Ik heb gelukkig geen kalkprobleem, maar ik denk dat elke keer na het douchen de wanden even afdrogen al heel erg zal werken. Als je daar zin in hebt tenminstequote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef nikky het volgende:
Dus kalk krijg je goed weg met Blue Wonder santitair? Ik heb onderhand alles al wel geprobeerd. Niets werkt. Het gaat er wel een beetje vanaf maar dan ben ik een uur met een aantal tegels bezig. Dat vertik ik toch echt.
En hoe hou je het kalkvrij? Ik heb al zo'n mooie trekker voor de tegels als ik klaar ben met douchen. Maar dat is niet genoeg schijnt.
Nikkyquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef nikky het volgende:
Dus kalk krijg je goed weg met Blue Wonder santitair? Ik heb onderhand alles al wel geprobeerd. Niets werkt. Het gaat er wel een beetje vanaf maar dan ben ik een uur met een aantal tegels bezig. Dat vertik ik toch echt.
En hoe hou je het kalkvrij? Ik heb al zo'n mooie trekker voor de tegels als ik klaar ben met douchen. Maar dat is niet genoeg schijnt.
Dat kost toch veul te veul tijd johquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:46 schreef Liquidootje het volgende:
Waar zijn de tijden dan geblijven van simpel anti-kalk spayen en dan eventjes laten staan en daarna lekker afspoelen. Of gebruik iets sterkers met ammoniak erin. Tegels kunnen daar wel tegen en dan een laagje boen was erover en dan met gedestileerd water afspoelen en een straalkacheltje gebruiken om het resultaat direct te zien.
Respect joh.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn douche al máándenlang niet echt meer schoongemaakt. Ik doe mijn douche ook flylady-stijl elke dagWerkt geweldig
Nu diezelfde methode graag ontwikkelen voor de rest van het huis, met name de keukenquote:
Dat willen wij niet weten. Wij willen weten of het ook schoon is geworden met al het micro vezel spul.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:20 schreef Merel het volgende:
Ik stond vanochtend om 8 uur verdorie al m'n oven verder schoon te maken. Dit is niet normaal hoor
Wij hebben een minibadkamertje met open douche en gelijk de wasbak ervoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn douche al máándenlang niet echt meer schoongemaakt. Ik doe mijn douche ook flylady-stijl elke dagWerkt geweldig
Ach, die sponsjes kosten bij de Action ook geen drol dus dat maakt me niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:53 schreef PM-girl het volgende:
Gaan jullie sponsjes ook zo vlug de vernieling in? Ik was het vergeten maar dat vind ik het nadeel van die wonderspons. Maar, het deurpaneel, de radiatoren en de kozijnen glimselen weer!
Stop in het putje, een flinke scheut schoonmaakazijn en een tijd in laten trekken. Daarna met het wondersponsje wegpoetsen. Als schoonmaakazijn niet werkt zou je ook nog antikalk kunnen proberen.quote:In de douche echter een plek die niet weg wil, niet met Blue Wonder, niet met de wonderspons, niet met in bleek gedrenkte lappenHet is rond het putje, die tegels zijn bruinig uitgeslagen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:49 schreef Morretje het volgende:
Was toevallig in de de Kruidvat vanmiddag, daar lag nog 1 wondersponsje...
Ja Blue Wonder is hartstikke veilig! Ik heb gister pure Blue Wonder met een schuursponsje gebruikt op een Ikea kast en hij staat nog steeds in elkaar. Geen bubbeltje te zien. Moet nu wel eenquote:Op zondag 30 maart 2008 12:11 schreef maedel het volgende:
Ik krijg elke keer zo'n zin om te gaan poetsen van dit topic (en het flylady topic)![]()
Ik heb net al de keuken gedaan, en ik dub nu heel huiselijk met een kopje thee over mijn volgende project.
Dat zijn er nog al wat namelijk
Gisteren Blue Wonder (the original stuff) gekocht... Dat was verder toch wél veilig hè?
Tja, dat zijn idd dingen die zelfs met zo'n wonderspons lastig zijn. Echter is het voordeel van die wondersponsjes dat ze niet krassen, dat hoef je met een brillo schuurspons niet te verwachtenquote:Op zondag 30 maart 2008 17:05 schreef Étoile het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook dit weekend bezweken voor de wondersponsjes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze best vond tegenvallen.![]()
Ik heb de (aluminium) pitjes van het fornuis, de onderkant van een pan en de oven ermee proberen schoon te maken, maar halverwege heb ik toch maar de brillo schuursponsjes erbij gepakt. Daarmee werd alles toch een stuk schoner met minder geboen.
Maargoed, misschien heb ik net de verkeerde dingen uitgeprobeerd? Zal straks de douche en het linoleum in de hal eens proberen.
niet op geverfde deuren, kan ik uit ervaring zeggen :quote:Op zondag 30 maart 2008 18:13 schreef MissHobje het volgende:
mare waar kun je ze echt op gebruiken of kan inprincipe alles ???
Druk je er dan doorheen of vreet het wondersponsje door de wrijving naast het vuil ook je pootje op?quote:
Heb ik hier geen problemen mee.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:37 schreef maedel het volgende:
[..]
niet op geverfde deuren, kan ik uit ervaring zeggen :
quote:Op maandag 24 maart 2008 01:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik het laminaat mee schoon heb gekregen is Treffer, te krijgen bij in ieder gevan Kruidvat, een heel klein groen met geel spuitbusje met schoonmaakspul. Op basis van citrusschillenolie en ruikt dus heel fris en eigenlijk heel lekker. Ik had zo'n vloerbeschermplaat liggen om het laminaat te beschermen tegen de bureaustoelwielen. Helaas zat er een antisliplaag onder die door het zonlicht "versmolten" was met het laminaat. Even sprayen, in laten werken en kon het zo wegvegen met een microvezeldoekje, superhandig.
Heb nu zelfs alvast een reservespray gekocht voor als die ander op mocht raken!
Handig, werkt goed en het ruikt ook nog eens erg lekker en is totaal niet agressief. Kwam ook heel goed uit een consumententest van een paar jaar geleden van Kassa.
http://www.treffer.nl/ en via de site van Kassa.
Zal ook wel aan die Gamma verf liggen die ik er op gesmeerd hebquote:Op zondag 30 maart 2008 19:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heb ik hier geen problemen mee.![]()
Je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn en niet blijven schuren maar ik heb er vorige week de deuren nog mee schoongemaakt.
Ik Maak de douche 1 keer per week schoon ( als ik sta te douchenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:53 schreef Isabeau het volgende:
Eerder weggooien, niet zo lang doorpoetsenquote:Op zondag 30 maart 2008 18:29 schreef Ole het volgende:
Mijn vingertoppen slijten wel van die dingen
je sink is in een handomdraai geshined met een wondersponsje en ook mijn bad was uitermate snel schoon met een wondersponsje en een mvdoekje als nadroog bijvoorbeeldquote:Op maandag 31 maart 2008 00:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Heb de sponsjes geprobeerd op een paar dingen maar ben nog niet helemaal overtuigd hoor... misschien moet dit nog komen (?)
Noem eens wat dingen waarop het zeker werkt en wat me over de streep moet trekken?
Daarna even met een doekje en schoonmaakmiddel erover?quote:Op maandag 31 maart 2008 08:50 schreef moussy het volgende:
Het heeft toch wel een nadeel hoor.. ik mis de geur van schoonmaakmiddel, zodat ik bij ieder snuifje weet/besef dat mn huis zo lekker fris en schoon is..![]()
Gebruiken jullie die sponsjes droog dan?quote:Op maandag 31 maart 2008 08:50 schreef moussy het volgende:
Het heeft toch wel een nadeel hoor.. ik mis de geur van schoonmaakmiddel, zodat ik bij ieder snuifje weet/besef dat mn huis zo lekker fris en schoon is..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |