Eerst maar eens Nederlands lerenquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor de web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)
Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doe er nix mee
2. Ik geef een go aan de programeurs om het te gaan maken.
sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie tru player nodig.
Ik zal jullie een idee geven over het spel. het begin concept waar ik ook ooit mee begonen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geintreseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.
Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!!
BTW. sorry voor enige spel fouten.
Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor de web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koningkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.
Rassen.
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heb hun ijge 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simple te houden en het in het buget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.
Sectoren.
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare secoten RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn ijge bonus boven elk ander sector.
Planeten.
Elke sector heeft planeten. De spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economy, dus meer planeten meer (game)geld meet schepen. Meer gevechten.
Economy.
Er zullen 5 typen sectoren van economy?. met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Indutry en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economy-sectoren toewijzen
War.
War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar some het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systeemen of rare gedoe.
Simple, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.
Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwd zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw ijge power. Dit voorkomt dat je met giga flooten alle noobs uit het spel kickt.
Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kan aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.
Clan/fed.
We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zig aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kan ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.
Na mijn kennis komt de 2de heel wijnig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon perzoonlijke rede. meestal niet om Prijsen.
Mijn idee dat bizonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bizondergevallen. En zeker betaalde items.
Have fun
*
*
Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, lemiet aan schepen, wapens, wijnig actie, beperkte comunicatie, privee oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.
Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aantevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.
Moet zeggen, meschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik deze spel wil gaan maken is omdat de meeste erg bepert zijn. En te makkelijk.
Meschien zal het meer intresse trekken.
R.C
Dus geef je mening, als het zinvol is.
Je hebt het al gemaaktquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:
zalk de oplossing dan maar geven?
www.ogame.nl
Vroeg me al af hoelang het zou duren voordat iemand die link zou posten. Het idee is inderdaad het zelfde, en TS doet er al 2 jaar over?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:
zalk de oplossing dan maar geven?
www.ogame.nl
Moet er wat aan verdienen? Tief toch een eind op man, beetje spammen met je spelletje en dan ook nog 3x achter alkaar posten. Je weet de edit knop nog geen eens te vinden, jouw soort moeten we hier nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
jij denk seriues met een idee geld te gaan verdienen? Ik zie het al helemaal voor me... jij komt met een idee en je programmeurs maken de game gratis voor je (want TS is 13 jaar oud en kan het uurloon van een programmeur niet betalen) en vervolgens wil jij geld gaan verdienen met items verkopen?quote:Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
En daaruit opbouwen? En dan heb je straks 837463847 rassen (even overdreven hè) en 8347934 planeten en weet ik veel wat.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
duhhh iedereen weet dat spelvauten met dubbel t isquote:Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.
Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
hoe kom je aan het geld? zo'n online game bouwen doe je niet in een uurtje. Ik denk dat één programmeur, met een juist requirment document en aanpak, toch al gauw een week of 2 bezig is.quote:Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oke.. en nu blijkt dat je game geen succes is en dat je er toch naast zat! durf jij dit gevaar te nemen en met 20.000 euro schuld rond te lopen? want die programmeurs willen hun geld wel hebben..quote:De koste plaatje gaat meer naar de 20.000
Of sta je er liever alleen voor?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
wow die is wow
wat zou jouw aanbrangs aan het bedrijf zijn? lol
je heb het over jij en ik?
marketing?
Maar okey,
wat is zou je aanbot zijn.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Of sta je er liever alleen voor?
Jij staat volledig in de spotlights en ik regel alles achter de schermen. Dit is een unieke kans die normaal gesproken door iedere andere bedenker met beide handen zou pakken.
PM me maar.
Het lijkt me dat je niet gelijk te hoog moet grijpen met zoiets, het lijkt me handiger dat je met iets begint wat redelijk eenvoudig is waarmee je ervaring opbouwd zodat je beter weet hoe je grotere projecten kunt aanpakken. Rembrandts eerste schilderij was ook niet gelijk de nachtwacht, ik denk dat zijn eerste schilderijen ook wel bagger warenquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
En ik dan?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?
met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.
En zoals ik al zij ben rijk geboren zogezegd
heb nu 22.000,- Dus ik heb met 2.000,- buffer rekening gehouden.
O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?
Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:23 schreef DutchErrorist het volgende:
nouw dat papiertje van die typcursus kan je beter wegooien
lol best dat bedrijven daar niet zoveel naar kijken maar jij spant echt de kroon qua typfoutenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
werkelijkheid?
met real documenten let ik meer op spel fouten. daarnaast. een bedrijf zal niet snel zeiken over spel fouten als er geld te verdienen is.
O ja waarom denk je dat ik het ff laat nalezen door jullie?
als er genoeg positiefe reacties zijn. waarom niet. Ik heb het te minste geprobeerd. Ken niet iedereen zeggen van mijn leeftijd of wel?
Nog meer vragen Ericjuh of heb ik je een beetje overgehaald
dudequote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
heeft die een hersen beschadeging in het korte geheuge waardoor hij spel regels en soms worden vergeet?
Nu begint het ongeloofwaardig te worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |