abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57502926
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor het web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)

Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doet er niks mee
2. Ik geef een go aan de programmeurs om het te gaan maken.

Sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie ware players nodig.

Ik zal jullie een idee geven over het spel. Het begin concept waar ik ook ooit mee begonnen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geïnteresseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.

Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!

BTW. sorry voor enige spelfouten.

Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor het web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koninkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.

Rassen.

Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heeft hun eigen 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simpel te houden en het in het budget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.

Sectoren.

We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare sectoren RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn eigen bonus boven elk ander sector.

Planeten.
Elke sector heeft planeten. Het spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economie, dus meer planeten meer (game)geld met schepen. Meer gevechten.

Economie.

Er zullen 5 typen sectoren van economie?. Met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Industrie en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economiesectoren toewijzen

War.

War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar het soms het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systemen of rare gedoe.

Simpel, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwt zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat je met giga floten alle noobs uit het spel kickt.

Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kunt aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.

Clan/fed.

We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zich aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Na mijn kennis komt de 2de heel weinig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon persoonlijke rede. Meestal niet om Prijzen.
Mijn idee dat bijzonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bijzondere gevallen. En zeker betaalde items.

Have fun

*
*

Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, limiet aan schepen, wapens, weinig actie, beperkte communicatie, privé oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.

Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. Eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aangevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.

Moet zeggen, misschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik dit spel wil gaan maken is omdat de meeste erg beperkt zijn. En te makkelijk.

Misschien zal de meer interesse trekken.

R.C

Dus geef je mening, als het zinvol is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 19:35:31 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57503018

Je spelfouten zijn vreselijk
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:47:22 #3
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57503132
Ik haat mensen die een account aanmaken op FOK, alleen om onze hulp, en vervolgens zijn ze hier nooit meer te bekennnen.

Kortom, ik vind TS een egoist

OT: word deze game gratis?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57503188
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor de web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)

Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doe er nix mee
2. Ik geef een go aan de programeurs om het te gaan maken.

sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie tru player nodig.

Ik zal jullie een idee geven over het spel. het begin concept waar ik ook ooit mee begonen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geintreseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.

Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!!

BTW. sorry voor enige spel fouten.

Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor de web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koningkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.

Rassen.

Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heb hun ijge 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simple te houden en het in het buget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.

Sectoren.

We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare secoten RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn ijge bonus boven elk ander sector.

Planeten.
Elke sector heeft planeten. De spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economy, dus meer planeten meer (game)geld meet schepen. Meer gevechten.

Economy.

Er zullen 5 typen sectoren van economy?. met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Indutry en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economy-sectoren toewijzen

War.

War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar some het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systeemen of rare gedoe.

Simple, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwd zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw ijge power. Dit voorkomt dat je met giga flooten alle noobs uit het spel kickt.

Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kan aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.

Clan/fed.

We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zig aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kan ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Na mijn kennis komt de 2de heel wijnig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon perzoonlijke rede. meestal niet om Prijsen.
Mijn idee dat bizonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bizondergevallen. En zeker betaalde items.

Have fun

*
*

Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, lemiet aan schepen, wapens, wijnig actie, beperkte comunicatie, privee oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.

Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aantevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.

Moet zeggen, meschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik deze spel wil gaan maken is omdat de meeste erg bepert zijn. En te makkelijk.

Meschien zal het meer intresse trekken.

R.C

Dus geef je mening, als het zinvol is.
Eerst maar eens Nederlands leren
pi_57503283
Heb je überhaupt al meer dan alleen het idee?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:57:47 #6
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57503319
Of je haalt het eerst even door Word heen..
hier begin ik niet eens aan..

Trouwens.. succes om dit allemaal in een webbased mmorpg te bakken
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:58:06 #7
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57503326
Ten tweede: Een gerespecteerde user van forum hier worden voordat je zulke vragen gaat stellen.
pi_57503660
Webgames vind ik dus echt niks aan.
pi_57503691
zalk de oplossing dan maar geven?

www.ogame.nl
pi_57503705
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:

www.ogame.nl
Je hebt het al gemaakt
pi_57503739
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:

www.ogame.nl
Vroeg me al af hoelang het zou duren voordat iemand die link zou posten. Het idee is inderdaad het zelfde, en TS doet er al 2 jaar over?
pi_57503885
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57503981
ogame.
als ff lees.
ogame is wel heel beperkt.
Zie jij in ogame 7 rassen
105 verschillende schepen?

Moet ik nog door gaan.

zoals ik al zij, meeste web browser games zijn heel beperkt.
ben ik niet van plan
pi_57504037
wat dacht je van travian, en tribal wars.
Die lijken veel opelkaar
pi_57504085
Download dan gewoon een willekeurige webbased game en zet er 7 rassen in Dan ben je meteen klaar en is er nog een webbased game bij

Maar ik zou mee gaan doen met een bestaande ipv een nieuwe bouwen. Dat is zonde van je tijd en je hebt er weinig aan toe te voegen wat nog niet bestaat als ik je verhaal decrypt en lees.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57504335
ken je een web browser game die 7 rassen heeft. Ik ken er zelf niet 1.
Wel een paar met 3 of hooguit 4 rassen.
hebben die ook zo groot economy achtergrond?
clan wars?
of uberhoud zo aanval systeem?

Als je echt een goed voorbeeld ken geven die zo uitvoerig is als het concepr van mij. vertel het graag.
pi_57504358
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
Moet er wat aan verdienen? Tief toch een eind op man, beetje spammen met je spelletje en dan ook nog 3x achter alkaar posten. Je weet de edit knop nog geen eens te vinden, jouw soort moeten we hier niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Resco op 20-03-2008 18:40:42 ]
pi_57504403
wow, sorry.
hebben we het hier over games. of over mensen?

voordat ik het 1 had gepost stond er al nieuwe reply.
de 3de was wel overdreven. sorry van die.

spammen? er kan nog geen reclame gemaakt worden als het nog niet bestaat. nou nog lang niet.
wou allen weten of het een goed concept is voordat ik verder ga.
pi_57505258
Dus je wilt een game maken. Weet niet wat het huidige aanbod is. Weet niet hoe je het wilt maken. Weet niet wat je wilt maken en kan niet eens een normaal verhaal tikken zonder spelfout.

Gaat er dan geen belletje bij je rinkelen
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57505279
quote:
jij denk seriues met een idee geld te gaan verdienen? Ik zie het al helemaal voor me... jij komt met een idee en je programmeurs maken de game gratis voor je (want TS is 13 jaar oud en kan het uurloon van een programmeur niet betalen) en vervolgens wil jij geld gaan verdienen met items verkopen?

heb je uberhaupt wel verder gedacht, zoals dataverkeer? onderhoud? support? promotie (zoals ik nu onder aan deze pagina travian.nl zie)

ik denk dat TS zijn droom moeten laten varen of zelf een programmeer taal moet gaan leren (zoals html,php)

daarnaast heb je, om nog ff door te zeiken, behoorlijk wat taalvauten in je reply's staan. Als je zulke taalvauten maakt in je game dan zullen er niet veel mensen komen. Let daarbij op dat je een game in het engels moeten maken om meer mensen te trekken. Dus dat zal dan wel helemaal een probleem worden
Dit keer zonder signature
pi_57505308
Te uitgebreid is ook niet goed, TS. Dat maakt het allemaal verwarrend.
pi_57506520
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
-------
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.

Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
En als je over spel fouten ga zeiken. maak er zelf geen 1. of was dat het idee?
Kan al html, xhtml, en ga hopelijk binnenkort beginnen aan php. Is wel handig, als er iets is kan ik meschien zelf wat aanpassen.
pi_57508117
Je pakt het direct groots aan zeg
pi_57508312
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
pi_57509528
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
En daaruit opbouwen? En dan heb je straks 837463847 rassen (even overdreven hè) en 8347934 planeten en weet ik veel wat.

Denk je dan nog dat er nieuwe mensen bij komen? Nee, want dan is het voor hén weer te complex.
Het moet dus niet te moeilijk zijn wil je interessant blijven.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:14:17 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57511503
Ik ben nu al overtuigd en hyped GOTY '09
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57511773
spelers kennen uiteindelijk uit 6-7 rassen kiezen. dus er zullen maar 6of 7 verschilende rassen zijn.

En ja er kunnen biljoenen planeten zijn. maar het word niet grafies weergegeven als ogam, travian of enig ander spel op zo vaag map. Daar is al aan gedacht, dat zo map met tig dorpen en planeten heel complex en onoverzichtelijk is.
Je weet niet wie, wat, waar of waneer iets is.

Ieder speler kan max 12 sectoren hebben, die worden mooi grafies per speler weergegeven in een leuke lijst. de planeten die de spelers hebben zijn gewoon een nummer.
Als een men een ander speler uit de rank list aan klick ziet men snel hoeveel en welke sectoren de speler heeft. Uit de rank list kan men ook aanvallen. De speler ziet dan ook gelijk heveel sterker de speler kan zijn hoeveel mensen hij kan aanvallen. Het leuke is daarbij ook dat je snel ziet wie je kan aanvallen. de speler kan ook zien uit welke clan hij in zit en nog meer.
Er zal ook een clan list komen met de zelfe gegevens.
Dit zal hopelijk het spel veel meer overzichtelijker maken. en daarmee simpler.
Het zal wel een min punt zijn dat de splers uit rank listen zal moeten werken, en niet uit een mooi grafies mapje zoals de andere spellen. maar de spelers krijgen wel sneller door wat er om hun heen gebeurd. te minste dat is het idee.

*
thanks ijsmeis en AQuila360 voor de goede reacties.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:28:42 #28
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57511830
Klinkt goed allemaal
pi_57511857
quote:
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.

Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
duhhh iedereen weet dat spelvauten met dubbel t is

nee just kidding.. mag ik vragen hoe oud je bent? Want je kunt er gewoon niet seriues over nagedacht hebben. Ook al ben je d'r 2 jaar mee bezig. Ik heb gevoel dat je hier beetje iedereen voor gek wil houden, want...
quote:
hoe kom je aan het geld? zo'n online game bouwen doe je niet in een uurtje. Ik denk dat één programmeur, met een juist requirment document en aanpak, toch al gauw een week of 2 bezig is.

als ik d'r vanuit ga dat je gelijk hebt met uurloon, dan kun je de volgende som maken: 27,50 * 80 (twee weken) = ¤ 2200 arbeidsloon.

Natuurlijk moet de game ook op een host staan, waardoor ik d'r vanuit ga dat je een dedicated server neemt (of zelfs colocation). voor dedicated server, met een redelijk veel dataverkeer, ben je algauw 75 euro kwijt per maand. (hetzner).

Dus als je de server 1 dag in de lucht hebt dan zul je al MINIMAAL 2300 euro kwijt zijn (zo mag je niet rekenen, maar voor zekerheid doen we dat toch ff)

Promotie is natuurlijk belangrijk, zo kun je bij google adverteren of zelfs bij fok ( http://www.fok.nl/adplanner ). Wat in het begin behoorlijk wat geld gaat kosten om toch beetje bekent te worden.

Zelf colocate ik een eigen server (wedare in rotterdam), maar ik merk toch dat ik veel kennis moet hebben over serverbeheer. het lijkt me dat jij dat ook niet kunt, dus je moet daar ook een mannetje voor hebben die dat ff adhoc problemen kan oplossen. Dit doet hij ook niet gratis. Want ga je doen als opeens de website niet meer te bereiken is? (en ga niet zeggen "dan reboot ik de pc ff"). Natuurlijk kun je eerst zelf thuis ff je site hosten, maar heb je ook nagedacht over design van website? dan bedoel ik niet daadwerkelijk programmeren, maar meer de database structuur.. want zoals ik nu lees wil je alles groot aanpakken en is alle andere games te beperkt.

conclussie:

jij bent 13 jaar (wat ik nog steeds denk uit je reacties) en hebt opeens een idee gekregen. Je puber hoofdje wil dan zo snel mogelijk aan de slag en je hebt geen flauw benul waar je aan begint. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Je visie is alleen onmogelijk.

Maar om Ts toch beetje te helpen geef ik alvast een site waar hij php kan leren:

http://www.php.net/
pi_57511985
ik denk dat je sowieso een team/groep mensen nodig hebt voor dit project.
ideeën uitwerken, brainstormen, vergaderen, design en verhaal uitwerken, etc.
oftewel: je hebt een games studio nodig om dit van de grond te krijgen.
en webbased wordt het sowieso niet. tenzij je beperkt wil blijven in een IE venster.
pi_57512240
lol
Er is een 60 bladzijde concept opgesteld (Engels nederlands en duits) met daarin alles en ook alles uitgewerkt.
alle berekeningen, alle ideeen, alle balans. zover ik weet, alles.
hierdoor hoop ik dat de programmeur sneller kunnen door werken. en minder aan mij moeten vragen.
Daarmee ben ik een jaar mee bezig geweest. het 2de jaar ben ik bezig geweest met het uizoeken van de kosten en ontwikkelen van het spel. ook onderhoud, nouja alles wat ik kon verzinnen.
ook natuurlijk een beetje werken voor het geld.

Met 80 uur red je het ook niet. het grafies werk is al meer dan dat.
De koste plaatje gaat meer naar de 20.000,- dan de 2300 dat jij verzin.
je heb het alleen over het programeren van de 80 uur okay is waar. Wat dacht je van de data base, server opzetten, testen, grafies werk. en zo kan ik wel ff door gaan
laat staan onderhouds contract en alles wat er bij hoord.
Ik dank dat ik mag zeggen dat ik overal aan heb gedacht.
Er word namlijk een programerings bedrijf ingehuurd, en die hebben die vragen al gesteld.

En ik ben nog jong 21 jaar oud als je het perse wil weten.

goed zo?

btw in die 60 bladzijde zaten veel fouten lol
Een kennis heeft het ff voor me opgelost, voordat je het gaat vragen.

*
en de vraag hoe kom ik het geld, werken. En ik ben met zoveel geld geboren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 20-03-2008 23:57:32 ]
pi_57512539
Laat hem dit ook even lezen dan kerel, dit jeukt aan mijn ogen.

Maar goed, behalve scriptconcepten en kosteNplaatjes, ben benieuwd naar artwork.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_57512631
haha,
die ogen moeten erg jeuken.
als je ff goed kijkt naar het begin zie je dat er niet veel art word is.

Mijn vraag was bij het begin of het een goed concept is/was

maar goed, wat vind je er van?
zou ik verder moeten gaan of moet ik er nog aan aanpassen of zo?

**
en de vraag hoe kom ik het geld, werken. En ik ben met zoveel geld geboren...
Lucky you, nu nog een middelbare school opleiding of cursusje LOI er tegenaan
**

ik doe een mbo opleiding. heb type cusus en nog een paar vage papiertjes.
heb zelfs html, java en andere cususjes gedaan.

of te wel, Borred en een verwend nest of niet. joke
pi_57512734
Waar kan ik tekenen Roelof?

Ik ben volledig overtuigd. Met dit concept gaan jij én ik een grote gat in de gamesmarkt slaan.
pi_57512816
wow die is wow

wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol

je heb het over jij en ik?

marketing?

Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
pi_57512858
quote:
De koste plaatje gaat meer naar de 20.000
oke.. en nu blijkt dat je game geen succes is en dat je er toch naast zat! durf jij dit gevaar te nemen en met 20.000 euro schuld rond te lopen? want die programmeurs willen hun geld wel hebben..

Je kunt hoog en laag springen, maar 20.000 euro haal je niet zomaar ergens vandaan.

Daarnaast zal niemand met je in zee gaan als je zoveel spelfouten maakt.
pi_57512871
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow

marketing?

Maar okey,
Of sta je er liever alleen voor?

Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.

PM me maar.
pi_57512923
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien
pi_57512937
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Of sta je er liever alleen voor?

Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.

PM me maar.
pi_57512962
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.

O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:33 #41
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_57512983
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
Het lijkt me dat je niet gelijk te hoog moet grijpen met zoiets, het lijkt me handiger dat je met iets begint wat redelijk eenvoudig is waarmee je ervaring opbouwd zodat je beter weet hoe je grotere projecten kunt aanpakken. Rembrandts eerste schilderij was ook niet gelijk de nachtwacht, ik denk dat zijn eerste schilderijen ook wel bagger waren
pi_57513005
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

En ik dan?
pi_57513024
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien

Het is handig, op je CV.
Het kan je helpen met sneller typen. Niet foutloos maar kan helpen.
Voor zommige banen kan het een + punt zijn op de CV.
als bouwvakker heb je er natuurlijk geen zak aan, (sorry bouwvakkers)
pi_57513056
Nouja laat ook maar. Ik kijk wel of ik een andere gamedesigner/producer financieel een flinke boost kan geven.

Welterusten.
pi_57513070
Mijn neefje van 8 jaar kan nog beter spellen.
pi_57513093
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
pi_57513124
quote:
werkelijkheid?

lol best dat bedrijven daar niet zoveel naar kijken maar jij spant echt de kroon qua typfouten
pi_57513143
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
dude
pi_57513191
Ag als ik wat meer moeite doe zal het wel lukken, maar ik ben een beetje zat om met elk woord 3 dubbel na te lezen.

En DutchErrorist wat vind jij er van. Je heb het zo goed gelezen.
pi_57513249
quote:
Nu begint het ongeloofwaardig te worden.
pi_57513356
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]
PM me maar.
quote:
rustig
niet zo haastig.

Heb de indruk dat u een aanbot heeft/had?

Wou graag meer informatie over het aanbot hebben, als u nog intresse heeft?

Slaapse

Roelof

pi_57513372
hoezo ongeloofwaardig. Je heb geld of niet. Dat ik uit een rijker fam kom zeg nog niet dat het niet kan.
had wel wat moeite moeten doen om het geld bijelkaar te halen. maar het is geluckt.

Op mijn 18 en 21 verjaardag kwamen er flinke bedragen vrij. Die opgespaard is door mijn fam. Wat ik nu ook moet doen voor andere leden. Dat geld heb ik wijs gespaard.

Heb daarnaast nog wel wat geld over maar dat bewaar ik voor de verhuising van binnenkort.

Als alles gedaan is ben ik wel blut en moet ik wel werken voor mijn brood, geen zorgen. maar ik heb mijn lol gehad met het geld
pi_57513391
thanks Cyberia18
pi_57513394
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Heb daarnaast nog wel wat geld over maar dat bewaar ik voor de verhuising van binnenkort.
pi_57513399
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
thanks Cyberia18
You're welcome Roelof
pi_57513427
maar, is het of is het niet een goed of slecht concept.
we zitten wel te praten over geld en zo.
Wat niet echt mijn uiteindelijke bedoeling was.

Dus mensen wat vind je van het concept?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 01:05:57 #57
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57513475
steek je geld in uranium
pi_57513505
SAAI

CV:
heb geld in uranium gestoken

of

CV:
heb een online spel gemaak.

vind de 2de beter.
geld komt en gaat, het is hoe je leefd.
ga je elke dag zorgen maken om geld of ga je leven?

best wel grappig deze form.

laters en tot morgen
zal zoveel mogelijk online te zijn om jullie vragen tebeantwoorden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 01:16:52 ]
pi_57513601
Props aan de programeur die je hebt geregeld 20k van je te mogen ontvangen voor iets wat nooit afgemaakt gaat worden iig
www.indiegamer.nl
pi_57513642
dit hele topic is echt te grappig, sorry.
pi_57513653
Geweldig

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik schrijf me in ieder geval gelijk in mocht er ooit iets van de grond komen.
pi_57513678
Zijn er al wachtlijsten voor beta-keys?
pi_57514547
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ag als ik wat meer moeite doe zal het wel lukken, maar ik ben een beetje zat om met elk woord 3 dubbel na te lezen.

En DutchErrorist wat vind jij er van. Je heb het zo goed gelezen.
Alles driedubbel na te lezen? Fatsoenlijke mensen spellen de woorden waar jij fouten in maakt in één keer goed. Eat that!
pi_57515083
Oeh, dit topic moet ik een TVPtje in plaatsen. Geniaal concept!
Ooh, I just felt my dick move!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:20:10 #65
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57516062
O
M
F
G

Wat is dit slecht
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57516631
---> ONZ
pi_57516838
Resco,
als je ff lees heb ik al verteld waarom ik zoveel spel fouten maak.
Dus eat that!

En over de beta, er zal eerst een closed beta zijnwaar we rustig eerst alles kunnen testen, daarna zal er een open beta waar alle spelers het spel kunnen testen.
Algemeen is het een gratis spel.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:29:43 #68
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57517227
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 11:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Resco,
Dus eat that!

En over de beta, er zal eerst een closed beta zijnwaar we rustig eerst alles kunnen testen, daarna zal er een open beta waar alle spelers het spel kunnen testen.
Algemeen is het een gratis spel.
Lieve jongen,

Toen je ouders jou kregen voorspelden ze vast grote dingen voor je. Gesteund door hun financiële welzijn zou je er wel komen. Hun kleine spruit. Hij zou een dokter of een notaris worden. Ach, wat waren ze blij. En nu, 21 jaar later, ga je op FOK! vragen of ze heil zien in jouw uitermate slechte spel. Jongen, neem mijn woorden aan, en onthou ze goed:

1) Ga nooit, maar dan ook nooit, naar FOK! om daar mensen naar hun opinie voor een of ander vaag spel te vragen.
2) Wat jij doet, is gebruik maken van ons geliefde forum. Daar zijn we niet zo van gediend. Mits het nog een leuke OP was die duidelijk en overzichtelijk was, hadden we wellicht over ons hart gewreven. Wat jij hier neerkalkt is echt heel, heel erg slecht.
3) Stop je zuurverdiende centjes in een mooie opleiding. Of stuur het naar Oxfam Novib of iets dergelijks. Ik waarschuw je alleen maar. Take it or leave it.
4) Geen suggestie, meer een must: neem bijlessen Nederlands. Je zet jezelf gigantisch te kakken met je Neanderthalerig gebrabbel.
5) Je "spelletje" komt nooit van de grond. Believe you me. Mocht het wel zo zijn en je gaat er waarempel nog geld aan verdienen schenk ik mijn X360 aan je.

Het ga je goed. En nou opgebokt.

Om de amusementswaarde van dit verder afgrijselijke topic hoog te houden; heb je al een naam voor je spel?
- james 'jimmy' dean
pi_57517277
TS, op zich is het natuurlijk positief dat je een game wilt maken en daar geld en tijd in investeerd, maar persoonlijk denk ik niet dat je de MMORPG-kant op moet. Er zijn namelijk ontzettend veel MMORPG's die en gratis zijn en een hele grote fanbase hebben. (Laat je licht maar eens schijnen over Korea) Laat je World Of Warcraft even buiten beschouwing, dan heb je nog maar heel weining klandizie over. Je zal dus, zeker in de eerste vijf jaar, grote moeite en investeringen moeten doen die je waarschijnlijk niet zult terugverdienen.

Een dergelijk "sterrensysteem" is al vele malen geprobeerd. Al in de jaren 80 had je een game genaamd Trade Wars 2002 op een BBS en niet heel veel later zag je de game Planetarion snel opkomen en ook net zo snel weer vertrekken. CodeMasters heeft in de afgelopen tijd aardig wat MMORPG's op de markt gebracht die gaandeweg ook gratis werden, maar geen hond die geïnteresseerd was.

Als ik je een tip mag geven: leer uit de lessen van anderen. Kijk bijvoorbeeld eens naar ontwikkelaars die The Matrix Online hebben gemaakt. Een fantastisc concept, met een hele slechte uitwerking. Een vriend van me is al jaren bezig een sandbox-game van de grond te krijgen, maar ook daar ontbreekt het aan interesse van anderen.

Kijk eerst eens wat gamers willen of ga met een partner in zee die je daadwerkelijk iets kan bieden. Een goed concept is bijvoorbeeld Microsoft XNA, waar je eigen games kunt promoten. Dit kost je dan helaas wel 70% van je winst, want zo zijn de voorwaarden, maar je bereikt er een enorm platform mee.

En als laatste: houdt het niet alleen bij een verhaaltje. Je moet een enorm duidelijke presentatie kunnen geven (plaatjes en filmpjes) en zelf al een werkend concept hebben (dus zelf programmeren!).
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_57517290
Nou, je weet het in ieder geval wel te verkopen! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:07:52 #71
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57517930
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow

marketing?

Maar okey,
Ik kan je ook nog wel helpen anders! Ik kan je aan het volgende keurmerk helpen!

Approved!

Dit is een vrijbekend (wereldwijd) gevoerd keurmerk zeg maar net als de Gold Awards uit de PU maar dan gewoon wat bekender en gerespecteerder!

Maar dan moet het wel een goed spel zijn uiteraard!
pi_57517942
Eindelijk wat goede reacties.
Dit wou ik weten voordat ik wat ga doen. Ook al is wat intresse in het concept het doelgroep of het platform moet nog wat aangepast worden. Ook een zake partner zoeken die al in de game weereld zit.

btw een cursus nederlands heeft geen nut, meschien voor sommoge mensen een lees cursus wel.
Dus zo nederlands cursus heeft niet veel nut of wel?

En een naam verzinnen is niet veel moeilijker. maar is de domein naam nog beschikbaar. of het moet onder een ander domein naam komen. afkorting of iets achter plakken.
pi_57517981
Nou over een jaar zwemt TS in het geld en zijn jullie allemaal verslaafd aan z'n game. Believe.
pi_57518118
thanks albertfiet,
maar ze hebben ook wel gelijk.
het is niet moeiljk om een spe te maken en om uit te brengen. dat kan in de meeste gevallen wel gebeuren.
Het moeilijke is om mensen te laten intreseren en om spelers langer te laten spelen.
Kijk naar battlefield en de sims. die hebben nu zoveel verschillende en uitbouwsels. ook rede daarom.

maar dank je voor je reactie
pi_57518187
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
thanks albertfiet,
maar ze hebben ook wel gelijk.
het is niet moeiljk om een spe te maken en om uit te brengen. dat kan in de meeste gevallen wel gebeuren.
Het moeilijke is om mensen te laten intreseren en om spelers langer te laten spelen.
Kijk naar battlefield en de sims. die hebben nu zoveel verschillende en uitbouwsels. ook rede daarom.

maar dank je voor je reactie
Om een spe te maken? Juist...
En jij vergelijkt dit afgrijselijke verhaal vol met spelfouten van jou met de grandioze Battlefield franchise en de briljante Sims serie? Nog één keer: OP-ROT-TEN
pi_57518251
neem een lees cursus.
ik geef voorbeelden geen vergelijkingen.
en,....vergeljkt ? tja.
als je gaat klagen doe het dan goed, lees eerst en dan klagen.

*
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:32 schreef VoreG het volgende:
Mijn neefje van 8 jaar kan nog beter spellen.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
kan het nog duidelijker?
lezen!
pi_57518332
Ja die hersenbeschadiging van jou is nu wel duidelijk, als je op je 21e met zo'n "idee" komt...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:33:06 #78
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57518421
Royal Sadness zou een leuke naam zijn wellicht. Voor je "spel"
Sla je direct Maikuuul in de arm. Hij verzorgt zoeen überpwnage sjieke PR wel. Je zit geramd dan
- james 'jimmy' dean
pi_57518485
Die Resco,
lees, ik heb een beschadeging in het korte geheuge. verders nix.
waar jij je conclusies van daan heel gaan mij meschien wel ten boven.

maar begin met lezen en dan klagen.

Ik kwam op mijn 19de met het idee.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:39:52 #80
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57518536
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:37 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Die Resco,
lees, ik heb een beschadeging in het korte geheuge. verders nix.
waar jij je conclusies van daan heel gaan mij meschien wel ten boven.

maar begin met lezen en dan klagen.
Volgens mij heb je wel meer beschadigingen Ook niet echt ideaal he, een falend korte termijn geheugen als je dalijk Chief President van Royal Sadness bent.
- james 'jimmy' dean
pi_57518647
Dat is waar,
Er is meer aan het geheuge dan je zomaar denkt.
Het is een beschadeging aan korte temijn, dus het is er wel. Mijn lange termijn is nog goed.
Maar met veel dingen als je iets langetijd niet gebruikt vergeet je het. Het lange termijn moet dat een beetje opslaan.
Het lange termijn haald zijn informatie van de korte termijn geheuge Wat bij mij beschadigd is.

ff een weetje

**

o ja
5) Je "spelletje" komt nooit van de grond. Believe you me. Mocht het wel zo zijn en je gaat er waarempel nog geld aan verdienen schenk ik mijn X360 aan je.
het kan een tijd duren voordat het geprogammeerd is. hou je die 360 voor me vast?
En is dat geld verdienen of echte winst?

[ Bericht 16% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 12:53:12 ]
pi_57518816
pi_57518939
En dan komt Resco daarmee.

Was het iets te veel of kan je het nog aan?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:01:14 #84
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_57518964
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:53 schreef Resco het volgende:
[ afbeelding ]
whahahah
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_57519246
Resco en Lyzio,

Kap eens met jullie gezeur over zijn spelling probleem, dat weten we inmiddels wel.
Geef eens liever iets opbouwends mee. Ik heb jullie nog geen 1 puntje zinnige feedback zien geven op Roelof's voorstel!
Als het serieus is, dan zou ik zeggen Roelof suc6! Ik ken ook nog wel een zooi rijke vrienden die ook hele ambitieuze plannen hadden en dat loopt ook prima. Daarnaastde oprichters van Google waren ook destijds 23 en 24, nothing is impossible . Ik kan je ook net als Belevedere aanraden om je eens te verdiepen in XNA, het is vrij makkelijk om voor te programmeren. Je bereikt hiermee vie Xbox Live een heel groot publiek en daarnaast mmorpg's zijn er al veeeeeeeeeel te veel. Ik raad je aan om in een ander spel genre te investeren.
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
pi_57519428
Maar als hij er serieus mee bezig zou zijn zouden er waarschijnlijk meerdere mensen mee bezig zijn. Dan kan je beter je teksten laten herschrijven door een nette tekstenschrijver Dan kan je om opbouwende kritiek vragen.

Maar wat ik hier lees is dat de TS FOK! nu alleen gebruikt voor concultancy en advisering voor een eigen product waar hij geld mee wilt verdienen. Dan kan je beter gewoon een goed adviesbureau inschakelen als je zelf daar geen moeite voor wilt doen
www.indiegamer.nl
pi_57519542
thanks Meekoh.
zal het idee wel moeten aanpassen voor een ander console.
maar ik blijf bij het strategie genre.

disjfa
hey probleem is bij een adviesbureau is dat ze te netjes zijn. En je krijgt natuurlijk altijd wel een redelijk advies.
maar zoiets als dit zijn de meeste bureau's ook blind.
heb ik ook al laten doen. Daar kwam ik niet verder mee, ze advieseren het om te doen maar een rij risico.
Denk dat dit veel meer moeite is dan zo adviesbureau.

Als je een goed adviesbreau ken die advies geven in het spel maken, graag.
pi_57519638
Ik zie al menig user in dit topic alleen al wie al netjes gratis advies aan je hebben gelevert Mischien moet je vanaf daar verder gaan. Of gewoon eerst zelf beginnen met een nette case study met wat je nou allemaal aan het doen bent. Dan zou je imho al 100 keer verder zijn dan dat je nu hier zoals je nu hebt gedaan een (Slechte) discussie te starten.
www.indiegamer.nl
pi_57520052
het is waar, Disjfa.

hoopte dat meeste mensen mijn spelling probleem meer zouden respecteren. ook al was het wel leuk.
naast de negetiefe reacties over mijn spelling zijn er alsnog wel wat goede reacties gepost. daar dank ik voor.

zou graag met de goede mensen willen verder praten als ze willen? per pm.
pi_57520137
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
maar zoiets als dit zijn de meeste bureau's ook blind.

Als je een goed adviesbreau ken die advies geven in het spel maken, graag.
Niet blind, realistisch heet dat.

Start small, think big. Start eerst eens met freeware, zoek contact met games uitgevers in NL, opleidingen in nieuwe media et cetera.
pi_57520386
Je moet een hele specifieke adviesbureau hebben om daar in te advieseren. Wat ik blijkbaar ik niet had.
Algemaan doen spellen het goed als er een goede game play en goed grafies is. Ook als zijn er 25 andere die er oplijken.
ik ken spellen die heel goed verkocht zijn maar beperkte game play hadden. maar door het grafies werk alsnog verkocht zijn.
Hierbij is het ook met sommige films.

Denk nu dat ik iemand gevonden heeft die me verder kan helpen.
ben al bezig met sommige opleidingen zoals ik al zij.
En heb al bedacht om wat kleiner te begginen en daaruit uittebouwen.
Thanks
pi_57520750
Maar even serieus dan.. Je zegt je gaat het zelf betalen, maar je wilt er wel aan verdienen.
Hoe zie je dat voor je? Adverteerders zul je bijna niet krijgen aan t begin, als er weinig tot geen mensen dat spelen.
Dus moeten spelers gaan betalen zoals je al ergens zei.. Hoeveel en waarvoor?
Ik game aardig wat (of heb t in ieder geval gedaan) en voor een webbased (oid) mmorpg zou ik echt nooooit betalen. En alle potentiele maandelijkse betalers heeft WOW al opgeslokt
pi_57520998
dat is een goede,
Er zal vanuit mijn kant eerst reclame gamaakt moeten worden, tuurlijk. Daar is ook al wat rekening mee gehouden + er is een buffer budget.

Ook al is het spel gratis goed te spelen, er zullen natuurlijk wat paid items te halen zijn. Maar dat komt later als het spel een goed spel blijkt te zijn.
Denk niet dat het grote bedragen zullen zijn, rede: het is maar een mmorpg orgineel bedacht voor de webbrowser. Daarnaast maakt het niet uit of nou 500 mensen 1 euro betalen of 50 mensen 10 euro betalen.
Hier is al wel iets over gedacht.

Daarnaast word er aan spelers gevraagd om wat game reviews te zetten, hiervoor zullen de spelers wel wat krijgen.
Ook zijn er enkel mmorpg sites waar men kan inschijven. Of te wel gratis reclame.
Ook al kan het negetief uitvallen bij reviews.

1 ding is wel zeker, als er reclame word gezet door mij zal het hier wel zijn.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:04:09 #94
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57521416
Roelof je bent op de goede weg dat kan ik zo zien en ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt.
pi_57521522
Aquila360, kunnen we per pm verder praten?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:17:07 #96
185631 Guncta
En un momento dado
pi_57521638
Waarom richt iedereen zich op RPG?
Ok, er is een grote groep mensen die dit speelt, maar ik denk dat er al aardig wat verzadiging in de markt is.
Als ik een spel zou ontwerpen voor de commerciele markt dan zou ik een veel andere doelgroep aanspreken. Verder heb je nog het probleem dat heel veel mensen die programmeren zulk soort spelletjes leuk vinden.
En jij kan dat nog niet goed genoeg. Dus waarom zou je zoiets willen ontwikkelen als je zelf niet de kennis hebt en ook niet de connecties om iets uit te werken?
Nu zit je op een forum naar mensen te zoeken. Mensen die je niet kent en die vaak niet bij jou in de buurt wonen.

Hoe wou je checken of iemand thuis zijn werk wel doet? Hoe wil je er achter komen hoeveel werk erin zit?
Hoe wil je checken hoe iemands kennis is?

Oftewel, zoek iets wat bij dichter bij je ligt. volgens mij heb je een paar van die games gespeeld en dacht je: ey, dat kan ik ook.

Mocht je er serieus over nagedacht hebben dan was er toch wel in je hoofd opgekomen om een game uit te zoeken (keus zat immers) wat heel erg op die van jou lijkt en dan contact opgenomen met de makers en daarmee praten.

Mochten de spelfouten je tegenhouden om serieus over te komen: je kan bij veel hogere scholen zo naar binnen lopen. Zoek de afdeling die met jouw spel te maken heeft (en waar je mensen van nodig hebt), gamedesign ofzo, en spreek daar mensen aan.

Maar ik blijf erbij, je zoekt gewoon naar datgene wat al bestaat en wil het uitbereiden. Je denkt dat het dan nog beter is, maar dat is vaak bullshit kan ik je vertellen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:18:05 #97
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57521651
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Aquila360, kunnen we per pm verder praten?
Ik neem zo contact met je op via PM!

pi_57521744
Je kunt goed zien dat je er al 2 jaar mee bezig bent, want je hebt echt overal aan gedacht! Keep up the good work!
pi_57521781
ist al klaar
pi_57521855
eerlijk, heb veel van deze spellen gespeeld. En had altijd het gevoel dat ik het naar een paar maand het gezien had. Door het beperkte aantal rassen, schepen. en het beperkte economie achtergrond.
vooral voor web browser games, waar ik mijn doel voor zet.
Daarom had ik besloten om er een te maken. meschien vaal ik. maar ik heb het geprobeerd.

rede waarom ik het hier op de form zet is om uit te zoeken voor mij zelf wat mensen werkelijk er over denken. ook al zijn de gegevens die ik opgegeven heb wat beperkt en niet te veel + punten van het spel heb vrijgegeven.
wil niet dat andere mensen slimme ideeen krijgt.

Ook al is mijn kennis en connections wat beperkt, wie niet probeerd vaalt altijd.
En zo leef ik bij.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:24 schreef Edwinuss het volgende:
ist al klaar
nee nog niet, moet nog gemaakt worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 15:42:56 ]
pi_57522147
Je hebt dit idd beter uitgewerkt dan ik bedacht had. Mag ik vragen hoeveel het kost om een advertentie bij je te plaatsen?

