Eerst maar eens Nederlands lerenquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor de web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)
Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doe er nix mee
2. Ik geef een go aan de programeurs om het te gaan maken.
sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie tru player nodig.
Ik zal jullie een idee geven over het spel. het begin concept waar ik ook ooit mee begonen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geintreseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.
Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!!
BTW. sorry voor enige spel fouten.
Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor de web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koningkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.
Rassen.
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heb hun ijge 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simple te houden en het in het buget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.
Sectoren.
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare secoten RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn ijge bonus boven elk ander sector.
Planeten.
Elke sector heeft planeten. De spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economy, dus meer planeten meer (game)geld meet schepen. Meer gevechten.
Economy.
Er zullen 5 typen sectoren van economy?. met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Indutry en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economy-sectoren toewijzen
War.
War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar some het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systeemen of rare gedoe.
Simple, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.
Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwd zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw ijge power. Dit voorkomt dat je met giga flooten alle noobs uit het spel kickt.
Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kan aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.
Clan/fed.
We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zig aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kan ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.
Na mijn kennis komt de 2de heel wijnig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon perzoonlijke rede. meestal niet om Prijsen.
Mijn idee dat bizonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bizondergevallen. En zeker betaalde items.
Have fun
*
*
Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, lemiet aan schepen, wapens, wijnig actie, beperkte comunicatie, privee oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.
Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aantevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.
Moet zeggen, meschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik deze spel wil gaan maken is omdat de meeste erg bepert zijn. En te makkelijk.
Meschien zal het meer intresse trekken.
R.C
Dus geef je mening, als het zinvol is.
Je hebt het al gemaaktquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:
zalk de oplossing dan maar geven?
www.ogame.nl
Vroeg me al af hoelang het zou duren voordat iemand die link zou posten. Het idee is inderdaad het zelfde, en TS doet er al 2 jaar over?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:
zalk de oplossing dan maar geven?
www.ogame.nl
Moet er wat aan verdienen? Tief toch een eind op man, beetje spammen met je spelletje en dan ook nog 3x achter alkaar posten. Je weet de edit knop nog geen eens te vinden, jouw soort moeten we hier nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
jij denk seriues met een idee geld te gaan verdienen? Ik zie het al helemaal voor me... jij komt met een idee en je programmeurs maken de game gratis voor je (want TS is 13 jaar oud en kan het uurloon van een programmeur niet betalen) en vervolgens wil jij geld gaan verdienen met items verkopen?quote:Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
En daaruit opbouwen? En dan heb je straks 837463847 rassen (even overdreven hè) en 8347934 planeten en weet ik veel wat.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
duhhh iedereen weet dat spelvauten met dubbel t isquote:Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.
Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
hoe kom je aan het geld? zo'n online game bouwen doe je niet in een uurtje. Ik denk dat één programmeur, met een juist requirment document en aanpak, toch al gauw een week of 2 bezig is.quote:Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oke.. en nu blijkt dat je game geen succes is en dat je er toch naast zat! durf jij dit gevaar te nemen en met 20.000 euro schuld rond te lopen? want die programmeurs willen hun geld wel hebben..quote:De koste plaatje gaat meer naar de 20.000
Of sta je er liever alleen voor?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow
wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol
je heb het over jij en ik?
marketing?
Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Of sta je er liever alleen voor?
Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.
PM me maar.
Het lijkt me dat je niet gelijk te hoog moet grijpen met zoiets, het lijkt me handiger dat je met iets begint wat redelijk eenvoudig is waarmee je ervaring opbouwd zodat je beter weet hoe je grotere projecten kunt aanpakken. Rembrandts eerste schilderij was ook niet gelijk de nachtwacht, ik denk dat zijn eerste schilderijen ook wel bagger warenquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
En ik dan?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?
met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.
En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.
O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?
Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien
lol best dat bedrijven daar niet zoveel naar kijken maar jij spant echt de kroon qua typfoutenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?
met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.
O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?
Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
dudequote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
Nu begint het ongeloofwaardig te worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
quote:
quote:rustig
niet zo haastig.
Heb de indruk dat u een aanbot heeft/had?
Wou graag meer informatie over het aanbot hebben, als u nog intresse heeft?
Slaapse
Roelof
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Heb daarnaast nog wel wat geld over maar dat bewaar ik voor de verhuising van binnenkort.
Alles driedubbel na te lezen? Fatsoenlijke mensen spellen de woorden waar jij fouten in maakt in één keer goed. Eat that!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ag als ik wat meer moeite doe zal het wel lukken, maar ik ben een beetje zat om met elk woord 3 dubbel na te lezen.
En DutchErrorist wat vind jij er van. Je heb het zo goed gelezen.
Lieve jongen,quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Resco,
als je ff lees heb ik al verteld waarom ik zoveel spel fouten maak.
Dus eat that!
En over de beta, er zal eerst een closed beta zijnwaar we rustig eerst alles kunnen testen, daarna zal er een open beta waar alle spelers het spel kunnen testen.
Algemeen is het een gratis spel.
Ik kan je ook nog wel helpen anders! Ik kan je aan het volgende keurmerk helpen!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow
wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol
je heb het over jij en ik?
marketing?
Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
Om een spe te maken? Juist...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
thanks albertfiet,
maar ze hebben ook wel gelijk.
het is niet moeiljk om een spe te maken en om uit te brengen. dat kan in de meeste gevallen wel gebeuren.
Het moeilijke is om mensen te laten intreseren en om spelers langer te laten spelen.
Kijk naar battlefield en de sims. die hebben nu zoveel verschillende en uitbouwsels. ook rede daarom.
maar dank je voor je reactie
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:32 schreef VoreG het volgende:
Mijn neefje van 8 jaar kan nog beter spellen.
kan het nog duidelijker?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
Volgens mij heb je wel meer beschadigingenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:37 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Die Resco,
lees, ik heb een beschadeging in het korte geheuge. verders nix.
waar jij je conclusies van daan heel gaan mij meschien wel ten boven.
maar begin met lezen en dan klagen.
Niet blind, realistisch heet dat.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
maar zoiets als dit zijn de meeste bureau's ook blind.
Als je een goed adviesbreau ken die advies geven in het spel maken, graag.
Ik neem zo contact met je op via PM!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Aquila360, kunnen we per pm verder praten?
nee nog niet, moet nog gemaakt worden.quote:
Maak dan een sneller fokquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:55 schreef disjfa het volgende:
Je hebt een banner applicatie gevondenKnap. Zou ik me ook druk om maken voordat je een game hebt
Dan gaan mensen met jouw idee mee
Ik hoop voor je dat Cyberia18 nog op zijn besluit terug komt! Met hem er bij zit je gebakklen Roelof!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:
ag met wat moeilte komen we er wel
moet zeggen begin was wat ,(......)
thanks
Laat het je vanavond wel weten. Kan er niet direct een antwoord op geven aangezien het een grote investering is van mijn kant.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:
ag met wat moeilte komen we er wel
moet zeggen begin was wat ,(......)
thanks
Kan je me alvast een bedrag noemen waar je in ieder geval een start mee kunt maken? De hoogte van het bedrag is natuurlijk van groot belang in m'n beslissing.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:44 schreef Roelof_Kremer het volgende:
neem graag verder met mij contact op.
geld voor ieder een,
als je een goed aanbot kan zetten graag.
Met mij valt inderdaad altijd zaken te doen, mits de persoon in kwestie niet met serieuze/geloofwaardige praat komt AQuila. Dat weet jequote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat Cyberia18 nog op zijn besluit terug komt! Met hem er bij zit je gebakklen Roelof!
inclusief spellingsfouten?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:29 schreef Roelof_Kremer het volgende:
btw, als iemand die intresse heeft om zoals sommige met mij in de boot te stappen kunnen ze tuurlijk de 60 bladzijde concept lezen.
Als ze echt intresse hebben.
Slechte grap.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ik ben zeker dan 1 april de eerste codes worden gezet. ( Bij wijze van spreke )
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:44 schreef Digixz het volgende:
We hebben er een nieuw keurmerk bij denk ik.
[ afbeelding ]
Total Roef Approved.
Je bent er nog ruim op tijd bijquote:
Elk ras 15 schepen. Dat zijn dus 7 x 15 = 105 of 8 x 15 = 120 schepen.quote:Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heeft hun eigen 15 schepen
En elk ras nog eens 15 huurlingschepen, dat zijn dus 105 + (7 x15) = 210 verschillende schepenquote:en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
Dan is het 105+ 15 = 120 of 120 + 15 = 135quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:01 schreef AQuila360 het volgende:
De huurlingschepen waren geloof ik voor alle rassen hetzelfde!
Het is toch leuk als je een huisdier kan nemen. Bijvoorbeeld een baby beest ofzo. Net als in WoW.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:05 schreef Roelof_Kremer het volgende:
huisdieren, nee. niet echt.
er is wel een Lord/vassel systeem.
en een PM systeem.
nog niet hoop ikquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:58 schreef Reintji het volgende:
Is deze al vol dan?
Ik miste jou al in dit topicquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:52 schreef Leonos het volgende:
Goed plan dit.
Kan je ook huisdieren nemen?
Toen had iemand ook hulp nodig of die had ook een paar vragen en die hebben we toen goed geholpen!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Sims topic??
Just the OP?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:08 schreef AQuila360 het volgende:
Ik vind dat hem wat serieuzer moeten helpen! Hij heeft het allemaal goed uitgedacht alleen jammer dat zijn OP zon vage tering bende was.
nouja oke alles wat die tot nu toe getypt heeft is klotequote:
Mja, maar ik vraag me sterk af of het uberhaubt haalbaar is. Een (goed) spel waar je geld mee wil verdienen maak je niet met een plannetje en een handje vol programmeurs, daar komt wel wat meer bij kijken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
nouja oke alles wat die tot nu toe getypt heeft is klote![]()
Maar dan nog die jongen heeft zijn ziel en zaligheid er in gelegd en dat vind ik toch wel te prijzen!
Een paar schepen,....quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:45 schreef AQuila360 het volgende:
Maar Roelof hoe groot kan je aanvals macht worden eigenlijk?
Kan ik bijvoorbeeld koers zetten naar een planeet en dat je dan met een Moederschip bent en 3 heavy cruisers en 5 fregratten en 40 aanvalsfighters en misschien nog wat ondersteunend materiaal?
Of hoe moet ik dat voor me zien?
Volgens mij waren die eieren die je met het paasontbijt op hebt niet helemaal meer in ordequote:Op zondag 23 maart 2008 02:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
,...... what?
ja ja.
of ja
of ja op de het>? ja?
ja tog?
dinsdag? die ja
of ja op post?
hopelijk niet een ja van negetief ja, van bah ja
of zo ja van zo " jaja "
netzij die jaja een positiefe jaja is. op het ja van de ja die ik wil horen.
ook een webbased game? welke dan? en welke ideeen heb je ingebracht?quote:Heb al een idee verkocht, en adviseur geweest van een ander spel.
fok spacequote:Op zondag 23 maart 2008 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
AQuilan Verge = een mooie naam voor het spel!
Zo'n topspel moet sowieso Nebo's Paradox heten!quote:Op zondag 23 maart 2008 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
AQuilan Verge = een mooie naam voor het spel!
Het is moeilijk om een naam te verzinnen. zoals ik al eerder zij.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:59 schreef Lyzio het volgende:
Ik wil eerst weten hoe het spel gaat heten. Met een mooie naam verkoop je al gauw meer spelletjes. Ongelogen waarheid van mijn kant.
Wel lekker slim om dat zo openbaar te bespreken, heb er inmiddels een aantal geregistreerdquote:Op zondag 23 maart 2008 14:07 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het is moeilijk om een naam te verzinnen. zoals ik al eerder zij.
Is allen de naam nog beschikbaar en/of lijkt de naam niet te veel op ander. (Om het nou Ggame te gaan noemen,.... Of age of space.)
Heel veel met space, empire, en galactic is veel gebruikt en/of domein naam.
Vaak verwijs ik met namen van het latijn. maar space in het latijn,.......
Meschien de 7th domains omdat er 7 rassen zijn/waren?
Maar om het www.7thdomain. com word lastig.
meschien www.7th. com
simpel en is naar de naam.
ag laat me er nog ff over denken.
als je een idee heb.???
quote:Op zondag 23 maart 2008 14:29 schreef Resco het volgende:
[..]
Wel lekker slim om dat zo openbaar te bespreken, heb er inmiddels een aantal geregistreerd![]()
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijnquote:Op zondag 23 maart 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.
Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Utopia was meen ik in space?quote:Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
helaas het speeld niet op een planeet af.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Lyzio het volgende:
World of Spacecraft. Toppertje.
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maaktquote:Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,quote:Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Utopia was meen ik in space?
Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
Daar is de man.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:
[..]
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt
Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).
Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia
Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.
Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.
Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
zeker.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
Is dat niet met elk spel doel groep?quote:Op zondag 23 maart 2008 16:31 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.
De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
maar okey, afgezien van de vage gedoe.quote:
Niet echt. Het geeft wel antwoord maar is niet echt bevredigend.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het is al eerder besproken
Reclame maken natuurlijk.
De eerste spelers zullen waarscheinlijk bekende zijn van me, ook natuurlijk van deze form (mag ik hopen)
Maar er zal zeker reclame moeten gemaakt worden. Ook al kan er tot een bepaalde hoogde gratis reclame gemaakt worden. Er zal zeker moeten geinversteerd worden voor reclame op andere sites.
Natuurlijk niet op een site over baby's, maar zekere game forms, game sites, enz enz enz.
