abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:46:55 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_57470493
Vervolg van Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 53

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Met in het vorige topic positief nieuws van Jelief, die zich een stuk prettiger voelt, drie afbouwers , YPPY, Sugar en Nijna, en helaas ook wat negatiefs:
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:31 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben vanochtend van de trap gevallen en da's niet leuk. Stuitje erg pijn dus pijn met lopen, bukken en liggen (zitten valt mee) ... Het engste was dat ik Emma in m'n armen had, die wil 's ochtends altijd van de trap af gedragen worden, en die stuiterde (gelukkig in mijn armen) gewoon mee van de trap. Zij heel erg geschrokken maar gelukkig niets aan de hand, dat instinct om haar vast te blijven houden werkte goed gelukkig.
Ik was wel even heel misselijk en voelde me bijna flauwvallen, dat was echt even niet leuk.

Jelief, met wat voor huis gaan jullie ruilen? Ik heb ook al een tijdje naar woningruil gekeken maar bij ons krijgen we er zoveel minder voor terug elke keer dat we er telkens weer vanaf zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:51:49 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_57470572
Suzanna, eng hoor! Voel je je inmiddels al weer minder misselijk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57471149
Schrikken Suzanna!
We hopen dat we kunnen ruilen met een husi met drie slaapkamers, zolder en tuin.

Vandaag zit ik weer lekker in mijn vel. Ik merk duidelijk dat het zijn uitwerking heeft op Emma. Die is ook beter te pas en luistert beter (of maak ik er minder een punt van als ze niet meteen doet wat ik vraag) ZO terug denkend zie ik dat ik best veel van Emma heb gevraagd, bijna alsof ze een volwassene is. Haar minder de ruimte gegven om gewoon een peuter te zijn die van alles wil uit proberen. Bewustwording is het halve werk toch?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:35:03 #4
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57471302
Suzanna wat eng, gelukkig mankeert emma niks!! Mischien toch even naar de huisarts toe, als je misselijk bent en het gevoel hebt dat je flauwvalt kan het ook wel eens een hersenschudding zijn.

Waneer kun je eigenlijk gaan werken aan je buikje? Ik hoef niet echt veel meer af te vallen, ben al 4 kilo lichter als voor de zwangerschap . Dus verwacht dat de laaste 2 er wel af gaan als het lekker weer word en we weer gaan wandelen!! Maar wil eigenlijk wel iets gaan doen om mijn "mama"buikje weer wat strakker te krijgen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57471721
was dat niet na 6 weken hestria?
Weet het niet zeker hoor

Oei Suzanna, dat is schrikken zeg. Doe maar lekker kalm aan dan!

Jelief, klinkt goed joh met die woningruil enz
Fijn dat het weer beter met je gaat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_57473545
Suzanna wat een schrik! Hoe is het nu?

Jelief je klinkt goed!

Hestria ik dacht ook na 6 weken.
pi_57473816
Suzanna dat is schrikken Stuitje is prut als je daarop valt, hopenlijk trekt het snel weg
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:34:19 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_57473862
Anitra, hoe is het met jou?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57486369
Haha ik had dit topic helemaal over het hoofd gezien... dus had zelf een nieuwe aangemaakt, dus maar even een knip en plak-actie :

Getsie Suzanna. Gelukkig heeft Emma niks, maar jij bent er niet geheel ongeschonden vanaf gekomen zo te lezen...

Ik ben gisteren op controle geweest bij de huisarts, nu 4 weken van de prozac af en het gaat ok (ik denk dat die kleine ook een beetje mn "prozacje" is ). Afgesproken dat ik aan de bel trek mocht het weer minder gaan
Fake it till you make it...
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:46:44 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57486655
Fijn, Nijna.

Jelief, ik vind het heel goed dat je beseft dat het van Emma ook wat gevraagd heeft. Dat is heel reëel en hoeft ook helemaal niet zo erg te zijn. Maar het nu weten en op de goede dagen juist extra ruimte geven om die peuter te zijn, dát is wel leuk en fijn.
Ik ben blij dat het beter met je gaat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:50:43 #11
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57489056
Dankje sjoeg. Het gaat ook echt wel beter met mij merk ik net. Een van de andere dames van de ondersteuningsgroep vertelde mij aan de telefoon dat een van de andere dames gisteren voor de trein is gesprongen in plaats van naar ons toe te komen. Dat het niet goed met haar ging wisten we wel maar zo slecht .
Ik kan het redelijk behappen, wordt er niet meteen diep triestig van hoe triest het ook is.

Tot dat telefoontje vandaag weer een prima dag. Ik heb lekker een boom in stukken gezaagd
pi_57497233
Jelief idd erg triest

Met mij gaat het goed! We zitten nu de dus in de schuldsanering. Ik ben nog wel op zoek naar werk, maar nu zonder en met schuldsanering lukt het wel.
ik kijk dus rustig rond naar iets voor 2 dagen, max 3.
De depressie is "over". Ben al een tijdje van de medicatie af. Ik dacht dat ik dat al eens verteld had trouwens. Met de relatie gaat het heel goed!
Met Kim ook, die vind de psz leuk en daar ben ik blij om!
En we gaan dus voor een 2e!

Vanaf volgende week ga ik hardlopen. Iig een poging tot.
Ik had een oproepje geplaatst en daar was een reactie op. Ze is kennis komen maken en het klikte super.
pi_57497866
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:34 schreef Troel het volgende:
Anitra, hoe is het met jou?
In het koppie goed! Doe weer dingetjes, heb zin in dingen te doen, kan weer genieten van alles. Maar lichamelijk gaat het prut. De griep blijkt de griep niet te zijn. De huisarts schrok van mijn bloeduitslagen en ik moet morgen weer bloedprikken op alles leverfuncties. De dingen die hij had laten prikken gaven aan dat behoorlijk wat functies flink verstoord zijn in mijn lever, dus die word nu onder de loep genomen. En dinsdag daar de uitslag van.

Jelief
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2008 @ 12:30:15 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_57497991
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jelief idd erg triest

Met mij gaat het goed! We zitten nu de dus in de schuldsanering. Ik ben nog wel op zoek naar werk, maar nu zonder en met schuldsanering lukt het wel.
ik kijk dus rustig rond naar iets voor 2 dagen, max 3.
De depressie is "over". Ben al een tijdje van de medicatie af. Ik dacht dat ik dat al eens verteld had trouwens. Met de relatie gaat het heel goed!
Met Kim ook, die vind de psz leuk en daar ben ik blij om!
En we gaan dus voor een 2e!

Vanaf volgende week ga ik hardlopen. Iig een poging tot.
Ik had een oproepje geplaatst en daar was een reactie op. Ze is kennis komen maken en het klikte super.
Is het niet verstandiger om gewoon even te gaan genieten van Kim en een jaartje lekker stabiel proberen te zijn voor je een enorme stap voor een 2de zou gaan nemen? Fijn dat het verder zo goed gaat, lijkt me ook dat het veel moeite kost om dat zo te houden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2008 @ 12:40:37 #15
43556 miss_dynastie
pi_57498192
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:50 schreef Jelief het volgende:Dat het niet goed met haar ging wisten we wel maar zo slecht .
Jee, wat verdrietig
pi_57498224
Igrid, nu je in de schuldsanering zit, wil het niet per sé zeggen dat je meer geld over zal houden als jij gaat werken. Als er meer inkomen is, zal er ook meer afgelost moeten worden.

Verder, wat Moussy zegt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:37:08 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57500624
iedereen die het kan gebruiken gewoon een dikke dikke

en speciaalste voor mijn beste vriendin anitra uiteraard

en met mij?
het gaat goed
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57500700
Dat is erg Jelief, dan hoop je zo dat het beter gaat met iemand, zeker als het iemand is in 'dezelfde groep'.

Super dat het geestelijk weer goed gaat Anitra.

Ingrid, het verbaast mij ook dat jullie voor een tweede gaan. Niet zozeer financieel en relatie technisch, daar kan ik niet over oordelen. Maar meer omdat je net een depressie achter de rug hebt. Als ik naar mezelf kijk, ik zou juist een tijd depressieloos willen zijn, genieten van elkaar, van Anna en van het leven. Zonder meteen een nieuwe verplichting te krijgen. Kriebelde het al langer om zwanger te worden of is het pas sinds kort?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57500866
Jelief zelfs ik zit op afstand te schrikken. Dus moet het voor jou helemaal naar zijn want jij kent die mevrouw ook nog eens. Succes met het een plekje te geven.

Anitra wat fijn dat je je ondanks je ziekzijn toch beter voelt en dat het toch een juiste keuze is geweest om even alles op een rijtje te krijgen.

Evenstar het is wel fijn om tussendoor even wat te horen van je hoor!!!

Laat maar...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_57502002
Nijna, fijn dat het goed gaat!

Jelief wat een verdrietig nieuws.

Anitra, fijn dat het in je hoofd allemaal goed gaat. Jammer dat het lichaam niet wil meewerken.

Evenstar, ook fijn dat het goed gaat!

Ingrid, leuk dat jullie voor een tweede gaan. Ik heb je (als ik me niet vergis?) een tijdje geleden al keer zien zeggen dat een broertje of zusje voor Kim jullie wel leuk leek.
Als jullie het, ondanks dat jullie in de schuldsanering zitten het wel zouden kunnen redden dan wens ik jullie alvast veel succes ermee. Zorg goed voor jezelf.
pi_57502754
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:41 schreef YPPY het volgende:
Zonder meteen een nieuwe verplichting te krijgen. Kriebelde het al langer om zwanger te worden of is het pas sinds kort?
Het kriebelde al een paar maanden zelfs. Wel lief dat jullie oprecht bezorgd zijn en dit in normale woorden hebben gezegd.
pi_57502789
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:42 schreef Igraine het volgende:
Igrid, nu je in de schuldsanering zit, wil het niet per sé zeggen dat je meer geld over zal houden als jij gaat werken. Als er meer inkomen is, zal er ook meer afgelost moeten worden.

Verder, wat Moussy zegt.
Dat weet ik. Dat is juist ook de bedoeling.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:34:50 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57504095
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:28 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat weet ik. Dat is juist ook de bedoeling.
Kijk, en dit is gewoon een compliment waard en dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik vind het best knap dat je ondanks dat je weet dat je het geld grotendeels in moet leveren om schulden af te betalen, toch wilt gaan werken, juist om die schulden af te betalen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57504195
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Kijk, en dit is gewoon een compliment waard en dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik vind het best knap dat je ondanks dat je weet dat je het geld grotendeels in moet leveren om schulden af te betalen, toch wilt gaan werken, juist om die schulden af te betalen.
hier sluit ik me bij aan!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_57504213
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:25 schreef Anitra het volgende:

[..]

In het koppie goed! Doe weer dingetjes, heb zin in dingen te doen, kan weer genieten van alles. Maar lichamelijk gaat het prut. De griep blijkt de griep niet te zijn. De huisarts schrok van mijn bloeduitslagen en ik moet morgen weer bloedprikken op alles leverfuncties. De dingen die hij had laten prikken gaven aan dat behoorlijk wat functies flink verstoord zijn in mijn lever, dus die word nu onder de loep genomen. En dinsdag daar de uitslag van.

Jelief
sterkte!! Leverproblemen sucks.....

en Jelief, wat vreselijk zeg.....
Forever yours, forever mine, forever ours...
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:31:02 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57505031
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Evenstar, Jelief en Anitra.

Ingrid, ik vind de manier waarop je omgaat met de (negatieve) respons bewonderenswaardig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57505918
Ik had dit topic helemaal niet gezien, alleen die van Nijna dus nog niet gereageerd.

Lief, al die berichtjes.

Troel,ik ben niet meer misselijk gelukkig, gisteren nog wel een hele dag geweest zo af en toe. Lijkt erop dat er verder niets aan de hand is behalve wat beurse plekken en gekneusd gevoel.

Gaat vandaag wel weer, vanochtend was het wat minder na een nacht rust (hoewel wel met veel wakker worden van de pijn als ik me omdraaide).
Vandaag was mijn stagiair er weer dus die kon flink helpen met dingen die niet lekker gingen. Vanochtend was zijn stagebegeleidster er trouwens, een fijn gesprek mee gehad n.a.v. mijn tussenbeoordeling. Het is best lastig om goede feedback te geven maar zij was erg blij dat ik gewoon eerlijke kritiek had gegeven ipv te positief te zijn. Er waren nog een aantal onvoldoendes namelijk... maar ik moet zeggen dat hij daar heel goed mee omgaat, die kritiek.

Jelief, wat een naar bericht zeg ...
Wel heel fijn dat het zoveel beter met je gaat. Ik kan me wel een beetje inleven in het 'peuter behandelen als volwassene' bij tijd en wijlen, als ik me helemaal niet lekker voel heb ik de neiging dat ook te doen.

Even wat anders...(even ei kwijt) mijn twee peutertjes zijn vaak heel dwars de laatste tijd en maken ontzettend veel ruzie. Er zijn bijna geen rustige momenten in de dag, waarop ze allebei samen of apart van elkaar rustig spelen, bijna altijd zijn ze of kattekwaad aan het uithalen met z'n tweetjes,waarbij ze ineens lief zijn voor elkaar, of zijn ze elkaar aan het bijten/slaan en duwen, en vooral hard schreeuwen tegen elkaar. Het is een soort rivaaltjes-strijd die geen van beiden kan winnen, en ze blijven maar bezig soms.
Ik vind het HEEL erg moeilijk om ermee om te gaan, en ondanks dat ik van ze allebei zielsveel houd, is het soms heel moeilijk om ze lief te vinden als ze zo'n tijd bezig zijn. Echt standaard niet luisteren (Noa) en elkaar 'naar het leven staan' (allebei) is aan de orde van de dag.

Hebben (sommigen van) jullie ook zulke peuters en hoe gaan jullie daarmee om??! Ik vind het persoonlijk steeds moeilijker om rustig te blijven, zeker met een dag als vandaag als ik me zo moe voel (slecht geslapen) en bijna geen energie heb (en ook nog eens pijn). Tips graag... (ik wil gewoon niet vreselijk boos worden, heeft geen zin en werkt averechts, en ik voel me ook nog eens schuldig!)
pi_57506885
Hier gaat het eigenlijk ook nog steeds goed. Ik werk de laatste maand weer heel veel en dat bevalt me prima. Kna het goed combineren met Mikael dus dan is het zowiezo al leuk. Tis alleen jammer dat het waarschijnlijk volgende week afgelopen is op mijn werk omdat ik maar tijdelijk was. Daar baal ik wel heel erg van zeker omdat ik daar een hele leuke collega heb waar het de laatste paar dagen zo goed mee klikt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:23:50 #29
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_57507512
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:31 schreef Moonah het volgende:
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Evenstar, Jelief en Anitra.

Ingrid, ik vind de manier waarop je omgaat met de (negatieve) respons bewonderenswaardig.
Sluit ik me helemaal bij aan. Sta nog steeds achter de reactie die ik eerder gaf maar vind inderdaad dat je heel goed met de kritiek omgaat die je over je heen hebt gekregen.

Ik sluit me trouwens ook bij het eerste stukje van Moonah's post aan

Hier gaat het supergoed. Ik heb nog steeds geen spijt van de beslissing om Kai bij zijn vader te laten wonen. Het lijkt wel of we daardoor veel dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. De dagen dat hij bij mij is zijn voor hem en dan doen we de dagelijkse dingen in peutertempo en gaan we lekker samen op stap. Veel gezelliger en ik merk aan mezelf dat ik veel meer geduld met hem heb. Wat een verschil met een jaar geleden
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:33:08 #30
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57507730
Goed om te lezen M@x, vooral omdat het allemaal zo ingrijpend was. Je weet nooit hoe het allemaal uitpakt.
Welke dagen is hij bij jou dan?

Ingrid, ik moest ook even slikken. Maar je klinkt heel positief.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:39:03 #31
3142 m@x
pi_57507870
Het ene weekend is hij bij me van zondagavond tot maandagavond en het andere weekend van vrijdagavond tot maandagavond. Als hij straks naar school gaat verandert het. Dan ga ik hem iedere woensdagmiddag van school halen en gaat hij 's avonds weer naar zijn vader en dan heb ik hem om het weekend van vrijdagavond tot zondagavond.

Ik heb in het begin best moeite gehad met mijn keus, vond het egoistisch. Nu zie ik in dat de keus om Kai bij mij te laten wonen juist egoistisch was. We zitten nu allebei een stuk beter in ons vel. Er zijn nog steeds mensen die dat niet kunnen of willen snappen en zich afvragen of ik geen moedergevoelens heb. Een kind hoort volgens hen gewoon bij zijn moeder. Het lukt me gelukkig steeds beter om lak aan dat soort types te hebben. Ik vind dat soort opmerkingen eigenlijk ook behoorlijk beledigend tegenover Kai's vader. Net alsof hij als vader niet voor zijn eigen kind zou kunnen zorgen. Als ik er niet van overtuigd was geweest dat hij supergoed voor Kai zou zorgen dan had ik deze beslissing nooit genomen. En tot nu toe valt het niet tegen. Hij doet het in mijn ogen perfect.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:55:22 #32
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57508247
M@x, wat fijn om te lezen dat de beslissing je nu zo'n rust geeft! Misschien komen de reacties ook soms omdat men zich het niet direct voor kan stellen, maar ik denk dat dat ook pas te doen is als je zelf in de situatie staat waarin jij gestaan hebt. Ik vind het in elk geval dapper! Heerlijk dat je nu zo kunt genieten van het samenzijn met Kai!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57508332
Ik vind het juist niet egoistisch van je m@x, omdat je ervoor hebt gekozen wat ook voor Kai het beste is, al is dat niet de standaard oplossing. Echt super dat het tussen jullie nu ook veel beter gaat. Het klinkt echt goed!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_57508356
M@x, dat klinkt gewoon heel goed allemaal Fijn dat jullie er zo mee om kunnen gaan.

En voor de rest lees ik hier een heleboel positieve berichten van mensen die het soms best heel moeilijk hebben maar er kei- en keihard aan werken om dingen beter te doen. Petje af
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:02:32 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57508415
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:00 schreef snoopy het volgende:
M@x, dat klinkt gewoon heel goed allemaal Fijn dat jullie er zo mee om kunnen gaan.

En voor de rest lees ik hier een heleboel positieve berichten van mensen die het soms best heel moeilijk hebben maar er kei- en keihard aan werken om dingen beter te doen. Petje af
Nou jij zegt het, ik kan hier alleen maar bij aansluiten.
  donderdag 20 maart 2008 @ 22:23:18 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_57510248
m@x ik ben heel blij voor jou en ook voor Kai
stormy waters...
sailin'
pi_57510450
M@x het is juist alles behalve egoistisch! Het is moedig, dapper, het getuigd juist van goed moederschap dat jij die beslissing genomen hebt en je zet dat het werkt dat is toch helemaal perfect? Ik vind het super en helemaal super dat je weer lekkerder in je vel zit!
  donderdag 20 maart 2008 @ 22:44:28 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57510825
Goh, Suzanna, ik schrik een beetje van je bericht. Het klinkt alsof je aan het eind van je latijn bent, interpreteer ik dat goed?
Geen tips, maar een welgemeende sterkte.
Schroom niet om hulp te vragen. Wellicht kan de opvoedingswinkel je op weg helpen?

M@x!
pi_57512586
Suzanna, helaas herken ik de situatie EN het wanhopige gevoel dat ik tussen je regels door lees, maar al te goed. Hier is Randy ook vaak echt strontvervelend naar Tinka toe. Zij doet gelukkig NOG niet mee (ik vrees de dag dat zij in de peuterpuberteit komt!), maar is soms domweg bang van hem als hij weer eens superdruk en brullend steeds op haar afrent. Logisch ook, want ze is verdomd vaak de dupe van zijn dwarse gedrag. Net als jij Noa beschrijft: Niet luisteren, haar continu treiteren en naar het leven staan en rottigheid uithalen en boos zijn. En als je een keer om een kleinigheidje gewaarschuwd hebt, wordt het alleen maar erger. Het kost me soms gewoon moeite om hem lief te vinden.
De laatste tijd gaat het iets (vaker) beter. Mijn tips zijn zéér consequent zijn in straffen (op de gang, naar bed, niet knutselen vanmiddag, geen snoepje vanavond, geen ijsje na het eten) en bij voorkeur VOOR je zelf echt boos bent, dat scheelt enorm veel van je energie. Maar ook vaak 'prijzen' voor goed gedrag (wat ben jij lief even zelf aan het spelen, wat kan jij dat goed, wat vind ik je lief als je je zusje ook even daar mee laat spelen, jij bent zo'n grote jongen dat je haar daar even mee helpt) en dat heeft 2 voordelen: ten eerste voelt hij dat het goede gedrag wordt gewaardeerd en krijgt hij daar ook aandacht om en ten tweede dwingt je dat ook om ZELF nog de leuke dingen in je kind te zien. Ook gebruik ik deze opmerkingen om hem te laten doen wat ik wil (Oh, maar als je Randy even vraagt of je die auto even mag, dan geeft hij je die wel hoor > als hij het geeft, dan wel gevolgd door een compliment natuurlijk, eventueel via Tinka "Wat lief van Randy he") Tot slot geef ik heel vaak dingen onder het mom van goed gedrag, dus dingen die ik sowieso wel gegeven of gedaan had, zeg ik dan bij dat ik dat doe omdat ik vind dat ze zo lief zijn geweest (Omdat je de hele morgen niet boos bent geweest, vind ik dat je wel even verdiend hebt dat we naar de speeltuin gaan of omdat jullie zo lief speelden, krijg je een aardbei bij je broodje) en ik vertel hem ook vaak dat als hij lief is, dat ik daar vrolijk van wordt en dat ik dan ook liever voor hem ben.
Het lijkt af en toe zijn vruchten af te werpen om hem op deze manier te benaderen maar het blijft per dag (uur!) aankijken. Ik hoop dat je er iets mee kan. Maar eh... als je zelf nog dingen ontdekt die werken, dan hoor ik het graag!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:28:28 #40
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57515354
Dank je wel voor je berichtje Mammietje! Erg lief dat je zo uitgebreid antwoordt. Het klinkt inderdaad heel herkenbaar. Helaas is Emma hier ook in de peuterpuberteit en werkt dat dus heeeeeel erg op elkaar.
Oh ja, en dat positieve-aandacht-geven werkt hier ook wel goed...maar het leek wel of het dan zodra de aandacht voorbij was, net zo snel weer terugkwam, het ruzie-maken. Het ligt ook (voor zover ik het zie) meestal niet aan negatieve aandacht, maar de hele wisselwerking Emma-Noa. Dat maakt het voor mij wel moeilijk.
Ik doe ze nu 's middags niet meer tegelijk naar bed, maar breng Emma eerder naar bed, laat Noa nog even alleen spelen en geef wat extra aandacht als dat lukt, en als Noa op bed ligt wordt Emma vaak wakker en kan ik haar wat extra aandacht geven. Op die manier gaat het wel wat beter, maar ik blijf wel de hele dag bezig met kinderen in bed doen en uit bed halen.

Even een scenario van net (wel grappig): Emma slaat Noa met een speeltje, Noa zegt: 'Emma mag mij niet slaan met het varkentje!' Emma kruipt gelijk onder de tafel om zich te verstoppen, en even later horen Noa en ik vanonder de tafel: 'Solly Noa' (sorry Noa)...

Een ruzie ontstaat meestal als volgt: ze zitten veel te veel op elkaars lip te spelen, pakken dingen die de ander eigenlijk wilde, en dan schreeuwt Noa (bijvoorbeeld): HEEE!!!! tegen Emma, die wat afpakt. Emma schreeuwt weer heel boos terug, Noa wordt nog bozer en gaat slaan, Emma gaat OOK slaan (of bijten ) en je hebt weer een situatie die in een halve minuut uit de hand gelopen is. Dit gebeurt (op een slechte ochtend/middag) weleens 10 keer 'achter elkaar' met redelijke pauzes ertussen. Soms niet, maar ik weet niet waar het aan ligt dat het soms wel en soms niet gebeurt.

Wat ook lastig is, is dat ze het dan later niet weer goed willen maken. Ik zet ze meestal uit elkaar allebei in een hoek (en daar zitten ze dan vaak hard te huilen, oorverdovend) en als ze uiteindelijk stil zijn roep ik ze bij me en zeg tegen hun wat ze gedaan hebben en dat dat niet lief is. Dan vraag ik of ze elkaar een kusje of knuffel willen geven en soms doen ze dat wel, maar vaak ook niet... en wat moet je dan? spijt hebben is natuurlijk niet altijd logisch, en soms zijn ze het zelfs alweer vergeten (nou ja, Emma dan, Noa weet alles altijd goed na te vertellen).

Maar goed... ik ben bij tijd en wijlen best wel wanhopig ja, omdat er echt lastig mee om te gaan valt. Op een goede manier dan. Het vereist (zoals jij al zegt Mammietje) ongelooflijk veel geduld.

Oh ja, ik dacht dat ik op Ingrid gereageerd had maar dat was ik vergeten zag ik later. Wel je berichtje gelezen en ik vond het heel positief hoe je klinkt, echt super dat je je zoveel beter voelt joh...
  Jubileum moderator vrijdag 21 maart 2008 @ 10:34:11 #41
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57516306
M@x ik vind je een kanjer vooral omdat je het belang van Kai voorop zet.

Suzanna ik vind de situaties die je beschrijft heel herkenbaar. Hier hebben wij Eva die emotioneel ongeveer een peuterpuber is en niet samen kan spelen. Ze wil werkelijk alles waar Iris mee speelt, ze pakt af, ze gilt krijst slaat etc.
Wat mij heeft geholpen is om ze ieder apart te laten spelen. Ze krijgen elk een mandje met verschillende soorten speelgoed en ieder een hoek van de kamer toegewezen. Ze spelen een vastgestelde tijd met die spulletjes en als ze wekker gaat ruilen we de mandjes.
Dat gaf Eva duidelijkheid en Iris de ruimte om te kunnen spelen. Ik loop afwisselend tussen hun beiden heen en weer (als een soort schooljuf ) en help ze bij hun spel. Ze weten nu inmiddels wat hun eigen plek is in de kamer, en als ze samen willen spelen doen we dat aan tafel. Ieder zijn plek, en ieder zijn speelgoed heeft heel veel lucht gebracht in de steeds maar doorgaande ruzies.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:32:03 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57519540
Wat een goed idee Lois, van die mandjes en die wekker.
Suzanna, mocht je dat willen gaan toepassen, een tip die ik in de klas gebruik. Ik waarschuw altijd 5 minuutjes voordat we gaan opruimen. Dan zijn kinderen erop voorbereid en kunnen ze hun spel afronden. Dat is vaak fijner dan als ze zo abrupt moeten stoppen. Daarmee kun je evt nieuwe frustraties voor zijn.

En dat van Mammietje klinkt ook goed. Pittig hoor, twee peuters....
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:03:30 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57521410
Ik vind de combinatie kleuter - dreumes al vermoeidend genoeg...

Voor twee peuters bij elkaar, steek ik voorlopig nog even m'n kop in het zand hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:15:09 #44
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57521602
Oei E.T., ik denk dat jij daar over een paar jaar ook aan moet geloven! Maar hopelijk is die combinatie gewoon een stuk 'makkelijker' want ik heb het idee dat dat bij Emma en Noa ook wel meespeelt, net als bij mij en m'n zus vroeger (wij hadden heel vaak ruzie vroeger).

Lois, bedankt voor je reactie en je slimme idee! Ik ga dat ook eens proberen, vooral met die wekker vind ik het een goed idee. Wat voor soort spulletjes doe je in hun mandjes?
Wat moeilijk zeg, dat Eva op zo'n niveau zit emotioneel. Petje af voor jou... lijkt me heel zwaar (ze is toch al 6 of niet?) Is zij ook intellectueel op dat niveau of dus alleen emotioneel?

Moonah, ik vind het een goed idee om ze idd even vijf minuten de tijd te gunnen om het spel af te ronden. Dat doe ik hier ook als we gaan eten, dat probeer ik tenminste, en als het niet lukt worden ze idd nukkig.

Wat ik me afvraag he, ik heb natuurlijk meiden die een jaar (bijna dan) van elkaar verschillen, maar is dit niet ongeveer hetzelfde zo met tweelingen, of hebben die (zoals je weleens in die zwijmelboekjes las vroeger) echt zo'n band met elkaar dat dat niet snel gebeurt?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:35:46 #45
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57521999
Toch een voordeel dus dat Noah straks een kleuter is als hij een broertje of zusje krijgt (al zijn er dan vast weer andere problemen waar ik tegenaan loop )

Dat 5 minuten van tevoren waarschuwen doe ik ook vaak als Noah bijna naar bed gaat. Maar dat werkt hier lang niet altijd zo goed. Meestal begint ie bij die waarschuwing al te blèren dat ie niet naar bed wil Maar misschien moet ik het iets consequenter toepassen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:38:51 #46
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57522054
Ingrid je komt idd positief over, en het klinkt alsof het allemaal een stuk beter gaat. En zonder aanvallend over te komen of weer een nieuwe discussie op te starten heb ik nog wel één vraag (je hoeft geen antwoord te geven natuurlijk, het gaat mij in feite niks aan!): als het zo goed gaat met de schuldsanering enzow, waarom staat er dan in je msn "kut gkb!!!"?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57522142
Omdat ze de rekening van essent (netwerkkosten) niet hebben betaald. En ze nu met afsluiten dreigen.
En het weekgeld waren ze vergeten over te maken, daar moest ik weer achteraan. Verder gaat het wel goed. Schijnen opstartproblemen te zijn.
heb ik jou in mijn msn dan?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:15:10 #48
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57522733
Ah okay, duidelijk Hopelijk zijn die opstartproblemen snel voorbij dan!
en ja jij staat wel in mijn msn lijst ja
©Dumbo
pi_57522812
Ik hoop het ook! Tis wel frustrerend. Maar ja, verder loopt het wel goed.
roep eens wat tegen me dan.
  Jubileum moderator vrijdag 21 maart 2008 @ 18:30:24 #50
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57524848
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:15 schreef Suzanna het volgende:

Lois, bedankt voor je reactie en je slimme idee! Ik ga dat ook eens proberen, vooral met die wekker vind ik het een goed idee. Wat voor soort spulletjes doe je in hun mandjes?
Wat moeilijk zeg, dat Eva op zo'n niveau zit emotioneel. Petje af voor jou... lijkt me heel zwaar (ze is toch al 6 of niet?) Is zij ook intellectueel op dat niveau of dus alleen emotioneel?
Ik heb bijv. een mandje met tekenspullen, of duplo, of klei, of puzzeltjes en dan doe ik daar nog iets bij voor het fantasiespel. Voor Iris bijv. een barbie, voor Eva iets wat een mama en een baby kan voorstellen (net als Anna van Bix zit Eva helemaal in de mama en baby fase )
Eva's niveau is erg wisselend, maar op goede dagen zit ze sociaal-emotioneel en ook cognitief op een niveau van een 2,5-3 jarige.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57525383
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Je zal wel moeten, je wordt vanuit de schuldsanering namelijk verplicht om zo veel mogelijk inkomen te genereren. Dat geldt voor beiden, man en vrouw, kinderen of geen kinderen.

Deze moeder is blij dat de week om is trouwens. Ik ben nog niet één avond heel de avond thuis geweest (cursus, sporten, school, studiegroep, sporten...) Zo meteen moet ik ook weer weg. Dan is het weekend en doe ik helemaal niks meer!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:39:17 #52
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57528871
jammer jammer er wordt voorlopig nog niet geruild
Ik vind het heel erg jammer maar de wereld is niet vergaan We gaan gewoon verder zoeken. Ik weet nu dat ik toch wel heel graag in velserbroek wil wonen, en geen beren op mijn weg zie als ik denk aan verhuizen. Het gaat dus goed met mij!

Lois wat een goed idee die mandjes. Brengt mij op het idee om weer bewuster met Emma te gaan spelen en een duidelijk keuzemoment in te stellen. * to do list erbij pakt
pi_57529264
oh jelief, wat jammer zeg. balen!!! succes met de verdere zoektocht.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:57:01 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57529325
Lois, ik heb zo het gevoel dat ik je over een weekje ofzo helemaal plat ga knuffelen na hier het experiment met de mandjes en wekker uit geprobeerd te hebben. Het klinkt echt veelbelovend.
Ik herken wel veel van de gevoelens van Suzanna en Mammietje. Niet dat ik er radeloos van word (het is immers een fase ), maar je staat er wel eens bij te kijken na het zoveelste vuurtje geblust te hebben van: Nou moe?
Ik ga dit echt proberen, heb er een goed gevoel over.
U hoort nog van mij.
pi_57529876
Hier zijn Randy en Tinka ook continu elkaar dwars aan het zitten en kunnen ze geen moment elkaar met rust laten. Ze lijken wel altijd op elkaars lip te moeten zitten en daarmee elkaar in de weg! Afpakken is hier ook aan de orde van de minuut! Hier is alleen nog het verschil met jou Suzanna, dat Tinka nog redelijk luistert en Randy -tot nog toe- alleen echt bewust aan het etteren is. Hoewel ik ook steeds meer merk dat Tinka stiekem ook vaker zit te klieren dan mij opvalt. (Al brullen terwijl Randy niets doet!) Ik ga dat mandjes-idee en eigen plek in de kamer zeker eens uitproberen.
Iemand nog tips voor etenstijd? Dan zitten ze elkaar namelijk ook steeds op te jutten om met van alles bezig te zijn behalve met eten... stampen, liedjes zingen, gekke geluiden maken, vork laten vallen... Zie tegenwoordig al tegen etenstijd op. Zoals ze overdag niet samen kunnen spelen, zo zijn ze partners in het kwaad tijdens het eten...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:34:01 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57530085
Mammietje pittig hoor.
(ookal kan ik een grinnik niet onderdrukken als buitenstaander, omdat die relatie ook wel weer iets grappigs heeft)
Léon heeft wel iets ingebonden doordat Cas spontaan tijdens zo'n hysterisch 'ikwilhebbenwatjijhebtwhaaaaaa 'moment het speeltje aan hem geeft en sussend 'hier' zegt. De eerste paar keer viel Léon er helemaal stil van, wist hij niet wat hij met deze onverwachte vriendelijkheid aan moest. Tegenwoordig zegt hij bokkend: "Dank je wel."
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:36:20 #57
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57530140
Hahaha, Mammietje, geweldig hoe je dat beschrijft, hier is dat dus ook tijdens het eten! Liedjes zingen, schreeuwen naar elkaar, hele verhalen, maar NIET eten! Erg he...
Dus hier geen tips natuurlijk, maar ben wel heel benieuwd naar tips

Dutch, ik ben gelukkig niet radeloos, maar bij tijd en wijlen heb ik wel zo'n gevoel, dat wel. Maar ik kan het behoorlijk goed relativeren zo tussendoor ... (op het moment zelf weleens zo van: pfff.....kunnen jullie nou echt helemaal niet eventjes, heel eventjes, zo'n vijf minuutjes, samen lief .... LIEF .... spelen zonder te schreeuwen...duwen...slaan...afpakken.... zucht.... )
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:36:56 #58
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57530155
Mammietje, voor het eten zet je ze aan tafel en laat je ze een aantal liedjes zingen, vooral met veel bewegen. eventueel gepaard met een alarmklokje om aan te geven dat het zingen klaar is.
Uitleggen dat het zingen en bewegen klaar is en dat het nu tijd is om te eten. gaan ze wel spoken dan is ook het eten klaar. Als Emma gaat klooien aan tafel vraag ik haar of ze klaar is met eten, is dat zo dan gaat haar bord weg, zegt ze van niet dan sommer ik haar om rustig te gaan eten en niet te spelen aan tafel. Meestal werkt dit wel. rommeldagen niet meegerekend
pi_57530335
die verhalen komen me hier trouwens ook bekend voor hoor. zeer vermoeiend en frustrerend, zoveel energie moeten stoppen in alleen al het verdelen van de aandacht en het sussen van de strijd daarom. (want daar ging 't hier wel vaak over volgens mij). ik heb zo 1-2-3 niet veel toe te voegen aan de tips die al gegeven zijn. hier is 't op dit moment wel een stuk beter inmiddels, misschien dat dat jullie wat hoopvoller kan stemmen?
ik merk doorgaans wel aan mezelf dat het heel veel scheelt of ik zelf redelijk uitgerust ben. dan ben ik namelijk veel beter in staat om creatieve oplossingen te verzinnen en om de dag (of een vervelend maaltijd-moment) een positieve draai te geven. door bijvoorbeeld een spannend verhaal te gaan vertellen tijdens 't eten (stel je trouwens niet teveel voor van dat 'spannend', meestal vinden ze het verhaaltje over Dipsy die tijdens een wandeling een konijntje tegenkomt en daar dan verstoppertje en 'haasje over' mee gaat doen al boeiend genoeg ).
wat hier ook vaak goed werkt is even een boekje voorlezen. lekker met z'n drieën op de bank, ik in 't midden uiteraard en dan mogen ze allebei een boek uitkiezen die ik vervolgens allebei voorlees. zitten ze even lekker tegen je aan, ze worden er rustig van en daarna zijn ze vaak ook wel weer beter in staat om zelf te spelen in plaats van teveel (negatief) op elkaar gericht te zijn.
pi_57530401
Anna heeft er ook een handje van om voortdurend van tafel te willen gaan tijdens 't eten, die heeft dan vaak echt helemáál geen rust in d'r kont. bij haar zijn we er nu vrij streng in dat ze tijdens 't eten aan tafel moet en anders naar de gang. vaak gaat ze dan al uit zichzelf even naar de gang en komt nog geen minuut later weer binnen om zelf in haar stoel te klimmen en weer gewoon mee te doen.
pi_57531680
toevallig heb ik nog een filmpje van vanmiddag waarop de situatie aan 't eind wel wat vervelend aan 't worden is. die dingen als 'dat kun je beter even lief vragen' etc blijf ik maar eindeloos herhalen en op zich heeft dat al wel heel wat vruchten afgeworpen. maar dat moet natuurlijk ook wel een beetje bij je persoonlijke stijl passen. ik denk dat ik er wel erg dicht bovenop zit doorgaans, op dat 'hoe gaan ze met elkaar om'. een ander zou 't ze meer zelf laten uitvechten, en daar leren ze vast ook veel van. daar ben ik minder goed in.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 00:15:05 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57532149
Ik kom tegenwoordig pas in aktie als het bloed van de trap druipt .

Ik ben de weg ook even erg kwijt, met de jongste. Echt, de bloed onder je nagels fase is weer ingetreden . En toen ik tegen de buuv zei dat Freek dat nooit zo erg gehad heeft, wist ze me te vertellen dat dat ook zo was, omdat we het er over gehad hadden .

't Is een fase, toch? [uitgeputte,doch hoopvolle smiley]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_57532313
oelala, arme leah. maar als 't bij freek voorbij gegaan is zal 't bij nr2 vast ook wel weer wegtrekken!
  zaterdag 22 maart 2008 @ 08:08:28 #64
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57534851
Oh Leah wat je vertelde doet me eraan denken dat mijn moeder regelmatig over de kinderen van mijn zus (vooral eentje is onhandelbaar, maar zowiezo zijn ze lief maar erg lastig) heeft gezegd dat die veel erger zijn dan 'wij' (mijn broers, zussen en wij) ooit zijn geweest. Ik denk dat ze ook een hoop is vergeten!

Het lijkt altijd veel erger dan'vroeger' als je er middenin zit denk ik. Sterkte met jouw jongste...

Enne, Bix,ik ben ook niet zo goed in dat laten uitvechten, maar de 'dame van de opvoedpolitie' (nee hoor, opvoedbureau ) die ik een hele tijd geleden op bezoek had, zei dat ik pas moest ingrijpen als ze elkaar pijn doen. Dat is dus 90 % van de tijd ...
  zaterdag 22 maart 2008 @ 08:37:09 #65
94046 PM-girl
pi_57534969
Jelief, wat jammer!! Maar je klinkt inderdaad niet compleet teleurgesteld! knap!

En sterkte voor alle drakenmama's! (als in mama's van kinderen die zich als draakjes kunnen gedragen dan he!)
*
  Jubileum moderator maandag 24 maart 2008 @ 20:13:25 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57585675
Ach wat een lief liedje zo Bix, van Anna

Ik ken het alleen in de schreeuwvariant Eva staat dit altijd luidkeels te zingen op de uitkijktoren achter in de tuin, zo richting de buren en dan het liefst zo vroeg mogelijk 's morgens
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 24 maart 2008 @ 20:48:33 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_57586466
leah, ik heb nog hoop dat het met Ezra allemaal makkelijker gaat dan met Liam, boor nou mijn hoop niet in de grond wil je

sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_57588412
Vorige keer bij Merlijn had ik moeite om juist NIET af te vallen. Woog ik na de bevalling toen 57,5 kilo met de borstvoeding ging er beetje bij beetje een kilootje af. Vond ik echt niet fijn want dat kon ik niet hebben en al helemaal niet bij eten. Toen ik ook nog door diaree op een gegeven moment veel af viel had ik helemaal niets meer aan reserves voor mijn gevoel.

Nu bij Gwen hoef ik me nergens zorgen om te maken, ben na de bevalling weer begonnen op een 57, 5 kilo (voor de zwangerschap was dit nog 54,5), dit is inmiddels 59 kilo geworden. De broeken 36/38 die ik voor de zwangerschap pas ik niet meer, althans gister kreeg ik 38 net dicht. Vind het niet erg maar meer dan 62,5 mag het niet worden. Ben wel erg blij dat ik geen ondergewicht meer heb, want daar voelde ik me niet helemaal lekker bij, dit voelt weer goed. Het enige wat ik nu moet doen is eigenlijk die tweede keer opscheppen laten anders pas ik mijn nieuwe broeken maat 40 ook niet meer dadelijk. .
  dinsdag 25 maart 2008 @ 09:28:39 #69
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_57594230
Pfff mijn schoonvader is vannacht twee keer flauwgevallen, had zijn enkel raar gedraaid. Zaten ze om 4 uur in het ziekenhuis. (wij wonen bij ze in) Hij heeft zijn enkel dus gebroken. Zie ik hem vanmorgen, val ik daarna zelf ook flauw (en nog wat raar spugen erna, beetje vreemd) Nu voel ik me wel weer ok. Het zal wel een reactie zijn geweest op het zien van, ik heb zelf vroeger 4 keer mijn arm gebroken. Kennelijk kan ik er slechter tegen dan ik had gedacht, en ik kijk nog wle zo graag naar die tv programma's.
Hopenlijk was het maar 1 keer, flauwvallen is geen pretje (gelukkig voelde ik hem aankomen en zat ik al op het bed)
pi_57594769
He getsie ik80. Hopelijk idd niet meer in de herhaling!
pi_57595189
gatver ik80
dat is naar! Hoe kwam het dat je schoonvader flauw viel ? Zullen ze ook wel onderzoeken nog denk ik ?
Bizar dat je lichaam bij het zien van zoiets zó heftig kan reageren he?

ik lees mee over de samen-speel-problemen die haast onvermijdelijk zijn,
maar ik schrijf er pas over mee over 1,5jaar ofzo
  dinsdag 25 maart 2008 @ 12:51:16 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_57597708
Ik baal een beetje. Ik heb nog niets gehoord van het kinderdagverblijf over een intakegesprek of over oefenen en ik ga Ruben toch echt volgende week woensdag daar heen brengen. Ik ben er al langs geweest, maar blijkbaar moet ik nog een keer ze achter de kont aanzitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:49:28 #73
141023 ik80
pi_57598711
Waarschijnlijk is hij flauwgevallen door een griepje wat hij heeft (ook nog erbij) hij had al een dag en 2 nachten op bed gelegen.
Ze hebben inderdaad nog even neurologisch gekeken of er niks mis was.
Ja dat was wel even schrikken dat ik zo heftig kon/kan reageren, is wel iets om later rekening mee te houden.
Gelukkig voel ik me nu weer redelijk top.

Peuterspeelzaal, wij hebben Lotte ook ingeschreven maar nog geen reactie terug gehad, ik weet ook niet wat normaal is?
Haha ik zie het al voor me, sta je voor de deur, is je kind niet welkom. ahum dat zou ik dan toch niet zo leuk vinden.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:58:02 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_57600082
Nouja, we betalen per 1 april en hij is ook per die dag geaccepteerd, maar ik zou het toch wel fijn vinden om nog even een gesprek te hebben vooraf dan alleen die drie zinnetjes die ik daar de vorige keer gewisseld heb. Nou weet ik wel een heleboel van de buurvrouw, maar toch.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57600161
nou..als je dat fijn vindt (lijkt me logisch!)
gewoon zelf bellen dus!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:03:19 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_57600207
Ja, maar dan komt mijn koppigheid om de hoek kijken: vorige keer hebben ze specifiek mijn telefoonnummer gevraagd voor het intakegesprek. Ik wil dus eigenlijk dat zij gewoon contact opnemen (overigens lijkt me dat niet meer dan normaal, aangezien dat in alle papieren staat!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:07:44 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_57600263
Raad eens wie ik aan de telefoon heb Ze lezen mee op Fok!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:28:09 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57600704
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:07 schreef Troel het volgende:
Raad eens wie ik aan de telefoon heb Ze lezen mee op Fok!
dan kijk maar uit als je de ervaringen gaat opschrijven.
pi_57600724
hahahaha... kijk eens aan !

als het trouwens zo duidelijk afgesproken was dat ZIJ nog contact op zouden nemen,
zou ik ook koppig zijn!

wat zei je toen je opnam? "goh..ik vroeg me al af..? "
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:30:59 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_57600773
je kdv leest mee op fok?
stormy waters...
sailin'
pi_57600928
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:28 schreef marit1978 het volgende:
als het trouwens zo duidelijk afgesproken was dat ZIJ nog contact op zouden nemen,
zou ik ook koppig zijn!
erg handig
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:38:55 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_57600987
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:30 schreef Belana het volgende:
je kdv leest mee op fok?
Vast niet Maar het was wel grappig dat ze belden net nadat ik gepost had dat ik ervan baalde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57608333
Morgen zijn Kevin en ik als het goed is officieel gescheiden. Gisteren waren we een half jaar uit elkaar. Is dat plannen of is dat plannen En maandag is als het goed is EINDELIJK mijn uitkering rond. Duurt allemaal ff maar dan heb je ook wat.
Liefde
pi_57609449
nou eh, gefeliciteerd dan maar MeNicole.

troel, hihi ik dacht ook even dat je kdv-contactpersoon je verteld had dat ze op fok! had gelezen dat je nog niet gebeld was.
pi_57615551
Ik snap niet zo goed waarom je bij voorbaat al boos bent op het kdv maar dat komt misschien omdat ik zelf niet zo in elkaar steek. Ik persoonlijk zou even bellen en vragen hoe het eea in zijn werk gaat en dat ik begrepen had dat zij nog een keertje zouden bellen maar dat ben ik.

MeNicole wat fijn dat nu alles bijna rond is voor jullie alledrie.
  woensdag 26 maart 2008 @ 09:39:46 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_57616186
Nou, gisteren afspraak gemaakt voor intakegesprek en daarna zou ik doorverbonden worden met de groep voor de wenafspraken. Namen niet op, dus ik zou teruggebeld worden. Is dus niet gebeurd. Als zulke simpele afspraken niet nagekomen worden, worden afspraken die gemaakt worden die over mijn kind gaan dan wel nagekomen? Dat is in ieder geval wel iets wat ik vandaag in het intakegesprek aan ga geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57616346
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:39 schreef Troel het volgende:
Nou, gisteren afspraak gemaakt voor intakegesprek en daarna zou ik doorverbonden worden met de groep voor de wenafspraken. Namen niet op, dus ik zou teruggebeld worden. Is dus niet gebeurd. Als zulke simpele afspraken niet nagekomen worden, worden afspraken die gemaakt worden die over mijn kind gaan dan wel nagekomen? Dat is in ieder geval wel iets wat ik vandaag in het intakegesprek aan ga geven
ms is het wel een goed teken juist, Troel, ze zijn zo druk met de kids bezig, geven hen zoveel zorg en aandacht, dat ze geen tijd hebben nog voor andere zaken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:02:06 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_57616552
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:49 schreef milagro het volgende:

[..]

ms is het wel een goed teken juist, Troel, ze zijn zo druk met de kids bezig, geven hen zoveel zorg en aandacht, dat ze geen tijd hebben nog voor andere zaken
Nah, zo naief ben ik niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57616574
Of gewoon eigenwijs/koppig dat het niet loopt zoals jij wenst?
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:08:52 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_57616692
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:03 schreef Mibos het volgende:
Of gewoon eigenwijs/koppig dat het niet loopt zoals jij wenst?
Dat heeft nou toevallig niets met eigenwijsheid of koppigheid te maken. Als er afspraken gemaakt worden, dan moet je die nakomen. Dat is tenminste wat ik geleerd heb en wat ik ook aan Ruben mee wil geven. Afspraken worden niet voor niets gemaakt. Mensen anticiperen daar op en maken andere afspraken naar aanleiding van eerdere afspraken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57616753
ik vind 't ook wel slordig van ze Troel. en vooral, je wilt toch wel graag dat ze bereikbaar zijn. zeker als je kind er straks zit. dat er even niet opgenomen kan worden is begrijpelijk maar dat ze dan niet terugbellen is gewoon raar.
pi_57616798
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Nah, zo naief ben ik niet
nu ja, het gaat ook niet om naief zijn of niet, het is ze ms gewoon echt ontschoten, kan gebeuren.
of ze bellen je straks alsnog terug, net zoals gisteren ook gebeurde, zie ik
en ik probeer de boel wat te relativeren, opdat je wat relaxter dadelijk intake gesprek in gaat, en daar niet als 1 brok verwijt zit
wie weet is het een hakse gezellig KDV voor je mannetje, ook gezellige kdv-en met goed kdv-personeel vergeten wel eens wat, of komen later met dingen, omdat ze het gewoon vaak echt druk hebben

het gaat om de sfeer die je proeft, als je er dadelijk echt bent, met kind, op dat intake gedoe, toch?
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:19:29 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_57616890
Ik neem Ruben straks gewoon mee voor het intakegesprek en dan vraag ik ter plekke naar de wendagen. Ik weet niet hoevaak dat wennen is, maar we hebben nog twee dagen Dat maakt het zo lastig.

Ik wil gewoon woensdag fris en fruitig op mijn nieuwe werk verschijnen zonder veel gedoe
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57616959
da's idd kort dag, Troel... hoe lang van te voren heb je je aangemeld daar?
indien lang te voren dan te paard te paard, de vijand nadert en zo
pi_57617001
Ik zeg ook niet dat het netjes is van ze maar hoe je het hier beschrijft komt een beetje kort door de bocht over. Zo duidelijker dan?

Wat Milagro zegt ook een Kdv kan eens wat vergeten.
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:36:44 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_57617207
Toen ik zes weken zwanger was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57617319
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:36 schreef Troel het volgende:
Toen ik zes weken zwanger was
te paard te paard!!!!!!!!!!!!
succes

en ik ga nu vrolijk op pad naar de kaakchirurg
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:06:20 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57621874
succes milagro

Nicole fijn dat alles een beetje op gang is nu.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:16:22 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57647237
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:06 schreef _evenstar_ het volgende:
succes milagro

Nicole fijn dat alles een beetje op gang is nu.
En hoe is het nu met jou? En die kleine stoere meid van je?
DIkke kus in elk geval van uit het zeeuwse.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:24:34 #100
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57647411
Troel, die normen en waarden zijn heel goed!
Maar je zult toch wel gemerkt hebben inmiddels dat niet iedereen het daar zo nauw mee neemt? Blijf het zelf vooral nastreven, maar wees niet te koppig om zelf het initiatief te houden. Ik maak het zo vaak mee. Je kunt je er kwaad over maken of je kunt het gewoon zelf regelen. Dat laatste gaat vaak sneller en geeft ook minder frictie.
Ik ben dan wel zo dat ik af en toe even een kleine 'subtiele' sneer geef mocht er weer iets voorvallen.
Je bereikt vaak meer met vriendelijkheid dan met bijv. kenau-gedrag.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:32:04 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57647567
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:16 schreef chacama het volgende:

[..]

En hoe is het nu met jou? En die kleine stoere meid van je?
DIkke kus in elk geval van uit het zeeuwse.
over arwen staat stukje in peutertopic

en met mij gaat het goed, volgende week krijg ik nieuws over uitkering.. meeste is allemaal geregeld , nu nog een woning
Kan wel een heel verhaal maken, maar voel me top, met alle respect naar mijn ex. het is nl. ook goed geweest. maar toch is dit de beste beslissing geweest die ik heb kunnen maken.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:50:49 #102
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57647923
Dat is goed om te lezen en ik sprint nu naar het peutertopic!!
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:09:03 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57661753
Is het al maandag?
* Brighteyes heeft toch eindelijk maar de fysio gebeld...
Dat met die arm gaat toch niet uit zichzelf over. En inmiddels doet het echt flink pijn. Mijn schouder, mijn arm, mijn nek met een leuke uitstraling naar hoofdpijn.
Het zal wel zeer doen, maar ik kijk echt uit naar maandag.

En dan weer niet zo naar dinsdag... mijn eerste werkdag weer.
pi_57662705
och evenstar, begrijp ik 't goed, zijn jullie uit elkaar? fijn dat je je er in ieder geval goed bij voelt, maar ik vind 't wel droevig nieuws. sterkte met alle regeldingen.
pi_57662760
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:32 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en met mij gaat het goed, volgende week krijg ik nieuws over uitkering.. meeste is allemaal geregeld , nu nog een woning
Kan wel een heel verhaal maken, maar voel me top, met alle respect naar mijn ex. het is nl. ook goed geweest. maar toch is dit de beste beslissing geweest die ik heb kunnen maken.
fijn te lezen, joh, goed ook dat je het zo positief ziet juist, ondanks het verdriet dat er ook zal zijn, en niet omziet in wrok, hetgeen alleen maar je kleine meid ten goede zal komen
pi_57662896
BE, sterkte met die pijn. dat klinkt bepaald niet lekker. goed dat je de een afspraak hebt gemaakt bij de fysio. hopelijk trek je 't nog tot die tijd!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:07:33 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_57667803
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:32 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

wat lees ik nou? jeetje ik schrik ervan. wat verdrietig dat het niet meer werkt tussen jullie!
sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_57668119
Gisteren naar mijn werk geweest. Ik word heel erg gemist, het was namelijk een puinhoop geworden door mijn vervanger, nb. een assistent-accountant van ons accountantskantoor die van de administratie een puinhoop heeft gemaakt, ze hebben hem eruit gezet. Er is dus heelwat op te ruimen als ik terug ben. Ik heb er geen moeite mee gelukkig, ik zie het wel als ik weer begin. Mijn collega riep al dat ik het maar niet in mijn hoofd moet halen om weer zwanger te worden. En of ik eerder kon terug komen. Ach ik wacht nog lekker een maandje, 6 mei begin ik weer. Heb er ook wel zin in om weer aan het werk te gaan.
pi_57668213
Gat in de weg... .
Heb een vrijgezellendag dit weekend en ik zie er zo enorm tegenop dat ik er alleen nog maar om kan janken en hoop dat ik ziek wordt.
En als ik niet ga krijg ik denk ik de halve wereld over me heen...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:30:54 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57668318
Nijna, kies in godesnaam voor jezelf. Zonder ziek worden graag. Als jij hier zo tegen op ziet, dan ga niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57668339
Nijna wel aan jezelf denken hoor, als jij het niet trekt niet doen.

Was van het weekend zelf nog erg boos omdat een zwager zijn verjaardag niet deed vieren en er niemand moeilijk over deed, dat was bij van de zomer wel anders toen ik zwanger mijn/onze verjaardag moest vieren, van de familie. Had beter aan mezelf moeten denken toen, ik trok het toen niet. Aan jezelf denken.
pi_57668534
Het rotte is dat ik wel weet dat ik voor mezelf zou moeten kiezen en dat ook het liefste zou willen. Was het maar zo simpel (is het misschien ook wel...?!). Het is voor zusje van lief, heb wel tegen haar gezegd dat ik er zo tegenop zie (afgezwakte versie). Lief snapt niet dat ik er zoveel moeite mee heb om een dag niet bij mn meisje in de buurt te zijn en ik ben bang voor de reactie van mn schoonma... (want een dagje weg MET die kleine gaat me aanzienlijk beter af en staat ook op de planning voor de andere dag)
Ik zou wel wat meer schijt aan iedereen willen hebben...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:20:11 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57669323
Nijna, als je nog niet klaar bent om een hele dag weg te zijn van mirte, ben je er nog niet klaar voor!
je bent ook net gestopt met prozac, het lijkt mij verstandig om e.e.a. heel erg rustig op te bouwen.

(dan ben ik mss te pragmatisch, maar is het mogelijk om een uurtje erbij te zijn, als er echt een programma in zit, dat je maar bij een of twee onderdelen mee doet? dan ben je niet de hele dag weg, en ben je toch ook even bij je schoonuzs geweest.)

en ik zie het niet als schijt hebben aan anderen, het is kiezen voor je eigen gezondheid, en impliciet daarmee ook voor je kind.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57669399
Ik zat net ook al te denken dat ik misschien toch maar weer aan de prozac moet... maar dat is misschien wat voorbarig en impulsief om nu al te roepen... .
Ik ben nog aan het overwegen om misschien alleen de ochtend te gaan, ik vind het zo lastig...
pi_57670402
Knoop doorgehakt, ik ga alleen het ochtendstuk. Heb de anderen die meegaan even een berichtje gestuurd, hoef ik het niet dan uit te gaan leggen (want dan ga ik vast toch weer janken...). After lunch lekker naar huis.
pi_57670477
Nijna

Mag ik hier even komen zeggen dat ik steeds meer een hekel aan mijn leuke ex begin te krijgen Steeds als het lekker loopt hier dan schopt hij me kei hard weer onderuit. Steeds moet ik weer de dupe worden omdat hij vind dat het anders moet. Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik bijna mijn eigen kind niet meer leuk vind omdat K de vader is en ik daardoor aan hem vast zit. Dat is toch niet normaal
Liefde
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:23:57 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57670571
Nijna, fijn dat je een beslissing hebt genomen! Hopelijk valt het mee!

He, Nicole, wat vervelend! Het klonk juist alsof jullie zo goed uit elkaar waren gegaan...
(Het eerste wat mij nu door mijn hoofd schiet is dat er toen jullie net uit elkaar waren iemand was die hier meelurkte en irl eea tegen je gebruikte... )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57670654
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Nijna, fijn dat je een beslissing hebt genomen! Hopelijk valt het mee!

He, Nicole, wat vervelend! Het klonk juist alsof jullie zo goed uit elkaar waren gegaan...
(Het eerste wat mij nu door mijn hoofd schiet is dat er toen jullie net uit elkaar waren iemand was die hier meelurkte en irl eea tegen je gebruikte... )
We zijn ook goed uit elkaar gegaan. Maar hij wil dat nu ineens gaan veranderen
En diegene die hier meelurkt en alles doorverteld mag er gelukkig van worden. Diegene mag best weten hoe ik erover denk.
Liefde
pi_57671036
MeNicole wat naar zeg
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:59:28 #120
94046 PM-girl
pi_57671268
BE, wijs besluit!

En evenstar, sterkte zeg!

Ook voor Nicole!
*
pi_57671399
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:27 schreef MeNicole het volgende:

[..]

We zijn ook goed uit elkaar gegaan. Maar hij wil dat nu ineens gaan veranderen
En diegene die hier meelurkt en alles doorverteld mag er gelukkig van worden. Diegene mag best weten hoe ik erover denk.
Het lijkt me wel olie op het vuur en iets dat tegen je kan worden gebruikt.
pi_57671463
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:06 schreef sombie het volgende:

[..]

Het lijkt me wel olie op het vuur en iets dat tegen je kan worden gebruikt.
Wat? Dat diegene weet dat ik mijn kind soms niet leuk vind omdat Kevin zijn vader is, of omdat Kevin het steeds weer voor elkaar krijgt om als het hier lekker loopt het weer weet te verpesten. Als diegene dat allemaal aan Kevin wil vertellen moet ie dat maar doen.
Liefde
pi_57671509
Goed hoor, dat is jouw keus.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:25:47 #124
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57673103
Goed gedaan Nijna, je moet echt voor jezelf kiezen.

MeNicole, dat is wel erg, dat het zelfs zo'n invloed heeft op de relatie tussen Mika en jou.

Wij zien nu officieel eigenaar van een huis. Alleen kunnen we er niet in. Maandag pas. Wel officieel vastgelegd enz, maar toch wel jammer. Maandag gaan we echt beginnen.
*OUD heilige*
pi_57673153
MeNicole, wat naar zeg! Sterkte ermee!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:29:07 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57673168
nicole ik snap je frustraties best hoor, maar kevin is niet alleen kevins zoontje, ook jouw zoontje!
en ondanks dat kevin misschien raar mag doen, zal het van jou kant ook wel dingen zijn die hem storen.
Toch heb je samen de verantwoording voor jullie mikael en door dit soort opmerkingen maak je het alleen van kwaad tot erger. Lijkt me niet bevorderlijk voor Mikael.
Het is ook goed geweest tussen jullie anders waren jullie niet getrouwd, was mikael er niet.
En ik geloof best dat kevin misschien het je moeilijk maakt, maar is dat andersom ook niet zo? persoonlijk door dit soort opmerkingen vind ik van wel.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden en doen jij bent zelf diegene die kevin dit laat doen.
En if all else fails zoek dan goede proffesionele hulp, jullie hadden toch een mediator?

Het is allemaal niet bedoeld om je een tik op de vingers te geven, maar ook eens proberen vanuit een ander oogpunt te kijken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2008 @ 14:30:15 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57673198
MeNicole

niet tof hoe t allemaal gaat.
maar denk aan jezelf en aan wat dit online plaatsen misschien weer voor problemen kan zorgen
sterkte iig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:32:08 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57673246
lekker yppy en jarno
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:34:20 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57673287
BE, mutsefluts. Goed dat je uiteindelijk toch jebt gebeld. Mss mag je wel niet gaan werken dinsdag.

Evenstar, ik hoop van harte dat het jullie lukt om op goede voet door te gaan. Je klinkt rustig en verstandig. Fijn. Heb je nu alweer internet? Of ben je even bij iemand anders ingelogd?

Tja, MeNicole, ik vind het ook niet zo slim om je frustraties om Kevin hier zo uitgebreid te posten. Sterkte ermee.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:34:44 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57673298
Nijna, ik PM je even.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:36:19 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57673334
Ah, lees nu pas dat jullie inkmiddels echte huiseigenaren zijn Ypsel! Gefeli! En wat klinkt dat 'echt'!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:39:07 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57673390
o en bix en belana, we zijn inderdaad in scheiding, meeste is al geregeld, alleen het officiele gedeelte voor de rechter die het meot goedkeuren enzo) is voor een eider gewoon beter.

en moonah, ik ben overdags meestal bij me ouders gebruik ik hun internet, arwen is nu bij haar papa, dus even misbruik maken.

grappig ook, dat ik van kleding bovenmaat iig, van maat 52 naar 46 ben

Be succes, pas goed op je zelf
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:39:15 #133
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57673394
Gek he? Ik geloof het zelf nog niet. In de zomer moeten jullie de tuin maar komen testen. Je kunt er rondjes draaien. En om een stoel heen lopen. Wat een verschil met het balkon.
*OUD heilige*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2008 @ 14:40:17 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57673412
klinkt goed evenstar en yppy
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:49:06 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57673604
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:39 schreef YPPY het volgende:
Gek he? Ik geloof het zelf nog niet. In de zomer moeten jullie de tuin maar komen testen. Je kunt er rondjes draaien. En om een stoel heen lopen. Wat een verschil met het balkon.
Wij komen graag testen!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:55:06 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57673744
Moonah, die gedachte was mij ook al door mijn hoofd geschoten!
Maar het is ook wel een reden dat ik ga, de hele dacht achter de pc met zo'n zere schouder zie ik niet zitten dus er moet echt wel wat aan gedaan worden.

Evenstar, zonder betuttelend of weetikveel te klinken, maar ik ben soms echt zo aangenaam verrast over hoe je met bepaalde dingen om gaat. Vroegah was dat wel anders, of iig kwam je zo anders over toen.
Echt fijn om te zien dat je nu zo goed in staat bent om voor jezelf (en Arwen) te zorgen en keuzes te maken.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Yppy, tof! Jammer dat jullie nog een weekendje moeten wachten, maar goed... wat in 't vat zit...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:14:49 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57674115
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah, die gedachte was mij ook al door mijn hoofd geschoten!
Maar het is ook wel een reden dat ik ga, de hele dacht achter de pc met zo'n zere schouder zie ik niet zitten dus er moet echt wel wat aan gedaan worden.

Evenstar, zonder betuttelend of weetikveel te klinken, maar ik ben soms echt zo aangenaam verrast over hoe je met bepaalde dingen om gaat. Vroegah was dat wel anders, of iig kwam je zo anders over toen.
Echt fijn om te zien dat je nu zo goed in staat bent om voor jezelf (en Arwen) te zorgen en keuzes te maken.

Yppy, tof! Jammer dat jullie nog een weekendje moeten wachten, maar goed... wat in 't vat zit...
Ik snap precies wat je bedoelt, en ja vroegaaah proest ik was echt erg he..
mijn moeder zei eerder tegen me, maf is dat meeste mensen zouden gek worden in zo;n maffe sitiatie als waarin ik nu zit qua woning etc. en jij bloeit alleen maar op.
ik wordt nog eens volwassen en wijs
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2008 @ 15:18:16 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_57674182
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:09 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Wat? Dat diegene weet dat ik mijn kind soms niet leuk vind omdat Kevin zijn vader is, of omdat Kevin het steeds weer voor elkaar krijgt om als het hier lekker loopt het weer weet te verpesten. Als diegene dat allemaal aan Kevin wil vertellen moet ie dat maar doen.
Ik vind dit echt heel erg om te lezen, je kan het dat kind toch niet kwalijk nemen dat ie gemaakt is door een in jouw ogen oetlul, dat kind heeft er toch ook niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden? En daarbij heb je zélf de keuze gemaakt om met Oetlul een kind te maken. Ik mag echt hopen dat je zoon hier nooit achter komt.

Evenstar, wat klink je dapper, stoer en sterk
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:33:17 #139
94046 PM-girl
pi_57674496
quote:
Super zeg!
* PM-girl gaat kijken in K&W

Nicole, ik denk maar hoop vooral dat je gevoel tijdelijk is. Ik deel overigens de mening van de anderen, over het hier plaatsen van dit gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 28-03-2008 15:34:07 (grr, ik heb mijn dag niet!) ]
*
pi_57674564
-edit- Dank je marit. Ik moest het nog een paar keer teruglezen maar toen snapte ik pas wat er stond. Blame it on the hormones

[ Bericht 50% gewijzigd door owlet op 28-03-2008 15:42:17 ]
pi_57674634
ik vrees dat ze dat niet zegt
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:05:30 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_57675199
quote:
Als ik op bezoek kom, moet ik dan onze ligstoelen meenemen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:10:01 #143
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_57675316
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:19 schreef MeNicole het volgende:
Nijna

Mag ik hier even komen zeggen dat ik steeds meer een hekel aan mijn leuke ex begin te krijgen Steeds als het lekker loopt hier dan schopt hij me kei hard weer onderuit. Steeds moet ik weer de dupe worden omdat hij vind dat het anders moet. Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik bijna mijn eigen kind niet meer leuk vind omdat K de vader is en ik daardoor aan hem vast zit. Dat is toch niet normaal

* _Bar_ krijgt hier kippenvel door...
Ik denk alleen persoonlijk dat dit weer zo een fase is waar je doorheen moet, scheiden is leiden, en dat is soms k*t
Maar om daardoor minder van je kind te gaan houden vind ik wel heel ver gaan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:34:51 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57675899
Ik heb even steun en begrip nodig. Moeilijk zo'n peuterende dreumes. Misschien is dit gedrag al peuterpuberteit te noemen. Hij zegt dan geen nee, maar daar heeft hij geen woorden voor nodig.
Mijn oren doen zeer van het gegil....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_57675900
He Nicole, wat rot.
Kan me voorstellen dat je zelf ook schrikt van dat gevoel, maar het zal vast en zeker over gaan.
Je hebt zo'n lief jochie, en zoals hierboven al geschreven is, het is natuurlijk niet alleen maar K's zoon, het is ook jouw zoon! Ga morgen iets leuks doen met hem, even naar buiten, even genieten van je kind, ik weet niet of je in de buurt van het strand woont, maar dan kan jij je hoofd even lekker leeg laten waaien en kan Mikael lekker schelpjes zoeken!

pi_57675932
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb even steun en begrip nodig. Moeilijk zo'n peuterende dreumes. Misschien is dit gedrag al peuterpuberteit te noemen. Hij zegt dan geen nee, maar daar heeft hij geen woorden voor nodig.
Mijn oren doen zeer van het gegil....
Pfff lastig paradijsvogeltje. Van hieruit steun!
pi_57675963
Denken jullie soms dat ik er trots op ben dat ik Mikael soms niet leuk vind? Al weken lig ik er wakker van. Juist omdat ik hem niks kwalijk kan en wil nemen. En ik probeer dat gevoel ook te laten overwinnen door al het goeie. En dat lukt meestal ook. Maar heel soms zoals nu dan gaat dat gewoon even niet. Ik wil gewoon van Kevin af, op elke manier maar dat kan gewoon niet. En daar baal ik gewoon van.

En Bar ik zeg helemaal nergens dat ik minder van mijn zoon hou dan ik ooit gedaan heb. Ik zei alleen dat ik hem soms niet zo leuk vind als zou moeten.
Liefde
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:47:12 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57676178
MeNicole, ik denk ook niet dat ze het zo zullen bedoelen. Ik kan me niet heel goed voorstellen hoe jij je nu moet voelen, maar ik voel met je mee. Oordelen is niet aan de orde, je moet gewoon ff je ei kwijt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:48:18 #149
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57676217
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:36 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Pfff lastig paradijsvogeltje. Van hieruit steun!
Bedankt!
Leuke ticker heb je trouwens in je handtekening. Die had ik nog niet eerder gezien
pi_57676355
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:37 schreef MeNicole het volgende:
Denken jullie soms dat ik er trots op ben dat ik Mikael soms niet leuk vind? Al weken lig ik er wakker van. Juist omdat ik hem niks kwalijk kan en wil nemen. En ik probeer dat gevoel ook te laten overwinnen door al het goeie. En dat lukt meestal ook. Maar heel soms zoals nu dan gaat dat gewoon even niet. Ik wil gewoon van Kevin af, op elke manier maar dat kan gewoon niet. En daar baal ik gewoon van.

En Bar ik zeg helemaal nergens dat ik minder van mijn zoon hou dan ik ooit gedaan heb. Ik zei alleen dat ik hem soms niet zo leuk vind als zou moeten.

Hee, probeerde je alleen maar een hart onder de riem te steken,
pi_57676395
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:54 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Hee, probeerde je alleen maar een hart onder de riem te steken,

Ik doelde ook niet op jou post.
Maar meer op diegene die zeggen dat ik zulke dingen niet kan zeggen!!
Liefde
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:00:12 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_57676467
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:37 schreef MeNicole het volgende:

Jullie vinden jullie weg hierin uiteindelijk wel Nicole, zoiets heeft gewoon tijd nodig
Ik zei het idd nogal kort door de bocht mijn excusus hiervoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_57676564
Nicole, het is toch juist goed om je gevoelens te erkennen inplaats van ze weg te stoppen. Alleen dan kan je er ook wat mee doen. Sterkte, het is niet niks.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:13:41 #154
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57676727
Ik heb trouwens wel eens een soortgelijk verhaal gelezen in de ouders van nu. Ook een ouder, maar dan een vader, die soortgelijke gevoelens had.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:23:00 #155
3142 m@x
pi_57676920
Ik herken het gevoel wel hoor MeNicole. Door Mikael blijf je altijd aan elkaar verbonden of je nu wil of niet en dat is niet altijd even leuk. Sterkte!
pi_57677733
Extra knuffel voor jou Nicole.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:50:34 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57679880
BE goed dat je de eindelijk de beslissingen hebt gemaakt.

Yppy, wij komen ook graag testen

Nijna super dat je een goede tussenweg hebt gekozen. Wel echt naar jezelf luisteren. Hoe moeilijk het ook is.
De mening van anderen kan zoveel invloed hebben. Been there, done that

Menicole, ik sluit me aan bij alle wijze woorden en hoop dat je het gevoel en de ontevredenheid een plekje kunt geven en snel weer in rustig vaarwater komt.

Evenstar, Je klinkt goed. Heb het peutertopic gelezen. Hoop dat het allemaal snel over is en je niet nog 8 weken door moet gaan.

PV, gillende kindjes. Hou vol. Het is inderdaad een fase....
pi_57680343
Bedankt voor jullie woorden . Ik heb in elk geval weer wat rust in de kop nu ik de knoop heb doorgehakt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:13:01 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57680376
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:50 schreef chacama het volgende:

PV, gillende kindjes. Hou vol. Het is inderdaad een fase....
....die volgens een aantal bronnen tot het vierde levensjaar kan duren
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:29:09 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57680759
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

....die volgens een aantal bronnen tot het vierde levensjaar kan duren
Neuh, valt wel mee. Het gillen wordt dat meer schreeuwen. Dan snap je in elk geval beter wat ze bedoelen.

MAMA...................IK WIL DIT NIET!!!!! en dat zo'n 300 keer achter elkaar. En jij die dan alleen maar staat te kijken terwijl je kind over de flits aan het gaan is. Om vervolgens als het weer gekalmeerd is te zeggen: dat is dan jammer, want ik zeg dat het wel gaat gebeuren..... over iets simpels als bijvoorbeeld haren wassen...

of was dat nu juist wat je niet wilde lezen....

in dat geval:
Neuh, valt wel mee. Het gillen wordt dat meer schreeuwen. Dan snap je in elk geval beter wat ze bedoelen.

MAMA...................IK WIL DIT NIET!!!!! en dat zo'n 300 keer achter elkaar. En jij die dan alleen maar staat te kijken terwijl je kind over de flits aan het gaan is. Om vervolgens als het weer gekalmeerd is te zeggen: dat is dan jammer, want ik zeg dat het wel gaat gebeuren..... over iets simpels als bijvoorbeeld haren wassen...

Nee, joh. het is maar een kortdurende fase, Straks als ie beter duidelijk kan maken wat ie wel en niet wilt, gaat dat gillen echt wel over. Hij is dan veel minder gefrustreerd...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:57:48 #161
3142 m@x
pi_57681628
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Heel erg mee eens. Je bent een sterke dame Evenstar
pi_57682492
MeNicole, balen dat het ff zo $#^%$&$@& gaat allemaal, er komen vast betere tijden aan

Nijna, hopelijk heb je toch een leuke ochtend. Is je man dan bij Mirte?

Leuk YPPY een nieuw huis, met tuin, Super!

Evenstar, wens je alle geluk voor dit nieuwe begin samen met je dochter
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_57682984
Karin, ja man is bij Mirte dan. De heren hebben hun feestje op een andere dag.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:31:04 #164
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57685977
MeNicole, goed dat je zo eerlijk over je gevoel bent. Denk dat veel stellen die uit elkaar gaan er een hekel/moeite aan/mee hebben nog steeds aan elkaar verbonden te blijven door een kind.
Zeker als een van de 2 of beiden het elkaar moeilijker maken als nodig is.
Dikke voor jou.

Eevenstar, poeh wat goed dat je er zo positief in staat, weet niet of ik je dat na zou doen.
Maar jullie veel succes gewenst bij de nieuwe start.

YPPY, veel geluk in jullie nieuwe huisje.

Nijna, doe het rustig aan.

Hier nog druk in de tandjes fase, Isa huilt Isa lacht. Ze kan inmiddels zwaaien (soooo lief), van rug naar buik en weer terug rollen, bijna kruipen enz enz het gaat nu zo snel.
Het baby is er af aan het gaan en ik begin het te missen(en dat terwijl ik niet kan wachten tot ze gaat lopen)..... en het rammelt al af en toe, maar ondanks dat gerammel vandaag toch een herhaal recept voor de pil door gebeld want ik vind het nog te vroeg om voor een tweede te gaan proberen.

Het gaat nu namelijk zo lekker met werken en alle dagelijkse dingen.
Ik krijg langerzamerhand mijn oude vertrouwde lijf/figuurtje terug en voel me goed.

Van de week triest bezoek bij een vriendin en vriend, moeten doen (de vriendin die toen moeite had mij zwanger te zien), ze is zwanger van een tweeling waarvan er nu een dood in de buik is.... en ze moet nog een weekje of 12
Vind het zo erg dat hun dat moet overkomen na heel de mallemolen.
Ben inmiddels bij haar in het ziekenhuis en thuis geweest.
Alle ellende van vorig jaar is onlangs uitgesproken.
Daar ben ik wel blij om want nu kan ik er ook voor haar zijn zonder dubbele gevoelens.
Mama van Isa en Ties
pi_57690854
jeetje Marlieske, wat een vreselijke situatie!
Erg fijn wel dat je er nu voor ze kan zijn ... sterkte daarmee want het lijkt me ongelooflijk zwaar
pi_57691670
Heftig Marlieske .
Iemand bij mij op de zw.gym was ook zwanger van een tweeling. Daar hebben ze er een van laten "inslapen" in de buik. Omdat er iets helemaal niet goed was met dat kindje.
Andere kindje is gelukkig helemaal gezond ter wereld gekomen, maar het was wel heftig, want ze heeft dus wel van 2 moeten bevallen...
Fijn dat alles is uitgesproken en dat je er nu voor haar kan zijn .

Morgen vrijgezellendag.
Vanmiddag eerst met mn kleine meisje op stap .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:45:37 #167
94046 PM-girl
pi_57694222
Jeetje Marlieske, wat moeilijk! Je hoort het wel vaker, maar als het dan zo dicht bij is...

YPPY, waar is dat K&W topic nou?
*
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:29:01 #168
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57695593
Evenstar: ik vind je echt superstoer dat je er zo mee omgaat.

Wat verschrikkelijk zielig van de tweeling. Hoe gaat dat nu? Moet ze dan nu al wel bevallen of blijven ze allebei zitten?

We hebben nog geen sleutel PM. Maandag pas en dan moet ik zelf de hele week nog werken. En we moeten bedenken wat we wel/niet online willen hebben. Maar er komt vast iets.
*OUD heilige*
pi_57695902
YPPY & Jarno & Anna gefeliciteerd met jullie HUIS!
pi_57695914
Spannend Yppy, nog gefeliciteerd
pi_57696235
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:56 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op jou post.
Maar meer op diegene die zeggen dat ik zulke dingen niet kan zeggen!!
Dat gevoel naar je ex toe, het besef dat je voor het leven 'tot hem veroordeeld bent" is herkenbaar, hoor, op de momenten dat het even niet botert tussen jullie, omdat je net als bij liefdesverdriet het gevoel hebt dat het niet over gaat, die boosheid, de stress daarom, het op je hoede zijn of het op eieren lopen om maar niet de ander te kwetsen/boos te maken/te provoceren (onbedoeld).

Bedenk dan, wat Evenstar ook al zei, dat het gevoel ws wederzijds is op momenten, dat ook de andere partij tot jou veroordeeld is voor zijn leven, en ook die stress voelt, en dat onbehagen, die angst op weer een botsing, inbinden voor de lieve vrede of juist extreem op je strepen te gaan staan om niet overjeheen te laten lopen.
En hoe zou jij het vinden dan als je zou horen dat hij om die reden een negatief gevoel krijgt over jouw,zijn, jullie kind... het zou je ws ziedend maken, hoe kán hij dát nu zo voelen??
Het is jammer dat ouders die uit elkaar zijn nogal eens zich verlies in gelijk willen krijgen, de schuldvraag, op hun strepen staan. Soms heb je gelijk, maar je hoeft het niet altijd te krijgen. Soms moet je eerlijk bij jezelf nagaan of bv die ene extra dag die de andere partij "opeist" nu echt zo''n punt is voor jou, of dat het niet ergens projectie is inzake eigen zeer, door hem bedoeld of onbedoeld jou aangedaan. Soms maak je een hoop heibel om iets wat het per saldo gewoon niet waard is, en waar het dus eigenlijk gewoon niet eens echt om gaat. En door die opgekropte woede, dat nog niet zo hele erge oude zeer vat je een ms doodnormaal voorstel op als dwarszitterij, omdat je alles vanuit dat oude zeer bekijkt, je conclusies daar naar toe redeneert, zeg maar.

Koop een boksbal en noem hem Kevin en leef je er af en toe op uit, dan ben je het kwijt, en projecteer je het niet op jullie zoontje, want ook al leest hij nog niet mee hier, hij pikt dat toch echt op, die negatieve gevoelens, ook als jij het overcompenseert .
Wat er ook tussen gescheiden ouders gespeeld heeft, niets belangrijker voor een kind om te zien dat papa en mama nog gewoon door 1 deur kunnen, ze (af en toe) samen te zien zonder aura van oud zeer, kille onuitgesproken verwijten etc etc.
pi_57700462
Kevin en ik hebben gelukkig geen gezeur om Mikael hoor. Dat is allemaal gelukkig goed geregeld en aan die regeling komen we ook beide niet. Het gaat meer er meer om wat ie mij persoonlijk steeds aan blijft doen zonder erbij na te denken. Het moet steeds maar weer op zijn manier gebeuren ook al word ik er (en indirect Mikael ook maar dat snapt ie al helemaal niet) de dupe van. En ik vind dat ie daar nu eens mee op moet houden en zich eens volwassen moet gaan gedragen. Zijn verantwoordelijkheid nemen enzo. Hij maakt het me met dingen die voor hem heel simpel zijn om te doen en voor mij een hele opgaaf steeds moeilijk. Kna het niet zo goed uitleggen!!
Liefde
pi_57700558
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:58 schreef MeNicole het volgende:
Kevin en ik hebben gelukkig geen gezeur om Mikael hoor. Dat is allemaal gelukkig goed geregeld en aan die regeling komen we ook beide niet. Het gaat meer er meer om wat ie mij persoonlijk steeds aan blijft doen zonder erbij na te denken. het moet steeds maar weer op zijn manier gebeuren ook al word ik (en indirect Mikael ook maar dat snapt ie al helemaal niet) de dupe van. En ik vind dat ie daar nu eens mee op moet houden en zich eens volwassen moet gaan gedragen. Zijn verantwoordelijkheid nemen enzo.
als het totaal los van Mikael staat (omgangsregeling en zo) dan moet je hem dus wat minder belangrijk maken in jouw leven, dan trek je je het ook minder aan ms?

het is net zo goed jouw verantwoordelijkheid om ergenissen puur tussen hem en jou, los van Mikael, jouw relatie met Mikael niet te laten beïnvloeden.
dat compleet op zijn konto schrijven is een beetje te makkelijk, en bovendien, je fokt jezelf er alleen maar mee op, wat ook weer zijn invloed heeft op je zoontje.
pi_57700685
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:03 schreef milagro het volgende:

[..]

als het totaal los van Mikael staat (omgangsregeling en zo) dan moet je hem dus wat minder belangrijk maken in jouw leven, dan trek je je het ook minder aan ms?

het is net zo goed jouw verantwoordelijkheid om ergenissen puur tussen hem en jou, los van Mikael, jouw relatie met Mikael niet te laten beïnvloeden.
dat compleet op zijn konto schrijven is een beetje te makkelijk, en bovendien, je fokt jezelf er alleen maar mee op, wat ook weer zijn invloed heeft op je zoontje.
Dat is het juist wat je daar zegt. Ik zie hem alleen nog maar als vader van Mikael en als collega (ja we werken ook nog samen). Maar hij weet het steeds weer ze te doen dat ie me pakt op de paar punten dat het nog kan. En dat gebeurd heel vreemd maar altijd als het hier lekker loopt en alles voor mij er een stuk beter uit ziet dan bij hem. En steeds kom ik er wel weer boven maar op een gegeven moment is die fut op. En dan heb ik helemaal geen zin meer om er nog moeite in te steken omdat ik weet dat als alles weer goed loopt hij wel iets anders vind waar ik me kan pakken.
Liefde
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:16:36 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_57700827
zeg ehm....kan dit gesprek naar R&P? ik denk dat het daar meer op zijn plaats is dan hier
stormy waters...
sailin'
pi_57700865
Hoezo? Ik vind het een aardige reality check dat het niet altijd roze geuren en wodka-lime is. Ook niet met lieve pasgeboren kinderdertjes.
A little bit hateful
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:21:13 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_57700939
ik bedoel het gesprek van MeNicole over de relatie met haar ex
stormy waters...
sailin'
pi_57701045
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:10 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dat is het juist wat je daar zegt. Ik zie hem alleen nog maar als vader van Mikael en als collega (ja we werken ook nog samen). Maar hij weet het steeds weer ze te doen dat ie me pakt op de paar punten dat het nog kan. En dat gebeurd heel vreemd maar altijd als het hier lekker loopt en alles voor mij er een stuk beter uit ziet dan bij hem. En steeds kom ik er wel weer boven maar op een gegeven moment is die fut op. En dan heb ik helemaal geen zin meer om er nog moeite in te steken omdat ik weet dat als alles weer goed loopt hij wel iets anders vind waar ik me kan pakken.
Weet je, ik ken jullie situatie niet exact, en ik begrijp wat jij zegt echt wel, maar toch.... ms lees je bepaalde intenties van hem die er niet zijn en ms is zijn handelen ook wel onmacht, omdat hij zijn zoontje minder ziet dan hem lief is, hij bang is dat hij tekort schiet, bv omdat het bij hem, wat het dan ook is, niet helemaal lekker loopt?

Ms kun je jezelf helpen door hem te helpen (als hij dat toelaat, ik heb geen idee hoe hij is en wat er precies speelt uiteraard). Ms kun jij hem helpen datgene wat niet lekker loopt lekkerder te doen lopen? Ms kunnen jullie ook wel eens samen met Mikael wat ondernemen? Zodat Mikael zijn ouders samen ziet, en jullie elkaar weer eens vooral als ouders van zien en niet als "verdomme die lul/trut"

Je kan elkaars intenties of zelfs non intenties compleet verkeerd inschatten of oppakken, soms uit eigen onvrede, soms vanwege oudzeer en dan krijg je een dominoeffect aan verkeerde reacties en wordt het van kwaad tot erger, om feitelijk iets onbelangrijks per saldo.

En ik denk dat jijzelf ms toch ook nog minder sterk in je schoenen staat dan je denkt (gevoelsmatig) , en hij je daarom nog zo kan raken.
Ik weet niet hoe lang jullie uit elkaar zijn, maar voor de eerste 2 jaren na een scheiding is dit op zich niet zo vreemd, zie het dus als een... wat zeggen jullie hier altijd..... oh ja, faaaaaaaaaaaase... waarbij je in dit geval zelf een hoop kan doen om het te veranderen, af te zwakken.
In zekere zin dus is het aan jou hoeveel effect hij of wie dan ook op je kan hebben, en ik denk dat dit ergens nog een beetje hartzeer is op een bepaalde manier, niet om hem an sich ms of ws, maar om wat er gebeurd is, het blijft toch de vader van en het had allemaal zo anders kunnen ("moeten") lopen.
pi_57701277
Hee je ff gepmd!
Liefde
  maandag 31 maart 2008 @ 20:49:46 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57745337
Lieve BE, veel, veel sterkte morgen.
Of hoef je nog niet van de fysio??
  maandag 31 maart 2008 @ 20:59:26 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57745634
Moonah, hoe is het nu met jou en de jouwen?
Hoop dat het goed gaat?

BE, succes morgen inderdaad, wennen vast en zeker. Ik hoop dat het je meevalt.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:09:14 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57745878
Ons tij is gekeerd hoor.
Positief dus!
pi_57746690
Mooi zo, Moonah!
pi_57746853
fijn Moonah
  maandag 31 maart 2008 @ 22:07:38 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747577
Tnx ladies.
Maar dat had ik een poosje geleden toch al gemeld? Toen reageerden jullie ook al allemaal...
Al snap ik natuurlijk ook wel dat je niet alles kan onthouden, er wordt hier ook zo veel lief en leed gedeeld!
  maandag 31 maart 2008 @ 22:10:01 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57747652
Ik weet wel dat het al wat beter ging, hoor. Maar gewoon, zulke dingen hebben meestal wat tijd nodig?
  maandag 31 maart 2008 @ 22:13:45 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747734
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:10 schreef Sugar het volgende:
Ik weet wel dat het al wat beter ging, hoor. Maar gewoon, zulke dingen hebben meestal wat tijd nodig?
Ja, hoor. Dat is ook zo.
En het is ook nog niet allemaal zoals ik het idealiter graag zou willen (kán dat überhaupt wel?! ), maar het voelt nu echt als weer bergopwaarts uit het dal.
En verder heb ik niet meer zo'n behoefte om er uitgebreid over te posten hier.

Maar ik waardeerde je vraag wel hoor Suug! Laat daat geen misverstand over be-/ontstaan.
pi_57748270
mooizo moonah!

BE ik ben ook benieuwd hoe 't was bij de fysio vandaag. en of je morgen weer kunt werken. zoja: succes! zonee: beterschap!
  maandag 31 maart 2008 @ 22:46:50 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57748657
Bedankt meiden!
De fysio heeft me aardig te pakken genomen, mijn spieren voelen flink beurs nu, maar dat had hij voorspeld. Het voelt wel een stuk lekkerder al. Donderdag mag ik weer. Gelijk een paar uur spijbelen van mijn werk! Maar het ging echt niet anders.

Morgen dus idd werken.
Ik zit net tegen F. te vertellen dat ik het echt zo'n raar idee vind om morgen, voor het eerst in 4 maanden, weer op mijn fietsje naar het station te gaan en in die trein te stappen.
Ik heb ook echt het idee dat ik weetikveelwat mee moet nemen. Heb ik dit niet nodig, of dat, of zus...
Er staat nu een fles water, de rekening van mijn reisverzekering en een foto van Sasha klaar. Gek spulletje zo bij elkaar.

Ik weet wel dat als ik dit ooit weer eens ga/moet doen, dat ik dan dus eerst 1 of 2 weken halve dagen zou gaan werken. Ik had nu officieel op de 11e al moeten gaan werken maar heb de rest van maart vrij genomen, als ik het nu over zou doen zou ik vanaf dan 3 halve dagen zijn gaan werken en dan vanaf nu de volledige 20 uur. Maar goed... als we alles van te voren zouden weten...

Voor Sasha staat zijn tasje ook al klaar, voeding erbij, verhaaltje in zijn schriftje geschreven over de prik van vandaag en ze maar heel veel plezier met hem toegewenst.

Goh, wat is dit gek zeg...
Ondanks dat het morgenochtend al is lijkt het nog steeds ver van mijn bed... of is dat gewoon 'denial'.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:53:46 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_57748867
Spannend hoor BE! Hier krijgen we dat woensdag
Mijn tas staat alleen al een halve week klaar en ik kan niet wachten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57754688
Succes BE .
pi_57754799
Spannend om je kind achter te moeten laten op het KDV en te gaan werken. Hier komt het ook dichterbij. Het is nog een maand maar toch. Van de week een rugzakje gekocht voor Gwen van Dora. De naam stickers voor de flesjes liggen ook al klaar. Merlijn wegbrengen is "normaal" maar Gwen zal even wennen zijn.

Ben het verlof eigenlijk toch wel goed zat, de dagen dat ik ze beide thuis heb vind ik erg vermoeiend, ook ws omdat ik me verplicht voel om het huishouden te doen. Daarentegen is alles netjes aan kant en heb ik ook leren koken in deze tijd zonder zakjes uit de opperdeop. Mijn tijd kan ik beter indelen en dingen makkelijker accepteren als het niet is gelukt. Toch ook wel weer veel geleerd in deze tijd. Heb ook erg veel zin om weer aan het werk te gaan.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:23:11 #193
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57755070
Met mij gaat het weer wat beter dan laatst met pasen. Dat wilde ik even zeggen.
pi_57755851
Sugar wat fijn dat je je weer wat beter voelt...
pi_57755888
fijn sugar!

randa... zonder zakjes?? wat voor zakjes bedoel je?

BE, ben benieuwd hoe 't gaat vandaag! vervelend dat 't precies na een prik moest beginnen, maar ja. hopelijk heeft Sascha er gewoon helemaal geen last van.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:42:22 #196
3011 E.T.
pi_57756327
BE, sterkte vandaag!

Hoevaak heb je met jezelf afgesproken dat je mag bellen naar het kdv?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:47:22 #197
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57756411
Hihi, overr bellen naar het kdv gesproken, wat vinden jullie: een moeder van een kindje van 1 die elke dag wel een keer belt als haar zoon er is, is dat niet een beetje euh... overdreven?
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:57:12 #198
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57756567
neuh hoor, jouw kind dus je mag best vragen hoe het met hem gaat. Je zou rekening kunnen houden met spitsuren op het kdv (lunch en naar bedtijd 11.30 tot 13.00)
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:57:19 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_57756572
Als zij zich daar prettig bij voelt, wie zijn wij dan om dat te veroordelen? Ze zal er ongetwijfeld een reden voor hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:03:20 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57756686
Ja, dat is ook wel zo.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:13:11 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57756845
Bix, hij had gisteren niet echt heel erg veel last en de prik was al om 9 uur 's ochtends, dus de kans dat het vandaag nog komt is ook niet zo heel groot meer heb ik begrepen.

Ze hebben een pc met mail staan in elke groep E.T. Ik ga dus gewoon zo even mailen.
Vind ik zelf wat prettiger, dan stoor ik ze idd niet per sé, kunnen ze zelf even kijken wanneer het voor hun uit komt.

Ik vind het wel raar hoor. Mijn inwendige klokje is toch wel een beetje ingesteld op iig wat 'actie' om de 3-4 uur en nu begin ik het zo langzamerhand toch wel te 'merken'. Beetje rusteloos enzo.

Net gelijk al een vergadering, maar na een uur ben ik weggezweefd hoor... dat was de max voor mijn concentratie!

Even spammen ook hier, deze foto hangt aan mijn PC om me de dag door te helpen.

[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 01-04-2008 11:19:25 ]
pi_57757054
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:16 schreef bixister het volgende:
randa... zonder zakjes?? wat voor zakjes bedoel je?
Zakjes alsin pakjes. Ik heb nu gewoon lekker met kruiden leren koken. Dat is iets wat ik echt niet kon.
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:22:07 #203
94046 PM-girl
pi_57759333
BE! Wat spannend en gek weer, die eerste dag! Werk ze nog!

Moonah en Sugar, goed dat jullie het weer fijn hebben!
*
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:51:45 #204
3011 E.T.
pi_57766784
Zo, 7 dagen na de bevalling en het lijkt of er niets gebeurd is

Ik pas m'n broeken weer (je weet wel, die leuke die ik net nieuw had want ik was wel ontzwangerd... en die ik maar 2 maanden heb aangehad ).. m'n baarmoeder is niet meer te voelen, het vloeien is nog maar minimaal en verder zijn er eigenlijk geen lichamelijke klachten meer

Zo jammer dat de weersvoorspellingen voor morgen niet uit gaan komen, 20 graden had me best lekker geleken om een stukje te wandelen achter de nieuwe duo-wagen die al maanden in de gang staat te wachten.. Dat het uiteindelijk minder weer wordt is dan gewoon een kwestie van jammer.. dat rondje wandelen gaat morgen gebeuren, ik ben echt toe aan frisse lucht

Het slapen van Nienke gaat ondertussen goed (laten we even afkloppen dat dit zo blijft), de borstvoeding gaat goed (op twee hardnekkige kloofjes na *auw*), Nienke doet het goed (vanmorgen al weer terug op geboortegewicht ) en Grote Zus en Broer vinden hun Kleine Zusje helemaal geweldig (geweldig om te zien hoe Tijn z'n zusje begroet als ze naar beneden komt ).

Vanaf morgen is m'n huis en m'n gezin weer exclusief voor onszelf en kunnen we ons eigen ritme opzoeken. Ik kan niet wachten om gewoon lekker alles samen te doen... Nu met z'n vijven
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:53:31 #205
108648 cattie
lieve moeder
pi_57766814
Wat klink je heerlijk E.T. Fijn dat het zo goed gaat!
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:51:17 #206
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57767847
Oh E.T. het klinkt allemaal zo fijn wat je daar vertelt! Heerlijk! Tis zo leuk met z`n vijven
Je verhaal klinkt vergelijkbaar met het mijne, al pas ik m`n broeken nog niet, hoewel ik weer op het gewicht van voor de zwangerschap zit
Saartje
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:58:09 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57767979
Wat heerlijk E.T.!
Ik kom binnenkort een keertje kijken hoor! Als je de rust weer saai gaat vinden.
pi_57771531
hartstikke fijn, ET & MN!

BE, jij hebt vandaag dus 'overleefd'? viel het je zwaar? of viel 't juist mee?
  woensdag 2 april 2008 @ 07:12:00 #209
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57773207
Wat klinkt dat positief.

Durf je vandaag weer te gaan werken BE?
*OUD heilige*
  woensdag 2 april 2008 @ 08:42:28 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57773682
Het viel me mee Bix. Ik had het van te voren moeilijker verwacht. Maar als je toch gewoon lekker bezig bent op je werk gaat de tijd snel voorbij.
Ik moest alleen even slikken in de auto naar huis. Toen zat hij in de maxi cosi echt me zo indringend aan te kijken, bijna alsof zijn oogjes aan mijn gezicht geplakt zaten met onzichtbare touwtjes ofzo. Dat vond ik zo lief!

En nu ben ik al weer hier.
Vandaag maar een half dagje dus dat is zo voorbij. 12 uur mag ik weer naar huis.
pi_57774303
Een dikke voor iedereen die het nodig heeft!!

Hier gaat het zo goed!
Ben zo gek op m'n ventje en vind het heerlijk om hem 's morgens uit bed te halen en dat hij een grote glimlach op z'n gezicht heeft
Ook merk ik nu echt aan hem dat hij weet dat ik z'n mamma ben. De manier hoe hij naar mij kijkt en reageerd enz...zo fijn gevoel! (mss raar maar weet niet hoe ik het moet uitleggen)
Slapen 's nacht gaat onwijs goed en hij slaapt al een paar weken door (afgezien van z'n diarree week) ook overdag gaat het slapen steeds beter.

Ik ben er sinds vorige week streng mee bezig dat als hij moe is en bv roze wangetjes, kleine oogjes enz krijgt dan hup in z'n bedje beneden in de woonkamer. ik wil het ooit proberen in zijn bedje boven maar ik vind het wel fijn dat ik hem overdag beneden heb.
Ik was er al eerder mee bezig maar dan toch 's middags weer op de arm houden omdat ik het zo fijn vind als hij tegen mij aan hangt
Nu vandaag ligt hij al ong 3 kwartier te slapen hier beneden
Vanochtend om 8 uur flesje gehad en na een half uurtje neer gelegd en na een kwartiertje spelen oogjes dicht en meneer is nog aan het slapen

Het lijkt wel alsof alles zo fijn gaat nu hij 3 maand is. Tuurlijk zullen er ook weer moelijke momenten komen maar ook bv met het krijsen van hem als hij moe is kan ik zoveel beter mee omgaan.
Hij doet het bijna niet meer en als hij een huilbui heeft dan ben ik helemaal rustig en het troosten gaat zo goed.

Hij grijpt sinds gisteren echt gericht en dat was zo mooi om te zien
Het was steeds pakken wat er in z'n handje kwam maar nu is het echt gericht grijpen
Schouder naar voren en arm recht vooruit en de benen vliegen in de lucht

Ik had ook moeite met dingen in huis doen want ik wachtte steeds tot hij zich vermaakte en dan snel 2 trappen omhoog en de was doen, ophangen, opvouwen enz en dan snel naar beneden.
Nu sinds een paar weken doe ik de was en hij ligt in z'n kamer op een speelkleed te brabbelen (washok is naast zijn kamertje) ik pak de was en hang spul op en wat opgevouwen kan worden doe ik in zijn kamer terwijl ik op de grand naast hem zit.
Vind het zelfs jammer dat er geen was is soms omdat het gewoon zo gezellig is als we boven zijn

Alles loopt zo fijn de laatste weken
Naja groot brabbel verhaal waar jullie niets aan hebben ben gewoon een happy mama

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 09:38:53 ]
  woensdag 2 april 2008 @ 09:45:48 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57774439

Heerlijk om te lezen! Mag vaker hoor, dat soort jubelverhalen!
  woensdag 2 april 2008 @ 10:02:25 #213
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57774691
Inderdaad, allemaal fijne verhalen om te lezen
Fijn ET dat jullie al zo snel weer een ritme hebben kunnen vinden.
BE alweer aan het werk, tjonge dat gaat snel. Fijn dat het meevalt!
En Ardelynn, heerlijk he zo'n ukkie in huis. Wat is dat toch genieten.
Lekker douchen!
pi_57774996
Ardenlyn het is juist heerlijk om te lezen!! De liefde spat er gewoon af en dat is mooi!

E.T. zo snel al weer op de been? Het klinkt super, ook van jou is het heerlijk om te lezen hoe je geniet

BE al weer aan het werk? Dat emailen vind ik wel een super oplossing, heb je idd niet het gevoel dat je hun van hun werk houd of stoort. En die foto aan je beeldscherm, kom je nog wel aan werken toe?
  woensdag 2 april 2008 @ 10:29:08 #215
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57775099
E.T. zo fijn ook dat je geen lichamelijke klachten meer hebt! Maakt het allemaal net ff wat makkelijker
Ardenlyn ook al zo gelukkig, heerlijk om zulke verhalen te lezen inderdaad
Saartje
  woensdag 2 april 2008 @ 13:44:10 #216
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57778766
Goed te lezen, al die positieve verhalen.
  woensdag 2 april 2008 @ 15:20:12 #217
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57780998
Mijn excuses dat ik niet helemaal bijgelezen ben maar gelijk een vraag stel;

wanneer voel je je eindelijk weer wat energieker dan dat je de hele dag maar als een zombie op de automatische piloot door het leven gaat? Ik ben al meerdere malen buiten wezen wandelen, boodschappen gedaan, wat huishoudelijke dingetjes gerommeld, maar ik voel me alsof ik een week achter elkaar doorgefeest heb . Ik heb echt zo'n constant zeurende hoofdpijn, mijn ogen gaan niet goed open, de hele dag koude rillingen. Lichamelijk is er niks meer aan de hand, en slaap krijg ik ook steeds meer, maar ik voel me zo slapjes .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57781098
duurt nog wel even, hoor, kim, geen maanden maar wel weken.
gewoon lekker aan toegeven voor nu, de boel de boel laten zo ver mogelijk, je niet drukmaken om wat zogenaamd moet en hoort, komt allemaal wel weer.
voor de zomer begint ben je weer fit en fruitig en loop je met Lila langs de lange Lindelaan
  woensdag 2 april 2008 @ 15:31:41 #219
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57781253
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:20 schreef k_i_m het volgende:
Mijn excuses dat ik niet helemaal bijgelezen ben maar gelijk een vraag stel;

wanneer voel je je eindelijk weer wat energieker dan dat je de hele dag maar als een zombie op de automatische piloot door het leven gaat? Ik ben al meerdere malen buiten wezen wandelen, boodschappen gedaan, wat huishoudelijke dingetjes gerommeld, maar ik voel me alsof ik een week achter elkaar doorgefeest heb . Ik heb echt zo'n constant zeurende hoofdpijn, mijn ogen gaan niet goed open, de hele dag koude rillingen. Lichamelijk is er niks meer aan de hand, en slaap krijg ik ook steeds meer, maar ik voel me zo slapjes .
Oeh, je bent nog maar nét bevallen zie ik. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar dat duurt toch écht nog wel even! Ikzelf begon er met een maand of 2/3 weer een beetje bovenop te krabbelen volgens mij, maar pas maanden later (toen Juul een half jaar was ofzo) was ik weer écht helemaal terug. Natuurlijk zul je je elke week iets beter en sterker voelen, maar je lijf heeft een topprestatie geleverd (en dat doet het nog steeds)! Gun jezelf die tijd! Het komt allemaal goed, maar het duurt gewoon even. Er verandert zó veel in je leven op het moment dat je een kind krijgt. Je hebt gewoon tijd nodig om te herstellen en een nieuw ritme te vinden. Niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch. Neem die tijd. Komt goed, echt waar!
  woensdag 2 april 2008 @ 16:01:54 #220
14746 k_i_m
pi_57781887
Ik snap nu wel wat al die mensen bedoelen met dat ze tot rust komen op hun werk. Of ik het nou wil of niet, mijn lichaam reageert super heftig op haar. Als ik alleen thuis ben ben ik de hele dag gespannen of ik haar geluid hoor maken. Ik ben verder de rust zelve, maar dat gaat automatisch, zo vreemd?! Maar het gaat dus nog enkele weken kosten voordat ik weer in de spiegel kan kijken en de zwarte wallen onder mijn ogen minder zwart zijn geworden .
In my life
Why do I smile
pi_57782145
nou..wallen en gespannen zijn op geluid zijn twee dingen (bij mij dan)

het is echt niet gek als het nog paar weken duurt voor je je eigen lichaam weer bekend aan voelt voelen,
ook de wallen trekken weg ... maar het zo alert zijn op geluidjes en zo blijft
  woensdag 2 april 2008 @ 16:53:28 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57783000
Jup, dat alerte blijft hoor! Maar ook dat went, dat is een soort radar die steeds verder uitontwikkelt.
Vaak hoor ik Sasha al 1 of 2 keer een geluidje maken voor stinkie eens zegt 'ik hoor hem'. Dan denk ik soms 'nu pas?'

En dat zombie gevoel... mss dat je toch voor de zekerheid eens je ijzer zou kunnen laten prikken bij de huisarts, dat kan een boel schelen volgens mij hoor, als dat echt op het juiste peil is.
pi_57783466
Ben het eens met de anderen.
Laat je huishouden gewoon even voor wat het is en doe alleen wat echt nodig is
Dat alerte blijft inderdaad.
Ik sta zelf haast 24 uur per dag op stand by en zodra ik hem hoor of denk te horen springt mijn lijf aan
Het duurt een tijdje en nu Maarten dik 3 maand is heb ik echt het idee dat het lekker gaat hier
Komt echt goed!
  woensdag 2 april 2008 @ 18:00:34 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57784303
Kim, een laag ijzergehalte is heel normaal als je pas bevallen bent en kan inderdaad de klachten geven die je omschrijft. Door het eten van bijv. volkoren - en graanproducten, (groene) groente, vlees, peulvruchten, vette vis, noten en gedroogde vruchten zou je het weer een beetje kunnen opkrikken. Neem dan bij het eten een glas sinaasappelsap (vitamine C), dat zorgt ervoor dat je lichaam het ijzer beter opneemt uit de voeding. Bovendien is dit een stuk fijner dan die ijzer-pillen met hun nare bijwerkingen.

Fijn om te lezen dat het verder zo goed gaat met andere pasbevallen dames!
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het allemaal bevallingen van volgende kindjes zijn geweest?
.... met gevoel voor drama....
pi_57784390
én appelstroop, kim
  woensdag 2 april 2008 @ 18:26:25 #226
14746 k_i_m
pi_57784813
Appelstroop is al een paar weken favoriet hier op brood .

Komt dat lage ijzergehalte door het bevallen zelf, of is het dan daarvoor al laag geworden? Want ik ben een paar keer op ijzer geprikt, en ik had de eerste keer een heel hoog ijzergehalte en de keer erna was het maar ietsje lager geworden. Sterker nog, volgens mij ben ik in het ziekenhuis nog daarop gecheckt voordat ik naar huis mocht.....
In my life
Why do I smile
pi_57785006
ms is het je ijzergehalte niet, maar een tekort aan vitamine B12 hetgeen ook van invloed is op je Hb gehalte..

of kim, je bent gewoon moe vanwege de fysieke en ook geestelijke impact die een kind baren en het opeens moeder zijn met zich mee brengt en dat is heel normaal dus
  woensdag 2 april 2008 @ 18:37:09 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57785066
IJzer is vaak als je (heel) veel bloed verliest. De kans is bijv. groter bij een ks dacht ik.
Maar als dat in het ziekenhuis geprikt is valt dat mss wel mee dan idd.

Dan ga ik voor Milagro's opties.
Je bent echt nog maar 'net' bevallen en het viel mij ook echt tegen wat een impact dat op mijn lijf had.
pi_57785299
Ik heb sinds een paar maanden het idee dat ik mezelf weer terug heb !
Ik denk dat het hele ontzwangeren enzo een maand of 8 heeft geduurd.

Nu ik weer aan het werk ben besef ik nog beter hoe bijzonder die 9 maanden thuis waren. Niet alleen het bewust meemaken van de meiden, maar ook het kwartje is gevallen hoe druk het entertainen van een 2-ling is. Op een werkdag ben ik echt gesloopt rond een uur of 21.30. Ik moet echt nog even mijn draai vinden om vriendin, mama, collega, teamgenoot (sport), fitnessbezoeker, zus, dochter, fokker en mezelf te zijn....all in one ! Of ben ik een functie vergeten ?

Maar oh oh wat ben ik trots, verliefd op iedereen die hier in huis woont

Misschien ook maar een lekker broodje met appelstroop eten
  woensdag 2 april 2008 @ 19:04:24 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57785737
k_p, had je eigenlijk verlengd verlof vanwege de tweeling?
pi_57786463
normale zwangerschapsverlof, maar dubbel ouderschapsverlof en dat laatste had ik achter elkaar geplakt. In het onderwijs krijg je 55 % van je nieuwe wtf uitbetaald plus een aanvulling van de belasting (als je meedoet aan levensloop). CAO dus dik in orde !
  woensdag 2 april 2008 @ 20:03:36 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57787268
wtf?
Maar het klinkt iig wel goed.
Wel raar hoor, dat je niet extra verlof krijgt voor een tweeling trouwens.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:53:14 #233
80382 manny
30 is best veel
pi_57790613
werktijdfactor.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_57790653
werktijdfactor, dus....
  woensdag 2 april 2008 @ 21:55:54 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_57790694
Hier gaat het niet zo heel erg goed. Vandaag op kantoor ging het prima en met Ruben ook, maar toen ik thuis kwam kreeg ik een berichtje dat de geluidsopname van afgelopen zondag mislukt is. En dat vind ik echt heel erg Ik kan er echt wel om janken en ik kan er gewoon helemaal niets aan doen en er is gewoon geen manier om dat ooit nog voor elkaar te krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 april 2008 @ 07:25:44 #236
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57797330
Wat ontzettend jammer Troel. Valt er helemaal niks van te maken? En de foto's? Zijn die wel goed?
*OUD heilige*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2008 @ 07:57:25 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57797471
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:55 schreef Troel het volgende:
Hier gaat het niet zo heel erg goed. Vandaag op kantoor ging het prima en met Ruben ook, maar toen ik thuis kwam kreeg ik een berichtje dat de geluidsopname van afgelopen zondag mislukt is. En dat vind ik echt heel erg Ik kan er echt wel om janken en ik kan er gewoon helemaal niets aan doen en er is gewoon geen manier om dat ooit nog voor elkaar te krijgen.
dat is wel heel erg balen
weet je ook wat er fout gegaanj is? Is er totaal niets opgenomen? of zit er een ruis overheen ofzo want dat is vaak nog wel wat weg te krijgen

Ik hoop ook heel hard dat de foto's wel gelukt zijn
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 3 april 2008 @ 08:34:49 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_57797768
er zijn twee bestandjes van 0 seconden opgenomen, verder is er helaas niets

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de dominee in de hoop dat we in ieder geval een kopietje van de preek mogen (mijn moeder wil die graag nog lezen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 april 2008 @ 11:00:16 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57800078
Wat jammer, Troel!

Ik heb het weer even te kwaad, bah. Het schiet er dan gewoon weer zo in. Situatie: boven, al een tijdje dingen aan het opruimen, Maria aankleden, bed verschonen, was draaien, mezelf aankleden, voelen dat broek zo rot en debiel zit, Storm op bed, terwijl ik het net wil verschonen, Maria die weer heel hard NEE zegt, warm heb ik het en honger, maar als ik nu alweer honger heb, hoe kan ik dan ooit een beetje afvallen, wat kan ik eten, ik stik van de hitte, zie mezelf per ongeluk in de spiegel terwijl ik boos doe.
En dan ineens voel ik zoveel haat, zo weinig goeds, ben ik zó intens verdrietig en wil ik niet meer.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:16:09 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57800398
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:00 schreef Sugar het volgende:
Wat jammer, Troel!

Ik heb het weer even te kwaad, bah. Het schiet er dan gewoon weer zo in. Situatie: boven, al een tijdje dingen aan het opruimen, Maria aankleden, bed verschonen, was draaien, mezelf aankleden, voelen dat broek zo rot en debiel zit, Storm op bed, terwijl ik het net wil verschonen, Maria die weer heel hard NEE zegt, warm heb ik het en honger, maar als ik nu alweer honger heb, hoe kan ik dan ooit een beetje afvallen, wat kan ik eten, ik stik van de hitte, zie mezelf per ongeluk in de spiegel terwijl ik boos doe.
En dan ineens voel ik zoveel haat, zo weinig goeds, ben ik zó intens verdrietig en wil ik niet meer.
Ach Sugar

appel, kiwi, sinaasappel kun je eten (binnen het uur verteerd) of bleekselderij (laatste heeft negatieve calorien)
pi_57802120
Troel dat is prut

Sugar dat klinkt heftig! Een time out voor jou is misschien wel goed, even rust, even alleen. BV een weekend. Jakkes ik zou zo graag een oplossng voor je vinden, want je bent een mooie bijzondere vrouw!

Hier gaat het iets beter. Gister is er overleg geweest tussen de huisarts en internist en is de huisarts hier gekomen om een injectie in mijn schouder te zetten om iig die pijn onder controle te krijgen. Dankzij medicatie heb ik super geslapen vannacht en wat voel je je dan al een beter mens zeg!
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 april 2008 @ 12:33:49 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57802170
Deze mama is jarig vandaag en heeft een ontzettend mooi bosje zelfgemaakte papieren bloemen gekregen

Isa had ze maandag op het KDV gemaakt en al een paar keer bijna haar mond voorbij gepraat Vanmorgen kreeg ik een dikke kus en moest ik mijn ogen dichtdoen. Na wat gepruts met de plastic zak mocht ik ze weer open doen... Dat glunderende koppie was zooooo lief
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 3 april 2008 @ 16:22:25 #243
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57806846
Sugar Gaat het weer wat beter met je?
Lekker douchen!
  donderdag 3 april 2008 @ 16:48:28 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57807422
Dankjulliewel. Fijn om reacties te lezen en om het ergens even uit te kunnen schreeuwen.
Sjak, ja, het gaat weer, dat heel erge gevoel is wel naar de achtergrond. Is het voor jullie herkenbaar eigenlijk?

Ik heb vandaag wel besloten weer haptotherapie te gaan doen. Hoe vaak en wanneer weet ik niet, maar ik blijf te gevoelig voor negatieve gedachten en kan sowieso ook wel wat hulp gebruiken op het vlak van mijn lijf en mijn gevoel.
  donderdag 3 april 2008 @ 16:53:10 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57807536
Gefeliciteerd Sjeen
Leuk die zelfgemaakte cadeautjes. Ik was altijd te bescheiden om bij het kdv aan te kondigen dat ik binnenkort jarig was, dus geen zelfgemaakte knutsels, helaas. Mijn vriend was minder bescheiden en kreeg ook altijd mooie dingen.

Sugar , sterkte. Ik hoop dat je je snel weer structureel beter voelt. Zo vermoeiend moet dit zijn voor jou, dat geworstel met jezelf.

Troel, jammer hoor

Anitra, goede nachtrust doet wonderen over het algemeen. Fijn dat je zo goed geslapen hebt
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 april 2008 @ 16:59:49 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57807689
Ik ben dit keer onbescheiden geweest Livelink Normaal brengt papa Isa weg, maar juist deze week niet. En voorheen was het buurjongetje nog op het kdv, dus deden we (als goede buur) het zo'n beetje onderling... Nu heb ik Isa gewoon ingefluisterd dat ik bijna jarig was

Sugar, heel eerlijk, ik herken het eigenlijk niet echt. En daar ben ik wel erg blij mee geloof ik Ik heb ook wel zo mijn strubbelingen met Isa, die de laatste tijd heel veel uit probeert... Maar ik hou me voor dat ze gewoon toe is aan school. En daarbij herken ik veel van mezelf in haar, dus kan ik haar een heleboel gewoon niet kwalijk nemen

Wat mezelf betreft, helemaal tevreden met mijn lichaam ben ik niet, ik vecht nog met wat overgewicht. Maar ik probeer gewoon te genieten van het leven, van mijn relatie en van Isa... en dat lukt me gelukkig aardig

sterkte ermee in elk geval
  donderdag 3 april 2008 @ 18:12:17 #247
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57809206
Ja, dat gewoon accepteren en genieten van de dingen die erwel zijn en die wel goed voelen, dat zou ik ook willen kunnen.
Uit je reactie lees ik dat je misschien de indruk had dat het gedrag van de kinderen me te veel werd en dat was eigenlijk niet zo. Ik werd wel boos op dat moment, want ze deden dingen waar ik even boos om moest worden. Het was dus niet zo dat ik uitbarstte in boosheid, het keerde veel meer naar binnen, ik voelde me gewoon heel kut en waardeloos.
pi_57810065
quote:
Op donderdag 3 april 2008 16:48 schreef Sugar het volgende:
Dankjulliewel. Fijn om reacties te lezen en om het ergens even uit te kunnen schreeuwen.
Sjak, ja, het gaat weer, dat heel erge gevoel is wel naar de achtergrond. Is het voor jullie herkenbaar eigenlijk?
Ik heb vandaag wel besloten weer haptotherapie te gaan doen. Hoe vaak en wanneer weet ik niet, maar ik blijf te gevoelig voor negatieve gedachten en kan sowieso ook wel wat hulp gebruiken op het vlak van mijn lijf en mijn gevoel.
Totaal niet herkenbaar, Sugar. Ik kan me bij dit soort dingen niets voorstellen. Ik kan wel zeggen dat ik je hoor en dat ik met je meeleef, maar weten hoe je je echt voelt...nee. Ik heb geen idee wat je zou kunnen doen, ik heb geen idee hoe ik je zou kunnen helpen. Het enige wat ik kan doen is tegen je zeggen dat je mij een fantastisch, warm, creatief, lief en sociaal mens lijkt.

Dikke X voor alle moeders die het nodig hebben

KP
  donderdag 3 april 2008 @ 20:16:32 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57812159
Als je zoekt naar herkenning mbt hoe jij je over jezelf en je lichaam voelt zou je mss ook eens in R&P kunnen kijken Sugar. Daar zijn volgens mij meer mensen die worstelen met dat soort dingen.

Net als Sjeen herken ik het niet. Of althans, ik ben van de week tot de conclusie gekomen dat ik een omgekeerd vals zelfbeeld heb. Jij denkt dat je dik bent terwijl je dat helemaal niet bent, ik denk dat ik een stuk minder dik ben dan ik eigenlijk ben.

Sterkte ermee!
Ben je trouwens al begonnen met het afbouwen van de AD, of wacht je daar toch nog maar even mee?
  donderdag 3 april 2008 @ 20:19:40 #250
94046 PM-girl
pi_57812231
Prima toch BE!

Och lieve Sugar, wat vind ik dat rot voor je! Ik herken het niet helemaal dat gevoel, tenminste het lijfelijke niet. Ik hoop dat de hapto je weer wat kan draaien, echt!
*
  donderdag 3 april 2008 @ 20:26:01 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57812409
Oh nee, ik wilde eigenlijk weten of een deel van het verhaal herkenbaar is voor moeders hier. Vroeg me af of meer moeders merken dat wanneer je niet zo oké in je vel zit, zo'n situatie van "op willen ruimen, aan willen kleden, nee moeten zeggen, honger, koud/warm, nodig moeten plassen, enz..." soms oorzaak van een acuut rotgevoel is.
Dus juist niet zo specifiek voor het lijfelijke en dat zelfbeeld.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 april 2008 @ 20:26:45 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57812429
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:12 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat gewoon accepteren en genieten van de dingen die erwel zijn en die wel goed voelen, dat zou ik ook willen kunnen.
Uit je reactie lees ik dat je misschien de indruk had dat het gedrag van de kinderen me te veel werd en dat was eigenlijk niet zo. Ik werd wel boos op dat moment, want ze deden dingen waar ik even boos om moest worden. Het was dus niet zo dat ik uitbarstte in boosheid, het keerde veel meer naar binnen, ik voelde me gewoon heel kut en waardeloos.
Ow, nee joh... ik bedoel ook eigenlijk gewoon het gevoel in mezelf Ik ben waarschijnlijk van nature wat nonchalanter aangelegd (ook niet altijd een geweldige eigenschap ) waardoor ik zaken die niet helemaal zo gaan zoals ik wil misschien sneller accepteer. En daarnaast ben ik door een aantal ervaringen tot de conclusie gekomen dat ik liever geniet van het leven, het is veel te kort om dat niet te doen
  donderdag 3 april 2008 @ 20:26:46 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57812431
Suug, goed dat je weer naar de hapto gaat. Ik wilde je het van de week nog vragen, maar deed het niet omdat ik niet wil betuttelen.

Waar is LB eigenlijk?
pi_57814007
Sugar, je hebt zo een PM..
pi_57814559
Ik zit er hard over te denken om toch maar weer naar de huisarts te gaan en het nog eens over de medicatie te hebben... Misschien kan ik toch beter met...
Ik weet het niet. Ik ben humeurig, ik hoor in alles wat mensen zeggen (vooral als het met die kleine en loslaten te maken heeft) vooral het negatieve, ik baal van mezelf en mn lijf (ik raak die overtollige kilo's maar niet kwijt omdat ik niet kan stoppen met snoepen).
Onzekerheid op het werk werkt ook niet echt mee, al heb ik me er naar mijn idee al wel bij neergelegd dat het heel waarschijnlijk stopt eind juni... Maar dat maakt mn motivatie voor die laatste paar maanden alleen maar minder en dan vind ik weer dat ik het niet goed genoeg word. Weer reden om boos op mezelf te worden. Schiet niet op.
Geen idee of het samenhangt met het stoppen met de medicatie. Maar vast niet onverstandig om dit met de huisarts te bespreken (zat ik daar 2 weken terug nog te verkondigen dat t best goed ging... )
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:02:16 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57829942
Lijkt me idd niet onverstandig Nijna. Jammer dat je je zo voelt, maar goed dat je het opmerkt.
pi_57831142
Nijna idd goed dat je het zelf ziet! Ik hoop dat de arts stiekem al er iets doorheen geprikt heeft en snapt dat het nu prut gaat

Sugar soms komt alles ineens en lijkt er geen eind aan de rot dingen te komen en misschien heeft dat wel te maken met hoe je in je vel zit, want ik heb gemerkt dat als ik me beter voel de kinderen ineens rustiger zijn, ineens kunnen luisteren, ik mezelf ook leuker vind. Denk dat alles met elkaar te maken heeft en dat maakt het dat het niet zo 1,2,3 over is
  zondag 6 april 2008 @ 20:30:02 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_57876079
Ik kreeg net een belletje dat me heel erg blij maakte: de opname van de doopdienst is toch boven water gekomen (iets met corrupt geheugen en software en zo).

Ik ben echt zo zo zo zo zo blij!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 april 2008 @ 20:35:15 #259
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_57876197
Troel, wat fijn dat de opnames er weer zijn!! Is toch een hele mooie herinnering aan de dienst!
  zondag 6 april 2008 @ 20:57:22 #260
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57876704
Gelukkig.

Sugar, ik herken het gedeeltelijk. Ik kan van het ene op het andere moment als er iets 'kleins' mis gaat mezelf heel slecht voelen. Anderen merken daar niets van. Alleen haat, dat voel ik dan niet. Het is ook weer snel over meestal. Goed dat je weer met haptotherapie gaat beginnen.
*OUD heilige*
pi_57877162
Troel, gelukkig!!!
  maandag 7 april 2008 @ 10:38:36 #262
141023 ik80
pi_57884709
Oh Troel dat is wel fijn!

Hier zat ik al een paar maanden met stinkende plas (vies verhaal he) en verder wel iets van klachten maar niet enrom vervelend ofzo.
Twee weken geleden laten controleren, niks in te vinden.
Laat ik het vanmorgen nog een keer controleren, ja hoor blaasontsteking. Zou daar ook mijn rugpijn vandaan kunnen komen? Krijg nu wel een kuurtje kijken of het er mee weggaat.

En mijn pols doet zeer, aanhechting bij de duim. Heel vervelend, het deed eerder ook zeer, toen was het weer weg, maar nu doet het weer zeer. En dan met de meest lullige bewegingen potjes opendraaien, Lotte opillen enz. Weet nog niet wat ik ermee moet.
Verder gaat het wel goed hoor, hoop gewoon op een mooie dag met een lekker zonnetje mmmm
  maandag 7 april 2008 @ 10:48:15 #263
3011 E.T.
pi_57884892
ik80, dat laatste klinkt als een peesontsteking. Schijnt een jonge-moeders-kwaaltje te zijn volgens mijn huisarts, ik had het ook bij Saskia. (volgens mij was Saskia toen ongeveer even oud als Lotte is).
Optillen deed ik op m'n pols ipv op het stuk tussen duim en wijsvinger en verder droeg ik een bandage die m'n duim belette in z'n vrijheid.

Rust was het advies van de huisarts (lekker handig met een bijna dreumes.. not).
Heeft wel een paar maanden geduurd, maar uiteindelijk toch overgegaan
  maandag 7 april 2008 @ 11:58:42 #264
14746 k_i_m
pi_57886328
Hee, dat heb ik ook, alleen doet mijn pols geen pijn maar mijn duim (aan de binnenkant). Ik heb al iets uit mijn handen laten vallen omdat het onverwachts zeer deed . Ik had er eerder ook last van, en toen was het na een bezoek aan de chiropractor uiteindelijk wel weer over. Ben benieuwd of het nu weer helpt...
In my life
Why do I smile
pi_57887206
Troel wat fijn

pees en gewrichtstoestanden zijn prut. Rust houden zeggen ze idd, maar dat gaat toch niet met kleine kinderen
Injectie heeft hier wel iets geholpen, heb niet constant meer pijn in mijn schouder, maar fijn is het nog niet. elleboog, pols en hand zijn nog erg pijnlijk.
  maandag 7 april 2008 @ 20:47:52 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57896648
Oh, ik heb ook al maanden last van mijn pols.
En ook bij van die lullige bewegingen... het is ook aan de linkerkant, de kant waarmee ik Thies altijd til. Dát verband had ik dus wel gelegd...

Ik80, blaasontsteking en rugpijn... Dat klinkt niet goed. heb je het ook aan je arts gemeld, die rugpijn? Ik heb nl na mijn bevalling een verwaarloosde blaasontsteking gehad, en die was ''naar boven' opgetrokken, en uitgemond in een nierbekkenontsteking. Dat geeft dus rugklachten.
  maandag 7 april 2008 @ 20:59:16 #267
141023 ik80
pi_57896904
Moonah, ik heb die rugpijn niet gemeld. Het kan ook een combi zijn, de scoliose en de blaasontsteking. En rugpijn hoort ook bij een blaasontsteking.
Ik wacht eerst even di kuurtje af, duurt maar 5 dagen, dan zien we wel weer verder (behalve als het niet meer te behappen valt natuurlijk)
  maandag 7 april 2008 @ 21:01:01 #268
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57896942
Ja, oké, ik snap dat je deze kuur even afwacht. Hopelijk is het afdoende.
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:36:05 #269
94046 PM-girl
pi_57909026
Sterkte voor alle peespijnen hier! En jullie Fok!ken niet teveel? (geintje, ik zelf moet erg op mijn muisgebruik letten, op het werk, ivm polsklachten).
*
pi_57909178
Wat zijn er veel die last van hun pols hebben. Beterschap. Zelf loop ik ook met pijn aan de pols en een dikke plek ter hoogt van de plaats waar je pols voelt. Het is ook mijn linker juist waar ik mee til. Nu durf ik hem niet meer te belasten, het doet echt zeer. Morgen ga ik toch echt even naar de dokter. Vind het niet prettig meer.
pi_58041250
Ik ben toch weer aan de AD en over een week of 2 weer even langs de huisarts om te kijken hoe het dan gaat...

Randa, wat zei de dokter van je pols?
  maandag 14 april 2008 @ 13:04:48 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58041436
Nijna, goed dat je die stap weer hebt durven zettebn. Ik hoop echt dat je je er beter door gaat voelen weer.
pi_58041472
Nijna heel dapper! hopenlijk voel je je snel wat beter!
pi_58041972
Dank jullie
pi_58059459
Ik weet nog niet echt iets van mijn pols. Uiteindelijk ben ik afgelopen vijdag pas naar de dokter geweest omdat dan mijn eigen dokter erzit en ik er veels te lang mee door ben gelopen omdat ik nu ook klachten bovenop mijn polsen had van overbelasting. Ben 's middags naar het ziekenhuis geweest om foto's te maken en bloed te prikken. Gelukkig is het nu minder maar de plek waar het eigenlijk om gaat klopte de klachten niet helemaal met de knobbel die er zat. Woensdag zijn alle uitslagen binnen en weten we meer.
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:17:01 #276
14746 k_i_m
pi_58060533
Hoelang duurt het voordat de boel 'vanonder' weer formaat kattenluikje is in plaats van een gevelbrede schuifpui? . Of heb ik weer te weinig geduld? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:22:27 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58060594
Volgens mij verschilt dat van persoon tot persoon.
Flink je bekkenbodemoefeningen doen iig!
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:29:44 #278
14746 k_i_m
pi_58060715
. . .

Er viel ook niks extra dicht te naaien enzo .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:38:43 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58060862
Mijn vriendinnetje was de vorige keer met 36 weken bevallen en had dus pas heel laat na haar bevalling nagym. Zij had nooit aan die bekkenbodemspieren gedacht en had dus nog heel lang dat ze vol liep als ze in bad ging! Totdat de nagym eindelijk begon, een week of 10-12 later.
Ze is nu zwanger van nummer 2 en heeft zich heilig voogenomen die oefeningen te gaan doen zodra ze bevallen is.
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:39:14 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58060876
Oh hier zijn ook al mensen met polsproblemen. Heb nu al zo'n 2 weken last van mijn rechterpols, vooral met dingen als potje opendraaien en zware dingen verplaatsen. Ik heb de dokter de afgelopen weken alleen al zovaak voor Linde gezien dat ik eigenlijk uit een soort fatsoen niet meer langs durf te gaan. Ik heb zeg maar nog net geen vaste stoel in de wachtkamer Voordat Linde er was kwam ik 1 keer per jaar bij de dokter, hooguit 2x en dat was het...

O k_i_m inderdaad gewoon afwachten en bekkenbodemoefeningen doen. Het duurde bij mij heel lang en toen was het echt van het ene op het andere moment weg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2008 @ 09:52:17 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58061108
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:39 schreef Stiemie het volgende:
Oh hier zijn ook al mensen met polsproblemen. Heb nu al zo'n 2 weken last van mijn rechterpols, vooral met dingen als potje opendraaien en zware dingen verplaatsen. Ik heb de dokter de afgelopen weken alleen al zovaak voor Linde gezien dat ik eigenlijk uit een soort fatsoen niet meer langs durf te gaan. Ik heb zeg maar nog net geen vaste stoel in de wachtkamer Voordat Linde er was kwam ik 1 keer per jaar bij de dokter, hooguit 2x en dat was het...

O k_i_m inderdaad gewoon afwachten en bekkenbodemoefeningen doen. Het duurde bij mij heel lang en toen was het echt van het ene op het andere moment weg.
tips voor je pols
schoonmaakdoekjes niet wringen
een zweetbandje erom dat een beetje strak zit, houd warm en geeft ondersteuning
haal van de vsm calendulazalf voor erop
maak een vuist en beweeg je pols langzaan een paar keer van recht op je onderarm naar binnen
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:58:59 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58061195
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

tips voor je pols
schoonmaakdoekjes niet wringen
een zweetbandje erom dat een beetje strak zit, houd warm en geeft ondersteuning
haal van de vsm calendulazalf voor erop
maak een vuist en beweeg je pols langzaan een paar keer van recht op je onderarm naar binnen
Ah bedankt voor de tips. Die ga ik eens proberen
Het gekke is dat ik op mijn werk de hele dag achter de pc zit, maar dan heb ik helemaal geen last (ik werk ook met zo'n muispen in plaats van een gewone muis, misschien dat dat ook scheelt?)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2008 @ 10:03:05 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58061261
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:58 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah bedankt voor de tips. Die ga ik eens proberen
Het gekke is dat ik op mijn werk de hele dag achter de pc zit, maar dan heb ik helemaal geen last (ik werk ook met zo'n muispen in plaats van een gewone muis, misschien dat dat ook scheelt?)
jep want je gebruikt je pols op een manier dat ie je leven lang gebruikt is (schrijven) ipv de rare bewegingen van een muis

owja, potjes opendraaien, steek er een mesje door de dop of eronder, zodat er lucht inkan.
en zwaar tillen, probeer zoveel mogelijk over je lichaam te verspreiden dus niet de zware tas aan 1 pols
maar ondersteunen met 2 handen
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2008 @ 11:15:21 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_58062546
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:39 schreef Stiemie het volgende:

niet zelf dokteren en toch naar de huisarts gaan Of je moet net als ik zin hebben om jaren later met een brace om je pols te lopen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:16:58 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58062586
Hmm misschien is het wel verstandig om toch even een afspraak te maken inderdaad
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2008 @ 11:17:39 #286
7074 moussy
kuttekop
pi_58062598
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:
Hmm misschien is het wel verstandig om toch even een afspraak te maken inderdaad

Ik heb er nu 2 zelfs...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2008 @ 11:20:06 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58062647
t waren van hieruit alleen goedbedoelde tips om op te letten bij verkeerde belasting enzo
naar de dok moet je zowieso gaan
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:25:20 #288
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58062761
O maar Ynske ik ben ook blij hoor met jouw tips. Dan kom ik in ieder geval de tijd door tot ik een afspraak heb
pi_58063008
Stiemie, ik heb een poosje met zo'n armwarmer rond gelopen (soort sok, zonder tenen, maar met gat voor je duim). lekker warm en strak op je pols en onderarm.
potjes maak ik open met een vork onder de rand. flessen vaak met een flessenopener.
Maar daarnaast ook fysio gehad.. Ik dacht dat je door ook zonder verwijzing terecht kon tegenwoordig?
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2008 @ 11:53:14 #290
7074 moussy
kuttekop
pi_58063349
Ik vind dat er best opgepast mag worden met het geven van advies, de ene pols is de andere niet. Gewoon eerst even naar een arts daar is ie voor en je bent er voor verzekerd. De huishoudelijke tips komen daarna vanzelf wel.

Fixeren is niet altijd een juiste oplossing, bij sommige aandoeningen is het juist beter om in beweging te blijven.
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:13:59 #291
14746 k_i_m
pi_58063906
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:38 schreef Brighteyes het volgende:

en had dus nog heel lang dat ze vol liep als ze in bad ging!

Gelukkig heb ik geen bad .
In my life
Why do I smile
pi_58064535
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:53 schreef moussy het volgende:
Ik vind dat er best opgepast mag worden met het geven van advies, de ene pols is de andere niet. Gewoon eerst even naar een arts daar is ie voor en je bent er voor verzekerd. De huishoudelijke tips komen daarna vanzelf wel.

Fixeren is niet altijd een juiste oplossing, bij sommige aandoeningen is het juist beter om in beweging te blijven.
Dat was voor mij ook een reden om de fysio oefeningen die mij goed deden niet neer te tikken. Heb allerlei verschillende gekregen, maar lang niet allemaal werkten goed.
Maar nu even de pols wat ontzien tot de doktersafspraak kan geen kwaad. (dus potjestips, fixeren alleen op doktersadvies idd)
pi_58071793
mag ik hier eens van me af typen??

hier kwam ik vanmorgen tot de ontdekking dat mijn schoonvader wel hele persoonlijke sites bezoekt via mijn laptop (als ze op woensdag hier oppassen)
Ik maak me niet druk om wat hij thuis allemaal doet, maar via mijn laptop gay-sites bezoeken incl. profielen van mannen hier in ZuidLimburg gaat me echt te ver hoor. dat WIL ik niet weten.
Tja, en nu?
Via V. maar eens aankaarten dat hij de browse-geschiedenis maar moet wissen als hij mijn laptop gebruikt?
Of zelf zo gaan instellen dat het maar één dag bewaard blijft en ik er dus niet mee geconfronteerd wordt?

Blech
dit is iets te veel van het goede om te weten
pi_58072542
He jakkie marit...
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2008 @ 19:56:11 #295
7074 moussy
kuttekop
pi_58072727
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:16 schreef marit1978 het volgende:
mag ik hier eens van me af typen??

hier kwam ik vanmorgen tot de ontdekking dat mijn schoonvader wel hele persoonlijke sites bezoekt via mijn laptop (als ze op woensdag hier oppassen)
Ik maak me niet druk om wat hij thuis allemaal doet, maar via mijn laptop gay-sites bezoeken incl. profielen van mannen hier in ZuidLimburg gaat me echt te ver hoor. dat WIL ik niet weten.
Tja, en nu?
Via V. maar eens aankaarten dat hij de browse-geschiedenis maar moet wissen als hij mijn laptop gebruikt?
Of zelf zo gaan instellen dat het maar één dag bewaard blijft en ik er dus niet mee geconfronteerd wordt?

Blech
dit is iets te veel van het goede om te weten
Ik moest lachen Je weet het nu toch al Ik vind sowieso dat niemand wat op mijn computer/laptop te zoeken heeft, neem dan lekker zelf een laptop en sleep die mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2008 @ 20:01:45 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58072841
marit, kun je geen extra profiel aanmaken voor hem op je laptop?
dan kun je meteen aangeven in welke mappen men wel en niet mag komen je weet t nooit maar dan weet je iig zeker dat men niet in je persoonlijke mappen snuffelt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58072966
ynske, dat is een idee ja

Morgenochtend zijn ze hier weer, als hij dan vraagt of hij laptop kan gebruiken zeg ik gewoon met een knipoog dat het best mag, maar dan geen sekssites bezoeken
Kan hij het weglachen ... schoonmoeder vindt het vast domme humor
maar hij weet dan wel genoeg lijkt me zo.

Moussy, jouw reaktie snap ik niet helemaal
is het grappig dat ik het niet wil weten maar het toch al weet?
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:01:10 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58074205
Oef Marit, daar zou ik geloof ik ook niet blij mee zijn.
Mijn ex heeft eens een weekje op mijn huis gepast en toen vond ik ook van alles in de 'mijn ontvangen berichten'. Brrr...
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:14:06 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58074484
Je wil niet weten wat ik in de adresbalk van de computer bij mijn schoonouders vind...

Nijna, goede stap lijkt me. Hopelijk voel je je snel weer beter.
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:29:08 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58074820
Echt? Dat zijn dan toch weer dingen die je niet van anderen hoeft te weten! En zeker niet van je schoonouders!
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:30:56 #301
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58074875
Zoekterm op Google: Huisvrouwtjes met zuiglippen
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:09:24 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58075940
OMG!