quote:
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.
Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
duhhh iedereen weet dat spelvauten met dubbel t is

nee just kidding.. mag ik vragen hoe oud je bent? Want je kunt er gewoon niet seriues over nagedacht hebben. Ook al ben je d'r 2 jaar mee bezig. Ik heb gevoel dat je hier beetje iedereen voor gek wil houden, want...
quote:
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
hoe kom je aan het geld? zo'n online game bouwen doe je niet in een uurtje. Ik denk dat één programmeur, met een juist requirment document en aanpak, toch al gauw een week of 2 bezig is.
als ik d'r vanuit ga dat je gelijk hebt met uurloon, dan kun je de volgende som maken: 27,50 * 80 (twee weken) = ¤ 2200 arbeidsloon.
Natuurlijk moet de game ook op een host staan, waardoor ik d'r vanuit ga dat je een dedicated server neemt (of zelfs colocation). voor dedicated server, met een redelijk veel dataverkeer, ben je algauw 75 euro kwijt per maand. (hetzner).
Dus als je de server 1 dag in de lucht hebt dan zul je al MINIMAAL 2300 euro kwijt zijn (zo mag je niet rekenen, maar voor zekerheid doen we dat toch ff)
Promotie is natuurlijk belangrijk, zo kun je bij google adverteren of zelfs bij fok (
http://www.fok.nl/adplanner ). Wat in het begin behoorlijk wat geld gaat kosten om toch beetje bekent te worden.
Zelf colocate ik een eigen server (wedare in rotterdam), maar ik merk toch dat ik veel kennis moet hebben over serverbeheer. het lijkt me dat jij dat ook niet kunt, dus je moet daar ook een mannetje voor hebben die dat ff adhoc problemen kan oplossen. Dit doet hij ook niet gratis. Want ga je doen als opeens de website niet meer te bereiken is? (en ga niet zeggen "dan reboot ik de pc ff"). Natuurlijk kun je eerst zelf thuis ff je site hosten, maar heb je ook nagedacht over design van website? dan bedoel ik niet daadwerkelijk programmeren, maar meer de database structuur.. want zoals ik nu lees wil je alles groot aanpakken en is alle andere games te beperkt.
conclussie:
jij bent 13 jaar (wat ik nog steeds denk uit je reacties) en hebt opeens een idee gekregen. Je puber hoofdje wil dan zo snel mogelijk aan de slag en je hebt geen flauw benul waar je aan begint. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Je visie is alleen onmogelijk.
Maar om Ts toch beetje te helpen geef ik alvast een site waar hij php kan leren:
http://www.php.net/