abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57671508
memmel, die angst is juist heel gegrond hoor!
puur voor koorts kun je echt beter niet te snel iets geven, om de kans op het daarna alsnog weer snel stijgen te verkleinen. Veel veiliger is gewoon een contante hoge temp. !
Pas boven de 39,5 is het een idee om wat te gaan geven.

Oei Davinia, wat een vreselijke reaktie van dat mens !
Jouw reaktie daarentegen weer super!

ilse ligt voor 3e keer te maffen vandaag... godzijdank eet en drinkt ze wel goed (nog?) !!
pi_57672202
marit, dan kun je ook beter zetpillen blijven geven toch? Dat was het advies bij de prikken. Je weet dat de reactie na ongeveer 24-36 uur voorbij moet zijn, dus tot die tijd geef je gewoon de dosis, zonder tussendoor te kijken of de koorts we er zo hoog oploopt.. Al is dat lastiger als ze ziek zijn...

Troel, fijn dat het goed ging in de opvang. Gaat Ruben nou volgende week voor het echie?
Slaap lekker Troel en Beaker!

Chris en ik gaan zo op stap. Koffiedrinken bij een vriendin. Dit is de eerste keer dat ik zo alleen met Chris naar iemand toega voor een kopje koffie. En dat na 7,5 maand.. Tijd om weer wat te socializen
We zijn wel met zijn drieen op stap geweest, maar dit voelt toch anders..
pi_57672267
ja..als je eenmaal besluit toch wat tegen de koorts te geven, moet je wel daarna nog een keer geven ja
dè reden dus om haar 'savonds geen zetpil te geven! (anders zou ik dus 'snachts ook aan de gang gaan)
(Profylactisch geven bij vaccinaties doe ik niet hoor, dat is iets om te doen als kind als eens een koortsstuip gehad heeft bv.)

Fijne middag Deepreeze, leuk zo'n uitje !
pi_57672366
Hoi
Dat was een fijn middagdutje, Jet slaapt nog

Marit wat fijn dat de echo goed was!

Ik heb ook een voetenzak van Bugaboo en dat ding is echt mega! Een aanrader dus

Deepfreeze leuke middag!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:56:36 #130
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57673788
Trouwens:
Je kan beter pas zo'n koortsremmer als een paracetamol geven zodra het kind echt niet meer comfortabel kan liggen/zitten. En zo'n humpie kan prima tot 41,5 graad gaan (en dat drie dagen aaneen) zonder dat je iets hoeft te geven.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_57673922
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens:
Je kan beter pas zo'n koortsremmer als een paracetamol geven zodra het kind echt niet meer comfortabel kan liggen/zitten. En zo'n humpie kan prima tot 41,5 graad gaan (en dat drie dagen aaneen) zonder dat je iets hoeft te geven.
inderdaad ja, alleen koorts is helemaal geen probleem gelukkig
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:04:08 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_57675174
Ja, woensdag mag hij een hele dag en dan donderdag en vrijdag weer

Dutje is erbij ingeschoten, er lag weer iemand te spugen. net een fles met Nutriton gehad en dat zit er dus echt gewoon allemaal nog in. Ook knoeit hij veel minder Maarja, ik snap alleen niet zo goed waarom het nu ineens verkeerd gaat met de gewone voeding, misschien dat zijn maagje de grotere porties toch niet zo goed aankan (maar waarom dan niet meteen bij een grotere portie en pas na een week ) ? Nouja, ik ga de 7e bij het CB aangeven dat ik dus die Nutriton gebruik en dan vind ik het wel weer prima Zolang Ruben er zo goed op blijft reageren dan he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:05:00 #133
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57676558
Nou, hier nog steeds firma kommer en kwel. Anna d'r koorts is weer opgelopen (logisch, heb ik ook over de dag heen) naar 38,9/39. Ik geef haar idd niets, tenzij ze echt pijn zou hebben ofzo. Ze moet het zelf bevechten. Heb toch even de dokter gebeld, want haar plasluiers roken nogal. En dat schijnt weer normaal te zijn omdat ze wat minder drinkt dan normaal en de urine wat geconcentreerder is. Vooralsnog geen reden om naar de dok te gaan, maar ik mag altijd bellen als ik ongerust ben!

Ze heeft net wel een grote pot Olvarit fruit op. Helemaal! 12+, want mijn vader had de verkeerde gekocht.

Marit: weet je, vertel je of Ilse een broertje of zusje krijgt??

Alle beebjes goed blijven eten en lekker blijven slapen!!

Nou, ik ga ook eens even een blikje Cola Light opentrekken om te vieren dat het weekend is begonnen en ons huis waarschijnlijk rond 16 mei wordt opgeleverd. JOEPIE!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57677173
Mirte even gewogen, bijna 6,3 kilo .
Mn apie doet t zo goed en ik kom steeds op het CB dezelfde mama met kind tegen (kind is een dag ouder dan Mirte).
Fake it till you make it...
pi_57677367
Och arme anna! Hopelijk is dit het laatste dagje, en kan je het weekend vrolijk met jou mama spelen
En lekker fruit naar binnen. Een goed teken dat ze dat nog naar binnen werkt..
En jullie kunnen dus anna's verjaardag daar vieren? of moeten jullie nog veel klussen?

En mirte, 6,3 kilo! Die doet het dus prima op haar flesjes en hapjes
pi_57677843
Ze blijft netjes het onderste lijntje volgen, soms erop, soms wat erboven. Een zwaargewicht is het niet, maar wel een lekker ding! Zometeen broccoli proberen....
Fake it till you make it...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:27:15 #137
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57678071
Mirte! Goed hoor, lekker blijven groeien.

DF: ik denk dat we dat net niet zullen gaan redden. Ik gok erop dat we een week of twee na haar verjaardag over zullen gaan. Ik kan er ook wel weer de symboliek van in zien: Anna heeft dan een jaar gewoond in het huis waar wij zijn gaan samenwonen, getrouwd enzo. Ja, je moet er maar weer een positieve draai aan geven toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57679699
Iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Voor een baby dan he, niet voor jezelf.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:18:19 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57680501
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Voor een baby dan he, niet voor jezelf.
Yep!
Omdat Thies heel lang heeft vast gezeten in mij en met de tang is gehaald ben ik (uit voorzorg) met hem bij mijn osteopaat geweest. En ik heb al veel vaker heel goede ervaringen van mensen gehoord!
Ik lees toevallig net alleen je laatste post Webkim. Heeft Thomas klachten? Of eigenlijk, denk je dat er iets niet helemaal goed is met hem?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57681748
Jet kan frambozen verdragen Morgen ga ik ze pureren met banaan

Webkim, geen ervaring hier, maar denk je dat Thomas het nodig heeft?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57682852
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Yup, en hele goede ervaringen ook. Even in het kort ons verhaal met Tomas:
Hij huilde vrij veel toen hij klein was. Omkleden was een ramp..plat liggen vond hij niet fijn en hij viel dan ook pas in slaap als hij doodmoe was. Hij zat gewoon niet lekker in z'n vel. Hij had ook een vervelende voorkeurshouding waar we hem niet vanaf konden krijgen. Ik zat met hem op babymassage en kreeg toen de tip om met hem naar een manueel therapeut of een osteopaat te gaan. Direct een afspraak gemaakt bij een man in Zeist en we konden gelukkig snel terecht. Die heeft hem eens 'getest' en wat dingen losgemaakt in z'n nek. Dat was verder niet vervelend voor Tomas gelukkig. Die behandeling sloeg goed aan en we zagen in de auto op de terugweg al resultaat Hij is nog teruggeweest voor controle en we hebben wat simpele oefeningen geleerd, maar hij was direct minder huilerig, het omkleden ging prima...en hij ontdekte dat hij een rechterkant had (links was de voorkeurshouding, hij keek ook alleen maar naar z'n linkerhand bijv.)
Dus ja, bijna jammer dat we er niet voor de 12 weken achter waren wat het probleem was want dan was ik sneller voor zo'n controle/behandeling gegaan.

Dus als je erover denkt om eens te gaan...ik kan je aanraden om iig. eens een afspraak te maken met een osteopaat zodat hij/zij kan kijken of een behandeling nodig/nuttig is. Als dat niet zo is krijg je het ook wel te horen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57690842
goedemorgen

ik ben weer een ervaring rijker...ilse gisteravond met 39.9 naar bed en ik dus ook wat onrustig naar bed
en net acuut wakker door zó vreselijk zielig huilen!
Zo'n huiltje had ik tot nu toe nog niet zo gehoord... het zorde er voor dat ik echt binnen 10sec. volkomen wakker was en aan haar bedje stond, zoals het een ouder betaamt he?
Het arme moppie, voelt zich echt zo ellendig! Nu net toch haar flesje goed gedronken gelukkig, eventjes zien hoe lang ze in box nog tevreden is en dan weer naar bed.

Dag 4 nu, einde zal nu wel in zicht zijn qua ziek-zijn he ?

Memmel? hoe is het bij jullie?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 08:12:25 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57691087
Nou, dat klinkt identiek. Ik heb gisteren mijn matras naar Anna d'r kamer gesleept en ben daar gaan liggen. Om 1 uur vanacht had ze 39,8. Met ook zo'n heel erg zielig huiltje. Toen heeft ze mij helemaal onder gespuugd.
Bij mij op het matras verder geslapen tot een uur of 7.
Ze heeft haar papfles op, zit nu een beetje te spelen. Maar heeft nog steeds 38,9. Dus dat zal vanavond wel weer hoger zijn.

Ik vraag me af: wanneer moet ik nou naar een dokter om te kijken of er meer aan de hand is? Weet ik veel, misschien heeft ze wel een blaasontsteking? En hoe herken ik dat?
pi_57691118
ik heb voor mezelf afgesproken dat ik vandaag afwacht,
dat is dan 4e zieke dag (en of ze woensdag koorts had weet ik niet...was bij oma)
dus ná vandaag zeker 3dagen hoge koorts en eigenlijk ook toenemend ziek...dus morgen dan huisarts !
pi_57692949
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yep!
Omdat Thies heel lang heeft vast gezeten in mij en met de tang is gehaald ben ik (uit voorzorg) met hem bij mijn osteopaat geweest. En ik heb al veel vaker heel goede ervaringen van mensen gehoord!
Ik lees toevallig net alleen je laatste post Webkim. Heeft Thomas klachten? Of eigenlijk, denk je dat er iets niet helemaal goed is met hem?
Ik zeg drie woorden: HEEL veel huilen. We zijn gesloopt hier.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57693293
Jennifer kan omrollen!!! Gaaf he?? Ik legde haar vanmorgen op haar buik en hop mevrouw rolde naar haar rug. Ik denk dat is eenmalig, maar ze blijft het doen. Ik vind het echt heel leuk!!

Webkim, ik zou radeloos worden... Ik word al zenuwachtig als Jennifer 5 minuten huilt..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57693534
Och, anna en Ilse... Ze gaan wel gezellig op zo..
Blaasontsteking herken je bij volwassen door veel plassen en pijn bij het plassen. Maar ik denk dat het bij baby's alleen te herkennen is door een test bij de huisarts..
Jennifer is ook niet laat dan!
Webkim, zelf geen ervaring, maar hoor wel van veel mensen dat ze er baat bij hebben.. Vaak hoor je dan dat er een nekje/ruggetje/maagje ofzo verkeerd staat door de geboorte..

Hier gisteren de ideale dag gehad, qua slapen en eten..
half 8 wakker, en flesje erin,
9 uur terug naar bed,
half 11 uit bed en fruit
half 1 een boterham met melk
even 1,5 uur slapen
om 3 uur eruit en lekker op bezoek, daar een flesje sap gehad
om 5 nog even een uurtje naar bed,
om 6 uur warm eten,
en om 8 uur met een flesje naar bed.
En toen zijn mama en papa nog even met de babyfoon op bezoek geweest bij een vriend die om de hoek woont.. maar meneer heeft van 8 tot 7 geslapen.. Dus ik ben helemaal blij met gisteren en vannacht. Dat soort daagjes mogen er wel meer komen..

En nu ga ik terug naar vriendlief, die met zijn ouders ons ukkie in bad doen.. De tummy wordt nu toch wel erg krap. En je kunt er ook goed in staan
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:26:29 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57693864
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:38 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik zeg drie woorden: HEEL veel huilen. We zijn gesloopt hier.
Och, wat naar.
En wat zullen jullie je machteloos voelen zeg. Maar dikke kans dat een paar bezoekjes aan een osteopaat een 'ander' kind van hem maken. Echt!
Veel sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:28:51 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57693923
Anna d'r koorts is weer gedaald. 37,3 nu. dus toen heb ik haar maar in bad gedaan, want ze rook wel een beetje zo sinds donderdag...Nu zit ze tot aan haar oksels onder de aardbeienjam. Ze lijkt weer wat beter, maar ik verwacht wel een terugval hoor.

DF: dat klinkt heerlijk relaxed!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 maart 2008 @ 13:08:06 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57694577
Ontdek de verschillen

Saskia 21-02-2004:

Tijn 05-01-2007:

Nienke 26-03-2008:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: