abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:14:17 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57511503
Ik ben nu al overtuigd en hyped GOTY '09
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57511773
spelers kennen uiteindelijk uit 6-7 rassen kiezen. dus er zullen maar 6of 7 verschilende rassen zijn.

En ja er kunnen biljoenen planeten zijn. maar het word niet grafies weergegeven als ogam, travian of enig ander spel op zo vaag map. Daar is al aan gedacht, dat zo map met tig dorpen en planeten heel complex en onoverzichtelijk is.
Je weet niet wie, wat, waar of waneer iets is.

Ieder speler kan max 12 sectoren hebben, die worden mooi grafies per speler weergegeven in een leuke lijst. de planeten die de spelers hebben zijn gewoon een nummer.
Als een men een ander speler uit de rank list aan klick ziet men snel hoeveel en welke sectoren de speler heeft. Uit de rank list kan men ook aanvallen. De speler ziet dan ook gelijk heveel sterker de speler kan zijn hoeveel mensen hij kan aanvallen. Het leuke is daarbij ook dat je snel ziet wie je kan aanvallen. de speler kan ook zien uit welke clan hij in zit en nog meer.
Er zal ook een clan list komen met de zelfe gegevens.
Dit zal hopelijk het spel veel meer overzichtelijker maken. en daarmee simpler.
Het zal wel een min punt zijn dat de splers uit rank listen zal moeten werken, en niet uit een mooi grafies mapje zoals de andere spellen. maar de spelers krijgen wel sneller door wat er om hun heen gebeurd. te minste dat is het idee.

*
thanks ijsmeis en AQuila360 voor de goede reacties.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:28:42 #28
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57511830
Klinkt goed allemaal
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57511857
quote:
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.

Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
duhhh iedereen weet dat spelvauten met dubbel t is

nee just kidding.. mag ik vragen hoe oud je bent? Want je kunt er gewoon niet seriues over nagedacht hebben. Ook al ben je d'r 2 jaar mee bezig. Ik heb gevoel dat je hier beetje iedereen voor gek wil houden, want...
quote:
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
hoe kom je aan het geld? zo'n online game bouwen doe je niet in een uurtje. Ik denk dat één programmeur, met een juist requirment document en aanpak, toch al gauw een week of 2 bezig is.

als ik d'r vanuit ga dat je gelijk hebt met uurloon, dan kun je de volgende som maken: 27,50 * 80 (twee weken) = ¤ 2200 arbeidsloon.

Natuurlijk moet de game ook op een host staan, waardoor ik d'r vanuit ga dat je een dedicated server neemt (of zelfs colocation). voor dedicated server, met een redelijk veel dataverkeer, ben je algauw 75 euro kwijt per maand. (hetzner).

Dus als je de server 1 dag in de lucht hebt dan zul je al MINIMAAL 2300 euro kwijt zijn (zo mag je niet rekenen, maar voor zekerheid doen we dat toch ff)

Promotie is natuurlijk belangrijk, zo kun je bij google adverteren of zelfs bij fok ( http://www.fok.nl/adplanner ). Wat in het begin behoorlijk wat geld gaat kosten om toch beetje bekent te worden.

Zelf colocate ik een eigen server (wedare in rotterdam), maar ik merk toch dat ik veel kennis moet hebben over serverbeheer. het lijkt me dat jij dat ook niet kunt, dus je moet daar ook een mannetje voor hebben die dat ff adhoc problemen kan oplossen. Dit doet hij ook niet gratis. Want ga je doen als opeens de website niet meer te bereiken is? (en ga niet zeggen "dan reboot ik de pc ff"). Natuurlijk kun je eerst zelf thuis ff je site hosten, maar heb je ook nagedacht over design van website? dan bedoel ik niet daadwerkelijk programmeren, maar meer de database structuur.. want zoals ik nu lees wil je alles groot aanpakken en is alle andere games te beperkt.

conclussie:

jij bent 13 jaar (wat ik nog steeds denk uit je reacties) en hebt opeens een idee gekregen. Je puber hoofdje wil dan zo snel mogelijk aan de slag en je hebt geen flauw benul waar je aan begint. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Je visie is alleen onmogelijk.

Maar om Ts toch beetje te helpen geef ik alvast een site waar hij php kan leren:

http://www.php.net/
Dit keer zonder signature
pi_57511985
ik denk dat je sowieso een team/groep mensen nodig hebt voor dit project.
ideeën uitwerken, brainstormen, vergaderen, design en verhaal uitwerken, etc.
oftewel: je hebt een games studio nodig om dit van de grond te krijgen.
en webbased wordt het sowieso niet. tenzij je beperkt wil blijven in een IE venster.
pi_57512240
lol
Er is een 60 bladzijde concept opgesteld (Engels nederlands en duits) met daarin alles en ook alles uitgewerkt.
alle berekeningen, alle ideeen, alle balans. zover ik weet, alles.
hierdoor hoop ik dat de programmeur sneller kunnen door werken. en minder aan mij moeten vragen.
Daarmee ben ik een jaar mee bezig geweest. het 2de jaar ben ik bezig geweest met het uizoeken van de kosten en ontwikkelen van het spel. ook onderhoud, nouja alles wat ik kon verzinnen.
ook natuurlijk een beetje werken voor het geld.

Met 80 uur red je het ook niet. het grafies werk is al meer dan dat.
De koste plaatje gaat meer naar de 20.000,- dan de 2300 dat jij verzin.
je heb het alleen over het programeren van de 80 uur okay is waar. Wat dacht je van de data base, server opzetten, testen, grafies werk. en zo kan ik wel ff door gaan
laat staan onderhouds contract en alles wat er bij hoord.
Ik dank dat ik mag zeggen dat ik overal aan heb gedacht.
Er word namlijk een programerings bedrijf ingehuurd, en die hebben die vragen al gesteld.

En ik ben nog jong 21 jaar oud als je het perse wil weten.

goed zo?

btw in die 60 bladzijde zaten veel fouten lol
Een kennis heeft het ff voor me opgelost, voordat je het gaat vragen.

*
en de vraag hoe kom ik het geld, werken. En ik ben met zoveel geld geboren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 20-03-2008 23:57:32 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57512539
Laat hem dit ook even lezen dan kerel, dit jeukt aan mijn ogen.

Maar goed, behalve scriptconcepten en kosteNplaatjes, ben benieuwd naar artwork.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_57512631
haha,
die ogen moeten erg jeuken.
als je ff goed kijkt naar het begin zie je dat er niet veel art word is.

Mijn vraag was bij het begin of het een goed concept is/was

maar goed, wat vind je er van?
zou ik verder moeten gaan of moet ik er nog aan aanpassen of zo?

**
en de vraag hoe kom ik het geld, werken. En ik ben met zoveel geld geboren...
Lucky you, nu nog een middelbare school opleiding of cursusje LOI er tegenaan
**

ik doe een mbo opleiding. heb type cusus en nog een paar vage papiertjes.
heb zelfs html, java en andere cususjes gedaan.

of te wel, Borred en een verwend nest of niet. joke
pi_57512734
Waar kan ik tekenen Roelof?

Ik ben volledig overtuigd. Met dit concept gaan jij én ik een grote gat in de gamesmarkt slaan.
pi_57512816
wow die is wow

wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol

je heb het over jij en ik?

marketing?

Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
pi_57512858
quote:
De koste plaatje gaat meer naar de 20.000
oke.. en nu blijkt dat je game geen succes is en dat je er toch naast zat! durf jij dit gevaar te nemen en met 20.000 euro schuld rond te lopen? want die programmeurs willen hun geld wel hebben..

Je kunt hoog en laag springen, maar 20.000 euro haal je niet zomaar ergens vandaan.

Daarnaast zal niemand met je in zee gaan als je zoveel spelfouten maakt.
Dit keer zonder signature
pi_57512871
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow

wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol

je heb het over jij en ik?

marketing?

Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
Of sta je er liever alleen voor?

Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.

PM me maar.
pi_57512923
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57512937
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Of sta je er liever alleen voor?

Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.

PM me maar.
pi_57512962
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.

O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:33 #41
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_57512983
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
Het lijkt me dat je niet gelijk te hoog moet grijpen met zoiets, het lijkt me handiger dat je met iets begint wat redelijk eenvoudig is waarmee je ervaring opbouwd zodat je beter weet hoe je grotere projecten kunt aanpakken. Rembrandts eerste schilderij was ook niet gelijk de nachtwacht, ik denk dat zijn eerste schilderijen ook wel bagger waren
pi_57513005
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?

met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.

als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?

En ik dan?
pi_57513024
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien

Het is handig, op je CV.
Het kan je helpen met sneller typen. Niet foutloos maar kan helpen.
Voor zommige banen kan het een + punt zijn op de CV.
als bouwvakker heb je er natuurlijk geen zak aan, (sorry bouwvakkers)
pi_57513056
Nouja laat ook maar. Ik kijk wel of ik een andere gamedesigner/producer financieel een flinke boost kan geven.

Welterusten.
pi_57513070
Mijn neefje van 8 jaar kan nog beter spellen.
pi_57513093
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
pi_57513124
quote:
werkelijkheid?

lol best dat bedrijven daar niet zoveel naar kijken maar jij spant echt de kroon qua typfouten
pi_57513143
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
dude
pi_57513191
Ag als ik wat meer moeite doe zal het wel lukken, maar ik ben een beetje zat om met elk woord 3 dubbel na te lezen.

En DutchErrorist wat vind jij er van. Je heb het zo goed gelezen.
pi_57513249
quote:
Nu begint het ongeloofwaardig te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')