Misschien heb ik, of iemand anders op Fok!, hier wel wat aan!
pi_57522236
thanks, we zullen zien als het gemaakt is.
De kosten zullen tuurlijk aan de aantal spelers liggen en page few's.

Al heb ik een handig site gevonden.
Die houd deze gegevens bij, maar mensen kennen een aanbot plaatsen op de advertentie plaats. online en simple. Ik kan dan ook natuurlijk minimale prijsen opstellen.
mensen kunnen tuurlijk ook tijd lengte en waneer instellen met hun aanbot.
Goed gevonden of niet.

Het geeft voordelen maar ook natuurlijk nadelen.

thanks
pi_57522358
Je hebt een banner applicatie gevonden Knap. Zou ik me ook druk om maken voordat je een game hebt Dan gaan mensen met jouw idee mee
www.indiegamer.nl
pi_57522463
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:55 schreef disjfa het volgende:
Je hebt een banner applicatie gevonden Knap. Zou ik me ook druk om maken voordat je een game hebt Dan gaan mensen met jouw idee mee
Maak dan een sneller fok

het eerste wat ik dacht toen ik dit las was inderdaad ogame. Ok geen 7 rassen, maar wel een clan gebeuren en een economie om oorlog te kunnen voeren. Probleem bij dat spel is dat als je niet op dag 1 bent begonnen, je het wel kan schudden om groot te worden. Hoe zou je dat aanpakken?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_57522674
Aanpakken,
Eers zorgen dat de beta online komt. Niet voledig uitgebouwd. Maar wel met de voordelen boven andere spellen.
Ik zou vooral met deze punten het spel promoten. Een goede banner laten maken hiervoor is altijd handig.
Niet meteen betaalde items aanbieden want dat kan mensen afschikken.
Elke gratis promotie aanpakken die te pakken valt. Maar ook kijken naars adverteren op sites zoals deze met veel gamers. Niet op een boten site of zo. Kan wel tuurlijk.
Ook vooral vaak naar de mining van de gamers vragen. zeker als het gaat om paid items.
Kan wel voor het geld gaan maar zonder spelers zal het spel snel vergaan.

Ook niet stil zitten met 1 spel. Maar op een goed momend begginen met een vervolg.

Tuurlijk, het is jammer dat dit de zoveelste is. En denk niet dat ik er rijk mee zal worden.
Maar ik hoop iedergeval mijn lol en mijn geld eruit tehalen.

zo zie ik het.

btw, 0game heeft maar 1 ras, als je het wil noemen. en heeft alleen maar 3-4 matrialen.
economies tructuur bepert.
zie geen bevolking of foedsel.
het is meer bouw spel. en iemand in de buurt aanvallen.
saai,
pi_57522740
Mwa, als je er je 20.000 euro mee terug kan verdienen, kan je er ook winst mee maken. Alleen ik zie je nog geen 20.000 terugverdienen...
pi_57522779
20,000 is op 5 jaar basis.

inclusief onderhoud contract, volledig spel (wat ze niet aan het begin zullen maken) testen. nou bijna alles, behalve de servers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 16:29:58 ]
pi_57522941
Wanneer ga je beginnen trouwens?
pi_57523017
eind deze maand,
Dat is de planning.
Ik krijg als het goed is volledig beschikking van mijn geld ( zit nog in aandelen)
zijn alle onderhandelingen met de programmerings bedrijf afgerond.
de inleiding met de programmeurs rond.
En hopelijk gaat alles op rolletjes lopen.

tenzij, ik hier een zeker word overtuigt dat het niet gaat lukken. tuurlijk.
pi_57523085
Hmm nou begint het toch veel op meer te lijken dan gisteren Roelof. Zal eens kijken of ik op mijn besluit nog terug kan komen.
pi_57523136
ag met wat moeilte komen we er wel

moet zeggen begin was wat ,(......)

thanks
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:42:58 #112
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57523151
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:

thanks
Ik hoop voor je dat Cyberia18 nog op zijn besluit terug komt! Met hem er bij zit je gebakklen Roelof!

pi_57523187
neem graag verder met mij contact op.

geld voor ieder een,
als je een goed aanbot kan zetten graag.
pi_57523199
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:

thanks
Laat het je vanavond wel weten. Kan er niet direct een antwoord op geven aangezien het een grote investering is van mijn kant.
pi_57523243
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:44 schreef Roelof_Kremer het volgende:
neem graag verder met mij contact op.

geld voor ieder een,
als je een goed aanbot kan zetten graag.
Kan je me alvast een bedrag noemen waar je in ieder geval een start mee kunt maken? De hoogte van het bedrag is natuurlijk van groot belang in m'n beslissing.
pi_57523270
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat Cyberia18 nog op zijn besluit terug komt! Met hem er bij zit je gebakklen Roelof!

Met mij valt inderdaad altijd zaken te doen, mits de persoon in kwestie niet met serieuze/geloofwaardige praat komt AQuila. Dat weet je
pi_57523318
Ik zal ook daarmee met de programerings firma moeten overleggen.

De totale betaling zal ook naar huntoe in stappen gezet worden.

thanks again.
pi_57523340
Op die fiets. Nouja je hoort vanavond wel van me.

Ik neem een zo zorgvuldig besluit en niet anders.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:58:09 #119
69276 Docker
a.k.a. Harmen
pi_57523380
Ik zou voor keuze 1 gaan en ga wat nuttigs doen met het geld wat je er anders voor zou besteden.
pi_57523856
Cyberia18

De programmeer bedrijf heeft paas vakantie. zullen pas dinsdag verder met mij contact opnemen.
Dus de mensen waar ik mee onderhandel zijn weg. Alleen zo telefoon juffie is er nog.

UIt mijn hoofd zal de eerste bedrag tot 8.000,- gaan. (bouwsel tot beta.)
Als beta er is, komt er een 2de bedrag.
Dan heb je enige inzicht van bedragen.

Dus 8.000,- kom ik wel mee verder.

stuur me graag een private masage met je besluit en voorwaarde.
pi_57523888
Docker
wat zou jij met het geld doen.
werkelijkheid, mensen weten het vaak niet. OP een auto, huis, pc, zoiets?
vaak ook aandelen.

Cyberia18, doet goede dingen met zijn geld. Zo tehoren.
pi_57524026
Je hebt een PM, Roelof_Kremer.
pi_57524097
ik doe mee.
pi_57524510
thanks
pi_57524832
btw, als iemand die intresse heeft om zoals sommige met mij in de boot te stappen kunnen ze tuurlijk de 60 bladzijde concept lezen.

Als ze echt intresse hebben.
pi_57525426
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:29 schreef Roelof_Kremer het volgende:
btw, als iemand die intresse heeft om zoals sommige met mij in de boot te stappen kunnen ze tuurlijk de 60 bladzijde concept lezen.

Als ze echt intresse hebben.
inclusief spellingsfouten?
pi_57526022
als je ff leest,

heb het laten na kijken door een kennis van mij.

zullen tuurlijk nog wel wat spel fouten in zitten.
maar denk dat het heel wat minder is.

DutchErrorist, je zit wel elkekeer op de spelling te kijken en zo.
maar als ik het goed heb, heb ik je nog niet gehoord over het concept zelf?
wat vind jij er van. afgezien de spellingfouten tuurlijk.

o ya, DutchErrorist denk dat ik de spellingfouten er nu wel uitgehaald heb. En wat gramatica fouten.
wil je nog ff na kijken? zie Blz.1

thanks.
pi_57526280
Het ziet er nu tenminste leesbaar uit als je dat nu volhoud misschien dat mensen serieus reageren
pi_57526307
thanks, maar werkelijk. wat denk je er over. goed concept of moet er nog aan gewerkt worden?

ag heb al wat mensen over gehaald
meeste positief ander wat minder. Maar nog wel een goed gevoel.

[ Bericht 39% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 20:03:37 ]
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:12:43 #130
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57526924
Ik ben ook wel Positief Roelof! Het is te merken dat je er goed over nagedacht hebt en dat is alleen maar goed.

Zijn er voorwaarden aan verbonden om die concept versie o.i.d. te kunnen bekijken?
pi_57527113
de gegevens zijn natuurlijk vertrouwelijk.
Vertrouwelijkheid is een kwaliteitskenmerk van gegevens. Met vertrouwelijkheid wordt bedoeld dat een gegeven alleen te benaderen is door iemand die gerechtigd is het gegeven te benaderen. Wie gerechtigd is een gegeven te benaderen wordt vastgesteld door de eigenaar van het gegeven.

Dus als je zeker intresse heb, en een zake voorstel heb. Zou ik graag het concept opsturen.
Anders niet. Zijn natuurlijk uitzonderingen.
heb je een voorstel, stuur mij een pm met je mail adres en het voorstel en/of rede.
pi_57527187
M'n definitieve besluit laat toch nog even op zich wachten Roelof. Wil toch nog met een aantal collega's van me overleggen voordat we overgaan tot een akkoord. In verband met de Pasen hoor je volgende week dinsdag wel wat eruit is gekomen.

Tot die tijd wens ik je fijne Paas- en gamedagen.
pi_57527366
ik zal proberen dinsdag ochtend met het programmeer bedrijf overleggen. waardoor hopelijk u en uw collega's een beter besluit kunnen maken.
Heeft u en uw collega's intresse om het verdere concept of andere informatie nodig. Dan wil ik dat graag horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 20:55:09 ]
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:26:32 #134
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57528593
Wat zijn nu je plannen Roef? Ga je op korte termijn echt aan dit spel werken?

Hoe hou je ons op de hoogte? Want ik wil het wel blijven volgen!
pi_57528643
Heb je geen blog Roelof?

Kan je ons op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen
pi_57528733
Roef, die is nieuw. best leuk.

Jazeker. tot eind deze maand zal er natuurlijk nog veel onderhandeld moeten worden. geef ik toe.
Maak ook goede stappen gamaakt worden.
Ik ben zeker dan 1 april de eerste codes worden gezet. ( Bij wijze van spreke )

Ik zal ook zeker voor de geintreseerde mensen hier regelmatig wat nieuwstjes posted met opdates van het ontwikkeling van het spel. ook vraag ik graag om jullie mening.
Jullie worden hopelijk mijn toekomstige spelers of niet.
Als teminste dat is toegestaan op deze form. Sommige doen al wat lastig er over.
pi_57528888
Een blog, nope heb ik niet.
Wel een idee.
in de eerste maand wou ik graag al een front page voor de game willen hebben. ( vooraf promoten en screens)
Een goed geplaatste web blog zou ook grappig zijn.
pi_57528967
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ik ben zeker dan 1 april de eerste codes worden gezet. ( Bij wijze van spreke )
Slechte grap.
pi_57528998
We hebben er een nieuw keurmerk bij denk ik.

Total Roef Approved.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:45:43 #140
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57529036
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:44 schreef Digixz het volgende:
We hebben er een nieuw keurmerk bij denk ik.

[ afbeelding ]
Total Roef Approved.
pi_57529209
het is best grappig.

maar serieus, eind deze maand moet alles rong zijn. En moet het maken van het spel kunnen beginnen.

Ook al valt die dag op 1 april.
Moet ook een prsentatie op die dag geven en heb een toets. (school)
Kan niet leuker worden.
pi_57533608
!
pi_57534352
Dit topic

Waarom zie ik het nu pas
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:29:29 #144
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57535299
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 03:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dit topic

Waarom zie ik het nu pas
Je bent er nog ruim op tijd bij
pi_57535397
Succes met je presentatie kerel! Krijgen we hier nog een voorproefje?
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:41:56 #146
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57535924
Roelof als ik iets voor je kan doen dan hoor ik het wel!
pi_57536088
Ik heb het topic verder niet gelezen ofzo, maar het volgende valt me wel op:
quote:
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heeft hun eigen 15 schepen
Elk ras 15 schepen. Dat zijn dus 7 x 15 = 105 of 8 x 15 = 120 schepen.
quote:
en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
En elk ras nog eens 15 huurlingschepen, dat zijn dus 105 + (7 x15) = 210 verschillende schepen
of 120 + (8 x 15) = 240 verschillende schepen.

210 en 240 is best wat meer dan 105 dacht ik zo
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:01:33 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57536151
De huurlingschepen waren geloof ik voor alle rassen hetzelfde!
pi_57536655
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:01 schreef AQuila360 het volgende:
De huurlingschepen waren geloof ik voor alle rassen hetzelfde!
Dan is het 105+ 15 = 120 of 120 + 15 = 135

120 en 135 is ook nog altijd meer dan 105
pi_57537453
6 rassen * 15 schepen = 90 schepen
90 + de 15 huurlingen = 105
voor de 7de ras is iets bizonder. Die hebben minder schepen maar kunnen andere schepen over nemen.
reverse engineer! ze hebben van hun zelf maar 2 schepen.
de 4de ras heeft ook zoiets. die kan schepen ook over nemen maar kan niet reverse engineer. ze missen wel de 2 grotere type schepen.
Dus totaal blijft het op 105 schepen. al klopt het sommetje niet.

Er is bezig met een 8de ras, maar dat word te veel. denk ik.

Ieder ras heeft zijn voor delen, maar ook ze na delen.
pi_57537552
Dinsdag Roelof, dinsdag..
pi_57537647
25ste Cyberia, de 25ste.
pi_57537810
Goed plan dit.
Kan je ook huisdieren nemen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2008 12:52:55 ]
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:54:10 #154
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57537831
- james 'jimmy' dean
pi_57537945
Ik neem aan dat je aan een sms-service hebt gedacht?
pi_57538009
huisdieren, nee. niet echt.

er is wel een Lord/vassel systeem.

en een PM systeem.
pi_57538357
Lord/vassel? Licht dat eens toe Roef, co-op?

[ Bericht 10% gewijzigd door Reintji op 22-03-2008 13:40:16 ]
pi_57538501
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:05 schreef Roelof_Kremer het volgende:
huisdieren, nee. niet echt.

er is wel een Lord/vassel systeem.

en een PM systeem.
Het is toch leuk als je een huisdier kan nemen. Bijvoorbeeld een baby beest ofzo. Net als in WoW.
pi_57539050
Leonos.

het word een web browser game.
het kan wel onder een mmorpg.
maar zo hoog grafies hoog standje zoals WoW. zal het lange tijd niet zijn.
En men zal ook niet spelen met zo popetje. maar met floot. en slagschepen.

Lord/vassel
Ken je de oude form van LORD?
Een land lord heeft natuurlijk volgelingen. Die volgelingen (vassels) zullen de lord helpen met zijn rijk. En het land beschermen.
De lord geeft dan zijn bescherming over zijn vassels. En gebruikt zijn grote rijk om zijn vassels weer te helpen.
Zodat zijn vassels groeien, en uiteindelijk de lord zelf ook.
snap je? soort ally's buiten de clan.

Ieder speler kan maar 1 lord hebben, maar wel meerdee vassels.
maar dit zal nog ff beter uitgewerkt moeten worden in het praktijk.
pi_57539074
voordat ik verder ga vertellen. over alle geheimen van het spel.

Jullie moeten maar zien. als de beta er is.
pi_57539499
Ok, slotje dus?
pi_57539779
nog niet.

wil graag nog meningen horen van mensen over het concept.
of ideeen. zake voorstel. enz enz
  zaterdag 22 maart 2008 @ 14:57:21 #163
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57539864

Even serieus, hoeveel duizend voor een webbrowser game? Webbrowser games zijn kut. Als je je geld ooit terug wilt verdienen, moet je een hype creëren, zoals Trillian en die gangsterzooi games. Die nu ook allemaal weer over hun hoogtepunt heen zijn. Webbrowser zijn vaak bij verre niet dynamisch genoeg om mensen lang genoeg te interesseren (heel veel schepen maakt nog niet enerverende content..) Maar goed, alle succes gewenst. Huur wel iemand in om de teksten voor je te schrijven.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_57539866
of zullen we een nieuwe opennen?
pi_57539884
Is deze al vol dan?
pi_57539955
Gamer_V

Dat was mijn punt. veel web browser games zijn te simpel. En veel spelers spelen niet langer dan 1-2 jaar. met geluck. Er zijn natuurlijk wel diehards die langer spelen.
Ik hoope met de clan wars en meer activiteiten in het spel en onder spelers het spel meer interesant te maken.
Waardoor het langer speel baar is.

En op 5 jaar basis is het wel wat veel. maar wel haalbaar. Veel geld verdiennen denk ik niet. Zal niet een miljoen gaan verdiennen.

En ja de gehele game word geprogrammerd door een firma. Dus er zullen niet veel spellings fouten is zitten.

Ook zijn de inkomste van een webbrowser game niet zeker bekend. of wel?
Het is iniedergeval moeilijk om na te gaan. Tenzij je een idee er van heb?
pi_57539972
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 14:58 schreef Reintji het volgende:
Is deze al vol dan?
nog niet hoop ik
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:09:34 #168
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57540023
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 12:52 schreef Leonos het volgende:
Goed plan dit.
Kan je ook huisdieren nemen?
Ik miste jou al in dit topic DIt is een beetje ter vervanging van dat Sims topic toen
pi_57540051
Sims topic??
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:13:27 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57540090
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Sims topic??
Toen had iemand ook hulp nodig of die had ook een paar vragen en die hebben we toen goed geholpen!
Toen had leonos ook een paar goede ideeen! Dus vandaar dat ik hem hier al eerder verwacht had!
pi_57541314
Dankje AQuila360, ik heb nog wel een paar goede ideeën.
Zoals elke speler een eigen spacetune kan doen als ze een gevecht beginnen. Dan hoor je dus een eigen tof muziekje voordat je begint.

Ik heb nog wel een paar goede ideeën maar ik zal ze wel even verspreiden over de komende maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2008 16:35:49 ]
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:45:17 #172
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57542695
Maar Roelof hoe groot kan je aanvals macht worden eigenlijk?
Kan ik bijvoorbeeld koers zetten naar een planeet en dat je dan met een Moederschip bent en 3 heavy cruisers en 5 fregratten en 40 aanvalsfighters en misschien nog wat ondersteunend materiaal?

Of hoe moet ik dat voor me zien?
pi_57542822
Kan je ook feesten organiseren als je geen zin hebt om te vechten?
Zoja, tieten en bier? Eventueel ook drugs? En wat voor soorten drugs?
pi_57542954
Beetje jammer dit topic...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  zaterdag 22 maart 2008 @ 18:08:30 #175
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57543037
Ik vind dat hem wat serieuzer moeten helpen! Hij heeft het allemaal goed uitgedacht alleen jammer dat zijn OP zon vage tering bende was.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:01:25 #176
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57545247
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:08 schreef AQuila360 het volgende:
Ik vind dat hem wat serieuzer moeten helpen! Hij heeft het allemaal goed uitgedacht alleen jammer dat zijn OP zon vage tering bende was.
Just the OP?
- james 'jimmy' dean
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:46:37 #177
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57546223
Kan je niet gewoon de basis elementen, de elementen die het spel echt, echt leuk maken niet eerst maken als een soort proef? Als dat dan aanslaat dan kan je vervolgens het spel verder uitbouwen. Anders ben je dalijk veel geld kwijt en speelt niemand het.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 21:22:37 #178
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57546974
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:01 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Just the OP?
nouja oke alles wat die tot nu toe getypt heeft is klote

Maar dan nog die jongen heeft zijn ziel en zaligheid er in gelegd en dat vind ik toch wel te prijzen!

pi_57547207
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

nouja oke alles wat die tot nu toe getypt heeft is klote

Maar dan nog die jongen heeft zijn ziel en zaligheid er in gelegd en dat vind ik toch wel te prijzen!

Mja, maar ik vraag me sterk af of het uberhaubt haalbaar is. Een (goed) spel waar je geld mee wil verdienen maak je niet met een plannetje en een handje vol programmeurs, daar komt wel wat meer bij kijken.

Als de TS er serieus iets mee wil doen kan hij misschien beter proberen zijn ideeen te verkopen aan een studio die er wat in ziet.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_57550912
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:45 schreef AQuila360 het volgende:
Maar Roelof hoe groot kan je aanvals macht worden eigenlijk?
Kan ik bijvoorbeeld koers zetten naar een planeet en dat je dan met een Moederschip bent en 3 heavy cruisers en 5 fregratten en 40 aanvalsfighters en misschien nog wat ondersteunend materiaal?

Of hoe moet ik dat voor me zien?
Een paar schepen,....
no way.
elk schip heeft iets van 1 tot 10000 power rating. Men kan naar de 5 biljoen power rating gaan.
maar dit is meer inzicht waar ik mee gerekend heb. dus het moet nog in het praktijk te zien vallen.
maar het zullen grote floten worden.
En let op het een een web browser game. het zal wel wat grafies weergegeven worden maar niet wow 3de high fi en uber wouw en zo.
snap je

studio?
En waarom denk je dat er een schijvers staking is?
Heb al een idee verkocht, en adviseur geweest van een ander spel.
Heb er een aardig pc van kunnen kopen. En nog wat leuke dingen gedaan.
Al was het idee/concept niet zo uitgebouwd als deze. maar alsnog. wat ze er mee verdienen ,...
Heb het nog niet gezien. of ze hebben het veranderd.

GambitRS
het is wel het idee. om simpel te beginnen en met de tijd uitbouwen. Zo ben ik al bezig met artifacts. Ontwerpen van meerdere projecten, zoals een minister project. En een spy project. De spelers kunnen dan deze projecten onderzoeken en activeren.
Maar dat komt met de tijd, als het aanslaat.
laat we simpel beginnen met clan en vechten, natuurlijk ook feesten
pi_57550924
fighter
Corvette
Frigate
Destroyer
Cruiser
Battleship
Dreadnought
Juggernaught
Battlestar
Dreadstar
starbase
scout
  zondag 23 maart 2008 @ 01:21:59 #182
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57551225
Het is trouwens nooit een MMORPG als je met vloten van schepen e.d. planeten aanvalt. Ik zou het meer een MMORTS noemen

Eigenlijk is het zo massive nou ook weer niet, gewoon een webbased spel, dus wordt het WebRTS.

En RTS... is het eigenlijk ook niet, tenzij je zelf je units e.d. letterlijk aanstuurt. Het klinkt meer als een soort space empire sim.

Massive online spellen gebruiken vele servers om duizenden spelers te ondersteunen tegelijk, met in totaal miljoenen spelers. Duizenden spelers die elke seconde een aantal kb naar de server aan het sturen zijn omdat ze weer een stap naar voren hebben gezet

Jouw spel heeft waarschijnlijk, als het al populair wordt, een aantal spelers die per seconde tegelijk een page request doen. Als je geluk hebt krijg je een duizendtal spelers in totaal.

Maar het is zeer zeker geen RPG. RPG games betekenen geen games waarin je als speler de identiteit van iemand anders aanneemt, in jouw geval een keizer van een galactisch rijk oid. Als dat namelijk de definitie zou zijn dan zou elk spel een RPG zijn Tenzij je keizer stats heeft die je upgrade, dan zou het mogelijk van toepassing kunnen zijn. Maar hoe je dat geloofwaardig wilt brengen......

[ Bericht 76% gewijzigd door GambitRS op 23-03-2008 01:29:20 ]
pi_57551362
het zit er meer tussen in denk ik.
tussen een rpg en een rts
rts/rpg
ag als het maar goed speeld.

je valt ook niet planeten aan maar spelers, dus tja. de winst in wel in planeten.
dus tenzij ik een nieuwe type moet gaan bedenken gok ik tog voor rpg.
pi_57551408
En JA je kan upgraden, naar bepaalde lvl's projecten enz enz. Een soort Empire LvL is er ook , wat meer functies opleverd.

maar laten we met eenRPG beginnen, ook al is het maar net aan.
en laten we later meschien een mmo voor plakken

En het verkoopt beter om een spel te verkopen dan een concept.
Ik heb al een paar bot gekreegen op deze concept. maar tja.
En leuk spel onder eige beheer te hebben. Waarmee je ook verder kan bouwen.
"De ...... 2: return of the ....."
Als je het concept verkoopt kan je er nooit verder mee.

[ Bericht 39% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 01:44:03 ]
pi_57551879
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
pi_57552037
,...... what?

ja ja.
of ja
of ja op de het>? ja?
ja tog?
dinsdag? die ja
of ja op post?

ff zeker weten.

hopelijk niet een ja van negetief ja, van bah ja
of zo ja van zo " jaja "

netzij die jaja een positiefe jaja is. op het ja van de ja die ik wil horen.

ag stuur me een pm

[ Bericht 22% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 03:05:07 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 09:34:17 #187
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57553112
quote:
Op zondag 23 maart 2008 02:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
,...... what?

ja ja.
of ja
of ja op de het>? ja?
ja tog?
dinsdag? die ja
of ja op post?

hopelijk niet een ja van negetief ja, van bah ja
of zo ja van zo " jaja "

netzij die jaja een positiefe jaja is. op het ja van de ja die ik wil horen.
Volgens mij waren die eieren die je met het paasontbijt op hebt niet helemaal meer in orde
pi_57553669
Jaja..
  zondag 23 maart 2008 @ 11:59:12 #189
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57554568
Ik wil eerst weten hoe het spel gaat heten. Met een mooie naam verkoop je al gauw meer spelletjes. Ongelogen waarheid van mijn kant.
- james 'jimmy' dean
  zondag 23 maart 2008 @ 12:00:29 #190
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57554589
AQuilan Verge = een mooie naam voor het spel!
pi_57556030
quote:
Heb al een idee verkocht, en adviseur geweest van een ander spel.
ook een webbased game? welke dan? en welke ideeen heb je ingebracht?

* Ericjuh gaat lachen als ts met de site http://www.worldofwarcraft.com komt
pi_57556042
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
fok space
  zondag 23 maart 2008 @ 13:30:01 #193
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57556112
Rise of the living empires from beyond the pit of doom in the grave of death on the rise of the new millennium...... 2!!!!!!!!

En je spel klinkt als een 100% strategy game. Je bent niet 1 karakter met stats als health / armor / strength etc, je verplaatst je karakter niet om met monsters e.d. te vechten.... het gaat om jouw leger tegen hun leger, dus een strategy game.

Je gamed zeker niet veel?
pi_57556495
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.

Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Dat is een RPG.
De definitie van rpg is zeker wat veranderd.
WoW is zeker een RPG, hier volg je een verhaal lijn met missions (bijvoorbeeld). Naast dat is het niet meer een RPG dan enig ander.
En in mijn spel is een verhaal lijn, een extra 9 bladzijde.
Missions zijn ook een optie die later bijgevoegd kunnen worden. (voor de verhaal lijn)
Het heeft inderdaat een meer strategy en economie achtergrond. Maar het kan onder een rpg.

Rpg is dat de spelers zich een imaginaire wereld voorstellen, waarin zij personages besturen en tijdens het spelen een verhaal vertellen. De term role playing game verwijst vaak naar het systeem van regels dat gebruikt wordt om dit proces in goede banen te leiden. De oorspronkelijke RPGs werden gespeeld met een groep mensen die rondom een tafel zaten en het verhaal alleen vertelden, niet acteerden. Twee latere vormen van RPGs zijn de Live Action Role Playing Game (LARP), waarbij mensen zich verkleden als het personage dat ze spelen en hun rol daadwerkelijk acteren; en de Computer-roleplaying-game (CRPG), waarbij een computerprogramma een deel van de taken van de mens overneemt.

Dus kan dit of enig ander spel onder een RPG? JA

waarom mijn spel?
Je neemt de taken over van een keizer en over een keizerrijk. Hier zal de taken moeten overnemen van economie en oorlog. Er is een verhaal lijn, die ook verder verteld woord met missions. Deze missions leveren natuurlijk X aantal items op.

Dus kan mijn spel onder een RPG vallen, denk het wel.

Als je gaat kijken naar het woord Role playing game.
Is het niet meer dan een rolle spel.
Dat mensen het idee van Rpg WoW in hun hooft hebben.

Wat zeker echt een RPG is zoals het is. Diablo !! En andere spellen die kant op.
Waarom meeste online spellen hun game RPG geven. weet ik ook niet. Maar een shooter zoals crysis kan beter onder een RPG dan WoW. Daar volg je zeker een verhaal lijn. En heb je ook health / armor / strength ect.
Dus minder spellen spelen en meer nadenken.

Even wat onnodigheid op de form.

O ya ik heb een allergie voor ei en chocolade.
Dus paas eitjes eten. Geen goed idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 14:21:01 ]
pi_57556709
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
Zo'n topspel moet sowieso Nebo's Paradox heten!
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_57556735
quote:
Op zondag 23 maart 2008 11:59 schreef Lyzio het volgende:
Ik wil eerst weten hoe het spel gaat heten. Met een mooie naam verkoop je al gauw meer spelletjes. Ongelogen waarheid van mijn kant.
Het is moeilijk om een naam te verzinnen. zoals ik al eerder zij.
Is allen de naam nog beschikbaar en/of lijkt de naam niet te veel op ander. (Om het nou Ggame te gaan noemen,.... Of age of space.)
Heel veel met space, empire, en galactic is veel gebruikt en/of domein naam.

Vaak verwijs ik met namen van het latijn. maar space in het latijn,.......

Meschien de 7th domains omdat er 7 rassen zijn/waren?
Maar om het www.7thdomain. com word lastig.
meschien www.7th. com
simpel en is naar de naam.

ag laat me er nog ff over denken.
als je een idee heb.???
pi_57557185
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:07 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het is moeilijk om een naam te verzinnen. zoals ik al eerder zij.
Is allen de naam nog beschikbaar en/of lijkt de naam niet te veel op ander. (Om het nou Ggame te gaan noemen,.... Of age of space.)
Heel veel met space, empire, en galactic is veel gebruikt en/of domein naam.

Vaak verwijs ik met namen van het latijn. maar space in het latijn,.......

Meschien de 7th domains omdat er 7 rassen zijn/waren?
Maar om het www.7thdomain. com word lastig.
meschien www.7th. com
simpel en is naar de naam.

ag laat me er nog ff over denken.
als je een idee heb.???
Wel lekker slim om dat zo openbaar te bespreken, heb er inmiddels een aantal geregistreerd
pi_57557278
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:29 schreef Resco het volgende:

[..]

Wel lekker slim om dat zo openbaar te bespreken, heb er inmiddels een aantal geregistreerd

geen zorge.
Heb al meerdere ideeen in mijn hoofd. Maar wel lekker slim, om het niet te zeggen voor dat ik het heb geregistreerd.
En www.7th .com was al in gebruik voordat ik er op kwam.
pi_57557871
ff verder te denken, meschien is het meer een RPRTS game

moet wel zeggen meschien te klakkeloos onder een RPG gezet.

Laten we het ff uitwerken.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:10:51 #200
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558006
Roelof je moet deze naam nemen >> AQuilan System! Waant daar speelt het zich toch af?

En volgens mij is dit allemaal meer een MDDNWZW :p
  zondag 23 maart 2008 @ 15:27:25 #201
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558437
quote:
Op zondag 23 maart 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.

Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn

[ Bericht 31% gewijzigd door GambitRS op 23-03-2008 15:34:10 ]
pi_57558480
Een watte? hu,...
mddnwzw ?

Het is moeilijk om een goede naam te verzinnen, tegenwoordig met zoveel spellen en mat al die domein piraten.
waar is de oude tijd gebeven waar het nog zo simpel kon.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:29:28 #203
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558481
Heb je ooit utopia gespeeld? Ik denk dat je 't verste komt als er een soort van geforceerde team-iets in zit. Dat je wel moet spelen met anderen.

Ik raad je echt even aan om je te verdiepen in utopia en dan vooral achter de mensen die 't spelen
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 15:34:16 #204
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558617
Aantal voorbeelden trouwens:

Tetris Attack: je bent Yoshi en het verhaal is dat je vriendjes door bowser zijn gevangen genomen. Je moet acties ondernemen (puzzels oplossen) om ze te bevrijden. Genre van dat spel: Puzzle. Genre volgens jouw definitie: RPG

Command & Conquer: je bent commandant van de GDI (of NOD ) en er woed een grote strijd tussen die twee machten. Je moet acties ondernemen (gevechten voeren met de vijand, covert missies uitvoeren, etc.) om verder door het verhaal te komen en uiteindelijk zo jouw macht te laten winnen. Genre: RTS. Volgens jou: RPG.

Half-life: Je bent Gordon Freeman en je basis wordt overvallen door aliens. Je moet erachter zien te komen waarom en hoe je ze tegen kan houden. Je onderneemt acties, namelijk je schiet aliens dood en probeert in leven te blijven, terwijl je op zoek bent naar de antwoorden. Genre: FPS. Volgens jou: RPG.
pi_57558631
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:37:57 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558730
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
  zondag 23 maart 2008 @ 15:41:54 #207
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57558844
World of Spacecraft. Toppertje.
- james 'jimmy' dean
pi_57558850
kort.

Rpg is een spel met een sterk verhaal lijn. Met acties kan je met het verhaal verdergaan en/of het uiteindelijke verhaal einde aanpassen. Good/evil

Dat is een rolle spel

Dat je een rol overneemt van een bepaald figuur die een sterk en strak verhaal lijn moet volgen.
En ja meeste spellen hebben sterke verhaal lijnen, maar makers maken keuze.
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.

Maar uiteindelijk heb je in zekere zin wel gelijk, het spel van mij is meer een RTS dan een RPG geworden.
Toen ik begon wou ik meer naar de RPG gaan dan de RTS. ik heb alleen meschien iets te grote RTS achtergrond genomen . Waardoor het ook meer een RTS dan een RPG geworden is.

ag, als het leuk te spelen is.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:43:41 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558880
Peter Molyneux
Will Wright
Sid Meier
Ciffy B
Roelof Kremer

pi_57558908
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Lyzio het volgende:
World of Spacecraft. Toppertje.
helaas het speeld niet op een planeet af.
dus world of space scraft,......

Age of the future.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:45:41 #211
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558945
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
pi_57558988
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,

meschien een specifieke link geven,......
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:07 #213
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559015
games.swirve.com/utopia
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:32 #214
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559030
pi_57559083
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:

[..]

't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Daar is de man.

Omdat het spel zo gemaakt is (denk ik).
Door clan, lord/vassel, events, clan wars, enz enz enz.
En ook omdat het spel zogemaakt is dat spelers langer actief moeten zijn (dan in ogame) om verder in het spel te komen.
hoop ik het sociale aspect van je spel meer aan te pakken.
waardoor het spel ook langer speelbaar is.
de spelers zijn dan meer met elkaar bezig, wat het spel ook interesant maakt
  zondag 23 maart 2008 @ 16:07:32 #216
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57559582
Roelof, een jaar geleden hadden wij een groep van 12 man. Van alle takken, informatica, design, modeling enz enz ook zo een plan. Check mn sig maar eens die ik nog steeds niet veranderd heb.

Uitkomst: Helemaal niks noppa nada

Het is gewoon bijna onmogelijk zoiets van de grond te krijgen zonder geld, en veel tijd. Het begin was er, het einde niet. Motivatie was weg, niemand kon meer en het bleek te complex te zijn.

Wat leuke screens van tot hoe ver we zijn gekomen:

Een test voor het random genereren van gras. Die boxes zijn de boundries van de models. Natuurlijk kon dit niet geimplementeerd worden. Zie alleen al het aantal vertices en de FPS.

Random testing van een grote stad die random gegenereerd wordt. FPS: 19-22, zonder textures of iets anders. Zeer teleurstellend.

Spaceship van een van onze modlers. Best goed gelukt.

Aarde.
Met Bloom en atmosfeer shaders.

En mercurius.

Dit soort dingen maken het deprimerend. De oplossingen kosten veel tijd om uit te zoeken als je geen opleiding ervoor hebt gehad. (Ik alleen Informatica). Maar ik moet zeggen dat de tijd die ik erin stak mij wel plezier heeft gebracht.

Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57560005
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.

Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
  zondag 23 maart 2008 @ 16:27:24 #218
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560260
mag ik vragen wat voor opleiding je gedaan hebt?
pi_57560375
elektrotechniek mbo
html xhtml java, en binnen kort php en meschien meer naar de 3D design
en vergeet de type diploma niet

niet echt van toepassing als ik niet ga programmeren.
pi_57560413
he, hoelang totdat deze vol is ?
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:30 #221
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57560414
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.

Er zijn veel hybride spellen, maar de jouwe is nog steeds geen RPG omdat jij vindt dat elk spel met een verhaal zichzelf een RPG mag noemen Bekijk de echte hybride spellen maar en speel eens wat spellen die het label RPG dragen, dan kom je er zelf wel achter wat nou echt een RPG is
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:44 #222
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57560423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.

Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:33:08 #223
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560469
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
pi_57560694
GambitRS

is het beter om te lezen en aannemen
of te lezen en zelf nadenken?

denk de 2de.
een RPG is een groot sector.
het is de keuze van de bedenkers en de makers om het te kiezen.
Met een puzzle/RPG konden ze ook de Puzzle weg laten. Hun willen alsnog de Puzzle onderdrukken omdat het idee was.
Als je kijkt, zijn de meeste wel hybride spellen, maar de makers kiezen alsnog 1 ding om te onderdrukken.

Zoek eens op wat een RPG is en waar het vandaan komt.
anders is dit weer de oneindig descussie waar het concept niet beter op wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 16:49:24 ]
pi_57560770
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
zeker.

eind deze maand hoop ik te gaan beginnen met het maken.
alle uit einde ff af knopen en dan beginnen.

als je ff lest zie je dat ik aan de meeste dingen wel gedacht heb.
rede ook deze form om de laaste dingen afronden.
pi_57560870
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:31 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
Is dat niet met elk spel doel groep?
Je komt er verder mee als je echt iets beters heb dan enig ander.
dan haal je het.
er is nu ZO veel
en ZO veel gehad
dat niet alleen de ideeen ophouden maar ook de markt.
Maar kijk goed, er zijn altijd spelers. en mensen reken behoorlijk snel uitgekeken op alleen 1 spel. afgezien diehards
  zondag 23 maart 2008 @ 17:11:44 #227
122997 zquing
Drama Junk
pi_57561548
maar hoe wil je ervoor zorgen dat mensen je spel gaan spelen
pi_57562109
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)

Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.

Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.

antwoord dat een beetje je vraag?
pi_57562386
Ik heb heel het topic gelezen
pi_57562495
hahahahahahahahaha
pi_57562527
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:51 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb heel het topic gelezen
maar okey, afgezien van de vage gedoe.

Wat vindt je van het concept?
  zondag 23 maart 2008 @ 18:03:02 #232
122997 zquing
Drama Junk
pi_57562646
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)

Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.

Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.

antwoord dat een beetje je vraag?
Niet echt. Het geeft wel antwoord maar is niet echt bevredigend.

Natuurlijk zal je moeten adverteren, maar ik zie dat je een 20k budget hebt(wat in de ontwikkeling gaat zitten) en dat je een 2k reserve hebt. Stel je investeerd die 2k in reclame, dan heb je nogsteeds bar weinig reclame. Heb je al uitgezocht hoeveel reclame kost?

Het makkelijkste zou zijn als je een hype weet te creeeren rond je game, dan gaan er wel veel mensen spelen, maar de vraag is hoe je dat gaat doen.
pi_57562871
De hype is al lang weg voor web browser games.
En op t.v. zal het waarscheinlijk niet komen.

Al weet ik lichtelijk wel prijsen van reclame op andere sites. En weet zeker dat er geld vrijkomt met der loop de tijd.
Maar om een hele hype er van te maken. nee dat weet ik niet.
Meschien kan je me daarover meer informeren.

Ook al word een hype beindvloed door reclame en media, hoe staan de mensen er voor

Daarnaast is 20K de inschatting van het programmerders bedrijf. Al moet het nog tot een devenitief bedrag komen.
kan meer kan minder. Maar ik denk niet dat er 727,5 uur aan een web browser game word geprogrammeerd. Zelf weet ik minder. Ook omdat er andere offertes zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 18:27:08 ]
pi_57564772
Waarom wil je niet gewoon aannemen wat nou echt een RPG is? Je bent gewoon enorm eigenwijs bezig. Wat hier ergens boven verteld word wat een RPG is, dat is een RPG en niet zoals jij het omschrijft.
pi_57564952
ik weet dat het niet onder een RPG kan.
En dat heb ik al toegegeven.

Zeg alleen (nu) dat de omschijving ven een RPG van de media/studio/game-wereld. Ook tegenwoordig niet helemaal klopt. Of het is zo breed geworde en onspecifiek.

Of heb ik daar ook ongelijk in.?

goede discussie punt.
pi_57565572
  zondag 23 maart 2008 @ 20:27:59 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57565637
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi Dat moet je zeker blijven doen.

Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
pi_57565834
quote:
Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fanboy

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericjuh op 23-03-2008 20:43:56 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 20:41:58 #239
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57565952
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:37 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fan box
pi_57566219
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:27 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn
ff terug en na denken

"De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter."

Is het ook niet het vehaal lijn van het karakter/spel?

Neem bijvoolbeeld het oude bord spellen.
Het RPG bord spellen.
Er zijn een aantal karakters, waarbij je een voorbereid bord/verhaal-lijn moet volgen. Met specifieke regels.
Zie je dat bij WoW terug? ja
maar niet zoals het orgineel RPG. waarbij je zeker een specifiek met specifieke krachten over neemt. Waarmee je een specifiek verhaal lijn volgd.
Als ik het goed heb valt dat tegenwoordig weer onder een ander categorie.
Maar het is ver te zoeken bij een tegenwoordig RPG.

verder met WoW. (ff bekend)
kruip je in een karakter? twijfel. Je kiest het ras, kunst dark of evil. enz enz
Maar kiez je een karakter. niet zeker.
Het is waar dat je dat bij bord spellen dat ook doe/dee. Maar het kiezen van een karakter is ook het kiezen van de rol en bijdrage van het spel. (het verhaal lijn)
Doe je dat bij WoW, niet zeker.
Je kan het verhaal lijn heel ver zoeken bij WoW.
Er is wel een tutorial en je word op missions gestuurd.
Maar heeft het een specifiek verhaal lijn die je moet volgen? Nee
Dat is 1 van de elementen wat een RPG maakt.

Ik had wel gezegd dat het verhaal lijn het een RPG maakt.
Het het is mijn uiteindelijke text dat we alle 2 fout waren.

Het is waar dat je lettelijk in een karakter moet kruipen. Maar dat het ook een specifieke verhaal lijn moet hebben.
Wat tot mijn inzicht alleen de spellen diablo en soort gelijke spellen hebben.
Het karakter en het specifieke verhaal lijn.

Dus ja het spel wat ik maak is geen RPG. sorry
is algemene definitie van de meeste gamers ( volgens GambitRS ) correct. Niet helemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 20:59:11 ]
pi_57566254
ag we waren zo positief.

en laat de RPG dicussie maar. anders raken mensen geirriteerd
pi_57566409
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi Dat moet je zeker blijven doen.

Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:07:46 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57566487
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
Dat lukt je niet Roef en dat weet iedereen! Waarom zou je niet gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die verhalen enz als je dat leuk vind? Maar hou het daar dan bij!
  zondag 23 maart 2008 @ 21:08:15 #244
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57566500
Roelof, werk het eens uit. Netjes punt voor punt. Ieder ras. Ideetjes enz enz. En stuur me dan eens een PM. Oke, dan zal ik eens zien of het wat is. Ik denk het nu nog niet maar overtuig me maar.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:12:32 #245
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57566590
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
  zondag 23 maart 2008 @ 21:16:40 #246
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57566685
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
In hokjes denken maakt geen goede games.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:18:56 #247
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57566735
Laat ze maar eens met een 2nd generation MMORPG's komen, we zitten nog steeds in die eerste vast met die standaard klik avontuurtjes.
pi_57566889
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:

LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?

En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
pi_57566981
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?

En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
In WoW zit trouwens wel een verhaallijn. Een hele goede zelfs.
Dat wou ik even melden. Al over mijn huisdieren nagedacht?
pi_57567005
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek? In de game

Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig

[ Bericht 4% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 21:40:07 ]
pi_57567031
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek?

Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig
Met huisdieren trek je geljik wel weer een veel grotere groep mensen aan.
pi_57567118
Je weet ook dat het lastig is om het grafies weer te geven in een Web browser game?

En wat zal het huisdier kunnen doen,.......
Hmmmmm,... dat kan wel een later idee zijn.

Iets als huis dier opvoeden,.....
geeft beveiliging, vindt ojecten.....

Best raar in een RTS game. maar okey
  zondag 23 maart 2008 @ 21:40:47 #253
122997 zquing
Drama Junk
pi_57567176
Huisdieren met special traits op je emperor---> weerspiegelen op je volk
Huisdier is een nationaal symbool, kan gekidnapt worden door andere spelers, mocht dat gebeuren dan is 't volk treurig--->minder productie, leger wil 't huisdier terug halen --->meer attack vs de kidnapper. . Kidnapper kan ook een ransom voor 't huisdier vragen.

Vind 't wel een tof concept dat verder uitgewerkt kan worden
pi_57567404
laten we het voor later beschouwen, dan heb ik ook tijd om het verder in het spel te verwerken.

En zullen we ook eerst maar eens bij het begin beginnen. En later uit bouwen.

maar het is een goed idee. zal het op het lijsje zetten.
  zondag 23 maart 2008 @ 22:27:17 #255
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57568188
Moet je ook dingen onderzoeken? soort vam Techtree? Dus steeds betere motoren en armor en shields enz?
pi_57568426
de techtree is meer naar de type schepen.

voorbeeld:
1.small hull
2.medium hull
3.large hull
4.dreadstar.

Ik heb wel de mogelijkheid gegeven om het infrastructuur te verhogen.
elke lvl verhoging zal de effectiviteit met 5% worden verhoogd. meer inkomen

Zal ook nadenken over schilden. Maar daardoor zal de spelers minder inzicht hebben over de sterkte van de schepen. als het met elk speler anders is.
Ook heeft het spel nix te maken met motoren en/of reis tijden. daarin zal het heel raar zijn.

het spel is maar gericht naar het aanval en verdedeging, en het onderhouden en communicatie van ally's

Er kunnen wel projecten onderzocht worden, met die projecten kan de verdedeging van het empire verhoogd worden.
Er is ook een achtergrond in sector verdedeging. wat de aanval en verdedeging van elk speler wel anders maakt. Maar alsnog berekenbaar is.

Dus nutteloos aanvallen en verdedegen is er niet. komt wat nadenken bij. als is het niet al te moeilijk

[ Bericht 16% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 22:41:31 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 22:48:23 #257
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57568781
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.

En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.

Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.

Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
pi_57569097
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.

En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.

Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.

Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....

Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.

thanks
  zondag 23 maart 2008 @ 23:00:04 #259
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57569126
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....

Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.

thanks
Ga je het echt doorzetten nu Roef?
pi_57569204
zeker.
De reacties op het gehele concept zijn positief (Paramnesia en meer). Het moet nog in praktijk bijgewerkt woorden zeker. Maar denk wel dat het zeker haalbaar is.
pi_57569381
Het is zeker haalbaar.
Maar als het geheel wat breder maakt heb je een grotere doelgroep van slagen.
Dus zoals ik al zei die huisdieren, maar je kan bijvoorbeeld ook een systeem maken dat de mensen hun eigen schepen kunnen ontwerpen waar ze een soort 'kudo's' voor krijgen. Dit kan de community verbeteren waardoor je weer meer mensen zult aantrekken.
pi_57569667
ssssst, verklap de 8ste ras niet.

Het zal ook veel data vragen van de server. En ook opslag.
Als zoiets gedaan zal worden zal er een dowload versie moeten komen en/of het beperken naar paid account. Al ben ik met de 2de keuze niet happy mee.

Ik denk zeker dat het veel uitgebouwd kan worden. Maar ff terug en laten we simple beginnen.
Maar ik sta tuurlijk openen voor ideeen.
pi_57569768
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Ajax
pi_57569819
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.

pi_57569861
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.

?
pi_57569919
He kennen jullie die gave inschuif spul.

klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?

thanks
pi_57569931
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

?
  zondag 23 maart 2008 @ 23:47:11 #268
122997 zquing
Drama Junk
pi_57570228
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
  zondag 23 maart 2008 @ 23:48:59 #269
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57570270
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
He kennen jullie die gave inschuif spul.

klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?

thanks
Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
pi_57570423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:47 schreef zquing het volgende:
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
Nee, er zullen waarscheinlijk verschillede lvl's komen. Hele ervaren spelers zullen moeilijk te kicken zijn zoals altijd. Maar met timing en team work is alles mogelijk zijn.
De sterkte word veel bapaald door de ras en de type schepen.
Elk ras heeft zijn zwakte, zo zijn er ook 4 type wapens en schilden.
Elk ras heeft 1-2 zwak heden in het schild. range en hull. Als je enig kennis hier van heb. is iedereen wel dik te kicken. en makkelijk.
Na een bepaalde tijd zal dit wel opvallen, zelfs in het verhaal lijn komt dit voor. Dit zal ook in de manual en zo nagedrukt worden. Zeker is dat je na een tijdje vanzelf weet welke schepen het beste is tegen andere.
pi_57570439
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:48 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
okey, zal ik ff verder inkijken. best leuk mag ik zeggen.
Zie het niet vaak.
  maandag 24 maart 2008 @ 00:10:18 #272
122997 zquing
Drama Junk
pi_57570729
Wat win je dan met 't aanvallen van een andere speler? Grondstoffen?

Ken je 't gevoel dat je iemand echt zwaar gehit hebt? Dat hij echt nu echt naar de tering is, dat je lekker met z'n 20en iemand hebt gegangbanged zodat hij een paar weken is teruggegooid in zijn game? Het gevoel dat je hard te pakken bent genomen, dat je weer moet opbouwen? Dat je niet meer kan meevechten in de oorlog omdat je te zwaar geraakt wordt, dat je je wel overgeven moet omdat je anders echt helemaal naar te tering gaat? De kick dat je ziet dat je net 15% van iemands land ovegenomen hebt, wetend dat hij 't in de volgende aanval weer net zo goed kan terugnemen, dat jij mischien wel de target geworden bent, dat jij 't mischien wel de volgende zal zijn die zal worden gegangbanged?

Naar mijn mening kan je geen oorlog voeren als 't niet om terein gaat, 't enig overgebleven nut is dat 't overnemen van grondstoffen, mischien technology. Ik denk dat dit punt alleen al 't verschil kan maken tussen de zoveelste ogame en een echt competatief spel. Ookal kan heb je 20 rassen en 400 schepen, 't zal blijven lijken op ogame omdat 't fundament van oorlogvoeren gelijk blijft. Draait zo'n game er niet alleen om om beter te zijn dan andere?
pi_57571163
Als je goed iemand kick en ook goed kan je denk ik rond de 10 % van zijn Land/planeten veroveren per hit.
Hierbij zal er ook grondstoffen veroverd worden (minimaal)
Als je het goed doet kan je daarna nog eens rond de 10% van het over gebleven land/planeten over nemen
daana nog eens rond de 10%
daarna nog eens rond de 10%
enz enz.
( + een aantal base planeten, om het tot 0 planeten te krijgen)
er zijn wel beveiligheden. zodat je niemand helemaal de grond in kan boren tot 0 in een dag
Maar als het luckt om zijn hele sector in elkaar te meppen en te veroveren. Dan is hij heel wat tijd moeite en planeten kwijt. en ook weer op te bouwen.

De beveiligheden geven alleen een kans om de floot optebouwen. als je het goed doet met een team kan je iemand weer naar start kicken in een week en zelfs minder. Als de tegenstander zo stom genoeg is.

Ik zat al te zoeken in ogame hoe je iemands land/planeet kon veroveren.
travian kon dat wel dacht ik, dacht niet de hoofd stad.

Maar je kan zeker iemad er toe dwingen om te herstarten. JA
dat hij zo erg gekickt is dat hij zeker nix over heeft. Dat de speler is gedwongen om te hersterten.
Het is enig moeilijk om dat te behalen. maar het kan.
pi_57571215
denk wel dat de meeste stoppen nadat hij zo erg is gekickt, of een ander naam nemen

Zal ook over na denken om het onderzoek en infrastructuur onderzoek naar achter te kicken.
meschien met een DOOM weapon
idee.

Ik wil zeker de mogelijkheid geven om iemand van de universum te trappen.
Het is een oorlog spel, geen tikkertje. Als er goed oorlog is tussen 2 clans of groepen. of iemand is gewoon het haasje. Wees voorbereid om te herstarten

[ Bericht 17% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 00:44:41 ]
pi_57571740
ff opgezocht.
Het is maximaal 16% per hit.
maar de tegenstander moet dan 5X meer power hebben verloren in de aanval dan jij!!

Ook zijn er verschilede type aanval. ook een dat gewoon planeten vernietigd.

en de vraag wat zijn die protections dan?
noob protection
range protection
en een protection dat zorgd er voor dat als een speler zo hard gekickt is dat X aantal % van zijn power is vergaan dat hij in die protection komt. Als de speler maar ook 1 schip bouwd, en ook 1 of meer. vervalt deze protection. Ook na een aantal uur.
Dus dit zorgd alleen dat de speler niet naar base kan gekickt worden in 1 uur. (theorie)
pi_57571821
Roelof: he muur hoe gaat het?

Muur: ja goed, met jouw? lang niet meer gesproken.

Roelof: ag ja het komt vaker voor, maar het gaat wel lekker.

Muur: lekker rustig ofniet?

Roelof: ja hou er wel van. Het is ook een beetje bed tijd voor de meeste.
  maandag 24 maart 2008 @ 01:20:58 #277
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572237
Echt gast....

Trouwens, over dat niet met de menigte meegaan, je weet dat als je geld wilt verdienen dat je dan juist die menigte nodig hebt? Die paar mensen die jouw visie willen accepteren is niet genoeg, tenzij je ze honderd euro per maand wil laten betalen

Ugh, wtf do I even bother Ik ben maar een serieuze gamer en heb ervaring in het maken van games, wat weet ik er nou van?
pi_57572396
Zal wel mee moeten gaan met de menigte, maar mag mijn mening of visie niet anders zijn?
Ik zal er nooit mee eens zijn, meschien. Maar het zal moeten om verder te kunnen.

En ook al heb je games gemaakt, wat dan nog? Is jouw algemene kennis beter dan enig ander?
Je neemt te veel dingen aan. Best goed, maar ik hoop dat je meer leerd.
  maandag 24 maart 2008 @ 01:57:12 #279
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572784
Wat heeft mijn kennis er nou mee te maken dat jij een verkeerd Genre op je game plakt? En wat ik je heb verteld is niet 'mijn mening' oid. Ik gebruik gewoon de algemene definities van de genre's zoals die in de game industry worden gebruikt. En zodra je een hoop spellen hebt gespeeld zul je zien dat ze allemaal dezelfde normering aanhouden wat betreft het genre label. Ik raad je daarom aan om hetzelfde te doen.

Hier is een goede uitleg van game genre's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_genres#Role-playing

Dus nee, het is niet zo dat ik mijn visie aan je wil opleggen, ik wil je er alleen op wijzen dat wat jij een RPG noemt door de game industrie nooit als RPG gelabeled zou worden. De consequenties daarvan weet ik natuurlijk ook niet maar het staat wel stom als je je game als RPG aanbied en mensen krijgen dan niet wat ze gewend zijn van RPG, integendeel, ze krijgen een compleet ander genre. Hey, misschien vinden ze dat wel een leuke verrassing ..... Je weet het nooit
  maandag 24 maart 2008 @ 02:03:26 #280
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572877
Trouwens, jouw game is waarschijnlijk:

4X

4X games are a popular sub-genre of strategy games. Games defined as 4X usually involve four primary phases: eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate.

* Examples of 4X strategy games are: Galactic Civilizations, Master of Orion, Sid Meier's Alpha Centauri, and Sid Meier's Civilization and Sins of a Solar Empire.

Maar dan meer een web versie
  maandag 24 maart 2008 @ 11:28:53 #281
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57575546
Roef kunnen wij ook geld inleggen ofzo iets? En krijg je daar uiteindelijk wel iets voor terug?
pi_57575574
Heb ik al niet 2-3 keer mijn visie veranderd en ook toegegeven dat mijn spel geen RPG is?
Of heb je de moeite niet genomen om dingen te lezen en te leren. Maar gewoon te snel dingen aannemen?

Ik moet zeggen (alweer) dat mijn spel geen RPG is maar meer een RTS, en zoals je het zegd dat het een 4X game is. Zal ik daar ook in verder kijken.
Maar ik zeg nog steeds dat zoals jij het zegd de algemene definities van RPG volgens mij niet helemaal lekker is. Ik vind omdat een spel een paar eigensschappen van een RPG heeft, dat het nog geen RPG maakt.
Als je met een paar eigenschappen een spel een RPG kan noemen kan je de single player van crysis net zo goed een RPG noemen als WoW.

Daarnaast:
**
Roelof_Kremer maandag 24 maart 2008 @ 01:29 (#278)
Zal wel mee moeten gaan met de menigte, maar mag mijn mening of visie niet anders zijn?
Ik zal er nooit mee eens zijn, meschien. Maar het zal moeten om verder te kunnen.

En ook al heb je games gemaakt, wat dan nog? Is jouw algemene kennis beter dan enig ander?
Je neemt te veel dingen aan. Best goed, maar ik hoop dat je meer leerd.
Heb ik niet eerder gezegd?
Waarom, als je dat leest moet je alsnog zo vage lap text posten wat al achterhaald is?
Dus LEES, BEGRIJPEN en dat ZEIKEN
niet andersom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 11:37:20 ]
pi_57575623
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:28 schreef AQuila360 het volgende:
Roef kunnen wij ook geld inleggen ofzo iets? En krijg je daar uiteindelijk wel iets voor terug?
tuurlijk, Waarscheinlijk word het een aantal % eigenaarschap van het bedrijf zogezegd.
Maar ik moet eerst zien wat de plannen van de programmeerings bedrijf zijn en van cyberia18.
En dat hoor ik dinsdag.
  maandag 24 maart 2008 @ 11:34:58 #284
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57575645
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

tuurlijk, Waarscheinlijk word het een aantal % eigenaarschap van het bedrijf zogezegd.
Maar ik moet eerst zien wat de plannen van de programmeerings bedrijf zijn en van cyberia18.
En dat hoor ik dinsdag.
Als Cyberia afhaakt dan wil ik wel mee doen! Of je kunt beter ipv 1 iemand die veel inlegt 20 man die wat wat minder inleggen!
pi_57575758
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Als Cyberia afhaakt dan wil ik wel mee doen! Of je kunt beter ipv 1 iemand die veel inlegt 20 man die wat wat minder inleggen!
Daar heb je gelijk in.
Maar moet zeggen ben wat nieuw met inversteerders. De specifieke details er van ken ik nog niet. Wel in grote lijnen. Maar daar zijn wel manieren om achter te komen. En het kan zijn dat Cyberia met een ander hoek aan komt.

Ik hoop ook dat er een groter budget komt meede om de eerversteeringen voor het reclame maken van het spel.
Waardoor we sneller gamers kunnen aantrekken naar het spel.
Of het gelijk uitbouwen van het spel voor een grotere doel groep.
Maar ik denk het eerste.

[ Bericht 9% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 11:59:07 ]
  maandag 24 maart 2008 @ 12:11:39 #286
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57576233
Roef over 15 posts zit dit topic vol en dat moet je een nieuwe aanmaken! Maar doe dat ff vanaf het begin af aan wat netter? dat scheelt al een hoop denk ik!
pi_57576310
denk het ook.
pi_57576340
13
  maandag 24 maart 2008 @ 13:45:26 #289
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57578047
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Als je met een paar eigenschappen een spel een RPG kan noemen kan je de single player van crysis net zo goed een RPG noemen als WoW.
Crysis niet, Deus Ex wel
pi_57578375
egt een vage gast.
  maandag 24 maart 2008 @ 14:18:54 #291
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57578634
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:
egt een vage gast.
Wie jij? Idd.
pi_57578933
baby grapen. o.o

Nee columbus, de wereld is plat.
pi_57579025
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:11 schreef AQuila360 het volgende:
Roef over 15 posts zit dit topic vol en dat moet je een nieuwe aanmaken! Maar doe dat ff vanaf het begin af aan wat netter? dat scheelt al een hoop denk ik!
dit topic heeft helemaal geen tieten!
  maandag 24 maart 2008 @ 14:48:36 #294
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_57579132
Zoek eens contact met de maker van Mytholia. http://www.mytholia.com/
Die is ook al tijden bezig met het zelf ontwikkelen van een spel.
Wie weet heeft die wel tips over waar je allemaal tegen aan kan lopen.
En JA ga dan wat mij betreft maar door met ontwikkelen, er mag wel wat concurentie komen op dat gebied.
pi_57579428
Ik hoop niet te lang, anders is meschien zijn idee al verouderd.
Ik heb zelf ook al wat moeten vernieuwen.

Al zie ik dat er een soort closed game is (closed beta?)
  maandag 24 maart 2008 @ 17:07:04 #296
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57581961
Roef heb je al een nette OP voor het volgende topic? En je moet wat meer duidelijkheid brengen het gaat nu te veel over van alles en nog wat.
pi_57582200
Ik wil plaatjes!
  maandag 24 maart 2008 @ 17:40:59 #298
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57582631
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:19 schreef Reintji het volgende:
Ik wil plaatjes!
Dan heb je geluk want ik mag van Roelof 1 van de rassen bekend maken!

Namelijk de Space Ninja retard super turtles:

pi_57582732
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:07 schreef AQuila360 het volgende:
Roef heb je al een nette OP voor het volgende topic? En je moet wat meer duidelijkheid brengen het gaat nu te veel over van alles en nog wat.
Ik zal wat beter neer zetten, en duidelijker.

Wat veel van deze alles en nog wat heb opgevat is dat de game een [4X RTS] is.
zal ook ff alle post samenvatten die van toepassing zijn.
pi_57583619
VOL

Toch?

[ Bericht 66% gewijzigd door Resco op 24-03-2008 18:55:14 ]
pi_57584899
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')