688
Een hele dikke voor de huilende babies! Eli jankt een deuntje mee Pijn dat die jongen heeft Echt brullen, en dan van het brullen weer krampen, wordt feest morgen op het huwelijk. We pakken de dentinox maar in...

Maar morgen eli in tuxedo!! Mss een idee voor jou, DF?

Wat goed dat jennifer al rolt!!! Eli heeft de smaak nu pas echt te pakken, en soepeltjes. Maar nog steeds niet van buik naar rug.
hij heeft vandaag wel braafjes voor mijn zus gekropen

ET, fijn dat het goed gaat!

Nijna, succes morgen!

Webkim, hopelijk brengt de osteopaat verlichting!! Zo zielig, zo'n huilend kind
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:46:41 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_57706339
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:50 schreef Webkim het volgende:
Ik ben me vorige week dus echt de pleuris geschrokken!
Herkenbaar?
Nee hoor. Ik heb Bert wel een flink zitten porren 's nachts omdat hij op Ruben zou liggen Ik was ervan overtuigd dat Ruben onder zijn arm lag en die eikel wilde niet eens zijn arm optillen zodat ik Ruben weg kon halen. Nee, nogal logisch als dat kind gewoon in zijn bed ligt

Ik heb wel vaker van dat soort akties, dan ben ik hem ineens kwijt. Ik heb zelfs een keer met de dekens gewapperd omdat ik bang was dat hij op de deken lag (oja, en dan ga je ermee wapperen? Ontaarde moeder!) Gelukkig heb ik nu eindelijk een beetje door dat als ik zo;n gevoel heb dat ik dan naar zijn kamer loop en hem dan in zijn bed zie liggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:48:36 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_57706379
ET, hier ook geen last met de hielprik. Hier liep het er zelfs zo goed uit dat Rubens bloed op het parket drupte

Hij was dan ook net wakker en had een erg warm voetje. Geen geknijp nodig, niets en hij heeft er helemaal geen last van gehad (in tegenstelling tot de glucoseprikken in het ziekenhuis, wat hem wel gewoon telkens pijn deed, simpelweg omdat zijn voet niet warm genoeg was).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57706956
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 22:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Een hele dikke voor de huilende babies! Eli jankt een deuntje mee Pijn dat die jongen heeft Echt brullen, en dan van het brullen weer krampen, wordt feest morgen op het huwelijk. We pakken de dentinox maar in...
Balen dat Eli daar zoveel last van heeft!
quote:
Maar morgen eli in tuxedo!! Mss een idee voor jou, DF?
Een tux is ook wel mooi, maar ik verwacht midden augustus toch wel mooi weer.. Dus vandaar dat ik nijg naar licht katoen. En alleen een blouse+gilet+pantalon..
Maar heb je toevallig een site waar ik Eli's tuxedo kan vinden? Misschien zijn er ook wel lichte
En binnenkort maar eens een boetiekje in de stad binnenlopen, daar staat een minipaspop met pak..

Morgen maar eens verder kijken, misschien hebben ze in het naaitopic nog wel goede patronen sites..
pi_57710542
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Net bij mn ouders geweest, ook daar heeft ze haar nieuwe truukje kunnen laten zien.
Dat vonden je ouders ook vast heel leuk! Knap hoor Jennifer
  zondag 30 maart 2008 @ 10:45:23 #188
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57711203
Davinia veel plezier op de bruiloft vandaag! En we willen natuurlijk wel een Eli-in-Tuxedo foto zien he

En Troel begreep ik nou dat de doop van Ruben ook vandaag is? Maak er een mooie dag van!

Verder nog een voor alle beebjes die even niet zo lekker in hun kleine velletje zitten.
  zondag 30 maart 2008 @ 10:49:59 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57711255
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:27 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Balen dat Eli daar zoveel last van heeft!
[..]

Een tux is ook wel mooi, maar ik verwacht midden augustus toch wel mooi weer.. Dus vandaar dat ik nijg naar licht katoen. En alleen een blouse+gilet+pantalon..
Maar heb je toevallig een site waar ik Eli's tuxedo kan vinden? Misschien zijn er ook wel lichte
En binnenkort maar eens een boetiekje in de stad binnenlopen, daar staat een minipaspop met pak..

Morgen maar eens verder kijken, misschien hebben ze in het naaitopic nog wel goede patronen sites..
www.childrensalon.co.uk

en dan bij "boys formal wear", en kwijlen maar

ze hebben idd eli's tux ook in "ivory" variant
pi_57711367
Thomas huilt alweer sinds zes uur vanmorgen en ik krijg hem NIET stil.
Voeden, in bad doen, masseren, in de draagdoek, wiegen, zingen, op mijn pink laten sabbelen, het helpt al-le-maal niets. En ik ben weer alleen thuis; lief werkt veel deze weken.
Toen ik me erop betrapte dat ik tegen Thomas schreeuwde heb ik de zorgcentrale gebeld en daarna de huisarts. De eerste doet niets in het weekend en laat morgen de wijkverpleegkundige bellen. De tweede doet niets omdat Thomas geen koorts heeft.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 11:05:26 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57711391
Och Webkim....
Ik vind het wel heel goed dat je het bij jezelf merkte en actie hebt ondernomen. Wellicht kun je een vriendin bellen? Even spuien.
Ik heb echt met je te doen. Sterkte....
pi_57711404
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef Webkim het volgende:
Voeden, in bad doen, masseren, in de draagdoek, wiegen, zingen, op mijn pink laten sabbelen, het helpt al-le-maal niets. En ik ben weer alleen thuis; lief werkt veel deze weken.
Toen ik me erop betrapte dat ik tegen Thomas schreeuwde heb ik de zorgcentrale gebeld en daarna de huisarts. De eerste doet niets in het weekend en laat morgen de wijkverpleegkundige bellen. De tweede doet niets omdat Thomas geen koorts heeft.
Och meissie toch, is er niet iemand uit de familie of vriendenkring die even naar je toe kan komen? Al is het maar voor een half uurtje ofzo, zodat je zelf even kunt bijkomen.
Dit is echt niet leuk
pi_57711473
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef Webkim het volgende:
Wandelen buiten even anders? dat hielp bij mijn kids als enige bij zulke "buien".... en mocht je kleintje toch doorhuilen dan, dan komt het toch minder op je af als je thuis zit op de een of andere manier.

En als het je even teveel wordt, loop dan gewoon even weg, ja, niet je huis uit maar de tuin in, even op adem komen, koffie/thee, rustig worden, diepe inhaal en weer naar binnen.
Je kind pikt jouw wanhoop, die oh zo begrijpelijk is, ook op, en als je zelf iets rustiger bent weer, dan kan dat zomaar helpen om je kindje rustig te krijgen weer.

Dat schreeuwen is begrijpelijk, hoor, is gewoon wanhoop... voel je weer een schreeuw opkomen, loop dan naar de badkamer of zo, en schreeuw hem eruit...

Als ik bij je in de buurt woonde, kwam ik langs, zou ik ff gaan wandelen met je kleine, zodat jij effe kan ademhalen weer, maar ja.... is er geen oma/opa die dat even kan doen, een vriendin, buuv desnoods?
Schaam je niet op die hulp te vragen, hoor, het is heel normaal als je het even niet meer trekt
  zondag 30 maart 2008 @ 11:16:33 #194
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57711499
Ik ben het helemaal met bovenstaande dames eens. Als je het niet meer trekt..vraag om hulp van iemand zodat je even afstand kunt nemen en er daarna met wat frissere moed tegenaan kan.
Ik weet uit ervaring hoe het je aangrijpt en het is dodelijk vermoeiend. Succes meid!
Saartje
  zondag 30 maart 2008 @ 11:18:39 #195
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57711518
Webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 11:22:04 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57711545
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:13 schreef milagro het volgende:

Als ik bij je in de buurt woonde, kwam ik langs, zou ik ff gaan wandelen met je kleine,
Nou, daar heb ik dus net over na zitten denken. En laat ik nou in de buurt wonen...
Webkim, ik PM je even.
  zondag 30 maart 2008 @ 11:26:06 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57711579
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, daar heb ik dus net over na zitten denken. En laat ik nou in de buurt wonen...
Webkim, ik PM je even.
Fijn Moonah!

ik woon wel ietsje verder weg, maar anders wil ik ook nog wel komen hoor!
pi_57711600
quote:

[..]

