En in Tuttig topic over wondersponsjes deeltje twee. eindigden we met afschuw over de nep-Blue Wonder van de Action:quote:Op zondag 9 maart 2008 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is echt by far het truttigste topic dat ik ooit geopend hebt, maar het moet. Dus daar gaan we:
Weet iemand waar nog van die witte 'wondersponsjes' te koop zijn? Ik poetste er altijd lustig mee op los, maar mijn vaste wondersponsjesdealers Xenos en Blokker hebben ze niet meer in het assortiment. Het zou toch zonde zijn als mijn sporadische poetsaanvallen in de kiem worden gesmoord op deze manier, nietwaar?
Dus help mij!
En weten jullie eigenlijk wel welke machtig mooie sponsjes ik bedoel? Nou zulke:
![]()
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja hoi hoi, hier gaat alles dus onmiddellijk stuk van Blue Wonder![]()
![]()
Aanrechtbladen, kookplaten, afzuigplaten... het wordt allemaal één doffe ellende die kennelijk tot de uitzonderingen behoort. Natuurproducten (wat Blue Wonder zegt te zijn) kunnen er niet tegen, naar het schijnt en laten we daar in onze keuken nou juist in hebben geďnvesteerd
En hier nog op de valreep een nieuwe toepassing voor de wonderspons:quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:55 schreef Duderinnetje het volgende:![]()
Ik ga na de pasen even de keukenbladleverancier bellen, maar het ziet er vrij dramatisch uit uit.
Niet toepassen op nirtrocelluloselak, stat er op de fles en ik verwed er mijn arm om dat dat op mijn aanrecht zat!
quote:Op zondag 23 maart 2008 00:10 schreef quirina het volgende:
Ik heb mijn sportschoenen weer netjes gekregen met het wondersponsje!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zweer bij Action de prijskraker, bij Microvezel, Blue Wonder en Wonderspons en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner mede poetsers hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een slecht doekje voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, extra smetten tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een vuige streep op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren.
Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn schoonmaakkunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte spons en van elke verleiding, in het bijzonder van de natuurspons.
Kruitvatquote:Op zondag 23 maart 2008 10:03 schreef Flurry het volgende:
maarmaar... waar koop je die witte sponsjes dan? Kan dat nog even in de OP? Of moet ik anders het hele vorige topic gaan lezen
mijn dank is grootquote:
Alleen bij action kun je lang zoeken naar witte sponsjes, daar zijn ze nl grijs en heten powersponsjesquote:Op zondag 23 maart 2008 10:03 schreef Flurry het volgende:
maarmaar... waar koop je die witte sponsjes dan? Kan dat nog even in de OP? Of moet ik anders het hele vorige topic gaan lezen
Voor de ramen is het primaquote:Op zondag 23 maart 2008 11:55 schreef DarkElf het volgende:
al drie sponsjes?![]()
Gisteren die doekjes gehaald en dat blauwe spul dus ik zal volgende week eens de ramen onder handen nemen (en verder niets want tis rotspul begreep ik?)
De Blue Miracle van de Action is volgens mij een stuk agressiever dan de Blue Wonder van Sorbo. Ik gebruik dus Blue Wonder voor alles en ik heb nergens problemen gehad en alles wordt spik en span.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:55 schreef DarkElf het volgende:
al drie sponsjes?![]()
Gisteren die doekjes gehaald en dat blauwe spul dus ik zal volgende week eens de ramen onder handen nemen (en verder niets want tis rotspul begreep ik?)
Als je een Makropasje hebt kun je daar zo'n jerrycan kopen met 3 liter Blue Wonder. Voor de die-hardfansquote:Op zondag 23 maart 2008 14:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe al heel lang met m`n fles Blue Wonder. Als deze op is ga ik een nieuwe halen..Blue Miracle waag ik me maar niet aan
Nietquote:Op zondag 23 maart 2008 11:02 schreef YPPY het volgende:
Zeeman heeft ze ook.
En eigenlijk ook de do's en de don'ts!quote:
Je hebt Liejannuh extatisch kreetjes slakend aan het schoonmaken gekregenquote:Op zondag 23 maart 2008 14:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Deel 3![]()
De eed moet nog in de OP![]()
De vlek op het aanrecht zie je al een stuk minder trouwens. En alleen te zien bij daglicht. Maar als je het weet, is het een doorn in het oog natuurlijk. Ik ga in elk geval opzoek naar de echte Blue Wonder. De ramen moeten binnenkort ook weer eens een beurt
Ons fototoestel is kaduukquote:Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt Liejannuh extatisch kreetjes slakend aan het schoonmaken gekregen
Maar eh, doe eens een foto van je aanrecht dan. Misschien heeft iemand een oplossing... (ik hoor net iemand hier iets zeggen over met azijn eroverheen gaan)
ik heb vanmorgen vroeg vernomen dat je daar speciale sprays voor hebtquote:Op zondag 23 maart 2008 16:32 schreef Troel het volgende:
Ik heb nog niet de kracht gevonden om mijn sponsjes uit te proberen, alhoewel ik vanochtend wel die neiging had toen ik mijn zoontje vol poep uit zijn bed haalde
Neequote:Op zondag 23 maart 2008 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb vanmorgen vroeg vernomen dat je daar speciale sprays voor hebt![]()
(voor aangekoekte poep he
)
quote:Op zondag 23 maart 2008 17:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee [ afbeelding ]
Nee [ afbeelding ]
Nee [ afbeelding ]
LALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAA!!!!!!!!
Leuk linkje trouwens:quote:Op zondag 23 maart 2008 10:38 schreef Samson het volgende:
[..]
Alleen bij action kun je lang zoeken naar witte sponsjes, daar zijn ze nl grijs en heten powersponsjes
Herkenbaarquote:Op zondag 23 maart 2008 21:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Leuk linkje trouwens:
http://champagnecolumns.w(...)in_de_ban_van_d.html
quote:
kan ook met dikke sokkenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen gein!
Doe je Nikes/adidas/whatever sportschoenen even aan. Gebruik de voorkant van je voet even als "gum" en klaar, zo haalde ik ook altijd de zwarte strepen van parket/laminaat/tegels
* MinderMutsig rent naar de slaapkamer om de sportschoenen onder het bed vandaan te vissenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen gein!
Doe je Nikes/adidas/whatever sportschoenen even aan. Gebruik de voorkant van je voet even als "gum" en klaar, zo haalde ik ook altijd de zwarte strepen van parket/laminaat/tegels
Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Ik heb vlekken op mijn vloer de de wonderspons niet weg krijgt.Ik heb laatst de hondenkussens gewassen en toen tijdelijk een paar vetbedjes neergelegd voor ze. Alleen een van die vetbedjes had een rubberen onderkant die helemaal vast plakte aan de vloer. En dat rubber krijg ik er dus niet meer af.
![]()
Ik durf er ook geen agressieve schoonmaakmiddelen op te gebruiken omdat ik bang ben dat die de vloer zullen beschadigen. Eigenlijk hoopte ik dat het gewoon zou slijten maar het zit er nu al drie maanden en het wordt nog niet minder.![]()
Iemand goede ideeën?
Ik ga morgen naar de Kruidvat om het uit te proberen.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.
Heb nu zelfs alvast een reservespray gekocht voor als die ander op mocht raken!
Handig, werkt goed en het ruikt ook nog eens erg lekker en is totaal niet agressief. Kwam ook heel goed uit een consumententest van een paar jaar geleden van Kassa.
http://www.treffer.nl/ en via de site van Kassa.
Wondersponsjes ken ik niet, Blue Wonder ook niet maar microvezeldoekjes zijn in ieder geval een van de beste uitvindingen in schoonmaakland
Geweldig!quote:Op zondag 23 maart 2008 21:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Leuk linkje trouwens:
http://champagnecolumns.w(...)in_de_ban_van_d.html
Waarom zegt dan niemand "He MinderMutsig, de winkels zijn dicht op maandag vanwege tweede paasdag"?quote:Op maandag 24 maart 2008 03:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar de Kruidvat om het uit te proberen.
Ik heb staan gummen tot ik een ons woog (goede training btw) maar het mocht niet baten.![]()
Nee niet weer tot midden in de nacht staan poetsen hoor, ik reageer gewoon een beetje laat.![]()
Wondersponsjes zijn trouwens wel echt fantastisch, die moet je echt uitproberen.
Mijn oude tandenborstels laten altijd groenig/bruinige sporen achter en etensrestjesquote:
Isa wil nu ineens spontaan weg. Heel typisch.quote:
En daar heeft men Blue Wonder voor sanitair voor uitgevonden!quote:Op maandag 24 maart 2008 12:04 schreef Liejannuh het volgende:
Ik hoor net van Isa dat de wondersponsjes niet geschikt zijn om de kalkaanslag van de muren in de badkamer te verwijden.
Een halve ui in je water!quote:Op maandag 24 maart 2008 22:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, nu wil ik ook een wondersponsje!
Ik las ergens dat het ook bij de zeeman te koop is? Die zit hier om de hoek, dan kan ik zo ff kijken.
En die doekjes, waar zijn die goed voor? En hebben ze bij zeeman ook dat schoonmaakmiddel?
Nog ramenwas tips?
Ik geloof je hoor, maar ik kan me er eigenlijk zó weinig bij voorstellen!quote:
azijn gebruikenquote:
ióóóóónen!!!!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:03 schreef octopussy het volgende:
[..]
azijn gebruiken![]()
en ik wil nu ook wondersponsjes en wonderdoekjesen als ik dan toch bij de drogist ben dan moet ik ook haarverf hebben en anti-frizz van john frieda en een suede-opruwblokje en en en en...
Ja maar jij wilde verf uit tapijt toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:00 schreef Bluezz het volgende:
Its amaaaaaazing mike
Verf doet ie ook niet, trouwens het wondersponzzje![]()
quote:Op zondag 23 maart 2008 14:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Deel 3![]()
De eed moet nog in de OP![]()
De vlek op het aanrecht zie je al een stuk minder trouwens. En alleen te zien bij daglicht. Maar als je het weet, is het een doorn in het oog natuurlijk. Ik ga in elk geval opzoek naar de echte Blue Wonder.
Het is er bijna uit, zwarte verf op licht tapijtquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja maar jij wilde verf uit tapijt toch?
Ja, dat is gewoon echt ondoenlijk, vermoed ik
Nou, ik weet het niet hoor. Dit is geen vlek 'van iets'. Dit is uitgebeten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:58 schreef anneja het volgende:
[..]
kunstgebittabletten! Ik zeg het je! (wij hebben een wit aanrecht en een slappe discipline mbt roestige pannen en lekkende koffiekopjes, maar alle ringen en plekken verwijderen we lachend met een kunstgebittablet. Gewoon aanrecht natmaken, tablet er een beetje overheen schuren tot het begint te bruisen, en koffie gaan drinken)
Dat werkt! Ik doe het kattenluikje er ook altijd mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:59 schreef Ole het volgende:
straks eens de zwarte plek op de boekenplank proberen. Het lievelingsplekje van de kat (boven de radiator)
jamaar, jamaar, kunstgebittabletten zijn gheweldig!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, ik weet het niet hoor. Dit is geen vlek 'van iets'. Dit is uitgebeten.
Als sneeuw voor de zonquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat werkt! Ik doe het kattenluikje er ook altijd mee.
Met een droog of licht beademd microvezeldoekje kun je wél heel goed en veilig de lens van je camera schoonvegenquote:
Ik heb denk ik iets vergelijkbaars. Ik heb in mijn studentenstudio een goedkoop RVS keukenblokje van de IKEA (Deze) en daar heb ik 'per ongeluk' met bleekmiddel op zitten schrobben.. Niet goed voor het keukenblok (en niet goed voor de kleren die ik aan had).quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Klopt!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:43 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Met een droog of licht beademd microvezeldoekje kun je wél heel goed en veilig de lens van je camera schoonvegen
en schermen van laptops, mobieltjes, nintendo handhelds en mp3 spelers
en dan het hele aanrechtblad doen zodat het weer matched is zeker geen optie...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou ik heb net even gebeld en ik kan het blad gewoon zelf opnieuw impregneren en dan zou het opgelost moeten zijnquote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:59 schreef Crack_david het volgende:
[..]
Ik heb denk ik iets vergelijkbaars. Ik heb in mijn studentenstudio een goedkoop RVS keukenblokje van de IKEA (Deze) en daar heb ik 'per ongeluk' met bleekmiddel op zitten schrobben.. Niet goed voor het keukenblok (en niet goed voor de kleren die ik aan had).
Als je een oplossing vindt hou ik me aanbevolen
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
Toch wel met deze kekke poetssloffen aan he?!
[ afbeelding ]
Oh wauw, ik vind ze tof! op een perverse manierquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
oeh! hebbehebbehebbequote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En is je tong nu schoonquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik deed net iets heel raars...![]()
Ik ben aan de telefoon, loop intussen wat door het huis en pak in de keuken het wondersponsje van het aanrecht om er even mee te spelen (je kent dat wel, tijdens het bellen). Maar opeens lik ik aan de spons. Ik lik aan de spons!!!![]()
En onderwijl zit ik echt zo van: WTF?
Lik lik! Why?
![]()
![]()
Zou het door dit topic komen?
en dit deel je dus op Fok omdat?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja mijn tong is schoon, maar mijn reputatie bezoedeld.
Ironisch genoeg een bedrijf waar ik aanrechtbladenimpregneer bestelde.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:10 schreef Liquidootje het volgende:
Wie was er dan aan de andere kant van de lijn?
We mogen het dan niet altijd eens zijn elders op dit forum, maar die vind ik dan weer briljant!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tis gewoon posttraumatischestress men...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
@ DE: Dit is gewoon lotgenotencontact voor me.
Mmm, valt wel mee hoor, van mij mag je alle sponsjes in huis een lik geven als je daar nu net zin in hebtquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja mijn tong is schoon, maar mijn reputatie bezoedeld.
Nou, ik wilde me toch echt proberen te gaan beheersen voortaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:23 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, valt wel mee hoor, van mij mag je alle sponsjes in huis een lik geven als je daar nu net zin in hebt
Ik kreeg een behoorlijke kriebelhoest, want het sponsje was helemaal versleten en rullerig. Dus ik had allemaal zooi in mijn mond. En dan kuchend en met de hand op de hoorn in de wasbak tuffend een telefoongesprek af maken.quote:
viespeukquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik kreeg een behoorlijke kriebelhoest, want het sponsje was helemaal versleten en rullerig. Dus ik had allemaal zooi in mijn mond. En dan kuchend en met de hand op de hoorn in de wasbak tuffend een telefoongesprek af maken.![]()
Dus het was heul vies. Dames en heren, ze zijn dus echt niet geschikt voor consumptie!
Wellicht dat ik bij een volgend telefoontje een microvezeldoekje probeer.
Jij wilt ook hč? Geef maar toe, geef maar toe! Lekker je tong over dat stoere ruwe oppervlak laten gaan. Steeds sneller en sneller. Plagend met het puntje van je tong langs de randjes, van links naar rechts en op en neer. MM, kom, schaam je niet, geef je eraan over!quote:
euhm, nee, getverquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij wilt ook hč? Geef maar toe, geef maar toe! Lekker je tong over dat stoere ruwe oppervlak laten gaan. Steeds sneller en sneller. Plagend met het puntje van je tong langs de randjes, van links naar rechts en op en neer. MM, kom, schaam je niet, geef je eraan over! [ afbeelding ]
Ik zag laatst ergens een foto van jullie huiskamer en dat was zo'n lekker rommeltje!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:01 schreef wonderer het volgende:
Hele benedenverdieping opgeruimd en gestofzuigd (bij nog steeds gebrek aan sponsjes en doekjes). Zelfs de trap gezogen.
Wheheh. Ja. Zal hem vanavond even online zettenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zag laatst ergens een foto van jullie huiskamer en dat was zo'n lekker rommeltje!Je moet nu eigenlijk even een na-foto doen!
Eind van de middag?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:28 schreef Greys het volgende:
Vanavond?
Hoe noem je dit huidige tijdstip dan?
Hoe laat is het daar eigenlijk?quote:
Oh ja, tot aankomend weekend vijf uur eerder, na volgende week weer zes uur (zomertijd ging hier eerder in).quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hoe laat is het daar eigenlijk?
Ik ben ook wel benieuwd naar de na-foto.
bronquote:Krachtig sopje
HENGELO, woensdag
Een fikse voorjaarsschoonmaakbeurt is in Overijsselse Hengelo uit de hand gelopen, toen de bewoners van een huis aan de Celebesstraat twee reinigingsmiddelen met elkaar vermengden.
Bij de poging om een extra krachtig sopje te maken, ontstond een chemische reactie die gepaard ging met een kleine ontploffing.
De twee bewoners kregen de substantie over zich heen en zijn met ademhalingsmoeilijkheden overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens een woordvoerster van de brandweer is het onduidelijk welke schoonmaakmiddelen zijn gebruikt.
Ik heb daar de vloerwisser / dweil van gekocht. Zo lief met die groene flubbertjes!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef moussy het volgende:besmettelijk topic dit
Vanmorgen even naar de action geweest voor de electronische huisdiertjes, en meteen maar een lading sponsjes en microvezeldoekjes meegenomen, die waren wel aan vervanging toeEn ook de chenille/microvezel spons omdat ie er gewoon té lief uit zag
en nog véél meer zut!
quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:24 schreef wonderer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb helaas geen voor-foto van de bibliotheek, maar dit is na (alle vloer die je nu ziet, was bedekt met kartonnen dozen).
[ afbeelding ]
Ah, lekker, ik mag er dus wel eentje etenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik kreeg een behoorlijke kriebelhoest, want het sponsje was helemaal versleten en rullerig. Dus ik had allemaal zooi in mijn mond. En dan kuchend en met de hand op de hoorn in de wasbak tuffend een telefoongesprek af maken.![]()
Dus het was heul vies. Dames en heren, ze zijn dus echt niet geschikt voor consumptie!
Wellicht dat ik bij een volgend telefoontje een microvezeldoekje probeer.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had geen rekening met tijdsverschil gehouden.
I'm so sorry
* Greys glimt van trots en speldt wonderer de Sop-medaille opquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maareh, wat vind je van het voor/na? Ben je niet vreselijk trots op me?
Daar waren die nieuwe bureaus in bezorgd (en het bed, en de nachtkastjes, en... nou ja. Je snapt me welquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
* Greys glimt van trots en speldt wonderer de Sop-medaille op
(Waarom lagen daar allemaal kartonnen dozen dan op de grond?)
echt? nog niet geprobeerd, morgen meteen eens doenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:06 schreef yvonne het volgende:
Weet je wat echt, écht zo heerlijk is van die sponsjes?!
Kattenharen....weg!
Dus niet verplaatst met je doekje van punt A naar punt B, nee, weg, het is kattenharenvrij
god, ik ben écht nog niet volwassenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:13 schreef Greys het volgende:
Heb ik trouwens de verkeerde microvezeldoekjes als ze toch een beetje pluisjes en stofjes achterlaten bij het drogen van mijn spiegel? Of sucken mijn sopkwaliteiten gewoon?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
god, ik ben écht nog niet volwassen
* Greys mept DarkElf met nat wondersponsje om de orenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
god, ik ben écht nog niet volwassen
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:46 schreef Greys het volgende:
[..]
* Greys mept DarkElf met nat wondersponsje om de oren
Ik hoef dus niets mee te brengenquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:53 schreef YPPY het volgende:
Voor de schoonmaak in het nieuwe huis heb ik alvast 15 wondersponsjes en 6 microvezeldoekjes en 5 microvezelsponsjes ingepakt.
* Greys richt emmer sop op DarkElf.... ik zou maar vast gaan hollen....quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
* DarkElf mept Greys met een nat microvezellapje rond de oren
Schoonmaakmeeting bij Yppy!quote:
Na 3,5 topic is nu ook mijn interesse gewektquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:06 schreef yvonne het volgende:
Weet je wat echt, écht zo heerlijk is van die sponsjes?!
Kattenharen....weg!
Dus niet verplaatst met je doekje van punt A naar punt B, nee, weg, het is kattenharenvrij
Doe jij de muren van de douche? Met een tandenborstel?quote:
Ah nee, niet jij ook alquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:04 schreef yvonne het volgende:
Dankzij Duderinnetje heb ik een rare behoefte om aan dat sponsje te gaan likken
Dit schoonmaaktopic begint langzamerhand gewoon geil te worden. Hup, alle internetporno eraf en likken maar met die sponsjesquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:04 schreef yvonne het volgende:
Dankzij Duderinnetje heb ik een rare behoefte om aan dat sponsje te gaan likken
Wat geef je ervoor? De stort is hier gratis.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:29 schreef wonderer het volgende:
Enne YPPY, hebben? Ik ben hem zat, die vloer
Owja, ik moet de muren van mijn eigen badkamer nog doen. Eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:09 schreef YPPY het volgende:
[..]
Doe jij de muren van de douche? Met een tandenborstel?![]()
Geen flessen met blauw spul erin kopen, hč!quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga morgen eens wondersponsjes halen denk ik naar aanleiding van dit topic.
Morgen vrij en het is hier té smerig, dus ook maar eens de badkamer en vloer soppen. Gelukkig net zaterdag powerontkalker gekocht en nieuwe microvezeldoekjes, dus dat gaat helemaal goed komen.
Zie net dat hier een nieuwe Action zit, dus die eens uitchecken en waarschijnlijk leegkopen![]()
kun je welquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:40 schreef YPPY het volgende:
[..]
Wat geef je ervoor? De stort is hier gratis.Hij wint het nooit van onze nieuwe parketvloer.
Haha, nee ik denk dat ik die lekker laat staan. Die echte Blue Wonder is trouwens duur zeg! Mijn oog viel erop toen ik vanavond in de supermarkt liep rond te struinen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:42 schreef Biancavla het volgende:
[..]
Geen flessen met blauw spul erin kopen, hč!
Stuur je het op? *liefkijk*quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:54 schreef YPPY het volgende:
Wil je anders ons oude laminaat?Dat moeten we er toch nog uithalen. Scheelt ons weer wat ritjes naar de stort.
Mijn koelkast (buitenkant) was stukken makkelijker zo; eerst met een vochtige m-v-doek en toen een droge erachteraan... net als mijn gasfornuis (als ie niet supersmerig is anders een wondersponsjequote:Op donderdag 27 maart 2008 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Wat is vooral geschikt voor de microvezeldoekjes (mvd's), wat gaat er dus werkelijk beter uitzien met een mvd dan met willekeurig welk ander schoonmaakdoekje?
Zonder wasverzachter, dat is het enige waar je aan hoeft te denken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:26 schreef Morretje het volgende:
Erg geinteresseerd! Ja, Greys, jouw schuld![]()
Ga zo eens fietsen naar de Action. Vraag me nog wel af of die doekjes gewoon gewassen kunnen worden? Gaat de werking dan niet kapoet?
Breng me niet op ideeën, want ik heb het druk!quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef Morretje het volgende:
Maar dat niet met de sponsjes en MVdoekjes, toch?![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef Duderinnetje het volgende:
(en aan seks, maar dat is persoonlijk)
Wel bij het Kruidvat. Ik hoop dat die ook een beetje goed zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
In Groningen zullen ze toch ook wel een action hebben?!
Daar gaan we zaterdag heen. Bij zeeman en marskramer geen wondersponsje te vinden.
Heb je dan niet de microvezelsponzen? Die heb ik zelf nog niet gezien bij de Action, maar dat zijn andere dan de wondersponzen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:01 schreef Morretje het volgende:
Yes.. Wonderspons en MV-doekjes binnen!!Oh, en een heleboel andere zooi natuurlijk!
![]()
Maarre, heb wel eens mensen horen zeggen dat de wondersponzen grijs of wit zijn... Kon bij de action uit 4 kleuren kiezen: roze, groen, blauw en geel.. Heb ik dan wel de goeie? Het materiaal ziet er net zo uit als de doekjes..
Die heb ik van de WC Eend en het werkt heerlijk! Veel minder last van kalk!quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef Lolaatje het volgende:
Ik post bijna nooit op Fok, maar ben dankzij dit topic de trotse bezitter van wondersponsjes, wonderdoekjes en blauw spul (hoewel ik daarmee nu wat voorzichtig ben)![]()
In mijn enthousiasme had ik bij de Action ook een soort blauwe ronde dingen gekocht die je in de spoelbak van de WC moet doen. Mijn tip: niet kopen. Mijn WC spoelt nu belachelijk slecht door dus wees gewaarschuwd
Dat bewijst maar weer dat je niet bij alles voor de goedkope variant moet gaan. Ik zal eens kijken naar die van WC Eendquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Die heb ik van de WC Eend en het werkt heerlijk! Veel minder last van kalk!
herkenbaar.. een slecht doorspoelende wc door blauwe blokjes en dan een kind dat propt met wc papier geeft een verstoppingquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef Lolaatje het volgende:
Ik post bijna nooit op Fok, maar ben dankzij dit topic de trotse bezitter van wondersponsjes, wonderdoekjes en blauw spul (hoewel ik daarmee nu wat voorzichtig ben)![]()
In mijn enthousiasme had ik bij de Action ook een soort blauwe ronde dingen gekocht die je in de spoelbak van de WC moet doen. Mijn tip: niet kopen. Mijn WC spoelt nu belachelijk slecht door dus wees gewaarschuwd
Ik heb mijzelf er liefdevol over ontfermd jaquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:33 schreef Greys het volgende:
Nou Maneki, daar sta je dan met je goeie bedoelingen
Je hebt meteen die verpakking uit haar handen gegrist om zelf in te pikken, als zij ze toch niet gebruikt?
Wonder Vezel Doekjes?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:58 schreef AnneX het volgende:
Na het lezen van alle loftuitingen en verhoogde kans op levensvreugde volgens Dude :
OK ... gescore'd bij Kruidvat : 3 WVD - wonder vezel doekjes - 40 x 40 cm in de aanbieding voor ¤ 1,99
slechts !
Per stuk in een ander vak : 1,89 !
Volgens de gebruiksaanwijzing - ook nog voor dat geld erbij - de keukenkasten afgenomen met streeploos resultaat.
De wondersponsjes en MVD - micro vezel doekjes in alle mogelijke kleuren - werden al gebruikt.
* zachtjes : hoi hoi hoi
Wehehehe, he's cursedquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:03 schreef Liquidootje het volgende:
Ik ben ook gaan zoeken naar deze sponsjes omdat iedereen zo lovend over is. Heb ze helaas niet gevonden.
Daarom mag iedereen die zoveel plezier heeft met de sponsjes een keer bij mij langskomen om het te demonsteren. Als het mij bevalt mag je koffie en ik jouw spons.
Ik wil ze ook!
ik heb er vanmorgen twee vermoord op de filters van mijn afzuigkap (rvs) maar schóón dat ze zijnquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang gaan ze mee? Mijn eerste exemplaar ligt al kapot in de prullenbak.
Ik heb net gestofzuigd en gedweild, mocht ook wel weer eens, was een week of 5 geledenquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:02 schreef Merel het volgende:
Oh en ik heb ook dat evil blauw spul van de Action gekocht. Ik heb toch geen natuurstenen aanrechtblad of andere dure dingen in huis. En ik hou wel van agressief schoonmaakspul
De voegen in de douche zijn nu ook schoon
Iemand nog tips om stofzuigen en dweilen leuk te maken?
Een ui schijnt ook te werken....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus ik moet toch maar de blauwe zooi aanschaffen dan.
Ingrid, een klein beetje dreft werkt ook erg goed!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gratis?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:47 schreef Isabeau het volgende:
En Leintjeuh kan ik reuze aanraden als schoonmaaksterGratis en reist het hele land door
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, voor een tube superglansspul voor je haar dan. En wat thee. En een beetje brunch.
Met die microvezeldoekjes is het echt een werkje van niks. Ik heb net de ramen in de bijkeuken en het toilet gedaan en ik ben inclusief het sopje maken en weggooien maximaal 5 minuten bezig geweest.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ga straks de kastjes induiken een kijken wat ik heb. Lijkt me zo'n takkewerk ramenlappen.
Halve ui in de emmer gooien, dan krijg je geen strepen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ga straks de kastjes induiken een kijken wat ik heb. Lijkt me zo'n takkewerk ramenlappen.
Als er Blue Miracle op de fles staat, vooral lekker laten staan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
en toch: ik doe er mijn badkamer-zonder-raam dagelijks mee (Flylady, Don't ask) en echt elke vorm van leven is in de kiem gesmoord. En er zit nog glans op de tegels. Vanochtend speciaal op gelet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Als er Blue Miracle op de fles staat, vooral lekker laten staan.
Ik denk niet dat Xena je heel gaat laten als je haar zwarte vlekken eraf probeert te poetsen met een wondersponsje..quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:27 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie net een heul vies plekje d.m.v. een foto
Morgen even doen dus![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk niet dat Xena je heel gaat laten als je haar zwarte vlekken eraf probeert te poetsen met een wondersponsje..
Okay, ik zal even de accu van het toestel opladen en dan morgen foto's maken.quote:
Ik heb gelukkig geen kalkprobleem, maar ik denk dat elke keer na het douchen de wanden even afdrogen al heel erg zal werken. Als je daar zin in hebt tenminstequote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef nikky het volgende:
Dus kalk krijg je goed weg met Blue Wonder santitair? Ik heb onderhand alles al wel geprobeerd. Niets werkt. Het gaat er wel een beetje vanaf maar dan ben ik een uur met een aantal tegels bezig. Dat vertik ik toch echt.
En hoe hou je het kalkvrij? Ik heb al zo'n mooie trekker voor de tegels als ik klaar ben met douchen. Maar dat is niet genoeg schijnt.
Nikkyquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef nikky het volgende:
Dus kalk krijg je goed weg met Blue Wonder santitair? Ik heb onderhand alles al wel geprobeerd. Niets werkt. Het gaat er wel een beetje vanaf maar dan ben ik een uur met een aantal tegels bezig. Dat vertik ik toch echt.
En hoe hou je het kalkvrij? Ik heb al zo'n mooie trekker voor de tegels als ik klaar ben met douchen. Maar dat is niet genoeg schijnt.
Dat kost toch veul te veul tijd johquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:46 schreef Liquidootje het volgende:
Waar zijn de tijden dan geblijven van simpel anti-kalk spayen en dan eventjes laten staan en daarna lekker afspoelen. Of gebruik iets sterkers met ammoniak erin. Tegels kunnen daar wel tegen en dan een laagje boen was erover en dan met gedestileerd water afspoelen en een straalkacheltje gebruiken om het resultaat direct te zien.
Respect joh.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn douche al máándenlang niet echt meer schoongemaakt. Ik doe mijn douche ook flylady-stijl elke dagWerkt geweldig
Nu diezelfde methode graag ontwikkelen voor de rest van het huis, met name de keukenquote:
Dat willen wij niet weten. Wij willen weten of het ook schoon is geworden met al het micro vezel spul.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:20 schreef Merel het volgende:
Ik stond vanochtend om 8 uur verdorie al m'n oven verder schoon te maken. Dit is niet normaal hoor
Wij hebben een minibadkamertje met open douche en gelijk de wasbak ervoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn douche al máándenlang niet echt meer schoongemaakt. Ik doe mijn douche ook flylady-stijl elke dagWerkt geweldig
Ach, die sponsjes kosten bij de Action ook geen drol dus dat maakt me niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:53 schreef PM-girl het volgende:
Gaan jullie sponsjes ook zo vlug de vernieling in? Ik was het vergeten maar dat vind ik het nadeel van die wonderspons. Maar, het deurpaneel, de radiatoren en de kozijnen glimselen weer!
Stop in het putje, een flinke scheut schoonmaakazijn en een tijd in laten trekken. Daarna met het wondersponsje wegpoetsen. Als schoonmaakazijn niet werkt zou je ook nog antikalk kunnen proberen.quote:In de douche echter een plek die niet weg wil, niet met Blue Wonder, niet met de wonderspons, niet met in bleek gedrenkte lappenHet is rond het putje, die tegels zijn bruinig uitgeslagen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:49 schreef Morretje het volgende:
Was toevallig in de de Kruidvat vanmiddag, daar lag nog 1 wondersponsje...
Ja Blue Wonder is hartstikke veilig! Ik heb gister pure Blue Wonder met een schuursponsje gebruikt op een Ikea kast en hij staat nog steeds in elkaar. Geen bubbeltje te zien. Moet nu wel eenquote:Op zondag 30 maart 2008 12:11 schreef maedel het volgende:
Ik krijg elke keer zo'n zin om te gaan poetsen van dit topic (en het flylady topic)![]()
Ik heb net al de keuken gedaan, en ik dub nu heel huiselijk met een kopje thee over mijn volgende project.
Dat zijn er nog al wat namelijk
Gisteren Blue Wonder (the original stuff) gekocht... Dat was verder toch wél veilig hč?
Tja, dat zijn idd dingen die zelfs met zo'n wonderspons lastig zijn. Echter is het voordeel van die wondersponsjes dat ze niet krassen, dat hoef je met een brillo schuurspons niet te verwachtenquote:Op zondag 30 maart 2008 17:05 schreef Étoile het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook dit weekend bezweken voor de wondersponsjes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze best vond tegenvallen.![]()
Ik heb de (aluminium) pitjes van het fornuis, de onderkant van een pan en de oven ermee proberen schoon te maken, maar halverwege heb ik toch maar de brillo schuursponsjes erbij gepakt. Daarmee werd alles toch een stuk schoner met minder geboen.
Maargoed, misschien heb ik net de verkeerde dingen uitgeprobeerd? Zal straks de douche en het linoleum in de hal eens proberen.
niet op geverfde deuren, kan ik uit ervaring zeggen :quote:Op zondag 30 maart 2008 18:13 schreef MissHobje het volgende:
mare waar kun je ze echt op gebruiken of kan inprincipe alles ???
Druk je er dan doorheen of vreet het wondersponsje door de wrijving naast het vuil ook je pootje op?quote:
Heb ik hier geen problemen mee.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:37 schreef maedel het volgende:
[..]
niet op geverfde deuren, kan ik uit ervaring zeggen :
quote:Op maandag 24 maart 2008 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.
Heb nu zelfs alvast een reservespray gekocht voor als die ander op mocht raken!
Handig, werkt goed en het ruikt ook nog eens erg lekker en is totaal niet agressief. Kwam ook heel goed uit een consumententest van een paar jaar geleden van Kassa.
http://www.treffer.nl/ en via de site van Kassa.
Zal ook wel aan die Gamma verf liggen die ik er op gesmeerd hebquote:Op zondag 30 maart 2008 19:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heb ik hier geen problemen mee.![]()
Je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn en niet blijven schuren maar ik heb er vorige week de deuren nog mee schoongemaakt.
Ik Maak de douche 1 keer per week schoon ( als ik sta te douchenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Eerder weggooien, niet zo lang doorpoetsenquote:Op zondag 30 maart 2008 18:29 schreef Ole het volgende:
Mijn vingertoppen slijten wel van die dingen
je sink is in een handomdraai geshined met een wondersponsje en ook mijn bad was uitermate snel schoon met een wondersponsje en een mvdoekje als nadroog bijvoorbeeldquote:Op maandag 31 maart 2008 00:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Heb de sponsjes geprobeerd op een paar dingen maar ben nog niet helemaal overtuigd hoor... misschien moet dit nog komen (?)
Noem eens wat dingen waarop het zeker werkt en wat me over de streep moet trekken?
Daarna even met een doekje en schoonmaakmiddel erover?quote:Op maandag 31 maart 2008 08:50 schreef moussy het volgende:
Het heeft toch wel een nadeel hoor.. ik mis de geur van schoonmaakmiddel, zodat ik bij ieder snuifje weet/besef dat mn huis zo lekker fris en schoon is..![]()
Gebruiken jullie die sponsjes droog dan?quote:Op maandag 31 maart 2008 08:50 schreef moussy het volgende:
Het heeft toch wel een nadeel hoor.. ik mis de geur van schoonmaakmiddel, zodat ik bij ieder snuifje weet/besef dat mn huis zo lekker fris en schoon is..![]()
Volgens mij is de bedoeling met alleen water.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:40 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Gebruiken jullie die sponsjes droog dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |