En in Tuttig topic over wondersponsjes deeltje twee. eindigden we met afschuw over de nep-Blue Wonder van de Action:quote:Op zondag 9 maart 2008 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is echt by far het truttigste topic dat ik ooit geopend hebt, maar het moet. Dus daar gaan we:
Weet iemand waar nog van die witte 'wondersponsjes' te koop zijn? Ik poetste er altijd lustig mee op los, maar mijn vaste wondersponsjesdealers Xenos en Blokker hebben ze niet meer in het assortiment. Het zou toch zonde zijn als mijn sporadische poetsaanvallen in de kiem worden gesmoord op deze manier, nietwaar?
Dus help mij!
En weten jullie eigenlijk wel welke machtig mooie sponsjes ik bedoel? Nou zulke:
![]()
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja hoi hoi, hier gaat alles dus onmiddellijk stuk van Blue Wonder![]()
![]()
Aanrechtbladen, kookplaten, afzuigplaten... het wordt allemaal één doffe ellende die kennelijk tot de uitzonderingen behoort. Natuurproducten (wat Blue Wonder zegt te zijn) kunnen er niet tegen, naar het schijnt en laten we daar in onze keuken nou juist in hebben geïnvesteerd
En hier nog op de valreep een nieuwe toepassing voor de wonderspons:quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:55 schreef Duderinnetje het volgende:![]()
Ik ga na de pasen even de keukenbladleverancier bellen, maar het ziet er vrij dramatisch uit uit.
Niet toepassen op nirtrocelluloselak, stat er op de fles en ik verwed er mijn arm om dat dat op mijn aanrecht zat!
quote:Op zondag 23 maart 2008 00:10 schreef quirina het volgende:
Ik heb mijn sportschoenen weer netjes gekregen met het wondersponsje!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zweer bij Action de prijskraker, bij Microvezel, Blue Wonder en Wonderspons en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner mede poetsers hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een slecht doekje voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, extra smetten tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een vuige streep op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren.
Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn schoonmaakkunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte spons en van elke verleiding, in het bijzonder van de natuurspons.
Kruitvatquote:Op zondag 23 maart 2008 10:03 schreef Flurry het volgende:
maarmaar... waar koop je die witte sponsjes dan? Kan dat nog even in de OP? Of moet ik anders het hele vorige topic gaan lezen
mijn dank is grootquote:
Alleen bij action kun je lang zoeken naar witte sponsjes, daar zijn ze nl grijs en heten powersponsjesquote:Op zondag 23 maart 2008 10:03 schreef Flurry het volgende:
maarmaar... waar koop je die witte sponsjes dan? Kan dat nog even in de OP? Of moet ik anders het hele vorige topic gaan lezen
Voor de ramen is het primaquote:Op zondag 23 maart 2008 11:55 schreef DarkElf het volgende:
al drie sponsjes?![]()
Gisteren die doekjes gehaald en dat blauwe spul dus ik zal volgende week eens de ramen onder handen nemen (en verder niets want tis rotspul begreep ik?)
De Blue Miracle van de Action is volgens mij een stuk agressiever dan de Blue Wonder van Sorbo. Ik gebruik dus Blue Wonder voor alles en ik heb nergens problemen gehad en alles wordt spik en span.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:55 schreef DarkElf het volgende:
al drie sponsjes?![]()
Gisteren die doekjes gehaald en dat blauwe spul dus ik zal volgende week eens de ramen onder handen nemen (en verder niets want tis rotspul begreep ik?)
Als je een Makropasje hebt kun je daar zo'n jerrycan kopen met 3 liter Blue Wonder. Voor de die-hardfansquote:Op zondag 23 maart 2008 14:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe al heel lang met m`n fles Blue Wonder. Als deze op is ga ik een nieuwe halen..Blue Miracle waag ik me maar niet aan
Nietquote:Op zondag 23 maart 2008 11:02 schreef YPPY het volgende:
Zeeman heeft ze ook.
En eigenlijk ook de do's en de don'ts!quote:
Je hebt Liejannuh extatisch kreetjes slakend aan het schoonmaken gekregenquote:Op zondag 23 maart 2008 14:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Deel 3![]()
De eed moet nog in de OP![]()
De vlek op het aanrecht zie je al een stuk minder trouwens. En alleen te zien bij daglicht. Maar als je het weet, is het een doorn in het oog natuurlijk. Ik ga in elk geval opzoek naar de echte Blue Wonder. De ramen moeten binnenkort ook weer eens een beurt
Ons fototoestel is kaduukquote:Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt Liejannuh extatisch kreetjes slakend aan het schoonmaken gekregen
Maar eh, doe eens een foto van je aanrecht dan. Misschien heeft iemand een oplossing... (ik hoor net iemand hier iets zeggen over met azijn eroverheen gaan)
ik heb vanmorgen vroeg vernomen dat je daar speciale sprays voor hebtquote:Op zondag 23 maart 2008 16:32 schreef Troel het volgende:
Ik heb nog niet de kracht gevonden om mijn sponsjes uit te proberen, alhoewel ik vanochtend wel die neiging had toen ik mijn zoontje vol poep uit zijn bed haalde
Neequote:Op zondag 23 maart 2008 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb vanmorgen vroeg vernomen dat je daar speciale sprays voor hebt![]()
(voor aangekoekte poep he
)
quote:Op zondag 23 maart 2008 17:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee [ afbeelding ]
Nee [ afbeelding ]
Nee [ afbeelding ]
LALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAALALALALAAALALALALA LALAAALALALALAAAA!!!!!!!!
Leuk linkje trouwens:quote:Op zondag 23 maart 2008 10:38 schreef Samson het volgende:
[..]
Alleen bij action kun je lang zoeken naar witte sponsjes, daar zijn ze nl grijs en heten powersponsjes
Herkenbaarquote:Op zondag 23 maart 2008 21:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Leuk linkje trouwens:
http://champagnecolumns.w(...)in_de_ban_van_d.html
quote:
kan ook met dikke sokkenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen gein!
Doe je Nikes/adidas/whatever sportschoenen even aan. Gebruik de voorkant van je voet even als "gum" en klaar, zo haalde ik ook altijd de zwarte strepen van parket/laminaat/tegels
* MinderMutsig rent naar de slaapkamer om de sportschoenen onder het bed vandaan te vissenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen gein!
Doe je Nikes/adidas/whatever sportschoenen even aan. Gebruik de voorkant van je voet even als "gum" en klaar, zo haalde ik ook altijd de zwarte strepen van parket/laminaat/tegels
Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Ik heb vlekken op mijn vloer de de wonderspons niet weg krijgt.Ik heb laatst de hondenkussens gewassen en toen tijdelijk een paar vetbedjes neergelegd voor ze. Alleen een van die vetbedjes had een rubberen onderkant die helemaal vast plakte aan de vloer. En dat rubber krijg ik er dus niet meer af.
![]()
Ik durf er ook geen agressieve schoonmaakmiddelen op te gebruiken omdat ik bang ben dat die de vloer zullen beschadigen. Eigenlijk hoopte ik dat het gewoon zou slijten maar het zit er nu al drie maanden en het wordt nog niet minder.![]()
Iemand goede ideeën?
Ik ga morgen naar de Kruidvat om het uit te proberen.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.
Heb nu zelfs alvast een reservespray gekocht voor als die ander op mocht raken!
Handig, werkt goed en het ruikt ook nog eens erg lekker en is totaal niet agressief. Kwam ook heel goed uit een consumententest van een paar jaar geleden van Kassa.
http://www.treffer.nl/ en via de site van Kassa.
Wondersponsjes ken ik niet, Blue Wonder ook niet maar microvezeldoekjes zijn in ieder geval een van de beste uitvindingen in schoonmaakland
Geweldig!quote:Op zondag 23 maart 2008 21:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Leuk linkje trouwens:
http://champagnecolumns.w(...)in_de_ban_van_d.html
Waarom zegt dan niemand "He MinderMutsig, de winkels zijn dicht op maandag vanwege tweede paasdag"?quote:Op maandag 24 maart 2008 03:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar de Kruidvat om het uit te proberen.
Ik heb staan gummen tot ik een ons woog (goede training btw) maar het mocht niet baten.![]()
Nee niet weer tot midden in de nacht staan poetsen hoor, ik reageer gewoon een beetje laat.![]()
Wondersponsjes zijn trouwens wel echt fantastisch, die moet je echt uitproberen.
Mijn oude tandenborstels laten altijd groenig/bruinige sporen achter en etensrestjesquote:
Isa wil nu ineens spontaan weg. Heel typisch.quote:
En daar heeft men Blue Wonder voor sanitair voor uitgevonden!quote:Op maandag 24 maart 2008 12:04 schreef Liejannuh het volgende:
Ik hoor net van Isa dat de wondersponsjes niet geschikt zijn om de kalkaanslag van de muren in de badkamer te verwijden.
Een halve ui in je water!quote:Op maandag 24 maart 2008 22:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, nu wil ik ook een wondersponsje!
Ik las ergens dat het ook bij de zeeman te koop is? Die zit hier om de hoek, dan kan ik zo ff kijken.
En die doekjes, waar zijn die goed voor? En hebben ze bij zeeman ook dat schoonmaakmiddel?
Nog ramenwas tips?
Ik geloof je hoor, maar ik kan me er eigenlijk zó weinig bij voorstellen!quote:
azijn gebruikenquote:
ióóóóónen!!!!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:03 schreef octopussy het volgende:
[..]
azijn gebruiken![]()
en ik wil nu ook wondersponsjes en wonderdoekjesen als ik dan toch bij de drogist ben dan moet ik ook haarverf hebben en anti-frizz van john frieda en een suede-opruwblokje en en en en...
Ja maar jij wilde verf uit tapijt toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:00 schreef Bluezz het volgende:
Its amaaaaaazing mike
Verf doet ie ook niet, trouwens het wondersponzzje![]()
quote:Op zondag 23 maart 2008 14:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Deel 3![]()
De eed moet nog in de OP![]()
De vlek op het aanrecht zie je al een stuk minder trouwens. En alleen te zien bij daglicht. Maar als je het weet, is het een doorn in het oog natuurlijk. Ik ga in elk geval opzoek naar de echte Blue Wonder.
Het is er bijna uit, zwarte verf op licht tapijtquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja maar jij wilde verf uit tapijt toch?
Ja, dat is gewoon echt ondoenlijk, vermoed ik
Nou, ik weet het niet hoor. Dit is geen vlek 'van iets'. Dit is uitgebeten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:58 schreef anneja het volgende:
[..]
kunstgebittabletten! Ik zeg het je! (wij hebben een wit aanrecht en een slappe discipline mbt roestige pannen en lekkende koffiekopjes, maar alle ringen en plekken verwijderen we lachend met een kunstgebittablet. Gewoon aanrecht natmaken, tablet er een beetje overheen schuren tot het begint te bruisen, en koffie gaan drinken)
Dat werkt! Ik doe het kattenluikje er ook altijd mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:59 schreef Ole het volgende:
straks eens de zwarte plek op de boekenplank proberen. Het lievelingsplekje van de kat (boven de radiator)
jamaar, jamaar, kunstgebittabletten zijn gheweldig!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, ik weet het niet hoor. Dit is geen vlek 'van iets'. Dit is uitgebeten.
Als sneeuw voor de zonquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat werkt! Ik doe het kattenluikje er ook altijd mee.
Met een droog of licht beademd microvezeldoekje kun je wél heel goed en veilig de lens van je camera schoonvegenquote:
Ik heb denk ik iets vergelijkbaars. Ik heb in mijn studentenstudio een goedkoop RVS keukenblokje van de IKEA (Deze) en daar heb ik 'per ongeluk' met bleekmiddel op zitten schrobben.. Niet goed voor het keukenblok (en niet goed voor de kleren die ik aan had).quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Klopt!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:43 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Met een droog of licht beademd microvezeldoekje kun je wél heel goed en veilig de lens van je camera schoonvegen
en schermen van laptops, mobieltjes, nintendo handhelds en mp3 spelers
en dan het hele aanrechtblad doen zodat het weer matched is zeker geen optie...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou ik heb net even gebeld en ik kan het blad gewoon zelf opnieuw impregneren en dan zou het opgelost moeten zijnquote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:59 schreef Crack_david het volgende:
[..]
Ik heb denk ik iets vergelijkbaars. Ik heb in mijn studentenstudio een goedkoop RVS keukenblokje van de IKEA (Deze) en daar heb ik 'per ongeluk' met bleekmiddel op zitten schrobben.. Niet goed voor het keukenblok (en niet goed voor de kleren die ik aan had).
Als je een oplossing vindt hou ik me aanbevolen
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
Toch wel met deze kekke poetssloffen aan he?!
[ afbeelding ]
Oh wauw, ik vind ze tof! op een perverse manierquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
oeh! hebbehebbehebbequote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En is je tong nu schoonquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik deed net iets heel raars...![]()
Ik ben aan de telefoon, loop intussen wat door het huis en pak in de keuken het wondersponsje van het aanrecht om er even mee te spelen (je kent dat wel, tijdens het bellen). Maar opeens lik ik aan de spons. Ik lik aan de spons!!!![]()
En onderwijl zit ik echt zo van: WTF?
Lik lik! Why?
![]()
![]()
Zou het door dit topic komen?
en dit deel je dus op Fok omdat?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja mijn tong is schoon, maar mijn reputatie bezoedeld.
Ironisch genoeg een bedrijf waar ik aanrechtbladenimpregneer bestelde.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:10 schreef Liquidootje het volgende:
Wie was er dan aan de andere kant van de lijn?
We mogen het dan niet altijd eens zijn elders op dit forum, maar die vind ik dan weer briljant!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:35 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tis gewoon posttraumatischestress men...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
@ DE: Dit is gewoon lotgenotencontact voor me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |