quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:10 schreef MeNicole het volgende:[..]
Dat is het juist wat je daar zegt. Ik zie hem alleen nog maar als vader van Mikael en als collega (ja we werken ook nog samen). Maar hij weet het steeds weer ze te doen dat ie me pakt op de paar punten dat het nog kan. En dat gebeurd heel vreemd maar altijd als het hier lekker loopt en alles voor mij er een stuk beter uit ziet dan bij hem. En steeds kom ik er wel weer boven maar op een gegeven moment is die fut op. En dan heb ik helemaal geen zin meer om er nog moeite in te steken omdat ik weet dat als alles weer goed loopt hij wel iets anders vind waar ik me kan pakken.
Weet je, ik ken jullie situatie niet exact, en ik begrijp wat jij zegt echt wel, maar toch.... ms lees je bepaalde intenties van hem die er niet zijn en ms is zijn handelen ook wel onmacht, omdat hij zijn zoontje minder ziet dan hem lief is, hij bang is dat hij tekort schiet, bv omdat het bij hem, wat het dan ook is, niet helemaal lekker loopt?
Ms kun je jezelf helpen door hem te helpen (als hij dat toelaat, ik heb geen idee hoe hij is en wat er precies speelt uiteraard). Ms kun jij hem helpen datgene wat niet lekker loopt lekkerder te doen lopen? Ms kunnen jullie ook wel eens samen met Mikael wat ondernemen? Zodat Mikael zijn ouders samen ziet, en jullie elkaar weer eens vooral als ouders van zien en niet als "verdomme die lul/trut"

Je kan elkaars intenties of zelfs non intenties compleet verkeerd inschatten of oppakken, soms uit eigen onvrede, soms vanwege oudzeer en dan krijg je een dominoeffect aan verkeerde reacties en wordt het van kwaad tot erger, om feitelijk iets onbelangrijks per saldo.
En ik denk dat jijzelf ms toch ook nog minder sterk in je schoenen staat dan je denkt (gevoelsmatig) , en hij je daarom nog zo kan raken.
Ik weet niet hoe lang jullie uit elkaar zijn, maar voor de eerste 2 jaren na een scheiding is dit op zich niet zo vreemd, zie het dus als een... wat zeggen jullie hier altijd..... oh ja, faaaaaaaaaaaase... waarbij je in dit geval zelf een hoop kan doen om het te veranderen, af te zwakken.
In zekere zin dus is het aan jou hoeveel effect hij of wie dan ook op je kan hebben, en ik denk dat dit ergens nog een beetje hartzeer is op een bepaalde manier, niet om hem an sich ms of ws, maar om wat er gebeurd is, het blijft toch de vader van en het had allemaal zo anders kunnen ("moeten") lopen.
[i]"you left me standing here,
a long long time ago"[/i]