Ik weet niet over er genoeg geld voor is, maar het zel zeker duur zijn om op grotere sites een reclame stuk te plaatsen.
Ook met google en andere zoek gevallen kan er reclame worden gemaakt.
Het is oook belangrijk om reclame te maken met dingen wat het spel interesant maakt hoven andere.
antwoord dat een beetje je vraag?
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fanboyquote:Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooi
quote:Op zondag 23 maart 2008 20:37 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk nu al dat het spel flopt! Want AQuilan System is gewoon gedoomed om te falen! Dat system kan ik misschien nog plaatsen, maar aquilan is gewoon prut! Daarnaast is het ook nog een xbox360 fan box
ff terug en na denkenquote:Op zondag 23 maart 2008 15:27 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof ik denk dat je beter gewoon door kunt gaan met het bedenken en uitwerken van die spelwerelden en rassen en schepen en wapens. Want dat is iets wat je graag doet en dat is dan ook mooiDat moet je zeker blijven doen.
Maar ik zou alleen wel je droom laten varen om er een echte game van te maken. Want dat gaat je alleen maar een boel geld kosten en een hoop zorgen opleveren.
Dat lukt je niet Roef en dat weet iedereen! Waarom zou je niet gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die verhalen enz als je dat leuk vind? Maar hou het daar dan bij!quote:Op zondag 23 maart 2008 21:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ik weet dat het zeker geen flop word onder de web browser fans. Meschien haal het nooit het niveau van WoW starcraft en full pc games. Maar ik denk zeker dat het mijn investeering en van andere er uit kan gehaald worden.
In hokjes denken maakt geen goede games.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG![]()
En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG![]()
En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
In WoW zit trouwens wel een verhaallijn. Een hele goede zelfs.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?
En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
Met huisdieren trek je geljik wel weer een veel grotere groep mensen aan.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek?
Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig
veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.
En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.
Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.
Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
Ga je het echt doorzetten nu Roef?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....
Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.
thanks
?quote:Op zondag 23 maart 2008 23:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.
Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.quote:Op zondag 23 maart 2008 23:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
He kennen jullie die gave inschuif spul.
klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?
thanks
Nee, er zullen waarscheinlijk verschillede lvl's komen. Hele ervaren spelers zullen moeilijk te kicken zijn zoals altijd. Maar met timing en team work is alles mogelijk zijn.quote:Op zondag 23 maart 2008 23:47 schreef zquing het volgende:
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
okey, zal ik ff verder inkijken. best leuk mag ik zeggen.quote:Op zondag 23 maart 2008 23:48 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
tuurlijk, Waarscheinlijk word het een aantal % eigenaarschap van het bedrijf zogezegd.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:28 schreef AQuila360 het volgende:
Roef kunnen wij ook geld inleggen ofzo iets? En krijg je daar uiteindelijk wel iets voor terug?
Als Cyberia afhaakt dan wil ik wel mee doen! Of je kunt beter ipv 1 iemand die veel inlegt 20 man die wat wat minder inleggen!quote:Op maandag 24 maart 2008 11:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
tuurlijk, Waarscheinlijk word het een aantal % eigenaarschap van het bedrijf zogezegd.
Maar ik moet eerst zien wat de plannen van de programmeerings bedrijf zijn en van cyberia18.
En dat hoor ik dinsdag.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als Cyberia afhaakt dan wil ik wel mee doen! Of je kunt beter ipv 1 iemand die veel inlegt 20 man die wat wat minder inleggen!
Crysis niet, Deus Ex welquote:Op maandag 24 maart 2008 11:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als je met een paar eigenschappen een spel een RPG kan noemen kan je de single player van crysis net zo goed een RPG noemen als WoW.
Wie jij? Idd.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:02 schreef Roelof_Kremer het volgende:
egt een vage gast.
dit topic heeft helemaal geen tieten!quote:Op maandag 24 maart 2008 12:11 schreef AQuila360 het volgende:
Roef over 15 posts zit dit topic vol en dat moet je een nieuwe aanmaken! Maar doe dat ff vanaf het begin af aan wat netter? dat scheelt al een hoop denk ik!
Dan heb je geluk want ik mag van Roelof 1 van de rassen bekend maken!quote:Op maandag 24 maart 2008 17:19 schreef Reintji het volgende:
Ik wil plaatjes!
Ik zal wat beter neer zetten, en duidelijker.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:07 schreef AQuila360 het volgende:
Roef heb je al een nette OP voor het volgende topic? En je moet wat meer duidelijkheid brengen het gaat nu te veel over van alles en nog wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |