quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:27 schreef GambitRS het volgende:[..]
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn

ff terug en na denken
"De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter."
Is het ook niet het vehaal lijn van het karakter/spel?
Neem bijvoolbeeld het oude bord spellen.
Het RPG bord spellen.
Er zijn een aantal karakters, waarbij je een voorbereid bord/verhaal-lijn moet volgen. Met specifieke regels.
Zie je dat bij WoW terug? ja
maar niet zoals het orgineel RPG. waarbij je zeker een specifiek met specifieke krachten over neemt. Waarmee je een specifiek verhaal lijn volgd.
Als ik het goed heb valt dat tegenwoordig weer onder een ander categorie.
Maar het is ver te zoeken bij een tegenwoordig RPG.
verder met WoW. (ff bekend)
kruip je in een karakter? twijfel. Je kiest het ras, kunst dark of evil. enz enz
Maar kiez je een karakter. niet zeker.
Het is waar dat je dat bij bord spellen dat ook doe/dee. Maar het kiezen van een karakter is ook het kiezen van de rol en bijdrage van het spel. (het verhaal lijn)
Doe je dat bij WoW, niet zeker.
Je kan het verhaal lijn heel ver zoeken bij WoW.
Er is wel een tutorial en je word op missions gestuurd.
Maar heeft het een specifiek verhaal lijn die je moet volgen? Nee
Dat is 1 van de elementen wat een RPG maakt.
Ik had wel gezegd dat het verhaal lijn het een RPG maakt.
Het het is mijn uiteindelijke text dat we alle 2 fout waren.
Het is waar dat je lettelijk in een karakter moet kruipen. Maar dat het ook een specifieke verhaal lijn moet hebben.
Wat tot mijn inzicht alleen de spellen diablo en soort gelijke spellen hebben.
Het karakter en het specifieke verhaal lijn.
Dus ja het spel wat ik maak is geen RPG. sorry
is algemene definitie van de meeste gamers ( volgens GambitRS ) correct. Niet helemaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 20:59:11 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.