past cinababy ook in dat rijtje of is dat weer heel iets anders?quote:Op maandag 24 maart 2008 21:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:12 schreef Again het volgende:
Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!
orthiflor kan je ook halen bij natuurwinkel, is een probioticum die goed is voor de darmen.Bij Nathan werkt het super
Gebruik je nu gewone sojamelk of de groeidrink van alpro soja??quote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:46 schreef Beaker het volgende:
Met Jet gaat het goedSoja kan ze goed hebben ( geen allergische reactie, komt ook maar zelden voor
) Alleen wanneer ze een beetje sojadrink op heeft dan zit ze meteen vol energie ( druk ) er zit namelijk nogal wat suiker in ..... ik geef nu Alpro Soja, zijn er ook merken met minder suiker erin?
Het is hier ook makkelijk inderdaad. Ook voor onszelf, en voor Chris straks ook. Anders krijg je van die rare bijnamen als oma konijn, opa utrecht, oma bos, opa koekje etc.. Daar krijg ik zo de kriebels van!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:46 schreef Kersjes het volgende:
Deepfreeze, klinkt als een gezellig verjaardags - en paasweekend. Leuk trouwens dat er bij jullie thuis dus ook onderscheid is tussen Pake & Beppe en opa & oma. Mijn schoonouders zijn opa & oma en mijn ouders zijn saba & savta (in het Hebreeuws). Lekker duidelijk, ook voor als Devin wat ouder is.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:18 schreef marit1978 het volgende:
ohja..zo'n eerste dag thuis zonder partner... ik had er zó'n zin in !
en wat heb ik die middag gehuild zeg, vreselijk :-(
succes KIM !
Dat had hij al heel vroeg door maar meer onbewustquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Maarten lekker grijpen! Heel goed! Volgende stop: het haar van je ouders
Komt goed, Memmel. ECHT.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:45 schreef Memmel het volgende:
Ik heb de Oei ik Groei bijbel er maar weer eens bijgepakt. Ik dacht dat Anna 40 weken was, maar ze is 43 weken....en ja hoor: het is maar een faaaaaase.
Ze heeft net een half uur onbedaarlijk liggen krijsen in bed - geen aanwijsbare reden. Toen heb ik haar er toch uitgehaald en is ze op mijn arm in slaap gevallen op haar eigen kamertje en ze slaapt nog steeds (in haar eigen bed weer). Wat denken jullie: is ze nu voorgoed verpest???
Ik wil mijn goed drinkende en etende en slapende vrolijke meisje terug :-(
Als je gewone sojamelk geeft kun je dus overschakelen op de rode pakken van alpro, zonder zout en suiker, dan maakt dat qua voedingsstoffen niet uit.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:58 schreef Beaker het volgende:
@ Piglet, ik geef Jet nu gewone Soja
Memmel, wat een dametje zeg! Succes met deze faaaaaase!!
Ik heb voor Jet een bakje frambozen gekocht, deze mag ze nu toch wel hebben?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:56 schreef Kersjes het volgende:
....
Mama's van alle poeslieve, brave, meewerkende baby's:Geniet ervan, is namelijk ook maar een fase
Waterpokken zijn besmettelijk tot de blaasjes zijn ingedroogt, weet niet of devin nu extra gevaar loopt vanwege zijn lage weerstand.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:19 schreef Kersjes het volgende:
Jeetje Hestria, wat een langslaper![]()
Devin's grote neef viert komende zondag zijn 3e verjaardag. Nou bleek begin van de week dat een van de uitgenodigde dreumesjes (helft v.e. tweeling) de waterpokken heeft. Jarige neef en zijn 91/2 maand oude broertje hebben het allebei nog niet gehad, maar hun moeder is realistisch genoeg om te weten dat ze er ooit aan moeten gaan geloven, vooral omdat de jongens allebei naar een kdv gaan. Ze weet dat Devin al een poosje kwakkelt met zijn gezondheid en had dus voorgesteld om de familie van de zieke af te bellen vanwege Devin.
Is dat nou echt nodig? Wel een beetje lullig, het zijn goede vrienden en ik wil de tweeling en hun ouders zelf eigenlijk ook graag zien en pronken met mijn zoontje... Loopt Devin vanwege zijn lage weerstand nu echt meer kans op besmetting? Is het uberhaupt nog besmettelijk?
Deepfreeze ik heb Linde een tijdje Bambix groeipap gegeven, maar daarvan raakte ze toen nogal verstopt. We zijn toen overgestapt op biobim van de natuurwinkel en dat vond Linde ook erg lekker. Ze moest er alleen steeds zo van spugen dus zijn we maar weer van de pap afgestapt. Nu krijgt ze 's morgens gewoon weer een normale fles met Nutrilon 2.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat gebruiken jullie voor bambix (of anders papgranen) bij het ontbijt? de groeipap, of de melkpap? De 2e daar zit de opvolgmelk al in. Maar wat verder het verschil is?
Ik hou van u!quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Altijd lekker dat doorslapen!!
Troel, Chris ging hier rond 6/7 uur op bed, en maakten hem rond 11 uur nog wakker voor een flesje. Dan sliep hij die ruk daarna. Uit zichzelf sliep hij die ruk ook van 7-3. Maar met wat hulp dus erna..
Mikael is nu bijna 20 maand en heel erg lang voor zijn leeftijd maar die zit nog lekker ruim in de voetenzak van de bugaboo. Dus denk dat Eli er nog wel in kan volgend jaar.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:55 schreef DaviniaHR het volgende:
trouwens, mss beter voor in het wandelwagentopic, maar hoe groot is de gemiddelde voetenzak? eli heeft nu een heerlijk warm pak met benen eraan, dus is het niet nodig, maar mss voor later wel handig, of is eli volgend ujaar uit de voetenzak gegroied? wat denken jullie? btw, ik heb een bugaboo
inderdaad ja, alleen koorts is helemaal geen probleem gelukkigquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens:
Je kan beter pas zo'n koortsremmer als een paracetamol geven zodra het kind echt niet meer comfortabel kan liggen/zitten. En zo'n humpie kan prima tot 41,5 graad gaan (en dat drie dagen aaneen) zonder dat je iets hoeft te geven.
Yep!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Voor een baby dan he, niet voor jezelf.
Yup, en hele goede ervaringen ook. Even in het kort ons verhaal met Tomas:quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Voor een baby dan he, niet voor jezelf.
Ik zeg drie woorden: HEEL veel huilen. We zijn gesloopt hier.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yep!
Omdat Thies heel lang heeft vast gezeten in mij en met de tang is gehaald ben ik (uit voorzorg) met hem bij mijn osteopaat geweest. En ik heb al veel vaker heel goede ervaringen van mensen gehoord!
Ik lees toevallig net alleen je laatste post Webkim. Heeft Thomas klachten? Of eigenlijk, denk je dat er iets niet helemaal goed is met hem?
Och, wat naar.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:38 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik zeg drie woorden: HEEL veel huilen. We zijn gesloopt hier.
Hier een huil Floor " ik wil continu aandacht, het liefst 1 op 1 de heule dag door en dat ik een zusje heb dat boeit me niets, want ik ben zoooooooooooooo belangrijk en zooooooooo zielug " , echt niet te genieten. Onwijs gezellig inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:17 schreef Beaker het volgende:
Jenniferwat goed!
wij zitten hier met een huil Jetjeze doet huilen, huilen, huilen
Niks is goed ..... pffff.... dat is vermoeiend!
Heel gezellig inderdaad ..... bah .....quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:44 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Hier een huil Floor " ik wil continu aandacht, het liefst 1 op 1 de heule dag door en dat ik een zusje heb dat boeit me niets, want ik ben zoooooooooooooo belangrijk en zooooooooo zielug " , echt niet te genieten. Onwijs gezellig inderdaad.
NIETUSquote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:43 schreef p_iglet het volgende:
k_p, ze zijn bijna een jaar...
Heb je een themafeestjequote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:50 schreef Deepfreeze het volgende:
hihi, lekker reactiesJullie zijn nog wel wakker
Dit was het eerste wat ik tegenkwam.. Maar ik ben bang dat er weinig is te vinden..
Toch vind ik die lichte qua stof en 3/4 broek wel schattig..
Ga nog eens verder neuzen..Voordat Chris een jeugdtrauma oploopt
Nee hoor. Ik heb Bert wel een flink zitten porren 's nachts omdat hij op Ruben zou liggenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:50 schreef Webkim het volgende:
Ik ben me vorige week dus echt de pleuris geschrokken!
Herkenbaar?
Balen dat Eli daar zoveel last van heeft!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Een hele dikkevoor de huilende babies! Eli jankt een deuntje mee
Pijn dat die jongen heeft
Echt brullen, en dan van het brullen weer krampen, wordt feest morgen op het huwelijk. We pakken de dentinox maar in...
Een tux is ook wel mooi, maar ik verwacht midden augustus toch wel mooi weer.. Dus vandaar dat ik nijg naar licht katoen. En alleen een blouse+gilet+pantalon..quote:Maar morgen eli in tuxedo!!Mss een idee voor jou, DF?
Dat vonden je ouders ook vast heel leuk! Knap hoor Jenniferquote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Net bij mn ouders geweest, ook daar heeft ze haar nieuwe truukje kunnen laten zien.
www.childrensalon.co.ukquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:27 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Balen dat Eli daar zoveel last van heeft!
[..]
Een tux is ook wel mooi, maar ik verwacht midden augustus toch wel mooi weer.. Dus vandaar dat ik nijg naar licht katoen. En alleen een blouse+gilet+pantalon..
Maar heb je toevallig een site waar ik Eli's tuxedo kan vinden? Misschien zijn er ook wel lichte
En binnenkort maar eens een boetiekje in de stad binnenlopen, daar staat een minipaspop met pak..
Morgen maar eens verder kijken, misschien hebben ze in het naaitopic nog wel goede patronen sites..
Och meissie toch, is er niet iemand uit de familie of vriendenkring die even naar je toe kan komen? Al is het maar voor een half uurtje ofzo, zodat je zelf even kunt bijkomen.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef Webkim het volgende:
Thomas huilt alweer sinds zes uur vanmorgen en ik krijg hem NIET stil.
Voeden, in bad doen, masseren, in de draagdoek, wiegen, zingen, op mijn pink laten sabbelen, het helpt al-le-maal niets. En ik ben weer alleen thuis; lief werkt veel deze weken.
Toen ik me erop betrapte dat ik tegen Thomas schreeuwde heb ik de zorgcentrale gebeld en daarna de huisarts. De eerste doet niets in het weekend en laat morgen de wijkverpleegkundige bellen. De tweede doet niets omdat Thomas geen koorts heeft.
Wandelen buiten even anders? dat hielp bij mijn kids als enige bij zulke "buien".... en mocht je kleintje toch doorhuilen dan, dan komt het toch minder op je af als je thuis zit op de een of andere manier.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef Webkim het volgende:
Thomas huilt alweer sinds zes uur vanmorgen en ik krijg hem NIET stil.
Voeden, in bad doen, masseren, in de draagdoek, wiegen, zingen, op mijn pink laten sabbelen, het helpt al-le-maal niets. En ik ben weer alleen thuis; lief werkt veel deze weken.
Toen ik me erop betrapte dat ik tegen Thomas schreeuwde heb ik de zorgcentrale gebeld en daarna de huisarts. De eerste doet niets in het weekend en laat morgen de wijkverpleegkundige bellen. De tweede doet niets omdat Thomas geen koorts heeft.
Nou, daar heb ik dus net over na zitten denken. En laat ik nou in de buurt wonen...quote:Op zondag 30 maart 2008 11:13 schreef milagro het volgende:
Als ik bij je in de buurt woonde, kwam ik langs, zou ik ff gaan wandelen met je kleine,
Fijn Moonah!quote:Op zondag 30 maart 2008 11:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, daar heb ik dus net over na zitten denken. En laat ik nou in de buurt wonen...
Webkim, ik PM je even.
quote:Op zondag 30 maart 2008 11:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, daar heb ik dus net over na zitten denken. En laat ik nou in de buurt wonen...
Webkim, ik PM je even.
quote:Op zondag 30 maart 2008 11:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Webkim, ik PM je even.
Ik vind het ook vreselijk als zo'n babietje maar blijft huilen terwijl je alles al geprobeerd hebt.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:34 schreef Moonah het volgende:![]()
Ik heb één avond gehad dat ik alleen thuis was en Thies maar blééf huilen. Dįt vond ik al vreselijk....
quote:Op zondag 30 maart 2008 16:33 schreef owlet het volgende:
Webkim, ken je het boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom? Dat heeft aardig wat mensen al kunnen helpen met huilende kindjes. Maar dan moet het lichamelijk ook wel helemaal in orde zijn en daar kan een osteopaat weer goed bij helpen. Succes!
En hoe voel jij je nu?quote:Op zondag 30 maart 2008 16:26 schreef Webkim het volgende:Jullie zijn lief!
Mijn schoonmoeder was hier (niet dat ze een keuze had, ik belde: "Hierheen komen alsjeblieft. En snel.") en kreeg Thomas ook niet stil (had ik wel op gehoopt; ze heeft jaren als kraamhulp gewerkt).
Ze heeft Thomas resoluut boven in zijn ledikantje gelegd en nu einnnnndelijk slaapt -ie. Maar zijn vorige voeding is ook al haast 4 uur geleden, dus ik verwacht hem elk moment weer.![]()
Morgenvroeg bel ik de osteopaat. En de wijkverpleegkundige zou me ook morgenochtend bellen.
Ik zit beneden te wachten tot mijn pizza klaar is en Thomas ligt boven goed gevoed en lekker verschoond te huilen. Ik heb de babyfoon uitgezet en ga gewoon even lekker rustig eten. Of ik het nou hoor of niet maakt toch geen verschil. Ik haal hem na mijn warme hap wel weer naar beneden.quote:
Wow Pepijn, dat lusten veel volwassenen niet eensquote:Op zondag 30 maart 2008 18:07 schreef p_iglet het volgende:
Hier werden van de week de ansjovis en olijven van mijn bord gegraaid...
Zie PM en voor de rest: eet smakelijk!quote:Op zondag 30 maart 2008 18:13 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik zit beneden te wachten tot mijn pizza klaar is en Thomas ligt boven goed gevoed en lekker verschoond te huilen. Ik heb de babyfoon uitgezet en ga gewoon even lekker rustig eten. Of ik het nou hoor of niet maakt toch geen verschil. Ik haal hem na mijn warme hap wel weer naar beneden.
Oh, hoe ik me voel? Moe, bloedonzeker en best een beetje geirriteerd. Komt morgen wel goed.
Arme Anna...quote:Op zondag 30 maart 2008 18:34 schreef Memmel het volgende:
Webkim, komt allemaal weer goed hoor! Hou vol! (maar het is idd kut als je er nu voor staat...)
Ik moet over een half uur bij de huisartspost zijn. Het leek de goede kant op de gaan met Anna d'r koorts, maar net was het weer 39,5 en nu vind ik het niet leuk meer en begin ik ongerust te worden.
dat was hij zekerquote:Op zondag 30 maart 2008 18:52 schreef Troel het volgende:
De doop was heel erg mooi,
ach ermquote:maar Ruben is compleet van slag op dit moment en ligt heel zielig in zijn bedje te huilen.
Dat vind ik idd ook een groot verschil Stiemie... heb er weinig problemen mee, zolang ik of mijn vriend het maar bepaald. En er niet zomaar zonder te vragen door anderen iets in gestopt wordt.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:28 schreef Stiemie het volgende:
Kersjes ik geef Linde ook wel eens iets hoor. Laatst heeft ze bijvoorbeeld wat stukjes appel uit mijn appelgebakje gegeten. Maar dat vind ik dan bijvoorbeeld toch iets anders dan wanneer ze het van iemand anders krijgt. Mijn vriend en ik zijn haar ouders dus bepalen wij wat ze krijgt en wat niet. Ik vind het dus gewoon echt niet fijn als anderen eten in mijn kind gaan proppen. Stel dat ze bijvoorbeeld een allergische reactie krijgt, dan zou ik misschien niet eens weten waardoor dat gekomen is. En dan heb ik het nog geen eens over de slager die al 4 maanden geleden al een plakje worst wilde geven of over de lollie die ze laatst bij de kleermaker kreeg
Och arme .... dat doet zo'n zeerquote:Op zondag 30 maart 2008 19:37 schreef Memmel het volgende:
Nou, we zijn terug. Anna heeft in beide oren een middenoor-ontsteking
Ik heb nu een peniciline kuur en dan zou het snel beter moeten gaan.
Als er iets is dat ik eng vind, zijn het oorontstekingen. Mijn man heeft nl ooit eens in het zkh gelegen met een hersenvliesontsteking agv een oorontsteking.
Ik waak over Anna als een....bezorgde moeder over haar kindje!
Ja, een politiefotograaf heeft foto's gemaakt (door de kerkenraad geregeldquote:Op zondag 30 maart 2008 19:22 schreef Beaker het volgende:
Memmel, wat sneu dat Anna toch weer koorts heeft! Succes en beterschap voor het kleine meisje!
Troel, wat fijn dat de doop goed is gegaan en dat hij mooi was! Zien we er nog foto's van terug??
Daar kan je er best 4 van hebben.....quote:Op maandag 31 maart 2008 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke kreeg gisterenavond om 23:15 de borst. Ze heeft vervolgens in d'r wieg tot 3:15 geslapen. En na de voeding heeft ze vervolgens tot vanmorgen 7:00 geslapen.
Kijk... dat zijn nog eens kinderen waar papa's blij van worden.
Als je er geen verstand van hebt, vind ik het vreemd dat je zo'n uitgesproken negatieve mening uit hier.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:55 schreef gr8w8 het volgende:
Osteopaat. Brrr. Ik heb daar echt geen vertrouwen in. Tere babylijfjes, onvolgroeid bot & kraakbeen, ai. Ook bij volwassenen niet trouwens. Maar da's mijn mening he, ik heb er geen verstand van.
'k Heb bewegingswetenschappen gestudeerd. Vandaar dequote:Op maandag 31 maart 2008 20:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als je er geen verstand van hebt, vind ik het vreemd dat je zo'n uitgesproken negatieve mening uit hier.
Een osteopaat is geen bottenkraker. Juķst niet. Vanuit de osteopathie wordt er heel 'zacht' gewerkt. geen manipulaties, maar juist ruimte geven aan organen/botten die in de knel zitten.
Indertijd is het mij als volgt uitgelegd:
Stel je een doek voor waarin je een knoop hebt gedraaid, zodat er plooien ontstaan. Je komt bij je arts wegens klachten (hoofdpijn bv). Een reguliere arts zal meestal het strijkijzer pakken om de plooien glad te strijken. De knoop blijft echter bestaan, waardoor klachten op den duur terug komen. Een osteopaat maakt ruimte in de knoop, waardoor het lichaam die uit elkaar kan halen en de plooien verdwijnen.
Snaptu?
[...]
Kim, je geeft bv, dus ik weet niet hoe het daar zit, maar bij een flessekindje zou ik er, op zijn leeftijd, niet langer dan 3 uur tussen laten zitten. (Anders kom je niet uit met de hoeveelheidquote:Op maandag 31 maart 2008 17:09 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk eens naar zijn ogen!
Die zijn dicht.Hij ligt zo lekker rustig te maffen al vanaf drie uur.
Alleen vergeten te vragen of ik hem moet wekken voor een voeding, want knuistjes kluiven zit er nu niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |