quote:Op donderdag 26 april 2007 19:50 schreef Triggershot het volgende:
Terug naar essentie van het topic (zie TT; Evolutie wetenschappelijk weerleggen.) Reacties in dit topic wat geen wetenschappelijke (weerleggende) waarde heeft zal geedit worden. Wellicht dat dit topic wat niveau krijgt, dus:
- Verwijs naar iets of iemand.
- Plaats geen vermoedelijke wetenschapsargumenten, geen pseudeowetenschap.
- Vragen zijn welkom enkel als men het voor informatieve doeleinden doet.
- Niet trollen, ook niet persoonlijk reageren.
So far, so good...quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:26 schreef kazakx het volgende:
Een ID-er heeft zo een klok al uit elkaar gehaald en alle afzonderlijke onderdelen bestudeeerd en het nut van elk onderdeel begrepen en de samenhang van alle onderdelen
... maar dit volgt niet logisch. Principes als zelf-organiserende systemen of evolutionerende systemen laten zien dat dit niet waar hoeft te zijn. Waar baseer je die redenering dus op?quote:en komt hiermee tot de conclusie dat die klok gecreeerd is door iemand met veel kennis.
Inderdaad, het is het verschil tussen wetenschap en ongefundeerd geloof.quote:Dit is een wezenlijk verschil met iemand die een klok ziet, die opent hem en snapt niet hoe hij in elkaar zit en zegt ik snap niet hoe dit perfecte ding werkt dus moet het door iemand gemaakt zijn.
Wat bedoel je precies met godsbeleving?quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:42 schreef Triggershot het volgende:
Ow boy
TS in hoeverre sta je godsbeleving in je topic toe, in W?
http://www.youtube.com/watch?v=_b6xLYQcrI8quote:Hassanain Rajabali gives a lecture about the theory of evolution by natural selection and the role of God as the designer of all things within the universe.
Evolutie 'diskwalificeren' door een designer, zo 'bashen'.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met godsbeleving?
Het hoeft niet zo te zijn dat een designer (wanneer aantoonbaar) evolutie automatisch diskwalificeert. Omgekeerd geldt dat het diskwalificeren van evolutie nog niet automatisch een designer inhoudt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Evolutie 'diskwalificeren' door een designer, zo 'bashen'.
Met alle respect, maar NOG meer van het domme gebrabbel van 'het is maar een theorie', en 'er zijn niet genoeg fossielen'. Als je een serieuze discussie wilt, kom dan ook met serieuze argumenten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:46 schreef Triggershot het volgende:
Evolutie and Theism
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=_b6xLYQcrI8
Dat is een heel kort fragment. Hij lijkt echter ook de indruk te wekken niet precies te onderscheiden tussen evolutie als een feit en de evolutietheorie anderzijds.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:46 schreef Triggershot het volgende:
Evolutie and Theism
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=_b6xLYQcrI8
Akkoord, maar bedoel meer in context van een topic in W en het integreren van een Godsbeleving.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:50 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo te zijn dat een designer (wanneer aantoonbaar) evolutie automatisch diskwalificeert. Omgekeerd geldt dat het diskwalificeren van evolutie nog niet automatisch een designer inhoudt.
Dat lijken mij ook twee spelregels.
Als dat wetenschappelijk te verantwoorden is...quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Evolutie 'diskwalificeren' door een designer, zo 'bashen'.
Check link rechts, hele lezing is daar te vinden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is een heel kort fragment. Hij lijkt echter ook de indruk te wekken niet precies te onderscheiden tussen evolutie als een feit en de evolutietheorie anderzijds.
Zeg gewoon zoals het is, mijn link was niet met een reden om te discussieren maar om een voorbeeld te geven voor TS voor mijn eerste vraag, of hij zulke dingen wil toelaten in dit topic.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar NOG meer van het domme gebrabbel van 'het is maar een theorie', en 'er zijn niet genoeg fossielen'. Als je een serieuze discussie wilt, kom dan ook met serieuze argumenten.
Zie mijn eerdere post.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Akkoord, maar bedoel meer in context van een topic in W en het integreren van een Godsbeleving.
Dat zal wel, maar dat zegt vooral iets over het idee dat ID feitelijk geloof met een wetenschappelijk sausje is, in plaats van een serieuze wetenschappelijke hypothese.quote:Voor een random creationist zou het diskwalificeren van evolutie aan hand van 'X, Y, Z' toch wel een 'bevestiging' zijn van een vooringenomen standpunt over ons bestaan en God erin.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:54 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik ben btw erg makkelijk qua TS zijnEen consensus volgen over de spelregels lijkt me prima.
Ik probeer zoveel mogelijk op te letten, verder ben jij de baas.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als dat wetenschappelijk te verantwoorden is...Denk dat dat best lastig gaat worden.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:55 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post.
[..]
Dat zal wel, maar dat zegt vooral iets over het idee dat ID feitelijk geloof met een wetenschappelijk sausje is, in plaats van een serieuze wetenschappelijke hypothese.
Lijkt me van niet, dus. Als het creationisme werkelijk claimt een wetenschap te zijn, moet ze ook spelen met de wetenschappelijke regels en definities. Dus dan is een theorie een theorie in wetenschappelijke zin: een coherente verklarende structuur, onderlegd door afdoende bewijs dat nergens in tegenspraak is met de fundamenten en/of de voorspellingen van de theorie.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeg gewoon zoals het is, mijn link was niet met een reden om te discussieren maar om een voorbeeld te geven voor TS voor mijn eerste vraag, of hij zulke dingen wil toelaten in dit topic.
Onzin als 'het is maar een theorie en geen feit' lijkt me niet bepaald wenselijk. Die mensen mogen zich wat meer in gaan lezen over wat theorie betekend binnen een wetenschappelijke context.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeg gewoon zoals het is, mijn link was niet met een reden om te discussieren maar om een voorbeeld te geven voor TS voor mijn eerste vraag, of hij zulke dingen wil toelaten in dit topic.
Mja, ik zie dan om eerlijk te zijn geen toegevoegde waarde van dit topic in W als we het zuiver wetenschappelijk willen houden, dan zie ik namelijk geen ruimte voor inter ideologisch ridiculisatie zoals je van TT zou verwachten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:57 schreef Doffy het volgende:
[..]
Lijkt me van niet, dus. Als het creationisme werkelijk claimt een wetenschap te zijn, moet ze ook spelen met de wetenschappelijke regels en definities. Dus dan is een theorie een theorie in wetenschappelijke zin: een coherente verklarende structuur, onderlegd door afdoende bewijs dat nergens in tegenspraak is met de fundamenten en/of de voorspellingen van de theorie.
Ok.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Onzin als 'het is maar een theorie en geen feit' lijkt me niet bepaald wenselijk. Die mensen mogen zich wat meer in gaan lezen over wat theorie betekend binnen een wetenschappelijke context.
Dan moet het creationisme niet claimen een wetenschap te zijnquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, ik zie dan om eerlijk te zijn geen toegevoegde waarde van dit topic in W als we het zuiver wetenschappelijk willen houden, dan zie ik namelijk geen ruimte voor inter ideologisch ridiculisatie zoals je van TT zou verwachten.
Maar wat, 90% van evolutie - systematisch - bashen komt toch wel van creationisme zou ik zeggen, het zij dogmatisch geïnspireerd, onwetendheid of een vorm van religieus onzekerheid, als we creationisme hier bannen is het topic al snel doodquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:03 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dan moet het creationisme niet claimen een wetenschap te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |