abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57688033
En het regent ja, dus hij is beslagen nu ja, en nu zijn er weer andere drempelvlekken die ik kan schoonmaken

pi_57688046
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef nikky het volgende:
Dus kalk krijg je goed weg met Blue Wonder santitair? Ik heb onderhand alles al wel geprobeerd. Niets werkt . Het gaat er wel een beetje vanaf maar dan ben ik een uur met een aantal tegels bezig. Dat vertik ik toch echt.

En hoe hou je het kalkvrij? Ik heb al zo'n mooie trekker voor de tegels als ik klaar ben met douchen. Maar dat is niet genoeg schijnt.
Ik heb gelukkig geen kalkprobleem, maar ik denk dat elke keer na het douchen de wanden even afdrogen al heel erg zal werken. Als je daar zin in hebt tenminste
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57688071
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef nikky het volgende:
Dus kalk krijg je goed weg met Blue Wonder santitair? Ik heb onderhand alles al wel geprobeerd. Niets werkt . Het gaat er wel een beetje vanaf maar dan ben ik een uur met een aantal tegels bezig. Dat vertik ik toch echt.

En hoe hou je het kalkvrij? Ik heb al zo'n mooie trekker voor de tegels als ik klaar ben met douchen. Maar dat is niet genoeg schijnt.
Nikky
Kalk is
pi_57688106
Waar zijn de tijden dan geblijven van simpel anti-kalk spayen en dan eventjes laten staan en daarna lekker afspoelen. Of gebruik iets sterkers met ammoniak erin. Tegels kunnen daar wel tegen en dan een laagje boen was erover en dan met gedestileerd water afspoelen en een straalkacheltje gebruiken om het resultaat direct te zien.
A little bit hateful
pi_57688204
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:46 schreef Liquidootje het volgende:
Waar zijn de tijden dan geblijven van simpel anti-kalk spayen en dan eventjes laten staan en daarna lekker afspoelen. Of gebruik iets sterkers met ammoniak erin. Tegels kunnen daar wel tegen en dan een laagje boen was erover en dan met gedestileerd water afspoelen en een straalkacheltje gebruiken om het resultaat direct te zien.
Dat kost toch veul te veul tijd joh .

Je hebt ook van die sprays die je na 't douchen kunt gebruiken. Ik weet niet hoe goed dat is want ik verwaarloos mijn badkamertegels . Zolang ik mijn badkamer niet opgeknapt heb boeien die tegels mij geen reet.
ijs_beer fan!
pi_57688296
Ik heb mijn douche al máándenlang niet echt meer schoongemaakt. Ik doe mijn douche ook flylady-stijl elke dag Werkt geweldig
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57688329
Ja, na dat je het één keer gedaan heb, dan kun je idd van die sprays gebruiken en gewoon regelmatig bij houden. Eerste keer is altijd een karwei.

Maar nikky zal wel niet kunnen slapen vanavond denk ik. Die moet het altijd schoon hebben.

Op mijn vloer kun je trouwens met een vinger nagel schrijven, maar dat komt omdat ik nog geen wondersponsjes hebt kunnen kopen.
A little bit hateful
pi_57688345
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn douche al máándenlang niet echt meer schoongemaakt. Ik doe mijn douche ook flylady-stijl elke dag Werkt geweldig
Respect joh.

Ik heb de mijne ook al máándenlang niet echt schoongemaakt....punt
ijs_beer fan!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 03:12:36 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57690371
Ik heb alleen de douche schoongemaakt toen we gingen verhuizen

Maar ik heb dan ook geen wonderersponsjes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57690383
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:54 schreef NanKing het volgende:

Respect joh.
Nu diezelfde methode graag ontwikkelen voor de rest van het huis, met name de keuken Kliederen met water vind ik leuk
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:20:43 #261
331 Merel
Be here now.
pi_57691819
Ik stond vanochtend om 8 uur verdorie al m'n oven verder schoon te maken. Dit is niet normaal hoor
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_57691838
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:20 schreef Merel het volgende:
Ik stond vanochtend om 8 uur verdorie al m'n oven verder schoon te maken. Dit is niet normaal hoor
Dat willen wij niet weten. Wij willen weten of het ook schoon is geworden met al het micro vezel spul.
A little bit hateful
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:38:18 #263
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57692948
quote:
Wij hebben een minibadkamertje met open douche en gelijk de wasbak ervoor.
Dus terwijl ik onder de douche sta maak ik de badkamer schoon.
Geen vla zo lekker als Biancavla.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:53:43 #264
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57694359
Gaan jullie sponsjes ook zo vlug de vernieling in? Ik was het vergeten maar dat vind ik het nadeel van die wonderspons. Maar, het deurpaneel, de radiatoren en de kozijnen glimselen weer!

In de douche echter een plek die niet weg wil, niet met Blue Wonder, niet met de wonderspons, niet met in bleek gedrenkte lappen Het is rond het putje, die tegels zijn bruinig uitgeslagen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57694517
Dat viel mij ook op, ze vreten zichzelf tijdens het poetsen gewoon op
pi_57694746
Alles schoon, behalve wat ik verneukt heb in de badkamer...
Moet maar gewoon eens de fabrikant opbellen.

Geen voor en na foto's!
Geen zin en vergeten...
Wel tintelende handen, is ook minder...
Dat wordt dus handschoenen halen.
Heb blue wonder gebruik, verdund....

Oh en heb ook de muur in het trappengat gedaan....wow....sponsje is dan wel bijna gelijk weg, maar damn!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57695598
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:53 schreef PM-girl het volgende:
Gaan jullie sponsjes ook zo vlug de vernieling in? Ik was het vergeten maar dat vind ik het nadeel van die wonderspons. Maar, het deurpaneel, de radiatoren en de kozijnen glimselen weer!
Ach, die sponsjes kosten bij de Action ook geen drol dus dat maakt me niet zoveel uit.
quote:
In de douche echter een plek die niet weg wil, niet met Blue Wonder, niet met de wonderspons, niet met in bleek gedrenkte lappen Het is rond het putje, die tegels zijn bruinig uitgeslagen.
Stop in het putje, een flinke scheut schoonmaakazijn en een tijd in laten trekken. Daarna met het wondersponsje wegpoetsen. Als schoonmaakazijn niet werkt zou je ook nog antikalk kunnen proberen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57697487
ik heb net wondersponsjes en microvezeldoekjes gehaald, dus hopelijk binnenkort een schoon huis
maar eerst even een kleurtje in mijn haar doen
  † In Memoriam † zaterdag 29 maart 2008 @ 16:25:09 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_57697612
kalk krijg je ook heel goed weg met (coca) cola
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_57699181
Was toevallig in de de Kruidvat vanmiddag, daar lag nog 1 wondersponsje...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_57700595
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:49 schreef Morretje het volgende:
Was toevallig in de de Kruidvat vanmiddag, daar lag nog 1 wondersponsje...
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:47:14 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_57701549
Mijn keukenbladimpregneer is binnen.

Daarna durf ik weer los te gaan met Blue Disaster.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_57705090
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:05 schreef octopussy het volgende:

[..]

Je was vast niet in dezelfde... toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_57709336
ik ben sinds vandaag ook in het bezit van de wondersponsjes ik ben zeer benieuwd
  zondag 30 maart 2008 @ 12:11:40 #275
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57712099
Ik krijg elke keer zo'n zin om te gaan poetsen van dit topic (en het flylady topic)
Ik heb net al de keuken gedaan, en ik dub nu heel huiselijk met een kopje thee over mijn volgende project.
Dat zijn er nog al wat namelijk

Gisteren Blue Wonder (the original stuff) gekocht... Dat was verder toch wél veilig hè?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_57712238
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:11 schreef maedel het volgende:
Ik krijg elke keer zo'n zin om te gaan poetsen van dit topic (en het flylady topic)
Ik heb net al de keuken gedaan, en ik dub nu heel huiselijk met een kopje thee over mijn volgende project.
Dat zijn er nog al wat namelijk

Gisteren Blue Wonder (the original stuff) gekocht... Dat was verder toch wél veilig hè?
Ja Blue Wonder is hartstikke veilig! Ik heb gister pure Blue Wonder met een schuursponsje gebruikt op een Ikea kast en hij staat nog steeds in elkaar. Geen bubbeltje te zien. Moet nu wel een dragen want de kast is witter dan wit.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 30 maart 2008 @ 14:14:54 #277
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57714307
OMG!
Ik heb net de Blue Wonder/MVD combi toegepast op onze al best lang niet meer gewassen ramen.
Micorvezeldoekjes, hoe kon ik ooit zonder?
pi_57717812
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook dit weekend bezweken voor de wondersponsjes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze best vond tegenvallen.

Ik heb de (aluminium) pitjes van het fornuis, de onderkant van een pan en de oven ermee proberen schoon te maken, maar halverwege heb ik toch maar de brillo schuursponsjes erbij gepakt. Daarmee werd alles toch een stuk schoner met minder geboen.

Maargoed, misschien heb ik net de verkeerde dingen uitgeprobeerd? Zal straks de douche en het linoleum in de hal eens proberen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:54:19 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57718632
Ik kom juist even jubelen over de wondersponsjes

een té vieze muur, schoenstrepen op deuren, de oven, de tegeltjes in de gootsteen waarvan ik dacht dat ze gelig waren. die blijken dus gebroken wit.

heb er al één helemaal aan gort gepoetst
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57718643
Ik heb net de behuizing van mijn verwarmingsketel schoon geboend met zo'n Balbo powerpad. Dat ding hangt in de keuken en was al erg groezelig toen ik hier kwam wonen. Wat een resultaat, en dat alleen met wat gewrijf. Sponsje is nu dood, er vielen allemaal kruimeltjes af, dus nu moet ik gaan stofzuigen.
pi_57718767
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:05 schreef Étoile het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook dit weekend bezweken voor de wondersponsjes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze best vond tegenvallen.

Ik heb de (aluminium) pitjes van het fornuis, de onderkant van een pan en de oven ermee proberen schoon te maken, maar halverwege heb ik toch maar de brillo schuursponsjes erbij gepakt. Daarmee werd alles toch een stuk schoner met minder geboen.

Maargoed, misschien heb ik net de verkeerde dingen uitgeprobeerd? Zal straks de douche en het linoleum in de hal eens proberen.
Tja, dat zijn idd dingen die zelfs met zo'n wonderspons lastig zijn. Echter is het voordeel van die wondersponsjes dat ze niet krassen, dat hoef je met een brillo schuurspons niet te verwachten
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 30 maart 2008 @ 18:13:07 #282
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_57718903
Die wondersponsjes he.. ook te krijgen bij het kruidvat hoor ik ?
Heb nl. geen action in de buurt.. mare waar kun je ze echt op gebruiken of kan inprincipe alles ???
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 30 maart 2008 @ 18:25:41 #283
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57719136
Ik ben ook vandaag eindelijk eens naar de Action geweest, wat een drukte daar zeg... pfff.
Maar de (grijze) wondersponsjes zijn binnen, samen met een microvezelspons, welke mij handiger lijkt dan de doekjes die ik nu gebruik voor de ramen. Nog niet uitgeprobeerd, eerst lekker eten en dan ga ik de sponsjes uitproberen op de gaspitten en de voegen in de badkamer
Ben erg benieuwd!
Blue wonder ga ik ook maar eens halen van de week, want de ramen buiten zijn hier nu ongeveer een jaar niet meer gedaan dus die mogen ook weleens gedaan worden
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57719166
Ze hadden ze hier bij het kruidvat, bij de deka en zelfs bij de appie
Allemaal verschillende merken en vormen, maar het werkzaamheid is hetzelfde
  Moderator / Miss SHO zondag 30 maart 2008 @ 18:29:12 #285
22592 crew  Ole
pi_57719221
Mijn vingertoppen slijten wel van die dingen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 30 maart 2008 @ 18:37:00 #286
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57719395
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:13 schreef MissHobje het volgende:
mare waar kun je ze echt op gebruiken of kan inprincipe alles ???
niet op geverfde deuren, kan ik uit ervaring zeggen :
  zondag 30 maart 2008 @ 18:38:19 #287
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57719418
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:29 schreef Ole het volgende:
Druk je er dan doorheen of vreet het wondersponsje door de wrijving naast het vuil ook je pootje op?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57719986
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:37 schreef maedel het volgende:

[..]

niet op geverfde deuren, kan ik uit ervaring zeggen :
Heb ik hier geen problemen mee.
Je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn en niet blijven schuren maar ik heb er vorige week de deuren nog mee schoongemaakt.
quote:
Op maandag 24 maart 2008 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.
Heb nu zelfs alvast een reservespray gekocht voor als die ander op mocht raken!
Handig, werkt goed en het ruikt ook nog eens erg lekker en is totaal niet agressief. Kwam ook heel goed uit een consumententest van een paar jaar geleden van Kassa.

http://www.treffer.nl/ en via de site van Kassa.

Ik heb het nu twee keer gebruikt op die plekken en het is nog niet helemaal weg maar het gaat de goede kant op.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:07:23 #289
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57720032
De geur blijft wel lang en goed hangen he? Maar mooi dat het werkt
  zondag 30 maart 2008 @ 19:22:37 #290
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57720377
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:04 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heb ik hier geen problemen mee.
Je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn en niet blijven schuren maar ik heb er vorige week de deuren nog mee schoongemaakt.

Zal ook wel aan die Gamma verf liggen die ik er op gesmeerd heb
  Milf zondag 30 maart 2008 @ 20:56:26 #291
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_57722570
quote:
Ik Maak de douche 1 keer per week schoon ( als ik sta te douchen ). Alleen is het water hier zeer "hard" en hebben we hier veel last van kalk aanslag. ( keuken, badkamer, wc ) Van de wastafel, kranen, etc krijg ik de kalk er wel vanaf maar de muren dus niet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:25:10 #292
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_57723193
Heb vandaag mijn eerste pakje wondersponsjes er doorheen gejaagd. Morgen nieuwe halen
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_57724319
Ik voelde me toch een beetje opgelaten toen ik vandaag op zoek ging naar wondersponsjes bij het Kruidvat. Morgen maar eens proberen of ze echt werken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57724511
Wondersponsjes \o/ !

geweldige uitvinding!!!

enne zo goedkoop <3
  maandag 31 maart 2008 @ 00:00:35 #295
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57727935
Heb de sponsjes geprobeerd op een paar dingen maar ben nog niet helemaal overtuigd hoor... misschien moet dit nog komen (?)
Noem eens wat dingen waarop het zeker werkt en wat me over de streep moet trekken?
pi_57729229
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:29 schreef Ole het volgende:
Eerder weggooien, niet zo lang doorpoetsen
pi_57730649
quote:
Op maandag 31 maart 2008 00:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Heb de sponsjes geprobeerd op een paar dingen maar ben nog niet helemaal overtuigd hoor... misschien moet dit nog komen (?)
Noem eens wat dingen waarop het zeker werkt en wat me over de streep moet trekken?
je sink is in een handomdraai geshined met een wondersponsje en ook mijn bad was uitermate snel schoon met een wondersponsje en een mvdoekje als nadroog bijvoorbeeld
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2008 @ 08:50:48 #298
7074 moussy
kuttekop
pi_57731085
Het heeft toch wel een nadeel hoor.. ik mis de geur van schoonmaakmiddel, zodat ik bij ieder snuifje weet/besef dat mn huis zo lekker fris en schoon is..
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_57731235
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:50 schreef moussy het volgende:
Het heeft toch wel een nadeel hoor.. ik mis de geur van schoonmaakmiddel, zodat ik bij ieder snuifje weet/besef dat mn huis zo lekker fris en schoon is..
Daarna even met een doekje en schoonmaakmiddel erover?
Doe ik wel...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57731724
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:50 schreef moussy het volgende:
Gebruiken jullie die sponsjes droog dan?
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')