Webkim, ik PM je even.
pi_57711615
Moonah wat lief. En Webkim, maak er gebruik van hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57711636
quote:

[..]

Webkim, ik PM je even.
Geweldig, heb ik ook zitten denken, maar woon te ver weg.
Doen hoor Webkim, het maakt zo'n verschil als je eventjes je eigen gedachtes kunt denken en daarna kun je het weer zoveel beter aan.
  zondag 30 maart 2008 @ 11:34:52 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57711663

Ik heb één avond gehad dat ik alleen thuis was en Thies maar blééf huilen. Dįt vond ik al vreselijk....
pi_57711688
Je hebt er a la minute niks aan maar heb je inbakeren al eens geprobeerd?
Sorry als ik met een tip aan kom die je allang geprobeerd hebt maar je weet maar nooit.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 30 maart 2008 @ 11:44:07 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57711770
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:34 schreef Moonah het volgende:

Ik heb één avond gehad dat ik alleen thuis was en Thies maar blééf huilen. Dįt vond ik al vreselijk....
Ik vind het ook vreselijk als zo'n babietje maar blijft huilen terwijl je alles al geprobeerd hebt.
Als ik me dan indenk wat het voor de moeder in kwestie moet inhouden...
pi_57711980
oh webkim wat rot dat Thomas zoveel huilt. je osteopaat idee lijkt me dan ook niet onverstandig. inbakeren was hier trouwens ook een uitkomst. sterkte ermee, extra vervelend dat je er nu veel alleen voor staat.

Troel, ik las dat Ruben vandaag gedoopt wordt. een mooie dag gewenst!
pi_57712021
Webkim, wat ontzettend rot. Ook dat je dan alleen thuis bent. Hopelijk kan je bij iemand terecht waar je even je verhaal kwijt kan. En misschien wordt Thomas wel weer rustiger als je zelf ook kalmeert.. Kleine kindjes nemen ongemerkt soms toch de spanning over..

Davinia, tnx voor de link. Heb even snel gekeken. Er staan leuke dingen op!
En veel plezier bij het huwelijk!
pi_57712144
Moonah, wat lief van je!
webkim, wat vreselijk naar dat hij zo blijft huilen joh ... daar word je zó wanhopig van !
sterkte
  zondag 30 maart 2008 @ 12:17:45 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57712182
Oh Webkim Het is echt heel gewoon hoor dat je het na een tijdje niet trekt, dus voel je niet schuldig. Het huilen kan je echt zo aangrijpen En Moonah wat geweldig dat je langs wil gaan

Linde huilde in het begin wel eens 5 uur achter elkaar, nou ja eigenlijk was het meer gillen, schreeuwen, brullen. IIk heb mijn moeder wel eens gebelt met alleen de meedeling: JE! MOET! NU! METEEN! HIERHEEN! KOMEN! Gewoon omdat ik het niet meer trok en bang was voor de onmacht die ik voelde.Oh wat voelde ik me toen een slechte moeder, maar ik heb ontdekt dat het helemaal niet zo was. Dat het juist betekent dat je je kindje zo graag wil troosten dat je er zelf ongelukkig van wordt.

Gelukkig komt het uiteindelijk altijd weer goed. We kwamen er na een maand krijsen achter dat ze gewoon niet genoeg borstvoeding kreeg en dus honger had...
pi_57712197
Oh Webkim, wat vreselijk. Osteopaat en inbakeren is echt een goede tip, hopelijk kan het jullie helpen ik kan je de pacco-doeken aanraden
  zondag 30 maart 2008 @ 12:20:13 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57712223
Ja inderdaad de pacco-doeken zijn geniaal Owlet.
  zondag 30 maart 2008 @ 12:29:45 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57712368
Moonah! Dat is superlief van je.
Webkim, heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je je rot voelt.
pi_57713253
Ik heb ook een keer zo'n dag gehad dat Mikael alleen maar huilde. Na een paar uur heb ik jankend Kevins moeder gebeld dat ze Mikael op moest halen omdat ik in staat was hem op het balkon te zetten . Ze was nog nooit zo snel bij me
Liefde
pi_57715507
voor webkim;

ik heb recente ervaringen met een osteopaat. Mijn zoontje is nu 5 1/2 maand en was vanaf vlak na de geboorte best een huilbaby. Veel krampjes en maar huilen.
Naar een osteopaat geweest. Waarschijnlijk door de snelle bevalling (2 1/2 uur) is zijn nek belast geraakt. En daardoor waarschijnlijk ook spanning op zijn buik wat resulteerde in krampjes.

Hij heeft 2 behandelingen gehad en 1 controle. Hij lacht nu veel meer, is niet meer zo paniekerig en schrikkerig, heeft geen krampjes meer en ook geen last meer van overstrekken.

Een osteopaat kan echt zoveel veranderen. Mijn zoontje lijkt gewoon echt een ander mens nu.

succes!
  zondag 30 maart 2008 @ 15:23:12 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57715772
Webkim, gaat het weer een beetje?
Moonah, is het nog gelukt om even langs te gaan?
pi_57717029
Jullie zijn lief!

Mijn schoonmoeder was hier (niet dat ze een keuze had, ik belde: "Hierheen komen alsjeblieft. En snel.") en kreeg Thomas ook niet stil (had ik wel op gehoopt; ze heeft jaren als kraamhulp gewerkt).
Ze heeft Thomas resoluut boven in zijn ledikantje gelegd en nu einnnnndelijk slaapt -ie. Maar zijn vorige voeding is ook al haast 4 uur geleden, dus ik verwacht hem elk moment weer.

Morgenvroeg bel ik de osteopaat. En de wijkverpleegkundige zou me ook morgenochtend bellen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57717168
Webkim, ken je het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom? Dat heeft aardig wat mensen al kunnen helpen met huilende kindjes. Maar dan moet het lichamelijk ook wel helemaal in orde zijn en daar kan een osteopaat weer goed bij helpen. Succes!
pi_57717232
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:33 schreef owlet het volgende:
Webkim, ken je het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom? Dat heeft aardig wat mensen al kunnen helpen met huilende kindjes. Maar dan moet het lichamelijk ook wel helemaal in orde zijn en daar kan een osteopaat weer goed bij helpen. Succes!
Heb het hier in de kast staan. Klinkt heel logisch wat de beste dame allemaal schrijft, maar die regelmaat, die is er echt al wel zo veel mogelijk. Toch eerst m'n mannetje maar eens laten nakijken. En wie weet is inbakeren wel iets, want vaak als -ie na een eeuwigheid er tegen vechten eindelijk toegeeft aan de slaap is -ie zo gespannen dat -ie zich binnen no-time weer wakker maait met zijn armen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57717448
Och.... webkim toch Ik kan je helemaal geen raad geven alleen maar een

Moonah, ik vind je altijd al zo lief overkomen en nu ben ik helemaal overtuigd! Je bent een goed mens!

Jet is vandaag weer helemaal haar zelf Gisteren heeft ze tarly op met tomaat, courgette en kip .... heerlijk vond ze het Ook tomaat kan ze goed verdragen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 maart 2008 @ 17:24:03 #218
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57718089
Webkim, heel veel sterkte, En vind het super knap dat je hulp hebt ingeschakeld!!! Ik weet goed hoe je je voelt, had 2/3 weken gelden idd het ook gehad met Dennis, die huilde ook heel de dag en heel hysterisch. En ook ik heb tegen manlief gezegt dat ik zo onderhand af en toe een hekel had aan dennis, dat5 was voor mij ook het moment om op te bellen naar het consultatie bureau. Ben toen eerst naar de huisarts geweest om hem na te laten kijken en vervolgens na het consultatie bureau, waar ik toen idd een boekje van ria blom kreeg, en daar hebben wij heel erg veel aangehad. Sindsdien bakeren we dennis in en gaat ie zodra hij gaapt naar zijn bedje. We zijn nu 3 weken verder en ondertussen is hij een hele vrolijk en lieve baby. Dus zou je zeker aanraden om naar zo'n osteapaat te gaan en mischien daarnaast inbakeren en strak schema zodat ie precies weet waar hij aan toe is?
In ieder geval veel sucses!!
  zondag 30 maart 2008 @ 17:48:59 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57718521
Webkim, ik leef echt met je mee. Het is echt vreselijk als je de kleine niet stil krijgt! Ik hoop dat je wat opschiet met het inbakeren. (En ik kan me heel goed voorstellen dat je radeloos wordt!)
  zondag 30 maart 2008 @ 17:49:30 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57718536
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:26 schreef Webkim het volgende:
Jullie zijn lief!

Mijn schoonmoeder was hier (niet dat ze een keuze had, ik belde: "Hierheen komen alsjeblieft. En snel.") en kreeg Thomas ook niet stil (had ik wel op gehoopt; ze heeft jaren als kraamhulp gewerkt).
Ze heeft Thomas resoluut boven in zijn ledikantje gelegd en nu einnnnndelijk slaapt -ie. Maar zijn vorige voeding is ook al haast 4 uur geleden, dus ik verwacht hem elk moment weer.

Morgenvroeg bel ik de osteopaat. En de wijkverpleegkundige zou me ook morgenochtend bellen.
En hoe voel jij je nu?
  zondag 30 maart 2008 @ 17:59:59 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57718736
Webkim, hoe gaat het nu?
Is Thomas al wat rustiger geworden na zijn slaapje?

Jet, kleine smulpaap

Devin heeft vanmiddag een mini-spekje gegeten
We waren op een verjaardag en een van de kindjes had zijn zakje spekjes laten vallen. Een klein zacht spekje van 2 cm groot verdween zo in Devin's mondje, smaksmak. Ook zat hij op een gegeven moment met zijn hand in het bakje eiersalade en hij likte zijn vingers gretig af. Ben ik nou zo'n rare, slechte moeder dat ik niet gelijk hysterisch reageer en het uit zijn mond peuter? Hij krijgt echt niet regelmatig snoep en andere slechte voeding, maar als hij eens in de zoveel tijd uit nieuwsgierigheid bijv. een hapje wil van mijn vla of broodje chocopasta, of een op de grond gevallen spekje oppeuzelt, dan vind ik dat prima.
pi_57718818
Webkim, hopelijk gaat het snel beter met jou en Thomas.

Kersjes Waarom zou je dan raar en slecht zijn??

Volgens mij is het veel slechter om idd hysterisch te reageren en het uit zijn mond te peuteren. Dan wil hij het de volgende keer zeker.
Hier werden van de week de ansjovis en olijven van mijn bord gegraaid... Dat krijgt hij echt nog niet in grote hoeveelheden ivm het zout, maar proeven mag hij zeker. Dat mag hij eigenlijk van bijna alles wel.
pi_57718901
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En hoe voel jij je nu?
Ik zit beneden te wachten tot mijn pizza klaar is en Thomas ligt boven goed gevoed en lekker verschoond te huilen. Ik heb de babyfoon uitgezet en ga gewoon even lekker rustig eten. Of ik het nou hoor of niet maakt toch geen verschil. Ik haal hem na mijn warme hap wel weer naar beneden.
Oh, hoe ik me voel? Moe, bloedonzeker en best een beetje geirriteerd. Komt morgen wel goed.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 18:30:54 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57719258
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:07 schreef p_iglet het volgende:
Hier werden van de week de ansjovis en olijven van mijn bord gegraaid...
Wow Pepijn, dat lusten veel volwassenen niet eens
Leuk he, P_iglet? Ik kan er echt van genieten om Devin nieuwe smaaksensaties te laten ondergaan, Gister een paar hapjes van ons toetje gehad (roomyoghurt met kersen) en vorige week heeft hij zich bijzonder vermaakt met een patatje. Dat spekje en die eiersalade waren vanmiddag niet voor hem bedoeld en schijnbaar vondzen ze het raar dat ik mijn kind iets laat eten dat ik hem niet zelf gegeven heb en waar hij eifgenlijk nog te jong voor is. Maar als hij het lekker vind, van mij mag hij hoor! Al is het alleen maar om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
  zondag 30 maart 2008 @ 18:34:35 #225
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57719335
Webkim, komt allemaal weer goed hoor! Hou vol! (maar het is idd kut als je er nu voor staat...)

Ik moet over een half uur bij de huisartspost zijn. Het leek de goede kant op de gaan met Anna d'r koorts, maar net was het weer 39,5 en nu vind ik het niet leuk meer en begin ik ongerust te worden.
  zondag 30 maart 2008 @ 18:39:10 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57719438
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:13 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik zit beneden te wachten tot mijn pizza klaar is en Thomas ligt boven goed gevoed en lekker verschoond te huilen. Ik heb de babyfoon uitgezet en ga gewoon even lekker rustig eten. Of ik het nou hoor of niet maakt toch geen verschil. Ik haal hem na mijn warme hap wel weer naar beneden.
Oh, hoe ik me voel? Moe, bloedonzeker en best een beetje geirriteerd. Komt morgen wel goed.
Zie PM en voor de rest: eet smakelijk!
pi_57719488
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:34 schreef Memmel het volgende:
Webkim, komt allemaal weer goed hoor! Hou vol! (maar het is idd kut als je er nu voor staat...)

Ik moet over een half uur bij de huisartspost zijn. Het leek de goede kant op de gaan met Anna d'r koorts, maar net was het weer 39,5 en nu vind ik het niet leuk meer en begin ik ongerust te worden.
Arme Anna...
Laat je nog even wat horen als je terug bent?
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 18:52:14 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_57719732
De doop was heel erg mooi, maar Ruben is compleet van slag op dit moment en ligt heel zielig in zijn bedje te huilen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57719818
Memmel, fijn dat je er terecht kan even
laat je zo wat weten inderdaad?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 maart 2008 @ 19:00:13 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57719894
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:52 schreef Troel het volgende:
De doop was heel erg mooi,
dat was hij zeker
quote:
maar Ruben is compleet van slag op dit moment en ligt heel zielig in zijn bedje te huilen.
ach erm
geef m maar een dikke

Anna en Memmel beterschap
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57720388
Memmel, wat sneu dat Anna toch weer koorts heeft! Succes en beterschap voor het kleine meisje!

Troel, wat fijn dat de doop goed is gegaan en dat hij mooi was! Zien we er nog foto's van terug??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 maart 2008 @ 19:28:53 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57720565
Fijn dat het al iets beter gaat Webkim. Hopelijk kan de osteopaat of het consultatiebureau je morgen verder op weg helpen.

Memmel hoe was het bij de dokter met je kleine meisje?

Kersjes ik geef Linde ook wel eens iets hoor. Laatst heeft ze bijvoorbeeld wat stukjes appel uit mijn appelgebakje gegeten. Maar dat vind ik dan bijvoorbeeld toch iets anders dan wanneer ze het van iemand anders krijgt. Mijn vriend en ik zijn haar ouders dus bepalen wij wat ze krijgt en wat niet. Ik vind het dus gewoon echt niet fijn als anderen eten in mijn kind gaan proppen. Stel dat ze bijvoorbeeld een allergische reactie krijgt, dan zou ik misschien niet eens weten waardoor dat gekomen is. En dan heb ik het nog geen eens over de slager die al 4 maanden geleden al een plakje worst wilde geven of over de lollie die ze laatst bij de kleermaker kreeg
  zondag 30 maart 2008 @ 19:37:29 #233
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57720763
Nou, we zijn terug. Anna heeft in beide oren een middenoor-ontsteking

Ik heb nu een peniciline kuur en dan zou het snel beter moeten gaan.
Als er iets is dat ik eng vind, zijn het oorontstekingen. Mijn man heeft nl ooit eens in het zkh gelegen met een hersenvliesontsteking agv een oorontsteking.

Ik waak over Anna als een....bezorgde moeder over haar kindje!
pi_57720869
Anna beterschap!! Hopelijk gaat het nu snel beter!
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:28 schreef Stiemie het volgende:

Kersjes ik geef Linde ook wel eens iets hoor. Laatst heeft ze bijvoorbeeld wat stukjes appel uit mijn appelgebakje gegeten. Maar dat vind ik dan bijvoorbeeld toch iets anders dan wanneer ze het van iemand anders krijgt. Mijn vriend en ik zijn haar ouders dus bepalen wij wat ze krijgt en wat niet. Ik vind het dus gewoon echt niet fijn als anderen eten in mijn kind gaan proppen. Stel dat ze bijvoorbeeld een allergische reactie krijgt, dan zou ik misschien niet eens weten waardoor dat gekomen is. En dan heb ik het nog geen eens over de slager die al 4 maanden geleden al een plakje worst wilde geven of over de lollie die ze laatst bij de kleermaker kreeg
Dat vind ik idd ook een groot verschil Stiemie... heb er weinig problemen mee, zolang ik of mijn vriend het maar bepaald. En er niet zomaar zonder te vragen door anderen iets in gestopt wordt.

De man van de snackbar roept hier trouwens altijd iedere keer. Als je 2 bent krijg je een lollie!
  zondag 30 maart 2008 @ 20:22:02 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57721750
Sterkte Memmel, met Anna. Nu ze medicatie heeft zal het vast snel beter gaan.

Webkim, goed dat je schoonmoeder is gekomen.
Je schreef over maaiende armpjes. Ik zag bij een vriendin een heel eenvoudige 'armbakering'.

Neem een hydrofiele luier.
Vouw hem over de diagonaal tot een driehoek.
Leg de lange zijde boven.
Leg je kindje erop, bovenkant driehoek ong. ter hoogte van de schoudertjes.
Haal de punten tussen het lijfje en het armpje door, aan beide zijden.
Vouw die punt bovenlangs om het armpje onder de rug.
Met het eigen gewicht worden nu de armpjes 'in bedwang' gehouden.

Zo ver ik weet mag je dit zonder overleg toepassen.

Beak, dank je wel voor je compliment...
pi_57722610
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:37 schreef Memmel het volgende:
Nou, we zijn terug. Anna heeft in beide oren een middenoor-ontsteking

Ik heb nu een peniciline kuur en dan zou het snel beter moeten gaan.
Als er iets is dat ik eng vind, zijn het oorontstekingen. Mijn man heeft nl ooit eens in het zkh gelegen met een hersenvliesontsteking agv een oorontsteking.

Ik waak over Anna als een....bezorgde moeder over haar kindje!
Och arme .... dat doet zo'n zeer Jet heeft er ook vreselijk last van gehad!

Moonah en nu houden we erover op
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 maart 2008 @ 21:15:33 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57722954
Arme Anna, een middenoorontsteking
Dat doet zo'n pijn, geen wonder dat ze d'r vrolijke zelf niet geweest is de laatste tijd.
Gelukkig is het bij Devin nu helemaal over, maar hij heeft zeker 2 weken lang flink gekwakkeld met zijn oren.
Heb je d'r bed aan de achterkant al wat omhoog gezet? Plat liggen veroorzaakt namelijk nog meer druk en dus pijn. Verder adviseer ik neusspray en geef Anna alsjeblieft paracetamol, ik heb zelf 4 jaar terug zo'n onsteking gehad en het doet echt vreselijk zeer. Devin's darmen reageerden nogal heftig op de antibiotica, misschien kun je Anna preventief probiotica geven? Baat het niet, schaadt het niet!
Arme meid, ik hoop dat de ab snel aanslaat. Sterkte, ook voor jou Memmel

Troel, gefeliciteerd(??) met de doop van Ruben. Hoor je bij zoiets te feliciteren eigenlijk? Nou ja, wel of niet, het is toch een mijlpaal in zijn bijzondere leventje

Stiemie, bewust snoep en suiker geven aan baby's gebeurt wel vaker helaas. Mijn vader is tandarts in een van Amsterdams "mindere" buurten en ziet wat dat betreft veel "rottigheid" langskomen. Daarbij nemen sommigen het ook minder nauw met de mondhygiene en krijg je dus kindjes die nog voordat ze oud genoeg zijn om naar de kleuterschool te gaan al een stuk of wat vullingen hebben of gewoon een half weggerot gebit
pi_57723464
oh arme Anna !
wat fijn dat je dus bij de huisarts geweest bent joh...meer dan nu veel voor haar zorgen en opletten kun je niet doen nu. Sterkte!
  zondag 30 maart 2008 @ 21:40:21 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57723605
Beterschap voor Anna. Memmel, succes. Ik hoop dat je snel merkt dat het wat beter gaat. En goed dat je er zo snel bij bent geweest.

Troel, fijn dat het mooi was!

Webkim, ik hoop dat de osteopaat helpt. DeLiedje is ook geweest met Floortje en voor haar (en hun dus!) hielp het heel goed. En knap dat je aan de bel hebt getrokken. Niks zo moeilijk als een baby die niet stil te krijgen is.
Als hij een maand of 3 is wordt het vaak allemaal stukken makkelijker, maar voor je eens zover bent als je er midden inzit. Succes in ieder geval.
Moonah, lief wat je aanbood!
  zondag 30 maart 2008 @ 21:52:55 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57724039
Anna slaapt, de paracetamol zit erin, het bed ga ik zo omhoog zetten (goede tip!!). Ik zet mijn wekker om drie uur vannacht, voor een nieuwe zetpil. Morgen werkt manlief thuis en dinsdag ben ik thuis. Woensdag zien we wel weer verder, dan blijf ik thuis of mijn moeder past op, want mijn man moet naar Berlijn. Wat zijn die kindjes hoopjes ellende he, als je ze zo ziet.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:58:08 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57724201
Arme Anna, ik hoop dat ze zich snel beter voelt!.

Troel gefeliciteerd met de doop van Ruben. Wat jammer dat hij er van slag van raakte. Jennifer sliep gewoon door tijdens de doop...

Moonah, zo deed ik Jennifer ook inpakken hoor. Anders was ze niet aan te leggen, zo wild met de handjes.

Mag je een baby van 7 weken de nagels van knippen. Jennifer vindt het blijkbaar heerlijk om tijdens de voeding een beetje te tutten met dr handen op mn borst, maar ze krabt! En nu beginnen de nagels toch wel wat scherp te worden.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:02:49 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_57724356
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:22 schreef Beaker het volgende:
Memmel, wat sneu dat Anna toch weer koorts heeft! Succes en beterschap voor het kleine meisje!

Troel, wat fijn dat de doop goed is gegaan en dat hij mooi was! Zien we er nog foto's van terug??
Ja, een politiefotograaf heeft foto's gemaakt (door de kerkenraad geregeld )

Ticootje, hij is vooral van slag omdat hij na de tijd een aantal keer wakker is gemaakt door nichtjes terwijl hij dan net lag te slapen De doop zelf was even een huiltje en daarna was het ook weer goed, ondanks dat zijn voedertijd midden tijdens de dienst was. Halverwege de preek is mijn moeder met hem uit de dienst gegaan om hem zijn fles te geven

En dank voor de felicitaties
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57724417
Gewoon doen hoor, Ticootje. De reden dat het niet "mag" is omdat je snel mis zou kunnen knippen en hoe kleiner ze zijn hoe minder graag je infecties en andere narigheid wilt.
Maar als je denkt dat het lukt om de scherpe randjes te knippen dan kan je dat gewoon doen.
pi_57724740
Webkim . Wat naar als je kleintje zo huilt en niks lijkt te helpen...
Ik heb in het begin regelmatig mee zitten huilen en dan brulde ze niet eens zo lang. Maar gewoon omdat het zo naar is als ze zo huilen en je niet weet hoe je kan helpen.
Goed dat je gebeld hebt voor hulp, wat balen dat er dan in zo'n weekend eigenlijk niet echt iets voor handen is. Maar gelukkig kon je schoonmoeder komen!
Hopelijk heeft je pizza gesmaakt en is Thomas inmiddels in slaap gevallen. Hou je taai .

Jet, dat klinkt lekker!

Kers, waarom zou je dan een slechte moeder zijn? Ik bedoel, ze zijn volgens mij heel snel en wat heeft het kind eraan als jij heel hysterisch gaat staan doen... ?! Prima gedaan imho .

Anna meisje, snel opknappen hoor!
  zondag 30 maart 2008 @ 22:19:56 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_57724900
Anna, wat vervelend dat je zo ziek bent!

Webkim, ik hoop echt dat je snel terecht kan, want het is denk ik verschrikkelijk als je kindje zo huilt. Ruben huilt gelukkig niet veel, maar ook ik zag het vanmiddag helemaal niet rooskleurig in, simpelweg omdat je niet weet waarom ze huilen en je aan jezelf gaat twijfelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57731417
Webkim, ik hoop dat het na een nachtje slaap allemaal weer wat beter is! Maar wel goed dat je hulp hebt geregeld. En vandaag misschien gelijk wat dingen in gang zetten? ostheopaat, bezoekje huisarts?
Anna, wat naar dat je oorontsteking hebt! hopelijk helpt je kuurtje snel..
Jet, fijn dat je weer happy bent en lekker tomaatjes lust..
Ruben, het is ook heel wat zo'n doop. Allemaal mensen die naar jou komen kijken..
Ticootje, ik dacht de de grens van knippen rond de 6 weken lag, Je zou ook de scherpe puntjes even bij kunnen vijlen. En als je wil knippen, dan niet te kort.

Chris heeft toch nog wel wat last van zijn tandjes, vooral met eten, maar ook tussendoor trekt hij af en toe een grimas, en bijt agressief op de speen/speeltje. Maar op andere momenten is hij gewoon vrolijk.
Het tandje is wel helemaal door, dus of hij daar nou nog meer last van heeft, of dat er nog een tandje komt.. Dat is afwachten
pi_57732005
Hoe is het met Anna ? Beetje ok de nacht doorgekomen ?
  maandag 31 maart 2008 @ 10:06:33 #248
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57732083
Ja, dat ging eigenlijk best goed. Ik had mijn wekker om half drie gezet om te kijken of haar koorts nog opliep ivm die zetpil. Maar ze lag zo rustig te slapen dat ik haar heb laten liggen Om vier uur nog een keer gaan kijken, nog steeds alles ok. Om 7 uur haar fles gegeven en weer penicilline en eigenlijk gaat het goed. Ik ben nu aan het uitrusten op kantoor, manlief is thuis (en is aan de race...dus het komt er op neer dat onze hulp nu de kleine aan het aankleden is enzo...). Vanmiddag ga ik naar huis, zodat hij ook weer aan werken toekomt.
  maandag 31 maart 2008 @ 10:37:37 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57732599
Memmel, gelukkig heeft ze lekker geslapen vannacht!.

Webkim, hoe gaat het bij jou?

Devin is vannacht om 3 uur wakker geworden en verdomde het om verder te slapen. Nou sliep hij gisteravond ook al onrustig, veel kreetjes en heeft ontzettend liggen woelen in zijn slaap. Volgens mij nachtmerries? Verwerking van alle prikkels van het feestje van zondag?
In ieder geval heb ik dus met hem rondgezeuld en (in het donker) met hem op de bank gezeten want zodra we ook maar in de buurt van zijn bedje kwamen begon hij al te krijsen en werd pas rustig in mijn armen. Daar, met hoodje op mijn schouder, dommelde hij wel wat weg en uiteindelijk om 5 uur maar bij ons in bed gaan liggen en dat vond hij wel goed.
En zo doorgeslapen tot 7:30 uur vanochtend.
pi_57732739
Webkim: ik ken het gevoel. Heel goed dat je aan de bel hebt getrokken!!
Nadeel is ook dat je z'n huiltjes misschien nog niet door hebt maar wat iemand zei dat het met 3 maand makkelijker is klopt hier wel
Ik weet nu wat Maarten z'n huiltjes zijn. En ik weet nu hoe ik het er het beste op kan reageren.
Hij kan uit frustratie keihard gaan huilen/krijsen als hij moe is overdag en hij wil dan niet gaan slapen tenzij hij op schoot ligt. Het gaat nu stukken beter en hij geeft zich nu wel steeds meer over aan de slaap en slaapt ook steeds meer niet meer op schoot.
Maar in het begin werd ik helemaal zenuwachtig en voelde ik mij naar omdat ik dacht dat ik een pruts moeder was die haar eigen zoon z'n huiltjes niet kende en ik wist niet wat ik moest doen.
Nu weet ik dat ik heb gewoon lekker even stevig moet vasthouden en verder niets zeggen en na een klein minuutje speen in de mond en meneer gaat sabbelen en 9 van de 10 keer gaat hij slapen.
Ook is het belangerijk om ook eigen dingen te doen.
Kun je hulp krijgen dan neem het en als hij slaapt ga even lekker zitten op de bank en niets doen of een spel spelen oid.
Ik merk echt dat er nu steeds meer ritme en rust hier komt maar ik weet ook hoe het voelt om er midden in te zitten.
Naja beetje wazig verhaal misschien maar ik kan mij voorstellen dat je je machteloos voelt en ook nog eens dat je alleen bent nu is gewoon erg klote.
Dikke

Memmel: beterschap met Anna!!

Deepfreeze: Hopelijk is Chris gauw ervan af. Succes met z'n tandjes!
  maandag 31 maart 2008 @ 12:22:08 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57734674
Vanmorgen weer goedgekeurd op het cb.
2e rondje prikjes erin, hij huilde al een heel stuk minder dan de vorige keer en nu ligt hij lekker te spelen op zijn kleedje. Hopelijk valt het allemaal verder mee vandaag voor hem.
62,5 cm en 6580 gram.
Ze was zeer tevreden over hem, heel alert, vrolijk, babbelen, goed sterk in nek en rug. Fijn om te horen allemaal.
Hij heeft een klein beetje exceem op zijn bolletje dus daar heb ik lanette creme voor gehaald en dan maar even in de gaten houden, als het over een paar weken nog niet weg is, dan even langs de ha.

Zondag zijn we met z'n drietjes gaan zwemmen, zo leuk ook! Papa helemaal trots met zijn zoon het water in. Leuk hoor!

En dan morgen voor het echie naar het kdv. Onze kleine jongen wordt groot.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 maart 2008 @ 12:26:12 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57734747
Nienke kreeg gisterenavond om 23:15 de borst. Ze heeft vervolgens in d'r wieg tot 3:15 geslapen. En na de voeding heeft ze vervolgens tot vanmorgen 7:00 geslapen.

Kijk... dat zijn nog eens kinderen waar papa's blij van worden.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:49:05 #253
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57735169
Nienke
Klinkt als een geweldig kind!

BE, fijn dat ze zo tevreden was over Sasha, altijd leuk om te horen dat je kind het goed doet
Spannend, vanaf morgen breekt weer een geheel nieuwe fase aan...
pi_57735460
Nienke, lieve slaapkop.. Nog maar 1 voeding per nacht. Je ouders zullen wel blij met je zijn

Sasha, fijn dat je bent goedgekeurd! Hij heeft ongeveer hetzelfde gewicht/lengte al Chris rond die tijd.. Gezellig tegen de bovenste lijntjes aan.

Kersje, hopelijk was het inderdaad het verwerken van die dag, en blijft het bij een nachtje onrust

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 31-03-2008 13:21:02 ]
  maandag 31 maart 2008 @ 14:40:47 #255
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57737245
Nienke dat gaat zo goed zeg! Kan me voorstellen dat je ouders zo wel dubbel zo blij met je zijn

En Sasha weer goedgekeurd. Morgen alweer echt naar de opvang. Wat gaat het allemaal snel zeg

Kersjes we hadden vannacht wel even kunnen afspreken ofzo want Linde had hetzelfde slaapschema . Echt een prutnacht gehad. Eerst om half 2 eruit voor een speen, toen om half 4 ontroostbaar en maar een flesje gegeven. Toen ze om half 5 ein-de-lijk weer in bed lag, voor het eerst in 8 manaden niet meer de babyfoon aangezet (ze ligt in de kamer naast ons dus we hoorden haar zo ook wel dachten we) Om half zes werden we wakker van een Linde die echt aan het gillen was omdat ze haar hele bed ondergespuugd had en dat was blijkbaar al een tijdje geleden gebeurt want ze lag helemaal te rillen van de kou Toen hebben we samen maar een potje zitten brullen Zij omdat ze ziek was/is en ik vanwege mijn schuldgevoel...

Vanmorgen met haar naar de dokter geweest, maar haar griepje is waarschijnlijk na een weekje snotteren over zijn hoogtepunt heen dus moet het snel beter gaan.

Gelukkig had ik vandaag vrij genomen om lekker met zijn 3-en mijn verjaardag te vieren, maar dit is de eerste verjaardag waarop ik een middagdutje heb gedaan
  maandag 31 maart 2008 @ 14:40:59 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57737249
Kan iemand mij vertellen of een oorontsteking doorbreekt ofzo? Dat er dus prut uit haar oren gaat komen? Ik merk nl dat ze er nog heel erge pijn aan heeft. Mijn moeder vroeg waarom de arts 'm niet doorgeprikt had om de druk te verlichten.

Vrienden van ons zijn vanmorgen papa en mama geworden. Zij was opgenomen met zw.sch. vergiftiging en vanmorgen werd de kleine meid gehaald met een keizersnede. 36 weken, dus dat valt gelukkig mee!
  maandag 31 maart 2008 @ 14:50:08 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57737395
Ik weet van anderen (oa. Lois) dat het altijd een enorme opluchting is als het doorbreekt idd. Maar of dat echt altijd moet wet ik niet eigenlijk.
  maandag 31 maart 2008 @ 14:56:27 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57737505
als het eenmaal doorgebroken is, is het een opluchting omdat de druk eraf is ja, maar het doorbreken zelf doet echt vreselijk pijn dat betekent namelijk een scheurtje in je trommelvies

artsen doen doorprikken niet meer tegenwoordig, omdat het eigenlijk gevaarlijk is. (net zo gevaarlijk als het doorbreken btw)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 31 maart 2008 @ 15:01:39 #259
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57737619
Och arme Anna heel veel beterschap gewenst! Memmel

Hm.. Ethan had zeker ook een geheime afspraak met Linde en Devin.. om half 4 vannacht lag hij in zijn bed te huilen, niet krijsen en ook geen aandacht gemiep, maar echt heel zielig huilen. Geen idee waarom en na 15 minuten was hij ook weer in slaap en sliep gewoon door tot half 9, zo maf
Red de zeehond!
  maandag 31 maart 2008 @ 15:03:58 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57737644
Sasha, goedgekeurd, altijd fijn
Stiemie, vam harte met je verjaardag! Hopelijk hou je niet al te lang een schuldgevoel
Memmel, ook gefeliciteerd!

Gister was leuk. IEDEREEN lag te kwijlen over Eli "Wat een leuk pakje? Waar heb je dat gekocht? Wat issie snoezig!! Wat een lieffie!! Wanneer mogen wij oppassen?" etc. En uiteraard heeft deze trotse mama ook een rondje gemaakt om mijn kind te showen
Dat de bruid ook een mooie jurk aanhad, was geloof ik van minder belang

eli was wel moe tijdens de eerste helft van de fotoshoot, dus het kostte wat moeite om een lachje eraf te krijgen. bij het ondertekenen van de huwelijksakte een flesje gegeven en meneer SNURKTE keihard door de speech heen (mijn zus en ik kwamen niet meer bij zit je op de eerste rij te ginnegappen op het huwelijk van je vader ) en werd pas wakker een uur na het huwelijk of zo
's Avonds op het feest heeft hij ook gezellig bijgezeten en wat meegeknabbeld Tijdens het dansen is de oppas wel met hem naar buiten gegaan, want die muziek was me te hard.

Kind was compleet uitgeteld van alle indrukken Het kostte kennelijk even wat moeite om in slaap te komen, maar toen hij eenmaal sliep, was meneer ook compleet van de wereld. Normaal wordt hij al wakker als je met 1 vinger over zijn bol aait, nu is hij van campingbedje, naar maxi-cosi, in auto, naar huis, huis in, in bedje, zo doorgeslapen, en s ochtends lag hij precies zoals hij s nachts in bed was gelegd. meestal gaat hij wel aan de "wandel" (lees: met zijn kop tussen de spijlen hangen)
maar het heeft hem dus geen kwaad gedaan al die prikkels.
we zijn er ook wel alert op geweest om hem niet teveel van hand tot hand te laten gaan, want al die bakvissende mensen is al heftig genoeg.

ik laad vanavond de foto's van mn camera op mijn compu, en meld me dan bij het fototopic
zo, nu weer verder werken
  maandag 31 maart 2008 @ 15:08:40 #261
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57737714
Leuk Davinia, ben heel benieuwd naar de foto's!!

En Stiemie en Memmel natuurlijk gefeliciteerd (las er gewoon overheen.. )
Red de zeehond!
pi_57738283
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke kreeg gisterenavond om 23:15 de borst. Ze heeft vervolgens in d'r wieg tot 3:15 geslapen. En na de voeding heeft ze vervolgens tot vanmorgen 7:00 geslapen.

Kijk... dat zijn nog eens kinderen waar papa's blij van worden.
Daar kan je er best 4 van hebben.....
pi_57738525

Ahgossie...

Cursus gehad van de wijkverpleegkundige en Thomas verzet zich nog hevig, met een boel decibellen. Maar wie weet blijkt het wel het wondermiddel waar ik op zat te wachten.

Osteopaat en inbakeren botsen qua opvattingen, dus we geven dit een paar dagen voor we besluiten wat we doen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57738633
oh gossie....Hopelijk werkt het !

dat doet me denken aan heule kleine flensjes :

maandag 31 maart 2008 @ 15:57:00 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57738642
Hij ziet er wel tevreden uit zo... toch?? Zeehondenbaby.
pi_57738840
Die flensjes toch!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 31 maart 2008 @ 16:13:52 #267
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57738987
Thomas en de flensjes

Hopelijk werkt het, Webkim!
Red de zeehond!
pi_57739317
Hihi, beebies in cadeauverpakking

Davinia, ben nieuwsgierig naar de tuxedo foto's

Stiemie, gefeliciteerd met je verjaardag.

Memmel, helpt de paracetamol niet meer zo goed, of geen je die niet meer? Doorprikken zit je met infecties/oorbeschadigingen, dus dat doen ze liever niet. Geloof dat scheurtjes vaak nog beter helen. Maar voordat dat gebeurd moet de druk wel hoog worden. Hopelijk werd de penicilline snel.
Heb je al neusspray geprobeerd om haar neus (en buis van eustachius) open te krijgen? Dat geeft soms ook nog wel wat verlichting.
  maandag 31 maart 2008 @ 16:40:48 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57739556
Wat lief, die inbakerkindjes!

Webkim, dat zij qua opvattingen botsen hoeft toch niet veel uit te maken? Gewoon eruit halen wat jij prettig vindt.
Ik kan me voorstellen dat ze bijv. Thomas' nekkie even een beetje recht trekken maar dat hij tegelijkertijd ook gebaat is bij lekker stevig inpakken of inbakeren.

Maar goed, mss is het idd ook wel slim om eerst het een en dan het ander te proberen. Dan weet je wat welk effect heeft, dat is wel zo ja.
pi_57739602
Lief de flensjes en Thomas zo ingepakt. Hier ook de eerste paar weken een bakerzak/doek gebruikt en meteen was het doorslapen en niet meer 30 keer wakker worden van je eigen armpjes.

Veel succes Webkim...
pi_57740125

Kijk eens naar zijn ogen!
Die zijn dicht. Hij ligt zo lekker rustig te maffen al vanaf drie uur.
Alleen vergeten te vragen of ik hem moet wekken voor een voeding, want knuistjes kluiven zit er nu niet in.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 31 maart 2008 @ 17:28:31 #272
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57740539
lief! ik zou hem wel wekken kim, om het ritme er een beetje in te houden
Saartje
pi_57741020
Webkim, wat zou het fijn zijn als dit werkt voor je mannetje. Mooie foto met zn oogjes dicht
  maandag 31 maart 2008 @ 17:55:19 #274
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57741208
Osteopaat. Brrr. Ik heb daar echt geen vertrouwen in. Tere babylijfjes, onvolgroeid bot & kraakbeen, ai. Ook bij volwassenen niet trouwens. Maar da's mijn mening he, ik heb er geen verstand van.
pi_57741633
Webkim ik zou hem ook wakker maken want anders loopt je hele schema de soep in straks vanavond...

Maar wat een lekker genietmoment moet dit voor jullie zijn.
pi_57743950
aaaaahhhhh! Thomas en de flensjes zo klein!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 31 maart 2008 @ 20:39:25 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57745024
Eli in tuxedo

Op mijn website, zie sig.

Nu eerst koken en kind troosten

Enneh, Webkim, je hebt best kans dat als thomas nu goed bij kan slapen, dat hij daarna ook rustiger is. mss was hij wel oververmoeid van zichzelf...

ik hoop echt voor je dat het beter gaat.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:47:50 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57745269
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:55 schreef gr8w8 het volgende:
Osteopaat. Brrr. Ik heb daar echt geen vertrouwen in. Tere babylijfjes, onvolgroeid bot & kraakbeen, ai. Ook bij volwassenen niet trouwens. Maar da's mijn mening he, ik heb er geen verstand van.
Als je er geen verstand van hebt, vind ik het vreemd dat je zo'n uitgesproken negatieve mening uit hier.
Een osteopaat is geen bottenkraker. Juķst niet. Vanuit de osteopathie wordt er heel 'zacht' gewerkt. geen manipulaties, maar juist ruimte geven aan organen/botten die in de knel zitten.
Indertijd is het mij als volgt uitgelegd:
Stel je een doek voor waarin je een knoop hebt gedraaid, zodat er plooien ontstaan. Je komt bij je arts wegens klachten (hoofdpijn bv). Een reguliere arts zal meestal het strijkijzer pakken om de plooien glad te strijken. De knoop blijft echter bestaan, waardoor klachten op den duur terug komen. Een osteopaat maakt ruimte in de knoop, waardoor het lichaam die uit elkaar kan halen en de plooien verdwijnen.
Snaptu?

Webkim, wat fijn dat Thomas slaapt. Ik geloof dat je bakeren wat langer moet volhouden om echt resultaat te zien, dus ik weet niet of 'een paar dagen aanzien' voldoende is.
En ik raad je van harte aan om tóch (evt wat later, als je het niet gelijktijdig met het bakeren wil doen) naar een osteopaat te gaan.
Een kleuter uit mijn klas loopt momenteel bij een chiropractor omdat ze een niet onderkend KISS-syndroom had opgelopen bij de geboorte. het kind heeft jaren hoofdpijn gehad daardoor...
Maar voor nu erg fijn als er op korte termijn wat rust in de tent komt en jullie kunnen bijtanken.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:06:34 #279
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57745797
Eli is super in zijn tux!! Heel erg leuk!

Ik zie het even niet meer zitten hoor. Anna heeft net weer een krijsuur achter de rug. Om elf uur weer haar kuurtje en ik hoop dat het nu snel aan zal slaan en we morgen wat resultaat zullen zien.
Mijn man is woensdag en donderdag naar het buitenland en ik zie er heel erg tegenop. Daarbij heb ik het hardstikke druk op mijn werk, dus dat blijft ook allemaal liggen. Mijn collega's snappen het wel, maar het werk wordt er niet mee gedaan, he. Nouja, dan in de avonden maar wat bijwerken. Maar ik heb nu wel even het gevoel dat ik een potje wil gaan zitten janken.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:08:09 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57745843
Dan ga ook maar even lekker janken Memmel.
Lucht mss een beetje op. Sterkte, het is ook zo kut als je kindje pijn heeft en je kunt eigenlijk niets.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:26:05 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57746378
Webkim, hoe gaat het nu??
pi_57746644
Memmel, lekker janken mag best even.. Lucht soms lekker op.. Hopelijk is anna weer wat beter als je man weggaat. Zo'n uur begint meestal na een dag of 2 wel te werken.

Webkim, slaapt thomas nog lekker? Hopelijk wordt hij zo wat rustiger. Goed slapen doet soms al een hoop.

Die tux is leuk Eli! Net een echt mannetje zo.

Hier vandaag voor het eerst spinazie geprobeerd. Met wat aardappel en ei (vorige week al een stukje gehad). En het ging er redelijk in. Maar het eten is toch al lastig met doorkomende tandje(s).
En morgen weer papadag
  maandag 31 maart 2008 @ 21:49:09 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57747076
Beter nog dan een potje janken, heb ik een pizza besteld.
Die hebben manlief en ik lekker op bed zitten opeten, want met al dat gedoe ben ik niet eens aan koken toegekomen.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:52:04 #284
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57747179
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als je er geen verstand van hebt, vind ik het vreemd dat je zo'n uitgesproken negatieve mening uit hier.
Een osteopaat is geen bottenkraker. Juķst niet. Vanuit de osteopathie wordt er heel 'zacht' gewerkt. geen manipulaties, maar juist ruimte geven aan organen/botten die in de knel zitten.
Indertijd is het mij als volgt uitgelegd:
Stel je een doek voor waarin je een knoop hebt gedraaid, zodat er plooien ontstaan. Je komt bij je arts wegens klachten (hoofdpijn bv). Een reguliere arts zal meestal het strijkijzer pakken om de plooien glad te strijken. De knoop blijft echter bestaan, waardoor klachten op den duur terug komen. Een osteopaat maakt ruimte in de knoop, waardoor het lichaam die uit elkaar kan halen en de plooien verdwijnen.
Snaptu?
[...]
'k Heb bewegingswetenschappen gestudeerd. Vandaar de Laat ik het subtiel zeggen, ik begrijp niet dat sommige mensen beweren dat het werkt bij hun baby, aangzien die nog te jong zijn voor een placebo-effect. Then again, onderschat de invloed van de ouders die denken dat het in orde komt niet.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:01:32 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747429
Ah, tegen wetenschappelijke placebo-gelovers kan ik niet op.
Ik ken té veel goede ervaringen om aan te nemen dat er sprake is van een placebo-effect.
pi_57747646
Mirte heeft na wortel en broccoli afgelopen week, vanavond kennis gemaakt met aardappel.
Raar plakkerig spul... . En of er wat in is gegaan is de grote vraag, maar ze trekt al niet meer van die hele gekke bekken als ze iets in haar mond heeft. Ze werkt het nog wel weer naar buiten, maar het doorslikken dat krijgt ze ook nog wel door. Ik zie echt al wel verschil met vorige week toen ze voor het eerst iets kreeg .
Ze had vanavond even een baalavond denk ik... Huilen... en waarom dat weet ik niet (kramp, tandjes, gewoon niet kunnen slapen of toch wat hongerig?!).
Heb een tijdje met haar op de bank gezeten, klein flesje gemaakt en nu ligt ze in bed, hopelijk te slapen. Ik ga er zo ook maar in.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:11:02 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_57747684
Het hangerige van gisteren is sinds 5 uur compleet over. Wat ik al toeschreef aan de drukte rond de doop, is hoogstwaarschijnlijk onderdeel van het stukje "terug naar mama" geweest, want vanmiddag was meneer ineens hand in hand met de teenring van het eendje aan zijn maxi-cosi (hallo, hoe heb je dat gedaan?), vervolgens was de boxring van nijntje leuker dan hij ooit geweest is en pakte hij echt alles wat hij maar kon pakken Erg leuk gezicht trouwens, je kind met in elk knuistje een wattenstaafje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 maart 2008 @ 22:23:59 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57748000
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:09 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk eens naar zijn ogen!
Die zijn dicht. Hij ligt zo lekker rustig te maffen al vanaf drie uur.
Alleen vergeten te vragen of ik hem moet wekken voor een voeding, want knuistjes kluiven zit er nu niet in.
Kim, je geeft bv, dus ik weet niet hoe het daar zit, maar bij een flessekindje zou ik er, op zijn leeftijd, niet langer dan 3 uur tussen laten zitten. (Anders kom je niet uit met de hoeveelheid ).

Dat was wel heel erg mosterd na de maaltijd.

Maar wat een heerlijkheid zezg!

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 31-03-2008 22:33:02 ]
pi_57754555
succes vandaag, BE!
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:49:36 #290
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57754677
Succes vandaag BE!

Heb ik al wel eens verteld hoe verliefd ik op mijn meisje ben? Nog niet genoeg vind ik
Ze slaapt door! Eerst was het af en toe eens, maar nu lijkt ze het toch gewoon helemaal onder de knie te hebben. Na haar laatste voeding rond 23.30 gaat ze in haar eigen ledikantje en slaapt door tot een uur of 6.30. Zelfs de verschuiving naar zomertijd leek ze naadloos te volgen
Ze eet ontzettend goed, valt probleemloos zelf in slaap als ik haar in bedje leg als ze moe is en ze heeft bijna geen krampjes, alleen een onrustig uur rond onze etenstijd.
Ze kletst ontzettend veel, ook in haar slaap gaat dat gewoon door en ze lacht..ze lacht
Ik ben zo blij dat we toch voor een derde zijn gegaan, omdat ik het nu op zo`n fijne manier af kan sluiten de hele babytijd

Webkim hoe is het nu bij jou?
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:20:26 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57755021
Thanks!
Ik zit hier nu op mijn werk met een hele lieve foto van hem aan mijn pc geplakt.

Wat klink je gelukkig Maneki! Fijn dat het zo goed gaat!
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:30:59 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57755187
Ah kleine Eli in Tuxedo

BE heel veel sterkte vandaag Het gaat vast allemaal goed

Webkim je mannetje ligt daar echt heerlijk te slapen. Als je wilt blijven inbakeren zijn de inbakerdoeken van pacco echt heel handig. Geen gedoe met veiligheidsspelden, maar gewoon makkelijk klittenband. Zeker als ze wat groter en sterker worden is dat een verademing Is het vannacht ook allemaal lekker rustig gebleven?

Memmel gaat de AB van Anna al wat beter werken. Ik moest wel lachen om je 'troostpizza' hoor

Hier vannacht wel iets beter geslapen, maar nog wel 3x eruit geweest. Nu Linde zo verkouden is, hoest ze veel en daar wordt ze dan zelf wakker van Hopelijk wordt de verkoudheid snel minder dan kunnen wij ook weer eens lekker slapen
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:31:51 #293
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57755200
Kun je je hoofd er een beetje bijhouden zo?

Ja het valt me allemaal zó reuze mee! Had het veel drukker verwacht met de jongens er nog bij maar ik heb het juist best rustig, heb alle tijd om te genieten van m`n kleine prinsesje
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:40:05 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_57755325
Wat heerlijk om deze blije berichtjes te lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:42:11 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57755344
Succes BE !! Lekker weer met je collega's en zo.

Maneki, trotse mama Altijd fijn!
Stiemie, toen eli echt heel erg verkouden was, hebben we een kussen onder de matras gelegd, waardoor zijn hoofdje wat hoger lag en het slijm niet ophoopte bij zijn keel enzo, mss helpt het ook bij linde dat ze minder hoest?
Webkim, hoe was je nacht? heeft thomas lekker geslapen? en jullie?
pi_57755830
BE je klinkt wel lekker hoor met je foto aan je beeldscherm...

Stiemie wat ook wil helpen is een halve rauwe ui onder het bedje zetten bij het hoofdeinde en het hoofdeinde wat omhoog. Werkt hier ook prima...

Webkim hoe is het gegaan vannacht?
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:21:09 #297
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57755966
Bedankt voor de tips
Hoofdeinde van het bedje hebben we al omhoog. Linde snottert niet echt, maar is vooral nog erg aan het hoesten, vieze prutoogjes enz. Is een ui daar ook goed voor? Dan gaan we dat vanavond proberen Zit nu namelijk op mijn werk en mijn moeder past thuis op Linde.

Het is trouwens opvallend hoe vrolijk ze blijft ondanks hoesten, overgeven en koorts. Gisteren bij de dokter gaf ze aan dat ze het wel genoeg vond door heel hard "taat" te zeggen en erbij naar de dokter te zwaaien
En vanmorgen zwaaide ze m'n vriend en mij ook zo lief uit Was toen wel even moeilijk om weg te gaan
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:32:05 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57756146
Maneki, wat klink je heerlijk
Wat heerlijk dat 't allemaal zo vreselijk goed gaat vroeg me van de week af; hoe gaat het met jou lichamelijk (bekken)? Is dat net als de zwangerschap zelf ook zo meegevallen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:56:10 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_57756552
Hebben jullie kindjes ook zo dat ze schrikken als je moet niezen? En laat het hooikoortsseizoen nou begonnen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:16:37 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57756919
Ai, da's lastig dan Troel!

't Is deze foto trouwens die me bij staat in times of need.

dinsdag 1 april 2008 @ 11:30:13 #301
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57757175
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')